Dönem : 22           Yasama Yılı : 2

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 275)

 

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun  Tasarısı  ve Millî Eğitim,  Kültür,  Gençlik  ve  Spor

Komisyonu Raporu (1/686)

 

                         T.C.

            Başbakanlık                9.10.2003

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-746/4539

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 6.10.2003 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

Türkiye’de müspet bilimlerde araştırma ve geliştirme faaliyetlerini ülke kalkınmasındaki önceliklere göre geliştirmek, özendirmek, düzenlemek ve koordine etmek; mevcut bilimsel ve teknik bilgilere erişmek ve erişilmesini sağlamak amacıyla, Başbakana bağlı olarak kurulan “Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu”nun 278 sayılı Kanunda belirtilen görevlerinden bazıları şunlardır :

“- Müspet bilimler alanında, temel ve uygulamalı araştırma yapmak, yaptırmak, yapmayı özendirmek,

- Türkiye’nin bilim ve teknoloji politikalarının saptanmasında Hükümete yardımcı olmak,

- Müspet bilimler alanında yapılacak öğretime temel olacak prensip ve yolları saptamak,

- Türkiye’nin uluslararası alanda bilimsel ve teknolojik rekabet gücünü artırmak için önlemler almak,

- Bilimsel araştırmaların teknolojik yeniliklere süratle dönüşebilmesi için yöntemler geliştirmek,

- Özel sektörün teknolojik araştırması ve geliştirmeye etkin ve ağırlıklı olarak katılımını sağlayacak programlar yapmak; Türk Sanayiinin Üniversite ve araştırma kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmasını sağlayacak programlar geliştirmek, bu işbirliğinin somut hale dönüşebileceği fizikî ortamlar yaratmak,

- Bilim adamlarının, araştırıcıların yetiştirilmeleri ve geliştirilmeleri için imkânlar sağlamak; bu amaçla ödüller vermek, öğrenim ve öğrenim sonrasında üstün başarısıyla kendini gösteren gençleri izleyerek onların yetişme ve gelişmelerine yardım etmek ve bu amaçla burslar vermek, yarışmalar düzenlemek ve yayınlar yapmak.”

Kanunun 3 üncü maddesinde Kurumun organ ve birimleri “Bilim Kurulu”, “Başkanlık”, “Araştırma grupları” ve “Araştırma merkezleri, enstitüler ve benzeri birimler” olarak belirlenmiş;
4 üncü maddede, Bilim Kurulunun, Başkan ve oniki üyeden oluşacağı, Kurum Başkanının aynı zamanda Bilim Kurulunun da başkanı olduğu, Başkanın olmadığı zaman, görevlendireceği bir Bilim Kurulu üyesinin Başkanlığa vekalet edeceği, Bilim Kurulunun toplantı ve karar yeter sayısının yedi olduğu hükme bağlanmıştır. Kanunun 5 inci maddesinde Kurum Başkanının Bilim Kurulunca müspet bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla tanınmış kişiler arasından seçilip, Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanacağı öngörülmüştür.

Ancak, Kurumu temsil etmek, Bilim Kuruluna Başkanlık etmek, Bilim Kurulunun belirlediği ilke, usul ve öncelikler doğrultusunda Kurumu yönetmek ve ita amirliği yapmak, Kurum personelini atamak; Bilim Kuruluna sunulmak üzere Kurumun yıllık çalışma raporu, araştırma ve iş programı ile bütçesini hazırlamak gibi Kurumun faaliyet gösterebilmesi için hayati önem arz eden görev ve yetkileri bulunan Başkanlık makamı boşalmıştır.

Kanunun 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinde açılacak Bilim Kurulu üyelikleri için Bilim Kurulu tarafından gizli oyla ve “üye tamsayısının çoğunluğuyla” seçim yapılacağı; istifa veya ölüm gibi sebeplerle boşalacak üyelikler için yeni üye seçileceği, Bilim Kurulu üyeliği seçiminin Başbakan onayı ile kesinleşeceği hükme bağlanmıştır. Ancak, 21.9.2003 tarihi itibarıyla Bilim Kurulunun altı üyeliği boşaldığından Bilim Kurulunun toplantı ve karar yeter sayısına ulaşması imkânı kalmamıştır.

