TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
KANUN
TÜRKİYE ADALET AKADEMİSİ KANUNU
Kanun No. 4954 |
|
Kabul Tarihi : 23.7.2003 |
BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1.- Bu Kanunun amacı, Türkiye Adalet Akademisinin
kuruluş ve görevleriyle ilgili esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2.- Bu Kanun; Türkiye Adalet Akademisinin
kuruluşunu, görevlerini, organlarını ve bunların işleyişini,
görevlendirilenleri, Akademi hizmetlerinden yararlananları ve diğer personeli
kapsar.
MADDE 3.- Bu
Kanunda geçen:
a) Akademi: Türkiye Adalet
Akademisini,
b) Bakanlık: Adalet Bakanlığını,
c) Bakan: Adalet Bakanını,
d) Başkanlık: Türkiye Adalet
Akademisi Başkanlığını,
e) Başkan: Türkiye Adalet
Akademisi Başkanını,
f) Genel Sekreter: Türkiye
Adalet Akademisi Genel Sekreterini,
g) Genel Kurul: Türkiye Adalet
Akademisi Genel Kurulunu,
h) Yönetim Kurulu: Türkiye
Adalet Akademisi Yönetim Kurulunu,
ı) Denetim Kurulu: Türkiye
Adalet Akademisi Denetim Kurulunu,
i) Eğitim Merkezi: Türkiye
Adalet Akademisi Eğitim Merkezini,
İfade eder.
İKİNCİ KISIM
Kuruluş ve Görev
Kuruluş
MADDE 4.- Bu
Kanunda yazılı görevleri yerine getirmek amacıyla tüzel kişiliğe sahip,
bilimsel, idarî ve malî özerkliği olan Türkiye Adalet Akademisi kurulmuştur.
Akademinin ilgili olduğu
Bakanlık, Adalet Bakanlığıdır.
Akademi, bu Kanunda
belirtilmeyen hâllerde özel hukuk hükümlerine tâbidir.
Akademinin merkezi Ankara'dadır.
Görev
MADDE 5.- Akademinin görevleri şunlardır:
1. Eğitim:
a) Adlî, idarî ve askerî yargı
hâkim ve savcıları ve noterler ile adalet hizmetlerine yardımcı personelin ve
talep halinde avukatların, meslek öncesi ve meslek içi eğitimi ve gelişmesi
için kurslar açmak; belli alanlarda uzmanlık programları, seminer, sempozyum,
konferans ve benzeri etkinlikler düzenlemek; sertifika ile değerlendirilecek
eğitim ve öğretim programlarını uygulamak; hukuk ve adalet alanında ilgili
kurum, kuruluş ve kurulların hazırlayacakları eğitim plânlarının ve araştırma
projelerinin yapılmasına ve yürütülmesine yardımcı olmak.
b) Hukuk ve adalet alanını
ilgilendiren eğitim ve öğretim çalışmaları hakkında ilgili kurum, kuruluş ve
kurullara görüş bildirmek.
2. Danışma ve yardım:
Ulusal ve uluslararası hukuk ile
adlî ve meslekî konular hakkında danışmanlık hizmeti vermek ve görüş bildirmek.
3. İnceleme, araştırma ve yayın:
a) Toplum ihtiyaçlarına uygun
olarak mevzuatın geliştirilmesi ve bu yönde çalışmaların yürütülmesi bakımından
araştırmalar yapmak, araştırmalara dayanan önerilerde bulunmak, yayınlar
yapmak, gerekirse taslaklar hazırlamak.
b) Hukuk ve adalet alanını
ilgilendiren konularda inceleme ve araştırmalar yapmak, yaptırmak; bu konularda
seminer, sempozyum, konferans ve benzeri etkinlikler düzenlemek; yayınlar
yapmak ve bu gibi çalışmaları desteklemek.
c) Uluslararası kurum ve
kuruluşların hukuk ve adalet alanındaki gelişmelerle ilgili yayınlarını takip
etmek, gerekli görülenleri tercüme ettirerek yayımlamak; Türk hukuk ve adalet
alanında faydalı olan yabancı eserler için hukuk fakülteleri, Türkiye Barolar
Birliği, Türkiye Noterler Birliği ve diğer ilgili kurum, kuruluş ve kurullarla
işbirliği yaparak çeviri plânı hazırlamak ve bu plânın gerçekleştirilmesine
yönelik tedbirleri almak.
4. Dokümantasyon:
Türkiye ve diğer devletlerdeki
hukuk ve adalet alanını ilgilendiren belgelerin, mevzuatın, mahkeme
kararlarının ve yayınların ilgililerin
faydalanmasına sunulmasını sağlamak üzere bir bilgi ve belge merkezi, bilgi
bankası ve kütüphane kurmak; Türk hukuk
ve adalet bibliyografyalarını hazırlamak, hazırlatmak ve bunları yayımlamak.
5. Meslek öncesi eğitim ve staj:
a) Adlî ve idarî yargı hâkim ve
savcılarının meslek öncesi eğitimlerinin hazırlık ve son dönemlerini bu Kanun
ve yönetmelik hükümlerine göre yürütmek.
b) Askerî yargı hâkim ve
savcıları ile noterlerin ve talep halinde avukatların stajlarında meslek öncesi
eğitim programları düzenlemek.
6. Diğer görevler:
Kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Diğer kurum, kuruluş ve
kurullara kanunlarla verilen görev ve
yetkiler saklıdır.
MADDE 6.- Akademi, görevlerini yerine getirebilmek için
Anayasa Mahkemesi, Yargıtay, Danıştay, Askerî Yargıtay, Askerî Yüksek İdare
Mahkemesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, Yüksek
Seçim Kurulu, hukuk fakülteleri, Türkiye Barolar Birliği, Türkiye Noterler
Birliği ve görevin gerektirdiği diğer kurum, kuruluş ve kurullarla işbirliği
yapar; bunlarla ortak çalışma, araştırma, eğitim programları uygulayabilir;
danışma kurulları ve komisyonlar oluşturabilir.
Yurt içindeki uzmanlardan
faydalanabilir; ilgili uluslararası kurumlarla meslekî ve bilimsel ilişkiler
kurabilir.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Akademi Teşkilâtı
BİRİNCİ BÖLÜM
Organlar
Organlar
MADDE 7.-
Akademinin organları şunlardır:
a) Başkanlık.
b) Genel Kurul.
c) Yönetim Kurulu.
d) Denetim Kurulu.
