Dönem: 22 Yasama Yılı: 4
TBMM (S.
Sayısı: 1055)
İzmir Milletvekili Fazıl Karaman ile Balıkesir Milletvekili
Ali Osman Sali’nin; 178 Sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Teklifi
ile Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu (2/614)
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
178 Sayılı Maliye
Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmündeki Kararnameye Bir
Madde Eklenmesine Dair Kanun Teklifi ekte sunulmuştur.
|
|
Fazıl Karaman |
Ali Osman Sali |
|
|
İzmir |
Balıkesir |
GEREKÇE
Vergi sisteminin
başarısı, ekonomi politikaları ile uyumlu gelir ve vergi politikalarının
oluşturulması ve bu politikaların uygulanmasına esas teşkil etmek üzere
çıkarılan kanunların etkin ve verimli çalışan bir idare vasıtasıyla
uygulanmasına bağlıdır. Politika oluşturmak ve buna bağlı mevzuatı hazırlamak,
bütün bu mevzuata ilişkin uygulamaları yapmak, uluslararası ilişkileri yürütmek
gibi çok geniş kapsamlı ve önemli görevlerin tek bir idari çatı altında
yürüterek etkinliğin ve verimliliğin sağlanmasının mümkün olmadığını geçmiş
uygulamalar göstermiştir. Nitekim, gelişmiş ülkelerin idari yapılanmalarına
baktığımızda, pek çok ülkede Devletin gelir ve vergi politikalarının
oluşturulması görevi ile vergi idaresi ve uygulamaları görevinin ayrı birimler
tarafından yerine getirildiği görülmektedir.
Bu bağlamda "Kamunun
Yeniden Yapılandırılması" çalışmaları çerçevesinde, daha önce vergi
politikalarını oluşturmak ve vergi uygulamalarını yürütmekle görevli olan
Gelirler Genel Müdürlüğü yeniden yapılandırılmış ve Bakanlıkça belirlenen vergi
politikalarını etkin, verimli ve mükellef odaklı bir anlayışla uygulamak üzere
5.5.2005 tarihli ve 5345 sayılı Kanunla Gelir İdaresi Başkanlığı kurulmuştur.
Bu defa vergi
uygulamalarına temel teşkil edecek ve yön verecek olan; Devletin gelir ve vergi
politikalarının oluşturulması, ilgili kanun, kararname, tüzük ve yönetmelikler
ile gelir bütçesinin hazırlanması, uluslararası vergi ilişkilerinin yürütülmesi
gibi görevleri yerine getirmek üzere Maliye Bakanlığının merkez teşkilatına
bağlı bir ana hizmet birimi olarak Gelir Politikaları Genel Müdürlüğünün
kurulması ve bu alandaki yeniden yapılanmanın tamamlanması, buna bağlı olarak
gerekli kadroların ihdası amaçlanmıştır.
Plan ve Bütçe Komisyonu
Raporu
Türkiye Büyük
Millet Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu
Esas No. :
2/614 24/12/2005
Karar No.
: 65
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
28/10/2005 tarihinde
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 10/11/2005
tarihinde esas komisyon olarak Komisyonumuza havale edilen, İzmir Milletvekili
Fazıl Karaman ve Balıkesir Milletvekili Ali Osman Sali imzalı (2/614) esas
numaralı "178 Sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanun Hükmünde Kararnameye Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Teklifi",
Komisyonumuzun 22/12/2005 tarihinde yapmış olduğu 33 üncü birleşiminde Hükümeti
temsilen Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığı, Devlet Personel Başkanlığı temsilcileri ile Teklif
sahipleri İzmir Milletvekili Fazıl Karaman ve Balıkesir Milletvekili Ali Osman
Sali'nin katılımlarıyla birlikte incelenip görüşülmüştür.
Bir ülkede var olan vergi
sisteminin başarısı, ekonomi politikaları ile uyumlu gelir ve vergi
politikalarının oluşturulması ve bu politikalara bağlı mevzuatın uygulanmasına
bağlıdır. Gelir ve vergi politikalarını uygulayacak olan idari birimlerin
etkinliğinin ve verimliliğinin sağlanması asgari önem teşkil etmektedir. Benzer
mali sistemlere sahip birçok ülkede gelir ve vergi politikalarını uygulayan
karar merciileri birbirinden ayrı birimler olarak örgütlenmiştir. Bu bağlamda,
Gelirler Genel Müdürlüğü yeniden yapılandırılarak 5/5/2005 tarihli ve 5345
sayılı Kanunla Gelir İdaresi Başkanlığı kurulmuştur.
