Dönem: 22                                                                           Yasama Yılı: 5

 

TBMM                                                              (S. Sayısı: 1272)

 

Düzce Milletvekili Yaşar Yakış ve 3 Milletvekilinin; Avrupa Birliği İşleri Komisyonu Kuruluş Kanunu Teklifi ve Anayasa Komisyonu Raporu (2/811)

 

                                 

Not: Teklif; Başkanlıkça Avrupa Birliği Uyum, Plan ve Bütçe ile Anayasa komisyonlarına havale edilmiştir.

 

TÜR­KİYE BÜYÜK MİL­LET MEC­LİSİ BAŞ­KAN­LIĞINA

Tür­kiye Büyük Mil­let Mec­lisinde Avrupa Birliği İşleri Komisyonu kurulmasına dair kanun teklifi ve gerekçesi ektedir.

Gereğini saygılarımızla arz ederiz.

 

Yaşar Yakış

Faruk Çelik

Ali Rıza Alaboyun

Öner Gülyeşil

 

Düzce

Bursa

Aksaray

Siirt

 

TÜR­KİYE BÜYÜK MİL­LET MEC­LİSİ BAŞ­KAN­LIĞINA

2/811 Esas Numaralı Türkiye Büyük Millet Meclisinde Avrupa Birliği İşleri Komisyonu kurulması hakkındaki kanun teklifine imza atmak istiyorum.

Gereğini saygılarımla arz ederim.                                                            1/6/2006

                                                                                                          Musa Sıvacıoğlu

                                                                                                              Kastamonu

 

GENEL GEREKÇE

"Avrupa Birliğine ilişkin gelişmeleri takip etmek ve TBMM'ye sunulmuş olan kanun tasarı ve tekliflerinin AB mevzuatına uygunluğunu incelemek" üzere, 4847 sayılı ve 15/04/2003 tarihli Kanunla, Avrupa Birliği Uyum Komisyonu kurulmuştur. Söz konusu Kanunun 3(a) maddesine göre, Komisyonun görevi, "Başkanlığın talebi üzerine ya da istenildiğinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan kanun tasarı ve teklifleri ile kanun hükmünde kararnamelerin Avrupa Birliği Mevzuatına uygunluğunu inceleyerek ihtisas komisyonlarına görüş sunmak"tır.

Burada üzerinde durulması gereken üç husus vardır:

a) Birincisi, Komisyonun işlevlerinden birinin, ihtisas komisyonlarına "görüş sunmak" olarak belirlenmiş olmasıdır. Bu ifade tarzı, AB Komisyonunun işlevini, bir Alt-Komisyonun rutin işlevlerinden daha sınırlı hale getirerek, "görüş sunmaya" indirgemiştir. İlgili ihtisas komisyonunun, AB Uyum Komisyonu tarafından verilecek "görüş"ü benimseme zorunluluğu yoktur. İhtisas komisyonu, ancak, söz konusu "görüş"ü uygun görürse, nazarı itibara alacaktır. Başka bir deyişle, örneğin, bir uyum kanununun AB müktesebatına uyumlu olup olmadığını, AB Uyum Komisyonu değil, asıl işlevi konunun uyum dışındaki yönlerini incelemek olan bir ihtisas komisyonu belirlemiş olacaktır. Bunun, isabetli bir yöntem olduğunu savunmak zordur.

b) İkincisi, metindeki "Başkanlığın talebi üzerine veya istenildiğinde... görüş sunmaktır" ifadesi, görüş talebinin esas komisyondan da, tali komisyondan da gelebileceğini göstermektedir. Bu durumda AB Komisyonu, gerektiğinde tali komisyonun da altında faaliyet gösterecek bir komisyon konumuna itilmiş olmaktadır.

c) Üçüncü olarak, komisyonun, komisyona havale edilen tasarı veya teklifler, Komisyonunun kuruluşundan bu yana son derece sınırlı kalmıştır. Türkiye'nin AB ile müzakere sürecine başlamış olması tüm kanunların parlamentodan AB mevzuatına uyumlu çıkmasını elzem kılmaktadır. Bu itibarla kanunların Komisyonun önüne gelmesinde özel kurallar belirlenmesi gerekmektedir.

Adları her ülkede aynı olmamakla birlikte AB'ye aday ve üye ülkelerin her birinde, AB ile ilişkilerden sorumlu bir Komisyon vardır. Öteki ülkelerdeki uygulama incelendiğinde görülmektedir ki, hiçbirindeki AB Komisyonu, Türkiye'deki kadar zayıf yetkilerle donatılmış değildir.

AB Üyesi ve aday ülkelerde AB Komisyonları bu kadar güçlü iken, Türkiye'deki AB Uyum Komisyonunun neden bu kadar güçsüz bırakıldığını izah etmek için, o ülkelerin sistemlerinin bizimkinden farklı olduğu ve parlamentolarının çalışma yöntemlerinin bizimkine benzemediği gibi çeşitli gerekçeler ileri sürülebilir. Ancak bir yandan AB ile ilişkilerimize önem verdiğimizi söylerken, öte yandan bu tür gerekçelerle kendimizi haklı göstermeye çalışamayız. Ülkemizin AB'ye yönelişinin de ciddi olduğu düşünülerek Parlamentomuzun çalışma yöntemlerini de değiştirmek ve AB ülkelerindekiyle uyumlu hale getirmek de dahil olmak üzere her türlü önlemi almak yine Türkiye'ye düşmektedir.

AB ile müzakere sürecinde Türkiye Büyük Millet Meclisine gelen kanunların AB mevzuatına uyumlu olup olmadığı konusunda ciddi çalışma yapılmaması halinde, bu durumun müzakere sürecini olumsuz etkileyebilecek gelişmelere de neden olabileceği izahtan varestedir.

