SİVİL HAVACILIK
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLAT VE
GÖREVLERİ
HAKKINDA KANUN
Kanun No.
5431 |
|
Kabul Tarihi : 10.11.2005 |
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1.- Bu Kanunun amacı; Ulaştırma Bakanlığına bağlı, kamu tüzel kişiliğini
haiz, özel bütçeli Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün teşkilat, görev, yetki ve
sorumlulukları ile ilgili esasları düzenlemektir.
Tanımlar
MADDE 2.- Bu Kanunda geçen;
a) Bakan: Ulaştırma Bakanını,
b) Bakanlık: Ulaştırma Bakanlığını,
c) Genel Müdürlük: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünü,
d) Sivil havacılık işletmeleri: Genel Müdürlükten işletme veya çalışma
ruhsatı almış işletmeleri,
e) Uluslararası Sivil Havacılık Anlaşması: 5.6.1945 tarihli ve 4749
sayılı Kanun ile onaylanmış olan Milletlerarası Sivil Havacılık Anlaşması ve
eklerini,
f) Yeterlik belgesi gerektiren personel: Uluslararası Sivil Havacılık
Anlaşması ile diğer uluslararası ve ulusal mevzuatta belirtilen niteliklere
sahip olması gereken ve bu kapsamda Genel Müdürlükten yeterlik belgesi alması
gereken personeli,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat, Görevler ve Yetkiler
Teşkilat yapısı
MADDE 3.- Genel Müdürlük, merkez teşkilatı ile doğrudan merkeze bağlı İstanbul ve
Antalya temsilciliklerinden meydana gelir. Sivil havacılık faaliyetlerinin
yoğun olduğu illerde Bakan onayı ile sayısı dördü geçmemek üzere yeni
temsilcilikler kurulabilir.
Temsilcilikler bir müdüre bağlı olarak faaliyet gösterirler.
Temsilciliklerin birimleri ile çalışma usul ve esasları yönetmelikle
düzenlenir.
Genel Müdürlüğün merkez teşkilatı ana hizmet, danışma ve yardımcı hizmet
birimlerinden oluşur.
Genel Müdürlük merkez teşkilatı ekli (I) sayılı cetvelde gösterilmiştir.
Görevler ve yetkiler
MADDE 4 . - Genel Müdürlüğün görev ve yetkileri şunlardır:
a) Sivil havacılık faaliyetlerinin kamu yararına, ekonomik ve sosyal gelişmelere ve millî güvenlik amaçlarına uygun olarak düzenlenmesi ve gelişmesini sağlamak amacıyla, Bakanlık tarafından oluşturulacak politikaları uygulamak ve takip etmek.
b) Sivil havacılık faaliyetlerinin uluslararası sivil havacılık kural ve
standartlarında düzenlenmesini, sürdürülebilirliğini ve gelişmesini sağlayacak
esasları tespit etmek.
c) Uluslararası sivil havacılık alanındaki gelişmeleri takip etmek,
ilgili uluslararası kuruluşlara üye olmak, katkı veya katılma paylarını ödemek,
bu kuruluşlarla iş birliğinde bulunmak; üyesi olduğumuz uluslararası
kuruluşlarca kabul görmüş kural ve standartların güncel olarak uygulanması için
gerekli düzenlemeleri yapmak ve uygulanmasını sağlamak.
d) Sivil havacılık faaliyetlerine yönelik mevzuata aykırı eylemlerin
önlenmesi amacıyla gerekli tedbirleri
almak.
e) Türk hava sahası ve uluslararası anlaşmalar gereğince hizmet
sorumluluğu üstlenilen uluslararası hava sahalarının kullanımına ilişkin
strateji ve politikalara esas teşkil edecek ilkelerin belirlenmesine yönelik
çalışmalar yapmak; hava trafik yönetim hizmetleri konusunda 2920 sayılı Türk
Sivil Havacılık Kanununa uygun olarak sivil-asker koordinasyonuna ilişkin
esasları belirlemek ve uygulanmasını sağlamak.
f) İlgili kuruluşların görüşlerini almak suretiyle, Türk hava sahasını
kullanan sivil hava araçlarının uyması gereken hava trafik yönetim
hizmetleriyle ilgili düzenlemeler yapmak.
g) Türk hava sahasında hava arama ve kurtarma hizmetlerinin ilgili
kuruluşlarla koordineli bir şekilde mevzuata ve uluslararası standartlara uygun
olarak yapılmasını sağlamak.
h) Yurt içinde ve yurt dışında hava ulaştırma faaliyetlerinde bulunmak
isteyen Türk ve yabancı gerçek veya tüzel kişilere verilecek izinlerin
esaslarını ve şartlarını hazırlamak, gerekli görülmesi halinde ilgili bakanlık
ve kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak.
i) Sivil hava ulaştırması konusunda ülke politikalarını belirlemek;
ikili ve çok taraflı anlaşmaların çalışmalarına katılmak ve bunları
sonuçlandırmak.
j) Sivil havacılığın yasadışı müdahaleler ile diğer tehlikelerden,
yangın, sel, deprem gibi doğal afetlerden korunması için gerekli politikaları
belirlemek, önlemleri almak, aldırtmak ve uygulamaları takip etmek.
k) Bakanlık tarafından verilen yetki kapsamında sivil havacılık
kazalarının ve olaylarının soruşturmasını yapmak veya yaptırmak, sonuçlarına
göre gerekli tedbirleri almak, bu konuda kamuoyunu bilgilendirmek.
l) Türk hava aracı siciline kaydedilecek sivil hava araçlarının tescil
ve sicil işlemlerini uluslararası standartlara uygun olarak yapmak, ilgili
uluslararası kurum ve kuruluşlarla iş birliğinde bulunmak, sicilleri bildirmek
ve siciller üzerindeki hukuki düzenlemelere uygun kayıtları tutmak.
m) Sivil hava araçlarıyla emniyetli uçuş operasyonları yapmak için gerekli olan önlemleri almak, denetimler yapmak ve belge düzenlemek, onaylamak, yenilemek, iptal etmek ve kayıtları tutmak.
n) Sivil havacılık alanında faaliyette bulunan ve kurallara aykırı
hareket eden gerçek ve tüzel kişilere uygulanacak idari ve teknik yaptırımlara
ilişkin esasları belirlemek ve bunlar hakkında yasal işlem yapmak.
o) Uçuş emniyetinin veya uluslararası standartlar ve kuralların ihlal
edildiğinin tespit edilmesi halinde, uçuş operasyonlarını ve faaliyetlerini
yasaklamak, gerektiğinde işletme ruhsatlarını askıya almak veya iptal etmek ve
cezai yaptırım da dahil gereken her türlü önlemi almak.
