Dönem: 22 Yasama Yılı: 3
T.B.M.M. (S. Sayısı: 934)
Trabzon Milletvekili Cevdet Erdöl ile 2 Milletvekilinin;
Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu, Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma
Esaslarına Dair Kanun, Devlet Memurları Kanunu
ve Tababet ve
Şuabatı San’atlarının Tarzı
İcrasına Dair Kanun ile Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi ile
Sağlık, Aile,
Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Raporu (2/506)
Not: Teklif; Başkanlıkça Plan ve Bütçe ile Sağlık, Aile,
Çalışma ve Sosyal İşler komisyonlarına havale edilmiştir.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Sağlık Hizmetleri Temel
Kanunu, Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma Esaslarına Dair Kanun, Devlet
Memurları Kanunu ve Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun
ile Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifimiz ve gerekçesi ilişikte
sunulmuştur.
Gereğini arz ederiz.
Saygılarımızla.
Cevdet Erdöl Agah Kafkas Alim Tunç
Trabzon Çorum Uşak
GENEL GEREKÇE
Bilindiği üzere,
21.8.1981 tarihinde kabul edilen 2514 sayılı Bazı Sağlık Personelinin Devlet
Hizmeti Yükümlülüğüne Dair Kanun ile, tabip ve uzman tabiplere muhtelif
fasılalarla 24.7.2003 tarihine kadar Devlet hizmeti yükümlülüğü uygulanmıştır.
24.7.2003 tarihinde
yürürlüğe giren 4924 sayılı Kanun ile emsallerine göre daha yüksek ücret
ödenmek suretiyle söz1eşmeli statüde sağlık personeli çalıştırılması
öngörülerek 2514 sayılı Kanun yürürlükten kaldırılmış ve zorunlu çalıştırma
uygulamasına son verilmiştir.
Ancak, özendirilerek
gönüllü çalıştırma esasına dayanan 4924 sayılı Kanunun yaklaşık iki yıllık
uygulamasında diğer sağlık personelinde yeterli istihdam sağlanmakla birlikte,
uzman ve pratisyen hekim istihdamında istenen sonuç elde edilememiş ve ihtiyaç
karşılanamamıştır.
Nitekim, iki yıllık süre
içerisinde ilan edilen toplam 1081 sözleşmeli uzman tabip pozisyonuna 200 uzman
tabip yerleştirilebilmiş ve bunlardan 136'sı göreve başlamıştır. Pratisyen
tabiplerde kısmen başarı sağlanmakla beraber ihtiyaç tam olarak karşılanamamış,
aynı süre içerisinde ilan edilen 3524 sözleşmeli pratisyen tabip pozisyonuna
2191 kişi yerleşmiş ve bunlardan 1565 pratisyen tabip göreve başlamıştır. Aynı
dönemde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak hizmete alınan uzman
hekim sayısı 386, pratisyen hekim sayısı ise 855'tir. Oysaki, Devlet hizmeti
yükümlülüğünün uygulandığı 2002 yılında 1425 uzman hekim, 2735 pratisyen hekim
istihdamı sağlanmıştır. Bu durum göstermektedir ki, getirilen bütün teşvikler
ve özellikle hekim ihtiyacı had safhada olan kalkınmada öncelikli yörelerde
ödenen yüksek ücretler buralara yeterli talebin olmasını sağlayamamıştır.
Sağlıklı yaşama ve sağlık
hizmetine ulaşma hakkı insanın doğuştan sahip olduğu en temel haklardandır.
Kişinin ihtiyaç duyduğu tıbbi yardımı alamaması telafisi imkânsız sonuçlar
ortaya çıkarabilmektedir. Devletin sunmakla yükümlü olduğu sağlık hizmeti
mahiyeti gereği geciktirilemez, ertelenemez ve ikame edilemez niteliktedir.
Dolayısıyla, sağlık hizmetlerinin önem ve önceliği nedeniyle ihtiyaç duyulan
personelin istihdamı zorunluluk arz etmektedir.
Diğer taraftan,
Anayasanın 13 üncü maddesi temel hak ve hürriyetlerin özlerine dokunmaksızın
yalnızca Anayasanın ilgili maddelerinde belirtilen sebeplere bağlı olarak ve
kanunla sınırlanabileceğini öngörmüş; 18 inci maddesi ise hiç kimsenin zorla
çalıştırılamayacağını belirttikten sonra ülke ihtiyaçlarının zorunlu kıldığı alanlarda
vatandaşlık ödevi niteliğindeki çalışmaların zorla çalıştırma sayılmayacağı
belirtilmiştir.
Belirtilen sebeplerle,
istenilen seviyede sağlık hizmetlerinin sunulmasını teminen, ihtiyaç duyulan
uzman ve pratisyen tabip istihdamını sağlamak üzere özendirilmiş ve
kolaylaştırılmış Devlet hizmeti yükümlülüğü getirilmesi zarureti ortaya
çıkmıştır.
Bu teklifle öngörülen,
Devlet hizmeti yükümlülüğü daha öncekinden farklı nitelikte olup, yükümlülerin
kendi tercihiyle sözleşmeli pozisyonda çalışarak daha yüksek ücret alabilme
veya 657 sayılı Kanuna tabi olarak çalışabilme imkânı da bulunmaktadır. Keza,
yükümlülük süresi çalışılan yerin ekonomik ve sosyal gelişmişlik durumuna göre
farklı öngörülmüş ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı tarafından
hazırlanan İlçelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması esas alınmıştır.
Buna göre, altıncı grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerlerinde 200 günde
hizmet yükümlülüğü tamamlanırken, birinci grup ilçe merkezlerinde 500 gün
çalışılması gerekmektedir.
