Dönem: 22            Yasama Yılı: 4

 

TBMM  (S. Sayısı: 1114)

 

Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı ve İçişleri ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonları

Raporları (1/1166)

 

 

T.C.

 

 

Başbakanlık

17/1/2006

 

Kanunlar ve Kararlar

 

 

Genel Müdürlüğü

 

 

Sayı: B.02.0.KKG.0.10/101-668/245

 

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 12/12/2005 tarihinde kararlaştırılan “Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

 

GENEL GEREKÇE

Ülkemizde konut ve kentleşme konusundaki en önemli sorun kaçak, ruhsatsız yapılaşma ve gecekondulaşmadır. Dar gelirli vatandaşlarımızın sağlıklı bir çevrede, her türlü modern standartlara sahip konutlar edinebilme sorunu büyük boyutlardadır. Özellikle kentlerimizin etrafında oluşan kaçak yapılaşmış alanlar kentler için sosyal ve fiziksel açıdan büyük problemler yaratmaktadır. Dolayısıyla ülkemizde planlı bir kentleşmenin sağlanabilmesi için atılacak en önemli adımlardan biri gecekondulaşmanın önlenmesi ve gecekondu dönüşümünün sağlanmasıdır.

Bu nedenle konu 59 uncu Hükümet programında ve öncelikli hedeflerin belirlendiği Acil Eylem Planında da yer almış bulunmaktadır.

Bu kapsamda öncelikli olarak, Başkentimiz Ankara'nın ulusal ve uluslararası düzeyde bir giriş kapısı niteliğinde olan, Kuzey Ankara Kent Girişi Esenboğa Protokol Yolu ve çevresindeki gecekondu alanlarının dönüşümü için 5104 sayılı Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanunu yürürlüğe konulmuştur.

Bu tür özel projelerin süratle geliştirilmesi ve uygulanması, ancak ilgili kurum ve kuruluşların yetki, görev ve koordinasyonunun, projenin özelliklerine göre özel olarak belirlendiği hukuki düzenlemeler ile mümkün olabilmektedir.

Mezkur Kanunun yürürlüğe girmesiyle birlikte ilgili kurumlar olan Ankara Büyükşehir Belediyesi ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığı tarafından gerekli çalışmalara hızla başlanılmış bulunmaktadır. Bu çalışmalar sırasında Projenin daha süratli ve sağlıklı yürütülebilmesi için tatbikattan doğan bazı aksaklıkların giderilmesi zarureti hasıl olmuştur. Bu nedenle, Tasarı ile 5104 sayılı Kanunun bazı maddelerinde değişiklikler yapılmaktadır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1.- 5104 sayılı Kanunun hazırlık safhasında Toplu Konut İdaresi Başkanlığının Bayındırlık ve İskân Bakanlığına bağlı olması nedeniyle Proje alanı içerisindeki 1/5000'lik planların tasdik yetkisi anılan Bakanlığa verilmiştir. Ancak daha sonra Toplu Konut İdaresi Başkanlığının Başbakanlığa doğrudan bağlanması ve 10/7/2004 tarihinde kabul edilen 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununda bu yetkilerin doğrudan büyükşehir belediyelerine verilmesi üzerine, madde ile Proje alanı içinde her ölçekteki imar planlarının Ankara Büyükşehir Belediyesince yapılması, yaptırılması ve onanması öngörülmüştür.

Madde 2.- 5104 sayılı Kanunun 7 nci maddesi; Projenin finansman ve icrasının Ankara Büyükşehir Belediyesi ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığı tarafından birlikte gerçekleştirilmesini dikkate alarak Projede oluşacak gelirlerin iki kurum arasındaki dağılımının İdarenin bağlı bulunduğu Bakanlık tarafından belirlenmesi hükmünü getirmiştir. Ancak bu hüküm sadece nakdi nitelikteki gelirleri düzenleyip gayri nakdi nitelikte olan gayrimenkullere dair bir düzenleme içermediğinden madde ile; Projedeki gayrimenkullerle ilgili olarak düzenleme yapılmıştır.

