ÖZELLEŞTİRME
UYGULAMALARININ DÜZENLENMESİNE VE BAZI KANUN VE
KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR
KANUNDA VE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASI HAKKINDA KANUN
Kanun No. 5398 |
|
Kabul Tarihi : 3.7.2005 |
MADDE 1.- 24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanunun adı
"Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun" olarak değiştirilmiştir.
MADDE 2.- 4046 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (ı) bendinde yer alan "sair akitler yoluyla tasarruf etmelerine," ibaresinden sonra gelmek üzere "2942 sayılı Kanunun 30 uncu maddesi uyarınca işlem tesis edebilmelerine," ibaresi eklenmiş, aynı maddenin (n) bendinde yer alan "kapsamına" ibaresi "programına" olarak değiştirilmiştir.
MADDE 3.- 4046 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin altıncı
fıkrasında yer alan "maddesinde yer alan oran ve miktarları geçmemek
üzere" ibaresi "maddesinde yer alan hükümler çerçevesinde"
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 4.- 4046 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin birinci
fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
b) Bu Kanunun 22 nci maddesi
gereğince yapılacak ödemelerde,
MADDE 5.- 4046 sayılı Kanunun 18 inci maddesinin (B) bendinin (c) alt bendinde yer alan "Değer tespit sonuçları, kuruluşun özelleştirilmesine ilişkin ihale sonuçlarının onaylanmasını müteakip idare tarafından kamuoyuna duyurulur." ibaresi "Değer tespit sonuçları, kuruluşun özelleştirme işlemi tamamlanarak devir sözleşmesinde yer alan yükümlülüklerin yerine getirilmesinden sonra kamuoyuna duyurulur." şeklinde değiştirilmiş, (C) bendinin (c) alt bendinde yer alan "Pazarlık usulü" ibaresi ile başlayan paragrafın birinci cümlesinin sonuna "Sermayesindeki kamu payı yüzde onbeşin altında olan iştirak hisselerinin özelleştirilmesinde birden fazla teklif alınması şartı aranmaz." ibaresi eklenmiş ve (c) alt bendinin son paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Belirli istekliler arasında
ihale usûlü: Çıkılan ihaleden sonuç alınamaması halinde, Kurulun onayı alınmak
kaydıyla belirli istekliler arasında ihale usûlü ile ihale yapılabilir. Bu
usûlle yapılacak ihaleler için alınacak tekliflerde teknoloji, yatırım, üretim
ve istihdam şartlarından hangisinin veya hangilerinin aranacağı ve diğer
esaslar hazırlanacak ihale şartnamesinde belirtilir. Hazırlanacak ihale
şartnamesi çerçevesinde istekli veya isteklilerden proje ve taahhütlerini
içeren teklifleri alınır. Tekliflerin alınmasından sonra istekli ya da
isteklilerle tek tek veya müştereken görüşme yapılmasına ihale komisyonunca
karar verilir. Yapılacak görüşmeler sonucunda ihale sonuçları karara bağlanmak
üzere İdarece Kurula sunulur.
MADDE 6.- 4046 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (A)
bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
A) Mevcut durumları itibarıyla anonim şirket statüsünde olan kuruluşların ana sözleşmelerinin bu Kanun hükümlerine uygun hale getirilmelerine, anonim şirket statüsünde bulunmayanlardan gerekli görülenlerin ana sözleşmelerinin hazırlanarak anonim şirkete dönüştürülmelerine, sermayesinin tamamı İdareye ait olan anonim şirket statüsündeki kuruluşların aktiflerinin, anonim şirket statüsünde olmayan kuruluşların ise varlıklarının tamamının veya bir kısmının özelleştirme programında bulunan ve sermayesinin tamamı İdareye ait başka bir anonim şirkete veya kuruluşa bedelli veya bedelsiz olarak devrine, anonim şirket statüsünde olanların aktiflerinin bir kısmının aynî sermaye şeklinde konularak yeni şirket/şirketler kurulması suretiyle bölünmelerine veya yeni bir şirket halinde birleşmelerine veya tasfiyesiz infisah suretiyle birleşmelerine İdarece karar verilir ve bunların ana sözleşmeleri İdare tarafından onaylanır. Bu bentte belirtilen işlemler hakkında Türk Ticaret Kanununun ilgili maddeleri uygulanmaz.
MADDE 7.- 4046 sayılı Kanunun 21 inci maddesinde geçen
"İş ve İşçi Bulma Kurumu" ibareleri, "Türkiye İş Kurumu"
şeklinde, aynı maddenin birinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde ve
dördüncü fıkrasının birinci cümlesi "İş kaybı tazminatı, günlük net asgari
ücretin iki katıdır." şeklinde değiştirilmiş ve son cümlesi madde
metninden çıkarılmıştır.
Bu Kanuna göre özelleştirme kapsamına alınan kuruluşların (iştirakler hariç) özelleştirmeye hazırlanması, özelleştirilmesi, küçültülmesi veya faaliyetlerinin kısmen ya da tamamen durdurulması, süreli ya da süresiz kapatılması veya tasfiye edilmesi nedeniyle; bu kuruluşlarda iş sözleşmesine dayalı olarak ücret karşılığı çalışanlardan iş sözleşmeleri tâbi oldukları iş kanunları ve toplu iş sözleşmeleri gereğince tazminata hak kazanacak şekilde sona ermiş olanlara, kanunlardan ve yürürlükteki toplu iş sözleşmelerinden doğan tazminatları dışında ilave olarak iş kaybı tazminatı ödenir. Ayrıca bunların mesleklerinde geliştirilmesine, bir meslekte yetiştirilmesine veya meslek edindirilmesine ilişkin eğitim giderleri ile yeni iş bulmalarına katkı sağlamak amacıyla yapılacak giderler Özelleştirme Fonundan karşılanır. Özürlü personele (ilgili kanunların öngördüğü I, II ve III. derece), bu maddede belirtilen tutarın iki katı olarak iş kaybı tazminatı ödenir. İş kaybı tazminatı ödenmesi ve sağlanabilecek diğer hizmetlere ilişkin işlemler Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü tarafından yürütülür.