Öte yandan, kısa adıyla COSAC (Conference of des Organes Specialises dans les Affaires    Communautaires - Avrupa Birliği İşlerinde Uzmanlaşmış Organlar Konferansı) olarak anılan Konferans, üye ülkelerdeki AB Komisyonlarına ilişkin çeşitli kurallar geliştirmiştir. Bu kurallara bakıldığında, bu tür komisyonların, AB ile ilgili her konuda üçlü bir işleve sahip oldukları ve yasama ile yürütme arasında köprü görevi üstlendikleri görülmektedir. Söz konusu kurallara göre AB Komisyonları;

- Hükümetten bilgi almakta ve bu bilgileri parlamentonun yetkili organlarına taşımakta;

- Parlamento tarafından belirlenen ilkeleri yürütme organına bildirerek yürütmeyi etkilemekte, yönlendirmekte ve denetlemekte;

- Ülke mevzuatının AB müktesebatına uyumlaştırılması için çalışmalar yapmakta ve parlamento bünyesindeki diğer komisyonlar arasında koordinasyonu sağlamaktadırlar.

Türkiye, öteki ülkelerin özenle uyduğu bu kurala da uymamış olmaktadır. AB uyum sürecinin hızlandırılması ve sorunsuz biçimde yürütülebilmesi için, Türkiye'deki AB Uyum Komisyonunun da, AB'ye üye ve aday ülkelerdekine benzer biçimde düzenlenmesi gerekir.

 

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1- Teklifin "amaç" başlıklı 1 inci maddesiyle, Avrupa Birliği İşleri Komisyonunun kuruluş, görev, yetki,        çalışma usul ve esasları düzenlenmektedir. Ayrıca Avrupa Birliği ile ilgili gelişmeleri izleyecek ve Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulmuş olan kanun tasarı ve teklifleri ile kanun hükmünde kararnameleri Avrupa Birliği Müktesebatına uyumu açısından inceleyecek olan Avrupa Birliği İşleri Komisyonuna, esas komisyon olma imkânı da getirilmektedir.

Madde 2- Teklifin 2 nci maddesiyle Komisyonun; kuruluşu düzenlenmiş, siyasî parti grupları ile bağımsızların komisyonda nasıl temsil edilecekleri tanımlanmış ve AB İşleri Komisyonu üyelerinin aynı zamanda Karma Parlamento Komisyonu üyeleri olmaları imkânı tanınarak Karma Parlamento Komisyonunun da görevlerini yürüteceği hükme bağlanmıştır.

Madde 3- Teklifin 3 üncü maddesiyle, Avrupa Birliği İşleri Komisyonunun görevleri düzenlenmektedir.

Madde 4- Teklifin 4 üncü maddesiyle, Avrupa Birliği İşleri Komisyonunun yetkileri düzenlenmektedir.

Madde 5- Teklifin 5 inci maddesiyle, Avrupa Birliği Müktesebatına uyumunu sağlamak amacıyla Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulmuş olan kanun tasarı ve teklifleri ile kanun hükmünde kararnamelerin, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığınca Avrupa Birliği İşleri Komisyonuna havale edileceği hükme bağlanmıştır. Madde ile, kanun tasarı, teklif ile kanun hükmünde kararnamelerin diğer ihtisas komisyonlarının incelemesine tâbi tutulduktan sonra Komisyona gelmesi de amaçlanmaktadır. Bu yapılmadığı takdirde, diğer ihtisas komisyonların yaptığı değişikliklerin, kanun tasarı ve teklif ile kanun hükmünde kararnameleri, AB Müktesebatı'na uyumsuz hale getirip getirmediği incelenemeyecek ve sonucunda tekrardan yeni bir yasa değişikliğine ihtiyaç olabilecektir.

Madde 6- Teklifin 6 ncı maddesiyle, Avrupa Birliği İşleri Komisyonunun toplantı ve karar yeter sayısı düzenlenmektedir.

Madde 7- Teklifin 7 nci maddesiyle, Avrupa Birliği İşleri Komisyonunun çalışmalarıyla ilgili yurt içi ve yurt dışı görevlendirmelere ait giderlerin nasıl karşılanacağı düzenlenmektedir.

Madde 8- Teklifin 8 inci maddesiyle, Avrupa Birliği İşleri Komisyonunun çalışmalarında bu kanunda açıklık olmayan hallerde Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğü hükümlerinin uygulanacağı hükme bağlanmıştır.

Madde 9- Teklifin 9 uncu maddesiyle, Komisyona sekreterya desteği vererek idarî işlerin daha etkin bir biçimde yürütülmesini sağlamak amacıyla Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreterliği Genel Sekreter Yasama Hizmetleri Yardımcısına bağlı bir Avrupa Birliği İşleri Müdürlüğü kurulmuş, müdürlükte görevlendirilecek müdür, müdür yardımcısı, uzman ve uzman yardımcılarının işe alım koşulları sayılmış ve Avrupa Birliği İşleri Müdürlüğünün kurulması sebebiyle Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreterliği Teşkilat Kanununda gerekli değişikliğin yapılması amaçlanmıştır.

Madde 10- Teklifin 10 uncu maddesiyle, Avrupa Birliği İşleri Komisyonu Kanununun yürür-lüğe girmesiyle, 15/4/2003 tarihli ve 4847 sayılı Avrupa Birliği Uyum Komisyonu Kanununun yürürlükten kaldırılacağı hükme bağlanmıştır.

Geçici Madde 1- Teklifin geçici 1 inci maddesiyle, AB İşleri Komisyonu Kanunu'nun yürürlülüğe girdiği tarihte, AB Uyum Komisyonunun mevcut üyeleri ile başkan, başkan vekilleri, sözcü ve kâtibi, herhangi bir seçime gerek olmaksızın bu kanunla kurulan Avrupa Birliği İşleri Komisyonunun üyesi, başkanı, başkan vekilleri, sözcü ve kâtibi olacakları hükme bağlanmıştır.

