Dönem: 22 Yasama Yılı: 3
T.B.M.M. (S.
Sayısı: 949)
Denizli Milletvekili Osman Nuri Filiz ile Balıkesir Milletvekili Ali Osman Sali’nin; Devlet
Planlama Teşkilatı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifi ile Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
(2/499)
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
19.6.1994 tarihli ve 540
sayılı Devlet Planlama Teşkilatı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifimiz ektedir.
Arz olunur.
Osman Nuri Filiz Ali Osman Sali
Denizli Balıkesir
GENEL GEREKÇE
Bu Kanun teklifiyle
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı bünyesinde kurulması amaçlanan Bilgi
Toplumu Genel Müdürlüğüne ilişkin hususlar 540 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnameye derç edilmektedir.
Bilindiği gibi, 58.
Hükümet tarafından uygulamaya konulan ve 59. Hükümet tarafından aynen
benimsenen Acil Eylem Planı'nda, ülkemizin bilgi toplumuna dönüşümü amacıyla,
Kamu Yönetimi Reformu başlığı altında 22 nolu eylem olarak "e-Dönüşüm
Türkiye Projesi"ne yer verilmiş ve sorumlu kuruluş olarak Devlet Planlama
Teşkilatı görevlendirilmiştir. Projenin koordinasyonu amacıyla da öncelikle DPT
bünyesinde Bilgi Toplumu Dairesi Başkanlığı oluşturulmuştur.
Genel olarak ülkemizin
bilgi toplumuna dönüşümünü hedefleyen Proje kapsamında; e-devlet, teknik
altyapı, eğitim ve insan kaynakları, e-sağlık ve e-ticaret gibi, bilgi
toplumuna dönüşümde ortaya çıkan temel alanlara yönelik olarak çok taraflı ve
kapsamlı çalışmalar yürütülmektedir.
2003 Aralık ayında
yürürlüğe konulan e-Dönüşüm Türkiye Projesi Kısa Dönem Eylem Planı ve daha
sonra hazırlanan 2005 Yılı Eylem Planı ile, farklı kurumlar tarafından bilgi
toplumu alanında yürütülen proje ve çalışmalar bir çatı altında toplanmış ve
koordine edilmeye başlanmıştır. Bunun yanı sıra, e-Devlet Ana Kapısının
kurulması, Bilgi Toplumu Stratejisinin hazırlanması, Merkezi Kamu Sertifikasyon
Otoritesinin oluşturulması, kamu bilgi ve iletişim teknolojisi yatırımlarının
koordine edilmesi gibi pek çok konuda da çalışmalar yürütülmüştür. Proje
kapsamındaki tüm çalışmalar, 2003/48 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile kurulan
ve her ay toplanan e-Dönüşüm Türkiye İcra Kurulu'nun izleme ve yönlendirmesiyle
yürütülmektedir. Başkanlığı Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Doç. Dr.
Abdüllatif Şener tarafından yürütülen İcra Kurulunun sekreterya hizmetleri DPT
tarafından yerine getirilmektedir.
Ülkemizde yürütülen bu
faaliyetlerin yanında, Avrupa Birliği'ne tam üyelik sürecinde bilgi toplumu
alanında Komisyon tarafından yürütülen tüm program ve girişimlerin ulusal
muhatabı da yine DPT'dir. AB'nin Lizbon Stratejisini hayata geçirmek üzere
başlattığı e-Avrupa Girişimi kapsamında aday ülkeler için başlatılan e-Avrupa+
Girişimi ve buna ilişkin eylem planı ile bunu izleyen e-Avrupa 2005 eylem
planının ve bilgi toplumunu destekleyen diğer bir program olan Kamu İdareleri
Arasında Bilgi Değişimi (IDA) Programının koordinasyonu DPT tarafından
yürütülmektedir. Bunların yanı sıra; OECD, Birleşmiş Milletler Dünya Bilgi
Toplumu Zirvesi gibi uluslararası platformlara ilişkin çalışmalar da yine DPT
koordinasyonunda sürdürülmektedir.
Yukarıda özetlenen tüm
çalışmaların ve AB programlarının koordinasyonu, üst düzeyde temsil yetkisi ve
sorumluluk gerektirmekte, tüm bu çalışmaların bir daire başkanlığı yapılanması
altında sürdürülmesi güçlükler yaratmaktadır.
Özellikle son yıllarda
bilgi toplumu, bilgi ekonomisi, e-Devlet gibi konularda ülkemizde de çok sayıda
proje başlatılmıştır. Bu çalışmalar doğası gereği, kamu, özel sektör, sivil
toplum kuruluşları ve üniversiteler gibi çok sayıda paydaşı ilgilendirdiğinden,
yoğun bir biçimde koordinasyon gereği ortaya çıkmakta, stratejik çalışmaların
yapılması gerekmektedir.
Bu nedenle, uygun
yetenekte ve yeterli insan kaynağı ile teçhiz edilmiş bir yapılanmanın
gerekliliğinin yanı sıra, kamu yönetimi hiyerarşisi içerisinde Daire Başkanlığı
yerine daha etkin çalışmalar yürütecek ve temsil kabiliyeti yüksek bir birimin
varlığına da ihtiyaç duyulmaktadır. Dünyada yaşanan köklü ekonomik ve sosyal
dönüşümü ifade eden bilgi toplumu konusunda, insan kaynağının sınırlı olması ve
yeterli nitelikleri haiz bir birimin olmaması durumunda arzu edilen nitelikte
çalışmalar yapılamayacaktır.