Bu uygulamaların bir
devamı olarak, vergi uygulamalarına esas teşkil eden gelir ve vergi
politikalarının oluşturulması, ilgili kanun, kararname, tüzük ve yönetmelikler
ile gelir bütçesinin hazırlanması, uluslar arası ilişkilerin yürütülmesi gibi
görevleri yerine getirmek üzere, Maliye Bakanlığının ana teşkilatına bağlı ana
hizmet birimi olarak Gelir Politikaları Genel Müdürlüğünün kurulması ihtiyacı
hasıl olmuştur.
Teklif ve gerekçesi
incelendiğinde;
- Maliye Bakanlığında,
ana hizmet birimi olarak Gelir Politikaları Genel Müdürlüğünün kurulmasının
amaçlandığı,
- Bu Genel Müdürlüğünün
devlet gelirlerine ilişkin temel politikaları oluşturmak ve bu amaçla
gelirlerle ilgili düzenlemeleri hazırlamak veya bu düzenlemeler hakkında görüş
bildirmekle; gelir bütçesinin hazırlanmasıyla; Avrupa Birliği, uluslararası
kuruluşlar ve diğer devletler ile görev alanına giren konularda işbirliği veya
anlaşmalar yapabilmekle; ekonomik ve mali gelişmeleri incelemek ve Devlet
gelirleri ile ilgili olan istatistikleri değerlendirmek doğrultusunda
politikalar hazırlamakla görevlendirildiği,
- 190 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnameye yeni kurulan Gelir Politikaları Genel Müdürlüğü ile ilgili
kadroların eklenmesine yönelik düzenleme yapıldığı,
görülmektedir.
Komisyonumuzda, Teklifin
tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;
- Gelişmiş ülkelerin
idari yapılanmalarına bakıldığında pek çok ülkede devletin gelir ve vergi
politikalarının oluşturulması görevi ile vergi idaresi ve uygulamalarının ayrı
birimler tarafından yürütüldüğü,
- 5018 sayılı Kanunla
mali sistemimize stratejik, orta vadeli ve uzun vadeli plan gibi pek çok
kavramın girdiği, teklifin bu terimleri barındırması gerektiği,
- Gelir Politikası Genel
Müdürlüğünün gelir dağılımı konusunda analizler yapmakla beraber vergi
kapasitesinin kullanımı konusunda da analizler yapması gerektiği,
- Gelir Politikası Genel
Müdürlüğünün istatistik çalışmalar yapmak yerine ilgili istatistik bilgilerden
yararlanarak politikalar oluşturmasının daha yararlı olacağı,
- Gelir ve vergi
politikalarının sadece genel ekonomik politikalar çerçevesinde değil, sosyal
politikalar çerçevesinde de oluşturulmasının sosyal devlet anlayışıyla
bağdaşacağı,
Maliye Bakanlığının l78
sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye göre teşkilatlandırıldığı, yapılan kısmi
değişiklikler yerine Maliye Bakanlığı Teşkilat Kanununun çıkarılması gerektiği,
şeklindeki görüş ve
eleştirilere müteakip, hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;
- Gelir İdaresi
Başkanlığının kurulması başta olmak üzere reform çalışmalarının yapıldığı, bu
teklifle kurulması öngörülen Gelir Politikaları Genel Müdürlüğünün bu reform
çalışmalarının bir aşamasını teşkil ettiği,
- Teklif ile herkes
tarafından kabul edilen ve kurulmasında büyük kamu yararı görülen bir konuda
bir idari birim kurmayı amaçladığı,
- Maliye Bakanlığı
teşkilat kanununun hazırlanması çalışmalarına devam edildiği, Tasarının en kısa
sürede Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulacağı,
- Gelir Politikası Genel
Müdürlüğünün gelir dağılımı başta olmak üzere vergi kapasitesinin kullanımı
gibi görev alanına giren bütün konularda analizler yapacağı,
ifade edilmiştir.
