TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
BÜTÇE KANUNLARINDA YER ALAN BAZI HÜKÜMLERİN
İLGİLİ KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERE EKLENMESİ VE BAZI KANUN VE KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
Kanun No. 5538 |
|
Kabul Tarihi : 1/7/2006 |
MADDE 1- 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun ek 81 inci maddesinin birinci fıkrasına
"emekli aylığı" ibaresinden sonra gelmek üzere "veya ek 77 nci
madde kapsamına girenler hariç olmak üzere vazife malûllüğü veya adi malûllük
aylığı" ibaresi eklenmiş; aynı maddenin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve anılan maddeye dördüncü fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki
fıkra eklenmiştir.
"Hizmet sınıfı veya kadro unvanı itibariyle birinci fıkra kapsamına
girenlerin 67 nci maddede belirtilen aylığa müstahak dul ve yetimlerinden ek 77
nci madde kapsamına girmeyenler; ikinci fıkradaki şartlar dikkate alınarak, 68
inci maddedeki oranlar üzerinden bu ödemeden yararlandırılır."
"Bu madde uyarınca yapılacak ödeme, 8/2/2006 tarihli ve 5454 sayılı
Kanunun 1 inci maddesi uyarınca yapılacak ek ödemenin matrahına dahil
edilmez."
MADDE 2- a) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah
Kanununun 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (1) numaralı bendi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"1. Yurt içinde veya yurt dışında görev yapmakta iken yurt içinde
veya yurt dışındaki sürekli bir göreve naklen atanan ya da yabancı ülkelerdeki
memuriyet merkezi değiştirilen memur ve hizmetlilere yeni görev yerlerine
kadar;"
b) 6245 sayılı Harcırah Kanununun 46 ncı maddesinin ikinci fıkrası
yürürlükten kaldırılmış ve aynı maddenin son fıkrasında yer alan
"kısmı," ibaresinden sonra gelmek üzere "aynı şehirde ikamet
eden" ibaresi eklenmiştir.
MADDE 3- 6245 sayılı Harcırah Kanununa aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“Geçmişe yönelik harcırah ödenmesi
GEÇİCİ MADDE 5- Bu Kanun kapsamında bulunan kurum ve kuruluşlar ile özel
hükümler gereğince bu Kanun kapsamı dışında kalan tüm kamu kurum ve
kuruluşlarında;
a) 12/12/2001 tarihli ve 4726 sayılı 2002 Malî Yılı Bütçe Kanununun 6
ncı maddesinin (g) fıkrası uyarınca 1/1/2002-31/12/2002 tarihleri arasında;
26/12/2002 tarihli ve 4776 sayılı Kanunun 7 nci maddesi uyarınca 4726 sayılı
Kanunun 6 ncı maddesinin (g) fıkrasına binaen 1/1/2003-31/3/2003 tarihleri
arasında, başka yere naklen ataması yapılanlardan harcırah talep etmediklerine
ilişkin yazılı beyanda bulunanlardan,
b) 29/3/2003 tarihli ve 4833 sayılı 2003 Malî Yılı Bütçe Kanununun 51
inci maddesinin (f) fıkrası uyarınca, 1/4/2003-21/7/2003 tarihleri arasında
kendilerinin yazılı talebi üzerine naklen ataması yapılanlardan,
c) 31/7/2003 tarihli ve 4969 sayılı Kanunun 1 inci maddesinin (a) bendi
ve 4/7/2001 tarihli ve 631 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 14/A maddesi
uyarınca, 22/7/2003-26/4/2005 tarihleri arasında kendi yazılı talepleri üzerine
naklen ataması yapılanlardan,
ç) 21/4/2005 tarihli ve 5335 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (a) bendi
uyarınca, kendi yazılı talepleri üzerine naklen ataması yapılanlardan,
harcırah ödenmemiş olanlara, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren 31/12/2006 tarihine kadar, en son görev yaptıkları yerdeki idareye
kendilerinin veya ölümleri hâlinde kanunî mirasçılarının başvurmaları
durumunda, başvuru tarihinden itibaren üç ay içinde bu Kanunun ilgili hükümleri
uyarınca naklen atandıkları tarihte müstahak oldukları harcırah, ödendiği yılda
yürürlükte olan kanunî faiz oranı uygulanmak suretiyle ödenir.
Türk Standartları Enstitüsü personeline 4/7/2001 tarihli ve 631 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin 14/A maddesinin (d) bendindeki hükümlere göre
harcırah ödenir.”
MADDE 4- 25/1/1965 tarihli ve 527 sayılı Gelecek
Yıllara Geçici Yüklenmelere Dair Kanun yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 5- a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun 108 inci maddesinin dördüncü fıkrasındaki "dört"
ibaresi "sekiz" olarak değiştirilmiştir.
b) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 152 nci maddesinin
"II-Tazminatlar" kısmının "E) Mülki İdare Amirliği Özel Hizmet
Tazminatı" bölümünün (b) bendine "Olağanüstü Hal Bölge Valisi,"
ibaresinden sonra gelmek üzere "İl Valileri ve" ibaresi eklenmiş, (c)
bendinde yer alan "ve İl Valileri" ibaresi madde metninden çıkarılmış
ve aynı bentte yer alan “% 325’ine” ibaresi “% 330’una” şeklinde
değiştirilmiştir.
c) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa ekli (IV) sayılı Makam Tazminatı
Cetvelinin 10 uncu sırasının (a) bendinde yer alan “5, 6, 7 ve 8 inci
sıralarda” ibaresi “5, 6 ve 7 nci sıralar ile 8 inci sıranın (a), (b) ve (c)
bentlerinde” şeklinde, (b) bendinde yer alan “9 uncu sırada” ibaresi ise “8
inci sıranın (d) bendi ile 9 uncu sırada” olarak değiştirilmiştir.
d) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa ekli (I) sayılı Ek Gösterge
Cetvelinin “I- Genel İdare Hizmetleri Sınıfı” bölümünün (d) bendine “Sosyal
Güvenlik Kurumu Başkan Yardımcısı” ibaresinden önce gelmek üzere “Gelir İdaresi
Başkan Yardımcısı,” ibaresi eklenmiş, (e) bendinde yer alan “Gelir İdaresi
Başkan Yardımcıları,” ibaresi cetvelden çıkartılmıştır.
MADDE 6- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
"Avukatlık vekâlet ücreti
GEÇİCİ MADDE 35- Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel
Müdürlüğü, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, Petrol İşleri Genel Müdürlüğü ve
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğünde hukuk müşaviri
olarak görev yapanlar ile 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 27 nci
maddesiyle anılan genel müdürlükler adına ihdas edilen hukuk müşaviri
kadrolarına atanan personele, mahkemelerce takdir edilip ilgili idarelerin
hesaplarında avukatlık vekâlet ücreti olarak yer alan tutarlardan karşılanmak
üzere 146 ncı maddede belirtilen limit çerçevesinde 2006, 2007 ve 2008
yıllarında da avukatlık vekâlet ücreti ödenir. İlgili genel müdürlüklerin
muhasebe hizmetlerinin yürütüldüğü taşra muhasebe birimlerinin hesaplarında
bulunan avukatlık vekâlet ücretlerinin tamamı bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihi takip eden ayın sonunda, merkez muhasebe birimlerinin hesaplarında 31/12/2008
tarihi itibarıyla kalan avukatlık vekâlet ücretlerinin tamamı ise anılan
tarihte gelir kaydedilir.
Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce Petrol İşleri Genel
Müdürlüğü ile Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğünün
merkez ve taşra teşkilâtı kadrolarında hukuk müşaviri ve avukat olarak görev
yapanlara, mahkemelerce takdir edilip ilgili idarelerin hesaplarında avukatlık
vekâlet ücreti olarak yer alan tutarlardan karşılanmak üzere 2003, 2004, 2005
ve 2006 yıllarına ilişkin olarak, bu yıllarda avukatlık vekâlet ücretinden
yararlanmamış olmaları kaydıyla 146 ncı maddede belirtilen limit çerçevesinde
2/2/1929 tarihli ve 1389 sayılı Devlet Davalarını İntaç Eden Avukat ve Saireye
Verilecek Ücreti Vekalet Hakkında Kanun hükümleri kıyas yolu ile uygulanmak
suretiyle avukatlık vekâlet ücreti ödenir."
MADDE 7- 29/7/1970 tarihli ve 1319 sayılı Emlak Vergisi
Kanununa aşağıdaki geçici 22 nci madde eklenmiştir.
"GEÇİCİ MADDE 22- Takdir Komisyonlarınca 2005 yılında yapılan arsa
ve arazilere ait asgarî ölçüde birim değer tespitlerine ilişkin takdir
kararları, anılan komisyonlarca bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren
otuz gün içinde incelenerek, arsa ve arazilerin takdir işleminin yapıldığı
tarihteki asgarî ölçüde birim değerlerinde düzeltmeye gerek görülenler yeniden
takdir edilmek suretiyle karara
bağlanır. Bu kararlar hakkında, büyükşehir belediyesi bulunan illerde 213
sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 49 uncu maddesinin (b) fıkrasının ikinci bendi hükmü uygulanır.
Takdir kararlarından; arsalara ait olanlar, takdirin ilgili bulunduğu il
ve ilçe merkezlerindeki ticaret odalarına, ziraat odalarına ve ilgili mahalle
ve köy muhtarlıkları ile belediyelere, araziye ait olanlar ise il
merkezlerindeki ticaret ve ziraat odaları ile belediyelere imza karşılığında
verilir. Kendilerine karar tebliğ edilmiş bulunan daire, kurum, teşekkül ve
ilgili mahalle ve köy muhtarlıkları ilgili vergi mahkemesi nezdinde dava
açabilirler. Vergi mahkemeleri nezdinde dava açılmasında ve bu dava üzerine
verilen kararlar aleyhine Danıştaya başvurulmasında 213 sayılı Vergi Usul
Kanununun mükerrer 49 uncu maddesinin (b)
ve (c) fıkraları hükümleri uygulanır.
Emlak Vergisi Kanununun 29 uncu maddesine göre ilgili belediyelerce 2006
yılının Kasım ayı içinde bu maddeye göre hesaplanacak emlak vergisinden, 2005
yılında yapılan asgarî ölçüde arsa ve arazi metrekare birim değerleri ile 2006
yılına ait bina metrekare normal inşaat maliyet bedelleri dikkate alınarak
birinci taksit olarak tahakkuk ettirilen emlak vergisi mahsup edilir ve kalan
tutar 2006 yılının Kasım ayı içinde ikinci taksit olarak ödenir. 2006 yılı için
hesaplanan emlak vergisinin birinci taksit olarak tahakkuk ettirilen vergiden
az olması halinde aradaki fark, verginin ödenmiş olması halinde mükellefin
ilgili belediyeye olan 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu ve 2464 sayılı Belediye
Gelirleri Kanunu kapsamındaki diğer borçlarına mahsup edilir. Borcun
bulunmaması halinde ise mükellefe red ve iade olunur. Emlak vergisi ödenmemiş
ise tahakkuktan terkin edilir.
Bu maddenin uygulamasına ilişkin usûl ve esasları belirlemeye Maliye
Bakanlığı yetkilidir."
MADDE 8- 24/10/1984 tarihli ve 3065 sayılı Katma Değer
Vergisi Kanununun 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"e) Limanlara bağlantı sağlayan demiryolu hatları, limanlar ve hava
meydanlarının inşası, yenilenmesi ve genişletilmesi işlerini fiilen kendisi
yapan veya yaptıran mükellefler ile genel bütçeli idarelere bu işlere ilişkin
olarak yapılan mal teslimleri ve inşaat taahhüt işleri,"
MADDE 9- 31/10/1985 tarihli ve 3234 sayılı Kanuna
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"Genel Müdürlüğün 2006 yılı harcamaları
GEÇİCİ MADDE 5- Genel Müdürlük 2006 yılı için harcamalarını 5437 sayılı
2006 Yılı Merkezî Yönetim Bütçe Kanununda yer alan Orman Genel Müdürlüğü
bütçesindeki ödeneklerinden yapar ve Genel Müdürlüğün tahsil edilen gelirleri
de genel bütçenin (B) işaretli cetveline gelir kaydedilir. Genel Müdürlüğün
2006 yılı bütçe uygulamaları, genel bütçeli idareler için uygulanan esas ve
usûller çerçevesinde yürütülür."
MADDE 10- 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Gençlik ve
Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici
madde eklenmiştir.
"5018 sayılı Kanun hükümleri
GEÇİCİ MADDE 10- 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve
Kontrol Kanununun dış denetimle ilgili hükümleri dışındaki hükümleri, Gençlik
ve Spor il müdürlükleri hakkında uygulanmaz."
MADDE 11- 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri
Temel Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"Mahallî idareler ve birliklerce verilen sağlık hizmetleri
EK MADDE 8- Mahallî idare birlikleri, belediyeler ve il özel
idarelerinin; doğrudan kanunla ihdas edilmiş veya kanunların bu kurumlar adına
kadro ihdas etmeye yetki vermiş olduğu makam veya organlar tarafından ihdas
edilmiş olan memur kadrolarına atanmış veya memur norm kadrosuna uygun olarak
22/2/2005 tarihli ve 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 36 ncı maddesinin üçüncü fıkrası
ile 3/7/2005 tarihli
ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin üçüncü
fıkrası uyarınca istihdam edilen sözleşmeli personel eliyle verilen sağlık
hizmetleri, resmî sağlık kuruluşları tarafından verilen sağlık hizmetleri
kapsamında kabul edilir."
