T.B.M.M. (S. Sayısı : 614)
Millî Eğitim Temel
Kanunu ve Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun
Tasarısı ve Millî Eğitim, Kültür, Gençlik
ve Spor
Komisyonu Raporu (1/817)
Not: Tasarı Başkanlıkça, Plan ve Bütçe ile Millî Eğitim,
Kültür, Gençlik ve Spor komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar
ve Kararlar
Genel
Müdürlüğü 20.5.2004
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-701/2389
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 16.4.2004 tarihinde kararlaştırılan “Millî Eğitim Temel
Kanunu ve Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun
Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Bilgi çağının yaşandığı
günümüzde gelişmiş ülkeler arasında yer alabilmenin ön şartının bilgiye dayalı
bir toplum oluşturabilmeye bağlı olduğu kuşkusuzdur. Bilgi toplumunu meydana
getirecek genç kuşaklara millî ve çağdaş temellerde değer ve düşünceler ile
üstün becerilerin kalıcı bir biçimde kazandırılması ancak eğitim yolu ile
mümkün bulunmaktadır.
Bu nedenle istenilen
beceri ve değerlerin kazandırılması için hazırlanacak ileriye dönük
programlarda, eğitim sisteminin çağdaş bir yapıya kavuşturulması çabalarının
yanında öğretmenlerin nitelik ve statülerinin iyileştirilmesine özel önem
verilmesi kaçınılmaz olmaktadır.
Bu bağlamda, Tasarı ile
Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı ve seçkin bir ortağı yapmada en önemli
unsurlar arasında yer alan öğretmenlerin kıdem, eğitim ve iş başarımları esas
alınarak, meslekî ve kişisel gelişimlerinin sağlanması, niteliklerinin
iyileştirilmesi, statülerinin yaptıkları görevin önem, güçlük ve sorumluluk
derecesi çerçevesinde olması gereken seviyeye yükseltilmesi amaçlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1.- Madde ile, 1739
sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun öğretmenlik mesleğine ilişkin 43 üncü
maddesine iki fıkra eklenmiş ve düzenlenen hükümler ile öğretmenlik mesleğine
dinamizm kazandırılması amaçlanmıştır.
Göreve ilk başladığı
günden, emekli oluncaya kadar geçen meslek hayatı süresince öğretmen sıfatı
dışında başka bir kategoride değerlendirilmeyen öğretmenler, Devlet memurluğu
statüsünün gereği hak ve menfaatlerindeki doğal gelişmeler ile bazı kişisel
yaklaşımlar dışında yenileşme ve gelişme yönünde teşvik edilmemişlerdir.
Oysa öğretmenler, diğer
bazı meslek mensuplarından farklı olarak her alandaki değişme ve gelişmeleri
izlemek, bilgilerini hep taze tutarak bunları yeni nesillere aktarmak
durumundadırlar. Bunun sağlanması, Devletimiz ve Milletimizin geleceği
bakımından bir zorunluluk olarak görülmektedir.
Bu durum karşısında,
öğretmenler için bilgide ve iş başarımında yarışmayı ön plana çıkaracak bir
teşvik sisteminin kurulması gereği duyulmuştur. Bu gereğin bir sonucu olarak da
madde ile adaylık döneminden sonra öğretmenlik mesleği; öğretmen, uzman
öğretmen ve başöğretmen olarak üç kariyer basamağa ayrılmakta ve öğretmenlerin
meslekî ve kişisel gelişimlerine imkân ve fırsat yaratılmaktadır.
Madde 2.- Madde ile, 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 152 nci maddesinin "Eğitim, Öğretim
Tazminatı" bölümünde uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik unvanı kazananlar
bakımından düzenleme yapılmaktadır.
Düzenleme ile,
öğretmenlik mesleğinin kariyer basamaklarına ayrılışı esas alınarak en yüksek
Devlet memuru aylığının uzman öğretmenlere % 20'sini, başöğretmenlere ise %
40'ını aşmayacak şekilde ilave "Eğitim, Öğretim Tazminatı" verilmesi
öngörülmektedir.
Madde 3.- Yürürlük
maddesidir.
Madde 4.- Yürütme
maddesidir.
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük
Millet Meclisi
Millî Eğitim,
Kültür, Gençlik ve
Spor
Komisyonu
Esas No. :
1/817 23.6.2004
Karar No.
: 30
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 24.5.2004
tarihinde tali olarak Plan ve Bütçe, esas olarak Millî Eğitim, Kültür, Gençlik
ve Spor Komisyonuna havale edilen "Millî Eğitim Temel Kanunu ve Devlet
Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı (1/817)"
Komisyonumuzun 2.6.2004 ve 23.6.2004 tarihli toplantılarında görüşülmüştür.
