Dönem: 22 Yasama Yılı: 4
TBMM (S. Sayısı: 1071)
Eskişehir Milletvekilleri Mehmet Vedat Yücesan, Mehmet Cevdet
Selvi ve Mehmet Ali Arıkan ile 25 Milletvekilinin; Frigya Vadisi Tarihi Milli
Parkı Kanunu Teklifi ve İçtüzüğün 37 nci
Maddesine Göre Doğrudan Gündeme Alınma Önergesi (2/365)
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
2/365 Esas Numaralı Kanun
Teklifimin İçtüzüğün 37 nci maddesine göre doğrudan gündeme alınmasını
saygılarımla arz ederim.
M.Vedat
Yücesan
Eskişehir
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Frigya Vadisi Tarihi
Milli Parkı Kanunu Teklifimiz ve gerekçesi ilişikte sunulmuştur.
Gereğini arz ederiz.
|
Mehmet Cevdet Selvi |
Mehmet Ali Arıkan |
Mehmet Vedat Yücesan |
|
|
|
Eskişehir |
Eskişehir |
Eskişehir |
|
|
Ufuk Özkan |
Kemal Sağ |
Feridun Baloğlu |
|
|
Manisa |
Adana |
Antalya |
|
|
Birgen Keleş |
Nurettin Sözen |
Hüseyin Ekmekçioğlu |
|
|
İstanbul |
Sivas |
Antalya |
|
|
Kemal Demirel |
Enis Tütüncü |
İzzet Çetin |
|
|
Bursa |
Tekirdağ |
Kocaeli |
|
|
Ali Arslan |
A. Kemal Deveciler |
R. Kerim Özkan |
|
|
Muğla |
Balıkesir |
Burdur |
|
|
MuharremKılıç |
M. Ziya Yergök |
Abdulaziz Yazar |
|
|
Malatya |
Adana |
Hatay |
|
|
Vahit Çekmez |
Sezai Önder |
Mehmet Işık |
|
|
Mersin |
Samsun |
Giresun |
|
|
Sedat Pekel |
Ali Cumhur Yaka |
Orhan Ziya Diren |
|
|
Balıkesir |
Muğla |
Tokat |
|
|
Rasim Çakır |
Ferit Mevlüt Aslanoğlu |
Ahmet Küçük |
|
|
Edirne |
Malatya |
Çanakkale |
|
|
Orhan Eraslan |
|
Nadir Saraç |
|
|
Niğde |
|
Zonguldak |
GENEL GEREKÇE
Farklı uygarlıkların,
kültürlerin, dinlerin, dillerin ve ırkların bütünleşerek birbirlerinin içinde
sentezlendiği bir yerleşim yeri olan Anadolu, bünyesinde sayısız uygarlıkların
çok değerli kültür hazinelerini barındırmıştır.
Doğanın çetin şartlarına
meydan okurcasına günümüze kadar gelen birbirinden değerli kültür değerlerine
bugüne kadar gereken önem verilmemiştir. Bu eserlerin büyük kısmı koruma altına
alınamamış, kaderlerine terk edilmişlerdir. Ayrıca, bu kültür değerlerinin,
ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtımı iyi bir şekilde yapılamadığından, bu
eserlerin bulunduğu yerler kültür turizmine açılamamış, mevcut turizm
potansiyeli değerlendirilememiştir.
Önemli bir yol kavşağı
olmasının yanı sıra, sahip olduğu doğal ve kültürel zenginlikler nedeniyle,
tarihin ilk çağlarından bu yana kesintisiz iskan edilmiş bir yöre olan
Eskişehir İli bünyesinde varolmuş pek çok medeniyetin silinmez izlerini
taşıdığı halde kültür turizmine açılamamış kentlerimizden biridir.
Eskişehir, İç ve İç Batı
Anadolu’da kurulan ve Orta Doğudan Balkanlara, Yunanistan'a dek mitolojileri
etkileyen Frig Medeniyetinin önemli bir merkezi olmuştur. Bu sebeple bu
uygarlığa ait önemli eserler Eskişehir İlinin 70 km. güneyinde, Han ve
Seyitgazi sınırları içerisinde kalan ormanla kaplı Frigya Vadisinde yoğun
olarak bulunmaktadır.
