Dönem
: 22 Yasama Yılı : 3
T.B.M.M. (S. Sayısı : 717)
190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin
Eki Cetvellerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Plan ve Bütçe
Komisyonu Raporu (1/925)
Not: Tasarı,
Başkanlıkça Adalet ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık 2.11.2004
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-266/5143
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Adalet
Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 25.10.2004
tarihinde kararlaştırılan “190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz
ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
13.12.1983 tarih ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkındaki Kanun Hükmündeki Kararnamenin 6 ncı maddesinde, bu Kanun Hükmünde
Kararname kapsamında kalan mahalli idareler dışındaki kamu kurum ve
kuruluşlarının kadrolarının kanunla ihdas edileceği hükme bağlanmıştır.
Söz konusu Kanun Hükmünde Kararnamenin 6 ve 8 inci
maddelerine göre Bakanlar Kurulunun 25.4.1984 tarih ve 84/8029 sayılı Kararı ile
yürürlüğe konulan "Kadro İhdası, Serbest Bırakma ve Kadro Değişikliği ile
Kadroların Kullanım Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmelik"in 6 ncı
maddesi ile, kalkınma plânı ve yıllık programlar ile iş programlarına
dayanılarak yapılan iş analizleri sonucunda kadro değişikliği ve tutulan
kadrolardan serbest bırakma yoluyla kadro sağlanamaması hâlinde ihtiyaç duyulan
gerekli insan gücünün sağlanabilmesi amacıyla kadro ihdas edilebileceği hüküm
altına alınmıştır.
Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilâtında hizmet
genişlemesinin ortaya çıkardığı kadro ihtiyacının karşılanması amacıyla yeni
hâkim ve savcı ile adalet personeli kadrosunun ihdas edilmesi gerekmektedir.
Öte yandan, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun 14.9.1981 tarihli ve 125
sayılı Kararı ile bir yıl içerisinde her mahkemenin türüne ve özelliğine göre
bakabileceği dava sayısının asgarî ve azamî sınırı ile hâkim ve Cumhuriyet
savcısı ile diğer personel yönünden iş durumuna göre tespit edilen standart
kadro esas alındığında, mahkemelerin muhtelif unvanlarda kadro ihtiyacı olduğu
anlaşılmıştır.
Adlî yargıdaki mahkemeler ve personelin durumunu
gösteren rakamların bir kısmını örnek vermek gerekirse; hâlen Türkiye genelinde
231 ağır ceza mahkemesi, 665 asliye ceza mahkemesi, 505 sulh ceza mahkemesi, 16
çocuk mahkemesi, 654 asliye hukuk mahkemesi, 491 sulh hukuk mahkemesi, 81 iş
mahkemesi, 149 icra mahkemesi, 53 ticaret mahkemesi bulunmaktadır. Hâkimler ve
Savcılar Yüksek Kurulunun, mahkemelerin bir yıl içerisinde bakabileceği asgari
ve azamî dava sayılarını baz alarak verdiği söz konusu ilke kararına göre,
sırasıyla, 368 ağır ceza mahkemesi, 1047 asliye ceza mahkemesi, 497 sulh ceza
mahkemesi, 76 çocuk mahkemesi, 1092 asliye hukuk mahkemesi, 359 sulh hukuk
mahkemesi, 161 iş mahkemesi, 959 icra mahkemesi, 277 ticaret mahkemesi, ülke
genelinde olması gereken mahkeme sayısıdır. Bir başka deyişle diğer
mahkemelerle birlikte, Türkiye genelinde 2003 yılında 3703 mahkeme görev
yapmaktadır. Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun anılan kararı uyarınca iş
durumuna göre toplam 6161 mahkemenin görev yapması gerekmektedir. Bu durumda
Türkiye genelinde 2458 yeni mahkemenin kurulmasına ihtiyaç olduğu
anlaşılmaktadır.
Mevcut mahkemelerde görev yapan hâkim sayısına da
bakmak gerekirse, Türkiye genelinde hâlen 4303 hâkim mahkemelerde çalışmakta
olup, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun İlke Kararı gereğince, mevcut iş
durumuna göre 7603 hâkimin görev yapması gerekmektedir. 2003 yılı iş durumuna
göre ihtiyaç duyulan hâkim sayısı 3300'dür. Hâkim ve savcı ihtiyacına paralel olarak,
mevcut iş durumu itibariyle yeni personel ihtiyacı da doğmuştur.