2.6.2004 tarihli
toplantımıza Millî Eğitim Bakanı Sayın Hüseyin Çelik, Millî Eğitim ve Maliye
Bakanlığı ile Devlet Personel Başkanlığı yetkilileri katılmışlardır.
Tasarı ile ; öğretmenlik
mesleği, adaylıktan sonra, öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere
üç kariyer basamağına ayrılmakta; basamaklar arası geçiş usul ve esasları
belirlenmektedir. Ayrıca Devlet Memurları Kanununun tazminatlarla ilgili
bölümünde, uzman öğretmenlik ve baş öğretmenlik unvanını kazananlar bakımından
düzenleme öngörülmektedir. Buna göre en yüksek devlet memuru aylığının; uzman
öğretmenlere % 20’si, başöğretmenlere ise % 40’ını aşmayacak şekilde ilave
olarak "Eğitim, öğretim tazminatı" verilebilecektir.
Tasarıyla ilgili
görüşmelerin maddeleri üzerinde yapılması Komisyonumuzca uygun görülerek 1 inci
maddesi görüşmeye açılmıştır.
Tasarının 1 inci maddesi
üzerinde; üyelerimiz şu görüşleri ifade etmiştir.
Konu, öğretmenlik mesleği
açısından son derece önemlidir. Salt sınav ölçütüyle böyle bir tespitin
yapılması yanlıştır. İyi bir öğretmen sadece bu sınava bağlı olarak tespit
edilemez. Böyle bir sınav öğretmenlerin dershanelere koşmalarına, sürekli
sınava hazırlanmalarına yol açacaktır. Amaç niteliğin tespiti olmalıdır. Özel
ihtisas isteyen bir meslek olan öğretmen ilk başta uzman olarak kabul edilerek
mesleğe alınmakta; bir yıl da adaylık süresi geçirmektedir. Tasarı tüm bu
hususları yok saymaktadır.
Ölçüt sınav ise, başarılı
olanların başöğretmen olması % 10’la sınırlanıyor. Sınavı kazananların bu
oranın üzerinde olması halinde ne yapılacaktır. Böyle önemli bir konu alt
yapısı iyi düzenlenerek uygulanmaya konulmalıdır.
Eğitim, örgütlenme,
uluslar arası sözleşmeler dikkate alınarak, Millî Eğitim Temel Kanununun ruhuna
uygun şekilde konu yeniden değerlendirilmelidir.
Millî Eğitim Bakanı Sayın
Hüseyin Çelik Tasarıyla ilgili şu görüşleri belirtmiştir :
Bu çalışma on yıl önce
tartışılmaya başlanan, üzerinde çalışılan bir meseledir. Amacımız öğretmenlik
mesleğinin niteliğini ve cazibesini artırmaktır. Millî Eğitim Temel Kanunu da
dünyadaki gelişmeler, toplumun ihtiyaçları doğrultusunda değişime tâbi
tutulmalıdır. Kariyer sistem öğretmenler arasında bir ikilik yaratmayacaktır.
Pek çok alanda böyle uygulamalar söz konusudur.
Bir öğretmenin lisansüstü
eğitim yapması, kıdemi müracaat aşamasında değerlendirilecektir. % 10'luk, % 20'lik sınırlar
derecelendirmenin söz konusu olduğu tüm alanlar için söz konusudur. Yönetmelik
hazırlanırken konuyla ilgili herkes işin içinde olacaktır.
Tümü üzerinde bu
görüşmelerden sonra Komisyonumuzca Tasarının bir alt komisyonda
değerlendirilmesine karar verildi.
Alt Komisyon raporu
Komisyonumuzun 23.6.2004 tarihli toplantısında görüşüldü. Bu toplantıya da
Millî Eğitim Bakanı Sayın Hüseyin Çelik ile Millî Eğitim ve Maliye Bakanlığı
yetkilileri katılmıştır.
Bu toplantıda
Komisyonumuz, Alt Komisyon metni üzerinde çalışmalarını tamamlamıştır. Alt
Komisyon, öğretmenlerin derecelendirilmesinde sınavın yanı sıra dikkate
alınacak objektif kriterleri (kıdem, eğitim, etkinlikler ve sicil) ve bunların
değerlendirmedeki rolünü, oluşturduğu metinde belirtmiş; sınavın ÖSYM
tarafından yapılmasını öngörmüş ve Bakanlar Kurulu'na % 10 ve % 20' lik
oranları artırma yetkisi vermiştir.
