Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 177)
Adalet ve Kalkınma Partisi Grup Başkanvekili Ordu Milletvekili
Eyüp Fatsa ve 15 Milletvekilinin; Devlet Memurları Kanunu ile T. C. Emekli
Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi ve Plan ve Bütçe
Komisyonu Raporu (2/144)
Not : Teklif Başkanlıkça; Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal
İşler ve Plan ve Bütçe Komisyonlarına havale edilmiştir.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
T. C. Emekli Sandığı
Kanunu ile Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun teklifi
ilişikte sunulmuştur.
Gereğini arz ederiz.
Saygılarımızla.
|
|
Eyüp
Fatsa |
Osman
Akman |
Ömer
Özyılmaz |
|
|
|
Ordu |
Antalya |
Erzurum |
|
|
|
Tevfik
Akbak |
Mahfuz
Güler |
Zülfikar
İzol |
|
|
|
Çankırı |
Bingöl |
Şanlıurfa |
|
|
|
Hasan Ali
Çelik |
Burhan
Kılıç |
Halil
İbrahim Yılmaz |
|
|
|
Sakarya |
Antalya |
Kütahya |
|
|
|
Abdullah
Veli Seyda |
Mehmet
Dülger |
Ekrem
Erdem |
|
|
|
Şırnak |
Antalya |
İstanbul |
|
|
|
Mahmut
Koçak |
Halil
Aydoğan |
Feyzi
Berdibek |
|
|
|
Afyon |
Afyon |
Bingöl |
|
|
|
|
Reyhan
Balandı |
|
|
|
|
|
Afyon |
|
|
GENEL GEREKÇE
Devlet Memurları ile
emeklilerin ve bunların bakmakla yükümlü bulundukları aile fertlerinin muayene
ve tedavileri resmî sağlık kurumlarında yapılmakta, ancak resmî sağlık
kurumlarının sayıca yeterli olmaması nedeniyle hastane polikliniklerinde
yığılmalar meydana gelmekte ve uzun muayene kuyrukları oluşmaktadır.
Bu kuyrukların önlenmesi
ve hastaların doktora ulaşmasında kolaylık sağlanması için hemen her mahallede
bulunan ve tıbbî teknolojideki gelişmelere uygun olarak donatılmış bulunan tıp
merkezlerinden Devlet memurları ile emekli, dul ve yetimlerin de faydalanması
amacıyla bu teklif hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Devlet memurları ile bakmakla yükümlü bulundukları aile
fertlerinin tedavilerinin, resmî sağlık kurum ve kuruluşları yanında Sağlık
Bakanlığınca ruhsatlandırılan ve denetlenen özel sağlık kurumları ve
kuruluşlarından da sağlanmasının önünü açmak ve hastaya hastane ve doktor seçme
özgürlüğü tanınması amaçlanmıştır.
Madde 2. - 5434 sayılı T. C. Emekli Sandığı Kanununun Ek 72 nci maddesinde,
iştirakçilerin ücretsiz izinli olarak geçen sürelerinin emeklilik yönünden
değerlendirilmesi, bu sürelere ait kesenek ve karşılıkları belirli sürelerde
ödenmesi şartına bağlanmıştır.
Ancak aynı Kanunun hizmet ihyası ile
ilgili 102 ve hizmet borçlanması ile ilgili Ek 31 inci maddelerinde ise başvuru
ve ödeme süreleri bütün çalışma hayatını kapsayacak şekilde uzun tutulmuştur.
Bu maddelere göre iştirakçiler, istekleri üzerine emekliye ayrılmadan 6 ay
öncesine kadar, yaş haddi, malüliyet ve ölüm nedeniyle görevlerinden
ayrılmaları halinde görevlerinden ayrıldıkları tarihten itibaren 6 ay içinde
(kendileri veya dul ve yetimleri tarafından) hizmetlerini ihya etmek veya
hizmet borçlanma talebinde bulunmak imkânına sahiptir.
Maddede yapılan değişiklikle, başvuru ve
ödeme süreleri 102 ve Ek 31 inci maddelere paralel olarak düzenlenmekte,
böylece eşitliğin sağlanması amaçlanmaktadır.
Madde 3. - 657 sayılı Kanunda yapılan
değişikliğe paralel olarak 5434 sayılı Kanunda da benzeri düzenleme
yapılmıştır. Böylece emekli dul ve yetimlerinde özel sağlık kuruluşlarından
faydalandırılmaları sağlanmıştır.
Ayrıca, sandıkça her türü sağlık gideri
olarak hak sahiplerine yapılacak olan ödemeler konusunda uygulamada meydana
gelen suiistimallerin önlenmesini teminen, ödemelerin temlik yoluyla başkasına
devrinin engellenmesi için bir fıkra eklenmiştir.
