Dönem: 22 Yasama Yılı: 4
TBMM (S. Sayısı: 1154)
Merkezi Finans ve
İhale Biriminin Kuruluşuna
İlişkin Türkiye Hükümeti ve Avrupa Komisyonu Arasındaki Mutabakat
Zaptına 1 Nolu Ekin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ve
Dışişleri Komisyonu
Raporu (1/1199)
Not: Tasarı; Başkanlıkça Avrupa Birliği Uyum, Plan ve Bütçe
ile Dışişleri komisyonlarına havale edilmiştir.
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
|
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
27/4/2006 |
|
|
Sayı:
B.02.0.KKG.0.10/101-472/2231 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 17/4/2006 tarihinde kararlaştırılan “Merkezi Finans ve İhale
Biriminin Kuruluşuna İlişkin Türkiye Hükümeti ve Avrupa Komisyonu Arasındaki
Mutabakat Zaptına 1 Nolu Ekin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GEREKÇE
Bilindiği üzere, Avrupa
Birliğinden üyelik öncesi yardımlar çerçevesinde sağlanacak mali yardımların,
ülkemizde oluşturulmuş bulunan Merkezi Olmayan Uygulama Sistemi vasıtasıyla
kullandırılması öngörülmektedir. Bu çerçevede, "Merkezi Finans ve İhale
Biriminin Kurulmasına ilişkin Mutabakat Zaptı" 14/2/2002 tarihinde
imzalanarak, 4 Şubat 2003 tarihli ve 25014 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan
4802 sayılı Kanun ile onaylanması uygun bulunmuştur.
Söz konusu Mutabakat
Zaptının 13 üncü maddesi, yıllık uygulamayı takiben Zaptın yeniden gözden
geçirilebileceği hükmünü içermektedir. Bu çerçevede, yapılan müzakereler
neticesinde Avrupa Komisyonu ile gerekçeleri aşağıda belirtilen değişiklikler
için bir Ek Mutabakat Zaptı imzalanmıştır.
Avrupa Birliği ile mali
işbirliği kapsamındaki programların uygulanması esnasında Merkezi Finans ve
İhale Biriminin personel yetersizliği nedeniyle uygulamada karşılaşılan
sorunların kalıcı bir çözüme kavuşturulması ihtiyacı duyulmuştur. Bu bağlamda,
Avrupa Komisyonunun 8 Nisan 2004 tarihli ve 2236 sayılı mektubunda yer alan
öneri doğrultusunda, Merkezi Finans ve ihale Birimi'nin Hazine Müsteşarlığına
idari olarak bağlanması öngörülmüştür. Bu düzenleme ile söz konusu Birimin
faaliyetlerini diğer aday ülkelerde olduğu üzere Ulusal Fon ve Ulusal
Yetkilendirme Görevlisinin daha etkin koordinasyon ve gözetimi altında
yürütmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, personel açısından yeterli düzeye
ulaşması ve bu düzeyini muhafaza edebilmesini teminen Birime gerçek kişi ve
memur statüsündeki personeli hizmet sözleşmesi ile istihdam edebilme olanağı
sağlanmıştır. Bu bağlamda, Hazine Müsteşarlığı ile idari ilişki, bütçe,
personelin statüsü ve mali hakları gibi konuların kapsam ve detaylarının uygun
bir yasal düzenleme ile tanzim edilmesi öngörülmüştür.
Diğer yandan, Ulusal Yetkilendirme
Görevlisi pozisyonunda bulunan Hazine Müsteşarlığından sorumlu Devlet
Bakanının, Avrupa Birliğine üyelik müzakereleri çerçevesinde Başmüzakereci
olarak atanması ile birlikte Ulusal Yardım Koordinatörünün sekreteryası
konumunda bulunan Avrupa Birliği Genel Sekreterliğinden de sorumlu olması,
Ulusal Yetkilendirme Görevlisi ve Ulusal Yardım Koordinatörü görevlerinin aynı
anda bir kişi tarafından üstlenilmesine yol açmıştır. Belirtilen görevlerin
aynı kişi tarafından üstlenilmesi ise, yine 4802 sayılı Kanunla onaylanması
uygun bulunan Ulusal Fonun Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zaptının 2 nci
maddesine göre mümkün bulunmamaktadır. Bu nedenle, Mutabakat Zaptındaki
tanımlar Ulusal Yetkilendirme Görevlisi pozisyonunun Hazine Müsteşarı ve Ulusal
Yardım Koordinatörü pozisyonunun Avrupa Birliği Genel Sekreteri tarafından
üstlenilmesi yönünde değiştirilmiştir.
