TÜRKİYE CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ İLE FAS KRALLIĞI HÜKÜMETİ ARASINDA KARAYOLLARI ULAŞIMI
ALTYAPISI TEKNİK VE BİLİMSEL İŞBİRLİĞİ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ
UYGUN
BULUNDUĞUNA DAİR
KANUN
Kanun No. 5639 |
|
Kabul Tarihi : 2/5/2007 |
MADDE 1- 30/3/2005 tarihinde Rabat’ta imzalanan
“Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Fas Krallığı Hükümeti Arasında
Karayolları Ulaşımı Altyapısı Teknik ve Bilimsel İşbirliği Anlaşması”nın
onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
MADDE 3- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ İLE FAS KRALLIĞI HÜKÜMETİ
ARASINDA
KARAYOLLARI
ULAŞIMI ALTYAPISI TEKNİK VE BİLİMSEL İŞBİRLİĞİ
ANLAŞMASI
Bundan böyle iki Taraf olarak belirtilecek
olan Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas Krallığı Hükümeti,
- Karayolları ulaşımı altyapısı ile
ilgili işbirliğini artırmalarının bekledikleri faydaları sağlayacağı
bilinciyle,
- Karayolu sektörü ile ilişkili olarak
kullanılan yöntem ve araçların aktif olarak değişimi isteğiyle,
- Karayolları altyapısı ile ilgili
konularda insan kaynaklarının ve karayolları ile ilgili bilgi
transferinin geliştirilmesi için işbirliğinin artırılması arzusuyla,
- Her iki Taraf arasında teknik ve bilimsel
bağlantılarını verimli bir şeklide güçlendirmeye katkı sağlayacak
olan bu anlaşmanın periyodik olarak oluşturulmasına inanarak,
Aşağıdakileri kabul etmişlerdir:
BÖLÜM I Temel Amaçlar
Madde -1 İşbirliği Alanları
Bu Anlaşma her iki Tarafın Karayolları Altyapısı konusundaki Teknik ve Bilimsel
amaçlarına ulaşması ile ilgilidir.
Başlıca teknik işbirliği
alanları aşağıdadır;
- Karayolu
Teknolojileri
Her iki
Taraf karayolu altyapısının ve yol kullanıcılarına sunulan hizmetin kalitesinin en temel parçasının teknolojik gelişme olduğunu düşünmektedir.
Her iki Taraf bunun sadece uluslararası işbirliği çabaları içinde altyapı standardının uyumu, karayollarının yapım ve işletme
işlemleri ve özellikle de dağlık alanlarda toprak kaymaları hususunda insan ve finansman
kaynaklarının kullanılması
ile olacağının bilincindedir.
-Karayolları Altyapısının Geliştirilmesi
Her iki
Taraf karayolları ulaşım altyapısının geliştirilmesinin büyük ölçüde yol kullanıcılarının
taleplerinin karşılanması
ve karayolu altyapısı bilgisine bağlı olduğunu düşünmektedir.
- Karayollarının
Bakımı
Her iki
Taraf karayollarının bakımı ile ilgili,
kurumsal ve finansal uzmanlığın geliştirilmesinin kendilerinin
başlıca görevleri ile ilgili niteliklerinin
güçlendirilmesini gerektirdiğinin
bilincindedir.
BÖLÜM II İşbirliği Programı
Madde- 2 Karayolu Teknolojileri
Her iki
Taraf karayolu altyapısı özellikle de dağlık alanlarda toprak kaymaları ile ilgili olarak
teknoloji aktarımını
aşağıdaki şekilde destekleyecektir;
-Taraflardan herhangi biri
tarafından geliştirilen
karayolu ulaşımı altyapısı ile ilgili tekniklerin ve bilgilerin aktarımının ve diğer Tarafın ihtiyacına cevap verecek şekilde benimsenip kullanılabilmesinin
ve deneylerin yapılmasının başlatılması,
-Karayollarında toprak kaymaları
konusunda çalışan uzmanların becerilerinin geliştirilmesini sağlamak
için bilgi değişiminin desteklenmesi.
Madde- 3 Karayolları Altyapısının
Geliştirilmesi
Her iki
Taraf Karayolu Ağlarının iyileştirilmesi
amacıyla bu konu ile ilgili
yaygın uygulamalarını
transfer edecek, uygun özellikleri ve deneyimlerini birbirlerine aktaracak şekilde harekete geçeceklerdir.
Madde- 4 Karayollarının Bakımı
Her iki
Taraf karayolu güvenliğini artırmayı ve karayollarının bakım çalışmalarını optimum hale getirmeyi hedefleyen uygulamaların yürütülmesini
taahhüt etmektedir.
Bu uygulamalar;
- Kaplamalı yolların
bakımı ve iyileştirilmesi,
- Karayolu
güvenliğinin artırılması
BÖLÜM III Organizasyon, Değerlendirme, Araçlar
Madde- 5 Ortak Teknik Takip Komitesi
Ortak Teknik Takip
Komitesi her iki Tarafın uzmanlarından oluşturulacaktır.