MADDE 12- 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"Kamu sağlık hizmet işletmelerine ait borçların takibinden vazgeçme
GEÇİCİ MADDE 7- 25/10/1984 tarihli ve 3065 sayılı Katma Değer Vergisi
Kanununun 17 nci maddesinin (2) numaralı fıkrasının (a) bendi uyarınca katma
değer vergisinden muaf tutulmuş olan kamu kurum ve kuruluşlarına ait sağlık
hizmet işletmelerinin, 1/1/2005 tarihinden önceki dönemlerde kamu kurum ve
kuruluşlarına vermiş oldukları tedavi hizmetlerine ilişkin olarak
düzenledikleri faturalardaki katma değer vergisi tutarında yapılmış olan fazla
ödemeler sebebiyle, kamu kurum ve kuruluşlarınca söz konusu işletmeler adına
borç çıkarılmaz, çıkarılmış borçların takibinden vazgeçilerek tahsilat işlemine
son verilir."
MADDE 13- 7/12/1994 tarihli ve 4054 sayılı Rekabetin
Korunması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"Toplantı ve karar yeter sayısı
GEÇİCİ MADDE 5- Kurul, en çok
yedi üye ile toplanabilir ve karar alabilir. Kurul üye sayısının yediden fazla
olması halinde, toplantıya sırasıyla hangi üyenin iştirak
ettirilmeyeceğini Başkan
belirler."
MADDE 14 - 25/6/2001 tarihli ve 4688 sayılı Kamu
Görevlileri Sendikaları Kanununun 25 inci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"Aylık üyelik ödenti tutarı; kamu görevlisinin kadro ya da
pozisyonuna bağlı ve her ay mutat olarak ödenmekte olan damga vergisine tâbi
aylık brüt gelirleri toplamına, sendika tüzüğünde belirtilen oran uygulanmak suretiyle
hesaplanır. Ödenti tutarı, 15 inci derecenin birinci kademesinden aylık alan
Devlet memurunun damga vergisine tâbi brüt gelirleri toplamının binde dördünden
az, otuzda birinden fazla olamaz."
MADDE 15- 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları
Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"Tüzük değişikliği
GEÇİCİ MADDE 10- İlgili sendika tüzüklerinde bu maddenin yayımından önce
farklı yöntemlerle belirlenmiş olan ödenti tutarları, ilk genel kurulda tüzük
değişikliği yapılmak kaydıyla, sendika yönetim kurulu tarafından bu maddenin
yayımı tarihinden itibaren en geç bir ay içinde bu Kanuna uygun olarak yeniden
düzenlenir ve Maliye Bakanlığına bildirilir; bildirim tarihini takip eden
aybaşından itibaren üyelik ödentilerinin hesaplanmasında uygulanır."
MADDE 16- 3/1/2002 tarihli ve 4733 sayılı Tütün,Tütün
Mamulleri, Tuz ve Alkol İşletmeleri Genel Müdürlüğünün Yeniden Yapılandırılması
ile Tütün ve Tütün Mamullerinin Üretimine, İç ve Dış Alım ve Satımına, 4046 Sayılı
Kanunda ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"EK MADDE 1- Bu Kanun kapsamındaki satış belgeleri, Kurum
tarafından çıkarılacak yönetmelik çerçevesinde il özel idarelerince verilir. Satış
belge bedellerinden il özel idarelerine ayrılacak hizmet payları ile bu
idarelerce yapılacak denetim, belgelerin iptali ve iptale ilişkin itirazlar ile
diğer idari yaptırımlara ilişkin usûl ve esaslar bu yönetmelikle düzenlenir. Bu
maddede öngörülen yönetmelik yürürlüğe konuluncaya kadar, mevcut düzenlemelerin
uygulanmasına ve satış belgelerinin Tekel Genel Müdürlüğünce verilmesine devam
olunur.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce verilen izinler sürelerinin
sonuna kadar geçerlidir."
MADDE 17- 28/3/2002 tarihli ve 4749 sayılı Kamu
Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"GEÇİCİ MADDE 10- Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi
Genel Müdürlüğünün ilgili yıllar yatırım programında yer alan ve Müsteşarlık
tarafından dış finansman sağlanmasına izin verilmiş, ancak henüz finansman
temin çalışmaları sonuçlandırılmamış olan projeleri ile 2006 Yılı Yatırım
Programında yer alan projelerinin finansmanı için herhangi bir dış finansman
kaynağından Türkiye Cumhuriyetinin borçlu sıfatıyla sağlayacağı kredileri,
anılan Genel Müdürlüğe bütçe gelir ve gider kalemleri ile
ilişkilendirilmeksizin karşılıksız tahsis etmeye Bakanın teklifi üzerine
Bakanlar Kurulu yetkilidir. Bu maddeye istinaden sağlanacak krediler hakkında,
14 üncü maddenin beşinci ve altıncı fıkralarının 10/12/2003 tarihli ve 5018
sayılı Kanunun eki (I) sayılı cetvelde yer alan kamu idarelerine ilişkin
hükümleri uygulanmaz."
MADDE 18- a) 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş
Kanununun 2 nci maddesinin sonuna aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
"Kanuna veya kanunun verdiği yetkiye dayanılarak kurulan kamu kurum
ve kuruluşları ile bunların doğrudan veya dolaylı olarak sermayesinin en az
yüzde ellisine sahip oldukları ortaklıklarda, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
veya diğer kanun hükümleri çerçevesinde, hizmet alımı amacıyla yapılan
sözleşmeler gereğince, yüklenici aracılığıyla çalıştırılanlar, bu şekilde
çalışmış olmalarına dayanarak;
a) Bu kurum, kuruluş ve ortaklıklara ait kadro veya pozisyonlara
atanmaya,
b) Bu kurum, kuruluş ve ortaklıklara ait işyerlerinin kadro veya
pozisyonlarında çalışanlar için toplu iş sözleşmesi, personel kanunları veya
ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre belirlenen her türlü malî haklar ile
sosyal yardımlardan yararlanmaya,
hak kazanamazlar.
Sekizinci fıkrada belirtilen işyerlerinde yükleniciler dışında kalan
işverenler tarafından çalıştırılanlar ile bu işyerlerinin tâbi oldukları ihale
mevzuatı çerçevesinde kendi nam ve hesabına sözleşme yaparak üstlendiği ihale
konusu işte doğrudan kendileri çalışanlar da aynı hükümlere tâbidir. Sekizinci
fıkrada belirtilen kurum, kuruluş veya ortaklıkların sermayesine katıldıkları
ortaklıkların kadro veya pozisyonlarında çalışan işçilerin, ortak durumundaki
kamu kurum, kuruluş veya ortaklıkların kadro veya pozisyonlarına atanma ya da
bu kurum, kuruluş veya ortaklıklarda geçerli olan malî haklar ile sosyal
yardımlardan yararlanma talepleri hakkında da sekizinci fıkra hükümleri
uygulanır. Hizmet alımına dayanak teşkil edecek sözleşme ve şartnamelere;
a) İşe alınacak kişilerin belirlenmesi ve işten çıkarma yetkisinin kamu
kurum, kuruluşları ve ortaklıklarına bırakılması,
b) Hizmet alım sözleşmeleri çerçevesinde ya da geçici işçi olarak aynı iş
yerinde daha önce çalışmış olanların çalıştırılmasına devam olunması,
yönünde hükümler konulamaz."
b) 4857 sayılı İş Kanununun 81 inci maddesinin sonuna aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
"Kanuna veya kanunun verdiği yetkiye dayanılarak kurulan kamu kurum
ve kuruluşlarında ilgili mevzuatına göre çalıştırılmakta olan hekimlere, ikinci
fıkrada öngörülen eğitimler aldırılmak suretiyle ve aslî görevleri kapsamında,
çalışmakta oldukları kurum ve kuruluşların asıl işveren olarak çalıştırdıkları
işçilerin iş yeri hekimliği hizmetleri gördürülür. Bu kurum ve kuruluşların
diğer personel için oluşturulmuş olan sağlık birimleri iş yeri sağlık birimi
olarak da kullanılabilir."