İKİNCİ BÖLÜM
Başkanlık
Başkanlık
MADDE 8.- Başkanlık, Başkan ile iki başkan yardımcısı
ve Genel Sekreterden oluşur.
MADDE 9.-
Başkan ve başkan yardımcıları, Yönetim Kurulunca ve en az beş üyenin
olumlu oyu ile Yargıtay ve Danıştay üyeleri, birinci sınıf adlî ve idarî yargı
hâkim ve savcıları ile bu sınıftan sayılanlar, hukuk profesörleri, en az yirmi
yıl fiilen mesleği icra etmiş avukatlar veya en az yirmi yıl fiilen mesleği
icra etmiş birinci sınıf noterlerden kendilerinin muvafakatları alınarak ve her
biri için gösterilen üçer aday arasından Bakanlar Kurulunca dört yıl süre ile
seçilip görevlendirilir veya atanırlar. Süresi biten Başkan ve başkan
yardımcıları, iki dönem daha aynı usulle yeniden seçilip görevlendirilebilir
veya atanabilirler.
Başkanın özürlü veya izinli
olması ya da geçici olarak görevinden ayrılması durumunda, Başkana ait görev ve
yetkiler, Yönetim Kurulunca görevlendirilen Başkan yardımcısı tarafından yerine
getirilir.
Süresinden önce boşalan başkan
ve başkan yardımcılıklarına dört yıl için birinci fıkrada yazılı usullere göre
yeniden görevlendirme veya atama yapılır.
Başkan ve başkan
yardımcılıklarına kamu kurum, kuruluş veya kurul mensupları arasından
seçilenler, istekleri doğrultusunda bu görevlere atanır veya
görevlendirilirler. Görevlendirilenler, Akademideki görevleri süresince aylıklı
izinli sayılırlar; bunların kamu kurum, kuruluş ve kurullarındaki kadroları ile
ilgileri kesilmez. Başkan ve başkan yardımcılıklarına kamu kurum, kuruluş veya
kurul mensupları arasından seçilip atananlardan Akademideki görevleri sona
erenler, görevlerinin sona erdiği tarihten itibaren otuz gün içinde kendi
kurum, kuruluş veya kurullarına başvurduklarında, eski görevlerine veya
kazanılmış hak aylık derecelerindeki başka bir göreve atanırlar. Avukatlık ve
noterlikten Başkan ve başkan yardımcılığına atananlar, görevleri süresince aslî
görevlerini icra edemezler.
MADDE 10.- a) Başkan, Teşkilâtın en üst ve ita amiri
olup, Akademiyi temsil eder.
Başkan, Akademinin çalışma
programını, çalışma raporunu hazırlayıp, Yönetim Kuruluna sunar; bu programın
gerçekleştirilmesi için gereken işlemlerin yapılmasını sağlar; Yönetim Kurulu
kararlarını uygular; Akademinin öğretim ve araştırma kadrosu için Yönetim
Kuruluna tekliflerde bulunur.
Başkan, Akademinin yönetiminden,
eğitim ve araştırma faaliyetlerinin çalışma programına uygun olarak
yürütülmesinden, Akademide görev alan yönetim, öğretim ve araştırma
personelinin görevlerini gereği gibi yerine getirmesinden ve denetiminden
sorumludur.
b) Başkan yardımcıları,
kanunlarla veya Başkan tarafından verilen görevleri yaparlar.
MADDE 11.- Genel
Sekreter, dört yıllık yüksek öğretim mezunlarından, 14.7.1965 tarihli ve 657
sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbi görevlerde oniki yıl hizmeti bulunan ve aynı
Kanunun 48 inci maddesinde aranan şartlara sahip olanlar arasından Başkan
tarafından atanır. Genel Sekreter hakkında Devlet Memurları Kanunu hükümleri
uygulanır.
Genel Sekreter, Akademinin
tahakkuk memurluğunu yapar; gerekli hesapların ve demirbaş kayıtlarının
tutulmasını sağlar; Başkanın verdiği diğer görevleri yerine getirir. Genel
Sekreter, idarî işlerin teşkilâtlandırılmasından, kayıt ve dosyaların
tutulmasından, idarî personelin çalışmasından sorumludur.
Genel Sekreterin görevleri ve
çalışma usul ve esasları yönetmelikle
düzenlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kurullar
Genel Kurul
MADDE 12.- Genel Kurul; Bakan, Bakanlık Müsteşarı, Ceza
İşleri Genel Müdürü, Hukuk İşleri Genel Müdürü, Kanunlar Genel Müdürü, Avrupa
Birliği Genel Müdürü, Personel Genel Müdürü, Eğitim Dairesi Başkanı ile dört
yıl için seçilen aşağıdaki üyelerden oluşur:
a) Yargıtay Büyük Genel
Kurulunun ikisi hukuk daireleri, ikisi ceza daireleri üyeleri arasından seçeceği
dört üye.
b) Danıştay Genel Kurulunun
üyeleri arasından seçeceği üç üye.
c) Askerî Yargıtay Genel
Kurulunun kendi üyeleri arasından seçeceği bir üye.
d) Askerî Yüksek İdare Mahkemesi
Genel Kurulunun hâkim sınıfından olan kendi üyeleri arasından seçeceği bir üye.
e) Hâkimler ve Savcılar Yüksek
Kurulunun kendi üyeleri arasından seçeceği bir üye.
f) Yükseköğretim Kurulunun
Türkiye'deki hukuk fakültelerinin öğretim üyeleri arasından seçeceği iki üye.
g) Türkiye Barolar Birliğinin
yönetim kurulunun en az onbeş yıl fiilen mesleği icra etmiş avukatlar arasından
seçeceği bir üye.
h) Türkiye Noterler Birliği
Yönetim Kurulunun birinci sınıf noterler arasından seçeceği bir üye.
ı) 22 ve 23 üncü maddeler ile 24
üncü maddenin ikinci fıkrası kapsamında olanların kendi aralarından seçeceği dört üye.
Başkan ve Akademinin önceki
başkanları, Genel Kurulun tabiî üyeleridir.
Kurum, kuruluş ve kurullarında
görevleri sona ermiş üyeler, yerlerine yeni üye seçilinceye kadar görevlerine
devam ederler.
