Uyarı: Görüntülemekte olduğunuz Kanun, TBMM Genel Kurulunda kabul edildiği halidir. Varsa daha sonra yapılan değişiklikleri içermemektedir.


 

 

BA­ZI KA­NUN VE KA­NUN HÜK­MÜN­DE KA­RAR­NA­ME­LER­DE

DE­Ğİ­ŞİK­LİK YA­PIL­MA­SI­NA DA­İR KA­NUN

Kanun No. 5581

 

Kabul Tarihi : 15/2/2007      

MAD­DE 1- 7/5/1987 ta­rih­li ve 3359 sa­yı­lı Sağ­lık Hiz­met­le­ri Te­mel Ka­nu­nu­na aşa­ğı­da­ki  ek mad­de­ler ek­len­miş­tir.

“Zo­run­lu malî so­rum­lu­luk si­gor­ta­sı

EK MAD­DE 9- Tıbbî hiz­met­ler­den kay­nak­la­nan her tür­lü taz­mi­nat ta­lep­le­ri­nin karşılanma­sı­nı te­mi­nen;

a) Ser­best ola­rak mes­le­ği­ni ic­ra eden ta­bip­ler ken­di­le­ri için,

b) Per­so­ne­lin kat­kı­sıy­la el­de edi­len dö­ner ser­ma­ye ge­lir­le­rin­den per­so­ne­le öde­me ya­pı­lan ka­mu­ya ait dö­ner ser­ma­ye­li sağ­lık ku­rum ve ku­ru­luş­la­rı ile özel hu­kuk ki­şi­le­ri­ne ait sağ­lık kurum ve ku­ru­luş­la­rı ça­lış­tır­dık­la­rı ta­bip­ler için,

zo­run­lu malî so­rum­lu­luk si­gor­ta­sı yap­tır­mak zo­run­da­dır.

(b) ben­di kap­sa­mın­da­ki ka­mu ku­rum ve ku­ru­luş­la­rın­da gö­rev ya­pan ta­bip­ler için çalıştıkla­rı ku­rum ve ku­ru­luş­ça yap­tı­rı­lan si­gor­ta, il­gi­li ta­bi­bin mes­le­ği­ni ser­best ola­rak ic­ra et­me­si hâli­ni kap­sa­maz.

Sağ­lık ku­rum ve ku­ru­luş­la­rın­da ça­lı­şan ta­bip­le­rin zo­run­lu malî so­rum­lu­luk si­gor­ta­sı­nın yap­tı­rıl­ma­sın­dan, il­gi­li­nin ça­lış­tı­ğı sağ­lık ku­rum ve ku­ru­lu­şu­nun ami­ri bi­rin­ci de­re­ce­de sorum­lu­dur.

Bu Ka­nun­la ge­ti­ri­len zo­run­lu si­gor­ta kap­sa­mın­da­ki bil­fi­il ve­ya hâl se­be­bi ile si­gor­ta yaptıra­nın taz­mi­na­ta mahkûm edil­me­si hâlin­de; si­gor­ta ya­pan, zo­run­lu malî so­rum­lu­luk sigorta­sın­da ön­gö­rü­len sı­nır­lar için­de taz­mi­na­tı doğ­ru­dan za­rar gö­re­ne öder.

Si­gor­ta prim­le­ri ve ta­ri­fe­ler

EK MAD­DE 10-  Ka­mu­ya ait dö­ner ser­ma­ye­li sağ­lık ku­rum ve ku­ru­luş­la­rın­da gö­rev yapan ta­bip­le­rin bu Ka­nun ile ge­ti­ri­len zo­run­lu malî so­rum­lu­luk si­gor­ta­sı prim­le­ri­nin yüz­de el­li­si ku­rum ve ku­ru­lu­şa ait dö­ner ser­ma­ye ge­lir­le­rin­den; yüz­de el­li­si ise biz­zat si­gor­ta­lı­nın dö­ner ser­ma­ye ek öde­me­si pa­yın­dan kar­şı­la­nır. Askerî sağlık kurum ve kuruluşlarında görevli tabiplere döner sermayeden ek ödeme yapılıncaya kadar primlerinin tamamı, döner sermayeden karşılanır.

