ORMAN MÜHENDİSLİĞİ, ORMAN ENDÜSTRİ
MÜHENDİSLİĞİ VE AĞAÇ İŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA KANUN
Kanun No. 5531 |
|
Kabul Tarihi : 29/6/2006 |
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- Bu Kanunun amacı; Türkiye'deki orman fakültelerinden ve ağaç işleri
endüstri mühendisi yetiştiren en az dört yıllık lisans düzeyinde yüksek öğretim
kurumlarından ya da denkliği onaylanmış yurt dışı yüksek öğretim kurumlarından
mezun olup, mühendis unvanını haiz olanların, 4 üncü maddede belirtilen
faaliyet konularıyla ilgili işlemlerin ilgili mevzuata uygun olarak, sağlıklı
ve güvenilir bir şekilde işleyişini ve gerçekleştirilmesini sağlamak, faaliyet
sonuçlarını ilgili mevzuat çerçevesinde denetlemek, değerlendirmeye tâbi
tutarak gerçek durumu ilgililerin ve resmî mercilerin istifadesine tarafsız bir
şekilde sunmak, orman, ormancılık ve ağaç işleri endüstrisi işlerinin meslekî
standartlarını gerçekleştirmek üzere ormancılık ve orman ürünleri bürolarının
kurulması, faaliyet ve denetimleri ile uzmanlık alanlarına uygun mühendislik
meslekî faaliyetlerindeki hak, yetki, sorumluluk ve çalışma esaslarını
düzenlemektir.
MADDE 2- Bu Kanun; ormancılık, orman ve ağaç endüstrisiyle uğraşan gerçek ve
tüzel kişilere ait yerlerde çalışanlar ile mühendislik mesleğini, hizmet akdi
ile herhangi bir iş yerine bağlı olmaksızın, kendi nam ve hesaplarına serbest
olarak icra edenleri kapsar.
MADDE 3- Bu Kanunda geçen;
a) Bakanlık: Çevre ve Orman Bakanlığını,
b) Oda: Türk Mühendis ve Mimar Odaları
Birliğine bağlı Orman Mühendisleri Odasını,
c) Mühendis: En az dört yıllık lisans
eğitimini bitirmiş orman mühendisi, orman yüksek mühendisi, orman endüstri
mühendisi ve ağaç işleri endüstri mühendisini,
ç) Meslek mensubu: Mühendis unvanını haiz olup
bu Kanun çerçevesinde ormancılık ve orman ürünleri bürosu kurmak üzere 5 inci
madde uyarınca yetkilendirilen kişileri,
d) Danışman: Meslekî konularda bilgi ve
deneyimini, danışmanlık isteyen gerçek ve tüzel kişilerin yararı için kullanan,
danışmanlığını yaptığı kişiler ile hiçbir organik bağ içinde bulunmayan,
danışmanlık hizmeti sunduğu kişilerden danışmanlık hizmeti karşılığı dışında
hiçbir kazanç sağlamayan hizmet sunucularını,
e) Teknik müşavir: Mesleğe ait konularda,
bilim ve tekniğe uygun olarak hizmetin yapılmasına fikren katkıda bulunan
hizmet sunucularını,
f) Eksper: Mesleğe ait konularda, mahallinde
ya da dosya üzerinde gerekli incelemeyi yaparak kıymet takdiri, fiyat tespiti
ve benzeri işler ile ilgili rapor tanzimi hizmetlerini yapan hizmet
sunucularını,
g) Ormancılık ve orman ürünleri büroları:
Mühendis unvanına sahip olanların, mesleklerini hizmet akdi ile bir iş yerine
bağlı olmaksızın kendi nam ve hesaplarına serbestçe icra edebilecekleri, teknik
müşavirlik ve danışmanlık yapabilecekleri serbest ormancılık ve orman ürünleri
büroları ile serbest yeminli ormancılık ve orman ürünleri bürolarını,
ğ) Sorumlu müdür: Ormancılık ve orman ürünleri
bürolarının, teknik ve idarî yönetimini yapan, büro personelinin mevzuata uygun
olarak çalıştırılması sorumluluğunu üstlenen, ruhsat almış meslek mensubunu,
ifade eder.