MADDE 19- 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I) sayılı cetvelde yer alan "45) Orman
Genel Müdürlüğü" sırası bu cetvelden çıkarılmış, anılan Kanuna ekli (II)
sayılı cetvelin "B) Özel Bütçeli Diğer İdareler" bölümüne Devlet
Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü sırasından sonra gelmek üzere "11) Orman
Genel Müdürlüğü" sırası eklenmiş ve (I) ve (II) sayılı cetvellerdeki
idarelerin sıra numaraları teselsül ettirilmiştir.
MADDE 20- 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol
Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"Müşterek fon hesabı
EK MADDE 2- Çeşitli mevzuatla kurulmuş fonların her türlü geliri Türkiye
Cumhuriyet Merkez Bankası nezdinde Hazine Müsteşarlığı adına açılan müşterek
fon hesabına yatırılır. Bu hesaba yatırılan gelirlerden ilgili mevzuatında
öngörülen fonlar arası pay ve kesintiler Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası
tarafından yapılır.
Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonunun gelirleri, yapılan kesintilerden
sonra kalan tutarlar üzerinden genel bütçenin (B) işaretli cetveline gelir
kaydedilir. Bu Fon, hizmetlerini bütçenin (A) işaretli cetveline konulan
ödeneklerle yerine getirir. Ancak, bu Fon gelirlerinden kredi ana para geri
dönüşleri, kredi faizleri, borçlanma ve satış hasılatı, genel bütçenin (B)
işaretli cetveline gelir kaydedilmeksizin doğrudan müşterek fon hesabından
ilgili Fonun gider hesabına aktarılır.
Kapsam dışında bırakılan fonların gelirleri ve harcamaları bütçe ile
ilişkilendirilmez. Ancak, bunların müşterek
fon hesabında toplanan
gelirlerinden Maliye Bakanı ve
Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın birlikte teklifi üzerine Başbakanın
onayı ile belirlenecek oran ve tutarlarda kesinti yapılarak genel bütçeye gelir
kaydedilebilir.
Fonlar, hizmet ve harcamalarını kendi mevzuatında yer alan esas ve
usûllere göre yürütürler. Fon gelirlerinin tahsili, takibi, gelir kaydı,
muhasebeleştirilmesi ve denetimine ilişkin süre, esas ve usûller Maliye
Bakanlığı ile Hazine Müsteşarlığınca müştereken tespit edilir.
Kanun ve kanun hükmünde kararname ile kurulanlar hariç olmak üzere,
hizmet alanı kalmayan fonlar Maliye Bakanı ve Hazine Müsteşarlığının bağlı
olduğu Bakanın birlikte teklifi üzerine Başbakanın onayı ile tasfiye
edilebilir. Bunların tasfiyesine ilişkin her türlü düzenlemeyi yapmaya Maliye
Bakanı ile Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan yetkilidir.
Maliye Bakanı ile Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın birlikte
teklifi üzerine Başbakanın onayı ile fonların gider hesapları üzerinden aktarma
yapılabilir. Aktarılan tutar, kendisine aktarma yapılan fonun gelir hesabı
üzerinden müşterek fon hesabına, buradan da tamamı gider hesabına aktarılır.
Bütçe kapsamı dışındaki fonlardan kendi mevzuatına göre yapılan kesinti
ile fonlar arası aktarmalardan sonra kalan tutar, Türkiye Cumhuriyet Merkez
Bankası tarafından ilgili fonun gider hesabına aktarılır."
MADDE 21- 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol
Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"Gelir ve ödenek kaydetme yetkisi
GEÇİCİ MADDE 15- 2006 yılında, ilgili mevzuatı gereğince özel gelir
kaydedilmek üzere tahsil edilen tutarlar ile 40 ıncı maddeye göre tahsil edilen
bağış ve yardımları, idare bütçelerinde söz konusu mevzuatta belirtilen amaçlar
için tertiplenen ödenekten kullandırmak üzere genel bütçenin (B) işaretli
cetveline gelir kaydetmeye ve bütçelenen ödenekten gelir gerçekleşmesine göre ilgili
tertiplere aktarma yapmaya, yılı içinde harcanmayan ödenekleri (2005 yılından
devredenler de dahil) ertesi yıl bütçesine devren gelir ve ödenek kaydetmeye,
bu hükümler çerçevesinde yapılacak işlemlere ilişkin esas ve usûlleri
belirlemeye Maliye Bakanı yetkilidir."
MADDE 22- 29/1/2004 tarihli ve 5084 sayılı Yatırımların
ve İstihdamın Teşviki ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun
5 inci maddesinin ikinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
"Bedelsiz tahsis edilen arsa ve araziler üzerinde, tahsisin
yapılmasından itibaren bir yıl içinde yatırıma başlanılmaması halinde, bu arsa
ve araziler üzerindeki tahsis, Maliye Bakanlığınca re'sen kaldırılır. Mücbir
sebeplerin bulunması halinde bu bir yıllık süre altı aya kadar uzatılır."
MADDE 23- 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir
Belediyesi Kanununun 7 nci maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunuyla Sanayi ve Ticaret
Bakanlığına ve organize sanayi bölgelerine tanınan yetki ve sorumluluklar ile
sivil hava ulaşımına açık havaalanları ve bu havaalanları bünyesinde yer alan
tüm tesisler bu Kanunun kapsamı dışındadır."
MADDE 24- 14/7/2004 tarihli ve 5217 sayılı Kanunun
geçici 4 üncü maddesinin birinci fıkrası ile ikinci fıkrasının son iki cümlesi
yürürlükten kaldırılmış, ikinci fıkrasında yer alan "Bu şekilde kaydedilen
ödeneklerden;" ibaresi "Yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar
10/7/2003 tarihli ve 4924 sayılı Kanun uyarınca sözleşmeli olarak istihdam
edilenler hariç olmak üzere," şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 25- 17/9/2004 tarihli ve 5234 sayılı Kanunun
geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "(ilaç ve tıbbî sarf
malzemesi hasılatının % 5'i)" ibaresi "(ilaç, kan ve kan bileşenleri
ile tıbbî sarf malzemesi hasılatının yüzde 5'i)" şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 26- 22/2/2005 tarihli ve 5302 sayılı İl Özel
İdaresi Kanununun;
a) 6 ncı maddesine;
Birinci fıkrasının (a)
bendindeki “İlin çevre düzeni planı” ibaresinden önce gelmek üzere “Belediye
sınırları il sınırı olan Büyükşehir Belediyeleri hariç” ibaresi,
İkinci fıkrasından sonra gelmek üzere “İl özel idaresi bütçesinden,
emniyet hizmetlerinin gerektirdiği teçhizat alımıyla ilgili harcamalar yapılabilir.”