Geçici Madde 2- Teklifin geçici 2 nci maddesiyle, Karma Parlamento Komisyonu, görevlerini, mevcut başkanı, başkan vekilleri ile 22 nci yasama döneminin sonuna kadar bu Kanunla seçilmiş üyeleriyle yürüteceği hükme bağlanmıştır.

Madde 11- Yürürlük maddesidir.

Madde 12- Yürütme maddesidir.

Anayasa Komis­yonu Raporu

                Tür­kiye Büyük Mil­let Mec­lisi

                      Anayasa Komis­yonu                                                                   15/11/2006

                          Esas No.: 2/811

                            Karar No.: 4

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlığınızca  1/6/2006 tarihinde Tali olarak Avrupa Birliği Uyum, Plan ve Bütçe;  Esas  olarak  Anayasa Komisyonuna havale edilen “Düzce Milletvekili Yaşar Yakış ve 4 Milletvekilinin; Avrupa Birliği İşleri Komisyonu Kuruluş Kanunu Teklifi (2/811)”, Komisyonumuzun 8/6/2006 ve 15/11/2006 tarihli toplantılarında görüşülmüştür.

Teklif; Avrupa Birliği ile ilgili gelişmeleri izlemek, Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulmuş olan kanun tasarı ve teklifleri ile kanun hükmünde kararnameleri Avrupa Birliği Müktesebatına uyumu açısından incelemek üzere Avrupa Birliği İşleri Komisyonu kurulmasını öngörmekte; komisyonun görev, yetki, çalışma usul ve esaslarını düzenlemekte, Avrupa Birliği Uyum Komisyonu Kanununu yürürlükten kaldırmaktadır.

Komisyon Başkanı Prof. Dr. Burhan Kuzu Türkiye Büyük Millet Meclisinde 2003 yılında Avrupa Birliği Komisyonu kurulduğunu, yeni bir Komisyon kurmak yerine mevcut Komisyonun adı ve yetkilerinde düzenleme yapılmasının daha uygun olacağını, böylelikle bu Komisyonun geçmişinin korunması gerektiğini belirtmiştir. Ayrıca  Teklifle öngörülen Komisyonun, gerektiğinde esas Komisyon olarak görev yapmasının doğru olacağını; ancak, tali olarak görüş bildirdiği hallerde bu görüşe uyma mecburiyetinin doğru olmayacağını söylemiştir.

Komisyonumuzun 8/6/2006 tarihli toplantısında Teklif sahiplerinden Aksaray Milletvekili Ali Rıza Alaboyun sunuş konuşmasında; Avrupa Birliğinin Türkiye için iktidarı ve muhalefetiyle bir hedef olduğunu belirterek Avrupa Birliği Uyum Komisyonu’nun danışma organı gibi kurulması nedeniyle kendisine havale edilen işlerle ilgili olarak esas olarak görüş bildiremediğini, oluşumu nedeniyle karar alma sürecinin tıkandığını, danışman kadrosunun yetersiz olduğunu, uluslararası  toplantılarda Komisyonun yeterince çalışmadığını ve görevini etkin yapamadığı eleştirileri ile karşılaştığını ifade etmiştir.

Daha sonra Teklif üzerinde söz alan  üyelerimiz şu görüşleri ifade etmişlerdir;

- Teklif yazım bakımından kanun yapma tekniğine uygun yazılmamıştır. Anayasa, genel hukuk prensipleri ve pratikle bağdaşmayan hükümler içermektedir.

- Özellikle 5 inci maddesinde aleni bir Anayasa ihlali, diğer ihtisas komisyonları üzerinde bir yetki gaspı söz konusudur.

- Teklifle oluşturulması istenen müdürlüğe ne kadar ihtiyaç olduğu tartışılmalıdır. Avrupa Birliği Genel Sekreterliği, bu işlevi yürütme bünyesinde yerine getirmektedir. Türkiye Büyük Millet Meclisi içinde hiçbir ihtisas Komisyonu bünyesinde müdürlük söz konusu değildir.

- Öncelikle Avrupa Birliği İşleri Bakanlığı kurulmalıdır. Meclis bünyesinde adeta bakanlık kurulması doğru değildir.

- Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne tam üye olması halinde Komisyonun yetkileri artırılmalıdır. Bu halde Meclisin denetim fonksiyonu artacaktır.

- Karma Parlamento Komisyonunu kaldırmak doğru değildir. Zira, 1963 Ankara Andlaşmasına dayanmakta; 1965’ten beri mevcut bulunmaktadır. Ayrı bir Tüzüğü bulunmaktadır ve bu Tüzük Avrupa Parlamentosundan geçmiştir.

Yapılan bu görüşmelerden sonra Teklifin bir alt komisyonda değerlendirilmesi Komisyonumuzca kabul edilmiştir.

15/11/2006 tarihli toplantımızda Komisyonumuz Alt Komisyon Raporunu görüşmüştür.

Toplantımıza Avrupa Birliği Uyum Komisyonu Başkanı Yaşar Yakış, Türkiye Büyük Millet Meclisini temsilen Genel Sekreter Yardımcısı Hacı Hasan Sönmez ile Dışişleri ve Adalet Bakanlığı yetkilileri katılmışlardır.

Teklif sahipleri adına Düzce Milletvekili Yaşar Yakış, Alt Komisyon Metninin Avrupa Birliği İşleri Komisyonunun problemlerini çözen düzenlemeler getirdiğini ifade etmiştir. Avrupa Birliği İşleri Komisyonunun Avrupa Birliği müktesebatına uyumu tespit eden bir çalışma yapacağını, görüşmelerde başlıkların açılması ve sonuçlandırılması ile ilgili  bu işlevin son derece önemli olduğunu belirtmiştir. Komisyonun etkili ve süratli  çalışması Avrupa Birliğine tam üyelik yolunda ülkemize zaman kazandıracaktır.

