Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 636)
Sağlık Hizmetleri Temel Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ve Plan ve Bütçe Komisyonu
Raporu (1/744)
Not: Tasarı, Başkanlıkça Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal
İşler ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar
ve Kararlar
Genel
Müdürlüğü 12.1.2004
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-759/197
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Sağlık Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 29.12.2003 tarihinde kararlaştırılan “Sağlık Hizmetleri
Temel Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi
ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Anayasanın 2 nci
maddesinde Türk Cumhuriyeti'nin "sosyal Devlet" niteliği vurgulanmış;
56 ncı maddesinde de Devlet'e herkesin hayatını beden ve ruh sağlığı içinde
sürdürmesini sağlamak ve bunun için sağlık kuruluşlarını tek elden planlayıp
hizmet vermesini düzenlemek görevi verilmiştir.
Anayasada ifade edildiği
gibi, insan sağlığının her türlü mülahazanın üzerinde, ayrı ve çok önemli bir
yeri bulunduğu içindir ki; sağlık hizmetlerinin daha kaliteli, verimli, modern
çağın gereklerine ve ülkenin uzun vadeli kalkınma hedeflerine uygun olarak
gelişmeye açık bir şekilde sunulabilmesi amacıyla, sağlık alanında modern çağın
koşullarına uygun kanuni düzenlemelerin ivedilikle yapılması gerekmektedir.
Bu çerçevede her şeyden
önce, sağlık hizmetlerine ayrılan sınırlı ve kısıtlı kaynaklara ilave olarak
gerekli ve yeterli kaynağın temin edilmesi son derece önem taşımaktadır.
Hazırlanan Tasarı ile;
sağlık hizmetlerine tahsis olunmuş ancak çeşitli sebeplerle fonksiyonelliğini
yitirmiş taşınmazların, hizmetin gerçekleştirilmesine azami katkıyı sağlayacak
duruma getirilmesi, sayısı 479'u bulan ve halen devam eden yatırımların bir an
önce tamamlanarak hizmete sunulması, deprem bölgelerinde bulunan mevcut hizmet
binalarının depreme karşı güçlendirilmesi ve sağlık hizmetlerinin finansmanında
yaşanılan zorlukların aşılması amaçlanmaktadır.
Öte yandan, yukarıda
ifade edilen amaçların gerçekleştirilmesine ilişkin iş ve işlemlerin 1050
sayılı Muhasebei Umumiye Kanununa tabi olmaması öngörülmektedir.
Tasarı bu amaçlarla
hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Madde ile,
sağlık hizmetlerinin etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesini temin etmek,
sayısı 479'u bulan ve halen devam eden yatırımların bir an önce tamamlanarak
hizmete sunulmasını ve deprem bölgelerinde bulunan mevcut hizmet binalarının
depreme karşı güçlendirilmesini sağlamak ve sağlık hizmetlerinin finansmanında
yaşanan zorlukların giderilmesi amaçlarıyla, Sağlık Bakanlığına tahsisli Hazine
mülkiyetindeki taşınmazlar ile Sağlık Bakanlığı kullanımında bulunan diğer
taşınmazlardan gerekli görülenlerin, mülkiyetinin Hazineye bedelsiz devrinden
sonra; Sağlık Bakanlığı ile mutabık kalınarak tahsislerini kaldırmaya ve 1050
sayılı Muhasebei Umumiye Kanununun 24 üncü maddesine bağlı olmaksızın satmaya
Maliye Bakanının yetkili kılınması öngörülmektedir.
Madde 2. - Yürürlük
maddesidir.
Madde 3. - Yürütme
maddesidir.
