KADININ STATÜSÜ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLAT VE
GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN
Kanun No. 5251 |
|
Kabul Tarihi : 27.10.2004 |
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Tanımlar ve
Görevler
Amaç
MADDE 1. - Bu Kanunun amacı, kadının insan haklarının
korunması ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak, kadınların sosyal,
ekonomik, kültürel ve siyasal yaşamdaki konumlarını güçlendirmek, hak, fırsat
ve imkânlardan eşit biçimde yararlanmalarını sağlamak üzere Başbakanlığa bağlı
Kadının Statüsü Genel Müdürlüğünün kurulması ile teşkilat, görev ve yetkilerine
ilişkin esasları düzenlemektir.
Başbakan, Genel Müdürlüğün
yönetimi ile ilgili yetkilerini gerekli gördüğü takdirde bir bakan vasıtasıyla
kullanabilir.
Tanımlar
MADDE 2. - Bu Kanunda geçen;
a) Bakan : Kadının Statüsü Genel Müdürlüğünün
bağlı olduğu Bakanı,
b) Genel Müdürlük : Kadının Statüsü Genel Müdürlüğünü,
c) Genel Müdür : Kadının Statüsü Genel
Müdürünü,
d) Kurul : Kadının Statüsü Danışma Kurulunu,
İfade eder.
Görevler
MADDE 3. - Genel Müdürlüğün görevleri şunlardır:
a) Kadına karşı her türlü ayrımcılığı önlemek, kadının insan haklarını geliştirmek, kadını ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda etkin hale getirmek ve eğitim düzeyini yükseltmek amacıyla yapılacak her türlü çalışmaya destek vermek, bu konularda stratejiler geliştirmek, plan ve programları oluşturmak ve temel politikaların belirlenmesine katkıda bulunmak.
b) Kanunları ve idari
düzenlemeleri görev alanı çerçevesinde izleyerek kadınların eşit hak ve
fırsatlara ulaşmasını sağlayacak çalışmalar yapmak.
c) Kadına yönelik her türlü
şiddet, taciz ve istismarın önlenmesi için çalışmalarda bulunmak; kadının aile
ve sosyal yaşamdan kaynaklanan sorunlarının çözümüne destek oluşturmak.
d) Kadınlara kanunlarla verilen
hakların tam ve eşit kullanılabilmesi ve kadın-erkek eşitliğinin toplumsal
kalkınma sorunu olarak algılanması amacıyla kamuoyunu bilgilendirmek.
e) Sağlık, eğitim, kültür,
çalışma ve sosyal güvenlik başta olmak üzere bütün alanlarda kadınların
ilerlemesini sağlayıcı ve karar mekanizmalarına katılımını artırıcı
çalışmalarda bulunmak.
f) Görev alanına giren konularda
bilgi sistemleri, kütüphane ve/veya dokümantasyon merkezi kurmak,
istatistikleri derlemek, görsel ve basılı yayınlar yapmak veya yaptırmak,
eğitim amaçlı faaliyetlerde bulunmak, yurt içi ve yurt dışı kongre, seminer,
toplantı ve benzeri etkinlikler düzenlemek.
g) Görev alanına giren konularda
kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, yerel yönetimler, sivil toplum
kuruluşları ve özel sektör ile işbirliği yapmak, koordinasyonu sağlamak.
h) İnceleme, araştırma ile
uluslararası girişimlerden elde edilen bilgileri kamu politikalarının oluşumuna
katkıda bulunması amacıyla uygulayıcı kurum ve kuruluşlara aktararak
kuruluşların hizmetlerinin geliştirilmesine ve yeni hizmet modelleri
oluşturulmasına katkıda bulunmak.
