Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 311)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti
Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm ve
Dışişleri
Komisyonları Raporları (1/483)
T.C.
Başbakanlık 13.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas
No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye Cumhuriyeti ile Irak
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı
Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile
Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına
Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/283 Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/286 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu,
Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı Avrupa Birliği, Ulusal
Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye
Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak
Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler,
Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına
Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/446 Köy Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir Evlenme Akdine Dayanmayan
Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak
Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve
Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye Cumhuriyeti ile Şili
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte
Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin
Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen
Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/560 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı
Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun
Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik Bildirme Kanununun Bir
Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde
Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/573 Uzman Jandarma Kanununun Bazı
Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki
Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi
Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/600 Su Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair
Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi
Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna
ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici
İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela
Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/666 Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik
Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/667 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve
Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/671 Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/680 Devlet Memurları Kanunu ile Kamu
İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun
Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti
Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin
Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/687 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük
Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik
Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı Kullanımı
İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/732 Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan
Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas
Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü
Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/771 Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı
ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/786 Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası
Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan
Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/788 Yaşam Belgesi Verilmesine Dair
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının
Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye Cumhuriyeti ile Çek
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme
Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/810 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/827 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında
Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika
Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin
İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik
Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU)
Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam
Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
KanunTasarısı
1/852 Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/867 Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan
Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların
Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis
Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/868 Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/871 1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı
Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve
Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası
Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/881 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve
Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen
Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek
Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/909 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda
Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/910 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/915 Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması
Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan
Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün
Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/917 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve
Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta
Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/926 Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına
Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence
Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/933 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye
Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının
İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/962 Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan
Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü
Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/964 Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip
Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966
Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa Sınırötesi Televizyon
Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/974 Anti-Personel Mayınların Kullanımının,
Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası
ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme
Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin
İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/985 Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline
İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgarî İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 11.3.2002
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-420/1268
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 8.2.2002 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı” ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
5 Haziran 1945 tarih ve
4749 sayılı Kanunla tasdik olunan 7 Aralık 1944 tarihli Şikago Milletlerarası
Sivil Havacılık Sözleşmesinde ticarî hakların düzenlenmesi konusunda bir
mutabakata ulaşılamamış, bu nedenle ticarî hakların, ülkeler arasında iki
taraflı sözleşmeler yoluyla düzenlenmesi gereği doğmuştur.
Hükümetimiz, ülkemizin
coğrafi durumunu ve uluslararası hava servislerinin ülkemizden geçmesinin
sağlayacağı çıkarları gözönünde tutarak, aynı zamanda millî sivil
havacılığımızı teşvik ve kalkındırmak amacıyla bugüne kadar birçok ülke ile iki
taraflı hava taşımacılığı anlaşmaları imzalamıştır.
Türkiye’nin imzaladığı bu
anlaşmalar çerçeve anlaşması niteliğindedir ve karşılıklılık esasına
dayanmaktadır. Bu meyanda, Hükümetimiz ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti
arasında 17 Ekim 2001 tarihinde Ankara’da bir Hava Taşımacılığı Anlaşması
imzalanmıştır.
Söz konusu Anlaşmanın,
iki ülke arasında sivil havacılık ilişkilerinin geliştirilmesine ayrıca,
ekonomi, kültür ve turizm alanlarındaki işbirliğine önemli katkı sağlaması
beklenmektedir.
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm
Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve 21.2.2003
Turizm Komisyonu
Esas No. : 1/483
Karar No. : 25
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 27.1.2003
tarihinde tali olarak Komisyonumuza, “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun 19.2.2003 tarihli 6 ncı
Birleşiminde Ulaştırma ve Dışişleri Bakanlıkları temsilcilerinin katılımlarıyla
incelenip görüşüldü.
Bilindiği gibi 5 Haziran
1945 tarih ve 4749 sayılı Kanunla tasdik olunan 7 Aralık 1944 tarihli Şikago
Milletlerarası Sivil Havacılık Sözleşmesinde ticarî hakların düzenlenmesi
konusunda bir mutabakata ulaşılamamış, bu nedenle ticarî hakların, ülkeler
arasında iki taraflı sözleşmeler yoluyla düzenlenmesi gereği doğmuştur.
Ülkemizin coğrafi
durumunu ve uluslararası hava servislerinin ülkemizden geçmesinin sağlayacağı
çıkarları göz önünde tutarak, aynı zamanda millî sivil havacılığımızı teşvik ve
kalkındırmak amacıyla bugüne kadar birçok ülke ile iki taraflı hava
taşımacılığı anlaşmaları imzalanmıştır.
Türkiye’nin imzaladığı bu
anlaşmalar çerçeve anlaşması niteliğinde olup, karşılıklılık esasına
dayanmaktadır. Bu meyanda, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti
Hükümeti arasında 17 Ekim 2001 tarihinde Ankara’da bu Hava Taşımacılığı
Anlaşması imzalanmıştır.
Söz konusu Anlaşma ile,
iki ülke arasında sivil havacılık ilişkilerinin geliştirilmesine ayrıca,
ekonomi, kültür ve turizm alanlarındaki işbirliğine katkı sağlanması
amaçlanmıştır.
Komisyonumuz, anlaşmanın
onaylanmasının uygun bulunduğuna dair Kanun tasarısını, iki ülke arasındaki
işbirliğini daha da artıracağı düşüncesiyle müspet mütalaa ederek kabul
etmiştir.
