Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye
Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
Plan ve
Bütçe Komisyonu |
10.12.2004 |
|
|
Esas No.
: 1/878, 3/669 |
|
|
|
Karar No.
: 9 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlar
Kurulunca 29.7.2004 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan
ve Başkanlıkça 4.8.2004 tarihinde Komisyonumuza havale edilen “2003 Malî Yılı
Kesinhesap Kanunu Tasarısı” ile Sayıştay Başkanlığınca düzenlenen ve 12.10.2004
tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça
18.10.2004 tarihinde Komisyonumuza havale edilen aynı yıla ait “Genel Uygunluk
Bildirimi”ne ilişkin müzakerelere, Komisyonumuzun 27.10.2004 tarihli 3 üncü
birleşiminde Maliye Bakanının 2005 Malî Yılı Genel ve Katma Bütçe Kanunu
Tasarıları ile 2003 Yılı Genel ve Katma Bütçe Kesinhesap Kanunu Tasarılarını
Komisyona sunuşu ile başlanılmıştır. Komisyonumuzda 27.10.2004-7.12.2004
tarihleri arasında yapılan birleşimlerde Maliye Bakanlığı, Sayıştay Başkanlığı
ve ilgili kuruluşların temsilcilerinin de katılmalarıyla 2003 Malî Yılı
Kesinhesap Kanunu Tasarısı ile Genel Uygunluk Bildirimi de incelenip görüşmeler
tamamlanmıştır.
2003 Malî Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısı
ile:
Genel bütçeli dairelere Bütçe Kanunu ile
toplam 146.571.389.000.000.000.- liralık ödenek verildiği, yıl sonu genel
ödenek toplamının yılı içinde çeşitli yasaların verdiği yetkilerle yapılan
değişiklikler sonucu 145.557.857.951.450.000.- liraya ulaştığı, toplam
32.013.798.479.650.000.- lirası cari, 2.459.793.173.650.000.- lirası yatırım,
105.015.232.769.750.000.- lirası da transfer ödenek türlerinden olmak üzere
toplam 139.488.824.423.050.000.- liralık giderin gerçekleştiği,
2003 yılında genel bütçe gelirlerinin
toplam 100.357.000.000.000.000.- lira tahmin edilmesine karşılık yılı
tahsilatının 84.316.168.755.700.000.- lirası vergi gelirlerinden,
10.222.768.710.050.000.- lirası vergi dışı normal gelirlerden, 2.883.425.923.500.000.-
lirası özel gelir ve fonlardan, 1.136.369.157.750.000.- lirası özel kanun
gelirlerinden olmak üzere toplam 98.558.732.547.000.000.- lira olarak
gerçekleştiği,
Toplam 7.439.236.303.850.000.- lira nazım
gelir tahsil edildiği ve aynı miktarda nazım gider yapıldığı,
Giderler ile gelirler arasındaki farkı
oluşturan 40.930.091.876.050.000 lira bütçe açığı verdiği,
Zorunlu sebeplerle yapılan ödenek üstü
giderleri karşılamak üzere toplam 865.920.910.950.000.- liralık ödeneğin
tamamlayıcı ödenek olarak verilmesinin öngörüldüğü,
Yılı içinde harcanmayan ve özel kanunları
gereğince ertesi yıla devredilmesi gereken 198.387.870.050.000.- liralık
ödeneğin iptal edilmeyerek ertesi yıla devredilmesinin teklif edildiği,
Yılı içinde kullanılanlar ile ertesi yıla
devredilmek üzere saklı tutulanlar dışında kalan toplam 6.736.566.569.300.000.-
liralık ödeneğin iptal edildiği,
2002 yılından 2003 yılına
149.869.690.521.260.000.- lira iç borcun devrettiği, 2003 yılında alınan
158.256.516.184.990.000.- liranın ilavesi ile toplam iç borcun
308.126.206.706.250.000.- liraya ulaştığı, yıl içinde bu borçların
113.739.506.475.900.000.- liralık kısmının ödendiği ve 2004 yılına
194.386.700.230.350.000.- lira iç borcun devrettiği,
1995-2002 yılları genel bütçeli
kuruluşların kesinhesap kanunu tasarıları metinlerinden çıkarılan dış borç
tutarlarının Hazine Müsteşarlığınca yeniden yapılan stok tespiti sonucunda kur
farkları dahil;
1995 yılında 1.983.690.387.470.000.-, 1996
yılında 3.490.062.245.700.000.-, 1997 yılında 6.468.582.666.840.000.-, 1998
yılında 10.154.444.167.570.000.-,1999 yılında 18.735.798.351.780.000.-, 2000
yılında 27.286.553.700.010.000.-, 2001 yılında 55.970.462.117.860.000.-, 2002
yılında 93.203.291.886.760.000.-, 2003 yılında 88.824.843.000.650.000.- lira
olduğu,
2002 yılından devreden Hazine garantili
borç bakiyesi 13.041.495.356.490.000.- lira ile kur farkı dahil 2003 yılında
sağlanan Hazine garantilileri ile toplam borcun 13.499.323.272.650.000.- lira
olduğu ve ödemeler düşüldükten sonra 2004 yılına 10.095.397.822.550.000.- lira
Hazine garantili borcun devrettiği belirtilmiştir.
