Dönem: 22 Yasama Yılı: 4
TBMM (S. Sayısı: 1199)
Trabzon Milletvekili Cevdet Erdöl ve 7
Milletvekilinin; 190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnamede
Değişiklik Yapılması, 4576 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, Harcırah Kanunu,
Bazı Sağlık Personelinin Devlet Hizmet Yükümlülüğüne Dair Kanun, Tapu ve
Kadastro Genel Müdürlüğü Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun, Kadastro Kanunu ile Genel
Kadro Usulü Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinin
Yürürlükten Kaldırılması, 181 Sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkındaki Kanun Teklifi ve Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal
İşler Komisyonu Raporu
(2/798)
Not: Teklif; Başkanlıkça
Plan ve Bütçe ile Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler komisyonlarına havale
edilmiştir.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
BAŞKANLIĞINA
190 Sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması, 4576 Sayılı
Devlet Memurları Kanunu, Harcırah Kanunu, Bazı Sağlık Personelinin Devlet
Hizmet Yükümlülüğüne Dair Kanun, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kuruluşu ve
Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında
Kanun, Kadastro Kanunu ile Genel Kadro Usulü Hakkındaki Kanun Hükmünde
Kararnamenin Eki Cetvellerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun Bazı
Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılması, 181 Sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat
ve Görevleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkındaki Kanun Teklifimiz ilişikte sunulmuştur.
Gereğini saygılarımızla
arz ederiz.
|
|
Cevdet Erdöl |
Kemalettin Göktaş |
Mehmet Kılıç |
|
|
Trabzon |
Trabzon |
Konya |
|
|
Remziye Öztoprak |
Bayram Özçelik |
Nihat Eri |
|
|
Ankara |
Burdur |
Mardin |
|
|
Alim Tunç |
M. Kerim Yıldız |
|
|
|
Uşak |
Ağrı |
|
GENEL GEREKÇE
4576 sayılı Kanun ile
Bakanlığımıza 37517 adet kadro ihdas edilmiş olup, bu kadroların % 60 ının
kullanılması norm kadro çalışmalarının sonuçlanmasına bağlanmıştır.
Bakanlar Kurulu Kararı
ile norm kadro çalışmalarının durdurulması, Sağlık Bakanlığı Taşra Teşkilatı
Yatak ve Kadro Standartları Yönetmeliği ile Sağlık Bakanlığı Atama ve Nakil
Yönetmeliğinde “Personel Dağılım Cetveli” uygulaması ile norm kadroyla
benzerlik içeren personel standardı oluşturulması nedeniyle ilave norm kadro
çalışmalarına gerek kalmaması hususları göz önüne alındığında Bakanlığımızın
acil ihtiyacı olan personelin atanmasına engel teşkil eden ve bir işlevi
kalmayan 4576 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ile Geçici 2 nci ve Geçici 4 üncü
maddelerinin yürürlükten kaldırılması gereği ortaya çıkmıştır.
Bazı Sağlık Kurum ve
Kuruluşlarına Ait Sağlık Birimlerinin Sağlık Bakanlığına Devredilmesine Dair
5283 sayılı Kanun kapsamında Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığından 223
Dispanser, 158 Hastane, Millî Eğitim Bakanlığından ise 34 Sağlık Eğitim Merkezi
ve kanun kapsamındaki diğer kurumlardan sağlık üniteleri devralınmış olup,
sağlık sistemine entegresi sağlanmıştır. Bu kurumlardan sadece çalışan personel
devredilmiş, boş kadrolar devredilmeden iptal edilmiştir. Buralarda çalışan
personel sayısının yetersiz olması etkin ve verimli bir şekilde sağlık
hizmetlerinin yürütülebilmesini engellemekte olup, söz konusu birimlerdeki
personel ihtiyacının biran önce giderilmesi gerekmektedir.
Sağlık hizmetlerinin yurt
sathında yaygınlaştırılarak, vatandaşlarımızın sağlığını korumak ve sağlıklı
yaşamalarını temin edecek ölçüde sağlık hizmeti sunmakla Bakanlığımız
görevlendirilmiştir. Bir ekip çalışması gerektiren sağlık hizmetinin yurdun her
yöresinde istenen seviye ve kalitede sunulabilmesinde, Bakanlığımız Taşra
Teşkilatında yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamının olması önemli bir
faktördür.