MADDE 13.- Genel Kurul, her yıl Nisan ayı içinde
toplanır. Yönetim Kurulu veya Başkan gereken hallerde Genel Kurulu olağanüstü
toplantıya çağırabilir. Genel Kurulun en az onbeş üyesinin görüşülecek konuyu
da belirten yazılı istemi üzerine Başkan, Genel Kurulu olağanüstü toplantıya
çağırır.
Genel Kurul, o toplantı için
üyeleri arasından seçilen başkanın başkanlığında toplanır.
Genel Kurul, üye tam sayısının
salt çoğunluğu ile toplanır; çoğunluk sağlanamazsa ikinci toplantı katılan üyelerle
yapılır. Kararlar, toplantıya katılan üyelerin çoğunluğu ile alınır.
Genel Kurulun toplantı, çalışma
usul ve esasları yönetmelikle
düzenlenir.
Genel Kurulun görevleri
MADDE 14.- Genel Kurulun görevleri şunlardır:
a) Yönetim Kuruluna katılacak
asıl ve yedek üyeleri seçmek.
b) Yönetim Kurulu tarafından
sunulan yıllık çalışma raporu ile Denetim Kurulu raporunu inceleyerek karara
bağlamak.
c) Yönetim Kurulu tarafından sunulan
kısa ve uzun vadeli eğitim ve öğretim plânı ile yıllık çalışma programını
görüşerek karara bağlamak.
d) Yönetim Kurulu tarafından
teklif edilen yıllık bütçeyi ve personel ihtiyaçlarını inceleyerek karara
bağlamak.
e) Başkan ile Yönetim ve
Denetim kurullarının ibrası hakkında
karar vermek.
f) Akademide verilen hizmetler
karşılığında alınacak ücretler için Yönetim Kurulunca hazırlanan tarifeyi
onaylamak.
g) Kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Yönetim Kurulu
MADDE 15.- Yönetim Kurulu, Başkan ile altısı asıl ve üçü
yedek olmak üzere aşağıdaki üyelerden oluşur:
a) Bakanlık Personel Genel
Müdürü.
b) Genel Kurulun kendi üyeleri
veya 9 uncu maddenin birinci fıkrasında yazılı niteliklere sahip diğer kimseler
arasından seçeceği beş asıl ve üç yedek üye.
Seçimle gelen üyelerin görev
süresi dört yıldır. Ancak Yönetim Kurulunun seçimle gelen asıl üyelerinden önce
ikisi, sonra üçü sırayla her iki yılda bir yenilenir.
Görev süresi sona eren üyeler
yeniden seçilebilirler.
Seçimle gelen üyelerin herhangi
bir sebeple üyelikten ayrılması hâlinde yedek üyeler göreve çağrılır. Yedek
üye, yerini aldığı üyenin süresini tamamlar. Bakanlık Personel Genel Müdürü
bulunmadığı zaman kendisine vekâlet eden yardımcısı, Yönetim Kuruluna katılır.
MADDE 16.- Başkan, Yönetim Kurulunun başkanıdır. Yönetim
Kurulu, en az beş üye ile toplanır ve toplantıya katılan üyelerin salt
çoğunluğu ile karar verir.
Yönetim Kurulunun toplantı,
çalışma usul ve esasları yönetmelikle düzenlenir.
Yönetim Kurulunun görevleri
MADDE 17.-
Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Başkan ve başkan yardımcıları
adaylarını belirlemek.
b) Başkanlık tarafından
hazırlanmış olan yıllık çalışma raporu ve programı ile yıllık bütçeyi ve
personel ihtiyaçlarını inceleyip Genel Kurula sunmak.
c) Başkanlık tarafından
hazırlanmış olan yönetmelik ve benzeri düzenlemeleri incelemek ve kabul etmek.
d) Kısa ve uzun vadeli eğitim ve
öğretim plânları hazırlamak, eğitim ve öğretim hizmetlerine ilişkin kararları
almak.
e) Akademinin görev alanına
giren konularda taşınır ve taşınmaz mal satın almak, yaptırmak, satmak,
kiralamak, rehin ve ipotek tesis etmek üzere gerekli işlemleri yerine getirmek.
f) Akademice verilen hizmetler
karşılığında alınacak ücretleri gösteren tarifeyi hazırlayıp Genel Kurulun
onayına sunmak.
g) Kanunlarla başka bir organ gösterilmeksizin Akademiye verilen yönetim görevlerini yerine getirmek.
Denetim Kurulu
MADDE 18.- Denetim Kurulu, Genel Kurulun kendi üyeleri
arasından seçtiği üç üyeden oluşur. Üyelerin görev süreleri iki yıldır.
Gerektiği hâllerde Denetim Kurulu, kamu kurum ve kuruluşlarının denetim
elemanlarından yardım isteyebilir.
Denetim Kurulunun görevleri
MADDE 19.- Denetim Kurulu, Akademinin idarî ve malî
denetiminden sorumludur.
Denetim Kurulu, yıl içinde
gerekli gördüğü hallerde her zaman denetleme yapabilir. Her yılın sonunda
yıllık denetim raporu düzenleyerek, birer örneğini Şubat ayının sonuna kadar
Genel Kurula ve Bakanlığa sunar.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Akademi Görevlileri
BİRİNCİ BÖLÜM
Personel
İdarî personel
MADDE 20.- Akademinin idarî personeli, naklen veya
memuriyet sınavını kazananlar arasından Genel Sekreterin teklifi üzerine Başkan
tarafından atanır. Bunlar hakkında Devlet Memurları Kanunu hükümleri uygulanır.
MADDE 21.- İdarî personelin görevleri ile çalışma usul ve
esasları yönetmelikle düzenlenir.
İKİNCİ BÖLÜM
Öğretim Elemanları,
Görevlendirilenler ve Diğer Çalışanlar
Öğretim elemanları
MADDE 22.- a) Akademide yüksek öğretim kurumlarıyla
işbirliği yapılarak, 4.11.1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
38 inci maddesi hükümlerine göre geçici olarak öğretim elemanı
görevlendirilebilir. Bunlar hakkında bu Kanun ile Yükseköğretim Kanunu hükümleri uygulanır.
