Dönem : 22           Yasama Yılı : 2

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 296)

 

Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ve Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm

 ile Dışişleri Komisyonları Raporları (1/486)

 

                         T.C.

            Başbakanlık                13.1.2003

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG/196-279/295

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.

Gereğini arz ederim.

                                   Abdullah Gül

                                       Başbakan

LİSTE

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/262          Türkiye Cumhuriyeti ile Irak Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/266          Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/267          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/269          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/270          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/274          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki  Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/283          Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/286          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu, Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında  Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/293          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/300          Batı Avrupa Birliği, Ulusal Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/308          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/312          Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/319          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/327          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/420          Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/446          Köy Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/489          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/508          Bir Evlenme Akdine Dayanmayan Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı

1/511          Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/530          Türkiye Cumhuriyeti ile Şili Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/541          Ozon Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/542          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı

1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/559          Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı

1/560          Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/561          Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı

1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/570          Kimlik Bildirme Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı

1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/573          Uzman Jandarma Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı

1/579          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/591          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/600          Su Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/605          Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/613          Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/626          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/648          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/649          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/653          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/654          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/655          Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/666          Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/667          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/671          Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/680          Devlet Memurları Kanunu ile Kamu İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/683          Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/687          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/688          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/732          Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı

1/735          Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/746          Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/750          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/766          Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/771          Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/778          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/786          Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/787          Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/788          Yaşam Belgesi Verilmesine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/799          Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/802          Türkiye Cumhuriyeti ile Çek Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/803          Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme Vakfı Kanunu Tasarısı

1/804          İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı

1/810          Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/813          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/815          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/827          Ozon Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/829          Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/830          Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/833          Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair KanunTasarısı

1/852          Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı

1/853          Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/855          Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/867          Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/868          Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/871          1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/872          Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/881         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/894         Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/909         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/910         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/911         Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/915         Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/917         190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/918         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/924         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/925         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/926         Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/929         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/933         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı

1/947         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/957         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/958         Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı

1/959         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/962         Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/964         Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/967 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/969         Avrupa Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/974         Anti-Personel Mayınların Kullanımının, Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/982         Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/983         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/984         Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/985         Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/989         Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/992          Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/993          Gemi Adamlarının Hastalanması, Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/996          Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1006        Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1007        İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/1008        Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1013        Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1017        Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1018        Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1019        Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1020        Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1022        Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1023        Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1027        Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1028        Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1029        Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1033        Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1038        Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1039        Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1040        Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı


                 T.C.

    Başbakanlık                  9.4.2002

Kanunlar ve Kararlar

               Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-441/1877

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 20.3.2002 tarihinde kararlaştırılan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara'da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı" ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                                   Bülent Ecevit

                                       Başbakan

 

GEREKÇE

5 Haziran 1945 tarih ve 4749 sayılı Kanunla tasdik olunan 7 Aralık 1944 tarihli Şikago Milletlerarası Sivil Havacılık Sözleşmesi'nde ticarî hakların düzenlenmesi konusunda bir mutabakata ulaşılamamış, bu nedenle ticarî hakların, ülkeler arasında iki taraflı sözleşmeler yoluyla düzenlenmesi gereği doğmuştur.

Hükümetimiz, ülkemizin coğrafî durumunu ve uluslararası hava servislerinin ülkemizden geçmesinin sağlayacağı çıkarları gözönünde tutarak, aynı zamanda millî sivil havacılığımızı teşvik ve kalkındırmak amacıyla bugüne kadar bir çok ülke ile iki taraflı hava taşımacılığı anlaşmaları imzalamıştır. Türkiye'nin imzaladığı bu anlaşmalar çerçeve anlaşması niteliğindedir ve karşılıklılık esasına dayanmaktadır.

Bu bağlamda, Hükümetimiz ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti arasında 2 Mayıs 1966 tarihinde Ankara'da bir Hava Taşımacılığı Anlaşması imzalanmıştır. 7 Aralık 1966 tarih ve 800 sayılı Kanun ile onaylanması uygun bulunan sözkonusu Anlaşma, 29 Mayıs 1967'de yürürlüğe girmiştir.

Ülkemiz ile Romanya arasındaki sivil havacılık ilişkilerini düzenleyen sözkonusu Anlaşmanın güncelleştirilmesi amacıyla "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti arasında 2 Mayıs 1966 tarihinde Ankara'da imzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokol" 19 Şubat 2002 tarihinde Ankara'da imzalanmıştır.

Sözkonusu Ek Protokol ile günümüz koşullarına uygun hale getirilen Anlaşma ile iki ülke ilişkilerinin geliştirilmesi ve sivil havacılık alanındaki işbirliğinin artırılması hedeflenmektedir.

