Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 438)
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Askeri
İşbirliği (Çerçeve) Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ve Dışişleri
Komisyonu Raporu (1/776)
Not : Tasarı Başkanlıkça, Milli Savunma ile Dışişleri
komisyonlarına havale edilmiştir.
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
10.3.2004 |
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-822/1118 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 27.2.2004 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Askeri
İşbirliği (Çerçeve) Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Komisyonlarda ve Genel Kurulda öncelikle görüşülmesini arz
ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GEREKÇE
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti arasında egemenlik ve
eşitlik ilkelerini esas alan çeşitli askeri alanlarda işbirliğinin iki devletin
ortak menfaatlerine ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunacağını dikkate
alarak, dostane ilişkilerin uluslararası kurallar ve anlaşmalara uygun olarak
geliştirilmesi ve savunma sanayii alanında işbirliğinin çeşitlendirilmesini
sağlamak amacıyla taraflar, bu anlaşma çerçevesinde;
- silah, askeri teçhizat
ve silah sistemleri alımı ve bunların kullanımı, bakımı ve tamiri için gerekli
yedek parça ve mühimmatın teminini sağlamak,
- askeri alanda bilimsel
ve teknolojik araştırmaları geliştirmek,
- savunma teçhizatının
yapımı, tamiri ve yenilenmesine yönelik teknoloji transferi yapmak,
- teçhizat, silah ve
benzer malzemenin en ileri teknolojik düzeye ulaştırılması için yapılabilecek
değişimler ve yenileştirmelere ilişkin bilgi değişimi yapmak,
- savunma sanayii
alanında yürütülen araştırma ve mühendislik faaliyetlerine destek vermek ve
katkıda bulunmak,
- Jandarma Genel
Komutanlığı mensupları dahil olmak üzere, personeli askeri birlikler ve uzman
eğitim kuruluşlar nezdinde eğitmek ya da meslek içi eğitimden geçirmek,
- askeri tarih, askeri
arşiv, askeri yayın ve müzecilik alanlarında işbirliği yapmak,
- ortak tatbikatlar
düzenlemek ve ulusal tatbikatlara askeri gözlemci davet etmek,
- savunma alanında iki
tarafın yararına olan bilgi ve tecrübelerin kendi yetki alanları dahilinde
değişimini sağlamak,
- askeri eğitim kurumları
arasındaki bağları kuvvetlendirmek, eğitim konularında danışmalarda bulunmak,
- karşılıklı askeri heyet
ziyaretleri düzenlemek ve askeri konularda düzenlenecek bilimsel konferans ve
seminerlere karşılıklı iştirak etmek,
- iki tarafın yetki
alanları ve imkânları dahilinde, gemi ve uçakları diğer tarafın liman ve
havalimanlarını ziyaretine imkân vermek
konularında işbirliği
yapacak ve geliştireceklerdir.
Cezayir ve ülkemiz
arasında yapılması öngörülen askeri alanda işbirliğinin hukuki bir zemine
oturtulmasını sağlamak, özellikle Cezayir’in Türkiye’den askeri teçhizat ve
malzeme alım taleplerini sonuçlandırmak açısından Anlaşmanın onaylanması önem
ve ivedilik arz etmektedir.
|
Dışişleri
Komisyonu Raporu |
|
|
|
|
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
|
Dışişleri Komisyonu |
30.4.2004 |
|
|
Esas No. : 1/776 |
|
|
|
Karar No. :215 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Askeri
İşbirliği (Çerçeve) Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı, Komisyonumuzun 29 Nisan 2004 tarihli 36 ncı toplantısında Dışişleri
Bakanlığı ile Milli Savunma Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla
görüşülmüştür.
