Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 296)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil
Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı ve Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm
ile Dışişleri
Komisyonları Raporları (1/486)
T.C.
Başbakanlık 13.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye Cumhuriyeti ile Irak
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı
Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile
Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına
Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki
Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/283 Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/286 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu,
Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı Avrupa Birliği, Ulusal
Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye
Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak
Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler,
Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına
Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/446 Köy Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir Evlenme Akdine Dayanmayan
Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak
Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve
Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye Cumhuriyeti ile Şili
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte
Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin
Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/559 Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen
Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı
1/560 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı
Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun
Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik Bildirme Kanununun Bir
Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde
Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/573 Uzman Jandarma Kanununun Bazı
Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki
Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi
Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/600 Su Ürünleri Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair Avrupa
Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi
Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna
ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici
İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela
Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/666 Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik
Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve
Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/671 Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/680 Devlet Memurları Kanunu ile Kamu
İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun
Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük
Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik
Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransa
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı Kullanımı İçin
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/732 Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan
Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas
Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü
Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin
Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı
ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/786 Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası
Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/787 Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan
Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam Belgesi Verilmesine Dair
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının
Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye Cumhuriyeti ile Çek
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme
Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/810 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/827 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna
Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika
Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin
İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik
Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) Kuruluş
Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam Yetkili
Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
KanunTasarısı
1/852 Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/867 Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan
Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların
Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis
Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/868 Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/871 1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı
Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve
Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası
Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/881 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve
Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen
Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek
Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/909 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda
Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/910 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya Cumhuriyeti
Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme
Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/915 Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması
Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan
Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün
Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/917 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve
Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta
Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/926 Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına
Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence
Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/933 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye
Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının
İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/958 Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan
Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü
Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/964 Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip
Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs
1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini
Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/974 Anti-Personel Mayınların Kullanımının,
Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası
ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat
Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin
İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/985 Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/989 Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline
İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 9.4.2002
Kanunlar ve Kararlar
Genel
Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-441/1877
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 20.3.2002 tarihinde kararlaştırılan "Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Ankara'da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı" ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
5 Haziran 1945 tarih ve
4749 sayılı Kanunla tasdik olunan 7 Aralık 1944 tarihli Şikago Milletlerarası
Sivil Havacılık Sözleşmesi'nde ticarî hakların düzenlenmesi konusunda bir
mutabakata ulaşılamamış, bu nedenle ticarî hakların, ülkeler arasında iki
taraflı sözleşmeler yoluyla düzenlenmesi gereği doğmuştur.
Hükümetimiz, ülkemizin
coğrafî durumunu ve uluslararası hava servislerinin ülkemizden geçmesinin
sağlayacağı çıkarları gözönünde tutarak, aynı zamanda millî sivil
havacılığımızı teşvik ve kalkındırmak amacıyla bugüne kadar bir çok ülke ile
iki taraflı hava taşımacılığı anlaşmaları imzalamıştır. Türkiye'nin imzaladığı
bu anlaşmalar çerçeve anlaşması niteliğindedir ve karşılıklılık esasına
dayanmaktadır.
Bu bağlamda, Hükümetimiz
ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti arasında 2 Mayıs 1966 tarihinde Ankara'da
bir Hava Taşımacılığı Anlaşması imzalanmıştır. 7 Aralık 1966 tarih ve 800
sayılı Kanun ile onaylanması uygun bulunan sözkonusu Anlaşma, 29 Mayıs 1967'de
yürürlüğe girmiştir.
Ülkemiz ile Romanya
arasındaki sivil havacılık ilişkilerini düzenleyen sözkonusu Anlaşmanın
güncelleştirilmesi amacıyla "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya
Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti arasında 2 Mayıs 1966 tarihinde Ankara'da
imzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokol" 19 Şubat 2002
tarihinde Ankara'da imzalanmıştır.
Sözkonusu Ek Protokol ile
günümüz koşullarına uygun hale getirilen Anlaşma ile iki ülke ilişkilerinin
geliştirilmesi ve sivil havacılık alanındaki işbirliğinin artırılması
hedeflenmektedir.
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve
Turizm
Komisyonu 21.2.2003
Esas No. : 1/486
Karar No. : 26
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlıkça 27.1.2003
tarihinde Komisyonumuza tali olarak havale edilen “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti
ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966
Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 19.2.2003
tarihli 6 ncı Birleşiminde Ulaştırma ve Dışişleri bakanlıkları temsilcilerinin
katılımlarıyla incelenip görüşüldü.
Ülkemiz ile Romanya
arasında 2 Mayıs 1966 tarihinde imzalanan Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
güncelleştirilmesi amacıyla imzalanan Ek Protokol, Komisyonumuzca benimsenmiş
ve tasarı kabul edilmiştir.
