Dönem: 22 Yasama Yılı: 5
TBMM (S.
Sayısı: 1357)
Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı ve İçişleri ile Plan ve Bütçe
Komisyonları
Raporları (1/1295)
|
|
|
|
T.C. |
|
|
Başbakanlık |
|
|
Kanunlar
ve Kararlar |
|
|
Genel
Müdürlüğü |
|
|
Sayı:
B.02.0.KKG.0.10/101-464/104 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
İçişleri
Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca
Gereğini
arz ederim.
Recep
Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Emniyet Genel Müdürlüğünün ihtiyacı
olan ve mevzuat gereği her sene personeline vermesi gereken malzemelerden
özellikle giyecek, silah ve mühimmat alımlarının miktarlarının
fazla olması, piyasada hazır bulunmaması ve bunların yapılacak
ihaleler sonucunda üretilebilecek malzemelerden olması nedeniyle
ilan, ihale, ön
Bu nedenle rekabet,
tasarruf ve kalite konularında istenen işlemler zamanında yerine
getirilememekte ve hizmete yönelik ihtiyaçların karşılanmasında
sıkıntılarla karşı karşıya kalınmaktadır. Tasarı ile Emniyet Genel Müdürlüğünün
giyecek alımları ile silah, mühimmat ve teçhizat alımları 5018 sayılı
Kanunun 27 nci maddesi kapsamına alınarak ihtiyaçların zamanında
karşılanması amaçlanmaktadır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1- Madde
ile, ertesi yıla geçen yüklenmeler kapsamına, Emniyet Genel Müdürlüğünün
giyecek alımları ile silah, mühimmat ve teçhizat alımları dahil
edilmektedir.
Madde 2- Yürürlük maddesidir.
Madde 3- Yürütme maddesidir.
İçişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
İçişleri
Komisyonu
Esas No.: 1/1295
Karar No.: 56
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
İçişleri
Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar Kurulunca,
Tasarı, Emniyet Genel Müdürlüğünün silah,
mühimmat, teçhizat ve giyecek alımları, 5018 sayılı Kanunun,
“Ertesi yıla geçen yüklenme
Madde 27- Niteliğinden dolayı malî yılla
sınırlı tutulamayan ve sürekliliği bulunan aşağıdaki iş ve hizmetler için; her
iş itibarıyla, bütçelerinde öngörülen ödeneklerin yüzde ellisini, izleyen yılın
Haziran ayını geçmemek ve yüklenme süresi on iki ayı aşmamak üzere, ilgili üst
yöneticinin onayıyla ertesi yıla geçen yüklenmelere girişilebilir.”
Biçimindeki
düzenlemesinin kapsamına alınmakta ve böylece sözkonusu Genel Müdürlüğün
ihtiyaçlarının zamanında karşılanması olanaklı kılınmaktadır.
Tasarı ve gerekçesi
Komisyonumuzca benimsenmiştir.
Komisyonumuz Tasarı
üzerinde tali komisyon olarak belirlenmiş olduğundan, İçtüzüğün 23 üncü maddesi
uyarınca, Komisyonumuzun uygunluk görüşünün esas komisyona bildirilmesiyle
yetinilmesi kararlaştırılmıştır.
Raporumuz, Plan ve
Bütçe Komisyonuna sunulmak üzere arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Kâtip |
|
Tevfik Ziyaeddin
Akbulut |
Ali Sezal |
Sinan Özkan |
|
Tekirdağ |
Kahramanmaraş |
Kastamonu |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ali Küçükaydın |
Şevket Gürsoy |
Nur Doğan
Topaloğlu |
|
|
Adıyaman |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Şevket Orhan |
Muharrem Tozçöken |
Recep Koral |
|
|
Eskişehir |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Sıdıka Sarıbekir |
Hakkı Ülkü |
Mehmet S.