Ka­mu ku­rum ve ku­ru­luş­la­rı dı­şın­da­ki ku­rum ve ku­ru­luş­lar­ca is­tih­dam edi­len ta­bip­le­rin sigor­ta prim­le­ri is­tih­dam eden ve­ya iş­ve­ren­ce kar­şı­la­nır. Bu mad­de­nin bi­rin­ci fık­ra­sın­da­ki yüz­de el­li­lik pay ve üçün­cü fık­ra­sın­da­ki hâl is­tis­na ol­mak üze­re, si­gor­ta­lı­lar için öde­nen sigorta pri­mi hiç­bir isim al­tın­da ve hiç­bir şe­kil­de si­gor­ta­lı­nın ma­aş ve sa­ir malî hak­la­rın­dan ke­si­le­mez, bu yol­da hü­küm ih­ti­va eden söz­leş­me ya­pı­la­maz.

Bir ta­bi­bin ku­su­ru se­be­biy­le, o ta­bip için  em­sal­le­ri­ne gö­re da­ha yük­sek prim öden­me­si hâlin­de, ara­da­ki fark il­gi­li ta­bi­bin dö­ner ser­ma­ye ge­li­rin­den ke­sil­mek su­re­tiy­le kar­şı­la­nır.

Zo­run­lu malî so­rum­lu­luk si­gor­ta­sı­na iliş­kin ge­nel şart­lar Ha­zi­ne Müs­te­şar­lı­ğın­ca, ta­ri­fe ve ta­li­mat­lar ise Ha­zi­ne Müs­te­şar­lı­ğı­nın bağ­lı ol­du­ğu Ba­kan­lık­ça, Sağ­lık Ba­kan­lı­ğı­nın gö­rü­şü alına­rak be­lir­le­nir ve Res­mî Ga­ze­te­de ya­yım­la­nır.

Si­gor­ta yap­ma yet­ki­si

EK MAD­DE 11-  Bu Ka­nun ile ge­ti­ri­len zo­run­lu malî so­rum­lu­luk si­gor­ta­sı, Ha­zi­ne Müste­şar­lı­ğı­nın bağ­lı ol­du­ğu Ba­kan­lık­ça il­gi­li dal­da ruh­sat ve­ril­miş si­gor­ta şir­ket­le­ri tarafından ya­pı­lır.

Sağ­lık Ba­kan­lı­ğı, ka­mu­da gö­rev­li ta­bip­le­rin en uy­gun şart­lar­da si­gor­ta­la­na­bil­me­si­ni teminen, bi­rin­ci fık­ra­da be­lir­ti­len si­gor­ta şir­ket­le­ri ara­sın­dan prim ve te­mi­nat kap­sa­mı bakımın­dan en uy­gun ta­ah­hüt­te bu­lu­nan bir ve­ya bir­den faz­la si­gor­ta şir­ke­ti­ni bir yıl­lık sü­re ile yet­ki­li kıl­mak için ka­mu iha­le mev­zu­atı­na gö­re iha­le­ye çı­ka­bi­lir. Bu du­rum­da, ka­mu­da çalı­şan ta­bip­le­rin zo­run­lu malî so­rum­lu­luk si­gor­ta­sı, sa­de­ce bu iha­le ne­ti­ce­sin­de tes­pit olunacak si­gor­ta şir­ke­tin­ce ya­pı­la­bi­lir.

Pa­ra ce­za­sı

EK MAD­DE 12- Bu Ka­nun­da ön­gö­rü­len zo­run­lu malî so­rum­lu­luk si­gor­ta­sı­nı; ken­di­le­ri yap­tır­mak zo­run­da ol­duk­la­rı hâlde yap­tır­ma­yan ta­bip­le­re ve ça­lış­tır­dık­la­rı ta­bip­le­ri si­gor­ta ettir­mek zo­run­da olan­lar­dan, bu si­gor­ta­yı yap­tır­ma­yan­la­ra si­gor­ta yap­tır­ma­dı­ğı sü­re için ödeme­si ge­re­ken pri­min beş ka­tı idarî pa­ra ce­za­sı ve­ri­lir. Bu pa­ra ce­za­sı, 30/3/2005 ta­rih­li ve 5326 sa­yı­lı Ka­ba­hat­ler Ka­nu­nun­da­ki usûl ve esas­la­ra tâ­bi­dir.

