Dönem: 22            Yasama Yılı: 4

 

TBMM  (S. Sayısı: 1154)

 

Merkezi  Finans  ve  İhale  Biriminin  Kuruluşuna  İlişkin Türkiye Hükümeti ve Avrupa Komisyonu Arasındaki Mutabakat Zaptına 1 Nolu Ekin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ve Dışişleri Komisyonu

Raporu (1/1199)

 

                         

Not: Tasarı; Başkanlıkça Avrupa Birliği Uyum, Plan ve Bütçe ile Dışişleri komisyonlarına havale edilmiştir.

 

T.C.

 

 

Başbakanlık

 

 

Kanunlar ve Kararlar

 

 

Genel Müdürlüğü

27/4/2006

 

Sayı: B.02.0.KKG.0.10/101-472/2231

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 17/4/2006 tarihinde kararlaştırılan “Merkezi Finans ve İhale Biriminin Kuruluşuna İlişkin Türkiye Hükümeti ve Avrupa Komisyonu Arasındaki Mutabakat Zaptına 1 Nolu Ekin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

 

GEREKÇE

Bilindiği üzere, Avrupa Birliğinden üyelik öncesi yardımlar çerçevesinde sağlanacak mali yardımların, ülkemizde oluşturulmuş bulunan Merkezi Olmayan Uygulama Sistemi vasıtasıyla kullandırılması öngörülmektedir. Bu çerçevede, "Merkezi Finans ve İhale Biriminin Kurulmasına ilişkin Mutabakat Zaptı" 14/2/2002 tarihinde imzalanarak, 4 Şubat 2003 tarihli ve 25014 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan 4802 sayılı Kanun ile onaylanması uygun bulunmuştur.

Söz konusu Mutabakat Zaptının 13 üncü maddesi, yıllık uygulamayı takiben Zaptın yeniden gözden geçirilebileceği hükmünü içermektedir. Bu çerçevede, yapılan müzakereler neticesinde Avrupa Komisyonu ile gerekçeleri aşağıda belirtilen değişiklikler için bir Ek Mutabakat Zaptı imzalanmıştır.

Avrupa Birliği ile mali işbirliği kapsamındaki programların uygulanması esnasında Merkezi Finans ve İhale Biriminin personel yetersizliği nedeniyle uygulamada karşılaşılan sorunların kalıcı bir çözüme kavuşturulması ihtiyacı duyulmuştur. Bu bağlamda, Avrupa Komisyonunun 8 Nisan 2004 tarihli ve 2236 sayılı mektubunda yer alan öneri doğrultusunda, Merkezi Finans ve ihale Birimi'nin Hazine Müsteşarlığına idari olarak bağlanması öngörülmüştür. Bu düzenleme ile söz konusu Birimin faaliyetlerini diğer aday ülkelerde olduğu üzere Ulusal Fon ve Ulusal Yetkilendirme Görevlisinin daha etkin koordinasyon ve gözetimi altında yürütmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, personel açısından yeterli düzeye ulaşması ve bu düzeyini muhafaza edebilmesini teminen Birime gerçek kişi ve memur statüsündeki personeli hizmet sözleşmesi ile istihdam edebilme olanağı sağlanmıştır. Bu bağlamda, Hazine Müsteşarlığı ile idari ilişki, bütçe, personelin statüsü ve mali hakları gibi konuların kapsam ve detaylarının uygun bir yasal düzenleme ile tanzim edilmesi öngörülmüştür.

Diğer yandan, Ulusal Yetkilendirme Görevlisi pozisyonunda bulunan Hazine Müsteşarlığından sorumlu Devlet Bakanının, Avrupa Birliğine üyelik müzakereleri çerçevesinde Başmüzakereci olarak atanması ile birlikte Ulusal Yardım Koordinatörünün sekreteryası konumunda bulunan Avrupa Birliği Genel Sekreterliğinden de sorumlu olması, Ulusal Yetkilendirme Görevlisi ve Ulusal Yardım Koordinatörü görevlerinin aynı anda bir kişi tarafından üstlenilmesine yol açmıştır. Belirtilen görevlerin aynı kişi tarafından üstlenilmesi ise, yine 4802 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan Ulusal Fonun Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zaptının 2 nci maddesine göre mümkün bulunmamaktadır. Bu nedenle, Mutabakat Zaptındaki tanımlar Ulusal Yetkilendirme Görevlisi pozisyonunun Hazine Müsteşarı ve Ulusal Yardım Koordinatörü pozisyonunun Avrupa Birliği Genel Sekreteri tarafından üstlenilmesi yönünde değiştirilmiştir.

