Dönem: 22 Yasama Yılı: 3
T.B.M.M. (S. Sayısı: 875)
Adalet ve Kalkınma Partisi Grup Başkanvekili Bursa
Milletvekili Faruk Çelik ile 13 Milletvekilinin; Çeşitli Kanunlarda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Teklifi ile Millî Eğitim,
Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu (2/422)
Not: Teklif; Başkanlıkça Adalet, Plan ve Bütçe ile Millî
Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor komisyonlarına havale edilmiştir.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
3289 sayılı Gençlik ve
Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilât ve Görevleri Hakkındaki Kanunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Teklifimiz ve gerekçesi ilişikte sunulmuştur.
Gereğini arz ederiz
|
|
Faruk
Çelik |
Orhan
Yıldız |
Azmi Ateş |
|
|
Bursa |
Artvin |
İstanbul |
|
|
Orhan Erdem |
Telat
Karapınar |
Sedat
Kızılcıklı |
|
|
Konya |
Ankara |
Bursa |
|
|
İbrahim
Hakkı Birlik |
Şerif
Birinç |
Ayhan
Sefer Üstün |
|
|
Şırnak |
Bursa |
Sakarya |
|
|
Nusret
Bayraktar |
Şevket
Orhan |
Mehmet
Denizolgun |
|
|
İstanbul |
Bursa |
İstanbul |
|
|
Alim Tunç |
M. Ali
Suçin |
|
|
|
Uşak |
Batman |
|
.
GENEL GEREKÇE
Spor faaliyetleri
günümüzde geniş kitleleri etkileyen, uluslararası ilişkileri geliştirerek dünya
barışına katkıda bulunan evrensel bir faaliyet alanıdır. Dünya genelinde ve
ülkemizde hızlı bir gelişim süreci yaşanmaktadır. İnsan haklarına verilen
değerle birlikte sanat ve spor bugün toplumların aynası olarak kabul
edilmektedir. Bedenen ve ruhen iyi yetişmiş genç bir nüfus ülkemizin her alanda
rekabet gücünü artıracaktır.
Tarihi gelişim sonucu
spor, sadece zevk için boş zamanları değerlendirme faaliyeti olma dışında
kazanç elde etme amacı güdülen bir uğraş haline gelmiştir. Sanayileşme ve kentleşme süreci, sporun bir meslek
olarak seçilmesini gündeme getirmiş, bu gelişme sonucunda da sporun bilimsel
yöntemlerle incelenmesi ve yazılı hukuk kuralları ile düzenlenmesi
gereksinimini ortaya çıkarmıştır.
Spor mevzuatı genel hukuk
ilkelerine uygun olarak bütün ülkelerin iç hukuklarına etki edecek biçimde
uluslararası niteliktedir. Uluslararası spor örgütlerine üye olan ülkeler bu
kuruluşların benimsediği ilkelere ve talimatlara uyacaklarını peşinen kabul
etmişlerdir.
4.3.2004 tarihli ve 5105
sayılı Kanunun 1 inci maddesi ile 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğünün Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun ek 3 üncü maddesinde
değişiklik yapılarak; Genel Müdürlüğün gençlik, spor hizmet ve faaliyetlerini
desteklemek amacıyla gerçek ve tüzel kişilerin sponsorluk yapabileceği
düzenlenmiştir.
3289 sayılı Kanunun ek 3
üncü maddesinin beşinci fıkrasında sponsorluk kapsamında yapılacak harcamaların
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün kontrol ve tasdikine tabi olacağı, belli bir
limitin üzerindeki bakım onarım işlerine ilişkin harcamaların ise yeminli mali
müşavirlerce tasdik edileceği düzenlemesine yer verilmiştir. Kanunun yürürlüğe
girmesinden itibaren geçen sürede belge tasdiki bürokratik işlemlerin artmasına
sebep olmuş, ayrıca sponsorlara çeşitli haklar verilemediği için de sponsorluk
için istenilen düzeyde başvurularda bulunulmadığından gençlik, spor hizmet ve
faaliyetlerinin desteklenmesinde sponsorluktan
beklenilen amaca ulaşılamamıştır.
Bu nedenle hazırlanan
Tasarı ile; belge tasdiki kaldırılarak sponsorluk yapacakların harcamaları
bizzat yapması veya sponsorluk alanın banka hesabına yatırması sağlanmış, bu
sponsorluk hizmeti karşılığında da sponsorlara, sponsorluk yaptıkları
faaliyetin veya tesisin isim, reklam, tanıtım ve yayın haklarının verilmesine
ilişkin düzenleme yapılarak, sponsorluktan beklenen hedefe ulaşılması
amaçlanmıştır.
Özerk federasyonların
gelirlerinde yeniden düzenleme yapılarak federasyonların özerk olmak için
özendirilmesi hedeflenmiştir.
Genel Müdürlük ile özerk
federasyonların disiplin, ceza veya
Tahkim Kurulunda hâkim ve savcıların görev almaları düşünülmüş, bir nevi yargı
görevi üstlenen bu kurullarda hâkim ve savcıların görev almalarına olanak
sağlanmıştır.
Ülkemizde profesyonel
futbol faaliyetleri 3813 sayılı Türkiye Futbol Federasyonu Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanun uyarınca kurulmuş bulunan Türkiye Futbol Federasyonu tarafından
yürütülmektedir. Kanunun 1 inci maddesine göre futbol faaliyetleri millî ve
milletlerarası kurallara göre yürütülür, teşkilâtlandırılır ve geliştirilir.