Diğer taraftan, bilindiği
üzere İl Sağlık Müdürlüğü, İl Sağlık Müdür Yardımcılığı, Başhekimlik ile
Başhekim Yardımcılığı görevleri, sağlık hizmetlerinin taşradaki sevk ve
idaresinde, Bakanlık politikalarının uygulanmasında son derece önemli ve kritik
görevlerdir. Dolayısıyla İl Sağlık Müdürlüğü, İl Sağlık Müdür Yardımcılığı,
Başhekimlik ile Başhekimlik Yardımcılığı görevlerinde bulunan personelin,
mesaisinin tamamını görevli oldukları kuruma hasretmeleri zaruri bulunmaktadır.
Bu suretle belirtilen görevlerde bulunan kimselerin mesleğini serbest icra
etmelerinden kaynaklanan problemler giderilecek ve hizmet verimi ile kalitesi
artacaktır. Bunun için İl Sağlık Müdürlüğü, İl Sağlık Müdür Yardımcılığı,
Başhekimlik ile Başhekim Yardımcılığı görevlerinde bulunanların serbest mesleki
faaliyette bulunmamaları gerekmektedir.
Özellikle, bazı kamu
kurumlarına ait sağlık birimlerinin Sağlık Bakanlığına devri ile birlikte 300
bin civarında personeli, 15 bin civarında sağlık kurum ve kuruluşu bulunan
Sağlık Bakanlığının mevcut kadrosuyla denetim hizmetlerini lâyıkıyla yerine
getirmesi mümkün olmadığından ve Müfettiş Yardımcısı alınması suretiyle
Müfettiş yetiştirilmesi de üç yıllık bir zamana ihtiyaç gösterdiğinden,
hizmetin aksamaması için bir yıl süre ile diğer Bakanlıklar ve Sosyal Sigortalar
Kurumu Başkanlığından Sağlık Bakanlığına naklen denetim elemanı atanması
gerekli bulunmaktadır.
Ayrıca, 657 sayılı Kanuna
tabi memur statüsündeki personel eliyle yürütülen sağlık hizmetlerinin, bütçe
imkânları ve yasal prosedürlerin katılığı sebebiyle hedeflenen ölçeklerde
sunulamaması, alternatif istihdam şekli olan çakılı sözleşmeli personel
uygulamasının başarılı bir şekilde devam etmekle birlikte, sözleşmeli personel
pozisyon sayısının sınırlı olması sebebiyle, özellikle kırsal kesimde sağlık hizmeti
sunumunun istenilen düzeye ulaşması amacıyla 657 sayılı Kanunun 86 ncı
maddesinin üçüncü fıkrasına, sağlık hizmetleri sınıfına dahil diğer personelin
de eklenmesi gerekli görülmektedir.
Diğer taraftan, sağlık
hizmetinin kesintisiz verilmesi gereken bir hizmet olması hasebiyle, sağlık
kurum ve kuruluşlarında nöbet hizmeti büyük önem arz etmektedir. Bilhassa tek
uzman veya tek personel olarak çalışan bir kişi her gün yirmi dört saat görevli
bulunmakta ve her çağrıya icabet etmek zorundadır. Anayasamıza göre angarya da
yasak olmasına rağmen icapçı nöbeti tutan sağlık personeline her hangi bir
ücret verilememektedir. Ayrıca halen yalnızca sağlık personeline nöbet ücreti
ödenebilmekte olup, sağlık kurum ve kuruluşlarında nöbet hizmeti gören
teknisyen, idari memur, şoför gibi diğer personele de nöbet ücreti
ödenememektedir. Bu sebeplerle, angarya çalıştırılmaması, eşitliğin ve adaletin
sağlanması için nöbet ücretinin icapçı nöbeti tutan personel ile sağlık
hizmetleri sınıfı dışındaki diğer personele de ödenmesi uygun görülmektedir.
Yine hasta ve yaralıların
hayatını idame ettirmesi veya sakatlıkların önlenmesi açısından ambulanslarda
çalışan acil tıp teknikerleri ile acil tıp teknisyenlerinin acil hastalık ve
yaralanma hallerinde olay yerinde veya ambulanslar ile bir sağlık kuruluşuna
getirilinceye kadar acil tıbbi yardım müdahalelerini yapması tıbbi bir
zorunluluktur. Bu nedenle eğitim sürecinin tamamı acil tıbbi yardım konusu olan
acil tıp teknisyenleri ve paramediklerinin ambulanslarda bulunan acil ilaç, gereç
ile temel yaşam desteği, kırık tespiti, şok ve koma gibi vakalarda hayati önem
taşıyan temel acil yardım müdahalelerini yapabilmesine imkân tanınması, ayrıca
daha önce Kanunda yer alamayan bu meslek grubunun tanımlanması açısından 1219
sayılı Kanunda değişiklik yapılmasına gerek duyulmuştur.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1.- Sağlık hizmeti
sunmakla görevli ve yükümlü olan kamunun uzman ve pratisyen hekim ihtiyacı
gönüllü çalışma ile karşılanamamış olduğundan dolayı, istenilen seviyede sağlık
hizmetlerinin sunulmasını teminen, ihtiyaç duyulan uzman ve pratisyen tabip
istihdamını sağlamak üzere özendirilmiş ve kolaylaştırılmış hizmet yükümlülüğü
getirilmesi zarureti ortaya çıkmıştır. Bu çerçevede getirilen Devlet hizmeti
yükümlülüğü ile, yükümlülerin kendi tercihiyle sözleşmeli pozisyonda çalışarak
daha yüksek ücret alabilme veya 657 sayılı Kanuna tabi olarak çalışabilme
imkânı sağlanmış olup, yükümlülük süresi ise çalışılan yerin ekonomik ve sosyal
gelişmişlik durumuna göre Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı tarafından
hazırlanan İlçelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması esas alınarak
belirlenmiştir. Buna göre, altıncı grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim
yerlerinde 200 günde hizmet yükümlülüğü tamamlanırken, birinci grup ilçe
merkezlerinde 500 gün çalışılması gerekmektedir.
