Dönem:
22
Yasama Yılı: 4
TBMM (S.
Sayısı: 1215)
Ordu
Milletvekili Cemal Uysal ve 6 Milletvekilinin; 193 Sayılı Gelir Vergisi
Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Teklifi ile Plan ve Bütçe
Komisyonu Raporu (2/825)
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
193 sayılı Gelir Vergisi Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Teklifimiz gerekçesi ile birlikte ekte sunulmuştur.
Gereğini saygılarımızla arz ederiz.
|
|
Cemal Uysal |
Gülseren Topuz |
İnci Özdemir |
|
|
Ordu |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Ünal Kacır |
Tevfik Akbak |
Kerim Özkul |
|
|
İstanbul |
Çankırı |
Konya |
|
|
|
İrfan Rıza Yazıcıoğlu |
|
|
|
|
Diyarbakır |
|
GENEL GEREKÇE
Kanun teklifiyle tasarrufların vergilendirilmesi
konusunda ortaya çıkan gelişmeler ve genel trendler dikkate alınarak vergileme
rejimi yeniden düzenlenmektedir. Teklif ile, iç mevzuatımızda tasarrufların
vergilendirilmesi konusunda Avrupa Birliği uygulamalarıyla da uyum sağlanması
hedeflenmektedir.
Aynı zamanda ülkemizdeki kurumsal yatırımların teşvik
edilmesi amacıyla yatırımcıların yatırım fon ve ortaklıkları aracılığıyla
yatırım yapmalarını özendirici düzenleme yapılmak suretiyle mali piyasalardaki
derinliğin artırılması amaçlanmaktadır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1- Maddenin birinci fıkrasının;
(a) bendiyle ülkemizde yerleşik olmayan dar mükellef
gerçek kişi ve kurumların finansal araçlardan Türkiye’de elde ettikleri kazanç
ve iratlarına uygulanacak tevkifat oranı sıfıra indirilmekte, aynı zamanda (c)
bendiyle de söz konusu mükelleflerin Hazine tarafından yurt dışında ihraç
edilen menkul kıymetlerden sağladıkları kazanç ve iratlar için münferit veya
özel beyanname vermeyecekleri hükme bağlanmaktadır. Ayrıca, yatırım fon ve
ortaklıklarının finansal araçların alım satımı ve bunlara ilişkin getirilerin
tahsili sırasında uygulanacak tevkifat oranı sıfıra indirilmektedir.
(b) bendiyle, Hazine tarafından yurt dışında ihraç
edilen menkul kıymetlerin alım satımı, itfası sırasında elde edilen getirileri
ile bunların dönemsel getirilerinin tahsilinde ve tam mükellef kurumlara ait
olup, İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında işlem gören ve bir yıldan fazla
süreyle elde tutulan hisse senetlerinin elden çıkarılmasından sağlanan
kazançların yanı sıra sürekli olarak portföyünün en az % 51’i İstanbul Menkul
Kıymetler Borsasında işlem gören hisse senetlerinden oluşan yatırım fonlarının
bir yıldan fazla süreyle elde tutulan katılma belgelerinin elden
çıkarılmasından sağlanan kazançlar da istisna kapsamına alınmaktadır.
Düzenlemeyle Sermaye Piyasası Kanununa göre kurulan fon ve ortaklıklarının
portföy işletmeciliğinden doğan kazançlarının fon ve ortaklık bünyesinde tevkif
suretiyle vergilendirilmesi yerine yatırımcılar nezdinde (dışarıdan)
vergilendirilmesi uygulamasına geçilmiş bulunmaktadır.
(ç) bendiyle, yatırım fon ve ortaklıklarının dışarıda
vergilendirilmesi uygulamasına geçilmesiyle birlikte bu fon ve ortaklıkların
portföy işletmeciliği kazançları üzerinden yapılacak tevkifat oranı sıfıra
indirilmekte, böylece mükerrer vergilendirme önlenmiş olmaktadır.
(d) bendiyle, yapılan düzenlemelerin 1/1/2006
tarihinden sonra ihraç edilen devlet iç borçlanma senetleriyle bu tarihten
sonra iktisap edilen menkul kıymetler ve diğer sermaye piyasası araçlarından bu
kanunun yürürlüğe girmesinden sonra sağlanan kazanç ve iratlar bakımından
geçerli olacağı hüküm altına alınmaktadır.
(e) bendiyle, gerçek kişiler hariç yerli ve yabancı
kurumların aralarında yapacakları vadeli işlem ve opsiyon sözleşmelerinden
doğan kazançlar bakımından 2006 yılı sonuna kadar geçerli olan düzenleme
sürekli hale getirilmektedir.