Özelleştirme Fonu gelirlerinden,
iş kaybı tazminatı ödenmesi veya diğer hizmetlerden kaynaklanacak giderlerin
karşılanması amacıyla ayrılacak tutarlar, öncelikle iş kaybı tazminatı
ödenmesinde kullanılır. İş kaybı tazminatlarının ödenmesi ve diğer hizmetlerle
ilgili giderlerin karşılanması amacıyla yurt içinden ve/veya yurt dışından
sağlanacak özel tahsisli kaynaklar, Kurul tarafından belirlenecek sermayesinin
yarıdan fazlası kamuya ait bir bankada Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü adına
açılacak "Özelleştirmeye Bağlı İş Kaybı Tazminatı ve Diğer Hizmetler
Hesabı"na yatırılır. Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü bu hesabın kullanılması
ve değerlendirilmesi ile görevli ve yetkilidir. Nakit durumunun yetersizliği
sebebiyle ivedi ve zorunlu harcamaların yapılamaması halinde; İdare, Türkiye İş
Kurumu Genel Müdürlüğünün talebi üzerine Özelleştirme Fonundan yapılacak
aktarmalara mahsuben "Özelleştirmeye Bağlı İş Kaybı Tazminatı ve Diğer
Hizmetler Hesabı"na aktarma yapmaya yetkilidir.
MADDE 8.- 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
Madde 22.- Özelleştirme programına alınan kuruluşlarda (iştirakler hariç) ilgili kuruluş veya İdare tarafından istihdam fazlası personel belirlenmesi ya da bu kuruluşların kısmen veya tamamen satışı nedeniyle kamu tüzel kişiliğinin sona ermesi, devredilmesi, küçültülmesi, faaliyetlerinin durdurulması, kapatılması, tasfiye edilmesi halinde; bu kuruluşlarda programa alınma tarihi itibarıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbi olarak veya sözleşmeli statüde çalışmakta olanlar ile iş kanunlarına tâbi olarak görev yapmakla birlikte toplu iş sözleşmesi hükümlerinden yararlanmayan genel müdür, genel müdür yardımcısı, teftiş kurulu başkanı, kurul başkanı, daire başkanı, müessese, bölge, fabrika, işletme ve şube müdürü, müfettiş ve müfettiş yardımcısı, müşavir ve başuzman unvanlı kadrolara atanmak suretiyle görev yapan personel, kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilmek üzere yukarıda belirtilen işlemlerin tamamlanmasından itibaren onbeş gün içerisinde İdare tarafından Devlet Personel Başkanlığına bildirilir. Nakil hakkı tanınan bir kadro veya pozisyonda görev yapmakta iken İdare tarafından ihdas edilen ve iş kanunlarına tâbi olan kadrolara atanmayı kabul edenler ile kuruluş özelleştirme programına alındıktan sonra kuruluşa naklen veya açıktan atananlar bu madde ile getirilen nakil hakkından yararlanamaz. İdare, özelleştirme programındaki kuruluşlarda nakil hakkı kapsamında yer alan kadro ve pozisyonlardan boş bulunanları iptal etmeye, kadro ve pozisyonların yerini, aynı kuruluş bünyesindeki şirketler veya işyerleri arasında değiştirmeye yetkilidir. Özelleştirme programındaki herhangi bir kuruluşun personeli, İdare tarafından özelleştirilecek kuruluşlarda görevlendirilebilir ve yetkilendirilebilirler.
Nakle tâbi personelin, 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununa göre kazanılmış hak aylık derecesinden aşağı olmamak kaydıyla, 190
sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında bulunan kamu kurum ve kuruluşlarının
boş kadrolarından Devlet Personel Başkanlığınca tespit edilen kadroya, anılan
Başkanlık tarafından kırkbeş gün içerisinde ataması teklif edilir. 190 sayılı
Kanun Hükmünde Kararname kapsamı dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarının (özelleştirme kapsamındaki kuruluşlar hariç)
mevcut boş kadro veya pozisyonlarına da ihtiyaçlar doğrultusunda atama teklifi
yapılabilir. Bu personelden 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (1)
sayılı cetveldeki kadrolarda istihdam edilmekte olanlar ile burada sayılan
unvanlarla çalışan diğer statülerdeki personelin atama teklifleri Araştırmacı
unvanlı kadrolara yapılır. Ancak (1) sayılı cetvelde yer alan, mesleğe özel
yarışma sınavı ile giren ve belirli süreli meslek içi eğitimden sonra özel bir
yeterlik sınavı sonucunda göreve alınanların atama teklifleri, söz konusu görev
unvanına uygun kadrolara yapılır. Devlet Personel Başkanlığı tarafından
gönderilen atama teklif yazısının atamayı yapacak kamu kurum ve kuruluşuna
intikalinden itibaren otuz gün içerisinde bu kurum ve kuruluş tarafından atama
işlemlerinin yapılması zorunludur. Naklen atanan personel hakkında geçici 9
uncu madde hükümleri dikkate alınır.
Kuruluşun satılması veya
devredilmesi halinde bu kuruluşta çalışan nakle tâbi personelin ataması yukarıdaki hükümlere
göre yapıldıktan sonra atama emri, ilgili personele atamayı yapan kurum veya
kuruluş tarafından, istihdam fazlası personel için yapılacak atama emri ise
kuruluşu tarafından 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre tebliğ edilir.
Personelin işe başlama sürelerine ve işe başlamama halinde yapılacak işlemlere
ilişkin olarak 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 62 ve 63 üncü maddeleri
hükümlerinin uygulanmasından atamayı yapan kamu kurum ve kuruluşu sorumludur.
Kurum ve kuruluşlar atama ve göreve başlatma işlemlerinin sonucunu en geç onbeş
gün içerisinde Devlet Personel Başkanlığına bildirirler. Yeni kurumunda
görevine başlayan personel istekleri halinde, boş kadro bulunması ve ilgili
mevzuata uygun olması şartıyla eski kadro veya pozisyonuna uygun kadrolara
kurumlarınca atanabilirler. Askerlik görevlerini yapmakta olanlar için
yukarıdaki süreler terhislerini takip eden aybaşından itibaren başlar. Bu madde
gereğince diğer kamu kurum ve kuruluşlarına yapılacak nakil sebebiyle boşalan
kadro ve pozisyonlar, boşaldıkları tarihten itibaren herhangi bir işleme gerek
kalmaksızın iptal edilmiş sayılır.