Diğer taraftan; Toplu Konut İdaresi Başkanlığının 2985 sayılı Toplu Konut Kanunu uyarınca yürüttüğü gecekondu dönüşüm projelerindeki uygulamalarının Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesinde de uygulanabilmesini teminen 5104 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin beşinci fıkrasındaki özel düzenlemenin kaldırılması uygun görülmüştür. Ayrıca Proje alanındaki gecekondu sahiplerinin bir kısmı daha önce arsa bedellerini ödemiş iken, bazıları uygulamaların gecikmesi nedeniyle bugüne kadar ödeme yapmamışlardır. Dolayısıyla bu bedellerin Projeye dair müşterek banka hesabına yatırılmasının sağlanması suretiyle Projenin hızlandırılması amaçlanmıştır.

Madde 3.- 5104 sayılı Kanunun 6 ncı maddesi etkinlik ve verimliliğin sağlanması bakımından müşavirlik ve kontrollük hizmetlerinin  Proje için kurulacak şirket tarafından yürütülmesini düzenlemiş olup, maddenin tatbikatı sonucunda, müşavirlik ve kontrollük hizmetlerinin Projelerin hazırlanması safhasıyla birlikte bir bütün olarak düşünülmesi halinde etkinliğin artacağı anlaşıldığından, gerekli görüldüğü takdirde projelerin hazırlanması işlerinin de 5104 sayılı Kanun uyarınca kurulmuş özel görevli şirkete yaptırılması seçeneği getirilmiştir.

Madde 4.- Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesinin finansmanı büyük ölçüde Ankara Büyükşehir Belediyesi ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığı tarafından  sağlanmaktadır. Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ve Belediyenin kendi ödeneklerinden aktardıkları bu paralar bir süre sonra kat karşılığı yapılan konutların satılmasından elde edilen gelirlerle geri dönecektir. Madde ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ve Belediyenin aktardıkları kaynakları, biriken paralardan geri alarak hizmete döndürmeleri amaçlanmıştır.

Madde 5.- Yürürlük maddesidir.

Madde 6.- Yürütme maddesidir.


İçişleri Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

İçişleri Komisyonu

 

 

Esas No.: 1/1166

 

 

Karar No.: 35

1/3/2006

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Bakanlar Kurulunca hazırlanarak 17/1/2006 tarihinde Başkanlığınıza sunulan, “Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı” Başkanlığınızca 23/1/2006 tarihinde tali komisyon olarak Komisyonumuza, esas komisyon olarak ise Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna havale edilmiştir. Komisyonumuz 1/3/2006 tarihli 35 inci toplantısında, İçişleri, Adalet, Bayındırlık ve İskân bakanlıkları ile Ankara Büyükşehir Belediyesi temsilcilerinin de katılımıyla Tasarıyı inceleyip görüşmüştür.

Tasarıyla Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununun uygulamasından doğan sorunlar giderilmektedir.

Tasarının tümü üzerindeki görüşmeler sırasında Komisyon üyelerimiz tarafından,

- Çok kısa bir süre önce çıkan bir yasanın henüz uygulamasına bile başlanmadan değiştirildiği; bunun da yasa çıkarırken gerekli özenin gösterilmediğinin göstergesi olduğu,

- Planlı kentleşmenin, imar ve nazım planlarına uyulmasıyla gerçekleştirilebileceği ve halihazırda bekleyen İmar Kanunu Tasarısında yapılacak düzenlemelerle sorunların giderilebileceği,

- Büyükşehir Belediye Kanununda planla ilgili yetkinin Büyükşehir Belediyesine verilmiş olduğu ve Anayasa Mahkemesinin bir kararında da kent meclislerinin bu konuda yetkili olduğunun belirtildiği,

- Bu nedenle Tasarıyla getirilen düzenlemenin doğal bir düzenleme olduğu ve mevcut Kanunda buna aykırı olan düzenlemenin yanlış olduğu,

Biçiminde eleştirilere karşılık olarak,

- İmar Kanunu Tasarısının TBMM’ye sunulmasının zaman alabileceği ve Başkentimiz olan Ankara’nın vitrini durumundaki Kuzey Ankara Girişinin dönüşüm projesinin beklemeye tahammülü olmadığı,

- Tasarıdaki düzenlemelerin zaten Büyükşehir Belediyesi Kanunuyla Büyükşehir Belediyesine verilmiş olduğu ve Tasarıyla yapılan düzenlemenin teknik bir düzenlemeden ibaret olduğu,

biçiminde yanıtlar verilmiştir.

