Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 408)
Türk
Silahlı Kuvvetlerinde İlk Nasıp İstihkakına İlişkin Kanun Tasarısı ve Millî
Savunma Komisyonu Raporu (1/564)
T.C. Başbakanlık Kanunlar ve Kararlar Genel Müdürlüğü 4.4.2003 Sayı : B.02.0.KKG/196-279/1474
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde
hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz
sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi
Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
LİSTE
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :
1/379 Askerlik
Kanunu Tasarısı
1/381 Harp
Araç ve Gereçleri ile Silâh, Mühimmat ve Patlayıcı Madde Üreten Sanayi
Kuruluşlarının Denetimi Hakkında Kanun Tasarısı
1/383 Savunma
Sanayii Güvenliği Kanunu Tasarısı
1/386 Türk
Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının Gerçekleştirilmesi Maksadıyla
Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme Yetkisi Verilmesi Hakkında Kanunun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/390 Türk Silahlı Kuvvetlerinde İlk Nasıp
İstihkakına İlişkin Kanun Tasarısı
1/397 Radyo
ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/402 Türkiye
Cumhuriyeti Ordusu Subay, Askerî Memur ve Muadilleriyle Astsubayların
Giyeceğine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun
Tasarısı
1/469 Sıtma
ve Frengi İlaçları İçin Kanunun Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/553 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/581 Memleket
İçi Düşmana Karşı Silahlı Müdafaa Mükellefiyeti Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/602 Yedek
Subaylar ve Yedek Askerî Memurlar Kanunu ile Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :
1/623 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/820 Ateşli
Silâhlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/863 Türk
Silahlı Kuvvetleri Hasta Beslenme Kanunu Tasarısı
1/908 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/920 Askerî
Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Tasarısı
1/935 Türk
Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının Gerçekleştirilmesi Maksadıyla
Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme Yetkisi Verilmesi Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/937 Türk
Silahlı Kuvvetleri İç Hizmet Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/953 İstiklâl
Madalyası Verilmiş Bulunanlara Vatani Hizmet Tertibinden Şeref Aylığı Verilmesi
Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/1010 Askerî
Hâkimler Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/1025 Disiplin
Mahkemeleri Kuruluşu, Yargılama Usulü ve Disiplin Suç ve Cezaları Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/1035 Bazı
Askerî Hastanelere Döner Sermaye Tahsisine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1037 Meslekî
Eğitim Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
Karayolları
Trafik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
T.C. Başbakanlık Kanunlar ve Kararlar Genel Müdürlüğü 22.6.1999 Sayı : B.02.0.KKG/196-342/2695
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde
hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz
sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi
Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit Başbakan
1/421 Türk Silahlı
Kuvvetlerinde İlk Nasıp İstihkakına İlişkin Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü 3.5.1996
Sayı : B.02.0.KKG/196-342/1847
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp
Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 78 inci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan
ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar
Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Mesut Yılmaz
Başbakan
1/867 Türk Silahlı Kuvvetlerinde İlk Nasıp İstihkakına
İlişkin Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü 19.6.1995
Sayı : B.02.0.KKG/101-885/2812
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanan ve
Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 23.5.1995 tarihinde kararlaştırılan
“Türk Silahlı Kuvvetlerinde İlk Nasıp İstihkakına İlişkin Kanun Tasarısı” ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Prof. Dr. Tansu Çiller
Başbakan
GENEL
GEREKÇE
Türk
Silahlı Kuvvetlerinde çeşitli okullardan mezun olduktan sonra subay veya
astsubay olarak nasbedilenlere 4608 ve 1468 sayılı kanunlar gereğince bir
defaya mahsus olmak üzere nasıp istihkakı verilmektedir.
Bu nasıp
istihkakı arasında; ordu tipi tabanca, mermi, kılıç, elbise, iskarpin, hurç,
bavul, karyola gibi eşya yer almaktadır.
Bu uygulama
ilk defa 1936 yılında 2893 sayılı Kanunla teçhizat bedeli olarak 150 lira
verilmesi şeklinde olmuş, ancak daha sonra bu miktar kafi gelmediği gibi,
alınan malzemenin renk, şekil ve evsafında birlik sağlanmaması karşısında 1944
yılında 4608 sayılı Kanunla, para yerine eşya verilmesi şekline
dönüştürülmüştür.
4608 sayılı
Kanun hazırlanırken de, 1944 yılında yürürlükte olan askerî mevzuat gözönünde
bulundurulmuştur.