İş yükü fazla olan adliyelerdeki mahkeme ve hâkim
sayısı yönünden konuya bakmak gerekirse; Ankara Adliyesinde 148 mahkemede 201
hâkim ve 93 Cumhuriyet savcısı görev yapmakta olup, Hâkimler ve Savcılar Yüksek
Kurulu kriterlerine göre 470 mahkemenin kurulması, 626 hâkim ve 207 Cumhuriyet
savcısının görev yapması gerekmektedir. Bu duruma göre, Ankara Adliyesinde 2003
yılı için 322 yeni mahkemenin kurulması, 425 hâkim, 114 Cumhuriyet savcısı ile
986 zabıt kâtibinin ilave olarak atanmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Ayrıca,
İstanbul'da Bakırköy Adliyesinde hâlen değişik 50 mahkemede 66 hâkim, 49
Cumhuriyet savcısı görev yapmakta iken, Yüksek Kurul kararına göre 146
mahkemenin kurulması, 208 hâkim ve 156 Cumhuriyet savcısının görev yapması
gerekmektedir. 2003 yılı iş durumuna göre söz konusu adliyede 96 yeni
mahkemeye, 142 hâkim ve 107 Cumhuriyet savcısına ihtiyaç bulunmaktadır.
Avrupa Birliği üye ülkelerinde görev yapan bir hâkimin
bir yılda baktığı dava sayısı, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun söz konusu
kararında Ülkemiz için tespit ettiği sayının çok altındadır. Bu konuda, bazı
Avrupa Birliği ülkelerinin adlî teşkilâtları açısından da örnekler vermek
gerekirse, Almanya'da 20 901 hâkim ve 5150 savcı, Belçika'da 1583 hâkim ve 774
savcı, İsveç'de 9317 hâkim, Portekiz'de 1551 hâkim ve 1176 savcı, Hollanda'da
1712 hâkim ve 450 savcı, İngiltere'de ise hukukçu ve hukukçu olmayan 28 500
hâkim ile Kraliyet Soruşturma Bürosunda savcılık görevini üstlenen 7700 kişi
çalışmaktadır. Söz konusu ülkelerin nüfuslarının ve mahkemelere intikal eden
davaların azlığı dikkate alındığında, ülkemizdeki mahkemelerin ve görev yapan
hâkim ve Cumhuriyet savcısı sayısının yeterli olmadığı görülmektedir.
Hâkim ve savcı kadrolarının yetersiz kalması, iki
yıllık staj sürelerini bitiren hâkim ve savcı adaylarının mesleğe
başlamalarının gecikmesine ve staj sürelerinin uzamasına yol açacaktır. Bu
durum, yargıda insan kaynaklarının etkin kullanımının ve verimliliğin azalmasına
sebebiyet verecektir.
190 sayılı Kanun Hükmündeki Kararnamenin 4 üncü
maddesine göre düzenlenen (II) sayılı cetvele göre; Adalet Bakanlığı Teftiş
Kurulu Başkanlığının hâlen l Başkan, 50 adalet başmüfettişi, 70 adalet
müfettişi olmak üzere 121 kadrosu bulunmaktadır. Bugüne kadar aradan yirmi bir
yıl geçtiği hâlde bu kadroya tenkis ve ihdas suretiyle ancak 20 adalet
müfettişi ilave yapılarak kadro 141’e yükseltilmiştir.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde l. - Maddeyle, 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerde değişiklik yapılmak
suretiyle Adalet Bakanlığı merkez ve taşra teşkilâtında hizmet genişlemesinin
ortaya çıkardığı kadro ihtiyacının karşılanması amacıyla ihdas edilecek
kadrolar gösterilmektedir.
Madde 2. - Yürürlük maddesidir.
Madde 3- Yürütme maddesidir.