Alt Komisyon Başkanı Samsun Milletvekili Suat Kılıç; Alt Komisyon metniyle 4847 Sayılı Kanunla kurulan Avrupa Birliği Uyum Komisyonunun devamının sağlandığını ancak adının bundan sonra “Avrupa Birliği İşleri Komisyonu”  olacağını, Komisyonun tali olarak görüş bildirdiği durumlarda açıkça Avrupa Birliği Müktesebatına aykırılık tespit etmesi durumunda esas komisyonun bu görüşü öncelikle dikkate almasının öngörüldüğünü, komisyonun etkili bir şekilde çalışmasını sağlamak amacıyla yeteri kadar personel tahsisine imkân sağlandığını ifade etmiştir.

Alt Komisyon metninin tümü üzerindeki görüşmelerde  üyelerimiz şu görüşleri belirtmişlerdir;

- Alt Komisyon metni; Avrupa Birliği Uyum Komisyonunun  adı değiştirilerek de  olsa devamının sağlanması, gerektiğinde esas komisyon olarak görev yapmasının öngörülmesi, yeteri kadar eleman temininin mümkün olması nedeniyle olumlu bir noktaya gelmiştir. Teklifle ilgili eleştirilerin tamamı giderilmiştir.

- Türkiye-Avrupa Birliği Karma Parlamento Komisyonu ile Avrupa Birliği İşleri Komisyonu aynı alanda iki farklı komisyon görüntüsü çizmektedir. Bu konu açıklığa kavuşturulmalıdır. Her iki Komisyonun ilişkileri organik hale getirilmemelidir. İşlevleri ve kuruluşu farklıdır.

- Danışma Kurulu kararıyla Avrupa Birliği İşleri Komisyonunun üye sayısının artırılması değerlendirilmelidir.

- Komisyonlar ile Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı arasında yetki ihtilafına yol açacak düzenlemelerden kaçınmak gerekir.

Alt Komisyon metninin tümü üzerindeki görüşmelerden sonra, oy birliği ile Avrupa Birliği Uyum Komisyonunun yeni bir kod kanunla düzenlenmesi yerine, mevcut Kanunun günün koşullarına göre değiştirilmesi kabul edilmiş ve maddelere geçilmiştir.

Alt Komisyon metninin 1 inci maddesi “Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulmuş olan” ibaresi, “Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığınca Komisyona havale edilen” şeklinde değiştirilerek Komisyonumuzca kabul edilmiştir. Komisyonun, ancak havale edilen işlerle ilgili olarak inceleme yetkisi açıklığa kavuşturulmuştur.

Alt Komisyon metninin 2 nci, 4 üncü ve 5 inci maddeleri  aynen, 3 üncü maddesi birinci maddeye paralel olarak yapılan ibare değişikliği ile Komisyonumuzca oy birliği ile kabul edilmiştir.

Alt Komisyon metninin 6 ncı maddesi ise Komisyonumuzca kabul edilmemiş, mevcut durumun korunmasının uygun olacağı değerlendirilmiştir. Buna göre karar yeter sayısı üye tamsayısının dörtte birinin bir fazlasından az olamayacaktır.

Alt Komisyon metninin 7 nci maddesi 6 ncı madde olarak görüşülmüş ve maddeye kenar başlık  “Komisyonda çalışacak personelde aranacak nitelikler” olarak  belirlenmiştir. Madde Komisyonumuzca oy çokluğu ile kabul edilmiştir.

Alt Komisyon metninin yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 8 ve 9 uncu maddeleri 7 ve 8 inci maddeler olarak görüşülmüş, 7 nci madde aynen, yürütmeyi düzenleyen 8 inci madde “Bu Kanun hükümlerini Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı ile Bakanlar Kurulu yürütür.” şeklinde değiştirilerek Komisyonumuzca kabul edilmiştir.

Alt Komisyon metninin tümü oya sunulmuş ve Komisyonumuzca kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile sunulur.

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Burhan Kuzu

Semiha Öyüş

Mehmet Ali Bulut

 

İstanbul

Aydın

Kahramanmaraş

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Ayhan Sefer Üstün

Uğur Aksöz

İbrahim Hakkı Aşkar

 

Sakarya

Adana

Afyonkarahisar

 

 

(Muhalifim)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Ersönmez Yarbay

Tuncay Ercenk

Edip Safder Gaydalı

 

Ankara

Antalya

Bitlis

 

 

(Muhalifim)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Salih Erdoğan

Metin Kaşıkoğlu

Güldal Akşit

 

Denizli

Düzce

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Zekeriya Akçam

Yılmaz Kaya

Mevlüt Akgün

 

İzmir

İzmir

Karaman

 

 

(Muhalifim)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Atilla Kart

Kerim Özkul

Suat Kılıç

 

Konya

Konya

Samsun

 

(Muhalifim)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Kurt

İlyas Sezai Önder

Ömer Kulaksız

 

Samsun

Samsun

Sivas

 

 

(Muhalifim)

 

                       

MU­HA­LE­FET ŞER­Hİ

 

TBMM bir bü­tün­dür ve TBMM Baş­ka­nı­nın yö­ne­ti­min­de gö­rev ya­par, 7 nci mad­de­de ise, Ko­mis­yo­na san­ki ko­mis­yo­nun ay­rı bir kim­li­ği ve hük­mi şah­si­ye­ti var­mış gi­bi, uz­man, uz­man yar­dım­cı­sı, me­mur ve sek­re­ter al­ma­sı­na ola­nak ya­ra­tıl­mış­tır. Üs­te­lik “ye­te­ri ka­dar” ke­li­me­si ile ucu açık ve ge­niş bir yet­ki ve­ril­miş­tir.