Raporumuz, esas komisyon
olan Dışişleri Komisyonuna sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz
olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Adem Baştürk |
İbrahim Köşdere |
Mustafa Demir |
|
|
Kayseri |
Çanakkale |
Samsun |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ayhan Zeynep Tekin |
Naci Aslan |
Ahmet Yaşar |
|
|
Adana |
Ağrı |
Aksaray |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Feyzi Berdibek |
Kemal Demirel |
Osman Aslan |
|
|
Bingöl |
Bursa |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Zülfü Demirbağ |
Mustafa Ilıcalı |
Ahmet Uzer |
|
|
Elazığ |
Erzurum |
Gaziantep |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mevlüt Coşkuner |
Recep Koral |
Mehmet Parlakyiğit |
|
|
Isparta |
İstanbul |
Kahramanmaraş |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Yıldırım |
Niyazi Özcan |
Muharrem Doğan |
|
|
Kastamonu |
Kayseri |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Recep Yıldırım |
Hasan Güyüldar |
|
|
Muğla |
Sakarya |
Tunceli |
Dışişleri Komisyonu
Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Dışişleri
Komisyonu 16.12.2003
Esas No. :1/483
Karar No. :145
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Komisyonumuzun 11 Aralık 2003 tarihli 25 inci toplantısında Dışişleri Bakanlığı
ile Ulaştırma Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Ülkemizin coğrafi durumu
ve uluslararası hava servislerinin ülkemizden geçmesinin sağlayacağı yararlar
göz önünde tutularak, sivil havacılığımızı teşvik amacıyla hazırlanan Tasarı Komisyonumuzca
uygun görülerek aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkanvekili |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Hüseyin
Kansu |
Eyyüp
Sanay |
A. Müfit
Yetkin |
|
|
İstanbul |
Ankara |
Şanlıurfa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Özyol |
Mehmet
Güner |
Mustafa
Dündar |
|
|
Adıyaman |
Bolu |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. İhsan
Arslan |
Mehmet
Eraslan |
Mehmet B.
Denizolgun |
|
|
Diyarbakır |
Hatay |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Şükrü
Mustafa Elekdağ |
Fikret
Ünlü |
Ufuk
Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan
Ören |
Nihat Eri |
Osman
Seyfi |
|
|
Manisa |
Mardin |
Nevşehir |
|
|
Üye |
|
Üye |
|
|
Süleyman
Gündüz |
|
Öner
Ergenç |
|
|
Sakarya |
|
Siirt |
Ê
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE
ESTONYA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA HAVA
TAŞIMACILIĞI ANLAŞ-MASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 17 Ekim 2001
tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşması”nın onaylanması uygun
bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE
ESTONYA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA HAVA
TAŞIMACILIĞI ANLAŞ-MASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci
maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
B. Ecevit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
|
|
|
|
|
D.
Bahçeli |
H. H.
Özkan |
M. Yılmaz |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
K. Derviş |
Prof. Dr.
T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
|
Prof. Dr.
Ş. S. Gürel |
Prof. Dr.
T. Toskay |
N.
Arseven |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr.
R. Mirzaoğlu |
Dr. Y.
Karakoyunlu |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr.
Ş. Üşenmez |
E. S.
Gaydalı |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
F. Ünlü |
Dr. R.
Doğru |
R. Önal |
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
|
|
Prof. Dr.
H. S. Türk |
S.
Çakmakoğlu |
R. K.
Yücelen |
|
|
Dışişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
|
|
İ. Cem |
S. Oral |
M.
Bostancıoğlu |
|
|
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
|
|
Prof. Dr.
A. Akcan |
Doç. Dr.
O. Durmuş |
O. Vural |
|
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı V. |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
|
|
A. K.
Tanrıkulu |
Y. Okuyan |
A. K.
Tanrıkulu |
|
|
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
|
|
Z. Çakan |
M. İ.
Talay |
M. Taşar |
|
|
Orman Bakanı |
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
|
|
|
|
Prof. Dr.
N. Çağan |
|
F.
Aytekin |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE
ESTONYA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
ARASINDA
HAVA TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASI
Bundan böyle işbu metin
içinde Âkit taraflar olarak anılacak olan Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Estonya Cumhuriyeti Hükümeti'nin her ikisi de 7 Aralık 1944 yılında Şikago'da
imzaya açılmış olan Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesinin tarafları ve
Uluslararası Hava Seferleri Transit Anlaşmasını tanıyan ülkeler olarak,
ülkeleri arasında ve ötesinde hava seferleri kurulmasını amaçlayan bir anlaşma
yapmak arzusuyla;
AŞAĞIDAKİ MADDELERDE
ANLAŞMIŞLARDIR:
MADDE l
TANIMLAR
(1). Aşağıda yazılı
terimler bağlam başka türlü gerektirmedikçe, bu Anlaşma amaçları bakımından,
tanımlanmış bulunmaktadır:
a) "Sözleşme" terimi 7 Aralık 1944 tarihinde Şikago'da
imzaya açılan Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesini ifade eder ve bu Sözleşmenin
90'ıncı maddesine göre benimsenmiş olan Ekleri ve 90 ve 94'üncü maddelerine
göre Ekler veya Sözleşmede yapılan ve her iki Âkit Tarafça kabul edilmiş
herhangi bir değişikliği de kapsar.
b) "Havacılık makamları" terimi; ve Türkiye Cumhuriyeti
bakımından Ulaştırma Bakanlığını ve bu Bakanlık tarafından yürütülmekte olan
fonksiyonları ifaya yetkilendirilmiş herhangi bir kişi veya organı ve Estonya
Cumhuriyeti bakımından Ulaştırma Bakanlığını ve bu Bakanlık tarafından
yürütülmekte olan fonksiyonları ifaya yetkilendirilmiş herhangi bir kişi veya
organı ifade eder;
c) "Mutabık kalınan seferler" terimi işbu Anlaşmanın Ek'inde
belirtilmiş bulunan hatlar üzerinde yolcu ve kargo'nun mutabık kalınan kapasite
haklarına uygun olarak taşınması için yapılan tarifeli hava seferlerini "belirtilmiş hat" terimi ise
işbu Anlaşmanın Ekinde belirtilmiş bulunan bir hattı ifade eder;
d) "Tayin edilen havayolu işletmesi" terimi işbu Anlaşmanın
3'üncü maddesine göre tayin edilmiş ve yetkilendirilmiş bulunan havayolu
işletmesini ifade eder.
e) "Kapasite terimi";
- bir uçakla ilgili
olarak bir yol veya yol kesimi üzerinde o uçağın ücretle taşıyabildiği yükü;
- belli bir hava
seferiyle ilgili olarak, o seferde kullanılan uçağın kapasitesinin belli bir
süre içinde ve hat veya hat kesimi üzerinde yaptığı sefer adedi ile çarpımını
ifade eder.
f) "Hava seferi" uluslararası hava seferi; "havayolu işletmesi" ve "trafik amaçları dışındaki iniş
(teknik iniş)" terimlerinin anlamları kendilerine Sözleşmenin 96 ncı
Maddesinde ifade edilen anlamları taşır.
g) "Ücret tarifesi" terimi yolcu, bagaj veya yük (posta
hariç) taşınması için alınacak fiyatları ifade eder; bu fiyatlara bu taşıma ile
birlikte sağlanacak önemli ek menfaatler ve kişilerin taşınması için bilet
satışları veya yük taşınması için buna benzer muamele üzerinden ödenecek
komisyonlar da dahildir. Taşıma fiyatı veya komisyon ödenmesine ilişkin
uygulamayı düzenleyen şartları da kapsar.
h) "Ülke" veya "toprak"
terimi Sözleşmenin 2. maddesinde
belirtilmiş olan anlamı haizdir; ve
i) "Trafik" terimi yolcu, bagaj, yük ve posta demektir.