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Plan ve Bütçe Komisyonu 15.12.2004
Esas No. :1/925
Karar No. :11
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bakanlar Kurulunca 3.11.2004 tarihinde Türkiye Büyük
Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 9.11.2004 tarihinde tali
komisyon olarak Adalet Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza
havale edilen "190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin Eki Cetvellerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı"
Komisyonumuzun 15.12.2004 tarihinde, Hükümeti temsilen Adalet Bakanı Cemil
Çiçek ile Adalet Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı temsilcilerinin katılımlarıyla
yapmış olduğu 23 üncü birleşiminde incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi; ülkemizde adalet hizmetlerinde yaşanan
genişleme, adalet hizmetlerinde çalışan personelin sayısının da artışını
gerekli kılmaktadır. Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun 14.9.1981 tarihli ve
125 sayılı Kararı ile bir yıl içerisinde her mahkemenin türüne ve özelliğine
göre bakabileceği dava sayısının asgari ve azami sınırı ile hâkim ve Cumhuriyet
savcısı ile diğer personel yönünden iş durumuna göre tespit edilen standart
kadro esas alındığında, mahkemelerin muhtelif unvanlarda kadro ihtiyacı
bulunmaktadır.
Türkiye genelinde 2003 yılında 3703 mahkeme görev
yapmasına karşılık, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun anılan kararı uyannca
iş durumuna göre toplam 6161 mahkemenin görev yapması gerekmektedir. Bu durumda
Türkiye genelinde 2458 yeni mahkemeye daha ihtiyaç bulunmaktadır.
Türkiye genelinde halen 4303 hâkim mahkemelerde
çalışmakta olup, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun İlke Kararı gereğince,
mevcut iş durumuna göre 7603 hâkimin görev yapması gerekmektedir. 2003 yılı iş durumuna
göre toplam ihtiyaç duyulan hâkim sayısı 3300'dür. Hâkim ve savcı ihtiyacına
paralel olarak, mevcut iş durumu itibariyle yeni personel ihtiyacı da
doğmuştur.
Avrupa Birliği üyesi ülkelerde görev yapan bir hâkimin
bir yılda baktığı dava sayısı, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun söz konusu
kararında ülkemiz için tespit ettiği sayının çok altında bulunmaktadır. Hâkim
ve savcı kadrolarının yetersiz kalması, iki yıllık staj süresini bitiren hâkim
ve savcı adaylarının mesleğe başlamalarının gecikmesine ve staj sürelerinin
uzamasına yol açmaktadır. Bu durum, yargıda insan kaynaklarının etkin
kullanımını önlemekte ve verimliliğin azalmasına neden olmaktadır.
Adalet Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının halen l
Başkan, 50 adalet başmüfettişi, 70 adalet müfettişi olmak üzere 121 kadrosu
bulunmaktadır. Bugüne kadar aradan yirmi bir yıl geçtiği halde bu kadroya
tenkis ve ihdas suretiyle ancak 20 adalet müfettişi ilavesiyle kadro adedi
141'e yükseltilmiştir. Dolayısıyla bu alanda da yeni kadro ihtiyacına gereksinim
bulunmaktadır.
Tasarı ile; sözü edilen ihtiyaçların karşılanmasını
teminen Adalet Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında kullanılmak üzere çeşitli
derecelerde ve unvanlarda toplam 10 600 kadro ihdası öngörülmektedir.
Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde yapılan
görüşmelerde;
- Yargı çalışanlarının zor koşullar altında görev
yaptığı,
- Hukuk Fakültelerinden başlayarak sisteme köklü bir
çözüm getirilmesi gerektiği, özellikle Anadolu’da bulunan fakültelerde öğretim
üyesi eksikliği nedeniyle yetersiz eğitim verildiği, bu sorunlar çözüldüğü
takdirde adalete olan güven duygusuna önemli bir katkı sağlanabileceği,
- İstanbul, Ankara ve İzmir'de çok büyük bir avukat
yığılması olduğu, belli süre avukatlık yapanların hâkimliğe atanabilmesi
yolunun işletilmesinin yararlı olacağı,
- Yargılama sürecinin uzun olduğu, belgelerin hızlı
akışını sağlayacak düzenlemelerin yapılması gerektiği,
- Adlî sistemin bir bütün olarak düşünülmesi ve revize
edilmesi gerektiği, bu bağlamda fiziki koşulları yetersiz olan adliye
binalarının şartlarının iyileştirilmesi gerektiği,
- Adlî merciler önüne gelecek işlerin bir tetkike tâbi
tutulması, adli mercilere intikal etmeden sorunları çözme yollarının aranması,
uzlaştırma gibi yolların geliştirilmesi gerektiği,
- Davalarda ihtisaslaşmaya gidilmesi hususunda bir
gereksinim olduğu, ihtisaslaşmayı gerçekleştirecek çalışmalar yapılması
gerektiği,
- Yeni hâkim adaylarının atanacakları kadroların
sayısının artırılmasının daha yerinde olacağı,
- Adalet hizmetlerinin etkin sunulabilmesi için yeterli
personel istihdamının doğru olacağı, ancak bundan önce toplumun eğitimini
artıracak ve suç işlemeyi caydırıcı tedbirlerin de önemli olduğu,
- İş yükünün hâkimlerin kendilerini geliştirmelerine de
engel olduğu ve kendi alanlarında yoğunlaşmalarını önlediği, hâkim sayısının
artırılarak bu sorunun da çözülebileceği,
- Adalet kurumunun pek çok sorunu olduğu, bunlardan
birisinin de adalet insan gücü alanında yaşandığı, adli mekanizmanın, personel
yetersizliği nedeniyle yavaş işlediği, ancak sorunun salt niceliksel olmadığı,
önemli bir nitelik sorununun da bulunduğu, gerek hâkim-savcıların gerekse idari
personelin eğitimine özellikle de hizmet içi eğitimlerine önem verilmesi
gerektiği,
- Adalet müfettişi kadrolarının ihdasının öngörüldüğü,
ancak gündemde teftiş kurullarının kaldırılması konusunun bulunduğu, bu nedenle
bu kadroların ihdasının iyi düşünülmesi gerektiği,
Hükümet adına yapılan açıklamalarda ise;
- Yargının yeteri kadar personele sahip olmadığı ve
ciddi açık bulunduğu, mevcut kadroların yargı hizmetlerini sürdürmekte
zorluklar çektiği,
- Davalarda, değişen şart ve ihtiyaçlara göre nitelik
ve nicelik açısından değişiklikler yaşandığı, bu değişikliklerin hâkim ve
savcıların yanı sıra yardımcı personele olan ihtiyacı da artırdığı,
- Yetersizlikler nedeniyle, Avrupa İnsan Hakları
Mahkemesinin yargılama yetkisini kabul ettiğimiz tarihten bu yana, adil
yargılama ilkesinin gecikme nedeniyle ihlali suretiyle ülkemizin pek çok kez
tazminat ödemek durumunda kaldığı,
- Mahkemelerin iş yükünün Hâkimler ve Savcılar Yüksek
Kurulunun Kararı ile bir yıllık sürede mahkemelerin türüne ve özelliğine göre
bakabileceği dava sayısının azami ve asgari sınırı ile hâkim ve Cumhuriyet
savcısı ile diğer personel yönünden iş durumuna göre tespit edilen standartların
üzerinde olduğu,
- Tasarruf tedbirlerinin ön plana çıkarıldığı böyle bir
dönemde acil ihtiyaç nedeniyle kadro artışını öngören bir Tasarının getirilmiş
olduğu,
- Bazı ihtilafların adli mercilere gelmeden önce
çözümüne yönelik çalışmaların yapıldığı, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanununda
buna ilişkin düzenlemelerin yapılacağı,
- Hukuk fakültelerinin sayısının çok fazla artmış
olduğu ve öğretim elemanı sıkıntısı yaşandığı, bazı fakültelerin eğitim
kalitesinin düşük olduğu ve mezunlarının yapılan sınavlarda başarılı olamadığı,
bu konunun üzerinde durulması gerektiği,
- Hâkim-savcıların eğitimine önem verildiği, ilgili
kurumlarda verilen eğitim programlarına katılımlarının sağlandığı, AB
fonlarıyla sağlanan eğitim programlarının yürütüldüğü, AB'ye uyum konusunda
hâkim-savcılara gerekli eğitimin verilmeye çalışıldığı, Adalet Akademisinin
eğitim vermeye başladığı, kalite sorununun genelde fakültelerden kaynaklandığı,
- Yargının iyi çalışmasının Devlet mekanizmasının iyi
