Dönem : 22           Yasama Yılı : 2

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 298)

 

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında 12.11.2003 Tarihli ve 5001 Sayılı Kanun ile Anayasanın       89 uncu Maddesi Gereğince Cumhurbaşkanınca Bir Daha Görüşülmek Üzere Geri Gönderme Tezkeresi ve Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu (1/704)

 

                 T.C.

Cumhurbaşkanlığı       21.11.2003

Sayı : B.01.0.KKB.01-18/A-11-2003-1350

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

İLGİ: 13.11.2003 günlü, A.01.0.GNS.0.10.00.02-3219/12210 sayılı yazınız.

Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu'nca 12.11.2003 gününde kabul edilen 5001 sayılı "Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun" incelenmiştir:

İncelenen Yasa'nın 1. maddesiyle, 17.07.1963 günlü, 278 sayılı "Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanun"a eklenen geçici 3. maddenin 1. fıkrasında,

"Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte boş bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine, 4 üncü maddede belirtilen niteliklere uygun kişiler arasından, 4 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen oranlar çerçevesinde bir defaya mahsus olmak üzere Başbakan tarafından atama yapılır."

Denilmektedir.

1- Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, 278 sayılı Yasa'yla, müspet bilimlerde araştırma ve geliştirme etkinliklerini ülke kalkınmasındaki önceliklere göre geliştirmek, özendirmek, düzenlemek, eşgüdüm sağlamak, bilimsel ve teknik bilgilere erişmek ve erişilmesini olanaklı kılmak amacıyla, tüzel kişiliğe, idari ve mali özerkliğe sahip, Başbakan'a bağlı olarak kurulmuştur.

Kurum, kuruluş amacına uygun biçimde, "Bilim Kurulu", "Başkanlık", "Araştırma Grupları" ve "Araştırma Merkezleri, Enstitüler ve benzeri birimler"den oluşturulmuştur.

278 sayılı Yasa'nın 498 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile yeniden düzenlenen 4. maddesinde,

- Bilim Kurulu'nun, Başkan ve oniki üyeden oluşacağı,

- Kurum Başkanı'nın aynı zamanda Bilim Kurulu'nun Başkanı olduğu, Başkan'ın bulunmadığı zaman, görevlendireceği bir Bilim Kurulu üyesinin Başkanlığa vekâlet edeceği,

- Bilim Kurulu'nun toplantı ve karar yeter sayısının yedi olduğu,

- Bilim Kurulu'nun oniki üyesinden sekizinin, müspet bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla, dördünün özel ya da kamu kesiminden üstün nitelikli hizmetleriyle tanınmış kişiler arasından seçileceği; ilk gruptaki sekiz üyenin en az yarısının Türkiye Bilimler Akademisi asli üyeleri arasından seçilmesinin zorunlu bulunduğu,

- Üyelik süresinin dört yıl olduğu, açılacak üyelikler için Bilim Kurulu'nca gizli oyla ve üye tamsayısının çoğunluğu ile seçim yapılacağı ve Bilim Kurulu üyeliği seçiminin Başbakan'ın onayı ile kesinleşeceği,

Kurala bağlanmıştır.

278 sayılı Yasa'nın 498 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile değişik 5. maddesinin ikinci fıkrasında ise, Kurum Başkanı'nın nitelikleri, seçim yöntemi, görev ve yetkileri düzenlenmiştir. Fıkraya göre Kurum Başkanı, müspet bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla tanınmış kişiler arasından Bilim Kurulu'nca seçilip, Başbakan'ın önerisi üzerine Cumhurbaşkanı'nca atanmaktadır.

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu hizmet yönünden yerinden yönetim kuruluşu olup, merkezi yönetimin sıralı denetiminin dışındadır. Anayasa'nın 123. maddesindeki "idarenin bütünlüğü" ilkesinin gereği olarak, Başbakan'ın Kurum üzerinde "vesayet" yetkisi bulunmaktadır.

Başbakan'ın Kurum'a ilişkin vesayet yetkisi, Başkan ve üyelerin seçimi ile Kurum'un denetiminde somutlaşmaktadır.

Başbakan'ın Başkan ve üyelere ilişkin vesayet yetkisi, bu kişileri doğrudan seçme ya da belirleme hakkını içermemektedir.