1944
yılında yürürlükte bulunan “4273 sayılı Subaylar Heyetine Mahsus Terfi Kanunu”
ile daha sonra bu Kanunu yürürlükten kaldıran 926 sayılı Türk Silahlı
Kuvvetleri Personel Kanunu arasında, öngörülen kaynaklar ve istihdam edilecek
personel açısından büyük farklılık bulunmaktadır.
4608 sayılı
Kanunda; bu Kanundan yararlanabilmek için, Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri ile
jandarma, gümrük ve orman muhafaza kıtalarında subay veya astsubay veya askerî
memur olmak üzere okulları muvaffakiyetle ikmal etme koşulu öngörülmüş; 4273
sayılı Kanunda ise, kaynak olarak harp okulları dışında, üniversitelerin
muhtelif fakültelerinin askerî kısımlarından söz edilmiştir.
Bugün,
Silahlı Kuvvetlerde “askerî memur” olmadığı gibi, gümrük ve orman muhafaza
kıtaları da bulunmamaktadır. Ayrıca, 4608 sayılı Kanun günün ihtiyaçlarına
cevap vermekten uzak kalmakta ve 926 sayılı Kanunda öngörülen kaynakların
tümünü kapsamamaktadır. Ayrıca uzman jandarmalıktan astsubaylığa,
astsubaylıktan subaylığa nasbedilme gibi durumlarda nasıl bir uygulama
yapılacağı konusunda da tereddütler ve farklı yorumlar gündeme gelmektedir.
Sonuç
olarak, güncelliğini yitirmiş bulunan 4608 ve 1468 sayılı kanunların
yürürlükten kaldırılarak, bunların yerine geçecek ve günün ihtiyaçlarına cevap
verebilecek yeni bir düzenlemeye gidilmesi zarureti ortaya çıkmıştır.
Bu
nedenlerle; Türk Silahlı Kuvvetlerinde askerlik hizmeti dışında, muvazzaf
statüde görevlendirilecek personele ilk nasıplarında verilecek istihkakı
belirlemek ve uygulamadaki sıkıntıları giderebilmek amacıyla bu Tasarı
hazırlanmıştır.
MADDE
GEREKÇELERİ
Madde 1. –
Bu Kanunun amacının, Türk Silahlı Kuvvetleri personeline verilecek ilk nasıp
istihkakı ile ilgili hususları belirlemek olduğu açıklanmaktadır.
Madde 2. –
Bu Kanunun; 1111 sayılı Askerlik Kanununu, 1076 sayılı Yedek Subaylar ve Yedek
Askerî Memurlar Kanunu gibi kanunlar gereğince askerlik hizmetini yapmak üzere
silah altına alınan er, onbaşı, çavuş ve yedek subaylarla erbaş statüsünde
bulunan ve 3269 sayılı Kanuna göre istihdam edilen giyecek, bakım ve
barınmaları er ve erbaşlar gibi Devletçe karşılanan uzman erbaşlar hariç olmak
üzere, muvazzaf statüde çeşitli kanunlara göre Türk Silahlı Kuvvetlerine alınan
ve belli bir hizmet sözleşmesine veya mecburî hizmete tabi bulunan subay,
sözleşmeli subay, astsubay, sözleşmeli astsubay ve uzman jandarmalarla bunları
istihdam edecek Türk Silahlı Kuvvetleri (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil
Güvenlik Komutanlığı dahil) birlik, karargâh, kurum ve kuruluşlarını kapsadığı
belirtilmektedir.
Madde 3. –
Kanun kapsamına giren askerî personele verilecek ilk nasıp istihkakları
belirlenmektedir. Bu belirleme yapılırken; kuvvete ve nasbedilecek statüye göre
farklılık arz etmeyen ve tüm personel için müşterek olan ihtiyaçlar Kanunda
sayılmakta; bunun dışında personelin tabi olduğu kuvvet ve statüsüne göre
farklılık gösteren diğer ihtiyaçların ise, yönetmelikle tespiti
öngörülmektedir.
Ayrıca her
iki şekilde belirlenen ilk nasıp istihkakının cinsinde günün koşullarına göre
değişiklik yapmaya da ilgili bakanlıklar yetkili kılınarak, sadece eşyanın
cinsinde değişiklik yapmak için sık sık yasal düzenlemeye gidilmesi
önlenmektedir.