çalışmasına bağlı olduğu, davaların zamanında neticelendirilmesinin gerekli
bilgi ve belgelerin zamanında gelmesine bağlı olduğu, MERNİS projesinin bu
noktada önemli olduğu ve bilgi akışının kolaylaşacağı, buna bağlı olarak da
hızlı sonuç alınacağı,
- Gayrimenkul davalarının en uzun süren davalar olduğu,
bunda da kadastronun tamamıyla bitirilememiş olmasının payı bulunduğu,
- Bilirkişi konusunda çalışmalar yapıldığı, ancak
düzenlenmesi zor bir alan olduğu, çünkü insan unsurunun ön plana çıktığı, iş
yükü nedeniyle hukuki sorunlarda da bilirkişiye gidildiği, ancak yerinde bir
uygulama olmadığı, bu konularda çalışmaların yürütüldüğü,
- Fiziki mekân meselesinde ciddi mesafe kat edilmiş
olduğu,
- Çeşitli koşullar altında teorik ve yasal olarak
avukatlıktan hâkimliğe geçme imkânının bulunduğu,
- Cezaları ağırlaştırarak toplumdaki suç temayülünün
azaltılamayacağı,
- Klasik hukuk bilgisinin tüm sorunların çözümüne
yetmediği için ihtisaslaşmaya gidildiği ve değişen ihtiyaçlar doğrultusunda da
yeni ihtisas mahkemelerinin de kurulabileceği,
- Ağır cezada bile bir hâkimin bakmakta olduğu dosya
sayısının Avrupa ortalamasının iki katı olduğu,
- Kaliteden ödün verilmeksizin ihdası öngörülen
kadroların kullanımının sağlanacağı,
İfade edilmiştir.
Tasarının tümü üzerindeki görüşmeleri takiben maddelerin
görüşülmesine geçilmiştir.
Tasarının;
l inci maddesi, bu maddeye bağlı (1) sayılı listenin,
Adalet Bakanlığının merkez ve taşra teşkilatında hizmet genişlemesinin ortaya
çıkardığı kadro ihtiyacının karşılanması amacıyla hazırlanan Tasarının; Türkiye
Büyük Millet Meclisine sevk edilmesinden sonra değişen kadro derecesi
ihtiyaçlarına göre, 1. derecedeki 40 adet Adalet Başmüfettişi sayısından 20
adedinin 2 nci, 10 adedinin ise 3 üncü derece kadrolara eklenmesi, maddenin ve
bu maddeye bağlı listelerin kanun tekniğine uygunluğun sağlanması amacıyla
redaksiyona tâbi tutulması suretiyle,
- Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 nci ve 3 üncü
maddeleri aynen,
Kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek
Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin Yıldız |
|
Afyon |
Bursa |
Muş |
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Sekmen |
Halil Aydoğan |
Mehmet Melik Özmen |
|
İstanbul |
Afyon |
Ağrı |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Zekai Özcan |
Osman Kaptan |
M. Mesut Özakcan |
|
Ankara |
Antalya |
Aydın |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
A. Kemal Deveciler |
Ali Osman Sali |
Ahmet İnal |
|
Balıkesir |
Balıkesir |
Batman |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Osman Nuri Filiz |
Alaattin Büyükkaya |
A. Kemal Kumkumoğlu |
|
Denizli |
İstanbul |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Birgen Keleş |
Kemal
Kılıçdaroğlu |
M. Mustafa Açıkalın |
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Bülent Baratalı |
Fazıl Karaman |
Y. Selahattin Beyribey |
|
İzmir |
İzmir |
Kars |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Taner Yıldız |
Muzaffer Baştopçu |
Hasan Fehmi Kinay |
|
Kayseri |
Kocaeli |
Kütahya |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Muharrem Doğan |
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Osman Seyfi |
|
Mardin |
Muğla |
Nevşehir |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Cemal Uysal |
Kazım
Türkmen |
İmdat Sütlüoğlu |
|
Ordu |
Ordu |
Rize |
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Musa Uzunkaya |
Sabahattin Cevheri |
Enis
Tütüncü |
|
Samsun |
Şanlıurfa |
Tekirdağ |
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
Üye |
|
Üye |
|
Faruk Nafiz Özak |
|
M. Akif Hamzaçebi |
|
Trabzon |
|
Trabzon |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
190 SAYILI GENEL
KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNA-MENİN EKİ CETVELLERDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Adalet Bakanlığı merkez ve taşra
teşkilâtında kullanılmak üzere, ilişik (1), (2) ve (3) sayılı listelerde yer
alan kadrolar ihdas edilerek, 13.12.1983 tarih ve 190 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (II) ve (I) sayılı Cetvellerin
ilgili bölümlerine eklenmiştir.
