Dönem: 22 Yasama Yılı: 4
TBMM (S. Sayısı: 1011)
Güneydoğu Avrupa Sivil - Asker Acil Durum Planlama Konseyi
Kurulması Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı ve Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm ile Dışişleri Komisyonları
Raporları (1/1058)
Not: Tasarı; Başkanlıkça Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve
Turizm; Millî Savunma ile Dışişleri Komisyonlarına havale edilmiştir.
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
23.6.2005 |
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı:
B.02.0.KKG.0.10/101-1130/3042 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 13.6.2005 tarihinde kararlaştırılan “Güneydoğu Avrupa Sivil
- Asker Acil Durum Planlama Konseyi
Kurulması Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GEREKÇE
Varşova Paktı'nın
dağılmasından sonra Güneydoğu Avrupa Bölgesinde hüküm süren istikrarsızlıkların
ve güvenlik endişelerinin giderilmesi amacıyla, kalıcı barışın tesis edilmesi
ve iyi komşuluk ilişkileri ile bölgesel ekonomik ilişkilerde işbirliğinin
geliştirilebilmesi için Güneydoğu Avrupa İstikrar Paktı, Güneydoğu Avrupa
İşbirliği Süreci (SECI), Güneydoğu Avrupa Savunma Bakanları Süreci (SEDM) gibi
bölgesel girişimler başlatılarak ortak yapılar oluşturulmuştur. Güneydoğu
Avrupa'da bölgesel barış ve istikrara önemli düzeyde katkıda bulunabileceği
düşüncesiyle 1996'da ABD ve Türkiye'nin girişimi ile başlatılan, halen yedi
NATO (Türkiye, ABD, İtalya, Yunanistan, Bulgaristan, Romanya, Slovenya) ve üç
Barış İçin Ortaklık ülkesinin (Arnavutluk, Hırvatistan, Makedonya) üyesi
bulunduğu Güneydoğu Avrupa Savunma Bakanları Süreci'nin Koordinasyon Komitesi
(SEDM-CC) ve bu sürecin bir ürünü olarak 1998'de imzalanan bir anlaşma ile
kurulan Güneydoğu Avrupa Çok Uluslu Barış Gücü (GAÇBG) Siyasi-Askeri
Yönlendirme Komitesi (PMSC) başkanlıkları 25 Temmuz 2003 tarihinde ülkemiz
tarafından iki yıl süreyle Romanya'dan devralınmış olup, 1 Temmuz 2005 tarihi
itibarıyla Arnavutluk'a devredilecektir.
SEDM süreci çerçevesinde
diğer bazı oluşumların yanı sıra, bölge ülkelerinin imkan ve kabiliyetlerinden
yararlanarak taraf ülkelerde meydana gelebilecek afetlere zamanında ve etkin
müdahale edebilmek amacıyla, karşılıklı işbirliği ve bilgi değişim sürecini
oluşturmak üzere, Güneydoğu Avrupa Ülkeleri arasında Sivil-Asker Olağanüstü Hal
Planlama Konseyi (CMEPC) teşkil edilmesi yönünde bir Ortak Bildiri kabul
edilmiş, böylece CMEPC'nin konsepti ile yasal çerçevesi oluşturulmuştur.
CMEPC konseptinin yasal
çerçevesinin oluşturulmasını müteakip, "Güneydoğu Avrupa Sivil-Asker
Olağanüstü Hal Planlama Konseyi Kurulması Hakkında Anlaşma" ile Konseyin
oluşturulması çalışmalarına başlanmıştır. Konsey oluşturma çalışmaları, ABD
Uluslararası Savunma Araştırmaları Enstitüsü (IDA) öncülüğünde Arnavutluk,
Bulgaristan, Makedonya Cumhuriyeti, Slovenya, Romanya, Hırvatistan, Türkiye,
İtalya ve Yunanistan tarafından yürütülmektedir.
Ülkemiz, CMEP Konsey
Anlaşmasını, 26 Eylül 2003 tarihinde Bulgaristan'ın Burgaz kentinde yapılan
CMEP yıllık toplantısında imzalamıştır.
