Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 298)
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında
Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında 12.11.2003 Tarihli ve 5001 Sayılı
Kanun ile Anayasanın 89 uncu
Maddesi Gereğince Cumhurbaşkanınca Bir Daha Görüşülmek Üzere Geri Gönderme
Tezkeresi ve Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu (1/704)
T.C.
Cumhurbaşkanlığı 21.11.2003
Sayı :
B.01.0.KKB.01-18/A-11-2003-1350
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
İLGİ: 13.11.2003 günlü,
A.01.0.GNS.0.10.00.02-3219/12210 sayılı yazınız.
Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu'nca
12.11.2003 gününde kabul edilen 5001 sayılı "Türkiye Bilimsel ve Teknik
Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında
Kanun" incelenmiştir:
İncelenen Yasa'nın 1. maddesiyle,
17.07.1963 günlü, 278 sayılı "Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu
Kurulması Hakkında Kanun"a eklenen geçici 3. maddenin 1. fıkrasında,
"Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte
boş bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine, 4 üncü maddede belirtilen niteliklere
uygun kişiler arasından, 4 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen oranlar
çerçevesinde bir defaya mahsus olmak üzere Başbakan tarafından atama
yapılır."
Denilmektedir.
1- Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma
Kurumu, 278 sayılı Yasa'yla, müspet bilimlerde araştırma ve geliştirme
etkinliklerini ülke kalkınmasındaki önceliklere göre geliştirmek, özendirmek,
düzenlemek, eşgüdüm sağlamak, bilimsel ve teknik bilgilere erişmek ve
erişilmesini olanaklı kılmak amacıyla, tüzel kişiliğe, idari ve mali özerkliğe
sahip, Başbakan'a bağlı olarak kurulmuştur.
Kurum, kuruluş amacına uygun biçimde,
"Bilim Kurulu", "Başkanlık", "Araştırma Grupları"
ve "Araştırma Merkezleri, Enstitüler ve benzeri birimler"den
oluşturulmuştur.
278 sayılı Yasa'nın 498 sayılı Kanun
Hükmünde Kararname ile yeniden düzenlenen 4. maddesinde,
- Bilim Kurulu'nun, Başkan ve oniki üyeden
oluşacağı,
- Kurum Başkanı'nın aynı zamanda Bilim
Kurulu'nun Başkanı olduğu, Başkan'ın bulunmadığı zaman, görevlendireceği bir
Bilim Kurulu üyesinin Başkanlığa vekâlet edeceği,
- Bilim Kurulu'nun toplantı ve karar yeter
sayısının yedi olduğu,
- Bilim Kurulu'nun oniki üyesinden
sekizinin, müspet bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla, dördünün
özel ya da kamu kesiminden üstün nitelikli hizmetleriyle tanınmış kişiler
arasından seçileceği; ilk gruptaki sekiz üyenin en az yarısının Türkiye
Bilimler Akademisi asli üyeleri arasından seçilmesinin zorunlu bulunduğu,
- Üyelik süresinin dört yıl olduğu,
açılacak üyelikler için Bilim Kurulu'nca gizli oyla ve üye tamsayısının
çoğunluğu ile seçim yapılacağı ve Bilim Kurulu üyeliği seçiminin Başbakan'ın
onayı ile kesinleşeceği,
Kurala bağlanmıştır.
278 sayılı Yasa'nın 498 sayılı Kanun
Hükmünde Kararname ile değişik 5. maddesinin ikinci fıkrasında ise, Kurum
Başkanı'nın nitelikleri, seçim yöntemi, görev ve yetkileri düzenlenmiştir.
Fıkraya göre Kurum Başkanı, müspet bilimler alanında eser, araştırma ve
buluşlarıyla tanınmış kişiler arasından Bilim Kurulu'nca seçilip, Başbakan'ın
önerisi üzerine Cumhurbaşkanı'nca atanmaktadır.