MADDE2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
190 SAYILI GENEL
KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNA-MENİN EKİ CETVELLERDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Adalet Bakanlığı merkez ve taşra
teşkilâtında kullanılmak üzere, ilişik (1), (2) ve (3) sayılı listelerde yer
alan kadrolar ihdas edilerek, 13.12.1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (II) ve (I) sayılı Cetvellerin
ilgili bölümlerine eklenmiştir.
MADDE2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. V. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
B. Atalay |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
G. Akşit |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
M. V. Gönül |
A. Aksu |
K. Unakıtan |
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
H. Çelik |
Z. Ergezen |
R. Akdağ |
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
B. Yıldırım |
S. Güçlü |
M. Başesgioğlu |
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
E. Mumcu |
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
O. Pepe |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METNE EKLİ LİSTELER
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU :
ADALET BAKANLIĞI
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
(II) SAYILI CETVEL
İHDASI UYGUN
GÖRÜLEN KADROLARIN
(MESLEK
MENSUPLARI)
|
|
|
|
SERBEST |
TUTULAN |
|
|
|
|
|
KADRO |
KADRO |
|
|
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
ADEDİ |
ADEDİ |
TOPLAM |
|
|
ADALET
BAŞMÜFETTİŞİ |
1 |
40 |
- |
40 |
|
|
ADALET
MÜFETTİŞİ |
1 |
25 |
- |
25 |
|
|
ADALET
MÜFETTİŞİ |
2 |
25 |
- |
25 |
|
|
ADALET
MÜFETTİŞİ |
3 |
10 |
- |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
100 |
|
100 |
(2) SAYILI LİSTE
KURUMU :
ADALET BAKANLIĞI
TEŞKİLÂTI : TAŞRA
(II) SAYILI CETVEL
İHDASI UYGUN
GÖRÜLEN KADROLARIN
(MESLEK
MENSUPLARI)
|
|
|
|
SERBEST |
TUTULAN |
|
|
|
|
|
KADRO |
KADRO |
|
|
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
ADEDİ |
ADEDİ |
TOPLAM |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
2 |
250 |
- |
250 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
3 |
450 |
- |
450 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
4 |
450 |
- |
450 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
5 |
650 |
- |
650 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
6 |
450 |
- |
450 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
7 |
350 |
- |
350 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
8 |
400 |
- |
400 |
|
|
HÂKİM |
2 |
150 |
- |
150 |
|
|
HÂKİM |
3 |
150 |
- |
150 |
|
|
HÂKİM |
4 |
150 |
- |
150 |
|
|
HÂKİM |
5 |
150 |
- |
150 |
|
|
HÂKİM |
6 |
150 |
- |
150 |
|
|
HÂKİM |
7 |
125 |
- |
125 |
|
|
HÂKİM |
8 |
125 |
- |
125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
4000 |
|
4000 |
(3) SAYILI LİSTE
KURUMU :
ADALET BAKANLIĞI
TEŞKİLÂTI : TAŞRA
(1) SAYILI CETVEL
İHDASI UYGUN
GÖRÜLEN KADROLARIN
|
|
|
|
SERBEST |
TUTULAN |
|
|
|
|
|
KADRO |
KADRO |
|
|
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
ADEDİ |
ADEDİ |
TOPLAM |
|
GİH |
YAZI
İŞLERİ MÜDÜRÜ |
4 |
100 |
- |
100 |
|
GİH |
YAZI
İŞLERİ MÜDÜRÜ |
5 |
150 |
- |
150 |
|
GİH |
YAZI
İŞLERİ MÜDÜRÜ |
6 |
100 |
- |
100 |
|
GİH |
YAZI
İŞLERİ MÜDÜRÜ |
7 |
150 |
- |
150 |
|
GİH |
HÂKİM
ADAYI |
9 |
1000 |
- |
1000 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