Afet yardım ve
müdahalelerinde her bir taraf devletin kararına bağlı olarak mevcut kaynakların
acil ve etkin bir şekilde planlanması ve işbirliğinde bulunulması amacıyla
gerekli yasal çerçeveyi oluşturmak üzere teşkil edilen CMEP Konsey Anlaşması bu
aşamada, Bulgaristan, Hırvatistan, Makedonya Cumhuriyeti ve Romanya tarafından
imzalanarak yürürlüğe konulmuştur. Bu çerçevede, doğal afetler bakımından
riskli bir coğrafyada bulunan ve bu alandaki tecrübesi temelinde bu gibi
işbirliği oluşumlarına önem veren ülkemizin de 2003 yılında imzaladığı
sözkonusu Anlaşmayı yürürlüğe koymasında yarar görülmektedir.
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye
Büyük MilletMeclisi |
|
|
|
Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve |
|
|
|
Turizm
Komisyonu |
|
|
|
Esas No.:
1/1058 |
29.6.2005 |
|
|
Karar
No.: 79 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başbakanlıkça 23.6.2005
tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan, Başkanlığınızca
27.6.2005 tarihinde Komisyonumuza tali komisyon olarak havale edilen
"Güneydoğu Avrupa Sivil-Asker Acil Durum Planlama Konseyi Kurulması
Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı",
Komisyonumuzun 29.6.2005 tarihli 38 inci Birleşiminde Millî Savunma, Dışişleri,
Bayındırlık ve İskân bakanlıkları, Genelkurmay Başkanlığı ile Başbakanlık Acil
Durum Yönetimi Genel Müdürlüğü temsilcilerinin katılımları ile incelenip
görüşüldü.
Afet yardım ve
müdahalelerinde her bir taraf devletin kararına bağlı olarak mevcut kaynakların
acil ve etkin bir şekilde planlanması ve işbirliğinde bulunulması amacıyla
gerekli kanuni çerçeveyi oluşturmak üzere teşkil edilen Konsey anlaşmasının,
doğal afetler bakımından riskli bir cografyada bulunan ve bu alandaki tecrübesi
temelinde bu gibi işbirliği oluşumlarına önem veren ülkemizin de 2003 yılında
imzaladığı Anlaşmayı yürürlüğe koymasında yarar görülmektedir.
Komisyonumuz, Tasarıyı
müspet mütalaa ederek kabul etmiştir
Raporumuz, havalesi
gereği esas komisyon olan Dışişleri Komisyonuna tevdi edilmek üzere Yüksek
Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Mustafa
Demir |
Mustafa
Ilıcalı |
Asım Aykan |
|
|
Samsun |
Erzurum |
Trabzon |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Sarı |
Mustafa
Tuna |
Naci
Aslan |
|
|
Gaziantep |
Ankara |
Ağrı |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Fikret
Badazlı |
Kemal
Demirel |
Osman
Aslan |
|
|
Antalya |
Bursa |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Zülfü
Demirbağ |
Ali İbiş |
Nusret
Bayraktar |
|
|
Elazığ |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Yıldırım |
Niyazi
Özcan |
Hasan
Özyer |
|
|
Kastamonu |
Kayseri |
Muğla |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
Recep
Yıldırım |
Orhan Taş |
|
|
|
Sakarya |
Sivas |
|
Dışişleri Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye
Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
Dışişleri
Komisyonu |
|
|
|
Esas No.:
1/1058 |
25.10.2005 |
|
|
Karar
No.: 101 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Güneydoğu Avrupa
Sivil-Asker Acil Durum Planlama Konseyi Kurulması Hakkında Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı, Komisyonumuzun 20 Ekim
2005 tarihli 23 üncü toplantısında
Dışişleri Bakanlığı ile Millî Savunma Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla
görüşülmüştür.
Varşova Paktının
dağılmasından sonra Güneydoğu Avrupa Bölgesinde hüküm süren istikrarsızlıkların
ve güvenlik endişelerinin giderilmesi ve kalıcı barışın tesisi ve iyi komşuluk
ilişkileri ile bölgesel ekonomik ilişkilerde işbirliğinin geliştirilebilmesi
amacıyla çeşitli ortak yapılar oluşturulmuştur.