Başta Doğu ve Güneydoğu
Anadolu Bölgeleri olmak üzere yurdun her yöresindeki sağlık kuruluşlarındaki
sağlık personeli yetersizliği hizmet sunumunu önemli ölçüde aksatmaktadır. Buna
paralel olarak temel sağlık hizmetlerinin ve tedavi edici sağlık hizmetlerinin
sorunsuz olarak verilebilmesi, sağlık kuruluşlarının personel ihtiyacının
giderilmesi ile mümkün olacaktır.
Genel Hükümet Programında
Acil Eylem Planı kapsamında ülkemizdeki sağlık hizmetlerinin sunumundaki
sorunların çözümünde personel sorununun çözülmesi öncelik arz etmektedir.
Diğer taraftan 4576
sayılı Kanunun yayımlandığı tarihten bu yana boş kadroların büyük ölçüde
dolması nedeniyle, Devlet Hizmeti yükümlülüğü kapsamında 2006-2007 yıllarında
yapılacak olan atamalar için uzman tabip ve tabip kadroları ihtiyacı
karşılamada yetersiz kalacaktır. Kadroların kullanımındaki sınırlamanın
kalkmaması ve yeni kadro ihdasına gidilmemesi halinde Devlet hizmeti yükümlüsü
uzman tabip ve tabiplerin atamalarında sıkıntı yaşanabilecektir.
Öte yandan, 657 sayılı
Kanuna göre istihdam edilmek üzere ihtiyaç duyulan ebe ve hemşireler için
yeterli sayıda kadro bulunmadığından, tutulu kadroların serbest bırakılması
suretiyle kadro ihtiyacının karşılanması zorunluluk arz etmektedir.
Ayrıca, 2002 yılından bu
yana 16 ilde 16 Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi açılmış olup, ayrıca 6 ilde de Ağız
ve Diş Sağlığı Merkezlerinde ünite artırımına gidilmiştir. Bu merkezlere atama
yapılabilmesi için yeterli sayıda boş Diş Tabibi kadrosu bulunmamaktadır. Söz
konusu merkezlerin gereği gibi hizmet sunabilmeleri yeni Diş Tabibi
kadrolarının ihdasını gerektirmektedir.
Diğer taraftan,
Hastanelerimizin Hasta Hakları ve Halkla İlişkiler bölümünde hizmet verecek
Sosyal Çalışmacı, Psikolog, eczanelerinde yeteri sayıda eczacı, Kulak Burun
Boğaz Kliniklerinde Odyolog ihtiyacı bulunmakta olup, bunun yanında Diyetisyen,
Çocuk Gelişimcisi ve Fizyoterapist kadrolarında görev yapacak yeterli sayıda
personel bulunmamasından dolayı verilen sağlık hizmetlerinde büyük aksamalar
meydana gelmektedir.
4576 sayılı Kanunun
yukarıda belirtilen maddelerinin yürürlükten kalkması suretiyle tutulan
kadroların serbest bırakılması durumunda bile sağlık personeli ihtiyacı
tamamıyla karşılanamayacağından, 5450 sayılı Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Bağlı
Okulların Millî Eğitim Bakanlığına Devredilmesi ile Bazı Kanunlarda ve Kanun
Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunla Sağlık Meslek
Liselerinin Millî Eğitim Bakanlığına devredilmesi sebebiyle ihtiyaç kalmayan
okul müdürü, okul müdür yardımcısı ve öğretmen kadroları 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun 4/B maddesine göre döner sermayeden hastanelerimize sağlık
personeli atanması sebebiyle ihtiyacın ortadan kalktığından döner sermaye
teşkilatı kadroları ile ihale yoluyla hizmet satın alınmasına gidilmesi
nedeniyle atama gereği kalmayan hizmetli kadroları iptal edilmek suretiyle 190
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Sağlık Bakanlığına ilişkin bölümünde kadro
ihdasına ilişkin düzenlemeye gidilmiştir.