Kurum'un denetimi ise, 278 sayılı Yasa'nın 11. maddesi uyarınca Başbakanlıkça atanan üç denetçi tarafından yapılmakta, denetim raporu Yasa'nın 12. maddesine göre, Yüksek Denetleme Kurulu, Sayıştay ve Maliye Bakanlığı elemanlarından oluşan yedi kişilik bir Kurul'ca incelenerek sonuçlandırılmaktadır. Maddede ayrıca, hesapların ve bilançonun bu Kurul'ca onaylanmasının Bilim Kurulu ve Başkan'ın ibrası anlamına geldiği kurala bağlanmıştır.

Yukarıda açıklanan kuruluş amacı, oluşumu, Başkan ve üyelerinin seçim yöntemi, denetimi ve 278 sayılı Yasa'nın 2. maddesinde yer verilen görev ve yetkileri bir arada düşünüldüğünde, tüm düzenlemelerin, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu'nun "idari, malî ve bilimsel özerkliği"ni sağlamayı amaçlayan hukuksal araçlar olduğu görülmektedir.

Yapılacak yasal düzenlemelerin, Kurum'un işlevinden kaynaklanan bu özerk yapısına zarar vermemesi gerekmektedir.

2- İncelenen Yasa'yla, Yasa'nın yürürlüğe girdiği günde boş bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine yapılacak seçimin yöntemi değiştirilmekte, 278 sayılı Yasa ile Bilim Kurulu'na tanınan üyeleri seçme yetkisi, bir kez kullanılmak üzere Başbakan'a devredilmektedir.

Yasa'nın gerekçesinde,

- Kurum Başkanlığı ile altı üyeliğinin boşaldığı, böylece Bilim Kurulu'nun toplantı ve karar yeter sayısının kalmadığı,

- Bu nedenle boş bulunan ya da boşalacak olan Başkan ve üyelik için Bilim Kurulu'nca seçim yapılmasına olanak bulunmadığı,

- İncelenen Yasa'nın, Kurum'un etkinliğini sürdürebilmesi için hazırlandığı,

Belirtilmektedir.

278 sayılı Yasa'nın 498 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile değişik 5. maddesinin ikinci fıkrasında "Başkan, Bilim Kurulu'nca müspet bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla tanınmış kişiler arasından seçilir ve Başbakan'ın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanır." denilerek, Başkan'ın seçim yöntemi belirtilmiştir.

Aynı zamanda Kurum'un da Başkanı olan Bilim Kurulu Başkanı'nın görev süresinin 30.05.2003 gününde dolacak olması gözönünde tutularak Bilim Kurulu'nca 01.02.2003 gününde seçim yapılmış ve mevcut Başkan'ın yeniden seçildiğine ilişkin seçim sonucu 06.05.2003 gününde Başbakanlığa iletilmiştir. Buna karşılık, seçilen kişi atanmak üzere Başbakan'ca Cumhurbaşkanı'na önerilmemiştir.

Ayrıca, Bilim Kurulu'nun altı üyesinin görev süresinin 21.09.2003 gününde dolacak olması nedeniyle Kurul'ca, 278 sayılı Yasa'nın 498 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile yeniden düzenlenen 4. maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinde yer verilen "Açılacak üyelikler için Kurul tarafından gizli oyla ve üye tamsayısının çoğunluğu ile seçim yapılır." kuralı gereğince altı üyenin seçimine ilişkin sonuç da Başbakanlığa bildirilmiştir. Ne var ki, yapılan seçim, Başbakan'ca onaylanmadığı için seçim kesinleşmemiş, böylece Kurul toplantı ve karar yeter sayısını kaybetmiştir.

Kurul'da halen altı üye kalmıştır ve bu nedenle Bilim Kurulu toplanamaz ve görev yapamaz duruma düşürülmüştür.

Görevlerinin niteliği, bilimsel etkinliklerinin ağırlık ve önemi nedeniyle tüzel kişilik, idari, mali ve bilimsel özerklik tanınarak kurulan Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu'nun her türlü dış etkilerden ve siyasal karışmalardan uzak tutulması ve bilimsel saygınlığının korunmasına özen gösterilmesi gerekmektedir.

Bu nedenledir ki, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu'nun ilk kuruluşunda, Bilim Kurulu ilk kez oluşturulurken, tüm üyelerin bir kezlik Başbakan'ca atanması olanaklı iken, 278 sayılı Yasa'nın geçici 1. maddesiyle Başbakan'a yalnızca beş üyeyi seçme yetkisi verilmiş, kalan üyeleri seçme yetkisi Bilim Kurulu'na bırakılarak, Kurum'un özerk yapısına özen gösterilmiştir.

