Dönem: 22 Yasama Yılı: 4
TBMM
(S. Sayısı: 1142)
Türkiye İstatistik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Tasarısı ile Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu (1/1184)
Not: Tasarı; Başkanlıkça
Anayasa ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık 27/3/2006
Genel Müdürlüğü
Sayı: B.02.0.KKG.0.10/101-704/1490
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 20/3/2006 tarihinde
kararlaştırılan “Türkiye İstatistik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Türk istatistik sisteminin
Avrupa Birliği istatistik sistemine uygun hale getirilmesi amacıyla Türkiye
Büyük Millet Meclisi tarafından kabul edilen ve 18/11/2005 tarihli ve 25997
sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren, 10/11/2005 tarihli ve 5429
sayılı Türkiye İstatistik Kanununun 45 inci maddesinin ikinci fıkrası ile 56
ncı maddesinin birinci fıkrası, Anayasa Mahkemesinin 21/2/2006 tarihli ve 26087
sayılı Resmî Gazetede yayımlanan 19/12/2005 tarihli ve
E: 2005/143, K: 2005/99 sayılı Kararı ile iptal edilmiş ve iptal hükmünün
Kararın Resmî Gazetede yayımlanmasından başlayarak üç ay sonra yürürlüğe
girmesine karar verilmiştir.
Tasarı ile söz konusu
Kararın gerekçesinde yer alan hususlar göz önünde bulundurulmak suretiyle iptal
edilen hükümler yeniden düzenlenmektedir.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1- Madde ile,
Başkanlıkta kadro karşılığı sözleşmeli statüde istihdam edilecek personelin,
sözleşme usul ve esasları ile ücret miktarı ve her çeşit ödemelerinin Bakanlar
Kurulunca tespit edileceğine dair 5429 sayılı Kanunun 45 inci maddesinin ikinci
fıkrası, Anayasa Mahkemesinin iptal gerekçeleri göz önüne alınarak yeniden
düzenlenmiştir. Bu kapsamda, sözleşmeli personelin taban ve tavan ücret
sınırları, Kanuna eklenen (III) sayılı cetvel ile belirlenmiştir. Diğer
taraftan, uygulamaya ilişkin usul ve esaslar ile söz konusu personele 657
sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer kanunlardan kaynaklanan malî ve sosyal
hakları çerçevesinde yapılacak diğer ödemelerin Bakanlar Kurulunca tespit
edilmesi öngörülmüştür.
Madde 2- Madde ile, 5429
sayılı Kanunun 56 ncı maddesinin birinci fıkrası, Anayasa Mahkemesinin iptal
gerekçeleri göz önüne alınarak, Başkanlıktaki üst düzey kadrolara yapılacak
atamaların müşterek kararname ile yapılmasını içerecek şekilde yeniden
düzenlenmiştir.
Madde 3- Yürürlük
maddesidir.
Madde 4- Yürütme
maddesidir.
Plan ve
Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu 14/4/2006
Esas No.: 1/1184
Karar No.: 84
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bakanlar Kurulu tarafından 27/3/2006
tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça
30/3/2006 tarihinde tali komisyon olarak Anayasa Komisyonuna, esas komisyon
olarak da Komisyonumuza havale edilen 1/1184 esas numaralı "Türkiye
İstatistik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı",
Komisyonumuzun 11/4/2006 tarihinde yaptığı 57 nci Birleşiminde Hükümeti
temsilen Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen ve Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe ile
Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, Türkiye İstatistik
Kurumu Başkanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı temsilcilerinin katılımlarıyla
incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi; çağdaş bir devletin
rasyonel ve tarafsız kararlar temelinde yönetilebilmesi, ülkenin ekonomik,
sosyal ve kültürel alanlarda durumunun tespit edilebilmesi, geleceğe ilişkin
plan ve programlarının uygulanabilir olması ve bütün bunlara yönelik
araştırmaların yapılabilmesi için doğru, güvenilir, güncel ve periyodik
istatistiki verilerin elde edilmesi büyük önem arz etmektedir.