Bu yapılardan Güneydoğu
Avrupa Savunma bakanları süreci bölgede meydana gelebilecek afetlerde taraf
devletlerin zamanında ve etkin müdahale edebilmesini sağlamak amacıyla
Güneydoğu Avrupa Sivil-Asker Olağanüstü Hal Planlama Konseyi Kurulması Hakkında
Anlaşma (CMEP Konsey Anlaşması) imzalanmıştır.
Ülkemiz tarafından 26
Eylül 2003 tarihinde imzalanan ve olası doğal afetlerde bölge ülkeleri arasında
müdahale ve yardımlarda katkısı düşünülen Tasarı, Komisyonumuzca benimsenmiş ve
maddelerine geçilmesine karar verilmiştir. Tasarının 1 inci, 2 nci, 3 üncü
maddeleri ile tümü aynen kabul edilmiştir.
Komisyonumuzca söz konusu
Anlaşmanın en kısa sürede yürürlüğü girmesinin, doğal afetler bakımından riskli
bir coğrafyada bulunan ülkemizin menfaatine olacağı düşüncesiyle Tasarının
İçtüzüğün 52 nci maddesine göre öncelikle
görüşülmesine karar verilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Mehmet
Dülger |
Eyyüp
Sanay |
Mustafa
Dündar |
|
|
Antalya |
Ankara |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mahmut
Koçak |
Aziz
Akgül |
Abdülbaki
Türkoğlu |
|
|
Afyonkarahisar |
Diyarbakır |
Elazığ |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Muzaffer
Gülyurt |
Halil
Akyüz |
Mehmet B.
Denizolgun |
|
|
Erzurum |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Şükrü
Mustafa Elekdağ |
Onur
Öymen |
Fikret
Ünlü |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
Karaman |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
Ufuk
Özkan |
Nihat Eri |
|
|
|
Manisa |
Mardin |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
GÜNEYDOĞU AVRUPA SİVİL-ASKER ACİL DURUM PLANLAMA KONSEYİ KURULMASI HAKKINDA ANLAŞMANIN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1.- Türkiye
Cumhuriyeti adına 26 Eylül 2003 tarihinde Burgaz’da imzalanan “Güneydoğu Avrupa
Sivil-Asker Acil Durum Planlama Konseyi Kurulması Hakkında Anlaşma”nın
onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2.- Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3.- Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
|
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A.
Şahin |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A.
Babacan |
M. Aydın |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
|
N.
Çubukçu |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
|
M. V.
Gönül |
A. Aksu |
K.
Unakıtan |
|
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
|
H. Çelik |
F. N.
Özak |
R. Akdağ |
|
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B.
Yıldırım |
M. M.
Eker |
M.
Başesgioğlu |
|
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
M. H.
Güler |
A. Koç |
|
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
GÜNEYDOĞU AVRUPA
SİVİL-ASKER ACİL DURUM PLANLAMA KONSEYİ KURULMASI HAKKINDA ANLAŞMANIN
ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1.- Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2.- Tasarının 2 nci
maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3.- Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
GÜNEYDOĞU AVRUPA SİVİL-ASKER ACİL DURUM
PLANLAMA
KONSEYİ KURULMASI HAKKINDA ANLAŞMA
BAŞLANGIÇ
Bu anlaşmanın
taraf-ülkeleri bundan böyle taraflar olarak kabul edilecektir.