Akademide, 2547 sayılı Kanunun
34 üncü ve 11.10.1983 tarihli ve 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun
16 ncı maddeleri hükümlerine göre sözleşmeli olarak yabancı uyruklu öğretim
elemanları çalıştırılabilir.
b) Akademide, (a) bendinde
belirtilenler dışında, Başkanın talebi üzerine yetkili kurul ve organlarınca
uygun görülen yeteri kadar Yargıtay, Danıştay, Askerî Yargıtay ve Askerî Yüksek
İdare Mahkemesi üyesi, meslekte fiilen on yılını tamamlamış; adlî, idarî ve
askerî yargı hâkim ve savcıları, avukatlar, noterler ile alanında uzman kişiler
ders vermekle görevlendirilebilirler.
Bunlara 38 inci madde hükümlerine göre ders ücreti ödenir.
MADDE 23.- Kamu kurum, kuruluş ve kurullarında
çalışanlar, ilgili kurum, kuruluş ve kurulun uygun görmesi ve ilgilinin kabul
etmesi şartı ile Yönetim Kurulu tarafından, yapılacak çalışmanın kapsamı ve
süresi de dikkate alınarak en çok bir yıl süreyle görevlendirilebilirler.
Süresi sona erenler, aynı usule göre yeniden görevlendirilebilir.
Uygun görme kararı; Yargıtay
üyeleri hakkında Yargıtay Birinci Başkanlık Kurulu, Danıştay üyeleri hakkında
Danıştay Başkanlık Kurulu, Askerî Yargıtay üyeleri hakkında Askerî Yargıtay
Başkanlar Kurulu, Askerî Yüksek İdare Mahkemesi üyeleri hakkında Askerî Yüksek
İdare Mahkemesi Başkanlar Kurulu, hâkimler ve savcılar hakkında Hâkimler ve
Savcılar Yüksek Kurulu, Adalet Bakanlığında çalışan hâkimler hakkında Bakan,
askerî hâkim ve savcılar hakkında Millî Savunma Bakanlığı, noterler hakkında
Türkiye Noterler Birliği Yönetim Kurulu tarafından verilir.
Yukarıdaki hükümlere göre
Akademide görevlendirilenler, kurumlarınca görev süresince aylıklı izinli sayılırlar. Bunların aylık, ek gösterge,
tazminat ve diğer malî ve sosyal hak ve yardımları kendi kurum, kuruluş ve
kurullarınca ödenir ve her türlü özlük hakları devam eder. Akademide
çalıştıkları süreler terfi ve emekliliklerinde hesaba katılır, terfileri başkaca
bir işleme gerek duyulmadan süresinde yapılır.
Diğer çalışanlar
MADDE 24.- Akademide, yabancı uyruklular dahil
sözleşmeli olarak araştırmacı ve danışman çalıştırılabilir.
Emekli olan yüksek mahkeme
üyeleri, üniversite öğretim üyeleri ve alanında uzman diğer kişiler Akademide
sözleşmeli olarak çalıştırılabilirler. Bu şekilde çalıştırılacakların emekli
aylıkları ve diğer ödemeleri kesilmez.
Çalışma usul ve esasları
MADDE 25.- 22 ve 23
üncü madde hükümlerine göre görev alan veya çalışanların, çalışma usul
ve esasları yönetmelikle düzenlenir.
Eğitim ve Öğretim
Eğitim ve öğretim plânı
MADDE 26.- Akademi; adlî, idarî
ve askerî yargı hâkim ve savcıların, avukat ve noterler ile adalet hizmetlerine
yardımcı personelin, meslek öncesinde ve meslek içinde yetişmeleri için
Bakanlık, Millî Savunma Bakanlığı, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, Türkiye
Barolar Birliği ve Türkiye Noterler Birliği ile işbirliği yaparak, kalkınma
planlarında belirtilen genel esaslara uygun olarak, kısa ve uzun vadeli eğitim
ve öğretim plânları hazırlar.
Bu plânın hazırlanmasında Yargıtay, Danıştay, Askerî Yargıtay, Askerî
Yüksek İdare Mahkemesi ve hukuk fakültelerinin görüşü alınır.
Eğitim ve öğretim plânlarında,
üniversitelerde veya yabancı ülkelerde hukuk alanında yüksek lisans ve doktora
öğrenimi yapmak için izin verilecek hâkim ve savcıların sayısı da belirlenir.
Akademi, bu plânların uygulanması için eğitim ve
öğretim ile ilgili her çeşit tedbiri almak ve ilgili kurum, kuruluş ve
kurullarla işbirliği yapmakla görevlidir.
Bu plânların uygulanması için
gerekli harcamalar, ilgili kurum, kuruluş ve kurulların bütçesine konulan ödeneklerle karşılanır.
MADDE 27.- Adlî,
idarî ve askerî yargı hâkim ve savcıları, avukat ve noterler ile adalet
hizmetlerine yardımcı personelin meslek öncesi ve meslek içi eğitimi ve
gelişmesi için faaliyette bulunmak üzere Ankara'da Akademi bünyesinde Eğitim
Merkezi kurulur.
Eğitim Merkezi Müdürlüğü, Müdür
ile iki müdür yardımcısı ve bir bürodan oluşur.
Eğitim Merkezi Müdürlüğüne
birinci sınıfa ayrılmış adlî ve idarî yargı hâkim ve savcıları arasından;
müdür yardımcılıklarına en az
ikinci dereceye yükselmiş
olmak şartıyla adlî ve idarî yargı hâkim ve savcıları arasından
muvafakatları alınarak Başkanın teklifi üzerine Bakan tarafından dört yıl için
atama yapılır. Süresini dolduranlar yeniden atanabilirler.
Büronun oluşumu, çalışma usul ve esasları ile görevleri yönetmelikle düzenlenir.
Adlî ve idarî yargı hâkim ve savcı adaylarının meslek öncesi eğitimleri
MADDE 28.- Adlî ve idarî yargıda hâkim ve savcı
adaylığına atananların meslek öncesi eğitim süresi iki yıldır. Bu süre,
hazırlık eğitimi, staj dönemi ve son eğitim dönemi olmak üzere üç dönemi
kapsar. Staj döneminin son altı ayında adaylar, yabancı dil eğitimi için yurt
dışına gönderilebilirler. Bu dönemlerin süreleri, hazırlık eğitimi ve son
eğitim döneminde adaylara öğretilecek konular, stajın yaptırılacağı yerler ve
bunların süreleri, yabancı dil eğitimi için yurt dışına gönderilme usul ve
esasları ile Yargıtay ve Danıştayda yapılma şekli ve eğitimden sayılmayan
sürelerin ne suretle tamamlatılacağına dair hususlar yönetmelikle düzenlenir.