 

Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

      Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve

             Turizm Komisyonu                21.2.2003

Esas No. : 1/486

Karar No. : 26

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlıkça 27.1.2003 tarihinde Komisyonumuza tali olarak havale edilen “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 19.2.2003 tarihli 6 ncı Birleşiminde Ulaştırma ve Dışişleri bakanlıkları temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip görüşüldü.

Ülkemiz ile Romanya arasında 2 Mayıs 1966 tarihinde imzalanan Hava Taşımacılığı Anlaşmasının güncelleştirilmesi amacıyla imzalanan Ek Protokol, Komisyonumuzca benimsenmiş ve tasarı kabul edilmiştir.

Raporumuz, havalesi gereği esas komisyon olan Dışişleri Komisyonuna tevdi edilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Adem Baştürk

İbrahim Köşdere

Mustafa Demir

 

Kayseri

Çanakkale

Samsun

 

Üye

Üye

Üye

 

Ayhan Zeynep Tekin

Naci Aslan

Ahmet Yaşar

 

Adana

Ağrı

Aksaray

 

Üye

Üye

Üye

 

Feyzi Berdibek

Kemal Demirel

Osman Aslan

 

Bingöl

Bursa

Diyarbakır

 

Üye

Üye

Üye

 

Zülfü Demirbağ

Mustafa Ilıcalı

Ahmet Uzer

 

Elazığ

Erzurum

Gaziantep

 

Üye

Üye

Üye

 

Mevlüt Coşkuner

Recep Koral

Mehmet Parlakyiğit

 

Isparta

İstanbul

Kahramanmaraş

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Yıldırım

Niyazi Özcan

Muharrem Doğan

 

Kastamonu

Kayseri

Mardin

 

Üye

Üye

Üye

 

O. Seyfi Terzibaşıoğlu

Recep Yıldırım

Hasan Güyüldar

 

Muğla

Sakarya

Tunceli

 

Dışişleri Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

           Dışişleri Komisyonu              20.11.2003

Esas No. : 1/486

Karar No. : 139

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı, Komisyonumuzun 13 Kasım 2003 tarihli 24 üncü toplantısında Dışişleri Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.

Ülkemiz ile Romanya arasında 2 Mayıs 1966 tarihinde imzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasının güncelleştirilmesi amacıyla imzalanan Ek Protokol, Komisyonumuzca benimsenmiş ve Tasarı aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

Başkan

Sözcü

Kâtip

 

Mehmet Dülger

Eyyüp Sanay

Hüseyin Kansu

 

Antalya

Ankara

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Özyol

Nur Doğan Topaloğlu

Mehmet Güner

 

Adıyaman

Ankara

Bolu

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Dündar

V. Haşim Oral

M. İhsan Arslan

 

Bursa

Denizli

Diyarbakır

 

Üye

Üye

Üye

 

Abdülbaki Türkoğlu

Halil Akyüz

Mehmet B. Denizolgun

 

Elazığ

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Onur Öymen

Fikret Ünlü

Ufuk Özkan

 

İstanbul

Karaman

Manisa

 

Üye

Üye

Üye

 

Hasan Ören

Nihat Eri

Osman Seyfi

 

Manisa

Mardin

Nevşehir

 

Üye

Üye

Üye

 

Süleyman Gündüz

Öner Ergenç

A. Müfit Yetkin

 

Sakarya

Siirt

Şanlıurfa

 

 

Üye

 

 

 

Emin Koç

 

 

 

Yozgat

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE ROMANYA SOSYALİST CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA
ANKARA'DA 2 MAYIS 1966 TARİHİNDE İMZALANAN SİVİL HAVA ULAŞTIRMA ANLAŞMASINA EK PROTOKOLÜN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. - 19 Şubat 2002 tarihinde Ankara'da imzalanan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara'da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşması'na Ek Protokol"ün onaylanması uygun bulunmuştur.

MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.


DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE ROMANYA SOSYALİST CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA
ANKARA'DA 2 MAYIS 1966 TARİHİNDE İMZALANAN SİVİL HAVA ULAŞTIRMA ANLAŞMASINA EK PROTOKOLÜN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

    Bülent Ecevit

         Başbakan

Devlet Bak. ve Başb. Yrd. V. Devlet Bak. ve Başb. Yrd.    Devlet Bak. ve Başb. Yrd. V.

Prof. Dr. Ş. Üşenmez H. H. Özkan          S. Oral

Devlet Bakanı V. Devlet Bakanı         Devlet Bakanı

R. Önal Prof. Dr. T. Toskay            M. Keçeciler

Devlet Bakanı Devlet Bakanı          Devlet Bakanı

Prof. Dr. Ş. S. Gürel F. Bal              N. Arseven

Devlet Bakanı Devlet Bakanı         Devlet Bakanı

M. Yılmaz Prof. Dr. R. Mirzaoğlu Dr. Y. Karakoyunlu

Devlet Bakanı Devlet Bakanı         Devlet Bakanı

H. Gemici Prof. Dr. Ş. Üşenmez E. S. Gaydalı

Devlet Bakanı Devlet BakanıV.         Devlet Bakanı

F. Ünlü Prof. Dr. A. Akcan                    R. Önal

Adalet Bakanı Millî Savunma Bakanı V.      İçişleri Bakanı V.