p) Bu Kanunda öngörülen görev ve yetkileri yerine getirmek üzere
yönetmelik ve genelgeleri hazırlamak.
r) Sivil havacılıkla ilgili teknik alt yapıya ilişkin düzenlemeler
yapmak ve uygulanmasını sağlamak.
s) Genel Müdürlüğün hizmet alanı, görev ve yetkileriyle ilgili konularda
Bakanlıkça belirlenen esaslar dahilinde, diğer kamu kurum ve kuruluşları ve
mahalli idarelerle gerekli iş birliği ve koordinasyonu sağlamak.
t) Sivil havacılık sektörünün gelişimini sağlayacak tedbirleri almak ve
gerekli düzenlemelerin yapılması hususunda ilgili kuruluşlara önerilerde
bulunmak.
u) Kurumun faaliyet alanları ile ilgili fiyat tarifelerini belirlemek ve
Bakan onayına sunmak.
v) 14.10.1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu
hükümleri ve uluslararası uygulamalar çerçevesinde, hava alanları, hava
araçları, yolcu, yük ve üçüncü şahıslara yönelik sigorta sorumluluk
limitlerinin belirlenmesi çalışmalarına katılmak, sigorta şartlarının
sağlanmasını kontrol ve takip etmek.
y) Bakanlık döner sermaye imkânları ve kabiliyetleri kapsamında sivil
havacılık eğitimi veren kişi ve kurumları desteklemek, teşvik etmek, sivil
havacılıkla ilgili yurt içi ve yurt dışı kurumlara müşavirlik hizmeti vermek,
kurs, toplantı, konferans, seminer ve eğitim faaliyetleri düzenlemek.
z) Bakanlık tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
Genel Müdür
MADDE 5.- Genel Müdür, Genel Müdürlüğün en üst amiri olup;
a) Genel Müdürlüğü mevzuat hükümlerine, uluslararası sivil havacılık
kural ve standartlarına, hükümet programına ve Bakanlar Kurulunca belirlenen
politika ve stratejilere uygun olarak yönetir.
b) Genel Müdürlüğün görev alanına giren hususlarda politika ve
stratejiler geliştirir, bunlara uygun olarak yıllık amaç ve hedefler oluşturur,
performans ölçütleri belirler, Genel Müdürlük bütçesini hazırlar, gerekli
kanunî ve idarî düzenleme çalışmalarını yapar, belirlenen stratejiler, amaçlar
ve performans ölçütleri doğrultusunda uygulamayı koordine eder, izler ve
değerlendirir.
c) Genel Müdürlüğün faaliyetlerini ve işlemlerini denetler, yönetim
sistemlerini gözden geçirir, kurumun yapısı ve yönetim süreçlerinin
etkililiğini gözetir ve yönetimin geliştirilmesini sağlar.
d) Genel Müdürlüğün orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarının
belirlenmesinde katılımcı bir anlayışla üniversite, meslek kuruluşları ve sivil
toplum kuruluşlarıyla iş birliği konusunda gerekli ortamı oluşturur.
e) Faaliyet alanına giren konularda diğer kamu kurum ve kuruluşları ile
iş birliği ve koordinasyonu sağlar.
Genel Müdür yukarıda belirtilen hizmetlerin yürütülmesinden doğrudan
Bakana karşı sorumludur.
Genel Müdür Yardımcısı
MADDE 6.- Hizmetlerin yürütülmesinde Genel Müdüre yardımcı olmak üzere iki Genel
Müdür Yardımcısı görevlendirilir. Genel Müdür Yardımcısı Genel Müdüre karşı
sorumludur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Ana Hizmet Birimleri
Ana hizmet birimleri
MADDE 7.- Genel Müdürlüğün ana hizmet birimleri şunlardır:
a) Uçuş Standartları Daire Başkanlığı.
b) Hava Ulaşım Daire Başkanlığı.
c) Hava Seyrüsefer Daire Başkanlığı.
d) Hava Alanları Daire Başkanlığı.
e) Havacılık Güvenliği Daire Başkanlığı.
Uçuş Standartları Daire
Başkanlığı
MADDE 8 . - Uçuş Standartları Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Sivil havacılık faaliyetlerinde bulunmak isteyen gerçek ve tüzel
kişilere verilecek izin, ruhsat ve diğer yetkilendirmelerin esaslarını ve
şartlarını uluslararası standartlara uygun olarak düzenlemek, gerekli izinleri
vermek; bu işletmelerin faaliyetlerini denetlemek, yetkilerini yenilemek ve
gerektiğinde iptal etmek, bu amaçla yapılan uygulamalara ait kayıtları tutmak.
b) Hava araçları ile gövde, motor, pervane, elektrik ve elektronik cihaz
ve sistemleri ve parçaları ile hava araçlarında kullanılan diğer teçhizatın
uluslararası mevzuata uygun olarak uçuşa elverişlilik standartlarını
belirlemek, bu kapsamda gerekli belge ve sertifikaları düzenlemek, denetlemek,
yenilemek, iptal etmek ve kayıtlarını tutmak.
c) Ülkemizde üretilen hava aracı gövde, motor ve pervane ile diğer
donanımların sivil hava araçlarında kullanımına imkan sağlayacak uçuşa
elverişlilik ve gürültü standartlarını belirlemek; tasarım, üretim, bakım,
onarım, tadilat ve yenileme yapan işletmeleri belirlenen standartlara uygun
olarak yetkilendirmek, bu konuda denetlemeler yapmak, ilgili belgeleri
düzenlemek, onaylamak, yetkileri yenilemek, gerektiğinde iptal etmek ve
kayıtlarını tutmak.
d) Sivil havacılık alanında yeterlik belgesi gerektiren hava trafik
hizmetleri dışındaki personelin lisans ve sertifika işlemlerine esas olan
düzenlemeleri yapmak, belgeleri vermek, onaylamak, yenilemek, gerektiğinde
iptal etmek ve kayıtlarını tutmak.
e) Yeterlik belgesi gerektiren personelin ihtiyaç duyduğu eğitimlere ve
sağlık koşullarına ait standartları belirlemek, bu personeli yetiştiren eğitim
ve sağlık kuruluşlarını yetkilendirmek, yapılan uygulamaların uluslararası
standartlara uygunluğunu denetlemek, gerektiğinde iptal etmek ve kayıtlarını
tutmak.
f) Sivil havacılık işletmelerinin her türlü faaliyetleri ile bu
faaliyetlerinde kullandıkları sistem, tesis, donanım ve belgelerini,
uluslararası sivil havacılık standartlarına uygun olarak, mevzuatla belirlenmiş
usûl ve esaslar içinde yürütmelerini denetlemek.