Frigler'in kendilerine
özgü görkemli kaya anıtları, kutsal alanları ve kaya mezarları, tarihçiler ve
arkeologlar tarafından, ulusal ve uluslararası platformlarda, eşsiz kültürel
miraslar olarak tanımlanmaktadır. Özellikle Eskişehir'in güneyinde yer alan
Frigler'in en önemli yerleşim yerlerinden biri olan Yazılıkaya Midas Kenti,
sahip olduğu anıtsal yapıları ile dünyanın en etkili ve çarpıcı antik yerleşim
merkezlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle ayrıcalıklı bir
konuma sahip kentte bulunan Yazılıkaya Midas Anıtı, 17 metre yüksekliği ve 16,5
metre genişliği ile Frigya Anıtlarının en görkemlilerinden olup, dünyadaki
sayılı büyük anıtlardan biridir. Bu anıt, ortasından başlayan ve giderek
derinleşerek genişleyen çatlaklar nedeniyle ciddi bir tehlike ile karşı karşıya
bulunmaktadır. Uzmanlar, herhangi bir tedbir alınmaması halinde, görkemli
anıtın 40-50 yıl sonra devrilebileceğini belirtmektedir.
Kutsal bir miras olarak,
gelecek kuşaklara aktarmakla yükümlü olduğumuz kültür hazinelerimizin,
ilgisizlik nedeniyle yok olmaya yüz tutması üzüntü verici bir durumdur.
Anadolu'daki kültür ve sanat mozaiğinin eşsiz eserlerinden olan bu yapıtların,
içinde bulundukları doğa ile birlikte koruma altına alınmasının zamanı çoktan
gelmiştir. Bu değerleri korumak için, toplumu oluşturan tüm kurum ve
kuruluşların desteğiyle, ulusal çapta bir seferberlik başlatılması gerekmektedir.
Bu seferberliğin ilk
adımı olarak da, Anadolu’da derin izler bırakan Frigya Vadisindeki kültürel
varlıkların, çevresindeki doğa ile birlikte korunarak gelecek nesillere
aktarılması ve ulusumuz tarafından bile yeterince tanınmayan bölgenin, ulusal
ve uluslararası düzeyde tanıtımının yapılabilmesi maksadı ile Frigya Vadisinin
Tarihi Milli Park kapsamına alınması gerekmektedir.
Frigya Vadisinin Frigler
dışında, Hitit, Lidya, Pers, Roma, Bizans ile Selçuklu ve Osmanlı Türk
uygarlıklarına ait tarihi ve kültürel değerlere de sahip olduğu göz önüne
alındığında, bu alanın Tarihi Milli Park ilan edilerek koruma altına alınması,
hem ülkemiz hem de dünya kültürel değerlerine sahip çıkılması açısından
evrensel bir sorumluluk taşımaktadır.
İlişikteki Kanunun kabul
edilmesi, tarihi değerlere ve kültürel zenginliklere gereken önemin verilmesinin
ve korunmasının yanı sıra, turizm açısından da çok iyi bilinmeyen bu bölgenin
tanıtılmasını sağlayacaktır. Frigya Vadisinin Tarihi Milli Park ilan edilmesi
hem bölge illerinin ve yöre halkının ekonomik ve kültürel yaşamına büyük
hareket getirecek hem de ülke ekonomisine büyük katkı olarak yansıyacaktır.
Ayrıca, turizm portföyümüzü sadece deniz ve güneş odaklı mevsimlik
yaklaşımlarla sınırlamak yerine, yerli ve yabancı turistleri her zaman
cezbedecek inanç ve kültür turizmi türünden alternatif yaklaşımlarla
zenginleştirmemiz yönünde de önemli bir adım atılmış olacaktır.
ESKİŞEHİR MİLLETVEKİLLERİ
MEHMET VEDAT YÜCESAN, MEHMET CEVDET SELVİ VE MEHMET ALİ ARIKAN İLE 25
MİLLETVEKİLİNİN TEKLİFİ
FRİGYA VADİSİ TARİHİ MİLLİ PARKI KANUNU TEKLİFİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1.- Bu Kanunun
amacı, Eskişehir ilinde bulunan Frigya Vadisi Tarihi Milli Parkının tarihi,
arkeolojik ve kültürel değerlerinin çevresindeki doğa ile birlikte korunması,
geliştirilmesi ve yönetime ilişkin esas ve usullerin düzenlenmesi ile
uluslararası tanıtımının sağlanmasıdır.
