ULUSAL BOR ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ KURULMASI
HAKKINDA KANUN
Kanun No. 4865 |
|
Kabul Tarihi : 4.6.2003 |
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kuruluş ve
Tanımlar
Amaç ve kuruluş
MADDE 1. - Türkiye'de ve dünyada bor, ürün ve
teknolojilerinin geniş bir şekilde kullanımını, yeni bor ürünlerinin üretimini
ve geliştirilmesini teminen değişik alanlarda kullanıcıların araştırmaları için
gerekli bilimsel ortamı sağlamak, bor ve ürünlerini kullanan ve/veya bu alanda
araştırma yapan kamu ve özel hukuk tüzel kişileri ile işbirliği yaparak
bilimsel araştırmaları yapmak, yaptırmak, koordine etmek ve bu araştırmalara katkı sağlamak amacıyla,
kamu tüzel kişiliğini haiz, idarî ve malî özerkliğe sahip ve bu Kanun ile
kendisine verilen görevleri yerine getirmek üzere Ulusal Bor Araştırma
Enstitüsü kurulmuştur. Enstitünün kısa adı "BOREN" dir. Enstitünün
merkezi Ankara'dadır.
Enstitünün ilişkili olduğu
Bakanlık, Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığıdır. Enstitü, bu Kanunda
düzenlenmeyen hususlarda özel hukuk hükümlerine tabidir.
MADDE 2. - Bu Kanunda adı geçen;
a) Bakanlık : Enerji ve Tabiî Kaynaklar
Bakanlığını,
b) Bakan : Enerji ve Tabiî Kaynaklar
Bakanını,
c) Enstitü : Ulusal Bor Araştırma
Enstitüsünü,
d) Yönetim
Kurulu : Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü
Yönetim Kurulunu,
e) Başkanlık : Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü
Başkanlığını,
f) Başkan : Ulusal Bor Araştırma
Enstitüsü Başkanını,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Enstitünün Görevleri
ve Organları
Enstitünün görevleri
MADDE 3. - Ulusal Bor Araştırma Enstitüsünün, 10.6.1983
tarihli ve 2840 sayılı Kanun hükümleri
saklı kalmak kaydıyla görevleri şunlardır:
a) Türkiye'nin, bor kimyasalları
konusunda dünya pazarında, sahip olduğu cevher zenginliğine koşut bir konuma
gelebilmesi için kısa, orta ve uzun dönem bor uç ürünleri pazar ve
teknolojilerine ilişkin politika ve strateji kararlarını almaya ışık tutacak bilgileri oluşturmak.
b) Bor ve ürünlerinin geniş bir
şekilde kullanımı, yeni bor, ürün ve teknolojilerinin geliştirilmesi ve
üretilmesi amacıyla temel ve uygulamalı araştırma yapmak, yaptırmak, yapmayı
özendirmek, değişik alanlarda kullanıcıların araştırmaları için gerekli
bilimsel ortamı ve alt yapıyı sağlamak, bunun için laboratuvarlar kurmak,
laboratuvarların kurulmasına destek vermek, mevcut ve/veya kurulacak
laboratuvarları teçhizat ile desteklemek, Eti Holding A.Ş. ve bağlı
ortaklıkları ile bor konusunda
araştırma altyapısı olan üniversitelerde araştırma merkezleri kurmak, kurulmasına destek olmak, bor ve ürünlerini
kullanan ve bu alanda araştırma yapan kamu ve özel hukuk tüzel kişileri ile
işbirliği yaparak koordinasyonu sağlamak.
c) Bor ve ürünlerinin geniş bir
şekilde kullanımı, yeni bor ürünlerinin üretimi ve geliştirilmesi alanındaki
bilimsel araştırmaların teknolojik yeniliklere süratle dönüşebilmesi için
yöntemler geliştirmek, bu alandaki teknolojilerin yurt dışından transferi için
gerekli çalışmaları yürütmek, özel sektörün bor ve ürünlerinin kullanımı
hakkındaki çalışmalara katılımını sağlayacak programlar yapmak, sanayi
sektörünün Enstitü ile işbirliği yapmasını sağlayacak programlar geliştirmek,
mevcut ve geliştirilecek yeni bor ürünlerinin çevre ve insan sağlığı üzerine
etkilerinin saptanıp, anlaşılmasına yönelik araştırmalar yapmak, yaptırmak ve
işbirliğini verimli kılacak ortamı oluşturmak.