Prof. Dr. H. S. Türk Prof. Dr. H. Y. Gökalp Dr. Y. Karakoyunlu

           Dışişleri Bakanı         Maliye Bakanı Millî Eğitim Bakanı

İ. Cem S. Oral      M. Bostancıoğlu

Bayındırlık ve İskân Bakanı  Sağlık Bakanı V. Ulaştırma Bakanı

Prof. Dr. A. Akcan Prof. Dr. R. Mirzaoğlu O. Vural                               

Tarım ve Köyişleri Bakanı Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı Sanayi ve Ticaret Bakanı V.

Prof. Dr. H. Y. Gökalp Y. Okuyan Prof. Dr. T. Toskay

En. ve Tab. Kay. Bakanı V. Kültür Bakanı        Turizm Bakanı

E. S. Gaydalı M. İ. Talay                 M. Taşar

Orman Bakanı           Çevre Bakanı

Prof. Dr. N. Çağan     F. Aytekin

"Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist

Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara'da 2 Mayıs 1966

Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşması"na

EK PROTOKOL

Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Hükümeti, bundan böyle "Anlaşma" olarak anılacak olan ve halen yürürlükte bulunan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti arasında Ankara'da 2 Mayıs 1966 tarihinde imzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşması"nın Âkit Tarafları olarak;

Ülkeleri arasındaki ikili ilişkilerin gelişmesini dikkate alarak,

Türkiye Cumhuriyeti ile Romanya arasındaki işbirliğini ileriye götürmek arzusu ile,

Sivil hava ulaştırma alanında ikili hukukî çerçevenin güncelleştirilmesi gerektiğini değerlendirerek;

Aşağıdaki hususlarda anlaşmışlardır :

MADDE 1

1. Başlık, Dibaçe ve Anlaşma metninin neresinde geçerse geçsin "Romanya Sosyalist Cumhuriyeti" tabiri "Romanya" tabiri ile değiştirilecektir.

2. Anlaşma ve Eklerinin metninin neresinde geçerse geçsin "Âkit Taraf toprağı" tabiri "Âkit Taraf Devlet toprağı" olarak değiştirilecektir.

3. Anlaşma ve Eklerinin metninin neresinde geçerse geçsin "Âkit Tarafların uyrukları" tabiri "Âkit Taraf Devletin uyrukları" olarak değiştirilecektir.

4. Anlaşma ve Eklerinin metninin neresinde geçerse geçsin "Âkit Tarafların yasa ve yönetmelikleri" tabiri "Âkit Tarafların ulusal yasa ve yönetmelikleri" olarak değiştirilecektir.

MADDE 2

1. Anlaşmanın 1 inci Maddesinin (a) paragrafının metni aşağıdaki metin ile değiştirilecektir :

"(a) "Toprak" terimi, 7 Aralık 1944 tarihinde imzaya açılan Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesinin 2 nci Maddesinde belirtilen anlamı taşır."

2. Anlaşmanın 1 inci Maddesinin (b) paragrafının metni aşağıdaki metin ile değiştirilecektir :

"(b) "Havacılık otoriteleri" Türkiye Cumhuriyeti durumunda Ulaştırma ve İletişim Bakanlığını, Romanya durumunda Bayındırlık, Ulaştırma ve İskân Bakanlığını, her iki durumda anılan otoriteler tarafından halen ifa edilen görevleri ifa etmeye yetkili bir organı ifade eder;"

3. Anlaşmanın 1 inci Maddesine içeriği aşağıda yazılı (j) paragrafı eklenecektir :

(j) "Tarife" terimi, taşıma ile bağlantılı önemli ilave menfaatler ve yolcu taşıma bilet satışları veya kargo taşıma için benzer işlemler üzerinden ödenecek komisyon da dahil olmak üzere, yolcu, bagaj veya kargo (posta hariç) taşıması için uygulanacak fiyatları ifade eder. Taşıma fiyatı veya komisyon ödemesinin uygulanışını düzenleyen şartlar da buna dahildir.

MADDE 3

Anlaşmanın metni, içeriği aşağıda yazılı Madde 5 bis metni ile tamamlanacaktır:

"MADDE 5 bis

1. Her Âkit Taraf, her zaman mürettebat, hava araçları veya bunların işletilmesine ilişkin alanlarda diğer Âkit Tarafça kabul edilen emniyet standartları ile ilgili olarak danışmalarda bulunmayıp talep edebilir. Böyle bir danışma, talepten itibaren 30 gün içinde gerçekleşecektir.