Üstelik, geçici 1. maddede, Başbakan'a tanınan beş üyeyi seçme yetkisi, doğrudan kullanılacak bir yetki olarak düzenlenmemiş; üniversitelerin göstereceği üçer, Millî Eğitim Bakanlığı'nca saptanacak üç, Millî Savunma, Bayındırlık, Sağlık ve Sosyal Yardım, Tarım ve Sanayi bakanlıklarınca saptanacak birer aday arasından seçim yapılması öngörülerek, Başbakan'a verilen yetki sınırlandırılmıştır.

Anayasa'nın 2. maddesinde, hukuk devleti ilkesi Türkiye Cumhuriyeti'nin nitelikleri arasında sayılmıştır. Bu ilke, Anayasa'nın bağlayıcılığı yanında yasakoyucunun evrensel hukuk kurallarına da uymasını zorunlu kılmaktadır.

Evrensel hukuk kuralları ise, yasaların genel ve nesnel olmasını, kamu yararı amacıyla çıkarılmasını gerektirmektedir.

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu'nda, toplantı ve karar yetersayısı gözetilmeden, Bilim Kurulu'nun boş bulunan tüm üyelikleri için Başbakan'a atama yetkisi veren düzenleme, Kurum'un özerkliği, kamu yararı ve hukuk devleti ilkesiyle de bağdaşmamaktadır.

Ayrıca, boş bulunan üyeliklerin tümüne siyasal organca atama yapılması, Bilim Kurulu'nun ulusal ve uluslararası saygınlığına, çalışmalarının ve yayımlarının yansızlığına gölge düşürecektir.

İncelenen Yasa'nın gerekçesinde belirtilen sorunun, yalnızca Bilim Kurulu Başkanlığı'na bir kezlik doğrudan Başbakan'ın önerisi üzerine Cumhurbaşkanı'nca atama yapılmasıyla; bir başka deyişle, incelenen Yasa ile getirilen geçici 3. maddenin ikinci fıkra kuralının korunmasıyla çözülmesi olanaklıdır.

Yukarıda açıklanan gerekçelerle yayımlanması uygun görülmeyen 5001 sayılı "Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun", Türkiye Büyük Millet Meclisi'nce bir kez daha görüşülmesi için, Anayasa'nın değişik 89 ve 104. maddeleri uyarınca ilişikte geri gönderilmiştir.

                        Ahmet Necdet Sezer

                               Cumhurbaşkanı
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Millî Eğitim, Kültür, Gençlik                 3.12.2003

ve Spor Komisyonu

Esas No. : 1/704

Karar No. : 20

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlığınızca 1.12.2003 tarihinde esas komisyon olarak Komisyonumuza gönderilen, “Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında 12.11.2003 Tarihli ve 5001 Sayılı Kanun ve Anayasanın 89 uncu Maddesi Gereğince Cumhurbaşkanınca Bir Daha Görüşülmek Üzere Geri Gönderme Tezkeresi (1/704)”, Komisyonumuzun 3.12.2003 tarihli toplantısında görüşülmüştür.

Toplantımıza Başbakanlık Müsteşar Yardımcısı, TÜBİTAK Başkanvekili, Hukuk Müşaviri ve diğer yetkililer katılmışlardır.

Toplantımızda öncelikle Cumhurbaşkanının geri gönderme yazısı okunmuştur.

Cumhurbaşkanı, geri gönderme tezkeresinde; Başbakanın Kurum’a ilişkin, idarenin bütünlüğü ilkesinden kaynaklanan vesayet yetkisi bulunduğuna dikkat çekmekte, ancak, bu yetkinin Başkan ve üyeleri doğrudan seçme ya da belirleme hakkını içermediğini ifade etmektedir. Ayrıca, Kurumun idarî, malî ve bilimsel özerkliğinin korunmasının önemini belirtmektedir. Cumhurbaşkanı, TÜBİTAK’ın görev yapamaz hale gelmesiyle ilgili sorunun, yalnızca Bilim Kurulu Başkanlığına bir kereye mahsus Başbakanın önerisi üzerine Cumhurbaşkanınca atama yapılması suretiyle çözülebileceğini belirterek; boş bulunan üyeliklerinin tümüne siyasal organca atama yapılmasının Bilim Kurulunun ulusal ve uluslararası saygınlığına, çalışmalarının ve yayımlarının yansızlığına gölge düşüreceği değerlendirmesini yapmaktadır.