Ka­mu ku­rum ve ku­ru­luş­la­rın­da, si­gor­ta yap­tı­rıl­ma­ma­sın­dan do­la­yı ve­ri­len idarî pa­ra cezasın­dan o ku­rum ve ku­ru­lu­şun ami­ri şah­sen so­rum­lu­dur.”

MAD­DE 2- Sağ­lık Hiz­met­le­ri Te­mel Ka­nu­nu­nun ek 1 in­ci mad­de­si­nin ikin­ci fık­ra­sı aşağı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş ve bu fık­ra­dan son­ra gel­mek üze­re mad­de­ye aşa­ğı­da­ki fık­ra­lar ek­len­miş­tir.

“Kli­nik şe­fi, kli­nik şef yar­dım­cı­sı, ba­şa­sis­tan ve asis­tan kad­ro­la­rı­na, açık­tan ata­ma iz­ni alın­mak­sı­zın il­gi­li mev­zu­atı çer­çe­ve­sin­de ata­ma ya­pı­lır. Şef ve şef yardımcılığı sınavı, Sağlık Bakanlığınca yılda bir yapılır. Bu sınava, tıpta uzmanlık unvanını kazanmış, orijinal bilimsel araştırma ve yayınlar yapmış ve Üniversitelerarası Kurulca merkezî sistemle hazırlanacak bir yabancı dil imtihanını başarmış bulunan adaylar, gerekli belge ve yayınlar ile birlikte uzmanlık alanını bildirerek başvururlar. Bakanlık, uzmanlık alanlarını dikkate alarak üç veya beş kişilik jüri teşkil eder. Bu jüri yayınları inceleyip adayı sözlü ve gerektiğinde ayrıca uygulamalı sınava tâbi tutar ve başarılı olanlara, ilgili uzmanlık alanında şef veya şef yardımcılığı sınavı başarı belgesi verir.

Bir eğitim ve araştırma hastanesi biriminde açık bulunan şeflik veya şef yardımcılığı kadrosu, Sağlık Bakanlığınca, isteklilerin başvurması için ilan edilir. Şef veya şef yardımcılığı sınavı başarı belgesi bulunanlar ile profesör veya doçent olan adaylar ilan edilen kadroya müracaat ederler. Bakanlık tarafından, adayların bilimsel ve eğitim yeterliliklerini incelemek üzere, en az biri atama yapılacak eğitim ve araştırma hastanesi dışından olmak üzere üç profesör veya şef tespit edilir. Bu profesör veya şefler, adaylar hakkında ayrı ayrı mütalaalarını Bakanlığa bildirirler. Bu mütalaaların Bakan, Müsteşar, Sağlık Eğitimi Genel Müdürü, Tedavi Hizmetleri Genel Müdürü ve Personel Genel Müdürünün birlikte değerlendirmesi sonucunda atama yapılır.

Kalkınmada öncelikli illerde bulunan eğitim ve araştırma hastanelerinde ilan edilen şef kadrolarına en az fiilen beş yıl şef yardımcısı olarak çalışmış olanların başvurularında sınav şartı aranmaz. Bu kişiler atandığı kadroda beş yıl fiilen çalışmadan kalkınmada öncelikli iller dışındaki illerin şef kadrolarına atanamazlar.

Yapılacak klinik şef ve şef yardımcılığı sınavı ile başasistanlık sınavlarına ilişkin usûl ve esaslar Bakanlık tarafından hazırlanan ve bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren üç ay içinde yürürlüğe konulan yönetmelikle belirlenir.

Ser­vis ve la­bo­ra­tuvar şef­le­ri ve­ya şef yar­dım­cı­la­rı ile tıp ala­nın­da do­çent ve­ya pro­fe­sör tabip­ler eği­tim ve araş­tır­ma has­ta­ne­le­ri­ne; uz­man ta­bip­ler ve­ya tıp ala­nın­da dok­to­ra yap­mış ta­bip­ler ve­ya­hut hu­kuk, ka­mu yö­ne­ti­mi, ik­ti­sat, iş­let­me ve sağ­lık yö­ne­ti­mi alan­la­rın­da li­sans, yük­sek li­sans ve­ya dok­to­ra eği­ti­mi al­mış ta­bip­ler di­ğer has­ta­ne­le­re baş­ta­bip ola­rak atanabilirler.”