Raporumuz, havalesi
gereği esas komisyon olan Dışişleri Komisyonuna tevdi edilmek üzere Yüksek
Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Adem Baştürk |
İbrahim Köşdere |
Mustafa Demir |
|
|
Kayseri |
Çanakkale |
Samsun |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ayhan Zeynep Tekin |
Naci Aslan |
Ahmet Yaşar |
|
|
Adana |
Ağrı |
Aksaray |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Feyzi Berdibek |
Kemal Demirel |
Osman Aslan |
|
|
Bingöl |
Bursa |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Zülfü Demirbağ |
Mustafa Ilıcalı |
Ahmet Uzer |
|
|
Elazığ |
Erzurum |
Gaziantep |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mevlüt Coşkuner |
Recep Koral |
Mehmet Parlakyiğit |
|
|
Isparta |
İstanbul |
Kahramanmaraş |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Yıldırım |
Niyazi Özcan |
Muharrem Doğan |
|
|
Kastamonu |
Kayseri |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Recep Yıldırım |
Hasan Güyüldar |
|
|
Muğla |
Sakarya |
Tunceli |
Dışişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Dışişleri
Komisyonu 20.11.2003
Esas No. : 1/486
Karar No. : 139
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs
1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı, Komisyonumuzun 13 Kasım
2003 tarihli 24 üncü toplantısında Dışişleri Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı
temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Ülkemiz ile Romanya
arasında 2 Mayıs 1966 tarihinde imzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasının
güncelleştirilmesi amacıyla imzalanan Ek Protokol, Komisyonumuzca benimsenmiş
ve Tasarı aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Mehmet Dülger |
Eyyüp Sanay |
Hüseyin Kansu |
|
|
Antalya |
Ankara |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Özyol |
Nur Doğan Topaloğlu |
Mehmet Güner |
|
|
Adıyaman |
Ankara |
Bolu |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Dündar |
V. Haşim Oral |
M. İhsan Arslan |
|
|
Bursa |
Denizli |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Abdülbaki Türkoğlu |
Halil Akyüz |
Mehmet B. Denizolgun |
|
|
Elazığ |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Onur Öymen |
Fikret Ünlü |
Ufuk Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan Ören |
Nihat Eri |
Osman Seyfi |
|
|
Manisa |
Mardin |
Nevşehir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Süleyman Gündüz |
Öner Ergenç |
A. Müfit Yetkin |
|
|
Sakarya |
Siirt |
Şanlıurfa |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Emin Koç |
|
|
|
|
Yozgat |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE ROMANYA SOSYALİST
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA
ANKARA'DA 2 MAYIS 1966 TARİHİNDE İMZALANAN SİVİL HAVA ULAŞTIRMA ANLAŞMASINA EK
PROTOKOLÜN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 19 Şubat 2002
tarihinde Ankara'da imzalanan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya
Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara'da 2 Mayıs 1966 Tarihinde
İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşması'na Ek Protokol"ün onaylanması
uygun bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu
yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE ROMANYA SOSYALİST
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA
ANKARA'DA 2 MAYIS 1966 TARİHİNDE İMZALANAN SİVİL HAVA ULAŞTIRMA ANLAŞMASINA EK
PROTOKOLÜN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Bülent Ecevit
Başbakan
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. V. Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bak. ve Başb.
Yrd. V.
Prof. Dr. Ş. Üşenmez H. H. Özkan S.
Oral
Devlet Bakanı V. Devlet Bakanı Devlet Bakanı
R. Önal Prof. Dr. T. Toskay M. Keçeciler
Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
Prof. Dr. Ş. S. Gürel F. Bal N.
Arseven
Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
M. Yılmaz Prof. Dr. R. Mirzaoğlu Dr. Y. Karakoyunlu
Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
H. Gemici Prof. Dr. Ş. Üşenmez E. S. Gaydalı
Devlet Bakanı Devlet BakanıV. Devlet Bakanı
F. Ünlü Prof. Dr. A. Akcan R. Önal
Adalet Bakanı Millî Savunma
Bakanı V. İçişleri Bakanı V.
Prof. Dr. H. S. Türk Prof. Dr. H. Y. Gökalp Dr. Y. Karakoyunlu
Dışişleri Bakanı Maliye
Bakanı Millî Eğitim Bakanı
İ. Cem S. Oral M.
Bostancıoğlu
Bayındırlık ve İskân Bakanı Sağlık
Bakanı V. Ulaştırma Bakanı
Prof. Dr. A. Akcan Prof. Dr. R. Mirzaoğlu O. Vural
Tarım ve Köyişleri Bakanı Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı Sanayi ve Ticaret
Bakanı V.