fıkrası,
Üçüncü fıkrasının sonuna “Belediye sınırları il sınırı olan Büyükşehir
Belediyelerinde il çevre düzeni planı ilgili Büyükşehir Belediyeleri tarafından
yapılır veya yaptırılır ve doğrudan Belediye Meclisi tarafından
onaylanır.”cümlesi,
eklenmiştir.
b) 7 nci maddesinin üçüncü
fıkrasına "2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 75 inci maddesi hükümleri il
özel idaresi taşınmazları hakkında da uygulanır." cümlesi eklenmiştir.
c) 10 uncu maddesine birinci fıkrasının (c) bendindeki “İl Çevre Düzeni
Planı” ibaresinden önce gelmek üzere “Belediye sınırları il sınırı olan
Büyükşehir Belediyeleri hariç” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 27- 5/5/2005 tarihli ve 5345 sayılı Gelir İdaresi
Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 6 ncı maddesinde yer alan
"üç" ibaresi "beş" olarak değiştirilmiştir.
MADDE 28- 16/6/2005 tarihli ve 5369 sayılı Evrensel
Hizmetin Sağlanması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 6
ncı maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"e) Kurum, her üç ayda bir giderlerinin karşılanmasından sonra
kalan miktarın % 20'sini, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu
gereği genel bütçeye yapılacak ödemeden önce takip eden ayın onbeşine
kadar,"
MADDE 29- 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye
Kanununun;
a) 14 üncü maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Sivil hava ulaşımına açık havaalanları ile bu havaalanları
bünyesinde yer alan tüm tesisler bu Kanunun kapsamı dışındadır."
b) 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinin sonuna, “Belediye
sınırları il sınırı olan Büyükşehir Belediyelerinde il çevre düzeni planı
ilgili Büyükşehir Belediyeleri tarafından yapılır veya yaptırılır ve doğrudan
Belediye Meclisi tarafından onaylanır.” cümlesi eklenmiştir.
MADDE 30- 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.
"Bütçe dairesi başkan ve yardımcılarının atanması
GEÇİCİ MADDE 4- Maliye
Bakanlığında bütçe dairesi başkanı ve bütçe dairesi başkan yardımcısı
kadrolarında bulunanlar, bu Kanunla ihdas edilen strateji geliştirme
başkanlıklarındaki daire başkanı, strateji geliştirme daire başkanı ve müdür
kadroları ile 1/3/2006 tarihli ve 5467 sayılı Kanunla kurulan üniversitelerin
strateji geliştirme dairesi başkanı kadrolarının yanı sıra, anılan başkanlık ve
daire başkanlıklarında istihdam edilmek üzere idarelerde şube müdürü veya müdür
kadrolarına da, ilgili mevzuatlarında yer alan özel şartlar aranmaksızın
31/10/2006 tarihine kadar atanabilirler. Bu şekilde atananlar, geçici 1 inci
maddenin beşinci fıkrası hükmünden yararlanır.
GEÇİCİ MADDE 5- Doğal Afet Sigortaları Kurumu ve 587 sayılı Zorunlu
Deprem Sigortasına Dair Kanun Hükmünde Kararname kapsamında gerçekleştirilen iş
ve işlemler, 31/12/2010 tarihine kadar 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu
Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale
Kanununa tâbi değildir.”
MADDE 31 - a) 27/12/2005 tarihli ve 5437 sayılı 2006
Yılı Merkezî Yönetim Bütçe Kanununun 9 uncu maddesinin (a) fıkrasının parantez
içi hükmü aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"(proje kredisi ile sağlanacak olan projelerden kurulu gücü 500 MW
üzerinde olan baraj ve hidroelektrik santral projeleri ile Gebze-Haydarpaşa,
Sirkeci-Halkalı Banliyö Hattının İyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi
inşaatı projesi kapsamındaki Demiryolu Aracı İmali işi hariç)"
b) 5437 sayılı 2006 Yılı Merkezî Yönetim Bütçe Kanununa ekli 5018 Sayılı
Kanuna Ekli (I) ve (II) Sayılı Cetvellerde Yer Alan İdarelerce Taşıt Kanununa
Göre 2006 Yılında Edinebilecekleri Taşıtları Gösterir Cetvelin; genel bütçe
kapsamındaki kamu idarelerine ilişkin bölümüne, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne
ait sıradan sonra gelmek üzere Karayolları Genel Müdürlüğüne ait aşağıdaki
sıra, özel bütçeli idarelere ilişkin bölümüne, Süleyman Demirel Üniversitesine
ait sıradan sonra gelmek üzere Yıldız Teknik ve Orta Doğu Teknik
üniversitelerine ait aşağıdaki sıralar eklenmiştir.
KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ |
T-4 |
Arazi Binek (En az 4, en
çok 8 kişilik) |
4x4 |
2 |
Yol Bakım ve Kar
Mücadelesi Hizmetlerinde Kullanılmak Üzere (Hibe) |
T-7 |
Pick-up (Kamyonet, şoför
dâhil 3 veya 6 kişilik) |
4x2 |
40 |
Yol Bakım, Kar Mücadelesi
ve Trafik Güvenliği Hizmetlerinde Kullanılmak Üzere (Hibe) |
|
T-9 |
Panel |
4x2 |
40 |
Yol Bakım, Kar Mücadelesi
ve Trafik Güvenliği Hizmetlerinde Kullanılmak Üzere (Hibe) |
YILDIZ
TEKNİK ÜNİVERSİTESİ |
T-2 |
Binek otomobil |
4x2 |
8 |
Genel Hizmetlerde
Kullanılmak Üzere (Hibe) |
|
T-5 |
Minibüs (Sürücü dâhil en
fazla 15 kişilik) |
4x2 |
4 |
Genel Hizmetlerde
Kullanılmak Üzere (Hibe) |
T-9 |
Panel |
4x2 |
2 |
Genel Hizmetlerde Kullanılmak Üzere (Hibe) |
|
T-11 |
Otobüs (Sürücü dâhil en az
27 kişilik) |
4x2 |
4 |
Genel Hizmetlerde Kullanılmak Üzere (Hibe) |
|
T-12 |
Kamyon şasi-kabin tam
yüklü ağırlığı en az 3501 kg. |
4x2 |
2 |
Genel Hizmetlerde Kullanılmak Üzere (Hibe) |
|
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ |
T-11 |
Otobüs (Sürücü dâhil en az
27 kişilik) |
4x2 |
2 |
Üniversite Eğitim
Hizmetlerinde Kullanılmak Üzere (Döner Sermaye-Hibe) |
c) 5437 sayılı 2006 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun;
1) 13 üncü maddesinin (d) fıkrası,
2) 16 ncı maddesinin (a) fıkrasının son paragrafı hariç diğer
paragrafları,
3) 23 üncü maddesinin (a) fıkrasının birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü
ve beşinci paragrafları ile (b) fıkrası,
4) 32 nci maddesinin (a) fıkrasının (6) numaralı bendi ile (f) fıkrası,
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 32- 26/1/2006 tarihli ve 5450 sayılı Kanuna
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"Ek ödemeden yararlanma
GEÇİCİ MADDE 1- Sağlık
Bakanlığına bağlı iken 5 inci maddeye göre Bakanlığa devredilen sağlık meslek
liselerinde görev yapan memurlar, devir tarihinden önceki sürelerde de
27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü maddesi hükümlerinden
yararlandırılır."