Sayıştay Başkanlığınca hazırlanan 2003
Malî Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısına ilişkin “Genel Uygunluk Bildirimi” rapor
ve ekli cetvellerinde ise;
Genel Bütçeli idarelerin, ekli gider
cetvellerinde gösterildiği üzere toplam 865.920.910.950.000.- liralık ödenek
dışı giderlerinin tespit edildiği, bu tutardan 142.863.862.550.000.- liralık
kısmının yasalara göre ödenek aranmaksızın yapılacak giderlere,
691.444.596.100.000.- liralık kısmının da personel giderlerine ait olduğundan
bunlar için tamamlayacı ödenek verilmesinin uygun olacağı, kalan
31.612.452.300.000.- liralık ödenek dışı giderin ise sorumluluk gerektiren
giderler olup 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununun 81 inci maddesi uyarınca
tamamlayıcı ödenek verilip verilmemesinin Türkiye Büyük Millet Meclisinin
takdirinde olduğu,
2003 Malî Yılı Kesinhesap Kanunu
Tasarısının “İptal edilen ödenek” başlıklı 7 nci maddesinde iptal edilen ödenek
tutarının 6.736.566.569.300.000.- lira olarak yazılı olduğu, ancak, Sayıştayca
tespit edilen iptal edilen ödenek toplamının; 32.747.000.000.- lira eksiği ile
6.736.533.822.300.000.- lira olduğu, söz konusu farkın Millî Eğitim Bakanlığı
gider kesinhesabı (A) cetvelinin (888 01 2 001 600) tertibinde Bakanlık onayı
ile yapılan ödenek iptalinin 32.747.000.000.- lira fazla yazılmasından
kaynaklandığı ve Tasarının 7 nci maddesindeki miktarın 6.736.533.822.300.000.-
lira olarak düzeltilmesinin uygun olacağı,
Muhasebe-i Umumiye Kanununun 104 üncü
maddesi hükmü karşısında, bazı gelir türlerine ilişkin gelir kesinhesabındaki
açıklamaların tahmin ve tahsilat arasındaki farklara ait bilgileri
içermediğinden bazı kuruluşların gelir izahnamelerinin yetersiz bulunduğu,
Gider izahnamelerinin faaliyet-proje
bazında incelenmesinden Muhasebe-i Umumiye Kanununun 104 üncü maddesi
hükümlerine genel olarak uyulmadığının görüldüğü; hedef, malî ve fizikî
gerçekleşme durumu hakkında yeterli bilgi içermeyen; iptal edilme oranı yüksek
olduğu halde iptal nedenleri yeterince açıklanmayan; bütçe dışı olan, özel
kanunlar gereğince verilen özel ödeneklerden fizikî gerçekleşme durumu hakkında
yeterli bilgi içermeyen faaliyet-projelerden dolayı bazı kurum ve kuruluşların
gider izahnamelerinin yetersiz bulunduğu,
Önceki yıllarda uygunluk verilmeyen
1995-2003 yılları dış borçlar hesabı ile 1999-2003 yılları kullanılacak dış
krediler ve kredi anlaşmaları hesaplarına Sayıştay Genel Kurulu kararı ile
uygunluk verildiği,
Bazı kurumlarca kullanılan toplam
341.409.416.900.000.- liralık dış proje kredisinin;
- Bir kısmının, proje özel hesabına
aktarılmakla birlikte henüz harcanmamasından dolayı hesaplarda mevcut olması ve
bir kısmının ise kapatılamamış akreditif olarak hesaplarda yer alması,
- Muhasebe sisteminin yetersizliği ve
kurumlararası teyit mekanizmasının sağlıklı olarak çalıştırılamamasının bir
sonucu olarak, bazı kurumlarca bildirim ve muhasebeleştirme yükümlülüklerinin
yerine getirilmemesi,
Sebebiyle henüz ödenek ve bütçeye gider
kaydının yapılmadığı,
Diğer ülkelerden olan alacaklardan 48.7
milyon ABD Dolarlık kısımın muhasebe kayıtlarına yansıtılmaması nedeniyle 2003
yılı ikrazlar hesabına Sayıştay Genel Kurulu kararı ile uygunluk verilemediği,
2003 Malî Yılı Bütçe Kanunu ile verilen
47.425.528.500.000.000.- lira borçlanma yetkisine karşılık