Türkiye Büyük
Millet Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu 2.7.2004
Esas
No. : 1/744
Karar
No. : 92
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Sağlık Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar
Kurulunca 12.1.2004 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan
ve Başkanlıkça 13.1.2004 tarihinde, tali komisyon olarak Sağlık, Aile, Çalışma
ve Sosyal İşler Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale
edilen (1/744) esas numaralı "Sağlık Hizmetleri Temel Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı", Komisyonumuzun 30.6.2004 tarihinde
yapmış olduğu 63 üncü birleşiminde Hükümeti temsilen Sağlık Bakanı Recep AKDAĞ
ile Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı ve Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığı temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip görüşülmüştür.
Bilindiği gibi; Anayasada Türkiye
Cumhuriyetinin sosyal devlet niteliği belirtilmiş ve Devlete, herkesin hayatını
beden ve ruh sağlığı içinde sürdürmesini sağlamak ve bunun için sağlık
kuruluşlarını tek elden planlayıp hizmet vermesini düzenlemek görevi
verilmiştir.
Bu bağlamda, sağlık hizmetlerinin
ülkemizin öncelikleri göz önünde bulundurulmak suretiyle daha kaliteli,
verimli, modern çağın gereklerine ve ülkenin uzun vadeli kalkınma hedeflerine
uygun olarak gelişmeye açık bir şekilde sunulabilmesi amacıyla, çağın
koşullarına uygun kanuni düzenlemelerin yapılması gerekmektedir. Bu çerçevede
de sağlık hizmetlerine ayrılan sınırlı kaynaklara ilave olarak ihtiyaçların had
safhada bulunduğu bu alanda gerekli ve yeterli kaynağın temin edilmesi son
derece önem arz etmektedir.
Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde;
- Sağlık Bakanlığına tahsisli Hazine
mülkiyetindeki taşınmazlar ile Sağlık Bakanlığı kullanımında bulunan diğer
taşınmazlardan gerekli görülenlerin mülkiyetinin Hazineye bedelsiz devrinden
sonra, Sağlık Bakanlığı ile mutabık kalınarak tahsislerinin kaldırılmasının
öngörüldüğü,
- Sağlanacak kaynakla sayısı 479'u bulan
halen devam eden yatırımların bir an önce tamamlanarak hizmete sunulmasının,
deprem bölgelerinde bulunan mevcut hizmet binalarının depreme karşı
güçlendirilmesinin ve sağlık hizmetlerinin finansmanında yaşanılan zorlukların
aşılmasının amaçlandığı,
- Bu amaçların gerçekleştirilmesine
yönelik olarak yapılacak satış işlemlerinin 1050 sayılı Muhasebei Umumiye
Kanununun 24 üncü maddesine tabi olmamasının öngörüldüğü,
Anlaşılmaktadır.
Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde
yapılan görüşmelerde;
- Tasarıyla satışı öngörülen
taşınmazlardan elde edilecek gelirle sağlık hizmetlerine ilişkin sorunların
çözümünün mümkün olamayacağı, yalnızca geçici bir kaynak oluşturulacağı, oysa
bu alanlarda köklü ve kalıcı çözümlere ihtiyaç bulunduğu,
- Ülkemizdeki sağlık hizmetlerine ilişkin
sorunların başında yurt sathında hekim dağılımındaki dengesizliğin bulunduğu,
hekim ihtiyacı olan yerlerde hekim bulunmadığı ya da yeterli sayıda olmadığı,
bu konuda objektif uygulamalara ihtiyaç bulunduğu,
- Sağlık Bakanlığına tahsis edilmiş olan
taşınmazların satışı sonucu elde edilecek gelirin bütçeye gelir
kaydedilmesinin, Tasarıyla öngörülen amaçları gerçekleştirme sonucunu