Prof. Dr. H. Y. Gökalp Y. Okuyan Prof.
Dr. T. Toskay
En. ve Tab. Kay. Bakanı V. Kültür
Bakanı Turizm Bakanı
E. S. Gaydalı M. İ. Talay M.
Taşar
Orman Bakanı Çevre
Bakanı
Prof. Dr. N. Çağan F. Aytekin
"Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara'da 2 Mayıs 1966
Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşması"na
EK PROTOKOL
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Romanya Hükümeti, bundan böyle "Anlaşma" olarak anılacak
olan ve halen yürürlükte bulunan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya
Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti arasında Ankara'da 2 Mayıs 1966 tarihinde
imzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşması"nın Âkit Tarafları olarak;
Ülkeleri arasındaki ikili
ilişkilerin gelişmesini dikkate alarak,
Türkiye Cumhuriyeti ile
Romanya arasındaki işbirliğini ileriye götürmek arzusu ile,
Sivil hava ulaştırma
alanında ikili hukukî çerçevenin güncelleştirilmesi gerektiğini
değerlendirerek;
Aşağıdaki hususlarda
anlaşmışlardır :
MADDE 1
1. Başlık, Dibaçe ve
Anlaşma metninin neresinde geçerse geçsin "Romanya Sosyalist
Cumhuriyeti" tabiri "Romanya" tabiri ile değiştirilecektir.
2. Anlaşma ve Eklerinin
metninin neresinde geçerse geçsin "Âkit Taraf toprağı" tabiri
"Âkit Taraf Devlet toprağı" olarak değiştirilecektir.
3. Anlaşma ve Eklerinin
metninin neresinde geçerse geçsin "Âkit Tarafların uyrukları" tabiri
"Âkit Taraf Devletin uyrukları" olarak değiştirilecektir.
4. Anlaşma ve Eklerinin
metninin neresinde geçerse geçsin "Âkit Tarafların yasa ve
yönetmelikleri" tabiri "Âkit Tarafların ulusal yasa ve
yönetmelikleri" olarak değiştirilecektir.
MADDE 2
1. Anlaşmanın 1 inci
Maddesinin (a) paragrafının metni aşağıdaki metin ile değiştirilecektir :
"(a) "Toprak"
terimi, 7 Aralık 1944 tarihinde imzaya açılan Uluslararası Sivil Havacılık
Sözleşmesinin 2 nci Maddesinde belirtilen anlamı taşır."
2. Anlaşmanın 1 inci
Maddesinin (b) paragrafının metni aşağıdaki metin ile değiştirilecektir :
"(b) "Havacılık
otoriteleri" Türkiye Cumhuriyeti durumunda Ulaştırma ve İletişim
Bakanlığını, Romanya durumunda Bayındırlık, Ulaştırma ve İskân Bakanlığını, her
iki durumda anılan otoriteler tarafından halen ifa edilen görevleri ifa etmeye
yetkili bir organı ifade eder;"
3. Anlaşmanın 1 inci
Maddesine içeriği aşağıda yazılı (j) paragrafı eklenecektir :
(j) "Tarife"
terimi, taşıma ile bağlantılı önemli ilave menfaatler ve yolcu taşıma bilet
satışları veya kargo taşıma için benzer işlemler üzerinden ödenecek komisyon da
dahil olmak üzere, yolcu, bagaj veya kargo (posta hariç) taşıması için
uygulanacak fiyatları ifade eder. Taşıma fiyatı veya komisyon ödemesinin
uygulanışını düzenleyen şartlar da buna dahildir.
MADDE 3
Anlaşmanın metni, içeriği
aşağıda yazılı Madde 5 bis metni ile tamamlanacaktır:
"MADDE 5 bis
1. Her Âkit Taraf, her
zaman mürettebat, hava araçları veya bunların işletilmesine ilişkin alanlarda
diğer Âkit Tarafça kabul edilen emniyet standartları ile ilgili olarak
danışmalarda bulunmayıp talep edebilir. Böyle bir danışma, talepten itibaren 30
gün içinde gerçekleşecektir.
2. Eğer bu danışmalardan
sonra, bir Âkit Taraf, diğer Âkit Tarafın sözkonusu alanda emniyet
standartlarını en azından o sırada Şikago Sözleşmesine göre belirlenen asgari
standartlar seviyesinde bulundurup idare etmediğini tespit ederse, ilk Âkit
Taraf bu bulguları ve o asgarî standartlara uymak için gerekli görülen
tedbirleri diğer Âkit Tarafa bildirecek, diğer Âkit Taraf da uygun düzeltici
tedbiri alacaktır. Diğer Âkit Tarafın onbeş (15) gün veya mutabık kalınacak
daha uzun bir süre içinde uygun tedbiri almaması, işbu Anlaşmanın 5 inci
Maddesinin uygulanmasına neden olacaktır (işletme yetkilerinin iptali, askıya
alınması ve değiştirilmesi).