İki ülke arasındaki
dostane ilişkilerin geliştirilmesi çerçevesinde, her iki devletin ortak menfaatlerine
ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunacağı düşünülerek, askeri alandaki
işbirliğinin hukuki bir zemine oturtulmasını sağlamak amacını taşıyan Tasarı,
Komisyonumuzca uygun görülerek aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Mehmet Dülger |
Hüseyin Kansu |
Eyyüp Sanay |
|
|
Antalya |
İstanbul |
Ankara |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Özyol |
Nur Doğan Topaloğlu |
Mustafa Dündar |
|
|
Adıyaman |
Ankara |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
V. Haşim Oral |
M. İhsan Arslan |
Abdülbaki Türkoğlu |
|
|
Denizli |
Diyarbakır |
Elazığ |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Eraslan |
Halil Akyüz |
Şükrü Mustafa Elekdağ |
|
|
Hatay |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Onur Öymen |
Fikret Ünlü |
Ufuk Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan Ören |
Nihat Eri |
Osman Seyfi |
|
|
Manisa |
Mardin |
Nevşehir |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Öner Ergenç |
|
|
|
|
Siirt |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE CEZAYİR DEMOKRATİK HALK CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA
ASKERİ İŞBİRLİĞİ (ÇERÇEVE) ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR
KANUN TASARISI
MADDE 1. - 2 Ekim 2003
tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Cezayir
Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Askeri İşbirliği (Çerçeve)
Anlaşması”nın onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu
yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE CEZAYİR DEMOKRATİK HALK CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA
ASKERİ İŞBİRLİĞİ (ÇERÇEVE) ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR
KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. V. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
R. Akdağ |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
|
|
B. Atalay |
M. Aydın |
M. Aydın |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Adalet
Bakanı |
|
|
G. Akşit |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî
Savunma Bakanı V. |
İçişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı V. |
|
|
A. Aksu |
A. Aksu |
G. Akşit |
|
|
Millî
EğitimBakanı |
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
|
|
H. Çelik |
Z. Ergezen |
R. Akdağ |
|
|
Ulaştırma
Bakanı |
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B. Yıldırım |
S. Güçlü |
M. Başesgioğlu |
|
|
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
En. ve
Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
E. Mumcu |
|
|
|
Çevre ve
Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
İLE
CEZAYİR DEMOKRATİK HALK CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
ARASINDA
ASKERİ İŞBİRLİĞİ (ÇERÇEVE) ANLAŞMASI
Aşağıda “taraflar” olarak
anılan Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti
Hükümeti,
Birleşmiş Milletler
Antlaşması tarafından öngörülen prensip ve hükümlere uygun olarak,
Tarafların egemenlik ve
eşitlik ilkelerini esas alan çeşitli askeri alanlarda iş birliğinin, iki
devletin ortak menfaatlerine ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunacağını
dikkate alarak,
İki devlet arasındaki
dostane ilişkilerin uluslararası kurallar ve anlaşmalara uygun olarak
geliştirilmesi ihtiyacını ve savunma sanayii alanında iş birliğinin
çeşitlendirilmesi isteğini vurgulayarak,
Tarafların uluslararası
yükümlülüklerini yerine getirme gerekliliğini kabul ederek,
Aşağıdaki hususlarda
anlaşmaya varmışlardır.
MADDE I
AMAÇ
Taraflar, ulusal
mevzuatlarına ve uluslararası yükümlülüklerine uygun olarak, dostluk ve
karşılıklı anlayış ruhu çerçevesinde, iki ülke arasındaki askeri ve teknik
işbirliğini destekleyecek, teşvik edecek ve geliştireceklerdir.
MADDE II
TANIMLAR
Bu Anlaşmada belirtilen
terimlerin anlamları aşağıdadır :
1. “Gönderen Taraf” : bu
anlaşmanın amaçları için Kabul Eden Tarafa personel, malzeme ve teçhizat
gönderen tarafı ifade eder.
2. “Kabul Eden Taraf” :
bu anlaşmanın uygulanması amacıyla Gönderen Tarafın personel, malzeme ve/veya
teçhizatını ülkesinde bulunduran taraf anlamındadır.
3. “Personel” :
tarafların, bu anlaşmanın amaçları için karşı taraf ülkesinde bulundurdukları
askeri/sivil şahısları içerir.
4. “Aile üyeleri” :
Görevli Personelin kendi mevzuatına göre bakmakla yükümlü olduğu ve Kabul Eden
Taraf topraklarında kendisine refakat eden eş ve çocuklarını ifade eder.
5. “Kıdemli Askeri/Sivil
Personel” : bu anlaşma kapsamında gönderilen Askeri/Sivil grubun faaliyetlerine
nezaret etmeye yetkili, Gönderen Tarafın kendi mevzuatına uygun olarak atanmış,
görevli personel arasındaki en kıdemli personel anlamındadır.
6. “Amir/Komutan” :
askeri personelin bulunduğu kurum/kuruluşun amiri ya da birlik/kıtanın Komutanı
anlamındadır.