(2). İşbu Anlaşmanın Eki
Anlaşmanın ayrılmaz bir parçasını oluşturur.
MADDE 2
TRAFİK HAKLARI
(1). Herbir Âkit Taraf
diğerine, bu Anlaşmanın Ekinde belirtilen hatlarda tarifeli Uluslararası Hava Seferleri
kurması amacıyla, bu anlaşmada belirtilen hakları tanır. Herbir Âkit Tarafça
tayin olunan havayolları, belirtilen bir hatta mutabık kalınan bir seferi
işletirken, aşağıdaki haklara sahip olacaklardır.
a) Diğer Âkit Tarafın
ülkesi üzerinden inmeksizin uçmak;
b) Sözkonusu ülke
içerisinde teknik iniş yapmak; ve
c) Yolcu, yük ve posta
şeklindeki uluslararası trafiği bırakmak ve almak amacıyla sözkonusu ülke
içerisinde, o hat için bu Anlaşmanın Ekinde belirtilen noktalara iniş yapmak.
(2). Bu maddenin l.
fıkrasındaki hiçbir husus, bir Âkit Tarafın havayolu işletmesine, diğer Âkit
Taraf ülkesinde bu diğer tarafın ülkesindeki başka bir noktaya ücret veya kira
karşılığı taşınmak üzere yolcu, yük ve posta almak hakkını verdiği şeklinde
anlaşılamaz.
MADDE 3
İŞLETME YETKİLERİ
(1). Herbir Âkit Taraf,
diğer Âkit Tarafa, belirtilen hatlarda mutabık kalınan seferleri işletmesi
amacıyla bir havayolu işletmesini tayin ettiğini, diplomatik kanallardan yazılı
olarak bildirim hakkına sahip olacaktır.
(2). Diğer Âkit Taraf bir
tayin bildirimi aldığında, (3). ve (4). fıkra hükümlerine tâbi olarak, tayin
edilen havayolu işletmesine ilgili işletme yetkilerini gecikmeden tanıyacaktır.
(3). Âkit Tarafların
birinin yetkili havacılık makamları, öteki Tarafın tayin ettiği havayolu
işletmesinden, uluslararası hava seferlerinin işletilmesinde bu makamların
normal ve makul şekilde uyguladıkları kanun ve yönetmeliklerde emredilen
şartları yerine getirebilecek vasıfları haiz bulunduğu hususunda, kendilerini
tatmin etmesini isteyebilir.
(4). Âkit Taraflardan
herbiri, tayin edilmiş bir havayolu işletmesinin esas mülkiyetinin ve etkili
kontrolünün bu havayolu işletmesini tayin eden Âkit Tarafın veya uyruklarının
elinde bulunduğuna kanaat getirmediği hallerde, (2). fıkrada sözü edilen
işletme yetkilerini tanımayı reddedebilir, veya bu havayolu işletmesinin (2).
maddede belirtilen haklarının kullanılmasına gerekli gördüğü kayıtları
koyabilir.
(5). Bir havayolu
işletmesi böylece tayin edilip kendisine yetkilendirildiğinde kapasite hakkı
üzerinde anlaşmaya varılmış bulunması ve 10. ile 15. Madde ve Ek hükümlerine
göre oluşturulan bir ücret ve uçuş tarifesinin o sefer açısından yürürlükte
bulunması şartıyla mutabık kalınan seferleri işletmeye herhangi bir zamanda
başlayabilir.
(6). Mutabık kalınan
seferlerde uçak işletilmesi ve yolcu, yük ve posta taşınmasına ilişkin ticarî
konular, yani tarifeler, uçuş sıklığı (frekansı), uçak tipleri Âkit Tarafların
havacılık makamlarının onayına sunulacaktır.
MADDE 4
İŞLETME YETKİLERİNİN İPTALİ VE ASKIYA ALINMASI
(1). Âkit Taraflardan
herbiri, aşağıdaki hallerde, öteki Âkit Tarafça tayin edilen bir havayolu
işletmesine verilmiş bulunan işletme yetkisini geri almak veya 2. maddede
belirtilen hakların kullanılmasını durdurmak veya bu hakların kullanılmasına
gerekli gördüğü kayıtları koymak hakkına sahip olacaktır:
a) O havayolu
işletmesinin esas mülkiyetinin veya fiili kontrolünün havayolunu tayin eden
Âkit Tarafın veya uyruklarının elinde bulunduğuna dair kanaat getirmemesi, veya
b) O havayolu işletmesinin
kendisine bu hakları tanıyan Âkit Tarafın kanun ve yönetmeliklerine uymaması,
veya
c) Havayolu işletmesinin
başka bir şekilde bu Anlaşmada belirtilen şartlara uygun olarak işletme
yapmaması,
hallerinde.
(2). Bu maddenin (1).
fıkrasında belirtilen ve hakların geri alınması, tatbikatının durdurulması veya
kayıtlar konulması hususlarında derhal bir işlem yapılması, kanun ve
yönetmeliklerin daha fazla ihlal edilmesinin önlenmesi için şart değilse, böyle
bir hak ancak Âkit Tarafların havacılık makamları arasındaki istişareden sonra
kullanılacaktır. Bu istişareler, bu yoldaki ihbarın alınmasından itibaren 30
gün içinde yapılacaktır.
MADDE 5
GİRİŞ VE ÇIKIŞ İZNİ KANUNLARI VE YÖNETMELİKLERİ
(1). Bir Âkit Tarafın,
uluslararası hava seyrüseferi yapan uçakların ülkeye giriş, kalkış ve çıkışları
veya bu uçakların topraklarında kalış süresi içinde işletimi ve seyrüseferi ile
ilgili kanunlar ve yönetmelikler, milliyet farkı gözetmeksizin her iki Âkit
Tarafın uçaklarına uygulanacaktır; ve bu kanunlar ve yönetmeliklere o Âkit
Tarafın toprakları içindeyken veya ayrılırken yahut girerken böyle bir uçak
tarafından uyulacaktır.