ı) 5.5.1969 tarihli ve 1173
sayılı Kanun çerçevesinde, görev alanı ile ilgili kuruluş ve organizasyonlara
üye olmak, gerçekleştirilecek her türlü çalışma ve etkinliğe katılmak,
uluslararası sözleşmeler ile kararların getirdiği yükümlülükler doğrultusunda
faaliyette bulunmak ve bu konuda gerekli raporları hazırlamak, kanunî
düzenlemelerin yapılmasını sağlamaya yönelik çalışmalar yapmak.
i) Görev alanına giren konularda
çalışmalarda bulunan uluslararası kuruluşların faaliyetlerini izlemek, alınan
kararları ilgili kuruluşlara iletmek.
j) Çalışma alanı ile ilgili
konularda yurt içi ve yurt dışında bilimsel araştırmalar yapmak ve yaptırmak,
projeler geliştirmek, desteklemek, bunların uygulamaya konulmasını sağlamak ve
uluslararası kuruluşlarla ortak projeler yürütmek.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Müdürlük
Teşkilatı
Teşkilat
MADDE 4. - Genel Müdürlüğün teşkilatı; ana hizmet
birimleri ile danışma ve yardımcı hizmet birimlerinden oluşur.
Genel Müdürlük teşkilatı ek (I)
sayılı cetvelde gösterilmiştir.
Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcısı
MADDE 5. - Genel Müdür, Genel Müdürlüğün en üst amiri
olup Genel Müdürlük hizmetlerini mevzuat hükümlerine, Genel Müdürlüğün amaç ve
politikalarına, stratejik planına, performans ölçütlerine ve hizmet kalite
standartlarına uygun olarak düzenler ve yürütür.
Genel Müdür, bu Kanunda
belirtilen hizmetlerin yürütülmesinden Başbakan veya Bakana karşı sorumludur.
Ana hizmet birimleri ile danışma
birimleri ve yardımcı hizmet birimi arasındaki koordinasyonu sağlamak ve bu
birimlerin denetiminde Genel Müdüre yardımcı olmak üzere, bir Genel Müdür
Yardımcısı atanabilir. Genel Müdür Yardımcısı, Genel Müdür tarafından verilen
görevleri yerine getirir ve Genel Müdüre karşı sorumludur.
Ana hizmet birimleri
MADDE 6. - Genel Müdürlüğün ana hizmet birimleri
şunlardır:
a) Kadının Ekonomik Statüsünü
Güçlendirme Daire Başkanlığı.
b) Kadının Sosyal Statüsünü
Geliştirme Daire Başkanlığı.
c) Dış İlişkiler Daire
Başkanlığı.
d) İletişim, Dokümantasyon ve
Yayın Daire Başkanlığı.
Kadının Ekonomik Statüsünü Güçlendirme Daire Başkanlığı
MADDE 7. - Kadının Ekonomik Statüsünü Güçlendirme Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Sürdürülebilir kalkınma
politika, plân ve programlarını Genel Müdürlüğün görevleri çerçevesinde izlemek
ve değerlendirmek.
b) Kadının istihdamını ve
ekonomik kapasitesini artırıcı, ticarî faaliyetlerini güçlendirici ve kadın
girişimciliğini özendirici çalışmalar yapmak.
c) Kadının kaynaklara ulaşımını,
kalkınma sürecine ve çalışma hayatına etkin katılımını, kalkınmanın fırsat ve
imkanlarından eşit biçimde yararlanmasını sağlayacak, ekonomik açıdan
güçlendirecek çalışmalar yapmak.
d) Kadının ekonomik
potansiyelini ortaya çıkarıcı çalışmalar yapmak.
e) Genel Müdürün vereceği
benzeri görevleri yapmak.
Kadının Sosyal Statüsünü Geliştirme Daire Başkanlığı
MADDE 8. - Kadının Sosyal Statüsünü Geliştirme Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Kadın ve kız çocuklarına
yönelik olumsuz kültürel tutum ve uygulamaları ortadan kaldıracak, aile ve
toplumda güçlenmesini sağlayacak çalışmalar yapmak.
b) Kadın ve kız çocuklarının
örgün ve yaygın eğitimin tüm aşamalarına katılımını sağlamak üzere çalışmalar
yapmak, bu çalışmaları desteklemek ve eğitim programlarının fırsat eşitliği
sağlayacak şekilde hazırlanmasına katkıda bulunmak veya katılmak.
c) Kadın sağlığı ve anne çocuk
sağlığı hizmetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesine katkıda bulunmak.
d) Kadınlara yönelik her türlü
şiddet, taciz ve istismarın önlenmesi ve ortadan kaldırılmasına ilişkin
çalışmalar yapmak, gerekli sosyal destek sistemlerinin oluşturulması ve
güçlendirilmesini desteklemek.
e) Kadınların karar alma
süreçlerine eşit katılımlarını sağlayacak çalışmalar yapmak.
f) Genel Müdürün vereceği
benzeri görevleri yapmak.