Ayrıca, 112 Acil Yardım
ve Kurtarma Birimlerinde görev yapacak yeteri sayıda Acil Tıp Teknikeri (Sağlık
Teknikeri) kadrosunun bulunmaması sebebiyle, bu personelin yerine hemşire, ebe
ve sağlık memurları görev yapmaktadır. Bu durum, hem acil hizmetlerinde
uzmanlaşmış personel çalıştırılamamak, hem de başka alanlarda ihtiyaç duyulan
personelin kendi unvanıyla ilgili olmayan sağlık hizmetlerinde çalıştırılması
sonucunu doğurmaktadır. Ülkemizde trafik kaza sayısının çok fazla olduğu ve bu
kazalar sonucu meydana gelen ölümlerin büyük bir kısmı istatistikî verilere
göre ilk 30 dakika içerisinde meydana geldiği düşünüldüğünde, 112 Acil Yardım
ve Kurtarma Birimlerinin ve acil müdahale konusunda uzmanlaşmış personelin ne
kadar önemli olduğu ortadadır. Acil olaylara müdahale edecek yeni 112 Acil
Yardım ve Kurtarma Birimleri; bu birimlerde görev yapacak yeteri sayıda Acil
Tıp Teknikeri kadrosu bulunmadığından açılamamaktadır. Bu nedenle bakanlığımıza
ihdas edilen fakat 4576 sayılı Kanun ile tutulu bulunan Sağlık Memuru
kadrolarının bir kısmının iptal edilerek Sağlık Teknikeri kadrosu ihdasına
gidilmektedir.
Öte yandan 181 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnameye göre 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B
maddesi çerçevesinde istihdam edilecek Diş Tabibi ve Eczacıların Devlet
memurlarında olduğu gibi merkezi sınav sonuçlarına bakılmaksızın kura ile atama
imkânı getirilmiştir.
Diğer taraftan, 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesine göre çalıştırılan sözleşmeli
personele emsali Devlet memurlarında olduğu gibi döner sermayeden ödenmek üzere
nöbet ücreti ödenmesi zarureti ortaya çıktığından bu yönde bir düzenlemeye
gidilmiştir.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1- Genel gerekçede
belirtilen nedenlerle acil sağlık personeli ihtiyacının karşılanabilmesi için
tutulu kadroların serbest bırakılması amacıyla 4576 sayılı Kanunun 2 nci
maddesi ile Geçici 2 nci ve Geçici 4 üncü maddelerinin yürürlükten kaldırılması
öngörülmektedir.
Madde 2- Genel gerekçede
ayrıntılı olarak açıklanmış hususlar göz önünde bulundurularak ekli listedeki
kadroların 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki (I) Sayılı Cetvele
eklenmek üzere ihdası gerekmektedir.
Madde 3- 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesine göre çalıştırılacak Diş Tabibi ve
Eczacıların kura ile atanmalarını ve bu statüde çalıştırılacak personele nöbet
ücretinin döner sermayeden ödenmesini öngören düzenlemeye gidilmiştir.
Madde 4- Yürürlük
maddesidir.
Madde 5- Yürütme
maddesidir.
Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
|
Sağlık, Aile, Çalışma
ve |
1/6/2006 |
|
|
Sosyal İşler Komisyonu |
|
|
|
Esas No: 2/798 |
|
|
|
Karar No: 40 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Trabzon Milletvekili
Cevdet Erdöl ve 7 Milletvekilinin; "190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması, 4576 Sayılı Devlet
Memurları Kanunu, Harcırah Kanunu, Bazı Sağlık Personelinin Devlet Hizmet
Yükümlülüğüne Dair Kanun, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kuruluşu ve
Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında
Kanun, Kadastro Kanunu ile Genel Kadro Usulü Hakkındaki Kanun Hükmünde
Kararnamenin Eki Cetvellerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun Bazı
Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılması, 181 Sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat
ve Görevleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkındaki Kanun Teklifi", Başkanlığınızca 26/5/2006
tarihinde esas komisyon olarak Komisyonumuza ve tali komisyon olarak da Plan ve
Bütçe Komisyonuna havale edilmiştir. Komisyonumuz teklifi, 31/5/2006 tarihli 34
üncü toplantısında Hükümeti temsilen Sağlık Bakanı başkanlığında, Sağlık
Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı temsilcilerinin katılımıyla inceleyip
görüşmüştür.
Teklif ile sağlık
personeli ihtiyacının karşılanabilmesi için tutulu kadrolar serbest
bırakılmakta, Sağlık Bakanlığında ihtiyaç kalmayan okul müdürü, okul müdür
yardımcısı ve öğretmen kadroları ile döner sermaye teşkilatı kadroları iptal
edilmekte, uzman tabip, diş tabibi, eczacı, diyetisyen, sosyal çalışmacı,
odyolog, fizyoterapist, psikolog, çocuk gelişimcisi ve sağlık teknikeri
kadroları ihdas edilmekte, 657 sayılı Kanunun 4/B maddesine göre istihdam
edilecek diş tabibi ve eczacıların
kur'a ile atanmaları öngörülmektedir.