45.507.449.000.000.000.- liralık bir borçlanmanın yapıldığı ve yetki sınırı
dahilinde olduğu,
2003 Malî Yılı Bütçe Kanunu ile verilen
750 milyon Dolarlık Hazine garantisi limitine karşılık 252.3 milyon Dolarlık
Hazine garantili borcun yapıldığı ve limit dahilinde olduğu,
Hazine Müsteşarlığı Kamu Finansmanı Genel
Müdürlüğü tarafından bildirilen, 7.075.000.000.000.000.- lira tutarında ikrazen
özel tertip devlet iç borçlanma miktarının; 4833 sayılı Kanun hükmü
çerçevesinde verilen 8.500.000.000.000.000.- liralık yetki sınırı dahilinde
olduğu, 31.12.2003 tarihine kadar genel bütçe saymanlıklarında kesinleşen
ilamlarla; 12.059.359.650.000.- lira, 32.942.- Fransız Frangı, 10.667.80.-
Amerikan Doları, 4.065.67.- Alman Markı, 691.393.95.- Japon Yeni tazmin
hükmünün verildiği; 1.001.218.590.000.- lira, 321.942.- Fransız Frangı,
4.065.67.- Alman Markı, 691.393.95.- Japon Yeni'nin silme-düşme yapılmasından
sonra 11.058.141.060.000.- lira, 10.667.80.- Amerikan Doları kaldığı, bunun
1.545.833.960.000.- lirası ile 6.181.14.- Amerikan Doları'nın tahsil edildiği,
9.512.307.100.000.- lira ile 4.486.66.- Amerikan Doları olmak üzere toplam,
11.074.348.840.560.- lirasının da ertesi yıla devredildiği,
Sayıştayca; 1330 “Özel Tüketim
Vergisi" Gelir Kesimine ait 2003 yılı tahsilatının,
22.299.242.855.950.000.- lira olarak tespit edildiği, 2003 Mali Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısına ekli Gelir (B)
Cetvelinde ise 22.299.017.742.400.000.- lira eksiği ile 225.113.550.000.- lira
yazılı olduğu, söz konusu farkın Kesinhesap Kanunu Tasarısına ekli Gelir (B)
Cetveli genel toplamını etkilemediği,
Sayıştayca; Emniyet Genel Müdürlüğü 2003
Mali Yılı Kesinhesabına bağlı Gider (A) Cetvelinde "1050 Sayılı Kanunun 83
üncü Maddesi ve Dış Proje Kredilerinden Ertesi Yıla Devreden Ödenek"
miktarının 42.596.244.800.000.- lira olarak tespit edildiği, Emniyet Genel
Müdürlüğü Kesinhesabına bağlı gider (A) cetvelinde ise 33.139.866.650.000.-
lira eksiği ile 9.456.378.150.000.- lira olarak yazılı olduğu, söz konusu farkın İçişleri Merkez Saymanlık
Müdürlüğü yönetim dönemi hesabı cetvellerine göre; "161- Doğrudan Dış
Proje Kredi Kullanımları Avans ve Akreditif Hesabı"ndan 2004 yılına
33.139.866.650.000.- lira devredildiği, Emniyet Genel Müdürlüğü Kesinhesabı
(999 01 2 004 400) tertibinden 33.139.866.650.000.- liralık iptal,
"İptal Edilen Ödenek"
sütununda yazılı olduğu halde, Dış Proje Kredilerinden Ertesi Yıla Devreden
Ödenek sütununda hiçbir şey yazılı olmamasından kaynaklandığı ve cetvelin buna
göre düzeltilmesi gerektiği,
Sayıştayca, Milli Eğitim Bakanlığı 2003
Malî Yılı Genel Ödenek toplamı; 10.694.254.053.500.000.- lira olarak tespit
edildiği, ancak dairesi kesinhesabında ise 32.747.000.000.- lira fazlası ile
10.694.286.800.500.000.- lira yazılı olduğu belirtilmiş olup söz konusu fark
(888 01 2 001 600) tertibinden Bakanlık onayı ile yapılan
20.732.747.000.000.-lira tutarındaki ödenek iptalinin 32.747.000.000.- lira
farkla 20.700.000.000.000.- lira olarak kayıtlara alınmasından kaynaklandığı,
Ayrıca, iptal edilen ödenek toplamının
292.212.856.600.000.- lira olarak tespit edildiği, fakat dairesi kesinhesabında
32.747.000.000.- lira fazlası ile 292.245.603.600.000.- lira olarak yazılı
olduğu, söz konusu farkın yukarıda belirtilen ödenek farkının iptal edilen
ödeneği etkilemesinden kaynaklandığı,
Şeklinde bilgilere yer verilmiştir.