3. Şikago Sözleşmesinin
33 üncü Maddesinde sözü edilen yükümlülüklere bakılmaksızın, bir Âkit Tarafın
havayolu veya havayolları tarafından işletilen ve diğer Âkit Tarafın
topraklarına veya topraklarından seferler düzenleyen herhangi bir hava
aracının, diğer Âkit Tarafın toprakları içinde iken, bu Âkit Tarafın yetkili
temsilcileri tarafından, gecikmeye sebep olmamak şartıyla, hava aracı ve
mürettebatının belgelerinin geçerliliğinin ve hava aracı ve cihazlarının
görünür durumunun kont-rol edilmesi amacıyla, hava aracının içinde veya
etrafında bir denetime tâbi tutulabileceği hususunda mutabık kalınmıştır (Bu
Maddede "rampa denetimi" denilmektedir).
4. Eğer böyle bir rampa
denetimi veya bir dizi rampa denetimleri :
(a) Bir hava aracının
veya bir hava aracının işletilmesinin o sırada Şikago Sözleşmesine göre belirlenen
asgari standartlara uymadığı, veya
(b) O sırada Şikago
Sözleşmesi gereğince belirlenen emniyet standardının etkinlikle sürdürülmediği
ve idare edilmediği yolunda ciddî kaygılar uyandırıyorsa, denetimi yapan Âkit
Taraf Şikago Sözleşmesinin 33 üncü Maddesi amacı bakımından, o hava aracı veya
hava aracının mürettebatı ile ilgili ruhsat veya lisansların verilmiş oldukları
veya geçerli kılındıkları kuralların veya hava aracının işletilme şartlarının
Şikago Sözleşmesine göre konulan minimum standartlara eşit veya üzerinde
olmadığı sonucunu çıkartmakta serbest olacaktır.
5. Yukarıdaki 3 üncü
paragraf uyarınca bir Âkit Tarafın havayolu veya havayolları tarafından
işletilen bir hava aracına rampa denetimi amacıyla yapılan bir girişimin
sözkonusu havayolu veya havayollarının temsilcisi tarafından engellenmesi
durumunda diğer Âkit Taraf yukarıdaki 4 üncü paragrafta anılan cinsten ciddî
kaygıları doğuracak istidlalde bulunmakta ve o fıkrada anılan sonuçları
çıkarmakta serbest olacaktır.
6. Herbir Âkit Taraf, bir
rampa denetimi, bir dizi rampa denetimleri, rampa denetimi giri-şiminin
engellenmesi, danışmalar veya başka bir nedenden dolayı havayolu işletmesinin
güvenliği için hemen harekete geçilmesi gerektiği sonucunu çıkartması halinde,
diğer Âkit Tarafın havayolu işletmesi veya işletmelerinin işletme yetkilerini
askıya alma veya değiştirme hakkını saklı tutar.
7. Bir Âkit Tarafın
yukarıdaki 2 nci veya 6 ncı paragrafa göre aldığı bir tedbir, o tedbirin
alınmasına esas olan gerekçenin ortadan kalkması ile kaldırılacaktır."
MADDE 4
Anlaşmanın 9 uncu
Maddesinin metni aşağıdaki metinle değiştirilecektir :
"MADDE 9
1.1 İşbu Anlaşma ile
kapsanan seferler için bir Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmelerince
uygulanacak tarifeler, kullanıcıların çıkarları, işletme maliyetleri, hizmetin
özellikleri, komisyon oranları, makul kâr, diğer havayolu işletmelerinin
tarifeleri ve pazardaki diğer ticarî mülahazalar dahil, ilgili bütün faktörler
dikkate alınarak makul seviyelerde belirlenecektir.
1.2 Âkit Taraflar, makul
olmayan şekilde ayırımcı görünmesi, pazara hâkim bir durumun kötüye
kullanılması sonucu çok yüksek veya kısıtlayıcı olması, doğrudan veya dolaylı
sübvansiyon veya destek nedeniyle yapay şekilde düşük olması veya
"tamahkâr" olması nedenleriyle itiraz edilebilecek tarifelere karşı
özellikle dikkat etme hususunda mutabıktırlar.