2. Eğer bu danışmalardan sonra, bir Âkit Taraf, diğer Âkit Tarafın sözkonusu alanda emniyet standartlarını en azından o sırada Şikago Sözleşmesine göre belirlenen asgari standartlar seviyesinde bulundurup idare etmediğini tespit ederse, ilk Âkit Taraf bu bulguları ve o asgarî standartlara uymak için gerekli görülen tedbirleri diğer Âkit Tarafa bildirecek, diğer Âkit Taraf da uygun düzeltici tedbiri alacaktır. Diğer Âkit Tarafın onbeş (15) gün veya mutabık kalınacak daha uzun bir süre içinde uygun tedbiri almaması, işbu Anlaşmanın 5 inci Maddesinin uygulanmasına neden olacaktır (işletme yetkilerinin iptali, askıya alınması ve değiştirilmesi).

3. Şikago Sözleşmesinin 33 üncü Maddesinde sözü edilen yükümlülüklere bakılmaksızın, bir Âkit Tarafın havayolu veya havayolları tarafından işletilen ve diğer Âkit Tarafın topraklarına veya topraklarından seferler düzenleyen herhangi bir hava aracının, diğer Âkit Tarafın toprakları içinde iken, bu Âkit Tarafın yetkili temsilcileri tarafından, gecikmeye sebep olmamak şartıyla, hava aracı ve mürettebatının belgelerinin geçerliliğinin ve hava aracı ve cihazlarının görünür durumunun kont-rol edilmesi amacıyla, hava aracının içinde veya etrafında bir denetime tâbi tutulabileceği hususunda mutabık kalınmıştır (Bu Maddede "rampa denetimi" denilmektedir).

4. Eğer böyle bir rampa denetimi veya bir dizi rampa denetimleri :

(a) Bir hava aracının veya bir hava aracının işletilmesinin o sırada Şikago Sözleşmesine göre belirlenen asgari standartlara uymadığı, veya

(b) O sırada Şikago Sözleşmesi gereğince belirlenen emniyet standardının etkinlikle sürdürülmediği ve idare edilmediği yolunda ciddî kaygılar uyandırıyorsa, denetimi yapan Âkit Taraf Şikago Sözleşmesinin 33 üncü Maddesi amacı bakımından, o hava aracı veya hava aracının mürettebatı ile ilgili ruhsat veya lisansların verilmiş oldukları veya geçerli kılındıkları kuralların veya hava aracının işletilme şartlarının Şikago Sözleşmesine göre konulan minimum standartlara eşit veya üzerinde olmadığı sonucunu çıkartmakta serbest olacaktır.

5. Yukarıdaki 3 üncü paragraf uyarınca bir Âkit Tarafın havayolu veya havayolları tarafından işletilen bir hava aracına rampa denetimi amacıyla yapılan bir girişimin sözkonusu havayolu veya havayollarının temsilcisi tarafından engellenmesi durumunda diğer Âkit Taraf yukarıdaki 4 üncü paragrafta anılan cinsten ciddî kaygıları doğuracak istidlalde bulunmakta ve o fıkrada anılan sonuçları çıkarmakta serbest olacaktır.

6. Herbir Âkit Taraf, bir rampa denetimi, bir dizi rampa denetimleri, rampa denetimi giri-şiminin engellenmesi, danışmalar veya başka bir nedenden dolayı havayolu işletmesinin güvenliği için hemen harekete geçilmesi gerektiği sonucunu çıkartması halinde, diğer Âkit Tarafın havayolu işletmesi veya işletmelerinin işletme yetkilerini askıya alma veya değiştirme hakkını saklı tutar.

7. Bir Âkit Tarafın yukarıdaki 2 nci veya 6 ncı paragrafa göre aldığı bir tedbir, o tedbirin alınmasına esas olan gerekçenin ortadan kalkması ile kaldırılacaktır."

MADDE 4

Anlaşmanın 9 uncu Maddesinin metni aşağıdaki metinle değiştirilecektir :

"MADDE 9

1.1 İşbu Anlaşma ile kapsanan seferler için bir Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmelerince uygulanacak tarifeler, kullanıcıların çıkarları, işletme maliyetleri, hizmetin özellikleri, komisyon oranları, makul kâr, diğer havayolu işletmelerinin tarifeleri ve pazardaki diğer ticarî mülahazalar dahil, ilgili bütün faktörler dikkate alınarak makul seviyelerde belirlenecektir.