MADDE 3- Sağlık Hizmetleri Temel Kanununun ek 5 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmişir.

“Devlet hizmeti yükümlülüğünü yapmakta olan personel, bulundukları ilde sözleşmeli aile hekimi olarak çalışabilirler veya ihtiyaç halinde aile hekimliği uygulamaları için görevlendirilebilirler. Bu personelin aile hekimliğinde geçen süreleri Devlet hizmeti yükümlülüğünden sayılır. Aile hekimliği uygulamasına geçilen yerlerde bu uygulamadan kaynaklanan nedenlerle birinci basamak sağlık kuruluşlarında görev yapan Devlet hizmeti yükümlüsü personelin il içinde görev yeri değiştirilebilir.”

MAD­DE 4- 31/12/1980 ta­rih­li ve 2368 sa­yı­lı Sağ­lık Per­so­ne­li­nin Taz­mi­nat ve Ça­lış­ma Esas­la­rı­na Da­ir Ka­nu­nun 2 nci mad­de­si aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

“MAD­DE 2-  Ka­mu sağ­lık hiz­met­le­rin­de ça­lı­şan  per­so­ne­lin haf­ta­lık ka­nunî ça­lış­ma sü­re­si 45 sa­at, 4 ün­cü mad­de­de ta­nın­mış olan hak­tan ya­rar­la­nan­lar için ise 40 sa­at­tir. Per­so­ne­lin gün­lük ça­lış­ma sa­at­le­ri, 657 ve 926 sa­yı­lı ka­nun­lar­da­ki hü­küm­le­re gö­re tes­pit edi­lir. An­cak, bu per­so­nel­den iyon­laş­tı­rı­cı rad­yas­yon ile teş­his, te­da­vi ve­ya araş­tır­ma­nın ya­pıl­dı­ğı yer­ler ile bu iş ve­ya iş­lem­ler­de ça­lı­şan per­so­nel, Sağ­lık Ba­kan­lı­ğın­ca çı­ka­rı­la­cak yö­net­me­lik­te belirlenen rad­yas­yon do­zu li­mit­le­ri için­de ça­lış­tı­rı­la­bi­lir.”

MAD­DE 5- 2368 sa­yı­lı Ka­nu­nun 4 ün­cü mad­de­si aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

“MAD­DE 4- 1 in­ci mad­de kap­sa­mı­na gi­ren per­so­nel­den, özel ka­nun­la­rı­na gö­re mes­lek ve sa­nat­la­rı­nı ser­best ola­rak ic­ra et­me hak ve yet­ki­si­ne sa­hip olan­lar is­te­dik­le­ri tak­dir­de 1 in­ci mad­de­de ön­gö­rü­len taz­mi­nat hak­kın­dan ya­rar­lan­ma­mak şar­tı ile me­sai sa­at­le­ri dı­şın­da ser­best ola­rak ça­lı­şa­bi­lir­ler. Bun­la­ra iş güç­lü­ğü, iş ris­ki ve te­mi­nin­de­ki güç­lük zam­la­rı ve­ya bu mahiyet­te­ki zam­lar öden­mez. An­cak, il sağ­lık mü­dür­lü­ğü ve baş­he­kim­lik gö­re­vi­ni yü­rü­ten­ler ser­best ola­rak ça­lı­şa­maz­lar. As­kerî sağ­lık ku­rum ve ku­ru­luş­la­rın­da gö­rev ya­pan baş­he­kim­ler ser­best ça­lış­ma ya­sa­ğı­na tâbi de­ğil­dir.”

MAD­DE 6- 11/4/1928 ta­rih­li ve 1219 sa­yı­lı Ta­ba­bet ve Şu­aba­tı San'at­la­rı­nın Tar­zı İcrasına Da­ir Ka­nu­nun 1 in­ci mad­de­sin­de­ki “ve Türk bu­lun­mak” iba­re­si mad­de met­nin­den çıka­rıl­mış­tır.

MAD­DE 7-1219 sa­yı­lı  Ka­nu­nun 3 ün­cü mad­de­si­ne ikin­ci fık­ra­sın­dan son­ra gel­mek üze­re aşa­ğı­da­ki fık­ra ek­len­miş­tir.