g) Sivil hava trafiğine açık hava alanlarını kullanan yerli ve yabancı
tescilli hava araçları ve bunların mürettebatını, uçuş emniyetinin sağlanmasını
teminen uluslararası kurallar çerçevesinde denetlemek, gerekli önlemleri almak
ve yaptırımlar uygulamak.
h) Türk hava aracı sicilinde kayıtlı olan sivil hava araçlarının Uluslararası Sivil Havacılık Anlaşmasına uygun olarak başka bir Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı üyesi ülke tarafından yetkilendirilmiş olan işletme bünyesinde operasyon yapma şartlarını ve ilgili ülke ile operasyon sorumluluklarını belirlemek, yetki devri yapmak veya almak, denetlemek, yaptırım uygulamak ve kayıtları tutmak, başka bir Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı üyesi ülke sicilinde kayıtlı olan sivil hava araçlarının, Uluslararası Sivil Havacılık Anlaşmasına uygun olarak Türkiye'de Genel Müdürlük tarafından yetkilendirilmiş olan bir işletme bünyesinde operasyon yapma şartlarını ve ilgili ülke ile operasyon sorumluluklarını belirlemek, yetki devri yapmak veya almak, denetlemek, yaptırım uygulamak ve kayıtları tutmak.
i) Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatına üye başka bir ülke ya da
uluslararası bir kuruluş tarafından tanzim edilmiş ya da geçerli kılınmış bir
uçuşa elverişlilik sertifikasını, bu sertifikaların tanzim ya da geçerlik
şartlarını Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı standartlarının üzerinde ya
da eşit olması koşuluyla geçerli kılmak.
j) Ülkemiz tescilindeki tüm uçakların, belirlenen kurallara göre her
zaman uçuşa elverişli olup olmadığını denetlemek, uygunluk sağlanmayan
durumlarda uçuşa elverişlilik sertifikalarını askıya almak veya iptal etmek.
k) Yeterlik belgesi alacak personelin belge alması ile ilgili usul ve
esasları belirlemek, bunların yürütülmesini sağlamak.
l) Yeterlik belgesi alacak personeli yetiştiren kurumların eğitim
esaslarını belirlemek, bunları ruhsatlandırmak, denetlemek ve kayıtlarını
tutmak.
m) Yeterlik belgesi verilmesi ile yenilenmesi hususunda teorik ve
uygulamalı sınavların yapılması veya yaptırılması için yetki verilecek
kuruluşları belirlemek ve uygunluğunu denetlemek.
n) Uçucu personelin uçuş görev saatlerine ve çalışma şartlarına ilişkin
düzenlemeleri yapmak ve uygulamalarını denetlemek.
o) Alkol, uyuşturucu ve diğer uyarıcı maddelerin etkisi altında iken
uçuş operasyon ya da hizmetleri ile ilgili görevlerin ifa edilmemesi için
gerekli önlemleri almak.
p) Kurulmuş veya kurulacak olan tüm havacılık işletmelerini,
organizasyon, mali yapı ve personel yapısı ile ilgili olarak belirlenen şartlara uygunluğu bakımından
denetlemek veya denetletmek.
r) Havacılık işletmelerine işletme ruhsatı vermek için oluşturulacak
inceleme komisyonunun sekreterlik hizmetlerini yürütmek.
s) Sivil hava araçlarının tescil işlemlerini yapmak, tescilden düşmek ve
kayıtlarını tutmak, yasal yollardan konulması istenen her türlü hukuki
kısıtlamaları işlemek, uçuşlarını durdurmak.
t) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
MADDE 9 . - Hava Ulaşım Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Tüm uçuş operasyonlarının milli kurallar, ikili ve çok taraflı anlaşmalar ve ilgili mevzuat çerçevesinde yapılmasını sağlamak ve denetlemek.
b) Türkiye’ye sefer yapan yabancı hava taşıma işletmelerinin uçuş
tarifelerini ve seferlerini incelemek, onaylamak ve izinlerini vermek.
c) Türkiye üzerinden geçen tüm sivil uçaklara uçuş izni vermek.
d) Hava taşıma işletmelerinin hat taleplerini değerlendirmek.
e) İkili veya çok taraflı hava ulaştırma anlaşmalarını yapmak ve anlaşma
hükümlerine uyulup uyulmadığını denetlemek.
f) Hava aracı hareketleri, yolcu, kargo ve posta trafiği ile ilgili
istatistiksel veri ve eğilimleri değerlendirmek.
g) Yolcu hakları ile ilgili uluslararası alanda belirlenen kuralları
uygulamak için gerekli düzenlemeleri yapmak ve denetlemek.
h) Trafiği yoğun hava alanlarında slot uygulanmasını sağlamak, bu konuda
gerekli düzenlemeleri yapmak ve takip etmek.
i) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
MADDE 10 . - Hava Seyrüsefer Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Sivil terminal ve kontrol sahaları, hava trafik hizmetleri ile ilgili
hava sahası düzenleme çalışmaları yapmak, ilgili sivil ve askeri kurum ve
kuruluşlar ile koordinasyonu sağlamak.
b) Hava trafik yönetim hizmetlerinin düzenli, emniyetli, süratli ve
ekonomik bir şekilde yürütülmesi için ilgili kuruluşlar ile koordinasyon içinde
planlamalar yapmak, kural koymak ve uygulanmasını sağlamak.
c) Hava hadiselerini incelemek, inceletmek ve değerlendirmek, konuyla
ilgili kişi ve kurumlara gerekli uyarıları yapmak ve gerekli önlemleri alarak
koordinasyonu sağlamak.
d) Uçuş operasyonu ile ilgili personele herhangi bir havacılık
kolaylığı, hizmeti, yöntemi ya da bir tehlikenin varlığı, koşulları ve
değişikliğine ilişkin bilgileri zamanında duyurmak amacıyla NOTAM ile Havacılık
Bilgi Yayınının güncel olarak yayınlanmasını sağlamak.
e) Hava arama kurtarma konusunda koordinasyonu sağlamak.
f) Hava trafik yönetimi ile ilgili yapılan anlaşmaların uygulanmasını
takip etmek.
g) Havacılık haberleşmesi ve uygulamalarını takip etmek ve bu çerçevede
frekans koordinasyonunu sağlamak.
h) Havacılık meteorolojisi ile ilgili çalışmaları koordine etmek,
uygulanmasını sağlamak.
i) Sivil hava araçlarının kamu ve uçuş emniyeti ile hava seyrüsefer
güvenliği bakımından uyması gereken düzenlemeleri yapmak, denetlemek, hava
trafik yönetim hizmetleriyle ilgili önlemler almak ve ilgili personelin
lisanslandırılma esaslarını belirlemek, takibini yapmak, yenilemek ve iptal
etmek.