Madde 4. - Kanunun 1.6.2003 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı
tarihinde yürürlüğe girmesi öngörülmüştür.
Madde 5. - Yürütme maddesidir.
Plan ve
Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye
BüyükMillet Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu 13.6.2003
Esas No. :
2/144
Karar No.
: 35
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Adalet ve Kalkınma Partisi Grup
Başkanvekili Ordu Milletvekili Eyüp
Fatsa ve 15 milletvekili tarafından
hazırlanarak 6.6.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
sunulan ve aynı tarihte tali komisyon olarak Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal
İşler Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen
"Devlet Memurları Kanunu ile T.C. Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Teklifi", Komisyonumuzun 11.6.2003 tarihinde yapmış
olduğu 49 uncu birleşimde İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu ile Maliye Bakanlığı,
Sağlık Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Emekli Sandığı
Genel Müdürlüğü temsilcileri ile Teklif sahipleri adına Antalya Milletvekili
Osman Akman'ın katılımlarıyla incelenip
görüşülmüştür.
Bilindiği gibi; Ülkemizde Devlet Memurları
ile emeklilerin ve bunların bakmakla yükümlü bulundukları aile fertlerinin
muayene ve tedavileri resmî sağlık kurumlarında
yapılmaktadır. Ancak resmî sağlık kurumlarının
mekân, araç-gereç ve sağlık personeli bakımından yeterli düzeyde
bulunmaması nedeniyle, hastane ve polikliniklerde yoğun talep nedeniyle
yığılmalar meydana gelmektedir. Bu
yetersizlikten dolayı vatandaşların tedavileri gecikmekte, ileri tarihlere
yönelik olarak randevu verilmektedir. Tedavide erken teşhis ve
tedavinin önemi göz önünde bulundurulacak olursa konunun ehemmiyeti daha açık
bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Bu olumsuzlukların giderilmesi, hastaların doktora ulaşmasında kolaylık sağlanması için hemen her mahallede
bulunan ve gerek personel gerekse teçhizat açısından yeterli ve modern donanıma
sahip olan özel sağlık kuruluşlarından
Devlet memurları ile emekli, dul ve yetimlerin de faydalanmasına yönelik
düzenleme yapılması gereği ortaya çıkmıştır.
Teklif
ve gerekçesi incelendiğinde;
- Devlet Memurları ile emekli, dul ve
yetimlerin; birçok yerde yaygın bir
şekilde mevcut olan ve tıbbî teknolojilere uygun olarak donatılmış bulunan özel
sağlık kurum ve kuruluşlarından yararlanabilmesi,
- Personel kanunlarına ve yönetmeliklerine
göre aylıksız izinli sayılanlardan, aylıksız izinli olarak geçen sürelere
ilişkin kesenek ve karşılıklarını,
istekleri halinde, öngörülen sürelerde başvurmaları ve hesaplanacak
kesenek ve karşılıklarını ödemeleri
kaydıyla aylıksız geçen izin sürelerinin,
emeklilik yönünden eski derecelerinde değerlendirilebilmesi,
amaçlarıyla 657 Sayılı Devlet Memurları
Kanunu ile 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununda düzenlemeler yapılmasının, öngörüldüğü anlaşılmaktadır.
Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde
yapılan müzakerelerde;
- Öncelikle sağlık sistemine yönelik bütün
kurum ve kuruluşlarla ilgili alt yapı çalışmalarının titizlikle yapılması, zira
özel sağlık kuruluşlarının yeterli sağlık tesisine sahip olmadığı, palyatif tedbirler yerine, genel sağlık sigortası sistemi ile birinci basamak sağlık hizmetlerinin
yaygınlaştırılmasıyla ilgili
düzenlemelerin yapılması gerektiği,
- Genel sağlık sigortası uygulamasına geçilmeden
Devlet Memurları ile emekli, dul ve yetimlerin, özel sağlık kuruluşlarından yararlanma imkânının
genişletilmesinin sağlık sistemini olumsuz yönde etkileyeceği, sosyal güvenlik
kuruluşlarını bir bütün olarak ele alan bir düzenlemeye gereksinim duyulduğu,
- Teklifin olumlu karşılandığı, ancak
birinci basamak sağlık hizmetlerinin temelini
teşkil eden koruyucu aile hekimliği sistemini oluşturmadan özel sağlık
kuruluşlarının sisteme dahil edilmesinin sorunları daha da artıracağı,
- Sağlık sisteminde kısmî düzenlemeler
yerine sistemi bir bütün olarak ele alan, sorunların kalıcı olarak
çözümlenmesine yönelik yasal ve idarî düzenleme çalışmalarına devam edilmesi
gerektiği,
- Sağlık sisteminin en önemli
sorunlarından birinin denetim olduğu, etkili bir denetim sistemi oluşturulması
şartıyla Teklifte öngörülen
düzenlemelerin daha etkin bir şeklide uygulanmasının sağlanabileceği,
- Aylıksız izinli sayılanlardan, aylıksız
izinli olarak geçen sürelere ilişkin kesenek ve karşılıkların ödenmesine
yönelik düzenlemenin hangi
ihtiyaçtan kaynaklandığı,
- Sağlık sistemini bir bütün olarak ele
alan çalışmaların yapılarak genel bir
sağlık politikası ve sisteminin belirlenmesinin, sağlık sisteminin mevcut
sorunlarının olumlu yönde
çözümlenmesine katkı sağlayacağı,
gibi
görüş ve eleştirileri müteakip Hükümet adına teklife ilişkin yapılan
tamamlayıcı açıklamalarda;
-
Sağlık konusunda kapsamlı reform
çalışmalarının devam ettiği, bu kapsamda genel sağlık sigortası ile
sosyal güvenlik kuruluşlarının sağlık hizmetlerinin birleştirilmesi gibi düzenlemelerin yapılmasının hedeflendiği,
- Söz konusu teklifle getirilen
düzenlemenin yapılması öngörülen reformların bir parçası olduğu, sevk sistemi
ile ilgili düzenleme yapılarak özel sağlık kuruluşlarının birinci basamak
sağlık sistemine dahil edildiği, hastaların birinci basamak sağlık kuruluşlarından yararlanması
sağlanarak hem hastanelerdeki yığılmanın önleneceği, hem de tedavi
maliyetlerinin azaltılmasının öngörüldüğü,
- Özel sağlık kurum ve kuruluşlarına yapılacak
ödemelerde resmî sağlık kurumları için öngörülen fiyatların esas alınacağı,
- Gerek özel sağlık kuruluşları, gerekse
hasta açısından suiistimalleri önlemeye yönelik tedbirlerin alınacağı, mevcut
denetim sistemine ek olarak ilave tedbirlerin de uygulamaya konulacağı,
- Bayan memurların doğum sonrası veya
diğer bazı memurların kanunda sayılan zorunluluktan kaynaklanan nedenlerle
ücretsiz olarak aldıkları izinlere ilişkin olarak 5434 sayılı Kanunda, bu
sürelerin emekliliklerine saydırabilmeleriyle ilgili başvuru ve ödemeye yönelik
süreleri içeren düzenlemelerin yer aldığı, ancak Kanunda öngörülen sürelerin
geçirilmesi durumunda emeklilik keseneğine ilişkin borçlanmanın kapatılmasının
mümkün olmadığı, öngörülen değişiklikle halen çalışan memurların bu konudaki mağduriyetlerinin giderilmesinin
amaçlandığı,
- Öngörülen düzenlemeler ile sağlık
kuruluşları arasında bir rekabet ortamının yaratılmasının hedeflendiği, böylece
kamunun toplam sağlık giderlerinde bir azalmanın meydana geleceği,
ifade edilmiştir.
Geneli üzerindeki görüşmeleri müteakip
Teklif ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerinin
görüşülmesine geçilmiştir.
Teklifin;
Çerçeve 1 inci maddesi aynen,
-
5434 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin (b) ve (d) bentlerinde; aynı
maddenin (a) bendinde 3.4.2003 tarihli ve 4839 sayılı Kanunla yapılan
değişikliğe paralel olarak, bu bentlerde yer alan "%15" ibarelerini,
"%16" olarak değiştirmeye, böylece bentler arasındaki uyumsuzluğu
gidermeye yönelik bir düzenlemenin, metne yeni Çerçeve 2 nci madde olarak ilave
edilmesi suretiyle,
- Çerçeve 2 nci maddesinin; kanunların
hazırlanmasında uygulanan esas ve usuller
doğrultusunda madde çerçevesinin redaksiyona tabi tutulması, değişiklik
yapılan maddenin başına "Ek Madde 72" ibaresinin eklenmesi,
"Personel kanunlarına ve yönetmeliklerine" ibaresinin uygulamada
tereddütlere yol açmaması için "Personel mevzuatına" şeklinde ve madde numarasının 3 olarak değiştirilmesi
suretiyle,
- Çerçeve 3 üncü maddesi; madde
çerçevesinin redaksiyona tabi tutulması ve madde numarasının 4 olarak
değiştirilmesi suretiyle,
- Yürürlüğe ilişkin 4 üncü maddesi; yürürlük tarihinin Kanunun yayım tarihi
olarak ve madde numarasının 5 olarak değiştirilmesi suretiyle,
- Yürütmeye ilişkin 5 inci maddesi, 6 ncı
madde olarak aynen,
Kabul edilmiştir.