Birleşmiş Milletler Şartında belirtilen amaç ve prensiplere
bağlılıklarını yineleyerek,
Afet yardımı alanında
ülkeler arasındaki karşılıklı yardımlaşmanın geliştirilmesinde sivil asker
eşgüdümünün çok önemli bir unsur haline geldiğinin bilincinde olarak;
Güneydoğu Avrupa ülkeleri arasındaki yakın eşgüdüm ve
koordinasyonun mutlaka daha da geliştirilmesi gerektiği inancı içerisinde;
Afet yardımı ve afetlere müdahale alanında Uluslararası Örgütler ve
Sivil Toplum Örgütlerinin önemini vurgulayarak;
Afet yardımında Birleşmiş Milletlerin, Kuzey
Atlantik Anlaşması Teşkilatının (NATO) ve Avrupa Atlantik Ortaklığı Konseyinin
çabalarını destekleyerek;
Aşağıdakiler üzerinde
mutabık kaldık:
MADDE I. AMAÇ
Mevcut Anlaşma'nın amacı,
afet yardımı ve müdahalesi için, her bir tarafın kararı uyarınca elverişli
kaynakların acil ve etkili planlaması ve eşgüdümü için gerekli yasal çerçeveyi
oluşturmaktadır. Bu amaç için Taraflar, bundan böyle Konsey olarak anılacak,
Güneydoğu Avrupa Sivil Asker İşbirliği Acil Durum Planlama Konseyini bu
vesileyle kurmuşlardır.
MADDE II. TANIMLAR
Mevcut Anlaşma'nın
amaçları bakımından aşağıdaki tanımlar geçerli olacaktır.
Bir afet olayında
önleyici tedbirler alan ve müdahalede bulunan ulusal acil durum yetkili yönetim
veya organlarını ifade eden "Sivil Koruma Kuruluşları" veya
"Sivil Korunma Kuruluşları", bundan böyle kuruluşlar olarak ifade
edilecektir.
"Afet", kamunun
sağlık, güvenlik ve refahını ciddi şekilde zarara, hasara veya tehlikeye
sokacak boyutlarda hayata veya mala zarar veren veya tehdit eden herhangi bir
doğal veya teknolojik olay anlamına gelir. Doğal veya teknolojik afetler,
deprem, yanardağ patlaması, toprak kayması, sel, kuraklık, çevre kirliliği,
bulaşıcı hastalıklar, orman yangınları, baraj kazaları, salgın hastalıklar,
nükleer santral kazaları, kimyasal ve endüstriyel kazalar, hava kazaları, demir
yolu kazaları, gemi kazalarını kapsar.
"Afet yardımı"
hayat kurtarmak, mal varlığını korumak ve mümkün olan en kısa sürede hayatı
normal akışına döndürmek anlamına gelir.
"Diğer
Devletler" bu anlaşmaya taraf olmayan her hangi bir devlet anlamına gelir.
MADDE III. KONSEYİN ROLÜ
Konseyin rolü, afet
yönetiminde pratik işbirliğini geliştirmek amacıyla, tarafların metotlarını,
uygulamalarını ve hali hazır durumlarını istişare etmektir. Bu istişarenin
afetlerden kaynaklanan zararların boyutlarını azaltmaya yardımcı olacağı kabul
edilir.
Konsey, afet yönetim
döngüsünün afet etkilerini azaltma, önleme, planlama, müdahale ve yeniden
yapılandırmayı içeren tüm aşamalarındaki çabaların eşgüdümünü sağlayacaktır.
MADDE IV. KONSEYİN İŞBİRLİĞİ VE FAALİYET ALANLARI
Konseyin işbirliği ve
faaliyet alanlarına aşağıdakiler dahildir.
• Afet yönetiminde pratik
bölgesel işbirliğine yönelik prosedürleri ve vasıtaları geliştirmek,
• Afet yönetim döngüsünün
tüm aşamaları (afet etkilerini azaltma, afetleri önleme, planlama, müdahale ve
yeniden yapılandırma) için koordinasyon metotlarının iyileştirilmesini
geliştirmek,
• Bölgesel risk analizleri
geliştirmek,
• Büyük riskler için
tavsiye edilen müdahale planları geliştirmek,
• İlave Konsey
faaliyetleri ve birlikte işlerlik için standart işlerlik usulleri geliştirmek,
• Tatbikatları ve
eğitimleri planlamak, düzenlemek ve yürütmek.
Konsey toplantıları
aşağıdakileri kapsayacaktır.
Afet yardımları için;
uygun olan malzeme, müdahale kuruluşları ile birlikte personel envanterini de
içeren bilgi değişimi, planlar ve usuller konusunda istişarelerde bulunmak için
gereken durumlarda veya yıllık olarak toplantılar yapmak.