doğurmayabileceği ve sağlık hizmetlerinin kullanımına geri dönmeyebileceği, bu
amacın ancak özel gelir-özel ödenek kaydedilmesi suretiyle gerçekleşebileceği,
aksi takdirde genel bütçeye gelir kaydedilmesi durumunda sağlanacak gelirin
konjonktüre bağlı olarak sağlık hizmetlerinin kullanımına tahsis
edilmeyebileceği,
- Taşınmazların satışının 1050 sayılı
Kanunun 24 üncü maddesinden istisna tutulmasının uygun bir düzenleme olmadığı,
- Tasarı hazırlanırken mevcut yatırımların
ne durumda olduğunun ve tamamlanmamış yatırımların bitirilmesi için gereken
kaynağın belirlenmiş ve satıştan elde edilmesi beklenen gelir tahmininin
yapılmış olması gerektiği, aksi takdirde bu gibi uygulamalardan istenen sonucun
alınamayabileceği,
- Deprem bölgesindeki alanlarda nüfus
yoğunluğunun fazla olduğu, bu nedenle sağlık kuruluşlarının buralarda daha
fazla öneme sahip olduğu ve mevcut sağlık kuruluşlarının güçlendirilmesi
yanında acil takviyeye ihtiyaç duyulduğu,
- Sağlık hizmetlerinin temel kamu hizmeti
mi, yoksa özel sektöre bırakılabilecek bir hizmet mi olduğu konusunda Hükümet
tarafından net bir anlayışın ortaya konulmamış olduğu, bu konudaki anlayışın
netleşmesinde fayda bulunduğu,
- Sağlık hizmetinin sosyal devletin
vazgeçemeyeceği temel hizmetlerden biri olduğu, tüm gelişmekte olan ülkelerde
olduğu gibi ülkemizde de sağlık hizmetlerinin önemli sorunlardan biri olduğu,
- Sağlık hizmetlerinin tek çatı altında
birleşmesi gerektiği, ancak öncelikle bunun gerçekleşmesinin önündeki, sosyal
güvenlik kuruluşlarının borçları gibi sorunların çözümlenmesi gerektiği,
- Bütçe imkanlarının sağlık alanında devam
etmekte olan yatırımların tamamlanmasında yetersiz olduğu ve zamana yayılması
zaruretini doğurduğu, bu nedenle bu yatırımların hızla tamamlanması için
çeşitli çözüm yöntemlerinin üretilmesi gerektiği, Tasarıyla öngörülen
taşınmazların satışının da bu çözüm yöntemlerinden biri olduğu,
- Ülkemizde ihtiyaç bulunmadığı halde pek
çok yatırıma başlanmış olduğu ve bu yatırımların çoğunun ya bitirilmemiş ya da
atıl vaziyette bulunduğu, bunlar arasında hastaneler ve sağlık ocaklarının da
bulunduğu, ülkemizin kıt kaynaklarının popülist yaklaşımlarla savurganca
kullanılarak kaynak israfına neden olunduğu,
- 2004 yılında sağlık evleri ve
ocaklarının onarımı için bütçeden 43 trilyon lira ödeneğin ayrılmış olduğu,
ancak bunların pek çoğunun işler vaziyette olmadığı, personeli bulunmadığı için
kısa zamanda yeniden onarım ihtiyacı göstereceği, kaynaklar ayrılırken bu gibi
hususların göz önünde bulundurulması gerektiği,
- Atıl durumda bulunan yatırımların veya
yapıların kamu hizmetinde kullanacak kurum ve kişilere verilmesi ya da
devredilmesi gerektiği,
- Anayasanın 56 ncı maddesinin ulusal
sağlık sisteminin kurulmasıyla ilgili olduğu, sorunlarımızın çoğunun
sistemsizlikten kaynaklandığı, böyle olunca temel sorunların geri planda
kaldığı ve tali sorunların popülist yaklaşımlarla ön plana çıkarıldığı, ulusal
sağlık sistemini kurmak gibi önemli ihtiyaçlarımızın ele alınmadığı,
- Anayasada sağlık hizmetlerinin tek elden
planlanması ve yürütülmesi öngörülmüş iken, Meclis gündeminde bulunan yerel
yönetimlerle ilgili tasarılarda sağlık hizmetlerine ilişkin belediye ve il özel
idaresine çeşitli yetkilerin verilmiş olduğu ve bu durumun Anayasanın ilgili