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma
Kurumu hizmet yönünden yerinden yönetim kuruluşu olup, merkezi yönetimin sıralı
denetiminin dışındadır. Anayasa'nın 123. maddesindeki "idarenin
bütünlüğü" ilkesinin gereği olarak, Başbakan'ın Kurum üzerinde
"vesayet" yetkisi bulunmaktadır.
Başbakan'ın Kurum'a ilişkin vesayet
yetkisi, Başkan ve üyelerin seçimi ile Kurum'un denetiminde somutlaşmaktadır.
Başbakan'ın Başkan ve üyelere ilişkin
vesayet yetkisi, bu kişileri doğrudan seçme ya da belirleme hakkını
içermemektedir.
Kurum'un denetimi ise, 278 sayılı Yasa'nın
11. maddesi uyarınca Başbakanlıkça atanan üç denetçi tarafından yapılmakta,
denetim raporu Yasa'nın 12. maddesine göre, Yüksek Denetleme Kurulu, Sayıştay
ve Maliye Bakanlığı elemanlarından oluşan yedi kişilik bir Kurul'ca incelenerek
sonuçlandırılmaktadır. Maddede ayrıca, hesapların ve bilançonun bu Kurul'ca
onaylanmasının Bilim Kurulu ve Başkan'ın ibrası anlamına geldiği kurala
bağlanmıştır.
Yukarıda açıklanan kuruluş amacı, oluşumu,
Başkan ve üyelerinin seçim yöntemi, denetimi ve 278 sayılı Yasa'nın 2.
maddesinde yer verilen görev ve yetkileri bir arada düşünüldüğünde, tüm
düzenlemelerin, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu'nun "idari,
malî ve bilimsel özerkliği"ni sağlamayı amaçlayan hukuksal araçlar olduğu
görülmektedir.
Yapılacak yasal düzenlemelerin, Kurum'un
işlevinden kaynaklanan bu özerk yapısına zarar vermemesi gerekmektedir.
2- İncelenen Yasa'yla, Yasa'nın yürürlüğe
girdiği günde boş bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine yapılacak seçimin yöntemi
değiştirilmekte, 278 sayılı Yasa ile Bilim Kurulu'na tanınan üyeleri seçme
yetkisi, bir kez kullanılmak üzere Başbakan'a devredilmektedir.
Yasa'nın gerekçesinde,
- Kurum Başkanlığı ile altı üyeliğinin
boşaldığı, böylece Bilim Kurulu'nun toplantı ve karar yeter sayısının
kalmadığı,
- Bu nedenle boş bulunan ya da boşalacak
olan Başkan ve üyelik için Bilim Kurulu'nca seçim yapılmasına olanak
bulunmadığı,
- İncelenen Yasa'nın, Kurum'un etkinliğini
sürdürebilmesi için hazırlandığı,
Belirtilmektedir.
278 sayılı Yasa'nın 498 sayılı Kanun
Hükmünde Kararname ile değişik 5. maddesinin ikinci fıkrasında "Başkan,
Bilim Kurulu'nca müspet bilimler alanında eser, araştırma ve buluşlarıyla
tanınmış kişiler arasından seçilir ve Başbakan'ın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı
tarafından atanır." denilerek, Başkan'ın seçim yöntemi belirtilmiştir.
Aynı zamanda Kurum'un da Başkanı olan
Bilim Kurulu Başkanı'nın görev süresinin 30.05.2003 gününde dolacak olması
gözönünde tutularak Bilim Kurulu'nca 01.02.2003 gününde seçim yapılmış ve
mevcut Başkan'ın yeniden seçildiğine ilişkin seçim sonucu 06.05.2003 gününde
Başbakanlığa iletilmiştir. Buna karşılık, seçilen kişi atanmak üzere
Başbakan'ca Cumhurbaşkanı'na önerilmemiştir.