7. “İşbirliği” : bu
anlaşma çerçevesinde, her iki tarafın kendi mevzuatlarına uygun olarak
belirlenmiş hususlar paralelinde mütekabiliyet esaslarına dayalı faaliyetleri
ifade eder.
MADDE III
KAPSAM VE İŞBİRLİĞİ ALANLARI
Bu anlaşma personel
eğitimini, heyet, bilgi, tecrübe mübadelesini ve askeri malzeme ve teçhizat
alımını kapsamaktadır.
Taraflar, bu anlaşma
çerçevesinde aşağıdaki alanlarda işbirliği yapacak ve geliştireceklerdir.
- silah, askeri teçhizat
ve silah sistemleri alımı ve bunların kullanımı, bakımı ve tamiri için gerekli
yedek parça ve mühimmatın sağlanması,
- askeri alanda bilimsel
ve teknolojik araştırmaların geliştirilmesi,
- savunma teçhizatının
yapımı, tamiri ve yenilenmesine yönelik teknoloji transferi,
- teçhizat, silah ve
benzer malzemenin en ileri teknolojik düzeye ulaştırılması için yapılabilecek
değişimler ve yenileştirmelere ilişkin bilgi değişimi,
- savunma sanayii alanında
yürütülen araştırma ve mühendislik faaliyetlerine destek verilmesi ve katkıda
bulunulması,
- Jandarma Genel
Komutanlığı mensupları dahil olmak üzere, personelin askeri birlikler ve uzman
eğitim kuruluşlar nezdinde eğitimi, geliştirilmesi ya da meslek içi eğitimden geçirilmesi,
- askeri tarih, askeri
arşiv, askeri yayın ve müzecilik,
- ortak tatbikatların
düzenlenmesi ve ulusal tatbikatlara askeri gözlemcilerin davet edilmesi,
- savunma alanında iki
tarafın yararına olan bilgi ve tecrübelerin kendi yetki alanları dahilinde
değişimi,
- askeri eğitim kurumları
arasındaki bağların kuvvetlendirilmesi, eğitim konularında danışmalarda
bulunulması ve tecrübe değişimi,
- karşılıklı askeri heyet
ziyaretleri düzenlenmesi ve askeri konularda düzenlenecek bilimsel konferans ve
seminerlere karşılıklı davet,
- iki tarafın yetki
alanları ve imkânları dahilinde, gemi ve uçakları diğer tarafın liman ve
havalimanlarını ziyareti,
Ayrıca, askeri iş birliği
taraflarca ortaklaşa olarak tanımlanacak her alanı kapsayabilir.
MADDE IV
YETKİLİ MAKAMLAR
Bu anlaşmanın uygulanması
için yetkili makamlar :
- Türkiye tarafında :
Türkiye Cumhuriyeti Genelkurmay Başkanlığı,
- Cezayir tarafında :
Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Milli Savunma Bakanlığıdır.
MADDE V
UYGULAMA ESASLARI
İşbu Anlaşmanın III.
Maddesinde yer alan iş birliği alanlarının uygulanma esasları, taraflar
tarafından belirlenecek yetkili temsilcilerce akdedilecek protokoller,
konvansiyonlar, sözleşmeler ya da mektup teatisiyle belirlenecektir.
MADDE VI
ANLAŞMANIN TAKİBİ
Taraflar, işbu anlaşmanın
uygulanması için işbirliği konularını takip edecek karma bir komitenin
oluşturulmasını kararlaştırmışlardır. Karma komite tarafların temsilcilerinden
oluşmaktadır.
Söz konusu komite
dönüşümlü olarak Türkiye ve Cezayir’de, aşağıdaki amaçları gerçekleştirmek
üzere toplanacaktır :
- bu anlaşmanın
hükümlerine, buna bağlı olarak ileride yapılacak protokol ve konvansiyonlara
riayet edilmesi, taraflar arasındaki iş birliği etkinliklerinin izlenmesi ve
değerlendirilmesi,
- bu anlaşmada
öngörülmeyen iş birliği alanlarının tespit edilmesi ve tanımlanması,
- bu anlaşma hükümlerinin
uygulanmasından veya yorumlanmasından doğacak tüm anlaşmazlıkların dostane bir
biçimde çözülmesi.
