Dönem : 22           Yasama Yılı : 3

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 717)

 

190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu (1/925)

 

                                         

Not: Tasarı, Başkanlıkça Adalet ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale edilmiştir.

                         T.C.

            Başbakanlık                2.11.2004

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-266/5143

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Adalet Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 25.10.2004 tarihinde kararlaştırılan “190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

13.12.1983 tarih ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkındaki Kanun Hükmündeki Kararnamenin 6 ncı maddesinde, bu Kanun Hükmünde Kararname kapsamında kalan mahalli idareler dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarının kadrolarının kanunla ihdas edileceği hükme bağlanmıştır.

Söz konusu Kanun Hükmünde Kararnamenin 6 ve 8 inci maddelerine göre Bakanlar Kurulunun 25.4.1984 tarih ve 84/8029 sayılı Kararı ile yürürlüğe konulan "Kadro İhdası, Serbest Bırakma ve Kadro Değişikliği ile Kadroların Kullanım Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmelik"in 6 ncı maddesi ile, kalkınma plânı ve yıllık programlar ile iş programlarına dayanılarak yapılan iş analizleri sonucunda kadro değişikliği ve tutulan kadrolardan serbest bırakma yoluyla kadro sağlanamaması hâlinde ihtiyaç duyulan gerekli insan gücünün sağlanabilmesi amacıyla kadro ihdas edilebileceği hüküm altına alınmıştır.

Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilâtında hizmet genişlemesinin ortaya çıkardığı kadro ihtiyacının karşılanması amacıyla yeni hâkim ve savcı ile adalet personeli kadrosunun ihdas edilmesi gerekmektedir. Öte yandan, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun 14.9.1981 tarihli ve 125 sayılı Kararı ile bir yıl içerisinde her mahkemenin türüne ve özelliğine göre bakabileceği dava sayısının asgarî ve azamî sınırı ile hâkim ve Cumhuriyet savcısı ile diğer personel yönünden iş durumuna göre tespit edilen standart kadro esas alındığında, mahkemelerin muhtelif unvanlarda kadro ihtiyacı olduğu anlaşılmıştır.

Adlî yargıdaki mahkemeler ve personelin durumunu gösteren rakamların bir kısmını örnek vermek gerekirse; hâlen Türkiye genelinde 231 ağır ceza mahkemesi, 665 asliye ceza mahkemesi, 505 sulh ceza mahkemesi, 16 çocuk mahkemesi, 654 asliye hukuk mahkemesi, 491 sulh hukuk mahkemesi, 81 iş mahkemesi, 149 icra mahkemesi, 53 ticaret mahkemesi bulunmaktadır. Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun, mahkemelerin bir yıl içerisinde bakabileceği asgari ve azamî dava sayılarını baz alarak verdiği söz konusu ilke kararına göre, sırasıyla, 368 ağır ceza mahkemesi, 1047 asliye ceza mahkemesi, 497 sulh ceza mahkemesi, 76 çocuk mahkemesi, 1092 asliye hukuk mahkemesi, 359 sulh hukuk mahkemesi, 161 iş mahkemesi, 959 icra mahkemesi, 277 ticaret mahkemesi, ülke genelinde olması gereken mahkeme sayısıdır. Bir başka deyişle diğer mahkemelerle birlikte, Türkiye genelinde 2003 yılında 3703 mahkeme görev yapmaktadır. Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun anılan kararı uyarınca iş durumuna göre toplam 6161 mahkemenin görev yapması gerekmektedir. Bu durumda Türkiye genelinde 2458 yeni mahkemenin kurulmasına ihtiyaç olduğu anlaşılmaktadır.

Mevcut mahkemelerde görev yapan hâkim sayısına da bakmak gerekirse, Türkiye genelinde hâlen 4303 hâkim mahkemelerde çalışmakta olup, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun İlke Kararı gereğince, mevcut iş durumuna göre 7603 hâkimin görev yapması gerekmektedir. 2003 yılı iş durumuna göre ihtiyaç duyulan hâkim sayısı 3300'dür. Hâkim ve savcı ihtiyacına paralel olarak, mevcut iş durumu itibariyle yeni personel ihtiyacı da doğmuştur.