Genel
Hükümler
Mesleğin
konusu
MADDE 4- Mesleğin konuları uzmanlık alanlarına göre aşağıda gösterilmiştir:
a) Orman mühendislerinin faaliyet konuları
şunlardır:
1) Devlet ormanlarında, Hazine arazilerinde,
kamu kurum ve kuruluşlarına ait arazilerde, gerçek ve tüzel kişilere ait
arazilerde ormanları doğal ve yapay olarak kurmak.
2) Mevcut olan ormanlar dahil, ormanların bakımı
ve iyileştirilmesi, bozuk ormanların imar ve ıslahını yapmak.
3) Enerji ormanları tesis ve bakımını yapmak.
4) Orman ağaç, ağaççık ve florasına ait tohum
üretimi ile aşılama faaliyetlerini yürütmek.
5) Orman ağaç ve ağaççıklarına ait tohum ve
ağaç ıslah faaliyetlerini yürütmek.
6) Orman fidanlıkları kurma, yönetme, işletme,
orman fidanı ve bitkisi nakli, standardizasyonu ve sertifikalandırılması
faaliyetlerini yürütmek.
7) Ağaçlandırma, erozyonla mücadele, sel ve
çığ kontrolü, havza amenajmanı, entegre havza ıslahı ve kırsal kalkınma
plânlama, projelendirme ve uygulama çalışmaları yapmak.
8) Orman içi, kenarı ve orman üst sınırı
meraların sınırlarının belirlenmesi, ıslahı, korunması, plânlanması
çalışmalarını yapmak.
9) Orman topraklarının etüdü, analizi, ıslahı
ve bonitet belirlemesi, yetişme ortamı analizi, envanteri ve mevcut haritalar
üzerinde işaretleme çalışmalarını yapmak.
10) Orman alanlarında av ve yaban
hayvanlarının çoğaltılması, envanter çalışmaları ile orman ekosistemleriyle
doğrudan ya da dolaylı habitat bağlantısı olan yaban hayvanlarına ilişkin
olarak avlak, koruma alanı ve rezerv alanı tefriki, plânlaması, tesisi,
yönetimi işlerini yapmak.
11) Orman içi su kaynaklarının geliştirilmesi,
etüt, envanter, plânlama ve projelendirme çalışmalarını yapmak.
12) Millî parklar, orman içi dinlenme ve
mesire yerleri ile orman içi rekreasyon alanlarının tespit, tefrik, envanter ve
düzenlenmesi, rekreasyon yönetimi ve işletmeciliği, uzun devreli gelişme plânı çalışmaları,
ağaç röleve plânları yapmak.
13) Peyzaj plânlarına uygun uygulamalar
yapmak.
14) Orman kaynakları plânlaması, orman
sınırlaması, arazinin yorumlanması ve mülkiyet çalışmaları yapmak, uydu
görüntüleri ve hava fotoğraflarını ormancılık amaçları doğrultusunda yorumlamak
ve mevcut haritalar üzerine işlemek.
15) Orman yangınları ve zararlılarıyla
mücadele, orman yolları ile orman yangın emniyet yolu ve şeritleri
plânlamasını, etüdünü, yapımını, bakımını ve kontrolünü yapmak.
16) Orman ekosistemleri, orman gen ve biyosfer
rezervleri ile biyotop alanlarının kurulması, orman ağaç, ağaççık ve florasına
ait gen koruma alanlarının plânlanması, kurulması ve yönetilmesi işlerini
yapmak.
17) Kent ormancılığı çalışmaları, orman çevre
düzenlemesi, orman alanlarında çevresel etki değerlendirmesi faaliyetlerini
yapmak.
18) Orman ekosistemlerine ait flora ve
faunayla ilgili iş ve işlemleri yapmak.
19) Orman ve ormancılıkla ilgili yukarıdaki
işlere benzer iş ve hizmetleri yapmak.
b) Orman endüstri mühendislerinin faaliyet
konuları şunlardır:
1) Odun hammaddesinin yarma, kesme, soyma,
biçme, şekil değiştirme işlemlerini yapmak.
2) Odun hammaddesini yongalayarak veya liflere
ayırarak ve yapıştırıcı maddeler kullanarak ya da kullanmadan presleme,
buharlama, kurutma ve emprenye etme gibi işlemlerle yapısını değiştirmeden veya
fiziksel ve kimyasal yollarla değiştirerek işlemek.
