Dönem
: 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 275)
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında
Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı ve Millî
Eğitim, Kültür, Gençlik
ve Spor
Komisyonu
Raporu (1/686)
T.C.
Başbakanlık 9.10.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-746/4539
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınıza
arzı Bakanlar Kurulunca 6.10.2003 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Bilimsel
ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi
Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz
ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Türkiye’de müspet bilimlerde araştırma ve geliştirme
faaliyetlerini ülke kalkınmasındaki önceliklere göre geliştirmek, özendirmek,
düzenlemek ve koordine etmek; mevcut bilimsel ve teknik bilgilere erişmek ve
erişilmesini sağlamak amacıyla, Başbakana bağlı olarak kurulan “Türkiye
Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu”nun 278 sayılı Kanunda belirtilen
görevlerinden bazıları şunlardır :
“- Müspet bilimler alanında, temel ve uygulamalı
araştırma yapmak, yaptırmak, yapmayı özendirmek,
- Türkiye’nin bilim ve teknoloji politikalarının
saptanmasında Hükümete yardımcı olmak,
- Müspet bilimler alanında yapılacak öğretime temel
olacak prensip ve yolları saptamak,
- Türkiye’nin uluslararası alanda bilimsel ve
teknolojik rekabet gücünü artırmak için önlemler almak,
- Bilimsel araştırmaların teknolojik yeniliklere
süratle dönüşebilmesi için yöntemler geliştirmek,
- Özel sektörün teknolojik araştırması ve geliştirmeye
etkin ve ağırlıklı olarak katılımını sağlayacak programlar yapmak; Türk
Sanayiinin Üniversite ve araştırma kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmasını
sağlayacak programlar geliştirmek, bu işbirliğinin somut hale dönüşebileceği
fizikî ortamlar yaratmak,
- Bilim adamlarının, araştırıcıların yetiştirilmeleri
ve geliştirilmeleri için imkânlar sağlamak; bu amaçla ödüller vermek, öğrenim
ve öğrenim sonrasında üstün başarısıyla kendini gösteren gençleri izleyerek
onların yetişme ve gelişmelerine yardım etmek ve bu amaçla burslar vermek,
yarışmalar düzenlemek ve yayınlar yapmak.”
Kanunun 3 üncü maddesinde Kurumun organ ve birimleri
“Bilim Kurulu”, “Başkanlık”, “Araştırma grupları” ve “Araştırma merkezleri,
enstitüler ve benzeri birimler” olarak belirlenmiş;
4 üncü maddede, Bilim Kurulunun, Başkan ve oniki üyeden oluşacağı, Kurum
Başkanının aynı zamanda Bilim Kurulunun da başkanı olduğu, Başkanın olmadığı
zaman, görevlendireceği bir Bilim Kurulu üyesinin Başkanlığa vekalet edeceği,
Bilim Kurulunun toplantı ve karar yeter sayısının yedi olduğu hükme
bağlanmıştır. Kanunun 5 inci maddesinde Kurum Başkanının Bilim Kurulunca müspet
bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla tanınmış kişiler arasından
seçilip, Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanacağı
öngörülmüştür.
Ancak, Kurumu temsil etmek, Bilim Kuruluna Başkanlık etmek, Bilim
Kurulunun belirlediği ilke, usul ve öncelikler doğrultusunda Kurumu yönetmek ve
ita amirliği yapmak, Kurum personelini atamak; Bilim Kuruluna sunulmak üzere
Kurumun yıllık çalışma raporu, araştırma ve iş programı ile bütçesini
hazırlamak gibi Kurumun faaliyet gösterebilmesi için hayati önem arz eden görev
ve yetkileri bulunan Başkanlık makamı boşalmıştır.
Kanunun 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinde açılacak Bilim
Kurulu üyelikleri için Bilim Kurulu tarafından gizli oyla ve “üye tamsayısının
çoğunluğuyla” seçim yapılacağı; istifa veya ölüm gibi sebeplerle boşalacak
üyelikler için yeni üye seçileceği, Bilim Kurulu üyeliği seçiminin Başbakan
onayı ile kesinleşeceği hükme bağlanmıştır. Ancak, 21.9.2003 tarihi itibarıyla
Bilim Kurulunun altı üyeliği boşaldığından Bilim Kurulunun toplantı ve karar
yeter sayısına ulaşması imkânı kalmamıştır.
