Dönem : 22           Yasama Yılı : 1

 

          T.B.M.M.                                   (S. Sayısı : 177)

 

Adalet ve Kalkınma Partisi Grup Başkanvekili Ordu Milletvekili Eyüp Fatsa ve 15 Milletvekilinin; Devlet Memurları Kanunu ile T. C. Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi ve Plan ve Bütçe

Komisyonu Raporu (2/144)

 

                                                    

Not : Teklif Başkanlıkça; Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler ve Plan ve Bütçe Komisyonlarına havale edilmiştir.

 

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

T. C. Emekli Sandığı Kanunu ile Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun teklifi ilişikte sunulmuştur.

Gereğini arz ederiz.

Saygılarımızla.                                                                         

 

Eyüp Fatsa

Osman Akman

Ömer Özyılmaz

 

 

Ordu

Antalya

Erzurum

 

 

Tevfik Akbak

Mahfuz Güler

Zülfikar İzol

 

 

Çankırı

Bingöl

Şanlıurfa

 

 

Hasan Ali Çelik

Burhan Kılıç

Halil İbrahim Yılmaz

 

 

Sakarya

Antalya

Kütahya

 

 

Abdullah Veli Seyda

Mehmet Dülger

Ekrem Erdem

 

 

Şırnak

Antalya

İstanbul

 

 

Mahmut Koçak

Halil Aydoğan

Feyzi Berdibek

 

 

Afyon

Afyon

Bingöl

 

 

 

Reyhan Balandı

 

 

 

 

Afyon

 

 

                                

GENEL GEREKÇE

Devlet Memurları ile emeklilerin ve bunların bakmakla yükümlü bulundukları aile fertlerinin muayene ve tedavileri resmî sağlık kurumlarında yapılmakta, ancak resmî sağlık kurumlarının sayıca yeterli olmaması nedeniyle hastane polikliniklerinde yığılmalar meydana gelmekte ve uzun muayene kuyrukları oluşmaktadır.

Bu kuyrukların önlenmesi ve hastaların doktora ulaşmasında kolaylık sağlanması için hemen her mahallede bulunan ve tıbbî teknolojideki gelişmelere uygun olarak donatılmış bulunan tıp merkezlerinden Devlet memurları ile emekli, dul ve yetimlerin de faydalanması amacıyla bu teklif hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Devlet memurları ile bakmakla yükümlü bulundukları aile fertlerinin tedavilerinin, resmî sağlık kurum ve kuruluşları yanında Sağlık Bakanlığınca ruhsatlandırılan ve denetlenen özel sağlık kurumları ve kuruluşlarından da sağlanmasının önünü açmak ve hastaya hastane ve doktor seçme özgürlüğü tanınması amaçlanmıştır.

Madde 2. - 5434 sayılı T. C. Emekli Sandığı Kanununun Ek 72 nci maddesinde, iştirakçilerin ücretsiz izinli olarak geçen sürelerinin emeklilik yönünden değerlendirilmesi, bu sürelere ait kesenek ve karşılıkları belirli sürelerde ödenmesi şartına bağlanmıştır.

Ancak aynı Kanunun hizmet ihyası ile ilgili 102 ve hizmet borçlanması ile ilgili Ek 31 inci maddelerinde ise başvuru ve ödeme süreleri bütün çalışma hayatını kapsayacak şekilde uzun tutulmuştur. Bu maddelere göre iştirakçiler, istekleri üzerine emekliye ayrılmadan 6 ay öncesine kadar, yaş haddi, malüliyet ve ölüm nedeniyle görevlerinden ayrılmaları halinde görevlerinden ayrıldıkları tarihten itibaren 6 ay içinde (kendileri veya dul ve yetimleri tarafından) hizmetlerini ihya etmek veya hizmet borçlanma talebinde bulunmak imkânına sahiptir.

Maddede yapılan değişiklikle, başvuru ve ödeme süreleri 102 ve Ek 31 inci maddelere paralel olarak düzenlenmekte, böylece eşitliğin sağlanması amaçlanmaktadır.

Madde 3. - 657 sayılı Kanunda yapılan değişikliğe paralel olarak 5434 sayılı Kanunda da benzeri düzenleme yapılmıştır. Böylece emekli dul ve yetimlerinde özel sağlık kuruluşlarından faydalandırılmaları sağlanmıştır.