d) Kamu kurum ve kuruluşları,
üniversiteler ile gerçek ve tüzel kişilerin bor ve ürünlerinin geniş bir
şekilde kullanımı, yeni bor ürünlerinin üretimi ve geliştirilmesi hakkında
araştırma isteklerini değerlendirmek, Ar-Ge sonuçlarını piyasaya sunmak, bu
konularda araştırma yapan gerçek ve tüzel kişileri finansman, personel ve
teçhizat ile desteklemek.
e) Türkiye'nin taraf olacağı bor
ve ürünleri ile ilgili Ar-Ge işbirliği
anlaşmalarının hazırlanması ve müzakeresinde Eti Holding A.Ş. ile birlikte Hükümete yardımcı olmak ve bu anlaşmaların
izlenmesinde ve uygulanmasında 31.5.1963 tarihli ve 244 sayılı Kanun ile
5.5.1969 tarihli ve 1173 sayılı Kanun çerçevesinde görev almak.
f) Eti Holding A.Ş.'nin talep
edeceği Ar-Ge projelerini öncelikle ve ücretsiz olarak gerçekleştirmek.
g) Görev alanına giren konularda
ulusal ve uluslararası kongre, seminer gibi bilimsel toplantılara bilimsel ve
maddi katkı sağlamak, desteklemek, düzenlemek ve bunlara katılmak.
h) Enstitünün görev alanına
giren konularda Türkçe ve yabancı dillerde kitap ve periyodik yayınlarda
bulunmak ve bu tür yayınları desteklemek.
ı) Bilgi toplama ve yayma, bilgi
bankaları, kütüphane ve arşiv gibi bilimsel destek hizmetleri sağlamak, ulusal
ve uluslararası kuruluşlarla bu konuda işbirliği yapmak.
i) Kanunlarla verilen diğer
görevleri yapmak.
Organ ve birimleri
MADDE 4. - Enstitü aşağıdaki organ ve birimlerden
oluşur:
a) Yönetim Kurulu.
b) Başkanlık.
c) Araştırma ve Geliştirme
Koordinatörlüğü.
d) Endüstriyel İlişkiler
Koordinatörlüğü.
e) Bilgi Toplama, İdarî ve Malî
İşler Koordinatörlüğü.
Yönetim Kurulu
MADDE 5. - Yönetim Kurulu Enstitünün en üst karar
organıdır.
Yönetim Kurulu;
- Enstitü Başkanı,
- Enerji ve Tabiî Kaynaklar
Bakanlığınca önerilecek altı aday arasından seçilecek üç üye (bu üyelerden biri
Eti Holding Yönetim Kurulu tarafından önerilecek iki aday arasından),
- Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca
önerilecek iki aday arasından seçilecek bir üye,
- Türkiye Bilimsel ve Teknik
Araştırma Kurumunun Bilim Kurulu tarafından önerilecek iki aday arasından
seçilecek bir üye,
- Yükseköğretim Kurulunun
üniversite öğretim üyeleri arasından önereceği iki aday arasından seçilecek bir
üye,
- Türkiye Odalar ve Borsalar
Birliği tarafından önerilecek iki aday arasından seçilecek bir üye,
- Türk Mühendis ve Mimar Odaları
Birliği tarafından önerilecek iki aday arasından seçilecek bir üye,
Olmak üzere toplam dokuz üyeden
oluşur.