Devlet hizmeti yükümlüsü
uzman ve pratisyen tabiplerin tespiti için eğitim kurumlarının mezunları
Bakanlığa bildirmesi ve bunların iki ay içerisinde atamalarının yapılması
öngörülmüştür. Hizmetin ifasını sağlamak üzere yükümlülüğünü tamamlamayan
tabiplerin mesleklerini icra etmeleri yasaklanmış ve Devlet hizmeti
yükümlülüğüne başlamayan veya tamamlamayanların yükümlülük süresinin asıl
süreyi geçmemek üzere gecikme süresi kadar arttırılacağı belirtilmiştir.
Ayrıca, Devlet hizmeti yükümlülüğüne başlamadan veya bitirmeden asistanlık
sınavına girilmesine imkân verilmiş, ancak birden fazla uzmanlık eğitimi için
Devlet hizmeti yükümlülüğünün tamamlanması şartı getirilmiştir.
Madde 2.- Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihte tıp fakültelerinde öğrenim görenler ile tıpta
uzmanlık ve yan dal uzmanlık eğitimi yapmakta olanlarında bu kanunun ek üçüncü
maddesi hükümlerine göre Devlet hizmeti yapmakla yükümlü oldukları hususu
düzenlenmektedir.
Madde 3.- İl Sağlık Müdürlüğü, İl Sağlık Müdür
Yardımcılığı Başhekimlik ile Başhekim Yardımcılığı görevlerinin, sağlık
hizmetlerinin taşradaki sevk ve idaresinde, Bakanlık politikalarının
uygulanmasında son derece önemli ve kritik görevler olmasından dolayı, bu
görevlerde bulunan personelin, mesaisinin tamamını görevli oldukları kuruma
hasretmeleri amacıyla, belirtilen görevlerde bulunan kimselerin serbest mesleki
faaliyette bulunmalarına son verilmesi için bu madde getirilmiştir.
Madde 4.- Halen 3 üncü maddede sayılan görevlerde
bulunanlardan mesleğini serbest olarak icra etmekte olanların durumlarını bu
düzenlemeye uydurmaları için de, geçici madde ile altı aylık bir süre
öngörülmüştür.
Madde 5.- Ülkemizdeki uzman tabip ve tabip
ihtiyacı ve bu ihtiyacı giderme önceliğine nazaran, verilen açıktan atama
izninin büyük oranda uzman tabip ve tabipler için kullanılacağı göz önüne
alınarak, diğer sağlık personeli ihtiyacının karşılanabilmesini teminen diğer
sağlık personelinin de vekil olarak istihdam edilebilme imkânı getirilmiştir.
Madde 6.- Sağlık kurum ve kuruluşlarında normal
mesai saatleri dışında, genel tatil günleri veya hafta sonu tatillerinde icapçı
nöbeti tutan sağlık personeli ile nöbet tutan diğer personele de nöbet ücreti
ödenmesi amaçlanmıştır.
Madde 7.- Sağlık Bakanlığınca belirlenecek şartlar
çerçevesinde acil vakalarda yapılacak müdahalelerin, bu hususta eğitim almış
acil tıp teknikeri ve acil tıp teknisyenleri tarafından da yapılabilmesine
ilişkin düzenlemeye gidilmiştir.
Madde 8.- Bazı kamu kurumlarına ait sağlık
birimlerinin Sağlık Bakanlığına devri ile birlikte 300 bin civarında personeli,
15 bin civarında sağlık kurum ve kuruluşu bulunan Sağlık Bakanlığının mevcut
kadrosuyla denetim hizmetlerini lâyıkıyla yerine getirilebilmesi ve hizmetin
aksamaması için bir yıl süre ile diğer Bakanlıklar ve Sosyal Sigortalar Kurumu
Başkanlığından Sağlık Bakanlığına naklen denetim elemanı atanması
amaçlanmıştır.
Madde 9.- Yürürlük maddesidir.
Madde 10.- Yürütme maddesidir.
Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Sağlık, Aile, Çalışma
ve
Sosyal İşler Komisyonu
Esas No.: 2/506 13.6.2005
Karar No.: 24
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
"Trabzon Milletvekili Cevdet Erdöl
ile 2 Milletvekilinin; Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu, Sağlık Personelinin
Tazminat ve Çalışma Esaslarına Dair Kanun, Devlet Memurları Kanunu ve Tababet
ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun ile Sağlık Bakanlığının
Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Teklifi" Başkanlığınızca 7.6.2005 tarihinde tali
komisyon olarak Plan ve Bütçe Komisyonuna, esas komisyon olarak Komisyonumuza
havale edilmiştir.
Komisyonumuz Teklifi 9.6.2005 tarihli 22 nci birleşiminde
gündemine almıştır. Sağlık Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Maliye
Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Devlet
Personel Başkanlığı, MEMUR-SEN, KAMU-SEN, KESK, BASK yetkilileri ve Türk
Tabipler Birliğinin katılımlarıyla Teklifi inceleyip görüşmüştür.