Dışişleri Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye
Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
Dışişleri
Komisyonu |
|
|
|
Esas No:
1/1199 |
|
|
|
Karar No:
153 |
8/5/2006 |
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığı
tarafından hazırlanarak Bakanlar Kurulunca 28/4/2006 tarihinde Türkiye Büyük
Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 28/4/2006 tarihinde tali
komisyon olarak Avrupa Birliği Uyum Komisyonu ile Plan ve Bütçe Komisyonuna
esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen ''Merkezi Finans ve İhale
Biriminin Kuruluşuna İlişkin Türkiye Hükümeti ve Avrupa Komisyonu Arasındaki
Mutabakat Zaptına 1 Nolu Ekin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı'', Komisyonumuzun 4/5/2006 tarihli 37 nci toplantısında Dışişleri
Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı, Devlet Planlama Teşkilatı,
Avrupa Birliği Genel Sekreterliği ile Merkezi Finans ve İhale Birimi
temsilcilerinin de katılmalarıyla görüşülmüştür.
Merkezi Finans ve İhale
Biriminin Kurulmasına İlişkin Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Avrupa
Delagasyonu arasında Mutabakat Zaptı 14 Şubat 2002 tarihinde imzalanmış ve 4
Şubat 2003 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 4802 sayılı Kanunla onaylanması
uygun bulunmuştur.
Merkezi Finans ve İhale
Birimi Ülkemizde Avrupa Birliği tarafından finanse edilen programlar
çerçevesinde gerçekleşen mal, inşaat işleri ve hibelere ilişkin olarak; ihaleye
çıkma, sözleşme imzalama, ödeme, muhasebeleştirme ve finansal raporlamalardan
sorumlu olarak faaliyetlerini yürütmektedir.
14 Şubat 2002 tarihli
Mutabakat Zaptı'nın 13 üncü Maddesi, yıllık uygulamayı takiben Zaptın yeniden
gözden geçirileceği hükmünü içermektedir. Bu çerçevede yapılan müzakereler
çerçevesinde 31 Mart 2006 tarihinde Ankara'da
Merkezi Finans ve İhale Biriminin Kuruluşuna İlişkin Türkiye Hükümeti ve
Avrupa Komisyonu Arasındaki Mutabakat Zaptına 1 Nolu Ek imzalanmıştır.
Tasarı ve gerekçesi
incelendiğinde Mutabakat Zaptına 1 Nolu Ek ile;
- Halen Ulusal Yardım
Koordinatörü olarak belirlenen Avrupa Birliğinden sorumlu Devlet Bakanı yerine
Avrupa Birliği Genel Sekteri, Ulusal Yetkilendirme Görevlisi olarak da Hazineden sorumlu Devlet Bakanı yerine Hazine
Müsteşarının başkanlık etmesi,
- Avrupa Birliği Genel
Sekreterliğine bağlı olan Merkezi Finans ve İhale Biriminin Hazine
Müsteşarlığına bağlanması,
- Birimin teşkilat
şemasının belirlenmesinde Ulusal Yardım Koordinatörünün onayı kaldırılarak bu
yetkinin Ulusal Yetkilendirme Görevlisi ile Türkiye'deki Avrupa Komisyonu
Delagasyonunun eş onayına bırakılması,
- Teknik ve deneyimine
ihtiyaç duyulan devlet memurları ve gerçek kişilerin 631 sayılı Kanun Hükmünde
Kararname uyarınca istihdam edilebilmesi,
konularında
düzenlemelerin öngörüldüğü anlaşılmaktadır.
