Dönem: 22 Yasama Yılı: 4
TBMM (S. Sayısı: 1114)
Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı ve İçişleri ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma
ve Turizm Komisyonları
Raporları (1/1166)
|
T.C. |
|
|
Başbakanlık |
17/1/2006 |
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
Sayı: B.02.0.KKG.0.10/101-668/245 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 12/12/2005 tarihinde
kararlaştırılan “Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununda
Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte
gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Ülkemizde konut ve
kentleşme konusundaki en önemli sorun kaçak, ruhsatsız yapılaşma ve
gecekondulaşmadır. Dar gelirli vatandaşlarımızın sağlıklı bir çevrede, her
türlü modern standartlara sahip konutlar edinebilme sorunu büyük boyutlardadır.
Özellikle kentlerimizin etrafında oluşan kaçak yapılaşmış alanlar kentler için
sosyal ve fiziksel açıdan büyük problemler yaratmaktadır. Dolayısıyla ülkemizde
planlı bir kentleşmenin sağlanabilmesi için atılacak en önemli adımlardan biri
gecekondulaşmanın önlenmesi ve gecekondu dönüşümünün sağlanmasıdır.
Bu nedenle konu 59 uncu
Hükümet programında ve öncelikli hedeflerin belirlendiği Acil Eylem Planında da
yer almış bulunmaktadır.
Bu kapsamda öncelikli
olarak, Başkentimiz Ankara'nın ulusal ve uluslararası düzeyde bir giriş kapısı
niteliğinde olan, Kuzey Ankara Kent Girişi Esenboğa Protokol Yolu ve
çevresindeki gecekondu alanlarının dönüşümü için 5104 sayılı Kuzey Ankara
Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanunu yürürlüğe konulmuştur.
Bu tür özel projelerin
süratle geliştirilmesi ve uygulanması, ancak ilgili kurum ve kuruluşların
yetki, görev ve koordinasyonunun, projenin özelliklerine göre özel olarak
belirlendiği hukuki düzenlemeler ile mümkün olabilmektedir.
Mezkur Kanunun yürürlüğe
girmesiyle birlikte ilgili kurumlar olan Ankara Büyükşehir Belediyesi ile Toplu
Konut İdaresi Başkanlığı tarafından gerekli çalışmalara hızla başlanılmış
bulunmaktadır. Bu çalışmalar sırasında Projenin daha süratli ve sağlıklı yürütülebilmesi
için tatbikattan doğan bazı aksaklıkların giderilmesi zarureti hasıl olmuştur.
Bu nedenle, Tasarı ile 5104 sayılı Kanunun bazı maddelerinde değişiklikler
yapılmaktadır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1.- 5104 sayılı
Kanunun hazırlık safhasında Toplu Konut İdaresi Başkanlığının Bayındırlık ve
İskân Bakanlığına bağlı olması nedeniyle Proje alanı içerisindeki 1/5000'lik
planların tasdik yetkisi anılan Bakanlığa verilmiştir. Ancak daha sonra Toplu
Konut İdaresi Başkanlığının Başbakanlığa doğrudan bağlanması ve 10/7/2004
tarihinde kabul edilen 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununda bu
yetkilerin doğrudan büyükşehir belediyelerine verilmesi üzerine, madde ile
Proje alanı içinde her ölçekteki imar planlarının Ankara Büyükşehir
Belediyesince yapılması, yaptırılması ve onanması öngörülmüştür.
Madde 2.- 5104 sayılı
Kanunun 7 nci maddesi; Projenin finansman ve icrasının Ankara Büyükşehir
Belediyesi ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığı tarafından birlikte
gerçekleştirilmesini dikkate alarak Projede oluşacak gelirlerin iki kurum arasındaki
dağılımının İdarenin bağlı bulunduğu Bakanlık tarafından belirlenmesi hükmünü
getirmiştir. Ancak bu hüküm sadece nakdi nitelikteki gelirleri düzenleyip gayri
nakdi nitelikte olan gayrimenkullere dair bir düzenleme içermediğinden madde
ile; Projedeki gayrimenkullerle ilgili olarak düzenleme yapılmıştır.