Ayrıca, Bilim Kurulu'nun altı üyesinin
görev süresinin 21.09.2003 gününde dolacak olması nedeniyle Kurul'ca, 278
sayılı Yasa'nın 498 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile yeniden düzenlenen 4.
maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinde yer verilen "Açılacak üyelikler
için Kurul tarafından gizli oyla ve üye tamsayısının çoğunluğu ile seçim
yapılır." kuralı gereğince altı üyenin seçimine ilişkin sonuç da
Başbakanlığa bildirilmiştir. Ne var ki, yapılan seçim, Başbakan'ca onaylanmadığı
için seçim kesinleşmemiş, böylece Kurul toplantı ve karar yeter sayısını
kaybetmiştir.
Kurul'da halen altı üye kalmıştır ve bu
nedenle Bilim Kurulu toplanamaz ve görev yapamaz duruma düşürülmüştür.
Görevlerinin niteliği, bilimsel
etkinliklerinin ağırlık ve önemi nedeniyle tüzel kişilik, idari, mali ve
bilimsel özerklik tanınarak kurulan Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma
Kurumu'nun her türlü dış etkilerden ve siyasal karışmalardan uzak tutulması ve
bilimsel saygınlığının korunmasına özen gösterilmesi gerekmektedir.
Bu nedenledir ki, Türkiye Bilimsel ve
Teknik Araştırma Kurumu'nun ilk kuruluşunda, Bilim Kurulu ilk kez
oluşturulurken, tüm üyelerin bir kezlik Başbakan'ca atanması olanaklı iken, 278
sayılı Yasa'nın geçici 1. maddesiyle Başbakan'a yalnızca beş üyeyi seçme
yetkisi verilmiş, kalan üyeleri seçme yetkisi Bilim Kurulu'na bırakılarak,
Kurum'un özerk yapısına özen gösterilmiştir.
Üstelik, geçici 1. maddede, Başbakan'a
tanınan beş üyeyi seçme yetkisi, doğrudan kullanılacak bir yetki olarak
düzenlenmemiş; üniversitelerin göstereceği üçer, Millî Eğitim Bakanlığı'nca
saptanacak üç, Millî Savunma, Bayındırlık, Sağlık ve Sosyal Yardım, Tarım ve
Sanayi bakanlıklarınca saptanacak birer aday arasından seçim yapılması
öngörülerek, Başbakan'a verilen yetki sınırlandırılmıştır.
Anayasa'nın 2. maddesinde, hukuk devleti
ilkesi Türkiye Cumhuriyeti'nin nitelikleri arasında sayılmıştır. Bu ilke,
Anayasa'nın bağlayıcılığı yanında yasakoyucunun evrensel hukuk kurallarına da
uymasını zorunlu kılmaktadır.
Evrensel hukuk kuralları ise, yasaların
genel ve nesnel olmasını, kamu yararı amacıyla çıkarılmasını gerektirmektedir.
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma
Kurumu'nda, toplantı ve karar yetersayısı gözetilmeden, Bilim Kurulu'nun boş
bulunan tüm üyelikleri için Başbakan'a atama yetkisi veren düzenleme, Kurum'un
özerkliği, kamu yararı ve hukuk devleti ilkesiyle de bağdaşmamaktadır.
Ayrıca, boş bulunan üyeliklerin tümüne
siyasal organca atama yapılması, Bilim Kurulu'nun ulusal ve uluslararası
saygınlığına, çalışmalarının ve yayımlarının yansızlığına gölge düşürecektir.
İncelenen Yasa'nın gerekçesinde belirtilen
sorunun, yalnızca Bilim Kurulu Başkanlığı'na bir kezlik doğrudan Başbakan'ın
önerisi üzerine Cumhurbaşkanı'nca atama yapılmasıyla; bir başka deyişle,
incelenen Yasa ile getirilen geçici 3. maddenin ikinci fıkra kuralının
korunmasıyla çözülmesi olanaklıdır.
