Dönem: 22 Yasama Yılı: 4
TBMM (S. Sayısı: 1193)
Meslekî Yeterlilik Kurumu Kanunu Tasarısı ile Sağlık, Aile,
Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Raporu (1/1211)
Not: Tasarı; Başkanlıkça
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor, Avrupa Birliği Uyum, Plan ve Bütçe ile
Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler komisyonlarına havale edilmiştir.
|
T.C. |
|
|
Başbakanlık |
17/5/2006 |
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
Sayı: B.02.0.KKG.0.10/101-330/2567 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca hazırlanan ve
Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 17/04/2006 tarihinde kararlaştırılan
“Meslekî Yeterlilik Kurumu Kanunu Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte
gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Türkiye genç ve dinamik
bir nüfusa sahip olmasına karşın, bu kaynak, istihdamda verimli olarak
kullanılamamaktadır. Türkiye İstatistik Kurumunun 2005 yılı Ocak ayı verilerine
göre; 15-24 yaş arası kurumsal olmayan sivil işgücü 12.213.000 kişi olup, bu
yaş grubundaki işsizlik oranı %
21.4'tür. Bu rakam, % 11.5 olan genel işsizlik oranının yaklaşık iki katıdır.
Eğitimli işgücünün işsizlik oranı ise genç işsizlik oranının da çok üstündedir.
Bilindiği üzere,
ülkemizde bireylerin meslekî yeterliliklerini ulusal ve uluslararası düzeyde
belirleyen meslek standartları, sınav ve belgelendirme sistemi bulunmamaktadır.
Ulusal meslek standartlarının ve bu doğrultuda oluşturulması gereken eğitim
standartlarının olmaması, meslekî ve teknik eğitim programlarının iş piyasası
aktörlerinin katılımı olmadan eğitim veren kurumlarca hazırlanmasına neden
olmaktadır. Bu programlara göre meslekî ve teknik eğitim alan bireyler iş
piyasasının istediği meslekî nitelikleri kazanamamaktadır.
Örgün ve yaygın meslekî
ve teknik eğitim veren okullardan mezun olanlara verilen diploma veya belgeler,
kişilerin sahip oldukları bilgi ve becerileri yeterince ve güvenilir biçimde
yansıtmamakta, çoğu zaman bir kurumun verdiği belge diğer kurum tarafından
kabul edilmemektedir. Herhangi bir eğitim almadan, çalışarak beceri edinen
kişilerin büyük bir bölümü sahip oldukları becerilerini belgelendirme imkânı
bulamamaktadır. Bu durum, işgücünün meslekî yeterliliğinin objektif olarak
değerlendirilmesini engellemekte, en basit ifadeyle işsizlerin iş bulmasına,
işverenlerin de aradığı işçiyi temin etmelerine imkân vermemektedir. Ayrıca,
akredite edilmiş meslekî yeterlilik belgeleri olmadığı için işgücünün yurt
dışında istihdam edilmelerinde çok büyük güçlüklerle karşılaşılmaktadır.
Avrupa Birliği üyesi
ülkeler ile diğer gelişmiş ülkelerdeki meslekî yeterlilik sistemleri
incelendiğinde; çalışma hayatı ve eğitim kesimi arasında işlevsel bağın
kurulmasında meslek standartları, sınav ve belgelendirme sisteminin önemli bir
araç olarak kullanıldığı ve meslekî yeterliliğe ilişkin hizmetlerin, ürün
standartlarını belirleyen kuruluşlardan ayrı olarak devlet, işçi ve işveren
kesimlerinin katılımı ile oluşturulan özerk kurumlar tarafından yürütüldüğü görülmektedir.
Örneğin İngiltere'de QCA
(Qualifications and Curriculum Authority), Almanya'da BIBB (Federal Institute
for Vocational Training), Amerika Birleşik Devletleri'nde NSSB (National Skills
Standards Board), Japonya'da Merkezi İnsan Kaynakları Geliştirme Konseyi,
Avusturya'da IBW (Institute for Educational Research and Economy), Fransa'da
INFFI (Centre pour le development del'information sur la formation permemante),
Hollanda'da COLO (Central Institute for National Vocational Bodies) yalnızca
ulusal meslekî yeterlilikler alanında faaliyet gösteren kurumlardır.
Ülkemize özgü ulusal
meslekî yeterlilik sisteminin oluşturulmasına yönelik ilk çalışmalar Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı (DPT) tarafından 1989 yılında Beşeri Kaynakları
Geliştirme Projesi çerçevesinde başlatılmıştır. 1989-1992 yılları arasında gerçekleştirilen bu çalışmalar kapsamında,
meslekî eğitim ile istihdam arasında doğrusal ilişkinin kurulması amacıyla
yapılan araştırmalar sonunda önerilen görüşlerden hareketle, DPT tarafından
Beşeri Kaynakları ve İstihdamı Geliştirme Sistemleri Politika Dokümanı-Strateji
Analizi ve Aksiyon Planı hazırlanmıştır. Daha sonra, söz konusu Aksiyon Planı
esas alınarak İstihdam ve Eğitim Projesi oluşturulmuştur.
İstihdam ve Eğitim
Projesi, istihdamın geliştirilmesi, işsizlerin eğitimi, meslek standartları,
sınav ve belgelendirme sisteminin ve bu sistemi idame ettirecek özerk bir
kurumun kurulması, meslekî danışmanlık verilmesi, özel istihdam bürolarının
oluşturulması gibi hususları içerdiğinden, projenin genel koordinasyonu Türkiye
İş Kurumuna (o günkü adıyla İş ve İşçi Bulma Kurumu) verilmiştir.
Dünya Bankasından
sağlanan kredi ile gerçekleştirilen İstihdam ve Eğitim Projesi yedi bileşenden
oluşmuş olup, proje bileşenlerinden birisi "Meslek Standartları, Sınav ve
Belgelendirme" bölümüdür. Bu bölümle ilgili çalışmalar 17/11/1992
tarihinde Devlet, işçi ve işveren kesimleri arasında imzalanan "Meslek
Standartları Ulusal Protokolü" kapsamında oluşturulan "Meslek
Standartları Komisyonu (MSK)"nun gözetiminde yürütülmüş olup MSK aşağıda
belirtilen kurum ve kuruluşlardan
oluşmuştur;
1. Millî Eğitim
Bakanlığı,
2. Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanlığı,
3. Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığı,
4. Türkiye İş Kurumu,
5. Türkiye İşçi
Sendikaları Konfederasyonu (TÜRK-İŞ),
6. Türkiye İşveren
Sendikaları Konfederasyonu (TİSK),
7. Türkiye Odalar ve
Borsalar Birliği (TOBB),
8. Türkiye Esnaf ve
Sanatkârları Konfederasyonu (TESK),
9. Meslekî Eğitim ve
Küçük Sanayi Destekleme Vakfı (MEKSA-gözlemci üye).
Projenin "Meslek
Standartları, Sınav ve Belgelendirme" bölümü; işgücünün büyük bölümünün iş
yaşamında geçerli olan meslekî beceri belgelerine sahip olmasını ve
dolayısıyla, işgücü hareketliliği ve üretkenliğinin artırılarak istihdam ile
eğitim arasında sağlam ilişki kurulmasını amaçlamıştır. Bu doğrultuda; iki yüz
elli meslek standardının geliştirilmesi ve bu mesleklere ilişkin sınav soru
bankalarının oluşturulması, sınav ve belgelendirme sisteminin alt yapısının
kurulması ve konuya ilişkin kanun tasarısı taslağının hazırlanması
hedeflenmiştir.
Meslek standartları,
sınav ve belgelendirme sisteminin kurulması ile ilgili projede öngörülen tüm
teknik çalışmalar, MSK'nin koordinatörlüğünde gerçekleştirilmiş ve konuya
ilişkin taslak, planlanan sürede 2000 yılında hazırlanmıştır. Bu taslak
kanunlaşmamış ise de, ülkemizde ve dünyada meydana gelen gelişmelere paralel
olarak MSK tarafından sürekli güncellenmiştir. Bu bağlamda, Millî Eğitim
Bakanlığının koordinasyonunda, ilgili kamu kurumları ve sosyal taraflarla
birlikte (MSK üyesi kurumlar da dahil), Avrupa Birliğinin hibe katkılarıyla
yürütülmekte olan Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi
(MEGEP), MYK'nin oluşturulması için gerekli desteği sürdürmektedir.
Taslağın amacı; ulusal ve
uluslararası meslek standartlarını temel alarak, teknik ve meslekî alanlarda
ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek, denetim, ölçme ve değerlendirme,
belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin faaliyetleri yürütmek suretiyle
teknik ve meslekî eğitim ve öğretimin seviyesini yükseltmek ve bunun için
gerekli ulusal yeterlilik sistemini kurmak ve işletmektir.
