Dönem: 22 Yasama Yılı: 4
TBMM (S. Sayısı: 1190)
İzmir Milletvekili Hakkı Ülkü ve 42 Milletvekilinin;
Büyükşehir Belediyesi Kanununa Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Teklifi ve
İçtüzüğün 37 nci Maddesine Göre
Doğrudan Gündeme Alınma Önergesi (2/691)
Not: Teklif; Başkanlıkça, İçişleri; Sağlık, Aile, Çalışma ve
Sosyal İşler ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale edilmiştir.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
25/01/2006 tarihinde
Başkanlığınıza sunduğum 2/691 esas numaralı “Büyükşehir Belediye Kanununa Bir
Ek Madde Eklenmesi Hakkındaki Kanun Teklifim,” 06/02/2006 tarihinde sevk
edildiği TBMMPlan ve Bütçe Komisyonunda, TBMMİçtüzüğünün 37 nci maddesine göre
45 gün içinde gündeme gelmediği için, söz konusu madde uyarınca teklifimin
doğrudan genel kurul gündemine alınmasını arz ve teklif ederim.
28/4/2006
Hakkı Ülkü
İzmir
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Büyükşehir Belediyesi
Kanununa Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Teklifimiz ve Gerekçesi ilişikte
sunulmuştur.
Gereğini saygılarımla arz
ederiz.
|
Hakkı
Ülkü |
Yakup
Kepenek |
Enver
Öktem |
|
|
|
İzmir |
Ankara |
İzmir |
|
|
Erdal
Karademir |
Abdurrezzak
Erten |
Mehmet
Sevigen |
|
|
İzmir |
İzmir |
İstanbul |
|
|
Bihlun
Tamaylıgil |
Mustafa
Gazalcı |
Mehmet Ali
Arıkan |
|
|
İstanbul |
Denizli |
Eskişehir |
|
|
M. Vedat
Yücesan |
Ali
Cumhur Yaka |
Atilla
Kart |
|
|
Eskişehir |
Muğla |
Konya |
|
|
Uğur
Aksöz |
Yılmaz
Kaya |
Feridun
Baloğlu |
|
|
Adana |
İzmir |
Antalya |
|
|
N. Gaye
Erbatur |
Atila
Emek |
Nail
Kamacı |
|
|
Adana |
Antalya |
Antalya |
|
|
Gürol
Ergin |
Tuncay
Ercenk |
Abdulaziz
Yazar |
|
|
Muğla |
Antalya |
Hatay |
|
|
Ziya
Yergök |
Nurettin
Sözen |
Mehmet
Kartal |
|
|
Adana |
Sivas |
Van |
|
|
Nadir
Saraç |
Mehmet S.
Kesimoğlu |
Mehmet
Boztaş |
|
|
Zonguldak |
Kırklareli |
Aydın |
|
|
Mehmet
Küçükaşık |
Fuat Çay |
M. Mesut
Özakcan |
|
|
Bursa |
Hatay |
Aydın |
|
|
Kazım
Türkmen |
Hasan
Ören |
Bülent
Baratalı |
|
|
Ordu |
Manisa |
İzmir |
|
|
A. Kemal
Deveciler |
Ahmet
Yılmazkaya |
Necati
Uzdil |
|
|
Balıkesir |
Gaziantep |
Osmaniye |
|
|
Canan
Arıtman |
A. Kemal
Kumkumoğlu |
Enis
Tütüncü |
|
|
İzmir |
İstanbul |
Tekirdağ |
|
|
Rasim
Çakır |
Mevlüt
Coşkuner |
Mustafa
Yılmaz |
|
|
Edirne |
Isparta |
Gaziantep |
|
|
|
Muharrem
Kılıç |
|
|
|
|
Malatya |
|
GENEL GEREKÇE
Sağlık Bakanlığına bağlı
hastanelerde ve üniversite hastanelerinde “Döner Sermaye İşletmesi”
kurulabilirken, Büyükşehir Belediye hastanelerinde bu olanak yoktur. Bunun
sonucunda bu hastanelerimizde hekimlerimizin tüm mesailerini kuruma
hasretmeleri ve randıman artışıyla gelir artışı sağlanamamaktadır. Bu da büyük
bir eşitsizliğe sebep olmaktadır. Ülkemizde şu anda Büyükşehir belediyelerine
bağlı iki hastane vardır. Bunlar Ankara Büyükşehir Belediyesi Belediye
Hastanesi ve İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi’dir.
5216 sayılı Büyükşehir
Belediyesi Kanununun 7 nci Maddesinin birinci fıkrasının (v) bendine göre
Büyükşehir belediyelerinin görev ve sorumlulukları içinde;
“Sağlık merkezleri,
hastaneler, gezici sağlık üniteleri ile yetişkinler, yaşlılar, engelliler,
kadınlar, gençler ve çocuklara yönelik her türlü sosyal ve kültürel hizmetleri
yürütmek, geliştirmek ve bu amaçla sosyal tesisler kurmak, meslek ve beceri kazandırma
kursları açmak, işletmek veya işlettirmek, bu hizmetleri yürütürken
üniversiteler, yüksek okullar, meslek liseleri, kamu kuruluşları ve sivil
toplum örgütleri ile işbirliği yapmak” sayılmaktadır. Bu maddeden Büyükşehir
Belediyelerinin görev ve sorumlulukları arasında sağlık merkezleri ve
hastaneler kurup işletmek olduğu anlaşılmaktadır.
“Döner Sermaye İşletmesi”
olmadan bir hastanenin verimli işletilemeyeceği inkar edilemez bir gerçek
olmalı ki Sağlık Bakanlığının tüm hastaneleri 45 yıldır böyle işletilmekte
hatta sağlık ocaklarına kadar yayılmaktadır. Hal böyleyken yerel yönetimlerin
yataklı tedavi hizmetlerine ciddi bir katkısının olabilmesi için, belediye
hastanelerinin mali açıdan belediyeye fazladan yük getirmeden varlıklarını
sürdürebilmeleri için döner sermaye işletmesi olanaklarından faydalanabilmesi
gerekmektedir.
Öte yandan hastanelerin
tamamının gelecekte Büyükşehir Belediyelerine devri söz konusuyken ve bu
hastaneler döner sermaye işletmesine sahipken Büyükşehir belediyelerimize ait
hastanelerde bu eksikliğin giderilmesi ve eşitliğin sağlanması bir zorunluluk
olmaktadır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1- Maddeyle
Büyükşehir Belediyelerine bağlı hastanelerde “Döner Sermaye İşletmesi”
kurulabilmesi sağlanmaktadır. Kurulacak döner sermaye işletmelerinde
uygulanacak yasal çerçeve belirtilmiştir.
Madde 2- Yürütme
maddesidir.
Madde 3- Yürürlük
maddesidir.
İZMİR MİLLETVEKİLİ HAKKI
ÜLKÜ VE 42 MİLLETVEKİLİNİN TEKLİFİ
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ KANUNUNA BİR EK MADDE EKLENMESİ
HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
MADDE 1- 10/7/2004 tarih ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununa
aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
EK MADDE 1- Büyükşehir Belediyelerine ait hastanelerde
“Döner Sermaye İşletmesi” kurulabilir. Verilecek ilk sermayenin miktarı bütçede
gösterilir.
Döner Sermaye
işletmesinin faaliyet alanları, sermaye limitleri, işletme ile ilgili yönetim
işlerinin yürütülmesi esasları ve muhasebe usulleri 209 sayılı “Sağlık ve
Sosyal Yardım Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme
(Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanun”
hükümlerine göre yürütülür.
MADDE 2- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
MADDE 3- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.