Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Plan ve Bütçe Komisyonu

10.12.2004

 

Esas No. : 1/878, 3/669

 

 

Karar No. : 9

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca 29.7.2004 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 4.8.2004 tarihinde Komisyonumuza havale edilen “2003 Malî Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısı” ile Sayıştay Başkanlığınca düzenlenen ve 12.10.2004 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 18.10.2004 tarihinde Komisyonumuza havale edilen aynı yıla ait “Genel Uygunluk Bildirimi”ne ilişkin müzakerelere, Komisyonumuzun 27.10.2004 tarihli 3 üncü birleşiminde Maliye Bakanının 2005 Malî Yılı Genel ve Katma Bütçe Kanunu Tasarıları ile 2003 Yılı Genel ve Katma Bütçe Kesinhesap Kanunu Tasarılarını Komisyona sunuşu ile başlanılmıştır. Komisyonumuzda 27.10.2004-7.12.2004 tarihleri arasında yapılan birleşimlerde Maliye Bakanlığı, Sayıştay Başkanlığı ve ilgili kuruluşların temsilcilerinin de katılmalarıyla 2003 Malî Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısı ile Genel Uygunluk Bildirimi de incelenip görüşmeler tamamlanmıştır.

2003 Malî Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısı ile:

Genel bütçeli dairelere Bütçe Kanunu ile toplam 146.571.389.000.000.000.- liralık ödenek verildiği, yıl sonu genel ödenek toplamının yılı içinde çeşitli yasaların verdiği yetkilerle yapılan değişiklikler sonucu 145.557.857.951.450.000.- liraya ulaştığı, toplam 32.013.798.479.650.000.- lirası cari, 2.459.793.173.650.000.- lirası yatırım, 105.015.232.769.750.000.- lirası da transfer ödenek türlerinden olmak üzere toplam 139.488.824.423.050.000.- liralık giderin gerçekleştiği,

2003 yılında genel bütçe gelirlerinin toplam 100.357.000.000.000.000.- lira tahmin edilmesine karşılık yılı tahsilatının 84.316.168.755.700.000.- lirası vergi gelirlerinden, 10.222.768.710.050.000.- lirası vergi dışı normal gelirlerden, 2.883.425.923.500.000.- lirası özel gelir ve fonlardan, 1.136.369.157.750.000.- lirası özel kanun gelirlerinden olmak üzere toplam 98.558.732.547.000.000.- lira olarak gerçekleştiği,

Toplam 7.439.236.303.850.000.- lira nazım gelir tahsil edildiği ve aynı miktarda nazım gider yapıldığı,

Giderler ile gelirler arasındaki farkı oluşturan 40.930.091.876.050.000 lira bütçe açığı verdiği,

Zorunlu sebeplerle yapılan ödenek üstü giderleri karşılamak üzere toplam 865.920.910.950.000.- liralık ödeneğin tamamlayıcı ödenek olarak verilmesinin öngörüldüğü,

Yılı içinde harcanmayan ve özel kanunları gereğince ertesi yıla devredilmesi gereken 198.387.870.050.000.- liralık ödeneğin iptal edilmeyerek ertesi yıla devredilmesinin teklif edildiği,

Yılı içinde kullanılanlar ile ertesi yıla devredilmek üzere saklı tutulanlar dışında kalan toplam 6.736.566.569.300.000.- liralık ödeneğin iptal edildiği,

2002 yılından 2003 yılına 149.869.690.521.260.000.- lira iç borcun devrettiği, 2003 yılında alınan 158.256.516.184.990.000.- liranın ilavesi ile toplam iç borcun 308.126.206.706.250.000.- liraya ulaştığı, yıl içinde bu borçların 113.739.506.475.900.000.- liralık kısmının ödendiği ve 2004 yılına 194.386.700.230.350.000.- lira iç borcun devrettiği,

 

1995-2002 yılları genel bütçeli kuruluşların kesinhesap kanunu tasarıları metinlerinden çıkarılan dış borç tutarlarının Hazine Müsteşarlığınca yeniden yapılan stok tespiti sonucunda kur farkları dahil;