(f) bendiyle, maddede yer alan oranları her bir kazanç
ve irat türü itibarıyla, yatırım fonlarının katılma belgelerinin fona iade edilmesinden
elde edilen kazançlar için fonun portföy yapısına göre ayrı ayrı sıfıra kadar
indirme veya bir katına kadar artırma konusunda Bakanlar Kuruluna yetki
verilmektedir.”
Madde 2- Yürürlük maddesidir.
Madde 3- Yürütme maddesidir.
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Plan ve Bütçe Komisyonu 23/6/2006
Esas No.: 2/825
Karar No.: 103
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Ordu Milletvekili Cemal Uysal ve 6 Milletvekili tarafından hazırlanarak
22/6/2006 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve
Başkanlıkça aynı tarihte esas komisyon
olarak Komisyonumuza havale edilen ve
ayrıca Danışma Kurulunca 48 saat bekleme süresine uyulmaksızın Komisyon gündemine
alınması tavsiye edilen (2/825) esas numaralı "193 Sayılı Gelir Vergisi
Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Teklifi", Komisyonumuzun
22/6/2006 tarihinde yapmış olduğu 81 inci birleşiminde verilen bir önerge ile
gündeme alınması kabul edilmiş ve Hükümeti temsilen Maliye Bakanı Kemal
Unakıtan ile Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Hazine
Müsteşarlığı temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip görüşülmüştür.
Bilindiği gibi, mevzuatımızda tasarrufların vergilendirilmesi konusunda
Avrupa Birliği uygulamaları ile uyum sağlanması ve ülkemizdeki kurumsal
yatırımların teşvik edilmesi amacıyla yatırımcıların yatırım fon ve
ortaklıkları aracılığıyla yatırım yapmalarının özendirilmesi ve bu suretle mali
piyasalardaki derinliğin artırılmasının önemi büyüktür.
Kanun Teklifi ile; yerleşik olmayan dar mükellefler ile yatırım fon ve
ortaklıklarının finansal araçlardan elde ettikleri gelirin vergilendirilmesine
yönelik stopaj oranlarının sıfıra, yurtiçi yerleşik yatırımcılar açısından da
stopaj oranının %15'ten %10'a indirilmesi öngörülmektedir.
Kanun Teklifinin geneli üzerindeki yapılan görüşmelerde;
- Ekonomik konjonktürdeki değişmelere göre uygun reflekslerin
geliştirilmesinin yararlı sonuçlar doğuracağı, alınan önlemlerin her dönemin
koşullarına göre değerlendirilmesi gerektiği,
- Gelir Vergisi Kanununun Geçici 67 nci maddesinde Bakanlar Kurulunun
indirim yetkisinin bulunması gerektiği,
- Bu düzenlemenin; fiyat, kur ve
faiz olmak üzere üç temel istikrar
unsurundan biri olan faiz istikrarına
yönelik olduğu ve olumlu karşılandığı,
- Ekonominin içinde bulunduğu konjonktürde 3 Mayıs-21 Haziran arasında
Devlet İç Borçlanma Senetleri faiz oranlarının %13,7'den % 20'nin üzerine
çıktığı, Türk Lirasının yaklaşık % 25 değer kaybettiği, enflasyonun yükseliş
trendine girdiği, son günlerde yaşanan
bu ekonomik gelişmelere yönelik olarak, yerleşik olmayan dar mükelleflerin
finansal yatırımlarının vergi yönünden teşvik edilmesinin yeterli bir çözüm
olamayabileceği,
- Dar mükellefler açısından öngörülen düzenlemenin tam mükellefler
açısından vergide eşitlik ilkesiyle çelişebileceği,
şeklindeki görüş ve eleştirileri müteakiben, Hükümet tarafından yapılan
tamamlayıcı açıklamalarda ise;
- Finansal araçların vergilendirilmesine yönelik 2006 yılı başından
itibaren uygulanan bir sistemin bulunduğu, altı aylık uygulamanın sonuçları
değerlendirildiğinde Kanun Teklifi ile öngörülen düzenlemenin yerinde olduğu,
- Yerleşik olmayan dar mükellef yatırımcılar ile yatırım fon ve
ortaklıklarının finansal araçlardan elde ettikleri gelirin vergilendirilmesine
yönelik stopaj oranlarının sıfıra indirildiği, yurtiçi yerleşik yatırımcılar
açısından da stopaj oranının %15' den %10'a indirildiği,
- Mevduat ve repo faiz gelirlerinin stopaj oranının %15 olarak devam
ettiği,
- Çifte vergilemenin önlenmesine yönelik anlaşmalar olmasına rağmen bazı
yatırımcıların bürokratik engellerden dolayı vergilerinde indirim
yapamadıklarının görüldüğü, Avrupa Birliği ülkelerinde de uygulandığı üzere
vergide ikametgah ilkesi gereği bulundukları ülkede vergilendirilmelerinin esas
olduğu ve bu düzenleme ile gerekli uyumlaştırmanın gerçekleşeceği,
ifade edilmiştir.