Teklifin tümü üzerindeki
görüşmeler sırasında komisyon toplantısına Hükümet adına katılan Sağlık Bakanı
da kanun teklifinin Hükümet tarafından benimsendiğini ifade ederek teklif
gerekçesinde de belirtildiği gibi sağlık hizmetlerinin tüm yurtta
yaygınlaştırılarak vatandaşların sağlıklarını korumak ve sağlıklı yaşamlarını
sağlamak için Sağlık Bakanlığı Taşra Teşkilatında yeterli sayıda ve nitelikte
personel istihdamının öneminden söz etmişlerdir.
Teklifin tümü üzerindeki
bu görüşmelerden sonra teklif gerekçesi Komisyon üyelerimiz tarafından
oybirliği ile benimsenmiş ve maddelerinin görüşülmesine geçilmesi kabul
edilmiştir.
Teklifin maddelerinin
görüşülmesi sırasında yeni madde ilavesini öngören bazı önergeler verilmiştir.
Kabul edilen önergeler
doğrultusunda teklife;
Çerçeve 4 üncü madde
olmak üzere 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnameye, halihazırda mevcut bulunan sağlık grup başkanlıklarına
hukuki zemin kazandırılması amacıyla Sağlık Bakanlığının, hizmetin yürütülmesi
bakımından gerekli gördüğü ilçelerde Sağlık Grup Başkanlıkları oluşturabileceği
hükmü eklenmiştir.
Çerçeve 5 inci madde
olmak üzere 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa, sağlık grup başkanlıklarına
ikinci görev aylığı ödenmesine ilişkin hüküm
eklenmiştir.
Çerçeve 6 ncı madde olmak
üzere 209 sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme
(Rehabilitasyon) Tesislerine verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanunun 5 inci
maddesinin dördüncü fıkrasına sağlık sisteminin önemli bir faktörü olan
eczacıların da eklenmesi öngörülmüş ve eklenmiştir.
Teklif kanun tekniğine
uygun hale gelecek şekilde redaksiyona tabi tutularak yeniden düzenlenmiştir.
Bu anlamda olmak üzere;
Teklif başlığı "Bazı
Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
Teklifi" olmak üzere,
Çerçeve 1 inci maddede
yer alan "tarih" ibaresi "tarihli" olmak üzere,
Çerçeve 3 üncü maddede
yer alan "ifadesinden" ve "ifadesi" ibareleri
"ibaresinden" ve "ibaresi" olmak üzere,
Yürürlük ve yürütmeye
ilişkin 4 ve 5 inci maddeleri 7 ve 8 inci maddeler olmak üzere ve matlap
konulmadan yeniden düzenlenmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Cevdet Erdöl |
Sabri Varan |
Mehmet Kılıç |
|
|
Trabzon |
Gümüşhane |
Konya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Kerim Yıldız |
Ahmet Yaşar |
Remziye Öztoprak |
|
|
Ağrı |
Aksaray |
Ankara |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Akman |
Şerif Birinç |
İrfan Rıza Yazıcıoğlu |
|
|
Antalya |
Bursa |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mahmut Duyan |
Ali Arslan |
Medeni Yılmaz |
|
|
Mardin |
Muğla |
Muş |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Alim Tunç |
|
|
|
|
Uşak |
|
TRABZON MİLLETVEKİLİ CEVDET ERDÖL
VE 7 MİLLETVEKİLİNİN
TEKLİFİ
190 SAYILI GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDAKİ KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI, 4576
SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNU, HARCIRAH KANUNU, BAZI SAĞLIK PERSONELİNİN
DEVLET HİZMET YÜKÜMLÜLÜĞÜNE DAİR KANUN, TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞU VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN DEĞİŞTİRİLEREK KABULÜ HAKKINDA KANUN, KADASTRO KANUNU İLE
GENEL KADRO USULÜ HAKKINDAKİ KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN EKİ CETVELLERDE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUNUN BAZI MADDELERİNİN YÜRÜRLÜKTEN
KALDIRILMASI, 181 SAYILI SAĞLIK BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDAKİ
KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN BAZI MADDELERİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ HAKKINDAKİ KANUN
TEKLİFİ
MADDE 1- 07/06/2000 tarih ve 4576 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ile Geçici
2 nci ve Geçici 4 üncü maddeleri yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 2- Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar 190 sayılı Genel
Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek (I) sayılı cetvelin
Sağlık Bakanlığına ilişkin bölümünden çıkarılmış, ekli (2) sayılı listede yer
alan kadrolar 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin Ek (I) sayılı cetvelin Sağlık Bakanlığına ilişkin bölümüne
eklenmiştir.