Kesimoğlu |
|
İstanbul |
İzmir |
Kırklareli |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Veli Kaya |
Ali Oksal |
Seracettin
Karayağız |
|
Kilis |
|
Muş |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Nurettin Sözen |
Selami Uzun |
Mehmet Kartal |
|
Sivas |
Sivas |
Van |
|
Üye |
|
Üye |
|
Mehmet Çiçek |
|
Nadir Saraç |
|
Yozgat |
|
Zonguldak |
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
Plan ve Bütçe Komisyonu |
|
|
Esas No.: 1/1295 |
5/3/2007 |
|
Karar No.: 128 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
İçişleri Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar
Kurulunca 9/1/2007 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
sunulan ve Başkanlıkça 15/1/2007 tarihinde tali komisyon olarak
İçişleri Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale
edilen 1/1295 esas numaralı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun 28/2/2007
tarihinde yaptığı 40 ıncı birleşiminde Hükümeti temsilen Maliye
Bakanı Kemal UNAKITAN ile Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilâtı
Müsteşarlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü temsilcilerinin katılımlarıyla
incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi, Emniyet Genel Müdürlüğünün ihtiyacı
olan ve mevzuat gereği her sene personeline verilmesi gereken giyecek,
silah ve mühimmat gibi malzemelerin temini, söz konusu malzemelerin
miktarının fazla olması, piyasada hazır olarak bulunmamaları ve
ancak belli bir prosedürü içeren ihale işlemlerinden sonra üretilebilmeleri
nedeniyle uzun sürmektedir.
Diğer yandan söz konusu malzemelere ilişkin olarak
yapılan ihalelerin yılı içinde herhangi bir nedenle iptal edilmesi
veya yüklenici firmaların taahhütlerini yerine getirmemesi durumunda;
mevzuat gereği mali yıl ile sınırlı kalındığından tekrar ihaleye
çıkılması ve malzemelerin temin edilmesi için yeterli süre kalmamaktadır.
Emniyet Genel Müdürlüğünün belirtilen ihtiyaçlarının karşılanmasında
sıkıntılarla karşılaşılmaması için Genel Müdürlüğün silah, mühimmat
ve teçhizat alımlarıyla ilgili olarak ertesi yıla geçen yüklenmeler
yapabilmesinin sağlanması gerekmektedir.
Tasarı ve Gerekçesi incelendiğinde;
- Emniyet Genel Müdürlüğünün; giyecek, silah,
mühimmat ve teçhizat alımlarıyla ilgili olarak ertesi yıllara geçen
yüklenmeler yapabilmesine yönelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı
Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda değişiklik yapılması,
öngörülmektedir.
Komisyonumuzda, Tasarının tümü üzerinde yapılan
görüşmelerde;
- 5018 sayılı Kanunda “ertesi yıla geçen yüklenme”leri
düzenleyen madde kapsamında Emniyet Genel Müdürlüğünün giyim, silah,
mühimmat ve teçhizat alımlarının bulunmadığı, bu nedenle, Genel
Müdürlüğün bahse konu ihtiyaçlarının temin edilebilmesi için tanınan
bir yıllık sürenin bazı durumlarda yetersiz kalabildiği,
- Emniyet teşkilâtının nitelikli ve önemli görevleri
yerine getirdiği, bu nedenle giyim, silah, mühimmat ve teçhizat
alımlarının hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesinin emniyet hizmetleri
açısından büyük önem arz ettiği,
- 5018 sayılı Kanunla getirilmek istenen yeni
mali sistemin etkili, verimli ve tutarlı bir şekilde işleyebilmesi
için Kanunda sık sık değişiklik yapılmaması gerektiği, aciliyet
arz eden değişikliklerin Komisyonda detaylı bir şekilde tartışılarak
kabul edilmesinin daha uygun olacağı,
şeklindeki görüş ve eleştirilerin ardından, Hükümet
adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;
- 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
ile; Kanunda sayılan ve niteliklerinden dolayı mali yılla sınırlı
tutulamayan bazı iş ve hizmetler
için ertesi yıla geçen yüklenmeler yapılabilmesine imkan sağlandığı;
ancak Emniyet Teşkilâtının giyim, silah, mühimmat ve teçhizat alımlarının
bu kapsamda sayılmadığı, hizmetlerin niteliği gereği Emniyet
Teşkilâtına bu imkanın sağlanmasının büyük önem arz ettiği,
- Emniyet Genel Müdürlüğünün rekabet, tasarruf
ve kalite konularında başarı sağlaması için alım işlemlerinin zamanında
yerine getirilmesi ve hizmete yönelik bu ihtiyaçların karşılanmasında
sıkıntılar yaşanmaması gerektiği,
- Kanun önerileri hazırlanırken fark edilemeyen
ya da öngörülemeyen, ancak uygulamada karşılaşılan sıkıntıların
giderilmesinin 5018 sayılı Kanunla getirilmek istenen mali sistemin
daha iyi işlemesini sağlayacağı,
ifade edilmiştir.