Bu maddenin birinci fıkrasına
göre diğer kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilmek üzere Devlet Personel
Başkanlığına bildirilen personelin, kuruluşun kamu tüzel kişiliğinin sona
erdiği tarihten, yeni kurumlarında göreve başlayacakları tarihi takip eden
aybaşına kadar geçecek süreye ilişkin olarak eski kadro veya pozisyonlarına ait
aylık, ücret, varsa ikramiye ve ücrete bağlı diğer malî hakları ile yeni
kurumlarında göreve başlayacakları tarihe kadar geçecek süredeki sosyal hak ve
yardımları (harcırah, sağlık giderleri, cenaze giderleri ve ölüm yardımı)
Özelleştirme Fonundan ödenir ve bunlardan T.C. Emekli Sandığına tâbi olanların
bu süre içinde Sandıkla olan ilgileri devam eder. Eski görev yerinden alınan
aylık ve diğer malî haklar için borç çıkarılmaz ve kurumlar arasında herhangi
bir hesaplaşma yapılmaz. Personelin Devlet Personel Başkanlığına
bildirildikleri tarihten yeni görev yerlerine başlayacakları tarihe kadar
geçecek süredeki aylık ve ücretlerindeki artışlar, beşinci ve altıncı fıkraların
uygulanmasında dikkate alınmaz. Bu personelden nakil sürecinde emekli olanlara
T.C. Emekli Sandığınca ödenen emekli ikramiyeleri, makam, görev ve temsil
tazminatları ile ölüm yardımları, ödenmesini takiben iki ay içerisinde faturası
karşılığında Hazine tarafından T.C. Emekli Sandığına ödenir. Nakil hakkına
sahip olarak iş kanunlarına tâbi
çalışmakta iken özelleştirme uygulamaları nedeniyle istihdam fazlası personel
olarak belirlenenlerden, kararın kendilerine tebliği tarihinden başlayarak on
gün içinde nakil hakkından vazgeçtiğini beyan edenlerin iş sözleşmeleri
feshedilmiş sayılır ve bunların ihbar ve kıdem tazminatları Özelleştirme
Fonundan karşılanır. Kuruluşun özelleştirme uygulaması sonucu nihai devir
işlemlerinin onaylanmasına ilişkin kararın Resmi Gazetede yayımından itibaren
on gün içinde nakil hakkından vazgeçtiğini çalıştığı kuruluşa yazılı olarak
bildiren nakil hakkına sahip iş kanunlarına tâbi personelin de iş sözleşmeleri feshedilmiş sayılır ve bunların ihbar
ve kıdem tazminatları Özelleştirme Fonundan karşılanır. Diğer kamu kurum ve
kuruluşlarına nakledilmek üzere isimleri Devlet Personel Başkanlığına
bildirilenlerden; nakil süreci içerisinde kıdem tazminatına hak kazandıracak
şekilde iş sözleşmeleri sona erenlerin kıdem tazminatları da Özelleştirme
Fonundan ödenir. İş kanunlarına tâbi
olarak çalışmakta iken, bu madde gereğince diğer kamu kurum ve kuruluşlarına
nakledilen personele kıdem tazminatı ödenmez ve bunların önceden kıdem
tazminatı ödenmiş süreleri hariç, kıdem tazminatına esas hizmet süreleri 5434
sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre emekli
ikramiyelerinin hesabında dikkate alınır.
Bu madde hükümlerine göre kamu
kurum ve kuruluşlarına nakledilen sözleşmeli personel ile iş kanunlarına tâbi personele, Devlet Personel Başkanlığına
bildirildikleri tarihteki kadro ve pozisyonlarına ilişkin olarak bildirim
tarihi itibarıyla almakta oldukları sözleşme ücreti, ücret (fazla mesai ücreti
hariç), ikramiye, bankacılık tazminatı, ek ücret, ek ödeme, teşvik ödemesi ve
benzeri adlarla yapılan ödemelerin toplam net tutarının (bu tutar sabit bir
değer olarak esas alınır); nakledildiği kurum veya kuruluştaki kadro veya
pozisyonlara ilişkin olarak yapılan aylık, ek gösterge, ikramiye, her türlü zam
ve tazminatları (ek tazminat ve bankacılık tazminatı dâhil), makam tazminatı,
temsil tazminatı, görev tazminatı, sözleşme ücreti, ücret, ek ücret, ek ödeme, teşvik ödemesi, döner sermaye payı ve
benzeri adlarla yapılan her türlü ödemelerin (fazla mesai ücreti, fiilen
yapılan ders karşılığı ödenen ek ders ücreti hariç) toplam net tutarından fazla
olması halinde aradaki fark tutarı, herhangi bir vergi ve kesintiye tâbi
tutulmaksızın fark kapanıncaya kadar ayrıca tazminat olarak ödenir. Atandıkları
kurumdaki kadro unvanı veya pozisyonlarında isteğe bağlı olarak herhangi bir
değişiklik olanlarla, başka kurumlara geçenlere fark tazminatı ödenmesine son
verilir.
399 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnameye ekli (1) sayılı cetvelde belirtilen kadrolarda görev yapmakta iken
nakle tâbi tutulan personelin (bu
Kanuna göre anonim şirket halinde birleştirilen kuruluşlardaki personel dâhil),
Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki kadrolarına ilişkin
olarak bildirim tarihi itibarıyla almakta oldukları aylık, ek gösterge, zam,
özel hizmet tazminatı, makam tazminatı, temsil tazminatı, görev tazminatı bir
bütün olarak, göreve başladıkları tarihi izleyen aybaşından geçerli olmak üzere
üç yıl süre ile saklı tutulur ve şahsa bağlı haktan yararlanılan süreler 5434
sayılı Kanunun ek 68 inci ve ek 73 üncü maddelerinde belirtilen sürelerin
hesabında (daha önce nakledilenler dâhil) dikkate alınır. İlgililerin yeni
kadrolarına atandıkları tarihten önce, eski kadroları için mevcut olan ve saklı
haklar kapsamında bulunan gösterge, puan, oran ve katsayı artışları şahsa bağlı
haklarda artış sayılır. Ancak eski kadro için bu tarihten sonra ihdas edilmiş
hiçbir malî ve sosyal hak ve yardım ile sair ödemeler şahsa bağlı hak
kapsamında değerlendirilmez. Atanılan kadrodaki derece yükselmeleri veya kademe
ilerlemeleri, aylık gösterge ve ek gösterge dışındaki ödemelerde, şahsa bağlı
olarak saklı tutulan hakların ödendiği eski kadronun derecelerinin
yükseltilmesi veya kademelerinin ilerletilmesi sonucunu doğurmaz. Bu personelin
(bu Kanuna göre anonim şirket halinde birleştirilen kuruluşlardaki personel
dâhil), Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki kadrolarına
ilişkin olarak bildirim tarihi itibarıyla almakta oldukları aylık, ek gösterge,
ikramiye, her türlü zam ve tazminatları (ek tazminat ve bankacılık tazminatı
dâhil), makam tazminatı, temsil tazminatı, görev tazminatı, ücret (fazla mesai
ücreti hariç), ek ücret, ek ödeme ve benzeri adlarla yapılan ödemelerin
toplam net tutarının
(bu tutar sabit bir
değer olarak esas alınır); nakledildiği kurum ve kuruluş
tarafından şahsa bağlı hak olarak ödenen aylık, ek gösterge, zam, özel hizmet
tazminatı, makam tazminatı, temsil tazminatı, görev tazminatı ödemeleri ile
şahsa bağlı hak dışında yapılan ikramiye, ücret, ek ücret, ek ödeme, ek
tazminat, teşvik ödemesi, döner sermaye payı ve benzeri adlarla yapılan her
türlü ödemelerin (fazla mesai ücreti, fiilen yapılan ders karşılığı ödenen ek
ders ücreti hariç) toplam net tutarından fazla olması hâlinde aradaki fark tutarı, herhangi bir vergi
ve kesintiye tâbi tutulmaksızın fark kapanıncaya kadar ayrıca tazminat olarak
ödenir. Atandıkları kurumdaki kadro unvanı veya pozisyonlarında isteğe bağlı
olarak herhangi bir değişiklik olanlarla, başka kurumlara geçenlere şahsa bağlı
hak uygulaması ile fark tazminatı ödenmesine son verilir.