1995 yılında 1.983.690.387.470.000.-, 1996 yılında 3.490.062.245.700.000.-, 1997 yılında 6.468.582.666.840.000.-, 1998 yılında 10.154.444.167.570.000.-,1999 yılında 18.735.798.351.780.000.-, 2000 yılında 27.286.553.700.010.000.-, 2001 yılında 55.970.462.117.860.000.-, 2002 yılında 93.203.291.886.760.000.-, 2003 yılında 88.824.843.000.650.000.- lira olduğu,

2002 yılından devreden Hazine garantili borç bakiyesi 13.041.495.356.490.000.- lira ile kur farkı dahil 2003 yılında sağlanan Hazine garantilileri ile toplam borcun 13.499.323.272.650.000.- lira olduğu ve ödemeler düşüldükten sonra 2004 yılına 10.095.397.822.550.000.- lira Hazine garantili borcun devrettiği belirtilmiştir.

Sayıştay Başkanlığınca hazırlanan 2003 Malî Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısına ilişkin “Genel Uygunluk Bildirimi” rapor ve ekli cetvellerinde ise;

Genel Bütçeli idarelerin, ekli gider cetvellerinde gösterildiği üzere toplam 865.920.910.950.000.- liralık ödenek dışı giderlerinin tespit edildiği, bu tutardan 142.863.862.550.000.- liralık kısmının yasalara göre ödenek aranmaksızın yapılacak giderlere, 691.444.596.100.000.- liralık kısmının da personel giderlerine ait olduğundan bunlar için tamamlayacı ödenek verilmesinin uygun olacağı, kalan 31.612.452.300.000.- liralık ödenek dışı giderin ise sorumluluk gerektiren giderler olup 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununun 81 inci maddesi uyarınca tamamlayıcı ödenek verilip verilmemesinin Türkiye Büyük Millet Meclisinin takdirinde olduğu,

2003 Malî Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısının “İptal edilen ödenek” başlıklı 7 nci maddesinde iptal edilen ödenek tutarının 6.736.566.569.300.000.- lira olarak yazılı olduğu, ancak, Sayıştayca tespit edilen iptal edilen ödenek toplamının; 32.747.000.000.- lira eksiği ile 6.736.533.822.300.000.- lira olduğu, söz konusu farkın Millî Eğitim Bakanlığı gider kesinhesabı (A) cetvelinin (888 01 2 001 600) tertibinde Bakanlık onayı ile yapılan ödenek iptalinin 32.747.000.000.- lira fazla yazılmasından kaynaklandığı ve Tasarının 7 nci maddesindeki miktarın 6.736.533.822.300.000.- lira olarak düzeltilmesinin uygun olacağı,

Muhasebe-i Umumiye Kanununun 104 üncü maddesi hükmü karşısında, bazı gelir türlerine ilişkin gelir kesinhesabındaki açıklamaların tahmin ve tahsilat arasındaki farklara ait bilgileri içermediğinden bazı kuruluşların gelir izahnamelerinin yetersiz bulunduğu,

Gider izahnamelerinin faaliyet-proje bazında incelenmesinden Muhasebe-i Umumiye Kanununun 104 üncü maddesi hükümlerine genel olarak uyulmadığının görüldüğü; hedef, malî ve fizikî gerçekleşme durumu hakkında yeterli bilgi içermeyen; iptal edilme oranı yüksek olduğu halde iptal nedenleri yeterince açıklanmayan; bütçe dışı olan, özel kanunlar gereğince verilen özel ödeneklerden fizikî gerçekleşme durumu hakkında yeterli bilgi içermeyen faaliyet-projelerden dolayı bazı kurum ve kuruluşların gider izahnamelerinin yetersiz bulunduğu,

Önceki yıllarda uygunluk verilmeyen 1995-2003 yılları dış borçlar hesabı ile 1999-2003 yılları kullanılacak dış krediler ve kredi anlaşmaları hesaplarına Sayıştay Genel Kurulu kararı ile uygunluk verildiği,

Bazı kurumlarca kullanılan toplam 341.409.416.900.000.- liralık dış proje kredisinin;

- Bir kısmının, proje özel hesabına aktarılmakla birlikte henüz harcanmamasından dolayı hesaplarda mevcut olması ve bir kısmının ise kapatılamamış akreditif olarak hesaplarda yer alması,

- Muhasebe sisteminin yetersizliği ve kurumlararası teyit mekanizmasının sağlıklı olarak çalıştırılamamasının bir sonucu olarak, bazı kurumlarca bildirim ve muhasebeleştirme yükümlülüklerinin yerine getirilmemesi,