Teklif ile istenilen seviyede sağlık
hizmetlerinin sunulmasını teminen ihtiyaç duyulan uzman ve pratisyen tabip
istihdamını sağlamak üzere kolaylaştırılmış Devlet hizmeti yükümlülüğü
getirilmekte; il sağlık müdürlüğü, il sağlık müdür yardımcılığı, başhekimlik ve
başhekim yardımcılığı görevlerinde bulunan personelin mesaisinin tamamını
görevli oldukları kuruma hasretmeleri zarureti getirilmekte; denetim
hizmetlerinin yerine getirilebilmesi için bir yıl süreyle diğer bakanlıklar ve
Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığından Sağlık Bakanlığına naklen denetim
elemanı atanması öngörülmekte; sağlık kurum ve kuruluşlarında normal mesai
saatleri dışında, genel tatil günleri veya hafta sonu tatillerinde icapçı
nöbeti tutan sağlık personeli ile nöbet tutan diğer personele de nöbet ücreti
ödenmesi öngörülmekte ve Sağlık Bakanlığınca belirlenecek şartlar çerçevesinde
acil vakalarda yapılacak müdahalelerin, bu hususta eğitim almış acil tıp
teknikerleri ve acil tıp teknisyenleri tarafından da yapılabilmesine imkan
tanınmaktadır.
Teklifin tümü üzerinde yapılan
görüşmelerden sonra maddelerine geçilmesi oylanmış ve maddelerine geçilmesi
kabul edilmiştir.
Teklifin 1, 2, 3 üncü maddeleri
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Teklifin 4 üncü maddesi üzerinde verilen
bir önerge ile il sağlık müdürlüğü, il sağlık müdür yardımcılığı, başhekimlik
ve başhekim yardımcılığı görevini yürütenlerden mesleklerini serbest olarak
icra etmekte olanların bu faaliyetlerine son vermeleri veya bulundukları
görevden ayrılmaları için öngörülen altı aylık süre üç aya indirilmiştir.
Teklifin 5 inci maddesi üzerinde verilen
bir önerge ile boş bulunan kadrolara açıktan vekil olarak yapılacak atamaların
sadece ihtiyaç duyulan köy ve beldelerdeki ebe ve hemşireliklerle
sınırlandırılması amaçlanmış, madde önerge doğrultusunda kabul edilmiştir.
Teklifin 6 ncı maddesi icap nöbeti tutan
sağlık ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı personeline her bir izin suretiyle
karşılanamayan icap nöbeti saati için nöbet ücreti ödenmesi ve bu ödemelerin
Sağlık Bakanlığına bağlı sağlık kurumlarında döner sermaye bütçesinden ödenmesi
amacıyla verilen önerge ile Devlet
Memurları Kanununun ek 33 üncü maddesine fıkralar eklenmiştir.
Teklifin 7 nci maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
Teklifin 8 inci maddesi ile 181 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnameye geçici 10 uncu madde eklenirken "muhasebat kontrolörü"
ibaresinden sonra "veya bütçe kontrolörü" ibaresinin eklenmesini
ve "baş kontrolör" ibaresinin
"muhasebat baş kontrolörü veya bütçe baş kontrolörü" olarak
değiştirilmesini öngören bir önerge kabul edilmiş, Kamu Mali Yönetimi Kontrol
Kanununun uygulanmasında deneyim sahibi bütçe kontrolörlerinin de Sağlık
Bakanlığı Teftiş Kuruluna geçişlerinin sağlanması amaçlanmıştır.
Teklifin yürürlük ve yürütmeye ilişkin
olan 9 ve 10 uncu maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere saygıyla arz olunur.
Başkan Başkanvekili Kâtip
Cevdet Erdöl Nevzat Doğan Mehmet
Kılıç
Trabzon Kocaeli Konya
Üye Üye Üye
Ahmet Yaşar Muzaffer R. Kurtulmuşoğlu Remziye Öztoprak
Aksaray Ankara Ankara
(İmzada bulunamadı) (Muhalifim,
muhalefet şerhi ektedir.)
Üye Üye Üye
Osman Akman Turhan Çömez Şerif
Birinç
Antalya Balıkesir Bursa
Üye Üye Üye
Agah Kafkas İrfan Rıza Yazıcıoğlu Lokman Ayva
Çorum Diyarbakır İstanbul
Üye Üye Üye
İzzet Çetin Hüseyin Tanrıverdi Ali Arslan
Kocaeli Manisa Muğla
(Muhalifim, muhalefet şerhi ektedir) (Muhalifim,
muhalefet şerhi ektedir)
Üye Üye Üye
Medeni Yılmaz İdris Sami Tandoğdu Alim Tunç
Muş Ordu Uşak
MUHALEFET ŞERHİ
Sağlık Hizmetleri Temel
Kanunu, Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma Esaslarına Dair Kanun, Devlet
Memurları Kanunu ve Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun
ile Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi ile iki yıl (22 ay) önce
memnuniyet ifadeleriyle kaldırılan ‘Mecburi Hizmet’ yeniden gündeme getirilmek
istenmektedir. Yasa Teklifinin gerekçesinde de belirtildiği gibi son iki yıllık
süre içerisinde toplam 1081 sözleşmeli uzman tabip pozisyonuna 200 uzman tabip
yerleştirilmiş ve bunlardan 136’sı göreve başlamıştır. Pratisyen tabiplerde
aynı dönemde 3524 pozisyona 2191 kişi yerleşmiş ve bunlardan 1565 pratisyen
tabip göreve başlamıştır. Aynı dönemde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa
tâbi olarak hizmete alınan uzman hekim sayısı 386, pratisyen hekim sayısı ise
855’tir.
Görülmektedir ki;
hekimler yalnızca ekonomik nedenlerle değil, iş ve gelecek güvencesi nedeniyle
sözleşmeli çalışmaya rağbet etmemişlerdir.