(2). Bir Âkit Tarafın,
uçakta taşınan yolcu, mürettebat, kargo ve postanın ülkeye kabulü, ülkede
kalışı veya ülkeden ayrılışına ilişkin yasa ve yönetmeliklerine, örneğin gümrük
giriş çıkışı, göç pasaport ve sağlık kontrolü ile ilgili yönetmelikleri, o
yolcu, mürettebat, kargo ve posta tarafından veya onlar adına o Âkit Tarafın
topraklarına girişte, topraklarından çıkışta ve toprakları içinde iken
uyulacaktır.
(3). Tesisleri ve teknik
kolaylıkları ve hizmetleri dahil her hava limanının kullanılması ile ilgili
ücretler ve diğer harçlar ve hava seyrüsefer tesislerinin, haberleşme
tesislerinin ve hizmetlerinin kullanım ücretleri benzer uluslararası hava
seferleri yapan başka Devletlerin tayin edilmiş havayolu işletmelerince
ödenenlerden daha yüksek tutulmayacaktır.
MADDE 6
GÜMRÜKTEN VE DİĞER RESİMLERDEN VE VERGİLERDEN MUAFİYET
(1). Âkit Taraflardan
herbirinin tayin edilen havayolu işletmesi tarafından uluslararası seferlerde
işletilen uçaklar ve bu uçaklarda bulunan mutat donatım, akaryakıt ve yağlama
yağları ve (yiyecek, içecek ve tütün dahil) uçak levazımatı da, Öteki Âkit
Taraf Ülkesine varışta, tekrar yurtdışına çıkarılıncaya kadar uçakta kalmak
veya öteki Âkit Taraf Ülkesi üzerindeki uçuş kısmında kullanılmak kaydıyla,
bütün gümrük vergileri, muayene ücretleri ve diğer rüsum ve vergilerden bağışık
tutulacaktır.
(2). Aşağıdakilerde
yapılan hizmetler karşılığı alınacak ücretler hariç aynı rüsum ve vergilerden
bağışık tutulacaktır;
(a) Âkit Taraflardan
birinin ülkesinde, bu taraf yetkili makamlarınca tespit edilen miktarları
aşmamak ve öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin uluslararası
bir seferinde çalıştırılan uçaklarında kullanılmak üzere uçağa alınan uçak
levazımatı;
(b) Âkit Taraflardan
birinin ülkesine, öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin
uluslararası seferlerinde kullanılan uçakların bakım ve onarımı için sokulan
yedek parçalar; ve mutat teçhizat ve
(c) Uçağa alındığı Âkit
Taraf ülkesi üzerinde yapılacak uçuşun bir kısmında kullanılacak bile olsa,
öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesi tarafından uluslararası
seferlerde işletilen uçakların ikmaline ayrılmış olan akaryakıt ve yağlama yağları.
Yukarıdaki (a) (b) ve (c)
tali fıkralarda sözü edilen malzemelerin gümrük nezaret veya kontrolü altında
tutulması gerekebilir.
MADDE 7
NORMAL HAVACILIK TEÇHİZATI İLE TÜKETİM MADDELERİNİN
DEPOLANMASI
Âkit Taraflardan birinin
tayin edilen havayolu şirketinin uçaklarında bulundurulan malzeme ve tüketim
maddeleri gibi normal olarak uçakta taşınan teçhizat da öteki Âkit Taraf
ülkesinde ancak o ülkenin gümrük makamlarının müsaadesi ile boşaltılabilir.
Böyle bir durumda, bunlar tekrar yurt dışına götürülünceye veya başka bir
şekilde gümrük yönetmeliklerine göre elden çıkarılıncaya kadar sözü edilen
yetkili makamların nezaretinde bulundurulabilir.
MADDE 8
DİREKT TRANSİT TRAFİĞİ
Âkit Taraflardan birinin
ülkesinden direkt transit geçen ve bu amaç için ayrılmış bulunan havalimanı
bölgesinden ayrılmayan yolcu, bagaj ve yükler şiddet ve hava korsanlığına karşı
güvenlik tedbirleri konusu dışında basitleştirilmiş bir kontrolden daha
fazlasına tâbi tutulmayacaklardır. Direkt transit geçen bagaj ve yükler gümrük
vergileri ve diğer harçlardan bağışık tutulacaklardır.
MADDE 9
MALİ HÜKÜMLER
l. Her Âkit Tarafın tayin
edilen havayolu işletmeleri, diğer Âkit Tarafın bölgesinde doğrudan veya tayin
edilen havayolu işletmelerinin tayin ettikleri acentaları vasıtasıyla hava
taşımacılığı hakkına sahip olacaktır.
Her Âkit Tarafın tayin
edilen havayolu işletmelerinin bu taşımacılığı satma, ve herhangi bir kişi bu
taşımacılığı yerli para veya öbür Âkit Taraf ülkesinde ayırımcılık gütmeyen bir
tarzda uygulanan ve yürürlükte bulunan makul döviz mevzuatına göre herhangi bir
serbest konvertibl döviz ile satın alma hakkına sahip olacaktır.
(2). Her havayolu
işletmesinin talep halinde yerli olarak yapılan ödemeler fazlalığı olan yerli
gelirlerin dövize çevirme ve ülkesine gönderme hakkı olacaktır. Dövize çevirme
ve havale işlemlerine, bu gelirlerin çevirme ve havale için sunuldukları zaman
cari muamelelere uygulanan yürürlükteki döviz kuru üzerinden sınırlamalar
olmadan izin verilecek ve bankalarca bu dövize çevirme ve havale işlemleri için
normal olarak alınan ücretler dışında hiçbir ücrete tâbi olmayacaktır.
MADDE 10
KAPASİTE HÜKÜMLERİ
(1). Her iki Âkit Tarafın
havayolu işletmelerine, kendi ülkeleri arasında belirtilen hatlarda, mutabık
kalınan seferleri işletmeleri için adil ve eşit imkân sağlanacaktır.