Diğer ülkelerde benzer sorumluluklar üstlenen
birimlerin çok daha üst düzeyde yapılanmalara sahip olduğu, ve hatta bazı
ülkelerde Bakanlık düzeyinde yapılandığı görülmektedir.
Teklif edilen değişiklik
önerileriyle, DPT bünyesindeki Bilgi Toplumu Dairesi Başkanlığı'nın Bilgi
Toplumu Genel Müdürlüğü'ne dönüştürülmesi, bu sayede, bu alandaki çalışmaların
daha etkin ve yeterli insan kaynağı tahsis edilerek yürütülmesi
amaçlanmaktadır.
Söz konusu Genel
Müdürlük, ihtiyaç duyulan insan kaynağı konusunda da takviye edilecek, e-Dönüşüm
Türkiye Projesi'nin daha etkin bir biçimde yürütülmesi sağlanacaktır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1.- Bu maddeyle,
Devlet Planlama Teşkilatının Kuruluş ve Görevleri Hakkında 540 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesiyle tadat edilen genel görev tanımına bilgi
toplumuna ilişkin görev ve fonksiyonlar da dahil edilmektedir.
Madde 2.- Bu maddeyle
Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğü, Teşkilatın ana hizmet birimlerinin tadat
edildiği KHK hükümlerine dahil edilirken, daha evvel ana hizmet birimleri arasında
sayılan fakat görev ve fonksiyonları itibarıyla destek hizmet birimi
niteliğinde olan Yönetim Bilgi Merkezi Dairesi, olması gerektiği şekilde,
Teşkilatın yardımcı hizmet birimleri arasına ithal edilmektedir.
Madde 3.- Bilgi Toplumu
Genel Müdürlüğünün görev alanı bu maddeyle tespit edilmektedir. Genel
Müdürlüğün ana faaliyet alanı, bu konudaki dünya uygulamalarından hareketle, en
geniş anlamda bilgi toplumu politika, hedef ve stratejilerinin tespiti ve söz
konusu politika, hedef ve stratejiler çerçevesinde Türkiye'nin bilgi toplumuna
dönüşümünü sağlamak amacıyla gerekli tüm faaliyetlerin koordinasyonu olarak
hükme bağlanmaktadır. Başta Avrupa Birliği olmak üzere bilgi toplumuna ilişkin
uluslararası girişim ve programların yurtiçi koordinasyonunu yürütmek ve
uluslararası kuruluşlarla ortak çalışmalar yapmak görevi de Genel Müdürlüğe
verilmektedir. Ayrıca bilgi toplumu konu ve alanlarında Teşkilatın yetişmiş
eleman ihtiyacı dikkate alınarak Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğünün kısa vadede
ihtiyaç duyacağı nitelikli eleman ihtiyacının diğer kurum ve kuruluşlar ile
özel sektörden de karşılanabilmesi amacıyla en çok 10 kişiyi DPT bünyesinde
sözleşmeli olarak istihdam etme imkanı getirilmektedir.
Madde 4.- Bu maddeyle,
Müsteşarlığın bilgi işlem hizmetlerini yürüten Yönetim Bilgi Merkezi Dairesi
Başkanlığı yardımcı hizmetleri yürütecek birimlerin görev tanımı kapsamına
dahil edilmektedir.
Madde 5.- Yeni kurulan
Genel Müdürlük için ihtiyaç duyulan kadro değişiklikleri bu maddeyle
yapılmaktadır. İhtiyaç duyulan kadrolar Teşkilatın mevcut kadrolarından 56
tanesi iptal edilerek aynı sayıda fakat farklı unvan veya derecede kadro ihdası
suretiyle yapılmaktadır. Böylece Teşkilatın toplam kadro sayısında her hangi
bir artışa meydan verilmemektedir.
Madde 6.- Yürürlük maddesidir.
Madde 7.- Yürütme
maddesidir.
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu 14.6.2005
Esas No.: 2/499
Karar No.: 39
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına 2.6.2005 tarihinde arz edilen ve Başkanlıkça 6.6.2005
tarihinde Komisyonumuza havale edilen, Denizli Milletvekili Osman Nuri Filiz
ile Balıkesir Milletvekili Ali Osman Sali'nin, "Devlet Planlama Teşkilatı
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Teklifi",
Komisyonumuzun 9.6.2005 tarihinde yapmış olduğu 59 uncu birleşimde, Hükümeti
temsilen Devlet Bakanı Abdüllatif Şener ile Maliye Bakanlığı ve Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığı temsilcilerinin de
katılımıyla incelenip görüşülmüştür.
Bilindiği gibi, dünya
ekonomisindeki küreselleşme ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki
gelişmelerle birlikte, dünyada bilgi toplumu olarak adlandırılan yeni bir
dönüşüm süreci başlamıştır. Bilgi ve iletişim teknolojileri, ekonomik ve sosyal
yaşamın her alanına etkin bir şekilde nüfuz etmektedir. Bu gelişme, mal ve
hizmet üretimi, dolayısıyla dünya ticaretini de büyük ölçüde etkileyerek
uluslararası rekabetin itici gücü haline
gelmiştir. Bilgi toplumuna dönüşüm, ülkelere ekonomik gelişme ve uluslararası
rekabet yarışında büyük fırsatlar sunmaktadır. Bilgi ve teknolojik gelişmelerin
sunduğu bu fırsatlardan yararlanmak isteyen ülkeler; bilgi ve teknolojiyi etkin
bir şekilde kullanacak bir toplumsal dönüşümü gerçekleştirmek için yoğun bir
çaba içine girmişlerdir. Özellikle son yıllarda, tüm dünyada bilgi toplumuna
dönüşüm çabalarının giderek yoğunlaştığı gözlemlenmektedir. Bu dönüşüm
sürecinin dışında kalınmaması için Ülkemizde de önemli çalışmalar
başlatılmıştır.