Yönetim Kurulu üyeleri; hukuk,
siyasal bilgiler, idarî bilimler ve mühendislik dallarında eğitim veren en az dört yıllık yüksek öğrenim
kurumlarından mezun olmuş, kamu kurum ve kuruluşlarında ve/veya özel sektörde
toplam en az on yıl deneyim sahibi ve Enstitünün amacına uygun birikimi olan ve
mesleğinde temayüz etmiş kişiler arasından Başbakan tarafından atanır.
Yönetim Kurulu olağan olarak iki
ayda bir toplanır. Ancak, Başkanlığın önerisi ile gerekli sıklıkta
toplanabilir. Yönetim Kurulu kararları, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile
alınır. Yönetim Kurulunun çalışma usul ve esasları Enstitü tarafından
çıkarılacak bir yönetmelikle belirlenir.
Yönetim Kurulu üyelerinin görev
süreleri Enstitü Başkanı hariç üç yıl olup, görev süresi dolan üyeler bir dönem
daha atanabilir. Yönetim Kurulu Başkanı, Yönetim Kurulu tarafından
seçilir. Enstitü Başkanı Yönetim Kurulu
Başkanı olarak seçilemez.
Herhangi bir nedenle
boşalan Yönetim Kurulu üyeliği için
aynı usulle atama yapılır, atanan üye önceki üyenin kalan görev süresini
tamamlar.
Yönetim Kurulu Başkan ve
üyelerinin görev süreleri dolmadan görevlerine son verilemez. Bu Kanun ile
kendilerine verilen görevleri ile ilgili olarak işlediği suçlardan dolayı
haklarında mahkûmiyet kararı
kesinleşen Yönetim Kurulu Başkan ve üyeleri, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
uyarınca Devlet memuru olmak için aranan şartları kaybettikleri tespit edilen
veya üç aydan fazla süre ile hastalık, kaza veya başka bir nedenle görevini
yapamaz durumda olan veya görev süresinin kalan kısmında görevine devam
edemeyeceği, üç aylık süre beklenmeksizin tam teşekküllü bir hastaneden
alınacak heyet raporu ile tevsik edilen Yönetim Kurulu üyeleri süreleri
dolmadan atandığı usulle görevden alınabilir.
MADDE 6. - Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda
belirtilmiştir:
a) Enstitünün kuruluş
amacına uygun çalışmalar ile hükümet
programı, kalkınma planı ve yıllık programlarla belirlenecek hedef, ilke ve
politikalar doğrultusunda Ar-Ge çalışmalarının yapılmasını sağlamak.
b) Enstitünün idarî, malî ve
teknik yönden düzenli, verimli ve etkin faaliyette bulunabilmesi için gerekli
tedbirleri almak ve ilgili yönetmeliklerin yürürlüğe girmesini sağlamak.
c) Enstitünün personel
politikasını oluşturmak.
d) Enstitünün yıllık çalışma
programını görüşüp karara bağlamak, çalışmaları izlemek, değerlendirmek, yıl
sonu faaliyet raporunu hazırlamak ve bütçe taslağını onaylamak.
e) Enstitünün vereceği hizmetler
ve ücretlerin belirlenmesi ile
Enstitünün sürekli ve süreli personeli tarafından yürütülen araştırma projeleri
gelirlerinin masraflar dışında kalan kısmının Başkanın teklifi ile dağıtımına
karar vermek.
f) Enstitünün yaptıracağı veya
katkıda bulunacağı araştırmaların bütçe ve programlarını Başkanın teklifi
üzerine onaylamak.
g) Enstitünün ihtiyaçları için
taşınır ve taşınmaz malların, yazılım ve diğer ürünlerin satın alınmasına,
satılmasına veya kiralanmasına karar vermek.
h) Enstitü personelinin atanması
ve diğer işlemleri hususunda karar almak.
ı) Enstitünün çalışma alanı ile
ilgili olarak en az üçer yıllık
stratejik ve birer yıllık performans planı hazırlamak ve yayınlamak.
i) Kanunlarla verilen diğer
görevleri yapmak.
MADDE 7.- Başkanlık, Enstitü başkanı ve üç grup
koordinatöründen oluşur ve Enstitünün görevlerinin yerine getirilmesinde icra
kurulu olarak hareket eder.