Hazırlık eğitimi ve son eğitim,
Eğitim Merkezinde yapılır.
Stajın Yargıtay ve Danıştayda
yapılma şekli ile bu maddenin uygulanmasına ilişkin diğer hususlar, Yargıtay,
Danıştay ve Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun görüşleri alınmak suretiyle
çıkarılacak yönetmelikle; il valiliklerinde yapılma şekli ile hangi illerde
yapılacağı Adalet, İçişleri ve Maliye Bakanlıklarınca birlikte hazırlanacak
yönetmelikle; yabancı dil eğitimi için yurt dışına gönderilme usul ve esasları
ise Devlet Personel Başkanlığının görüşü alınmak suretiyle Adalet ve Maliye
bakanlıklarınca birlikte hazırlanacak yönetmelikle düzenlenir.
Eğitimde bir yılını tamamlamış
olan adaylara yirmi gün yıllık izin verilir.
İki yıllık eğitim süresinde
yirmi günlük yıllık izin ile her yıl için onbeş güne kadar hastalık sebebiyle
izinli geçirilen süreler eğitimden sayılır.
Eğitime başladıktan sonra
muvazzaf askerlik hizmetini yapmak üzere ayrılanlar, geri kalan sürelerini
terhislerini izleyen bir ay içinde başvurmak kaydıyla tamamlarlar.
Eğitim sonunda adaylar, eğitim
süresi içinde kendilerine öğretilen konularla ilgili olarak yazılı sınava
alınırlar.
Eğitim sonunda yazılı sınavda
başarı gösterenlerin mesleğe kabulleri ile atanmaları 24.2.1983 tarihli ve 2802
sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanunu hükümlerine göre yapılır. Eğitim sonunda
yazılı sınavda başarı gösteremeyenlere iki ay içinde bir sınav hakkı daha
tanınır; bu sınavda da başarılı olamayanlar, talepleri hâlinde Bakanlıkça
merkez veya taşra teşkilâtında genel idare hizmetleri sınıfında bir kadroya
atanabilir, aksi hâlde bunların adaylığına Bakanlıkça son verilir.
Yazılı sınava ilişkin hususlar
yönetmelikle düzenlenir.
Adlî ve idarî yargı hâkim ve
savcı adayları, meslek öncesi eğitim süresi kadar mecburî hizmetle
yükümlüdürler. Bu konuda Devlet Memurları Kanunu hükümleri uygulanır.
Adaylık ve staj dönemi
konularında bu Kanunda hüküm bulunmayan hâllerde Hâkimler ve Savcılar Kanunu
hükümleri uygulanır.
Askerî yargı hâkim ve savcıları ile avukat ve noterlerin meslek öncesi
eğitimleri
MADDE 29.-
Askerî yargı hâkim ve savcıları ile avukat ve noterlerin stajları, tâbi
oldukları özel kanun hükümlerine göre yapılır. Millî Savunma Bakanlığı, Türkiye
Barolar Birliği, barolar veya Türkiye Noterler Birliğinin talebi hâlinde,
Akademide bunlar için belli dönemlere ait olmak ve süresi üç ayı geçmemek üzere
meslek öncesi eğitim programı düzenlenebilir. Bu süre staj süresine dahildir.
Askerî yargı hâkim ve savcıları
ile avukat ve noterlerin meslek öncesi eğitimlerine ilişkin esas ve usuller,
Millî Savunma Bakanlığı, Türkiye Barolar Birliği ve Türkiye Noterler Birliğinin
görüşleri alınarak Akademi tarafından çıkarılacak yönetmeliklerle düzenlenir.
MADDE 30.- Adlî ve idarî yargıda hâkimlik ve savcılık
ile avukatlık stajının hangi
mahkemelerde yapılacağı ve esasları ile baroların görevleri; Yargıtay,
Danıştay, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, Türkiye Barolar Birliği ve
Akademinin görüşü alındıktan sonra Bakanlık tarafından çıkarılacak yönetmelikle
düzenlenir.
Staj yaptırmakla görevli
mahkemeler ile bu mahkemelerin staj işlerini gereği gibi yürütebilmeleri için,
bir yargı çevresinde aynı işle görevli mahkemeler arasında işlerin dağıtımı, iş
durumu göz önünde tutularak Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca belirlenir.
Meslek içi eğitim ve uzmanlık
MADDE 31.- Akademi; adlî, idarî ve askerî yargı hâkim ve
savcılarının, avukatların ve noterlerin meslek içi eğitimi ile belli alanlarda
uzmanlık kazanmaları için uzmanlık eğitim ve öğretimi yapar, seminer,
sempozyum, konferans ve benzeri etkinlikler düzenler.
Bu konuda çıkarılacak
yönetmeliğe göre uzmanlık programına kaydolma hakkını kazanan adlî, idarî ve
askerî yargı hâkim ve savcılarına, kamu kurum, kuruluş veya kurullarında
çalışan hukuk müşaviri veya avukatlara ve noterlere öğrenim süresince izin
verilir.
Kendi hükümetleri tarafından
Akademinin uzmanlık programı veya diğer eğitim çalışmaları için adaylığı teklif
edilecek yabancılar, yönetmelikle belirlenecek esaslar çerçevesinde öğrenci
olarak kabul edilebilirler.
MADDE 32.- Akademinin açacağı kurs veya seminer,
sertifika ve uzmanlık programlarına başvuracak adlî, idarî ve askerî yargı
hâkim ve savcılarına, kamu kurum, kuruluş veya kurullarında çalışan avukat veya
hukuk müşavirlerine ve noterlere bu
programlara devam edebilmeleri için verilecek iznin şartları ve süresi, 26 ncı maddeye
göre hazırlanacak eğitim ve öğretim plânları ve Akademinin bu programlara kabul
şartları göz önüne alınarak ilgili kurum, kuruluş veya kurullar tarafından
belirlenir.
Personel için meslekî kurslar
MADDE 33.- Akademi; icra müdürleri, yazı işleri müdürleri,
zabıt kâtipleri ve noter kâtipleri ile adalet hizmetlerine yardımcı diğer
görevliler için hizmet öncesi ve hizmet içi çeşitli meslekî kurslar açar.