Anılan komite, tarafların
kabul edeceği iç tüzüğe uygun olarak belirlenecek ilkeler temelinde faaliyet
gösterecektir.
MADDE VII
GİZLİLİK DERECELİ BİLGİLERİN GÜVENLİĞİ
Taraflar, ulusal
mevzuatlarına uygun olarak, bu anlaşmanın uygulanması ya da ortak faaliyetler
kapsamında mübadele edilecek bilgi, doküman, malzeme ve teçhizata ait tüm
bilgilerin güvenliğini sağlamayı taahhüt ederler. Bu çerçevede, aynı derecede
gizlilik derecesi taşıyan kendi bilgilerine uygulanan önlemleri yerine
getirirler.
Mübadele edilen bilginin
gizlilik derecesi değiştirilemez.
Taraflardan biri, diğer
tarafın yazılı mutabakatı olmadan, bu anlaşma kapsamındaki iş birliği
alanlarının hayata geçirilmesi sırasında elde edilen ya da satın alınan silah,
malzeme ve teçhizatı, bunların üretimi ile ilgili teknik belgeleri ya da diğer
bilgi ve belgeleri üçüncü bir ülkeye ya da gerçek ya da tüzel kişilere
satmayacak ve devretmeyecektir.
Bu anlaşmanın
hükümlerinin uygulanması sırasında elde edilen bilgi tarafların çıkarları
aleyhine kullanılamaz.
İşbu anlaşmanın
uygulanması kapsamında mübadele edilen bilgilerin rastlantı sonucu açığa
çıkmasını veya sızmasını tespit eden taraf, diğer tarafı bu durumdan derhal
haberdar eder.
MADDE VIII
ANLAŞMANIN DİĞER ULUSLARARASI ANLAŞMALARA UYGUNLUĞU
Bu anlaşmanın hükümleri
tarafların biri ve/veya diğeri tarafından yapılan diğer uluslararası
anlaşmalardan doğan yükümlülüklerini etkilemeyecektir.
MADDE IX
MALİ HÜKÜMLER
Bu anlaşmada öngörülen
işbirliği alanlarının hayata geçirilmesi için taraflar farklı finansman
çeşitleri kullanacaklardır.
Finansman koşulları,
tarafların ilgili Bakanlıkları arasında imzalanacak bir protokolle
belirlenecektir.
MADDE X
PERSONELE İLİŞKİN MALİ VE SAĞLIKLA İLGİLİ HUSUSLAR
Bu anlaşmada öngörülen
işbirliğinin hayata geçirilmesine bağlı personel değişimi, aşağıdaki ilkeler
çerçevesinde yapılacaktır;
1. Kursiyer olmayan
askeri personelin ve aile üyelerinin her türlü mali ve özlük hakları, Gönderen
Devlet tarafından sağlanacaktır.
2. Kursiyer askeri
personelin, Kabul Eden Devlete gidiş ve dönüş ulaşım masrafları, Gönderen
Devlet tarafından karşılanır.
3. Kursiyer ve burslu
öğrencilerin masrafları, iaşe ve ibateleri taraflar arasında yapılacak
protokol, konvansiyon ve sözleşmelerle belirlenecektir.
4. Kabul Eden Devlet,
konuk personelin ve aile üyelerinin resmi görevleri sırasında ihtiyaç
duyabilecekleri acil tıbbi yardımı sağlayacaktır. Taraflar kendi hasta, yaralı
veya cenazelerinin ülkeye geri getirilmesinden sorumludur ve bunların
masraflarını karşılar.
MADDE XI
ZARAR VE TAZMİNATLAR
Askeri personelin
görevini yerine getirirken yol açtığı zararlar, üçüncü şahıslara verilen
zararlar dahil olmak üzere Gönderen Devlet tarafından tazmin edilecektir.
Gönderen Taraf, kendi
personelinin bu anlaşma kapsamındaki faaliyetlerinin icrası esnasında
yaralanması veya ölümü halinde tazminat talep etmeyecektir.
Üçüncü şahısların
uğradığı maddi zarar ve ziyan dahil olmak üzere, Kabul Eden Tarafın uğradığı
maddi zarar ve ziyan konusunda personelin sorumluluğu ve uygulanacak tazminat
miktarı ve bunların ödeme usulleri, VI ncı Maddede öngörülen Karma Komite
tarafından belirlenecektir.