Başkan, Enstitünün ita amiri
olup, Yönetim Kurulu üyelerinde aranan özelliklere sahip kişiler arasından,
Bakanın teklifi üzerine, Başbakan tarafından atanır.
Başkanın görev ve yetkileri
şunlardır:
a) Enstitünün işlevlerinin
yerine getirilebilmesi için gerekli taslak çalışma programını ve bütçeyi
hazırlamak, yönetim kuruluna sunmak, onaylandıktan sonra uygulamak.
b) Enstitünün gelir gider kesin
hesabını ve yıllık faaliyet raporunu Yönetim Kuruluna sunmak ve Enstitü
bütçesinin uygulanmasını, gelirlerinin toplanmasını, harcamaların yapılmasını
ve denetimini sağlamak.
c) Enstitü personelinin atama ve
diğer işlemleri için yönetim kuruluna teklifte bulunmak.
d) Yönetim Kurulu kararına
istinaden Araştırma ve Geliştirme Koordinatörlüğü altında Enstitü temel
çalışmaları ve piyasadan gelen talepler için Enstitü bünyesinden ya da dışından
yerli ve yabancı danışman ve uzmanlardan oluşan Ar-Ge grupları kurmak,
kaldırmak ve Enstitünün sürekli ve süreli personeli tarafından yapılan proje
gelirlerinin dağıtımı hakkında önerilerde bulunmak.
e) Hizmet birimlerinin uyumlu,
verimli, disiplinli ve düzenli biçimde çalışmasını temin etmek, Yönetim Kurulu
ile hizmet birimleri arasındaki organizasyonu ve koordinasyonu sağlamak.
f) Yönetim Kurulu
toplantılarının gündemini, gününü ve saatini belirlemek ve toplantılara
katılmak, raportörlüğünü yapmak, Yönetim Kurulu kararlarının gereğinin yerine
getirilmesini sağlamak ve bu kararların uygulanmasını izlemek.
g) Enstitüyü resmi ve özel
kuruluşlar nezdinde temsil etmek.
Hizmet birimleri
MADDE 8. - Enstitünün hizmet birimleri;
a) Araştırma ve Geliştirme
Koordinatörlüğü,
b) Endüstriyel İlişkiler Koordinatörlüğü,
c) Bilgi Toplama, İdarî ve Malî İşler Koordinatörlüğü,
Olmak üzere koordinatörlükler
şeklinde teşkilatlanmış hizmet birimlerinden oluşur. Her bir hizmet biriminin
başında Grup Koordinatörü bulunur.
Araştırma ve Geliştirme Koordinatörlüğü
MADDE 9. - Araştırma ve Geliştirme Koordinatörlüğü, bor
ve ürünlerinin kullanımı hakkında Türkiye'nin bor ve ürünleri sanayi, araştırma
ve teknoloji politikaları, hedef, ilke ve yöntemlerine uygun olarak Enstitünün
yıllık ve revize edilebilir, beş yıllık
Ar-Ge programlarını hazırlar.
Bor ve ürünlerinin geniş bir şekilde kullanımı, yeni bor, ürünleri ve teknolojilerinin geliştirilmesi ve üretilmesi hakkında temel ve uygulamalı araştırma yapar, yaptırır ve değişik alanlarda kullanıcıların araştırmaları için gerekli bilimsel ortamı sağlar ve bilimsel araştırmaların teknolojik yeniliklere dönüşebilmesi için çalışmalar yürütür.
Enstitünün bünyesinde hangi
konularda araştırma ve geliştirme yapılması hususuyla kurulması gerekli Ar-Ge
grupları ve personel, finans ve teçhizata ilişkin önerilerini Başkana sunar.
Türkiye'nin taraf olacağı bor ve
ürünlerinin geniş bir şekilde kullanımı, yeni bor, ürünleri ve teknolojilerinin
geliştirilmesi ve üretilmesi ile ilgili Ar-Ge çalışma ve işbirliği
anlaşmalarının hazırlanması ve
uygulanması çalışmalarını yürütür.