(2). Mutabık kalınan
seferlerin işletilmesinde, her Âkit Tarafın tayin edilen havayolu şirket, diğer
Âkit Tarafın tayin edilen havayolu şirketinin çıkarlarını dikkate alacak, öyle
ki aynı hatların tamamı veya bir kısmı üzerinde bu sonuncusunun sağladığı
seferleri haksız olarak etkilemiş olmasın.
(3). Âkit Tarafların
tayin edilmiş havayolu şirketlerinin sağladıkları mutabık kalınan seferler
belirtilen hatlar üzerinde halkın taşıma ihtiyaçları ile yakından ilgili olacak
ve havayolu şirketlerini tayin etmiş Âkit Devlet ülkesinde başlayan veya oraya
yönelik trafiğin mevcut ve makul olarak beklenen taşıma ihtiyaçlarını makul bir
yük faktörü ile karşılayacak bir kapasiteyi sağlamak asıl amaçları olacaktır.
(4). Her iki Âkit Tarafın
tayin edilmiş havayolu mutabık kalınan seferleri işletmeleri koşuluyla, onlar,
belirtilmiş hatlarda yapılacak seferlerin kapasitesi ve sıklığı üzerinde
anlaşacaklardır. Sıklık ve kapasite her iki Âkit Tarafın havacılık makamlarının
onayına bağlı olacaktır. Bu kapasite, trafik talebine göre her iki Âkit Taraf
havacılık makamlarının onayına tâbi olarak zaman zaman ayarlanacaktır.
(5). Geçici bir
nitelikteki umulmadık yolcu talebini karşılamak için, tayin edilmiş olan
havayolları, bu Maddenin hükümlerine rağmen, aralarında yolcu talebini
karşılamak için gereken bu tür geçici artışlar hususunda anlaşabilir. Bu tür
herhangi bir kapasite artışı gecikmeksizin onay için Âkit Tarafların havacılık
makamlarına sunulacaktır.
(6). Âkit Taraflardan
birinin tayin edilmiş havayollarının belirtilmiş hat boyunca üçüncü ülkelerdeki
noktalarda faaliyet göstermekte olduğu durumlarda, yukarıdaki 3 ve 4'üncü
fıkralara uygun olarak belirlenmiş olan kapasiteye ek bir kapasite Âkit
Tarafların havacılık makamları arasındaki anlaşmaya bağlı olarak sözkonusu
havayolları tarafından işletilebilir.
MADDE 11
TEMSİL
Her Âkit Taraf diğer Âkit
Tarafın, tayin edilmiş havayoluna, mutabık kalınmış seferlerin
gerçekleştirilmesi için bu seferlerin iş hacminin gerektirdiği teknik ve ticarî
personeli kendi ülkesine getirme ve bulundurma hakkını verecektir. Yukarıda
bahsi geçen personel, bu Âkit Tarafın ülkesine giriş müsaadesi ve kalma müddeti
ile ilgili mevzuatına tâbi olacaktır.
MADDE 12
HAVACILIK GÜVENLİĞİ
(1). Âkit Taraflar,
uluslararası hukuka göre mevcut hak ve yükümlülüklerine uygun olarak, sivil
havacılık güvenliğinin yasadışı müdahalelere karşı korunması amacıyla
birbirlerine karşı üstlendikleri yükümlülüğün, bu Anlaşmanın ayrılmaz bir
parçasını teşkil ettiğini teyid ederler. Âkit Taraflar, uluslararası hukuka
göre mevcut haklarının ve yükümlülüklerinin genel niteliklerini
kısıtlamaksızın, özellikle 14 Eylül 1963 tarihli, Uçaklarda İşlenen Suçlar ve
Diğer Bazı Eylemlere İlişkin Tokyo Sözleşmesi, 16 Aralık 1970 tarihli Uçakların
Yasadışı Yollarla Ele Geçirilmesinin Önlenmesine İlişkin Lahey Sözleşmesi, 23
Eylül 1971 tarihli Sivil Havacılık Güvenliğine Karşı İşlenen Suçların
Önlenmesine İlişkin Montreal Sözleşmesi hükümlerine ve Âkit Tarafları bağlayıcı
sivil havacılık güvenliğini düzenleyen diğer herhangi bir çok taraflı anlaşmaya
uygun hareket edeceklerdir.
(2). Âkit Taraflar, sivil
uçakların yasadışı yollarla ele geçirilmesini önlemek, bu uçakların,
yolcularının ve mürettebatının, havaalanlarının ve hava seyrüsefer tesislerinin
emniyetine karşı diğer yasadışı eylemleri ve sivil havacılığın güvenliğine
ilişkin her türlü tehdidi bertaraf etmek üzere, talep halinde birbirlerine
gerekli her türlü yardımda bulunacaklardır.
(3). Âkit Taraflar
karşılıklı ilişkilerinde, Âkit Taraflara uygulanabilir olduğu ölçüde,
Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı tarafından Uluslararası Sivil Havacılık
Sözleşmesine Ek olarak kabul edilen havacılık güvenliği hükümlerine uygun
olarak hareket edeceklerdir. Taraflar, kendi tescilindeki uçak işletmecilerinin
veya işyeri merkezi ülkelerinde bulunan veya ülkelerinde sürekli mukim olan
uçak işletmecilerinin ve ülkelerindeki havaalanı işletmecilerinin sözkonusu
havacılık güvenliği hükümlerine uygun hareket etmelerini isteyeceklerdir.
(4). Âkit Taraflardan her
biri, sözkonusu uçak işletmecilerinin, diğer Âkit Tarafın ülkesine giriş için,
bu ülkeden çıkış için veya bu ülkede kalınan süre zarfında diğer Âkit Tarafça,
yukarıdaki 3. fıkrada atıf yapılan havacılık güvenliği hükümlerine uymalarının
istenebileceği hususunda mutabıktır.
(5). Âkit Taraflardan her
biri, kendi ülkesinde uçakların güvenliğinin sağlanması, yolcuların,
mürettebatın el bagajlarının, genel bagajın, kargo ve uçak levazımatının
yükleme ve boşaltma öncesinde ve sonrasında kontrolü amacıyla yeterli tedbirlerin
alınmasını ve etkin şekilde uygulanmasını sağlayacaktır. Âkit Taraflardan her
biri, belli bir tehdidin bertaraf edilmesi amacıyla diğer Âkit Tarafın makul
özel güvenlik tedbirleri alınması yolunda yapacağı herhangi bir talebi olumlu
şekilde dikkate alacaktır.