3) Kereste, ağaç kaplama levha, kâğıt, selüloz
ve benzeri yarı mamullerini üreten ve bunları kullanan, orman ürünleri
fabrikalarında, ahşap olmak kaydıyla mobilya ile sabit ve hareketli mobilyalar,
doğramalar, kapı, pencere, yer döşemeleri, ahşap yapılar ve elemanların üretim
faaliyetlerini yapmak.
4) Odun dışı orman ürünlerini işleyen
tesislerde; kalite kontrol, maliyet hesaplama, stok kontrolü ve tasarım
faaliyetleri yapmak.
c) Ağaç işleri endüstri mühendislerinin
faaliyet konuları şunlardır:
1) Ağaç işleri endüstrisinde yer alan ahşap ve
türevleri ile diğer endüstriyel malzemeler kullanarak ahşap olmak kaydıyla
sabit ve hareketli mobilyalar, doğramalar, deniz araçları, sauna, prefabrik ev,
parke, karavan, evlerin ahşap bölümlerinin üretim faaliyetlerini yapmak.
2) Emprenye ve kurutma tesisleri ve benzeri
ağaç işleri ürünlerinin tasarım ve imalâtı faaliyetlerini yapmak.
MADDE 5- Meslek mensupları, 4 üncü maddede belirtilen faaliyet konularıyla
sınırlı olmak kaydıyla; araştırma-geliştirme çalışmaları yapmaya, çevresel
muhasebe yapmaya, keşif yapmaya, zarar ziyan belirlemeye, maliyet hesaplamaya,
fizibilite raporu hazırlamaya, tasarım faaliyetleri yapmaya, plân ve projeler
hazırlamaya ve uygulamaya, standardizasyon çalışmaları yapmaya,
sertifikalandırmaya, kalite kontrolü yapmaya, stok kontrolü yapmaya, denetim
yapmaya, muayene yapmaya, hakemlik yapmaya, eksperlik yapmaya, teknik
müşavirlik yapmaya, danışmanlık yapmaya, yeminli danışmanlık ve bilirkişilik
yapmaya, raporlar hazırlamaya, ormancılık ve orman ürünleri konularında serbest
müşavirlik büroları ile serbest yeminli müşavirlik büroları açmaya,
laboratuvarlar açmaya, özel müesseseler ile işletmeler kurmaya, bunları
yönetmeye ve bunların sorumlu müdürlüğünü yapmaya, ormancılık karantina ve
rehberlik hizmetlerini yürütmeye, her türlü odun ve odun dışı orman ürünleri
ile orman endüstrisi dahil her türlü ormancılık çalışmaları için gerekli olan
fidan, bitki, alet ve edevatın ihracat ve ithalat işlemleriyle ilgili
hizmetleri tek başlarına, ortak faaliyet alanları içinde ise mevzuatta
yetkilendirilmiş diğer meslek mensuplarıyla beraber yapmaya ve yürütmeye
yetkilidir. Bu fıkrada belirtilen hak ve yetkiler, Odaya kayıtlı meslek
mensuplarınca kullanılır.
4 üncü maddede belirtilen alanlarda faaliyet
gösteren gerçek kişiler ile özel hukuk tüzel kişilerinin mühendis istihdamında
uymak zorunda oldukları esaslar Bakanlığın uygun görüşü alınarak Oda tarafından
hazırlanacak yönetmelikle belirlenir.
Meslek
mensubu olmanın şartları ve sınav
MADDE 6- Meslek mensubu olmanın şartları şunlardır:
a) Genel şartlar:
1) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak.
2) Medenî hakları kullanma ehliyetine sahip
bulunmak.
3) Kamu haklarından mahrum bulunmamak.
4) Taksirli suçlar hariç olmak üzere, üç aydan
fazla hapis veya Devletin güvenliğine, anayasal düzene ve bu düzenin
işleyişine, millî savunmaya, Devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk suçları
ile yabancı devletlerle olan ilişkilere karşı suçlardan veya zimmet, irtikâp,
rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli
iflâs, kaçakçılık veya ihaleye fesat karıştırma suçlarından hükümlü bulunmamak.
5) Meslek şeref ve haysiyetine uymayan
durumları bulunmamak.
b) Serbest meslek mensubu olacaklarda aranacak
özel şartlar:
1) Orman mühendisi, orman endüstri mühendisi
ve ağaç işleri endüstri mühendisi yetiştiren lisans ve yüksek lisans düzeyinde
eğitim veren yüksek öğretim kurumlarından mezun olup, mühendis veya yüksek
mühendis unvanına sahip olmak.