Araştırma ve Geliştirme
gruplarının üye sayısı, bu gruplarda çalışacakların nitelikleri ile çalışma
usul ve esasları Başkanın teklifi üzerine Yönetim Kurulu tarafından
kararlaştırılır.
MADDE 10. - Endüstriyel İlişkiler Koordinatörlüğü, kamu
kurum ve kuruluşları ile üniversiteler, gerçek ve tüzel kişilerin bor ve
ürünlerinin geniş bir şekilde kullanımı, yeni bor, ürün ve teknolojilerinin
geliştirilmesi ve üretilmesi hakkında araştırma isteklerini değerlendirir,
sonuçlandırılmasını sağlar ve piyasaya sunar.
Bor ve ürünlerinin kullanım
alanlarının yaygınlaştırılması yeni bor, ürün ve teknolojilerinin
geliştirilmesi ve üretilmesi hakkında araştırma yapan gerçek ve tüzel kişileri
destekler, sanayi sektörünün Enstitü ile işbirliği yapmasını sağlayacak
programları geliştirir ve bu işbirliğini verimli kılacak ortamı sağlar. Özel
sektörün bor ve ürünlerinin kullanımı hakkındaki çalışmalara katılımını, özel
sektörün yaptığı çalışmalara da Enstitünün katılımını sağlayacak programlar
yapar ve Başkana önerir.
Ar-Ge çalışması sonuçlarının
uygulamaya geçmesi ve yurt dışından teknoloji transferi için gerekli
çalışmaları yürütür ve Enstitünün gelirlerinin artırılması için öneriler hazırlar.
Bilgi Toplama, İdarî ve Malî İşler Koordinatörlüğü
MADDE 11. - Bilgi Toplama, İdarî ve Malî İşler
Koordinatörlüğü, Enstitünün bütçesinin hazırlanması, gelir ve giderlerinin
gerçekleştirilmesi, takibi, denetimi ve değerlendirilmesi, Enstitünün görev
alanına giren konularda ulusal ve uluslararası kongre, seminer gibi bilimsel
toplantılar ile ilgili çalışmaları yürütür.
Muhasebe, ücret ödemeleri,
Enstitü varlık ve imkânları ile
personelinin idarî işlemlerinin yapılmasını ve takibini yerine getirir, bu
konularda Başkana önerilerde bulunur ve yıllık faaliyet raporunu hazırlar.
Enstitünün görev alanına giren
konularda Türkçe ve yabancı dillerde kitap ve periyodik yayınlarda
bulunması ve bu tür yayınları
desteklemesi hakkında çalışmalar yapar.
Bilgi toplama ve yayma, bilgi
bankaları, kütüphane ve arşiv gibi bilimsel destek hizmetlerinin verilmesi
işlemlerini, mevcut ulusal ve uluslararası kuruluşlarla bu konuda işbirliği
yapılması çalışmalarını yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Atanma
Şartları, Statüsü ve Malî Hakları
Personelin atanma şartları ve statüsü
MADDE 12. - Enstitü hizmetlerinin gerektirdiği asli ve
sürekli görevler, idarî hizmet sözleşmesi ile istihdam edilen sürekli personel
eliyle yürütülür. Enstitü personelinin pozisyon unvan ve sayıları ekli Cetvelde
gösterilmiştir. Söz konusu unvanların birimlere dağılımını yapmaya Başkanın
önerisi üzerine Yönetim Kurulu yetkilidir. Personelin pozisyon unvan ve
sayılarında mevcut pozisyon sayılarının iki katını aşmamak kaydıyla değişiklik
yapılmasına, mevcut hizmet birimlerinin kaldırılmasına ve yeni hizmet
birimlerinin kurulmasına, Enstitünün teklifi, Bakanın onayı üzerine Bakanlar
Kurulunca karar verilir.
Enstitü personeli ücret ve malî haklar dışında 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununa tabidir.