Dünyadaki gelişmeler
çerçevesinde; Ülkemizde son yıllarda bilgi toplumuna dönüşüm alanında
başlatılan faaliyetler çerçevesinde; bilgi toplumunun önemli bir bileşeni olan
e-devlet alanında çok sayıda proje başlatılmış olup, bu projelere önemli
kaynaklar ayrılmaktadır.Tüm vatandaşların nüfus kayıtlarının merkezi bir
ortamda tutulmasını sağlayan MERNİS ve bu kayıtların ilgili kamu kurumlarıyla
paylaşılmasını sağlayan Kimlik Paylaşım Sistemi, Ulusal Yargı Ağı Projesi,
vergilerin elektronik ortamda beyan ve ödenmesine imkan veren VEDOP, gümrük
işlemlerinin elektronik ortamda yürütülmesini sağlayan GİMOP, SSK primleri için
e-Bildirge, Temel Eğitim Projesi
kapsamında okullara bilgi teknolojileri sınıflarının kurulması bu alanda
yürütülen önemli projelerdir.
Ancak, farklı kurumlar
tarafından birbirinden kopuk olarak yürütülen e-Devlet projelerinin kaynak
israfına yol açmaması için Acil Eylem Planında da belirtilen ve "e-Dönüşüm
Türkiye Projesi" başlatılmıştır. Türkiyedeki bilgi toplumuna dönüşüm
faaliyetlerini tek bir çatı altında yönlendirilip planlanması amacıyla
oluşturulan e-Dönüşüm Türkiye Projesinin
sorumluluğu Devlet Planlama Teşkilatı müsteşarlığına verilmiştir. Bu
Projenin koordinasyonu amacıyla da öncelikle DPT bünyesinde Bilgi Toplumu
Dairesi Başkanlığı oluşturulmuştur.
2003
Aralık ayında yürürlüğe konulan e-Dönüşüm Türkiye Projesi Kısa Dönem Eylem
Planı ve daha sonra hazırlanan 2005 Yılı Eylem Planı ile, farklı kurumlar
tarafından bilgi toplumu alanında yürütülen proje ve çalışmalar bir çatı
altında toplanmış ve koordine edilmeye başlanmıştır. Bunun yanı sıra, e-Devlet
Ana Kapısının kurulması, Bilgi Toplumu Stratejisinin hazırlanması, Merkezi Kamu
Sertifikasyon Otoritesinin oluşturulması, kamu bilgi ve iletişim teknolojisi
yatırımlarının koordine edilmesi gibi pek çok konuda da çalışmalar
yürütülmektedir.
Bu Proje kapsamındaki tüm
çalışmaların koordinasyonu DPT tarafından yerine getirilmektedir. Ayrıca, Ülkemizde yürütülen bu faaliyetlerin
yanında, Avrupa Birliği'ne tam üyelik sürecinde bilgi toplumu alanında Komisyon
tarafından yürütülen tüm program ve girişimlerin ulusal muhatabı da yine
DPT'dir. DPT bünyesinde yürütülen bu koordinasyon faaliyetleri üst düzeyde temsil yetkisi ve sorumluluk
gerektirmekte ve tüm bu çalışmaların bir daire başkanlığı
yapılanması altında sürdürülmesi
sorunlara yol açmaktadır. Bu nedenle nitelikli insan kaynağı ile teçhiz
edilmiş bir yapılanmanın gerekliliğinin yanı sıra, DPT Müsteşarlığı bünyesinde
kamu yönetimi hiyerarşisi içerisinde Daire Başkanlığı yerine daha etkin
çalışmalar yürütecek ve temsil kabiliyeti yüksek bir birimin varlığına da
ihtiyaç duyulmaktadır.
Teklif ve gerekçesi
incelendiğinde; Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı bünyesindeki Bilgi
Toplumu Dairesi Başkanlığı'nın, Genel Müdürlük olarak teşkilatlandırılmasına
yönelik olarak 540 sayılı Devlet Planlama Teşkilatının Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede değişiklik yapılmasının amaçlandığı
anlaşılmaktadır.
Geneli üzerinde yapılan
müzakerelerde:
- Bilgi toplumunun, 21.