Komisyonumuzda yapılan görüşmelerde;
Sayıştay Başkanlığınca hazırlanan Genel
Uygunluk Bildirimi ve eki raporlarda belirtilen hususlar çerçevesinde kurumlar
itibariyle gelir ve gider cetvelleri incelenmiş olup,
Emniyet Genel Müdürlüğü ve Milli Eğitim
Bakanlığı gider cetvellerinde dikkat çekilen farklar ile Kesinhesap Kanunu
Tasarısına ekli Gelir (B) Cetvelinde genel toplamları etkilemeyen farklar
müzakere edilerek Uygunluk Bildirimi çerçevesinde düzeltilmeleri, diğer
kurumların gider ve gelir cetvellerinin ise aynen kabul edilmeleri,
Benimsenmiştir.
Diğer taraftan Sayıştay Kanununun 55 inci
maddesi uyarınca Sayıştay tarafından yapılan incelemeler sonucu hazırlanan 2003
Yılı Genel Uygunluk Bildirimi eki olarak Komisyonumuzun bilgisine arz edilen
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna Yapılan İkrazları İzleme Raporunda belirtilen
hususlar hakkındaki görüş ve eleştirilerde;
- Bankalar Kanununun ilgili maddeleri
çerçevesinde Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna devrolunan bankaların tasfiye
edilmeyerek, rehabilitasyonu ve zarar üretmesinin durdurulmasının sağlanması
amacıyla ihtiyaç duyulan kaynağın Hazine Müsteşarlığı tarafından Devlet İç
Borçlanma Senetleri verilerek karşılandığı,
- TMSF'na ikrazen verilen Devlet İç
Borçlanma Senetlerinin önemli bir büyüklüğe ulaştığı ve Hazine Müsteşarlığı
Devlet Borçları Saymanlığı kayıtları ile TMSF bilanço ve kayıtları arasında
farklılıklar olduğu,
- İncelemelerde Hazine Müsteşarlığı, TMSF
ve banka muhasebe kayıtları ile T.C.M.B.den temin edilebilen bilgi ve
belgelerin baz alındığı,
- İkrazen verilen Devlet İç Borçlanma
Senetlerinin Hazine Müsteşarlığı tarafından ihracından başlanarak nasıl hareket
ettiğinin, ilgili banka ve kurumların kayıt,
bilgi ve belgeleri üzerinden takip
edilmeye çalışıldığı,
- Birçok senet hareketiyle ilgili muhasebe
belgelerine ulaşılamaması, belge olarak sunulanların ise birçoğunun belge
niteliğine haiz olmaması, belge eksiklikleri ile birlikte ilgili banka muhasebe
sistemlerinin bankaların tasfiye veya birleşme süreçleri ile birlikte gayri
faal ve bilgi elde edilemez duruma gelmiş olması gibi nedenlerle fon
bankalarının kayıtlarının sağlıklı olmadığı, ayrıca incelemeler sırasında DİBS
hareketleri ile ilgili TCMB Elektronik Menkul Kıymet Transferi sistemi (EMKT)
kayıtlarına da başvurulduğu ve yapılan tüm incelemelerin bilgi ve belgelere
dayandırıldığı,
Sayıştayca hazırlanan raporların; Türkiye
Büyük Millet Meclisi'nin bütçe üzerindeki denetim yetkisinin kullanılmasına
yardımcı olduğu; Hazine Müsteşarlığının mali yönetiminin iyileşmesine katkıda
bulunduğu,
Dile getirilmiştir.