İş yükü fazla olan adliyelerdeki mahkeme ve hâkim sayısı yönünden konuya bakmak gerekirse; Ankara Adliyesinde 148 mahkemede 201 hâkim ve 93 Cumhuriyet savcısı görev yapmakta olup, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu kriterlerine göre 470 mahkemenin kurulması, 626 hâkim ve 207 Cumhuriyet savcısının görev yapması gerekmektedir. Bu duruma göre, Ankara Adliyesinde 2003 yılı için 322 yeni mahkemenin kurulması, 425 hâkim, 114 Cumhuriyet savcısı ile 986 zabıt kâtibinin ilave olarak atanmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Ayrıca, İstanbul'da Bakırköy Adliyesinde hâlen değişik 50 mahkemede 66 hâkim, 49 Cumhuriyet savcısı görev yapmakta iken, Yüksek Kurul kararına göre 146 mahkemenin kurulması, 208 hâkim ve 156 Cumhuriyet savcısının görev yapması gerekmektedir. 2003 yılı iş durumuna göre söz konusu adliyede 96 yeni mahkemeye, 142 hâkim ve 107 Cumhuriyet savcısına ihtiyaç bulunmaktadır.

Avrupa Birliği üye ülkelerinde görev yapan bir hâkimin bir yılda baktığı dava sayısı, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun söz konusu kararında Ülkemiz için tespit ettiği sayının çok altındadır. Bu konuda, bazı Avrupa Birliği ülkelerinin adlî teşkilâtları açısından da örnekler vermek gerekirse, Almanya'da 20 901 hâkim ve 5150 savcı, Belçika'da 1583 hâkim ve 774 savcı, İsveç'de 9317 hâkim, Portekiz'de 1551 hâkim ve 1176 savcı, Hollanda'da 1712 hâkim ve 450 savcı, İngiltere'de ise hukukçu ve hukukçu olmayan 28 500 hâkim ile Kraliyet Soruşturma Bürosunda savcılık görevini üstlenen 7700 kişi çalışmaktadır. Söz konusu ülkelerin nüfuslarının ve mahkemelere intikal eden davaların azlığı dikkate alındığında, ülkemizdeki mahkemelerin ve görev yapan hâkim ve Cumhuriyet savcısı sayısının yeterli olmadığı görülmektedir.

Hâkim ve savcı kadrolarının yetersiz kalması, iki yıllık staj sürelerini bitiren hâkim ve savcı adaylarının mesleğe başlamalarının gecikmesine ve staj sürelerinin uzamasına yol açacaktır. Bu durum, yargıda insan kaynaklarının etkin kullanımının ve verimliliğin azalmasına sebebiyet verecektir.

190 sayılı Kanun Hükmündeki Kararnamenin 4 üncü maddesine göre düzenlenen (II) sayılı cetvele göre; Adalet Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının hâlen l Başkan, 50 adalet başmüfettişi, 70 adalet müfettişi olmak üzere 121 kadrosu bulunmaktadır. Bugüne kadar aradan yirmi bir yıl geçtiği hâlde bu kadroya tenkis ve ihdas suretiyle ancak 20 adalet müfettişi ilave yapılarak kadro 141’e yükseltilmiştir.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde l. - Maddeyle, 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerde değişiklik yapılmak suretiyle Adalet Bakanlığı merkez ve taşra teşkilâtında hizmet genişlemesinin ortaya çıkardığı kadro ihtiyacının karşılanması amacıyla ihdas edilecek kadrolar gösterilmektedir.

Madde 2. - Yürürlük maddesidir.

Madde 3- Yürütme maddesidir.

Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Plan ve Bütçe Komisyonu              15.12.2004

Esas No. :1/925

Karar No. :11

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Bakanlar Kurulunca 3.11.2004 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 9.11.2004 tarihinde tali komisyon olarak Adalet Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen "190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı" Komisyonumuzun 15.12.2004 tarihinde, Hükümeti temsilen Adalet Bakanı Cemil Çiçek ile Adalet Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı temsilcilerinin katılımlarıyla yapmış olduğu 23 üncü birleşiminde incelenip, görüşülmüştür.