Bu durumda, Bilim Kurulunun toplantı ve karar yeter sayısına ulaşılamaması nedeniyle, Bilim Kurulunda açılacak veya boşalacak üyelerin ve boş bulunan Kurum Başkanının seçimine ilişkin Kanunun 4 üncü ve 5 inci maddelerinde yer alan hükümlerin uygulanma imkânı bulunmamaktadır.

Diğer taraftan, mevcut duruma benzer biçimde normal atama usulünün uygulanmasının fiilen mümkün olmaması nedeniyle normal atama usulünden farklı olarak, 1993 yılında 278 sayılı Kanunda değişiklik yapan 498 sayılı KHK’nin geçici 1 inci maddesinde, Bilim Kurulunun ilk kuruluşunda Başbakanın, 8 Bilim Kurulu üyesi atayacağı, Kurum Başkanının bir defaya mahsus olmak üzere Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanacağı öngörülmüştü.

Tasarı, Kurumun yerine getirmekte olduğu görevlerin önemi ve Kurumun hali hazırda faaliyetlerini gerektiği gibi yerine getirememesi ve normal seçim ve atama usulünün uygulanmasının hukuken mümkün olmaması nedeniyle hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Madde ile 17.7.1963 tarihli ve 278 sayılı Kanuna bir geçici madde eklenerek, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte boş bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine, 4 üncü maddenin ikinci fıkrasındaki “müspet bilimler” ve “özel sektör veya kamu kurum ve kuruluşları” için belirlenmiş olan üye sayısı oranı gözetilerek, 4 üncü maddede belirtilen niteliklere uygun kişiler arasından, bir defaya mahsus olmak üzere Başbakan tarafından atama yapılacağı öngörülmektedir.

Boşalan üyelikler sonucunda toplantı ve karar yeter sayısına ulaşılamaması nedeniyle 278 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan Bilim Kurulunca seçim imkânı bulunmadığından, Kurum Başkanı da bir defaya mahsus olmak üzere Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanmaktadır.

Madde 2. - Yürürlük maddesidir.

Madde 3. - Yürütme maddesidir.

Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve

                 Spor Komisyonu                4.11.2003

Esas No. : 1/686

Karar No. : 16

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlıkça 16.10.2003 tarihinde Esas Komisyon olarak Komisyonumuza gönderilen "Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı (1/686)" Komisyonumuzun 4.11.2003 tarihli toplantısında görüşülmüştür.

Toplantımıza Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Sayın Mehmet Ali Şahin, TÜBİTAK Başkanvekili ve diğer yetkililer katılmışlardır.

Tasarı ile; Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Bilim Kurulu üyeliklerine; müspet bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla tanınmış kişiler ya da özel veya kamu kesiminden üstün nitelikli hizmetleriyle tanınmış kişiler arasından 17.7.1963 tarihli 278 Sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde belirlenen oranlar çerçevesinde bir defaya mahsus olmak üzere Başbakan tarafından atama yapılması, Kurum Başkanının bir defaya mahsus olmak üzere Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanması öngörülmektedir.

Tasarının gerekçesinde; Kurumun faaliyetlerini yürütebilmesi açısından önem arz eden Başkanlık makamının boşaldığı; 21.9.2003 tarihi itibarıyla Bilim Kurulunun altı üyeliği boşaldığından Bilim Kurulunun toplantı ve karar yeter sayısına ulaşma imkânının kalmadığı, bu nedenle Bilim Kurulunda açılacak veya boşalacak üyelerin ve boş bulunan Kurum Başkanının seçimine ilişkin Kanunun 4 ve 5 inci maddelerinde yer alan hükümleri uygulama imkânı bulunmadığından böyle bir düzenlemenin öngörüldüğü ifade edilmektedir. 1993 yılında yine aynı durumla karşılaşıldığı ve buna benzer bir çözüme gidildiğine dikkat çekilmektedir.

Tasarının tümü üzerindeki görüşmelerde;

Devlet Bakanı Başbakan Yardımcısı Sayın Mehmet Ali Şahin; gerekçede belirtilen bu hususlar nedeniyle Tasarının sevk edildiğini belirtmiştir.