Madde 4. –
Silahlı Kuvvetlerde muvazzaf olarak görevlendirilenlere iki çeşit istihkak
verilmektedir. Birincisi, ilk defa Silahlı Kuvvetlere girişte, subay ve
astsubay olarak nasbedildiğinde veya ilk sözleşme yapıldığında bir defaya
mahsus olmak üzere verilmekte; diğeri ise, Türk Silahlı Kuvvetlerinde görev
yapıldığı sürece, belli bir miada tabi tutularak, belli zaman aralıklarında
Silahlı Kuvvetlerden ilişik kesilinceye kadar devam etmektedir. Bu ikinci
gruba, muvazzaflar yanında, askerlik hizmetini yapanlar da girmektedir.
Burada
düzenlenen ilk nasıp istihkakıdır. Bu nedenle, bu istihkak bir defaya mahsus
olmak üzere verilecektir. Ancak ilk nasıptan sonra ilgili kanunlarda öngörülen
şartların tahakkuku halinde, uzman jandarmalıktan astsubaylığa, astsubaylıktan
subaylığa geçmek mümkün olduğundan, bu gibi durumlarda personelin ikinci kez
nasbı yapılmakta, ilk nasbına göre Türk Silahlı Kuvvetleri Kıyafet Yönetmeliği
uyarınca giymesi gereken elbisede veya kullanacağı eşyada önemli farklılıklar
ortaya çıkabilmektedir. İşte bu gibi durumlarda, ikinci bir ek istihkak verilmesine
imkân sağlanmaktadır.
Madde 5. –
Personelin, Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerinde veya Jandarma Genel
Komutanlığında görev yapması istihkak ihtiyacı yönünden farklılık
gerektirmektedir.
Ayrıca, bu
ihtiyaç, personelin sınıf ve statüsüne ve branşına göre dahi değişebilmektedir.
Diğer taraftan istihkakın miktarı, cinsi, verilme şekli gibi hususlar da farklı
olabilmektedir. Bu nedenlerle, farklılık gösteren, zamana göre değişebilen ve
detaya giren istihkakla ilgili diğer hususların yönetmelikle düzenlenmesi öngörülmektedir.
Madde 6. –
İlk nasıp istihkakı olarak verilen tabanca ve mermilerin Türk Silahlı
Kuvvetlerinden ilişik kesilmeden üçüncü kişilere verilmesini önlemek amacıyla
cezaî müeyyide getirilmektedir. Halihazırdaki uygulama da aynıdır. Sadece hapis
cezası yanında, ayrıca para cezası öngörülmemektedir. Bu düzenleme özel bir
husus olup, 6136 sayılı Kanun kapsamına girmemektedir.
Madde 7. –
İlk nasıp istihkakı ile ilgili 4608 ve 1468 sayılı kanunlar yürürlükten
kaldırılmaktadır.
Geçici
Madde 1. – Bu Kanun, yürürlüğe girdiği tarihten itibaren subay, astsubay,
sözleşmeli subay veya sözleşmeli astsubay veyahut uzman jandarma olarak
nasbedilenlere uygulanacağından, bu tarihten önce Silahlı Kuvvetlerde göreve
başlayanları kapsamayacaktır. Ancak, ilk nasıp istihkakında farklılık olursa ve
bu farklılık miatlı olarak belli sürelerde verilen istihkak kapsamında (elbise,
ayakkabı, kumaş gibi) olmazsa, sadece bundan istifade ettirilme imkânı
getirilmektedir.
Geçici
Madde 2. – Astsubaylara ilk nasıp istihkakı olarak tabanca verilmesine, ilk
defa 9.8.1993 tarihli ve 499 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 4608 ve 1468
sayılı kanunlara eklenen hükümlerle başlanıldığından bu Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihe kadar mezkûr kanunlardan istifade edemeyenlerin olması halinde,
bunların mağduriyetlerine neden olunmaması için bu Kanuna göre tabanca ve mermi
verilmesi öngörülmektedir. Ancak bu uygulama, ilk nasıp istihkakı olarak
tabanca ve mermi alanların hiçbir şekilde ilk nasıp istihkakı olarak ikinci kez
tabanca ve mermi almalarına neden olamaz.