Bilindiği gibi; ülkemizde adalet hizmetlerinde yaşanan genişleme, adalet hizmetlerinde çalışan personelin sayısının da artışını gerekli kılmaktadır. Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun 14.9.1981 tarihli ve 125 sayılı Kararı ile bir yıl içerisinde her mahkemenin türüne ve özelliğine göre bakabileceği dava sayısının asgari ve azami sınırı ile hâkim ve Cumhuriyet savcısı ile diğer personel yönünden iş durumuna göre tespit edilen standart kadro esas alındığında, mahkemelerin muhtelif unvanlarda kadro ihtiyacı bulunmaktadır.

Türkiye genelinde 2003 yılında 3703 mahkeme görev yapmasına karşılık, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun anılan kararı uyannca iş durumuna göre toplam 6161 mahkemenin görev yapması gerekmektedir. Bu durumda Türkiye genelinde 2458 yeni mahkemeye daha ihtiyaç bulunmaktadır.

Türkiye genelinde halen 4303 hâkim mahkemelerde çalışmakta olup, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun İlke Kararı gereğince, mevcut iş durumuna göre 7603 hâkimin görev yapması gerekmektedir. 2003 yılı iş durumuna göre toplam ihtiyaç duyulan hâkim sayısı 3300'dür. Hâkim ve savcı ihtiyacına paralel olarak, mevcut iş durumu itibariyle yeni personel ihtiyacı da doğmuştur.

Avrupa Birliği üyesi ülkelerde görev yapan bir hâkimin bir yılda baktığı dava sayısı, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun söz konusu kararında ülkemiz için tespit ettiği sayının çok altında bulunmaktadır. Hâkim ve savcı kadrolarının yetersiz kalması, iki yıllık staj süresini bitiren hâkim ve savcı adaylarının mesleğe başlamalarının gecikmesine ve staj sürelerinin uzamasına yol açmaktadır. Bu durum, yargıda insan kaynaklarının etkin kullanımını önlemekte ve verimliliğin azalmasına neden olmaktadır.

Adalet Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının halen l Başkan, 50 adalet başmüfettişi, 70 adalet müfettişi olmak üzere 121 kadrosu bulunmaktadır. Bugüne kadar aradan yirmi bir yıl geçtiği halde bu kadroya tenkis ve ihdas suretiyle ancak 20 adalet müfettişi ilavesiyle kadro adedi 141'e yükseltilmiştir. Dolayısıyla bu alanda da yeni kadro ihtiyacına gereksinim bulunmaktadır.

Tasarı ile; sözü edilen ihtiyaçların karşılanmasını teminen Adalet Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında kullanılmak üzere çeşitli derecelerde ve unvanlarda toplam 10 600 kadro ihdası öngörülmektedir.

Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;

- Yargı çalışanlarının zor koşullar altında görev yaptığı,

- Hukuk Fakültelerinden başlayarak sisteme köklü bir çözüm getirilmesi gerektiği, özellikle Anadolu’da bulunan fakültelerde öğretim üyesi eksikliği nedeniyle yetersiz eğitim verildiği, bu sorunlar çözüldüğü takdirde adalete olan güven duygusuna önemli bir katkı sağlanabileceği,

- İstanbul, Ankara ve İzmir'de çok büyük bir avukat yığılması olduğu, belli süre avukatlık yapanların hâkimliğe atanabilmesi yolunun işletilmesinin yararlı olacağı,

- Yargılama sürecinin uzun olduğu, belgelerin hızlı akışını sağlayacak düzenlemelerin yapılması gerektiği,

- Adlî sistemin bir bütün olarak düşünülmesi ve revize edilmesi gerektiği, bu bağlamda fiziki koşulları yetersiz olan adliye binalarının şartlarının iyileştirilmesi gerektiği,