2. Tarifeler, her iki
Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmelerince, mümkün olduğu kadar, bu
işletmelerin kendi havacılık yetkilileri ile yapmaları gereken görüşmeler ve
olabildiği takdirde başka havayolu işletmelerine danışıldıktan sonra, mutabık
kalınacaktır. Böyle bir anlaşmaya, mümkün olduğu kadar, uygun uluslararası
tarife koordinasyon mekanizmasından faydalanılarak varılacaktır. Herhangi bir
çok taraflı veya iki taraflı anlaşmaya varılamaması halinde, tayin edilen her
havayolu işletmesi kendi tarifesini ayrı olarak geliştirebilir.
3. 1 Herbir Âkit Taraf,
kendi ülkesine veya ülkesinden taşıma ve ülkesinde duraklamaya izin verilmiş
şekilde ülkesi üzerinden taşıma için her iki Âkit Devletin tayin edilen
havayolu işletmelerince önerilen ücret tarifelerinin bildirilmesini veya
kaydını isteyebilir.
3. 2 Böyle bir bildiri
veya kayıt, önerilen yürürlük tarihinden en fazla 30 gün önce istenebilir.
Bireysel hallerde bu maksimum süre azaltılabilir.
4. 1 Hiçbir Âkit Taraf,
Taraflardan birinin tayin edilen havayolu işletmesince Tarafların ülkeleri
arasındaki taşıma için önerilen bir tarifenin yürürlüğe konulmasını veya
uygulanan bir tarifenin devam ettirilmesini engelleyecek tek taraflı bir harekette
bulunmayacaktır.
4. 2 Hiçbir Âkit Taraf,
bir Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin diğer Tarafın ülkesi ile üçüncü
bir Devletin ülkesi arasında taşıma için önerdiği bir tarifenin yürürlüğe
konulmasını veya yürürlükteki bir tarifenin devam ettirilmesini engelleyecek
tek taraflı bir harekette bulunmayacaktır.
4. 3 Âkit Tarafların
ülkeleri arasında taşıma için, herbir Taraf, diğer Tarafın havayolu
işletmesine(lerine), tarifelerini, halen Taraflardan herhangi birinin veya
üçüncü bir Devletin bir havayolu işletmesine aynı noktalar arasında benzer
seferler için izin verilen tarifelere eşitlemesine izin verecektir.
4. 4 Bir Âkit Tarafın
ülkesi ile üçüncü bir Devletin ülkesi arasında taşıma için, sözü edilen Taraf,
diğer Tarafın havayolu işletmesine(lerine), tarifelerini, halen Taraflardan
herhangi birinin veya üçüncü bir Devletin bir havayolu işletmesine aynı
noktalar arasında benzer seferler için izin verilen tarifelere eşitlemesine
izin verecektir.
4.5 Âkit Taraflardan
biri, bir tarifenin yukarıdaki 1. 2 fıkrada tarif edilen kategorilere girdiğine
inandığında, (en kısa sürede veya en azından) tarifenin bildirildiği veya
kaydedildiği günden itibaren 15 gün içinde diğer Tarafa memnuniyetsizlik
ihbarında bulunacak ve 5 inci paragrafta yazılı danışma süreçlerinden
yararlanabilecektir. Ancak, her iki Taraf da bu süreçlere konu olan tarifeleri
onaylamama hususunda yazılı bir anlaşmaya varmadıkça, tarifeler onaylanmış
sayılacaktır.
5. Herbir Âkit Taraf,
diğer Tarafın bir havayolu işletmesinin işbu Anlaşma ile kapsanan seferler için
uyguladığı herhangi bir tarife hakkında, sözkonusu tarifenin bir
memnuniyetsizlik bildirisine konu olmuş olması hali de dahil, danışmalarda
bulunma talebinde bulunabilir. Bu danışmalar, talebin alınmasından sonra en geç
30 gün içinde yapılacaktır. Taraflar sorunlara makul bir çözüm için gerekli
bilginin sağlanmasında işbirliği yapacaklardır. Eğer Taraflar, hakkında
memnuniyetsizlik bildirimi verilen bir tarife konusunda anlaşmaya varırlarsa,
herbir Taraf o anlaşmayı yürürlüğe koymak için elinden geleni yapacak, fakat
anlaşmaya varılmazsa sözkonusu tarife yürürlüğe girecek veya yürürlükte kalmaya
devam edecektir.
6. İşbu maddenin
hükümlerine göre belirlenmiş bir tarife, ilgili havayolu işletmesi(leri)
tarafından geri alınmadıkça, varsa bitiş tarihine kadar veya yeni tarifelerin
onanmasına kadar yürürlükte kalacaktır. Her iki Âkit Taraf tarifenin
kaldırılması hususunda anlaşmadıkça ilk bitiş tarihi uzatılabilir. Bir
tarifenin bitiş tarihi onanmış ve yeni tarifenin verilmemiş ve onanmamış olması
halinde, o tarife ilgili havayolu işletmesi(leri) tarafından geri alınıncaya
veya her iki Âkit Taraf tarifenin kaldırılması gerektiği hususunda anlaşıncaya
kadar yürürlükte kalacaktır."