Malî, sosyal ve diğer özlük hakları
MADDE 34.- Akademinin uzmanlık eğitimine ve mesleki
kurslarına bu Kanun hükümlerine ve ilgili yönetmeliklere göre katılan
görevlilere aylık, ek gösterge, tazminat ve diğer malî ve sosyal hak ve
yardımları kendi kurum, kuruluş ve kurullarınca ödenir ve bunların her türlü
özlük hakları devam eder. Akademide geçirdikleri süreler terfi ve
emekliliklerinde hesaba katılır, terfileri başkaca bir işleme gerek duyulmadan
süresinde yapılır.
ALTINCI KISIM
Malî Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Akademinin Gelirleri
Gelir kaynakları
MADDE 35.- Akademinin gelir kaynakları şunlardır:
a) Her yıl Bakanlık bütçesine
konulacak ödenek.
b) Akademiye yapılacak her türlü
yardım, bağış ve vasiyetler.
c) Akademi tarafından yapılacak
araştırma, eğitim, öğretim, danışma ve diğer hizmetlerden alınacak ücretler.
d) Yayın gelirleri.
e) Akademiye ait taşınır veya
taşınmaz malların gelirleri.
f) Yukarıda sayılan gelirlerin
nemalandırılması suretiyle elde edilecek gelirler.
MADDE 36.- Akademiye yapılacak aynî, nakdî ve sair yardım, bağış ve vasiyetler,
her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır. Yardım, bağış ve vasiyetlerin
kullanılmasında, yardım, bağış ve vasiyeti yapanların istedikleri ve Yönetim
Kurulunca da kabul edilen kayıt ve şartlara uyulur. Gelir veya kurumlar
vergisine tâbi mükellefler tarafından Akademiye makbuz karşılığında yapılacak
nakdî bağışlar, yıllık beyanname ile bildirilecek gelirlerden ve kurum
kazancından indirilir.
Akademinin tesis, bina ve
arazileri her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.
Akademi faaliyetlerinden elde
edilecek kazançlar, kurumlar vergisine tâbi değildir.
İKİNCİ BÖLÜM
Malî ve Sosyal
Haklar
MADDE 37.- Akademi Başkanı ve başkan yardımcılığına
atananlar, birinci sınıf hâkim ve savcı için ilgili mevzuatında öngörülen tüm
malî, sosyal ve emeklilik haklarından aynen yararlanırlar.
Yönetim Kurulu Başkan ve
üyelerinden uhdesinde kamu görevi bulunanlara ayda ikiden fazla olmamak üzere
her toplantı günü için (2500), uhdesinde herhangi bir kamu görevi bulunmayanlara
ise (3500) gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı
sonucu bulunan miktar üzerinden toplantı ücreti ödenir.
Akademi Başkan ve başkan
yardımcılarına ve 22 nci maddenin (a) bendine göre görevlendirilenlere (5000),
23 üncü maddeye göre görevlendirilenlere (4000), Eğitim Merkezi Müdürüne
(3000), Eğitim Merkezi müdür yardımcılarına (2500), Genel Sekretere (2250),
diğer idarî personele (1750) gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan
katsayı ile çarpımı sonucu bulunan miktar üzerinden aylık ek ödeme yapılır. Ek
ödeme, damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tâbi tutulmaz. Ek
ödemenin ödenmesinde aylıklara ilişkin hükümler uygulanır.
Ders ücreti
MADDE 38.- Akademide ders vermekle görevlendirilen
öğretim elemanlarından;
a) Üniversite öğretim
elemanlarına Yüksek Öğretim Personel Kanununa göre,
b) Üniversite dışından
görevlendirilenlere, birinci derecede olanlar için profesörlere, ikinci
derecede olanlar için doçentlere, üç veya daha aşağı derecede olanlar ile kamu
görevlisi olmayanlar için okutmanlara ödenen kadar,
Ders ücreti ödenir.
Denetim Kurulu üyelerine ödenecek ücret
MADDE 39.-
Denetim Kurulu üyelerine denetim için yapacakları çalışma süresince
yılda onbeş günü geçmemek üzere uhdesinde kamu görevi bulunanlara (500),
uhdesinde herhangi bir kamu görevi bulunmayanlara (700) gösterge rakamının
memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpılması sonucu bulunacak miktarda
günlük ücret ödenir. Yapılacak ödeme, damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve
kesintiye tâbi tutulmaz.
MADDE 40.- Akademi hizmetlerinden faydalanacaklar için
Akademi tarafından yatılı tesisler kurulur.
MADDE 41.- Meslek öncesi eğitim programları hariç olmak
üzere, Akademi hizmetleri ücretlidir. Bu ücretler, kamuda çalışanlar için
çalıştığı kurum, kuruluş veya kurullar tarafından, diğerleri için bizzat
kendileri tarafından ödenir.
Akademi hizmetlerinden
yararlanma ve ücretlere ilişkin usul ve esaslar yönetmelikte gösterilir.
Ceza, Disiplin ve Çeşitli Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Ceza ve Disiplin
Soruşturması
ve Kovuşturması
Ceza soruşturması ve kovuşturması
MADDE 42.- 43
üncü madde hükümleri saklı kalmak kaydıyla, 2.12.1999 tarihli ve 4483 sayılı
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun uyarınca
görev sebebiyle işlenen suçlar dolayısıyla soruşturma izni yetkisi, Başkan ve
başkan yardımcıları hakkında Bakan, Akademinin diğer personeli hakkında Başkan,
yokluklarında ise vekilleri tarafından kullanılır.
Bu suçlar dolayısıyla 4483
sayılı Kanun uyarınca gerekli ön inceleme, Başkan ve başkan yardımcıları
hakkında Genel Kurul üyeleri arasından Bakan tarafından, diğer personel
hakkında Başkan tarafından görevlendirilen kişi veya kişilerce yapılır.
Ön incelemeyle görevlendirilen
kişi veya kişiler, 4483 sayılı Kanunun
6 ncı maddesinde belirtilen yetkileri kullanmak suretiyle bir rapor
hazırlayarak birinci fıkrada belirtilen soruşturma iznini vermeye yetkili merciye
sunarlar. Yetkili merci bu rapor üzerine soruşturma izninin verilmesine veya
verilmemesine karar verir.
İzin verilmesine veya
verilmemesine ilişkin karara karşı Başkan ve başkan yardımcıları için Danıştay
ilgili dairesine, diğer personel için Ankara Bölge İdare Mahkemesine itiraz
edilebilir.