Kapsam
MADDE 2.- Bu Kanunun 1
inci maddesinde belirtilen amaç doğrultusunda yapılacak çalışmalarda uyulacak
esasları, alınacak önlemleri, yapılacak denetimleri, sağlanacak eşgüdümü ve
tabi olunacak hukuki ve cezai hükümleri kapsar.
Tanımlar
MADDE 3.- Bu Kanunda
geçen;
a) Bakanlık; Orman
Bakanlığı,
b) Bakan; Orman Bakanını,
c) Milli Park Müdürlüğü;
Frigya Vadisi Tarihi Milli Parkı Müdürlüğünü,
d) Milli Park; Frigya
Vadisi Tarihi Milli Parkını,
e) Özel Hesap; Frigya
Vadisi Tarihi Milli Parkı Özel Hesabını,
f) Master Plan; Bu Kanun
hükümlerine göre hazırlanan ve Milli Parkın korunması, geliştirilmesi, bu
planda öngörülen gelişme bölgeleri için hazırlanacak uygulama imar planlarının
yapım esaslarını belirleyen ve Bakanlıkça onanan planı,
g) Uygulama imar planı;
Milli Park gelişme bölgeleri için tasdikli halihazır harita üzerinde master
plan esaslarına göre yapılaşma esaslarını belirleyen ve Bakanlıkça onanan imar
planı,
h) Günübirlik kullanma
alanı; Milli Parka günübirlik gelen ziyaretçilerin, konaklama hariç,
ihtiyaçlarını karşılayacak tesislerin yer aldığı alanı,
i) Özel amenajman alanı;
Milli Park ormanlarında yapılacak teknik müdahaleleri düzenleyen planı,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Genel esaslar
MADDE 4.- Milli Park
alanının korunması, geliştirilmesi ve yapılaşmasında uyulacak esaslar
şunlardır:
a) Milli Parkın doğal,
tarihi ve kültürel değerleri; çevreye uyumlu olarak korunur ve geliştirilir.
b) Milli Park alanındaki
2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamına giren
taşınmaz kültür varlıklarında yapılacak uygulamalarda ilgili mevzuat kapsamında
Kültür Bakanlığının; bunun dışındaki yapı ve tesislerde Milli Park Müdürlüğünün
görüşü alınmak suretiyle bu Kanun hükümleri ve bu Kanun hükümlerine göre
hazırlanan master plan esasları uygulanır.
c) Milli Park içindeki
orman alanlarında Bakanlıkça yaptırılacak günübirlik uygulama alanları ile bu
Kanun hükümlerine aykırı hükümler içermeyecek biçimde düzenlenecek master
planın gerekli gördüğü esaslar dışında yeni yapı ve tesis yapılamaz. Bu bent
hükümlerine göre yapılacak yapıların görünüş ve renklerinin görsel kirlilik
meydana getirmeyecek şekilde doğa ile uyumlu olması esastır.
d) Milli Park alanında
belediyelerce mücavir alan tesis edilemez.
e) Milli Park alanında;
kömür ve akaryakıt depoları, tersane, sanayi ve benzeri tesisler kurulamaz.
f) Milli Park alanında;
taş, kum, çakıl, mermer, kireç ocakları ve benzeri açılamaz. Maden arama ve
işletme faaliyetleri yapılamaz.
Orman alanları
MADDE 5.- Milli Park
içinde yer alan Devlet ormanları için Milli Park Özel Amenajman Planı yapılır
ve uygulanır.
Ormanların korunmasında,
yangın, hastalık ve zararlılarla mücadelede 6831 sayılı Orman Kanunu hükümleri
uygulanır.
Milli Park için ayrıca
özel yangın söndürme planı yapılır ve uygulanır.
Milli Park içindeki köy
yerleşim alanları ve belediye hudutları dışındaki Hazine arazileri, Milli Park
amacına uygun olarak kullanılmak üzere, bedelsiz olarak Orman Genel Müdürlüğü
adına devir ve teslim edilir. Milli Park içinde zilyetlik ve imar-ihya yoluyla
toprak kazanılamaz.
Milli Parkta 6831 sayılı
Orman Kanununun 2 nci madde uygulaması yapılamaz. Milli Park sahası her ne
sebeple olursa olsun daraltılamaz.