Taraflar ile diğer
ülkeler, uluslararası kuruluşlar ve hükümet dışı kuruluşlar arasında, ilave
istişareler için gerektiğinde toplantılar da yapmak.
MADDE V. YAPI
Konsey'in istişaresi ve
karar alması asker ve sivil personelle birlikte yapılacaktır. Konsey, kuruluşun(ların)
başkanları veya temsilcilerinden oluşacaktır.
Konsey işbirliği ve
faaliyet alanlarını araştırmak ve geliştirmek için gerekli olduğunda çalışma
grupları kuracaktır. Konsey çalışma gruplarının görev yönergelerini
onaylayacaktır.
Konsey bir Geçici
Sekreterya kuracaktır. Geçici Sekreterya Konseyin çalışma alanları ve
faaliyetlerinin eşgüdümünü sağlamak üzere, ihtiyaç olduğunda toplanacaktır.
Bir Daimi Sekreterya'ya
ihtiyaç duyulduğunda, bu tamamlayıcı bir anlaşma ile kararlaştırılacaktır.
Her bir konsey
toplantısının ev sahipliği ve başkanlığı, taraflardan birince yapılır. Başkan
ve Başkan Yardımcısı, üzerinde anlaşmaya varılan rotasyon ile belirli bir süre
için görev yaparlar. Başkan ve Başkan Yardımcısı Konseyin ilk resmi
toplantısında seçilecektir. Başkan ve Başkan Yardımcısı 1 Ocak tarihi başlangıç
olmak üzere bir (1) yıl süre ile görev yaparlar. Konseye başkanlık yapan taraf
yıllık toplantıları organize eder ve ev sahipliği yapar.
MADDE VI. KARAR ALMA
Konseyin bütün kararları
tarafların oydaşlaşmasıyla alınır.
MADDE VII. MALİ KONULAR
Konsey toplantıları ve
faaliyetlerine ait milli katılım maliyetlerinden, her taraf kendisi sorumludur.
Diğer muhtemel kaynaklara katkıda bulunulması için başvurulabilir ve anlaşmanın
muvaffakiyeti için Konseyin çabalarını destekleyici yardımları, Konsey kabul
edebilir.
MADDE VIII. DIŞ İLİŞKİLER VE DİĞER ULUSLARARASI
YÜKÜMLÜLÜKLER
Konseyin kararları,
uygulanmak üzere ve gerekli olduğu takdirde onay için Tarafların ulusal
makamlarına sunulacaktır. Taraflardan birinin onay vermemesi diğer taraflar
açısından kararın uygulanmasını engellemez.
İki veya daha fazla taraf
arasındaki karşılıklı yardım şeklinin, diğer taraflar arasındaki yardım
şeklinden farklı olma ihtimali olsa da, bu anlaşmada ki hiçbir husus taraflardan
birinin başka taraflar, diğer ülkeler veya uluslararası kuruluşlar ile
anlaşmalar yapmasına engel değildir.
Konsey, diğer ülkelerin
afet yardım kuruluşları, uluslararası organizasyonları ve hükümet dışı
kuruluşları, bu anlaşma çerçevesinde danışman bir organ şeklinde hareket etmek
üzere davet edebilir. Ayrıca Konsey, diğer devletleri ya da organlarının
temsilcilerini, uluslararası kuruluşları, hükümet dışı kuruluşların
temsilcilerini karar mekanizmasında yer almaksızın gözlemci olarak, Konsey
toplantılarına katılmak üzere davet edebilir.
Konsey başka mali
kaynakları elde etmek için aktif bir politika izlemeyi teşvik eder.
Bu anlaşmanın hiçbir
maddesi, tarafların uluslararası hukuktan, taraf oldukları uluslararası
anlaşmalar ve düzenlemelerden kaynaklanan hak ve yükümlülüklerine halel
getirmez.
MADDE IX. KATILMALAR
Mevcut Anlaşma,
amaçlarına katkıda bulunabilecek ve katkıda bulunmayı isteyen diğer devletlerin
katılımına açıktır. Katılım tarafların oydaşma ile vereceği onaya tabi
olacaktır.