“Anes­te­zi tek­nis­yen­le­ri; anes­te­zi uz­ma­nı ve­ya bu­nun bu­lun­ma­dı­ğı hâller­de ame­li­ya­tı yapan il­gi­li uz­ma­nın gö­ze­ti­min­de ve di­rek­tif­le­ri­ne uy­gun ola­rak anes­te­zi iş ve iş­lem­le­ri­ni yapar­lar.”

MAD­DE 8- 1219 sa­yı­lı Ka­nu­nun 4 ün­cü mad­de­si­nin bi­rin­ci cüm­le­sin­de­ki “izin­li Türk hekim­le­ri­nin” iba­re­si “me­zun he­kim­le­rin” ola­rak de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

MAD­DE 9- 1219 sa­yı­lı  Ka­nu­nun 9 un­cu mad­de­si aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

“MAD­DE 9- Eği­tim ku­rum­la­rı­na eği­tim yet­ki­si ve­ril­me­si ve eği­tim yet­ki­si­nin kaldırılması­na iliş­kin tek­lif­le­ri ka­ra­ra bağ­la­mak, uz­man­lık ana dal­la­rı­nın ro­tas­yon­la­rı­nı belirle­mek, uz­man­lık sı­na­vı jü­ri­le­ri­ni tes­pit et­mek, ya­ban­cı ül­ke­ler­de asis­tan­lık ya­pan­la­rın bilim­sel de­ğer­len­di­ril­me­si­ni ya­pa­cak fa­kül­te­le­ri ve eğitim hastanelerini be­lir­le­mek, tıp­ta uzman­lık eği­ti­mi ve uz­man in­san gü­cü ile il­gi­li gö­rüş­ler ver­mek, uz­man­la­rın tıb­bî ge­liş­me­le­ri iz­le­me­si­ni sağ­la­yı­cı inceleme ve araş­tır­ma­lar yap­mak­la gö­rev­li ol­mak üze­re, Sağ­lık Bakanlığı­nın sü­rek­li ku­ru­lu ni­te­li­ğin­de Tıp­ta Uz­man­lık Ku­ru­lu teş­kil olun­muş­tur.

Tıp­ta Uz­man­lık Ku­ru­lu;

a) Ba­kan­lık Müs­te­şa­rı, il­gi­li ge­nel mü­dür ve 1. Hu­kuk Mü­şa­vi­ri,

b) Bi­ri diş ta­bi­bi ol­mak üze­re eği­tim has­ta­ne­le­rin­den Ba­kan­lı­ğın se­çe­ce­ği beş,

c) Dört tıp fa­kül­te­sin­den ve bir diş he­kim­li­ği fa­kül­te­sin­den YÖK'ün se­çe­ce­ği bi­rer,

ç) Gül­ha­ne As­ke­ri Tıp Aka­de­mi­si ve Fa­kül­te­si­nin se­çe­ce­ği bir,

d) Türk Ta­bip­le­ri Bir­li­ği­nin se­çe­ce­ği bir,

e) Türk Diş He­kim­le­ri Bir­li­ği­nin se­çe­ce­ği bir,

üye­den olu­şur.

 Ku­rum­lar, se­çe­cek­le­ri asıl üye sa­yı­sı ka­dar ye­dek üye de be­lir­ler.

Ku­ru­la se­çi­le­cek asıl ve ye­dek üye­le­rin uz­man ol­ma­la­rı, ay­rı­ca en az üç yıl­lık kli­nik ve­ya la­bo­ra­tuv­ar şe­fi ya da pro­fe­sör un­va­nı­na sa­hip bu­lun­ma­la­rı şart­tır. Üye­le­rin gö­rev sü­re­le­ri üç yıl­dır. Sü­re­si bi­ten­ler tek­rar se­çi­le­bi­lir.

Ku­rul, Ba­kan­lı­ğın da­ve­ti üze­ri­ne yıl­da en az iki kez top­la­nır. Ku­ru­la Ba­kan­lık Müs­te­şa­rı ve­ya ya­pı­la­cak ilk top­lan­tı­da üye­ler ara­sın­dan se­çi­le­cek baş­kan ve­ki­li baş­kan­lık eder. Ku­rul, üye­ler­den en az be­şi­nin tek­li­fi ile ola­ğa­nüs­tü top­la­nır.