yüzyılın bir gereği olduğu, Toplumun bilgi toplumu olma yolunda bir kararlılık
sergilediği,
- Devlet Planlama
Teşkilatının bir uzmanlık kuruluşu olduğu, dolayısıyla Devlet Planlama
Teşkilatında uzmanlık gerektiren işlerin uzmanlar tarafından yürütülmesinin
daha uygun olacağı, DPT bünyesinde böyle bir hiyerarşik yapılanmaya ihtiyaç
bulunmadığı,
- Konunun sadece e-devlet
çerçevesinde ele alınmaması gerektiği, bilgi toplumu stratejisinin bundan daha
geniş bir içeriğe sahip olduğu,
- Bilgi toplumuna dönüşüm
sürecinde ulusal teknolojinin geliştirilmesine yönelik olarak AR-GE
çalışmalarına öncelik verilmesinin daha yararlı olacağı,
- Bilgi teknolojileri alt
yapısının kurulması faaliyetlerinin ulusal teknolojinin geliştirilmesine imkan
sağlayacak şekilde planlanmasının daha
yararlı olacağı,
- Bilgi toplumuna ulaşmak
sadece bilgiye ulaşmak, bilgiyi elde etmek olarak değerlendirilmemesi
gerektiği, bu bilginin üretim ve istihdamın artırılmasında kullanılmasına
yönelik bir stratejinin benimsenmesinin bir zorunluluk olduğu,
Şeklindeki görüş ve
değerlendirmeleri müteakip hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;
- Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığı'nın; Türkiye'nin planlı kalkınma sürecinde önemli roller
üstlendiği, bu süreçte elde ettiği birikim ile
DPT'nin bilgi toplumu hedeflerine ulaşmasında stratejik bir anlayış
doğrultusunda önemli bir rol
üstleneceği,
- Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığı bünyesindeki uzman ağırlıklı yapılanma modelinin halen geçerli olduğu, kurulacak
Genel Müdürlüğün faaliyetlerinin uzmanlar eliyle yürütüleceği,
- 2000 yılında Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu ( TÜBİTAK) tarafından
hazırlanan bir bilgi teknolojileri stratejisi planının olduğu, ancak, bu planın özellikle Avrupa
Birliğindeki gelişmeleri ve değişim ihtiyaçlarını karşılayamaması nedeniyle 2005 yılında yeni bir teknoloji
alt yapıları stratejisi hazırlık çalışmalarına başlandığı,
- Kurulacak Genel
Müdürlüğün başta Avrupa Birliği olmak üzere bilgi toplumuna ilişkin
uluslararası girişim ve programların yurtiçi koordinasyonunun, uluslararası
kuruluşlarla ortak çalışmaların ve 2003 yılında başlatılan e-Dönüşüm Türkiye
Projesinin yürütülmesiyle görevli olacağı,
- e-Dönüşüm Türkiye
Projesinin, toplumsal bir dönüşümü ifade eden bilgi toplumuna dönüşüm gibi ekonomik ve sosyal yaşamın her alanını,
toplumun her kesimini ilgilendiren çok geniş bir yelpazede işleri bir araya
toplayan bir çerçevede oluşturduğu,
- e-Dönüşüm Türkiye
Projesi kapsamında, e-devlet, teknik altyapı, eğitim ve insan kaynakları, e-sağlık gibi bilgi toplumuna dönüşümde
ortaya çıkan temel alanlara yönelik çeşitli çalışmalar yürütüldüğü,
- Oldukça kapsamlı bir
içeriğe sahip bilgi toplumuna dönüşümün stratejik planı olan e-Dönüşüm Türkiye
Projesinin, DPT bünyesindeki Bilgi Toplumu Dairesince yürütülmesinin mümkün
olmaması nedeniyle bu faaliyetlerin
daha üst düzeyde temsil kabiliyetine sahip, uzmanlaşmış kadroların
istihdam edildiği bir genel müdürlük tarafından yürütülmesinin gerekli olduğu,
ifade edilmiştir.
Geneli üzerindeki
müzakereleri müteakip Teklif ve
gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddeler üzerindeki görüşmelere
geçilmiştir.
Teklifin:
- Çerçeve 1 inci maddesi
ile 504 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesine eklenmesi öngörülen
(m) bendinin, (l) bendi olarak redaksiyona tabi tutulması suretiyle,
- Çerçeve 2 nci maddesi;
madde çerçevesinin redaksiyona tabi tutulması suretiyle,
- Çerçeve 3 üncü maddesi
ile 540 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin değiştirilen 17 inci maddesinin ikinci fıkrasının, (3) numaralı bendinde
geçen "dil bilgisi yeterliğini buna denkliği Müsteşarlıkça kabul
edilen", ibaresinin uygulamada tereddütlere yol açılmaması ve mevzuata
uygunluk açısından "dil bilgi seviyesi buna denk kabul edilen" şeklinde
ve (4) numaralı bendinin
redaksiyona tabi tutulması suretiyle,
- Çerçeve 4 üncü
maddesinin madde çerçevesinin redaksiyona tabi tutulması suretiyle,
- Hazine ve Dış Ticaret
Müsteşarlıklarının kuruluş ve görevlerini düzenleyen 4059 sayılı Kanunun ek 1
inci maddesi çerçevesinde Başbakanlığa bağlı Hazine ve Dış Ticaret
Müsteşarlıklarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümleri çerçevesinde
çalışan personele, Maliye Bakanlığındaki emsali personele 213 sayılı Vergi Usul
Kanununun ek 13 üncü maddesine göre yapılan ek ödeme tutarında ödeme yapılması
imkanının sağlandığı, ancak bu ek ödemeden
Başbakanlığa bağlı ve benzer fonksiyonlar ifa eden Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığında aynı statüdeki personel yararlandırılamadığı, aynı
statüde istihdam edilen personel arasındaki
ücret farklılıklarının giderilmesi amacıyla DPT'de 657 sayılı Kanun hükümlerine
tabi olup sözleşmesiz olarak istihdam olunan personele Hazine ve Dış Ticaret
Müsteşarlıklarında çalışan emsali personele ödenen miktarda ek ödeme
yapılmasına yönelik bir düzenlemenin 540
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 31 inci maddesine son fıkra olarak
eklenmesiyle ilgili çerçeve maddenin 5 inci madde olarak metne eklenmesi ve
müteakip madde numaralarının teselsül ettirilmesi suretiyle,
- Müsteşarlık ana hizmet
birimlerinde, en az dört yıllık yükseköğrenim kurumlarından mezun olduktan
sonra ana hizmet birimlerinin planlama uzmanlığı gerektiren işlerinde çalışan
sözleşmeli personel, planlama uzmanları
ile aynı niteliğe sahip olmalarına ve aynı işi yapmalarına rağmen emeklilik
yönünden aynı imkanlara sahip olamamaları ve
emekliliklerinde hak kaybına uğramaları dikkate alınarak DPT
Müsteşarlığının ana hizmet birimlerinde en az 15 yıl süreyle planlama uzmanlığı
gerektiren işlerde çalışanların, emeklilik yönünden uzmanların tabi oldukları
sisteme göre emekli olmalarına imkan veren
bir düzenlemenin, 540 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnameye geçici 7 nci
madde olarak eklenmesiyle ilgili
çerçeve maddenin 6 ncı madde olarak metne eklenmesi ve müteakip madde
numaralarının teselsül ettirilmesi suretiyle,
- 5 inci maddesi; anlama
açıklık kazandırılması amacıyla redaksiyona tabi tutulması ve madde numarasının
7 olarak değiştirilmesi suretiyle,
- Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 6 ncı ve 7 nci
maddeleri ise 8 ve 9 uncu maddeler olarak aynen,
kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Sait Açba |
M. Altan
Karapaşaoğlu |
Sabahattin
Yıldız |
|
|
Afyonkarahisar |
Bursa |
Muş |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Halil
Aydoğan |
Mehmet
Zekai Özcan |
A. Kemal
Deveciler |
|
|
Afyonkarahisar |
Ankara |
Balıkesir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Osman
Sali |
Osman
Nuri Filiz |
Alaattin
Büyükkaya |
|
|
Balıkesir |
Denizli |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
A. Kemal
Kumkumoğlu |
Kemal
Kılıçdaroğlu |
M.