MADDE XII
ÖZEL HÜKÜMLER
Personelin statüsü,
uygulanacak idari hükümler ve personelin genel konaklama şartları bu anlaşma
çerçevesinde kabul edilecek konvansiyon, protokol ve kontratlarla
belirlenecektir.
MADDE XIII
HUKUKİ HUSUSLAR
Personel ve aile üyeleri
giriş, çıkış ve ikamet dahil, Kabul Eden Devlet ülkesinde bulundukları sürece
Kabul Eden Devletin yasalarına ve yürürlükteki mevzuatına tabi olacaktır.
Kabul Eden Ülke
mahkemeleri, bu maddenin ilk bendinde ifade edilen personel tarafından
ülkelerinde suç işlemiş olanları tahkikat ve yargılama yetkisine sahiptirler.
Bu anlaşmaya dahil edilen
personel ve aile üyeleri, kalışları sırasındaki giriş çıkışlarında, Kabul Eden
Tarafın yasal normlarına ve gümrük yasalarına bağlı olacaklardır.
MADDE XIV
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMLENMESİ
Bu anlaşmanın
uygulanmasından ya da hükümlerinin yorumlanmasından doğabilecek uyuşmazlıklar,
VI. Maddede öngörülen Karma Komite çerçevesinde taraflar arasında yapılacak
müzakerelerle çözümlenecektir.
Çözüm için bir
uluslararası mahkemeye veya üçüncü tarafa
başvurulmayacaktır.
MADDE XV
TADİLAT VE GÖZDEN GEÇİRME
İki tarafın tadilat ve/ya
da gözden geçirme taleplerini müştereken kabul ettiklerini gösteren mektupların
30 gün içerisinde diplomatik yollarla teati edilmesi sonrasında, bu anlaşma her
zaman tadil edilebilir ve/ya da gözden geçirilebilir.
Tadilat ya da gözden
geçirme tarafların her birinin kendine özgü yasal süreci tamamladığını teyid
eden Notanın alınmasından sonra derhal yürürlüğe girer.
MADDE XVI
YÜRÜRLÜK SÜRESİ VE SONA ERDİRME
Bu anlaşmanın yürürlük
süresi (10) yıldır ve taraflardan birinin diğerini geçerlilik süresi sona
ermeden (6) ay önce yazılı olarak sona erdirme talebinde bulunmaması durumunda,
(1) er yıllık sürelerle otomatik olarak uzatılır.
Bu anlaşma, taraflardan
birinin asgari 180 gün içinde talebini yazılı olarak bildirmesi durumunda sona
erdirebilir.
Bu anlaşmanın sona
erdirilmesi, tarafların ikisi farklı bir karar almadıkları takdirde, anlaşma
uyarınca yapılan protokol, konvansiyon ve kontratları etkilemeyecektir.
Bu anlaşmanın sona ermesi
ya da erdirilmesi durumunda, VII. Maddenin hükümleri geçerliliğini
koruyacaktır.
MADDE XVII
ONAY VE YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ
Bu anlaşma, iki tarafın
mevzuatı uyarınca kendi hukuki usullerine uygun olarak onaylandığını bildiren
notaların teati edildiği tarihte yürürlüğe girecektir.
MADDE XVIII
METİN VE İMZA (NİHAİ HÜKÜMLER)
Bu anlaşma, 2 Ekim 2003
tarihinde Ankara’da, Türkçe, Arapça ve Fransızca dillerinde, her biri aynı
derecede geçerli olmak üzere ikişer nüsha olarak hazırlanmış ve imzalanmıştır.
Uyuşmazlık durumunda
Fransızca metin kullanılacaktır.
|
|
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ |
CEZAYİR
DEMOKRATİK HALK |
|
|
|
|
|
|
|
ADINA |
CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ ADINA |
|
|
|
|
|
İMZA |
: |
|
İMZA |
: |
|
|
|
İSİM |
: |
Hilmi ÖZKÖK |
İSİM |
: |
Mohamed LAMARİ |
|
|
RÜTBESİ |
: |
Orgeneral |
RÜTBESİ |
: |
Korgeneral |
|
|
UNVANI |
: |
Genelkurmay
Başkanı |
UNVANI |
: |
Cezayir
Milli Halk Ordusu |
|
|
|
|
|
|
|
Genelkurmay
Başkanı |