Enstitüde proje ve
araştırmaların gerektirdiği niteliklere sahip proje ve araştırma süresi ile
sınırlı olarak yeterli sayıda süreli personel istihdam edilebilir. Enstitüde
süreli olarak görevlendirilen personelin çalıştıkları süre zarfında ücretleri
ile sosyal güvenlik ve benzeri yükümlülükleri Enstitü tarafından ödenir.
Enstitüde bu şekilde istihdam edilen kamu kurum ve kuruluşları personeli
kurumlarından izinli sayılırlar. Bu kişilerin statüleri ile buna ait her türlü
hak ve mükellefiyetleri saklı tutulur. İzinli oldukları müddet, terfi ve
emekliliklerinde hesaba katılır. Terfi hakkını kazananlar başkaca hiçbir işleme
lüzum kalmaksızın terfi ettirilirler. Akademik unvanların kazanılması için
gerekli şartlar saklıdır.
Enstitüde yabancı danışman ve uzmanlar da istihdam
edilebilir.
Enstitü personelinin nitelikleri
ile sözleşme usul ve esasları,
Enstitünün önerisi ve Bakanın onayı üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile
yürürlüğe konulacak yönetmelik ile tespit edilir. Enstitüde istihdam edilecek
yabancı danışman ve uzmanların nitelikleri ile sayısı, ücretleri ve sözleşme
usul ve esasları da bu yönetmelikte düzenlenir.
Yabancı danışman ve uzmanlar
hariç, Enstitü personelinin 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci
maddesinin (A) bendinin (1), (4), (5), (6) ve (7) numaralı alt bentlerinde
belirtilen şartlar ile Enstitünün amaçlarının gerektirdiği nitelikleri taşımaları zorunludur.
Malî hakları
MADDE 13. - Enstitü Başkanı ve Enstitünün sürekli
personeli, 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununa
tabidir. Başkanın Enstitüde görevli olacağı sürede eski görevleri ile
ilişkileri kesilir. Ancak, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve özel mevzuatla
düzenlenmiş personel rejimine tabi ise, Enstitüdeki görevi sona erdikten sonra,
başvurması halinde Başbakan tarafından müktesebine uygun bir kadroya atanır.
Emeklilik açısından, Enstitü
Başkanı genel müdür, koordinatörler Başbakanlık başkanları, uzmanlar bakanlık
daire başkanına denk statüde kabul edilir. Diğer personele, 8.6.1949 tarihli ve
5434 sayılı Emekli Sandığı Kanununun ek 48 inci maddesinin (b) bendi
hükümlerine göre işlem yapılır.
Yabancı danışman ve uzmanlar
hariç, Enstitü Başkanı ile sürekli ve süreli personelin aylık ücret ve diğer
mali hakları, 13.7.2001 tarihli 631 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri
çerçevesinde Bakanlar Kurulu tarafından belirlenir.
Yönetim Kurulu Başkan ve
üyelerine, ayda ikiden fazla olmamak üzere uhdesinde kamu görevi bulunanlara (2000) gösterge rakamının, uhdesinde her
herhangi bir kamu görevi bulunmayanlara ise (3000) gösterge rakamının memur
aylık katsayısı ile çarpımı sonucunda bulunacak miktarda huzur hakkı ödenir.
Yönetim Kurulu Başkan ve
üyeleri, Enstitü Başkanı, sürekli ve süreli personel ile vekalet ve istisna
akdi ile hizmet verenlerin ve yabancı danışman ve uzmanların görevlerinin ifası sırasında yaptıkları
masrafların hangilerinin Enstitü bütçesinden karşılanabileceğine dair usul ve
esaslar yönetmelikle belirlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Denetim, Gelirler ve
Bütçe
Denetim
MADDE 14. - Enstitü, 21.2.1967 tarihli ve 832 sayılı
Sayıştay Kanununun vize ve tescil
hükümleri hariç, Sayıştay denetimine tabidir.