2) Meslekî deneyim kazanmak amacıyla kendi
uzmanlık alanlarına uygun serbest meslek mensubu veya serbest yeminli meslek
mensubu yanında bir yıl çalışmış olmak.
3) Serbest meslek mensupluğu sınavını kazanmış
olmak.
4) Serbest meslek mensupluğu ruhsatını almış
olmak.
c) Serbest yeminli meslek mensubu olacaklarda
aranacak özel şartlar:
1) En az on yıl serbest meslek mensubu olarak
çalışmış olmak.
2) Serbest yeminli meslek mensupluğu sınavını
kazanmış olmak.
3) Serbest yeminli meslek mensupluğu ruhsatını
almış olmak.
Kamu kurum ve kuruluşlarında orman, ormancılık
ve ağaç endüstrisiyle ilgili işlerde mühendis olarak görev yapanların kamuda
çalıştıkları görevlerden hangilerinin meslekî deneyim süresinden sayılacağı,
hangi görevlerde bulunanlar için serbest meslek mensubu unvanının
kazanılmasında sınav şartının aranmayacağı ve hangi görevlerde geçen sürelerin
serbest meslek mensupluğunda geçirilmiş sayılacağı Bakanlığın uygun görüşü
alınarak Oda tarafından çıkarılacak yönetmelikte gösterilir.
Serbest meslek mensupluğu ve serbest yeminli
meslek mensupluğu sınavı Oda tarafından yazılı olarak yapılır. Sınav komisyonu
yedi üyeden oluşur. Üyelerin ikisi Bakanlık tarafından, biri Orman Genel
Müdürlüğü tarafından, ikisi Yükseköğretim Kurulu tarafından, ikisi de Oda
tarafından seçilir.
Sınav komisyonu üyelerinin, orman fakültelerinden veya lisans düzeyinde eğitim veren ağaç işleri endüstri mühendisi unvanıyla mezun eden yüksek öğretim kurumlarından mezun olmaları, meslekleriyle ilgili olarak kamu veya özel sektörde en az onbeş yıl çalışmış veya bu süre kadar öğretim üyeliği yapmış olmaları şarttır. Sınav komisyonlarının çalışma esasları ile serbest meslek mensupluğu sınavlarının yapılma esasları Bakanlığın uygun görüşü alınarak Oda tarafından hazırlanacak yönetmelikle belirlenir. Sınavlarda başarılı olan serbest meslek mensupları ile serbest yeminli meslek mensuplarına Oda tarafından ruhsat belgesi verilir.
Serbest
ormancılık ve orman ürünleri büroları
MADDE 7- Odaya kayıtlı ve ruhsatlı meslek mensupları, 4 üncü maddede sayılan ve
sınırları yönetmelikle belirlenen faaliyet konularında; eksperlik, danışmanlık,
teknik müşavirlik ve benzeri işleri bir iş yerine bağlı olmaksızın kendi nam ve
hesaplarına serbestçe yapabilecekleri ormancılık ve orman ürünleri büroları
veya faaliyet konularına göre ayrı ayrı olmak üzere serbest ormancılık büroları
ile serbest orman ürünleri büroları kurabilirler.
Odaya kayıtlı ve ruhsatlı meslek mensubu
kişiler, ormancılık ve orman ürünleri büroları, ortaklık bürosu ya da şirket
şeklinde birleşebilirler. Bürolarda yapılan faaliyetler ticarî faaliyet
sayılmaz. Şirket şeklinde çalışılması halinde, yapılacak işlerden doğacak cezaî
sorumluluk, işi yapan meslek mensubuna aittir.
Ormancılık ve orman ürünleri bürolarının kuruluş ve çalışma esasları Oda tarafından hazırlanacak yönetmelikle belirlenir.
Serbest
yeminli ormancılık ve orman ürünleri büroları
MADDE 8- Serbest yeminli ormancılık ve orman ürünleri bürolarınca, kamu kurum ve
kuruluşlarına verilen tasdik edilmiş belgeler, kanunları gereğince kamu
idaresinin yetkili memurlarınca, tasdikin kapsamı ölçüsünde incelenmiş bir
belge olarak kabul edilir. Ancak çeşitli kanunlarla kamu idaresine tanınan
teftiş, denetim ve inceleme yetkilerinin kullanılmasına ilişkin hususlar
saklıdır.