 


Dışişleri Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Dışişleri Komisyonu

 

 

Esas No: 1/1199

 

 

Karar No: 153

8/5/2006

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Dışişleri Bakanlığı tarafından hazırlanarak Bakanlar Kurulunca 28/4/2006 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 28/4/2006 tarihinde tali komisyon olarak Avrupa Birliği Uyum Komisyonu ile Plan ve Bütçe Komisyonuna esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen ''Merkezi Finans ve İhale Biriminin Kuruluşuna İlişkin Türkiye Hükümeti ve Avrupa Komisyonu Arasındaki Mutabakat Zaptına 1 Nolu Ekin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı'', Komisyonumuzun 4/5/2006 tarihli 37 nci toplantısında Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Avrupa Birliği Genel Sekreterliği ile Merkezi Finans ve İhale Birimi temsilcilerinin de katılmalarıyla görüşülmüştür.

Merkezi Finans ve İhale Biriminin Kurulmasına İlişkin Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Avrupa Delagasyonu arasında Mutabakat Zaptı 14 Şubat 2002 tarihinde imzalanmış ve 4 Şubat 2003 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 4802 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunmuştur.

Merkezi Finans ve İhale Birimi Ülkemizde Avrupa Birliği tarafından finanse edilen programlar çerçevesinde gerçekleşen mal, inşaat işleri ve hibelere ilişkin olarak; ihaleye çıkma, sözleşme imzalama, ödeme, muhasebeleştirme ve finansal raporlamalardan sorumlu olarak faaliyetlerini yürütmektedir.

14 Şubat 2002 tarihli Mutabakat Zaptı'nın 13 üncü Maddesi, yıllık uygulamayı takiben Zaptın yeniden gözden geçirileceği hükmünü içermektedir. Bu çerçevede yapılan müzakereler çerçevesinde 31 Mart 2006 tarihinde Ankara'da  Merkezi Finans ve İhale Biriminin Kuruluşuna İlişkin Türkiye Hükümeti ve Avrupa Komisyonu Arasındaki Mutabakat Zaptına 1 Nolu Ek imzalanmıştır.

Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde Mutabakat Zaptına 1 Nolu Ek ile;

- Halen Ulusal Yardım Koordinatörü olarak belirlenen Avrupa Birliğinden sorumlu Devlet Bakanı yerine Avrupa Birliği Genel Sekteri, Ulusal Yetkilendirme  Görevlisi olarak da Hazineden sorumlu Devlet Bakanı yerine Hazine Müsteşarının başkanlık etmesi,

- Avrupa Birliği Genel Sekreterliğine bağlı olan Merkezi Finans ve İhale Biriminin Hazine Müsteşarlığına bağlanması,

- Birimin teşkilat şemasının belirlenmesinde Ulusal Yardım Koordinatörünün onayı kaldırılarak bu yetkinin Ulusal Yetkilendirme Görevlisi ile Türkiye'deki Avrupa Komisyonu Delagasyonunun eş onayına  bırakılması,

- Teknik ve deneyimine ihtiyaç duyulan devlet memurları ve gerçek kişilerin 631 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca istihdam edilebilmesi,

konularında düzenlemelerin öngörüldüğü anlaşılmaktadır.

Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;

- Türkiye'nin Avrupa Birliği'nden 2002 yılına kadar MEDA programı ve gümrük birliği çerçevesinde mali yardımlar aldığı,

- Avrupa Birliği'ne tam üyelik sürecinde, hibe niteliğindeki yardımların Avrupa Birliği yöntem ve kurallarına uygun şekilde kullanılması için ülkemizde bazı yapıların kurulduğu ve Merkezi  Finans ve İhale Biriminin bu yapılardan biri olduğu,

- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Mali İşbirliği içerisinde gerçekleştirilecek projeler çerçevesinde iş, mal ve hizmetlere ilişkin ihalelerin bütçeleme, ihaleye çıkma, sözleşme imzalama, ödeme, muhasebe kayıtlarını tutma ve mali raporlama konularında tek yetkili kurum olduğu,