Ayrıca, sandıkça her türü sağlık gideri olarak hak sahiplerine yapılacak olan ödemeler konusunda uygulamada meydana gelen suiistimallerin önlenmesini teminen, ödemelerin temlik yoluyla başkasına devrinin engellenmesi için bir fıkra eklenmiştir.

Madde 4. - Kanunun 1.6.2003 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girmesi öngörülmüştür.

Madde 5. - Yürütme maddesidir.


Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

     Türkiye BüyükMillet Meclisi

       Plan ve Bütçe Komisyonu                                               13.6.2003

             Esas No. : 2/144

              Karar No. : 35

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Adalet ve Kalkınma Partisi Grup Başkanvekili Ordu  Milletvekili Eyüp Fatsa  ve 15 milletvekili tarafından hazırlanarak 6.6.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve aynı tarihte tali komisyon olarak Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen "Devlet Memurları Kanunu ile T.C. Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi", Komisyonumuzun 11.6.2003 tarihinde yapmış olduğu 49 uncu birleşimde İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu ile Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü temsilcileri ile Teklif sahipleri adına Antalya Milletvekili Osman Akman'ın  katılımlarıyla incelenip görüşülmüştür.

Bilindiği gibi; Ülkemizde Devlet Memurları ile emeklilerin ve bunların bakmakla yükümlü bulundukları aile fertlerinin muayene ve tedavileri  resmî sağlık kurumlarında yapılmaktadır. Ancak resmî sağlık kurumlarının  mekân, araç-gereç ve sağlık personeli bakımından yeterli düzeyde bulunmaması nedeniyle, hastane ve polikliniklerde yoğun talep nedeniyle yığılmalar meydana  gelmektedir. Bu yetersizlikten dolayı vatandaşların tedavileri gecikmekte, ileri tarihlere yönelik  olarak randevu  verilmektedir. Tedavide erken teşhis ve tedavinin önemi göz önünde bulundurulacak olursa konunun ehemmiyeti daha açık bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Bu olumsuzlukların  giderilmesi, hastaların doktora ulaşmasında  kolaylık sağlanması için hemen her mahallede bulunan ve gerek personel gerekse teçhizat açısından yeterli ve modern donanıma sahip olan özel sağlık  kuruluşlarından Devlet memurları ile emekli, dul ve yetimlerin de faydalanmasına yönelik düzenleme yapılması gereği ortaya çıkmıştır.

Teklif  ve gerekçesi incelendiğinde;

- Devlet Memurları ile emekli, dul ve yetimlerin;  birçok yerde yaygın bir şekilde mevcut olan ve tıbbî teknolojilere uygun olarak donatılmış bulunan özel sağlık kurum ve kuruluşlarından yararlanabilmesi,

- Personel kanunlarına ve yönetmeliklerine göre aylıksız izinli sayılanlardan, aylıksız izinli olarak geçen sürelere ilişkin kesenek ve karşılıklarını,  istekleri halinde, öngörülen sürelerde başvurmaları ve hesaplanacak kesenek ve karşılıklarını  ödemeleri kaydıyla aylıksız geçen izin sürelerinin,  emeklilik yönünden eski derecelerinde değerlendirilebilmesi,

amaçlarıyla 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununda  düzenlemeler yapılmasının, öngörüldüğü anlaşılmaktadır.

Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde yapılan müzakerelerde;

- Öncelikle sağlık sistemine yönelik bütün kurum ve kuruluşlarla ilgili alt yapı çalışmalarının titizlikle yapılması, zira özel sağlık kuruluşlarının yeterli sağlık tesisine sahip  olmadığı, palyatif tedbirler yerine,  genel sağlık sigortası sistemi  ile birinci basamak sağlık hizmetlerinin yaygınlaştırılmasıyla ilgili  düzenlemelerin yapılması gerektiği,

- Genel sağlık sigortası uygulamasına geçilmeden Devlet Memurları ile emekli, dul ve yetimlerin,  özel sağlık kuruluşlarından yararlanma imkânının genişletilmesinin sağlık sistemini olumsuz yönde etkileyeceği, sosyal güvenlik kuruluşlarını bir bütün olarak ele alan bir düzenlemeye  gereksinim duyulduğu,

- Teklifin olumlu karşılandığı, ancak birinci basamak sağlık hizmetlerinin temelini  teşkil eden koruyucu aile hekimliği sistemini oluşturmadan özel sağlık kuruluşlarının sisteme dahil edilmesinin sorunları daha da artıracağı,

- Sağlık sisteminde kısmî düzenlemeler yerine sistemi bir bütün olarak ele alan, sorunların kalıcı olarak çözümlenmesine yönelik yasal ve idarî düzenleme çalışmalarına devam edilmesi gerektiği,