Komisyon üyelerimiz, yapılan düzenlemenin sadece Kuzey Ankara’yı değil, tüm Ankara’yı kapsaması gerektiğini belirterek bu konuda temenni kararı almışlardır.

Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmelerden sonra Tasarı ile gerekçesi Komisyonumuzca benimsenerek maddelerin görüşülmesine geçilmesi kararlaştırılmıştır.

Tasarının sözkonusu düzenlemeleri içeren ilk dört maddesiyle yürürlük ve yürütmeye ilişkin 5 ve 6 ncı maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna sunulmak üzere saygı ile arz olunur.

 

 

 

 

 

Başkan

Sözcü

Kâtip

 

Tevfik Ziyaeddin Akbulut

Şükrü Önder

Sinan Özkan

 

Tekirdağ

Yalova

Kastamonu

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Küçükaydın

Nur Doğan Topaloğlu

Ali Yüksel Kavuştu

 

Adana

Ankara

Çorum

 

Üye

Üye

Üye

 

Fuat Geçen

Recep Koral

Göksal Küçükali

 

Hatay

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Sıdıka Sarıbekir

Ali Oksal

Seracettin Karayağız

 

İstanbul

Mersin

Muş

 

Üye

Üye

Üye

 

Nurettin Sözen

Selami Uzun

Mehmet Çiçek

 

Sivas

Sivas

Yozgat

 

İÇİŞLERİ KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN

 

KUZEY ANKARA GİRİŞİ KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ KANUNUNDA

DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN TASARISI

MADDE 1.- Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2.- Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3.- Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 4.- Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 5.- Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 6.- Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve

 

 

Turizm Komisyonu

 

 

Esas No.: 1/1166

10/3/2006

         Karar No.: 98

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Bakanlar Kurulunca 17/1/2006 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 23/1/2006 tarihinde tali komisyon olarak İçişleri Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen 1/1166 esas numaralı "Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı", Komisyonumuzun 8/3/2006 tarihinde yapmış olduğu 45 inci birleşiminde Hükümeti temsilen Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Maliye Bakanlığı ve Toplu Konut İdaresi Başkanlığı temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip görüşülmeye başlanmıştır.

Planlı bir kentleşmenin sağlanabilmesi için gecekondulaşmanın önlenmesi ve gecekondu dönüşümünün sağlanması gerekmektedir. 58 ve 59 uncu Hükümet programlarında da yer alan bu amacın gerçekleştirilebilmesi doğrultusunda, Kuzey Ankara girişi Esenboğa protokol yolu ve çevresindeki gecekondu alanlarının dönüşümü için 4/3/2004 tarihli ve 5104 sayılı Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanunu yürürlüğe girmiştir. Ancak, projenin daha süratli ve sağlıklı yürütülebilmesi için uygulamadan doğan birtakım sıkıntıların aşılması gerekmektedir.

Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde;

- Toplu Konut İdaresi Başkanlığının Bayındırlık ve İskân Bakanlığına bağlı olduğu dönemde Proje alanı içerisindeki 1/5000'lik planların tasdik yetkisi Bakanlıkta iken; Başkanlığın Başbakanlığa bağlanması ve 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun yürürlüğe girmesi ile imar planlarının yapılması ve tasdik edilmesi yetkisinin doğrudan Büyükşehir Belediyelerine verilmesi üzerine Proje alanı içinde her ölçekteki imar planlarının Ankara Büyükşehir Belediyesince yapılması, yaptırılması ve onanmasının öngörüldüğü,

- 5104 sayılı Kanun sadece Projeden elde edilecek nakdi gelirleri düzenlerken, tasarıda Projedeki gayrimenkullerle de ilgili düzenleme yapıldığı, ayrıca bedellerin Projeye dair müşterek banka hesabına yatırılmasının sağlanması ile Projenin hızlandırılmasının amaçlandığı,

- Etkinliğin artması için, müşavirlik ve kontrollük hizmetleri ile bir bütünlük oluşturan Projelerin hazırlanması işlerinin de özel görevli şirketlere yaptırılabilmesi imkânının getirildiği,

- Toplu Konut İdaresi ile Ankara Büyükşehir Belediyesinin Projenin finansmanı için aktardıkları kaynakları, biriken paralardan geri alarak hizmete döndürmelerinin amaçlandığı,

anlaşılmaktadır.