Futbolun sürekli
gelişmesi ve uluslararası niteliği nedeniyle süratle değişen şartlara uyumun
sağlanabilmesi için anılan Kanunda değişiklikler yapılması zorunlu hale
gelmiştir.
3813 sayılı Kanunun 1
inci maddesine "her türlü futbol faaliyetleri" tabiri ilave edilerek
Türkiye Futbol Federasyonunun görev alanı genişletilmiş, böylece plaj futbolu
vb. oyunların Türkiye Futbol Federasyonunca
düzenlenmesi sağlanmış, Uluslararası Federasyonun kuralları gereğince Merkez Hakem Kurulunun
görevlendirilmesi Türkiye Futbol Federasyonu Yönetim Kuruluna verilmiştir.
5149 sayılı Spor
Müsabakalarında Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Kanunun 12 nci
maddesinde "rakip takım ve taraftarlarını" ibaresi "takımlar ile taraftarları" şeklinde
değiştirilerek, madde ile düzenlenen çirkin ve kötü tezahüratlarda bulunma
suçunun tüm takımlar ile taraftarlarını kapsaması amaçlanmıştır.
Müsabakalara giriş yasağı
bulunanlarla ilgili kararların uygulanması yaşanan sorunun aşılması için bu
kişilerin müsabakaların başlamasından iki saat önce bulunduğu yerin karakoluna
müracaat etmesi zorunluluğu getirilmektedir.
Kanunun 5 inci maddesinde
saha güvenliği için spor kulüplerinin özel güvenlik hizmeti satın alacakları,
10 uncu maddesinde ise spor kulüplerinin taraftar temsilcisi belirleyerek
bunların isimlerinin kulübün bulunduğu
yerin il veya ilçe emniyet müdürlüklerine bildirileceği düzenlemesine yer
verilmiştir. Tasarı ile kulüplerin bu yükümlülüklerini yerine getirebilmeleri
için verilen süreler yeniden düzenlenmiş ve bu sürelerin sonunda yükümlülüğünü
yerine getirmeyen kulüplere uygulanacak idarî para cezaları düzenlenmiştir.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1.- 3289 sayılı
Kanunun ek 3 üncü maddesinin beşinci fıkrasında yer alan sponsorluk
harcamalarına ilişkin belgelerin tasdiki kaldırılarak, sponsorluk yapacakların
harcamaları bizzat yapması veya sponsorluk alanın banka hesabına yatırması
sağlanmış, bu sponsorluk hizmeti karşılığında da sponsorlara, sponsorluk
yaptıkları faaliyetin veya tesisin isim, reklam, tanıtım ve yayın haklarının
verilmesine ilişkin düzenleme yapılarak, sponsorluktan beklenen hedefe
ulaşılması amaçlanmıştır.
Madde 2.- Özerk
federasyonların gelirlerinde yeniden düzenleme yapılarak federasyonların özerk
olmak için özendirilmesi hedeflenmiştir.
Madde 3.- Genel Müdürlük
ile özerk federasyonların disiplin,
ceza veya Tahkim Kurulunda hâkim ve savcıların görev almaları düşünülmüş, bir
nevi yargı görevi üstlenen bu kurullarda hâkim ve savcıların görev almalarına
olanak sağlanmıştır.
Ayrıca, Gençlik ve Spor
Genel Müdürlüğünün mülkiyetinde veya kullanımında bulunan spor tesisleri veya
taşınmazların spor kulüplerine yerel yönetimlere, kamu kurum ve kuruluşlarına
protokol ile bedelsiz devretme imkânı getirilmektedir.
Madde 4.- Kanunun
"Amaç" başlıklı 1 inci
maddesine "her türlü" tabiri ilave edilerek Türkiye Futbol
Federasyonunun görev alanı genişletilmiş, böylece plaj futbolu vb. oyunların Türkiye
Futbol Federasyonunca düzenlenmesi
sağlanmıştır.
Madde 5.- Madde ile;
Türkiye Futbol Federasyonu Genel Kurulunu oluşturan üyelere Türkiye Futbol
Vakfı Genel Başkanı eklenerek, bu Vakıfın Genel Kurulda temsili
sağlanmıştır.
Madde 6.- Madde ile;
Uluslararası Federasyonun kurallarına
uygun olarak Merkez Hakem Kurulunun seçilmesi Genel Kurulun görevleri arasından
çıkarılmıştır.
Ayrıca maddeye bir fıkra
eklenerek, Genel Kurul delegeleri
tarafından, toplantıda alınan kararlara karşı genel kurul tarihinden itibaren
otuz gün içinde Ankara Asliye Hukuk mahkemelerinde iptal davası açılabilme
imkânı sağlanmıştır. Böylece delege olmayanların ve Federasyonun merkezi
dışındaki illerde dava açılması engellenmiştir.
Madde 7.- Madde ile;
Federasyon Başkanının üst üste yada aralıklarla en fazla iki dönem
seçilebileceği ve Başkanın ölümü veya istifası halinde, üç ay içinde tekrar
seçim yapılması şartı ile birinci Başkanvekili, yoksa ikinci Başkanvekili,
Başkanvekillerinin olmaması halinde de Yönetim Kurulunun kendi üyeleri
arasından belirleyeceği kişi Başkanlığa vekalet edeceği düzenlenmiştir.
Madde 8.- Madde ile;
Uluslararası Federasyonun kurallarına
uygun olarak Merkez Hakem Kurulunun
atanması için Yönetim Kuruluna
teklif etmek Başkanın görevleri arasına alınmıştır.