Oy­sa bu ko­mis­yon da, di­ğer ko­mis­yon­lar gi­bi her ku­rum­dan uz­man is­te­ye­bi­lir; TBMM per­so­ne­lin­den is­ti­fa­de ede­bi­lir; Av­ru­pa Bir­li­ği Ge­nel Sek­re­ter­li­ği­nin des­te­ği­ni ala­bi­lir. San­ki TBMM için­de ay­rı bir ku­ru­luş gi­bi bu ko­mis­yo­na “ye­te­ri ka­dar” per­so­nel al­ma yet­ki­si ve­ril­me­si di­ğer ko­mis­yon­lar­dan fark­lı­lık ya­rat­ma­sı ve yü­rüt­me or­ga­nı çağ­rış­ma­sı yap­ma­sı ba­kı­mın­dan uy­gun bir dü­zen­le­me de­ğil­dir. Bu mad­de­ye bu se­bep­le mu­ha­li­fiz.

 

                         

 

Uğur Ak­söz

Atil­la Kart

Tun­cay Er­cenk

 

Adana

Kon­ya

An­tal­ya

 

Yıl­maz Ka­ya

İl­yas Se­zai Ön­der

 

 

İz­mir

Sam­sun

 

 

 

DÜZ­CE MİL­LET­VE­Kİ­Lİ YA­ŞAR YA­KIŞ VE 3 MİL­LET­VE­Kİ­Lİ­NİN TEK­Lİ­Fİ

 

AV­RU­PA BİR­Lİ­Ğİ İŞ­LE­Rİ KO­MİS­YO­NU KU­RU­LUŞ KA­NU­NU TEK­Lİ­Fİ

 

Amaç

MAD­DE 1- (1) Bu Ka­nu­nun ama­cı; Av­ru­pa Bir­li­ği ile il­gi­li ge­liş­me­le­ri iz­le­mek, Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si­ne su­nul­muş olan ka­nun ta­sa­rı ve tek­lif­le­ri ile ka­nun hük­mün­de ka­rar­na­me­le­ri Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı­na uyu­mu açı­sın­dan in­ce­le­mek üze­re ku­ru­lan Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu­nun ku­ru­luş, gö­rev, yet­ki, ça­lış­ma usul ve esas­la­rı­nı dü­zen­le­mek­tir.

Ko­mis­yo­nun ku­ru­lu­şu

MAD­DE 2- (1) Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu­nun üye sa­yı­sı Da­nış­ma Ku­ru­lu­nun tek­li­fi üze­ri­ne Ge­nel Ku­rul­ca be­lir­le­nir. Si­ya­si par­ti grup­la­rı ile ba­ğım­sız­lar Mec­lis­te­ki sa­yı­la­rı­nın üye tam­sa­yı­sı­na nis­pet edil­me­si ile bu­lu­na­cak yüz­de ora­nı­na uy­gun ola­rak tem­sil edi­lir­ler.

(2) Ko­mis­yon üye­li­ği için bir ya­sa­ma dö­ne­min­de iki se­çim ya­pı­lır. İlk se­çi­len­le­rin gö­rev sü­re­si iki ya­sa­ma yı­lı olup, ikin­ci dev­re için se­çi­len­le­rin gö­rev sü­re­si ye­ni­le­ri se­çi­lin­ce­ye ka­dar de­vam eder.

(3) Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu, Kar­ma Par­la­men­to Ko­mis­yo­nu'nun gö­re­vi­ni de yü­rü­tür ve üye­le­ri ay­nı za­man­da Kar­ma Par­la­men­to Ko­mis­yo­nu üye­le­ri­dir.

(4) Ko­mis­yon, si­ya­si par­ti grup­la­rı­nın yüz­de oran­la­rı­na gö­re bir baş­kan, iki baş­kan ve­ki­li, bir söz­cü ve bir ka­tip se­çer. Bu se­çim, üye tam­sa­yı­sı­nın salt ço­ğun­lu­ğuy­la top­la­nan Ko­mis­yo­nun, top­lan­tı­ya ka­tı­lan­la­rı­nın salt ço­ğun­lu­ğu­nun giz­li oyuy­la ya­pı­lır.

(5) Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu üye­le­ri be­lir­le­nir­ken Av­ru­pa Bir­li­ği res­mi dil­le­rin­den bi­ri­ni ve­ya bir­ka­çı­nı bi­len mil­let­ve­kil­le­ri­ne ön­ce­lik ta­nı­nır.

Ko­mis­yo­nun gö­rev­le­ri

MAD­DE 3- (1) Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu­nun gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­kan­lı­ğı­na su­nul­muş olan ka­nun ta­sa­rı ve tek­lif­le­ri ile ka­nun hük­mün­de ka­rar­na­me­le­rin Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı­na uy­gun­lu­ğu­nu in­ce­le­mek,

b) Hü­kü­me­tin Av­ru­pa Bir­li­ği üye­lik sü­re­ci ile il­gi­li fa­ali­yet­le­ri hak­kın­da bil­gi edin­mek ama­cıy­la ge­rek­ti­ğin­de, il­gi­li ba­kan ve­ya ba­kan­lık tem­sil­ci­le­ri ile bir­lik­te top­lan­tı­lar dü­zen­le­mek,

c) Av­ru­pa Bir­li­ğin­de­ki ge­liş­me­le­ri iz­le­mek, gö­rü­şe­rek de­ğer­len­dir­mek ve ge­rek­ti­ğin­de yurt dı­şın­da in­ce­le­me­ler­de bu­lun­mak, fa­ali­yet­le­ri hak­kın­da, de­ğer­len­dir­me ra­por­la­rı ha­zır­la­mak ve ge­liş­me­ler ko­nu­sun­da Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si­ni bil­gi­len­dir­mek,

ç) Yü­rür­lük­te­ki mev­zu­at ile Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı ara­sın­da­ki uyu­mu araş­tır­mak ve hü­kü­me­te öne­ri­de bu­lun­mak,

d) Av­ru­pa Bir­li­ği ku­rum­la­rı ile di­ğer üye ve aday ül­ke par­la­men­to­la­rı ve il­gi­li ko­mis­yon­lar­la iliş­ki­le­ri yü­rüt­mek,

e ) Av­ru­pa Bir­li­ği ile il­gi­li ko­nu­lar­da Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si­nin ça­lış­ma­la­rı­na iliş­kin ge­rek­li bil­gi ve bel­ge­le­ri te­min et­mek,

f) Ka­mu­oyu­nu bil­gi­len­di­ri­ci ça­lış­ma­lar ve et­kin­lik­ler yap­mak.