(6). Sivil uçakların
yasadışı yollarla ele geçirilmesi olayı veya bu doğrultuda bir tehdidin vuku
bulması veya uçaklara, uçak yolcularına ve mürettebatına, havaalanlarına veya
hava seyrüsefer tesislerine yönelik diğer yasadışı müdahalelerin meydana
gelmesi halinde Âkit Taraflar, haberleşmede ve bu tür bir olayın veya olay
tehdidinin süratli ve güvenli biçimde sona erdirilmesini amaçlayan diğer uygun
tedbirlerin alınmasında kolaylık sağlayarak birbirlerine yardımcı olacaklardır.
(7). Bu Maddenin
havacılık güvenliğine ilişkin hükümlerinin uygulanmasında Âkit Taraflardan biri
için sorunlar ortaya çıkması halinde, Âkit Taraflardan her birinin Havacılık
Makamı diğer Âkit Tarafın Havacılık Makamından ivedi istişare talebinde
bulunabilecektir.
MADDE 13
HAVACILIK EMNİYETİ
1. Her Âkit Taraf
herhangi bir zaman diğer Âkit Tarafça hava mürettabatı, hava araçları veya
bunların işletilmesine ilişkin herhangi bir alanda benimsenmiş bulunan emniyet
standartları ile ilgili olarak danışmalarda bulunmayı talep edebilir. Böyle bir
danışma, talebin alınmasını müteakip 30 gün içinde içinde gerçekleşecektir.
2. Eğer bu danışmalardan
sonra bir Âkit Taraf diğer Âkit Tarafın herhangi bir alanda o sırada Sözleşmeye
göre belirlenen asgarî standartlara en azından eşit olan emniyet standartlarını
etkinlikle bulundurup idare etmediğini tespit ederse, ilk Âkit Taraf bu
bulguları ve o asgarî standartlara uymak için gerekli görülen tedbirleri diğer
Âkit Tarafa bildirecek, ve bu diğer Âkit Taraf da uygun düzeltici tedbiri alacaktır.
Diğer Âkit Tarafın onbeş (15) gün veya daha uzun bir süre içinde uygun tedbiri
almaması işbu Anlaşmanın 4 üncü Maddesinin uygulanmasına neden olacaktır.
3. Sözleşmenin 33 üncü
Maddesinde sözü edilen yükümlülüklere bakılmaksızın tayin edilen havayolu
işletmelerince diğer Âkit Taraf topraklarına yapılan seferlerde hava araçları
diğer Âkit Taraf topraklarında iken hava araç ve mürettebat belgelerinin
geçerliliğini ve hava araç ve teçhizatının görünürdeki durumunu kontrol etmek
için, diğer Âkit Tarafın yetkili temsilcileri tarafından muayeneye tâbi
tutulabilir (rampa denetimi).
4. Eğer böyle herhangi
bir rampa denetimi veya dizi rampa denetimleri:
(a) bir hava aracının
veya bir hava aracının işletilmesi o sırada Sözleşmeye göre belirlenen asgarî
standartlara uymadığı, veya
(b) o sırada Sözleşmeye
göre belirlenen emniyet standartlarının etkili olarak sürdürülemediği ve idare
edilmediği hususunda ciddi kaygılar doğurursa, denetimi yapan Âkit Taraf
Sözleşmenin 33 üncü Maddesi amaçları için, o hava aracı veya mürettebatının
geçerli kılınmış olmalarına esas olan kuralların veya hava aracının
işletilmesine esas Sözleşmeye göre belirlenen asgarî standartlara eşit veya
onların üzerinde olmadığı sonucunu çıkarmakta serbest olacaktır.
5. Bir Âkit Tarafın tayin
edilen havayolu işletmelerince işletilen bir hava aracını yukarıdaki (3) üncü
fıkraya göre rampa denetimine tâbi tutmak amacıyla hava aracına giriş için
istenen izin ilgili havayolu işletmesinin temsilcisi tarafından reddedilmesi
halinde, diğer Âkit Taraf yukarıdaki (4) üncü fıkrada anılan cinsten ciddi
kaygıları doğuracak istidlalde bulunmakta ve o fıkrada anılan sonuçları
çıkarmakta serbest olacaktır.
6. Her Âkit Taraf diğer
Âkit Tarafın bir havayolu işletmesine veya işletmelerine verilen işletme
yetkisini birinci Âkit Tarafın bir rampa denetimi, bir dizi rampa denetimleri,
rampa denetimi için giriş izninin reddi, danışma veya başka bir neden sonucunda
bir havayolu işletmesinin faaliyet emniyeti bakımından ivedi bir tedbir almanın
şart olduğu sonucuna vardığında hemen askıya alma veya değiştirme hakkını saklı
tutar.
7. Bir Âkit Tarafın
yukarıdaki (2) nci veya (6) ncı fıkraya göre aldığı bir tedbir, o tedbirin
alınmasına esas olan gerekçenin ortadan kalkması ile kaldırılacaktır.
MADDE 14
KOD PAYLAŞIMI
Herbir Âkit Tarafın tayin
edilen havayolu işletmesi:
- Herbir Âkit Tarafın bir
havayolu işletmesi ile,
- Üçüncü bir ülkenin
havayolu işletmesi ile, bu üçüncü ülkenin Âkit Taraf havayolu, işletmeleri ile
o üçüncü ülkeden ve ona yönelik ve bu ülke yoluyla seferler yapan diğer
havayolu işletmeleri arasında kıyaslanabilir anlaşmalara izin vermesi şartıyla;
kod paylaşımı düzenlemeleri yapabilir.
Bu kadar ki, yukarıdaki
düzenlemeleri yapan bütün havayolu işletmeleri ilgili hat ve trafik haklarına
sahip olmaları gerekir.
MADDE 15
TARİFELERİN BELİRLENMESİ
(1). Âkit Taraflar
havayolu işletmeleri tarafından diğer Âkit Tarafın ülkesine veya ülkesinden
yapılacak taşımalar için konulacak ücret tarifeleri, işletme maliyeti, makul
bir kâr ve diğer havayolu işletmelerinin tarifeleri gibi tüm ilgili faktörler
gözönünde tutularak makul düzeylerde saptanacaktır.