Bu durumda, Bilim Kurulunun toplantı ve karar yeter sayısına
ulaşılamaması nedeniyle, Bilim Kurulunda açılacak veya boşalacak üyelerin ve
boş bulunan Kurum Başkanının seçimine ilişkin Kanunun 4 üncü ve 5 inci
maddelerinde yer alan hükümlerin uygulanma imkânı bulunmamaktadır.
Diğer taraftan, mevcut duruma benzer biçimde normal atama usulünün
uygulanmasının fiilen mümkün olmaması nedeniyle normal atama usulünden farklı
olarak, 1993 yılında 278 sayılı Kanunda değişiklik yapan 498 sayılı KHK’nin
geçici 1 inci maddesinde, Bilim Kurulunun ilk kuruluşunda Başbakanın, 8 Bilim
Kurulu üyesi atayacağı, Kurum Başkanının bir defaya mahsus olmak üzere
Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanacağı öngörülmüştü.
Tasarı, Kurumun yerine getirmekte olduğu görevlerin önemi ve Kurumun
hali hazırda faaliyetlerini gerektiği gibi yerine getirememesi ve normal seçim
ve atama usulünün uygulanmasının hukuken mümkün olmaması nedeniyle
hazırlanmıştır.
MADDE
GEREKÇELERİ
Madde 1. - Madde ile 17.7.1963 tarihli ve 278 sayılı Kanuna bir geçici
madde eklenerek, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte boş bulunan Bilim Kurulu
üyeliklerine, 4 üncü maddenin ikinci fıkrasındaki “müspet bilimler” ve “özel
sektör veya kamu kurum ve kuruluşları” için belirlenmiş olan üye sayısı oranı
gözetilerek, 4 üncü maddede belirtilen niteliklere uygun kişiler arasından, bir
defaya mahsus olmak üzere Başbakan tarafından atama yapılacağı öngörülmektedir.
Boşalan üyelikler sonucunda toplantı ve karar yeter sayısına
ulaşılamaması nedeniyle 278 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin ikinci fıkrasında
yer alan Bilim Kurulunca seçim imkânı bulunmadığından, Kurum Başkanı da bir
defaya mahsus olmak üzere Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından
atanmaktadır.
Madde 2. - Yürürlük maddesidir.
Madde 3. - Yürütme maddesidir.
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor
Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve
Spor Komisyonu 4.11.2003
Esas No. : 1/686
Karar No. : 16
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlıkça 16.10.2003 tarihinde Esas Komisyon olarak Komisyonumuza
gönderilen "Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında
Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı (1/686)"
Komisyonumuzun 4.11.2003 tarihli toplantısında görüşülmüştür.
Toplantımıza Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Sayın Mehmet Ali
Şahin, TÜBİTAK Başkanvekili ve diğer yetkililer katılmışlardır.
Tasarı ile; Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Bilim Kurulu
üyeliklerine; müspet bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla tanınmış
kişiler ya da özel veya kamu kesiminden üstün nitelikli hizmetleriyle tanınmış
kişiler arasından 17.7.1963 tarihli 278 Sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde
belirlenen oranlar çerçevesinde bir defaya mahsus olmak üzere Başbakan
tarafından atama yapılması, Kurum Başkanının bir defaya mahsus olmak üzere
Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanması öngörülmektedir.
Tasarının gerekçesinde; Kurumun faaliyetlerini yürütebilmesi açısından
önem arz eden Başkanlık makamının boşaldığı; 21.9.2003 tarihi itibarıyla Bilim
Kurulunun altı üyeliği boşaldığından Bilim Kurulunun toplantı ve karar yeter
sayısına ulaşma imkânının kalmadığı, bu nedenle Bilim Kurulunda açılacak veya
boşalacak üyelerin ve boş bulunan Kurum Başkanının seçimine ilişkin Kanunun 4
ve 5 inci maddelerinde yer alan hükümleri uygulama imkânı bulunmadığından böyle
bir düzenlemenin öngörüldüğü ifade edilmektedir. 1993 yılında yine aynı durumla
karşılaşıldığı ve buna benzer bir çözüme gidildiğine dikkat çekilmektedir.
Tasarının tümü üzerindeki görüşmelerde;
Devlet Bakanı Başbakan Yardımcısı Sayın Mehmet Ali Şahin; gerekçede
belirtilen bu hususlar nedeniyle Tasarının sevk edildiğini belirtmiştir.