Komisyonumuzda, Kanun Teklifinin geneli üzerinde yapılan görüşmeleri
müteakip Kanun Teklifi ve gerekçesi benimsenerek maddelerinin görüşülmesine
geçilmiştir.
Teklifin;
- Çerçeve 1 inci maddesi ile değiştirilen 193 sayılı Kanunun Geçici 67
nci maddesinin, sadece maddenin birinci fıkrası kapsamındaki işlemlere
uygulanacağına açıklık getirmek amacıyla (1) numaralı fıkrasının birinci
paragrafının sonuna eklenen cümlede yer alan "bu madde kapsamındaki
işlemlerinden doğan" ibaresinin "söz konusu" olarak
değiştirilmesi; yeni düzenlemelerin Kanunun yayımından sonra elde edilecek
kazanç ve iratlara uygulanacağı hususunda tereddüt bulunmaması nedeniyle (d)
fıkrasının metinden çıkarılması ve müteakip fıkraların teselsül ettirilmesi;
madde kapsamındaki işlemlere uygulanacak oranın elde edenler itibarıyla da
farklılaştırılmasına imkân sağlanması amacıyla (f) fıkrasında yer alan "her
bir kazanç ve irat türü itibarıyla" ibaresinin "her bir kazanç ve
irat türü ile bunları elde edenler itibarıyla" olarak değiştirilmesi;
kanun tekniğine uygunluğun sağlanması amacıyla "193 sayılı Gelir Vergisi
Kanununun" ibaresinden önce gelmek üzere kabul tarihinin ilave edilmesi
suretiyle,
- Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 ve 3 üncü maddeleri; aynen,
kabul edilmiştir.
Ayrıca, Kanun Teklifinin başlığı kanun tekniğine uygunluk sağlanması
amacıyla redaksiyona tâbi tutulmuştur.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı
ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin Yıldız |
|
|
|
|
Afyonkarahisar |
Bursa |
Muş |
|
|
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
Mehmet Sekmen |
Halil Aydoğan |
Mehmet Zekai Özcan |
|
|
|
|
İstanbul |
Afyonkarahisar |
Ankara |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
M. Mesut Özakcan |
A. Kemal
Deveciler |
Ali Osman Sali |
|
|
|
|
Aydın |
Balıkesir |
Balıkesir |
|
|
|
|
(Ayrışık oy
yazımız ektedir) |
(İmzada
bulunamadı) |
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
Osman Nuri Filiz |
Muhsin Koçyiğit |
Alaattin Büyükkaya |
|
|
|
|
Denizli |
Diyarbakır |
İstanbul |
|
|
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
Kemal Kılıçdaroğlu |
M. Mustafa Açıkalın |
Fazıl Karaman |
|
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İzmir |
|
|
|
|
(Ayrışık oy
ektedir) |
|
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
Selami Yiğit |
Y. Selahattin Beyribey |
Mustafa Elitaş |
|
|
|
|
Kars |
Kars |
Kayseri |
|
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
Taner Yıldız |
Mikail Arslan |
Muzaffer Baştopçu |
|
|
|
|
Kayseri |
Kırşehir |
Kocaeli |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
Mustafa Ünaldı |
Hasan Fehmi Kinay |
Mustafa Özyürek |
|
|
|
|
Konya |
Kütahya |
Mersin |
|
|
|
|
|
|
(Ayrışık oy var) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
Gürol Ergin |
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Osman Seyfi |
|
|
|
|
Muğla |
Muğla |
Nevşehir |
|
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
İmdat Sütlüoğlu |
Musa Uzunkaya |
Enis Tütüncü |
|
|
|
|
Rize |
Samsun |
Tekirdağ |
|
|
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
|
|
M. Ergun
Dağcıoğlu |
M. Akif Hamzaçebi |
|
|
|
|
|
Tokat |
Trabzon |
|
|
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
(Ayrışık oy
yazısı ektedir) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AYRIŞIK
OY
Teklifin 1 inci maddesinin (a) fıkrası ile dar mükellef gerçek kişi ve
kurumlar ile Sermaye Piyasası Kanununa göre kurulan yatırım fon ve
ortaklıklarının (konut finansman fonları ile varlık finansman fonları dahil)
alım satımına aracılık ettikleri menkul kıymetler ile diğer sermaye piyasası
araçlarının alış ve satış bedelleri arasındaki fark ile Gelir Vergisi Kanununun
Geçici 67 nci Maddesinin 1 numaralı fıkrasındaki diğer kazançları üzerinden
yapılacak stopaj oranı sıfıra indirilmektedir. Ancak maddenin son fıkrasında
yer alan Bakanlar Kuruluna yetki veren hüküm incelendiğinde sıfır oranını
yükseltme konusunda Bakanlar Kurulunun yetkili olmadığı anlaşılmaktadır. Bu
durumda söz konusu sıfır oranı nihai vergi olmaktadır. Yani anılan kazançlar
vergiye tabi değildir. Tam mükelleflerin aynı nitelikteki kazançları ise yüzde
10 oranında vergiye tabidir.