Tarım alanları
MADDE 6.- Milli Park
içinde birinci derecede arkeolojik sit alanları dışındaki özel mülkiyete konu
olan tarım alanlarında, tarım, hayvancılık konularında, geliştirilmiş
tekniklerin uygulanması ve özel ağaçlandırmalar teşvik edilir. Bu amaçların
gerçekleştirilmesi için Bakanlık ile Tarım ve Köyişleri Bakanlığı işbirliği
yapar ve destek sağlar.
Bu alanlarda yapı ve
tesis kurma esasları, bu Kanun hükümlerine uygun olarak düzenlenecek master
planda belirtilir. Entegre tesislere yer verilemez.
Köy yerleşim alanları
MADDE 7.- Milli Park
master planındaki esaslara ve yürürlükteki imar mevzuatına göre, köy yerleşim
alanlarının uygulama imar planları, Milli Park Müdürlüğünden uygun görüş
alınarak öncelikle yapılır.
Uygulama plan ve projeleri
MADDE 8.- Milli Parkın
uygulama plan ve projeleri, master plan esaslarına göre Bakanlıkça yapılır veya
yaptırılır.
Yapıların denetimi
MADDE 9.- Milli Park
alanındaki her türlü yapılaşmanın ve yapıların kullanımının denetimi Milli Park
Müdürlüğünce yapılır.
Denetimle ilgili esas ve
usuller, Bakanlıkça hazırlanacak yönetmelikle belirlenir.
Yapıların yıkılması
MADDE 10.- Milli Park
alanında aşağıda sayılan yapı ve tesisler Milli Park Müdürlüğünce yıkılır veya
yıktırılır:
a) Bu Kanun hükümlerine
aykırı olarak yapılmış her türlü yapı ve tesisler.
b) Köy yerleşim alanları
dışındaki inşaat ruhsatı olmayan yapı ve tesisler.
c) Yapı ve tesisin,
inşaat yapım ruhsata ve eklerine ve yapı esaslarına aykırı olarak yapılmış
bölümleri.
d) Yapı ve tesislerde,
kullanma izni verildikten sonra, yapı ve tesis esaslarına aykırı olarak yapılan
değişiklikler ve ilave kısımlar.
e) 2863 sayılı Kültür ve
Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu hükümlerine aykırı olarak yapılmış her türlü
yapı ve tesisler.
Yıkım esas ve usulleri,
Bakanlıkça hazırlanacak yönetmelikle belirlenir.
İzin ve irtifak
MADDE 11.- Milli Parkta,
bu kanun hükümlerine uygun olarak yapılacak planda belirtilen yapı ve
tesislerin dışında kalan alt ve üst yapılara izin ve irtifak hakkı verilemez.
Milli Park alanı içinde kooperatifleşme yolu ile yapı ve gecekondu yapılamaz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hükümler
Özel Hesabın teşkili
MADDE 12.- Milli Parkın 1
inci maddede belirtilen amaçlarını gerçekleştirmek için Bakanlık emrinde "
Frigya Vadisi Tarihi Milli Parkı Özel Hesabı" kurulmuştur.
Özel Hesabın gelirleri
MADDE 13.- Özel Hesabın
gelirleri şunlardır:
a) Genel bütçeden
aktarılacak miktar.
b) Milli Park giriş
ücretleri, günübirlik kamp alanı gelirleri, kira ve işletme gelirleri.
c) Her türlü tanıtım,
basım ve yayın gelirleri.
d) Bağışlar, faiz ve
diğer gelirler.
Özel Hesabın gelirleri
T.C. Ziraat Bankasında açılacak bir hesapta toplanır.
Özel Hesap kurumlar
vergisinden, bağış ve yardımlar nedeniyle veraset ve intikal vergisinden, her
türlü işlemler dolayısıyla tahakkuk edecek faizler banka ve sigorta vergisinden
muaftır.
Özel Hesabın kullanılması
MADDE 14.- Özel Hesap
Milli Park Müdürlüğü hizmetinde kullanılır.
Merkezde, Özel Hesabın
birinci derecede ita amiri Bakandır. Bakan bu yetkisini sınırlarını açıkça
belirtmek suretiyle alt kademelere devredebilir.
Taşrada, Özel Hesabın
ikinci derecede ita amiri Milli Park Müdürüdür. Müdürün yokluğunda vekili bu
görevi yerine getirir.