5 |
1000 |
- |
1000 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
6 |
500 |
- |
500 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
7 |
500 |
- |
500 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
8 |
500 |
- |
500 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
9 |
500 |
- |
500 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
10 |
600 |
- |
600 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
11 |
700 |
- |
700 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
12 |
700 |
- |
700 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
6 500 |
|
6 500 |
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METNE EKLİ
LİSTELER
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU :
ADALET BAKANLIĞI
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
(II) SAYILI CETVEL
İHDAS EDİLEN
KADROLAR
(MESLEK
MENSUPLARI)
|
|
|
|
SERBEST |
TUTULAN |
|
|
|
|
|
KADRO |
KADRO |
|
|
SINIF |
UNVAN |
DERECE |
ADEDİ |
ADEDİ |
TOPLAM |
|
|
ADALET
BAŞMÜFETTİŞİ |
1 |
10 |
- |
10 |
|
|
ADALET
MÜFETTİŞİ |
1 |
25 |
- |
25 |
|
|
ADALET
MÜFETTİŞİ |
2 |
45 |
- |
45 |
|
|
ADALET
MÜFETTİŞİ |
3 |
20 |
- |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
100 |
|
100 |
(2) SAYILI LİSTE
KURUMU :
ADALET BAKANLIĞI
TEŞKİLÂTI : TAŞRA
(II) SAYILI CETVEL
İHDAS EDİLEN
KADROLAR
(MESLEK
MENSUPLARI)
|
|
|
|
SERBEST |
TUTULAN |
|
|
|
|
|
KADRO |
KADRO |
|
|
SINIF |
UNVAN |
DERECE |
ADEDİ |
ADEDİ |
TOPLAM |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
2 |
250 |
- |
250 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
3 |
450 |
- |
450 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
4 |
450 |
- |
450 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
5 |
650 |
- |
650 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
6 |
450 |
- |
450 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
7 |
350 |
- |
350 |
|
|
HÂKİM VE
SAVCI |
8 |
400 |
- |
400 |
|
|
HÂKİM |
2 |
150 |
- |
150 |
|
|
HÂKİM |
3 |
150 |
- |
150 |
|
|
HÂKİM |
4 |
150 |
- |
150 |
|
|
HÂKİM |
5 |
150 |
- |
150 |
|
|
HÂKİM |
6 |
150 |
- |
150 |
|
|
HÂKİM |
7 |
125 |
- |
125 |
|
|
HÂKİM |
8 |
125 |
- |
125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
4000 |
|
4000 |
(3) SAYILI LİSTE
KURUMU :
ADALET BAKANLIĞI
TEŞKİLÂTI : TAŞRA
(1) SAYILI CETVEL
İHDAS EDİLEN
KADROLAR
|
|
|
|
SERBEST |
TUTULAN |
|
|
|
|
|
KADRO |
KADRO |
|
|
SINIF |
UNVAN |
DERECE |
ADEDİ |
ADEDİ |
TOPLAM |
|
GİH |
YAZI
İŞLERİ MÜDÜRÜ |
4 |
100 |
- |
100 |
|
GİH |
YAZI
İŞLERİ MÜDÜRÜ |
5 |
150 |
- |
150 |
|
GİH |
YAZI
İŞLERİ MÜDÜRÜ |
6 |
100 |
- |
100 |
|
GİH |
YAZI
İŞLERİ MÜDÜRÜ |
7 |
150 |
- |
150 |
|
GİH |
HÂKİM
ADAYI |
9 |
1000 |
- |
1000 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
5 |
1000 |
- |
1000 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
6 |
500 |
- |
500 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
7 |
500 |
- |
500 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
8 |
500 |
- |
500 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
9 |
500 |
- |
500 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
10 |
600 |
- |
600 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
11 |
700 |
- |
700 |
|
GİH |
ZABIT
KÂTİBİ |
12 |
700 |
- |
700 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
6 500 |
|
6 500 |