Sebebiyle henüz ödenek ve bütçeye gider kaydının yapılmadığı,

Diğer ülkelerden olan alacaklardan 48.7 milyon ABD Dolarlık kısımın muhasebe kayıtlarına yansıtılmaması nedeniyle 2003 yılı ikrazlar hesabına Sayıştay Genel Kurulu kararı ile uygunluk verilemediği,

2003 Malî Yılı Bütçe Kanunu ile verilen 47.425.528.500.000.000.- lira borçlanma yetkisine karşılık 45.507.449.000.000.000.- liralık bir borçlanmanın yapıldığı ve yetki sınırı dahilinde olduğu,

2003 Malî Yılı Bütçe Kanunu ile verilen 750 milyon Dolarlık Hazine garantisi limitine karşılık 252.3 milyon Dolarlık Hazine garantili borcun yapıldığı ve limit dahilinde olduğu,

Hazine Müsteşarlığı Kamu Finansmanı Genel Müdürlüğü tarafından bildirilen, 7.075.000.000.000.000.- lira tutarında ikrazen özel tertip devlet iç borçlanma miktarının; 4833 sayılı Kanun hükmü çerçevesinde verilen 8.500.000.000.000.000.- liralık yetki sınırı dahilinde olduğu, 31.12.2003 tarihine kadar genel bütçe saymanlıklarında kesinleşen ilamlarla; 12.059.359.650.000.- lira, 32.942.- Fransız Frangı, 10.667.80.- Amerikan Doları, 4.065.67.- Alman Markı, 691.393.95.- Japon Yeni tazmin hükmünün verildiği; 1.001.218.590.000.- lira, 321.942.- Fransız Frangı, 4.065.67.- Alman Markı, 691.393.95.- Japon Yeni'nin silme-düşme yapılmasından sonra 11.058.141.060.000.- lira, 10.667.80.- Amerikan Doları kaldığı, bunun 1.545.833.960.000.- lirası ile 6.181.14.- Amerikan Doları'nın tahsil edildiği, 9.512.307.100.000.- lira ile 4.486.66.- Amerikan Doları olmak üzere toplam, 11.074.348.840.560.- lirasının da ertesi yıla devredildiği,

Sayıştayca; 1330 “Özel Tüketim Vergisi" Gelir Kesimine ait 2003 yılı tahsilatının, 22.299.242.855.950.000.- lira olarak tespit edildiği,  2003 Mali Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısına ekli Gelir (B) Cetvelinde ise 22.299.017.742.400.000.- lira eksiği ile 225.113.550.000.- lira yazılı olduğu, söz konusu farkın Kesinhesap Kanunu Tasarısına ekli Gelir (B) Cetveli genel toplamını etkilemediği,

Sayıştayca; Emniyet Genel Müdürlüğü 2003 Mali Yılı Kesinhesabına bağlı Gider (A) Cetvelinde "1050 Sayılı Kanunun 83 üncü Maddesi ve Dış Proje Kredilerinden Ertesi Yıla Devreden Ödenek" miktarının 42.596.244.800.000.- lira olarak tespit edildiği, Emniyet Genel Müdürlüğü Kesinhesabına bağlı gider (A) cetvelinde ise 33.139.866.650.000.- lira eksiği ile 9.456.378.150.000.- lira olarak yazılı olduğu,  söz konusu farkın İçişleri Merkez Saymanlık Müdürlüğü yönetim dönemi hesabı cetvellerine göre; "161- Doğrudan Dış Proje Kredi Kullanımları Avans ve Akreditif Hesabı"ndan 2004 yılına 33.139.866.650.000.- lira devredildiği, Emniyet Genel Müdürlüğü Kesinhesabı (999 01 2 004 400) tertibinden 33.139.866.650.000.- liralık iptal, "İptal  Edilen Ödenek" sütununda yazılı olduğu halde, Dış Proje Kredilerinden Ertesi Yıla Devreden Ödenek sütununda hiçbir şey yazılı olmamasından kaynaklandığı ve cetvelin buna göre düzeltilmesi gerektiği,