- Sağlık sisteminin en önemli sorunlarından birinin denetim olduğu, etkili bir denetim sistemi oluşturulması şartıyla  Teklifte öngörülen düzenlemelerin daha etkin bir şeklide uygulanmasının sağlanabileceği,

- Aylıksız izinli sayılanlardan, aylıksız izinli olarak geçen sürelere ilişkin kesenek ve karşılıkların ödenmesine yönelik düzenlemenin hangi  ihtiyaçtan  kaynaklandığı,

- Sağlık sistemini bir bütün olarak ele alan çalışmaların  yapılarak genel bir sağlık politikası ve sisteminin belirlenmesinin, sağlık sisteminin mevcut sorunlarının  olumlu yönde çözümlenmesine katkı sağlayacağı,

gibi  görüş ve eleştirileri müteakip Hükümet adına teklife ilişkin yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;

 - Sağlık konusunda kapsamlı reform  çalışmalarının devam ettiği, bu kapsamda genel sağlık sigortası ile sosyal güvenlik kuruluşlarının sağlık hizmetlerinin  birleştirilmesi gibi düzenlemelerin yapılmasının hedeflendiği,

- Söz konusu teklifle getirilen düzenlemenin yapılması öngörülen reformların bir parçası olduğu, sevk sistemi ile ilgili düzenleme yapılarak özel sağlık kuruluşlarının birinci basamak sağlık sistemine dahil edildiği, hastaların birinci basamak  sağlık kuruluşlarından yararlanması sağlanarak hem hastanelerdeki yığılmanın önleneceği, hem de tedavi maliyetlerinin azaltılmasının öngörüldüğü,

- Özel sağlık kurum ve kuruluşlarına yapılacak ödemelerde resmî sağlık kurumları için öngörülen fiyatların esas alınacağı,

- Gerek özel sağlık kuruluşları, gerekse hasta açısından suiistimalleri önlemeye yönelik  tedbirlerin alınacağı, mevcut  denetim sistemine ek olarak ilave tedbirlerin de uygulamaya konulacağı,

- Bayan memurların doğum sonrası veya diğer bazı memurların kanunda sayılan zorunluluktan kaynaklanan nedenlerle ücretsiz olarak aldıkları izinlere ilişkin olarak 5434 sayılı Kanunda, bu sürelerin emekliliklerine saydırabilmeleriyle ilgili başvuru ve ödemeye yönelik süreleri içeren düzenlemelerin yer aldığı, ancak Kanunda öngörülen sürelerin geçirilmesi durumunda emeklilik keseneğine ilişkin borçlanmanın kapatılmasının mümkün olmadığı, öngörülen değişiklikle halen çalışan memurların  bu konudaki mağduriyetlerinin giderilmesinin amaçlandığı,

- Öngörülen düzenlemeler ile sağlık kuruluşları arasında bir rekabet ortamının yaratılmasının hedeflendiği, böylece kamunun toplam sağlık giderlerinde bir azalmanın meydana geleceği,

ifade edilmiştir.

Geneli üzerindeki görüşmeleri müteakip Teklif ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek  maddelerinin  görüşülmesine geçilmiştir.

Teklifin;

Çerçeve 1 inci maddesi aynen,

-  5434 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin (b) ve (d) bentlerinde; aynı maddenin (a) bendinde 3.4.2003 tarihli ve 4839 sayılı Kanunla yapılan değişikliğe paralel olarak, bu bentlerde yer alan "%15" ibarelerini, "%16" olarak değiştirmeye, böylece bentler arasındaki uyumsuzluğu gidermeye yönelik bir düzenlemenin, metne yeni Çerçeve 2 nci madde olarak ilave edilmesi suretiyle,

- Çerçeve 2 nci maddesinin; kanunların hazırlanmasında uygulanan esas ve usuller  doğrultusunda madde çerçevesinin redaksiyona tabi tutulması, değişiklik yapılan maddenin başına "Ek Madde 72" ibaresinin eklenmesi, "Personel kanunlarına ve yönetmeliklerine" ibaresinin uygulamada tereddütlere yol açmaması için "Personel mevzuatına" şeklinde  ve madde numarasının 3 olarak değiştirilmesi suretiyle,

- Çerçeve 3 üncü maddesi; madde çerçevesinin redaksiyona tabi tutulması ve madde numarasının 4 olarak değiştirilmesi suretiyle,

- Yürürlüğe ilişkin 4 üncü maddesi;  yürürlük tarihinin Kanunun yayım tarihi olarak ve madde numarasının 5 olarak değiştirilmesi suretiyle,

- Yürütmeye ilişkin 5 inci maddesi, 6 ncı madde olarak aynen,

Kabul edilmiştir.