Diğer taraftan; Toplu
Konut İdaresi Başkanlığının 2985 sayılı Toplu Konut Kanunu uyarınca yürüttüğü
gecekondu dönüşüm projelerindeki uygulamalarının Kuzey Ankara Girişi Kentsel
Dönüşüm Projesinde de uygulanabilmesini teminen 5104 sayılı Kanunun 5 inci
maddesinin beşinci fıkrasındaki özel düzenlemenin kaldırılması uygun
görülmüştür. Ayrıca Proje alanındaki gecekondu sahiplerinin bir kısmı daha önce
arsa bedellerini ödemiş iken, bazıları uygulamaların gecikmesi nedeniyle bugüne
kadar ödeme yapmamışlardır. Dolayısıyla bu bedellerin Projeye dair müşterek
banka hesabına yatırılmasının sağlanması suretiyle Projenin hızlandırılması
amaçlanmıştır.
Madde 3.- 5104 sayılı
Kanunun 6 ncı maddesi etkinlik ve verimliliğin sağlanması bakımından müşavirlik
ve kontrollük hizmetlerinin Proje için
kurulacak şirket tarafından yürütülmesini düzenlemiş olup, maddenin tatbikatı
sonucunda, müşavirlik ve kontrollük hizmetlerinin Projelerin hazırlanması
safhasıyla birlikte bir bütün olarak düşünülmesi halinde etkinliğin artacağı
anlaşıldığından, gerekli görüldüğü takdirde projelerin hazırlanması işlerinin
de 5104 sayılı Kanun uyarınca kurulmuş özel görevli şirkete yaptırılması
seçeneği getirilmiştir.
Madde 4.- Kuzey Ankara
Girişi Kentsel Dönüşüm Projesinin finansmanı büyük ölçüde Ankara Büyükşehir
Belediyesi ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığı tarafından sağlanmaktadır. Toplu Konut İdaresi
Başkanlığı ve Belediyenin kendi ödeneklerinden aktardıkları bu paralar bir süre
sonra kat karşılığı yapılan konutların satılmasından elde edilen gelirlerle
geri dönecektir. Madde ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ve Belediyenin
aktardıkları kaynakları, biriken paralardan geri alarak hizmete döndürmeleri
amaçlanmıştır.
Madde 5.- Yürürlük
maddesidir.
Madde 6.- Yürütme
maddesidir.
İçişleri Komisyonu Raporu
|
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
İçişleri Komisyonu |
|
|
Esas No.: 1/1166 |
|
|
Karar No.: 35 |
1/3/2006 |
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bakanlar Kurulunca
hazırlanarak 17/1/2006 tarihinde Başkanlığınıza sunulan, “Kuzey Ankara Girişi
Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun
Tasarısı” Başkanlığınızca 23/1/2006 tarihinde tali komisyon olarak Komisyonumuza,
esas komisyon olarak ise Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna
havale edilmiştir. Komisyonumuz 1/3/2006 tarihli 35 inci toplantısında,
İçişleri, Adalet, Bayındırlık ve İskân bakanlıkları ile Ankara Büyükşehir
Belediyesi temsilcilerinin de katılımıyla Tasarıyı inceleyip görüşmüştür.
Tasarıyla Kuzey Ankara
Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununun uygulamasından doğan sorunlar
giderilmektedir.
Tasarının tümü üzerindeki
görüşmeler sırasında Komisyon üyelerimiz tarafından,
- Çok kısa bir süre önce
çıkan bir yasanın henüz uygulamasına bile başlanmadan değiştirildiği; bunun da
yasa çıkarırken gerekli özenin gösterilmediğinin göstergesi olduğu,
- Planlı kentleşmenin,
imar ve nazım planlarına uyulmasıyla gerçekleştirilebileceği ve halihazırda
bekleyen İmar Kanunu Tasarısında yapılacak düzenlemelerle sorunların
giderilebileceği,
- Büyükşehir Belediye
Kanununda planla ilgili yetkinin Büyükşehir Belediyesine verilmiş olduğu ve
Anayasa Mahkemesinin bir kararında da kent meclislerinin bu konuda yetkili
olduğunun belirtildiği,
- Bu nedenle Tasarıyla
getirilen düzenlemenin doğal bir düzenleme olduğu ve mevcut Kanunda buna aykırı
olan düzenlemenin yanlış olduğu,
Biçiminde eleştirilere
karşılık olarak,
- İmar Kanunu Tasarısının
TBMM’ye sunulmasının zaman alabileceği ve Başkentimiz olan Ankara’nın vitrini
durumundaki Kuzey Ankara Girişinin dönüşüm projesinin beklemeye tahammülü
olmadığı,
- Tasarıdaki
düzenlemelerin zaten Büyükşehir Belediyesi Kanunuyla Büyükşehir Belediyesine
verilmiş olduğu ve Tasarıyla yapılan düzenlemenin teknik bir düzenlemeden
ibaret olduğu,
biçiminde yanıtlar
verilmiştir.