Başkan ve başkan yardımcıları
hakkındaki hazırlık soruşturması, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı veya
Başsavcıvekili; diğer personel hakkındaki hazırlık soruşturması, Ankara
Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yapılır.
Başkan ve başkan yardımcıları
hakkındaki dava, Yargıtayın ilgili ceza dairesinde; diğer personel hakkındaki
dava, genel hükümlere göre yetkili ve görevli mahkemede görülür.
Bu Kanunda hüküm bulunmayan
hâllerde 4483 sayılı Kanun hükümleri uygulanır.
Başkan, başkan yardımcıları, Eğitim Merkezi Müdürü ve müdür yardımcıları, öğretim elemanları ve görevlendirilenlerin durumu
MADDE 43.- Başkan, başkan yardımcıları, Eğitim Merkezi Müdürü
ve müdür yardımcıları ile 22 ve 23 üncü madde hükümlerine göre Akademide görev
yapanlardan aslî görevleriyle ilişkileri kesilmeyenlerin tâbi oldukları özel
kanun hükümleri saklıdır; bunların disiplin veya ceza soruşturmasını gerektiren
fiilleri ilgili kurum, kuruluş veya kurula bildirilir. Bu durumda Yönetim
Kurulu, gerekli görürse 22, 23 ve 24 üncü madde hükümlerine göre görev yapanlar
hakkında geçici olarak çalıştırma veya görevlendirme kararını kaldırabilir ya
da sözleşmeye son verebilir.
Disiplin
MADDE 44.- Akademide çalışanlardan 43 üncü maddede
belirtilenler dışında kalanların disiplin işleri hakkında genel hükümler
uygulanır.
Akademi hizmetlerinden
faydalananların her türlü disiplin işleri, Akademi tarafından çıkarılacak bir
yönetmelikle düzenlenir. Bunların tâbi oldukları özel kanun hükümleri saklıdır.
İKİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Akademi malları
MADDE 45.-
Akademinin para, evrak ve her çeşit malları Devlet malı sayılır.
MADDE 46.- Ekli (1) ve (2) sayılı listelerde yer alan
kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnameye bağlı (I) sayılı cetvelin ilgili bölümüne eklenmiştir.
Uygulanmayacak hükümler
MADDE 47.- 26.5.1927 tarihli ve 1050 sayılı Muhasebei
Umumiye Kanunu ile 21.2.1967 tarihli ve 832 sayılı Sayıştay Kanununun vize ve
tescil hükümleri Akademi hakkında uygulanmaz.
Hesap ve sarf işlerinin yapılış usulü ve basılı evrakın şekil ve çeşitleri yönetmelikle düzenlenir.
Kaldırılan hükümler
MADDE 48.-
6.6.1985 tarihli ve 3221 sayılı Hâkim ve Savcı Adayları Eğitim Merkezi
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren Akademi organlarının oluşturulmasına kadar geçecek süre içindeki tüm
destek hizmetleri Bakanlık tarafından yürütülür.
9 uncu maddede öngörülen usulle
Başkan ve başkan yardımcıları görevlendirilinceye veya atanıncaya kadar bu
Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki ay içinde, Bakan tarafından,
birinci sınıf adlî veya idarî yargı hâkim ve savcıları arasından geçici olarak
Başkan ve başkan yardımcıları atanır. Bunlar, Başkan ve başkan yardımcıları
için bu Kanunda öngörülen bütün hak ve yetkilere sahiptir.
GEÇİCİ MADDE 2.- 12 nci maddede yazılı kurum, kuruluş ve
kurullar, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki ay içinde Akademi
Genel Kurul üyelerini seçerek Bakanlığa bildirirler. Bu sürenin bitiminden
itibaren iki ay içinde, Bakanın daveti üzerine 12 nci maddenin birinci
fıkrasının (ı) bendinde belirtilenlerin dışındakilerin katılımıyla Genel
Kurulun ilk toplantısı yapılır.
Genel Kurulun ilk toplantısında,
Yönetim Kurulunun beş asıl ve üç yedek üyesi seçilir; ayrıca, bu Kanunda
öngörülen yönetmeliklerin yürürlüğe gireceği tarihe kadar yapılacak işlerle
ilgili uygulama ilkeleri belirlenir.
12 nci maddenin birinci
fıkrasının (ı) bendine göre Akademinin öğretim elemanları, görevlendirilenler
ve diğer çalışanlar tarafından seçilecek Genel Kurul üyeleri, bu Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içinde seçilir ve bundan sonraki
Genel Kurul toplantılarına katılırlar.
GEÇİCİ MADDE 3.- Genel Kurulun ilk toplantısının yapıldığı
tarihten itibaren bir ay içinde Yönetim Kurulunun ilk toplantısı yapılır. Bu
toplantıda, 9 uncu maddede öngörülen Başkan ve başkan yardımcıları için
önerilecek üçer adayın seçimi yapılır; seçimin yapıldığı tarihten itibaren iki
ay içinde adaylar arasından Başkan ve başkan yardımcılarının atanmaları veya
görevlendirilmeleri işlemi gerçekleştirilir.
GEÇİCİ MADDE 4.- Yönetim Kurulunun seçimle gelen ilk asıl
üyelerinden ikinci yılın sonunda ad çekme yoluyla belirlenen ikisinin, dördüncü
yılın sonunda ise geri kalan üçünün görevleri sona erer. Genel Kurulda boşalan
üyelikler için seçim yapılır.
GEÇİCİ MADDE 5.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren üç ay içinde, 3221 sayılı Kanunla kurulan Hâkim ve Savcı Adayları
Eğitim Merkezi, Akademi bünyesinde ve 27 nci maddede düzenlenen Eğitim
Merkezine dönüşür.
Bu Kanuna göre atamalar
yapılıncaya kadar 3221 sayılı Kanuna göre atanmış bulunan Eğitim Merkezi
Başkanı ve başkan yardımcıları, başkaca bir işleme gerek kalmadan geçici olarak
Eğitim Merkezi Müdürü ve müdür yardımcıları olarak görevlerine devam ederler;
devir tarihinden itibaren bir ay içinde hizmet gerekleri de göz önünde
tutularak yeniden bu görevlere veya durumlarına uygun başka görevlere
atanırlar.