Geçici
Madde 3. – Sadece bu Kanuna göre değil, yürürlükten kaldırılması öngörülen 4608
ve 1468 sayılı kanunlara göre de kendilerine tabanca ve mermi verilenlerin,
Silahlı Kuvvetlerden ilişik kesilmedikçe bu tabanca ve mermileri üçüncü
şahıslara vermelerini önlemek amacıyla bu hüküm getirilmektedir.
Madde 8. –
Yürürlük maddesidir.
Madde 9. –
Yürütme maddesidir.
Millî Savunma Komisyonu Raporu
Türkiye
Büyük Millet Meclisi
Millî Savunma Komisyonu
Esas No. : 1/564 14.4.2004
Karar No. : 15
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî
Savunma Bakanlığınca hazırlanarak 19.6.1995 tarihinde Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına sunulan ancak yasama döneminin sona ermesiyle kadük olan,
20 ve 21 inci yasama dönemlerinde de kanunlaşamayan, son olarak 4.4.2004
tarihinde, Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğünün 77 nci maddesi uyarınca
Bakanlar Kurulu tarafından yenilenen ve Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına gönderilen 1/564 esas numaralı "Türk Silahlı Kuvvetlerinde İlk
Nasıp İstihkakına İlişkin Kanun Tasarısı", Komisyonumuzun 14.4.2004
tarihli 11 inci Birleşiminde, Hükümeti temsilen Millî Savunma Bakanı sayın
Vecdi GÖNÜL'ün, Millî Savunma, İçişleri ve Maliye bakanlıkları ile Genelkurmay
Başkanlığı temsilcilerinin de katılmalarıyla incelenip görüşülmüştür.
Tasarı ve
gerekçesi incelendiğinde;
Türk
Silahlı Kuvvetlerinde çeşitli okullardan mezun olduktan sonra subay ve astsubay
olarak nasbedilenlere; ordu tipi tabanca, mermi, kılıç, elbise gibi eşyaların
bir defaya mahsus olmak üzere nasıp istihkakı olarak verildiği,
1936
yılında nakdi olarak (150 TL'sı) verilmeye başlanan ve bu teçhizat bedelinin
kafi gelmemesi ve teçhizatta birlik sağlanamaması nedeniyle 1944 yılında
çıkarılan 4608 sayılı Kanunla uygulamanın para yerine eşya verilmesi şekline
dönüştürüldüğü,
1944
yılında yürürlükte bulunan askeri personel kanunu ile halen yürürlükte bulunan
926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu arasında öngörülen kaynaklar
ve istihdam edilecek personel açısından büyük farklılıklar bulunduğu, örneğin
bugün için Türk Silahlı Kuvvetlerinde askeri memur, gümrük ve orman muhafaza
kıtalarının bulunmadığı,
Uygulamada
uzman jandarmalıktan astsubaylığa, astsubaylıktan subaylığa nasbedilme
durumlarında da tereddütler yaşandığı,
4608 sayılı
ve 1468 sayılı kanunların yürürlükten kaldırılarak yeni bir düzenlemeye
gidildiği
Görülmektedir.
Tasarının
tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;
Türkiye
Büyük Millet Meclisine ilk olarak 8-9 yıl önce gelen bu Tasarı ve benzeri bir
çok kanun tasarısı olduğu,
Bu tür
kanun tasarılarının iyice incelenerek eğer tasarıların hazırlanmalarındaki
ihtiyaçlar devam ediyorsa bir an önce kanunlaşmalarında büyük yarar olacağı, bu
ihtiyaçlar devam etmiyorsa da bu tür kanun tasarılarının Hükümetçe geri
çekilmesinin yerinde olacağı,
Hükümetin
geçmiş yasama dönemlerinde kadük olmuş bir konuyu Türkiye Büyük Millet Meclisi
ve Komisyon gündemine getirmiş olduğu ve aradan geçen süre içinde yetkililerce
geçmiş mevzuatın uygulandığı, ancak bu uygulama yapılırken Türk Silahlı
Kuvvetlerinde artık istihdam edilmeyen orman muhafaza memuru ve askeri memur
gibi kadrolara ilgili Bakanlık bütçelerinden bu tür bir ödeme yapılmadığı,
Mali
konuların çok fazla yorum ve boşluk kabul etmemesi nedeniyle bu mevzuatın
güncelleştirilmesinde yarar bulunduğu,
Dile
getirilmiş.
Tasarı
üzerinde Hükümet tarafından yapılan açıklamaları takiben Tasarı ve gerekçesi
Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerinin görüşülmesine geçilmesi kabul
edilmiştir.