1.2 Âkit Taraflar, makul olmayan şekilde ayırımcı görünmesi, pazara hâkim bir durumun kötüye kullanılması sonucu çok yüksek veya kısıtlayıcı olması, doğrudan veya dolaylı sübvansiyon veya destek nedeniyle yapay şekilde düşük olması veya "tamahkâr" olması nedenleriyle itiraz edilebilecek tarifelere karşı özellikle dikkat etme hususunda mutabıktırlar.

2. Tarifeler, her iki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmelerince, mümkün olduğu kadar, bu işletmelerin kendi havacılık yetkilileri ile yapmaları gereken görüşmeler ve olabildiği takdirde başka havayolu işletmelerine danışıldıktan sonra, mutabık kalınacaktır. Böyle bir anlaşmaya, mümkün olduğu kadar, uygun uluslararası tarife koordinasyon mekanizmasından faydalanılarak varılacaktır. Herhangi bir çok taraflı veya iki taraflı anlaşmaya varılamaması halinde, tayin edilen her havayolu işletmesi kendi tarifesini ayrı olarak geliştirebilir.

3. 1 Herbir Âkit Taraf, kendi ülkesine veya ülkesinden taşıma ve ülkesinde duraklamaya izin verilmiş şekilde ülkesi üzerinden taşıma için her iki Âkit Devletin tayin edilen havayolu işletmelerince önerilen ücret tarifelerinin bildirilmesini veya kaydını isteyebilir.

3. 2 Böyle bir bildiri veya kayıt, önerilen yürürlük tarihinden en fazla 30 gün önce istenebilir. Bireysel hallerde bu maksimum süre azaltılabilir.

4. 1 Hiçbir Âkit Taraf, Taraflardan birinin tayin edilen havayolu işletmesince Tarafların ülkeleri arasındaki taşıma için önerilen bir tarifenin yürürlüğe konulmasını veya uygulanan bir tarifenin devam ettirilmesini engelleyecek tek taraflı bir harekette bulunmayacaktır.

4. 2 Hiçbir Âkit Taraf, bir Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin diğer Tarafın ülkesi ile üçüncü bir Devletin ülkesi arasında taşıma için önerdiği bir tarifenin yürürlüğe konulmasını veya yürürlükteki bir tarifenin devam ettirilmesini engelleyecek tek taraflı bir harekette bulunmayacaktır.

4. 3 Âkit Tarafların ülkeleri arasında taşıma için, herbir Taraf, diğer Tarafın havayolu işletmesine(lerine), tarifelerini, halen Taraflardan herhangi birinin veya üçüncü bir Devletin bir havayolu işletmesine aynı noktalar arasında benzer seferler için izin verilen tarifelere eşitlemesine izin verecektir.

4. 4 Bir Âkit Tarafın ülkesi ile üçüncü bir Devletin ülkesi arasında taşıma için, sözü edilen Taraf, diğer Tarafın havayolu işletmesine(lerine), tarifelerini, halen Taraflardan herhangi birinin veya üçüncü bir Devletin bir havayolu işletmesine aynı noktalar arasında benzer seferler için izin verilen tarifelere eşitlemesine izin verecektir.

4.5 Âkit Taraflardan biri, bir tarifenin yukarıdaki 1. 2 fıkrada tarif edilen kategorilere girdiğine inandığında, (en kısa sürede veya en azından) tarifenin bildirildiği veya kaydedildiği günden itibaren 15 gün içinde diğer Tarafa memnuniyetsizlik ihbarında bulunacak ve 5 inci paragrafta yazılı danışma süreçlerinden yararlanabilecektir. Ancak, her iki Taraf da bu süreçlere konu olan tarifeleri onaylamama hususunda yazılı bir anlaşmaya varmadıkça, tarifeler onaylanmış sayılacaktır.

5. Herbir Âkit Taraf, diğer Tarafın bir havayolu işletmesinin işbu Anlaşma ile kapsanan seferler için uyguladığı herhangi bir tarife hakkında, sözkonusu tarifenin bir memnuniyetsizlik bildirisine konu olmuş olması hali de dahil, danışmalarda bulunma talebinde bulunabilir. Bu danışmalar, talebin alınmasından sonra en geç 30 gün içinde yapılacaktır. Taraflar sorunlara makul bir çözüm için gerekli bilginin sağlanmasında işbirliği yapacaklardır. Eğer Taraflar, hakkında memnuniyetsizlik bildirimi verilen bir tarife konusunda anlaşmaya varırlarsa, herbir Taraf o anlaşmayı yürürlüğe koymak için elinden geleni yapacak, fakat anlaşmaya varılmazsa sözkonusu tarife yürürlüğe girecek veya yürürlükte kalmaya devam edecektir.