Ko­mis­yo­nun yet­ki­le­ri

MAD­DE 4- (1) Ko­mis­yon, gö­rev­le­ri ile il­gi­li ola­rak, mer­ke­zi yö­ne­tim­den, ma­hal­li ida­re­ler­den, üni­ver­si­te­ler­den ve di­ğer ka­mu ku­rum ve ku­ru­luş­la­rı ile özel ku­ru­luş­lar­dan bil­gi ve bel­ge is­te­mek ve il­gi­li­le­ri­ni ça­ğı­rıp din­le­mek yet­ki­si­ne sa­hip­tir.

(2) Ko­mis­yon ge­rek­li gör­dü­ğün­de uy­gun bu­la­ca­ğı uz­man­la­rın bil­gi­le­ri­ne baş­vu­ra­bi­lir. An­ka­ra dı­şın­da ve yurt dı­şın­da da ça­lı­şa­bi­lir.

Ko­mis­yo­na ha­va­le

MAD­DE 5- (1) Doğ­ru­dan Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı ile uyum sağ­la­mak ama­cıy­la Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­kan­lı­ğı­na su­nul­muş olan ka­nun ta­sa­rı ve tek­lif­le­ri ile ka­nun hük­mün­de ka­rar­na­me­ler, Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­kan­lı­ğı ta­ra­fın­dan Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu­na ha­va­le edi­lir.

(2) Ko­mis­yo­nun, ta­li ko­mis­yon ola­rak gö­rüş bil­dir­di­ği ko­nu­lar­da, Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı­na açık­ça ay­kı­rı­lık ol­du­ğu­nu bil­dir­me­si ha­lin­de, esas ko­mis­yon bu gö­rü­şe uyar.

(3) Ko­mis­yon, ka­nun ta­sa­rı ve tek­lif­le­ri ile ka­nun hük­mün­de ka­rar­na­me­le­ri sa­de­ce Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı­na uyum yö­nün­den in­ce­ler.

Ka­rar ye­ter sa­yı­sı

MAD­DE 6- (1) Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu üye tam­sa­yı­sı­nın en az üç­te bi­ri ile top­la­nır ve top­lan­tı­ya ka­tı­lan­la­rın salt ço­ğun­lu­ğu ile ka­rar ve­rir.

Gö­rev yol­luk­la­rı

MAD­DE 7- (1) Ko­mis­yon ça­lış­ma­la­rı ile il­gi­li ola­rak, yurt içi ve yurt dı­şı gö­rev­len­dir­me­le­re ait gi­der­ler, Ko­mis­yon Baş­ka­nı­nın tek­li­fi ve Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­ka­nı­nın ona­yı ile 10/2/1954 ta­rih ve 6245 sa­yı­lı Har­cı­rah Ka­nu­nu hü­küm­le­ri­ne gö­re Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Büt­çe­sin­den kar­şı­la­nır.

Uy­gu­la­na­cak iç­tü­zük

MAD­DE 8 - (1) Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu ça­lış­ma­la­rın­da, bu ka­nun­da açık­lık ol­ma­yan hal­ler­de Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si İç­tü­zü­ğü hü­küm­le­ri uy­gu­la­nır.

Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Mü­dür­lü­ğü

MAD­DE 9- (1) Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Ge­nel Sek­re­ter­li­ği­ne bağ­lı bir Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Mü­dür­lü­ğü ku­rul­muş ve 13/10/1983 ta­rih ve 2919 sa­yı­lı Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Ge­nel Sek­re­ter­li­ği Teş­ki­lat Ka­nu­nu­nun 2 nci mad­de­si­nin üçün­cü fık­ra­sı­nın (A) ben­di­nin (1) nu­ma­ra­lı alt ben­di­ne "(c) Büt­çe Mü­dür­lü­ğü" iba­re­sin­den son­ra gel­mek üze­re "(ç) Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Mü­dür­lü­ğü" iba­re­si ek­len­miş­tir.

(2) Mü­dür­lük­te gö­rev­len­di­ri­le­cek mü­dür, mü­dür yar­dım­cı­sı, uz­man ve uz­man yar­dım­cı­la­rı­nın, Ka­mu Per­so­ne­li İn­gi­liz­ce Ya­ban­cı Dil Bil­gi­si Se­vi­ye Tes­pit Sı­na­vın­dan (A) dü­ze­yin­de pu­an ve­ya ulus­la­ra­ra­sı ka­bul gör­müş ya­ban­cı dil se­vi­ye tes­pit sı­nav­la­rın­dan bu pu­ana denk pu­an al­mış ol­ma­la­rı ko­şu­lu ara­nır. Ay­rı­ca Av­ru­pa Bir­li­ği res­mi dil­le­rin­den bir ve­ya bir­ka­çı­nı bil­me­le­ri ter­cih ne­de­ni­dir. Mü­dür­lük­te, tek­nik ve ida­ri des­tek sağ­la­yan ye­te­ri ka­dar me­mur ve sek­re­ter is­tih­dam edi­lir.

(3) Mü­dür­lü­ğün gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Ko­mis­yo­na her tür­lü ida­ri des­te­ği sağ­la­mak,

b) Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­kan­lı­ğı 'nca Ko­mis­yo­na ha­va­le edi­len ka­nun ta­sa­rı ve tek­lif­le­ri ile ka­nun hük­mün­de ka­rar­na­me­le­ri in­ce­le­mek ve Ko­mis­yo­na ra­por et­mek,

c) Ko­mis­yo­nun Ge­nel Ku­ru­la su­na­ca­ğı ra­por­la­rın tas­lak­la­rı­nı ha­zır­la­mak,

ç) Av­ru­pa Bir­li­ği ku­rum­la­rıy­la ida­ri dü­zey­de­ki te­mas­la­rı yü­rüt­mek,

d) Av­ru­pa Bir­li­ği ve Aday Ül­ke­ler Par­la­men­to­la­rı ara­sın­da Av­ru­pa Bir­li­ği ko­nu­la­rın­da bil­gi pay­la­şı­mıy­la il­gi­li her tür­lü ça­lış­ma­da bu­lun­mak,

e) Ko­mis­yon üye­le­ri­nin yurt dı­şı se­ya­hat­le­rin­de des­tek hiz­met­le­ri­ni ifa et­mek.

f) Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­sin­de­ki di­ğer bi­rim­le­rin Av­ru­pa Bir­li­ği ile il­gi­li fa­ali­yet­ler­inde ko­or­di­nas­yon sağ­la­mak.