Türk istatistik sisteminin Avrupa Birliği
istatistik sistemine uygun hale getirilmesi, gelecek yılların ihtiyaçlarını
karşılayacak bir istatistik sistemi ve organizasyonunun kurulması, görevlerin
hızlı, etkin ve verimli biçimde yerine getirilmesi, kurumun nitelikli personel
ile güçlendirilmesi ve dağınık durumda olan mevzuatın toparlanması amacıyla
10/11/2005 tarihli ve 5429 sayılı Türkiye İstatistik Kanunu ile Türkiye
İstatistik Kurumu kurulmuştur. Ancak, 5429 sayılı Kanunun sözleşmeli olarak
çalıştırılacak personelin sözleşme usul ve esasları ile ücret miktarı ve her
çeşit ödemelerinin Bakanlar Kurulunca tespit edileceğine dair 45 inci
maddesinin ikinci fıkrası, Anayasa'nın 128 inci maddesinin ikinci fıkrasındaki;
memurlar ve diğer kamu görevlilerinin hak ve yükümlülüklerinin, aylık ve
ödeneklerinin ve diğer özlük işlerinin kanunla düzenleneceğine ilişkin hüküm
nedeniyle ve Başkanlıkta birinci hukuk müşaviri dışındaki tüm atamaların Kurum
Başkanı tarafından yapılacağına dair 56 ncı maddesinin birinci fıkrası,
Anayasa'nın 8 inci ve 104 üncü maddelerine aykırı olduğu gerekçesiyle Anayasa
Mahkemesinin 21/2/2006 tarihli ve 26087 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan
19/12/2005 tarihli ve E: 2005/143, K: 2005/99 sayılı Kararı ile iptal edilmiş
ve iptal hükmünün, gerekçeli kararın Resmî Gazetede yayımlanmasından başlayarak
üç ay sonra yürürlüğe girmesine karar verilmiştir.
Bu Kanun Tasarısı ile söz konusu Kararın
gerekçesinde yer alan hususlar göz önünde bulundurulmak suretiyle iptal edilen
hükümlerin yeniden düzenlenmesi amaçlanmıştır.
Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde
yapılan görüşmelerde;
- Anayasa Mahkemesi kararının gerekçesinde
belirtilen hususların Komisyon üyeleri tarafından daha önce gündeme
getirildiği, aynı gerekçelerle bu iki hükmün Cumhurbaşkanı tarafından geri
gönderildiği, buna rağmen bu önerilerin dikkate alınmadığı,
- Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
hazırlanan istatistiklerin bağımsız kişi veya kuruluşlar tarafından da
değerlendirilmesinin bu bilgilerin daha sağlıklı hazırlanmasına katkı sağlayacağı,
- Kurumda daha nitelikli personel
çalıştırılması amacıyla sözleşme ücretinin belirlenmesine ilişkin esas ve
usullerde esneklik öngören hükümlere yer verildiği,
- Türkiye İstatistik Kurumunun
verilerinin, uluslararası düzeyde geçerliliği kabul edilmiş yöntemlerle ve
bilimsel bir şekilde hazırlanması gerektiği,
- İstatistiki bilginin hayatın her
alanında vazgeçilmez öneminin bulunduğu, bu nedenle istatistiklerin çağdaş
ihtiyaçlar doğrultusunda düzenlenmesi gerektiği,
- İstatistiklerin uluslararası
standartlara uygun hazırlanmasının kamuoyunda Kurum tarafından hazırlanan
istatistiklere güveni artıracağı,
- Atamaya ilişkin düzenlemenin Kurumun
özerkliğinin sağlanması amacıyla yapılmış olduğu, atamalarda 5429 sayılı
Kanunda öngörülen usulün özerkliğin pekiştirilmesi amacıyla kabul edildiği,
- Üst düzey yönetici konusunda bir tanım
ve görüş birliğinin bulunmadığı, ek göstergenin hiyerarşik bir kaygıyla tesis
edilmemiş olduğu ve üst düzey görevlinin tespiti konusunda da bir gösterge
olamayacağı,
- Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
hazırlanan istatistiki sonuçların saydam, tutarlı ve inandırıcı olması
gerektiği,
şeklindeki görüş ve eleştirileri
müteakiben, Hükümet adına yapılan
tamamlayıcı açıklamalarda;
- Kanun Tasarısının Anayasa Mahkemesinin
iptal gerekçeleri göz önünde bulundurularak hazırlandığı,
- Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
yayımlanan istatistiklerin hazırlanmasında bir sistem değişikliğine
gidilmediği, halihazırda önceki dönemlerde de geçerli olan yöntemlerin
kullanıldığı,
- Kurumdaki üst düzey yöneticilerin Başkan
tarafından atanmasının Kurumun özerkliğinin bir gereği olarak düşünüldüğü,
- Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
hazırlanan istatistik sonuçlarının
şeffaf ve güvenilir olduğu,
ifade edilmiştir.