MADDE 33- a) 16/5/2006 tarihli ve 5502 sayılı Sosyal
Güvenlik Kurumu Kanununun geçici 1 inci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Emekli
Sandığı, Sosyal Sigortalar Kurumu ile Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız
Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumunun 2006 yılı bütçelerinin mevcut esas ve
usûller çerçevesinde uygulanmasına 2006 yılı sonuna kadar devam edilir. Bu
Kanun gereğince Kurumun yeni teşkilâtlanma nedeniyle ihtiyaç duyacağı her türlü
gider Bakan onayı ile devredilen kurum bütçelerinden karşılanabilir."
b) 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanununun geçici 2 nci maddesine
onaltıncı fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Bu Kanun ile Kuruma devredilen T.C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü
bünyesinde daha önce 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun mülga
hükümlerine göre görev yapmış olan "Sağlık Kurulu", Kurum Yüksek
Sağlık Kurulu oluşturuluncaya kadar görevlerini yapmaya devam eder.”
MADDE 34 - 2/9/1983 tarihli ve 78 sayılı Yükseköğretim
Kurumları Öğretim Elemanlarının Kadroları Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin
5 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 5- Öğretim
üyeleri hariç, bu Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (1) sayılı cetvelde yer alan
boş öğretim elemanı kadrolarına yapılabilecek açıktan atama sayıları ve diğer
kamu idare, kurum ve kuruluşlarından yapılabilecek nakil sayıları toplamı, her
yıl merkezî yönetim bütçe kanununda gösterilir. Merkezî yönetim bütçe kanununda
belirtilen sayının yükseköğretim kurumları itibarıyla dağılımı ve kullanımı ile
diğer hususlar Devlet Personel Başkanlığı ve Maliye Bakanlığının görüşü üzerine
Yükseköğretim Kurulunca belirlenir. Öğretim elemanı kadrolarına Yükseköğretim
Kurulunun izni olmadıkça atama yapılamaz."
MADDE 35 - 78 sayılı Yükseköğretim Kurumları Öğretim
Elemanlarının Kadroları Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ek madde
eklenmiştir.
"Merkezî sınav
EK MADDE 8- Ekli cetvelde yer alan öğretim görevlisi, okutman, araştırma
görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacısı kadrolarına; açıktan
veya öğretim elemanı dışındaki kadrolardan naklen atanabilmek için Öğrenci
Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılacak merkezî sınavda 100 puan
üzerinden en az 70 puan almak ve bu sınavı müteakip yükseköğretim kurumlarınca
yapılacak giriş sınavında başarılı olmak şarttır. Ancak, doktorasını tamamlamış
bulunanlar için merkezi sınava, Tıpta Uzmanlık Tüzüğü hükümlerine göre uzmanlık
eğitimine alınanlar için merkezi sınav ve giriş sınavlarına katılma şartı
aranmaz. Merkezî sınav ile giriş sınavlarının yapılması, sınavlara
katılabilecekler ve diğer hususlara ilişkin esas ve usûller Yükseköğretim
Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle belirlenir."
MADDE 36- 13/12/1983 tarihli ve 178 sayılı Maliye
Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye
aşağıdaki ek maddeler eklenmiştir.
"Kadro iptal ve ihdası
EK MADDE 27- Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek
190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I)
sayılı cetvelin Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü,
Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, Petrol İşleri Genel Müdürlüğü ve Sosyal
Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğüne ait bölümlerinden
çıkarılmıştır.
Ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Maliye Bakanlığına ve
birinci fıkrada belirtilen genel müdürlüklere ait bölümlerine eklenmiştir.
Genel bütçe kapsamına alınan genel müdürlüklerdeki avukatlar
EK MADDE 28- Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü,
Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, Petrol İşleri Genel Müdürlüğü ve Sosyal
Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğünün taşra teşkilâtı
kadrolarında görev yapan avukatlar, işgal ettikleri kadro derecelerine göre,
bulundukları yer muhakemat müdürlüklerinde ek 27 nci maddeyle ihdas edilen
hazine avukatı unvanlı kadrolara atanmış sayılır.
Birinci fıkrada belirtilen genel müdürlüklerin merkez teşkilâtı
kadrolarında görev yapan avukatlardan idarelerince uygun görülenler ek 27 nci
maddeyle ihdas edilen veya mevcut boş hukuk müşavirliği kadrolarına onbeş gün
içinde atanır. Bu süre içerisinde hukuk müşavirliği kadrosuna atanmayanlar süre
sonunda işgal ettikleri kadro derecelerine göre, bulundukları yer muhakemat
müdürlüklerinde ek 27 nci maddeyle ihdas edilen hazine avukatı unvanlı
kadrolara atanmış sayılır.
Bu madde hükmüne göre atananların, atandıkları kadroların aylık, ek
gösterge, sözleşme ücreti, bir aya isabet eden ikramiye tutarı, her türlü zam
ve tazminatları ile fazla mesai ücreti ve avukatlık vekâlet ücreti hariç diğer
malî hakları toplam net tutarının, atandıkları tarih itibarıyla eski
kadrolarına ilişkin olarak en son ayda aldıkları aylık, ek gösterge, sözleşme
ücreti, bir aya isabet eden ikramiye tutarı, her türlü zam ve tazminatları ile
fazla mesai ücreti ve avukatlık vekâlet ücreti hariç diğer malî hakları toplam
net tutarından az olması hâlinde, aradaki fark, atandıkları kadrolarda
kaldıkları sürece, herhangi bir vergi ve kesintiye tâbi tutulmaksızın ve
farklılık giderilinceye kadar kendilerine tazminat olarak ödenir.
Birinci fıkrada belirtilen genel müdürlüklerde, bu madde ile hazine
avukatı olarak atananlara öncelik verilmek suretiyle, Başhukuk Müşavirliği ve
Muhakemat Genel Müdürlüğünce yeterli sayıda hazine avukatı görevlendirilebilir.
Görevlendirilecek avukatların çalışma usûl ve esasları Bakanlık ve anılan genel
müdürlüklerce müştereken belirlenir.
Birinci fıkrada belirtilen genel müdürlüklerin taraf olduğu derdest dava
ve icra dosyaları bu maddenin yayımlanmasını izleyen üç ay içerisinde, davanın
görüldüğü ve icra takibinin yapıldığı illerdeki muhakemat müdürlüklerine
devredilir. Bu şekilde devredilen dava ve icra takipleriyle ilgili olarak
yapılmış her türlü işlem 1/1/2006 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere
Hazine adına yapılmış sayılır."