Sayıştay Kanununun verdiği yetkiye
dayanarak ihtiyaç duyuldukça Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin bilgilendirilmesi
ve denetimine yardımcı olmak üzere başka konularda da çeşitli raporlar
düzenlenebileceği belirtilmiştir.
2003 Mali Yılı Kesinhesap Kanunu
Tasarısının maddeleri üzerinde yapılan görüşmeler sonucunda Tasarının;
"İptal Edilen Ödenek" başlıklı 7 nci maddesi; Milli Eğitim Bakanlığı
2003 Mali Yılı Kesinhesabına bağlı Gider (A) Cetvelinin (888 01 2 001 600)
tertibinde Bakanlık onayı ile yapılan ödenek iptalinin 32.747.000.000.- lira
fazla yazılmasından kaynaklandığı belirtilen toplam 6.736.566.569.300.000.-
lira iptal edilen ödenek tutarının; Genel Uygunluk Bildiriminde yer alan hususlar
dikkate alınarak 6.736.533.822.300.000.- lira olarak değiştirilmesi suretiyle,
1, 2, 3, 4, 5, 6 ve 8 inci maddeleri ile
yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 9 ve
10 uncu maddeleri aynen,
Kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin Yıldız |
|
|
Afyon |
Bursa |
Muş |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Sekmen |
Halil Aydoğan |
Mehmet Melik Özmen |
|
|
İstanbul |
Afyon |
Ağrı |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Zekai Özcan |
Osman Kaptan |
M. Mesut Özakcan |
|
|
Ankara |
Antalya |
Aydın |
|
|
|
(Karşı
oy yazısı ektedir) |
(Ayrışık
oy yazısı ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
A. Kemal Deveciler |
Ali Osman Sali |
Ahmet İnal |
|
|
Balıkesir |
Balıkesir |
Batman |
|
|
(Ayrışık
oy yazısı ektedir) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Nuri Filiz |
Alaattin Büyükkaya |
A. Kemal Kumkumoğlu |
|
|
Denizli |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
|
(Ayrışık
oy yazım ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Birgen Keleş |
Kemal Kılıçdaroğlu |
M. Mustafa Açıkalın |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
(Karşı
oy yazım eklidir) |
(Ayrışık
oy ekte) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Bülent Baratalı |
Fazıl Karaman |
Y. Selahattin Beyribey |
|
|
İzmir |
İzmir |
Kars |
|
|
(Ayrışık
oy yazım ekte) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Elitaş |
Taner Yıldız |
Mikail Arslan |
|
|
Kayseri |
Kayseri |
Kırşehir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Muzaffer Baştopçu |
Hasan Fehmi Kinay |
Muharrem Doğan |
|
|
Kocaeli |
Kütahya |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Özyürek |
Gürol Ergin |
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
|
|
Mersin |
Muğla |
Muğla |
|
|
(Ayrışık
oy yazım ekte) |
(Ayrışık
oy yazım ekte) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Seyfi |
Cemal Uysal |
Kazım Türkmen |
|
|
Nevşehir |
Ordu |
Ordu |
|
|
|
|
(Ayrışık
oy yazım ekte) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
İmdat Sütlüoğlu |
Musa
Uzunkaya |
Sabahattin Cevheri |
|
|
Rize |
Samsun |
Şanlıurfa |
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. Ergun Dağcıoğlu |
Enis Tütüncü |
Faruk Nafiz Özak |
|
|
Tokat |
Tekirdağ |
Trabzon |
|
|
|
(Ayrışık
oy yazısı ekte) |
|
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
M. Akif Hamzaçebi |
|
|
|
|
Trabzon |
|
|
|
|
(Ayrışık
oy yazısı ektedir) |
|
|
|
|
|
|
AYRIŞIK OY
2003 yılı bütçe
uygulamaları, toplumun ve ekonominin ihtiyaçlarına cevap vermemiştir. Bu
nedenle 2003 Malî Yılı Genel ve Katma Bütçe Kesinhesap Kanunu tasarılarına
katılmıyoruz.
|
|
M. Akif Hamzaçebi |
Gürol Ergin |
M. Mesut Özakcan |
|
|
Trabzon |
Muğla |
Aydın |
|
|
Enis Tütüncü |
Kazım Türkmen |
Bülent Baratalı |
|
|
Tekirdağ |
Ordu |
İzmir |
|
|
Osman Kaptan |
Birgen Keleş |
A. Kemal Kumkumoğlu |
|
|
Antalya |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Mustafa Özyürek |
Kemal Kılıçdaroğlu |
Ali Kemal Deveciler |
|
|
Mersin |
İstanbul |
Balıkesir |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
2003 MALÎ YILI KESİNHESAP
KANUNU TASARISI
Gider bütçesi
MADDE 1. - Genel bütçeli dairelerin 2003 malî yılı
giderleri, bağlı (A) işaretli cetvelde gösterildiği üzere,
139.488.824.423.050.000 lira olarak gerçekleşmiştir.