Ortak Teknik Takip
Komitesi aşağıdaki görevleri yerine getirecektir;
- İşbirliği çalışma
alanlarının önerilmesi,
- Faaliyetlerin
gözden geçirilmesi ve sonuçların değerlendirilmesi,
- Periyodik
işbirliği programının hazırlanması ve güncelleştirilmesi,
- İşbirliği çalışmaları
sırasında karşılaşılan zorluklarla ilgilenilmesi, sorunların çözülmesi.
Ortak Teknik Takip
Komitesindeki her bir Kurum temsilcileri
Genel Müdür tarafından
ya da onun yerine atanan kişi tarafından yönetilecektir.
Ortak Teknik Takip
Komitesi yılda en az bir kez her
bir ülkede dönüşümlü olarak toplanacaktır.
Ortak Teknik Takip
Komitesi ihtiyaç halinde belirgin bir görev ya
da teknik konuda çalışılması
amacıyla bir veya daha çok alt
komite ve çalışma grupları
oluşturabilir.
Madde- 6 Değerlendirme
Değerlendirme
program süresinin ortasında
ve sonunda yapılacaktır.
Madde- 7 Araçlar
Bu Anlaşmanın uygulanması
aşağıdaki araçların kullanılmasını gerektirmektedir;
- İşbirliği Anlaşması
çerçevesinde uzmanların kısa süreli görevlendirilmeleri,
- Görevler,
eğitim için ikamet, eğitim bursları, araştırma
ve eğitim oturumları,
- Karşılıklı bilgi ve belge aktarımı,
- Özgün
araştırma ve etütlerin
yapılması.
Her iki Taraf eğitim ve keşif
gezilerindeki, uzman,
mühendis ve teknik eleman değişiminde aşağıdaki finansman koşullarını birbirlerine
uygulayacaklardır.
Ev sahibi Taraf eğitim, keşif gezilerindeki
uzman, mühendis ve teknik elemanların ibate ve iaşe
masraflarını, kurs ve derslerin masraflarını karşılayacaktır. Seyahat masrafları ev sahibince karşılanmayacaktır.
Bu Anlaşma
çerçevesindeki uygulamaların gerçekleştirilmesi için aşağıdaki araçlar gereklidir;
- Her
iki Kurumun kendi bütçe kaynakları,
- Özellikle
özgün projelerin finansmanı
ile ilgili dış kaynaklar,
Her bir özgün proje için bir
Proje Başkanı
ve bir Asistan her iki
Tarafın ilgili Kurumlarından atanacaktır.
İşbirliği kapsamındaki
özgün projeler Proje Başkanlarınca yürütülecek
ve tartışılacaktır.
BÖLÜM IV Tamamlayıcı Düzenlemeler
Madde- 8 Çerçeve
Mevcut Anlaşma her
iki Taraf için çalışma aracıdır.
Mevcut Karayolları Altyapısı Teknik
ve Bilimsel İşbirliği
Anlaşmasının uygulanması ile ilgili olarak ortaya çıkacak olan anlaşmazlıklar
her iki taraf
arasında yapılacak görüşmelerle çözülecektir.
Bu Karayolları Altyapısı
Teknik ve Bilimsel İşbirliği Anlaşmasının uygulanmasından
sorumlu Kuruluşlar:
Türkiye Cumhuriyeti adına: Bayındırlık ve
İskan Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü,
Fas Krallığı adına: Ulaştırma ve Teçhizat Bakanlığı, Karayolları ve Karayolu Trafiği idaresi olacaktır.
Böylece bu işbirliği her iki Tarafın ulusal görevlerini ve uluslararası taahhütlerini
yerine getirmelerini
kolaylaştıracaktır.
Bu Karayolları Altyapısı
ile ilgili Teknik ve Bilimsel
İşbirliği Anlaşmasının
hükümleri Tarafların taraf oldukları ya da olacakları
diğer uluslararası anlaşmalardan doğan haklarını ve yükümlülüklerini etkilemeyecektir.
Bu Karayolları Altyapısı
ile ilgili Teknik ve Bilimsel
İşbirliği Anlaşmasının
hükümleri uluslararası
hukukun kapsadığı yükümlülükleri kapsamaz.
Madde- 9 Süre ve yürürlüğe giriş
İşbu Anlaşma,
Taraflarca onaylandığının
diplomatik yoldan nota teatisi ile bildiriminin tamamlandığı tarihte yürürlüğe girecek ve bundan sonra
(3) yıllık bir süre için yürürlükte
kalacaktır.
Bu Anlaşma
zımnen aynı süreler için
yenilenebilir ve her iki Tarafın mutabık kalması
halinde her zaman değiştirilebilir. Üç (3) aylık ihbar süresi öncesi haber vererek herhangi bir Taraf bu Anlaşmayı feshedebilir.
30 Mart
2005 tarihinde Rabat'ta
Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinde orijinal iki nüsha halinde her biri eşit
geçerlilikte imzalanmıştır. Yorum farklılığı durumunda
İngilizce metin geçerli
olacaktır.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ FAS KRALLIĞI
HÜKÜMETİ ADINA HÜKÜMETİ ADINA
Ali
COŞKUN Karim
GHELLAB
Sanayi ve Ticaret Teçhizat ve Ulaştırma
Bakanı Bakanı