Tasarının tümü üzerindeki görüşmelerin ardından
Tasarı ve Gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerinin
görüşülmesine geçilmiştir.
Tasarının;
- 1 inci maddesi aynen,
- Diğer kanunların yıllara yaygın ihaleler yapılmasına imkan veren ve
bu uygulamayı düzenleyen hükümleri saklı kalmak kaydıyla, 5018 sayılı
Kanuna tabi idarelerin süreklilik arz eden mal ve hizmet alımları
için toplam süresi üç yılı geçmeyecek biçimde gelecek yılları kapsayan
ihalelere çıkabilme imkanını genişleten; ayrıca finansal kiralamanın
idarelerin maliyetlerini azaltması, uygun ve istikrarlı bir finansman
yöntemi olması, sağlıklı bütçeleme olanağı vermesi gibi avantajlarının
bulunduğu dikkate alınarak, idarelerin makine-teçhizat, cihaz ve
taşıtlar ile bazı hava ve deniz araçlarının, 3226 sayılı Finansal
Kiralama Kanunu uyarınca sözleşmenin en az 4 yıl süreyle feshedilemeyeceği hükmü
dikkate alınarak, 4 yıllık finansal kiralama suretiyle gelecek
yıllara yaygın yüklenmeye girişerek temin edebilmesini sağlayan
ve 5018 sayılı Kanunun 28 inci maddesinin dördüncü fıkrasını değiştiren
bir düzenlemenin metne çerçeve 2 nci madde olarak ilave edilmesi ve
diğer maddelerin teselsül ettirilmesi suretiyle,
- 5018 sayılı Kanunla öngörülen ve 2006 yılında
uygulanmaya başlanan mali yönetim ve
kontrol sisteminin sağlıklı bir şekilde uygulanabilmesi
için idarelerde kurulmuş bulunan Strateji Geliştirme Başkanlıklarında
mali hizmetler uzman ve uzman yardımcılarının istihdamının sağlanmasını
ve bunların atanma ve göreve başlamalarında karşılaşılan sorunların
giderilmesini, idarelerce ayrı ayrı ve çok sayıda sınav açılmak
yerine aynı görevi yürütecek personelin aynı standartlar dahilinde
merkezi bir sınavla seçilerek atanmalarını ve yönetmeliklerinin
çıkarılmasını sağlamak amacıyla 5018 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin
son fıkrasını değiştiren bir düzenlemenin metne çerçeve 3 üncü
madde olarak eklenmesi suretiyle,
- 5018 sayılı Kanunun ilgili maddesinde, kamu
zararının oluşmasında kasıt ve kusura ilişkin açık bir hükmün bulunmaması
nedeniyle genel hükümlere paralel olarak kusur esaslı bir sorumluluk
tanımının getirilmesini ve kamu görevlisi olmayan üçüncü kişiler
tarafından neden olunan kamu zararının da tespit ve tahsili için
idari birimler tarafından yapılacak işlemlerin açıklığa kavuşturulmasını
teminen 5018 sayılı Kanunun 71 inci maddesinin birinci fıkrası
ile son fıkrasını değiştiren hükümlerin metne çerçeve 4 üncü madde olarak eklenmesi suretiyle,
- 5018 sayılı Kanunun geçici 5 inci maddesi uyarınca
31/12/2007 tarihine kadar iç denetçi kadrolarına yapılacak atamaların
esas itibariyle 2007 yılı içinde gerçekleştirilmekte olduğu; ancak
maddenin birinci fıkrası uyarınca, 31/12/2005 tarihi itibariyle
söz konusu görevlerde bulunanların iç denetçi kadrolarına atanabilmeleri
öngörülmüş olduğundan, 31/12/2005 tarihinde stajyer veya yardımcı
kadrosunda olup da bu tarihten sonra asaleten atamaları yapılmış