Gelir bütçesi
MADDE 2. - Genel bütçenin gelirleri, bağlı (B) işaretli
cetvelde gösterildiği üzere, 98.558.732.547.000.000 lira olarak
gerçekleşmiştir.
Nazım gelir ve gider
MADDE 3. - 7.439.236.303.850.000 lira nazım gelir tahsil
edilmiş ve aynı miktar gider yapılmıştır.
Denge
MADDE 4. - Birinci maddede yazılı giderler ile ikinci
maddede yazılı gelirler arasında 40.930.091.876.050.000 liralık gider fazlası
meydana gelmiştir.
Tamamlayıcı ödenek
MADDE 5. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda
kayıtlı 865.920.910.950.000 liralık ödenek üstü gideri karşılamak üzere, aynı
tutarda tamamlayıcı ödenek kabul edilmiştir.
Devredilen ödenek
MADDE 6. - 2003 malî yılı içinde harcanmayan ve özel
kanunlarla devrine izin verilen 198.387.870.050.000 liralık özel ödenek, ertesi
yıla ödenek kaydedilmek üzere devredilmiştir.
İptal edilen ödenek
MADDE 7. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda
kayıtlı bulunan ve yılı içinde kullanılan ve devredilenler dışında kalan
6.736.566.569.300.000 liralık ödenek iptal edilmiştir.
Devlet borçları
MADDE 8. - İç ve dış Devlet borçları ile Hazine
garantilerinin uygulama sonuçları, bağlı kesinhesap cetvellerinde gösterildiği
üzere;
a- 2003 yılında 168.973.626.065.150.000
a- 2003
yılında 168.973.626.065.150.000
lira orta
ve uzun vadeli, 25.413.074.165.200.000 lira kısa vadeli olmak üzere, toplam
194.386.700.230.350.000 lira iç borç,
b- Konsolide bütçeye dahil kuruluşların yeniden yapılan borç
stok tespitinde 1995 yılında 1.983.690.387.470.000 lira, 1996 yılında
3.490.062.245.700.000 lira, 1997 yılında 6.468.582.666.840.000 lira, 1998
yılında 10.154.444.167.570.000 lira, 1999 yılında 18.735.798.351.780.000 lira,
2000 yılında 27.286.553.700.010.000 lira, 2001 yılında 55.970.462.117.860.000
lira, 2002 yılında 93.203.291.886.760.000 lira ve 2003 yılında da
88.824.843.000.650.000 lira dış borç,
c- 10.095.397.822.550.000 lira Hazine garantili borç,
mevcuttur.
Yürürlük
MADDE 9. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 10. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE
KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
2003 MALÎ YILI KESİNHESAP
KANUNU TASARISI
Gider bütçesi
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Gelir bütçesi
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Nazım gelir ve gider
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.
Denge
MADDE 4. - Tasarının 4
üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.
Tamamlayıcı ödenek
MADDE 5. - Tasarının 5
inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Devredilen ödenek
MADDE 6. - Tasarının 6
ncı maddesi aynen kabul edilmiştir.
İptal edilen ödenek
MADDE 7. - Bağlı (A)
işaretli cetvelin ilgili sütununda kayıtlı bulunan ve yılı içinde kullanılan ve
devredilenler dışında kalan 6.736.533.822.300.000.- liralık ödenek iptal
edilmiştir.
Devlet borçları
MADDE 8. - Tasarının 8
inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Yürürlük
MADDE 9. - Tasarının 9
uncu maddesi aynen kabul edilmiştir.
Yürütme
MADDE 10 . - Tasarının 10
uncu maddesi aynen kabul edilmiştir.
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Adalet
Bakanı |
|
|
G. Akşit |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
|
M. V. Gönül |
A. Aksu |
K. Unakıtan |
|
|
Millî
Eğitim Bakanı V. |
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
|
|
A. Babacan |
Z. Ergezen |
R. Akdağ |
|
|
Ulaştırma
Bakanı |
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B. Yıldırım |
S. Güçlü |
M. Başesgioğlu |
|
|
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
En. ve
Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
E. Mumcu |
|
|
|
Çevre ve
Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|