Madde 9.- Madde ile;
Yönetim Kuruluna, Başkan tarafından
teklif edilen Merkez Hakem Kurulunun
Başkanı ile asıl ve yedek üyelerini atamak, Başkanvekillerini de birinci ve
ikinci Başkanvekilini olarak belirlemek görevi verilmiştir.
Madde 10.- Madde
ile; Denetleme Kurulu raporunun genel
kurul üyesi tüzel kişilere ve gerçek kişilere Genel Kurulun toplantı tarihinden
bir ay önce gönderileceği ve Genel Kurul üyeliği bulunan tüzel kişilerin temsilcilerine
ayrıca rapor gönderilmeyeceği, raporun postaya veriliş tarihinin ise gönderme tarihi olarak kabul edileceği esası
getirilmiştir.
Madde 11.- Madde ile;
Tahkim Kurulunun görevleri arasına sporcu temsilcileri ile masörler ilave
edilmiştir.
Madde 12.- Madde ile;
Merkez Hakem Kurulunun atanmasına ilişkin usul ve esaslar Uluslararası
Federasyonun kurallarına uygun olarak yeniden düzenlenmiştir.
Madde 13.- Madde ile;
Merkez Hakem Kurulunun görevleri arasından gözlemcilerin eğitilmesi
çıkarılmıştır.
Madde 14.- Madde ile;
Federasyonun yan kurulları arasına Gözlemciler ve Temsilciler Kurulu da eklenmiştir.
Madde 15.- Madde ile;
Merkez Hakem Kurulu atamayla görevlendirildiğinden dolayı Federasyonun bütçesinden en az yüzde iki
oranında pay, eğitim faaliyetlerinde kullanılmak üzere Kurula verilmiştir.
Madde 16.- Madde
ile; Federasyonun gelirleri arasında
yer alan Futbol müşterek bahis
oyunlarından kulüplere verilen isim hakkı %18'den, % 15'e indirilmiştir.
Madde 17.- Madde ile;
Federasyonun yıllık toplam gelirinin belli bir kısmının, kulüpler ile ilgili
kurum ve kuruluşlara aktarılması yeniden düzenlenmiş ve protokol tribünlerinin
yönlendirmesi görevi Türkiye ligleri ve Türkiye Kupası müsabakalarında Gençlik
ve Spor Genel Müdürlüğü talimatları dahilinde Gençlik ve Spor İl ve İlçe
müdürlüklerince yapılacağı esası getirilmiştir.
Madde 18.- Madde ile;
Genel Kurul tarafından seçilen organların, başkan ve üyelerinin seçilme
şartları yeniden düzenlenerek, yüksek okul mezunu olma şartı getirilmiştir.
Madde 19.- Kanuna ek
madde ilave edilerek; Türkiye Futbol Federasyonunun kullanacağı logo ile
Federasyon tarafından gerçekleştirilecek tüm
faaliyetlerle ilgili logoların
kullanım hakkının Federasyona ait
olacağı düzenlenmiştir.
Ayrıca; bu Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihte Merkez Hakem Kurulu üyelerinin istifa etmiş
sayılacağı ve bu tarihten itibaren 7 gün içinde yeni Merkez Hakem
Kurulunun atanacağı düzenlenmiştir.
Madde 20.- Kanunun 12 nci
maddesinde "rakip takım ve taraftarlarını" ibaresi "takımlar ile
taraftarları" şeklinde değiştirilerek, madde ile düzenlenen çirkin ve kötü
tezahüratlarda bulunma suçunun tüm takımlar ile taraftarlarını kapsaması
amaçlanmıştır.
Madde 21.- Müsabaka
alanına girmesi yasak olan şahıslar hakkındaki bu tedbirin uygulanabilir olması
açısından, bu şahısların müsabakanın başlamasından iki saat önce bulunduğu
yerin karakoluna giderek müsabaka süresince burada kalmaları zorunluluğu
getirilmiş ve bu yükümlülüğü yerine getirmeyenlere ise bir aydan bir yıla kadar
hapis cezası uygulanacağı düzenlemesine yer verilmiştir.
Madde 22.- Spor
kulüplerinin; Kanunun 5 inci ve 10 uncu
maddelerinde yer alan yükümlülüklerini
yerine getirebilmeleri için verilen süreler
yeniden düzenlenmiş ve bu sürelerin sonunda yükümlülüğünü yerine getirmeyen
kulüplere uygulanacak idarî para cezaları düzenlenmiştir.
Madde 23.-Yürürlük
maddesidir.
Madde 24.- Yürütme
maddesidir.
Millî
Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Millî Eğitim, Kültür,
Gençlik ve Spor Komisyonu
Esas No.: 2/422 19.4.2005
Karar No.: 9
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 14.4.2005 tarihinde;
Adalet, Plan ve Bütçe Komisyonlarına tali; Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve
Spor Komisyonuna esas olarak gönderilen; "Adalet ve Kalkınma Partisi Grup
Başkanvekili Bursa Milletvekili Faruk Çelik ile 13 Milletvekilinin; Çeşitli
Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi" (2/422);
Komisyonumuzun 19.4.2005 tarihli toplantısında görüşülmüştür.
Toplantımıza Başbakan Yardımcısı Devlet
Bakanı Sayın Mehmet Ali Şahin, Gençlik ve Spor Genel Müdürü, Adalet ve Maliye
Bakanlığı temsilcileri katılmışlardır.