- Hibe olarak kullandırılmak üzere 2002 program yılında 127 milyon Avro, 2003 program yılında 137 milyon Avro, 2004 program yılında 246 milyon Avro ve 2005 program yılında 284 milyon Avro kaynak ayrıldığı,

- Birimin personel sayısının azlığı nedeniyle projeleri inceleme ve  sonuçlandırmada sıkıntılar yaşadığı,

şeklinde Hükümet temsilcilerinin açıklamalarını takiben Komisyon üyelerimiz tarafından;

- Uluslararası anlaşmalarda ülkemiz tarafını ifade amacıyla ''Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'', ''Türkiye Cumhuriyeti'' ve ''Türkiye Hükümeti'' şeklinde değişik ibareler kullanıldığı,

- Bu konuda yeknesaklığın sağlanması bakımından anlaşma başlıklarında ''Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'' ibaresinin kullanılması hususunda anlaşma yapan kurumların hassasiyet göstermeleri gerektiği,

ifade edilmiştir.

Tasarının tümü üzerindeki görüşmelerin ardından Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.

Tasarının 1 inci, 2 nci, 3 üncü maddeleri ile tümü  aynen kabul edilmiştir.

Tasarının  16 Mayıs 2006 tarihinde Avrupa Komisyonu ile yapılacak izleme toplantısına kadar kanunlaşması için İçtüzüğün 52 nci maddesine göre öncelikle görüşülmesine Komisyonumuzca  karar verilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

Başkan

Sözcü

Üye

 

Mehmet Dülger

Mustafa Dündar

Mahmut Koçak

 

Antalya

Bursa

Afyonkarahisar

 

Üye

Üye

Üye

 

Ramazan Toprak

Ahmet Edip Uğur

Abdülbaki Türkoğlu

 

Aksaray

Balıkesir

Elazığ

 

Üye

Üye

Üye

 

Muzaffer Gülyurt

Züheyir Amber

Mehmet B. Denizolgun

 

Erzurum

Hatay

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Fikret Ünlü

Ufuk Özkan

Nihat Eri

 

Karaman

Manisa

Mardin

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

MERKEZİ FİNANS VE İHALE BİRİMİ-NİN KURULUŞUNA İLİŞKİN TÜRKİYE HÜKÜMETİ VE AVRUPA KOMİSYONU ARASINDAKİ  MUTABAKAT  ZAPTINA 1 NOLU EKİN ONAYLANMASININ UYGUN  BULUNDUĞUNA  DAİR  KANUN

TASARISI

 

MADDE 1- 31 Mart 2006 tarihinde Ankara’da imzalanan “Merkezi Finans ve İhale Biriminin Kuruluşuna İlişkin Türkiye Hükü-meti ve Avrupa Komisyonu Arasındaki Muta-bakat Zaptına 1 Nolu Ek” in onaylanması uygun bulunmuştur.

MADDE 2- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3-  Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

A. Gül

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Adalet Bakanı

 

N. Çubukçu

K. Tüzmen

C. Çiçek

 

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

 

M. V. Gönül

A. Aksu

K. Unakıtan

 

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

H. Çelik

F. N. Özak

R. Akdağ

 

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

 

B. Yıldırım

M. M. Eker

M. Başesgioğlu

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

 

A. Coşkun

M. H. Güler

A. Koç

 

 

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

 

O. Pepe

 

 

DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

MERKEZİ FİNANS VE İHALE BİRİMİ-NİN KURULUŞUNA İLİŞKİN TÜRKİYE HÜKÜMETİ VE AVRUPA KOMİSYONU ARASINDAKİ  MUTABAKAT  ZAPTINA 1 NOLU EKİN ONAYLANMASININ UYGUN  BULUNDUĞUNA  DAİR  KANUN

TASARISI

 

MADDE 1- Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2- Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3- Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

MERKEZİ FİNANS VE İHALE BİRİMİNİN (MFİB) KURULUŞUNA İLİŞKİN TÜRKİYE HÜKÜMETİ VE AVRUPA KOMİSYONU ARASINDAKİ MUTABAKAT ZAPTINA 1 NOLU EK