Sayıştayca, Milli Eğitim Bakanlığı 2003 Malî Yılı Genel Ödenek toplamı; 10.694.254.053.500.000.- lira olarak tespit edildiği, ancak dairesi kesinhesabında ise 32.747.000.000.- lira fazlası ile 10.694.286.800.500.000.- lira yazılı olduğu belirtilmiş olup söz konusu fark (888 01 2 001 600) tertibinden Bakanlık onayı ile yapılan 20.732.747.000.000.-lira tutarındaki ödenek iptalinin 32.747.000.000.- lira farkla 20.700.000.000.000.- lira olarak kayıtlara alınmasından kaynaklandığı,

Ayrıca, iptal edilen ödenek toplamının 292.212.856.600.000.- lira olarak tespit edildiği, fakat dairesi kesinhesabında 32.747.000.000.- lira fazlası ile 292.245.603.600.000.- lira olarak yazılı olduğu, söz konusu farkın yukarıda belirtilen ödenek farkının iptal edilen ödeneği etkilemesinden kaynaklandığı,

Şeklinde bilgilere yer verilmiştir.

Komisyonumuzda yapılan görüşmelerde;

Sayıştay Başkanlığınca hazırlanan Genel Uygunluk Bildirimi ve eki raporlarda belirtilen hususlar çerçevesinde kurumlar itibariyle gelir ve gider cetvelleri incelenmiş olup,

Emniyet Genel Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı gider cetvellerinde dikkat çekilen farklar ile Kesinhesap Kanunu Tasarısına ekli Gelir (B) Cetvelinde genel toplamları etkilemeyen farklar müzakere edilerek Uygunluk Bildirimi çerçevesinde düzeltilmeleri, diğer kurumların gider ve gelir cetvellerinin ise aynen kabul edilmeleri,

Benimsenmiştir.

Diğer taraftan Sayıştay Kanununun 55 inci maddesi uyarınca Sayıştay tarafından yapılan incelemeler sonucu hazırlanan 2003 Yılı Genel Uygunluk Bildirimi eki olarak Komisyonumuzun bilgisine arz edilen Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna Yapılan İkrazları İzleme Raporunda belirtilen hususlar hakkındaki görüş ve eleştirilerde;

- Bankalar Kanununun ilgili maddeleri çerçevesinde Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna devrolunan bankaların tasfiye edilmeyerek, rehabilitasyonu ve zarar üretmesinin durdurulmasının sağlanması amacıyla ihtiyaç duyulan kaynağın Hazine Müsteşarlığı tarafından Devlet İç Borçlanma Senetleri verilerek karşılandığı,

- TMSF'na ikrazen verilen Devlet İç Borçlanma Senetlerinin önemli bir büyüklüğe ulaştığı ve Hazine Müsteşarlığı Devlet Borçları Saymanlığı kayıtları ile TMSF bilanço ve kayıtları arasında farklılıklar olduğu,

- İncelemelerde Hazine Müsteşarlığı, TMSF ve banka muhasebe kayıtları ile T.C.M.B.den temin edilebilen bilgi ve belgelerin baz alındığı,

- İkrazen verilen Devlet İç Borçlanma Senetlerinin Hazine Müsteşarlığı tarafından ihracından başlanarak nasıl hareket ettiğinin,  ilgili banka ve kurumların kayıt, bilgi  ve belgeleri üzerinden takip edilmeye çalışıldığı,

- Birçok senet hareketiyle ilgili muhasebe belgelerine ulaşılamaması, belge olarak sunulanların ise birçoğunun belge niteliğine haiz olmaması, belge eksiklikleri ile birlikte ilgili banka muhasebe sistemlerinin bankaların tasfiye veya birleşme süreçleri ile birlikte gayri faal ve bilgi elde edilemez duruma gelmiş olması gibi nedenlerle fon bankalarının kayıtlarının sağlıklı olmadığı, ayrıca incelemeler sırasında DİBS hareketleri ile ilgili TCMB Elektronik Menkul Kıymet Transferi sistemi (EMKT) kayıtlarına da başvurulduğu ve yapılan tüm incelemelerin bilgi ve belgelere dayandırıldığı,

Sayıştayca hazırlanan raporların; Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin bütçe üzerindeki denetim yetkisinin kullanılmasına yardımcı olduğu; Hazine Müsteşarlığının mali yönetiminin iyileşmesine katkıda bulunduğu,

Dile getirilmiştir.

Sayıştay Kanununun verdiği yetkiye dayanarak ihtiyaç duyuldukça Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin bilgilendirilmesi ve denetimine yardımcı olmak üzere başka konularda da çeşitli raporlar düzenlenebileceği belirtilmiştir.