Bu çalışmalar, binlerce
mesleği, yeterlilik düzeyini, bu kapsamda hazırlanacak meslek standartlarını,
sınav ve belgelendirme çalışmalarını, iş hayatında meydana gelen değişim ve
gelişmelere paralel olarak bu hizmetlerin sürekli güncelleştirilmesini
kapsamaktadır. MYK, bu amaçlara ulaşmayı sağlayacak şekilde kurgulanmıştır.
Kurumun faaliyet alanı eğitim ve istihdam kesimini birlikte ilgilendirdiğinden,
Kurumun kamu tüzel kişiliğini haiz, özel hukuk hükümlerine tabi, özel bütçeli
ve özerk olması, karar ve yönetim
organlarının ilgili Devlet kurumları, işçi ve işveren kesimlerini temsil eden
görev güvencesi sağlanmış üyelerden oluşması öngörülmüştür. Ayrıca Kurumun kuruluş
ve işleyişine ilişkin malî giderler, kamuya yük getirmeyecek şekilde
karşılanacaktır.
Kalkınma planları ile
yıllık programlarda ve AB üyelik sürecinde öngörülen meslekî yeterlilik
sisteminin kurulmasına ilişkin politikaları uygulamaya koymak amacıyla bugüne
kadar yapılmış olan çalışmalar ile göz ardı edilemeyecek bir kapasite ve alt
yapı yaratılmıştır. Yapılan teknik çalışmalar, yetiştirilen personel, her türlü
alt yapı ve oluşturulan kamuoyu söz konusu sistemin oluşturulup işletilmesine
yetecek düzeye ulaşmıştır. Bu deneyimlerin değerlendirilerek, Türkiye'de
meslekî yeterlilik sisteminin oluşturulmasına dünya pazarlarında rekabet
edebilecek insan gücünün yetiştirilmesine ve işgücünün yurt dışında
mesleklerini icra edebilmelerine imkân sağlayacak olan MYK'nin öngörülen yapıda
kurulmasına ihtiyaç duyulmaktadır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1- Madde ile,
Meslekî Yeterlilik Kurumunun kurulma amacı ve kapsamı belirlenmiştir. Kurumun
amacı; ulusal ve uluslararası meslek standartlarını temel alarak, teknik ve
meslekî alanlarda ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek, denetim, ölçme
ve değerlendirme, belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin faaliyetleri
yürütmek suretiyle teknik ve meslekî eğitim ve öğretimin seviyesini yükseltmek
ve bunun için gerekli ulusal yeterlilik sistemini kurmak ve işletmektir.
Madde 2- Madde ile,
Tasarıda yer alan bazı terimlerin tanımı yapılmıştır.
Madde 3- Madde ile,
Kanunda belirtilen hususlar dışında, özel hukuk hükümlerine tabi, Bakanlığın
ilgili kuruluşu, kamu tüzel kişiliğini haiz, idarî ve malî özerkliğe sahip ve
özel bütçeli Meslekî Yeterlilik Kurumu (MYK)
kurulması hükme bağlanmaktadır.
Madde 4- Madde ile,
Kurumun başlıca görev ve yetkileri belirlenmiştir.
Madde 5- Maddede,
Kurumun; Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve hizmet birimlerinden teşekkül ettiği
belirtilmiştir.
Madde 6- Maddede, Genel
Kurulun teşekkülüne yer verilmektedir. Meslek standartları, sınav ve
belgelendirme sistemine, eğitim ve istihdamla ilgili kurum ve kuruluşların ve
iş piyasası aktörlerinin katılım ve katkısını sağlamak amacıyla Genel Kurul
üyelikleri ihdas edilmiştir. Genel Kurul üyeleri, meslekî eğitim ve istihdamla
ilgili devlet kurumları ile sosyal tarafların temsilcilerinden oluşmakta ve
Genel Kurul üyelerinin çoğunluğunun kamu kesimi dışından olması
öngörülmektedir.
Maddede ayrıca, Genel
Kurulun toplanma ve karar alma usul ve esasları düzenlenmiştir.
Madde 7- Maddede, Genel
Kurulun görevleri düzenlenmiştir.
Madde 8- Maddede, Yönetim
Kurulunun nasıl teşekkül edeceği düzenlenmiş, ayrıca Yönetim Kurulunun toplanma
ve karar alma usul ve esasları ile Yönetim Kurulu üyelerinin hak ve
yükümlülükleri düzenlenmiştir.
Madde 9- Maddede, Yönetim
Kurulunun görevleri düzenlenmiştir.
Madde 10- Maddede;
Kurumun, Yönetim Kurulu Başkanı, yokluğunda ise başkan vekili tarafından temsil
edilmesi hükme bağlanmıştır.
Madde 11- Maddede,
Başkanın, Kurum hizmetlerinin yürütülmesinden ve Kurumun tüm birimleri arasında
koordinasyonun sağlanmasından sorumlu olduğu belirtilmiş ve Başkan olmak için
gerekli şartlar düzenlenmiştir.
Madde 12- Madde ile,
Kurum Başkanının görev ve yetkileri ile yetki devrine ilişkin hususlar
düzenlenmiştir.
Madde 13- Madde ile,
Kurumun hizmet birimleri ile kuruluş, görev, yetki ve çalışma usul ve
esaslarının yönetmelikle belirlenmesi öngörülmektedir.
Madde 14-
Maddede, sektör komitelerinin nasıl oluşacağı ve görevlerini nasıl icra
edecekleri belirtilmiştir.
Madde 15- Madde ile,
ulusal meslek standartlarının hazırlanması, yürürlüğe konulması ve revize
edilmesiyle ilgili usul ve esaslar belirlenmiştir.
Madde 16- Madde ile,
meslekî yeterlilik düzeyinin belirlenmesine yönelik teorik ve uygulama
sınavlarının yapılış usul ve esasları belirlenmiştir.
Madde 17- Madde ile,
Kurum tarafından açılacak sınavlarda başarı gösterenlere verilecek belge veya
sertifikalara ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.
Madde 18- Maddede,
personelin atanma şartları, statüsü, iş mevzuatına tabi olması ve asgari
nitelikleri belirlenerek nitelikli ve deneyimli personel istihdam edilmesine
imkân sağlanmıştır.
Madde 19- Madde ile,
Kurumu malî yönden sarsmayacak ve ulusal ücret dengelerini bozmayacak şekilde,
Yönetim Kurulu üyelerinin etkin çalışmasını ve Kurumda nitelikli personel
istihdam edilmesini sağlayacak ücret politikası ve huzur hakkı miktarı
belirlenmiştir.
Madde 20- Maddede,
Kurumun gelirleri belirtilmiştir.
Madde 21- Maddede,
Kurumun giderleri belirtilmiştir.
Madde 22- Maddede, Kurum
bütçesinin tabi olduğu esaslar belirtilmiştir.
Madde 23- Maddede,
Kurumun denetiminin Sayıştay tarafından yapılması öngörülmektedir.
Madde 24- Maddede,
Kurumun 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun eki (II) sayılı
cetvelin (B) bölümünde yer almasına ilişkin düzenleme yapılmıştır.
Geçici Madde 1- Maddede,
Kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren Genel Kurul için gerekli hazırlıkları
yapacak çalışma grubunun oluşturulması öngörülmüştür.
Geçici Madde 2- Madde
ile, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce işgücünün sahip olduğu meslekî
becerileri belirleyen belgelerin, denk belgelerle değiştirilmesine imkân sağlanmıştır.
Geçici Madde 3- Madde
ile, çıkarılacak yönetmeliklerin en geç altı ay içerisinde yürürlüğe konulması
öngörülmüştür.
Madde 25- Yürürlük
maddesidir.
Madde 26- Yürütme
maddesidir.
Sağlık, Aile, Çalışma ve
Sosyal İşler Komisyonu Raporu
|
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
Sağlık, Aile, Çalışma
ve |
31/5/2006 |
|
Sosyal İşler Komisyonu |
|
|
Esas No: 1/1211 |
|
|
Karar No: 39 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanlığınca hazırlanarak
Bakanlar Kurulunca, 17/5/2006 tarihinde Başkanlığınıza sunulan, "Meslekî
Yeterlilik Kurumu Kanunu Tasarısı", Başkanlığınızca 24/5/2006 tarihinde
esas komisyon olarak Komisyonumuza, tali komisyon olarak Millî Eğitim, Kültür,
Gençlik ve Spor, Avrupa Birliği Uyum ve Plan ve Bütçe Komisyonlarına havale
edilmiştir. Komisyonumuz tasarıyı, 30/5/2006 tarihli 33 üncü toplantısında,
Hükümeti temsilen Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Başkanlığında, Çalışma ve
Sosyal Güvenlik, Millî Eğitim, Maliye, Adalet, Sağlık, Tarım ve Köyişleri,
Bayındırlık ve İskân Bakanlıkları, İş-Kur Genel Müdürlüğü ile Türkiye Esnaf ve
Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK), Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu
(TİSK), HAK-İŞ Konfederasyonu ile çeşitli meslek kuruluşları temsilcilerinin
katılımlarıyla inceleyip görüşmüştür.