Aşağıda "Komisyon" olarak anılan Avrupa Komisyonu tarafından temsil edilen Avrupa Topluluğu bir taraf ve

Türkiye Cumhuriyetini temsil eden ve aşağıda "Faydalanan" olarak anılan Türk Hükümeti diğer taraf olmak üzere,

Aşağıdaki şekilde mutabık kalmışlardır:

Türk Makamlarının Merkezi Finans ve İhale Birimi'nin yerini değiştirerek aşağıda "Hazine" olarak anılan Hazine Müsteşarlığında konuşlandırma kararını müteakip Türkiye'de Merkezi Finans ve İhale Biriminin kuruluşuna dair Türk Hükümeti ve Avrupa Komisyonu arasında 14 Şubat 2002 tarihinde imzalanan ve 4802 sayılı Kanunla kabul edilen Mutabakat Zaptının tarafları, Türkiye'ye katılım öncesi yardım çerçevesinde söz konusu Mutabakat Zaptının aşağıdaki hükümlerinin bu belge ile aşağıdaki şekilde değiştirilmesinde mutabık kalmışlardır:

MADDE 1- MAHİYET VE KONU

Madde 1- Tanımlar

Ulusal Yardım Koordinatörü

Yardımdan faydalanan ülkede programlama ile görevlendirilmiş Avrupa Birliğinden sorumlu Devlet Bakanıdır. Ulusal Yardım Koordinatörü aynı zamanda, Topluluk mali yardımının kullanımıyla genel katılım süreci arasında yakın bir ilişki kurulmasını sağlar ve Avrupa Birliği programlarının izlenmesinden ve değerlendirilmesinden sorumludur.

Ulusal Yetkilendirme Görevlisi

Ulusal Fona başkanlık eden Hazineden sorumlu Devlet Bakanıdır. Ulusal Yetkilendirme Görevlisi Avrupa Birliği fonlarının mali yönetiminin genel sorumluluğunu üstlenmiştir.

Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir

Madde 1- Tanımlar

Ulusal Yardım Koordinatörü

Yardımdan faydalanan ülkede programlama ile görevlendirilmiş Avrupa Birliği Genel Sekreteridir. Ulusal Yardım Koordinatörü aynı zamanda, Topluluk mali yardımının kullanımıyla genel katılım süreci arasında yakın bir ilişki kurulmasını sağlar ve Avrupa Birliği programlarının izlenmesinden ve değerlendirilmesinden sorumludur. Ulusal Yardım Koordinatörü aynı anda Ulusal Yetkilendirme Görevlisi veya bir Program Yetkilendirme Görevlisi olamaz.

Ulusal Yetkilendirme Görevlisi

Ulusal Fona başkanlık eden Hazine Müsteşarıdır. Ulusal Yetkilendirme Görevlisi Avrupa Birliği fonlarının sağlam şekilde mali yönetiminin genel sorumluluğunu üstlenmiştir. Ulusal Yetkilendirme Görevlisi aynı anda Ulusal Yardım Koordinatörü veya bir Program Yetkilendirme Görevlisi olamaz.

Madde 2- Program Yetkilendirme Görevlisi ve Merkezi Finans ve İhale Birimi

1. Merkezi Finans ve İhale Birimi Türk İdari Sisteminin tam bir parçası olarak kurulacak ve bir Program Yetkilendirme Görevlisinin sorumluluğu altında tüm kararlarını bağımsız olarak alacaktır. Avrupa Birliği fonlarının Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından yönetimi, bu Mutabakat Zaptının hükümlerine ve Avrupa Birliğinin dış yardımların kullanımını düzenleyen kurallarına tabi olacaktır. Merkezi Finans ve İhale Birimi idari açıdan (örneğin lojistik destek) Avrupa Birliği Genel Sekreterliği'ne bağlı olacaktır.

Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir

Madde 2- Program Yetkilendirme Görevlisi ve Merkezi Finans ve İhale Birimi

1. Merkezi Finans ve İhale Birimi Hazine Müsteşarlığına bağlı bir birim olarak kurulacak ve bir Program Yetkilendirme Görevlisinin sorumluluğu altında Madde 3.1'de belirtilen fonksiyonlara ilişkin tüm kararlarını bağımsız olarak alacaktır. Avrupa Birliği fonlarının Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından yönetimi, bu Mutabakat Zaptının hükümlerine ve Avrupa Birliğinin dış yardımların kullanımını düzenleyen kurallarına tabi olacaktır.