Geneli üzerinde yapılan
görüşmelerden sonra, Teklif ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek
maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.
Teklifin;
- Çerçeve 1 inci maddesi;
Gelir Politikaları Genel Müdürlüğünün görevleriyle ilgili hususları kapsayan
düzenlemenin (a), (b) ve (d) bentlerinin, maksadı daha iyi ifade etmek amacıyla
yeniden düzenlenmesi, metnin tamamının mevzuata ve dil kurallarına uygunluk
açısından redaksiyona tabi tutularak 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye 12/
A maddesi olarak eklenmesini öngören Genel Müdürlüğün görevlerini düzenleyen
metnin, çerçeve 1 inci maddesi olarak yeniden düzenlenmesi suretiyle,
- 178 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 8 inci maddesi ile aynı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (1) sayılı
cetvelde değişiklik öngören düzenlemenin; kanunların hazırlanmasında uygulanan
esas ve usuller doğrultusunda, değiştirilen ibarelerle ilgili hükümlerin ayrı
maddede düzenlenmesini teminen redaksiyona tabi tutulması suretiyle 2 nci madde
olarak,
- Gelir Politikaları
Genel Müdürlüğüne kadro ihdasıyla ilgili hususları kapsayan düzenlemenin,
Maliye Bakanlığının ve Gelir İdaresi Başkanlığının görevlerini etkili, ekonomik
ve verimli olarak yerine getirebilmesi amacıyla, Maliye Bakanlığı ile Gelir
İdaresi Başkanlığının kadro cetvellerinde iptal ve ihdaslar yapan ifadelerin
eklenmesi ve metnin tamamının kanunların hazırlanmasında uygulanan esas ve
usuller doğrultusunda redaksiyona tabi tutulması suretiyle 3 üncü madde olarak,
- Yürürlük ve yürütmeye
ilişkin 2 nci ve 3 üncü maddeleri; 4 üncü ve 5 inci maddeler olarak teselsül
ettirilmesi suretiyle,
kabul edilmiştir.
Ayrıca; Teklifin adı,
kanunların hazırlanmasında uygulanacak esas ve usuller doğrultusunda
redaksiyona tabi tutularak yeniden düzenlenmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
Sait Açba |
M. Altan
Karapaşaoğlu |
Sabahattin
Yıldız |
|
|
|
Afyonkarahisar |
Bursa |
Muş |
|
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet
Sekmen |
Halil
Aydoğan |
Mehmet
Zekai Özcan |
|
|
|
İstanbul |
Afyonkarahisar |
Ankara |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
M. Mesut
Özakcan |
A. Kemal Deveciler |
AliOsman
Sali |
|
|
|
Aydın |
Balıkesir |
Balıkesir |
|
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Ahmet
İnal |
Osman
Nuri Filiz |
Muhsin
Koçyiğit |
|
|
|
Batman |
Denizli |
Diyarbakır |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Alaattin
Büyükkaya |
A. Kemal Kumkumoğlu |
Birgen
Keleş |
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Kemal Kılıçdaroğlu |
M.
Mustafa Açıkalın |
Fazıl
Karaman |
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İzmir |
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Selami
Yiğit |
Y.
Selahattin Beyribey |
Mustafa
Elitaş |
|
|
|
Kars |
Kars |
Kayseri |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Taner
Yıldız |
Muzaffer
Baştopçu |
Hasan
Fehmi Kinay |
|
|
|
Kayseri |
Kocaeli |
Kütahya |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Gürol Ergin |
O. Seyfi
Terzibaşıoğlu |
Osman
Seyfi |
|
|
|
Muğla |
Muğla |
Nevşehir |
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Cemal
Uysal |
Musa
Uzunkaya |
Sabahattin
Cevheri |
|
|
|
Ordu |
Samsun |
Şanlıurfa |
|
|
|
|
Üye |
|
Üye |
|
|
|
M. Ergun
Dağcıoğlu |
|
M. Akif
Hamzaçebi |
|
|
|
Tokat |
|
Trabzon |
İZMİR
MİLLETVEKİLİ FAZIL KARAMAN İLE BALIKESİR MİLLETVEKİLİ
ALİ
OSMAN SALİ’NİN TEKLİFİ
178 SAYILI
MALİYE BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDEKİ KARARNAMEYE
BİR MADDE EKLENMESİNE DAİR KANUN
TEKLİFİ
MADDE 1.- 178 Sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanun Hükmündeki Kararnameye aşağıdaki madde eklenmiştir.