(4) Bu mad­de­ye is­ti­na­den, 18/10/1983 ta­rih ve 2919 sa­yı­lı Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Ge­nel Sek­re­ter­li­ği Teş­ki­lat Ka­nu­nu­nun kad­ro cet­vel­le­ri­ne, ek­li (1) sa­yı­lı cet­vel­de sı­nıf, un­van, de­re­ce ve sa­yı­sı gös­te­ri­len kad­ro­lar ek­len­miş­tir.

Yü­rür­lük­ten kal­dı­rı­lan hü­küm­ler

MAD­DE 10- (1) 15/4/2003 ta­rih­li ve 4847 sa­yı­lı Av­ru­pa Bir­li­ği Uyum Ko­mis­yo­nu Ka­nu­nu yü­rür­lük­ten kal­dı­rıl­mış­tır.

GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Ka­nu­nun yü­rür­lü­ğe gir­di­ği ta­rih­te 4847 sa­yı­lı Ka­nun­la ku­ru­lan, Av­ru­pa Bir­li­ği Uyum Ko­mis­yo­nu­nun mev­cut üye­le­ri ile baş­kan, baş­kan ve­kil­le­ri, söz­cü ve ka­ti­bi, her­han­gi bir se­çi­me ge­rek ol­mak­sı­zın bu Ka­nun­la ku­ru­lan Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu­nun üye­si, baş­ka­nı, baş­kan ve­kil­le­ri, söz­cü ve ka­ti­bi olur­lar.

GEÇİCİ MADDE 2- (1) 22 nci ya­sa­ma dö­ne­mi­nin so­nu­na ka­dar Kar­ma Par­la­men­to Ko­mis­yo­nu, gö­rev­le­ri­ni, mev­cut baş­ka­nı, baş­kan ve­kil­le­ri ve iş­bu ka­nun­la se­çil­miş üye­le­riy­le yü­rü­tür.

Yü­rür­lük

MAD­DE 11- (1) Bu Ka­nun ya­yı­mı ta­ri­hin­de yü­rür­lü­ğe gi­rer.

Yü­rüt­me

MAD­DE 12- (1) Bu Ka­nun hü­küm­le­ri­ni Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­ka­nı ve Ba­kan­lar Ku­ru­lu yü­rü­tür.

DÜZ­CE MİL­LET­VE­Kİ­Lİ YA­ŞAR YA­KIŞ VE 3 MİL­LET­VE­Kİ­Lİ­NİN TEK­LİF ET­Tİ­Ğİ

MET­NE EK­Lİ LİS­TE

 

(1) SA­YI­LI LİS­TE

KU­RU­MU : TBMM

TEŞ­Kİ­LAT                                                                       : MER­KEZ

 

 

 

 

 

SER­BEST

 

 

 

 

KAD­RO

 

    İHDASI İSTENİLEN KADROLARIN  

 

 

EK

 

    UN­VA­NI                                 

SI­NI­FI

ADET

GÖS­TER­GE

TOP­LA­MI

1. De­re­ce      Mü­dür

GİH

1

6400

1

1. De­re­ce      Mü­dür Yar­dım­cı­sı

GİH

1

6100

1

1. De­re­ce      Uz­man

GİH

1

6100

1

2. De­re­ce      Uz­man

GİH

2

5300

2

3. De­re­ce      Uz­man

GİH

2

5300

2

7. De­re­ce      Uz­man Yar­dım­cı­sı

GİH

15

4100

15

7. De­re­ce      Me­mur

GİH

3

 

3

7. De­re­ce      Sek­re­ter

GİH

2

 

2

 

TOP­LAM

27

 

27

 

ANA­YA­SA KO­MİS­YO­NU­NUN KA­BUL ET­Tİ­Ğİ ME­TİN

AV­RU­PA BİR­Lİ­Ğİ UYUM  KO­MİS­YO­NU KA­NU­NUN­DA DE­Ğİ­ŞİK­LİK YA­PIL­MA­SI

HAK­KINDA  KA­NU­N TEK­Lİ­Fİ

MAD­DE 1- 15.4.2003 ta­rih­li ve 4847 sa­yı­lı Av­ru­pa Bir­li­ği Uyum Ko­mis­yo­nu Ka­nu­nu­nun baş­lı­ğı ve met­nin­de ge­çen “Av­ru­pa Bir­li­ği Uyum Ko­mis­yo­nu” iba­re­si “Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu” ola­rak ve 1 in­ci mad­de­si ke­nar baş­lı­ğı ile bir­lik­te aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

Amaç

MADDE 1- Bu Ka­nu­nun ama­cı; Av­ru­pa Bir­li­ği ile il­gi­li ge­liş­me­le­ri iz­le­mek, Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­kan­lı­ğın­ca Ko­mis­yo­na ha­va­le edi­len ka­nun ta­sa­rı ve tek­lif­le­ri ile ka­nun hük­mün­de ka­rar­na­me­le­ri Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı­na uyu­mu açı­sın­dan in­ce­le­mek üze­re ku­ru­lan Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu­nun ku­ru­luş, gö­rev, yet­ki­le­ri ile ça­lış­ma usul ve esas­la­rı­nı dü­zen­le­mek­tir.