Tasarının geneli üzerinde yapılan
görüşmelerden sonra, Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek
maddelerinin görüşülmesine geçilmiştir.
Tasarının;
- Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı
sözleşmeli personeline ilişkin aylık ücret sınırlarını belirleyen (III) sayılı
cetvelin 5429 sayılı Kanuna eklenmesini temin eden hükmün metne 1 inci madde olarak eklenmesi ve diğer
maddelerin buna göre teselsül ettirilmesi suretiyle,
- Çerçeve 1 inci maddesi; madde
çerçevesinin kanunların hazırlanmasında uygulanan esas ve usuller doğrultusunda
redaksiyona tabi tutulmak suretiyle 2 nci madde olarak,
- Çerçeve 2 nci maddesi; redaksiyona tabi
tutulmak suretiyle 3 üncü madde olarak,
- Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 3 ve
4 üncü maddeleri; 4 üncü ve 5 inci maddeler olarak aynen,
kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz
olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Sait Açba |
M. Altan
Karapaşaoğlu |
Sabahattin
Yıldız |
|
|
Afyonkarahisar |
Bursa |
Muş |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Sekmen |
Mehmet
Zekai Özcan |
M. Mesut Özakcan |
|
|
İstanbul |
Ankara |
Aydın |
|
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
A. Kemal Deveciler |
Ali Osman
Sali |
Ahmet
İnal |
|
|
Balıkesir |
Balıkesir |
Batman |
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman
Nuri Filiz |
Muhsin
Koçyiğit |
A. Kemal
Kumkumoğlu |
|
|
Denizli |
Diyarbakır |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Birgen Keleş |
Kemal
Kılıçdaroğlu |
M.
Mustafa Açıkalın |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Bülent Baratalı |
Selami Yiğit |
Y.
Selahattin Beyribey |
|
|
İzmir |
Kars |
Kars |
|
|
(İmzada bulunamadı) |
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa
Elitaş |
Taner
Yıldız |
Mikail
Arslan |
|
|
Kayseri |
Kayseri |
Kırşehir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Muzaffer
Baştopçu |
Mustafa
Ünaldı |
Hasan
Fehmi Kinay |
|
|
Kocaeli |
Konya |
Kütahya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa
Özyürek |
Gürol Ergin |
O. Seyfi
Terzibaşıoğlu |
|
|
Mersin |
Muğla |
Muğla |
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman
Seyfi |
Cemal
Uysal |
Kazım
Türkmen |
|
|
Nevşehir |
Ordu |
Ordu |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
İmdat
Sütlüoğlu |
Musa
Uzunkaya |
Enis
Tütüncü |
|
|
Rize |
Samsun |
Tekirdağ |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
M. Ergün
Dağcıoğlu |
M. Akif Hamzaçebi |
|
|
|
Tokat |
Trabzon |
|
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRKİYE İSTATİSTİK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR
KANUN TASARISI
MADDE 1- 10/11/2005 tarihli ve 5429 sayılı Türkiye İstatistik
Kanununun Anayasa Mahkemesince iptal edilen 45 inci maddesinin ikinci fıkrası
aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
"Sözleşmeli olarak
Başkanlıkta fiilen çalışan personele, bu Kanuna ekli (III) sayılı cetvelde
unvanlar itibarıyla yer alan taban ve tavan ücretleri arasında kalmak üzere, Başkan tarafından
belirlenecek tutarda aylık brüt sözleşme ücreti ödenir. Başbakanlık merkez
teşkilatında sözleşmeli olarak çalıştırılan emsali personelin yararlandığı
ücret artışlarından Başkanlıkta çalışan sözleşmeli personel de aynı usul ve
esaslara göre aynen yararlandırılır. Bu personel T.C. Emekli Sandığı ile
ilişkilendirilir. Söz konusu personele, çalıştıkları günlerle orantılı olarak
(hastalık ve yıllık izinleri dahil) ocak, nisan, temmuz ve ekim aylarında birer
aylık sözleşme ücreti tutarında ikramiye ödenir. Bunlardan üstün gayret ve
çalışmaları sonucunda emsallerine göre başarılı çalışma yaptıkları tespit
edilenlere Başkanın teklifi, ilgili Bakanın uygun görüşü üzerine Başbakan onayı
ile haziran ve aralık aylarında birer aylık sözleşme ücreti tutarına kadar
teşvik ikramiyesi ödenebilir. Bu fıkranın uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar
ile söz konusu personele yapılacak diğer ödemeler Bakanlar Kurulunca tespit
edilir."