"MADDE 17.- A) 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat
ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmündeki Kararnamenin 8 inci maddesinin mülga (d)
bendi "Gelir Politikaları Genel Müdürlüğü,", Ek-l sayılı cetvelin Ana
Hizmet Birimleri bölümünün mülga 4 üncü sırası "4. Gelir Politikaları Gn.
Md." olarak ve mülga 12 nci maddesi ise başlığı ile birlikte aşağıdaki
şekilde yeniden düzenlenmiştir.
Gelir Politikaları Genel Müdürlüğü
Madde 12.- Gelir Politikaları Genel Müdürlüğünün görevleri
şunlardır:
a) Devlet gelirleri ve vergi politikasını genel ekonomik
politika, strateji ve ilkeler çerçevesinde oluşturmak,
b) Devlet gelirlerine ilişkin kanun, kararname, tüzük ve
yönetmelik tasarı ve taslaklarını hazırlamak,
c) Devlet gelirlerine etkisi olan her türlü kanun tasarısı
ve tekliflerini Devlet gelirleri politikası açısından inceleyerek görüş
bildirmek,
d) Uluslararası vergi ilişkilerini yürütmek, ikili ve çok taraflı
anlaşmalar yapmak,
e) Avrupa Birliği, uluslararası kuruluşlar ve diğer
devletlerle görev alanına giren konularda işbirliği yapmak,
f) Mahalli idare vergilerinin genel vergi sistemi ile
uyumunu sağlayacak tedbirleri almak,
g) Gelir bütçesini hazırlamak,
h) Vergi yükü, gelir dağılımı ve gelir tahminlerine yönelik
genel ve sektörel analizler yapmak,
i) Ekonomik ve mali gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve
bu konularda araştırmalar yapmak,
j) Devlet gelirleri ile ilgili istatistikleri toplamak ve
değerlendirmek,
k) Bakanlıkça verilecek benzeri görevleri yapmak.
Genel müdürlükte, ihtiyaç duyulması halinde maliye uzmanı ve
devlet gelir uzmanı çalıştırılır.
B) Maliye Bakanlığına verilmiş olan görevlerin gerektirdiği
hizmetlerin etkili ve verimli bir şekilde yerine getirilmesi amacıyla ve Gelir
Politikaları Genel Müdürlüğünde kullanılmak üzere, ekli (5) sayılı listede yer
alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I)
sayılı cetvelin Maliye Bakanlığına ait ilgili bölümüne eklenmiştir."
MADDE 2.- Bu Kanun yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
MADDE 3.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN
VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
MALİYE
BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
MADDE 1.- 13/12/1983 tarihli 178 sayılı Maliye Bakanlığının
Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki 12/A
maddesi eklenmiştir.
"Gelir Politikaları Genel Müdürlüğü
MADDE 12/A - Gelir Politikaları Genel Müdürlüğünün görevleri
şunlardır:
a) Devlet gelirleri politikasının plan, program, genel
ekonomik politika ve stratejiler çerçevesinde oluşturulmasına ilişkin
çalışmalar yapmak.
b) Devlet gelirlerine ilişkin kanun ve kararname taslaklarının
hazırlanmasıyla ilgili çalışmaları gerekli koordinasyonu sağlayarak yürütmek.
c) Devlet gelirlerine etkisi olan kanun tasarı ve
tekliflerini Devlet gelirleri politikası açısından inceleyerek görüş bildirmek.
d) Uluslararası vergi ilişkileri ile ikili ve çok taraflı
anlaşmalara ilişkin çalışmaları gerekli koordinasyonu sağlamak suretiyle
yürütmek.
e) Avrupa Birliği, uluslararası kuruluşlar ve diğer
devletlerle görev alanına giren konularda işbirliği yapmak.
f) Mahalli idare vergilerinin genel vergi sistemi ile
uyumunu sağlayacak çalışmaları yapmak.
g) Gelir bütçesini hazırlamak.
h) Vergi yükü, gelir dağılımı ve gelir tahminlerine yönelik
genel ve sektörel analizler yapmak.
i) Ekonomik ve mali gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve
bu konularda araştırmalar yapmak.
j) Devlet gelirleri ile ilgili istatistikleri toplamak ve
değerlendirmek.
k) Bakanlıkça verilecek benzeri görevleri yapmak.