Tasarının aleyhindeki görüşmelerde bu Tasarının Anayasaya aykırı olduğu ileri sürülmüştür.1963 yılında özerk olarak kurulan TÜBİTAK'ın bu yapısına aykırı düzenlemeler içerdiği ifade edilmiştir. Bugüne kadar pek çok yararlı işler yapan TÜBİTAK'ın Bilim Kurulu üyeleri ve Başkanının Hükümetçe atanmasını içeren Tasarının kanunlaşmaması gereğine dikkat çekilmiştir. Sadece Kurumu değil tüm Ülkeyi ve gelecek kuşakları ilgilendiren bir konu olduğu, bilime saygı duyulması, siyasallaştırılmaması bu tür Kurumlara daha çok özerklik verilmesinin gerekli olduğu belirtilmiştir. Başkan ve üye seçiminin normal süresinde ve usulde yapıldığı ancak sayın Başbakan tarafından zamanında imzalanmadığı için bugüne gelindiği ve amacın kadrolaşmak, bilimi siyasallaştırmak olduğu söylenmiştir. Hükümetin yaptığı ihmalle bu Tasarıya bilinçli olarak gerekçe oluşturduğu ileri sürülmüştür.

Sayın Bakan eleştirilere cevaben; TÜBİTAK'ın bilim ve teknolojiye yaptığı ve yapacağı katkılar konusunda şüphesi olmadığını, ancak buna benzer bir uygulamanın aynı cümlelerle Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne 1993 yılında getirilerek dönemin SHP Genel Başkanı Sayın Erdal İnönü tarafından yapıldığını, TÜBİTAK Başkanının atanmasında Başbakanın değerlendirme yetkisinin Kanunda mevcut olduğunu, Murakıplar Raporunda ödemelerle ilgili belirlenen hususlara TÜBİTAK'ın uymadığını; Danıştay'ın ise ödemelerle ilgili 2547 Sayılı Kanunun 38 inci maddesine uymanın zorunlu olduğu yönünde görüş verdiğini, bu uygulama nedeniyle TÜBİTAK Başkanına ve üyelerine milyarlarca lira fazla ödeme yapıldığını belirtmiştir. Bu uygulamaların üzerine gitmede kararlı olduklarını ifade etmiştir. Sayın Bakan, Bilim Kurulu üyelerinin seçiminde usule uyulmadığını; bu seçimde Bilim Kurulu içinden olmayan birinin Başkanlık ettiğine, dolayısıyla böyle bir toplantının ve alınan kararların geçerli kabul edilemeyeceğine dikkat çekmiştir. Bu nedenlerle Başkan atanamamış ve Bilim Kurulu üyeleri seçilememiştir. Sonuçta TÜBİTAK toplanamaz hale gelmiştir. Bu sorunu aşmanın tek çözümü Tasarının yasalaşmasıdır. Ayrıca atanacak kişilerin hangi nitelikleri taşıyacağı Kanunda bellidir.

1993 yılında yapılan düzenlemenin TÜBİTAK’da 12 Eylülde yapılan tahribatın onarılmasına, bağımsızlığının sağlanmasına yönelik olduğu, Kurumun finansal yönden soru işareti taşıdığına gerekçede yer verilmemesini anlamanın mümkün olmadığı bazı üyelerimizce ifade edilmiştir.

Tasarının geri çekilme talebi sayın Bakan tarafından kabul edilmemiştir. Tasarının alt komisyonda değerlendirilmesi yolunda verilen önerge de Komisyonumuzca kabul edilmemiştir.

Tasarının tümü üzerindeki görüşmelerden sonra maddelere geçilmesi oya sunulmuş ve Komisyonumuzca oy çokluğu ile kabul edilmiştir.

Tasarının 1 inci maddesi üzerinde; beliren tıkanıklığı aşmak için sadece Başkanın Başbakan tarafından atanmasının yeterli olacağı, mevcut altı üye ile birlikte atanacak Başkanın kalan altı Bilim Kurulu üyesini seçmesini sağlayacağı, böylece Kurumun özerk yapısının korunacağı çözüm olarak önerilmiştir.

Sayın Bakan, idarenin bütünlüğü ilkesi çerçevesinde Başbakanın TÜBİTAK üzerinde vesayet yetkisi olduğunu, bütçesinin Başbakanlık bütçesi içinde değerlendirildiğini, Başbakanın takdir yetkisini kullanmasının özerkliğe aykırı olmadığını belirtmiştir.