maddesiyle uyumsuzluk arz ettiği,
- Fonksiyonelliğini yitirmiş
taşınmazlardan kastın ne olduğunun belirtilmesi, hangi taşınmazların satılıp
hangi yatırımların finansmanında kullanılacağının ve öncelik sıralamasının
ortaya konmasının gerektiği,
Şeklindeki görüş ve eleştirileri takiben
Hükümet adına yapılan açıklamalarda ise;
- İnsan sağlının her türlü mülahazanın
üzerinde ayrı ve önemli bir yeri bulunduğu, bunun için sağlık hizmetlerinin
daha kaliteli, verimli ve çağdaş yöntemlerle sunumunun Devletin öncelikli
görevleri arasında bulunduğu,
- Sağlık kurum ve kuruluşlarının artan
hasta potansiyeli, hastalık profillerinin değişmesi, birçok hastalığın teşhis
ve tedavisinde ileri teknoloji ürünü olan tıbbi cihazların kullanılması, hasta
potansiyelinin büyük kent merkezlerindeki hastanelere yönelmesi, Sosyal
Sigortalar Kurumuna tabi olanlara Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerde tedavi
imkanının sağlanması neticesinde, sağlık hizmetleri ile sağlık kurumlarının
bölgesel bazda yapılandırılması ihtiyacının doğmuş olduğu,
- Hastanelerin mevcut fiziki
kapasitelerinin artırılması yanında modern çağın gereklerine uygun olarak,
bireylere daha kaliteli ve konforlu sağlık hizmeti sunacak şekilde hastane
yapılanmasına gidilmesi ve uygun binalar tesis edilmesinin gerekli görüldüğü,
- Sağlık hizmetlerine tahsis edilmiş,
fakat çeşitli sebeplerle fonksiyonelliğini yitirmiş taşınmazların hizmetin
gerçekleştirilmesine azami katkıyı sağlayacak duruma getirilmesinin, halen
devam eden yatırımların bir an önce tamamlanarak hizmete sunulmasının, deprem
bölgelerinde bulunan mevcut hizmet binalarının depreme karşı
güçlendirilmesinin, yeni yatırımların ivedilikle tamamlanmasının ve sağlık
hizmetlerinin finansmanında yaşanılan zorlukların aşılmasının amaçlandığı,
- Tasarının yasalaşması ile, bir yandan
Hazineye ait olup Sağlık Bakanlığına tahsisli taşınmazların satışı yoluyla elde
edilecek gelirin sağlık alanındaki yatırımlarda kullanılmasının, diğer yandan
da Sağlık Bakanlığına ait hastanelerin tıbbi donanımlarının satın alınmasının
sağlanacağı,
- Hükümetin iş başında olduğu süre
içerisinde iyi yönetimle pek çoğu icralık olan hastanelerin bu durumdan
kurtarılmış, yolsuzlukların ve israfın mümkün olduğu ölçüde azaltılmış olduğu,
- Bir sistem oturtma çabası içerisinde
bulunulduğu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile birlikte yürütülen genel
sağlık sigortasıyla ilgili çalışmaların tamamlanarak, kısa zamanda kamuoyuna
açılacağı ve Meclise sunulacağı,
- Pilot illerde uygulaması başlatılacak
aile hekimliği ile ilgili tasarının da yakında Türkiye Büyük Millet Meclisine
sunulacağı, buna yönelik olarak aile hekimliği uygulanan ülkelerde pratik
incelemelerin yapıldığı,
- Sağlık hizmetlerinin halkın beklenti ve
ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yerine getirilmesinde özel sektörle
işbirliği yapılmasında ve görev paylaşımında bir sakınca bulunmadığı,
- Sağlık hizmetleri konusunda standartların
Sağlık Bakanlığınca belirlenmesi ve planlanması kaydıyla yürütme noktasında
yerel yönetimlere yetki verilmesinin bu hizmetlerin en uygun ve etkin
yöntemlerle verilmesini sağlayacağı,
- Satışı öngörülen taşınmazlardan 1.5-2
trilyon civarında bir gelir elde edilmesinin beklendiği,
İfade edilmiştir.