Dış İlişkiler Daire Başkanlığı
MADDE 9. - Dış İlişkiler Daire Başkanlığının görevleri
şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda çalışmalarda bulunan uluslararası kuruluşların toplantıları sonucunda ortaya çıkan belge ve yayınları izlemek, alınan kararları Genel Müdürlük birimlerine ve ilgili kuruluşlara iletmek.
b) Genel Müdürlüğün görev
alanına giren konularda uluslararası toplantılar düzenlemek.
c) Genel Müdürlüğün Avrupa
Birliği ile ilgili yapacağı çalışmalarda diğer birimlerle koordinasyon
sağlamak.
d) Genel Müdürün vereceği
benzeri görevleri yapmak.
İletişim, Dokümantasyon ve Yayın Daire Başkanlığı
MADDE 10. - İletişim, Dokümantasyon ve Yayın Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün çalışma alanı ile ilgili konularda toplumsal duyarlılığı artırmak ve bilinç düzeyini yükseltmek amacıyla basılı ve görsel yayınlar hazırlamak veya hazırlatmak.
b) Medyada kadının yer alış
biçimlerine ilişkin olarak çalışmalar yapmak.
c) Medyada ve yeni iletişim
alanlarında kadınların konumlarını güçlendirecek çalışmalara katılmak ve
desteklemek.
d) Kütüphane veya dokümantasyon
merkezi kurmak, istatistik derlemek, yayın ve materyallerin ilgili kamu, özel
ve sivil toplum kuruluşlarının kullanımına sunulması amacıyla sistem
oluşturmak.
e) Genel Müdürün vereceği
benzeri görevleri yapmak.
Danışma ve yardımcı hizmet birimleri
MADDE 11. - Genel Müdürlüğün danışma birimleri Strateji
Geliştirme Daire Başkanlığı ve Hukuk Müşavirliği, yardımcı hizmet birimi ise
İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığıdır.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
MADDE 12. - Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde Genel Müdürlüğün orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
b) Genel Müdürlüğün görev
alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek.
c) Genel Müdürlük bütçesini
stratejik plâna ve yıllık hedeflere göre hazırlamak; faaliyetlerinin bunlara
uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
d) Genel Müdürlüğün yönetimi ile
hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak,
analiz etmek, yorumlamak ve faaliyet raporlarını hazırlamak.
e) Üst yönetimin iç denetime
yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini artırmak için gerekli
hazırlıkları yapmak.
f) Genel Müdürlüğün görev
alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum
içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini
analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.
g) Yönetim bilgi sistemlerine
ilişkin hizmetleri yerine getirmek.
h) Kurulun sekretarya
hizmetlerini yürütmek.
ı) Genel Müdürün vereceği
benzeri görevleri yapmak.
Hukuk Müşavirliği
MADDE 13. - Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a) Başbakanlık, bakanlıklar, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile Genel Müdürlük birimlerinden gönderilen kanun, tüzük ve yönetmelik taslakları ile diğer hukukî konular hakkında görüş bildirmek.
b) Genel Müdürlüğün
menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında
almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı
olmak.
c) 8.1.1943 tarihli ve 4353
sayılı Kanun hükümlerine göre adlî ve idarî davalarda gerekli bilgileri
hazırlamak, taraf olduğu idarî davalarda Genel Müdürlüğü temsil etmek veya
Genel Müdürlükçe hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilen davaları takip ve
koordine etmek.
d) Genel Müdürlüğün amaçlarını
daha iyi gerçekleştirmesi, mevzuat, plân ve programlara uygun şekilde
çalışmasını temin etmek amacıyla gerekli hukukî teklifleri hazırlamak ve Genel
Müdüre sunmak.
e) Genel Müdürün vereceği
benzeri görevleri yapmak.
İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı
MADDE 14. - İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün insan gücü
politikası ve planlaması konusunda çalışmalar yapmak ve tekliflerde bulunmak.
b) Genel Müdürlük personelinin
atama, nakil, sicil, terfi, ücret, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini
yürütmek.
c) Genel Müdürlüğün eğitim
plânını hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
d) Genel Müdürlüğün ihtiyacı
olan her türlü yapım, satın alma, kiralama, bakım ve onarım, arşiv, sağlık ve
benzeri her türlü idarî ve malî hizmetleri yürütmek.
e) Taşınır ve taşınmaz mal
kayıtlarını tutmak.
f) Genel Müdürlük sivil savunma
ve seferberlik hizmetlerini plânlamak ve yürütmek.
g) Genel Müdürün vereceği
benzeri görevleri yapmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kadının Statüsü
Danışma Kurulu
Kadının Statüsü Danışma Kurulu
MADDE 15. - Kadının Statüsü Danışma Kurulu; Başbakan veya
Bakanın başkanlığında; Adalet, İçişleri, Dışişleri, Maliye, Milli Eğitim,
Sağlık, Tarım ve Köyişleri, Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Sanayi ve Ticaret,
Kültür ve Turizm bakanlıkları müsteşarları; Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarı; Avrupa Birliği Genel Sekreteri; Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanı;
Devlet Personel Başkanı; Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Başkanı; Türkiye Radyo
ve Televizyon Kurumu Genel Müdürü; Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu
Genel Müdürü; Türkiye İş Kurumu Genel Müdürü; Özürlüler İdaresi Başkanı; Aile
ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürü ve
Başbakanlık İnsan Hakları Başkanı veya görevlendirecekleri birer yetkili; üniversitelerin Kadın
Çalışmaları Ana Bilim Dalı başkanlıkları ile Kadın Araştırma ve Uygulama
merkezlerinden Yükseköğretim Kurulunca belirlenecek en az dört öğretim üyesi;
Kadının Statüsü Genel Müdürü, Genel Müdür Yardımcısı ve ana hizmet birimleri
daire başkanları ile kadın hakları konusunda çalışmalarda bulunan beş sivil
toplum kuruluşu temsilcisinden oluşur.
Sivil toplum kuruluşu
temsilcileri Genel Müdürlükçe belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde üç yıl
için seçilir. Üyeliği sona erenler yeniden seçilebilir.
Kurul yılda en az bir kez toplanır.
Kurulun sekretarya hizmetleri
Genel Müdürlük tarafından yürütülür.
Kurul üyelerine 6245 sayılı
Harcırah Kanunu hükümlerine göre ödeme yapılır.
Kurulun oluşumu ile çalışma usul
ve esasları yönetmelikle belirlenir.
Kadının Statüsü Danışma Kurulunun görevleri
MADDE 16. - Kadının Statüsü Danışma Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Devletin ekonomik, sosyal, kültürel ve kadına ilişkin politikaları çerçevesinde kadının statüsü ile ilgili sorunları inceleyerek genel politikalar oluşturulmasına yardımcı olmak, plan ve programların uygulanması hususunda görüş bildirmek.
b) Devletin ekonomik, sosyal,
kültürel ve kadın politikaları çerçevesinde plân ve yıllık programlara göre
Genel Müdürlüğün görevlerini geliştirici tedbirleri belirlemek ve önerilerde
bulunmak.
c) Başbakan veya
görevlendireceği Bakan tarafından istenen, Genel Müdürlüğün veya Kurul
üyelerinin teklif ettiği kadının statüsüne ilişkin konuları incelemek,
değerlendirmek ve bu konularda görüş oluşturmak ve önerilerde bulunmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Sorumluluk ve Yetkiler
Yöneticilerin sorumlulukları
MADDE 17. - Genel Müdürlüğün her kademedeki yöneticileri,
yapmakla yükümlü oldukları hizmet ve görevleri, Genel Müdürün emir ve
direktifleri doğrultusunda mevzuat hükümlerine, Genel Müdürlüğün amaçlarına,
stratejik plânına, performans ölçütlerine ve hizmet kalite standartlarına uygun
olarak yürütmekten bir üst kademeye karşı sorumludur.