Komisyonumuzda Tasarının
tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;
- Türkiye'nin Avrupa
Birliği'nden 2002 yılına kadar MEDA programı ve gümrük birliği çerçevesinde
mali yardımlar aldığı,
- Avrupa Birliği'ne tam
üyelik sürecinde, hibe niteliğindeki yardımların Avrupa Birliği yöntem ve
kurallarına uygun şekilde kullanılması için ülkemizde bazı yapıların kurulduğu
ve Merkezi Finans ve İhale Biriminin bu
yapılardan biri olduğu,
- Merkezi Finans ve İhale
Biriminin Mali İşbirliği içerisinde gerçekleştirilecek projeler çerçevesinde
iş, mal ve hizmetlere ilişkin ihalelerin bütçeleme, ihaleye çıkma, sözleşme
imzalama, ödeme, muhasebe kayıtlarını tutma ve mali raporlama konularında tek
yetkili kurum olduğu,
- Hibe olarak
kullandırılmak üzere 2002 program yılında 127 milyon Avro, 2003 program yılında
137 milyon Avro, 2004 program yılında 246 milyon Avro ve 2005 program yılında
284 milyon Avro kaynak ayrıldığı,
- Birimin personel
sayısının azlığı nedeniyle projeleri inceleme ve sonuçlandırmada sıkıntılar yaşadığı,
şeklinde Hükümet
temsilcilerinin açıklamalarını takiben Komisyon üyelerimiz tarafından;
- Uluslararası
anlaşmalarda ülkemiz tarafını ifade amacıyla ''Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'',
''Türkiye Cumhuriyeti'' ve ''Türkiye Hükümeti'' şeklinde değişik ibareler
kullanıldığı,
- Bu konuda yeknesaklığın
sağlanması bakımından anlaşma başlıklarında ''Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti''
ibaresinin kullanılması hususunda anlaşma yapan kurumların hassasiyet
göstermeleri gerektiği,
ifade edilmiştir.
Tasarının tümü üzerindeki
görüşmelerin ardından Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek
maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.
Tasarının 1 inci, 2 nci,
3 üncü maddeleri ile tümü aynen kabul
edilmiştir.
Tasarının 16 Mayıs 2006 tarihinde Avrupa Komisyonu ile
yapılacak izleme toplantısına kadar kanunlaşması için İçtüzüğün 52 nci
maddesine göre öncelikle görüşülmesine Komisyonumuzca karar verilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Sözcü |
Üye |
|
|
Mehmet
Dülger |
Mustafa
Dündar |
Mahmut
Koçak |
|
|
Antalya |
Bursa |
Afyonkarahisar |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ramazan
Toprak |
Ahmet
Edip Uğur |
Abdülbaki
Türkoğlu |
|
|
Aksaray |
Balıkesir |
Elazığ |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Muzaffer
Gülyurt |
Züheyir
Amber |
Mehmet B.
Denizolgun |
|
|
Erzurum |
Hatay |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Fikret
Ünlü |
Ufuk
Özkan |
Nihat Eri |
|
|
Karaman |
Manisa |
Mardin |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
MERKEZİ FİNANS VE İHALE
BİRİMİ-NİN KURULUŞUNA İLİŞKİN TÜRKİYE HÜKÜMETİ VE AVRUPA KOMİSYONU
ARASINDAKİ MUTABAKAT ZAPTINA 1 NOLU EKİN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN
TASARISI
MADDE 1- 31 Mart 2006 tarihinde Ankara’da imzalanan “Merkezi Finans
ve İhale Biriminin Kuruluşuna İlişkin Türkiye Hükü-meti ve Avrupa Komisyonu
Arasındaki Muta-bakat Zaptına 1 Nolu Ek” in onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3- Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
|
|
Recep
Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A.
Şahin |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A.
Babacan |
M. Aydın |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
|
N.
Çubukçu |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
|
M. V.
Gönül |
A. Aksu |
K.
Unakıtan |
|
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
|
H. Çelik |
F. N.
Özak |
R. Akdağ |
|
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B.
Yıldırım |
M. M.
Eker |
M.