3221 sayılı Kanunla kurulan
Hâkim ve Savcı Adayları Eğitim Merkezine tahsis edilen kadrolar Bakanlıkça
ilgili birimlere mevzuatı uyarınca tahsis edilir. Bu Kanunun 20 nci maddesi
uyarınca atamalar yapılıncaya kadar, 3221 sayılı Kanunun geçici 3 üncü
maddesine göre Hâkim ve Savcı Adayları Eğitim Merkezinde görevli personelin görevleri devam eder.
GEÇİCİ MADDE 6.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce
adlî veya idarî yargıda hâkim ve savcı adaylığına atananların meslek öncesi
eğitimleri, 3221 sayılı Kanunun 8 inci maddesinde öngörülen sürelere uyulmak
suretiyle yaptırılır. Bunlardan hazırlık eğitimi veya son eğitimlerini yapmamış
olanların söz konusu eğitimleri ile eğitim sonu yazılı sınavları, Akademi
bünyesindeki Eğitim Merkezi tarafından yapılır.
28 inci maddenin birinci
fıkrasında yer alan, yabancı dil eğitimi için yurt dışına gönderilmeye ilişkin
hüküm, aynı maddenin üçüncü fıkrasında yazılı yönetmeliğin yürürlüğe girdiği
tarihten sonra hâkim ve savcı adaylığına atananlar hakkında uygulanır.
GEÇİCİ MADDE 7.- 26 ncı maddede öngörülen kısa ve uzun vadeli
eğitim ve öğretim plânlarının birincisi, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren bir yıl içinde hazırlanır.
GEÇİCİ MADDE 8.- Akademinin bina, yatılı tesis, araç ve sair
ihtiyaçları, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç yıl içinde
yapım, satın alma veya kiralama yoluyla sağlanır. Bu amaçla Bakanlık
bütçesinden Akademi bütçesine yeteri kadar ödenek aktarılır. Ayrıca 6.8.1997
tarihli ve 4301 sayılı Ceza İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İşyurtları
Kurumunun Kuruluş ve İdaresine İlişkin Kanunla kurulan İşyurtları Kurumunun
bütçesinden de harcama yapılabilir.
GEÇİCİ MADDE 9.- Bu Kanunda öngörülen yönetmelikler, Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç bir yıl içinde çıkarılır.
Yönetmelikler yürürlüğe girinceye kadar Genel Kurulun ilk toplantısında
belirlenen uygulama ilkeleri çerçevesinde Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 49.- Bu Kanun yayımını izleyen tarihten üç ay
sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 50.- Bu
Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu
yürütür.
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU : TÜRKİYE ADALET
AKADEMİSİ
TEŞKİLATI : MERKEZ
(I) SAYILI CETVEL
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
|
|
|
Serbest Kadro |
Tutulan |
|
Sınıfı |
Unvanı |
Derecesi |
Adedi |
Kadro
Adedi |
Toplam |
GİH |
Akademi
Başkanı |
1 |
1 |
|
1 |
GİH |
Başkan
Yardımcısı |
1 |
2 |
|
2 |
GİH |
Genel
Sekreter |
1 |
1 |
|
1 |
GİH |
Şube
Müdürü |
1 |
1 |
|
1 |
GİH |
Şube
Müdürü |
3 |
1 |
|
1 |
GİH |
Şube
Müdürü |
4 |
1 |
|
1 |
GİH |
Sivil
Savunma Uzmanı |
1 |
1 |
|
1 |
GİH |
Uzman |
1 |
4 |
|
4 |
GİH |
Uzman |
4 |
3 |
|
3 |
GİH |
Uzman |
5 |
3 |
|
3 |
GİH |
Şef |
4 |
1 |
|
1 |
GİH |
Şef |
5 |
1 |
|
1 |
GİH |
Şef |
6 |
1 |
|
1 |
GİH |
Memur |
7 |
3 |
|
3 |
GİH |
Memur |
8 |
3 |
|
3 |
GİH |
Memur |
9 |
3 |
|
3 |
GİH |
Programcı |
7 |
1 |
|
1 |
GİH |
Veri
Hazırlama ve |
|
|
|
|
|
Kontrol
İşletmeni |
6 |
1 |
|
1 |
GİH |
Veri
Hazırlama ve |
|
|
|
|
|
Kontrol
İşletmeni |
7 |
1 |
|
1 |
GİH |
Veri
Hazırlama ve |
|
|
|
|
|
Kontrol
İşletmeni |
8 |
1 |
|
1 |
GİH |
Veri
Hazırlama ve |
|
|
|
|
|
Kontrol
İşletmeni |
9 |
1 |
|
1 |
GİH |
Kütüphaneci |
5 |
1 |
|
1 |
GİH |
Kütüphaneci |
7 |
1 |
|
1 |
GİH |
Bilgisayar
İşletmeni |
8 |
1 |
|
1 |
GİH |
Bilgisayar
İşletmeni |
9 |
1 |
|
1 |
GİH |
Bilgisayar
İşletmeni |
10 |
1 |
|
1 |
GİH |
Sekreter |
7 |
1 |
|
1 |
GİH |
Sekreter |
8 |
1 |
|
1 |
GİH |
Sekreter |
9 |
1 |
|
1 |
GİH |
Ayniyat
Memuru |
9 |
1 |
|
1 |
GİH |
Ambar
Memuru |
9 |
1 |
|
1 |
GİH |
Şoför |
10 |
1 |
|
1 |
GİH |
Şoför |
11 |
2 |
|
2 |
GİH |
Sayman |
6 |
1 |
|
1 |
THS |
Teknisyen |
7 |
1 |
|
1 |
YHS |
Hizmetli |
9 |
1 |
|
1 |
YHS |
Hizmetli |
10 |
2 |
|
2 |
YHS |
Bekçi |
10 |
1 |
|
1 |
YHS |
Bekçi |
11 |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
56 |
|
56 |
(2) SAYILI LİSTE
KURUMU
: TÜRKİYE ADALET AKADEMİSİ
TEŞKİLÂTI :MERKEZ
(II) SAYILI CETVEL
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
|
Derecesi |
Serbest Kadro Adedi |
Tutulan Kadro Adedi |
Toplam |
Eğitim
Merkezi Müdürü |
1 |
1 |
|
1 |
Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı |
2 |
2 |
|
2 |
TOPLAM |
|
3 |
|
3 |