Tasarı ile;
Ulusal ve uluslar arası
meslek standartlarını temel alarak, teknik ve meslekî alanlarda ulusal
yeterliliklerinin esaslarını belirlemek, denetim, ölçme ve değerlendirme,
belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin faaliyetleri yürütmek suretiyle teknik
ve meslekî eğitim ve öğretim seviyesini yükseltmek için gerekli ulusal
yeterlilik sistemi kurmak ve işletmek üzere özel hukuk hükümlerine tabi,
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın ilgili kuruluşu olarak kamu tüzel
kişiliğini haiz, idari ve malî özerkliğe sahip ve özel bütçeli Meslekî
Yeterlilik Kurumu'nun kurulması öngörülmektedir.
Hükümeti temsilen
Komisyon Toplantısına katılan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı ve konu ile
ilgili bürokratlar tarafından verilen bilgiler ile Meslekî Yeterlilik Kurumu
kurulmasının kalkınma planları ile
yıllık programlar ve AB üyelik sürecinde öngörülen meslekî yeterlik sisteminin
kurulmasına ilişkin politikaları uygulamaya koymak amacıyla bu güne kadar
yapılmış olan çalışmalar ile göz ardı edilemeyecek bir kapasite ve alt yapı
yaratıldığı,
Yapılan teknik
çalışmalar, yetiştirilen personel, her türlü altyapı ve oluşturulan kamuoyu,
söz konusu sistemin oluşturulup işletilmesine yetecek düzeye ulaştığı,
Bu deneyimlerin
değerlendirilerek, Türkiye'de meslekî yeterlilik sisteminin oluşturulmasına,
Dünya pazarlarında rekabet edebilecek insan gücünün yetiştirilmesine ve
işgücünün yurtdışında mesleklerini icra edebilmelerine imkân sağlayacak olan
Meslekî Yeterlilik Kurumu'nun öngörülen yapıda kurulmasına ihtiyaç duyulduğu belirtilmiştir.
Komisyon toplantısına
katılan milletvekilleri, çeşitli meslek kuruluşları temsilcileri ve sivil
toplum örgütlerinin geneli tasarıyı benimsemişler ve çalışma hayatı ve eğitim
kesimi arasında işlevsel bağın kurulmasında meslek standartları, sınav ve
belgelendirme sisteminin büyük önem taşıdığını,
İşgücünün meslekî
yeterlilik düzeyinin objektif olarak değerlendirilmesi ve belgelendirilmesi ,
işgücümüzün gerek yurt içinde ve gerekse yurt dışında istihdamı için bir
zorunluluk olarak görüldüğünü,
Bu durumun ulusal ve
uluslar arası iş piyasaları bakımından aranılan nitelikli işgücüne erişim
bakımından da büyük önem taşıdığını belirtmişlerdir.
Tasarının tümü üzerindeki
bu görüşmelerden sonra, tasarı ile gerekçesi uygun bulunmuş ve maddelerinin görüşülmesine
geçilmesi kararlaştırılmıştır.
Tasarının maddelerinin
görüşülmesi sırasında, maddeler üzerinde verilen bazı önergeler ve sözlü
öneriler kabul edilmiş ve metin bu doğrultuda yeniden düzenlenmiştir.
Kabul edilen önergeler ve
öneriler doğrultusunda;
Tasarının 4 üncü
maddesinin; (1) inci fıkrasının (a) bendindeki "politikaların"
ibaresi metinden çıkarılmış ve maddeye (i) bendi olmak üzere "Hayat boyu
öğrenmeyi desteklemek ve teşvik etmek." ibaresi eklenmiştir.
Tasarıya Kurumun hizmet
birimlerinin yönetmelikle değil de kanunla düzenlenmesinin gerekliliği dikkate
alınarak 10, 11, 12, 13, 14, 15 ve 16 ncı maddeler olmak üzere yeni maddeler
eklenmiştir.
Bu anlamda Tasarıya;
10 uncu madde ile Kurumun
hizmet birimlerinin ana hizmet birimleri ile danışma ve yardımcı hizmet
birimlerinden oluştuğunun belirlenmesi suretiyle,
11 inci madde ile hizmet
birimlerinden, ana hizmet birimleri sayılarak bunların "Meslek
Standartları Dairesi Başkanlığı ile " Sınav ve Belgelendirme Dairesi
Başkanlığı"ndan teşekkül ettiğinin belirtilmesi suretiyle,
12 nci madde ile
"Meslek Standartları Dairesi Başkanlığı"nın görevlerinin belirlenmesi
suretiyle,
13 üncü madde ile
"Sınav ve Belgelendirme Dairesi Başkanlığı"nın görevlerinin
belirlenmesi suretiyle,
14 üncü madde ile
"Danışma ve yardımcı hizmet birimleri" nin "Hukuk
Müşavirliği" ve "İdarî ve Malî İşler Dairesi Başkanlığı"ndan
teşekkül ettiğinin belirlenmesi
suretiyle,
15 inci madde ile
"Hukuk Müşavirliği"nin görevlerinin sayılması suretiyle ,
16 ncı maddesi "İdarî
ve Malî İşler Dairesi Başkanlığı"nın görevlerinin belirlenmesi suretiyle,
maddeler eklenmiştir.
Söz konusu maddelerin
Tasarıya eklenmesi ile Tasarının "Hizmet Birimleri" başlıklı 13 üncü
maddesi de Tasarıdan çıkarılmıştır.
Tasarının;
18 inci maddesi 24 üncü
madde olmak üzere ve (5) inci fıkrasının yönetici pozisyonundaki personelin
eğitim durumları yeniden düzenlenmiştir.
19 uncu maddesi 25 inci
madde olmak üzere ve (1) inci fıkrasının son cümlesi madde metninden
çıkarılmıştır.
23 üncü maddesi 29 uncu
madde olmak üzere ve kanun tekniği
anlamında yeniden düzenlenmiştir.
Geçici 3 üncü maddesi bir
yönetmelik maddesidir. Kanun tekniği anlamında değiştirilen hükümlerden önce
gelmelidir. Bu nedenle yönetmelik maddesi 30 uncu madde olarak yeniden düzenlenmiş
ve Geçici 3 üncü madde metinden çıkarılmıştır.
Altıncı bölüm başlığı
altında bulunan Tasarının 24 üncü maddesi 31 inci madde olmak üzere 5018 sayılı
Kanuna ekli cetvelde ibare değişikliği yapmaktadır. Bu sebeple bölüm başlığına
da "Değiştirilen" ibaresi eklenmiş ve cetvel yeniden düzenlenmiştir.
Yeni maddelerin ilave
edilmesi ve bazı maddelerin de metinden çıkarılması ile Tasarının;
10 uncu maddesi 17, 11
inci maddesi 18, 12 nci maddesi 19, 14 üncü maddesi 20, 15 inci maddesi 21, 16
ncı maddesi 22, 17 nci maddesi 23, 20 nci maddesi 26, 21 inci maddesi 27, 22
nci maddesi 28 , 24 üncü maddesi 31 inci madde olmak üzere aynen,
Geçici 1 ve Geçici 2 nci
maddeleri aynen,
Yürürlük ve yürütmeye
ilişkin 25 ve 26 ncı maddeleri 32 ve 33 üncü maddeler olmak üzere aynen kabul
edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Cevdet Erdöl |
Nevzat Doğan |
Sabri Varan |
|
|
Trabzon |
Kocaeli |
Gümüşhane |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Kılıç |
Mehmet Kerim Yıldız |
Ahmet Yaşar |
|
|
Konya |
Ağrı |
Aksaray |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Muzaffer Kurtulmuşoğlu |
Remziye Öztoprak |
Osman Akman |
|
|
Ankara |
Ankara |
Antalya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Turhan Çömez |
Şerif Birinç |
İrfan Rıza Yazıcıoğlu |
|
|
Balıkesir |
Bursa |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Arslan |
Medeni Yılmaz |
Feramus Şahin |
|
|
Muğla |
Muş |
Tokat |
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Alim Tunç |
|
|
|
|
Uşak |
|
|
HÜKÜMETİN
TEKLİF ETTİĞİ METİN
MESLEKÎ YETERLİLİK KURUMU
KANUNU TASARISI
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Kanunun amacı;
ulusal ve uluslararası meslek standartlarını temel alarak, teknik ve meslekî
alanlarda ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek, denetim, ölçme ve
değerlendirme, belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin faaliyetleri yürütmek
için gerekli ulusal yeterlilik sistemini kurmak ve işletmek üzere Meslekî
Yeterlilik Kurumunun kurulması, çalışma usul ve esaslarının belirlenmesi ile
ulusal yeterlilik çerçevesiyle ilgili hususların düzenlenmesini sağlamaktır.