Tasarı ile;
- Gençlik ve spor hizmet ve
faaliyetlerinin desteklenmesinde sponsorluktan beklenilen amaca
ulaşılabilmesine yönelik düzenlemeler yapılmakta,
- Federasyonların özerk olmak için
özendirilmesi hedeflenmekte,
- Genel Müdürlük ile özerk federasyonların
disiplin, ceza veya Tahkim Kurulunda hâkim ve savcıların görev almalarına imkân
sağlanmakta,
- Türkiye Futbol Federasyonunun görev
alanı "her türlü futbol faaliyeti" ni içine alacak şekilde
genişletilmekte,
- Müsabakalara giriş yasağı bulunanlarla
ilgili kararların uygulanmasında yaşanan sorunun aşılmasına yönelik tedbirler
öngörülmekte,
- Kulüplerin özel güvenlik hizmeti satın
alma ve taraftar temsilcisi belirleyerek bunların isimlerini kulübün bulunduğu
yerin il veya ilçe emniyet müdürlüklerine bildirme yükümlülüklerini yerine
getirebilmeleri için verilen süreler yeniden düzenlenmekte ve bu sürelerin
sonunda yükümlülüğünü yerine getirmeyen kulüplere uygulanacak idarî para
cezaları öngörülmektedir.
Başbakan Yardımcısı ve Spordan Sorumlu
Devlet Bakanı Sayın Mehmet Ali Şahin Tasarıyı sunuş konuşmasında;
- Sporun çok hızlı değişen bir alan
olduğunu ifade ederek bu Teklif ile alanı düzenleyen Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğünün Teşkilât ve Görevleri
Hakkında Kanun, Türkiye Futbol Federasyonu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun
ile Spor Müsabakalarında Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Kanunda
uygulamadan kaynaklanan sorunları giderici ve uluslararası kurallarla FİFA
kriterlerine uyum sağlanması amacıyla değişiklikler öngörüldüğünü belirtmiştir.
- Sponsorluk kapsamının yasal
düzenlemelerle genişletildiğini, ancak bürokrasi nedeniyle sponsorluktan
beklenen faydaların yeterince sağlanamaması sebebiyle, Teklifle, bu konuda yeni
bir yaklaşım getirildiğini, ayrıca Federasyonların malî ve idarî özerkliğe
kavuşturulmasının amaçlandığını ifade etmiştir.
- Yargı mensuplarının ceza kurullarında
görev almasının hukukî dayanağının getirildiğini söylemiştir.
- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü
tesislerinin protokoller çerçevesinde daha fazla spor için kullanılması
amacıyla düzenlemeler getirildiğine dikkat çekmiştir.
Teklifin tümü üzerindeki görüşmelerde
Komisyon Üyelerimiz şu görüşleri ifade etmişlerdir.
- Spor alanındaki yasal düzenlemeler kısa
bir süre önce yapılmıştır. Ancak iyi hazırlanmaması ve acele edilmesi sebebiyle
sık sık değişiklik yapılması durumuyla karşı karşıya kalınmaktadır.
- Mahkeme kararlarının uygulanmasını
önlemeye yönelik; şahıslara yönelik bir kanun çıkarılması yanlış olacaktır.
Üyelerimizden bazıları birinci lig
kulüplerinin bile özel güvenlik yükümlülüğünü yerine getirmekte
zorlandıklarını, 2 nci , 3 üncü lig kulüpleri için bunu sağlamanın son derece
zor olacağı göz önünde tutularak bu konunun yeniden değerlendirilmesinin
gerektiğini belirtmişlerdir.
Bazı üyelerimiz, hayatın dinamik yapısı
içinde kanunlarda gerekli değişikliklerin yapılması son derece doğal
olduğunu ve Teklifi olumlu bulduklarını
ifade etmişlerdir.
Teklifin tümü üzerindeki görüşmelerden
sonra Alt Komisyonda incelenmesi için
verilen önerge Komisyonumuzca kabul edilmemiş ve maddelerine geçilmiştir.
Teklifin 1, 2, 3, 4, 5, 6 ve 7 nci
maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Teklifin çerçeve 8 inci maddesiyle 3813
sayılı Kanunun 8 inci maddesine eklenmesi öngörülen bendin mevcut mülga (h) ve
(ı) bentlerinden sonra gelmek üzere (i) bendi olarak eklenmesi redaksiyon
çerçevesinde uygun görülmüş ve madde Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Teklifin çerçeve 9, 10 ve 11 inci
maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Teklifin çerçeve 12 nci maddesinde verilen
bir önergenin kabulü ile, Merkez Hakem Kurulu üye sayısı Başkan dahil dokuz
üyeye çıkarılmış ve madde benimsenen önerge doğrultusunda düzenlenerek Komisyonumuzca
kabul edilmiştir.
Teklifin çerçeve 13 üncü maddesi ile 3813
sayılı Kanunun 16 ncı maddesinde tümüyle değişiklik öngörüldüğünden değişiklik
metnine madde 16, çerçeve 18 inci madde hükmüyle 3813 sayılı Kanunun Ek 1 inci
maddesinde değişiklik öngörüldüğünden değişiklik metnine Ek Madde 1 ibaresi
yazılarak, çerçeve 14 üncü maddesiyle 3813 sayılı Kanunun 17 nci maddesine ( i
) bendinden sonra (j) bendi eklendiğinden mevcut (j) bendinin teselsül
ettirilmesi uygun görülerek maddeler Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Teklifin çerçeve 15, 16 ve 17 nci
maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Teklifin çerçeve 19 uncu maddesiyle 3813
sayılı Kanuna hem ek hem geçici madde eklenmesi öngörülmektedir. Kanun tekniği açısından ek ve geçici maddelerin
ayrı çerçeve maddeler ile Kanuna eklenmesi gerekmektedir. Bu nedenle çerçeve 19
uncu maddeyle ek maddenin ve düzenlenen
yeni çerçeve 20 nci maddeyle geçici maddenin eklenmesi Komisyonumuzca kabul
edilmiş ve diğer madde numaraları teselsül ettirilmiştir.