Alt Komisyon metninin
tümü üzerindeki görüşmelerde, öğretmenleri bu şekilde derecelendirmenin
öğretmenler, öğrenciler ve veliler arasında kaosa yol açacağı, örgütlenmeyi
olumsuz etkileyeceği, bütün öğretmenlerimizin ekonomik durumunu düzeltici
tedbirler alınmasının önemli olduğu bazı üyelerimizce belirtilmiştir.
Alt Komisyon
çalışmalarıyla, Tasarının aksak yönlerinin büyük ölçüde giderildiği,
eğitimciler, örgütler ve konuyla ilgili uzmanların görüşlerinin olabildiğince
Tasarıya yansıtıldığı ifade edilmiştir. Derecelendirmede objektif kriterlerin
ve esasların Kanunda yer almasının önemine dikkat çekilmiştir.
Alt Komisyon metninin
tümü üzerindeki görüşmelerden sonra maddelerine geçilmesi kabul edilmiştir.
1 inci madde üzerindeki
görüşmelerde;
- Derecelendirmede
dikkate alınacak kriterlerden eğitimin hizmet içi ve lisansüstü eğitimi;
etkinliklerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif çalışmaları içermesi ve
değerlendirmeye eğitimin % 20, etkinliklerin % 10 oranında dahil olması,
- Yüksek lisansın
"tezli yüksek lisans" olduğu,
- Sınavın her yıl
yapılması,
- Bakanlar Kurulu'nun %
10, ve % 20' lik oranları bir katına kadar artırmaya yetkili olduğu,
- Ancak alanı ya da
eğitim bilimleri alanında lisansüstü eğitimin değerlendirmede dikkate alınacağı
yönünde verilen önergeler Komisyonumuzca kabul edilmiş ve madde kabul edilen
önergeler doğrultusunda benimsenmiştir.
Alt komisyon metninin 657
Sayılı Devlet Memurları Kanununun 152 nci maddesinin "Eğitim öğretim tazminatı"
bölümünde başöğretmen ve uzman öğretmenlere verilecek tazminatları düzenleyen 2
nci maddesi ile yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 3 ve 4 üncü maddeleri
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Teklifin tümü oya
sunulmuş ve Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
tasviplerine arz edilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Tayyar
Altıkulaç |
Hikmet
Özdemir |
Hacı
Biner |
|
|
İstanbul |
Çankırı |
Van |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Recep
Garip |
Mehmet
Tomanbay |
Hüseyin
Ekmekçioğlu |
|
|
Adana |
Ankara |
Antalya |
|
|
|
(Karşı oy yazısı eklidir) |
(Muhalefet yazımız ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Burhan
Kılıç |
Ali
Aydınlıoğlu |
Faruk
Anbarcıoğlu |
|
|
Antalya |
Balıkesir |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa
Özyurt |
Mustafa
Gazalcı |
Ömer
Özyılmaz |
|
|
Bursa |
Denizli |
Erzurum |
|
|
(Muhalefet şerhi eklidir) |
(Karşı oy yazımız eklidir) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Temel
Yılmaz |
Berhan
Şimşek |
Avni
Doğan |
|
|
Gümüşhane |
İstanbul |
Kahramanmaraş |
|
|
|
(Karşı oy yazısı eklidir) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hüseyin
Özcan |
Osman
Kılıç |
Muharrem
İnce |
|
|
Mersin |
Sivas |
Yalova |
|
|
(Muhalifim) |
|
(Karşı oy yazısı eklidir) |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Mehmet
Çiçek |
|
|
|
|
Yozgat |
|
KOMİSYON
BAŞKANLIĞI'NA CHP'Lİ ÜYELERİN KARŞI OY YAZISIDIR
1739 Sayılı Millî Eğitim
Kanunu'nun 43 üncü maddesinde değişiklik yapılarak öğretmenlerin, öğretmen,
uzman öğretmen, baş öğretmen olarak ayrılması, böylece kendi aralarında
ekonomik, toplumsal ayrımların yaratılması sakıncalar doğuracaktır.
Millî Eğitim Bakanlığının
10 yılı aşkın bir süredir öğretmenlerin durumunu iyileştirmek için hazırlık
yaptığı bilinmektedir. Ancak eski hazırlık, öğretmenlere kimi haklar tanıyan
bir bütünlük içerisinde düzenlenmişti. Oysa Hükümet tarafından gönderilen bu
tasarı kamuoyunda, öğretmen sendika ve kuruluşlarında yeterince tartışılmadan
tek başına TBMM'ye gönderilmiştir.