Tanımlar
MADDE 2- (1) Bu Kanunun
uygulanmasında;
a) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,
b) Bakan: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanını,
c) Kurum: Meslekî Yeterlilik Kurumunu,
ç) Ulusal meslekî yeterlilik sistemi: Teknik ve meslekî
eğitim standartlarının ve bu standartları temel alan yeterliliklerin
geliştirilmesi, uygulanması ve bunlara ilişkin yetkilendirme, denetim, ölçme ve
değerlendirme, belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin kural ve
faaliyetleri,
d) Ulusal yeterlilik çerçevesi: Avrupa Birliği tarafından
benimsenen yeterlilik esasları ile uyumlu olacak şekilde tasarlanan ve ilk,
orta ve yüksek öğretim dahil, tüm teknik ve meslekî eğitim/öğretim programları
ile örgün, yaygın ve ilgili kurumların iznine dayalı programlarla kazandırılan
yeterlilik esaslarını,
e) Ulusal meslek standartları: Bir mesleğin başarı ile icra
edilebilmesi için, Kurum tarafından kabul edilen, gerekli bilgi, beceri, tavır
ve tutumların neler olduğunu gösteren asgari normları,
f) Yetkilendirilmiş kurum: Türk Akreditasyon Kurumu veya
Avrupa Birliği ile çok taraflı tanıma anlaşması imzalamış akreditasyon
kurumlarından akredite edilmiş personel belgelendirme kurum ve kuruluşlarını,
g) Eğitim ve öğretim kurumları: Genel orta ve yüksek
eğitim-öğretim dahil, tüm teknik ve meslekî okullar ile örgün ve yaygın eğitim
kurumları ve bunların dışındaki, izinle muhtelif programlar sunan ve meslekî
yeterlilikler kazandıran kurumların tümünü,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Meslekî Yeterlilik
Kurumu, Kurumun Görev ve Yetkileri ile Organları
Meslekî Yeterlilik Kurumu
MADDE 3- (1) Bu Kanunla kendisine
verilen görevleri yerine getirmek ve Kanunda belirtilen hususlar dışında özel
hukuk hükümlerine tabi olmak üzere, kamu tüzel kişiliğini haiz, idarî ve malî
özerkliğe sahip ve özel bütçeli Meslekî Yeterlilik Kurumu kurulmuştur. Kurumun
kısa adı MYK'dir.
(2) Kurum, Bakanlığın ilgili kuruluşudur.
Kurumun görev ve
yetkileri
MADDE 4- (1) Kurumun görev ve
yetkileri şunlardır;
a) Ulusal meslekî yeterlilik sistemi ile ilgili
politikaların yıllık gelişme planlarını hazırlamak, geliştirmek, uygulamasını
yapmak veya yaptırmak, denetlemek; bunlara ilişkin düzenlemeleri yapmak,
b) Standartları belirlenecek meslekleri belirlemek ve bu
standartları hazırlayacak kurum ve kuruluşları tespit etmek,
c) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa tabi teknik ve meslekî
eğitim veren yüksek öğretim kurumlarında ulusal meslek standartlarına uygun
eğitim ve öğretimin yapılabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ile; orta öğretim
düzeyindeki meslekî ve teknik eğitim veren öğretim kurumlarında ulusal meslek
standartlarına uygun eğitim ve öğretimin yapılabilmesi için Millî Eğitim
Bakanlığı ile işbirliği yapmak,
ç) Ulusal meslek standartlarını temel alarak, teknik ve
meslekî alanlarda ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek,
d) Ulusal meslekî yeterlilikler alanındaki eğitim ve öğretim
kurumlarını ve programlarını akredite edecek kurumları belirlemek,
e) Sınav ve belgelendirme sistemi kapsamında; yeterliliği
belgelendirecek yetkilendirilmiş kurumları belirlemek ve sınavlarda başarılı
olanlara sertifika verilmesini sağlamak,
f) Türkiye'de çalışmak isteyen yabancıların sahip oldukları
meslekî yeterlilik sertifikalarının doğruluğunu belirlemek,
g) Ulusal meslekî yeterlilik standartlarını dünyadaki ve
teknolojideki gelişmelere uygun olarak geliştirmek, yeterlilik standartlarını
yükseltmek ve uluslararası alanda tanınmalarını sağlamak,
ğ) Meslekî alan ve sektörler arasındaki yatay ve dikey
geçişler için gerekli yeterliliklerin belirlenmesini sağlamak,
h) Diğer ülkelerdeki benzer kurum ve kuruluşlarla işbirliği
yapmak, hizmet satın almak, projeler geliştirmek ve uygulamak, eğitim,
araştırma, konferans, seminer ve yayın faaliyetlerinde bulunmak,
ı) Faaliyet alanına giren sair her türlü çalışmayı yapmak.
Kurumun organları
MADDE 5- (1) Kurum; Genel Kurul,
Yönetim Kurulu ve hizmet birimlerinden oluşur.
Genel Kurul
MADDE 6- (1) Genel Kurul, Kurumun
en üst karar organı olup, aşağıda belirtilen üyelerden oluşur:
a) Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından iki üye.
b) Millî Eğitim Bakanlığından üç üye.
c) Maliye Bakanlığından bir üye.
ç) Bayındırlık ve İskân Bakanlığından bir üye.
d) Sağlık Bakanlığından bir üye.
e) Tarım ve Köyişleri Bakanlığından bir üye.
f) Sanayi ve Ticaret Bakanlığından bir üye.
g) Kültür ve Turizm Bakanlığından bir üye.
ğ) Üniversitelerin çalışma ekonomisi, işletme ve meslekî
eğitim ile ilgili alanlarından Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenecek üç
öğretim üyesi.
h) Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığından bir üye.
ı) Avrupa Birliği Genel Sekreterliğinden bir üye.
i) Türkiye İş Kurumundan bir üye.
j) Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme
İdaresi Başkanlığından bir üye.
k) Türk Akreditasyon Kurumundan bir üye.
l) Türk Standartları Enstitüsünden bir üye.
m) Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinden dört üye.
n) Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonundan dört
üye.
o) Türkiye Ziraat Odaları Birliğinden bir üye.
ö) Türkiye Serbest Muhasebeci Malî Müşavirler ve Yeminli
Malî Müşavirler Odaları Birliğinden bir üye.
p) Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğinden iki üye.
r) Türkiye Seyahat Acentaları Birliğinden bir üye.
s) Türkiye İhracatçılar Meclisinden bir üye.
ş) En fazla üyeye sahip üç işçi sendikaları
konfederasyonundan ikişer üye.
t) En fazla üyeye sahip işveren sendikaları konfederasyonundan
üç üye.
(2) Genel Kurul üyelerinden, Yükseköğretim Kurulu dışındaki
kamu kurum ve kuruluşları temsilcileri kurum veya kuruluşun bağlı veya ilgili
olduğu bakan, öğretim üyeleri Yükseköğretim Kurulu, kamu kurumu niteliğindeki
meslek kuruluşları temsilcileri ise yetkili organları tarafından
görevlendirilir. Genel Kurul üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi
dolan üyeler yeniden görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle boşalan üyelik
için kalan süreyi tamamlamak üzere en geç bir ay içinde aynı usulle
görevlendirme yapılır.
(3) Genel Kurul, her yıl Ekim ayında olağan toplanır. Genel
Kurul, üyelerin beşte birinin isteği veya Yönetim Kurulunun talebi üzerine
olağanüstü toplantıya çağrılabilir. Olağan ve olağanüstü Genel Kurul için
toplantı yeter sayısı üye tam sayısının salt çoğunluğudur. İlk toplantıda
çoğunluk sağlanamazsa ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Genel Kurul karar
yeter sayısı, katılanların salt çoğunluğudur.
(4) Genel Kurul, üyeler arasından seçilen bir başkan ve iki
kâtip üyeden oluşan Başkanlık Divanı tarafından yönetilir.
Genel Kurulun görevleri
MADDE 7- (1) Genel Kurulun
görevleri şunlardır;
a) Yönetim Kurulu üyelerini seçmek.
b) Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan bütçeyi aynen veya
değiştirerek kabul etmek.
c) Yönetim Kurulunun bir önceki yıla ait faaliyet raporunu,
bir sonraki yıla ait çalışma programını ve malî raporlarını görüşerek karara
bağlamak.
