Uyarı: Görüntülemekte olduğunuz Kanun, TBMM Genel Kurulunda kabul edildiği halidir. Varsa daha sonra yapılan değişiklikleri içermemektedir.


 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE KARADENİZ LİMAN

DEVLETİ KONTROLÜ SEKRETARYASI ARASINDA YÖNETİM

MERKEZİ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN

BULUNDUĞUNA DAİR KANUN

 

Kanun No. 5245       

 

Kabul Tarihi : 20.10.2004      

 

MADDE 1. - 18 Kasım 2003 tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz Liman Devleti Kontrolü Sekretaryası Arasında Yönetim Merkezi Anlaşması”nın onaylanması uygun bulunmuştur.

MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ

İLE

KARADENİZ LİMAN DEVLETİ KONTROLÜ SEKRETARYASI

ARASINDA

YÖNETİM MERKEZİ ANLAŞMASI

 

Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Karadeniz Liman Devleti Kontrolü

Sekretaryası (KDLDKS),

 

7 Nisan 2000 tarihinde İstanbul'da akdedilen Karadeniz Liman Devleti Kontrolü Mutabakat Muhtırasındaki koşulları ve,

Karadeniz Liman Devleti Kontrolü Sekretaryası'nın İstanbul'da kurulmasını öngören Muhtıranın 7 nci Maddesini de dikkate alarak,

Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti olarak, KDLDKS'nın bir Yönetim Merkezi olarak fonksiyonlarını tam ve etkin olarak icra edebilmesi amacı ile ve Sekretaryanın işlevlerini Hükümeti ve toplumu ile birlikte yakın bir işbirliği ve harmonizasyon içinde yerine getirebilmesi maksadı ile gereken tüm imkan ve koşulların sağlanacağı hususunda hemfikir olmuşlar ve aşağıdaki hususlarda mutabakata varmışlardır:

Madde l

Tanımlar

a) "Akit taraf” Karadeniz Bölgesi Liman devleti Kontrolü Mutabakat Muhtırası'na taraf Devlet anlamına gelir,

b) "Hükümet" Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti anlamına gelir,

c) "Karadeniz Mutabakat Muhtırası" - "(BS MoU)" 7 Nisan 2000 tarihinde İstanbul'da imzalanan Karadeniz Bölgesi Liman Devleti Kontrolü Mutabakat Muhtırası'nı,

d) "Komite" . BS MoU 7 nci maddesi 1 inci fıkrası uyarınca kurulmuş Karadeniz Bölgesi Mutabakat Muhtırası Komitesi'ni,

e) "Sekretarya" BS MoU 7 nci maddesi 5 inci fıkrası uyarınca kurulmuş olan daimi organ Sekretarya'yı,

f) "Sekreter" BS MoU EK-11 de tanımlanan, Karadeniz Liman Devleti Kontrolü Sekretaryası'nın baş yöneticisi anlamına gelir.

g) "Sekretarya Görevlileri" BS MoU Ek 11 gereğince atanan Sekreter, Sekreter Yardımcısı ve diğer idari ve teknik personeli,

h) "Sekretarya Ofisi" Sekretarya'nın işlevlerini yerine getirmek amacıyla kullandığı bina veya bina bölümleri anlamına gelir.

Madde 2

Yorum

Bu Anlaşma, ana hedefi olan, Türkiye Cumhuriyeti (İstanbul şehri)'nde konuşlu yönetim merkezinde Karadeniz Liman Devleti Kontrolü Sekretaryasının sorumluluklarını yerine getirmesini ve amaçlarıyla, işlevlerinin gerçekleştirilmesini sağlama hedefi ışığında yorumlanacaktır.

Madde 3

Tüzel Kişilik

Hükümet, Türkiye Cumhuriyeti sınırları dahilinde Sekretaryanın Uluslararası tüzel kişiliğe sahip olduğunu ve Sekretarya'nın;

a. Âkit yapma

b. Taşınır ve taşınmaz mal satın alma ve elden çıkarma

c. Yasal işlemleri başlatma yetkisine sahip olduğunu teyid eder.

Madde 4

Ofis

Hükümet tarafından yapılacak öneri doğrultusunda Komite tarafından aksine bir karar alınmadıkça Hükümet Sekretarya'ya kira bedelsiz ve süresiz olarak uygun bir ofis sağlayacaktır

Madde 5

Paralar ve Fonlar

İşlevleri çerçevesinde Komite bilgisi dahilinde, Âkit taraflarca ortaklaşa uygulananlar dışında herhangi bir mali denetim, düzenleme ve moratoryumlarla sınırlı kalmaksızın Sekretarya:

a. Her türlü fon ve paraya sahip olabilecek ve herhangi bir para üzerinden işlem yapabilecektir.

b. Fon veya parasını bir ülkeden diğer bir ülkeye serbestçe transfer edebilecek ve elinde bulunan herhangi bir ülke parasını diğer bir ülke parasına çevirebilecektir.

Madde 6

Arşivlerin Dokunulmazlığı

Sekretarya’nın arşivi nerede ve kimde olursa olsun dokunulmazdır. "Arşiv" terimi, Sekretarya’nın ya da Sekretarya tarafından bu göreve getirilen herhangi bir gerçek ya da tüzelkişinin sahip olduğu veya bu kişi tarafından saklanan tüm bilgiler, kayıtlar, yazışmalar, belgeler, fotoğraflar, filmler ve kayıtlar anlamına gelmektedir.