Çözüm; deneme yanılma
yoluyla yönetim modelinin terk edilerek özlük hakları geliştirilmiş (mahrumiyet
ikramiyesi, özel meslek risk tazminatı, vb.) devlet memurluğu kanununa tâbi bir
hekim istihdam modelidir.
Dr. Ali Arslan Dr. Muzaffer Kurtulmuşoğlu İzzet Çetin
Muğla Ankara Kocaeli
TRABZON
MİLLETVEKİLİ CEVDET ERDÖL İLE 2 MİLLETVEKİLİNİN TEKLİFİ
SAĞLIK HİZMETLERİ TEMEL KANUNU, SAĞLIK
PERSONELİNİN TAZMİNAT VE ÇALIŞMA ESASLARINA DAİR KANUN, DEVLET MEMURLARI KANUNU
VE TABABET VE ŞUABATI SANATLARININ TARZI İCRASINA DAİR KANUN İLE SAĞLIK
BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE
DEGİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
TEKLİFİ
MADDE 1.- 7.5.1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri
Temel Kanununa aşağıdaki ek maddeler eklenmiştir.
EK MADDE 3.- İlgili mevzuata göre yurt içinde veya yurt
dışında öğrenimlerini tamamlayarak tabip, uzman tabip ve yan dal uzmanlık
eğitimini tamamlayarak uzman tabip unvanını kazananlar, her eğitimleri için
ayrı ayrı olmak kaydı ile, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı tarafından
hazırlanan İlçelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralamasında yer alan;
Altıncı grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerlerinde
200,
Beşinci grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerleri ile
altıncı grup ilçe merkezlerinde 250,
Dördüncü grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerleri ile
beşinci grup ilçe merkezlerinde 300,
Üçüncü grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerleri ile
dördüncü grup ilçe merkezlerinde 350,
İkinci grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerleri ile
üçüncü grup ilçe merkezlerinde 400,
Birinci grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerleri ile
ikinci grup ilçe merkezlerinde 450,
Birinci grup ilçe merkezlerinde 500, gün, Sağlık Bakanlığı
veya Sağlık Bakanlığınca uygun görülen diğer kuruluşlarda Devlet memuru veya
ilgililerin talebi halinde 10.07.2003
tarihli ve 4924 sayılı Kanuna tabi sözleşmeli sağlık personeli olarak Devlet
hizmeti yapmakla yükümlüdürler. Bu süreler ihtiyaca göre Sağlık Bakanlığının
teklifi üzerine Bakanlar Kurulu Kararı ile kısaltılabilir. Sürelerin hesabında
fiilen çalışma esas olup, hafta sonu ve resmi tatil günleri fiili çalışmadan
sayılır. Yıllık, mazeret ve hastalık izinli geçirilen günler ise yükümlülük
süresine ilave edilir.
Türk Silahlı Kuvvetlerinde veya yurt dışında kendi nam ve
hesabına okuyarak Devletten öğrenci dövizi almadan tıp, tıpta uzmanlık veya yan
dal uzmanlık öğrenimlerini tamamlayanlar Devlet hizmeti yükümlülüğüne tabi
değildir. Ancak; Türk Silahlı Kuvvetlerinde iki yıl görev yapmadan ayrılanlara
da bu madde hükümleri uygulanır. Türk Silahlı Kuvvetleri hariç, herhangi bir
kamu kurum veya kuruluşu adına öğrenim gören personelin bu Kanun hükümleri
gereği yapacağı Devlet hizmeti yükümlülüğü, mecburi hizmet süresinden düşülür.
EK MADDE 4.- Tıp fakülteleri dekanlıkları ve eğitim
hastaneleri baştabiplikleri mezun olan veya uzmanlık ve yan dal uzmanlık öğrenimini
tamamlayan tabip ve uzman tabiplerin isim ve adreslerini 15 gün içinde Sağlık
Bakanlığına bildirmekle yükümlüdürler.
Diploma ve uzmanlık belgelerinin Sağlık Bakanlığınca tescil
işlemlerini müteakip en geç 2 ay içerisinde, Devlet hizmeti yükümlülüğü olan
personel, atama yerleri ve atama işlemine ilişkin süreç internet sayfasında
ilan edilir. Bu ilan tebligat yerine geçer.
Eş durumu ve sağlık mazereti nedeniyle yapılacak atamalar
hariç personelin görev yerleri, tercih hakkı verilmek sureti ile, kurayla
belirlenir. Atama sonuçlarının internet sayfasında ilanını müteakip, gerekli
hallerde belgelerini tamamlamak üzere ilgili personele 20 gün süre verilir.
Devlet hizmeti yükümlülük süresi, personelin atandığı yerde göreve katılması
ile başlar. Belge ile ispatı mümkün zorunlu sebepler olmaksızın süresi içinde
göreve başlamayanlar ile, başladıktan sonra ayrılanların görev yapmadıkları gün
sayısı devlet hizmeti yükümlülük süresine ilave edilir. Ancak ilave edilen
süre, atama yerine göre belirlenen asıl süreden fazla olamaz.
Devlet hizmeti yükümlülüğü kapsamındaki personel, bu
görevlerini tamamlamadan mesleklerini icra edemezler.
EK MADDE 5.- Tabipler Devlet hizmeti yükümlülüklerine
başlamadan veya tamamlamadan asistanlık veya yan dal asistanlık sınavlarına
katılabilir ve uzmanlık eğitimine başlayabilirler. Eksik kalan Devlet hizmeti
yükümlülüklerini, uzman tabip veya yan dal uzmanı olarak yapacakları Devlet
hizmeti yükümlülüğüne ilave etmek suretiyle yerine getirirler. Ancak, birden
fazla uzmanlık veya yan dal uzmanlık eğitimine başlanabilmesi için Devlet
hizmeti yükümlülüğünün tamamlanması şarttır.