ç) Yönetim Kurulunu ibra etmek.
d) Yönetim Kurulunca önerilecek personel planlamasını
onaylamak.
e) Kurumun ihtiyacı olan taşınmazların kiralanması veya
satın alınması konularında Yönetim Kuruluna yetki vermek.
f) Gerektiğinde uluslararası kuruluşlara üye olunması ve
Kurumun uluslararası kuruluşlar nezdinde temsil edilmesi konusunda Yönetim
Kuruluna yetki vermek.
g) Üyelerin aidat miktarını belirlemek.
ğ) Kanunla verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Yönetim Kurulu
MADDE 8- (1) Yönetim Kurulu,
Kurumun yürütme organıdır. Yönetim Kurulu, bir asıl ve bir yedek üyesi Çalışma
ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, bir asıl ve bir yedek üyesi Millî Eğitim
Bakanlığı, bir asıl ve bir yedek üyesi kamu kurumu niteliğindeki meslek
kuruluşları, bir asıl ve bir yedek üyesi işçi sendikaları konfederasyonları ve
bir asıl ve bir yedek üyesi de işveren sendikaları konfederasyonları temsilcileri
arasından toplam beş asıl ve beş yedek üye olmak üzere Genel Kurul tarafından
seçilir.
(2) Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıl olup görev
süresi dolan üyeler yeniden seçilebilir. Yönetim Kurulu, üyeleri arasından salt
çoğunlukla bir başkan ve bir başkan vekili seçer.
(3) Yönetim Kurulu üyesi seçilebilmek için, 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin (A) bendinin (1), (4), (6) ve (7)
numaralı alt bentlerinde belirtilen şartları taşımak ve Kurumun faaliyet
alanına giren konularda yeterli bilgiye ve en az on yıllık meslekî tecrübeye
sahip olmak şarttır.
(4) Yönetim Kurulu üyelerinin görev süreleri dolmadan
herhangi bir nedenle görevlerine son verilemez. Ancak, kanunlarla kendilerine
verilen görevleriyle ilgili olarak işlediği suçlardan dolayı haklarındaki
mahkûmiyet kararı kesinleşenler ve altı aydan fazla süre ile hastalık, kaza
veya başka bir nedenle görevini yapamaz durumda olan veya görev süresinin kalan
kısmında görevine devam edemeyeceği, altı aylık süre beklenmeksizin tam
teşekküllü bir hastaneden alınacak heyet raporu ile tevsik edilenlerin Yönetim
Kurulu üyelikleri herhangi bir işleme gerek kalmadan sona erer.
(5) Geçerli mazereti olmaksızın bir takvim yılında toplam üç
toplantıya katılmayan veya bir toplantıya katıldığı ve karşı oy kullanmadığı
halde Yönetim Kurulu kararlarını süresi içinde imzalamayan veya karşı oy
gerekçesini süresi içinde yazmayan Yönetim Kurulu üyeleri, üyelikten çekilmiş
sayılır. Bu durum Yönetim Kurulu kararı ile tespit edilir.
(6) Yönetim Kurulu üyeliklerinde bir boşalma olması halinde
boşalan üyeliğin yedek üyesi boşalan üyeliği doldurur ve yerine geldiği üyenin
kalan görev süresini tamamlar.
(7) Yönetim Kurulu, Başkanın belirleyeceği tarihlerde
haftada en az bir kez, Başkanın çağrısı veya Yönetim Kurulu üyelerinin üçte
birinin yazılı istemi üzerine ise her zaman toplanabilir. Başkanın bulunmadığı
hallerde toplantılara başkan vekili başkanlık eder.
(8) Yönetim Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğu ile
toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Oyların eşit
olması halinde Başkanın oyu yönünde karar verilmiş sayılır.
(9) Yönetim Kurulu üyeleri, Yönetim Kurulunun ibrası hariç
olmak üzere, Genel Kurul toplantılarında oy kullanabilirler.
Yönetim Kurulunun
görevleri
MADDE 9- (1) Yönetim Kurulunun
görevleri şunlardır:
a) Meslek standardı geliştirmek, sınav ve belgelendirme
faaliyetinde bulunmak üzere başvuruda bulunan kuruluşların başvurularını
incelemek ve sonuçlandırmak.
b) Standardı tespit edilerek, sınav ve belgelendirme
uygulaması yapılacak meslekleri belirlemek.
c) Yapılacak sınavlarda başarı gösterenlere verilecek
Meslekî Yeterlilik Kurumu Yeterlilik Belgesini onaylamak.
ç) Kurumca hazırlanan yönetmelik taslaklarını inceleyerek
yayımlanmak üzere ilgili mercilere iletmek.
d) Kurumun bir önceki yıla ait faaliyet raporu, bir sonraki
yıla ait çalışma programı, malî rapor ve personel planlaması ile bütçesini
hazırlayarak Genel Kurulun onayına sunmak.
e) Hizmet birimlerinin oluşumuna karar vermek.
f) İlgili mevzuat çerçevesinde, Kurum personelinin işe
alınması, işten çıkarılması, terfi ettirilmesi, ödüllendirilmesi ve benzeri
tasarruflarda bulunmak, Kurumda çalışanların, ücret, harcırah, malî ve sosyal
hakları ile ilgili esasları belirleyerek Genel Kurula sunmak.
g) Hazırlatılacak meslek standartlarının, sınav ve
belgelendirme uygulamalarının uluslararası normlara uygunluğunu sağlamak.
ğ) Gerekli görülen hallerde Ankara dışında büro veya
temsilcilik açılmasına karar vermek veya ilgili kurum ve kuruluşlara Kurumun faaliyet
alanına giren konularda yetki vermek.
h) Kurumun görevleri ile ilgili olarak ihtiyaç duyulan
konularda araştırma, teknik inceleme, etüt, proje ve bunlarla ilgili her türlü
mal ve hizmetlerin sağlanması gibi işleri yerli ve yabancı gerçek ve tüzel kişilere
yaptırmak ve bu konularla ilgili mal ve hizmet satın alınmasına karar vermek.
ı) Şikayet ve itirazların incelenme usul ve esaslarını
belirlemek.
i) Genel Kurulca verilen diğer görevleri yapmak.
Temsil yetkisi
MADDE 10- (1) Kurum, Yönetim Kurulu
Başkanı, yokluğunda başkan vekili tarafından temsil edilir.
Başkan
MADDE 11- (1) Yönetim Kurulu
Başkanı Kurumun da Başkanıdır.
(2) Başkan, Kurum hizmetlerinin yürütülmesinden ve Kurumun
tüm birimleri arasında koordinasyonun sağlanmasından sorumludur.
(3) Başkanın 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci
maddesinin (A) bendinin (1), (4), (6) ve (7) numaralı alt bentlerinde
belirtilen şartları taşıması ve en az lisans düzeyinde eğitim yapmış olması,
Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından en az (B) düzeyinde
İngilizce bilmesi veya en az bu düzeyde İngilizce bildiğinin başka belgelerle
tevsik edilmesi, Kurumun faaliyet alanına giren konularda yeterli bilgiye ve en
az on yıllık tecrübeye sahip olması şarttır.
Başkanın görev ve yetkileri
MADDE 12- (1) Başkanın görev ve
yetkileri şunlardır:
a) Yönetim Kurulu toplantılarının gündemini hazırlamak ve
Yönetim Kurulu üyelerine bildirmek.
b) Yönetim Kurulu kararlarının yayımlanmasını veya tebliğini
sağlamak, bu kararların gereğinin yerine getirilmesini temin etmek ve
uygulanmasını izlemek.
c) Hizmet birimlerinden gelen önerilere son şeklini vererek
Yönetim Kuruluna sunmak.
ç) Kurumun stratejilerine, amaç ve hedeflerine uygun olarak,
Kurumun yıllık bütçesi ile malî tablolarını hazırlamak.
d) Hizmet birimlerinin uyumlu, verimli, disiplinli ve
düzenli bir biçimde çalışmasını sağlamak.
e) Yıllık faaliyet raporlarını hazırlamak, amaç ve
hedeflere, performans ölçütlerine göre faaliyetlerin değerlendirmesini yapmak,
yaptırmak ve bunları Yönetim Kuruluna sunmak.
f) Kurumun faaliyet gösterdiği alanda strateji, politikalar
ve ilgili mevzuat ile kurum ve çalışanların performans ölçütleri hakkında
çalışma ve değerlendirme yapmak.
g) Kurumun diğer kuruluşlarla ilişkilerini yürütmek.
ğ) Yönetim Kurulu tarafından atanması öngörülenler dışındaki
kurum personelini atamak.
h) Başkan adına imzaya yetkili personelin görev ve yetki
alanını belirlemek.
ı) İdarî konulardaki diğer görevleri yerine getirmek.
(2) Başkan, Yönetim Kuruluna ilişkin olmayan görev ve
yetkilerinden bir bölümünü, sınırlarını açıkça belirlemek ve yazılı olmak
kaydıyla, alt kademelere devredebilir.