- Adlî merciler önüne gelecek işlerin bir tetkike tâbi tutulması, adli mercilere intikal etmeden sorunları çözme yollarının aranması, uzlaştırma gibi yolların geliştirilmesi gerektiği,

- Davalarda ihtisaslaşmaya gidilmesi hususunda bir gereksinim olduğu, ihtisaslaşmayı gerçekleştirecek çalışmalar yapılması gerektiği,

- Yeni hâkim adaylarının atanacakları kadroların sayısının artırılmasının daha yerinde olacağı,

- Adalet hizmetlerinin etkin sunulabilmesi için yeterli personel istihdamının doğru olacağı, ancak bundan önce toplumun eğitimini artıracak ve suç işlemeyi caydırıcı tedbirlerin de önemli olduğu,

- İş yükünün hâkimlerin kendilerini geliştirmelerine de engel olduğu ve kendi alanlarında yoğunlaşmalarını önlediği, hâkim sayısının artırılarak bu sorunun da çözülebileceği,

- Adalet kurumunun pek çok sorunu olduğu, bunlardan birisinin de adalet insan gücü alanında yaşandığı, adli mekanizmanın, personel yetersizliği nedeniyle yavaş işlediği, ancak sorunun salt niceliksel olmadığı, önemli bir nitelik sorununun da bulunduğu, gerek hâkim-savcıların gerekse idari personelin eğitimine özellikle de hizmet içi eğitimlerine önem verilmesi gerektiği,

- Adalet müfettişi kadrolarının ihdasının öngörüldüğü, ancak gündemde teftiş kurullarının kaldırılması konusunun bulunduğu, bu nedenle bu kadroların ihdasının iyi düşünülmesi gerektiği,

Hükümet adına yapılan açıklamalarda ise;

- Yargının yeteri kadar personele sahip olmadığı ve ciddi açık bulunduğu, mevcut kadroların yargı hizmetlerini sürdürmekte zorluklar çektiği,

- Davalarda, değişen şart ve ihtiyaçlara göre nitelik ve nicelik açısından değişiklikler yaşandığı, bu değişikliklerin hâkim ve savcıların yanı sıra yardımcı personele olan ihtiyacı da artırdığı,

- Yetersizlikler nedeniyle, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin yargılama yetkisini kabul ettiğimiz tarihten bu yana, adil yargılama ilkesinin gecikme nedeniyle ihlali suretiyle ülkemizin pek çok kez tazminat ödemek durumunda kaldığı,

- Mahkemelerin iş yükünün Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun Kararı ile bir yıllık sürede mahkemelerin türüne ve özelliğine göre bakabileceği dava sayısının azami ve asgari sınırı ile hâkim ve Cumhuriyet savcısı ile diğer personel yönünden iş durumuna göre tespit edilen standartların üzerinde olduğu,

- Tasarruf tedbirlerinin ön plana çıkarıldığı böyle bir dönemde acil ihtiyaç nedeniyle kadro artışını öngören bir Tasarının getirilmiş olduğu,

- Bazı ihtilafların adli mercilere gelmeden önce çözümüne yönelik çalışmaların yapıldığı, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanununda buna ilişkin düzenlemelerin yapılacağı,

- Hukuk fakültelerinin sayısının çok fazla artmış olduğu ve öğretim elemanı sıkıntısı yaşandığı, bazı fakültelerin eğitim kalitesinin düşük olduğu ve mezunlarının yapılan sınavlarda başarılı olamadığı, bu konunun üzerinde durulması gerektiği,

- Hâkim-savcıların eğitimine önem verildiği, ilgili kurumlarda verilen eğitim programlarına katılımlarının sağlandığı, AB fonlarıyla sağlanan eğitim programlarının yürütüldüğü, AB'ye uyum konusunda hâkim-savcılara gerekli eğitimin verilmeye çalışıldığı, Adalet Akademisinin eğitim vermeye başladığı, kalite sorununun genelde fakültelerden kaynaklandığı,