MADDE 9.- 4046 sayılı Kanunun 27 nci maddesinin (a)
bendinde yer alan "(sözleşmeler dâhil)" ibaresi "(danışmanlık
hizmet alımları ile nihai devir işlemlerine ilişkin sözleşmeler dâhil)"
olarak değiştirilmiş ve aynı bendin sonuna "İdarenin taraf olduğu dava ve
takiplerde, İdare her türlü harçtan muaftır. Özelleştirme uygulamalarına
ilişkin idari davalar, ilk derece mahkemesi olarak Danıştayda görülür."
ibaresi eklenmiştir .
MADDE 10.- 4046 sayılı Kanuna aşağıdaki ek maddeler
eklenmiştir.
EK MADDE 3.- Özelleştirme programına alınmış kuruluşlara
ait veya bu kuruluşların müşterek maliki bulunduğu gayrimenkullerden varsa
diğer malikler ile de anlaşarak, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunundaki şartlar
aranmaksızın, İdarenin talebi üzerine yirmi gün içinde tapu sicil
müdürlüklerince tapuda kat mülkiyeti kütüğüne bağımsız bölümler halinde tescil
edilir. Bu işlemin yapılması sırasında kat mülkiyetine geçiş için kadastro
müdürlüğünce zemindeki fiili durumu tespit eden plân, vaziyet plânı sayılır ve
anılan Kanunun 12 nci maddesinin (b) bendinde yazılı fotoğrafın kuruluş
temsilcisince tasdik edilmesi yeterli görülür ve başka bir belge aranmaz.
EK MADDE 4.- Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki cetvelin Özelleştirme İdaresi Başkanlığına ait bölümünden çıkarılmış, ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek anılan Kanun Hükmünde Kararnamenin eki cetvelin Özelleştirme İdaresi Başkanlığına ait bölümüne eklenmiştir.
MADDE 11.- 4046 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin son
fıkrasında yer alan "ve İstanbul temsilciliği" ibaresi, 10 uncu
maddesinin (k) bendi, 16 ncı maddesi, 17 nci maddesinin (A) bendinin son
cümlesinde yer alan "ve hangi süre içinde" ibaresi, 19 uncu
maddesinin (B) bendinin (c) alt bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 12.- 3.5.1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
EK MADDE 3.- Özelleştirme programındaki kuruluşlara ait veya kuruluş lehine irtifak/kullanım hakkı alınmış arsa ve arazilerin, 3621 sayılı Kıyı Kanunu ve 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanunu kapsamında bulunması halinde bu yerlerde genel ve özel kanun hükümlerine göre imar plânlarını yapmaya ve onaylamaya yetkili olan kuruluşlardan, Bayındırlık ve İskân Bakanlığının uygun görüşü ve diğer yetkili kuruluşlardan (Kültür ve Turizm Bakanlığı, Denizcilik Müsteşarlığı, belediyeler ve il özel idareleri) görüş alınarak çevre imar bütünlüğünü bozmayacak her tür ve ölçekte imar plânları ve imar tadilatları ile mevzi imar plânları Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca hazırlanarak Özelleştirme Yüksek Kurulunca onaylanmak suretiyle yürürlüğe girer. İlgili kuruluşlar bu arsa ve arazilerin imar fonksiyonlarını beş yıl süreyle değiştiremezler. İlgili kuruluşlar görüşlerini on beş gün içinde bildirir. Bu plânlara göre yapılacak yapılarda her türlü ruhsat ve diğer belgeler ile izinler ilgili mevzuat çerçevesinde ilgili kurum ve kuruluşlarca verilir.
MADDE 13.- 4.4.1990 tarihli ve 3621 sayılı Kıyı
Kanununun 6 ncı maddesinin dördüncü fıkrasının (b) bendinden sonra gelmek üzere
aşağıdaki (c) bendi eklenmiş ve maddeye bu fıkradan sonra gelmek üzere
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
c) Organize turlar ile seyahat eden kişilerin taşındığı yolcu gemilerinin (kruvaziyer gemilerin) bağlandığı, günün teknolojisine uygun yolcu gemisine hizmet vermek amacıyla liman hizmetlerinin (elektrik, jeneratör, su, telefon, internet ve benzeri teknik bağlantı noktaları ve hatlarının) sağlandığı, yolcularla ilgili gümrüklü alan hizmetlerinin görüldüğü, ülke tanıtımı ve imajını üst seviyeye çıkaracak turizm amaçlı (yeme-içme tesisleri, alışveriş merkezleri, haberleşme ve ulaştırmaya yönelik üniteler, danışma, enformasyon ve banka hizmetleri, konaklama üniteleri, ofis binalar) fonksiyonlara sahip olup, kruvaziyer gemilerin yanaşmasına ve yolcuları indirmeye müsait deniz yapıları ve yan tesislerinin yer aldığı kruvaziyer ve yat limanları,
Özelleştirme kapsam ve
programına alınan ve sahil şeridi belirlenen veya belirlenecek olan alanlar ile
kıyı ve dolgu alanlarında yapılacak yat ve kruvaziyer limanlarının ihtiyacı
olan yönetim birimleri, destek birimleri, bakım ve onarım birimleri, teknik ve
sosyal altyapı ve konaklama birimleri ile ilgili kullanım kararları ve
yapılanma şartları imar plânı ile belirlenir.