olanların iç denetçi kadrolarına atanamadığı; bu nedenle söz konusu
denetim elemanlarının 5018 sayılı Kanunun geçici 5 inci maddesi
hükümleri uyarınca iç denetçi kadrolarına atanmalarına imkan
sağlayan ve 5018 sayılı Kanuna geçici 16 ncı madde olarak eklenmesini
öngören bir düzenlemenin metne çerçeve 5 inci madde olarak eklenmesi
suretiyle,
- Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 nci ve 3 üncü
maddeler ise 6 ve 7 nci maddeler olarak aynen,
kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere
Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Bu Raporun Sözcüsü |
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Ali Osman Sali |
|
Afyonkarahisar |
Bursa |
Balıkesir |
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Sekmen |
Halil Aydoğan |
Mehmet Zekai Özcan |
|
İstanbul |
Afyonkarahisar |
Ankara |
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Mesut Özakcan |
A. Kemal Deveciler |
Osman Nuri Filiz |
|
Aydın |
Balıkesir |
Denizli |
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Muhsin Koçyiğit |
Alaattin Büyükkaya |
A. Kemal Kumkumoğlu |
|
Diyarbakır |
İstanbul |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Kemal Kılıçdaroğlu |
M. Mustafa Açıkalın |
Bülent Baratalı |
|
İstanbul |
İstanbul |
İzmir |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Fazıl Karaman |
Y. Selahattin Beyribey |
Mustafa Elitaş |
|
İzmir |
Kars |
Kayseri |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Taner Yıldız |
Mikail Arslan |
Muzaffer Baştopçu |
|
Kayseri |
Kırşehir |
Kocaeli |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mustafa Ünaldı |
Hasan Fehmi Kinay |
Muharrem Doğan |
|
Konya |
Kütahya |
Mardin |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mustafa Özyürek |
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Osman Seyfi |
|
Mersin |
Muğla |
Nevşehir |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Cemal Uysal |
İmdat Sütlüoğlu |
Musa Uzunkaya |
|
Ordu |
Rize |
Samsun |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Sabahattin Cevheri |
Enis Tütüncü |
M. Ergun Dağcıoğlu |
|
Şanlıurfa |
Tekirdağ |
Tokat |
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
|
|
|
M. Akif Hamzaçebi |
|
|
|
Trabzon |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
KAMU MALÎ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1- 10/12/2003 tarihli ve
5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 27 nci maddesinin
birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“g) Emniyet Genel Müdürlüğünün giyecek alımları
ile silah, mühimmat ve teçhizat alımları.”
MADDE 2- Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 3- Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
KAMU MALÎ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1- 10/12/2003 tarihli ve
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 27 nci maddesinin
birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“g) Emniyet Genel Müdürlüğünün giyecek alımları
ile silah, mühimmat ve teçhizat alımları.”