Yukarıda açıklanan gerekçelerle
yayımlanması uygun görülmeyen 5001 sayılı "Türkiye Bilimsel ve Teknik
Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında
Kanun", Türkiye Büyük Millet Meclisi'nce bir kez daha görüşülmesi için,
Anayasa'nın değişik 89 ve 104. maddeleri uyarınca ilişikte geri gönderilmiştir.
Ahmet Necdet Sezer
Cumhurbaşkanı
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor
Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Millî Eğitim, Kültür,
Gençlik 3.12.2003
ve Spor Komisyonu
Esas No. : 1/704
Karar No. : 20
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 1.12.2003
tarihinde esas komisyon olarak Komisyonumuza gönderilen, “Türkiye Bilimsel ve
Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi
Hakkında 12.11.2003 Tarihli ve 5001 Sayılı Kanun ve Anayasanın 89 uncu Maddesi
Gereğince Cumhurbaşkanınca Bir Daha Görüşülmek Üzere Geri Gönderme Tezkeresi
(1/704)”, Komisyonumuzun 3.12.2003 tarihli toplantısında görüşülmüştür.
Toplantımıza Başbakanlık
Müsteşar Yardımcısı, TÜBİTAK Başkanvekili, Hukuk Müşaviri ve diğer yetkililer
katılmışlardır.
Toplantımızda öncelikle
Cumhurbaşkanının geri gönderme yazısı okunmuştur.
Cumhurbaşkanı, geri
gönderme tezkeresinde; Başbakanın Kurum’a ilişkin, idarenin bütünlüğü
ilkesinden kaynaklanan vesayet yetkisi bulunduğuna dikkat çekmekte, ancak, bu
yetkinin Başkan ve üyeleri doğrudan seçme ya da belirleme hakkını içermediğini
ifade etmektedir. Ayrıca, Kurumun idarî, malî ve bilimsel özerkliğinin
korunmasının önemini belirtmektedir. Cumhurbaşkanı, TÜBİTAK’ın görev yapamaz
hale gelmesiyle ilgili sorunun, yalnızca Bilim Kurulu Başkanlığına bir kereye
mahsus Başbakanın önerisi üzerine Cumhurbaşkanınca atama yapılması suretiyle
çözülebileceğini belirterek; boş bulunan üyeliklerinin tümüne siyasal organca
atama yapılmasının Bilim Kurulunun ulusal ve uluslararası saygınlığına, çalışmalarının
ve yayımlarının yansızlığına gölge düşüreceği değerlendirmesini yapmaktadır.
Hükümet temsilcisi, Kanun
ve geri gönderme tezkeresi üzerinde Cumhurbaşkanınca belirtilen geri gönderme
gerekçeleri ile çözüm önerisine katılmadıklarını ifade etmiştir. Bazı
üyelerimiz Kanunun görüşülmesinin Başbakan Yardımcısı ve Devlet Bakanı Sayın
Mehmet Ali Şahin’in de hazır bulunacağı bir toplantıya ertelenmesini önermiş,
ancak öneri Komisyonumuzca kabul edilmemiştir.
Kanunun görüşülmesi
sırasında; bazı üyelerimiz bu Kanunun TÜBİTAK’da istikrarı, huzuru ve dengeyi
bozacağı; hiçbir haklı gerekçesi olmaması nedeniyle geri çekilmesi gerektiğini
belirtmişler, bilimin ancak özgür, her türlü müdahaleden uzak bir ortamda
yapılabileceğini, Kurumun özerk yapısının korunmasının son derece önemli
olduğunu söylemişlerdir. Siyasal çoğunluğun hukukun üstüne çıkmaması gerektiği,
aksi halde kuvvetlerin çatışmasının söz konusu olacağına dikkat çekilmiştir.
TÜBİTAK’da bir yolsuzluk, usulsüzlük varsa üzerine gidilmesi, hesap sorulması,
yargıya teslim edilmesinin gerektiği, ancak mevcut sorunun çözümünde iyi
niyetli olunacaksa Cumhurbaşkanının önerdiği şekilde hareket edilebileceği
ifade edilmiş; demokrasiyi gerçekleştirmek için önyargısız, muhalefetin
eleştirilerini de dikkate alan, sadece parmakların çoğunluğuna dayanmayan bir
karar alma sürecinin sağlanması gerektiği üzerinde durulmuştur.