MADDE 14.- 4.2.1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf ve
Telefon Kanununun ek 29 uncu maddesinin ikinci fıkrasının sonuna "ve
kapsam dışı personelden nakil hakkından vazgeçenler hakkında 4046 sayılı
Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü fıkrasının uygulanmasındaki süreler yazılı
olarak beyanda bulunanlar için beyan tarihinden, hizmetine ihtiyaç
bulunmayanlar için ise kararın kendilerine tebliğ tarihinden başlayarak on gün
olarak esas alınır." ibaresi eklenmiş, üçüncü fıkrasında yer alan
"aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca
atandıkları tarihe kadar geçen süre içinde" ibareleri "Devlet
Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki kadro ve pozisyonlarına ilişkin
olarak bildirim tarihine kadar geçen süre içinde", beşinci fıkrasında yer
alan "satışı" ibaresi "devri" şeklinde, aynı maddenin
birinci fıkrası ise aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Türk Telekom hisselerinin devri
sonucu kamu payının yüzde ellinin altına düşmesi durumunda; Türk Telekomda ek
22 nci maddenin (a) bendinin bu Kanunla yürürlükten kaldırılan hükümleri
uyarınca belirlenen aslî ve sürekli görevlerde çalışmakta olanlar ile 22.1.1990
tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye tâbi olarak kadrolu veya
sözleşmeli personel statüsünde çalışanlar ve kapsam dışı personel, kamu
görevlerinden yüzseksen gün aylıksız izinli sayılır. Bu personel belirtilen
süre içinde Türk Telekomda çalışmaya devam eder ve hisse devir tarihinden nakil
için Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihe kadarki aylık ücret,
harcırah, sağlık giderleri, cenaze giderleri ve ölüm yardımı ile diğer malî ve
özlük hakları Türk Telekom
tarafından karşılanır. Bu
fıkrada belirtilen süre
içinde nakle tâbi personelden Türk Telekom tarafından hizmetine ihtiyaç duyulmayanlar tespit edildikleri
tarihten, kendi isteği ile nakil talep edenler ise talep tarihinden itibaren en
geç otuz gün içinde Türk Telekom tarafından Devlet Personel Başkanlığına
bildirilir ve bunların aylıksız izinleri bu tarih itibarıyla sona erer.
Hizmetine ihtiyaç duyulmayan personelin tespiti ve kendi isteği ile nakil
talebinde bulunma süresi, hisse devir tarihinden itibaren yüzelli günü aşamaz.
Bu fıkrada belirtilen personelin aylıksız izinli sayıldıkları süre içerisinde
bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumları ile ilgileri devir tarihindeki
kadro, görev veya pozisyonları esas alınmak suretiyle devam ettirilir ve bu
şekilde geçirilen süreler hisse devir tarihindeki statülerinde geçmiş sayılır.
MADDE 15.- 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununa ek 35
inci maddeden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklenmiştir.
EK MADDE 36.- Kurum ile GSM işletmecileri arasında imzalanan imtiyaz sözleşmelerine istinaden Hazine payı ve Kurum masraflarına katkı payı olarak yapılacak ödemelerde aşağıdaki hususlar esas alınır.
İşletmeciler; süresinde
ödenmeyen bedeller için abonelerine tahakkuk ettirdikleri gecikme faizi ile
vasıtalı vergiler, harç ve resim gibi malî yükümlülükler ve raporlama amacıyla
muhasebeleştirdikleri tahakkuk tutarları hariç olmak üzere, aylık brüt satışlarının
%’15 ini ilgili olduğu ayı izleyen ayın yirminci günü akşamına kadar Hazine
payı olarak öderler.
Brüt satışlardan maksat,
işletmecinin faaliyetleri çerçevesinde satılan mal ya da hizmetler karşılığında
alınan veya tahakkuk ettirilen toplam değerleri kapsayan ve gelir tablosu
hesaplarından "60. Brüt Satışlar" hesabına kaydedilen tutarlardır.
MADDE 16.- 406 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 12.- Kurum ile imtiyaz sözleşmesi imzalayarak
halihazırda hizmet veren GSM işletmecilerinin ek madde 36’nın yürürlüğe
girmesinden itibaren bir ay içinde yazılı müracaatları halinde, imtiyaz
sözleşmeleri ek madde 36 hükümleri çerçevesinde tadil edilir.
MADDE 17.- 406 sayılı Kanunun ek 32 nci maddesinin
ikinci ve üçüncü fıkralarında yer alan "bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten" ibareleri "1.8.2005 tarihinden" olarak
değiştirilmiştir.
MADDE 18.- 4.12.2003 tarihli ve 5015 sayılı Petrol Piyasası Kanununun geçici 2 nci maddesinde yer alan "aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca atandıkları tarihe kadar geçen süre içinde" ibaresi "Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki kadro ve pozisyonlarına ilişkin olarak bildirim tarihine kadar geçen süre içinde" şeklinde değiştirilmiş ve aynı maddenin sonuna "Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihten sonra geçecek süre içerisinde ilgililerin eski pozisyonlarının malî haklarının tespitinde de belirlenecek bu tutar dikkate alınır." cümlesi eklenmiştir.
MADDE 19.- 3194 sayılı İmar Kanununun 9 uncu maddesinin
sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
4046 sayılı Kanun kapsamında
gelir ortaklığı modeli ve işin gereğine uygun sair hukuki tasarruflar yöntemine
göre özelleştirme işlemleri yapılan
hizmet özelleştirilmesi niteliğindeki yatırımların yapılacağı yerlerde
hazırlanan veya hazırlattırılan plânları, Özelleştirme İdaresince
değerlendirilmek ve sözleşmeye uygunluğu konusundaki görüşü de alınmak kaydı
ile imar mevzuatındaki kısıtlamalara tâbi olmaksızın re'sen onaylamaya Bayındırlık ve İskan Bakanlığı yetkili
olup, her türlü ruhsatı ilgili belediye en geç iki ay içinde verir.
MADDE 20.- 13.10.1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları
Trafik Kanununun;
a) 8 inci maddesinin (c)
bendinde yer alan "tescile bağlı araçların muayenelerini" ibaresinden
sonra gelmek üzere "yapmak veya" ibaresi,
b) 35 inci maddesinin birinci
fıkrasının birinci cümlesinde yer alan "Araçların muayeneleri"
ibaresinden sonra gelmek üzere "Ulaştırma Bakanlığına ait muayene
istasyonlarında veya bu Bakanlık tarafından işletme yetki belgesi ile yetki
verilmesi halinde ise" ibaresi ile aynı fıkranın ikinci cümlesinde yer
alan "Yetki verilen gerçek veya tüzel kişiler, bu yetkilerini"
ibaresinden sonra gelmek üzere "Ulaştırma Bakanlığının onayı ile"
ibaresi,
Eklenmiştir.
MADDE 21.-
20.2.2001 tarihli ve 4628 sayılı Elektrik Piyasası Kanununun 2 nci
maddesinin dördüncü fıkrasının (c) bendinin sonuna aşağıdaki paragraf ve aynı
fıkraya (g) bendi eklenmiştir.