Madde 3- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Görevleri

2. Program uygulamasına ilişkin teknik konuların tüm sorumluluğu, her bir programın uygulanmasından sorumlu olan yetkilinindir (Kıdemli Program Görevlisi).

Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir

2. Program Yetkilendirme Görevlisinin genel gözetimi altında, programa ait teknik hususlar her bir programın uygulanmasından sorumlu olan yetkilinin sorumluluğundadır (Kıdemli Program Görevlisi).

Madde 3- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Görevleri

f) Fon talepleri ve hesap yönetimi

Ulusal Fon'la yapılan finansman anlaşmasında açıklandığı şekilde avans ödemeleri için taleplerin hazırlanması. Bu talepler Program Yetkilendirme Görevlisi tarafından onaylanıp belgelendirilecek ve Komisyona iletilmeden önce onay ve tasdik için Ulusal Yetkilendirme Görevlisine gönderilecektir.

Her program için ilgili finansman anlaşmasına uygun olarak Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından yönetilecek bir hesabın işletilmesi. Merkezi Finans ve İhale Birimi hesabın işletilmesi bakımından Ulusal Fon'a karşı sorumlu olacaktır.

Ödeme performansları temel alınarak, banka hesaplarına yapılacak ikmal ödemelerinin sürdürülmesi, izlenmesi ve planlanması, banka hesabının mevcut durumu hakkında aylık olarak raporlama yapılması; avans ödemeleri için Ulusal Fon'a yapılacak taleplerin hazırlanması.

Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir

f) Fon talepleri ve hesap yönetimi

Ulusal Fon'la yapılan finansman anlaşmasında açıklandığı şekilde fonlar için taleplerin hazırlanması. Bu talepler Program Yetkilendirme Görevlisi tarafından onaylanıp belgelendirilecek ve Ulusal Yetkilendirme Görevlisinin onayı için Ulusal Fon'a gönderilecektir.

Her program için ilgili finansman anlaşmasına uygun olarak Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından yönetilecek bir hesabın işletilmesi. Merkezi Finans ve İhale Birimi hesabın işletilmesi bakımından Ulusal Fon'a karşı sorumlu olacaktır.

Ödeme performansları temel alınarak, banka hesaplarına yapılacak ikmal ödemelerinin sürdürülmesi, izlenmesi ve planlanması, banka hesabının mevcut durumu hakkında aylık olarak raporlama yapılması; Ulusal Fon'a yapılacak fon taleplerinin hazırlanması.

Madde 4- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Personeli

Merkezi Finans ve İhale Biriminin teşkilat şeması Ulusal Yetkilendirme Görevlisi, Ulusal Yardım Koordinatörü ve Türkiye'deki Avrupa Komisyonu Delegasyonunun onayına tabi olacaktır. Program Yetkilendirme Görevlisi Ulusal Yardım Koordinatörü ve Ulusal Yetkilendirme Görevlisinin onayı ile Merkezi Finans ve İhale Birimine uygun personel alımını sağlayacaktır. Türk Hükümeti, bu Mutabakat Zaptının 5.2'nci Maddesine halel gelmeksizin, tüm personel masraflarını karşılayacaktır. Merkezi Finans ve İhale Biriminin personeli ile ilgili esas ve usuller Türk Mevzuatı çerçevesinde düzenlenecektir.

Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir

Madde 4- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Personeli

Merkezi Finans ve İhale Biriminin teşkilat şeması Ulusal Yetkilendirme Görevlisi ve Türkiye'deki Avrupa Komisyonu Delegasyonunun eş onayına tabi olacaktır. Program Yetkilendirme Görevlisi Ulusal Yetkilendirme Görevlisinin ilgili düzenlemeleri ve onayına bağlı olarak Merkezi Finans ve İhale Birimine uygun personel alımını sağlayacaktır. Türk Hükümeti tüm personel masraflarını karşılayacaktır. Merkezi Finans ve İhale Biriminin personeli ile ilgili esas ve usuller Türk Mevzuatı çerçevesinde düzenlenecektir.