2003 Mali Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısının maddeleri üzerinde yapılan görüşmeler sonucunda Tasarının; "İptal Edilen Ödenek" başlıklı 7 nci maddesi; Milli Eğitim Bakanlığı 2003 Mali Yılı Kesinhesabına bağlı Gider (A) Cetvelinin (888 01 2 001 600) tertibinde Bakanlık onayı ile yapılan ödenek iptalinin 32.747.000.000.- lira fazla yazılmasından kaynaklandığı belirtilen toplam 6.736.566.569.300.000.- lira iptal edilen ödenek tutarının; Genel Uygunluk Bildiriminde yer alan hususlar dikkate alınarak 6.736.533.822.300.000.- lira olarak değiştirilmesi suretiyle,

 

1, 2, 3, 4, 5, 6 ve 8 inci maddeleri ile yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen  9 ve 10 uncu maddeleri aynen,

Kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Sait Açba

M. Altan Karapaşaoğlu

Sabahattin Yıldız

 

Afyon

Bursa

Muş

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Mehmet Sekmen

Halil Aydoğan

Mehmet Melik Özmen

 

İstanbul

Afyon

Ağrı

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Zekai Özcan

Osman Kaptan

M. Mesut Özakcan

 

Ankara

Antalya

Aydın

 

 

(Karşı oy yazısı ektedir)

(Ayrışık oy yazısı ektedir)

 

Üye

Üye

Üye

 

A. Kemal Deveciler

Ali Osman Sali

Ahmet İnal

 

Balıkesir

Balıkesir

Batman

 

(Ayrışık oy yazısı ektedir)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Osman Nuri Filiz

Alaattin Büyükkaya

A. Kemal Kumkumoğlu

 

Denizli

İstanbul

İstanbul

 

 

 

(Ayrışık oy yazım ektedir)

 

Üye

Üye

Üye

 

Birgen Keleş

Kemal Kılıçdaroğlu

M. Mustafa Açıkalın

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

(Karşı oy yazım eklidir)

(Ayrışık oy ekte)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Bülent Baratalı

Fazıl Karaman

Y. Selahattin Beyribey

 

İzmir

İzmir

Kars

 

(Ayrışık oy yazım ekte)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Elitaş

Taner Yıldız

Mikail Arslan

 

Kayseri

Kayseri

Kırşehir

 

Üye

Üye

Üye

 

Muzaffer Baştopçu

Hasan Fehmi Kinay

Muharrem Doğan

 

Kocaeli

Kütahya

Mardin

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Özyürek

Gürol Ergin

O. Seyfi Terzibaşıoğlu

 

Mersin

Muğla

Muğla

 

(Ayrışık oy yazım ekte)

(Ayrışık oy yazım ekte)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Osman Seyfi

Cemal Uysal

Kazım Türkmen

 

Nevşehir

Ordu

Ordu

 

 

 

(Ayrışık oy yazım ekte)

 

Üye

Üye

Üye

 

İmdat Sütlüoğlu

Musa Uzunkaya

Sabahattin Cevheri

 

Rize

Samsun

Şanlıurfa

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

M. Ergun Dağcıoğlu

Enis Tütüncü

Faruk Nafiz Özak

 

Tokat

Tekirdağ

Trabzon

 

 

(Ayrışık oy yazısı ekte)

 

 

 

Üye

 

 

 

M. Akif Hamzaçebi

 

 

 

Trabzon

 

 

 

(Ayrışık oy yazısı ektedir)

 

 

 

 

 

AYRIŞIK OY

2003 yılı bütçe uygulamaları, toplumun ve ekonominin ihtiyaçlarına cevap vermemiştir. Bu nedenle 2003 Malî Yılı Genel ve Katma Bütçe Kesinhesap Kanunu tasarılarına katılmıyoruz.

 

M. Akif Hamzaçebi

Gürol Ergin

M. Mesut Özakcan

 

Trabzon

Muğla

Aydın

 

Enis Tütüncü

Kazım Türkmen

Bülent Baratalı

 

Tekirdağ

Ordu

İzmir

 

Osman Kaptan

Birgen Keleş

A. Kemal Kumkumoğlu

 

Antalya

İstanbul

İstanbul

 

Mustafa Özyürek

Kemal Kılıçdaroğlu

Ali Kemal Deveciler

 

Mersin

İstanbul

Balıkesir

 

 


HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

2003 MALÎ YILI KESİNHESAP

KANUNU TASARISI

Gider bütçesi

MADDE 1. - Genel bütçeli dairelerin 2003 malî yılı giderleri, bağlı (A) işaretli cetvelde gösterildiği üzere, 139.488.824.423.050.000 lira olarak gerçekleşmiştir.

