Dönem: 22            Yasama Yılı: 4

 

TBMM  (S. Sayısı: 1190)

 

İzmir Milletvekili Hakkı Ülkü ve 42 Milletvekilinin; Büyükşehir Belediyesi Kanununa Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Teklifi ve İçtüzüğün 37 nci Maddesine Göre

Doğrudan Gündeme Alınma Önergesi (2/691)

 

                

Not: Teklif; Başkanlıkça, İçişleri; Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale edilmiştir.

 

                               

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

25/01/2006 tarihinde Başkanlığınıza sunduğum 2/691 esas numaralı “Büyükşehir Belediye Kanununa Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkındaki Kanun Teklifim,” 06/02/2006 tarihinde sevk edildiği TBMMPlan ve Bütçe Komisyonunda, TBMMİçtüzüğünün 37 nci maddesine göre 45 gün içinde gündeme gelmediği için, söz konusu madde uyarınca teklifimin doğrudan genel kurul gündemine alınmasını arz ve teklif ederim.          

                                        28/4/2006

                                     Hakkı Ülkü

                                               İzmir

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Büyükşehir Belediyesi Kanununa Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Teklifimiz ve Gerekçesi ilişikte sunulmuştur.

Gereğini saygılarımla arz ederiz.

 

                       

Hakkı Ülkü

Yakup Kepenek

Enver Öktem

 

 

İzmir

Ankara

İzmir

 

Erdal Karademir

Abdurrezzak Erten

Mehmet Sevigen

 

İzmir

İzmir

İstanbul

 

Bihlun Tamaylıgil

Mustafa Gazalcı

Mehmet Ali Arıkan

 

İstanbul

Denizli

Eskişehir

 

M. Vedat Yücesan

Ali Cumhur Yaka

Atilla Kart

 

Eskişehir

Muğla

Konya

 

Uğur Aksöz

Yılmaz Kaya

Feridun Baloğlu

 

Adana

İzmir

Antalya

 

N. Gaye Erbatur

Atila Emek

Nail Kamacı

 

Adana

Antalya

Antalya

 

Gürol Ergin

Tuncay Ercenk

Abdulaziz Yazar

 

Muğla

Antalya

Hatay

 

Ziya Yergök

Nurettin Sözen

Mehmet Kartal

 

Adana

Sivas

Van

 

Nadir Saraç

Mehmet S. Kesimoğlu

Mehmet Boztaş

 

Zonguldak

Kırklareli

Aydın

 

Mehmet Küçükaşık

Fuat Çay

M. Mesut Özakcan

 

Bursa

Hatay

Aydın

 

Kazım Türkmen

Hasan Ören

Bülent Baratalı

 

Ordu

Manisa

İzmir

 

A. Kemal Deveciler

Ahmet Yılmazkaya

Necati Uzdil

 

Balıkesir

Gaziantep

Osmaniye

 

Canan Arıtman

A. Kemal Kumkumoğlu

Enis Tütüncü

 

İzmir

İstanbul

Tekirdağ

 

Rasim Çakır

Mevlüt Coşkuner

Mustafa Yılmaz

 

Edirne

Isparta

Gaziantep

 

 

Muharrem Kılıç

 

 

 

Malatya

 

 

 

GENEL GEREKÇE

Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerde ve üniversite hastanelerinde “Döner Sermaye İşletmesi” kurulabilirken, Büyükşehir Belediye hastanelerinde bu olanak yoktur. Bunun sonucunda bu hastanelerimizde hekimlerimizin tüm mesailerini kuruma hasretmeleri ve randıman artışıyla gelir artışı sağlanamamaktadır. Bu da büyük bir eşitsizliğe sebep olmaktadır. Ülkemizde şu anda Büyükşehir belediyelerine bağlı iki hastane vardır. Bunlar Ankara Büyükşehir Belediyesi Belediye Hastanesi ve İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi’dir.

5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 7 nci Maddesinin birinci fıkrasının (v) bendine göre Büyükşehir belediyelerinin görev ve sorumlulukları içinde;

“Sağlık merkezleri, hastaneler, gezici sağlık üniteleri ile yetişkinler, yaşlılar, engelliler, kadınlar, gençler ve çocuklara yönelik her türlü sosyal ve kültürel hizmetleri yürütmek, geliştirmek ve bu amaçla sosyal tesisler kurmak, meslek ve beceri kazandırma kursları açmak, işletmek veya işlettirmek, bu hizmetleri yürütürken üniversiteler, yüksek okullar, meslek liseleri, kamu kuruluşları ve sivil toplum örgütleri ile işbirliği yapmak” sayılmaktadır. Bu maddeden Büyükşehir Belediyelerinin görev ve sorumlulukları arasında sağlık merkezleri ve hastaneler kurup işletmek olduğu anlaşılmaktadır.

“Döner Sermaye İşletmesi” olmadan bir hastanenin verimli işletilemeyeceği inkar edilemez bir gerçek olmalı ki Sağlık Bakanlığının tüm hastaneleri 45 yıldır böyle işletilmekte hatta sağlık ocaklarına kadar yayılmaktadır. Hal böyleyken yerel yönetimlerin yataklı tedavi hizmetlerine ciddi bir katkısının olabilmesi için, belediye hastanelerinin mali açıdan belediyeye fazladan yük getirmeden varlıklarını sürdürebilmeleri için döner sermaye işletmesi olanaklarından faydalanabilmesi gerekmektedir.

Öte yandan hastanelerin tamamının gelecekte Büyükşehir Belediyelerine devri söz konusuyken ve bu hastaneler döner sermaye işletmesine sahipken Büyükşehir belediyelerimize ait hastanelerde bu eksikliğin giderilmesi ve eşitliğin sağlanması bir zorunluluk olmaktadır.

 

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1- Maddeyle Büyükşehir Belediyelerine bağlı hastanelerde “Döner Sermaye İşletmesi” kurulabilmesi sağlanmaktadır. Kurulacak döner sermaye işletmelerinde uygulanacak yasal çerçeve belirtilmiştir.

Madde 2- Yürütme maddesidir.

Madde 3- Yürürlük maddesidir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İZMİR MİLLETVEKİLİ HAKKI ÜLKÜ VE 42 MİLLETVEKİLİNİN TEKLİFİ

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ KANUNUNA BİR EK MADDE EKLENMESİ

HAKKINDA KANUN TEKLİFİ

 

MADDE 1- 10/7/2004 tarih ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.

EK MADDE 1- Büyükşehir Belediyelerine ait hastanelerde “Döner Sermaye İşletmesi” kurulabilir. Verilecek ilk sermayenin miktarı bütçede gösterilir.

Döner Sermaye işletmesinin faaliyet alanları, sermaye limitleri, işletme ile ilgili yönetim işlerinin yürütülmesi esasları ve muhasebe usulleri 209 sayılı “Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanun” hükümlerine göre yürütülür.

MADDE 2- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

MADDE 3- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.