(2). İşbu Anlaşmanın 1.
maddesinde ve işbu maddenin 1. fıkrasında anılan tarifeler üzerinde, mümkünse
hattın tamamı veya bir kısmı üzerinde işletmecilik yapan diğer havayolu
şirketlerine danışıldıktan sonra her iki Âkit Tarafın tayin edilmiş havayolu
şirketleri arasında anlaşmaya varılacak ve böyle bir anlaşmaya varılması için,
mümkün olduğunda, Uluslararası Hava Ulaştırma Birliği'nin (IATA) tarifelerin
belirlenmesine ilişkin usulleri kullanılacaktır.
(3). Bu suretle üzerinde
mutabık kalınan ücret tarifeleri, yürürlüğe girmesi teklif edilen tarihten en
az otuz (30) gün önce tarafların Sivil Havacılık Makamlarının onayına
sunulacaktır. Özel durumlarda bu süre, sözü geçen makamların mutabakatı ile
kısaltılabilir.
(4). Böyle bir onay
açıkça verilebilir. Eğer Tarafların Sivil Havacılık Makamlarından hiçbiri, işbu
maddenin 3. fıkra hükümlerine göre sunulmuş bulunan ücret tarifelerine sunuş
tarihinden itibaren onbeş (15) gün içinde itirazlarını bildirmezse, ücret
tarifeleri tasvip edilmiş telakki olunur. 3. fıkra hükümlerine göre sunuş
müddetinin kısaltılmış olması halinde, Sivil Havacılık Makamları itiraz
bildirme müddetinin onbeş (15) günden daha az olmasında mutabık kalabilirler.
(5). Eğer bir ücret
tarifesi üzerinde (2). fıkra hükümlerine göre anlaşma olmazsa, veya bir
taraf Sivil Havacılık Makamlarının
diğer taraf Sivil Havacılık Makamlarına (2). fıkra hükümlerine göre üzerinde
anlaşmış bulunan bir tarifeye itirazını beyan etmesi halinde, iki taraf Sivil
Havacılık Makamları ücret tarifesini karşılıklı anlaşma ile tespit etmeye
çalışacaklardır.
(6). Eğer Sivil Havacılık
makamları 3. fıkra hükümlerine göre
kendilerine sunulmuş ücret tarifeleri üzerinde veya (5). fıkra hükümlerine göre
herhangi bir ücret tarifesinin tespiti üzerinde anlaşamazlar ise, anlaşmazlık
bu Anlaşmanın 21. maddesi hükümleri çerçevesinde hal şekline bağlanacaktır.
(7). Bu Madde hükümlerine
göre tespit edilmiş bir ücret tarifesi, yenisi yapılıncaya kadar yürürlükte
kalacaktır. Yine de, bir ücret tarifesi bu fıkra hükümlerine göre, sona eriş
tarihinden itibaren oniki (12) aydan fazla temdit edilemeyecektir.
MADDE 16
BİLGİ VE İSTATİSTİK
Herbir Âkit tarafın
havacılık makamları diğer Âkit Tarafın havacılık makamlarına, birinci Âkit
Tarafın tayin edilmiş havayolları işletmelerince mutabık kalınan seferlerde
sağlanan kapasitenin gözden geçirilmesi için, makul olarak gerekli
görülebilecek periyodik yahut diğer istatistiki raporları, talepleri üzerine temin
edeceklerdir. Bu raporlar bu havayollarının mutabık kalınan seferlerde taşımış
oldukları yolcu ve yük miktarını belirlemek için gerekli tüm bilgileri
içerecektir.
MADDE 17
İSTİŞARE
Yakın bir işbirliği ruhu
içerisinde, Âkit Tarafların havacılık makamları bu Anlaşma hükümlerinin
uygulanmasını ve bunlara tatmin edici uyum veya değişiklik sağlamak amacıyla
zaman zaman birbirlerine danışacaklardır. Karşılıklı olarak başka türlü
kararlaştırılmamışsa bu danışmalara, bu yoldaki talebin alındığı tarihten itibaren,
otuz (30) günlük bir süre içinde başlanacaktır.
MADDE 18
DEĞİŞİKLİKLER
(1). Âkit Taraflardan
birisi işbu Anlaşmanın herhangi bir hükmünü değiştirmeyi arzuya şayan
buluyorsa, öbür Âkit Taraflar danışmalarda bulunmayı talep edebilir; Havacılık
Makamları arasında olacak bu danışmalar ya görüşme veya yazışma yoluyla
olabilir.
(2). Üzerinde anlaşmaya
varılan değişiklikler, bu Anlaşmanın yürürlüğe girmesi için gerekli olan hukukî
prosedürlerin tamamlandığını Âkit Tarafların birbirlerine bildirdikleri tarihte
yürürlüğe girecektir.
(3). Ek üzerindeki
değişiklikler Âkit Tarafların havacılık makamları arasında doğrudan anlaşma ile
yapılabilir.
MADDE 19
ÇOK TARAFLI SÖZLEŞMELERE UYMA
(1). İşbu Anlaşma ile
kapsanan herhangi bir konuya ilişkin ve her iki Âkit Tarafça kabul edilen çok
taraflı bir anlaşmanın yürürlüğe girmesi halinde, o anlaşmanın ilgili hükümleri
mevcut Anlaşmanın ilgili hükümleri yerine geçecektir.
(2). Bu Anlaşma Âkit
Taraflar için bağlayıcı olabilecek herhangi bir çok taraflı Sözleşmeye
uyabilecek şekilde değiştirilecektir.
MADDE 20
SONA ERME
Âkit Taraflardan her
biri, bu Anlaşmaya son vermek kararında olduğunu her zaman öteki Âkit Tarafa
ihbar edebilir; bu ihbar aynı zamanda Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilâtına
da ulaştırılacaktır. Bu durumda, sonverme ihbarnameleri karşılıklı mutabakatla
bu süre bitiminden önce geri alınmış bulunmadıkça, Anlaşma ihbarnamenin öteki
Âkit Tarafça alınan tarihinden sonraki oniki (12) ay içinde sona erecektir.
Öteki Âkit Tarafça ihbarnamenin alındığı teyid edilmezse, Uluslararası Sivil
Havacılık Teşkilatının ihbarnameyi aldığı tarihten ondört (14) gün sonra
alınmış sayılacaktır.