Ku­rul, üye­le­rin üç­te iki­si­nin ka­tı­lı­mı ile top­la­nır. Türk Ta­bip­le­ri Bir­li­ği tem­sil­ci­si yal­nız­ca ta­bip­ler­le il­gi­li, Türk Diş He­kim­le­ri Bir­li­ği tem­sil­ci­si de yal­nız­ca diş ta­bip­le­ri ile il­gi­li konuların gö­rü­şü­le­ce­ği top­lan­tı­la­ra ka­tı­la­bi­lir­ler ve ken­di mes­lek alan­la­rı ile il­gi­li ko­nu­lar­da oy kul­la­nır­lar. Ka­rar­lar oy­çok­lu­ğuy­la alı­nır. Oy­la­rın eşit­li­ği ha­lin­de baş­ka­nın bu­lun­du­ğu ta­raf ço­ğun­lu­ğu sağ­la­mış sa­yı­lır. An­cak, ku­rum­la­rın eği­tim yet­ki­si­nin kal­dı­rıl­ma­sı­na iliş­kin toplantı­lar­da ka­tı­lan­la­rın en az üç­te iki ço­ğun­lu­ğu ile ka­rar alın­ma­sı şart­tır.

Ku­rul top­lan­tı­la­rı­na üst üs­te iki kez ma­ze­ret­siz ola­rak ka­tıl­ma­yan­la­rın üye­li­ği dü­şer.

Ku­ru­lun ça­lış­ma usûl ve esas­la­rı ile il­gi­li di­ğer hu­sus­lar­la ih­ti­sas bel­ge­le­ri­nin alın­ma­sı ve uz­man­lık eği­ti­mi ile il­gi­li di­ğer usûl ve esas­lar Sağ­lık Ba­kan­lı­ğın­ca ha­zır­la­nıp Ba­kan­lar Kurulun­ca yü­rür­lü­ğe ko­nu­la­cak  yö­net­me­lik­le dü­zen­le­nir. Bu yö­net­me­lik yü­rür­lü­ğe konulunca­ya ka­dar, mev­cut dü­zen­le­me­le­rin uy­gu­lan­ma­sı­na de­vam edi­lir.”

MAD­DE 10- 13/12/1983 ta­rih­li ve 181 sa­yı­lı Sağ­lık Ba­kan­lı­ğı­nın Teş­ki­lat ve Gö­rev­le­ri Hak­kın­da Ka­nun Hük­mün­de Ka­rar­na­me­nin 31 in­ci mad­de­si­nin be­şin­ci ve ye­din­ci fık­ra­la­rı aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

“Ba­kan­lık, ül­ke­nin sağ­lık ile il­gi­li ko­nu­la­rın­da da­nış­ma fonk­si­yo­nu yap­mak üze­re Şû­ra'ya bağ­lı ola­rak da­nış­ma ku­rul­la­rı ve ta­ba­bet şu­be­le­ri sa­nat­la­rı­nı ifa­dan do­ğan ad­lî ko­nu­lar­da dosya­la­rı in­ce­le­yip Şû­ra’ya sun­mak üze­re ih­ti­sas ko­mis­yon­la­rı oluş­tu­ra­bi­lir. Ku­rul ve Komisyon Baş­kan­la­rı, Sağ­lık Şû­ra­sı top­lan­tı­la­rı­na ta­biî üye ola­rak ka­tı­lır. Ku­rul üye­le­ri­ne 1593 sa­yı­lı Umu­mi Hıf­zı­ssıh­ha Ka­nu­nu­nun 16 ncı mad­de­sin­de tes­pit edi­len hu­zur hak­kı ödenir.

Şûra'nın, da­nış­ma ku­rul­la­rı­nın ve ih­ti­sas ko­mis­yon­la­rı­nın ça­lış­ma usûl ve esas­la­rı Bakanlık­ça ha­zır­la­na­cak yö­ner­ge­de tes­pit edi­lir.”