Ayrıca, teklifin başlığı redaksiyona tabi tutulmuştur.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile  arz olunur.

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Sait Açba

M. Altan Karapaşaoğlu

Sabahattin Yıldız

 

Afyon

Bursa

Muş

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Mehmet Sekmen

Mahmut Göksu

Mehmet Melik Özmen

 

İstanbul

Adıyaman

Ağrı

 

Üye

Üye

Üye

 

Ruhi Açıkgöz

Mehmet Zekai Özcan

Osman Kaptan

 

Aksaray

Ankara

Antalya

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Mesut Özakcan

Ali Osman Sali

Ali Kemal Deveciler

 

Aydın

Balıkesir

Balıkesir

 

Üye

Üye

Üye

 

Ömer Abuşoğlu

M. Emin Murat Bilgiç

Birgen Keleş

 

Gaziantep

Isparta

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Kemal Kumkumoğlu

Ali Topuz

M. Mustafa Açıkalın

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Hakkı Akalın

Mehmet Ceylan

Y. Selahattin Beyribey

 

İzmir

Karabük

Kars

 

Üye

Üye

Üye

 

Taner Yıldız

Mustafa Ünaldı

Gürol Ergin

 

Kayseri

Konya

Muğla

 

Üye

Üye

Üye

 

Kazım Türkmen

Abdülkadir Kart

Erol Aslan Cebeci

 

Ordu

Rize

Sakarya

 

Üye

Üye

Üye

 

Musa Uzunkaya

Mehmet Akif Hamzaçebi

Osman Coşkunoğlu

 

Samsun

Trabzon

Uşak


ADALET VE KALKINMA PARTİSİ GRUP BAŞKANVEKİLİ ORDU MİLLETVEKİLİ EYÜP FATSA VE 15 MİLLETVEKİLİNİN

TEKLİFİ

DEVLET MEMURLARI KANUNU İLE T.C. EMEKLİ SANDIĞI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR

 KANUN TEKLİFİ

MADDE 1. - 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 209 uncu maddesinin birinci ve dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Devlet memurları ile herhangi bir şekilde sağlık yardımından yararlanmayan eşlerinin veya bakmakla yükümlü bulundukları ana baba ve ikiden fazla dahi olsa aile yardımı ödeneğine müstehak çocuklarının hastalanmaları halinde, evlerinde veya resmî veya özel sağlık kurum ve kuruluşlarında ayakta veya yatarak tedavileri kurumlarınca sağlanır. Ancak, tedavi ve yol masraflarının ödenebilmesi için, tedaviye tabip raporu ile lüzum gösterilmesi şarttır.”

“Ayakta veya meskende tedavi halinde kullanılacak ilaç bedellerinin % 20’si memur tarafından ödenir. Ancak, sağlık kurulu raporu ile belirlenen ve tüberküloz, kanser, kronik böbrek, akıl hastalıkları, organ nakli ve benzeri uzun süreli tedaviye ihtiyaç gösteren hastalıkların ayakta veya meskende tedavileri sırasında kullanılmasına lüzum gösterilen ilaçlardan, hayati önemi haiz oldukları Sağlık Bakanlığınca tespit edilecek olanların bedellerinin tamamı kurumlarınca ödenir.”

 

 

 

 

 

 

MADDE 2. - 8.6.1949 tarihli ve 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun Ek 72 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

 

“Personel Kanunlarına ve Yönetmeliklerine göre aylıksız izinli sayılanlardan aylıksız izinli olarak geçen sürelere ilişkin kesenek ve karşılıklarını istekleri halinde her ay veya 102 nci maddede yazılı süreler içinde başvurmaları ve başvuru tarihindeki katsayılar ve emekli keseneğine esas aylığın hesabına ait diğer unsurlar ile kesenek ve karşılık oranları esas alınmak suretiyle hesaplanacak kesenek ve karşılıklarını aynı süreler içinde defaten ödemeleri halinde aylıksız geçen izin süreleri emeklilik yönünden eski derecelerinde değerlendirilir.”