Başesgioğlu |
|
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
M. H.
Güler |
A. Koç |
|
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
MERKEZİ FİNANS VE İHALE
BİRİMİ-NİN KURULUŞUNA İLİŞKİN TÜRKİYE HÜKÜMETİ VE AVRUPA KOMİSYONU
ARASINDAKİ MUTABAKAT ZAPTINA 1 NOLU EKİN ONAYLANMASININ
UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR
KANUN
TASARISI
MADDE 1- Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 2- Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 3- Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MERKEZİ FİNANS VE İHALE BİRİMİNİN (MFİB) KURULUŞUNA İLİŞKİN
TÜRKİYE HÜKÜMETİ VE AVRUPA KOMİSYONU ARASINDAKİ MUTABAKAT ZAPTINA 1 NOLU EK
Aşağıda
"Komisyon" olarak anılan Avrupa Komisyonu tarafından temsil edilen
Avrupa Topluluğu bir taraf ve
Türkiye Cumhuriyetini
temsil eden ve aşağıda "Faydalanan" olarak anılan Türk Hükümeti diğer
taraf olmak üzere,
Aşağıdaki şekilde mutabık
kalmışlardır:
Türk Makamlarının Merkezi
Finans ve İhale Birimi'nin yerini değiştirerek aşağıda "Hazine"
olarak anılan Hazine Müsteşarlığında konuşlandırma kararını müteakip Türkiye'de
Merkezi Finans ve İhale Biriminin kuruluşuna dair Türk Hükümeti ve Avrupa
Komisyonu arasında 14 Şubat 2002 tarihinde imzalanan ve 4802 sayılı Kanunla
kabul edilen Mutabakat Zaptının tarafları, Türkiye'ye katılım öncesi yardım
çerçevesinde söz konusu Mutabakat Zaptının aşağıdaki hükümlerinin bu belge ile
aşağıdaki şekilde değiştirilmesinde mutabık kalmışlardır:
MADDE 1- MAHİYET VE KONU
Madde 1- Tanımlar
Ulusal Yardım Koordinatörü
Yardımdan faydalanan
ülkede programlama ile görevlendirilmiş Avrupa Birliğinden sorumlu Devlet
Bakanıdır. Ulusal Yardım Koordinatörü aynı zamanda, Topluluk mali yardımının
kullanımıyla genel katılım süreci arasında yakın bir ilişki kurulmasını sağlar
ve Avrupa Birliği programlarının izlenmesinden ve değerlendirilmesinden
sorumludur.
Ulusal Yetkilendirme
Görevlisi
Ulusal Fona başkanlık
eden Hazineden sorumlu Devlet Bakanıdır. Ulusal Yetkilendirme Görevlisi Avrupa
Birliği fonlarının mali yönetiminin genel sorumluluğunu üstlenmiştir.
Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir
Madde 1- Tanımlar
Ulusal Yardım
Koordinatörü
Yardımdan faydalanan
ülkede programlama ile görevlendirilmiş Avrupa Birliği Genel Sekreteridir.
Ulusal Yardım Koordinatörü aynı zamanda, Topluluk mali yardımının kullanımıyla
genel katılım süreci arasında yakın bir ilişki kurulmasını sağlar ve Avrupa
Birliği programlarının izlenmesinden ve değerlendirilmesinden sorumludur.
Ulusal Yardım Koordinatörü aynı anda Ulusal Yetkilendirme Görevlisi veya bir
Program Yetkilendirme Görevlisi olamaz.
Ulusal Yetkilendirme
Görevlisi
Ulusal Fona başkanlık
eden Hazine Müsteşarıdır. Ulusal Yetkilendirme Görevlisi Avrupa Birliği
fonlarının sağlam şekilde mali yönetiminin genel sorumluluğunu üstlenmiştir.
Ulusal Yetkilendirme Görevlisi aynı anda Ulusal Yardım Koordinatörü veya bir
Program Yetkilendirme Görevlisi olamaz.
Madde 2- Program Yetkilendirme Görevlisi ve Merkezi Finans
ve İhale Birimi
1. Merkezi Finans ve
İhale Birimi Türk İdari Sisteminin tam bir parçası olarak kurulacak ve bir
Program Yetkilendirme Görevlisinin sorumluluğu altında tüm kararlarını bağımsız
olarak alacaktır. Avrupa Birliği fonlarının Merkezi Finans ve İhale Birimi
tarafından yönetimi, bu Mutabakat Zaptının hükümlerine ve Avrupa Birliğinin dış
yardımların kullanımını düzenleyen kurallarına tabi olacaktır. Merkezi Finans
ve İhale Birimi idari açıdan (örneğin lojistik destek) Avrupa Birliği Genel
Sekreterliği'ne bağlı olacaktır.
Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir
Madde 2- Program Yetkilendirme Görevlisi ve Merkezi Finans
ve İhale Birimi
1. Merkezi Finans ve
İhale Birimi Hazine Müsteşarlığına bağlı bir birim olarak kurulacak ve bir
Program Yetkilendirme Görevlisinin sorumluluğu altında Madde 3.1'de belirtilen
fonksiyonlara ilişkin tüm kararlarını bağımsız olarak alacaktır. Avrupa Birliği
fonlarının Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından yönetimi, bu Mutabakat
Zaptının hükümlerine ve Avrupa Birliğinin dış yardımların kullanımını
düzenleyen kurallarına tabi olacaktır.