Mustafa Açıkalın |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Bülent
Baratalı |
Fazıl
Karaman |
Y.
Selahattin Beyribey |
|
|
İzmir |
İzmir |
Kars |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa
Elitaş |
Taner
Yıldız |
Mikail
Arslan |
|
|
Kayseri |
Kayseri |
Kırşehir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Muzaffer
Baştopçu |
Hasan
Fehmi Kinay |
Muharrem
Doğan |
|
|
Kocaeli |
Kütahya |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Özyürek |
Gürol
Ergin |
O. Seyfi
Terzibaşoğlu |
|
|
Mersin |
Muğla |
Muğla |
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman
Seyfi |
Cemal
Uysal |
Kazım Türkmen |
|
|
Nevşehir |
Ordu |
Ordu |
|
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
İmdat
Sütlüoğlu |
Musa
Uzunkaya |
Sabahattin
Cevheri |
|
|
Rize |
Samsun |
Şanlıurfa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. Ergun
Dağcıoğlu |
Enis
Tütüncü |
M.
Akif Hamzaçebi |
|
|
Tokat |
Tekirdağ |
Trabzon |
DENİZLİ MİLLETVEKİLİ OSMAN NURİ FİLİZ İLE BALIKESİR MİLLETVEKİLİ
ALİ
OSMAN SALİ’NİN TEKLİFİ
DEVLET PLANLAMA
TEŞKİLATI KURULUŞ VE GÖREVLERİ HAKKINDA
KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
MADDE 1.- 19.6.1994 tarihli ve 540 sayılı Devlet Planlama
Teşkilatı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci
maddesine aşağıdaki bent eklenmiştir.
“m) Bilgi toplumuna ilişkin politika, hedef ve stratejileri
hazırlamak ve Hükümete teklif etmek, bu alanda kamu kurumları, sivil toplum
kuruluşları ve özel sektör arasındaki koordinasyonu sağlamak ve uygulamayı
etkin bir biçimde yönlendirmek.”
MADDE 2.- 540 sayılı Devlet Planlama Teşkilatı Kuruluş ve
Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin 9 uncu maddesinin (h) bendinde ve bu Kanun Hükmünde
Kararnameye ekli (1) sayılı cetvelin ana hizmet birimleri bölümünde yer alan
“Yönetim Bilgi Merkezi Dairesi Başkanlığı” ibaresi “Bilgi Toplumu Genel
Müdürlüğü” olarak değiştirilmiş ve aynı cetvelin yardımcı birimler bölümüne
“Yayın ve Temsil Dairesi Başkanlığı” ibaresinden sonra gelmek üzere “Yönetim
Bilgi Merkezi Dairesi Başkanlığı” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 3.- 540 sayılı Devlet Planlama Teşkilatı Kuruluş ve
Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 17 nci maddesi başlığı ile
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğü
Madde 17.- Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğü; bilgi toplumu
stratejisi, hedef ve politikalarının belirlenmesi amacıyla çalışma ve
araştırmalar yapmak veya yaptırmak, bilgi toplumunun gerektirdiği idarî,
teknik, hukukî ve sosyal altyapının oluşturulması ve geliştirilmesi konularında
çalışmalar yapmak veya yaptırmak, kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları
arasında gerekli koordinasyonu sağlamak, kamuda etkinlik, şeffaflık ve
katılımcılığın artırılması amacıyla kamu hizmetlerinin elektronik sunumuna
ilişkin proje geliştirmek, yatırım ve uygulamaları etkin bir biçimde yürütmek
veya yürütülmesini sağlamak, koordine etmek ve yönlendirmek, Hükümetin
uygulamaya koyacağı bilgi ve iletişim teknolojileri politikalarının
belirlenmesine katkıda bulunmak, bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımının
yaygınlaştırılması, sayısal içeriğin geliştirilmesi, bilgi güvenliğinin
sağlanması ve güvenli bir iletişim altyapısının oluşturulması konularında
çalışmalar yapmak ve yapılan çalışmaları koordine etmek, görev alanına giren konularda
araştırma ve inceleme yapmak veya yaptırmak, bu konularda toplumun tüm
kesimlerinin bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesine yönelik faaliyetlerde
bulunmak, Avrupa Birliğinin bilgi toplumuna ilişkin girişim ve programlarının
yurtiçi koordinasyonunu yürütmek ve uluslararası kuruluşlarla temas ve
müzakerelere iştirak etmekle görevlidir.
Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğünde kadro karşılık
gösterilmeksizin en çok 10 kişi sözleşmeli olarak istihdam edilebilir. Bu
şekilde istihdam edilecek personelde;
1) Asgari dört yıllık yüksek öğrenim kurumlarından veya
bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğrenim kurumlarından mezun
olmak,
2) Bilgi toplumuna ilişkin alanlarda veya kendi ihtisas
alanında yeterli bilgi birikimi ve uzmanlığı haiz olarak asgari beş yıl süreyle
kamu ya da özel sektörde çalışmış bulunmak,
3) Kamu Personeli Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavında
İngilizce veya Fransızca dillerinde asgari (B) düzeyinde puan almış olmak veya
yabancı dil bilgisi yeterliğini buna denkliği Müsteşarlıkça kabul edilen başka
bir sınav sonuç belgesiyle tevsik etmek,
4) Yaş ve sınav şartı hariç olmak üzere 657 sayılı Kanun
hükümlerine göre devlet memurları için aranan genel nitelikleri taşımak,
şartları aranır.
Bu madde kapsamında çalıştırılacak personelin seçiminde ve
görevlendirilmesinde sözleşmeli personelin seçilmesine dair Müsteşarlık
yönetmeliğindeki usul ve esaslar, bunların ücret ve benzeri her türlü mali ve
sosyal haklarıyla çalışma şartları konusunda da Müsteşarlıkta sözleşmeli
personel istihdamına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı hükümleri uygulanır. Bu
personel Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğü dışındaki Teşkilat birimlerinde
çalıştırılamaz.”
MADDE 4.- 540 sayılı Devlet Planlama Teşkilatı Kuruluş ve
Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 22 nci maddesinin birinci
fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Müsteşarlığın bilgisayar sistemlerinin kurulması,
geliştirilmesi ve kullanılması için gerekli tedbirlerin alınması, bilgi işlem
ve iletişim hizmetlerinin etkin olarak yürütülmesi, elektronik devlet
uygulamalarının Müsteşarlık bünyesinde geliştirmesi, muhafazasında yarar
görülen bilgi ve belgelerin elektronik ortamlara aktarılması ve arşivlenmesi
gibi destek hizmetleri Yönetim Bilgi Merkezi Dairesi Başkanlığınca yerine getirilir.”
MADDE 5.- Ekli (1) sayılı listedeki kadrolar iptal edilmiş ve bunların yerine ekli (2)
sayılı listedeki kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye
ekli (I) sayılı cetvelin Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı bölümüne ilave
edilmiştir.
MADDE 6.- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 7.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
DEVLET PLANLAMA
TEŞKİLATI KURULUŞ VE GÖREVLERİ HAKKINDA
KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
MADDE 1.- 19.6.1994 tarihli ve 540 sayılı Devlet Planlama
Teşkilatı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci
maddesine aşağıdaki bent eklenmiştir.
"l) Bilgi toplumuna ilişkin politika, hedef ve
stratejileri hazırlamak ve Hükümete teklif etmek, bu alanda kamu kurumları,
sivil toplum kuruluşları ve özel sektör arasındaki koordinasyonu sağlamak ve
uygulamayı etkin bir biçimde yönlendirmek."
MADDE 2.- Devlet Planlama Teşkilatı Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 9 uncu maddesinin (h) bendinde ve bu Kanun
Hükmünde Kararnameye ekli (1) sayılı cetvelin ana hizmet birimleri bölümünde
yer alan "Yönetim Bilgi Merkezi Dairesi Başkanlığı" ibaresi
"Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğü" olarak değiştirilmiş ve aynı cetvelin
yardımcı birimler bölümüne "Yayın ve Temsil Dairesi Başkanlığı"
ibaresinden sonra gelmek üzere "Yönetim Bilgi Merkezi Dairesi
Başkanlığı" ibaresi eklenmiştir.
MADDE 3.- Devlet Planlama Teşkilatı Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 17 nci maddesi başlığı ile birlikte
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğü
Madde 17.- Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğü; bilgi toplumu
stratejisi, hedef ve politikalarının belirlenmesi amacıyla çalışma ve
araştırmalar yapmak veya yaptırmak, bilgi toplumunun gerektirdiği idarî,
teknik, hukukî ve sosyal altyapının oluşturulması ve geliştirilmesi konularında
çalışmalar yapmak veya yaptırmak, kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları
arasında gerekli koordinasyonu sağlamak, kamuda etkinlik, şeffaflık ve
katılımcılığın artırılması amacıyla
kamu hizmetlerinin elektronik sunumuna ilişkin proje geliştirmek, yatırım ve
uygulamaları etkin bir biçimde yürütmek veya yürütülmesini sağlamak, koordine
etmek ve yönlendirmek, Hükümetin uygulamaya koyacağı bilgi ve iletişim
teknolojileri politikalarının belirlenmesine katkıda bulunmak, bilgi ve
iletişim teknolojileri kullanımının yaygınlaştırılması, sayısal içeriğin
geliştirilmesi, bilgi güvenliğinin sağlanması ve güvenli bir iletişim
altyapısının oluşturulması konularında çalışmalar yapmak ve yapılan çalışmaları
koordine etmek, görev alanına giren konularda araştırma ve inceleme yapmak veya
yaptırmak, bu konularda toplumun tüm kesimlerinin bilgilendirilmesi ve
bilinçlendirilmesine yönelik faaliyetlerde bulunmak, Avrupa Birliğinin bilgi
toplumuna ilişkin girişim ve programlarının yurtiçi koordinasyonunu yürütmek ve
uluslararası kuruluşlarla temas ve müzakerelere iştirak etmekle görevlidir.
Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğünde kadro karşılık
gösterilmeksizin en çok 10 kişi sözleşmeli olarak istihdam edilebilir. Bu
şekilde istihdam edilecek personelde;
1) Asgari dört yıllık yüksek öğrenim kurumlarından veya
bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğrenim kurumlarından mezun
olmak,
2) Bilgi toplumuna ilişkin alanlarda veya kendi ihtisas
alanında yeterli bilgi birikimi ve uzmanlığı haiz olarak asgari beş yıl süreyle
kamu ya da özel sektörde çalışmış bulunmak,
3) Kamu Personeli Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavında
İngilizce veya Fransızca dillerinde asgari (B) düzeyinde puan almış olmak veya
yabancı dil bilgi seviyesi buna denk
kabul edilen başka bir sınav sonuç belgesiyle tevsik etmek,
4) Yaş ve sınav şartı hariç olmak üzere 657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu hükümlerine göre devlet memurları için aranan genel nitelikleri taşımak,
şartları aranır.
Bu madde kapsamında çalıştırılacak personelin seçiminde ve
görevlendirilmesinde sözleşmeli personelin seçilmesine dair Müsteşarlık
yönetmeliğindeki usul ve esaslar, bunların ücret ve benzeri her türlü mali ve
sosyal haklarıyla çalışma şartları konusunda da Müsteşarlıkta sözleşmeli
personel istihdamına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı hükümleri uygulanır. Bu
personel Bilgi Toplumu Genel Müdürlüğü dışındaki Teşkilat birimlerinde
çalıştırılamaz."
MADDE 4.- Devlet Planlama Teşkilatı Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 22 nci maddesine birinci fıkrasından sonra
gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Müsteşarlığın bilgisayar sistemlerinin kurulması,
geliştirilmesi ve kullanılması için gerekli tedbirlerin alınması, bilgi işlem
ve iletişim hizmetlerinin etkin olarak yürütülmesi, elektronik devlet
uygulamalarının Müsteşarlık bünyesinde geliştirmesi, muhafazasında yarar
görülen bilgi ve belgelerin elektronik ortamlara aktarılması ve arşivlenmesi
gibi destek hizmetleri Yönetim Bilgi Merkezi Dairesi Başkanlığınca yerine
getirilir."
MADDE 5.- Devlet Planlama Teşkilatı Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 31 inci maddesine aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
"9.12.1994 tarihli ve 4059 sayılı Hazine Müsteşarlığı
ile Dış Ticaret Müsteşarlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 22.12.1997
tarihli ve 4315 sayılı Kanunla değişik ek 1 inci maddesi hükümleri uyarınca bu
Müsteşarlıklarda çalışmakta olan personele yapılmakta olan ek ödemeler, Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı merkez kadrolarında fiilen çalışmakta olan ve
maaşlarını 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre almakta bulunan
emsali personele de (sözleşmeli personel hariç) aynı miktarlarda ödenir. Bu
ödemeler hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun aylıklara ilişkin
hükümleri uygulanır ve bunlardan damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve
kesinti yapılmaz. Bütçeden yapılacak bu ödemelerin usul, esas ve oranları
Devlet Planlama Teşkilatının bağlı olduğu Bakan ile Maliye Bakanı tarafından
müştereken belirlenir."
MADDE 6.- Devlet Planlama Teşkilatı Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"GEÇİCİ MADDE 7.- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığında görevli personelden; en az dört
yıllık yüksek öğrenim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt
dışındaki yüksek öğrenim kurumlarından mezun olduktan sonra, bu Kanun Hükmünde
Kararnamenin 34 üncü maddesine ve
28.7.1967 tarihli ve 933 sayılı Kalkınma Planının Uygulanması Esaslarına
Dair Kanun hükümlerine göre Müsteşarlığın ana hizmet birimlerinde ve planlama
uzmanlığı gerektiren işlerde fiilen 15 yıl süreyle sözleşmeli olarak çalışanlar
ile bu şekilde çalışırken daire başkanlığı veya müşavir kadrolarına
atananlardan Müsteşarlıkta en az 15 yıl süreyle çalışmış olanlar, emeklilik
yönünden planlama uzmanlığı statüsüne denk kabul edilirler. Bunların emekli
keseneğine esas aylıklarının hesabında, planlama uzmanları için öngörülmüş olan
ek gösterge, makam, görev ve diğer zam ve tazminatlar uygulanır. Bu personel
emekliye ayrıldığında planlama uzmanlarının yararlandığı tüm mali haklardan
aynen yararlanır. Bu statülerde görevli iken daha önce emekli olanlar da,
Müsteşarlığın ana hizmet birimlerinde ve planlama uzmanlığı gerektiren
işlerinde fiilen 15 yıl süreyle çalışmış olmaları kaydıyla, bu haklardan
yararlanırlar.
Birinci fıkrada belirtilen şartları taşıyan müsteşarlık
personelinden yasal emeklilik hakkını kazanmış ve kamu ve/veya özel sektörde
toplam 30 hizmet yılını doldurmuş olanlar bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren bir yıl içinde, emeklilik hakkını kazandığı halde 30 hizmet
yılını doldurmamış olanlar ise en geç 30 hizmet yılını dolduruncaya kadar
emeklilik talebinde bulunmadıkları takdirde bu maddede öngörülen haklardan
yararlanamazlar.