MADDE 3- 13/12/1983 tarihli ve 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat
ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 3 üncü maddesinin birinci
cümlesinden sonra gelmek üzere “Ancak bu maddeye göre Diş Tabibi ve Eczacı
unvanlarında çalıştırılacak personel merkezi sınav sonuçlarına bakılmaksızın
kura ile yerleştirilir” cümlesi; aynı maddenin “ilgili mevzuatı dahilinde”
ifadesinden sonra gelmek üzere “nöbet ücreti ödenir ve” ifadesi eklenmiştir.
Yürürlük
MADDE 4- Bu Kanun yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 5- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
SAĞLIK,
AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL
İŞLER
KOMİSYONUNUN
KABUL
ETTİĞİ METİN
BAZI KANUN
VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI
HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
MADDE 1- 7/6/2000 tarihli ve 4576
sayılı Kanunun 2 nci maddesi ile geçici
2 nci ve geçici 4 üncü maddeleri yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 2- Ekli (1) sayılı listede
yer alan kadrolar 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin Ek (I) sayılı cetvelin Sağlık Bakanlığına ilişkin bölümünden
çıkarılmış, ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar 190 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek (I) sayılı cetvelin Sağlık
Bakanlığına ilişkin bölümüne eklenmiştir.
MADDE 3- 13/12/1983 tarihli ve 181
sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 3 üncü maddesinin birinci cümlesinden sonra gelmek üzere
"Ancak bu maddeye göre diş tabibi ve eczacı unvanlarında çalıştırılacak
personel merkezi sınav sonuçlarına bakılmaksızın kura ile yerleştirilir."
cümlesi; aynı maddenin "ilgili mevzuat dahilinde" ibaresinden sora
gelmek üzere "nöbet ücreti ödenir ve" ibaresi eklenmiştir.
MADDE 4- 181 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnameye aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"EK MADDE 6- Bakanlık, hizmetin yürütülmesi bakımından
gerekli gördüğü ilçelerde Sağlık Grup Başkanlıkları oluşturabilir. Bu
Başkanlıklara ayrıca kadro tahsisi yapılmaz ve buralarda gerek duyulan
hizmetler, ilgili ilçede bulunan personel eliyle yürütülür."
MADDE 5- 14/7/1965 tarihli ve 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun;
a) 88 inci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendine
"sağlık müdür yardımcılığı" ibaresinden sonra gelmek üzere
"sağlık grup başkanlığı",
b) 175 inci maddesinin üçüncü fıkrasının son cümlesine
"Ancak," ibaresinden sonra gelmek üzere "sağlık grup başkanlığı",
ibareleri eklenmiştir.
MADDE 6- 4/1/1961 tarihli ve 209
sayılı Kanunun 5 inci maddesinin dördüncü fıkrasına "yüzde 800'ünü"
ibaresinden sonra gelmek üzere "eczacılara yüzde 300'ünü" ibaresi
eklenmiştir.