MADDE 3. - 8.6.1949 tarihli ve 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun Geçici 139 uncu maddesinin birinci, altıncı ve yedinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve bu maddenin sonuna bir fıkra eklenmiştir.

“Aşağıda sayılanlar, Kanunla düzenlenecek genel sağlık sigortası kapsamına alınacakları tarihe kadar, hastalanmaları halinde resmî veya özel sağlık kurum veya kuruluşlarında yönetmelikle belirlenecek usul ve esaslara göre muayene ve tedavi ettirilirler.”

“Muayene, tetkik, tahlil ve tedavilerin usul, şekil ve şartları ile fiyatları, bu hususlarda ilgili kurum ve kuruluşlara ve Sandığın ödeme ve tahsilat işlemini yapacak bankalara verilecek görevler ve bunlarla ilgili esaslar Sandıkça hazırlanıp Maliye Bakanlığınca onaylanacak yönetmelikle tespit olunur.”

“Bu yönetmelik kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde hazırlanır.”

“Bu madde gereğince yapılacak ödemeler temlik edilemez.”

Yürürlük

MADDE 4. - Bu Kanun 1.6.2003 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 5. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

 

 

DEVLET MEMURLARI KANUNU İLE TÜRKİYE CUMHURİYETİ EMEKLİ SANDIĞI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR  KANUN  TEKLİFİ

MADDE 1. - 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 209 uncu maddesinin birinci ve dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Devlet memurları ile herhangi bir şekilde sağlık yardımından yararlanmayan eşlerinin veya bakmakla yükümlü bulundukları ana baba ve ikiden fazla dahi olsa aile yardımı ödeneğine müstehak çocuklarının hastalanmaları halinde, evlerinde veya resmî veya özel sağlık kurum ve kuruluşlarında ayakta veya yatarak tedavileri kurumlarınca sağlanır. Ancak, tedavi ve yol masraflarının ödenebilmesi için, tedaviye tabip raporu ile lüzum gösterilmesi şarttır.”

“Ayakta veya meskende tedavi halinde kullanılacak ilaç bedellerinin % 20’si memur tarafından ödenir. Ancak, sağlık kurulu raporu ile belirlenen ve tüberküloz, kanser, kronik böbrek, akıl hastalıkları, organ nakli ve benzeri uzun süreli tedaviye ihtiyaç gösteren hastalıkların ayakta veya meskende tedavileri sırasında kullanılmasına lüzum gösterilen ilaçlardan, hayati önemi haiz oldukları Sağlık Bakanlığınca tespit edilecek olanların bedellerinin tamamı kurumlarınca ödenir.”

MADDE 2. - 8.6.1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun 14 üncü maddesinin (b) ve (d) bentlerinde yer alan “% 15” ibareleri, “% 16” olarak değiştirilmiştir.

MADDE  3. - 5434  sayılı  Kanunun  Ek 72 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Ek Madde 72. - Personel mevzuatına göre aylıksız izinli sayılanlardan aylıksız izinli olarak geçen sürelere ilişkin kesenek ve karşılıklarını istekleri halinde her ay veya 102 nci maddede yazılı süreler içinde başvurmaları ve başvuru tarihindeki katsayılar ve emekli keseneğine esas aylığın hesabına ait diğer unsurlar ile kesenek ve karşılık oranları esası alınmak suretiyle hesaplanacak kesenek ve karşılıklarını aynı süreler içinde defaten ödemeleri halinde aylıksız geçen izin süreleri emeklilik yönünden eski derecelerinde değerlendirilir.”

 

MADDE4. - 5434 sayılı Kanunun Geçici 139 uncu maddesinin birinci, altıncı ve yedinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“Aşağıda sayılanlar, Kanunla düzenlenecek genel sağlık sigortası kapsamına alınacakları tarihe kadar, hastalanmaları halinde resmî veya özel sağlık kurum veya kuruluşlarında yönetmelikle belirlenecek usul ve esaslara göre muayene ve tedavi ettirilirler.”

“Muayene, tetkik, tahlil ve tedavilerin usul, şekil ve şartları ile fiyatları, bu hususlarda ilgili kurum ve kuruluşlara ve Sandığın ödeme ve tahsilat işlemini yapacak bankalara verilecek görevler ve bunlarla ilgili esaslar Sandıkça hazırlanıp Maliye Bakanlığınca onaylanacak yönetmelikle tespit olunur.”

“Bu yönetmelik Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde hazırlanır.”

“Bu madde gereğince yapılacak ödemeler temlik edilemez.”

Yürürlük

MADDE5. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE6. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.