Tasarının aleyhindeki görüşmelerde bu Tasarının Anayasaya aykırı olduğu
ileri sürülmüştür.1963 yılında özerk olarak kurulan TÜBİTAK'ın bu yapısına
aykırı düzenlemeler içerdiği ifade edilmiştir. Bugüne kadar pek çok yararlı
işler yapan TÜBİTAK'ın Bilim Kurulu üyeleri ve Başkanının Hükümetçe atanmasını
içeren Tasarının kanunlaşmaması gereğine dikkat çekilmiştir. Sadece Kurumu
değil tüm Ülkeyi ve gelecek kuşakları ilgilendiren bir konu olduğu, bilime
saygı duyulması, siyasallaştırılmaması bu tür Kurumlara daha çok özerklik
verilmesinin gerekli olduğu belirtilmiştir. Başkan ve üye seçiminin normal
süresinde ve usulde yapıldığı ancak sayın Başbakan tarafından zamanında
imzalanmadığı için bugüne gelindiği ve amacın kadrolaşmak, bilimi
siyasallaştırmak olduğu söylenmiştir. Hükümetin yaptığı ihmalle bu Tasarıya
bilinçli olarak gerekçe oluşturduğu ileri sürülmüştür.
Sayın Bakan eleştirilere cevaben; TÜBİTAK'ın bilim ve teknolojiye
yaptığı ve yapacağı katkılar konusunda şüphesi olmadığını, ancak buna benzer
bir uygulamanın aynı cümlelerle Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne 1993 yılında
getirilerek dönemin SHP Genel Başkanı Sayın Erdal İnönü tarafından yapıldığını,
TÜBİTAK Başkanının atanmasında Başbakanın değerlendirme yetkisinin Kanunda
mevcut olduğunu, Murakıplar Raporunda ödemelerle ilgili belirlenen hususlara
TÜBİTAK'ın uymadığını; Danıştay'ın ise ödemelerle ilgili 2547 Sayılı Kanunun 38
inci maddesine uymanın zorunlu olduğu yönünde görüş verdiğini, bu uygulama
nedeniyle TÜBİTAK Başkanına ve üyelerine milyarlarca lira fazla ödeme
yapıldığını belirtmiştir. Bu uygulamaların üzerine gitmede kararlı olduklarını
ifade etmiştir. Sayın Bakan, Bilim Kurulu üyelerinin seçiminde usule
uyulmadığını; bu seçimde Bilim Kurulu içinden olmayan birinin Başkanlık
ettiğine, dolayısıyla böyle bir toplantının ve alınan kararların geçerli kabul
edilemeyeceğine dikkat çekmiştir. Bu nedenlerle Başkan atanamamış ve Bilim
Kurulu üyeleri seçilememiştir. Sonuçta TÜBİTAK toplanamaz hale gelmiştir. Bu
sorunu aşmanın tek çözümü Tasarının yasalaşmasıdır. Ayrıca atanacak kişilerin
hangi nitelikleri taşıyacağı Kanunda bellidir.
1993 yılında yapılan düzenlemenin TÜBİTAK’da 12 Eylülde yapılan tahribatın
onarılmasına, bağımsızlığının sağlanmasına yönelik olduğu, Kurumun finansal
yönden soru işareti taşıdığına gerekçede yer verilmemesini anlamanın mümkün
olmadığı bazı üyelerimizce ifade edilmiştir.
Tasarının geri çekilme talebi sayın Bakan tarafından kabul edilmemiştir.
Tasarının alt komisyonda değerlendirilmesi yolunda verilen önerge de
Komisyonumuzca kabul edilmemiştir.
Tasarının tümü üzerindeki görüşmelerden sonra maddelere geçilmesi oya
sunulmuş ve Komisyonumuzca oy çokluğu ile kabul edilmiştir.
Tasarının 1 inci maddesi üzerinde; beliren tıkanıklığı aşmak için sadece
Başkanın Başbakan tarafından atanmasının yeterli olacağı, mevcut altı üye ile
birlikte atanacak Başkanın kalan altı Bilim Kurulu üyesini seçmesini
sağlayacağı, böylece Kurumun özerk yapısının korunacağı çözüm olarak
önerilmiştir.
Sayın Bakan, idarenin bütünlüğü ilkesi çerçevesinde Başbakanın TÜBİTAK
üzerinde vesayet yetkisi olduğunu, bütçesinin Başbakanlık bütçesi içinde
değerlendirildiğini, Başbakanın takdir yetkisini kullanmasının özerkliğe aykırı
olmadığını belirtmiştir.