Serbest yeminli meslek mensupları yaptıkları
tasdikin doğruluğundan sorumludurlar.
Serbest yeminli meslek mensupları, yaptıkları
tasdikin doğru olmaması halinde, tasdikin kapsamı ile sınırlı olmak üzere,
uğratılan her türlü zarar ve ziyan ile hukukî sonuçlarından iş sahipleriyle
birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu olurlar.
Bu Kanun hükümlerine göre meslek icra
edenlerin, diğer kanunlardaki sorumlulukları saklıdır.
Serbest yeminli meslek mensuplarının, 5 inci maddeye göre yapacakları işlerin kapsamı, konusu, çalışma esasları ile sınav, tasdik yetkisi ve esasları, yeminli unvanının kaldırılması ve yetki devrine ilişkin hususlar, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içerisinde Bakanlar Kurulunca çıkarılacak tüzükle belirlenir.
Yemin
MADDE 9- Serbest yeminli meslek mensupları, görevlerine fiilen başlamadan önce,
o yer sulh hukuk mahkemesinde, "Mesleğimin bir kamu hizmeti olduğunu
bilerek, Anayasaya, kanunlara, meslekî kurallara ve meslek ahlakına uyacağıma,
mesleğimi tam bir bağımsızlık, tarafsızlık ve dürüstlükle yerine getireceğime,
üzerime aldığım işleri dikkat ve özenle yapacağıma namus ve şerefim üzerine
yemin ederim." diyerek yemin eder.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Yasaklar
ve Cezalar
Yasaklar
MADDE 10- Serbest yeminli meslek mensupları, boşanmış olsa dahi eşi, üstsoy ve
altsoyundan birinci dereceden üçüncü dereceye kadar, bu derece dahil kan ve
kayın hısımlarının veya bunların ortak oldukları firmaların işlerine
bakamazlar. Serbest yeminli meslek mensupları yukarıda sayılan yakınlıktaki
serbest meslek mensuplarının baktığı işleri tasdik edemezler.
Bilirkişilik, tasfiye memurluğu, hayrî ve ilmî
kuruluşların yönetim kurulu üyeliği görevleri meslekle bağdaşmayan işlerden
sayılmaz.
Görevle
ilgili suçlar
MADDE 11- Meslek mensupları, görevleri nedeniyle işledikleri suçlardan dolayı,
fiillerin niteliğine göre, Türk Ceza Kanununun kamu görevlilerine ilişkin
hükümleri uyarınca cezalandırılırlar.
MADDE 12- Kişisel bürolarda veya ortaklık bürolarında veya şirketlerde, mesleği
yapmaları yasaklananları çalıştıranlar, bu kişilerle her ne şekilde olursa
olsun meslekleri ile ilgili işbirliği yapanlar, mesleğin vakar ve onuruna
aykırı fiil ve hareketlerde bulunanlar, görevlerini yapmayan veya kusurlu
olarak yapanlar, yahut da görevinin gerektirdiği güveni sarsıcı hareketlerde
bulunanlar hakkında, fiilin niteliğine ve ağırlık derecesine göre aşağıdaki
disiplin cezaları, Oda Yönetim Kurulunun ön incelemesine göre Oda Onur
Kurulunca verilir.
a) Cezalar şunlardır:
1) Uyarma: Meslek mensubuna mesleğinin
icrasında daha dikkatli davranması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir.
2) Kınama: Meslek mensubuna görevinde ve
davranışında kusurlu sayıldığının yazı ile bildirilmesidir.
3) Geçici olarak meslekî faaliyetten alıkoyma:
Meslekî sıfatı saklı kalmak şartıyla altı aydan az, bir yıldan çok olmamak
üzere meslekî faaliyetten alıkoymaktır.
4) Yeminli sıfatını kaldırma: Serbest yeminli
meslek mensubunun yeminli sıfatının kaldırılmasıdır.
5) Meslekten çıkarma: Meslek mensubunun
ruhsatnamesinin geri alınarak bir daha bu mesleği icra etmesine izin verilmemesidir.
b) Hangi hallerde ne cezalar verileceği
aşağıda belirtilmiştir:
1) Meslekî kurallara, mesleğin vakar ve
onuruna aykırı fiil ve harekette bulunanlarla görevin gerektirdiği güveni
sarsıcı harekette bulunan meslek mensupları hakkında ilk olarak uyarma,
devamında kınama cezası uygulanır.