Madde 5- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Yeri, Binası ve İşletme Masrafları

1. Merkezi Finans ve İhale Birimi Ulusal Yardım Koordinatörü tarafından belirlenen ve Türk Makamlarınca sağlanan binada yerleşecektir. Bina, toplantılar, danışmanlık desteği, eğitim ve ziyaretçi denetim personeli için gerekli mekanlar da dahil olmak üzere, Merkezi Finans ve İhale Birimi personeli için geniş ve yeterli büro mekanı içerecektir.

2. Merkezi Finans ve İhale Biriminin idari, maaş ve diğer tüm işletme giderleri prensip olarak Türk Hükümetininin ulusal bütçesinden karşılanacaktır. Bununla beraber, başlangıç aşamasında ve Avrupa Komisyonu ile açık bir anlaşmaya bağlı olarak, bu giderlerin bir kısmı Türkiye'ye sağlanan tahsisattan, kademeli olarak indirilmek suretiyle, üç yıl boyunca (birinci yıl % 100, ikinci yıl % 66, üçüncü yıl % 33) karşılanabilir.

Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir

Madde 5- Merkezi Finans ve İhale Biriminin Yeri, Binası ve İşletme Masrafları

1. Merkezi Finans ve İhale Birimi Hazine Müsteşarlığı tarafından belirlenen ve sağlanan binada yerleşecektir. Bina, toplantılar, danışmanlık desteği, eğitim ve ziyaretçi denetim personeli için gerekli mekanlar da dahil olmak üzere, Merkezi Finans ve İhale Birimi personeli için geniş ve yeterli büro mekanı içerecektir.

2. Merkezi Finans ve İhale Biriminin idari, maaş ve diğer tüm işletme giderleri Türk Hükümetinin ulusal bütçesinden karşılanacaktır.

Madde 9- Ödemeler

Avans ödemeleri banka hesabına yattığında, bu fonlar, Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından imzalanan Avrupa Birliği tarafından finanse edilen sözleşmeler ile ilgili faturalar karşılığında, Uygulayıcı Makamların teyidini takiben ödemelerin yapılması için kullanılacaktır.

Aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir

Madde 9- Ödemeler

Fonlar banka hesabına yattığında, bu fonlar, Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından imzalanan Avrupa Birliği tarafından finanse edilen sözleşmeler ile ilgili faturalar karşılığında, Uygulayıcı Makamların teyidini takiben ödemelerin yapılması için kullanılacaktır.

MADDE 2

Merkezi Finans ve İhale Biriminin kuruluşuna ilişkin Mutabakat Zaptının diğer tüm hükümleri ve koşulları değişmeden kalmıştır.

MADDE 3- Dİğer Hükümler

Merkezi Finans ve İhale Birimi Hazine Müsteşarlığına tüm personeli ve varlıkları ile birlikte aşağıdaki hükümler altında idari olarak bağlanacaktır;

1. Teknik ve mesleki deneyimine ihtiyaç duyulan devlet memurları ve gerçek kişiler 631 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri uyarınca sözleşmeli olarak istihdam edilebilir.

2. Merkezi Finans ve İhale Birimince hizmet sözleşmesi teklif edilen devlet memurları, hizmet sözleşmesinin imzalandığı tarihte, ilave bir işleme gerek kalmaksızın asıl kurumlarından ücretsiz izinli statüsü kazanır.

3. Hazine Müsteşarlığı ile idari ilişki, personel alımı, personelin statüsü, personelin mali hakları ve bütçe gibi konuların kapsamı ve detayları uygun bir yasal düzenleme ile tanzim edilecektir.

MADDE 4

İşbu Ek İngilizce olarak iki nüsha düzenlenmiştir ve her iki tarafın imzaladığı tarihte yürürlüğe girecektir (1).

 

Avrupa Komisyonu Adına

Türkiye Cumhuriyeti Adına

 

Tarih: 31/03/2006

Tarih: 31/03/2006

 

Yer: ANKARA

Yer: ANKARA

 

(İMZA)

(İMZA)

 

H. J. KRETSCHMER

İbrahim H. ÇANAKCI

 

Delegasyon Başkanı

Hazine Müsteşarı

                           

(1) Merkezi Finans ve İhale Biriminin kuruluşuna ilişkin Mutabakat Zaptına işbu EK'in Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından onaylanmasına halel gelmeksizin.