MADDE 5
Anlaşmanın 10 uncu
Maddesinin metni aşağıdaki metinle değiştirilecektir :
"MADDE 10
1. Herbir Âkit Taraf,
diğer Âkit Tarafın tayin edilmiş havayolu işletmelerine, karşılıklı esas
üzerinden, kendi Devlet toprağında bürolar açma ve belirtilen hatlar üzerinde
mutabık kalınan seferlerin yürütülmesi ile ilgili işler için gerekli olabilecek
kendi veya yerli ticarî, teknik, işletmeci ve idarî personeli bulundurma hakkı
verir. Bu büroların kurulması ve yukarıda anılan personelin istihdamı, bu hakkı
veren Âkit Tarafın ulusal yasa ve diğer mevzuatına tâbi olacaktır.
2. Herbir Âkit Tarafın
tayin edilmiş havayolu işletmelerinin uluslararası hava seferlerinde taşıma
için kendi belgelerini çıkarma, reklam yapma ve bu belgelerin satışının
promosyonunu diğer Âkit Tarafın Devlet toprağında yürütme hakkı olacaktır.
Satışlar, ya doğrudan kendi büroları aracılığıyla ve/veya seyahat acentaları
aracılığıyla, diğer Âkit Tarafta yürürlükte bulunan ulusal yasa ve diğer
mevzuata göre gerçekleştirilecektir.
3. 2 nci paragrafta
değinilen taşıma belgelerinin diğer Âkit Tarafın toprağında satışı yerli para
veya herhangi bir serbestçe çevrilebilen (konvertibl) döviz karşılığında
yapılabilir."
MADDE 6
Anlaşma metnine aşağıda
içeriği yazılı Madde 10 bis dahil edilecektir :
"MADDE 10 bis
1. Herbir Âkit Taraf,
diğer Âkit Tarafın tayin edilmiş havayolu işletmelerine, bu diğer Âkit Tarafın
tayin edilmiş havayolu işletmelerinin yolcu, bagaj, kargo ve posta taşımacılığı
ile ilgili kendi Devlet toprağında kazanılan gelirlerin giderlere göre kalan
fazlalığını serbestçe ve derhal transfer etme hakkını verir. Bu transfer
konvertibl bir döviz üzerinden transfer günü geçerli olan resmî kurdan
yapılacaktır.
2. Âkit Taraflar arasında
özel bir ödeme anlaşmasının mevcut olduğu durumlarda, transfer bu anlaşma
hükümlerine göre yapılır."
MADDE 7
12 nci Maddenin 1 inci
paragrafının metni, Anlaşmanın son cümlesi aşağıdaki metin ile
değiştirilecektir :
"Bu şekilde mutabık
kalınan değişiklikler, Âkit Tarafların, sözkonusu değişikliklerin yürürlüğe
girmeleri için kendi ulusal mevzuatlarının gerektirdiği prosedürlerin
tamamlandığını diplomatik kanallardan birbirlerine bildirdikleri son tarihte
yürürlüğe girecektir."
MADDE 8
Anlaşma metni içeriği
aşağıda yazılı 13 bis Maddesinin metni ile tamamlanacaktır :
"MADDE 13 bis
1.Uluslararası hukuka göre
olan hak ve yükümlülüklerine uygun olarak, Âkit Taraflar sivil havacılığın
güvenliğini yasadışı müdahale eylemlerine karış koruma hususunda birbirlerine
olan yükümlülüklerinin, bu Anlaşmanın ayrılmaz bir parçasını oluşturduğunu
teyid ederler. Uluslararası hukuka göre olan hak ve yükümlülüklerinin genel
niteliğini kısıtlamaksızın, Âkit Taraflar özellikle 14 Eylül 1963 tarihli
Uçaklarda İşlenen Suçlar ve Diğer Bazı Eylemlere İlişkin Tokyo Sözleşmesi, 16
Aralık 1970 tarihli Uçakların Yasadışı Yollarla Ele Geçirilmesinin Önlenmesine
İlişkin Lahey Sözleşmesi, 23 Eylül 1971 tarihli Sivil Havacılık Güvenliğine
Karşı İşlenen Suçların Önlenmesine İlişkin Montreal Sözleşmesi ve Âkit
Tarafların taraf olacakları diğer herhangi bir sivil havacılık güvenliğine
ilişkin sözleşmeye uygun hareket edeceklerdir.