Aleyhteki bu görüşlere
cevaben; Cumhurbaşkanının bir kanunu tekrar görüşülmek üzere Türkiye Büyük
Millet Meclisi’ne geri göndermesinin Kanundan kaynaklanan bir hakkı olduğu,
ancak Meclisin geri gönderme gerekçelerine aynen iştirak etmesinin zorunlu
olmadığı bazı üyelerimizce belirtilmiştir. Bu Kanunun TÜBİTAK’da yolsuzluk ya
da usulsüzlük sebebiyle değil, Kurumun çalışamaz hale gelmesi sebebiyle
çıkarıldığı, TÜBİTAK Kanununa aykırı şekilde uygun niteliği taşımayan bir
kişinin Kuruma başkanlık etmesiyle sorunun başladığına dikkat çekilmiş, bu
düzenlemenin Kurumun içindeki kilitlenme nedeniyle zorunluluktan kaynaklandığı
belirtilmiştir.
Kanunun tümü üzerindeki
görüşmelerden sonra maddelerine geçilmesi oy çokluğu ile kabul edilmiştir.
Kanunun 1 inci maddesi
üzerindeki görüşmelerde bazı üyelerimiz Kurumun siyasallaştırılmasını
istemediklerini, Türkiye’ye faydalı, bilimle uğraşan bu Kurumda yapılan
seçimlere işlerlik kazandırılmamasının anlaşılmadığını ifade etmişlerdir.
Hükümet temsilcisi, bu
eleştirilere cevaben Kurum içinde yapılan başkanlık seçiminin kendi
yönetmeliğinde öngörülen süre ve prosedür içinde yapılmadığını, ayrıca
denetleme sonucu raporların ibra edilmemesi nedeniyle yapılan seçimin Cumhurbaşkanına
sunulmasının uygun bulunmadığı ifade edilmiştir.
Kanun boş bulunan Bilim Kurulu
üyeliklerine ve Başkan seçimine ilişkin düzenlemeleri içeren 1 inci maddesi ile
yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 2 ve 3 üncü maddeleri ve tümü oya sunulmuş ve
oy çokluğu ile kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına arz
edilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile sunulur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Tayyar Altıkulaç |
Hikmet Özdemir |
Hacı Biner |
|
|
İstanbul |
Çankırı |
Van |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Recep Garip |
Zekeriya Akıncı |
Mehmet Tomanbay |
|
|
Adana |
Ankara |
Ankara |
|
|
|
(Karşı
oy yazım saklı |
(Karşı
oy yazım saklıdır) |
|
|
|
kalmak
kaydıyla) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hüseyin Ekmekçioğlu |
Burhan Kılıç |
Ali Aydınlıoğlu |
|
|
Antalya |
Antalya |
Balıkesir |
|
|
(Karşı
oy yazım saklıdır) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Faruk Anbarcıoğlu |
Mustafa Özyurt |
Mustafa Gazalcı |
|
|
Bursa |
Bursa |
Denizli |
|
|
|
(Karşı
oy yazım saklı |
(Karşı
oy yazım saklıdır) |
|
|
|
olmak
koşulu ile) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ömer Özyılmaz |
Temel Yılmaz |
Berhan Şimşek |
|
|
Erzurum |
Gümüşhane |
İstanbul |
|
|
|
|
(Karşı
oy yazım saklı |
|
|
|
|
olmak
kaydıyla) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Avni Doğan |
Hacı
Turan |
Hüseyin Özcan |
|
|
Kahramanmaraş |
Kırşehir |
Mersin |
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
(Karşı
oy yazım saklı |
|
|
|
|
olmak
kaydıyla) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Kılıç |
Muharrem İnce |
Mehmet Çiçek |
|
|
Sivas |
Yalova |
Yozgat |
|
|
|
(Karşı
oy yazım saklıdır) |
|
MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU
BAŞKANLIĞINA
KARŞI OY GEREKÇESİ
Anayasanın 89. ve 104 üncü maddeleri
uyarınca, Türkiye Büyük Millet Meclisince bir kez daha görüşülmek üzere
Cumhurbaşkanı tarafından geri gönderilen, 5001 sayılı “Türkiye Bilimsel ve
Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna Bir Geçici Madde Eklenmesi
Hakkında Kanun”un komisyondaki ilk görüşülmesi sırasında ileri sürdüğümüz karşı
oy gerekçesini tümüyle yineliyoruz. Bu Kanun, evrensel hukuk kurallarına ve
Anayasamıza mutlak olarak aykırıdır.