Genel müdürlükte, ihtiyaç duyulması halinde maliye uzmanı ve
devlet gelir uzmanı çalıştırılır."
MADDE 2.- 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 8 inci
maddesinin mülga (d) bendinden sonra gelmek üzere (e) bendi olarak "Gelir Politikaları Genel Müdürlüğü", ek
(1) sayılı cetvelin "Ana Hizmet Birimleri" bölümünün mülga 4 üncü
sırasından sonra gelmek üzere, 5 inci sıra olarak "Gelir Politikaları Gn.
Md." ibaresi eklenmiş ve diğer bent ve sıralar buna göre teselsül
ettirilmiştir.
MADDE 3.- Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar iptal
edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelin Maliye
Bakanlığına ait bölümünden çıkarılmış ve ekli (2) ve (3) sayılı listelerde yer
alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I)
sayılı cetvelin Maliye Bakanlığına ait bölümüne eklenmiştir.
Ekli (4) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek 190
sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelin Gelir İdaresi
Başkanlığına ait bölümünden çıkarılmış ve ekli (5) sayılı listede yer alan
kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelin
Gelir İdaresi Başkanlığına ait bölümüne eklenmiştir.
MADDE 4.- Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 5.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
|
TEKLİFE EKLİ LİSTE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) SAYILI LİSTE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İHDAS EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU :MALİYE BAKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI :MERKEZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SERBEST |
TUTULU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KADRO |
KADRO |
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
ADEDİ |
ADEDİ |
TOPLAM |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Gelir Politikaları Genel Müdürü |
1 |
1 |
- |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Genel Müdür Yardımcısı |
1 |
2 |
- |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Daire Başkanı |
1 |
6 |
- |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Şube Müdürü |
1 |
4 |
- |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Şube Müdürü |
2 |
4 |
- |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Şube Müdürü |
3 |
4 |
- |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
|
21 |
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METNE
EKLİ LİSTELER |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1)
SAYILI LİSTE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU : |
MALİYE
BAKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI : MERKEZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İPTAL
EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
|
UNVANI |
KADRO
DERECESİ |
|
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
6 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
7 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
8 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
9 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
10 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Veri Hazırlama ve
Kontrol İşletmeni |
7 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Veri Hazırlama ve
Kontrol İşletmeni |
8 |
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU : |
MALİYE BAKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI : TAŞRA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İPTAL
EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
|
UNVANI |
KADRO
DERECESİ |
|
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
5 |
380 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
6 |
150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
7 |
170 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
8 |
156 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
9 |
130 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
10 |
120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Memur |
11 |
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
5 |
85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
6 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
7 |
150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
8 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
9 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
10 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
1600 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2)
SAYILI LİSTE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU : |
MALİYE BAKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI : MERKEZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İHDAS
EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
|
UNVANI |
KADRO
DERECESİ |
|
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Gelir
Politikaları Genel Müdürü |
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Genel
Müdür Yardımcısı |
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Daire
Başkanı |
1 |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Şube
Müdürü |
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Şube
Müdürü |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Şube
Müdürü |
3 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TH |
İstatistikçi |
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TH |
Ekonomist |
4 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(3)
SAYILI LİSTE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU : |
MALİYE BAKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI : MERKEZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İHDAS
EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
|
UNVANI |
KADRO
DERECESİ |
|
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Devlet
Muhasebe Uzmanı |
1 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Devlet
Muhasebe Uzmanı |
2 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Devlet
Muhasebe Uzmanı |
3 |
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU : |
MALİYE BAKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI : TAŞRA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İHDAS
EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
|
UNVANI |
KADRO
DERECESİ |
|
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Muhasebe
Uzmanı |
1 |
200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Muhasebe
Uzmanı |
2 |
200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Muhasebe
Uzmanı |
3 |
200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Muhasebe
Uzmanı |
4 |
200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Muhasebe
Uzmanı |
5 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Muhasebe
Uzmanı |
6 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Milli
Emlak Uzmanı |
1 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Milli
Emlak Uzmanı |
2 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Milli
Emlak Uzmanı |
3 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Milli
Emlak Uzmanı |
4 |
200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Milli
Emlak Uzmanı |
5 |
200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