Asistanlık, uzmanlık ve yan dal uzmanlık eğitimi ile
askerlikte geçen süreler Devlet hizmeti yükümlülüğünden sayılmaz.
EK MADDE 6.- Devlet hizmeti yükümlülüğünü yapmakta olan
personel, mazeret ve zorunlu haller dışında başka yere atanamaz. Ancak deprem
gibi olağanüstü hallerde geçici olarak bir ayı aşmamak üzere
görevlendirilebilir. Mazeret, zorunluluk halleri veya tabip iken eksik kalan
yükümlülüğünü uzman tabip olarak tamamlama gibi nedenlerle başka yere atanan
personelin kalan yükümlülük süreleri, eski ve yeni görev yeri hizmet
sürelerinin oranına göre belirlenir.
Sözleşmeli sağlık personeli olarak Devlet hizmeti
yükümlülüklerini yerine getiren personelden sözleşmesi feshedilenler
yükümlülüklerinin geri kalan kısmını Devlet memuru olarak tamamlarlar.
Devlet hizmeti yükümlülüğü kapsamında yapılacak atamalar
açıktan atama sayısına dahil edilmez.
Devlet memuru veya sözleşmeli sağlık personeli olarak Devlet
hizmeti yükümlülüğünü tamamlayanlar, talepleri halinde sürelerle ilgili
sınırlamalara tabi olmaksızın ilgili mevzuata göre kurum içi veya kurumlar
arası naklen veya açıktan atamaya hak kazanırlar.
Devlet hizmeti yükümlüsü personel, bu Kanun hükümleri
dışında genel hükümlere ve ilgili Kurum mevzuatına tabidir.
MADDE 2.- Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa aşağıdaki Geçici
Madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 6.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte tıp
fakültelerinde öğrenim görenler ile tıpta uzmanlık ve yan dal uzmanlık eğitimi
yapmakta olanlar bu Kanunun ek 3 üncü maddesi hükümlerine göre Devlet hizmeti
yapmakla yükümlüdürler.
MADDE 3.- 31.12.1980 tarihli ve 2368 sayılı Sağlık
Personelinin Tazminat ve Çalışma Esaslarına Dair Kanunun 4 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Madde 4.- 1 inci madde kapsamına giren personelden, İl
Sağlık Müdürlüğü, İl Sağlık Müdür Yardımcılığı, Başhekimlik ve Başhekim
Yardımcılığı görevini yürütenler hariç olmak üzere özel kanunlarına göre meslek
ve sanatlarını serbest olarak icra etme hak ve yetkisine sahip olanlar
istedikleri takdirde, birinci maddede ön öngörülen tazminat hakkından
yararlanmamak şartı ile serbest olarak çalışabilirler. Bunlara iş güçlüğü, iş
riski ve teminindeki güçlük zamları veya bu mahiyetteki zamlar ödenmez.
MADDE 4.- Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma Esaslarına
Dair Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 1.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte İl
Sağlık Müdürlüğü, İl Sağlık Müdür Yardımcılığı, Başhekimlik ve Başhekim
Yardımcılığı görevini yürütenlerden mesleklerini serbest olarak icra etmekte
olanlar, bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren 6 ay içinde serbest meslek
faaliyetlerine son vermek veya bulundukları görevlerden ayrılmak zorundadırlar.
MADDE 5.- 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 86 ncı maddesinin üçüncü fıkrasına "eczacılık" ibaresinden
sonra gelmek üzere "sağlık hizmetleri sınıfına dahil diğer personel"
ibaresi eklenmiştir.
MADDE6.- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ek 33 üncü
maddesinin birinci fıkrasının birinci paragrafı aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
Sağlık kurum ve kuruluşlarında normal mesai saatleri
dışında, genel tatil günleri veya hafta sonu tatillerinde normal, acil, branş
veya icap nöbeti tutarak bu nöbet karşılığında kurumunca izin kullandırılmayan
kurum personeline her bir izin suretiyle karşılanamayan nöbet saati için
aşağıda gösterilen gösterge rakamlarının aylık kat sayısı ile çarpılması sonucu
bulunacak tutarda nöbet ücreti ödenir. Ancak ayda 80 saatten fazlası için ödeme
yapılmaz. Bu ücret damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi
tutulmaz.
MADDE 7.- 11.4.1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve
Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunun 3 üncü maddesinin birinci
fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Acil tıbbî yardım ve bakım ile sınırlı kalmak ve
Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmeliğinde belirtilmek kaydıyla acil tıp
teknikerleri ile acil tıp teknisyenleri hastaya müdahale edebilir, bu hususta
lazım gelen iş ve işlemleri yapabilirler. Hastane öncesi acil tıbbi yardım
veren personel özel tip kıyafet giyer."
MADDE 8.- 13.12.1983 tarihli ve 181 sayılı Sağlık
Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 10.- Bakanlıklar ve Sosyal Sigortalar Kurumu
Başkanlığında müfettiş ve Maliye Bakanlığında muhasebat kontrolörü unvanını
ihraz edenler Sağlık Bakanlığı müfettişliği kadrolarına, aynı kurumlarda
başmüfettiş ve baş kontrolör unvanını ihraz edenler ise Sağlık Bakanlığı başmüfettişliği
kadrolarına, 18.07.1990 tarihli ve 90/671 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile
yürürlüğe konulan Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Tüzüğünde belirlenen öğrenim
şartını taşımaları kaydıyla bir yıl içinde naklen atanabilirler.