MADDE 21
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
(1). Âkit Taraflar
arasında bu Anlaşmanın yorumlanması veya uygulanması ile ilgili bir uyuşmazlık
çıkarsa, Âkit Taraflar bu uyuşmazlığı önce kendi aralarında müzakere yoluyla
halletmeye çalışacaklardır.
(2). Âkit Taraflar,
müzakere yoluyla bir anlaşmaya varamadıkları takdirde, uyuşmazlığı karara
bağlanması için bir şahıs veya teşekküle verme hususunda anlaşabilirler veya
Âkit Taraflardan birinin talebi üzerine uyuşmazlığı Âkit Tarafların her birinin
tayin edeceği birer hakem ve böylece seçilen iki hakemin tayin edeceği bir
üçüncü hakemden kurulu 3 kişilik bir hakem heyetine sunma hususunda mutabık
kalabilirler. Âkit Taraflardan her biri, taraflardan birinin ötekinden
uyuşmazlığın tahkimini isteyen bir ihbarı diplomatik yoldan aldığı tarihten
itibaren altmış (60) gün içinde bir hakem tayin edecek ve üçüncü hakem de
bundan sonraki altmış (60) günlük bir süre içinde seçilecektir. Âkit
Taraflardan biri verilen süre içerisinde bir hakem tayin edemezse veya üçüncü
hakem belirtilen süre içinde seçilmezse Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilâtı
Başkanından durumun gereğine göre, bir veya daha fazla hakemi tayin etmesini
Âkit Taraflardan herhangi birisi isteyebilir. Bu durumda üçüncü hakem üçüncü
bir devletin uyruğu olacak ve hakem heyetinin başkanlığını yapacaktır.
(3). Âkit Taraflar, (2).
fıkraya göre verilecek herhangi bir karara uymayı taahhüt ederler.
(4). Eğer Âkit
Taraflardan herhangi birisi, yahut herbir Âkit Tarafça tayin edilmiş olan
havayolları (2). fıkraya göre alınmış karara uymazsa ve uymadığı sürece, diğer
Âkit Taraf kusurlu olan Âkit Tarafa bu Anlaşmaya göre vermiş olduğu hak veya
ayrıcalıkları sınırlayabilir, askıya alabilir veya iptal edebilir.
(5). Herbir Âkit Taraf
tayin etmiş olduğu hakemin giderlerini karşılayacaktır. Kalan giderler Âkit
Taraflar arasında eşit olarak paylaşılacaktır.
MADDE 22
BAŞLIKLAR
Madde başlıkları bu Anlaşmaya
sadece müracaat ve kolaylık amacıyla konulmuştur ve hiçbir surette bu
Anlaşmanın amaç veya kapsamının sınırını çizmez, kısıtlamaz veya tarif etmez.
MADDE 23
TESCİL
Bu Anlaşma ve bütün
değişiklikleri, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı nezdinde tescil
ettirilecektir.
MADDE 24
YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ
İşbu Anlaşmanın yürürlüğe
girmesi için gerekli olan hukukî prosedürlerin tamamlanmış bulunduğunu Âkit
Tarafların birbirlerine bildirdikleri tarihte yürürlüğe girecektir.
Yukarıdakileri tasdiken
aşağıda imzaları bulunan ve Hükümetleri tarafından usulünce yetkilendirilmiş
olan temsilciler işbu Anlaşmayı imza etmişlerdir.
Ankara 'da 2001 yılı Ekim
ayının onyedinci gününde, üç nüsha olarak Estonca, Türkçe ve İngilizce dilleri
üzerinden düzenlenmiş olup, bütün metinler eşit doğruluktadır. Uyuşmazlık
halinde İngilizce metin muteber olacaktır.
ESTONYA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
ADINA ADINA
(İmza) (İmza)
EK
HAT CETVELİ
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
İLE
ESTONYA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
ARASINDAKİ
HAVA TAŞIMACILIK ANLAŞMASINA
EKTİR
1. Türkiye Cumhuriyeti
tarafından tayin edilen havayolu işletmesinin her iki yönde işletebileceği
hatlar:
Türkiye'de noktalar -
Ara noktalar - Talin ve/veya - İleri noktalar
Estonya'da başka
bir nokta
Bütün seferlerin
Türkiye'de başlaması ve bitmesi şartıyla, belirtilmiş hatlarda herhangi bir
nokta veya noktalar, tayin edilen bir havayolu işletmesinin tercihi ile
herhangi bir veya bütün uçuşlarda sefer dışı bırakılabilir.
2. Estonya Cumhuriyeti
tarafından tayin edilen havayolu işletmesinin her iki yönde işletebileceği
hatlar :
Talin ve/veya -
Ara - İstanbul ve/veya -
İleri noktalar
başka bir nokta noktalar Türkiye'de başka
bir
nokta
Bütün seferlerin
Estonya'da başlaması ve bitmesi şartıyla, belirtilmiş hatlarda herhangi bir
nokta veya noktalar, tayin edilen bir havayolu işletmesinin tercihi ile
herhangi bir veya bütün uçuşlarda sefer dışı bırakılabilir.
3. Herbir Âkit Tarafın
tayin edilen havayolu işletmesi öbür Âkit Tarafın toprağında iki noktayı
birleştiremeyecek.
4. İki Âkit Taraf
arasında bu konuda bir Anlaşma yapılmadıkça ara noktalar veya ileri noktalar ve
öbür Âkit Tarafın toprağı arasında beşinci trafik hakları kullanılmayacaktır.
5. Hava Taşımacılık
Anlaşmasının 3. Madde (1) fıkrası hükümlerine bakılmaksızın ve Âkit Tarafların
havacılık makamları başka türlü anlaşıncaya kadar, her Âkit Taraf aşağıdaki
şartlarla mutabık kalınan seferleri işletmek için iki havayolu işletmesi tayin
etmeye mezundur.
a) İki nokta arasında
sefer işletmek üzere her Âkit Tarafın birden fazla havayolu işletmesi tayin
edilmeyecektir; ve
b) Bu mutabık kalınan
seferlerin iki tarafça işletilmesi halinde, herbir Âkit Tarafın tayin edilen
havayolu işletmeleri tarafından arzedilen kapasite dengesizliği daimi esas
üzerinden 40/60 oranını aşmamalıdır.