MADDE 7- Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 8- Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
TRABZON MİLLETVEKİLİ CEVDET ERDÖL VE 7 MİLLETVEKİLİNİN
TEKLİFİNE EKLİ LİSTELER
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU: SAĞLIK BAKANLIĞI
TEŞKİLATI: TAŞRA
İPTAL EDİLEN KADROLAR
|
|
SINIFI
|
UNVANI |
DERECE |
ADET |
|
|
GİH |
OKUL MÜDÜRÜ |
1 |
3 |
|
|
GİH |
OKUL MÜDÜRÜ |
2 |
2 |
|
|
GİH |
OKUL MÜDÜRÜ |
3 |
6 |
|
|
GİH |
OKUL MÜDÜR YARDIMCISI |
1 |
4 |
|
|
GİH |
OKUL MÜDÜR YARDIMCISI |
2 |
9 |
|
|
GİH |
OKUL MÜDÜR YARDIMCISI |
3 |
3 |
|
|
GİH |
OKUL MÜDÜR YARDIMCISI |
4 |
1 |
|
|
EÖH |
ÖĞRETMEN |
1 |
408 |
|
|
EÖH |
ÖĞRETMEN |
2 |
59 |
|
|
EÖH |
ÖĞRETMEN |
3 |
66 |
|
|
EÖH |
ÖĞRETMEN |
4 |
82 |
|
|
EÖH |
ÖĞRETMEN |
5 |
244 |
|
|
EÖH |
ÖĞRETMEN |
6 |
8 |
|
|
SHS |
SAĞLIK MEMURU |
9 |
2500 |
|
|
YHS |
HİZMETLİ |
5 |
270 |
|
|
YHS |
HİZMETLİ |
7 |
115 |
|
|
YHS |
HİZMETLİ |
9 |
300 |
|
|
YHS |
HİZMETLİ |
12 |
315 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
4395 |
KURUMU: SAĞLIK BAKANLIĞI
TEŞKİLATI: DÖNER SERMAYE
İPTAL EDİLEN KADROLAR
|
|
SINIFI |
UNVANI |
DERECE |
ADET |
|
|
GİH |
ŞEF |
3 |
3 |
|
|
GİH |
ŞEF |
5 |
2 |
|
|
GİH |
MEMUR |
5 |
34 |
|
|
GİH |
MEMUR |
6 |
10 |
|
|
GİH |
MEMUR |
7 |
5 |
|
|
GİH |
MEMUR |
10 |
119 |
|
|
GİH |
MEMUR |
11 |
150 |
|
|
GİH |
MEMUR |
12 |
150 |
|
|
GİH |
DAKTİLOGRAF |
5 |
1 |
|
|
GİH |
DAKTİLOGRAF |
7 |
2 |
|
|
GİH |
DAKTİLOGRAF |
8 |
1 |
|
|
GİH |
ÇÖZÜMLEYİCİ |
5 |
15 |
|
|
GİH |
ÇÖZÜMLEYİCİ |
6 |
15 |
|
|
GİH |
ÇÖZÜMLEYİCİ |
7 |
20 |
|
|
GİH |
PROGRAMCI |
5 |
15 |
|
|
GİH |
PROGRAMCI |
6 |
15 |
|
|
GİH |
PROGRAMCI |
7 |
20 |
|
|
GİH |
VERİ HAZ. ve KONT. İŞL. |
5 |
9 |
|
|
GİH |
VERİ HAZ. ve KONT. İŞL. |
9 |
400 |
|
|
GİH |
VERİ HAZ. ve KONT. İŞL. |
10 |
400 |
|
|
GİH |
ŞOFÖR |
10 |
195 |
|
|
GİH |
ŞOFÖR |
11 |
250 |
|
|
GİH |
ŞOFÖR |
12 |
169 |
|
|
SHS |
HEMŞİRE |
4 |
1 |
|
|
SHS |
HEMŞİRE |
5 |
13 |
|
|
SHS |
HEMŞİRE |
9 |
3176 |
|
|
SHS |
SAĞLIK MEMURU |
5 |
19 |
|
|
SHS |
SAĞLIK MEMURU |
9 |
74 |
|
|
YHS |
HİZMETLİ |
5 |
6 |
|
|
YHS |
HİZMETLİ |
7 |
1 |
|
|
YHS |
HİZMETLİ |
8 |
2 |
|
|
YHS |
HİZMETLİ |
10 |
1 |
|
|
YHS |
HİZMETLİ |
12 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
5295 |
(2) SAYILI LİSTE
KURUMU: SAĞLIK BAKANLIĞI
TEŞKİLATI: TAŞRA
İHDAS EDİLEN KADROLAR
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
UNVANI |
DERECE |
ADET |
|
|
SHS |
UZMAN TABİP (TUTG) |
3 |
600 |
|
|
SHS |
UZMAN TABİP (TUTG) |
4 |
850 |
|
|
SHS |
UZMAN TABİP (TUTG) |
5 |
550 |
|
|
SHS |
DİŞ TABİBİ |
5 |
926 |
|
|
SHS |
ECZACI |
5 |
462 |
|
|
SHS |
DİYETİSYEN |
5 |
1260 |
|
|
SHS |
SOSYAL ÇALIŞMACI |
5 |
350 |
|
|
SHS |
ODYOLOG |
5 |
300 |
|
|
SHS |
FİZYOTERAPİST |
5 |
1344 |
|
|
SHS |
PSİKOLOG |
5 |
748 |
|
|
SHS |
ÇOCUK GELİŞİMCİSİ |
5 |
200 |
|
|
SHS |
SAĞLIK TEKNİKERİ |
9 |
2100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
9690 |
SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METNE EKLİ
LİSTELER
Teklife ekli (1) ve (2)
sayılı listeler Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.