4046 sayılı Kanun çerçevesinde yapılan özelleştirme sonrası elektrik dağıtım tesislerinin iyileştirilmesi, güçlendirilmesi ve genişletilmesi için yapılan yatırımların mülkiyeti kamuya aittir. Özelleştirilen elektrik dağıtım tesis ve varlıklarına ilişkin her türlü işletme ile yatırım plânlaması ve uygulamasında onay, değişiklik ve denetim Kurula aittir. Kurul, hizmetin verilmesini sağlayacak yatırımların teklif edilmemesi halinde talep eder ve onaylanmış yatırımlar gerçekleştirilmediği takdirde lisans iptal edilerek yeniden ihale yapılır.
g) 4562 sayılı Organize Sanayi
Bölgeleri Kanununa göre kurulan OSB tüzel kişilikleri; onaylı sınırları
içerisinde üretim, dağıtım ve ticaret faaliyetlerinden bir veya bir kaçını
yetkili organlarının kararı ile yapar. Organize sanayi bölgeleri katılımcıları,
OSB yetkili organlarının kurduğu şirket çerçevesinde serbest tüketici sayılır.
Ancak kurulan şirket, üretimi veya toptan alımı nedeniyle OSB içindeki serbest
tüketicilere piyasada bulabildikleri fiyatların üzerinde elektrik satamaz. Bu
halde sadece OSB içi elektrik dağıtım bedeli alınır. Organize sanayi
bölgelerinin sınırları içerisinde olup, daha önce bedelsiz olarak veya sembolik
bedel ile TEDAŞ'a devir edilen dağıtım şebekelerinin mülkiyeti ve işletme
hakları altı ay içinde aynı bedelle OSB'lere devir edilir.
MADDE 22.- 20.2.2001 tarihli ve 4628 sayılı Elektrik
Piyasası Kanununun 3 üncü maddesinin (c) bendinin (3) numaralı alt bendinin
ikinci ve üçüncü paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Özel sektörde dağıtım
şirketleri, dağıtım veya perakende satış faaliyeti dışında, üretim lisansı
almak ve hesapları ayrı tutulmak kaydıyla üretim tesisi kurabilir ve sahibi
olduğu veya iştirak ilişkisinde bulunduğu üretim şirketi veya şirketlerinden
ülke ortalama elektrik toptan satış fiyatını geçmeyecek fiyattan elektrik
enerjisi satın alabilir.
MADDE 23.- 4.1.1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul
Kanununun;
a) Mükerrer 257 nci maddesinin
birinci fıkrasının (4) numaralı bendinin sonuna aşağıdaki ibare, aynı fıkranın
(5) numaralı bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki (6) numaralı bent ve aynı
maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
kanuni süresinden sonra kendiliğinden veya
pişmanlık talepli olarak verilen beyannameler üzerine düzenlenen tahakkuk fişi
ve/veya ihbarnameleri mükellefe, vergi sorumlusuna veya bunların elektronik
ortamda beyanname gönderme yetkisi verdiği gerçek veya tüzel kişiye elektronik
ortamda tebliğ etmeye ve buna ilişkin usûl ve esasları belirlemeye,
6. Vergi güvenliğini sağlamak
amacıyla niteliklerini belirleyip onayladığı elektrikli, elektronik, manyetik
ve benzeri cihazlar ve sistemleri kullandırmaya, bu cihaz ve sistemler
vasıtasıyla bandrol, pul, barkod, halogram, kupür, damga, sembol gibi özel
etiket ve işaretlerin kullanılmasına ilişkin zorunluluk getirmeye, uygulamaya ait usûl ve esasları belirlemeye,
Kanuni süresi geçtikten sonra
kendiliğinden veya pişmanlık talepli olarak verilen beyannamelerin elektronik
ortamda gönderilmesi üzerine elektronik ortamda düzenlenen tahakkuk fişi
ve/veya ihbarnameler mükellef, vergi sorumlusu veya bunların elektronik ortamda
beyanname gönderme yetkisi verdiği gerçek veya tüzel kişiye elektronik ortamda
iletilir. Bu ileti tahakkuk fişi ve/veya ihbarnamenin muhatabına tebliği yerine
geçer.
b) Mükerrer 355 inci maddesinin
sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
Elektronik ortamda beyanname
verilmesi mecburiyetine uyulmaması halinde kesilmesi gereken özel usûlsüzlük
cezası, beyannamenin kanuni süresinin sonundan başlayarak elektronik ortamda 15
gün içinde verilmesi halinde 1/4 oranında, bu sürenin dolmasını takip eden 15
gün içinde verilmesi halinde ise 1/2 oranında uygulanır.
MADDE 24.-
4.1.1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun;
a) 272 nci maddesi başlığı ile
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Gayrimenkullerde veya elektrik üretim ve dağıtım varlıklarında maliyet bedelinin artması:
Madde 272.- Normal bakım, tamir
ve temizleme giderleri dışında, gayrimenkulü veya elektrik üretim ve dağıtım
varlıklarını genişletmek veya iktisadi kıymetini devamlı olarak artırmak
maksadıyla yapılan giderler, gayrimenkulün veya elektrik üretim ve dağıtım
varlıklarının maliyet bedeline eklenir.
(Bir geminin iktisap tarihindeki süratini fazlalaştırmak, yolcu ve
eşya yükleme ve barındırma tertibatını genişletmek veya değiştirmek suretiyle
iktisadi kıymetini devamlı olarak artıran giderlerle bir motorlu kara nakil
vasıtasının kasa veya motorunun yenisi ile değiştirilmesi veya alımında mevcut
olmayan yeni bir tertibatın eklenmesi için yapılan giderler maliyet bedeline
eklenmesi gereken giderlerdendir.)
Gayrimenkuller kira ile tutulmuş
ise veya elektrik üretim ve dağıtım varlıklarının işletme hakkı verilmiş ise,
kiracı veya işletme hakkına sahip tüzel kişi tarafından yapılan bir ve ikinci
fıkralardaki giderler bunların özel maliyet bedeli olarak ayrıca değerlenir.
Kiracının veya işletme hakkına sahip
tüzel kişinin faaliyetini icra için vücuda getirdiği tesisata ait giderler de
bu hükümdedir.
Gayrimenkuller veya elektrik
üretim ve dağıtım varlıkları için yapılan giderler hem tamir, hem de kıymet
artırma giderlerinden terekküp ettiği takdirde, mükellef bu giderlerden maliyet
bedeline eklenecek kısmı ayrı göstermek mecburiyetindedir.
b) 327 nci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
Özel maliyet bedellerinin
itfası:
Madde 327.- Gayrimenkullerin,
elektrik üretim ve dağıtım varlıklarının ve gemilerin iktisadî kıymetlerini
artıran ve 272 nci maddede yazılı özel maliyet bedelleri, kira veya işletme
hakkı süresine göre eşit yüzdelerle itfa edilir. Kira veya işletme hakkı süresi
dolmadan, kiralanan veya işletme hakkı alınan şeyin boşaltılması veya işletme
hakkının herhangi bir sebepten sona ermesi halinde henüz itfa edilmemiş olan
giderler, boşaltma veya hakkın sona erdiği yılda bir defada gider yazılır.