MADDE X. DEĞİŞİKLİKLER
Taraflardan her biri
herhangi bir zamanda bu anlaşmaya değişiklikler önerebilir. Değişiklik öneren
taraflar, düzeltme önerilerinin kopyalarını, düzeltmeye ilişkin Konsey
Toplantılarından en az otuz (30) gün önce diğer taraflara ulaştırmalıdır.
Değişiklikler XII. Madde hükümleri doğrultusunda yürürlüğe girerler.
MADDE XI. UYUŞMAZLIKLAR
Bu anlaşmanın
yorumlanması veya uygulanması konusunda ortaya çıkan tüm uyuşmazlıklar, dış
yargı yoluna başvurmaksızın taraflar arasında istişareler yolu ile çözülecektir.
MADDE XII. ONAYLAMA VE YÜRÜRLÜĞE GİRME
Bu anlaşma onaya tabidir.
Bütün onay belgeleri, bu anlaşmanın imzalandığı ülkede muhafaza edilecektir.
Depoziter ülke, diğer taraflara her depozitoyu bildirir. Dört imzacı ülkenin
onay belgelerini vermelerinden otuz (30) gün sonra, bu anlaşma bu ülkeler
arasında yürürlüğe girer. Geri kalan imzacı taraflar için anlaşma, onay
belgelerini sunmalarından otuz (30) gün sonra yürürlüğe girer.
Bu anlaşmaya katılan
diğer ülkeler için, anlaşma katılım belgelerini sunmalarından otuz (30) gün
sonra yürürlüğe girer.
MADDE XIII. SÜRE VE YÜRÜRLÜKTEN KALKMA
Bu anlaşma taraflar
aksine karar almadığı sürece, 10 yıllık bir dönem için geçerlidir ve her ek 10
yıl için kendiliğinden yenilenmeye tabidir.
MADDE XIV. FESİH
Her bir taraf, herhangi
bir zamanda bu anlaşmayı feshedebilir. Feshetme işlemi, söz konusu tarafça
depoziter ülkeye yapılan yazılı sona erdirme bildirimi ile gerçekleşecektir.
Feshetme işlemi bildirimin alınmasından bir ay sonra geçerli olacaktır. Bu sürenin
bitiminden sonra, fesheden taraf için anlaşmanın yürürlüğü sona erecek, ancak
geri kalan taraflar için anlaşma yürürlükte kalmaya devam edecektir.
3 Nisan 2005 tarihinde,
Sofya, Bulgaristan'da, İngilizce olarak tek bir orijinal halinde imzalanan iş
bu anlaşma depoziter ülke arşivine tevdi edilecektir. Gereğine uygun olarak
onaylanan kopyaları taraflara iletilecektir.
Nikola Nikolov
Sivil Koruma Ajansı
Başkanı
Zarko Katic
İçişleri Bakan Yardımcısı
Dusan Gorgievski
Sivil Koruma Savunma
Bakan Yardımcısı
Damjan Lah
Sivil Koruma ve Afet
Yardımı Yönetimi Direktör Yardımcısı
Romanya Hükümeti adına,
ben, Romanya
Cumhuriyeti'nin İçişleri Bakanlığı Devlet Sekreteri olarak, Güneydoğu Avrupa
için Sivil-Asker Acil Durum Planlama Konseyi'nin Kurulması Hakkındaki
Anlaşmayı, burada imzalıyorum.
27 Kasım 2002 tarihinde
Sofya'da imzalandı.
General Nikolae Berechet
İçişleri Bakanlığı,
Devlet Sekreteri
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti adına,
ben, Türkiye
Cumhuriyeti'nin Başbakan Yardımcısı olarak, Güneydoğu Avrupa İçin Sivil-Asker
Acil Durum Planlama Konseyi'nin Kurulması hakkındaki Anlaşmayı, burada
imzalıyorum.
26 Eylül 2003 tarihinde
Burgaz'da imzalandı.
Mehmet Ali Şahin
Başbakan Yardımcısı