Tasarının tümü üzerinde yapılan Komisyon görüşmelerinde;

- Toplu Konut İdaresi Başkanlığının, Toplu Konut İdaresi Kanunu ile verilen görevleri sosyal hukuk devleti olmanın bir gereği olarak yerine getirdiği,

- Özellikle Büyükşehirlerde varolan çarpık kentleşme ve gecekondulaşmanın önlenebilmesi için Toplu Konut İdaresi Başkanlığının yürüttüğü çalışmaların son derece önemli olduğu,

- Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesinin hayata geçirilebilmesi için Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ile Ankara Büyükşehir Belediyesinin birlikte hareket ettiği,

- Kuzey Ankara girişinin sadece Ankara'nın değil Türkiye'nin de giriş kapısı olması sebebiyle anılan Projenin son derece önemli olduğu,

- Bu konunun aslında İmar Kanunu çerçevesinde tüm Türkiye'de uygulanabilecek bir şekilde ele alınmasının bütünsellik açısından önem taşıdığı, ancak projenin bir an önce hayata geçirilebilmesi için bu tasarının kanunlaşmasının gerekli olduğu,

ifade edilmiştir.

Müteakiben, Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddeleri üzerindeki görüşmelere geçilmiştir.

Tasarının;

- 1 inci maddesi aynen,

- 2 nci maddesi, İdare tarafından üzerinde uygulama yapılacak gayrimenkullerin mülkiyetinin idareye devri sağlanarak işlemlerin kolaylaştırılması ve Kuzey Ankara Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanunun 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 5366 sayılı Yıpranan Tarihi ve Kültürel Taşınmaz Varlıklarının Yenilenerek Korunması ve Yaşatılarak Kullanılması Hakkındaki Kanunla paralellik sağlamak amacıyla değiştirilerek,

- 3 üncü maddesi, bu madde ile sözkonusu Kanuna eklenmesi öngörülen ibarenin fıkrada ifade bozukluğu oluşturması nedeniyle redaksiyonla düzeltilerek,

- 4, 5 ve 6 ncı maddeleri aynen,

kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygıyla arz olunur.

 

Başkan

Sözcü

Kâtip

 

Mustafa Demir

Asım Aykan

Mehmet Sarı

 

Samsun

Trabzon

Gaziantep

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Tuna

Fikret Badazlı

Osman Aslan

 

Ankara

Antalya

Diyarbakır

 

Üye

Üye

Üye

 

Zülfü Demirbağ

Talip Kaban

Ali İbiş

 

Elazığ

Erzincan

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Nusret Bayraktar

Erdal Karademir

Mehmet Parlakyiğit

 

İstanbul

İzmir

Kahramanmaraş

 

Üye

Üye

Üye

 

Niyazi Özcan

Muharrem Doğan

Orhan Taş

 

Kayseri

Mardin

Sivas

 

 

Üye

 

 

 

Halil Kaya

 

 

 

Van

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

 

KUZEY ANKARA GİRİŞİ KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN

KANUN TASARISI

MADDE 1.- 4/3/2004 tarihli ve 5104 sayılı Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Proje alanı içinde her ölçekteki imar planları Belediyece yapılır, yaptırılır ve onanır.”

MADDE2.- 5104 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin dördüncü fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiş ve beşinci fıkra aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Bu Kanun kapsamında Belediyeye devredilen gayrimenkullerden, İdare ve Belediyenin Proje kapsamında kullandıkları kaynak dikkate alınarak Bakanlık tarafından belirlenenlerin mülkiyeti, İdare adına tescil edilir.”