6. İşbu maddenin hükümlerine göre belirlenmiş bir tarife, ilgili havayolu işletmesi(leri) tarafından geri alınmadıkça, varsa bitiş tarihine kadar veya yeni tarifelerin onanmasına kadar yürürlükte kalacaktır. Her iki Âkit Taraf tarifenin kaldırılması hususunda anlaşmadıkça ilk bitiş tarihi uzatılabilir. Bir tarifenin bitiş tarihi onanmış ve yeni tarifenin verilmemiş ve onanmamış olması halinde, o tarife ilgili havayolu işletmesi(leri) tarafından geri alınıncaya veya her iki Âkit Taraf tarifenin kaldırılması gerektiği hususunda anlaşıncaya kadar yürürlükte kalacaktır."

MADDE 5

Anlaşmanın 10 uncu Maddesinin metni aşağıdaki metinle değiştirilecektir :

"MADDE 10

 

1. Herbir Âkit Taraf, diğer Âkit Tarafın tayin edilmiş havayolu işletmelerine, karşılıklı esas üzerinden, kendi Devlet toprağında bürolar açma ve belirtilen hatlar üzerinde mutabık kalınan seferlerin yürütülmesi ile ilgili işler için gerekli olabilecek kendi veya yerli ticarî, teknik, işletmeci ve idarî personeli bulundurma hakkı verir. Bu büroların kurulması ve yukarıda anılan personelin istihdamı, bu hakkı veren Âkit Tarafın ulusal yasa ve diğer mevzuatına tâbi olacaktır.

2. Herbir Âkit Tarafın tayin edilmiş havayolu işletmelerinin uluslararası hava seferlerinde taşıma için kendi belgelerini çıkarma, reklam yapma ve bu belgelerin satışının promosyonunu diğer Âkit Tarafın Devlet toprağında yürütme hakkı olacaktır. Satışlar, ya doğrudan kendi büroları aracılığıyla ve/veya seyahat acentaları aracılığıyla, diğer Âkit Tarafta yürürlükte bulunan ulusal yasa ve diğer mevzuata göre gerçekleştirilecektir.

3. 2 nci paragrafta değinilen taşıma belgelerinin diğer Âkit Tarafın toprağında satışı yerli para veya herhangi bir serbestçe çevrilebilen (konvertibl) döviz karşılığında yapılabilir."

MADDE 6

Anlaşma metnine aşağıda içeriği yazılı Madde 10 bis dahil edilecektir :

"MADDE 10 bis

1. Herbir Âkit Taraf, diğer Âkit Tarafın tayin edilmiş havayolu işletmelerine, bu diğer Âkit Tarafın tayin edilmiş havayolu işletmelerinin yolcu, bagaj, kargo ve posta taşımacılığı ile ilgili kendi Devlet toprağında kazanılan gelirlerin giderlere göre kalan fazlalığını serbestçe ve derhal transfer etme hakkını verir. Bu transfer konvertibl bir döviz üzerinden transfer günü geçerli olan resmî kurdan yapılacaktır.

2. Âkit Taraflar arasında özel bir ödeme anlaşmasının mevcut olduğu durumlarda, transfer bu anlaşma hükümlerine göre yapılır."

MADDE 7

12 nci Maddenin 1 inci paragrafının metni, Anlaşmanın son cümlesi aşağıdaki metin ile değiştirilecektir :

"Bu şekilde mutabık kalınan değişiklikler, Âkit Tarafların, sözkonusu değişikliklerin yürürlüğe girmeleri için kendi ulusal mevzuatlarının gerektirdiği prosedürlerin tamamlandığını diplomatik kanallardan birbirlerine bildirdikleri son tarihte yürürlüğe girecektir."

MADDE 8

Anlaşma metni içeriği aşağıda yazılı 13 bis Maddesinin metni ile tamamlanacaktır :

"MADDE 13 bis

1.Uluslararası hukuka göre olan hak ve yükümlülüklerine uygun olarak, Âkit Taraflar sivil havacılığın güvenliğini yasadışı müdahale eylemlerine karış koruma hususunda birbirlerine olan yükümlülüklerinin, bu Anlaşmanın ayrılmaz bir parçasını oluşturduğunu teyid ederler. Uluslararası hukuka göre olan hak ve yükümlülüklerinin genel niteliğini kısıtlamaksızın, Âkit Taraflar özellikle 14 Eylül 1963 tarihli Uçaklarda İşlenen Suçlar ve Diğer Bazı Eylemlere İlişkin Tokyo Sözleşmesi, 16 Aralık 1970 tarihli Uçakların Yasadışı Yollarla Ele Geçirilmesinin Önlenmesine İlişkin Lahey Sözleşmesi, 23 Eylül 1971 tarihli Sivil Havacılık Güvenliğine Karşı İşlenen Suçların Önlenmesine İlişkin Montreal Sözleşmesi ve Âkit Tarafların taraf olacakları diğer herhangi bir sivil havacılık güvenliğine ilişkin sözleşmeye uygun hareket edeceklerdir.