Koordinasyon ve işbirliği
MADDE 18. - Genel Müdürlük; ana hizmet ve görevleriyle
ilgili konularda kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, yerel yönetimler,
sivil toplum kuruluşları ve özel sektör ile işbirliği ve koordinasyonu
sağlamaktan sorumludur.
Yetki devri
MADDE 19. - Genel Müdür ve her kademedeki Genel Müdürlük
yöneticileri, sınırlarını yazılı olarak açıkça belirlemek şartıyla yetkilerinden
bir kısmını astlarına devredebilir. Yetki devri uygun araçlarla ilgililere
duyurulur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Atama
MADDE 20. - 23.4.1981 tarihli ve 2451 sayılı Kanun
hükümleri dışında kalan memurlardan Daire başkanları ve Hukuk Müşaviri, Genel
Müdürün teklifi üzerine Başbakan veya Bakanın, diğer personel ise Genel Müdürün
onayı ile atanır.
MADDE 21. - Kadroların tespiti, ihdası, kullanımı ve
iptali ile kadrolara ilişkin diğer hususlar 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre düzenlenir.
Kadının Statüsü Uzmanlığı ve Kadının Statüsü Uzman Yardımcılığı
MADDE 22. - Genel Müdürlük, bu Kanunda sayılan görevlerin
yerine getirilmesinde Kadının Statüsü Uzmanı ve Kadının Statüsü Uzman
Yardımcısı istihdam eder. Kadının Statüsü Uzman Yardımcılığına atanabilmek
için, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde sayılan şartlara
ek olarak aşağıdaki nitelikler aranır:
a) En az dört yıllık eğitim
veren yüksek öğretim kurumlarının istatistik, sosyoloji, felsefe, psikoloji
bölümleri ile iktisadî ve idarî bilimler, siyasal bilgiler, iletişim, hukuk,
işletme ve iktisat fakülteleri, ev ekonomisi ve sosyal hizmetler yüksekokulu
veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt
içindeki ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak.
b) Yapılacak yarışma ve yeterlik
sınavında başarılı olmak.
c) Sınavın yapıldığı yılın ocak
ayının ilk gününde otuz yaşını doldurmamış olmak.
d) Kamu personeli dil sınavında
en az (C) düzeyinde başarılı olmak.
Kadının Statüsü Uzman
Yardımcılığına atananlar; üç yıl çalışmak, olumlu sicil almak ve tez hazırlamak
kaydıyla açılacak yeterlik sınavına girme hakkını elde ederler. Sınavda
başarılı olanlar Kadının Statüsü Uzmanı unvanını kazanırlar. Yeterlik sınavında
başarı gösteremeyenler bir yıl içinde ikinci kez sınava tâbi tutulurlar. İki
defa başarı gösteremeyenler, Genel Müdürlükteki memur kadrolarına atanırlar.
Kadının Statüsü uzmanları ve
Kadının Statüsü Uzman yardımcılarının mesleğe alınmaları, yetiştirilmeleri,
yarışma sınavı, tez hazırlama ve yeterlik sınavı ile eğitimleri yönetmelikle
düzenlenir.