- Yargının iyi çalışmasının Devlet mekanizmasının iyi çalışmasına bağlı olduğu, davaların zamanında neticelendirilmesinin gerekli bilgi ve belgelerin zamanında gelmesine bağlı olduğu, MERNİS projesinin bu noktada önemli olduğu ve bilgi akışının kolaylaşacağı, buna bağlı olarak da hızlı sonuç alınacağı,

- Gayrimenkul davalarının en uzun süren davalar olduğu, bunda da kadastronun tamamıyla bitirilememiş olmasının payı bulunduğu,

- Bilirkişi konusunda çalışmalar yapıldığı, ancak düzenlenmesi zor bir alan olduğu, çünkü insan unsurunun ön plana çıktığı, iş yükü nedeniyle hukuki sorunlarda da bilirkişiye gidildiği, ancak yerinde bir uygulama olmadığı, bu konularda çalışmaların yürütüldüğü,

- Fiziki mekân meselesinde ciddi mesafe kat edilmiş olduğu,

- Çeşitli koşullar altında teorik ve yasal olarak avukatlıktan hâkimliğe geçme imkânının bulunduğu,

- Cezaları ağırlaştırarak toplumdaki suç temayülünün azaltılamayacağı,

- Klasik hukuk bilgisinin tüm sorunların çözümüne yetmediği için ihtisaslaşmaya gidildiği ve değişen ihtiyaçlar doğrultusunda da yeni ihtisas mahkemelerinin de kurulabileceği,

- Ağır cezada bile bir hâkimin bakmakta olduğu dosya sayısının Avrupa ortalamasının iki katı olduğu,

- Kaliteden ödün verilmeksizin ihdası öngörülen kadroların kullanımının sağlanacağı,

İfade edilmiştir.

Tasarının tümü üzerindeki görüşmeleri takiben maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.

Tasarının;

l inci maddesi, bu maddeye bağlı (1) sayılı listenin, Adalet Bakanlığının merkez ve taşra teşkilatında hizmet genişlemesinin ortaya çıkardığı kadro ihtiyacının karşılanması amacıyla hazırlanan Tasarının; Türkiye Büyük Millet Meclisine sevk edilmesinden sonra değişen kadro derecesi ihtiyaçlarına göre, 1. derecedeki 40 adet Adalet Başmüfettişi sayısından 20 adedinin 2 nci, 10 adedinin ise 3 üncü derece kadrolara eklenmesi, maddenin ve bu maddeye bağlı listelerin kanun tekniğine uygunluğun sağlanması amacıyla redaksiyona tâbi tutulması suretiyle,

- Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 nci ve 3 üncü maddeleri aynen,

Kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Sait Açba

M. Altan Karapaşaoğlu

Sabahattin Yıldız

 

Afyon

Bursa

Muş

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Mehmet Sekmen

Halil Aydoğan

Mehmet Melik Özmen

 

İstanbul

Afyon

Ağrı

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Zekai Özcan

Osman Kaptan

M. Mesut Özakcan

 

Ankara

Antalya

Aydın

 

Üye

Üye

Üye

 

A. Kemal Deveciler

Ali Osman Sali

Ahmet İnal

 

Balıkesir

Balıkesir

Batman

 

Üye

Üye

Üye

 

Osman Nuri Filiz

Alaattin Büyükkaya

A. Kemal Kumkumoğlu

 

Denizli

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Birgen Keleş

Kemal Kılıçdaroğlu

M. Mustafa Açıkalın

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Bülent Baratalı

Fazıl Karaman

Y. Selahattin Beyribey

 

İzmir

İzmir

Kars

 

Üye

Üye

Üye

 

Taner Yıldız

Muzaffer Baştopçu

Hasan Fehmi Kinay

 

Kayseri

Kocaeli

Kütahya

 

Üye

Üye

Üye

 

Muharrem Doğan

O. Seyfi Terzibaşıoğlu

Osman Seyfi

 

Mardin

Muğla

Nevşehir

 

Üye

Üye

Üye

 

Cemal Uysal

Kazım Türkmen

İmdat Sütlüoğlu

 