Ayrıca, teklifin başlığı redaksiyona tabi
tutulmuştur.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz
olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin Yıldız |
|
|
Afyon |
Bursa |
Muş |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Sekmen |
Mahmut Göksu |
Mehmet Melik Özmen |
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ağrı |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ruhi Açıkgöz |
Mehmet Zekai Özcan |
Osman Kaptan |
|
|
Aksaray |
Ankara |
Antalya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Mesut Özakcan |
Ali Osman Sali |
Ali Kemal Deveciler |
|
|
Aydın |
Balıkesir |
Balıkesir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ömer Abuşoğlu |
M. Emin Murat Bilgiç |
Birgen Keleş |
|
|
Gaziantep |
Isparta |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Kemal Kumkumoğlu |
Ali Topuz |
M. Mustafa Açıkalın |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hakkı Akalın |
Mehmet Ceylan |
Y. Selahattin Beyribey |
|
|
İzmir |
Karabük |
Kars |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Taner Yıldız |
Mustafa Ünaldı |
Gürol Ergin |
|
|
Kayseri |
Konya |
Muğla |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Kazım Türkmen |
Abdülkadir Kart |
Erol Aslan Cebeci |
|
|
Ordu |
Rize |
Sakarya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Musa Uzunkaya |
Mehmet Akif Hamzaçebi |
Osman Coşkunoğlu |
|
|
Samsun |
Trabzon |
Uşak |
ADALET VE KALKINMA
PARTİSİ GRUP BAŞKANVEKİLİ ORDU MİLLETVEKİLİ EYÜP FATSA VE 15 MİLLETVEKİLİNİN
TEKLİFİ
DEVLET
MEMURLARI KANUNU İLE T.C. EMEKLİ SANDIĞI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR
KANUN TEKLİFİ
MADDE 1. - 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun 209 uncu maddesinin birinci ve dördüncü fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Devlet memurları ile herhangi bir şekilde
sağlık yardımından yararlanmayan eşlerinin veya bakmakla yükümlü bulundukları
ana baba ve ikiden fazla dahi olsa aile yardımı ödeneğine müstehak çocuklarının
hastalanmaları halinde, evlerinde veya resmî veya özel sağlık kurum ve
kuruluşlarında ayakta veya yatarak tedavileri kurumlarınca sağlanır. Ancak, tedavi
ve yol masraflarının ödenebilmesi için, tedaviye tabip raporu ile lüzum
gösterilmesi şarttır.”
“Ayakta veya meskende tedavi halinde
kullanılacak ilaç bedellerinin % 20’si memur tarafından ödenir. Ancak, sağlık
kurulu raporu ile belirlenen ve tüberküloz, kanser, kronik böbrek, akıl
hastalıkları, organ nakli ve benzeri uzun süreli tedaviye ihtiyaç gösteren
hastalıkların ayakta veya meskende tedavileri sırasında kullanılmasına lüzum
gösterilen ilaçlardan, hayati önemi haiz oldukları Sağlık Bakanlığınca tespit
edilecek olanların bedellerinin tamamı kurumlarınca ödenir.”
MADDE 2. - 8.6.1949 tarihli ve 5434 sayılı
T.C. Emekli Sandığı Kanununun Ek 72 nci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Personel Kanunlarına ve Yönetmeliklerine
göre aylıksız izinli sayılanlardan aylıksız izinli olarak geçen sürelere
ilişkin kesenek ve karşılıklarını istekleri halinde her ay veya 102 nci maddede
yazılı süreler içinde başvurmaları ve başvuru tarihindeki katsayılar ve emekli
keseneğine esas aylığın hesabına ait diğer unsurlar ile kesenek ve karşılık
oranları esas alınmak suretiyle hesaplanacak kesenek ve karşılıklarını aynı
süreler içinde defaten ödemeleri halinde aylıksız geçen izin süreleri emeklilik
yönünden eski derecelerinde değerlendirilir.”
MADDE 3. - 8.6.1949 tarihli ve 5434 sayılı
T.C. Emekli Sandığı Kanununun Geçici 139 uncu maddesinin birinci, altıncı ve
yedinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve bu maddenin sonuna bir
fıkra eklenmiştir.