Personel rejimi
MADDE 23. - Genel Müdürlükte Genel Müdür, Genel Müdür
Yardımcısı, Daire Başkanı, Hukuk Müşaviri, Kadının Statüsü Uzmanı, Kadının
Statüsü Uzman Yardımcısı kadroları karşılık gösterilmek kaydıyla, 657 sayılı
Devlet Memurları Kanunu ve diğer kanunların sözleşmeli personel hakkındaki
hükümlerine bağlı olmaksızın sözleşmeli olarak çalıştırılabilir. Bu suretle
çalıştırılacakların sözleşme usul ve
esasları ile unvanlar itibarıyla
yer alan taban ve tavan ücretleri ve her çeşit ödemeler
Bakanlar Kurulunca tespit
edilir. Başbakanlık merkez teşkilatında sözleşmeli olarak çalıştırılan
emsali personelin yararlandığı ücret artışlarından Genel Müdürlükte çalışan
sözleşmeli personel de
aynen yararlandırılır. Söz konusu
personele, çalıştıkları günlerle orantılı olarak (hastalık ve
yıllık izinleri dahil) ocak, nisan, temmuz ve ekim aylarında birer aylık
sözleşme ücreti tutarında ikramiye ödenir. Bunlardan üstün gayret ve
çalışmaları sonucunda emsallerine göre başarılı çalışma yaptıkları tespit
edilenlere Genel Müdürün teklifi, ilgili Bakanın uygun görüşü üzerine Başbakan
onayı ile haziran ve aralık aylarında birer aylık sözleşme ücreti tutarına
kadar teşvik ikramiyesi ödenebilir. Kadro karşılığı sözleşme ile çalıştırılacak
personel, istekleri üzerine T. C. Emekli Sandığı ile ilgilendirilir.
Genel Müdürlük kadrolarında
çalışan memurlar, Başbakanlık personelinin yararlandığı fazla çalışma
ücretinden aynı usul ve esaslara göre yararlanır.
Sözleşme ile araştırma, etüt ve proje yaptırma
MADDE 24. - Genel Müdürlük görevleri ile ilgili olarak
ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma, etüt, film ve proje gibi işleri,
üniversite öğretim elemanları ile yerli ve yabancı gerçek ve tüzel kişilere
sözleşme ile yaptırabilir.
Genel Müdürlük, görev alanına
giren konularda üniversiteler veya uzman kurum ve kuruluşlardan danışmanlık
hizmeti satın alabilir.
Bu konulara ilişkin usul ve
esaslar yönetmelikle düzenlenir.
Görevlendirme
MADDE 25. - Genel Müdürlüğün görev alanı ile ilgili
konularda genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinde çalışanlar, kendilerinin
ve kurumlarının muvafakati ile Genel Müdürlükte görevlendirilebilir. Bu şekilde
görevlendirilen personel, kurumundan izinli sayılır ve asıl kadrosu ile ilgisi
devam eder. Bunların terfileri başkaca bir işleme gerek kalmaksızın
kurumlarınca yapılır. Bu hükme göre görevlendirilenler, görev sürelerince,
görevlendirmeye ilişkin belgede belirtilmek kaydıyla malî ve sosyal haklarını
görevlendirildikleri kurumdan alabileceği gibi kadrolarının bulunduğu kurumdan
da alabilirler.
Görevlendirilecek personel
sayısı, mevcut personelin yüzde onunu aşamaz.
Değiştirilen hükümler
MADDE 26. - 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun;
a) Değişik 36 ncı maddesinin,
Ortak Hükümler bölümünün (A) bendinin değişik (11) numaralı fıkrasına
"Özürlüler Uzman Yardımcıları" ibaresinden sonra gelmek üzere
"Kadının Statüsü Uzman Yardımcıları", "Özürlüler
Uzmanlığına" ibaresinden sonra gelmek üzere "Kadının Statüsü
Uzmanlığına" ibaresi,
b) "Zam ve
tazminatlar" başlıklı 152 nci maddesinin değişik
"II-Tazminatlar" fıkrasının "(A) Özel Hizmet Tazminatı"
bendinin (i) alt bendine "Özürlüler Uzmanları" ibaresinden sonra
gelmek üzere "Kadının Statüsü uzmanları" ibaresi,
c) Ek göstergelere ilişkin eki
(I) sayılı cetvelin "I- Genel İdare Hizmetleri Sınıfı" bölümünün (h)
bendine "Özürlüler Uzmanı" ibaresinden sonra gelmek üzere
"Kadının Statüsü uzmanları" ibaresi,
Eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 1. - Bu Kanunun yayımlandığı tarihte, Kadının
Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğüne ait her türlü haklar ve yükümlülükler
ile Genel Müdürlükçe kullanılan bütün demirbaş ve döşeme, eşya, taşınır ve
taşınmaz mallar ile taşıtlar bu Kanunla kurulan Kadının Statüsü Genel
Müdürlüğüne devredilmiş sayılır.