2. Âkit Taraflar, talep üzerine, sivil uçakların yasadışı yollarla ele geçirilmesini ve bu uçakların, yolcularının ve mürettebatının, havaalanlarının ve hava seyrüsefer tesislerinin emniyetine karşı diğer yasadışı eylemleri ve sivil havacılığın güvenliğine ilişkin diğer herhangi bir tehdidi önlemek için birbirlerine her türlü yardımda bulunacaklardır.

3. Âkit Taraflar, karşılıklı ilişkilerinde, kendilerine uygulanabilir olduğu ölçüde, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilâtı tarafından belirlenen ve Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesinin Eki olan havacılık güvenliği hükümlerine uygun hareket edeceklerdir. Taraflar, kendi tescilindeki uçak işletmecilerinin veya işyeri merkezi veya daimi adresi kendi Devlet toprağında bulunan uçak işletmecilerinin ve kendi Devlet toprağındaki havaalanı işletmecilerinin sözkonusu havacılık güvenliği hükümlerine uygun hareket etmelerini isteyeceklerdir.

4. Âkit Taraflardan herbiri, sözkonusu uçak işletmecilerinden diğer Âkit Tarafın Devlet toprağına giriş, bu topraktan çıkış veya bu toprakta kalınan süre zarfında diğer Âkit Tarafça yukarıdaki 3 üncü paragrafta atıfta bulunulan havacılık güvenliği hükümlerine uymalarının istenebileceği hususunda mutabıktır. Âkit Taraflardan herbiri, kendi Devlet toprağında uçakların korunması, yolcuların, mürettebatın, el bagajlarının, bagajın, kargo ve uçak levazımatının binme veya yükleme öncesinde ve sırasında kontrolü amacıyla yeterli tedbirlerin alınmasını ve etkin şekilde uygulanmasını sağlayacaktır. Âkit Taraflardan herbiri, belli bir tehdidin bertaraf edilmesi amacıyla diğer Âkit Tarafın makul özel güvenlik tedbirleri alınması yolundaki herhangi bir talebini olumlu şekilde dikkate alacaktır.

5. Sivil uçakların yasadışı yollarla ele geçirilmesi olayı veya bu yönde bir tehdidin vuku bulması veya uçaklara, uçak yolcularına ve mürettebatına, havaalanlarına veya hava seyrüsefer tesislerine yönelik diğer yasadışı müdahalelerin meydana gelmesi halinde, Âkit Taraflar haberleşmede ve bu tür bir olayın veya olay tehdidinin süratli ve güvenli biçimde sona erdirilmesini amaçlayan diğer uygun tedbirlerin alınmasında kolaylık sağlayarak birbirlerine yardımcı olacaklardır.

6. Herbir Âkit Taraf, eğer insan hayatını koruma görevi hava aracının ayrılmasını gerektirmiyor ise, bir yasadışı müdahale eylemine maruz kalıp kendi toprağına iniş yapmış bir hava aracının yerde tutulması için uygun göreceği önlemleri alır. Mümkün olduğunda bu önlemler karşılıklı danışmalar sonucu alınır.

7. Bu maddenin havacılık güvenliğine ilişkin hükümlerinin uygulanmasında Âkit Taraflardan birinin sorunlarla karşılaşması halinde, Âkit Taraflardan birinin yetkili havacılık makamları, diğer Âkit Tarafın yetkili havacılık makamlarından ivedi danışmalarda bulunma talebinde bulunabilir.”

MADDE 9

Anlaşmanın I. Eki'nin metninde şu metinler silinecektir : Madde 1'in 1 inci ve 3 üncü paragrafları, Madde 4 ve Madde 5.

Anlaşmanın I. Eki'nin 1 inci Maddesi yalnız bir paragraftan ibaret olacaktır, yani Anlaşmanın  Ek I'inin 1 inci Maddesinin 2 nci paragrafından.

Anlaşmanın I. Eki'nin 6 ncı Maddesi, bunun 4 üncü Maddesi olacaktır.

MADDE 10

Anlaşmanın II. Eki'nin metni aşağıdaki metinle değiştirilecektir :

"EK II

1. Romanya Hükümetince tayin edilmiş havayolu işletmesi veya işletmelerini aşağıdaki hatlarda işbu Anlaşmanın 2 nci 8 inci Madde hükümlerine göre hava seferleri işletmeye hakkı olacaktır :

Romanya'daki noktalardan-İstanbul ve/ veya Ankara'ya ve tersi.