MADDE 9.- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 10.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER KOMİSYONUNUN KABUL
ETTİĞİ METİN
SAĞLIK
HİZMETLERİ TEMEL KANUNU, SAĞLIK PERSONELİNİN TAZMİNAT VE ÇALIŞMA ESASLARINA
DAİR KANUN, DEVLET MEMURLARI KANUNU VE TABABET VE ŞUABATI SAN'ATLARININ TARZI
İCRASINA DAİR KANUN İLE SAĞLIK BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA
KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ
MADDE 1.- 7.5.1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri
Temel Kanununa aşağıdaki ek maddeler eklenmiştir.
EK MADDE 3.- İlgili mevzuata göre yurt içinde veya yurt
dışında öğrenimlerini tamamlayarak tabip, uzman tabip ve yan dal uzmanlık
eğitimini tamamlayarak uzman tabip unvanını kazananlar, her eğitimleri için
ayrı ayrı olmak kaydı ile, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı tarafından
hazırlanan İlçelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralamasında yer alan;
Altıncı grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerlerinde
200,
Beşinci grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerleri ile
altıncı grup ilçe merkezlerinde 250,
Dördüncü grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerleri ile
beşinci grup ilçe merkezlerinde 300,
Üçüncü grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerleri ile
dördüncü grup ilçe merkezlerinde 350,
İkinci grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerleri ile
üçüncü grup ilçe merkezlerinde 400,
Birinci grup ilçe merkezlerine bağlı yerleşim yerleri ile
ikinci grup ilçe merkezlerinde 450,
Birinci grup ilçe merkezlerinde 500,
Gün, Sağlık Bakanlığı veya Sağlık Bakanlığınca uygun görülen
diğer kuruluşlarda Devlet memuru veya ilgililerin talebi halinde 10.7.2003
tarihli ve 4924 sayılı Kanuna tabi sözleşmeli sağlık personeli olarak Devlet
hizmeti yapmakla yükümlüdürler. Bu süreler ihtiyaca göre Sağlık Bakanlığının teklifi
üzerine Bakanlar Kurulu Kararı ile kısaltılabilir. Sürelerin hesabında fiilen
çalışma esas olup, hafta sonu ve resmi tatil günleri fiili çalışmadan sayılır.
Yıllık, mazeret ve hastalık izinli geçirilen günler ise yükümlülük süresine
ilave edilir.
Türk Silahlı Kuvvetlerinde veya yurt dışında kendi nam ve
hesabına okuyarak Devletten öğrenci dövizi almadan tıp, tıpta uzmanlık veya yan
dal uzmanlık öğrenimlerini tamamlayanlar Devlet hizmeti yükümlülüğüne tabi
değildir. Ancak; Türk Silahlı Kuvvetlerinde iki yıl görev yapmadan ayrılanlara
da bu madde hükümleri uygulanır. Türk Silahlı Kuvvetleri hariç, herhangi bir
kamu kurum veya kuruluşu adına öğrenim gören personelin bu Kanun hükümleri
gereği yapacağı Devlet hizmeti yükümlülüğü, mecburi hizmet süresinden düşülür.
EK MADDE 4.- Tıp fakülteleri dekanlıkları ve eğitim
hastaneleri baştabiplikleri mezun olan veya uzmanlık ve yan dal uzmanlık
öğrenimini tamamlayan tabip ve uzman tabiplerin isim ve adreslerini onbeş gün
içinde Sağlık Bakanlığına bildirmekle yükümlüdürler. Diploma ve uzmanlık
belgelerinin Sağlık Bakanlığınca tescil işlemlerini müteakip en geç iki ay
içerisinde, Devlet hizmeti yükümlülüğü olan personel, atama yerleri ve atama
işlemine ilişkin süreç internet sayfasında ilan edilir. Bu ilan tebligat yerine
geçer.
Eş durumu ve sağlık mazereti nedeniyle yapılacak atamalar
hariç personelin görev yerleri, tercih hakkı verilmek sureti ile, kurayla
belirlenir. Atama sonuçlarının internet sayfasında ilanını müteakip, gerekli
hallerde belgelerini tamamlamak üzere ilgili personele yirmi gün süre verilir.
Devlet hizmeti yükümlülük süresi, personelin atandığı yerde göreve katılması
ile başlar. Belge ile ispatı mümkün zorunlu sebepler olmaksızın süresi içinde
göreve başlamayanlar ile, başladıktan sonra ayrılanların görev yapmadıkları gün
sayısı Devlet hizmeti yükümlülük süresine ilave edilir. Ancak ilave edilen
süre, atama yerine göre belirlenen asıl süreden fazla olamaz.
Devlet hizmeti yükümlülüğü kapsamındaki personel, bu
görevlerini tamamlamadan mesleklerini icra edemezler.
EK MADDE 5.- Tabipler Devlet hizmeti yükümlülüklerine
başlamadan veya tamamlamadan asistanlık veya yan dal asistanlık sınavlarına
katılabilir ve uzmanlık eğitimine başlayabilirler. Eksik kalan Devlet hizmeti
yükümlülüklerini, uzman tabip veya yan dal uzmanı olarak yapacakları Devlet
hizmeti yükümlülüğüne ilave etmek suretiyle yerine getirirler. Ancak, birden
fazla uzmanlık veya yan dal uzmanlık eğitimine başlanabilmesi için Devlet
hizmeti yükümlülüğünün tamamlanması şarttır.