j) Yasak, tahditli ve tehlikeli sahaların belirlenmesi aşamasında askeri ve sivil kuruluşların görüşlerini alarak gerekli işlemleri başlatmak.
k) Hava trafik personeline eğitim verecek kurumların eğitim esaslarını
belirlemek, bunları ruhsatlandırmak, denetlemek ve kayıtlarını tutmak.
l) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
MADDE 11.- Hava Alanları Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) İnşa edilecek sivil hava alanları, helikopter iniş-kalkış alanları,
deniz hava tesisleri ve sivil havacılıkta kullanılacak her türlü iniş-kalkış
pistlerinin yer seçimine ait kriterleri belirlemek, uygulamaları denetlemek.
b) Mevcut sivil hava alanları ile helikopter iniş-kalkış alanları ve
deniz hava tesislerinin işletilmesine ve geliştirilmesine ait esasları
belirlemek ve uygulamaları denetlemek.
c) Sivil hava trafiğine açık hava alanlarının sertifikalandırılma
esaslarını belirlemek ve uygulamaları denetlemek.
d) Sivil hava alanlarının mania planlarını hazırlamak, planlara uyulması konusunda ilgili kuruluşlar ile iş birliği yapmak, yerel yönetimlerin mania planı kapsamında hazırlayacakları imar planlarına uygun görüş vermek.
e) Sivil hava alanlarının diğer amaçlarla kullanılmasına ilişkin
esasları belirlemek, ilgili kuruluşlara bildirmek ve iş birliği sağlamak.
f) Hava alanlarında görev alacak hizmet sağlayıcılarının
yetkilendirilmesi ile ilgili düzenlemeleri yapmak, ulusal mevzuat hükümlerine
uygun olarak emniyetli ve güvenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak üzere
gerekli önlemleri almak veya aldırtmak, denetlemek ve uygulamaları takip etmek.
g) Hava alanı kolaylıkları konusunda uluslararası standartların
uygulanmasını sağlamak ve takip etmek.
h) Hava kargo acentelerinin yetkilendirilme usûl ve esaslarını
belirlemek ve denetimler yapmak.
i) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
MADDE 12 . - Havacılık Güvenliği Daire Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Sivil havacılık güvenliğini tehdit eden yasa dışı müdahaleler ile
diğer tehlikelerin önlenmesi için gerekli tedbirleri almak.
b) Uluslararası güvenlik standartlarının sivil havacılık sektöründe uygulanması için gerekli tedbirleri almak,
takip etmek ve denetlemek, uluslararası standartlara uygun nitelikte
"Temel Havacılık Güvenliği" eğitimlerinin periyodik olarak
verilmesini sağlamak, uygulanmasını takip etmek.
c) Kuraldışı ve kabul edilmeyen yolcuların taşınması ile ilgili
düzenlemeler yapmak ve denetlemek.
d) Tehlikeli maddelerin hava yolu ile taşınması ile ilgili düzenlemeler
yapmak ve denetlemek.
e) Hava alanı giriş kartlarının usûl ve esaslarını belirlemek, basımını
yapmak veya yaptırmak, ücreti karşılığında dağıtımını sağlamak.
f) Hava kargo acentelerinin güvenlik kurallarına uymaları konusunda
gerekli düzenlemeleri ve denetimleri yapmak.
g) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Danışma Birimleri
Danışma birimleri
MADDE 13.- Genel Müdürlüğün danışma birimleri şunlardır:
a) Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
b) Hukuk Müşavirliği.
Strateji Geliştirme Daire
Başkanlığı
MADDE 14.- Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Ulusal kalkınma strateji ve politikaları ile yıllık program
çerçevesinde Genel Müdürlüğün orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını
belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
b) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda performans ve kalite
ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
c) Genel Müdürlük bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre
hazırlamak; Genel Müdürlük faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve
değerlendirmek.
d) Genel Müdürlüğün yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve
performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek, yorumlamak ve
yıllık faaliyet raporlarını hazırlamak.
e) Genel Müdürlük üst yönetiminin iç denetime yönelik işlevinin
etkililiğini ve verimliliğini artırmak için gerekli hazırlıkları yapmak.
f) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda, hizmetleri
etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak,
hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar
yapmak.
g) Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek.
h) Genel Müdürlük hizmet ve faaliyetleri ile ilgili gerekli verileri,
istatistik teknik ve yöntemleri çerçevesinde toplamak, geliştirmek, tasnif
etmek, analiz ve değerlendirmelerini yapmak, ileriye dönük tahminlerde bulunmak
ve elde edilen sonuçları ilgili
mercilere göndermek ve yayınlamak.
i) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
MADDE 15. - Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konulardaki mevzuatı hazırlamak,
Genel Müdür, Genel Müdürlük birimleri ve Bakanlık tarafından gönderilen kanun,
tüzük ve yönetmelik tasarıları ile diğer hukuki konular hakkında görüş
bildirmek.
b) Genel Müdürlüğün menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmak.
c) Adli ve idari davalarda gerekli bilgileri hazırlamak, taraf olduğu
davalarda ve icra takiplerinde Genel Müdürlüğü temsil etmek veya Genel
Müdürlükçe hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilen dava ve icra işlemlerini
takip ve koordine etmek.
d) Genel Müdürlük personeli hakkında düzenlenip gönderilen inceleme ve
soruşturma raporlarını inceleyerek mevzuat gereği kovuşturmalarla ilgili
işlemleri yapmak.
e) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
Genel Müdürlük lehine sonuçlanan dava ve icra takipleri nedeniyle hükme
bağlanarak karşı taraftan tahsil olunan vekâlet ücretlerinin hukuk müşaviri ve
avukatlara dağıtılmasında, 2.2.1929 tarihli ve 1389 sayılı Devlet Davalarını
İntaç Eden Avukat ve Saireye Verilecek Ücreti Vekalet Hakkında Kanun hükümleri
kıyas yolu ile uygulanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yardımcı Hizmet Birimleri
Yardımcı hizmet birimleri
MADDE 16.- Genel Müdürlüğün yardımcı hizmet birimleri şunlardır:
a) İnsan Kaynakları Müdürlüğü.
b) Destek Hizmetleri Müdürlüğü.