Komisyon üyelerimiz,
yapılan düzenlemenin sadece Kuzey Ankara’yı değil, tüm Ankara’yı kapsaması
gerektiğini belirterek bu konuda temenni kararı almışlardır.
Tasarının tümü üzerinde
yapılan görüşmelerden sonra Tasarı ile gerekçesi Komisyonumuzca benimsenerek
maddelerin görüşülmesine geçilmesi kararlaştırılmıştır.
Tasarının sözkonusu
düzenlemeleri içeren ilk dört maddesiyle yürürlük ve yürütmeye ilişkin 5 ve 6
ncı maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna sunulmak üzere saygı ile arz olunur.
|
|
|
|
|
Başkan |
Sözcü |
Kâtip |
|
Tevfik Ziyaeddin
Akbulut |
Şükrü Önder |
Sinan Özkan |
|
Tekirdağ |
Yalova |
Kastamonu |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ali Küçükaydın |
Nur Doğan Topaloğlu |
Ali Yüksel Kavuştu |
|
Adana |
Ankara |
Çorum |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Fuat Geçen |
Recep Koral |
Göksal Küçükali |
|
Hatay |
İstanbul |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Sıdıka Sarıbekir |
Ali Oksal |
Seracettin Karayağız |
|
İstanbul |
Mersin |
Muş |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Nurettin Sözen |
Selami Uzun |
Mehmet Çiçek |
|
Sivas |
Sivas |
Yozgat |
İÇİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
KUZEY ANKARA GİRİŞİ KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ KANUNUNDA
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN TASARISI
MADDE 1.- Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2.- Tasarının 2 nci
maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3.- Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 4.- Tasarının 4
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 5.- Tasarının 5 inci
maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE
6.- Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm
Komisyonu Raporu
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve |
|
|
Turizm Komisyonu |
|
|
Esas No.: 1/1166 |
10/3/2006 |
Karar No.: 98
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bakanlar Kurulunca 17/1/2006 tarihinde
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 23/1/2006
tarihinde tali komisyon olarak İçişleri Komisyonuna, esas komisyon olarak da
Komisyonumuza havale edilen 1/1166 esas numaralı "Kuzey Ankara Girişi
Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun
Tasarısı", Komisyonumuzun 8/3/2006 tarihinde yapmış olduğu 45 inci
birleşiminde Hükümeti temsilen Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe, Ankara Büyükşehir
Belediye Başkanı Melih Gökçek, Maliye Bakanlığı ve Toplu Konut İdaresi
Başkanlığı temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip görüşülmeye başlanmıştır.
Planlı bir kentleşmenin sağlanabilmesi
için gecekondulaşmanın önlenmesi ve gecekondu dönüşümünün sağlanması
gerekmektedir. 58 ve 59 uncu Hükümet programlarında da yer alan bu amacın
gerçekleştirilebilmesi doğrultusunda, Kuzey Ankara girişi Esenboğa protokol
yolu ve çevresindeki gecekondu alanlarının dönüşümü için 4/3/2004 tarihli ve
5104 sayılı Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanunu yürürlüğe
girmiştir. Ancak, projenin daha süratli ve sağlıklı yürütülebilmesi için
uygulamadan doğan birtakım sıkıntıların aşılması gerekmektedir.
Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde;
- Toplu Konut İdaresi Başkanlığının
Bayındırlık ve İskân Bakanlığına bağlı olduğu dönemde Proje alanı içerisindeki
1/5000'lik planların tasdik yetkisi Bakanlıkta iken; Başkanlığın Başbakanlığa
bağlanması ve 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun
yürürlüğe girmesi ile imar planlarının yapılması ve tasdik edilmesi yetkisinin
doğrudan Büyükşehir Belediyelerine verilmesi üzerine Proje alanı içinde her
ölçekteki imar planlarının Ankara Büyükşehir Belediyesince yapılması,
yaptırılması ve onanmasının öngörüldüğü,
- 5104 sayılı Kanun sadece Projeden elde
edilecek nakdi gelirleri düzenlerken, tasarıda Projedeki gayrimenkullerle de
ilgili düzenleme yapıldığı, ayrıca bedellerin Projeye dair müşterek banka
hesabına yatırılmasının sağlanması ile Projenin hızlandırılmasının amaçlandığı,
- Etkinliğin artması için, müşavirlik ve
kontrollük hizmetleri ile bir bütünlük oluşturan Projelerin hazırlanması
işlerinin de özel görevli şirketlere yaptırılabilmesi imkânının getirildiği,
- Toplu Konut İdaresi ile Ankara
Büyükşehir Belediyesinin Projenin finansmanı için aktardıkları kaynakları,
biriken paralardan geri alarak hizmete döndürmelerinin amaçlandığı,
anlaşılmaktadır.
Tasarının tümü üzerinde yapılan Komisyon
görüşmelerinde;
- Toplu Konut İdaresi Başkanlığının, Toplu
Konut İdaresi Kanunu ile verilen görevleri sosyal hukuk devleti olmanın bir
gereği olarak yerine getirdiği,
- Özellikle Büyükşehirlerde varolan çarpık
kentleşme ve gecekondulaşmanın önlenebilmesi için Toplu Konut İdaresi
Başkanlığının yürüttüğü çalışmaların son derece önemli olduğu,
- Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm
Projesinin hayata geçirilebilmesi için Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ile
Ankara Büyükşehir Belediyesinin birlikte hareket ettiği,
- Kuzey Ankara girişinin sadece Ankara'nın
değil Türkiye'nin de giriş kapısı olması sebebiyle anılan Projenin son derece
önemli olduğu,
- Bu konunun aslında İmar Kanunu
çerçevesinde tüm Türkiye'de uygulanabilecek bir şekilde ele alınmasının
bütünsellik açısından önem taşıdığı, ancak projenin bir an önce hayata
geçirilebilmesi için bu tasarının kanunlaşmasının gerekli olduğu,
ifade edilmiştir.
Müteakiben, Tasarı ve gerekçesi
Komisyonumuzca da benimsenerek maddeleri üzerindeki görüşmelere geçilmiştir.
Tasarının;
- 1 inci maddesi aynen,
- 2 nci maddesi, İdare tarafından üzerinde
uygulama yapılacak gayrimenkullerin mülkiyetinin idareye devri sağlanarak
işlemlerin kolaylaştırılması ve Kuzey Ankara Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununda
Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanunun 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 5366
sayılı Yıpranan Tarihi ve Kültürel Taşınmaz Varlıklarının Yenilenerek Korunması
ve Yaşatılarak Kullanılması Hakkındaki Kanunla paralellik sağlamak amacıyla
değiştirilerek,
- 3 üncü maddesi, bu madde ile sözkonusu
Kanuna eklenmesi öngörülen ibarenin fıkrada ifade bozukluğu oluşturması
nedeniyle redaksiyonla düzeltilerek,
- 4, 5 ve 6 ncı maddeleri aynen,
kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygıyla arz olunur.
|
Başkan |
Sözcü |
Kâtip |
|
Mustafa Demir |
Asım Aykan |
Mehmet Sarı |
|
Samsun |
Trabzon |
Gaziantep |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mustafa Tuna |
Fikret Badazlı |
Osman Aslan |
|
Ankara |
Antalya |
Diyarbakır |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Zülfü Demirbağ |
Talip Kaban |
Ali İbiş |
|
Elazığ |
Erzincan |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Nusret Bayraktar |
Erdal Karademir |
Mehmet Parlakyiğit |
|
İstanbul
|
İzmir |
Kahramanmaraş
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Niyazi Özcan |
Muharrem Doğan |
Orhan Taş |
|
Kayseri |
Mardin |
Sivas |
|
|
Üye |
|
|
|
Halil Kaya |
|
|
|
Van |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
KUZEY ANKARA GİRİŞİ KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ
KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN
KANUN TASARISI
MADDE 1.- 4/3/2004 tarihli ve 5104 sayılı Kuzey Ankara
Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının
son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Proje alanı içinde her ölçekteki imar planları Belediyece
yapılır, yaptırılır ve onanır.”