2. Âkit Taraflar, talep
üzerine, sivil uçakların yasadışı yollarla ele geçirilmesini ve bu uçakların,
yolcularının ve mürettebatının, havaalanlarının ve hava seyrüsefer tesislerinin
emniyetine karşı diğer yasadışı eylemleri ve sivil havacılığın güvenliğine
ilişkin diğer herhangi bir tehdidi önlemek için birbirlerine her türlü yardımda
bulunacaklardır.
3. Âkit Taraflar,
karşılıklı ilişkilerinde, kendilerine uygulanabilir olduğu ölçüde, Uluslararası
Sivil Havacılık Teşkilâtı tarafından belirlenen ve Uluslararası Sivil Havacılık
Sözleşmesinin Eki olan havacılık güvenliği hükümlerine uygun hareket
edeceklerdir. Taraflar, kendi tescilindeki uçak işletmecilerinin veya işyeri
merkezi veya daimi adresi kendi Devlet toprağında bulunan uçak işletmecilerinin
ve kendi Devlet toprağındaki havaalanı işletmecilerinin sözkonusu havacılık
güvenliği hükümlerine uygun hareket etmelerini isteyeceklerdir.
4. Âkit Taraflardan
herbiri, sözkonusu uçak işletmecilerinden diğer Âkit Tarafın Devlet toprağına
giriş, bu topraktan çıkış veya bu toprakta kalınan süre zarfında diğer Âkit
Tarafça yukarıdaki 3 üncü paragrafta atıfta bulunulan havacılık güvenliği
hükümlerine uymalarının istenebileceği hususunda mutabıktır. Âkit Taraflardan
herbiri, kendi Devlet toprağında uçakların korunması, yolcuların, mürettebatın,
el bagajlarının, bagajın, kargo ve uçak levazımatının binme veya yükleme
öncesinde ve sırasında kontrolü amacıyla yeterli tedbirlerin alınmasını ve
etkin şekilde uygulanmasını sağlayacaktır. Âkit Taraflardan herbiri, belli bir
tehdidin bertaraf edilmesi amacıyla diğer Âkit Tarafın makul özel güvenlik
tedbirleri alınması yolundaki herhangi bir talebini olumlu şekilde dikkate
alacaktır.
5. Sivil uçakların
yasadışı yollarla ele geçirilmesi olayı veya bu yönde bir tehdidin vuku bulması
veya uçaklara, uçak yolcularına ve mürettebatına, havaalanlarına veya hava
seyrüsefer tesislerine yönelik diğer yasadışı müdahalelerin meydana gelmesi
halinde, Âkit Taraflar haberleşmede ve bu tür bir olayın veya olay tehdidinin
süratli ve güvenli biçimde sona erdirilmesini amaçlayan diğer uygun tedbirlerin
alınmasında kolaylık sağlayarak birbirlerine yardımcı olacaklardır.
6. Herbir Âkit Taraf,
eğer insan hayatını koruma görevi hava aracının ayrılmasını gerektirmiyor ise,
bir yasadışı müdahale eylemine maruz kalıp kendi toprağına iniş yapmış bir hava
aracının yerde tutulması için uygun göreceği önlemleri alır. Mümkün olduğunda
bu önlemler karşılıklı danışmalar sonucu alınır.
7. Bu maddenin havacılık
güvenliğine ilişkin hükümlerinin uygulanmasında Âkit Taraflardan birinin
sorunlarla karşılaşması halinde, Âkit Taraflardan birinin yetkili havacılık
makamları, diğer Âkit Tarafın yetkili havacılık makamlarından ivedi
danışmalarda bulunma talebinde bulunabilir.”
MADDE 9
Anlaşmanın I. Eki'nin
metninde şu metinler silinecektir : Madde 1'in 1 inci ve 3 üncü paragrafları,
Madde 4 ve Madde 5.
Anlaşmanın I. Eki'nin 1
inci Maddesi yalnız bir paragraftan ibaret olacaktır, yani Anlaşmanın Ek I'inin 1 inci Maddesinin 2 nci paragrafından.
Anlaşmanın I. Eki'nin 6
ncı Maddesi, bunun 4 üncü Maddesi olacaktır.
MADDE 10
Anlaşmanın II. Eki'nin
metni aşağıdaki metinle değiştirilecektir :
"EK II
1. Romanya Hükümetince
tayin edilmiş havayolu işletmesi veya işletmelerini aşağıdaki hatlarda işbu
Anlaşmanın 2 nci 8 inci Madde hükümlerine göre hava seferleri işletmeye hakkı
olacaktır :
Romanya'daki
noktalardan-İstanbul ve/ veya Ankara'ya ve tersi.