“24/2/1984 tarihli ve 2981 sayılı Kanun ile 2981 sayılı Kanunun bazı maddelerini değiştiren 3290 ve 3366 sayılı Kanunlara göre alınması gereken arsa bedellerini bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihe kadar ödemeyenler, bu bedeli 7 nci maddeye göre açılan müşterek banka hesabına Proje geliri olarak yatırırlar.”

MADDE3.- 5104 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin birinci fıkrasında yer alan “teknik alt yapı projeleri” ibaresinden sonra gelmek üzere “müşavirlik ve kontrollük hizmetleri” ibaresi eklenmiş ve aynı maddenin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Bu Kanun kapsamındaki proje, müşavirlik ve kontrollük hizmetleri İdare ve Belediye tarafından özel hukuk hükümlerine göre kurulacak veya iştirak edilecek şirkete bedeli karşılığında yaptırılabilir.”

MADDE 4.- 5104 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Projeden elde edilen gelirler Projenin finansmanında kullanılır. Ancak Projenin devamı süresince İdare ve Belediye tarafından müşterek banka hesabına aktarılan ödenekler, müşterek banka hesabında biriken gelirlerden geri tahsil edilebilir. Projenin tamamlanmasından sonra artan Proje geliri varsa bu gelirin Bakanlık tarafından belirlenecek kısmı İdare, Belediye ile Proje sınırları içerisindeki ilçe ve ilk kademe belediyelerinin bütçelerine, kalan kısmı ise genel bütçeye gelir kaydedilir.”

MADDE 5.- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE6.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

 

BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA

VE TURİZM KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

KUZEY ANKARA GİRİŞİ KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN

KANUN TASARISI

MADDE 1.- Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2.- 5104 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin dördüncü fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiş, beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Bu Kanun kapsamında Belediyeye devredilen gayrimenkullerden, İdare tarafından üzerinde uygulama yapılan gayrimenkullerin mülkiyeti, hak sahiplerine teslim edilecek olanlar hariç idareye bedelsiz olarak devredilir."

"24/2/1984 tarihli ve 2981 sayılı Kanun ile 2981 sayılı Kanunun bazı maddelerini değiştiren 3290 ve 3366 sayılı Kanunlara göre alınması gereken arsa bedellerini bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihe kadar ödemeyenler, bu bedeli 7 nci maddeye göre açılan müşterek banka hesabına proje geliri olarak yatırırlar."

"Bu Kanuna tabi alanlarda yapılacak uygulamalarda her türlü mal ve hizmet alımları ile yapım işleri 5366 sayılı Yıpranan Tarihi ve Kültürel Taşınmaz Varlıkların Yenilenerek Korunması ve Yaşatılarak Kullanılması Hakkındaki Kanunun 3 üncü maddesi hükmüne göre yapılır."

MADDE 3.- 5104 sayılı Kanunun 6 ncı maddesi aşağıdaki  şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 6.- Proje alan sınırlarındaki kentsel tasarım projeleri ile konut, sosyal donatı, çevre düzenlemesi, teknik alt yapı projeleri, müşavirlik ve kontrollük hizmetleri ile yapım dahil diğer işler Belediye ve İdare tarafından, Bakanlıkça tespit edilecek görev dağılımına göre yapılır veya yaptırılır.

Bu Kanun kapsamındaki proje, müşavirlik ve kontrollük hizmetleri İdare ve Belediye tarafından özel hukuk hükümlerine göre kurulacak veya iştirak edilecek şirkete bedeli karşılığında yaptırılabilir. "

MADDE 4.- Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 5.- Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 6.- Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

A. Gül

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

Adalet Bakanı

 

N. Çubukçu

A. Coşkun

C. Çiçek

 

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

 

M. V. Gönül

A. Aksu

K. Unakıtan

 

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

H. Çelik

F. N. Özak

R. Akdağ

 

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

 

B. Yıldırım

M. M. Eker

M. Başesgioğlu

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

 

A. Coşkun

M. H. Güler

A. Koç

 

 

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

 

O. Pepe