İnsan Kaynakları Müdürlüğü
MADDE 17.- İnsan Kaynakları Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün insan gücü politikası ve planlaması konusunda
çalışmalar yapmak ve tekliflerde bulunmak.
b) Genel Müdürlük personelinin atama, nakil, sicil, terfi, ücret,
emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek.
c) Genel Müdürlüğün eğitim planını hazırlamak, uygulamak ve
değerlendirmek.
d) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
Destek Hizmetleri Müdürlüğü
MADDE 18.- Destek Hizmetleri Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü yapım, satın alma, kiralama,
bakım ve onarım, arşiv, sağlık ve benzeri her türlü idarî ve malî hizmetleri
yürütmek.
b) Taşınır ve taşınmaz kayıtlarını tutmak.
c) Genel Müdürlüğün sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak
ve yürütmek.
d) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
ALTINCI BÖLÜM
Sorumluluk, Yetki Devri, Atama ve
Düzenleme Yapma
Yöneticilerin sorumlulukları
MADDE 19.- Genel Müdürlüğün her kademedeki yöneticileri, görevlerini mevzuata,
stratejik plan ve programlara, performans ölçütlerine ve hizmet kalite
standartlarına uygun olarak yürütmekten üst kademelere karşı sorumludur.
Yetki devri
MADDE 20.- Genel Müdür ve her kademedeki Genel Müdürlük yöneticileri, sınırlarını
açıkça belirtmek ve yazılı olmak şartıyla yetkilerinden bir kısmını astlarına
devredebilir. Yetki devri, uygun araçlarla ilgililere duyurulur.
Atama
MADDE 21.- 23.4.1981 tarihli ve 2451 sayılı Kanun kapsamı dışında kalan
görevlerden 1-4 dereceli kadrolara Genel Müdürün teklifi üzerine Bakan, diğer
bütün görevlere atamalar ise Genel Müdür tarafından yapılır. Ancak, Bakan ve
Genel Müdür bu yetkilerini gerekli gördüğü alt kademelere devredebilir.
Genel Müdürlüğe, Genel Müdür Yardımcılığına, Daire Başkanlığına ve
Müdürlüğe atanmak için 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen
şartlara ilave olarak en az dört yıllık eğitim veren yüksek öğretim
kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim
kurumlarından, en az dört yıllık eğitim veren harp okullarından ve polis
akademilerinden mezun olmak ve ayrıca yeterli yabancı dil seviyesine ve
havacılık tecrübesine sahip olmak şartları aranır.
Genel Müdürlüğün merkez
teşkilatında ve temsilciliklerinde görevlendirilecek diğer personelin atama ve
yer değiştirme, görevde yükselme usul ve esasları ile Genel Müdür, Genel Müdür
Yardımcılığı, Daire Başkanlığı ve müdürlüklere atanacaklarda aranacak yabancı
dil seviyesi ve havacılık tecrübesine ilişkin esaslar yönetmelikle
düzenlenir.
Düzenleme görev ve
yetkisi
MADDE 22.- Genel Müdürlük, bu Kanunun uygulanması ile ilgili yönetmelik çıkarmaya
yetkilidir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Teknik Denetçiliğe Görevlendirme, Havacılık
Uzmanlığı, Personelin Statüsü
MADDE 23.- Hava aracı uçuşa elverişlilik, hava aracı bakım ve imalat, personel
lisansları, hava alanları, hava trafik yönetim hizmetleri, yer hizmetleri,
sivil havacılık güvenliği, havacılık işletmeleri, havacılık bakım, sağlık ve
eğitim kuruluşları ile havacılıkla ilgili diğer inceleme ve denetimleri yapmak
üzere; havacılıkla ilgili eğitim görmüş ve uluslararası geçerliliği olan
sertifikaya sahip Genel Müdürlük personelinden
sivil havacılık alanında en az üç yıl çalışmış olanlar teknik denetçi olarak
görevlendirilebilir.
Teknik denetçi olarak görevlendirileceklerin görev ve yetkileri, çalışma
usûl ve esasları Genel Müdürlükçe çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
Havacılık uzmanlığı ve havacılık
uzman yardımcılığı
MADDE 24.- Genel Müdürlükte, bu Kanunda belirtilen görevlerin yerine
getirilmesinde havacılık uzmanı ve havacılık uzman yardımcısı istihdam edilir.
Havacılık uzmanı ve uzman yardımcılığı pozisyonlarında görev alabilmek için 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartlara
ek olarak aşağıdaki nitelikler aranır:
a) En az dört yıllık eğitim veren yüksek öğretim kurumlarının veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarının uçak/uzay, makine, elektrik-elektronik, inşaat, mekatronik, bilgisayar, endüstri, fizik, metalurji, meteoroloji, harita ve kadastro (jeodezi ve fotogrametri mühendislikleri) mühendislikleri ile havacılık, mimarlık, hukuk, iktisat, uluslararası ilişkiler, maliye, işletme ve kamu yönetimi bölümlerinden veya en az dört yıllık eğitim veren hava harp okulundan mezun olmak.
b) Yapılacak yarışma ve yeterlik sınavında başarılı olmak.
c) Sınavın yapıldığı yılın ocak ayının ilk gününde otuz yaşını
doldurmamış olmak.
d) İngilizce Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından
asgari (C) düzeyinde puan veya uluslararası kabul görmüş yabancı dil seviye
tespit sınavlarından bu puana denk puan almak.
Havacılık uzmanları ve havacılık uzman yardımcılarının mesleğe
alınmaları, yetiştirilmeleri, yarışma sınavı, tez konularının belirlenmesi, tez
hazırlama, tez değerlendirme ve yeterlik sınavı ile eğitimleri yönetmelikle
düzenlenir.
Personelin statüsü
MADDE 25.- Genel Müdürlük personeli 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbidir.
Genel Müdürlükte, bu Kanunun eki (II) sayılı cetvelde yer alan pozisyonlarda
belirtilen unvan ve sayıda teknik personel idarî hizmet sözleşmesiyle istihdam
edilebilir. İdarî hizmet sözleşmesiyle istihdam edilenler, ücret ve mali haklar
dışında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbidir.
İdarî hizmet sözleşmesi ile çalıştırılanlar emeklilik ve sosyal güvenlik
yönünden 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununa tâbidir.
Bunlar emeklilik açısından Bakanlık bağlı genel müdürlüklerinin emsali
personeline denk statüde olduğu kabul edilir.
İdarî hizmet sözleşmesi ile istihdam edilenlerin sözleşme usûl ve
esasları ile ücret miktarı ve her çeşit ödeme tutarı, Genel Müdür için
belirlenen her türlü ödemeler dahil mali ve sosyal haklar tutarını geçmeyecek
şekilde, Bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenir.
İdarî hizmet sözleşmesi ile çalıştırılan personel, Türk Ceza Kanununun
uygulanmasında memur sayılır ve bu personelin ifa ettikleri görevlerinden doğan
suçlardan dolayı haklarında memurlarla ilgili hükümler uygulanır.