Romanya'daki
noktalardan-İstanbul ve/veya Ankara'ya ve ileri bir noktaya, ve tersi
2. Türkiye Cumhuriyeti
Hükümetince tayin edilmiş havayolu işletmesi veya işletmelerinin aşağıdaki
hatlarda işbu Anlaşmanın 2 nci ve 8 inci Madde hükümlerine göre hava seferleri
işletmeye hakkı olacaktır :
Türkiye Cumhuriyetindeki
noktalardan-Bükreş'e ve/veya daha sonra belirtilecek Romanya'da ikinci bir
noktaya, ve tersi.
Türkiye Cumhuriyetindeki
noktalardan-Bükreş'e ve/veya daha sonra belirtilecek Romanya'da ikinci bir
noktaya ve ileri bir noktaya, ve tersi
3. Âkit Tarafların Devlet
topraklarında mevcut havayolları şebekesi ve Âkit Taraflarca kendi Devlet
toprakları ve ileri noktalar arasında hava seferlerinin kurulması ile ilgili
beyan edilen gelecekteki ihtiyaçlar dikkate alınarak :
a) Romanya tarafından
tayin edilmiş havayolu işletmesi veya işletmeleri mutabık kalınan seferlerin
işletilmesinde Türkiye Cumhuriyeti topraklarında aşağıdaki hava hatlarını takip
etmeye yetkili olacaklardır :
i. Radovetz FIR-A.
4-Tekirdağ-G.12 ve/veya G.1A-G.1-İstanbul - A.16-Afyon-A.16-Antalya-A.16D ve
tersi
ii. Radovetz FIR-A.
4-Tekirdağ-G.12 ve/veya G.1A-G.1-İstanbul - A.16-Afyon-B.15-Mut-B.15.A ve tersi
iii.
G.1A-G.1-İstanbul-Yalova-G.8-Ankara-G.8-Gemerek-G.8-Elazığ-G.8N-Van-G8NA ve
tersi
(iii) paragrafında anılan
hat Türk toprağına inmeden üst geçişler için kullanılacaktır. İstanbul veya
Ankara'da arızî veya teknik inişler bunun dışındadır.
b) Türkiye Cumhuriyeti
tarafından tayin edilmiş havayolu işletmesi veya işletmeleri mutabık kalınan
seferlerin işletilmesinde Romanya topraklarında aşağıdaki hava hatlarını takip
etmeye yetkili olacaklardır :
i. Rousse-AWY3/AWY4
ve/veya Köstence FIR-AWY2-Urziceni/Bükreş-AWY7-Curtea de
Arges-AWY7-Deva-AWY7-Arad-FIR ve/veya AWY*-Sibiu-AWY8-Oredea-FIR ve tersi.
ii. Rousse-AWY3-Targu
Jiu-AWY5-Arad-FIR ve tersi
İşbu paragrafın (a) ve (b)
alt paragraflarına göre diğer Âkit Tarafın havayolu işletmesine veya
işletmelerine arz olunan hatları etkileyebilecek herbir Âkit Tarafın Devlet
topraklarındaki uluslararası hava hatları şebekesinde yapılacak herhangi bir
değişiklik diğer Âkit Tarafın havacılık otoritelerine zamanında
bildirilecektir.”
"Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti arasında Ankara'da 2 Mayıs
1966 tarihinde imzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşması"na işbu Ek
Protokol, Âkit Tarafların uluslararası anlaşmaların yürürlüğe girmesi
konusundaki ulusal mevzuatları gereği onay süreçlerinin tamamlandığını
diplomatik kanallar yoluyla birbirlerine bildirdikleri tarihte yürürlüğe
girecektir.
Yürürlükteki
"Türkiye Cumhuriyeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti arasında Ankara'da
2 Mayıs 1966 tarihinde imzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasının 12 nci
Maddesi hükümlerine göre, işbu Protokolün 10 uncu Maddesinde anılan
değişiklikler Âkit Tarafların havacılık otoriteleri tarafından üzerinde mutabık
kalındıkları tarih olan 29 Nisan 1998'de yürürlüğe girmiştir.
İşbu Ek Protokolün
geçerlilik süresi Anlaşma'nın geçerlilik süresi ile aynı olup, Anlaşma'nın
geçerliliği bittiğinde sona erecektir.
İşbu Ek Protokol
Ankara'da 19 Şubat 2002'de Türkçe, Romence ve İngilizce dillerinde herbiri eşit
geçerlilikte ikişer nüsha olarak imzalanmıştır. İşbu Protokol hükümlerinin
yorumlanmasında farklılık ortaya çıkması halinde İngilizce metin muteber
olacaktır.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ROMANYA
HÜKÜMETİ
ADINA ADINA
(İmza) (İmza)