MADDE 2- 5429 sayılı Kanunun Anayasa Mahkemesince iptal edilen 56
ncı maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
"Başkanlıkta, Başkan
Yardımcıları, I.Hukuk Müşaviri, Daire Başkanları ve Bölge Müdürleri, Başkanın
önerisi üzerine müşterek kararname ile, bunların dışında kalan diğer personelin
atamaları ise Başkan tarafından yapılır."
MADDE 3- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE
KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE İSTATİSTİK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1- Ekli (1) sayılı listede yer alan Türkiye İstatistik Kurumu
Başkanlığı Sözleşmeli Personeline
İlişkin Aylık Ücret Sınırlarını (BRÜT YTL) gösteren (III) sayılı cetvel,
10/11/2005 tarihli ve 5429 sayılı Türkiye İstatistik Kanununa eklenmiştir.
MADDE 2- 5429 sayılı Kanunun Anayasa Mahkemesince iptal edilen 45
inci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
"Sözleşmeli olarak
Başkanlıkta fiilen çalışan personele, bu Kanuna ekli (III) sayılı cetvelde
unvanlar itibarıyla yer alan taban ve tavan ücretleri arasında kalmak üzere, Başkan tarafından belirlenecek tutarda
aylık brüt sözleşme ücreti ödenir. Başbakanlık merkez teşkilatında sözleşmeli
olarak çalıştırılan emsali personelin yararlandığı ücret artışlarından
Başkanlıkta çalışan sözleşmeli personel de aynı usul ve esaslara göre aynen
yararlandırılır. Bu personel T.C. Emekli Sandığı ile ilişkilendirilir. Söz
konusu personele, çalıştıkları günlerle orantılı olarak (hastalık ve yıllık
izinleri dahil) ocak, nisan, temmuz ve ekim aylarında birer aylık sözleşme
ücreti tutarında ikramiye ödenir. Bunlardan üstün gayret ve çalışmaları
sonucunda emsallerine göre başarılı çalışma yaptıkları tespit edilenlere
Başkanın teklifi, ilgili Bakanın uygun görüşü üzerine Başbakan onayı ile
haziran ve aralık aylarında birer aylık sözleşme ücreti tutarına kadar teşvik
ikramiyesi ödenebilir. Bu fıkranın uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar ile
söz konusu personele yapılacak diğer ödemeler Bakanlar Kurulunca tespit edilir."
MADDE 3- 5429 sayılı Kanunun Anayasa Mahkemesince iptal edilen 56
ncı maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
"Başkanlıkta, Başkan
Yardımcıları, Birinci Hukuk Müşaviri, Daire Başkanları ve Bölge Müdürleri,
Başkanın önerisi üzerine müşterek kararname ile, bunların dışında kalan diğer
personelin atamaları ise Başkan tarafından yapılır."
MADDE 4- Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuz tarafından 4 üncü
madde olarak aynen kabul edilmiştir.
MADDE 5- Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuz tarafından 5 inci
madde olarak aynen kabul edilmiştir.
|
|
Recep
Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A.
Şahin |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A.
Babacan |
M. Aydın |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
|
N.
Çubukçu |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
|
M. V.
Gönül |
A. Aksu |
K.
Unakıtan |
|
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
|
H.Çelik |
F. N.
Özak |
R. Akdağ |
|
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B.
Yıldırım |
M.M. Eker |
M.
Başesgioğlu |
|
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı V. |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
B.