Ordu

Ordu

Rize

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Musa Uzunkaya

Sabahattin Cevheri

Enis Tütüncü

 

Samsun

Şanlıurfa

Tekirdağ

 

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

Üye

 

Üye

 

Faruk Nafiz Özak

 

M. Akif Hamzaçebi

 

Trabzon

 

Trabzon

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

190 SAYILI GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNA-MENİN EKİ CETVELLERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

 

MADDE 1. - Adalet Bakanlığı merkez ve taşra teşkilâtında kullanılmak üzere, ilişik (1), (2) ve (3) sayılı listelerde yer alan kadrolar ihdas edilerek, 13.12.1983 tarih ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (II) ve (I) sayılı Cetvellerin ilgili bölümlerine eklenmiştir.

MADDE2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

190 SAYILI GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNA-MENİN EKİ CETVELLERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

 

MADDE 1. - Adalet Bakanlığı merkez ve taşra teşkilâtında kullanılmak üzere, ilişik (1), (2) ve (3) sayılı listelerde yer alan kadrolar ihdas edilerek, 13.12.1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (II) ve (I) sayılı Cetvellerin ilgili bölümlerine eklenmiştir.

MADDE2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. V.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

B. Atalay

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Adalet Bakanı

 

G. Akşit

K. Tüzmen

C. Çiçek

 

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

 

M. V. Gönül

A. Aksu

K. Unakıtan

 

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

H. Çelik

Z. Ergezen

R. Akdağ

 

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

 

B. Yıldırım

S. Güçlü

M. Başesgioğlu

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

 

A. Coşkun

M. H. Güler

E. Mumcu

 

 

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

 

O. Pepe

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METNE EKLİ LİSTELER

(1) SAYILI LİSTE

KURUMU   : ADALET BAKANLIĞI

TEŞKİLÂTI : MERKEZ

(II) SAYILI CETVEL

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN

(MESLEK MENSUPLARI)

 

 

 

 

SERBEST

TUTULAN

 

 

 

 

 

KADRO

KADRO

 

 

SINIFI

UNVANI

DERECESİ

ADEDİ

ADEDİ

TOPLAM

 

 

ADALET BAŞMÜFETTİŞİ

1

40

-

40

 

 

ADALET MÜFETTİŞİ

1

25

-

25

 

 

ADALET MÜFETTİŞİ

2

25

-

25

 

 

ADALET MÜFETTİŞİ

3

10

-

10

 

 

 

 

         

 

        

 

 

 

TOPLAM

100

 

100

 

(2) SAYILI LİSTE

KURUMU   : ADALET BAKANLIĞI

TEŞKİLÂTI : TAŞRA

(II) SAYILI CETVEL

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN

(MESLEK MENSUPLARI)

 

 

 

 

SERBEST

TUTULAN

 

 

 

 

 

KADRO

KADRO

 

 

SINIFI

UNVANI

DERECESİ

ADEDİ

ADEDİ

TOPLAM

 

 

HÂKİM VE SAVCI

2

250

-

250

 

 

HÂKİM VE SAVCI

3

450

-

450

 

 

HÂKİM VE SAVCI

4

450

-

450

 

 

HÂKİM VE SAVCI

5

650

-

650

 

 

HÂKİM VE SAVCI

6

450

-

450

 

 

HÂKİM VE SAVCI

7

350

-

350

 

 

HÂKİM VE SAVCI

8

400

-

400

 

 

HÂKİM

2

150

-

150

 

 

HÂKİM

3

150

-

150

 

 

HÂKİM

4

150

-

150

 

 

HÂKİM

5

150

-

150

 

 

HÂKİM

6

150

-

150

 

 

HÂKİM

7

125

-

125

 

 

HÂKİM

8

125

-

125

 

 

 

 

          

 

        

 

 

 

TOPLAM

4000

 

4000

(3) SAYILI LİSTE

KURUMU   : ADALET BAKANLIĞI

TEŞKİLÂTI : TAŞRA

 

(1) SAYILI CETVEL

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN

 