MADDE 25.- 25.10.1984 tarihli ve 3065 sayılı Katma Değer
Vergisi Kanununun geçici 22 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Geçici Madde 22.- 2005 yılında İzmir Kentinde yapılacak Dünya
Üniversitelerarası Spor Oyunlarına ilişkin olmak üzere İzmir Universiade
Oyunları Hazırlık ve Düzenleme Kurulu ile bu oyunlarda kullanılmak şartıyla söz
konusu Düzenleme Kurulunun onayladığı kurum ve kuruluşlara yapılacak teslim ve
hizmet ifaları ve bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla mevcut olan
Organizasyon Komitesi tarafından teslim alınan malların İzmir Universiade
Oyunları Hazırlık ve Düzenleme Kuruluna teslimi katma değer vergisinden
müstesnadır.
Bu maddede düzenlenen istisnalar
dolayısıyla yüklenilen vergiler, vergiye tâbi işlemler üzerinden hesaplanan vergilerden indirilebilir. İndirim
yoluyla telafi edilemeyen vergiler ise bu Kanunun 32 nci maddesi hükümleri
uyarınca istisna kapsamında işlem yapan mükellefin talebi üzerine nakden veya
mahsuben iade edilir.
Maliye Bakanlığı, bu maddede yer
alan istisnaların kapsamına girecek teslim ve hizmetleri tanımlamaya, istisnaya
ilişkin usûl ve esasları belirlemeye yetkilidir.
MADDE 26.- 10.11.2004 tarihli ve 5255 sayılı İzmir
Kentinde Yapılacak Dünya Üniversitelerarası Spor Oyunları (Universiade)
Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 3.- Hazırlık ve Düzenleme Kurulu tarafından bu
Kanun kapsamında gerçekleştirilecek her türlü etkinlik için görevlendirilecek
gönüllüler, 17.7.1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu yönünden
sigortalı; 22.5.2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu açısından da işçi
sayılmazlar. Bu gönüllülere Hazırlık ve Düzenleme Kurulu ile üçüncü kişiler
tarafından temin edilecek her türlü aynî veya nakdî yardımlar, 31.12.1960 tarihli ve 193 sayılı
Gelir Vergisi Kanunu açısından gelir sayılmaz ve vergilendirilmez.
MADDE 27.- 30.4.1992 tarihli ve 3796 sayılı İstanbul
Kentinde Yapılacak Olimpiyat Oyunları Kanununun 11 inci maddesinin mülga (e)
bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
e) İstanbul Büyükşehir
Belediyesinin tasdik edilen bütçesinin % 0,5'i,
MADDE 28.-
6.6.2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli
(II) sayılı listedeki 87.03 ve 87.04
G.T.İ.P. numaralarında yer alan mallar ve vergi oranları ekli (1) sayılı
cetvelde gösterilen şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 29.- 4046 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler
eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 19.- Bu Kanunun 27 nci maddesinde yapılan
değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce açılan ve devam eden özelleştirme
uygulamalarına ilişkin davalar görüldükleri mahkemelerce sonuçlandırılır.
GEÇİCİ MADDE 20.- Bu Kanunun 21 inci maddesinde yapılan
değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihte iş kaybı tazminatı almaya devam edenler
hakkında 21 inci maddenin dördüncü fıkrasında yapılan değişiklikler dikkate
alınmaz ve bunlar hakkında önceki hükümlerin uygulanmasına devam olunur.
GEÇİCİ MADDE 21.- Bu Kanunun 22 nci maddesinde yapılan değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce özelleştirme programında bulunan kuruluşlarda nakil hakkı tanınmış kapsam dışı kadro ve pozisyonlarda görev yapan iş kanunlarına tâbi personelin, aynı kadro veya pozisyonlarda görev yapmaya devam etmeleri halinde nakil hakları saklıdır.
GEÇİCİ MADDE 22.- Bu Kanunun 22 nci maddesinde yapılan değişikliğin yürürlüğe girdiği
tarihten önce diğer kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilmek üzere Devlet
Personel Başkanlığına bildirilenlerden nakil işlemi tamamlanmış olan personel
hakkında 22 nci maddenin beşinci ve
altıncı fıkralarına göre yapılan fark tazminatı ve şahıslarına bağlı olarak
saklı tutulan hakların ödenmesinde, ilgililerin eski kurumları ile
ilişiklerinin kesildiği tarih esas alınır. 1.8.2003 tarihli ve 4971 sayılı
Kanunun geçici 2 nci maddesi uyarınca şahsa bağlı hakları 15.8.2003 tarihinden
itibaren üç yıl süreyle saklı tutulan personelin şahsa bağlı hakları 14.8.2006
tarihinde sona erer. 15.8.2003 tarihinden bu Kanunun 22 nci maddesinde yapılan
değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihler arasında nakle tâbi tutulan ve şahsa bağlı haktan yararlanan
personelin şahsa bağlı hakları ise atandıkları yeni kurumlarında göreve
başladıkları tarihi izleyen aybaşından geçerli olmak üzere üç yıl süreyle saklı
tutulur ve bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce nakle tâbi tutulan personelin şahsa bağlı haklarının
tespitinde ve fark tazminatının ödenmesinde bu fıkra hükümleri hariç 22 nci
maddenin bu Kanunla değiştirilen hükümleri aynen uygulanır.
Bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarih itibarıyla nakil işlemleri tamamlanmamış
personel hakkında 22 nci maddenin bu Kanunla değiştirilen hükümleri
aynen uygulanır.
GEÇİCİ MADDE 1.- 24.11.1994
tarihli ve 4046 sayılı Kanun gereğince yapılan özelleştirme uygulamaları
çerçevesinde kuruluşların (iştirakler hariç) özelleştirilmesi neticesinde İş
Kanunu hükümlerine tâbi daimi ve
geçici işçilerden (kapsam dışı personel
hariç) 1.1.1992 ilâ 20.10.2004 tarihleri arasında iş akdi özel sektör tarafından
feshedilenlerden 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (C) fıkrası kapsamında
istihdam edilecek olanlarda, özelleştirme tarihinden itibaren özel sektör
tarafından en geç 6 ay içinde iş akitlerinin feshi şartı aranmaz.
GEÇİCİ MADDE 2.- İstanbul Menkul
Kıymetler Borsası, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Rekabet Kurumu, Sermaye
Piyasası Kurulu, Bankacılık Düzenleme
ve Denetleme Kurumu, Telekomünikasyon Kurumu, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu,
Kamu İhale Kurumu ile Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası
Düzenleme Kurumunca elde edilen her türlü gelirin 30.6.2005 tarihine kadar
birikmiş tutarlarından Maliye Bakanının teklifi ve Başbakanın onayı ile kurum
ve kuruluşlar itibarıyla belirlenecek oranlara göre hesaplanacak kısmı;
bütçenin (B) işaretli cetveline gelir kaydedilmek üzere Maliye Bakanı
tarafından belirlenecek süre içinde Maliye Bakanlığı Merkez Saymanlık
Müdürlüğünün Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası nezdindeki hesabına yatırılır.