Hizmet birimleri
MADDE 13- (1) Kurumun hizmet
birimlerinin kuruluş, görev, yetki ve çalışma usul ve esasları çıkarılacak bir
yönetmelikle belirlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sektör Komiteleri,
Standartlar, Eğitim, Sınav ve Belgelendirme
Sektör komiteleri
MADDE 14- (1) Kurum tarafından
görevlendirilen kurum ve kuruluşlarca hazırlanan meslek standartlarının ulusal
meslek standardı olarak kabul edilebilmesi için gerekli incelemeyi yaparak
Yönetim Kurulunun onayına sunmak üzere sektör komiteleri kurulur.
(2) Sektör komiteleri Millî Eğitim Bakanlığı, Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu, meslekle ilgili diğer
bakanlıklar, işçi ve işveren kuruluşları, meslek kuruluşları ve Kurumun birer
temsilcisinden oluşur. Ayrıca çalışmalara üniversitelerin ilgili bölümlerinden
öğretim üyeleri de danışman olarak davet edilebilir.
(3) Sektör komitelerinin kurulması ve çalışmaları ile ilgili
usul ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
Ulusal meslek
standartlarının hazırlanması ve yürürlüğe konulması
MADDE 15- (1) Meslek standartları,
Kurum tarafından görevlendirilen kurum ve kuruluşlara hazırlatılır. Meslek
standartları, meslekî yeterlilik düzeyleri ile ilgili uluslararası belgelere
uygun olmak zorundadır. Bu standartlar sektör komitelerinde incelenir ve uygun
bulunanlar Yönetim Kuruluna sunulmak üzere Başkanlığa verilir.
(2) Yönetim Kurulu tarafından onaylanan meslek standartları
Resmî Gazetede yayımından sonra ulusal meslek standardı niteliğini kazanır.
(3) Yürürlükte olan meslek standartları en geç beş yılda bir
yeniden değerlendirilir. Gerekli görülen meslek standartları, standart
hazırlama usulüne göre yenilenir. Değişikliklerin kabulü ve yayımlanması ikinci
fıkrada belirtilen usule tâbidir.
Sınav
MADDE 16- (1) Meslekî yeterlilik
düzeyi, Kurum tarafından yetkilendirilmiş personel belgelendirme kurum ve
kuruluşları tarafından yapılacak sınavla belirlenir.
(2) Sınavlarla ilgili esas ve usuller ile teorik sınavdan
muaf tutulacak meslekler ve kişiler Kurum tarafından çıkarılacak bir
yönetmelikle belirlenir.
Belgelendirme
MADDE 17- (1) Açılacak sınavlarda
başarı gösterenlere Kurum tarafından onaylanmış meslekî yeterlilik düzeyini
gösteren belge veya sertifika verilir. Buna ilişkin esas ve usuller
yönetmelikle düzenlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Atanma
Şartları, Statüsü ve Malî Hakları
Personelin atanma
şartları ve statüsü
MADDE 18- (1) Kurum hizmetleri iş
mevzuatı hükümlerine göre istihdam edilen uzman yardımcısı, uzman ve diğer
personel eliyle yürütülür.
(2) Kurumda çalıştırılacak personelin pozisyon unvanları ile
sayıları ekli cetvelde gösterilmiştir. Söz konusu unvanların birimlere
dağılımını yapmaya Başkanın önerisi üzerine Yönetim Kurulu yetkilidir.
Personelin unvan ve sayılarında mevcut pozisyon sayılarının yarısını aşmamak
kaydıyla değişiklik yapılmasına, Yönetim Kurulunun kararı ve ilgili Bakanın
teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca karar verilir.
(3) Yönetim Kurulunun onayı ile yürürlüğe konulacak
yönetmelik esaslarına göre yabancı uzmanlar istihdam edilebilir.
(4) Kurum personelinin 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun
48 inci maddesinin (A) bendinin (1), (4), (6) ve (7) numaralı alt bentlerinde
belirtilen şartlar ile Kurum amaçlarının gerektirdiği nitelikleri taşımaları
zorunludur.
(5) Yönetici pozisyonundaki personel yukarıda belirtilen
şartlara ilave olarak; hukuk, kamu yönetimi, iktisat, işletme, maliye veya
mühendislik dallarında yurt içinde veya Yükseköğretim Kurulunca denkliği kabul
edilmiş yurt dışındaki fakülte veya yüksek okullarda en az dört yıllık yüksek
öğrenim görmüş, meslekî açıdan yeterli bilgi ve deneyime sahip bulunan ve
mesleğinde en az beş yıl tecrübeye sahip kişiler arasından Başkanın teklifi ve
Yönetim Kurulunun onayı ile atanır. Diğer personel Başkan tarafından atanır.
(6) Kurumda çalıştırılacak uzman ve uzman yardımcılarının
beşinci fıkrada belirtilen öğrenim şartlarını taşımaları gerekir. Uzman ve
uzman yardımcılarının yarışma ve yeterlik sınavları, nitelikleri ve çalışma
usûl ve esasları ile ilgili diğer hususlar Kurum tarafından çıkarılacak
yönetmelikle belirlenir.
(7) Kurum personeli, emeklilik ve sosyal güvenlik yönünden
17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa tabidir.
(8) Kamu görevlisi iken Yönetim Kurulu Başkanı seçilen
kişinin önceki kurumu ile olan ilişkisi sona erer. Kamu görevine dönmesini
engelleyecek şekilde olanlar hariç olmak üzere Kurumdaki görevi sona erdiğinde,
önceki kurumunda durumuna uygun bir kadro veya pozisyona en geç bir ay
içerisinde atanır. Bu fıkra uyarınca önceki kurumuna dönen Başkanın Kurumda
geçen hizmetleri kazanılmış hak aylık derece ve kademelerinde değerlendirilir.
Akademik unvanların kazanılmasına ilişkin hükümler saklıdır.
(9) Kurumda çalışan personel, başka kamu kurum ve
kuruluşlarında görevlendirilemez.
Malî haklar
MADDE 19- (1) Başkan, yönetici
personel ve diğer personelin ücret, malî ve sosyal hakları; bakanlık genel
müdürüne yapılan ödemeleri aşmamak kaydıyla, Yönetim Kurulunun kararı ve Genel Kurulun
onayı ile belirlenir. Bakanlık genel müdürüne ödenenlerden, gelir vergisine
tabi olmayanlar, bu Kanuna göre de gelir vergisine tabi tutulmaz.
(2) Yönetim Kurulu Başkan ve üyelerine, ayda dörtten fazla
olmamak üzere her bir toplantı için uhdesinde kamu görevi bulunanlara (2000)
gösterge rakamının, uhdesinde kamu görevi bulunmayanlara ise (3000) gösterge
rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucunda bulunacak miktarda huzur
hakkı ödenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Gelirler, Giderler, Bütçe
ve Denetim
Gelirler
MADDE 20- (1) Kurumun gelirleri
şunlardır:
a) Kurumun Genel Kurula sunulan bütçesine göre Genel Kurul
tarafından 6 ncı maddenin birinci fıkrasında belirtilen Genel Kurul üyesi kurum
ve kuruluşlar için eşit olarak belirlenen aidatlar.
b) Kurumun ulusal veya uluslararası düzeyde gerçek veya
tüzel kişilere vereceği hizmetler karşılığında alınacak ücretler.
c) Kurumun, sınav ve belgelendirme çalışmaları karşılığında
müracaatçılardan alınacak masraf karşılıkları.
ç) Meslek standardı, sınav ve belgelendirme alanında Kuruma
hizmet sunmak isteyen akredite olmuş kuruluşlardan alınacak yıllık aidatlar.
Yıllık aidatlar en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) otuz
katını aşamaz ve Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
d) Yayın, telif hakları, marka ve lisanslardan alınacak
ücretler.
e) Kurum gelirlerinin değerlendirilmesinden elde edilen
gelirler.
Giderler
MADDE 21- (1) Kurumun giderleri
şunlardır:
a) Personel giderleri.
b) Yönetim Kurulunca karara bağlanmış, bilgi bankası,
yazılım, donanım ve iletişim gibi yatırım giderleri.
c) Meslek standardı, sınav ve belgelendirme alanında Kuruma
hizmet sunan kuruluşlara ödenen ücretler.
ç) Taşınır ve taşınmaz alınması, kiralanması, ulaşım,
elektrik, su, telefon ve yakıt gibi idarî giderler.
d) Satın alınacak danışmanlık giderleri.
e) Basım, yayım ve reklam giderleri.
f) Yurt içi ve yurt dışı toplantı, konferans, seminer,
çalışma ziyaretleri giderleri.
g) Kurum adına Kurum faaliyetleri ile ilgili yurt içi ve
yurt dışı üyelik aidatları.