İta amirleri, birinci
derecede imza atmaya yetkili olup mevzuat dahilinde Özel Hesabın amacına uygun
kullanılmasını ve Özel Hesap menfaatlerinin korunmasını sağlar ve Özel Hesabı
yönetir.
Özel Hesap saymanı,
Bakanlığın teklifi üzerine Maliye Bakanlığınca atanır.
İta amirliği, saymanlık
ve tahakkuk memurlarından ikisi aynı kimse üzerinde birleşemez.
Özel Hesabın kullanılması
1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile
832 sayılı Sayıştay Kanununun vizeye ilişkin hükümlerine tabi değildir.
Özel Hesabın denetimi
Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu tarafından yapılır.
Özel Hesapla ilgili dava
ve icra takipleri, 4353 sayılı Kanun hükümlerine göre yürütülür.
Özel Hesapdan yapılacak
harcamalar şunlardır:
a) Milli Parkta etüd,
envanter, planlama, proje çalışmaları, müşavirlik hizmetleri, Milli Parkın
özellik ve karakteri bozulmadan korunması, yangın ve zararlılarla mücadele edilmesi,
tabi kaynakların geliştirilmesi, düzenlenmesi, restorasyonu, imar, ıslah ve
çevre tanzimi, özel plan ve projelere göre yapılacak her türlü faaliyetlerin
gerektirdiği harcamalar.
b) Kanun kapsamına giren
sahalarda, planları gereğince gerekli taşınmazların tahsisi ve uygun
taşınmazların kamulaştırılması, belli sürelerle intifa hakkı satın alınması,
kiralanması ve ilgili harcamalar.
c) Milli Parktaki
işletme, tanıtma, dinlenme ve spor tesisleri, alt yapı, üst yapı, idare binası,
sosyal binalar, ziyaretçi merkezi, tanıtma merkezi ve bu tür faaliyetlerle
ilgili her türlü harcamalar.
d) Milli Parktaki bina ve
tesislerin gayesine uygun olarak işletilmesi için gerekli müşavirlik
hizmetleri, işçi ücretleri, giyecek, yiyecek, fazla mesai, tazminat, ikramiye,
sosyal yardım ve temsil-ağırlama ile ilgili her türlü giderler.
e) Milli Park
hizmetlerinin gerektirdiği her türlü araç, gereç, ekipman ve benzeri
taşınırların satın alınması, kiralanması, bakımı, onarımı, işletilmesi ile
ilgili her türlü harcamalar.
f) Demirbaş ve tüketim
malzemeleriyle ilgili harcamalar.
g) Özel Hesabın
idaresiyle ilgili vergi, resim, harç, faiz, PTT ücretleri gibi giderler.
h) Yangın söndürme
çalışmaları sırasında üstün başarı gösterenlere yangın idare amirinin teklifi
üzerine mülki amirlerin uygun görüşü ve Bakanın onayı ile verilecek ödüller.
i) 5 ve 7 nci maddelerde
belirtilen teşvik ve desteklemeler için her yıl toplanacak Özel Hesap
gelirlerinin %20'sini geçmemek üzere yapılacak harcamalar.
Özel Hesabın gelirlerinin
tahsili ve kullanılması ile ilgili hususlar, Maliye Bakanlığının görüşü
alınarak Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Cezai Hükümler
Yasaklar
MADDE 15.- Milli Park
sınırları içinde;
a) Belirlenen yerlerden
başka yerde gecelemek,
b) Belirlenen yerler
dışında ateş yakmak veya izin verilen yerlerde yakılan ateşi söndürmeden
mahallini terk etmek,
c) Sönmemiş sigara veya
her türlü yakıcı madde atmak,
Yasaktır.
Ayrıca, Milli Park
sınırları içinde ve bu sınırlara dört kilometre mesafede anız veya benzeri
bitki örtüsünü yakmak da yasaktır.
Cezalar
MADDE 16.- 15 inci
maddenin;
a) Birinci fıkrasının (a)
bendinde belirlenen fiili işleyenler iki milyon lira para cezası ile,
b) Birinci fıkrasının (b)
ve (c) bentlerinde belirtilen fiilleri işleyenler iki yıldan aşağı olmamak
üzere hapis, yirmi milyon liradan yüz milyon liraya kadar ağır hapis cezası
ile,
c) İkinci fıkrasında
belirtilen fiilleri işleyenler dört yıldan ağır olmamak üzere, hapis, yüz
milyon liradan altıyüz milyon liraya kadar ağır para cezası ile
Cezalandırılır.