MAD­DE 11- 181 sa­yı­lı Sağ­lık Ba­kan­lı­ğı­nın Teş­ki­lat ve Gö­rev­le­ri Hak­kın­da Ka­nun Hükmün­de Ka­rar­na­me­nin ek 3 ün­cü mad­de­sin­de yer alan “üc­ret­le­ri dö­ner ser­ma­ye­den karşılan­mak kay­dıy­la” iba­re­si “üc­ret­le­ri dö­ner ser­ma­ye­den ve­ya merkezî yönetim bütçesinden kar­şı­lan­mak üze­re” şek­lin­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

MAD­DE 12- 10/7/2003 ta­rih­li ve 4924 sa­yı­lı Ele­man Te­mi­nin­de Güç­lük Çe­ki­len Yer­ler­de Söz­leş­me­li  Sağ­lık Per­so­ne­li Ça­lış­tı­rıl­ma­sı ile Ba­zı Ka­nun ve Ka­nun Hük­mün­de  Kararnameler­de De­ği­şik­lik Ya­pıl­ma­sı Hak­kın­da Ka­nu­nun 3 ün­cü mad­de­si­nin üçün­cü fıkrasına bi­rin­ci cüm­le­den son­ra gel­mek üze­re, “An­cak, söz­leş­me­li per­so­nel po­zis­yon­la­rı­nın bu­lun­du­ğu hiz­met bi­rim­le­ri­nin, bir­leş­me, ni­te­lik de­ğiş­tir­me ve­ya isim de­ğiş­tir­me gi­bi nedenler­le de­ği­şik­li­ğe uğ­ra­ma­sı ha­lin­de bu de­ği­şik­lik­ler, il için­de ol­ma­sı kay­dıy­la, yıl­da en faz­la iki kez Ba­kan­lar Ku­ru­lu Ka­ra­rı aran­mak­sı­zın Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı vi­ze­siy­le ya­pı­la­bi­lir.” cüm­le­si ek­len­miş ve dör­dün­cü fık­ra­sı­nın ikin­ci cüm­le­si “An­cak söz­leş­me­li per­so­nel; dep­rem, yan­gın, su bas­kı­nı, yer kay­ma­sı, çığ ve ben­ze­ri afet­ler, sı­kı­yö­ne­tim, ola­ğa­nüs­tü hal, seferberlik ve sa­vaş ha­li ile yıl­da bir ayı geç­me­yen hiz­met içi eği­tim ça­lış­ma­la­rı es­na­sın­da, tabip ve hem­şi­re­ler di­ya­liz eği­ti­mi ama­cıy­la en faz­la bir de­fa ve top­lam üç ayı geç­me­mek üzere ve bu sü­re­nin dört ka­tı mec­bu­ri hiz­met yü­küm­lü­sü ola­rak ça­lış­ma­yı ta­ah­hüt et­mek kaydıy­la, po­zis­yo­nu­nun tah­sis edil­di­ği yer dı­şın­da­ki bi­rim­ler­de ge­çi­ci ola­rak görevlendirilebilir.” şek­lin­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

MADDE 13- 4924 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasının son cümlesi “Bir sözleşmeli personel pozisyon unvanından sınavla atanması öngörülen diğer bir pozisyon unvanına nakiller merkezî sınav puanına göre yapılır. Sözleşmeli personelin aynı pozisyon unvanı ile bu Kanunun 1 inci maddesi gereğince hazırlanan Bakanlar Kurulu kararında gösterilen hizmet birimleri arasındaki aynı unvanlı sınavla atanması öngörülen boş diğer pozisyonlara nakillerinde hizmet puanı esas alınır.” şeklinde değiştirilmiş, üçüncü fıkrasında yer alan “boş diğer pozisyona nakilleri” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve hizmet puanı” ibaresi eklenmiştir.

MAD­DE 14- Bu Kanunun;

a) 1 inci maddesiyle 3359 sayılı Kanuna eklenen ek 10 uncu maddenin son fıkrası hariç olmak üzere, 1 inci ve 4 üncü maddeleri yayımı tarihinden itibaren altı ay sonra,

b) 1 inci maddesiyle 3359 sayılı Kanuna eklenen ek 10 uncu maddenin son fıkrası ile diğer maddeleri yayımı tarihinde,

yürürlüğe girer.

7 nci maddesi yayımı tarihinden itibaren yedi yıl sonra yürürlükten kalkar.

MAD­DE 15- Bu Ka­nun hü­küm­le­ri­ni Ba­kan­lar Ku­ru­lu yü­rü­tür.