ğ) Eğitim, öğretim ve burs giderleri.
h) Kurum faaliyetlerinin gerçekleştirilmesiyle ilgili diğer
giderler.
Bütçe
MADDE 22- (1) Kurumun gelirlerinin
giderlerini karşılaması esastır. Kurum gelirleri bir bankada açılacak hesapta
tutulur. Bu gelirlerden hesap yılı sonuna kadar harcanmayan paralar Maliye
Bakanlığına bildirildikten sonra Kurumun ertesi yıl gelir hesabına aktarılır ve
takip eden Genel Kurul üyelik aidatları gelir fazlası dikkate alınarak
belirlenir.
(2) Kurumun gelirleri, işlemleri ve taşınmazları her türlü
vergi, resim ve harçtan muaftır.
Denetim
MADDE 23- (1) Kurum 832 sayılı
Sayıştay Kanununa tabidir.
ALTINCI BÖLÜM
Geçici ve Son Hükümler
MADDE 24- (1) 10/12/2003 tarihli
ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun eki (II) sayılı cetvelin
(B) bölümüne aşağıdaki ibare eklenmiştir.
"29- Meslekî Yeterlilik Kurumu"
GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Kanunun yürürlüğe
girmesinden itibaren on beş günlük süre içerisinde Kurumun ilk Genel Kuruluna
kadar yapılması gereken faaliyetleri yürütmek üzere Bakanlık tarafından bir
çalışma grubu oluşturulur. Çalışma grubu en geç üç ay içerisinde Genel Kurul
için gerekli hazırlıkları yaparak Bakanlığa sunar.
GEÇİCİ MADDE 2- (1) Bu Kanunun yürürlüğe
girmesinden önce 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanunu gereğince edinilmiş
belgeler, sahiplerinin üç yıl içinde müracaatları hâlinde bu Kanun kapsamında
belirlenecek denk belge ve sertifikalar ile değiştirilir.
GEÇİCİ MADDE 3- (1) Bu Kanunda öngörülen
yönetmelikler altı ay içerisinde yürürlüğe konulur.
Yürürlük
MADDE 25- (1) Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 26- (1) Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE
SOSYAL İŞLER KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
MESLEKÎ YETERLİLİK KURUMU KANUNU TASARISI
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1- Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Tanımlar
MADDE 2- Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
İKİNCİ BÖLÜM
Meslekî Yeterlilik Kurumu, Kurumun Görev ve Yetkileri ile
Organları
Meslekî Yeterlilik Kurumu
MADDE 3- Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Kurumun görev ve yetkileri
MADDE 4- (1) Kurumun görev ve yetkileri şunlardır:
a) Ulusal meslekî
yeterlilik sistemi ile ilgili yıllık gelişme planlarını hazırlamak,
geliştirmek, uygulamasını yapmak veya yaptırmak, denetlemek; bunlara ilişkin
düzenlemeleri yapmak.
b) Standartları
belirlenecek meslekleri belirlemek ve bu standartları hazırlayacak kurum ve
kuruluşları tespit etmek.
c) 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununa tabi teknik ve meslekî eğitim veren yüksek öğretim
kurumlarında ulusal meslek standartlarına uygun eğitim ve öğretimin
yapılabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ile; orta öğretim düzeyindeki meslekî
ve teknik eğitim veren öğretim kurumlarında ulusal meslek standartlarına uygun
eğitim ve öğretimin yapılabilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği
yapmak.
ç) Ulusal meslek
standartlarını temel alarak, teknik ve meslekî alanlarda ulusal yeterliliklerin
esaslarını belirlemek.
d) Ulusal meslekî
yeterlilikler alanındaki eğitim ve öğretim kurumlarını ve programlarını
akredite edecek kurumları belirlemek.
e) Sınav ve belgelendirme
sistemi kapsamında; yeterliliği belgelendirecek yetkilendirilmiş kurumları
belirlemek ve sınavlarda başarılı olanlara sertifika verilmesini sağlamak.
f) Türkiye'de çalışmak
isteyen yabancıların sahip oldukları meslekî yeterlilik sertifikalarının
doğruluğunu belirlemek.
g) Ulusal meslekî
yeterlilik standartlarını dünyadaki ve teknolojideki gelişmelere uygun olarak
geliştirmek, yeterlilik standartlarını yükseltmek ve uluslararası alanda
tanınmalarını sağlamak.
ğ) Meslekî alan ve
sektörler arasındaki yatay ve dikey geçişler için gerekli yeterliliklerin
belirlenmesini sağlamak.
h) Diğer ülkelerdeki benzer
kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, hizmet satın almak, projeler
geliştirmek ve uygulamak, eğitim, araştırma, konferans, seminer ve yayın
faaliyetlerinde bulunmak.
ı) Faaliyet alanına giren
sair her türlü çalışmayı yapmak.
i) Hayat boyu öğrenmeyi desteklemek
ve teşvik etmek.
Kurumun organları
MADDE 5- Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Genel Kurul
MADDE 6- Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Genel Kurulun görevleri
MADDE 7- Tasarının 7 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Yönetim Kurulu
MADDE 8- Tasarının 8 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Yönetim Kurulunun görevleri
MADDE 9- Tasarının 9 uncu maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Hizmet birimleri
MADDE 10- (1) Kurum hizmet birimleri; ana hizmet
birimleriyle danışma ve yardımcı hizmet birimlerinden oluşur.
Ana hizmet birimleri
MADDE 11- (1) Kurumun ana hizmet birimleri şunlardır:
a) Meslek Standartları
Dairesi Başkanlığı.
b) Sınav ve Belgelendirme
Dairesi Başkanlığı.
Meslek Standartları Dairesi Başkanlığı
MADDE 12- (1) Meslek Standartları Dairesi Başkanlığının görevleri
şunlardır:
a) Meslek standartlarının
geliştirilmesinde izlenecek yöntemleri belirlemek.
b) Standart geliştirmek,
güncelleştirmek, standart geliştirmek üzere Kuruma yapılan başvuruları
incelemek ve inceleme sonuçlarını rapora bağlamak.
c) Meslek standardı
geliştirmek üzere yetkilendirilmiş kuruluşların çalışmalarının belirlenen
kriterlere uygun olup olmadığını izleyerek rapora bağlamak.
ç) Meslek standartlarının
geliştirilmesi ile ilgili araştırma yapmak, yayın hazırlamak, uygulamalar
sonucu elde edilen veriler çerçevesinde sistemde yapılması gereken
değişiklikleri tespit etmek.
d) Başkan tarafından
verilen görevler ile mevzuatta öngörülen benzeri görevleri yapmak.
Sınav ve Belgelendirme Dairesi Başkanlığı
MADDE 13- (1) Sınav ve Belgelendirme Dairesi Başkanlığı'nın görevleri
şunlardır:
a) Sınav soru
bankalarının oluşturulmasında ve sınav ve belgelendirme çalışmalarında
izlenecek yöntemleri geliştirmek.
b)
Sınav soru bankası kurmak, güncelleştirmek, sınav ve belgelendirme
faaliyetlerinde bulunmak üzere kuruma yapılan başvuruları incelemek ve inceleme
sonuçlarını rapora bağlamak.
c) Sınav ve belgelendirme
yapmak üzere onaylanan kuruluşların çalışmalarının belirlenen kriterlere uygun
olup olmadığını izleyerek rapora bağlamak.
ç) Çalışma konularıyla
ilgili araştırma yapmak, yayın hazırlamak, uygulamalar sonucu elde edilen
veriler çerçevesinde sistemde yapılması gereken değişiklikleri tespit etmek.
d) Başkan tarafından
verilen görevler ile mevzuatta öngörülen benzeri görevleri yapmak.
Danışma ve Yardımcı Hizmet Birimleri
MADDE 14- (1)Kurumun danışma ve yardımcı hizmet birimleri şunlardır:
a) Hukuk Müşavirliği.
b) İdari ve Mali İşler
Dairesi Başkanlığı.
Hukuk Müşavirliği
MADDE 15- (1) Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a) Başkanlık ve diğer
birimlerden sorulan hukuki konular ile hukuki, mali, idari ve cezai sonuçlar
doğuracak işlemler hakkında görüş bildirmek.
b) Kurumun menfaatlerini
koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, anlaşma
ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmak.
c) Kurum görüşü istenen
veya Kurumca hazırlanan kanun, tüzük ve yönetmelik taslaklarını hukuki açıdan
inceleyerek görüşlerini bildirmek.
ç) Adli, idari davalar
ile icra takiplerinde mahkemeler, hakemler, icra daireleri ile dava ve icra
işleriyle ilgili sair merciler nezdinde Kurumu temsil etmek.
d) Başkan tarafından
verilen ve mevzuatta öngörülen benzeri görevleri yapmak.
İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı
MADDE 16- (1) İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığının görevleri
şunlardır:
a) Kurumun danışma,
personel, bilgi işlem, muhasebe, dokümantasyon ve benzeri faaliyetlerini yürütmek.
b) Başkan tarafından
verilen görevler ile mevzuatta öngörülen benzeri görevleri yapmak.
(2) Daire başkanlıkları
Başkana bağlı olarak çalışır.
Temsil yetkisi
MADDE 17- (1) Kurum, Yönetim Kurulu Başkanı, yokluğunda
başkan vekili tarafından temsil edilir.
Başkan
MADDE 18- Tasarının 11 inci maddesi Komisyonumuzca 18 inci madde
olarak aynen kabul edilmiştir.
Başkanın görev ve yetkileri
MADDE 19- Tasarının 12 nci maddesi Komisyonumuzca 19 uncu madde
olarak aynen kabul edilmiştir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sektör Komiteleri, Standartlar, Eğitim, Sınav ve
Belgelendirme
Sektör komiteleri
MADDE 20- Tasarının 14 üncü maddesi Komisyonumuzca 20 nci madde
olarak aynen kabul edilmiştir.
Ulusal meslek standartlarının hazırlanması ve yürürlüğe
konulması
MADDE 21- Tasarının 15 inci maddesi Komisyonumuzca 21 inci madde
olarak aynen kabul edilmiştir.
Sınav
MADDE 22- Tasarının 16 ncı maddesi Komisyonumuzca 22 nci madde olarak
aynen kabul edilmiştir.
Belgelendirme
MADDE 23- Tasarının 17 nci maddesi Komisyonumuzca 23 üncü madde
olarak aynen kabul edilmiştir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Atanma Şartları, Statüsü ve Malî Hakları
Personelin atanma şartları ve statüsü
MADDE 24- (1) Kurum hizmetleri iş mevzuatı hükümlerine göre istihdam
edilen uzman yardımcısı, uzman ve diğer personel eliyle yürütülür.
(2) Kurumda
çalıştırılacak personelin pozisyon unvanları ile sayıları ekli cetvelde
gösterilmiştir. Söz konusu unvanların birimlere dağılımını yapmaya Başkanın
önerisi üzerine Yönetim Kurulu yetkilidir. Personelin unvan ve sayılarında
mevcut pozisyon sayılarının yarısını aşmamak kaydıyla değişiklik yapılmasına,
Yönetim Kurulunun kararı ve ilgili Bakanın teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca
karar verilir.
(3) Yönetim Kurulunun
onayı ile yürürlüğe konulacak yönetmelik esaslarına göre yabancı uzmanlar
istihdam edilebilir.
(4) Kurum personelinin
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin (A) bendinin (1), (4),
(6) ve (7) numaralı alt bentlerinde belirtilen şartlar ile Kurum amaçlarının
gerektirdiği nitelikleri taşımaları zorunludur.
(5) Yönetici
pozisyonundaki personel yukarıda belirtilen şartlara ilave olarak; hukuk,
siyasal bilgiler, iktisadi idari bilimler, mimarlık ve mühendislik fakülteleri
ile mesleki teknik eğitim fakültelerinden yurt içinde veya Yükseköğretim
Kurulunca denkliği kabul edilmiş yurt dışındaki fakülte veya yüksek okullarda
en az dört yıllık yüksek öğrenim görmüş, meslekî açıdan yeterli bilgi ve
deneyime sahip bulunan ve mesleğinde en az beş yıl tecrübeye sahip kişiler
arasından Başkanın teklifi ve Yönetim Kurulunun onayı ile atanır. Diğer
personel Başkan tarafından atanır.
(6) Kurumda
çalıştırılacak uzman ve uzman yardımcılarının beşinci fıkrada belirtilen
öğrenim şartlarını taşımaları gerekir. Uzman ve uzman yardımcılarının yarışma
ve yeterlik sınavları, nitelikleri ve çalışma usûl ve esasları ile ilgili diğer
hususlar Kurum tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
(7) Kurum personeli,
emeklilik ve sosyal güvenlik yönünden 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal
Sigortalar Kanununa tabidir.
(8) Kamu görevlisi iken
Yönetim Kurulu Başkanı seçilen kişinin önceki kurumu ile olan ilişkisi sona
erer. Kamu görevine dönmesini engelleyecek şekilde olanlar hariç olmak üzere
Kurumdaki görevi sona erdiğinde, önceki kurumunda durumuna uygun bir kadro veya
pozisyona en geç bir ay içerisinde atanır. Bu fıkra uyarınca önceki kurumuna
dönen Başkanın Kurumda geçen hizmetleri kazanılmış hak aylık derece ve
kademelerinde değerlendirilir. Akademik unvanların kazanılmasına ilişkin
hükümler saklıdır.
(9) Kurumda çalışan
personel, başka kamu kurum ve kuruluşlarında görevlendirilemez.
Malî haklar
MADDE 25- (1) Başkan, yönetici personel ve diğer personelin ücret,
malî ve sosyal hakları; bakanlık genel müdürüne yapılan ödemeleri aşmamak
kaydıyla, Yönetim Kurulunun kararı ve Genel Kurulun onayı ile belirlenir.
(2) Yönetim Kurulu Başkan
ve üyelerine, ayda dörtten fazla olmamak üzere her bir toplantı için uhdesinde
kamu görevi bulunanlara (2000) gösterge rakamının, uhdesinde kamu görevi
bulunmayanlara ise (3000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı
sonucunda bulunacak miktarda huzur hakkı ödenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Gelirler, Giderler, Bütçe ve Denetim
Gelirler
MADDE 26- Tasarının 20 nci maddesi Komisyonumuzca 26 ncı madde olarak
aynen kabul edilmiştir.
Giderler
MADDE 27- Tasarının 21 inci maddesi Komisyonumuzca 27 nci madde
olarak aynen kabul edilmiştir.
Bütçe
MADDE 28- Tasarının 22 nci maddesi Komisyonumuzca 28 inci madde
olarak aynen kabul edilmiştir.
Denetim
MADDE 29- (1) Kurum, denetim bakımından 832 sayılı Sayıştay Kanununa
tabidir.
Yönetmelikler
MADDE 30- (1) Bu Kanunda öngörülen yönetmelikler altı ay içerisinde
yürürlüğe konulur.
ALTINCI BÖLÜM
Değiştirilen, Geçici ve Son Hükümler
MADDE 31- Tasarının 24 üncü maddesi Komisyonumuzca 31 inci madde
olarak aynen kabul edilmiştir.
GEÇİCİ MADDE 1- Tasarının geçici 1 inci maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
GEÇİCİ MADDE 2- Tasarının geçici 2 nci maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
Yürürlük
MADDE 32- Tasarının 25 inci maddesi Komisyonumuzca 32 nci madde
olarak aynen kabul edilmiştir.
Yürütme
MADDE 33- Tasarının 26 ncı maddesi Komisyonumuzca 33 üncü madde
olarak aynen kabul edilmiştir.
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Dışişleri
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Adalet
Bakanı |
|
N. Çubukçu |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
|
M. V. Gönül |
A. Aksu |
K. Unakıtan |
|
Millî
Eğitim Bakanı |
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
|
H. Çelik |
F. N. Özak |
R. Akdağ |
|
Ulaştırma
Bakanı |
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
|
B. Yıldırım |
M. M. Eker |
M. Başesgioğlu |
|
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
En. ve
Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
ve Turizm Bakanı |
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
A. Koç |
|
|
Çevre ve
Orman Bakanı |
|
|
|
O. Pepe |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METNE EKLİ
İHDAS EDİLEN POZİSYONLAR
CETVELİ
UNVAN SAYI
Yönetici Personel |
6 |
Teknik
Personel (uzman yardımcısı, uzman, yabancı uzman vb) |
60 |
İdarî Personel |
24 |
TOPLAM |
90 |
SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER
KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METNE EKLİ
İHDAS EDİLEN POZİSYONLAR CETVELİ
POZİSYON UNVANI
SAYISI
- Kurum
Başkanı |
1 |
|
- Meslek
Standartları Dairesi Başkanı |
1 |
|
- Sınav
ve Belgelendirme Dairesi Başkanı |
1 |
|
- Hukuk
Müşaviri |
1 |
|
- İdari
ve Mali İşler Dairesi Başkanı |
1 |
|
- Uzman |
25 |
|
- Uzman
Yardımcısı |
20 |
|
- Uzman
(Yabancı Uyruklu) |
10 |
|
-
İstatistikçi |
5 |
|
-
Bilgisayar Programcısı |
4 |
|
-
Çözümleyici |
4 |
|
-
Bilgisayar İşletmeni |
2 |
|
-
Sekreter |
5 |
|
- Büro Görevlisi |
10 |
|
TOPLAM |
90 |
|