Ayrıca, özel bir meslek bilgisi ve ihtisası gerektiren işlerde, zaruri
hallere münhasır olmak üzere, genel hükümlere tabi olmaksızın geçici olarak
yabancı uyruklu sözleşmeli personel çalıştırılabilir. Ancak, bu şekilde
çalıştırılacakların sayısı (II) sayılı cetvelde belirtilen pozisyon sayısının
yüzde onunu geçemez.
23 üncü maddeye göre teknik denetçi olarak görevlendirilenlerden idarî
hizmet sözleşmesi ile istihdam edilmeyenlere her ay aylıkla birlikte, en yüksek
Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) brüt tutarının yüzde ikiyüzünü geçmeyecek şekilde, Bakanlığın teklifi
üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenecek miktarda sivil havacılık
denetleme tazminatı ödenir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Gelirler, Anlaşmalarla Hizmet Yapma ve
Anlaşmazlıkların Halli
MADDE 26 . - Genel Müdürlüğün gelirleri şunlardır:
a) Genel Müdürlükçe, bu Kanun ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu
ve yönetmelikler gereğince verilen ruhsatlar, sertifikalar, tescil belgeleri,
lisanslar, her türlü izin ve diğer yetki belgeleri, anılan belgelerin
yenilenmesi ile tescil işlemleri karşılığında elde edilecek gelirler.
b) Yeterlik belgesini haiz sivil havacılık personeli sınavları ve
bunların denetimleri için yapılacak çalışmalar karşılığında elde edilecek
gelirler.
c) Genel Müdürlüğün görevi kapsamında bulunan ve uluslararası kural ve
standartlar ile kanunlar ve yönetmeliklerle belirlenmiş her türlü
denetlemelerden elde edilecek gelirler.
d) Genel Müdürlükçe verilecek kurs, toplantı, konferans, seminer ve
eğitim faaliyetlerinden elde edilecek gelirler.
e) Her türlü basılı evrak, form ve yayınlardan elde edilecek gelirler.
f) Müşavirlik hizmetlerinden elde edilecek gelirler.
g) Genel Müdürlük lehine takdir edilen ve dağıtıma tabi tutulan bölüm
dışında kalan vekâlet ücretleri.
h) Genel Müdürlük görev kapsamında sözleşmelerle yapılan hizmetlerden
elde edilen gelirler.
i) Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü ile Genel Müdürlük
arasında yapılacak protokol çerçevesinde Eurocontrol gelirlerinden alınacak
pay.
Genel Müdürlük gelirlerinin giderlerini karşılaması esastır. Gelirlerin
giderleri karşılayamaması halinde doğabilecek açık, genel bütçeden
karşılanabilir.
Gelirlerin tahsil zaman ve yöntemleri, Genel Müdürlükçe hazırlanıp
Bakanlıkça onaylanacak yönetmelikle belirlenir.
Anlaşmalarla hizmet yapma,
sınavlar, denetlemeler
MADDE 27.- Genel Müdürlük, görev kapsamı içinde kalmak kaydıyla bedeli
karşılığında sözleşmelerle hizmet yapmaya veya yaptırmaya yetkilidir.
Genel Müdürlük görev ve yetki kapsamı içinde bulunan, yeterlik belgesini haiz veya yeni belge alacak sivil havacılık personelinin sınavları ve bunların denetimleri ile sivil havacılık işletmelerinin uluslararası sivil havacılık kural ve standartları, kanunlar ve yönetmeliklerle belirlenmiş her türlü denetim, yetkilendirme, ruhsat, sertifika ve lisans hizmetlerini, Bakanlık tarafından belirlenecek ücretler karşılığında yapar. Sivil havacılık işletmelerinin uluslararası sivil havacılık kural ve standartlarına uygunluğunun denetimi bağımsız dış denetim kuruluşlarına ve teknik gözetim şirketlerine yaptırılabilir.
Genel Müdürlük tarafından bağımsız dış denetim kuruluşlarından ve teknik
gözetim şirketlerinden temin edilerek görevlendirilecek denetçilerin, bu
Kanunun 23 üncü maddesinde belirtilen özellikleri taşıması ve 2 nci maddesinin
(d) bendinde tanımlanmış kuruluşlarda fiilen çalışıyor olmaması şartı aranır.
MADDE 28.- Genel Müdürlük ile Devlet daireleri, müessese ve teşekkülleri veya
gerçek ve tüzel kişiler arasında çıkan ve henüz yargı mercilerine veya icraya
intikal etmemiş bulunan uyuşmazlıkların sulh yoluyla hallinde, anlaşma veya
sözleşmelerin değiştirilmesinde veya bozulmasında, açılmış dava ve icra
takiplerinin sulh yoluyla hallinde yarar görüldüğü takdirde hukuk
müşavirliğinin görüşü alınarak, tanınacak veya terkin olunacak hak ve işin
kapsadığı menfaatlerin;
a) 50.000 YTL'ye kadar olanları, Genel Müdürün kararı,
b) 50.000 YTL'den 300.000 YTL'ye
kadar olanları, Bakanın kararı,
c) 300.000 YTL'den fazla olanları, Danıştayın görüşü üzerine müşterek
karar,
İle halledilir. Yukarıda belirtilen parasal sınırlar, her yıl bütçe
kanunları ile tespit edilir.
Konusu kalmayan, yanlışlıkla açıldığı anlaşılan veya Genel Müdürlüğe ait
hak ve menfaati bulunmayan davalar ile icra takipleri miktar veya değeri
yukarıda belirtilen parasal sınırlara tâbi olarak iptal edilerek dava ve icra
kayıtlarının silinmesi veya dava ve icra takiplerinde aleyhte verilen kararlara
karşı üst mahkemelere başvurulmasından vazgeçilmesinde Genel Müdür
yetkilidir.
Yukarıdaki hükümlere uygun bir karar alınmış olmadıkça, dava ve icra
takiplerinin açılması ve tamamen veya kısmen aleyhe sonuçlanan davalarla, icra
takiplerinde kanun yollarına gidilmesi mecburidir. Bu mecburiyeti yerine
getirmemek suretiyle hukuki veya maddi sebeplerle bozulması mümkün bir hükmün
kesinleşmesine ve bir hakkın kaybolmasına sebep olan avukatlarla daire amirleri
hakkında kanuni takibat yapılmakla beraber, meydana gelen zarar kendilerine
tazmin ettirilir.
4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümleri saklıdır.