Ayrıca, anılan kurum ve kuruluşların 31.12.2005 tarihine kadar kasalarında
oluşacak nakit fazlaları da bunların görüşü alınmak suretiyle bu fıkrada
belirlenen esaslara göre kesilerek ilgili hesaba aktarılır.
Söz konusu kurum ve kuruluşlar
30.6.2005 tarihine kadar birikmiş gelir tutarları ile kasa ve banka
mevcutlarını 15.7.2005 tarihine kadar; her ayın gelir ve giderleriyle kasa ve
banka mevcutlarını gösterir malî bilgileri ise izleyen ayın yedinci günü sonuna
kadar Maliye Bakanlığına bildirirler. Bu maddede belirtilen tutarların süresi
içinde ödenmemesi halinde, ödenmeyen tutarlar 6183 sayılı Amme Alacaklarının
Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre gecikme zammı da uygulanmak
suretiyle takip ve tahsil edilir.
MADDE 30.- Bu Kanunun;
a) 20 nci maddesi 1.1.2005
tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
b) 25 inci maddesi 13.11.2004
tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
c) 26 ncı maddesi 10.11.2004
tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
d) Diğer maddeleri ise yayımı
tarihinde,
Yürürlüğe girer.
MADDE 31.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
(1)
SAYILI LİSTE
KURUMU
: ÖZELLEŞTİRME İDARESİ
BAŞKANLIĞI
TEŞKİLATI :
İSTANBUL TEMSİLCİLİĞİ
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
Sınıfı |
Unvanı |
Derecesi |
Serbest Kadro Adedi |
Tutulan Kadro Adedi |
Toplam Kadro Adedi |
GİH |
Proje Grup Başkanı |
1 |
2 |
- |
2 |
GİH |
Uzman |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Uzman (Şube Müdürü) |
2 |
2 |
- |
2 |
TH |
Uzman |
2 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Uzman |
3 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Uzman |
4 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Uzman |
5 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Uzman |
6 |
2 |
- |
2 |
GİH |
Uzman Yardımcısı |
7 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Uzman Yardımcısı |
8 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Memur |
10 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
10 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Şoför |
12 |
1 |
- |
1 |
YH |
Hizmetli |
12 |
1 |
- |
1 |
|
Toplam |
|
17 |
|
17 |
(2)
SAYILI LİSTE
KURUMU
: ÖZELLEŞTİRME İDARESİ BAŞKANLIĞI
TEŞKİLATI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
Sınıfı |
Unvanı |
Derecesi |
Serbest Kadro Adedi |
Tutulan Kadro Adedi |
Toplam Kadro Adedi |
GİH |
Proje Grup Başkanı |
1 |
2 |
- |
2 |
GİH |
Uzman |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Uzman (Şube Müdürü) |
2 |
2 |
- |
2 |
TH |
Uzman |
2 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Uzman |
3 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Uzman Yardımcısı |
7 |
7 |
- |
7 |
GİH |
Memur |
10 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
10 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Şoför |
12 |
1 |
- |
1 |
|
Toplam |
|
17 |
|
17 |
(1)
SAYILI
CETVEL
G.T.İ.P
|
Mal İsmi
|
VergiOranı (%) |
87.03 |
Binek otomobilleri ve esas itibariyle insan taşımak üzere imal edilmiş diğer motorlu taşıtlar (87.02 pozisyonuna girenler hariç) (steyşın vagonlar ve yarış arabaları dâhil) [Yalnız
binek otomobilleri, steyşın vagonlar, yarış arabaları, arazi taşıtları, vb. (Para arabaları dâhil), motorlu karavanlar, elektrik,gaz, güneş
enerjili vb. motorlu taşıtlar.] [Ambulanslar, mahkûm taşımaya mahsus
arabalar, cenaze arabaları, itfaiye öncü arabaları gibi özel amaçla yapılmış
motorlu taşıtlar, özellikle kar üzerinde hareket etmek için dizayn edilmiş
sıkıştırma ateşlemeli içten yanmalı
pistonlu motorlu olanlar
(dizel veya yarı dizel) veya kıvılcım ateşlemeli içten yanmalı
pistonlu motorlu taşıtlar, diğerleri
(Golf arabaları vb. taşıtlar) hariç] |
|
|
-
Yük taşımasında
kullanılıp azami ağırlığı 3,5 tonu aşmayan ve yolcu taşıma kapasitesi
(Yolcu taşıma kapasitesi sürücü dâhil toplam yolcu sayısının 70 kilogramla çarpılması
suretiyle hesaplanır. Bu hesaplamada koltuk olmasa dahi, koltuk montajı için bulunan sabit tertibatlar da koltuk olarak dikkate
alınır) istiap haddinin (bir aracın
güvenle taşıyabileceği sürücü
ve yolcu dâhil toplam yük ağırlığı) %
50'sinin altında olan motorlu
araçlardan (bütün tekerlekleri motordan
güç alan veya alabilenler, binek otomobilleri, steyşın vagonlar, yarış arabaları, arazi taşıtları
hariç);
|
|
|
İstiap haddi 850 kilogramı geçmeyip motor silindir hacmi 2000 cm³'ün altında olanlar |
10 |
|
İstiap haddi 850 kilogramı geçip motor silindir hacmi 2800 cm³'ün altında olanlar |
10 |
|
- Diğerleri;
|
|
|
Motor silindir hacmi 1600 cm³'ü geçmeyenler |
37 |
|
Motor silindir hacmi 1600 cm³'ü geçen fakat 2000 cm³'ü geçmeyenler |
60 |
|
Motor silindir hacmi 2000 cm³'ü geçenler |
84 |
87.04 |
Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar (Yalnız kayıt ve tescile tâbi
olanlar) |
|
|
- Azami yüklü kütlesi 4700
kilogramı geçmeyip sürücü sırasından başka
oturma yeri veya sürücü sırası dışında yanda pencereleri olanlar
(kapalı kasalı olmayanlardan motor
silindir hacmi 3200 cm³'ü geçmeyenler hariç); |
|
|
Motor silindir hacmi 3000 cm³'ü geçmeyenler |
10 |
|
Motor silindir hacmi 3000 cm³'ü geçip 4000 cm³'ü geçmeyenler |
52 |
|
Motor silindir hacmi 4000 cm³'ü geçenler |
75 |
|
- Kapalı kasalı olup istiap haddi 620 kilogramın altında olanlar |
10 |
|
- Diğerleri |
4 |