Asistanlık, uzmanlık ve yan dal uzmanlık eğitimi ile
askerlikte geçen süreler Devlet hizmeti yükümlülüğünden sayılmaz.
EK MADDE 6.- Devlet hizmeti yükümlülüğünü yapmakta olan
personel, mazeret ve zorunlu haller dışında başka yere atanamaz. Ancak deprem
gibi olağanüstü hallerde geçici olarak bir ayı aşmamak üzere
görevlendirilebilir. Mazeret, zorunluluk halleri veya tabip iken eksik kalan
yükümlülüğünü uzman tabip olarak tamamlama gibi nedenlerle başka yere atanan
personelin kalan yükümlülük süreleri, eski ve yeni görev yeri hizmet
sürelerinin oranına göre belirlenir.
Sözleşmeli sağlık personeli olarak Devlet hizmeti
yükümlülüklerini yerine getiren personelden sözleşmesi feshedilenler,
yükümlülüklerinin geri kalan kısmını Devlet memuru olarak tamamlarlar.
Devlet hizmeti yükümlülüğü kapsamında yapılacak atamalar
açıktan atama sayısına dahil edilmez.
Devlet memuru veya sözleşmeli sağlık personeli olarak Devlet
hizmeti yükümlülüğünü tamamlayanlar, talepleri halinde sürelerle ilgili
sınırlamalara tabi olmaksızın ilgili mevzuata göre kurum içi veya kurumlar
arası naklen veya açıktan atamaya hak kazanırlar.
Devlet hizmeti yükümlüsü personel, bu Kanun hükümleri
dışında genel hükümlere ve ilgili Kurum mevzuatına tabidir.
MADDE 2.- Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa aşağıdaki Geçici
Madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 6.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte tıp
fakültelerinde öğrenim görenler ile tıpta uzmanlık ve yan dal uzmanlık eğitimi
yapmakta olanlar bu Kanunun ek 3 üncü maddesi hükümlerine göre Devlet hizmeti
yapmakla yükümlüdürler.
MADDE 3.- 31.12.1980 tarihli ve 2368 sayılı Sağlık
Personelinin Tazminat ve Çalışma
Esaslarına Dair Kanunun 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Madde 4.- 1 inci madde kapsamına giren personelden, il
sağlık müdürlüğü, il sağlık müdür yardımcılığı, başhekimlik ve başhekim yardımcılığı görevini yürütenler hariç
olmak üzere özel kanunlarına göre meslek ve sanatlarını serbest olarak icra etme hak ve yetkisine sahip olanlar
istedikleri takdirde, 1 inci maddede öngörülen tazminat hakkından yararlanmamak
şartı ile serbest olarak çalışabilirler. Bunlara iş güçlüğü, iş riski ve
teminindeki güçlük zamları veya bu mahiyetteki zamlar ödenmez.
MADDE 4.-Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma Esaslarına Dair Kanuna aşağıdaki
Geçici Madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 1.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte il sağlık müdürlüğü, il sağlık müdür
yardımcılığı, başhekimlik ve başhekim yardımcılığı görevini yürütenlerden
mesleklerini serbest olarak icra etmekte olanlar, bu Kanunun yayımı tarihinden
itibaren üç ay içinde serbest meslek faaliyetlerine son vermek veya
bulundukları görevlerden ayrılmak zorundadırlar.
MADDE 5.-14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 86 ncı maddesinin üçüncü fıkrasına "eczacılık" ibaresinden
sonra gelmek üzere "köy ve beldelerdeki ebelik ve hemşirelik" ibaresi
eklenmiştir.
MADDE 6.- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ek 33 üncü
maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
İcap nöbeti tutan ve bu nöbet karşılığında kurumunca izin
kullanmasına müsaade edilmeyen sağlık ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı
personeline, her bir izin suretiyle karşılanamayan icap nöbeti saati için (her
bir icap nöbeti süresi kesintisiz oniki saatten az olmamak üzere), yukarıda
nöbet ücreti için belirlenen ücretin %30'u tutarında icap nöbet ücreti ödenir.
Bu şekilde ücretlendirilebilecek icap nöbeti toplam süresi, aylık yüzyirmi
saati geçemez.
Bu madde uyarınca yapılacak ödemeler, Sağlık Bakanlığına
bağlı sağlık kurumlarında döner sermaye bütçesinden ödenir.
MADDE 7.- 11.4.1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve
Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunun 3 üncü maddesinin birinci
fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
Acil tıbbi yardım ve bakım ile sınırlı kalmak ve Sağlık
Bakanlığınca çıkarılacak yönetmeliğinde belirtilmek kaydıyla acil tıp
teknikerleri ile acil tıp teknisyenleri hastaya müdahale edebilir, bu hususta
lazım gelen iş ve işlemleri yapabilirler. Hastane öncesi acil tıbbi yardım
veren personel özel tip kıyafet giyer.
MADDE 8.- 13.12.1983 tarihli ve 181 sayılı Sağlık
Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 10.- Bakanlıklar ve Sosyal Sigortalar Kurumu
Başkanlığında müfettiş ve Maliye Bakanlığında muhasebat kontrolörü veya bütçe
kontrolörü unvanını ihraz edenler Sağlık Bakanlığı müfettişliği kadrolarına,
aynı kurumlarda başmüfettiş ve muhasebat baş kontrolörü veya bütçe baş
kontrolörü unvanını ihraz edenler ise Sağlık Bakanlığı başmüfettişliği
kadrolarına, 18.7.1990 tarihli ve 90/671 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile
yürürlüğe konulan Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Tüzüğünde belirlenen öğrenim
şartını taşımaları kaydıyla bir yıl içinde naklen atanabilirler.
MADDE 9.- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 10.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.