Teklifin çerçeve 20 nci maddesi 21 inci
madde olarak Komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Teklifin çerçeve 21 inci maddesi 22 nci
madde olarak görüşülmüş, verilen bir önergenin kabulü ile metinde geçen
"bir aydan" ibaresinin "üç aydan" şeklinde değiştirilmesi
Komisyonumuzca uygun görülmüş ve madde benimsenen önerge doğrultusunda kabul
edilmiştir.
Teklifin 22 nci maddesi 23 üncü madde
olarak görüşülmüş ve verilen bir önergenin kabulü ile 5149 sayılı Kanunun 28
inci maddesine uygunluk sağlanması amacıyla idarî para cezası verecek makam
"Mahallin en büyük mülki idare amiri" olarak değiştirilmiş ve madde
bu çerçevede Komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Verilen bir önergenin kabulü ile Teklife
yeni çerçeve 24 üncü madde eklenmiş ve 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunun 6
ncı maddesinin birinci fıkrasının (a) bendindeki "sağlık" ibaresinden
önce gelmek üzere "gençlik ve spor"
ibaresi eklenmiştir. Bu değişiklikle bu maddenin aynı belediye hudutları
dahilinde gençlik ve spora yatırım yapılması ve hizmet sunulması açısından
farklı uygulanmasının önüne geçilmesi amaçlanmıştır.
Teklifin yürürlüğü düzenleyen 23 üncü
maddesi 25, yürütmeyi düzenleyen 24
üncü maddesi 26 ncı madde olarak Komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Teklifin tümü oya sunulmuş ve
Komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına arz
edilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile sunulur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Tayyar Altıkulaç |
Hikmet Özdemir |
Hacı Biner |
|
|
İstanbul |
Çankırı |
Van |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hüseyin Ekmekcioğlu |
Faruk Anbarcıoğlu |
Mustafa Gazalcı |
|
|
Antalya |
Bursa |
Denizli |
|
|
(Karşı
oy yazımız ektedir) |
|
(Karşı
oy yazımız ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Yüksektepe |
Ömer Özyılmaz |
Hasan Aydın |
|
|
Denizli |
Erzurum |
Giresun |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Temel Yılmaz |
Avni Doğan |
Hüseyin Bayındır |
|
|
Gümüşhane |
Kahramanmaraş |
Kırşehir |
|
|
|
|
(Karşı
oy yazımız var) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Çerçi |
Mehmet Sarı |
Öner Ergenç |
|
|
Manisa |
Osmaniye |
Siirt |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Osman Kılıç |
|
|
|
|
Sivas |
|
KARŞI OY YAZISI
19.4.2005
3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğünün Teşkilât ve Görevleri ve öteki sporla ilgili yasalarda yapılan
değişiklikler yeterli inceleme ve araştırma yapılmadan getirilmiştir.
Kısa bir süre önce yapılan yasal
düzenlemeler yeniden değiştiriliyor.
Özellikle Merkez Hakem Kurulu (MHK)
seçimleri yargı kararlarıyla iptal edilmiştir.
Bu yargı kararları doğrultusunda işlem yapmadan, bu işlemi uygulanmaz duruma
sokan bir düzenleme yanlıştır.
Saygılarımızla.
|
|
Mustafa Gazalcı |
Hüseyin Bayındır |
Hüseyin Ekmekcioğlu |
|
|
Denizli |
Kırşehir |
Antalya |
ADALET VE KALKINMA
PARTİSİ GRUP BAŞKANVEKİLİ BURSA MİLLETVEKİLİ FARUK ÇELİK İLE 13 MİLLETVEKİLİNİN
TEKLİFİ
ÇEŞİTLİ
KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ
MADDE 1.- 21.5.1986 tarihli ve 3289 sayılı Gençlik ve
Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun Ek 3 üncü
maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Sportif faaliyetlere, sporculara, spor kulüplerine,
federasyonlara veya tesislere yapılacak harcamalar sponsor tarafından bizzat
harcanır veya sponsorluk alanın banka hesabına yatırılır. Sponsorlara, ulusal
ve uluslar arası federasyonların reklam ve sponsorlukla ilgili hükümlerine
aykırı olmamak şartı ile faaliyetin veya tesisin isim, reklam, tanıtım ve yayın
hakları verilebilir."
MADDE 2.- 3289 sayılı Kanunun Ek 9 uncu maddesinin 9 uncu
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Özerk federasyonların bütçesi; katılım payı, tescil,
vize, transfer, itiraz, ceza, yayın, sponsorluk, reklam, yardım, bağış ve
benzeri gelirlerden oluşur. Genel Müdürlük olimpik branşlarda; federasyonun bir
önceki yıl gerçekleşen gelirlerinin % 75'i kadar, olimpik olmayan
federasyonlara ise; % 50'si kadar yardımda bulunabilir"
MADDE 3.- 3289 sayılı
Kanuna aşağı-daki ek maddeler ilave edilmiştir.