Tasarının Kurum Başkanı ve boş bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine bir
defaya mahsus atama usulünü belirleyen ve 278 sayılı Kanuna geçici 3 üncü
maddenin eklenmesini öngören 1, yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 2 ve 3 üncü
maddeleriyle, tümü oya sunulmuş ve oy çokluğu ile kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun tasviplerine arz edilmek üzere Yüksek
Başkanlığa saygı ile sunulur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Tayyar Altıkulaç |
Hikmet Özdemir |
Hacı Biner |
|
|
İstanbul |
Çankırı |
Van |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Recep Garip |
Zekeriya Akıncı |
Mehmet Tomanbay |
|
|
Adana |
Ankara |
Ankara |
|
|
|
(Karşı
oy yazımız eklidir.) |
(Karşı
oy yazımız eklidir.) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hüseyin Ekmekçioğlu |
Burhan Kılıç |
Ali Aydınlıoğlu |
|
|
Antalya |
Antalya |
Balıkesir |
|
|
(Karşı
oy yazımız ektedir.) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Özyurt |
Mustafa Gazalcı |
Ömer Özyılmaz |
|
|
Bursa |
Denizli |
Erzurum |
|
|
(Karşı
oy yazısı eklidir.) |
(Karşı
oy yazımız saklıdır.) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Temel Yılmaz |
Muharrem Karslı |
Berhan Şimşek |
|
|
Gümüşhane |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
|
(Muhalifim,
karşı oy yazısı eklidir.) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hüseyin Özcan |
İlyas Çakır |
Osman Kılıç |
|
|
Mersin |
Rize |
Sivas |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Mehmet Çiçek |
|
|
|
|
Yozgat |
|
TÜRKİYE BÜYÜK
MİLLET MECLİSİ MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE
SPOR KOMİSYONU
BAŞKANLIĞINA
KARŞI OY
GEREKÇESİ
Kanun tasarısının gerekçesinde TÜBİTAK'ın faaliyet
gösterebilmesi için hayati önem arzeden görev ve yetkileri bulunan Başkanlık
makamının boşaldığı, öte yandan 21.9.2003 tarihinde Bilim Kurulu'nun altı
üyesinin de görev süresi sona erdiğinden kurulun toplantı ve karar yeter
sayısına ulaşması imkânı kalmadığı, bu yüzden normal atama usulünün
uygulanmasının fiilen mümkün olmaması nedeniyle, bir defaya mahsus olarak
uygulanmak üzere bu kanun tasarısının hazırlandığı ifade edilmektedir.
Gerekçede yer alan bu ifadeler gerçeği
yansıtmamaktadır.
Yürürlükteki TÜBİTAK Kanununun 5 inci maddesi hükmüne
göre TÜBİTAK Başkanı müspet bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla
tanınmış kişiler arasından Bilim Kurulu'nca seçilir. Başbakan’ın teklifi üzerine
Cumhurbaşkanı tarafından atanır. 30 Mayıs 2003 tarihinde birinci görev dönemini
tamamlayan Prof. Dr. Namık Kemal Pak Bilim Kurulunca gizli oyla yapılan seçim
sonucunda oybirliği ile Başkanlığa yeniden seçilmiş; ancak bu seçim sonucu 6
Mayıs 2003 tarihinde Başbakanlığa arz edilmiş olmasına ve aradan beş aydan
fazla zaman geçmesine karşın, Başbakan atama işleminin sonuçlanması için
yapması gerekeni yapmamış, seçim sonucunu Cumhurbaşkanına sunmamıştır. Başbakan
bunun yanında, 21.9.2003 tarihinde görev süreleri sona eren Bilim Kurulu'nun
altı üyesi yerine, kurulun geri kalan üyeleri tarafından yeniden seçilen
üyeleri de yasa gereği onaylaması gerekirken, onaylamamıştır.
278 sayılı Kuruluş Kanununa göre TÜBİTAK, ülkemizdeki
bilimsel araştırma faaliyetini ülke kalkınmasındaki önceliklere göre
geliştirmek, özendirmek, düzenlemekle görevli, idari ve mali özerkliğe sahip
bir kamu kurumudur. Özerkliğin başlıca gereği, özerk kuruluşun, kanunun
belirlediği çerçeve içerisinde kalmak koşuluyla, gerek kurumsal yapılaşmada
gerek karar verme sürecinde bağımsız hareket edebilme yeteneğine sahip
olmasıdır. Özerk kurum görevlendireceği kişileri ve kurumun çalışma
koşullarını, yasada öngörüldüğü şekilde kendisi belirler Yasalarda belirlenen
faaliyet alanı içerisinde kendi başına karar alabilme, özerkliğin zorunlu bir
gereğidir.