Düzenleme bu şekliyle Anayasanın 73 üncü maddesinde ifadesini bulan
eşitlik ilkesine aykırıdır. Ayrıca bu düzenleme ile yerli yatırımcı dolambaçlı
yollara sevk edilmektedir. Sonuçta arzu edilene ulaşmak mümkün olmayacağı gibi
yerli yatırımcı da yurtdışından dolaşmak suretiyle Türkiye’ye gelecektir. Buna
gerek yoktur.Madem ki yabancı yatırımcılarda vergi oranı sıfırlanmıştır. O
halde yerli yatırımcıların vergi oranı da aynı düzeye getirilmeli, yani
sıfırlanmalıdır.
|
|
M. Akif Hamzaçebi |
Kemal Kılıçdaroğlu |
M. Mesut Özakcan |
|
|
Trabzon |
İstanbul |
Aydın |
|
|
|
Mustafa Özyürek |
|
|
|
|
Mersin |
|
|
|
|
|
|
ORDU MİLLETVEKİLİ CEMAL UYSAL VE 6 MİLLETVEKİLİNİN
TEKLİFİ
193 SAYILI
GELİR VERGİSİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN
KANUN TEKLİFİ
MADDE 1- 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun Geçici 67 nci
Maddesinin;
a) (1) numaralı fıkrasının birinci paragrafının sonuna
aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Dar mükellef gerçek kişi ve kurumlar ile Sermaye Piyasası
Kanununa göre kurulan yatırım fon ve ortaklıklarının (konut finansman fonları
ile varlık finansman fonları dahil) bu madde kapsamındaki işlemlerinden doğan
gelirlerinde bu oran % 0 olarak uygulanır.”
b) (1) numaralı fıkrasının altıncı paragrafı aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Hazine tarafından yurt dışında ihraç edilen menkul
kıymetlerin alım satımı, itfası sırasında elde edilen getirileri ile bunların
dönemsel getirilerinin tahsilinde, tam mükellef kurumlara ait olup, İstanbul
Menkul Kıymetler Borsasında işlem gören ve bir yıldan fazla süreyle elde
tutulan hisse senetleri ile sürekli olarak portföyünün en az % 51’i İstanbul
Menkul Kıymetler Borsasında işlem gören hisse senetlerinden oluşan yatırım
fonlarının bir yıldan fazla süreyle elde tutulan katılma belgelerinin elden
çıkarılmasında ve hisse senetleri kâr paylarının hisse sahipleri adına
tahsilinde bu fıkra hükümleri uygulanmaz. Tam mükellef kurumlara ait olup,
İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında işlem gören ve bir yıldan fazla süreyle elde
tutulan hisse senetlerinin elden çıkarılmasından elde edilen gelirler için,
Gelirler Vergisi Kanununun Mükerrer 80 inci Madde hükümleri uygulanmaz.”
c) (7) numaralı fıkrasının ikinci cümlesinden sonra
gelmek üzere aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Söz konusu fıkra hükümleri uyarınca tevkifata tabi
tutulsun tutulmasın dar mükellef gerçek kişi veya kurumlarca Hazine tarafından
yurt dışında ihraç edilen menkul kıymetlerden sağlanan kazanç ve iratlar için
münferit veya özel beyanname verilmez.”