Birinci fıkrada belirtilen şartları taşıyan personelden
Müsteşarlıktaki hizmeti 15 yıldan az olanlar, bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihte asgari 10 yıldan beri ana hizmet birimlerinde ve planlama uzmanlığı
gerektiren işlerde çalışıyor olmaları ve belirtilen birimlerde ve işlerde en az
15 yıl süreyle fiilen çalışmış bulunmaları şartıyla, yasal emeklilik hakkını kazandıkları
tarihten itibaren 30 hizmet yılını dolduruncaya kadar emeklilik talebinde
bulundukları takdirde bu maddede öngörülen haklardan yararlanırlar.
Bu maddede geçen "planlama uzmanlığı gerektiren
işler" ifadesi sekreterlik, mütercimlik, çözümleyicilik, programcılık,
daktilografik ve bilgisayar işletmenliği ve benzeri destek hizmeti
niteliğindeki işleri kapsamaz."
MADDE 7.- Ekli (1) sayılı listedeki kadrolar iptal edilerek
190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I)
sayılı cetvelin Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı bölümünden
çıkarılmıştır. Ekli (2) sayılı listedeki kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı
Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı
cetvelin Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı bölümüne ilave edilmiştir.
MADDE 8.- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 9.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DENİZLİ MİLLETVEKİLİ OSMAN NURİ FİLİZ İLE BALIKESİR
MİLLETVEKİLİ
ALİ
OSMAN SALİ’NİN TEKLİF ETTİĞİ METNE EKLİ LİSTELER
(1)
SAYILI LİSTE
KURUMU: DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
TEŞKİLATI: MERKEZ
İPTAL
EDİLEN KADROLAR
|
|
|
KADRO |
SERBEST |
TUTULAN |
|
||||
|
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
KADRO |
KADRO |
TOPLAM |
||||
|
|
|
|
ADEDİ |
ADEDİ |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
GİH |
Genel
Müdür Yardımcısı |
1 |
2 |
- |
2 |
||||
|
GİH |
Planlama
Uzmanı |
1 |
2 |
- |
2 |
||||
|
GİH |
Kütüphaneci |
2 |
1 |
- |
1 |
||||
|
GİH |
Programcı |
5 |
2 |
- |
2 |
||||
|
GİH |
Memur |
5 |
8 |
- |
8 |
||||
|
GİH |
Sekreter |
5 |
9 |
- |
9 |
||||
|
GİH |
Bilgisayar
İşletmeni |
5 |
4 |
- |
4 |
||||
|
GİH |
Anbar
Memuru |
5 |
1 |
- |
1 |
||||
|
GİH |
Satınalma
Memuru |
5 |
1 |
- |
1 |
||||
|
GİH |
Şoför |
5 |
3 |
- |
3 |
||||
|
GİH |
Programcı |
6 |
1 |
- |
1 |
||||
|
GİH |
Sekreter |
6 |
7 |
- |
7 |
||||
|
GİH |
Santral
Memuru |
6 |
3 |
- |
3 |
||||
|
GİH |
Satınalma
Memuru |
7 |
1 |
- |
1 |
||||
|
THS |
Mühendis |
7 |
3 |
- |
3 |
||||
|
YHS |
Hizmetli |
5 |
4 |
- |
4 |
||||
|
YHS |
Bekçi |
5 |
2 |
- |
2 |
||||
|
YHS |
Hizmetli |
6 |
1 |
- |
1 |
||||
|
YHS |
Dağıtıcı |
7 |
1 |
- |
1 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
TOPLAM |
|
56 |
- |
56 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
||||
(2)
SAYILI LİSTE
KURUMU: DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
TEŞKİLATI: MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLAR
|
|
|
KADRO |
SERBEST |
TUTULAN |
|
|
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
KADRO |
KADRO |
TOPLAM |
|
|
|
|
ADEDİ |
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Bilgi
Toplumu Genel Müdürü |
1 |
1 |
- |
1 |
|
GİH |
Daire
Başkanı |
1 |
3 |
- |
3 |
|
GİH |
Şube
Müdürü |
1 |
3 |
- |
3 |
|
GİH |
Planlama
Uzman Yardımcısı |
8 |
15 |
- |
15 |
|
GİH |
Programcı |
8 |
2 |
- |
2 |
|
GİH |
Kütüphaneci |
8 |
1 |
- |
1 |
|
GİH |
Memur |
8 |
3 |
- |
3 |
|
GİH |
Sekreter |
9 |
3 |
- |
3 |
|
GİH |
Bilgisayar
İşletmeni |
9 |
3 |
- |
3 |
|
GİH |
Memur |
9 |
3 |
- |
3 |
|
GİH |
Programcı |
9 |
1 |
- |
1 |
|
GİH |
Sekreter |
10 |
7 |
- |
7 |
|
GİH |
Bilgisayar
İşletmeni |
10 |
1 |
- |
1 |
|
GİH |
Memur |
10 |
5 |
- |
5 |
|
THS |
Planlama
Uzman Yardımcısı |
8 |
5 |
- |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
56 |
- |
56 |
PLAN VE BÜTÇE
KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METNE EKLİ
LİSTELER
(1) SAYILI LİSTE :
Komisyonca aynen kabul edilmiştir
(2) SAYILI LİSTE :
Komisyonca aynen kabul edilmiştir