Madde 3- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Görevleri
2. Program uygulamasına
ilişkin teknik konuların tüm sorumluluğu, her bir programın uygulanmasından
sorumlu olan yetkilinindir (Kıdemli Program Görevlisi).
Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir
2. Program Yetkilendirme
Görevlisinin genel gözetimi altında, programa ait teknik hususlar her bir
programın uygulanmasından sorumlu olan yetkilinin sorumluluğundadır (Kıdemli
Program Görevlisi).
Madde 3- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Görevleri
f) Fon talepleri ve hesap
yönetimi
Ulusal Fon'la yapılan
finansman anlaşmasında açıklandığı şekilde avans ödemeleri için taleplerin
hazırlanması. Bu talepler Program Yetkilendirme Görevlisi tarafından onaylanıp
belgelendirilecek ve Komisyona iletilmeden önce onay ve tasdik için Ulusal Yetkilendirme
Görevlisine gönderilecektir.
Her program için ilgili
finansman anlaşmasına uygun olarak Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından
yönetilecek bir hesabın işletilmesi. Merkezi Finans ve İhale Birimi hesabın
işletilmesi bakımından Ulusal Fon'a karşı sorumlu olacaktır.
Ödeme performansları
temel alınarak, banka hesaplarına yapılacak ikmal ödemelerinin sürdürülmesi,
izlenmesi ve planlanması, banka hesabının mevcut durumu hakkında aylık olarak
raporlama yapılması; avans ödemeleri için Ulusal Fon'a yapılacak taleplerin
hazırlanması.
Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir
f) Fon talepleri ve hesap
yönetimi
Ulusal Fon'la yapılan
finansman anlaşmasında açıklandığı şekilde fonlar için taleplerin hazırlanması.
Bu talepler Program Yetkilendirme Görevlisi tarafından onaylanıp
belgelendirilecek ve Ulusal Yetkilendirme Görevlisinin onayı için Ulusal Fon'a
gönderilecektir.
Her program için ilgili
finansman anlaşmasına uygun olarak Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından
yönetilecek bir hesabın işletilmesi. Merkezi Finans ve İhale Birimi hesabın
işletilmesi bakımından Ulusal Fon'a karşı sorumlu olacaktır.
Ödeme performansları
temel alınarak, banka hesaplarına yapılacak ikmal ödemelerinin sürdürülmesi,
izlenmesi ve planlanması, banka hesabının mevcut durumu hakkında aylık olarak
raporlama yapılması; Ulusal Fon'a yapılacak fon taleplerinin hazırlanması.
Madde 4- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Personeli
Merkezi Finans ve İhale
Biriminin teşkilat şeması Ulusal Yetkilendirme Görevlisi, Ulusal Yardım
Koordinatörü ve Türkiye'deki Avrupa Komisyonu Delegasyonunun onayına tabi
olacaktır. Program Yetkilendirme Görevlisi Ulusal Yardım Koordinatörü ve Ulusal
Yetkilendirme Görevlisinin onayı ile Merkezi Finans ve İhale Birimine uygun
personel alımını sağlayacaktır. Türk Hükümeti, bu Mutabakat Zaptının 5.2'nci
Maddesine halel gelmeksizin, tüm personel masraflarını karşılayacaktır. Merkezi
Finans ve İhale Biriminin personeli ile ilgili esas ve usuller Türk Mevzuatı
çerçevesinde düzenlenecektir.
Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir
Madde 4- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Personeli
Merkezi Finans ve İhale
Biriminin teşkilat şeması Ulusal Yetkilendirme Görevlisi ve Türkiye'deki Avrupa
Komisyonu Delegasyonunun eş onayına tabi olacaktır. Program Yetkilendirme
Görevlisi Ulusal Yetkilendirme Görevlisinin ilgili düzenlemeleri ve onayına
bağlı olarak Merkezi Finans ve İhale Birimine uygun personel alımını
sağlayacaktır. Türk Hükümeti tüm personel masraflarını karşılayacaktır. Merkezi
Finans ve İhale Biriminin personeli ile ilgili esas ve usuller Türk Mevzuatı
çerçevesinde düzenlenecektir.