“Aşağıda sayılanlar, Kanunla düzenlenecek
genel sağlık sigortası kapsamına alınacakları tarihe kadar, hastalanmaları
halinde resmî veya özel sağlık kurum veya kuruluşlarında yönetmelikle
belirlenecek usul ve esaslara göre muayene ve tedavi ettirilirler.”
“Muayene, tetkik, tahlil ve tedavilerin
usul, şekil ve şartları ile fiyatları, bu hususlarda ilgili kurum ve
kuruluşlara ve Sandığın ödeme ve tahsilat işlemini yapacak bankalara verilecek
görevler ve bunlarla ilgili esaslar Sandıkça hazırlanıp Maliye Bakanlığınca
onaylanacak yönetmelikle tespit olunur.”
“Bu yönetmelik kanunun yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren altı ay içinde hazırlanır.”
“Bu madde gereğince yapılacak ödemeler
temlik edilemez.”
Yürürlük
MADDE 4. - Bu Kanun 1.6.2003 tarihinden
itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 5. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
PLAN
VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL
ETTİĞİ METİN
DEVLET MEMURLARI KANUNU İLE TÜRKİYE CUMHURİYETİ
EMEKLİ SANDIĞI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ
MADDE 1. - 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun 209 uncu maddesinin birinci ve dördüncü fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Devlet memurları ile herhangi bir şekilde
sağlık yardımından yararlanmayan eşlerinin veya bakmakla yükümlü bulundukları
ana baba ve ikiden fazla dahi olsa aile yardımı ödeneğine müstehak çocuklarının
hastalanmaları halinde, evlerinde veya resmî veya özel sağlık kurum ve
kuruluşlarında ayakta veya yatarak tedavileri kurumlarınca sağlanır. Ancak,
tedavi ve yol masraflarının ödenebilmesi için, tedaviye tabip raporu ile lüzum
gösterilmesi şarttır.”
“Ayakta veya meskende tedavi halinde
kullanılacak ilaç bedellerinin % 20’si memur tarafından ödenir. Ancak, sağlık
kurulu raporu ile belirlenen ve tüberküloz, kanser, kronik böbrek, akıl
hastalıkları, organ nakli ve benzeri uzun süreli tedaviye ihtiyaç gösteren
hastalıkların ayakta veya meskende tedavileri sırasında kullanılmasına lüzum
gösterilen ilaçlardan, hayati önemi haiz oldukları Sağlık Bakanlığınca tespit
edilecek olanların bedellerinin tamamı kurumlarınca ödenir.”
MADDE 2. - 8.6.1949 tarihli ve 5434 sayılı
Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun 14 üncü maddesinin (b) ve (d)
bentlerinde yer alan “% 15” ibareleri, “% 16” olarak değiştirilmiştir.
MADDE
3. - 5434 sayılı Kanunun
Ek 72 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Ek Madde 72. - Personel mevzuatına göre
aylıksız izinli sayılanlardan aylıksız izinli olarak geçen sürelere ilişkin
kesenek ve karşılıklarını istekleri halinde her ay veya 102 nci maddede yazılı
süreler içinde başvurmaları ve başvuru tarihindeki katsayılar ve emekli
keseneğine esas aylığın hesabına ait diğer unsurlar ile kesenek ve karşılık
oranları esası alınmak suretiyle hesaplanacak kesenek ve karşılıklarını aynı
süreler içinde defaten ödemeleri halinde aylıksız geçen izin süreleri emeklilik
yönünden eski derecelerinde değerlendirilir.”
MADDE4. - 5434 sayılı Kanunun Geçici 139
uncu maddesinin birinci, altıncı ve yedinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Aşağıda sayılanlar, Kanunla düzenlenecek
genel sağlık sigortası kapsamına alınacakları tarihe kadar, hastalanmaları
halinde resmî veya özel sağlık kurum veya kuruluşlarında yönetmelikle
belirlenecek usul ve esaslara göre muayene ve tedavi ettirilirler.”
“Muayene, tetkik, tahlil ve tedavilerin
usul, şekil ve şartları ile fiyatları, bu hususlarda ilgili kurum ve
kuruluşlara ve Sandığın ödeme ve tahsilat işlemini yapacak bankalara verilecek
görevler ve bunlarla ilgili esaslar Sandıkça hazırlanıp Maliye Bakanlığınca
onaylanacak yönetmelikle tespit olunur.”
“Bu yönetmelik Kanunun yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren altı ay içinde hazırlanır.”
“Bu madde gereğince yapılacak ödemeler
temlik edilemez.”
Yürürlük
MADDE5. - Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE6. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.