Atıflar
MADDE 29.- 9.4.1987 tarihli ve 3348 sayılı Ulaştırma Bakanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanunda ve diğer mevzuatta Ulaştırma Bakanlığı Sivil
Havacılık Genel Müdürlüğüne yapılan atıflar Genel Müdürlüğe yapılmış sayılır.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Değiştirilen ve Yürürlükten Kaldırılan
Hükümler
MADDE 30.- 9.4.1987 tarihli ve 3348 sayılı Ulaştırma Bakanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanunun 8 inci maddesinin (d) bendi ile 12 nci maddesi
yürürlükten kaldırılmış, anılan Kanunun eki (1) sayılı cetvelin ana hizmet
birimlerine ilişkin bölümünde yer alan "Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğü" ibaresi metinden çıkarılmıştır.
MADDE 31 .- 14.10.1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun 27 nci maddesinin, birinci fıkrasında yer alan "Ulaştırma Bakanlığının" ibaresi "Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün", ikinci fıkrasında yer alan "Ulaştırma Bakanlığınca" ibaresi "Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce" olarak değiştirilmiş ve maddeye ikinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
Sivil havacılık alanında faaliyet gösteren tüm işletmeler ve yeterlik
belgesine sahip olması gereken personel, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
tarafından yürürlüğe konulan düzenlemeleri takip etmek, Genel Müdürlüğün
verdiği talimatlara uymak, Genel Müdürlük yetkililerince talep edilen her türlü
bilgi ve belgeyi vermek ve istenen ekipmana her zaman erişebilmelerini
sağlamakla yükümlüdür.
Genel Müdürlük tarafından görevlendirilen teknik denetçiler, denetimlerde;
a) Hava aracının uçuşa elverişli olmaması,
b) Mürettebatın o hava aracı tipi için gerekli nitelikleri taşımaması veya uçuşu yürütecek fiziksel ya da zihinsel kapasiteye sahip olmaması,
c) Operasyonun can ve mal emniyeti için tehlike oluşturması,
d) Tespit edilen eksiklik veya bulguların can ve mal emniyeti ile uçuş emniyetini doğrudan ilgilendirmesi,
Durumlarında işletmecinin ya da yeterlik belgesi gerektiren personelin
uçuş operasyonunu ve/veya işletmecinin faaliyetini durdurmaya yetkilidir.
MADDE 32.- Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki Ulaştırma Bakanlığına ait cetvelden çıkarılmış, ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (III) sayılı cetvele Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü bölümü olarak eklenmiştir.
MADDE 33.- 10.12.2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun eki (II) sayılı cetvele "51- Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü" ibaresi eklenmiştir.
ONUNCU BÖLÜM
Geçici ve Son Hükümler
GEÇİCİ MADDE 1.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği
tarih itibarıyla Bakanlık merkez ve taşra teşkilatına ait taşınır, araç, gereç,
malzeme, demirbaş ve taşıtlardan fiilen Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce
kullanılanlar, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte fiilen görev yapan personel
ile Bakanlığa ait her türlü hak ve yükümlülüklerden Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğünü ilgilendirenler hiçbir işleme gerek kalmaksızın Genel Müdürlüğe
devredilmiş ve taşınmazlar ise tahsis edilmiş sayılır.
Genel Müdürlüğün 2005 mali yılı harcamaları, 5277 sayılı 2005 Mali Yılı
Bütçe Kanununun 15 inci maddesinin (a) fıkrasının (8) numaralı bendine
istinaden yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar Bakanlığın 2005 yılı bütçesinde
yer alan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne ait ödeneklerden karşılanır.
GEÇİCİ MADDE 2.- Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünde; Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Daire Başkanı ve Şube Müdürü unvanlı görevlerde bulunanların görevleri, bu Kanunun yayımı tarihinde sona erer. Bu Kanuna göre görevleri sona eren, kadro ve görev unvanları değişen yahut kaldırılan veya bu Kanunda öngörülen şartları taşımayan personel ile kadro unvanı değişmeyip bu Kanunda öngörülen şartları taşıyanlardan idarî hizmet sözleşmesi ile istihdam edilmek istemeyenler en geç altı ay içinde derece ve kademelerine uygun olmak kaydıyla Genel Müdürlük veya Bakanlıkta ihtiyaç duyulan diğer kadrolara atanırlar. Bu personel, atama işlemi yapılıncaya kadar Genel Müdürlükçe ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilir. Bunlar, yeni bir kadroya atanıncaya kadar, eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge ve her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali haklarını almaya devam ederler. Söz konusu personelin, atandıkları yeni kadroların aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali hakları toplamının net tutarı, eski kadrolarına bağlı olarak en son ayda almakta oldukları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali hakları toplamı net tutarından az olması halinde, aradaki fark, farklılık giderilinceye kadar atandıkları kadrolarda kaldıkları sürece herhangi bir kesintiye tabi tutulmaksızın tazminat olarak ödenir. Bu madde uyarınca yapılacak atamalarda ihtiyaç duyulan kadro değişiklikleri 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 9 uncu maddesinin son fıkrası hükmü uygulanmaksızın anılan Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre yapılır.
Bu Kanunun yayımı tarihinde Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğüne ait kadrolarda bulunanlardan, birinci fıkra uyarınca görevi sona
erenler ile bu Kanunda öngörülen şartları taşımayanlar hariç kadro ve görev
unvanı değişmeyenler Genel Müdürlüğe ait aynı unvanlı kadrolara atanmış
sayılırlar.
GEÇİCİ MADDE 3.- Genel Müdürlüğün bu Kanunda belirlenen
esaslara göre teşkilatlanmasının tamamlanacağı, İstanbul ve Antalya
temsilciliklerinin kurulup faaliyete geçeceği tarihe kadar, anılan yerlerdeki
görev ve hizmetler daha önce bu görev ve hizmetleri yapmakta olan birimler veya
personel tarafından yapılmaya devam edilir.
GEÇİCİ MADDE 4.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce
Bakanlık Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü hizmetleri ile ilgili olarak Bakanlığa
karşı açılan davalardan;
a) Adli davalar 4353 sayılı Kanuna göre Maliye Bakanlığınca,
b) İdari davalar Ulaştırma Bakanlığınca,
Takip edilir ve sonuçlandırılır. Sonuçlanan ve kesinleşen kararlar gereği için Genel Müdürlüğe intikal ettirilir.