MADDE 37 - a) 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel
Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci ve 4 üncü
maddelerinin (a) bentlerinde geçen "Genel ve katma bütçeli
kuruluşlarla" ibareleri "Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri,
5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (II) sayılı cetvelde
yer alan özel bütçeli idareler ve (IV) sayılı cetvelde yer alan sosyal güvenlik
kurumları ile", 2 nci maddesinin (c) bendinde yer alan "genel veya
katma bütçelerin" ibaresi "genel bütçenin" şeklinde
değiştirilmiş; 11 inci maddesine aşağıdaki bent eklenmiştir.
"d) Vize edilmiş sürekli işçi kadrolarından boş olanların açıktan
atama amacıyla kullanılması, Devlet Personel Başkanlığının görüşü üzerine
Maliye Bakanlığının iznine tâbidir. Bu kadroların boş olanlarından Maliye
Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca uygun görülenler Başbakan onayı ile
iptal edilir."
b) 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin
eki (I) sayılı Cetvelin, Gelir İdaresi Başkanlığı Bölümünün, Merkez
Teşkilâtında yer alan "Gelir İdaresi Başkanı Yardımcısı" unvanının
serbest kadro adedi ile toplam kadro adedi "5" olarak
değiştirilmiştir.
MADDE 38 - 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"Açıktan ve nakil suretiyle atama sayıları
EK MADDE 7- 2 nci maddede belirtilen kamu idare, kurum ve kuruluşlarının
serbest memur kadrolarına yapabilecekleri açıktan atama sayıları ve diğer kamu
idare, kurum ve kuruluşlarından yapabilecekleri nakil sayıları toplamı ile bu
toplam sayıdan istisna tutulacak atamalar, merkezî yönetim bütçe kanununda
gösterilir. Açıktan ve nakil suretiyle atama ihtiyacı duyan kamu idare, kurum
ve kuruluşları, izleyen yıla ait taleplerini gerekçeleri ile birlikte her yıl
Ağustos ayı sonuna kadar Maliye Bakanlığına bildirir. Merkezî yönetim bütçe
kanununda belirtilen toplam sayının kamu idare, kurum ve kuruluşları itibarıyla
dağılımı, kullanımı ve diğer hususlar Devlet Personel Başkanlığının bağlı
olduğu Bakan ile Maliye Bakanının birlikte teklifi üzerine Başbakan onayı ile
belirlenir."
MADDE 39 - 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında
Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.
"Kapsama yeni giren idareler
GEÇİCİ MADDE 10- Kapsama yeni
giren kamu idare, kurum ve kuruluşları mevcut kadrolarını 31/12/2007 tarihine
kadar bu Kanun Hükmünde Kararnameye uygun hâle getirir. Tabi olduğu cetveli
değişen kamu idare, kurum ve kuruluşları, hiçbir işleme gerek kalmaksızın
mevcut cetvellerden çıkarılmış ve ilgili cetvellere eklenmiş sayılır."
"2006 yılında kadroların kullanımına ilişkin hususlar
GEÇİCİ MADDE 11- 2006 yılında, genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri
ile 5018 sayılı Kanuna ekli (II) sayılı cetvelde yer alan idarelerin, açıktan
atama izni aranmaksızın boş kadrolarına (işçi kadroları hariç) yapacakları
açıktan atama sayıları ile genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinden bu
kadrolara yapacakları nakil sayıları toplamı, bu idarelerin 2005 yılında
emeklilik, ölüm, istifa ve nakil sonucu ayrılan personel sayısının yüzde
seksenini aşamaz. Araştırma görevlisi kadrolarına yapılacak atama sayısı ise
2005 yılında ayrılan (TUS ve DUS eğitiminden ayrılanlar hariç) araştırma
görevlilerinin yüzde yüzünü aşamaz. Bu sınırlar içinde personel ihtiyacını
karşılayamayacak idareler için ilave yirmibirbin adet açıktan atama izni
verilebilir. Söz konusu ilave sayının kurum ve kuruluşlar itibarıyla dağılımı,
gerekli görülmesi hâlinde bu toplam sayının bir kısmının rezerv tutulması ve
kullanımı ile diğer hususlar Devlet Personel Başkanlığının bağlı olduğu Bakan
ile Maliye Bakanının müşterek önerisi üzerine Başbakan onayı ile belirlenir.
Hakimlik ve savcılık meslekleri ile bu meslekten sayılan görevlere,
Tıpta Uzmanlık Tüzüğü uyarınca araştırma görevlisi veya asistan kadrolarına,
yükseköğretim kurumları öğretim üyeliklerine, 3713 sayılı Terörle Mücadele
Kanununun ek 1 inci maddesi ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu
Kanununun ek 1 inci maddesi uyarınca yapılacak atamalar, 926 sayılı Türk
Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanunu kapsamında veya diğer ilgili mevzuata göre
yapılacak askerî personel atamaları, emniyet hizmetleri sınıfında bulunan
kadrolara yapılacak atamalar, 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında
Kanunun 22 nci maddesi ile 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununun ek 29 uncu
maddesi uyarınca yapılacak personel nakilleri, 22/12/2005 tarihli ve 5436
sayılı Kanun uyarınca ihdas edilen iç denetçi ve malî hizmetler uzmanı
kadrolarına yapılacak atamalar ile hâlen Bezm-i Alem Valide Sultan Vakıf Gureba
Hastanesinde çalışan ve Sağlık Bakanlığı kadrolarında bulunan personelin
Vakıflar Genel Müdürlüğü kadrolarına nakilleri, birinci fıkrada yer alan
sınırlamalara tâbi değildir.
Birinci fıkra kapsamında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 59 uncu
ve 92 nci maddeleri uyarınca yapılacak açıktan atamalar için Devlet Personel
Başkanlığından izin alınması zorunludur.
5018 sayılı Kanuna ekli (IV) sayılı cetvelde yer alan kurumların ve (II)
sayılı cetvelde yer almayan özel bütçeli idarelerin, döner sermayelerin,
kefalet sandıklarının serbest memur kadrolarına yapacakları açıktan atama
sayıları ile diğer kamu idare ve kurumlarından yapacakları memur nakil sayıları
toplamı (4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi ile 406 sayılı Kanunun ek 29 uncu
maddesi uyarınca yapılacak personel nakilleri hariç) ile bunların kullanımı ve
diğer hususları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir."
MADDE 40- 8/6/1984 tarihli ve 227 sayılı Vakıflar Genel
Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye
aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"Ek ödeme
EK MADDE 4- Bezm-i Alem Valide Sultan Vakıf Gureba Hastanesi
personelinin katkısıyla elde edilen döner sermaye gelirlerinden bu birimde
çalışan memurlara; hizmet sunum şartları, personelin unvanı, görevi, çalışma
şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı, serbest çalışıp çalışmaması
ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel işlemler ve özellik arz eden riskli
bölümlerde çalışma gibi unsurlar esas alınmak suretiyle, Sağlık Bakanlığına
bağlı sağlık kurumlarında unvanlara göre uygulanan tavan ödeme miktarları
aşılmamak kaydıyla, Sağlık Bakanlığı personeli için tespit edilen esas ve usûller
de dikkate alınarak Vakıflar Meclisince belirlenecek esas, usûl ve oranda ödeme
yapılabilir. Bu şekilde yapılacak ödeme, carî yılda elde edilen döner sermaye
gelirinin yüzde ellisini geçemez."