Hükümet temsilcisi, Kanun ve geri gönderme tezkeresi üzerinde Cumhurbaşkanınca belirtilen geri gönderme gerekçeleri ile çözüm önerisine katılmadıklarını ifade etmiştir. Bazı üyelerimiz Kanunun görüşülmesinin Başbakan Yardımcısı ve Devlet Bakanı Sayın Mehmet Ali Şahin’in de hazır bulunacağı bir toplantıya ertelenmesini önermiş, ancak öneri Komisyonumuzca kabul edilmemiştir.

Kanunun görüşülmesi sırasında; bazı üyelerimiz bu Kanunun TÜBİTAK’da istikrarı, huzuru ve dengeyi bozacağı; hiçbir haklı gerekçesi olmaması nedeniyle geri çekilmesi gerektiğini belirtmişler, bilimin ancak özgür, her türlü müdahaleden uzak bir ortamda yapılabileceğini, Kurumun özerk yapısının korunmasının son derece önemli olduğunu söylemişlerdir. Siyasal çoğunluğun hukukun üstüne çıkmaması gerektiği, aksi halde kuvvetlerin çatışmasının söz konusu olacağına dikkat çekilmiştir. TÜBİTAK’da bir yolsuzluk, usulsüzlük varsa üzerine gidilmesi, hesap sorulması, yargıya teslim edilmesinin gerektiği, ancak mevcut sorunun çözümünde iyi niyetli olunacaksa Cumhurbaşkanının önerdiği şekilde hareket edilebileceği ifade edilmiş; demokrasiyi gerçekleştirmek için önyargısız, muhalefetin eleştirilerini de dikkate alan, sadece parmakların çoğunluğuna dayanmayan bir karar alma sürecinin sağlanması gerektiği üzerinde durulmuştur.

Aleyhteki bu görüşlere cevaben; Cumhurbaşkanının bir kanunu tekrar görüşülmek üzere Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne geri göndermesinin Kanundan kaynaklanan bir hakkı olduğu, ancak Meclisin geri gönderme gerekçelerine aynen iştirak etmesinin zorunlu olmadığı bazı üyelerimizce belirtilmiştir. Bu Kanunun TÜBİTAK’da yolsuzluk ya da usulsüzlük sebebiyle değil, Kurumun çalışamaz hale gelmesi sebebiyle çıkarıldığı, TÜBİTAK Kanununa aykırı şekilde uygun niteliği taşımayan bir kişinin Kuruma başkanlık etmesiyle sorunun başladığına dikkat çekilmiş, bu düzenlemenin Kurumun içindeki kilitlenme nedeniyle zorunluluktan kaynaklandığı belirtilmiştir.

Kanunun tümü üzerindeki görüşmelerden sonra maddelerine geçilmesi oy çokluğu ile kabul edilmiştir.

Kanunun 1 inci maddesi üzerindeki görüşmelerde bazı üyelerimiz Kurumun siyasallaştırılmasını istemediklerini, Türkiye’ye faydalı, bilimle uğraşan bu Kurumda yapılan seçimlere işlerlik kazandırılmamasının anlaşılmadığını ifade etmişlerdir.

Hükümet temsilcisi, bu eleştirilere cevaben Kurum içinde yapılan başkanlık seçiminin kendi yönetmeliğinde öngörülen süre ve prosedür içinde yapılmadığını, ayrıca denetleme sonucu raporların ibra edilmemesi nedeniyle yapılan seçimin Cumhurbaşkanına sunulmasının uygun bulunmadığı ifade edilmiştir.

Kanun boş bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine ve Başkan seçimine ilişkin düzenlemeleri içeren 1 inci maddesi ile yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 2 ve 3 üncü maddeleri ve tümü oya sunulmuş ve oy çokluğu ile kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına arz edilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile sunulur.