Milli
Emlak Uzmanı |
6 |
50
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
1600 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU : MALİYE BAKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI : YURT DIŞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İHDAS
EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
|
UNVANI |
KADRO
DERECESİ |
|
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Maliye
Müşaviri |
2 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(4)
SAYILI LİSTE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU : GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI : MERKEZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İPTAL
EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
|
UNVANI |
KADRO
DERECESİ |
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Programcı |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Programcı |
6 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Bilgisayar
İşletmeni |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Bilgisayar
İşletmeni |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Bilgisayar
İşletmeni |
6 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU : GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI
: TAŞRA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İPTAL
EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
|
UNVANI |
KADRO
DERECESİ |
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Gelir
İdaresi Grup Müdürü |
1 |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Gelir
İdaresi Grup Müdürü |
2 |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Gelir
İdaresi Grup Müdürü |
3 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Gelir
İdaresi Grup Müdürü |
4 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Müdür |
1 |
200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Müdür |
2 |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Müdür |
3 |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Müdür |
4 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Vergi
İstihbarat Uzmanı |
2 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Vergi
İstihbarat Uzmanı |
3 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Vergi
İstihbarat Uzmanı |
4 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Vergi
İstihbarat Uzmanı |
5 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Vergi
İstihbarat Uzmanı |
6 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Vergi
İstihbarat Uzmanı |
7 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Vergi
İstihbarat Uzman Yardımcısı |
8 |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Vergi
İstihbarat Uzman Yardımcısı |
9 |
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Çözümleyici |
1 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Çözümleyici |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Çözümleyici |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Çözümleyici |
4 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Çözümleyici |
5 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Çözümleyici |
6 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Çözümleyici |
7 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Programcı |
1 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Programcı |
2 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Programcı |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Programcı |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Programcı |
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Programcı |
6 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Programcı |
7 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Şef |
6 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Şef |
7 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Yoklama
Memuru |
7 |
150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Yoklama
Memuru |
8 |
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Yoklama
Memuru |
10 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Tahsildar |
6 |
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Tahsildar |
7 |
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Tahsildar |
8 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Tahsildar |
10 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
1045 |
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) SAYILI LİSTE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU :
GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI : MERKEZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İHDAS
EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
|
UNVANI |
KADRO
DERECESİ |
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Müdür |
1 |
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KURUMU : GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEŞKİLATI :
TAŞRA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İHDAS
EDİLEN KADROLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SINIFI |
|
UNVANI |
KADRO
DERECESİ |
ADEDİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Müdür
Yardımcısı |
1 |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Müdür
Yardımcısı |
2 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Memur |
5 |
502 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
3 |
200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
4 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
5 |
63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
6 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Çocuk
Eğitimcisi |
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
GİH |
|
Çocuk
Eğitimcisi |
6 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Psikolog |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Psikolog |
2 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Çocuk
Gelişimcisi |
3 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Çocuk
Gelişimcisi |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Çocuk
Gelişimcisi |
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Çocuk
Gelişimcisi |
6 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Daire
Tabibi |
1 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Daire
Tabibi |
2 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Daire
Tabibi |
3 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Hemşire |
5 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Hemşire |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
SH |
|
Hemşire |
7 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TH |
|
Mühendis |
1 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TH |
|
Mühendis |
2 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TH |
|
Mimar |
1 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TH |
|
Mimar |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TH |
|
Tekniker |
1 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TH |
|
Tekniker |
2 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TH |
|
Tekniker |
3 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
1045 |
|
|
|
|
|
|
|