Yıldırım |
A. Koç |
|
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METNE EKLİ CETVEL
EK (III) SAYILI CETVEL
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU
BAŞKANLIĞI
SÖZLEŞMELİ PERSONELİNE
İLİŞKİN AYLIK
ÜCRET SINIRLARI (BRÜT
YTL)
|
GÖREV
UNVANI |
Taban
Ücreti |
Tavan
Ücreti |
|
|
|
|
|
|
|
Başkan |
2.050 |
2.260 |
|
|
|
|
|
|
|
Başkan
Yardımcısı |
1.650 |
1.960 |
|
|
|
|
|
|
|
I. Hukuk
Müşaviri |
1.292 |
1.837 |
|
|
|
|
|
|
|
Daire
Başkanı, Bölge Müdürü |
1.220 |
1.725 |
|
|
|
|
|
|
|
İstatistik
Müşaviri, Hukuk Müşaviri
|
|
|
|
|
Kadro
Derecesi 1 |
1.206 |
1.689 |
|
|
Kadro
Derecesi 2 |
1.189 |
1.647 |
|
|
Kadro
Derecesi 3 |
1.174 |
1.634 |
|
|
Kadro
Derecesi 4 |
1.163 |
1.622 |
|
|
Kadro
Derecesi 5 |
1.148 |
1.610 |
|
|
|
|
|
|
|
Türkiye
İstatistik Kurumu Uzmanı |
|
|
|
|
Kadro
Derecesi 1 |
1.206 |
1.689 |
|
|
Kadro
Derecesi 2 |
1.186 |
1.647 |
|
|
Kadro
Derecesi 3 |
1.174 |
1.634 |
|
|
Kadro
Derecesi 4 |
1.162 |
1.622 |
|
|
Kadro
Derecesi 5 |
1.149 |
1.610 |
|
|
Kadro
Derecesi 6 |
1.137 |
1.597 |
|
|
Kadro
Derecesi 7 |
1.124 |
1.585 |
|
|
|
|
|
|
|
Türkiye
İstatistik Kurumu Uzman Yardımcısı |
942 |
1.267 |
|
|
|
|
|
|
|
İstatistikçi,
Matematikçi, Mühendis, Programcı
|
|
|
|
|
Kadro
Derecesi 1 |
912 |
1.092 |
|
|
Kadro
Derecesi 2 |
815 |
1.056 |
|
|
Kadro
Derecesi 3 |
718 |
1.035 |
|
|
Kadro
Derecesi 4 |
621 |
1.015 |
|
|
Kadro
Derecesi 5,6,7,8 |
524 |
1.005 |
|
PLAN VE BÜTÇE
KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METNE EKLİ (1) SAYILI LİSTE
(III) SAYILI CETVEL
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU
BAŞKANLIĞI
SÖZLEŞMELİ PERSONELİNE
İLİŞKİN AYLIK
ÜCRET SINIRLARI (BRÜT
YTL)
|
GÖREV
UNVANI |
Taban
Ücreti |
Tavan
Ücreti |
|
|
|
|
|
|
|
Başkan |
2.050 |
2.260 |
|
|
|
|
|
|
|
Başkan
Yardımcısı |
1.650 |
1.960 |
|
|
|
|
|
|
|
I. Hukuk
Müşaviri |
1.292 |
1.837 |
|
|
|
|
|
|
|
Daire
Başkanı, Bölge Müdürü |
1.220 |
1.725 |
|
|
|
|
|
|
|
İstatistik
Müşaviri, Hukuk Müşaviri
|
|
|
|
|
Kadro
Derecesi 1 |
1.206 |
1.689 |
|
|
Kadro
Derecesi 2 |
1.189 |
1.647 |
|
|
Kadro
Derecesi 3 |
1.174 |
1.634 |
|
|
Kadro
Derecesi 4 |
1.163 |
1.622 |
|
|
Kadro
Derecesi 5 |
1.148 |
1.610 |
|
|
|
|
|
|
|
Türkiye
İstatistik Kurumu Uzmanı |
|
|
|
|
Kadro
Derecesi 1 |
1.206 |
1.689 |
|
|
Kadro
Derecesi 2 |
1.186 |
1.647 |
|
|
Kadro
Derecesi 3 |
1.174 |
1.634 |
|
|
Kadro
Derecesi 4 |
1.162 |
1.622 |
|
|
Kadro
Derecesi 5 |
1.149 |
1.610 |
|
|
Kadro
Derecesi 6 |
1.137 |
1.597 |
|
|
Kadro
Derecesi 7 |
1.124 |
1.585 |
|
|
|
|
|
|
|
Türkiye
İstatistik Kurumu Uzman Yardımcısı |
942 |
1.267 |
|
|
|
|
|
|
|
İstatistikçi,
Matematikçi, Mühendis, Programcı
|
|
|
|
|
Kadro
Derecesi 1 |
912 |
1.092 |
|
|
Kadro
Derecesi 2 |
815 |
1.056 |
|
|
Kadro
Derecesi 3 |
718 |
1.035 |
|
|
Kadro
Derecesi 4 |
621 |
1.015 |
|
|
Kadro
Derecesi 5,6,7,8 |
524 |
1.005 |
|