Tasarının,
- Çerçeve 1 inci maddesi; madde
çerçevesinin, kanun tekniğine uygunluğunun sağlanması ve metnin, yazım
hatalarının giderilmesi amacıyla redaksiyona tabi tutulması suretiyle,
-Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 ve 3 üncü
maddeleri ise aynen,
kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
Sait Açba |
M. Altan
Karapaşaoğlu |
Sabahattin
Yıldız |
|
Afyon |
Bursa |
Muş |
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
Mehmet
Sekmen |
Mahmut
Göksu |
Mehmet
Melik Özmen |
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ağrı |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ruhi
Açıkgöz |
Mehmet
Zekai Özcan |
Yakup
Kepenek |
|
Aksaray |
Ankara |
Ankara |
|
|
|
(Ayrışık oy yazımız ekli) |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Osman
Kaptan |
Mehmet
Mesut Özakcan |
Ali Osman
Sali |
|
Antalya |
Aydın |
Balıkesir |
|
(Karşı oy yazım ekte) |
(Karşı oy yazısı ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ali Kemal
Deveciler |
Ömer
Abuşoğlu |
Mustafa
Zeydan |
|
Balıkesir |
Gaziantep |
Hakkâri |
|
(Ayrışık oy yazımız ektedir) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
M. Emin
Murat Bilgiç |
Birgen
Keleş |
Ali Kemal
Kumkumoğlu |
|
Isparta |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
(Karşı oy yazım ektedir) |
(Karşı oy yazım ektedir) |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Kemal
Kılıçdaroğlu |
M.
Mustafa Açıkalın |
Bülent
Baratalı |
|
İstanbul |
İstanbul |
İzmir |
|
(Ayrışık oy ekte) |
|
(Ayrışık oy yazım ektedir) |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mehmet
Ceylan |
Y.
Selahattin Beyribey |
Taner
Yıldız |
|
Karabük |
Kars |
Kayseri |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mustafa
Ünaldı |
Ali Er |
Gürol
Ergin |
|
Konya |
Mersin |
Muğla |
|
|
|
(Karşı oy yazım eklidir) |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Kazım
Türkmen |
Abdülkadir
Kart |
Erol
Aslan Cebeci |
|
Ordu |
Rize |
Sakarya |
|
(Karşı oy ekli) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Enis
Tütüncü |
Faruk
Nafiz Özak |
Mehmet
Akif Hamzaçebi |
|
Tekirdağ |
Trabzon |
Trabzon |
|
(Ayrışık oy yazısı ekte) |
|
(Ayrışık oy yazım ektedir) |
|
|
Üye |
|
|
|
Osman
Coşkunoğlu |
|
|
|
Uşak |
|
|
|
(Ayrışık oy yazısı ektedir) |
|
AYRIŞIK OY
Tasarı, Sağlık
Bakanlığının kullanımında olan Hazine taşınmazları ile diğer taşınmazların
satışına ilişkin düzenlemeleri kapsamaktadır. Tasarıya şu nedenlerle
katılmıyoruz.
1. Mülkiyeti Hazineye ait
olup Sağlık Bakanlığına tahsisli taşınmazların satışı için kanunî bir
düzenlemeye gerek bulunmamaktadır.
2. Sağlık Bakanlığının
kullanımında olan taşınmazlardan mülkiyeti Hazineye ait olmayanların
mülkiyetinin tek yanlı bir iradeyle bedelsiz olarak Hazineye devri ile satıştan
elde edilen gelirin bütçeye dahil edilmesi hukuka aykırıdır. Böyle bir
düzenleme Anayasanın mülkiyet hakkını düzenleyen 35 inci maddesine aykırıdır.