Tasarının Kurum Başkanı ve boş bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine bir defaya mahsus atama usulünü belirleyen ve 278 sayılı Kanuna geçici 3 üncü maddenin eklenmesini öngören 1, yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 2 ve 3 üncü maddeleriyle, tümü oya sunulmuş ve oy çokluğu ile kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun tasviplerine arz edilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile sunulur.

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Tayyar Altıkulaç

Hikmet Özdemir

Hacı Biner

 

İstanbul

Çankırı

Van

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Recep Garip

Zekeriya Akıncı

Mehmet Tomanbay

 

Adana

Ankara

Ankara

 

 

(Karşı oy yazımız eklidir.)

(Karşı oy yazımız eklidir.)

 

Üye

Üye

Üye

 

Hüseyin Ekmekçioğlu

Burhan Kılıç

Ali Aydınlıoğlu

 

Antalya

Antalya

Balıkesir

 

(Karşı oy yazımız ektedir.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Özyurt

Mustafa Gazalcı

Ömer Özyılmaz

 

Bursa

Denizli

Erzurum

 

(Karşı oy yazısı eklidir.)

(Karşı oy yazımız saklıdır.)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Temel Yılmaz

Muharrem Karslı

Berhan Şimşek

 

Gümüşhane

İstanbul

İstanbul

 

 

 

(Muhalifim, karşı oy yazısı eklidir.)

 

Üye

Üye

Üye

 

Hüseyin Özcan

İlyas Çakır

Osman Kılıç

 

Mersin

Rize

Sivas

 

 

Üye

 

 

 

Mehmet Çiçek

 

 

 

Yozgat

 

 


TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE

SPOR KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA

KARŞI OY GEREKÇESİ

Kanun tasarısının gerekçesinde TÜBİTAK'ın faaliyet gösterebilmesi için hayati önem arzeden görev ve yetkileri bulunan Başkanlık makamının boşaldığı, öte yandan 21.9.2003 tarihinde Bilim Kurulu'nun altı üyesinin de görev süresi sona erdiğinden kurulun toplantı ve karar yeter sayısına ulaşması imkânı kalmadığı, bu yüzden normal atama usulünün uygulanmasının fiilen mümkün olmaması nedeniyle, bir defaya mahsus olarak uygulanmak üzere bu kanun tasarısının hazırlandığı ifade edilmektedir.

Gerekçede yer alan bu ifadeler gerçeği yansıtmamaktadır.

Yürürlükteki TÜBİTAK Kanununun 5 inci maddesi hükmüne göre TÜBİTAK Başkanı müspet bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla tanınmış kişiler arasından Bilim Kurulu'nca seçilir. Başbakan’ın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanır. 30 Mayıs 2003 tarihinde birinci görev dönemini tamamlayan Prof. Dr. Namık Kemal Pak Bilim Kurulunca gizli oyla yapılan seçim sonucunda oybirliği ile Başkanlığa yeniden seçilmiş; ancak bu seçim sonucu 6 Mayıs 2003 tarihinde Başbakanlığa arz edilmiş olmasına ve aradan beş aydan fazla zaman geçmesine karşın, Başbakan atama işleminin sonuçlanması için yapması gerekeni yapmamış, seçim sonucunu Cumhurbaşkanına sunmamıştır. Başbakan bunun yanında, 21.9.2003 tarihinde görev süreleri sona eren Bilim Kurulu'nun altı üyesi yerine, kurulun geri kalan üyeleri tarafından yeniden seçilen üyeleri de yasa gereği onaylaması gerekirken, onaylamamıştır.

278 sayılı Kuruluş Kanununa göre TÜBİTAK, ülkemizdeki bilimsel araştırma faaliyetini ülke kalkınmasındaki önceliklere göre geliştirmek, özendirmek, düzenlemekle görevli, idari ve mali özerkliğe sahip bir kamu kurumudur. Özerkliğin başlıca gereği, özerk kuruluşun, kanunun belirlediği çerçeve içerisinde kalmak koşuluyla, gerek kurumsal yapılaşmada gerek karar verme sürecinde bağımsız hareket edebilme yeteneğine sahip olmasıdır. Özerk kurum görevlendireceği kişileri ve kurumun çalışma koşullarını, yasada öngörüldüğü şekilde kendisi belirler Yasalarda belirlenen faaliyet alanı içerisinde kendi başına karar alabilme, özerkliğin zorunlu bir gereğidir.