"EK MADDE 10.-
Yargıtay, Danıştay ve Sayıştay Başkan ve üyeleri ile adlî ve idarî yargı hâkim
ve savcıları; Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ile özerk federasyonlar
tarafından organize edilen sportif faaliyetlerde, bu Kanunda öngörülen veya
özerk federasyonlar bünyesinde bulunan kurullarda görev alabilirler."
"EK MADDE
11.- Genel Müdürlüğün
mülkiyetinde veya kullanımında bulunan spor tesisleri veya taşınmazların
kullanım veya intifa hakkı; spor federasyonlarına, en az üçü olimpik olmak
üzere toplam altı spor dalında faaliyet gösteren ve liglere katılan spor kulüplerine,
yerel yönetimlere, kamu kurum ve kuruluşlarına protokol ile bedelsiz
devredilebilir."
MADDE 4.- 17.6.1992 tarihli ve 3813 sayılı Türkiye Futbol
Federasyonu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 1 inci maddesinin birinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Bu Kanunun amacı; her türlü futbol faaliyetlerini
millî ve milletlerarası kurallara göre
yürütmek, teşkilâtlandırmak, geliştirmek ve Türkiye'yi futbol konusunda yurt
içinde ve yurt dışında temsil etmek üzere özel hukuk hükümlerine tabi ve tüzel
kişiliğe sahip, özerk Türkiye Futbol Federasyonunun kurulması, teşkilât, görev
ve yetkilerine ait esas ve usulleri düzenlemektir.
MADDE 5.- 3813 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki
bent eklenmiştir.
"ö) Türkiye Futbol Vakfı Genel Başkanı"
MADDE 6.- 3813 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin (b) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"b) Başkanı, Yönetim Kurulunun
ondört üyesini, Tahkim ve Denetleme
kurullarını seçmek,"
"Genel kurul
delegeleri tarafından, toplantıda alınan kararlara karşı genel kurul
tarihinden itibaren otuz gün içinde Ankara asliye hukuk mahkemelerinde iptal
davası açılabilir. İptal davasında verilen karar geçmişe yürümez. Davalar basit
yargılama usulüne tabidir."
MADDE 7.- 3813 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci
fıkrasının son cümlesi ile üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Başkan üst üste yada aralıklarla en fazla iki dönem
seçilebilir."
"Başkanın ölümü veya istifası halinde, üç ay içinde
tekrar seçim yapılması şartı ile birinci Başkanvekili, yoksa ikinci Başkan
vekili, Başkanvekillerinin olmaması halinde de Yönetim Kurulunun kendi üyeleri
arasından belirleyeceği kişi Başkanlığa vekalet eder. Genel kurula altı aydan
az bir süre var ise yönetimdeki boşalmalar sebebi ile olağanüstü genel kurula
gidilemez."
MADDE 8.- 3813 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki
bent eklenmiştir.
" h) Merkez Hakem Kurulunun Başkanı ile asıl ve yedek
üyelerini Yönetim Kuruluna teklif etmek."
MADDE 9.- 3813 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin (ö) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye (ü) bendi eklenmiştir.
"ö) Birinci ve ikinci Başkanvekilini belirlemek,"
"ü) Başkan tarafından teklif edilen Merkez Hakem Kurulunun Başkanı ile asıl ve
yedek üyelerini atamak."
MADDE 10.- 3813 sayılı Kanunun 12 nci maddesinin ikinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Denetleme raporunda; gelir-gider tabloları, bilançolar
ve yıllık faaliyetleri esas alan mali tablolar yer alır. Ayrıca kaynakların
etkin, ekonomik ve verimli kullanılıp kullanılmadığı, harcamaların sportif
faaliyetler için yapılıp yapılmadığı ve malî işlemlere ilişkin karar ve
tasarrufların amaç ve programlarına uygun olup olmadığı hususlarına da yer
verilir. Denetleme Kurulu, raporunu genel kurul üyesi tüzel kişilere ve gerçek
kişilere genel kurulun toplantı tarihinden bir ay önce gönderir. Genel kurul
üyeliği bulunan tüzel kişilerin temsilcilerine ayrıca rapor gönderilmez.
Raporun postaya veriliş tarihi gönderme tarihi olarak kabul edilir. "
MADDE 11.- 3813 sayılı
Kanunun 14 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Madde 14.- Tahkim Kurulu, Federasyon ile kulüpler;
Federasyon ile hakemler, Federasyon ile futbolcular, teknik direktörler ve antrenörler; kulüpler ile teknik direktör,
antrenör, oyuncu temsilcisi ve masörler; kulüpler ile oyuncular; kulüpler ile
kulüpler arasında çıkacak ihtilaflar hakkında Yönetim Kurulunca verilecek
kararlar ile disiplin kurulu kararlarını, ilgililerin itirazı üzerine inceleyerek
kesin karara bağlar."
MADDE 12.- 3813 sayılı Kanunun 15 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"Madde 15.- Merkez Hakem Kurulu, Başkanın teklifi ve
Yönetim Kurulunun onayı ile biri Başkan olmak üzere beş üyeden oluşur. Aynı sayıda ve aynı usulle yedek üye
seçilir.
Üyelerin üçü faal olmayan hakemlerden, ikisi ise spor
alanında en az on yıl mesleki deneyimi olan kişiler arasından belirlenir.