3. 1050 sayılı Kanunun 24
üncü maddesi Hazineye ait taşınmazların satışında genel bir kural getirmiştir.
Bu kurala göre değeri belli tutarların üzerinde olan Hazine taşınmazları ancak
Bakanlar Kurulu Kararı veya yasa ile satılabilir. 5018 sayılı Kamu Mali
Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile de 1.1.2005 tarihinden itibaren yeni bir sistem
yürürlüğe girecektir. Bu nedenle genel kurula istisna getirilmesini doğru
bulmuyoruz.
|
M. Akif
Hamzaçebi |
Kemal
Kılıçdaroğlu |
Bülent
Baratalı |
|
Trabzon |
İstanbul |
İzmir |
|
Osman
Coşkunoğlu |
M. Mesut
Özakcan |
Ali Kemal
Kumkumoğlu |
|
Uşak |
Aydın |
İstanbul |
|
Enis
Tütüncü |
Kazım
Türkmen |
Birgen
Keleş |
|
Tekirdağ |
Ordu |
İstanbul |
|
Ali Kemal
Deveciler |
Gürol
Ergin |
Osman
Kaptan |
|
Balıkesir |
Muğla |
Antalya |
|
|
Yakup
Kepenek |
|
|
|
Ankara |
|
HÜKÜMETİN
TEKLİF ETTİĞİ METİN
SAĞLIK
HİZMETLERİ TEMEL KANU-NUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri
Temel Kanununa aşağıdaki madde eklenmiştir.
“EK MADDE 2. - Sağlık Bakanlığına tahsisli Hazine
mülkiyetindeki taşınmazlar ile Sağlık Bakanlığı kullanımında bulunan diğer
taşınmazlardan gerekli görülenlerin, mülkiyetinin Hazineye bedelsiz devrinden
sonra; Sağlık Bakanlığı ile mutabık kalınarak tahsislerini kaldırmaya ve 1050
sayılı Muhasebei Umumiye Kanununun 24 üncü maddesine bağlı olmaksızın satmaya
Maliye Bakanı yetkilidir.
Satış bedelleri bütçeye gelir kaydedilir. Sağlık kurum ve
kuruluşları yapımı, onarımı ve donatımı ile tıbbi araç ve gereçlerin alımında
kullanılmak üzere Sağlık Bakanlığı bütçesine gerekli ödenek öngörülür.”
MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN
VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
SAĞLIK
HİZMETLERİ TEMEL KANU-NUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri
Temel Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
EK MADDE 2. - Sağlık Bakanlığına tahsisli Hazine
mülkiyetindeki taşınmazlar ile Sağlık Bakanlığı kullanımında bulunan diğer
taşınmazlardan gerekli görülenlerin, mülkiyetinin Hazineye bedelsiz devrinden
sonra, Sağlık Bakanlığı ile mutabık kalınarak tahsislerini kaldırmaya ve 1050 sayılı Muhasebei Umumiye
Kanununun 24 üncü maddesine bağlı olmaksızın satmaya Maliye Bakanı yetkilidir.
Satış bedelleri bütçeye gelir kaydedilir. Sağlık kurum ve
kuruluşlarının yapımı, onarımı ve donatımı
ile tıbbi araç ve gereçlerin alımında kullanılmak üzere Sağlık Bakanlığı
bütçesine gerekli ödenek öngörülür.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci
maddesi aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü
maddesi aynen kabul edilmiştir.
Recep Tayyip Erdoğan
|
Başbakan |
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A.
Şahin |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
B. Atalay |
A.
Babacan |
M. Aydın |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
G. Akşit |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
M. V.
Gönül |
A. Aksu |
K.
Unakıtan |
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
H. Çelik |
Z.
Ergezen |
R. Akdağ |
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
B.
Yıldırım |
S. Güçlü |
M.
Başesgioğlu |
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
A. Coşkun |
M. H.
Güler |
E. Mumcu |
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
O. Pepe |
|