Hükümetin gönderdiği
tasarıda öğretmenlik gibi çok yönlü düşünülmesi gereken bir mesleğin
derecelendirilmesi, sadece sınava indirgemektedir. Alt komisyonda bu durumu
dengelemek için kimi olumlu değişiklikler, iyileştirmeler yapılsa da bunlar
yeterli olmamıştır.
Millî Eğitim Temel
Kanunu'nda "öğretmenlik özel ihtisas isteyen" bir meslek olarak
tanımlanmıştır. Yasaya göre öğretmenler zaten uzman olarak yetişir. Ya da öyle
yetiştirilmesi gerekir. Öğretmenlerin bir bölümüne "uzman öğretmen"
nitelemesini vermek sanki öteki öğretmenlerin uzman olmadığı izlenimini
yaratacaktır.
Öğrenciler, veliler bu
nitelemelere göre öğretmenleri ayıracaktır. Veliler, çocuklarını öğretmenlerin
sayı olarak çok az bir bölümüne verilecek "uzman ya da baş
öğretmende" okutmak isteyecektir. Bu durum öteki öğretmenler üzerinde
olumsuz bir etki yaratacaktır.
Çalışan öğretmenleri bir
biçimde ödüllendirmek gerekirse bu değerlendirmeler nesnel olmalıdır. Öteki
öğretmenleri incitmemelidir. Örneğin kendi dalında yüksek lisans, doktora
yaparsa bu öğretmenler " yüksek lisanlı, doktoralı" öğretmen
nitelemesiyle anılarak ödüllendirilebilir. Bu duruma kimse karşı koyamaz.
Kayırma da olmaz. Bu durum meslek içi eğitimle de desteklenerek öğretmenlerde
nitelik yükselmesi sağlayabilir.
Ayrıca tüm öğretmenlerin,
başarılı olanların tasarıda olduğu gibi yüzde 10'nun başöğretmen, yüzde
20'sinin uzman öğretmenle sınırlandırılması yeterli değildir. Konacak somut
değerlendirme ölçütlerinde başarılı olanların tümü ödüllendirilmelidir. Maddi
kaygılarla da olsa belirli bir oran konması doğru değildir.
Yine başöğretmenlik
unvanını kazananların Eğitim ve Öğretim Tazminatının yüzde 40'ını, uzman
öğretmenlerin yüzde 20'sini alması yetersizdir. Bu oranlar hiç olmazsa iki
katına yükseltilmelidir.
Aslında öğretmenlerin
bütününün ekonomik durumlarının düzeltilmesi gerekir. Çünkü tümü aynı işi
yapmakta, aynı sorumluluğu yüklenmektedir. Başka mesleklerde verilen
derecelendirmeler öğretmenlik mesleğine örnek olamaz.
ILO ve UNESCO'nun
ortaklaşa hazırladığı Türkiye'nin de altında imzası bulunan 5 Ekim 1966 tarihli
"Öğretmenlerin Statüsüne İlişkin Tavsiye Kararları" somut olarak
uygulanmalıdır. O ölçütler ülkemizde de geçerli olmalıdır.
Tasarı Hükümetin
gönderdiği biçimde sakıncalıdır. Öğretmenler arasında ayrım yaratır. Alt
komisyonda yapılan değişikliler ise yetersizdir.
23.6.2004
|
|
Mehmet Tomanbay |
Mustafa Gazalcı |
Hüseyin Ekmekçioğlu |
|
|
Ankara |
Denizli |
Antalya |
|
|
Mustafa Özyurt |
Berhan Şimşek |
Hüseyin Özcan |
|
|
Bursa |
İstanbul |
Mersin |
|
|
|
Muharrem İnce |
|
|
|
|
Yalova |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNU
VE DEVLET MEMURLARI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN TASARISI
MADDE 1.- 14.6.1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun 43 üncü maddesinin sonuna aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
"Öğretmenlik mesleği; adaylık
döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer
basamağına ayrılır. Adaylık dönemini başarıyla tamamlayanlar mesleğe öğretmen
olarak atanır. Basamaklar arasındaki geçişler her yıl bir defa olmak üzere sınavla
belirlenir. Sınava katılacaklarda aranan şartlar, sınav, basamakların her
birinde geçirilmesi gereken en az çalışma süresi, basamaklarda yükselme ve her
yıl kullanılabilecek başöğretmen ve uzman öğretmen sayılarının tespitine
ilişkin usul ve esaslar ile diğer hususlar Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel
Başkanlığının uygun görüşleri alınarak Millî Eğitim Bakanlığınca çıkarılacak
yönetmelikle düzenlenir.
