ELEMAN TEMİNİNDE GÜÇLÜK ÇEKİLEN
YERLERDE SÖZLEŞMELİ SAĞLIK PERSONELİ ÇALIŞTIRILMASI İLE BAZI KANUN VE KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN, SAĞLIK HİZMETLERİ
TEMEL KANUNU VE SAĞLIK BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI
HAKKINDA KANUN
Kanun No. 5413 |
|
Kabul Tarihi : 20.10.2005 |
MADDE
1.- 10.7.2003 tarihli
ve 4924 sayılı Eleman Temininde Güçlük Çekilen Yerlerde Sözleşmeli Sağlık Personeli
Çalıştırılması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik
Yapılması Hakkında Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının ikinci cümlesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Tabipler
hariç olmak üzere, herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan emeklilik veya
yaşlılık aylığı alanlar sözleşmeli personel olarak istihdam edilmezler.
MADDE 2.- 4924 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin altıncı fıkrasının birinci
cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
Sözleşmeli personelin haftalık çalışma süresi emsali Devlet memurları
ile aynıdır.
Sözleşmeli personel, istihdam edildiği hizmet biriminde gereği halinde
başhekim, başhekim yardımcısı ve başhemşire olarak görevlendirilebilir. Bu
görevleri yürüttükleri sürece kendilerine bu görevlerine istinaden başka bir
ücret ödenmez.
MADDE
3.- 4924 sayılı
Kanunun 7 nci maddesinin birinci ve ikinci fıkraları ile dördüncü fıkrasının
son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Sözleşmeli personel, iki ay önceden yazılı ihbarda bulunmak şartıyla
sözleşmeyi tek taraflı olarak her zaman feshedebilir. Bakanlık, hizmet
sözleşmesinde belirtilen koşullara uymaması nedeniyle sicil veya disiplin
amirleri tarafından yazılı olarak ikaz edilenlerden söz konusu koşullara uymama
halinin tekerrürü durumu ile norm pozisyon sayısında değişiklik olması,
sözleşmeli personel pozisyonlarının vizelendiği birimlerin kapatılması veya bu
birimlerde sözleşmeli personel istihdam edilmesinden vazgeçilmesi veya söz
konusu birimlerde bazı unvanlarda sözleşmeli personel istihdamından
vazgeçilmesi hallerinde, sözleşmeli personelin sözleşmesini bir ay önceden
yazılı ihbarda bulunmak şartıyla feshedebilir. Bakanlık sözleşmeyi sona
erdirmek istediği takdirde gerekçesini karşı tarafa bildirmek zorundadır.
Norm pozisyon sayısında değişiklik olması, sözleşmeli personel
pozisyonlarının vizelendiği birimlerin kapatılması veya bu hizmet birimlerinde
sözleşmeli personel istihdamından vazgeçilmesi veya söz konusu birimlerde bazı
unvanlarda sözleşmeli personel istihdamından vazgeçilmesi sebebiyle söz konusu
sözleşmeli personel pozisyonları, bu Kanunun 1 ve 3 üncü maddelerindeki esaslar
çerçevesinde yeniden belirlenebilir. Bu şekilde yeniden belirlenen sözleşmeli
personel pozisyonları için yıl içerisinde ihtiyaç duyulması halinde ayrıca
Bakanlar Kurulu kararı ve Maliye Bakanlığı vizesi alınır. Sözleşmeli personel
pozisyonlarının bu şekilde yeniden belirlenmesi halinde, pozisyonları iptal
edilen personel, tercihleri alınarak boş sözleşmeli personel pozisyonlarına en
çok üç ay içerisinde yerleştirilir. Bu durumlarda yerleştirme işlemi, sınavla
ataması öngörülen pozisyonlar için sınav puanına göre, kura ile ataması
öngörülen pozisyonlar için kura yöntemi ile yapılır. Bu durumda olanlar hariç
olmak üzere sözleşmesi feshedilenler ile hizmet sözleşmesini feshedenler fesih
tarihinden itibaren iki yıl süreyle sözleşmeli personel pozisyonlarında
istihdam edilemezler. Bunların sözleşmeli statüde geçirdikleri süreler, yeniden
sözleşmeli personel pozisyonlarına atanmalarında kazanılmış hak doğurmaz.
Bu
hakkı elde etmiş personelin sözleşmesi, 657 sayılı Kanuna göre Devlet
memurluğundan çıkarma cezası verilmesini veya sözleşmenin feshedilmesini
gerektirecek bir fiil işlemedikçe emeklilik hakkını elde edene kadar Bakanlık
tarafından tek taraflı olarak feshedilemez.
MADDE 4.- 4924 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
Devlet memuru olarak çalışmaktayken bu Kanun çerçevesinde sözleşmeli
personel statüsüne geçenler, sözleşmelerinin bitiminde istekleri halinde 657
sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre söz konusu statüye geçerken çalıştığı il
emrindeki Bakanlığa ait boş Devlet memurluğu kadrolarına naklen atanırlar.