Romanya'daki noktalardan-İstanbul ve/veya Ankara'ya ve ileri bir noktaya, ve tersi

2. Türkiye Cumhuriyeti Hükümetince tayin edilmiş havayolu işletmesi veya işletmelerinin aşağıdaki hatlarda işbu Anlaşmanın 2 nci ve 8 inci Madde hükümlerine göre hava seferleri işletmeye hakkı olacaktır :

Türkiye Cumhuriyetindeki noktalardan-Bükreş'e ve/veya daha sonra belirtilecek Romanya'da ikinci bir noktaya, ve tersi.

Türkiye Cumhuriyetindeki noktalardan-Bükreş'e ve/veya daha sonra belirtilecek Romanya'da ikinci bir noktaya ve ileri bir noktaya, ve tersi

3. Âkit Tarafların Devlet topraklarında mevcut havayolları şebekesi ve Âkit Taraflarca kendi Devlet toprakları ve ileri noktalar arasında hava seferlerinin kurulması ile ilgili beyan edilen gelecekteki ihtiyaçlar dikkate alınarak :

a) Romanya tarafından tayin edilmiş havayolu işletmesi veya işletmeleri mutabık kalınan seferlerin işletilmesinde Türkiye Cumhuriyeti topraklarında aşağıdaki hava hatlarını takip etmeye yetkili olacaklardır :

i. Radovetz FIR-A. 4-Tekirdağ-G.12 ve/veya G.1A-G.1-İstanbul - A.16-Afyon-A.16-Antalya-A.16D ve tersi

ii. Radovetz FIR-A. 4-Tekirdağ-G.12 ve/veya G.1A-G.1-İstanbul - A.16-Afyon-B.15-Mut-B.15.A ve tersi

iii. G.1A-G.1-İstanbul-Yalova-G.8-Ankara-G.8-Gemerek-G.8-Elazığ-G.8N-Van-G8NA ve tersi

(iii) paragrafında anılan hat Türk toprağına inmeden üst geçişler için kullanılacaktır. İstanbul veya Ankara'da arızî veya teknik inişler bunun dışındadır.

b) Türkiye Cumhuriyeti tarafından tayin edilmiş havayolu işletmesi veya işletmeleri mutabık kalınan seferlerin işletilmesinde Romanya topraklarında aşağıdaki hava hatlarını takip etmeye yetkili olacaklardır :

i. Rousse-AWY3/AWY4 ve/veya Köstence FIR-AWY2-Urziceni/Bükreş-AWY7-Curtea de Arges-AWY7-Deva-AWY7-Arad-FIR ve/veya AWY*-Sibiu-AWY8-Oredea-FIR ve tersi.

ii. Rousse-AWY3-Targu Jiu-AWY5-Arad-FIR ve tersi

İşbu paragrafın (a) ve (b) alt paragraflarına göre diğer Âkit Tarafın havayolu işletmesine veya işletmelerine arz olunan hatları etkileyebilecek herbir Âkit Tarafın Devlet topraklarındaki uluslararası hava hatları şebekesinde yapılacak herhangi bir değişiklik diğer Âkit Tarafın havacılık otoritelerine zamanında bildirilecektir.”

"Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti arasında Ankara'da 2 Mayıs 1966 tarihinde imzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşması"na işbu Ek Protokol, Âkit Tarafların uluslararası anlaşmaların yürürlüğe girmesi konusundaki ulusal mevzuatları gereği onay süreçlerinin tamamlandığını diplomatik kanallar yoluyla birbirlerine bildirdikleri tarihte yürürlüğe girecektir.

Yürürlükteki "Türkiye Cumhuriyeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti arasında Ankara'da
2 Mayıs 1966 tarihinde imzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasının 12 nci Maddesi hükümlerine göre, işbu Protokolün 10 uncu Maddesinde anılan değişiklikler Âkit Tarafların havacılık otoriteleri tarafından üzerinde mutabık kalındıkları tarih olan 29 Nisan 1998'de yürürlüğe girmiştir.

İşbu Ek Protokolün geçerlilik süresi Anlaşma'nın geçerlilik süresi ile aynı olup, Anlaşma'nın geçerliliği bittiğinde sona erecektir.

İşbu Ek Protokol Ankara'da 19 Şubat 2002'de Türkçe, Romence ve İngilizce dillerinde herbiri eşit geçerlilikte ikişer nüsha olarak imzalanmıştır. İşbu Protokol hükümlerinin yorumlanmasında farklılık ortaya çıkması halinde İngilizce metin muteber olacaktır.

       TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ            ROMANYA HÜKÜMETİ

           ADINA                   ADINA

              (İmza)                     (İmza)