Genel Müdürlüğün 2004 Malî Yılı
harcamaları, 2004 Malî Yılı Bütçe Kanununun ilgili bölümünde Maliye
Bakanlığınca yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar, Kadının Statüsü ve Sorunları
Genel Müdürlüğünün 2004 yılı Başbakanlık bütçesinde yer alan ödeneklerinden
karşılanır.
GEÇİCİ MADDE 2. - Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar
ihdas edilerek 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin eki (I) sayılı cetvele "Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü"
bölümü olarak eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 3. – Anayasa Mahkemesince iptal edilen 536 sayılı
Kadın ve Sosyal Hizmetler Müsteşarlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin ilgili hükümleri uyarınca Kadın ve Sosyal Hizmetler
Müsteşarlığı kadrolarına atamaları yapılmış olan memurlardan bu Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihte Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü
kadrolarında yer alan memurlar ile fiilen bu Genel Müdürlükte görev yapmakta
olan anılan Müsteşarlığın diğer memurlarından kadro ve unvanları değişmeyenler
bu Kanunla ihdas edilen kadrolara hiçbir işlem yapılmaksızın atanmış sayılır.
Kadro ve görev unvanı aynı olanların atamasında, ihdas edilen kadro sayısının
personel sayısından az olması durumunda, Genel Müdürlükte geçen hizmet süresi
fazla olanların öncelik hakkı vardır.
Bu Kanun uyarınca yapılacak
düzenleme nedeniyle kadro unvanı değişen veya kaldırılanlar ile kadro ve unvanı
değişmediği halde yukarıdaki fıkra uyarınca atanmış sayılamayanlar, durumlarına
uygun kadrolara altı ay içinde atanırlar. Atamaları yapılıncaya kadar Genel
Müdürlükçe ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilirler. Bunlar yeni bir
kadroya atanıncaya kadar, eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge ve her türlü
zam ve tazminatlar ile diğer malî haklarını almaya devam ederler. Söz konusu
personelin, atandıkları yeni kadroların aylık, ek gösterge, her türlü zam ve
tazminatlar ile diğer malî hakları toplamının net tutarı, eski kadrolarına
bağlı olarak en son ayda almakta oldukları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve
tazminatları ile diğer malî hakları toplamı net tutarından az olması halinde,
aradaki fark giderilinceye kadar atandıkları kadrolarda kaldıkları sürece
herhangi bir kesintiye tâbi tutulmaksızın tazminat olarak ödenir.
İkinci fıkra uyarınca ataması
yapılamayan personel, altı aylık sürenin bitiminden itibaren beş gün içerisinde
Devlet Personel Başkanlığına liste halinde bildirilir. Bu personel Devlet
Personel Başkanlığınca 24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanunun 22 nci
maddesinin iki, üç, dört ve beşinci fıkralarında belirtilen esas ve usuller
çerçevesinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilirler. Ancak, 4046
sayılı Kanunun 22 nci maddesi uyarınca Özelleştirme Fonundan karşılanması
öngörülen ödemeler Genel Müdürlük tarafından karşılanır.
GEÇİCİ MADDE 4.- Bir defaya mahsus olmak ve ekli (1) sayılı
listede yer alan "Kadının Statüsü Uzmanı" unvanlı serbest kadro
adedinin beşte birini geçmemek üzere; bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte
Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü kadrolarında, fiilen en az beş yıl
görev yapmış olan ve halen görevde bulunan personelden, bu Kanunun 22 nci
maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan öğrenim şartını taşıyanlar,
Kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren iki ay içerisinde yazılı olarak
başvurmaları kaydıyla, Genel Müdürlüğün
görev alanına giren
konularda onsekiz ay
içerisinde hazırlayacakları tezin,
Genel Müdürün başkanlığında oluşturulacak, üyelerinden en az ikisi ilgili
öğretim üyesi olan beş kişilik komisyonca başarılı kabul edilmesi halinde
başarı sıralarına göre durumlarına uygun Kadının Statüsü Uzmanlığı kadrolarına
atanırlar.