Milli Park sınırları
içinde tedbirsizlik ve dikkatsizlik ile orman yangınına sebebiyet verenler beş
yıldan on yıla kadar hapis ve altıyüz milyon liradan bir milyar liraya kadar
ağır para cezası ile cezalandırılır.
Kasten orman yakanlar ise
oniki yıldan onbeş yıla kadar ağır hapis ve bir milyar liradan iki milyar
liraya kadar ağır para cezasına mahkum edilir.
İkinci ve üçüncü
fıkralarda belirtilen suçların işlenmesi nedeniyle yanan orman alanı üç
hektardan fazla olduğu taktirde verilen cezalar bir kat artırılır.
İkinci fıkradaki fiilden
bir kişinin hayatında tehlike hasıl olursa verilecek cezalar ayrıca dörtte biri
oranında; ölüm meydana gelirse yarısı oranında artırılır.
Üçüncü fıkradaki fiilden
bir kişinin hayatında tehlike hasıl olursa verilecek cezalar bir misli
artırılır; ölüm meydana gelirse müebbet ağır hapis cezasına hükmedilir.
Bu maddede gösterilen
cezalar için 647 sayılı Cezaların İnfazı Hakkında Kanunun 4 üncü ve 6 ncı
maddeleri uygulanmaz.
Ceza ve tazminatların artırılması
MADDE 17.- Milli Park
sınırları içinde;
a) 16 ncı maddede sayılan
fiiller dışında kalan ve 6831 sayılı Orman Kanunu, 3167 sayılı Kara Avcılığı
Kanunu ve 1380 sayılı Su Ürünleri Kanununda yasaklanan fiillerin işlenmesi
halinde cezalar iki misli artırılır.
b) 6831 sayılı (Orman
Kanununun 112, 113 ve 114 üncü maddelerine göre istenecek tazminat ve
ağaçlandırma giderleri bir misli artırılır.
İdari cezalar
MADDE 18.- Milli Park
sınırları içinde vukua gelecek yangınları söndürmek için yetkili memurlar ve
orman teşkilatı tarafından yangın mahalline gitmeleri emrolunmasına veya
mahalli mûtad vasıtalarla ilan edilmesine rağmen orman yangınını söndürmeye
gitmekten imtina edenler veya gidip de çalışmayanlar ve verilen işi yapmayanlar
hakkında mülki idare amirleri tarafından on milyon lira para cezası uygulanır.
Yargılama usulü
MADDE 19.- Bu kanunda
belirtilen suçlara, 3005 sayılı Meşhut Suçların Muhakeme Kanunu hükümleri yer
ve zaman kaydına bakılmaksızın uygulanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Askeri ihtiyaçlar
MADDE 20.- Milli Parkta
Milli Savunma Bakanlığına tahsisli veya savunma amacıyla kullanılması Genel
Kurmay Başkanlığınca öngörülen alanlarda bu Kanun hükümleri uygulanmaz.
Milli Savunma Bakanlığı
ve Genelkurmay Başkanlığına tahsisli olup, savunma amacı ile kullanılmasına
ihtiyaç kalmadığı Milli Savunma Bakanlığınca Maliye Bakanlığına bildirilen
taşınmazlar, üzerinde bırakılan tesislerle birlikte, Milli Park amaçlarına
uygun olarak kullanılmak üzere Orman Genel Müdürlüğüne bedelsiz olarak
devredilir.
Uygulanmayacak hükümler
MADDE 21.- 2873 sayılı
Milli Parklar Kanununun 18 inci maddesinin (b) bendi hükmü ile 3194 sayılı imar
kanununun, 2873 sayılı Milli Parklar Kanununun ve 3621 sayılı Kıyı Kanununun bu
kanuna aykırı hükümleri uygulanamaz.
Bu Kanunda hüküm bulunmayan haller
MADDE 22.- Bu Kanunda
hüküm bulmayan hallerde 2873 sayılı Milli Parklar Kanunu hükümleri uygulanır.
Yönetmelik
MADDE 23.- Bu Kanunun
uygulamasına dair yönetmelikler, ilgili bakanlıkların görüşleri alınarak en az
altı ay içinde Bakanlıkça çıkarılır.
Yürürlük
MADDE 24.- Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 25.- Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.