Tasarının
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve geçici 1 inci maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Tasarının
geçici 2 nci maddesi üzerinde yapılan görüşmelerde;
Geçici
maddenin başlangıcındaki "Bu kanun yürürlüğe girdiği tarihten önce görevde
olan" ibaresinin madde gerekçesine paralel olarak "Bu Kanun yürürlüğe
girdiği tarihte görevde olan" şeklinde değiştirilmesinin daha yerinde
olacağı,
Geçici
maddenin bu şekilde düzenlenmesiyle yapılacak düzenlemenin geçmişe yönelik bir
hak doğurmayacağı ve ileride meydana gelebilecek hukuki ihtilaflara da engel olacağı,
Belirtilmiş.
Alınan
redaksiyon yetkisi dahilinde geçici 2 nci maddenin ilk cümlesindeki "Bu
Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce görevde olan" ibaresi "Bu
Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte görevde olan" şeklinde değiştirilmiş ve
madde bu haliyle kabul edilmiştir.
Tasarının
geçici 3 üncü maddesi ile yürürlük ve yürütmeye ilişkin 8 ve 9 uncu maddeleri
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz,
Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Cengiz Kaptanoğlu |
Yüksel Çavuşoğlu |
Ziyaeddin Yağcı |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Adana |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Asım Kulak |
Mahmut Koçak |
Osman Akman |
|
|
Bartın |
Afyon |
Antalya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Nuri Filiz |
Muhsin Koçyiğit |
Fahri Keskin |
|
|
Denizli |
Diyarbakır |
Eskişehir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Tevfik Ensari |
Süleyman Turgut |
Erdoğan Kaplan |
|
|
İzmir |
Manisa |
Tekirdağ |
HÜKÜMETİN
TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNDE İLK NASIP
İSTİHKAKINA İLİŞKİN KANUN TASARISI
Amaç
MADDE 1. – Bu Kanunun amacı, Türk Silahlı Kuvvetleri
personeline verilecek ilk nasıp istihkakı ile ilgili hususları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2. – Bu Kanun; subay (yedek subay hariç), sözleşmeli
subay, astsubay, sözleşmeli astsubay ve uzman jandarmalarla bunları istihdam
edecek Türk Silahlı Kuvvetleri (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığı dahil) birlik, karargâh, kurum ve kuruluşlarını kapsar.
İlk Nasıp İstihkakı
MADDE 3. – Bu Kanun kapsamına giren personele, ilk
nasıplarında; birer adet ordu tipi tabanca ve birer kutu mermi, bavul, yazlık
ve kışlık elbise ve iskarpin ile kaput veya pardösü ve yönetmelikte
belirtilecek diğer eşya ve teçhizat verilir.
Bu eşya ve teçhizatın cinsinde, günün koşullarına ve Türk
Silahlı Kuvvetleri Kıyafet Yönetmeliğine göre, malî imkânlar da dikkate
alınarak değişiklik yapmaya Millî Savunma Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı
yetkilidir.
Bir Defa Faydalanma
MADDE 4. – İlk nasıp istihkakından hiçbir şekilde ikinci kez
faydalanılamaz. Ancak, astsubaylıktan subaylığa geçiş gibi nedenlerle ikinci
kez nasbı yapılanlardan ilk nasıp istihkakında farklılık olanlar, yönetmelikte
belirtilecek ek ilk nasıp istihkakından da istifade ettirilirler.
Yönetmelik
MADDE 5. – Personelin bağlı olduğu kuvvet komutanlığı, sınıf
ve statüsü ve görev özelliği gibi hususlar dikkate alınarak hazırlanacak ilk
nasıp istihkakı listeleri ile sınıf ve statü değişikliği nedeniyle uygulanacak
ek ilk nasıp istihkakı listeleri, eşya ve teçhizatın kapsamı, miktarı, cinsi,
verilme şekli ve bu Kanunla ilgili diğer usul ve esaslar Millî Savunma,
İçişleri ve Maliye bakanlıklarınca birlikte çıkarılacak bir yönetmelikte
gösterilir.
Cezaî Müeyyide
MADDE 6. – Bu Kanuna ve çıkarılacak yönetmeliğe göre
verilecek tabanca ve mermiler, Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişik kesilmedikçe
hiçbir şekilde başkasına verilemez ve devredilemez. Aksine davrananlar altı
aydan bir yıla kadar hapis cezası ile tecziye edilir.