 

 

 

 

SERBEST

TUTULAN

 

 

 

 

 

KADRO

KADRO

 

 

SINIFI

UNVANI

DERECESİ

ADEDİ

ADEDİ

TOPLAM

 

GİH

YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ

4

100

-

100

 

GİH

YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ

5

150

-

150

 

GİH

YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ

6

100

-

100

 

GİH

YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ

7

150

-

150

 

GİH

HÂKİM ADAYI

9

1000

-

1000

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

5

1000

-

1000

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

6

500

-

500

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

7

500

-

500

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

8

500

-

500

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

9

500

-

500

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

10

600

-

600

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

11

700

-

700

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

12

700

-

700

 

 

 

 

         

 

        

 

 

 

TOPLAM

6 500

 

6 500

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METNE EKLİ LİSTELER

(1) SAYILI LİSTE

KURUMU   : ADALET BAKANLIĞI

TEŞKİLÂTI : MERKEZ

(II) SAYILI CETVEL

İHDAS EDİLEN KADROLAR

(MESLEK MENSUPLARI)

 

 

 

 

SERBEST

TUTULAN

 

 

 

 

 

KADRO

KADRO

 

 

SINIF

UNVAN

DERECE

ADEDİ

ADEDİ

TOPLAM

 

 

ADALET BAŞMÜFETTİŞİ

1

10

-

10

 

 

ADALET MÜFETTİŞİ

1

25

-

25

 

 

ADALET MÜFETTİŞİ

2

45

-

45

 

 

ADALET MÜFETTİŞİ

3

20

-

20

 

 

 

 

         

 

        

 

 

 

TOPLAM

100

 

100

 

(2) SAYILI LİSTE

KURUMU   : ADALET BAKANLIĞI

TEŞKİLÂTI : TAŞRA

(II) SAYILI CETVEL

İHDAS EDİLEN KADROLAR

(MESLEK MENSUPLARI)

 

 

 

 

SERBEST

TUTULAN

 

 

 

 

 

KADRO

KADRO

 

 

SINIF

UNVAN

DERECE

ADEDİ

ADEDİ

TOPLAM

 

 

HÂKİM VE SAVCI

2

250

-

250

 

 

HÂKİM VE SAVCI

3

450

-

450

 

 

HÂKİM VE SAVCI

4

450

-

450

 

 

HÂKİM VE SAVCI

5

650

-

650

 

 

HÂKİM VE SAVCI

6

450

-

450

 

 

HÂKİM VE SAVCI

7

350

-

350

 

 

HÂKİM VE SAVCI

8

400

-

400

 

 

HÂKİM

2

150

-

150

 

 

HÂKİM

3

150

-

150

 

 

HÂKİM

4

150

-

150

 

 

HÂKİM

5

150

-

150

 

 

HÂKİM

6

150

-

150

 

 

HÂKİM

7

125

-

125

 

 

HÂKİM

8

125

-

125

 

 

 

 

         

 

        

 

 

 

TOPLAM

4000

 

4000

(3) SAYILI LİSTE

KURUMU   : ADALET BAKANLIĞI

TEŞKİLÂTI : TAŞRA

 

(1) SAYILI CETVEL

İHDAS EDİLEN KADROLAR

 

 

 

 

 

SERBEST

TUTULAN

 

 

 

 

 

KADRO

KADRO

 

 

SINIF

UNVAN

DERECE

ADEDİ

ADEDİ

TOPLAM

 

GİH

YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ

4

100

-

100

 

GİH

YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ

5

150

-

150

 

GİH

YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ

6

100

-

100

 

GİH

YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ

7

150

-

150

 

GİH

HÂKİM ADAYI

9

1000

-

1000

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

5

1000

-

1000

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

6

500

-

500

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

7

500

-

500

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

8

500

-

500

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

9

500

-

500

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

10

600

-

600

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

11

700

-

700

 

GİH

ZABIT KÂTİBİ

12

700

-

700

 

 

 

 

         

 

        

 

 

 

TOPLAM

6 500

 

6 500