Gelir bütçesi

MADDE 2. - Genel bütçenin gelirleri, bağlı (B) işaretli cetvelde gösterildiği üzere, 98.558.732.547.000.000 lira olarak gerçekleşmiştir.

Nazım gelir ve gider

MADDE 3. - 7.439.236.303.850.000 lira nazım gelir tahsil edilmiş ve aynı miktar gider yapılmıştır.

Denge

MADDE 4. - Birinci maddede yazılı giderler ile ikinci maddede yazılı gelirler arasında 40.930.091.876.050.000 liralık gider fazlası meydana gelmiştir.

Tamamlayıcı ödenek

MADDE 5. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda kayıtlı 865.920.910.950.000 liralık ödenek üstü gideri karşılamak üzere, aynı tutarda tamamlayıcı ödenek kabul edilmiştir.

Devredilen ödenek

MADDE 6. - 2003 malî yılı içinde harcanmayan ve özel kanunlarla devrine izin verilen 198.387.870.050.000 liralık özel ödenek, ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere devredilmiştir.

İptal edilen ödenek

MADDE 7. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda kayıtlı bulunan ve yılı içinde kullanılan ve devredilenler dışında kalan 6.736.566.569.300.000 liralık ödenek iptal edilmiştir.

Devlet borçları

MADDE 8. - İç ve dış Devlet borçları ile Hazine garantilerinin uygulama sonuçları, bağlı kesinhesap cetvellerinde gösterildiği üzere;

a- 2003 yılında 168.973.626.065.150.000

a- 2003   yılında  168.973.626.065.150.000

lira orta ve uzun vadeli, 25.413.074.165.200.000 lira kısa vadeli olmak üzere, toplam 194.386.700.230.350.000 lira iç borç,

b- Konsolide bütçeye dahil kuruluşların yeniden yapılan borç stok tespitinde 1995 yılında 1.983.690.387.470.000 lira, 1996 yılında 3.490.062.245.700.000 lira, 1997 yılında 6.468.582.666.840.000 lira, 1998 yılında 10.154.444.167.570.000 lira, 1999 yılında 18.735.798.351.780.000 lira, 2000 yılında 27.286.553.700.010.000 lira, 2001 yılında 55.970.462.117.860.000 lira, 2002 yılında 93.203.291.886.760.000 lira ve 2003 yılında da 88.824.843.000.650.000 lira dış borç,

c- 10.095.397.822.550.000 lira Hazine garantili borç,

mevcuttur.

Yürürlük

MADDE 9. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 10. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

2003 MALÎ YILI KESİNHESAP

KANUNU TASARISI

Gider bütçesi

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

Gelir bütçesi

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

Nazım gelir ve gider

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

Denge

MADDE 4. - Tasarının 4 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

Tamamlayıcı ödenek

MADDE 5. - Tasarının 5 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

Devredilen ödenek

MADDE 6. - Tasarının 6 ncı maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

İptal edilen ödenek

MADDE 7. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda kayıtlı bulunan ve yılı içinde kullanılan ve devredilenler dışında kalan 6.736.533.822.300.000.- liralık ödenek iptal edilmiştir.

Devlet borçları

MADDE 8. - Tasarının 8 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yürürlük

MADDE 9. - Tasarının 9 uncu maddesi aynen kabul edilmiştir.

Yürütme

MADDE 10 . - Tasarının 10 uncu maddesi aynen kabul edilmiştir.
                           

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

A. Gül

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Adalet Bakanı

 

G. Akşit

K. Tüzmen

C. Çiçek

 

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

 

M. V. Gönül

A. Aksu

K. Unakıtan

 

Millî Eğitim Bakanı V.

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

A. Babacan

Z. Ergezen

R. Akdağ

 

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

 

B. Yıldırım

S. Güçlü

M. Başesgioğlu

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

 

A. Coşkun

M. H. Güler

E. Mumcu

 

 

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

 

O. Pepe