Sayın Cumhurbaşkanı TBMM Başkanlığına
yazdığı yazısında, Anayasanın 123 üncü maddesinde yer alan “idarenin bütünlüğü”
ilkesi gereği Başbakanın sahip olduğu “vesayet” yetkisinin, “Kurum Başkanı ile
Bilim Kurulu üyelerini doğrudan seçme ya da belirleme hakkını içermediği”ni,
TÜBİTAK ile ilgili olarak yapılacak yasal düzenlemelerin “Kurumun işlevinden
kaynaklanan özerk yapısına zarar vermemesi gerektiği”ni, “Bilimsel
etkinliklerinin ağırlığı ve önemi nedeniyle tüzel kişilik, idarî, malî ve
bilimsel özerklik tanınarak kurulan TÜBİTAK’ın her türlü dış etkilerden ve
siyasal karışmalardan uzak tutulması ve bilimsel saygınlığının korunmasına özen
gösterilmesi gerektiği”ni gerekçe olarak öne çıkarmaktadır.
Kanunun ilk görüşülmesindeki karşı oy
gerekçelerimize ek olarak bu gerekçelerle kanunun kabul edilmesine karşı
olduğumuzu bildiririz.
3.12.2003
|
|
Mustafa
Gazalcı |
Zekeriya
Akıncı |
Mehmet
Tomanbay |
|
|
Denizli |
Ankara |
Ankara |
|
|
Hüseyin
Ekmekçioğlu |
Mustafa
Özyurt |
Berhan
Şimşek |
|
|
Antalya |
Bursa |
İstanbul |
|
|
Hüseyin
Özcan |
Muharrem
İnce |
|
|
|
Mersin |
Yalova |
|
ANAYASANIN 89 UNCU
MADDESİ GERE-ĞİNCE CUMHURBAŞKANINCA BİR DAHA GÖRÜŞÜLMEK ÜZERE GERİ GÖNDERİLEN
KANUN
TÜRKİYE
BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU KURULMASI HAKKINDA KANUNA BİR GEÇİCİ MADDE
EKLENMESİ HAKKINDA KANUN
Kanun No. : 5001 Kabul Tarihi :
12.11.2003
MADDE 1. - 17.7.1963 tarihli ve 278 sayılı Türkiye Bilimsel
ve Teknik Araştırma Kurumu Kurulması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 3. - Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte boş
bulunan Bilim Kurulu üyeliklerine, 4 üncü maddede belirtilen niteliklere uygun
kişiler arasından, 4 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen oranlar
çerçevesinde bir defaya mahsus olmak üzere Başbakan tarafından atama yapılır.
Başkan bir defaya mahsus olmak üzere Başbakanın teklifi
üzerine Cumhurbaşkanı tarafından atanır.
MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
MİLLÎ
EĞİTİM, KÜLTÜR,
GENÇLİK
VE SPOR KOMİSYONUNUN
KABUL
ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE
BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU KURULMASI HAKKINDA KANUNA BİR GEÇİCİ MADDE
EKLENMESİ HAKKINDA KANUN
MADDE 1. - Kanunun 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 2. - Kanunun 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 3. - Kanunun 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.