Gelirler ve bütçe
MADDE 15. - Enstitünün gelirleri şunlardır:
a) Eti Holding A.Ş.'nin bor ürünlerinin satışından % 0,2 oranında
pay.
b) Bor madenleri işletmelerinden
alınan Devlet hakkının % 15'i.
c) Enstitüye yapılacak
yardımlar, bağışlar ve vasiyetler.
d) Enstitünün ücret karşılığı
verdiği hizmet gelirlerinin tamamı ile
sürekli ve süreli personel tarafından yapılacak Ar-Ge projeleri karşılığı alınan ücretlerin % 20'si.
e) Yayın gelirleri.
f) Patent gelirleri ve sair
gelirler.
Enstitünün gelirlerinin,
giderlerini karşılaması esastır. Enstitü gelirleri, Yönetim Kurulunun uygun
gördüğü bankalarda açılacak hesaplarda tutulur. Bu gelirlerden hesap yılı
sonuna kadar harcanmayan paralar Maliye Bakanlığına bildirildikten sonra
Enstitünün ertesi yıl gelir hesabına aktarılır. Enstitünün gelirleri bu Kanunda
belirtilen görevlerini tam olarak yerine getirebilmesi için yeterli düzeye gelinceye kadar, gerekli
malî kaynak Genel Bütçeden karşılanır.
Enstitünün giderleri Yönetim
Kurulunca onaylanan bütçeden karşılanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
Malvarlığı
MADDE 16. - Enstitünün mal ve varlıkları Devlet malı
sayılır, haczedilemez, rehnedilemez.
Uygulanmayacak hükümler
MADDE 17. - Enstitü, 26.5.1927 tarihli ve 1050 sayılı
Muhasebei Umumiye Kanunu ile 21.2.1967
tarihli ve 832 sayılı Sayıştay Kanununun
vize ve tescile ilişkin
hükümlerine tabi değildir.
MADDE 18. - Enstitü ve Enstitünün gelirleri damga vergisi
hariç her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır. Enstitü, yapacağı araştırma ve
incelemeler için hiçbir ilmühaber, ruhsatname ve imtiyaz almak zorunda
değildir. Enstitü tarafından açılacak davalarda teminat aranmaz.
Eti Holding A.Ş.'nin,
yaptıracağı Ar-Ge projeleri kapsamında alınan patentlerin kullanımı Eti Holding
A.Ş.'ye ait olup bunlardan ücret alınmaz.
Yönetmelikler
MADDE 19. - Bu Kanunun uygulanmasına ilişkin usul ve
esasları gösteren yönetmelikler, Yönetim Kurulunun oluşumundan itibaren altı ay
içinde ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri alınarak hazırlanır ve yürürlüğe
konulur.
Bilgi isteme ve gizliliğe uyma
MADDE 20. - Enstitü, araştırma ve inceleme konuları için
gerekli gördüğü her türlü bilgiyi kamu kurum ve kuruluşlarından istemeye
yetkilidir. Kendilerinden bilgi istenen kamu kurum ve kuruluşları, söz konusu
isteğe cevap vermek ve gereken kolaylığı göstermekle yükümlüdürler. Enstitü
Yönetim Kurulu üyeleri ve her türlü personeli gizlilik taşıyan bilgileri açıklayamaz,
kendilerinin veya başkalarının menfaatine kullanamaz.
GEÇİCİ MADDE 1. - Enstitü Yönetim Kurulu üyelerinin atandığı
tarihten itibaren bir yıl süreyle grup koordinatörü dışındaki unvanlara, 399
sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye istinaden çalışan ve bu Kanun Hükmünde
Kararnamenin 7 nci maddesindeki şartları taşıyan personel de atanabilir.
Yürürlük
MADDE 21. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
POZİSYON CETVELİ |
|
UNVANLAR |
SAYISI |
Başkan |
1 |
Grup Koordinatörü |
3 |
Uzman |
13 |
Laborant |
2 |
Tekniker/Teknisyen |
2 |
Savunma Uzmanı |
1 |
Sekreter |
2 |
Büro Görevlisi |
2 |
Şoför |
2 |
TOPLAM |
28 |