Yürürlükten Kaldırılan
Kanunlar
MADDE 7. – 10.7.1994 tarihli ve 4608 sayılı Muvazzaf Subay
ve Askerî Memurlara Verilecek Elbise ve Teçhizat Hakkında Kanun ile 12.8.1971
tarihli ve 1468 sayılı Türk Silahlı Kuvvetlerinde Astsubay Nasbedilenlere
Giyecek ve Teçhizat Verilmesi Hakkında Kanun yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1. – Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce
4608 ve 1468 sayılı kanunlardan istifade edenler, bu Kanuna ve çıkarılacak
yönetmeliğe göre, tabi oldukları listelerde daha önce almadıkları ve 6.5.1960
tarihli ve 7471 sayılı Kanun kapsamına girmeyen bir eşya varsa sadece onu
alırlar.
GEÇİCİ MADDE 2. – Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce
görevde olan astsubaylarla astsubaylıktan subaylığa geçenlerden, 4608 ve 1468
sayılı kanunlara göre kendilerine tabanca verilmeyenlere de bu Kanuna göre
tabanca ve mermi verilir.
GEÇİCİ MADDE 3. – Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce
4608 ve 1468 sayılı kanunlar ile bu kanunlarda değişiklik yapan kanun ve kanun
hükmünde kararnameler gereğince kendilerine tabanca ve mermi verilenler de,
Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişikleri kesilmedikçe tabanca ve mermilerini her
ne suretle olursa olsun başkalarına veremez ve devredemezler. Aksine
davrananlar hakkında da 6 ncı maddedeki cezaî müeyyide uygulanır.
Yürürlük
MADDE 8. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 9. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
MİLLÎ SAVUNMA KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNDE İLK NASIP
İSTİHKAKINA İLİŞKİN KANUN TASARISI
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 4. – Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 5. – Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 6. – Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 7. – Tasarının 7 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
GEÇİCİ MADDE 1. – Tasarının geçici 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
GEÇİCİ MADDE 2. – Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte
görevde olan astsubaylarla astsubaylıktan subaylığa geçenlerden, 4608 ve 1468
sayılı kanunlara göre kendilerine tabanca verilmeyenlere de bu Kanuna göre
tabanca ve mermi verilir.
GEÇİCİ MADDE 3. – Tasarının geçici 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 8. – Tasarının 8 inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 9. – Tasarının 9 uncu maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
|
Prof. Dr. T. Çiller |
|
|
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet Bakanı ve Başb. Yard. |
Devlet Bakanı |
|
Devlet Bakanı |
|
|
|
|
H. Çetin |
N.
Cevheri |
|
Y. Aktuna |
|
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
Devlet Bakanı |
|
|
|
|
A. Ş.
Erek |
O.
Kumbaracıbaşı |
|
B. S.
Daçe |
|
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
Devlet Bakanı |
|
|
|
A. Baykal |
A. E.
Kıratlıoğlu |
N. Kurt |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
|
Devlet Bakanı V. |
|
|
|
|
A.
Hacaloğlu |
İ. Attila |
|
A.
Gökdemir |
|
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
Devlet Bakanı |
|
|
|
Z. Halis |
A.
Gökdemir |
Ş. Erdem |
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
|
İçişleri Bakanı |
|
|
|
M.
Moğultay |
M. Gölhan |
N.
Menteşe |
|
|
Dışişleri Bakanı V. |
Maliye Bakanı |
|
Millî Eğitim Bakanı |
|
|
|
O.
Kumbaracıbaşı |
İ. Attila |
N. Ayaz |
|
|
Bay. ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
Ulaştırma Bakanı V. |
|
|
|
|
E. Şahin |
D. Baran |
|
N. Kurt |
|
|
|
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çal. ve Sos. Güv. Bakanı |
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
|
|
|
|
R. Şahin |
A. G.
Gürkan |
|
H. Akyol |
|
|
|
|
Enerji ve Tabiî Kay. Bakanı V. |
Kültür Bakanı |
|
Turizm Bakanı |
|
|
|
R. Şahin |
M. E.
Karakaş |
İ.
Gürpınar |
|
|
Orman Bakanı |
|
|
Çevre Bakanı |
R. Akçalı |
|
|
H. Ekinci |
|
|