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Tayyar Altıkulaç

Hikmet Özdemir

Hacı Biner

 

İstanbul

Çankırı

Van

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Recep Garip

Zekeriya Akıncı

Mehmet Tomanbay

 

Adana

Ankara

Ankara

 

 

(Karşı oy yazım saklı

(Karşı oy yazım saklıdır)

 

 

kalmak kaydıyla)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Hüseyin Ekmekçioğlu

Burhan Kılıç

Ali Aydınlıoğlu

 

Antalya

Antalya

Balıkesir

 

(Karşı oy yazım saklıdır)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Faruk Anbarcıoğlu

Mustafa Özyurt

Mustafa Gazalcı

 

Bursa

Bursa

Denizli

 

 

(Karşı oy yazım saklı

(Karşı oy yazım saklıdır)

 

 

olmak koşulu ile)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Ömer Özyılmaz

Temel Yılmaz

Berhan Şimşek

 

Erzurum

Gümüşhane

İstanbul

 

 

 

(Karşı oy yazım saklı

 

 

 

olmak kaydıyla)

 

Üye

Üye

Üye

 

Avni Doğan

Hacı Turan

Hüseyin Özcan

 

Kahramanmaraş

Kırşehir

Mersin

 

 

(İmzada bulunamadı)

(Karşı oy yazım saklı

 

 

 

olmak kaydıyla)

 

Üye

Üye

Üye

 

Osman Kılıç

Muharrem İnce

Mehmet Çiçek

 

Sivas

Yalova

Yozgat

 

 

(Karşı oy yazım saklıdır)

 

 

MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA

KARŞI OY GEREKÇESİ

Anayasanın 89. ve 104 üncü maddeleri uyarınca, Türkiye Büyük Millet Meclisince bir kez daha görüşülmek üzere Cumhurbaşkanı tarafından geri gönderilen, 5001 sayılı “Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun”un komisyondaki ilk görüşülmesi sırasında ileri sürdüğümüz karşı oy gerekçesini tümüyle yineliyoruz. Bu Kanun, evrensel hukuk kurallarına ve Anayasamıza mutlak olarak aykırıdır.

Sayın Cumhurbaşkanı TBMM Başkanlığına yazdığı yazısında, Anayasanın 123 üncü maddesinde yer alan “idarenin bütünlüğü” ilkesi gereği Başbakanın sahip olduğu “vesayet” yetkisinin, “Kurum Başkanı ile Bilim Kurulu üyelerini doğrudan seçme ya da belirleme hakkını içermediği”ni, TÜBİTAK ile ilgili olarak yapılacak yasal düzenlemelerin “Kurumun işlevinden kaynaklanan özerk yapısına zarar vermemesi gerektiği”ni, “Bilimsel etkinliklerinin ağırlığı ve önemi nedeniyle tüzel kişilik, idarî, malî ve bilimsel özerklik tanınarak kurulan TÜBİTAK’ın her türlü dış etkilerden ve siyasal karışmalardan uzak tutulması ve bilimsel saygınlığının korunmasına özen gösterilmesi gerektiği”ni gerekçe olarak öne çıkarmaktadır.

Kanunun ilk görüşülmesindeki karşı oy gerekçelerimize ek olarak bu gerekçelerle kanunun kabul edilmesine karşı olduğumuzu bildiririz.

                                                                        3.12.2003

 

Mustafa Gazalcı

Zekeriya Akıncı

Mehmet Tomanbay

 

Denizli

Ankara

Ankara

 

Hüseyin Ekmekçioğlu

Mustafa Özyurt

Berhan Şimşek

 

Antalya

Bursa

İstanbul

 

Hüseyin Özcan

Muharrem İnce

 

 

Mersin

Yalova

 


ANAYASANIN 89 UNCU MADDESİ GERE-ĞİNCE CUMHURBAŞKANINCA BİR DAHA GÖRÜŞÜLMEK ÜZERE GERİ GÖNDERİLEN

KANUN

 

TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU KURULMASI HAKKINDA KANUNA BİR GEÇİCİ MADDE

EKLENMESİ HAKKINDA KANUN

 

Kanun No. : 5001    Kabul Tarihi : 12.11.2003

 

MADDE 1. - 17.7.1963 tarihli ve 278 sayılı Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

GEÇİCİ MADDE 3. - Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte boş bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine, 4 üncü maddede belirtilen niteliklere uygun kişiler arasından, 4 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen oranlar çerçevesinde bir defaya mahsus olmak üzere Başbakan tarafından atama yapılır.

Başkan bir defaya mahsus olmak üzere Başbakanın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanır.

MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR,

GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

 

 

TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU KURULMASI HAKKINDA KANUNA BİR GEÇİCİ MADDE

EKLENMESİ HAKKINDA KANUN

 

 

 

MADDE 1. - Kanunun 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MADDE 2. - Kanunun 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. - Kanunun 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.