ç) (8) numaralı fıkrasında yer alan “% 15 oranında”
ibaresi “% 0 oranında” olarak değiştirilmiştir.
d) (10) numaralı fıkrasından sonra gelmek üzere
aşağıdaki (11) numaralı fıkra eklenmiş ve müteakip fıkra numaraları buna göre
teselsül ettirilmiştir.
“11) 1/1/2006 tarihinden sonra ihraç edilen devlet iç
borçlanma senetleriyle bu tarihten sonra iktisap edilen menkul kıymetler ve
diğer sermaye piyasası araçlarından bu kanunun yürürlüğe girmesinden sonra
sağlanan kazanç ve iratlar bakımından geçerlidir.”
e) (14) numaralı fıkrasının ikinci cümlesinde yer alan
“2006 yılında” ibaresi fıkra metninden çıkarılmıştır.
f) (16) numaralı fıkrasından sonra gelmek üzere
aşağıdaki (17) numaralı fıkra eklenmiş ve müteakip fıkra numaraları buna göre
teselsül ettirilmiştir.
“Bakanlar Kurulu bu maddede yer alan oranları her bir
kazanç ve irat türü itibarıyla, yatırım fonlarının katılma belgelerinin fona
iade edilmesinden elde edilen kazançlar için fonun portföy yapısına göre, ayrı
ayrı sıfıra kadar indirmeye veya bir katına kadar artırmaya yetkilidir.”
MADDE 2- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE
KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
GELİR VERGİSİ
KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN
KANUN TEKLİFİ
MADDE 1- 31.12.1960
tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun Geçici 67 nci maddesinin;
a) (1)
numaralı fıkrasının birinci paragrafının sonuna aşağıdaki cümle eklenmiştir.
"Dar
mükellef gerçek kişi ve kurumlar ile Sermaye Piyasası Kanununa göre kurulan
yatırım fon ve ortaklıklarının (konut finansman fonları ile varlık finansman
fonları dahil) söz konusu gelirlerinde bu oran % 0 olarak uygulanır."
b) (1)
numaralı fıkrasının altıncı paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Hazine
tarafından yurt dışında ihraç edilen menkul kıymetlerin alım satımı, itfası
sırasında elde edilen getirileri ile bunların dönemsel getirilerinin
tahsilinde, tam mükellef kurumlara ait olup, İstanbul Menkul Kıymetler
Borsasında işlem gören ve bir yıldan fazla süreyle elde tutulan hisse senetleri
ile sürekli olarak portföyünün en az % 51'i İstanbul Menkul Kıymetler
Borsasında işlem gören hisse senetlerinden oluşan yatırım fonlarının bir yıldan
fazla süreyle elde tutulan katılma belgelerinin elden çıkarılmasında ve hisse
senetleri kâr paylarının hisse sahipleri adına tahsilinde bu fıkra hükümleri
uygulanmaz. Tam mükellef kurumlara ait olup, İstanbul Menkul Kıymetler
Borsasında işlem gören ve bir yıldan
fazla süreyle elde tutulan hisse senetlerinin elden çıkarılmasından elde edilen
gelirler için, Gelir Vergisi Kanununun Mükerrer 80 inci madde hükümleri
uygulanmaz."
c) (7)
numaralı fıkrasının ikinci cümlesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki cümle
eklenmiştir.
"
Sözkonusu fıkra hükümleri uyarınca tevkifata tabi tutulsun tutulmasın dar mükellef gerçek kişi veya kurumlarca
Hazine tarafından yurt dışında ihraç edilen menkul kıymetlerden sağlanan kazanç ve iratlar için münferit veya özel
beyanname verilmez.
ç) (8)
numaralı fıkrasında yer alan "% 15 oranında" ibaresi "% 0
oranında" olarak değiştirilmiştir.
d) (14)
numaralı fıkrasının ikinci cümlesinde yer alan "2006 yılında" ibaresi
fıkra metninden çıkarılmıştır.
e) (16)
numaralı fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki (17) numaralı fıkra eklenmiş
ve müteakip fıkra numaraları buna göre teselsül ettirilmiştir.
"17)
Bakanlar Kurulu bu maddede yer alan oranları her bir kazanç ve irat türü ile
bunları elde edenler itibarıyla, yatırım fonlarının katılma belgelerinin fona
iade edilmesinden elde edilen kazançlar için fonun portföy yapısına
göre, ayrı ayrı sıfıra kadar indirmeye veya bir katına kadar artırmaya
yetkilidir."
MADDE 2- Bu
Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3- Bu
Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.