Kurul görevinde bağımsızdır. Üyeler istifa etmedikçe veya
çekilmiş sayılmadıkça yerlerine yenisi atanamaz."
MADDE 13.- 3813 sayılı Kanunun 16 ncı maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"Futbol takımı bulunan kulüplerin yapacakları resmî ve
özel futbol müsabaka-larının yönetimini ve bu müsabakalarla ilgili futbol oyun
kuralları açısından teknik anlaşmazlıklarının çözümlenmesini, il ve ilçe hakem
kurullarının kurulmasını, hakemlerin eğitilmesini, bunların klasmanlara
ayrılmasını, yükselme ve düşme şartları ile statü ve talimatlarda belirtilen
diğer görevleri yapar."
MADDE 14.- 3813 sayılı Kanunun 17 nci maddesinin ikinci
fıkrasına (i) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bent eklenmiştir.
"j) Gözlemciler ve Temsilciler Kurulu"
MADDE 15.- 3813 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin son
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Federasyonun bütçesinden en az yüzde iki oranında pay,
eğitim faaliyetlerinde kullanılmak üzere Merkez Hakem Kuruluna verilir."
MADDE 16.- 3813 sayılı Kanunun 22 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"a) Futbol müşterek bahis oyunlarından kulüplere
verilen isim hakkının % 15'i"
MADDE 17.- 3813 sayılı Kanunun 23 üncü maddesinin ikinci ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
"Federasyonun yıllık toplam gelirinin en az % 15'i, her
bütçe döneminde 31 Aralık tarihine kadar Federasyona sunulan ve Yönetim Kurulu
tarafından kabul edilen projelerde kullanılmak üzere ikinci ve üçüncü liglerde
takımı bulunan kulüplere; en az % 15'i
ise futbolla ilgili olmak kayıt ve şartı ile her bütçe döneminde 31 Aralık tarihine
kadar Federasyona sunulan ve Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen alt yapı,
eğitim veya tesis projelerinde kullanılmak üzere ilgili kurum, kuruluş ile spor
kulüplerine, genel kurul kararı ile
federasyonun kaynak kullandırılmasına ilişkin düzenlemesine uygun şekilde,
katılım payı karşılığı olarak kullandırılır."
"Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü tarafından spor
kulüplerine veya kamu kurum veya kuruluşlarına
protokol karşılığında devredilen, kiralanan veya süreli intifa hakkı
tesis edilen spor tesislerine ait protokol tribünlerinin Türkiye ligleri ve
Türkiye Kupası maçlarında kullanılmasında kişi sayılarının tespiti ve protokol
yönlendirmesi Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü talimatları dahilinde il ve ilçe
müdürlüklerince yapılır."
MADDE 18.- 3813 sayılı Kanunun ek 1 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
Ek Madde 1.- "Genel kurul tarafından seçilen
organların, başkan ve üyelerinin
seçilme şartları şunlardır.
a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
b) Yüksek okul mezunu olmak,
c) Seçim tarihinden önceki beş yıl içerisinde, bir defada
bir yıl ve toplam iki yıl hak mahrumiyeti cezası ile cezalandırılmamış olmak,
ç) Temerrüt halinde, kesinleşmiş vergi ve sigorta borcu
bulunmamak,
d) Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ve organize suçlardan,
zimmet, nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık,
sahtecilik, emniyeti suiistimal, hileli iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve
haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık,
resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma
suçlarından dolayı kesin hüküm giymemiş olmak."
MADDE 19.- 3813 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde ile geçici
madde ilave edilmiştir.
"EK MADDE 2.- Türkiye Futbol Federasyonunun kullanacağı
logo ile Federasyon tarafından gerçekleştirilecek tüm faaliyetlerle ilgili
logoların kullanım hakkı, Federasyona aittir."
Geçıcı Madde 8.- Bu Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihte Merkez Hakem Kurulu üyeleri istifa etmiş sayılırlar. Bu
tarihten itibaren 7 gün içinde yeni Merkez Hakem Kurulu atanır.
MADDE 20.- 28.4.2004 tarihli ve 5149 sayılı Spor
Müsabakalarında Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Kanunun 12 nci
maddesinde geçen "rakip takım ile taraftarlarını" ibaresi,
"takımlar ile taraftarlarını" şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 21.- 5149 sayılı Kanunun 18 inci maddesinin 3 üncü
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Hakkında idarî makamlar veya yargı mercilerince
müsabakalara giriş yasağı verilenler, müsabakanın başlamasından iki saat önce
bulunduğu yerin karakoluna giderek müsabaka süresince burada bulunmak
zorundadır. Bu yükümlülüğü yerine getirmeyen veya yasaklı olmasına rağmen spor
alanına girenlere bir aydan bir yıla kadar hapis cezası verilir."
MADDE 22.- 5149 sayılı Kanunun Geçici 1 inci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Geçici Madde 1.- Spor kulüpleri Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren, Kanunun 5 inci maddesinde öngörülen yükümlülükleri
dört yıl, 10 uncu maddesindeki yükümlülükleri ise bir yıl içerisinde yerine
getirmek zorundadırlar. Yükümlülüklerin süresi içerisinde yerine getirilmemesi
halinde il veya ilçe güvenlik kurullarınca her sezon için;
a) En üst liglerdeki kulüplere 250.000 YTL,
b) İkinci lig kulüplerine 100.000 YTL,
c) Üçüncü lig kulüplerine 10.000 YTL,
idarî para cezası verilir."