Toplam serbest öğretmen kadro sayısı
içinde, başöğretmen sayısı % 10'u, uzman öğretmen sayısı ise % 20'yi
geçemez."
MADDE 2.- 14.7.1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 152 nci maddesinin "II-
Tazminatlar" kısmının "B- Eğitim, Öğretim Tazminatı" bölümünün
birinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
"Birinci fıkrada sayılanlardan
ayrıca;
a) Başöğretmen unvanını kazanmış olanlara
% 40'ına,
b) Uzman öğretmen unvanını kazanmış
olanlara % 20'sine,"
MADDE 3.- Bu Kanunun 2 nci maddesi
1.1.2005 tarihinde, diğer maddeleri ise yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR,
GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNU VE DEVLET MEMURLARI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN TASARISI
MADDE 1.- 14.6.1973 tarihli ve 1739 sayılı
Millî Eğitim Temel Kanununun 43 üncü maddesinin sonuna aşağıdaki fıkralar
eklenmiştir.
"Öğretmenlik mesleği; adaylık
döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer
basamağına ayrılır. Adaylık dönemini başarıyla tamamlayanlar mesleğe öğretmen
olarak atanır.
Kariyer basamaklarında yükselmede kıdem,
eğitim (hizmet içi eğitim, lisansüstü eğitim), etkinlikler (bilimsel, kültürel,
sanatsal ve sportif çalışmalar) ve sicil (iş başarımı) puanları ile sınav
sonuçları esas alınır. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır.
Değerlendirme puanının % 10'unu kıdem, % 20'sini eğitim, % 10'unu etkinlikler, % 10'unu sicil (iş başarımı) ve % 50'sini de sınav
puanı oluşturur.
Kariyer basamaklarında yükselecekler
değerlendirme puanlarına göre başarı sıralamasına alınır. Değerlendirmeye
alınmak için sınav tam puanının en az % 60'ını almış olmak şartı aranır.
Sınav yılda bir defa olmak üzere ÖSYM'ce
yapılır.
Alanında ya da eğitim bilimleri alanında
tezli yüksek lisans öğrenimini tamamlamış öğretmenlerden uzman öğretmenlik,
doktora öğrenimini tamamlamış olan öğretmenlerden ise başöğretmenlik için sınav
şartı aranmaz. Bu durumda olan öğretmenler kıdem, hizmet içi eğitim,
etkinlikler (bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif çalışmalar) ve sicil (iş
başarımı) ölçütlerine göre değerlendirilir.
Öğretmenlik kariyer basamaklarında
yükseleceklerin gireceği sınav, sınava katılacaklarda aranacak en az çalışma
süresi, hizmet içi eğitim veya lisans üstü eğitim nitelikleri, her bir
değerlendirme ölçütüne ilişkin hususlar ve puan değerleri, alanında ya da
eğitim bilimleri alanında tezli yüksek lisans veya doktora öğrenimini
tamamlamış olanlardan uzman öğretmenlik veya başöğretmenlik için aranacak
kıdem, hizmet içi eğitim, etkinlikler (bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif
çalışmalar) ve sicil (iş başarımı) şartları ve puan değerleri, branşlar
temelindeki uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik sayıları, yükselmeye ilişkin
usul ve esaslar ile diğer hususlar Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığının
uygun görüşleri alınarak Millî Eğitim Bakanlığınca çıkarılacak Yönetmelikle
düzenlenir.
Toplam serbest öğretmen kadro sayısı
içinde, başöğretmen oranı % 10, uzman öğretmen oranı % 20’dir. Bakanlar
Kurulu bu oranları bir katına kadar
yükseltmeye yetkilidir.
MADDE 2.- 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun 152 nci maddesinin "II- Tazminatlar"
kısmının "B- Eğitim, Öğretim Tazminatı" bölümünün birinci fıkrasından
sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Birinci fıkrada sayılanlardan
ayrıca;
a) Başöğretmen unvanını kazanmış olanlara
% 40'ına,
b) Uzman öğretmen unvanını kazanmış
olanlara % 20'sine,"
MADDE 3.- Bu Kanunun 2 nci maddesi
1.1.2005 tarihinde, diğer maddeleri ise yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
|
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. V. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
B. Atalay |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
|
G. Akşit |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
|
M. V. Gönül |
A. Aksu |
K. Unakıtan |
|
|
Millî Eğitim Bakanı V. |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı V. |
|
|
A. Aksu |
Z. Ergezen |
S. Güçlü |
|
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B. Yıldırım |
S. Güçlü |
M. Başesgioğlu |
|
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
E. Mumcu |
|
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|