MAD­DE 2- 4847 sa­yı­lı Ka­nu­nun 2 nci mad­de­si aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

MADDE 2- Üye sa­yı­sı Da­nış­ma Ku­ru­lu­nun tek­li­fi üze­ri­ne Ge­nel Ku­rul­ca be­lir­le­ne­cek Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nun­da; si­ya­si par­ti grup­la­rı ile ba­ğım­sız­lar mec­lis­te­ki sa­yı­la­rı­nın -boş üye­lik­ler ha­riç- üye tam­sa­yı­sı­na nis­pet edil­me­si ile bu­lu­na­cak yüz­de ora­nı­na uy­gun ola­rak tem­sil edi­lir­ler. Si­ya­si par­ti grup­la­rı; Tür­ki­ye-Av­ru­pa Bir­li­ği Kar­ma Par­la­men­to Ko­mis­yo­nu üye­lik­le­ri için aday­la­rı­nı Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu üye­le­ri ara­sın­dan bil­di­rir. Ko­mis­yon üye­li­ği için bir ya­sa­ma dö­ne­min­de iki se­çim ya­pı­lır. İlk se­çi­len­le­rin gö­rev sü­re­si iki, ikin­ci se­çi­len­le­rin gö­rev sü­re­si üç ya­sa­ma yı­lı­dır.

Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu üye­le­ri be­lir­le­nir­ken Av­ru­pa Bir­li­ği res­mi dil­le­rin­den bi­ri­ni ve­ya birka­çı­nı bi­len mil­let­ve­kil­le­ri­ne ön­ce­lik ta­nı­nır.

MAD­DE 3- 4847 sa­yı­lı Ka­nu­nun 3 ün­cü mad­de­si­nin (a) ben­di aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

a) Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­kan­lı­ğın­ca Ko­mis­yo­na ha­va­le edil­miş olan ka­nun ta­sa­rı ve tek­lif­le­ri ile ka­nun hük­mün­de ka­rar­na­me­le­rin Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı­na uy­gun­lu­ğu­nu in­ce­le­mek,

MAD­DE 4- 4847 sa­yı­lı Ka­nu­nun 4 ün­cü mad­de­si­nin bi­rin­ci fık­ra­sın­da ge­çen “ba­kan­lık­lar­dan, ge­nel ve kat­ma büt­çe­li da­ire­ler­den” iba­re­le­ri “mer­ke­zi yö­ne­tim­den” şek­lin­de de­ğiş­ti­ril­miş “... özel ku­ru­luş­lar­dan bil­gi” iba­re­sin­den son­ra gel­mek üze­re “ ve bel­ge” iba­re­si ek­len­miş­tir.

MAD­DE 5- 4847 sa­yı­lı Ka­nu­na mev­cut 4 ün­cü mad­de­den son­ra gel­mek üze­re  aşa­ğı­da­ki 5 in­ci mad­de ek­len­miş ve son­ra­ki mad­de nu­ma­ra­la­rı te­sel­sül et­ti­ril­miş­tir.

Ko­mis­yo­na ha­va­le

MADDE 5- Doğ­ru­dan Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı ile uyum sağ­la­mak ama­cıy­la Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­kan­lı­ğı­na su­nul­muş olan ka­nun ta­sa­rı ve tek­lif­le­ri ile ka­nun hük­mün­de ka­rar­na­me­ler, Baş­kan­lık­ça Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nu­na ha­va­le edi­lir.

Ko­mis­yon, ka­nun ta­sa­rı ve tek­lif­le­ri ile ka­nun hük­mün­de ka­rar­na­me­le­ri sa­de­ce Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı­na uyum yö­nün­den in­ce­ler. Ko­mis­yo­nun, ta­li ko­mis­yon ola­rak gö­rüş bil­dir­di­ği ko­nu­lar­da, Av­ru­pa Bir­li­ği Mük­te­se­ba­tı­na açık­ça ay­kı­rı­lık ol­du­ğu­nu bil­dir­me­si ha­lin­de, esas ko­mis­yon bu gö­rü­şü ön­ce­lik­le dik­ka­te alır.

MAD­DE 6- 4847 sa­yı­lı Ka­nu­na mev­cut 6 ncı mad­de­den son­ra gel­mek üze­re aşa­ğı­da­ki 7 nci mad­de ek­len­miş ve son­ra­ki mad­de nu­ma­ra­la­rı te­sel­sül et­ti­ril­miş­tir.

Ko­mis­yon­da ça­lı­şa­cak per­so­nel­de ara­na­cak ni­te­lik­ler

MADDE 7- Av­ru­pa Bir­li­ği İş­le­ri Ko­mis­yo­nun­da tek­nik ve idarî des­tek sağ­la­mak ama­cıy­la ye­te­ri ka­dar uz­man, uz­man yar­dım­cı­sı, me­mur ve sek­re­ter is­tih­dam edi­lir.

Ko­mis­yon­da ça­lı­şa­cak uz­man ve uz­man yar­dım­cı­la­rın­da ilan­da be­lir­ti­len ka­mu per­so­ne­li ya­ban­cı dil bil­gi­si se­vi­ye tes­pit sı­na­vın­dan “A” dü­ze­yin­de pu­an ve­ya ulus­la­ra­ra­sı  ka­bul gör­müş ya­ban­cı dil se­vi­ye tes­pit sı­nav­la­rın­dan bu pu­ana denk pu­an al­mış ol­ma­la­rı ko­şu­lu ara­nır. Ay­rı­ca Av­ru­pa Bir­li­ği res­mi dil­le­rin­den bir ve­ya birka­çı­nı bil­me­le­ri ter­cih ne­de­ni­dir.

MAD­DE 7- Bu Ka­nun ya­yı­mı ta­ri­hin­de yü­rür­lü­ğe gi­rer.

MAD­DE 8- Bu Ka­nun hü­küm­le­ri­ni Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­ka­nı ile Ba­kan­lar Ku­ru­lu yü­rü­tür.