Yürürlük
MADDE 23.- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 24.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR,
GENÇLİK VE SPOR
KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
ÇEŞİTLİ
KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ
MADDE 1.- Teklifin 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 2.- Teklifin 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 3.- Teklifin 3 üncü maddesi Komisyonumuza aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 4.- Teklifin 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 5.- Teklifin 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 6.- Teklifin 6 ncı maddesi Komisyonumuza aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 7.- Teklifin 7 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 8.- 3813 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent
eklenmiştir.
"i) Merkez Hakem Kurulunun Başkanı ile asıl ve yedek
üyelerini Yönetim Kuruluna teklif etmek."
MADDE 9.- Teklifin 9 uncu maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 10.- Teklifin 10 uncu maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 11.- Teklifin 11 inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 12.- 3813 sayılı Kanunun 15 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"Madde 15.- Merkez Hakem Kurulu, Başkanın teklifi ve
Yönetim Kurulunun onayı ile biri Başkan olmak üzere dokuz üyeden oluşur. Aynı sayıda ve aynı usulle yedek üye
seçilir.
Üyelerin yedisi faal olmayan hakemlerden, ikisi ise spor
alanında en az on yıl mesleki deneyimi olan kişiler arasından belirlenir.
Kurul görevinde bağımsızdır. Üyeler istifa etmedikçe veya
çekilmiş sayılmadıkça yerlerine yenisi atanamaz."
MADDE 13.- 3813 sayılı Kanunun 16 ncı maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
Madde 16.- "Futbol takımı bulunan kulüplerin
yapacakları resmi ve özel futbol müsabakalarının yönetimini ve bu
müsabaka-larla ilgili futbol oyun kuralları açısından teknik anlaşmazlıklarının
çözümlenmesini, il ve ilçe hakem kurullarının kurulmasını, hakemlerin
eğitilmesini, bunların klasmanlara ayrılmasını, yükselme ve düşme şartları ile
statü ve talimatlarda belirtilen diğer görevleri yapar.
MADDE 14.- 3813 sayılı Kanunun 17 nci maddesinin ikinci
fıkrasına (i) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bent eklenmiş ve diğer
bent teselsül ettirilmiştir.
"j) Gözlemciler ve Temsilciler Kurulu"
MADDE 15.- Teklifin 15 inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 16.- Teklifin 16 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 17.- Teklifin 17 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 18.- 3813 sayılı Kanunun ek 1 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
Ek Madde 1.- "Genel kurul tarafından seçilen
organların, başkan ve üyelerinin
seçilme şartları şunlardır.
a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
b) Yüksek okul mezunu olmak,
c) Seçim tarihinden önceki beş yıl içerisinde, bir defada
bir yıl ve toplam iki yıl hak mahrumiyeti cezası ile cezalandırılmamış olmak,
ç) Temerrüt halinde, kesinleşmiş vergi ve sigorta borcu
bulunmamak,
d) Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ve organize
suçlardan, zimmet, nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık,
dolandırıcılık, sahtecilik, emniyeti suiistimal, hileli iflas gibi yüz
kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak
kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma,
devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı kesin hüküm giymemiş
olmak."
MADDE 19.- 3813 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde
eklenmiştir.
"EK MADDE 2.- Türkiye Futbol Federasyonunun kullanacağı
logo ile Federasyon tarafından gerçekleştirilecek tüm faaliyetlerle ilgili logoların kullanım hakkı, Federasyona
aittir."
MADDE 20.- 3813 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 8.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Merkez
Hakem Kurulu üyeleri istifa etmiş sayılırlar. Bu tarihten itibaren 7 gün içinde
yeni Merkez Hakem Kurulu atanır.
MADDE 21.- Teklifin 20 nci maddesi 21 inci madde olarak
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 22.- 5149 sayılı Kanunun 18 inci maddesinin 3 üncü
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Hakkında idarî makamlar veya yargı mercilerince
müsabakalara giriş yasağı verilenler, müsabakanın başlamasından iki saat önce
bulunduğu yerin karakoluna giderek müsabaka süresince burada bulunmak
zorundadır. Bu yükümlülüğü yerine getirmeyen veya yasaklı olmasına rağmen spor
alanına girenlere üç aydan bir yıla kadar hapis cezası verilir."
MADDE 23.- 5149 sayılı Kanunun Geçici 1 inci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Geçici Madde 1.- Spor kulüpleri Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren, Kanunun 5 inci maddesinde öngörülen yükümlülükleri
dört yıl, 10 uncu maddesindeki yükümlülükleri ise bir yıl içerisinde yerine
getirmek zorundadırlar. Yükümlülüklerin süresi içerisinde yerine getirilmemesi
halinde mahallin en büyük mülki idarî amiri tarafından her sezon için;
a) En üst liglerdeki kulüplere 250.000 YTL,
b) İkinci lig kulüplerine 100.000 YTL,
c) Üçüncü lig kulüplerine 10.000 YTL,
idarî para cezası verilir."
MADDE 24.- 22.2.2005 tarihli 5302 sayılı İl Özel İdaresi
Kanununun 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (a) bendindeki "sağlık"
ibare-sinden önce gelmek üzere
"gençlik ve spor" ibaresi eklenmiştir.
MADDE 25.- Teklifin 23 üncü maddesi Komisyonumuzca 25 inci madde olarak aynen kabul edilmiştir.
MADDE 26.-Teklifin 24 üncü maddesi Komisyonumuzca 26 ncı
madde aynen kabul edilmiştir.