Madde 5- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Yeri, Binası ve
İşletme Masrafları
1. Merkezi Finans ve
İhale Birimi Ulusal Yardım Koordinatörü tarafından belirlenen ve Türk
Makamlarınca sağlanan binada yerleşecektir. Bina, toplantılar, danışmanlık
desteği, eğitim ve ziyaretçi denetim personeli için gerekli mekanlar da dahil
olmak üzere, Merkezi Finans ve İhale Birimi personeli için geniş ve yeterli
büro mekanı içerecektir.
2. Merkezi Finans ve
İhale Biriminin idari, maaş ve diğer tüm işletme giderleri prensip olarak Türk
Hükümetininin ulusal bütçesinden karşılanacaktır. Bununla beraber, başlangıç
aşamasında ve Avrupa Komisyonu ile açık bir anlaşmaya bağlı olarak, bu
giderlerin bir kısmı Türkiye'ye sağlanan tahsisattan, kademeli olarak
indirilmek suretiyle, üç yıl boyunca (birinci yıl % 100, ikinci yıl % 66,
üçüncü yıl % 33) karşılanabilir.
Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir
Madde 5- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Yeri, Binası ve
İşletme Masrafları
1. Merkezi Finans ve
İhale Birimi Hazine Müsteşarlığı tarafından belirlenen ve sağlanan binada
yerleşecektir. Bina, toplantılar, danışmanlık desteği, eğitim ve ziyaretçi
denetim personeli için gerekli mekanlar da dahil olmak üzere, Merkezi Finans ve
İhale Birimi personeli için geniş ve yeterli büro mekanı içerecektir.
2. Merkezi Finans ve
İhale Biriminin idari, maaş ve diğer tüm işletme giderleri Türk Hükümetinin
ulusal bütçesinden karşılanacaktır.
Madde 9- Ödemeler
Avans ödemeleri banka
hesabına yattığında, bu fonlar, Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından
imzalanan Avrupa Birliği tarafından finanse edilen sözleşmeler ile ilgili
faturalar karşılığında, Uygulayıcı Makamların teyidini takiben ödemelerin
yapılması için kullanılacaktır.
Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir
Madde 9- Ödemeler
Fonlar banka hesabına
yattığında, bu fonlar, Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından imzalanan
Avrupa Birliği tarafından finanse edilen sözleşmeler ile ilgili faturalar
karşılığında, Uygulayıcı Makamların teyidini takiben ödemelerin yapılması için
kullanılacaktır.
MADDE 2
Merkezi Finans ve İhale
Biriminin kuruluşuna ilişkin Mutabakat Zaptının diğer tüm hükümleri ve
koşulları değişmeden kalmıştır.
MADDE 3- Dİğer
Hükümler
Merkezi Finans ve İhale
Birimi Hazine Müsteşarlığına tüm personeli ve varlıkları ile birlikte aşağıdaki
hükümler altında idari olarak bağlanacaktır;
1. Teknik ve mesleki
deneyimine ihtiyaç duyulan devlet memurları ve gerçek kişiler 631 sayılı Kanun
Hükmünde Kararname hükümleri uyarınca sözleşmeli olarak istihdam edilebilir.
2. Merkezi Finans ve
İhale Birimince hizmet sözleşmesi teklif edilen devlet memurları, hizmet
sözleşmesinin imzalandığı tarihte, ilave bir işleme gerek kalmaksızın asıl
kurumlarından ücretsiz izinli statüsü kazanır.
3. Hazine Müsteşarlığı
ile idari ilişki, personel alımı, personelin statüsü, personelin mali hakları
ve bütçe gibi konuların kapsamı ve detayları uygun bir yasal düzenleme ile
tanzim edilecektir.
MADDE 4
İşbu Ek İngilizce olarak
iki nüsha düzenlenmiştir ve her iki tarafın imzaladığı tarihte yürürlüğe
girecektir (1).
|
|
Avrupa Komisyonu Adına |
Türkiye Cumhuriyeti Adına |
|
|
Tarih: 31/03/2006 |
Tarih: 31/03/2006 |
|
|
Yer: ANKARA |
Yer: ANKARA |
|
|
(İMZA) |
(İMZA) |
|
|
H. J.
KRETSCHMER |
İbrahim
H. ÇANAKCI |
|
|
Delegasyon Başkanı |
Hazine Müsteşarı |
(1) Merkezi Finans ve İhale Biriminin kuruluşuna ilişkin
Mutabakat Zaptına işbu EK'in Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından
onaylanmasına halel gelmeksizin.