Bu çerçevede, Başbakan'ın TÜBİTAK Başkanı'nın atanması sürecindeki rolü, seçim yapmaya ilişkin olmayıp, aslında kendi içinde tamamlanmış olan bir seçim işleminin yürütülebilmesine ilişkin iradeyi sağlamaktır. Atama sürecindeki temel işlem, Bilim Kurulu'nun seçim işlemidir Başbakan, kurulun seçtiği isimden başka bir ismi bu sürece katamayacağı gibi, seçilen kişinin kanunda öngörülen nitelikleri taşımaması gibi nesnel bir gerekçe dışında, atama sürecinin tamamlanması için gereken işlemlerden kaçınma, bu işlemi yapmama yetkisine sahip değildir. Oysa Başbakan sürecin tamamlanması için gereğini yerine getirmemiş, seçilen kişiyi Cumhurbaşkanına önermeyerek, atama işleminin yasanın öngördüğü şekilde sonuçlanmasını engellemiştir.

Süresi biten altı Bilim Kurulu üyeliğine Bilim Kurulu'nun geri kalan üyeleri tarafından yapılan seçimin onaylanmamasında da durum aynıdır. Başbakan yasaya göre yapması gerekeni yapmamıştır.

Bu durumda tasarının gerekçesinde ifade edilen, "Başkanlık boşaldı, Bilim Kurulu'nun toplantı ve karar yeter sayısı kalmadı" olguları, Başbakan'ın yasanın gereğini yerine getirmemesi nedeniyle meydana gelmiş, Başbakan'ın kusurlu davranışından kaynaklanan sonuçlardır.

Hiçbir hukuk düzeni, kişilerin kendi kusurlu davranışları sonucunda meydana gelen bir durumu bahane ederek amaçladıkları bir sonuca ulaşabilmelerini desteklemez. Mevcut yasalara bilerek aykırı davranan kimselerin iyi niyet sahibi olduğu ileri sürülemez.

Kanun tasarısı, TÜBİTAK yasasında özerklik ilkelerine yoğun olarak düzenlenmiş bulunan, Başkan'ın ve Bilim Kurulu üyelerinin göreve gelmeleriyle ilgili kurallara aykırı bir düzenleme amaçlamaktadır. Bu yönüyle tasarıyı onaylamamız söz konusu olamaz.

Bu gerekçelerle kanun tasarısına karşı olduğumuzu beyan ederiz.

 

Zekeriya Akıncı

Hüseyin Ekmekçioğlu

Mustafa Gazalcı

 

Ankara

Antalya

Denizli

 

Hüseyin Özcan

Mustafa Özyurt

Berhan Şimşek

 

Mersin

Bursa

İstanbul

 

 

Mehmet Tomanbay

 

 

 

Ankara

 

 


HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

 

TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU KURULMASI HAKKINDA KANUNA BİR GEÇİCİ MADDE EKLENMESİ HAKKINDA KANUN TASARISI

MADDE 1. - 17.7.1963 tarihli ve 278 sayılı Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 3. - Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte boş bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine, 4 üncü maddede belirtilen niteliklere uygun kişiler arasından, 4 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen oranlar çerçevesinde bir defaya mahsus olmak üzere Başbakan tarafından atama yapılır.

Başkan bir defaya mahsus olmak üzere Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanır.”

MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

                           

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

A. Gül

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

Adalet Bakanı

 

G. Akşit

A. Coşkun

C. Çiçek

 

Millî Savunma Bakanı  V.

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

 

A. Aksu

A. Aksu

K. Unakıtan

 

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

H. Çelik

Z. Ergezen

R. Akdağ

 

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

 

B. Yıldırım

S. Güçlü

M. Başesgioğlu

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

 

A. Coşkun

M. H. Güler

E. Mumcu

 

 

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

 

O. Pepe

 

MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR,

GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU KURULMASI HAKKINDA KANUNA BİR GEÇİCİ MADDE EKLENMESİ HAKKINDA KANUN TASARISI

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.