2) Görevini bağımsızlık, tarafsızlık ve
dürüstlükle yapmayan veya kusurlu olarak yapan veya bu Kanunda yer alan
mesleğin genel prensiplerine aykırı harekette bulunan meslek mensupları için
geçici olarak meslekî faaliyetten alıkoyma cezası uygulanır.
3) Tasdik yetkisini gerçeğe aykırı olarak
kullandığı Bakanlıkça ilk defa tespit edilen ve rapora bağlanan serbest yeminli
meslek mensubu hakkında geçici olarak meslekî faaliyetten alıkoyma, bu husus
tekrar edip bunun mahkeme kararıyla kesinleşmesi halinde de yeminli sıfatını
kaldırma cezası verilir.
4) İş sahipleriyle birlikte yaptıkları
uygulamalarla kasten hukuka aykırı işlemlerle Devleti, kamu kurum ve
kuruluşlarını zarara uğratan, ormanların tahribine, sınırlarının daraltılmasına
neden olan, bu durumları mahkeme kararı ile kesinleşen meslek mensuplarına
meslekten çıkarma cezası verilir.
5) Üç yıllık bir dönem içinde iki veya daha
fazla disiplin cezasını gerektiren davranışta bulunan meslek mensubuna, her
yeni suçu için bir öncekinden daha ağır ceza uygulanabilir.
6) Beş yıllık dönem içinde iki defa meslekî
faaliyetten alıkoyma cezası ile cezalandırılmasından sonra bu cezayı gerektiren
fiili yeniden işleyen meslek mensupları hakkında meslekten çıkarma cezası
uygulanır.
Onur Kurulu bir derece ağır veya bir derece
hafif disiplin cezasının uygulanmasına karar verebilir.Takibat ve hüküm tesisi
disiplin soruşturması yapılmasına ve disiplin cezası uygulanmasına engel
değildir. Meslek mensubu hakkında savunması alınmadan disiplin cezası
verilemez. Onur Kurulunun on günden az olmamak üzere verdiği süre içinde
savunma yapmayanlar, savunma hakkından vazgeçmiş sayılırlar. Disiplin cezaları
kesinleşme tarihinden itibaren uygulanır.
Uyarma ve kınama cezaları kesindir. Geçici
olarak meslekî faaliyetten alıkoyma, yeminli sıfatını kaldırma ve meslekten
çıkarma cezalarına otuz gün içinde Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği
Yüksek Onur Kuruluna itiraz edilebilir. Yüksek Onur Kurulunun kararına karşı
Oda Yönetim Kurulu veya ilgili meslek mensubu idarî yargıya başvurabilirler.
Onur Kurulunun çalışma ve disiplin
hükümlerinin uygulanma esasları, Oda tarafından hazırlanacak yönetmelikte
belirlenir.
Yeminli olmayan serbest
meslek mensuplarına, 6235 sayılı
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununa göre disiplin cezası verilir.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Ücret
MADDE 13- Ücret, meslek mensuplarının hizmetlerine karşılık olan meblağı ifade
eder. Ücretin asgari miktarı tarife ile belirlenir. Tarifedeki asgari miktar
altında iş kabulü yasak olup, aksine hareket edenlere disiplin cezası
uygulanır.
Tarife, Oda tarafından düzenlenir ve
uygulanır.
Yönetmelik
MADDE 14- Serbest meslek mensupluğuna müracaat ve meslek icrasına hak kazanma,
kazanılmış meslekî haklar, ruhsat, meslek mensupları ile serbest yeminli meslek
mensuplarının tutacakları defter ve kayıtlar ile bunların bildirim
mecburiyetleri, meslek kütüğü ve sicil numarası verilmesine dair usûl ve
esaslar, Oda tarafından hazırlanıp Resmî Gazetede yayımlanacak yönetmelikle
belirlenir.
Bu Kanunda öngörülen yönetmelikler Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içerisinde yürürlüğe konulur.
Müktesep
haklar
GEÇİCİ MADDE 1- Orman Mühendisi veya Orman Yüksek Mühendisi
unvanı ile 31/12/1989 tarihinden önce mezun olanların peyzaj plânlaması ve
uygulaması yapmak hak ve yetkileri devam eder.
Yürürlük
MADDE 15- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.