MADDE 41-
Vakıflar Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"Fark tazminatından faydalanma
GEÇİCİ MADDE 8- Bezm-i Alem Valide Sultan Vakıf Gureba Hastanesinde
çalışan personelin, Sağlık Bakanlığından Vakıflar Genel Müdürlüğü kadrolarına
naklen atanmalarını müteakip 6/1/2005 tarihli ve 5283 sayılı Kanunun 5 inci
maddesinin altıncı fıkrasında yer alan hükümlerden anılan Kanundaki devir
tarihi esas alınmak suretiyle yararlandırılmasına devam olunur."
MADDE 42- 4/4/1988 tarihli ve 320 sayılı Milli Piyango
İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"Mevcut işletim sözleşmesinin geçerliliği
GEÇİCİ MADDE 6- İdarenin şans oyunlarına ilişkin mevcut işletim
sözleşmesinin geçerliliği, İdarenin devralma hükümleri saklı kalmak kaydıyla,
şans oyunlarının lisans hakkını yapılan özelleştirme ihalesi sonucu devir alan
kuruluşun faaliyete geçiş tarihine kadar veya sistemin işletimi konusunda yeni
bir ihale kararı alınıp sonuçlanıncaya kadar devam eder."
MADDE 43- 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü maddesinin birinci fıkrasına "uzman
jandarma ve uzman erbaşlara," ibaresinden sonra gelmek üzere "kamu
iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarda 399 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelde gösterilen kadrolar dışında 657 sayılı
Kanun hükümlerine göre aylık alan memurlara," ibaresi eklenmiş, üçüncü
fıkrasında yer alan "kamu bankalarına" ibaresi "bankalara"
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 44- Bu Kanunun;
a) 30 uncu maddesiyle 5436 sayılı Kanuna eklenen geçici 5 inci madde
1/1/2005 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
b) 4 üncü, 9 uncu, 19 uncu ve 43 üncü maddeleri 1/1/2006 tarihinden
geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
c) 42 nci maddesi ve 30 uncu maddesiyle 5436 sayılı Kanuna eklenen
geçici 4 üncü madde 1/3/2006 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
ç) 1 inci maddesi 1/4/2006 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı
tarihinde,
d) 33 üncü maddesinin (a) fıkrası 20/5/2006 tarihinden geçerli olmak
üzere yayımı tarihinde,
e) 5 inci maddesinin (a) fıkrası 1/6/2006 tarihinden geçerli olmak üzere
yayımı tarihinde,
f) 36 ncı maddesi ile 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen ek
27 nci maddenin birinci fıkrası yayımını izleyen onbeşinci günde,
g) 24 üncü ve 40 ıncı maddeleri 1/1/2007 tarihinde,
h) Diğer hükümleri yayımı tarihinde,
yürürlüğe girer.
MADDE 45 - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU :
DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
AH Avukat 1 8 8
AH Avukat 2 1 1
AH Avukat 3 1 1
AH Avukat 4 3 3
AH Avukat 5 1 1
AH Avukat 7 8 8
AH Avukat 8 1 1
TOPLAM 23 23
KURUMU : DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : TAŞRA
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
AH Avukat 1 34 34
AH Avukat 2 7 7
AH Avukat 3 11 11
AH Avukat 4 5 5
AH Avukat 5 12 12
AH Avukat 6 1 1
AH Avukat 7 14 14
TOPLAM 84 84
KURUMU : KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI: MERKEZ
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
AH Avukat 1 9 9
AH Avukat 2 2 2
AH Avukat 3 6 6
AH Avukat 4 2 2
AH Avukat 5 1 1
TOPLAM 20 20
KURUMU : KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : TAŞRA
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
AH Avukat 1 34 34
AH Avukat 2 5 5
AH Avukat 3 4 4
AH Avukat 4 2 2
AH Avukat 5 4 4
AH Avukat 6 9 9
TOPLAM 58 58
KURUMU : TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
AH Avukat 1 1 1
AH Avukat 2 1 1
AH Avukat 4 1 1
AH Avukat 6 1 1
AH Avukat 7 1 1
TOPLAM 5 5
KURUMU : TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : TAŞRA
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
AH Avukat 1 3 3
AH Avukat 6 7 7
AH Avukat 7 1 1
TOPLAM 11 11
KURUMU : PETROL İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
AH Avukat 1 1 1
AH Avukat 6 1 1
TOPLAM 2 2
KURUMU : SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
AH Avukat 1 3 3
AH Avukat 2 4 4
AH Avukat 3 3 3
AH Avukat 5 7 7
TOPLAM 17 17
KURUMU : SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : TAŞRA
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
AH Avukat 1 4 4
AH Avukat 2 2 2
AH Avukat 3 4 4
AH Avukat 4 2 2
AH Avukat 5 6 6
AH Avukat 6 3 3
TOPLAM 21 21
(2) SAYILI LİSTE
KURUMU : DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SERBEST TUTULU
KADRO KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM
GİH Hukuk
Müşaviri 1 6 - 6
GİH Hukuk
Müşaviri 3 1 - 1
TOPLAM 7 - 7
KURUMU : KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SERBEST TUTULU
KADRO KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM
GİH Hukuk
Müşaviri 1 6 - 6
GİH Hukuk
Müşaviri 3 2 - 2
TOPLAM 8 - 8
KURUMU : TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SERBEST TUTULU
KADRO KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM
GİH Hukuk
Müşaviri 1 1 - 1
GİH Hukuk
Müşaviri 3 1 - 1
TOPLAM 2 - 2
KURUMU : PETROL İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SERBEST TUTULU
KADRO KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM
GİH Hukuk
Müşaviri 1 1 - 1
TOPLAM 1 - 1
KURUMU : SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SERBEST TUTULU
KADRO KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM
GİH Hukuk
Müşaviri 1 2 - 2
GİH Hukuk
Müşaviri 2 2 - 2
TOPLAM 4 - 4
KURUMU :
MALİYE BAKANLIĞI
TEŞKİLÂTI : TAŞRA
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SERBEST TUTULU
KADRO KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM
AH Müşavir
Hazine Avukatı 1 70 - 70
AH Müşavir
Hazine Avukatı 2 18 - 18
AH Hazine
Avukatı 3 25 - 25
AH Hazine
Avukatı 4 15 - 15
AH Hazine
Avukatı 5 38 - 38
AH Hazine
Avukatı 6 60 - 60
AH Hazine
Avukatı 7 15 - 15
KURUMU :
MALİYE BAKANLIĞI
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SERBEST TUTULU
KADRO KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM
GİH Daire
Başkanı 1 4 - 4
GİH Şube Müdürü 1 3 - 3