GEÇİCİ MADDE 5.- Ekli (II) sayılı cetvelde yer alan havacılık
uzmanı unvanlı pozisyon adedinin beşte birini geçmemek üzere; Bakanlığın
doğrudan sivil havacılık konularıyla ilgili birimlerinde çalışan ve 24 üncü
maddenin birinci fıkrasının (a) ve (d) bentlerinde belirtilen şartları
taşıyanlar, Genel Müdürlük tarafından bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren bir yıl içinde yaptırılacak en fazla iki yarışma sınavından birinden
en az yetmiş puan almak, Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili tez hazırlamak
ve Genel Müdürlükçe açılacak yeterlik sınavında başarılı olmak kaydıyla, başarı
sıralamasına göre durumlarına uygun havacılık uzmanı pozisyonlarına
atanabilirler.
GEÇİCİ MADDE 6.- Bu Kanunla öngörülen bütün geçiş, devir, temlik ve intikal işlemleriyle düzenlenecek protokoller her türlü vergi, resim, harç, ücret ve fondan müstesnadır.
GEÇİCİ MADDE 7.- Bu Kanunda öngörülen yönetmelikler yürürlüğe
girinceye kadar, aynı konuları düzenleyen tüzük ve yönetmeliklerin bu Kanuna
aykırı olmayan hükümlerinin uygulanmasına devam olunur.
Yürürlük
MADDE 34.- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 35.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
(I) SAYILI CETVEL
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLATI
|
Genel Müdür |
|
|
|
Genel
Müdür |
Yardımcısı |
Ana Hizmet
Birimi |
Danışma
Birimi |
Yardımcı
Hizmet Birimi |
Genel Müdür |
1. Genel
Müdür |
1. Uçuş
Standartları Daire |
1. Strateji
Geliştirme |
1. İnsan
Kaynakları |
|
Yardımcısı |
Başkanlığı |
Daire Başkanlığı |
Müdürlüğü |
|
2. Genel
Müdür |
2. Hava
Ulaşım Daire Başkanlığı |
2. Hukuk
Müşavirliği |
2. Destek
Hizmetleri |
|
Yardımcısı |
3. Hava
Seyrüsefer Daire Başkanlığı |
|
Müdürlüğü |
|
|
4. Hava
Alanları Daire Başkanlığı |
|
|
|
|
5. Havacılık
Güvenliği Daire Başkanlığı |
|
|
(II) SAYILI CETVEL
POZİSYON UNVANI |
ADEDİ |
Havacılık
Uzmanı 20 |
20 |
Havacılık
Uzman Yardımcısı |
20 |
Kontrol
Pilotu |
5 |
Mühendis 40 |
40 |
Hava
Trafik Kontrolörü |
5 |
AIM (Havacılık Bilgi Yönetimi) Uzmanı |
5 |
TOPLAM: |
95 |
.
(1) SAYILI LİSTE
İPTAL EDİLEN KADROLAR
KURUMU : ULAŞTIRMA BAKANLIĞI
TEŞKİLATI : MERKEZ
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
ADEDİ |
GİH |
Genel Müdür |
1 |
1 |
GİH |
Genel Müdür Yardımcısı |
1 |
2 |
GİH |
Daire Başkanı |
1 |
4 |
GİH |
Şube Müdürü |
1 |
11 |
GİH |
Şube Müdürü |
2 |
1 |
TH |
Kontrol Pilotu |
1 |
2 |
TH |
Kontrol Pilotu |
2 |
1 |
TH |
Matematikçi |
1 |
1 |
TH |
Matematikçi |
5 |
1 |
TH |
Mühendis |
1 |
3 |
TH |
Mühendis |
2 |
2 |
TH |
Mühendis |
5 |
8 |
TH |
Mühendis |
6 |
22 |
TH |
Mühendis |
7 |
15 |
GİH |
Şef |
3 |
9 |
GİH |
Şef |
4 |
2 |
GİH |
Şef |
5 |
1 |
GİH |
Şef |
6 |
1 |
GİH |
Programcı |
2 |
1 |
GİH |
Programcı |
7 |
2 |
TH |
Teknik Ressam |
3 |
1 |
GİH |
Hava Trafik Kontrolörü |
6 |
2 |
GİH |
Hava Trafik Kontrolörü |
5 |
2 |
GİH |
Mütercim |
4 |
1 |
GİH |
Mütercim |
6 |
1 |
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
7 |
1 |
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
5 |
1 |
GİH |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
7 |
1 |
GİH |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
8 |
1 |
GİH |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
11 |
1 |
GİH |
Çözümleyici |
8 |
1 |
TH |
Ekonomist |
5 |
1 |
TH |
İstatistikçi |
5 |
1 |
GİH |
Memur |
8 |
3 |
GİH |
Memur |
7 |
2 |
GİH |
Memur |
6 |
2 |
GİH |
Memur |
5 |
7 |
GİH |
Daktilograf |
5 |
1 |
GİH |
Daktilograf |
8 |
1 |
|
TOPLAM |
|
121 |
(2) SAYILI LİSTE
İHDAS EDİLEN KADROLAR
KURUMU : SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLATI : MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TUTULU |
TOPLAM |
|
|
|
|
KADRO |
KADRO |
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
ADEDİ |
ADEDİ |
ADEDİ |
GİH |
Genel Müdür |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Genel Müdür Yardımcısı |
1 |
2 |
- |
2 |
GİH |
Uçuş Standartları Daire Başkanı |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Hava Ulaşım Daire Başkanı |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Hava Seyrüsefer Daire Başkanı |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Hava Alanları Daire Başkanı |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Havacılık Güvenliği Daire Başkanı |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Strateji Geliştirme Daire Başkanı |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
I. Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
İnsan Kaynakları Müdürü |
1 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Destek Hizmetleri Müdürü |
1 |
1 |
- |
1 |
AH |
Avukat |
6 |
1 |
- |
1 |
AH |
Avukat |
7 |
2 |
- |
2 |
SH |
Tabip |
1 |
1 |
- |
1 |
SH |
Tabip |
2 |
1 |
- |
1 |
SH |
Tabip |
3 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Müdür |
1 |
12 |
- |
12 |
GİH |
Müdür |
2 |
2 |
- |
2 |
TH |
Matematikçi |
1 |
1 |
- |
1 |
TH |
Matematikçi |
5 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Programcı |
2 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Programcı |
7 |
2 |
- |
2 |
TH |
Teknik Ressam |
3 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Mütercim |
4 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Mütercim |
6 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
7 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
5 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
7 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
8 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
11 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Çözümleyici |
8 |
1 |
- |
1 |
TH |
Ekonomist |
5 |
1 |
- |
1 |
TH |
İstatistikçi |
5 |
1 |
- |
1 |
GİH |
Memur |
8 |
3 |
- |
3 |
GİH |
Memur |
7 |
4 |
- |
4 |
GİH |
Memur |
6 |
2 |
- |
2 |
GİH |
Memur |
5 |
7 |
- |
7 |
|
TOPLAM |
|
|
|
64 |