Bu madde uyarınca başvuruda
bulunanlar hakkında geçici 3 üncü maddenin ikinci fıkrası, uzmanlığa atanıncaya
veya uzmanlığa atanamayacakları kesinleşinceye kadar uygulanır. Uzmanlığa
atanamayacakları kesinleşenler hakkında ise geçici 3 üncü maddenin üçüncü
fıkrası uygulanır.
GEÇİCİ MADDE 5. - Bu Kanunla öngörülen yönetmelikler altı ay
içinde hazırlanarak yürürlüğe konulur. Bu süre zarfında mevcut mevzuatın bu
Kanuna aykırı olmayan hükümlerinin uygulanmasına devam olunur.
Diğer mevzuatta Kadının Statüsü
ve Sorunları Genel Müdürlüğüne yapılmış olan atıflar Kadının Statüsü Genel
Müdürlüğüne yapılmış sayılır.
Yürürlük
MADDE 27. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 28. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
( I ) SAYILI CETVEL
KADININ STATÜSÜ GENEL
MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI
Genel Müdür |
Genel Müdür Yardımcısı |
Ana Hizmet Birimi |
Danışma Birimi |
Yardımcı Hizmet Birimi |
1-Genel Müdür |
1-Genel Müdür
Yardımcısı |
1- Kadının Ekonomik Statüsünü
Güçlendirme Daire Başkanlığı 2- Kadının Sosyal Statüsünü
Geliştirme Daire Başkanlığı 3- Dış İlişkiler Daire Başkanlığı 4- İletişim, Dokümantasyon ve Yayın
Daire Başkanlığı |
1-Hukuk
Müşavirliği 2-Strateji Geliştirme Daire
Başkanlığı |
1-İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire
Başkanlığı |
( 1 ) SAYILI LİSTE
İHDAS EDİLEN KADROLAR
KURUMU : KADININ STATÜSÜ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
SERBEST KADRO ADEDİ |
TUTULU KADRO ADEDİ |
TOPLAM |
GİH |
Genel Müdür |
1 |
1 |
|
1 |
GİH |
Genel Müdür Yardımcısı |
1 |
1 |
|
1 |
GİH |
Daire Başkanı |
1 |
6 |
|
6 |
GİH |
Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
|
1 |
GİH |
Kadının Statüsü Uzmanı |
1 |
10 |
5 |
15 |
GİH |
Kadının Statüsü Uzmanı |
5 |
10 |
5 |
15 |
GİH |
Kadının Statüsü Uzman
Yardımcısı |
7 |
9 |
|
9 |
GİH |
Kadının Statüsü Uzman
Yardımcısı |
9 |
9 |
|
9 |
GİH |
Şube Müdürü |
1 |
3 |
|
3 |
GİH |
Mütercim |
7 |
2 |
|
2 |
GİH |
Kütüphaneci |
5 |
2 |
|
2 |
GİH |
Ayniyat Saymanı |
1 |
1 |
|
1 |
GİH |
Çözümleyici |
7 |
1 |
|
1 |
GİH |
Programcı |
7 |
1 |
|
1 |
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
4 |
1 |
|
1 |
GİH |
Veri Hazırlama Kontrol
İşletmeni |
3 |
1 |
|
1 |
GİH |
Veri Hazırlama Kontrol
İşletmeni |
5 |
1 |
|
1 |
GİH |
Memur |
5 |
10 |
|
10 |
GİH |
Sekreter |
5 |
1 |
|
1 |
GİH |
Ambar Memuru |
5 |
1 |
|
1 |
GİH |
Santral Memuru |
7 |
1 |
|
1 |
THS |
Teknisyen |
7 |
1 |
|
1 |
GİH |
Şoför |
5 |
2 |
|
2 |
GİH |
Koruma ve Güvenlik
Görevlisi |
7 |
2 |
|
2 |
GİH |
Koruma ve Güvenlik
Görevlisi |
10 |
1 |
|
1 |
|
TOPLAM |
|
|
|
|