Madde 7

Harcamalar

1. Sekretarya BS MoU Kısım 8 çerçevesinde Âkit tarafların yıllık katkı payları ve sponsor devletler veya kuruluşlar tarafından sağlanan bağışlar ve sübvansiyonlarla finanse edilecektir.

2. Sekretarya tarafından ihtiyaç duyulan mobilya ve büro makineleri, ulaşım araç ve gereçleri Sekretarya bütçesinden karşılanacaktır.

3. Sekretarya ve ofisinin bütün bakım, tutum, işletim giderleri Sekretarya bütçesinden karşılanacaktır.

Madde 8

Gümrük Vergileri ve Dolaysız Vergilerden Bağışıklık

Sekretarya, varlıkları, geliri ve diğer malları

1. Gelir vergisini ve kurumlar vergisini içeren bütün dolaysız vergilerden muaf tutulacaktır; ancak Sekretarya kamu kullanım harçlarından ibaret olan vergilerden muafiyet talep etmeyecektir.

2. Sekretarya’nın resmi kullanımı için ithal veya ihraç ettiği kalemlerin ihracatı ve ithalatı gümrük vergilerinden ve sınırlamalardan muaf olacaktır.

Madde 9

Sekretarya Görevlileri

1. Sekretarya görevlileri resmi görevlerini yerine getirirken veya resmi yazışmalar ve bunlara ilişkin belgeler oluştururken gerçekleştirdikleri tüm yazılı ve sözlü eylemleri konusunda yasal süreçlerden muaftırlar.

2. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olan ve sürekli olarak Türkiye'de ikamet eden yabancılar dışında kalan Sekretarya görevlileri Türkiye içinde ve Türkiye ile bağlantılı olarak aşağıdaki ayrıcalık ve bağışıklara sahip olacaklardır :

a) Sekretarya’ya yaptıkları hizmetler mevcut yabancı işgücü istihdam edilmesi ile ilgili Türkiye Cumhuriyeti yasa ve düzenlemelerinin getirdiği sınırlamalardan muaf tutulacaklardır.

b) Hizmetleri karşılığı alacakları ücretler resmi harç ve vergilerden muaf olacaktır.

3. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olan ve sürekli olarak Türkiye'de ikamet eden yabancılar dışında kalan Sekretarya görevlilerine, görevlerini icra etmelerinde kolaylık sağlamak amacıyla kendilerine Hükümet tarafından statülerine uygun oturma iznine muadil kimlik kartları verilecektir.

4. Ayrıcalık ve bağışıklıklar görevlilere kişisel çıkarları için değil, sadece Sekretarya'nın menfaatleri çerçevesinde tanınmıştır. Bağışıklığın adaletin tecellisine engel olacağı ve kaldırılabileceği görüşünde olduğu her durumda Sekreter, Sekretarya görevlilerinin bağışıklığını kaldırma hakkına sahiptir ve bunu yapmakla görevlidir.

Madde 10

İşbirliği

Sekretarya Hükümetin ilgili kuruluşları ile adaletin tecellisi, polis yasalarının uygulanması muafiyetlerin kötüye kullanılmasını engelleyecek Sekretarya'nın etkinlikleri ve günlük yönetimiyle ilgili hususlarda Hükümet'le doğrudan temas kurmaya yetkilidir.

Madde 11

Değişiklikler

İmzalayan taraflar herhangi bir zamanda Komite aracılığı ile bu anlaşmaya değişiklik önerebilirler. Komite kararına bağlı olarak değişiklikler, Hükümet ile Sekretarya arasında yapılan görüşmelerle gerçekleştirilir.

Madde 12

Uyuşmazlıkların Halli

Bu Anlaşma'nın yorum ve uygulanmasında doğabilecek uyuşmazlıklar Hükümet ve Sekretarya arasında yapılacak görüşmelerle çözümlenecektir.

Madde 13

Yürürlüğe Girme ve Sona Erdirme

Bu Anlaşma, Hükümet'in Ulusal Mevzuat çerçevesinde anlaşmayı onayladığını Sekretarya'ya yazılı olarak bildirim tarihini izleyen gün yürürlüğe girer ve Sekretaryanın İstanbul'da bulunduğu sürece yürürlükte kalır.

Sekretarya Yönetim Merkezinin Türkiye Cumhuriyeti topraklarından başka bir yere taşınması durumunda; bu anlaşma, Komitede Âkit Taraflar arasında bir karar alınmasına ve bahse konu transfer ve görev değişikliği işlemlerinin yapılmasına imkân tanıyacak makul bir süre kadar daha yürürlükte kalacaktır.

Ankara'da, İkibinüç yılının onbirinci ayının onsekizinci gününde İngilizce olarak, Hükümet ve Sekretarya tarafından yürütülmek üzere 2 nüsha yapılmıştır.

 

     Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti                        Karadeniz Liman Devleti Kontrolü

                          Adına                                                         Sekretaryası Adına

                Ertuğrul APAKAN                                                   Hüseyin YÜCE

           Büyükelçi, Genel Müdür                              Karadeniz Liman Devleti Kontrolü

                                                                                                Genel Sekreteri