Ancak, durumlarına uygun kadronun bulunmaması ve ilgilinin talebi halinde
Bakanlığın uygun göreceği il emrindeki Bakanlığa ait boş Devlet memurluğu
kadrolarına naklen atanırlar.
MADDE 5.- 13.12.1983 tarihli ve 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ek maddeler
eklenmiştir.
EK MADDE 3.- Kadrolu istihdamın mümkün olmadığı hallerde, ücretleri döner sermayeden karşılanmak kaydıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinde belirtilen sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfındaki unvanlarda çalıştırılmak üzere merkezi sınav sonuçlarına göre 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına tabi sözleşmeli personel çalıştırılabilir. Bu şekilde sözleşmeli olarak çalıştırılan personele, aynı birimde aynı unvanlı çalışan ve hizmet yılı aynı olan emsali kadrolu personel esas alınarak görev yaptığı birimde bulunan döner sermayeden ilgili mevzuat dahilinde ek ödeme yapılabilir. Bunlara yapılabilecek ek ödeme hiçbir şekilde emsaline yapılabilecek ek ödeme üst sınırını geçemez.
EK MADDE 4.- Kadroları Sağlık Bakanlığında olup Tıpta Uzmanlık Tüzüğü
hükümlerince diğer kamu kurum ve kuruluşlarında uzmanlık eğitimi veya yan dal
uzmanlık eğitimi yapmak isteyen personel; döner sermaye ek ödemesi hariç her
türlü malî ve sosyal hakları Bakanlık tarafından karşılanmak üzere, Bakanlıkça
bu amaçla ilgili kurum ve kuruluşlarda görevlendirilebilir ve bu şekilde
görevlendirilenler eğitimlerinin bitiminde görevlendirme süresi kadar Bakanlığa
hizmet yapmakla yükümlüdürler. Söz konusu personelden örneği Maliye Bakanlığı
tarafından hazırlanmış, "Yüklenme Senedi ile Muteber İmzalı Müteselsil
Kefalet Senedi" alınır. Anılan personelin hizmet yükümlülüğünü yerine
getirmeden veya tamamlamadan görevinden ayrılması, müstafi sayılması, görevine
son verilmesi veya Devlet memurluğundan çıkarılması halinde, kendileri için
Bakanlıkça yapılmış olan her türlü ödemeler toplamından, hizmetin tamamlanan
kısmı için hesaplanan miktar indirildikten sonra bakiye miktar kendilerinden
tahsil edilir. Tahsilat, borç miktarı ve ilgilinin durumu dikkate alınarak
azami beş yıla kadar taksitlendirilerek yapılır.
İlgililerin uzmanlık eğitiminde başarısızlığı veya kendi istekleri ile
uzmanlık eğitimini bırakmaları durumunda ise, görevlendirme süresi kadar
Bakanlığa hizmet yapmaları zorunludur. Belirtilen hizmet süresi kadar Bakanlığa
hizmet yapmak istemeyenlere yapılmış olan her türlü masrafların tamamı birinci
fıkradaki esaslara göre ödettirilir.
EK MADDE 5.- Tıpta Uzmanlık Tüzüğüne göre uzman tabip olanların uzmanlık
alanlarında daha ileri seviyede yapacakları yan dal eğitimi için asistanlık
sınavları Bakanlıkça yapılır veya yaptırılır. Bu sınavlara ilişkin usûl ve
esaslar Bakanlık tarafından hazırlanacak ve bu Kanunun yayımı tarihinden
itibaren altı ay içerisinde yürürlüğe konulacak yönetmelikle belirlenir.
MADDE
6.- 7.5.1987 tarihli
ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununun ek 1 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
"kadrolarına" ibaresi "kadroları ile 399 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin eki (II) sayılı cetvele tabi aynı unvanlı sözleşmeli
pozisyonlarına" olarak değiştirilmiş ve ikinci fıkrasının sonuna aşağıdaki
cümleler eklenmiştir.
Sağlık Bakanlığı eğitim ve araştırma hastanelerinde klinik şefi ve klinik şef yardımcılığı kadrolarına; ilgili dalda uzman olan profesör veya doçentler ile ilgili dal tabipleri arasından Bakanlık tarafından atama yapılır. Ancak, profesör veya doçent unvanına sahip olmayan uzman tabiplerin klinik şefi ve klinik şef yardımcılığı kadrolarına atanmalarında, yapılan sınavlarda başarılı olma şartı aranır. Sınavların usul ve esasları, Bakanlık tarafından hazırlanan ve bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren altı ay içerisinde yürürlüğe konulan yönetmelikle belirlenir.
MADDE
7.- Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE
8.- Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.