Bu çerçevede, Başbakan'ın TÜBİTAK Başkanı'nın atanması
sürecindeki rolü, seçim yapmaya ilişkin olmayıp, aslında kendi içinde
tamamlanmış olan bir seçim işleminin yürütülebilmesine ilişkin iradeyi sağlamaktır.
Atama sürecindeki temel işlem, Bilim Kurulu'nun seçim işlemidir Başbakan,
kurulun seçtiği isimden başka bir ismi bu sürece katamayacağı gibi, seçilen
kişinin kanunda öngörülen nitelikleri taşımaması gibi nesnel bir gerekçe
dışında, atama sürecinin tamamlanması için gereken işlemlerden kaçınma, bu
işlemi yapmama yetkisine sahip değildir. Oysa Başbakan sürecin tamamlanması
için gereğini yerine getirmemiş, seçilen kişiyi Cumhurbaşkanına önermeyerek,
atama işleminin yasanın öngördüğü şekilde sonuçlanmasını engellemiştir.
Süresi biten altı Bilim Kurulu üyeliğine Bilim
Kurulu'nun geri kalan üyeleri tarafından yapılan seçimin onaylanmamasında da
durum aynıdır. Başbakan yasaya göre yapması gerekeni yapmamıştır.
Bu durumda tasarının gerekçesinde ifade edilen,
"Başkanlık boşaldı, Bilim Kurulu'nun toplantı ve karar yeter sayısı
kalmadı" olguları, Başbakan'ın yasanın gereğini yerine getirmemesi
nedeniyle meydana gelmiş, Başbakan'ın kusurlu davranışından kaynaklanan
sonuçlardır.
Hiçbir hukuk düzeni, kişilerin kendi kusurlu
davranışları sonucunda meydana gelen bir durumu bahane ederek amaçladıkları bir
sonuca ulaşabilmelerini desteklemez. Mevcut yasalara bilerek aykırı davranan
kimselerin iyi niyet sahibi olduğu ileri sürülemez.
Kanun tasarısı, TÜBİTAK yasasında özerklik ilkelerine
yoğun olarak düzenlenmiş bulunan, Başkan'ın ve Bilim Kurulu üyelerinin göreve
gelmeleriyle ilgili kurallara aykırı bir düzenleme amaçlamaktadır. Bu yönüyle
tasarıyı onaylamamız söz konusu olamaz.
Bu gerekçelerle kanun tasarısına karşı olduğumuzu beyan
ederiz.
|
|
Zekeriya Akıncı |
Hüseyin Ekmekçioğlu |
Mustafa Gazalcı |
|
|
Ankara |
Antalya |
Denizli |
|
|
Hüseyin Özcan |
Mustafa Özyurt |
Berhan Şimşek |
|
|
Mersin |
Bursa |
İstanbul |
|
|
|
Mehmet Tomanbay |
|
|
|
|
Ankara |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE
BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU KURULMASI HAKKINDA KANUNA BİR GEÇİCİ MADDE EKLENMESİ
HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. -
17.7.1963 tarihli ve 278 sayılı Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu
Kurulması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 3. - Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte boş bulunan Bilim Kurulu
üyeliklerine, 4 üncü maddede belirtilen niteliklere uygun kişiler arasından, 4
üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen oranlar çerçevesinde bir defaya
mahsus olmak üzere Başbakan tarafından atama yapılır.
Başkan bir
defaya mahsus olmak üzere Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından
atanır.”
MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu
yürütür.
|
Recep Tayyip
Erdoğan |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A.
Şahin |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A.
Babacan |
M. Aydın |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Adalet Bakanı |
|
|
G. Akşit |
A. Coşkun |
C. Çiçek |
|
|
Millî Savunma Bakanı V. |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
|
A. Aksu |
A. Aksu |
K.
Unakıtan |
|
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
|
H. Çelik |
Z.
Ergezen |
R. Akdağ |
|
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B.
Yıldırım |
S. Güçlü |
M.
Başesgioğlu |
|
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
M. H.
Güler |
E. Mumcu |
|
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|
MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR,
GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE
BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU KURULMASI HAKKINDA KANUNA BİR GEÇİCİ MADDE EKLENMESİ
HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.