MADDE2.- 5104 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin dördüncü
fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiş ve beşinci fıkra aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Bu Kanun kapsamında Belediyeye devredilen
gayrimenkullerden, İdare ve Belediyenin Proje kapsamında kullandıkları kaynak
dikkate alınarak Bakanlık tarafından belirlenenlerin mülkiyeti, İdare adına
tescil edilir.”
“24/2/1984 tarihli ve 2981 sayılı Kanun ile 2981 sayılı
Kanunun bazı maddelerini değiştiren 3290 ve 3366 sayılı Kanunlara göre alınması
gereken arsa bedellerini bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihe kadar ödemeyenler,
bu bedeli 7 nci maddeye göre açılan müşterek banka hesabına Proje geliri olarak
yatırırlar.”
MADDE3.- 5104 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin birinci
fıkrasında yer alan “teknik alt yapı projeleri” ibaresinden sonra gelmek üzere
“müşavirlik ve kontrollük hizmetleri” ibaresi eklenmiş ve aynı maddenin ikinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bu Kanun kapsamındaki proje, müşavirlik ve kontrollük
hizmetleri İdare ve Belediye tarafından özel hukuk hükümlerine göre kurulacak
veya iştirak edilecek şirkete bedeli karşılığında yaptırılabilir.”
MADDE 4.- 5104 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin üçüncü
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Projeden elde edilen gelirler Projenin finansmanında
kullanılır. Ancak Projenin devamı süresince İdare ve Belediye tarafından
müşterek banka hesabına aktarılan ödenekler, müşterek banka hesabında biriken
gelirlerden geri tahsil edilebilir. Projenin tamamlanmasından sonra artan Proje
geliri varsa bu gelirin Bakanlık tarafından belirlenecek kısmı İdare, Belediye
ile Proje sınırları içerisindeki ilçe ve ilk kademe belediyelerinin
bütçelerine, kalan kısmı ise genel bütçeye gelir kaydedilir.”
MADDE 5.- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE6.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
BAYINDIRLIK,
İMAR, ULAŞTIRMA
VE
TURİZM KOMİSYONUNUN
KABUL
ETTİĞİ METİN
KUZEY ANKARA GİRİŞİ KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ
KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN
KANUN TASARISI
MADDE 1.- Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 2.- 5104 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin dördüncü
fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiş, beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Bu
Kanun kapsamında Belediyeye devredilen gayrimenkullerden, İdare tarafından
üzerinde uygulama yapılan gayrimenkullerin mülkiyeti, hak sahiplerine teslim
edilecek olanlar hariç idareye bedelsiz olarak devredilir."
"24/2/1984 tarihli ve 2981 sayılı Kanun ile 2981 sayılı
Kanunun bazı maddelerini değiştiren 3290 ve 3366 sayılı Kanunlara göre alınması
gereken arsa bedellerini bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihe kadar ödemeyenler,
bu bedeli 7 nci maddeye göre açılan müşterek banka hesabına proje geliri olarak
yatırırlar."
"Bu Kanuna tabi alanlarda yapılacak uygulamalarda her
türlü mal ve hizmet alımları ile yapım işleri 5366 sayılı Yıpranan Tarihi ve
Kültürel Taşınmaz Varlıkların Yenilenerek Korunması ve Yaşatılarak Kullanılması
Hakkındaki Kanunun 3 üncü maddesi hükmüne göre yapılır."
MADDE 3.- 5104 sayılı Kanunun 6 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Madde 6.- Proje alan sınırlarındaki kentsel tasarım
projeleri ile konut, sosyal donatı, çevre düzenlemesi, teknik alt yapı
projeleri, müşavirlik ve kontrollük hizmetleri ile yapım dahil diğer işler
Belediye ve İdare tarafından, Bakanlıkça tespit edilecek görev dağılımına göre
yapılır veya yaptırılır.
Bu Kanun kapsamındaki proje, müşavirlik ve kontrollük
hizmetleri İdare ve Belediye tarafından özel hukuk hükümlerine göre kurulacak
veya iştirak edilecek şirkete bedeli karşılığında yaptırılabilir. "
MADDE 4.- Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 5.- Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 6.- Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Adalet Bakanı |
|
N. Çubukçu |
A. Coşkun |
C. Çiçek |
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
M. V. Gönül |
A. Aksu |
K. Unakıtan |
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
H. Çelik |
F. N. Özak |
R. Akdağ |
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
B. Yıldırım |
M. M. Eker |
M. Başesgioğlu |
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
A. Koç |
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
O. Pepe |
|