MADDE 2- 5018 sayılı Kanunun
28 inci maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yılı bütçesinde ödeneği bulunması ve merkezi
yönetim kapsamındaki idareler için Maliye Bakanlığının uygun görüşünün
alınması kaydıyla; satın alma suretiyle edinilmesi ekonomik olmayan
her türlü makine-teçhizat, cihazlar ve taşıtlar ile hava ambulansı
ve yangınla mücadele amacıyla hava ve deniz araçlarının kiralanması
veya finansal kiralama suretiyle temini; temizlik, yemek, koruma
ve güvenlik ile personel taşıma hizmetleri, orman ağaçlandırma ve
amenajman işleri, kit karşılığı cihaz, aşı ve anti-serum alımı için;
süresi üç yılı geçmemek, finansal kiralama suretiyle temin edileceklerde
ise dört yıl olmak üzere üst yöneticinin onayıyla gelecek yıllara
yaygın yüklenmeye girişilebilir.”
MADDE 3- 5018 sayılı Kanunun
60 ıncı maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“İdarelerin mali hizmetler birimlerinde mali
hizmetler uzman yardımcısı ve mali hizmetler uzmanı çalıştırılabilir.
Mali hizmetler uzman yardımcısı kadrolarına veya pozisyonlarına
atanabilmek için 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde
sayılan genel şartlara ilave olarak;
a) En az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal
bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden
veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi veya
yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak,
b) Yapılacak özel yarışma sınavında başarılı
olmak,
c) Sınavın yapıldığı yılın başı itibarıyla 30
yaşını doldurmamış olmak,
şartları aranır.
Özel yarışma sınavı, Maliye Bakanlığı tarafından
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine yaptırılacak yazılı sınav
ve Maliye Bakanlığınca yapılacak sözlü sınavdan oluşur. Özel yarışma
sınavında başarılı olanlar, ÖSYM tarafından başarı sırası ve yaptıkları
tercihler dikkate alınarak belirlenir ve bunlar idarelerde mali
hizmetler uzman yardımcısı kadro veya pozisyonlarına atanırlar. Bu
kadro veya pozisyonlara atananlar en az üç yıl çalışmak ve başarılı
olmak şartıyla, açılacak yeterlik sınavına girme hakkını kazanırlar.
Maliye Bakanlığınca yapılacak yeterlik sınavında başarılı olanlar
mali hizmetler uzmanı kadro veya pozisyonlarına atanırlar. Mali
hizmetler uzman yardımcılığı döneminde veya yeterlik sınavında
başarılı olamayanlar, istihdam şekline göre bulundukları kamu
idarelerinde durumlarına uygun kadro veya pozisyonlara atanırlar.
Özel yarışma sınavına katılacak adayların belirlenmesi, sınavların
yapılması, atama ve yerleştirilmeleri, yetiştirilmeleri, yeterlik
sınavları ile çalışma usul ve esasları Maliye Bakanlığınca çıkarılacak
yönetmelikle düzenlenir. Mali hizmetler uzmanı kadrolarına atandıktan
sonra en az üç yıl süreyle atandıkları idarelerde söz konusu kadrolarda
657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre görev yapanlar, kendilerinin
isteği ve idarelerinin muvafakatı ile başka bir kamu idaresinin
aynı unvanlı kadrolarına atanabilirler.”
MADDE 4- 5018 sayılı Kanunun
71 inci maddesinin birinci fıkrası ile son fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Kamu zararı; kamu görevlilerinin kasıt, kusur
veya ihmallerinden kaynaklanan mevzuata aykırı karar, işlem veya
eylemleri sonucunda kamu kaynağında artışa engel veya eksilmeye
neden olunmasıdır.”
“Kamu zararının, bu zarara neden olan kamu görevlisinden
veya diğer gerçek ve tüzel kişilerden tahsiline ilişkin usul ve esaslar,
Maliye Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulu tarafından
çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE 5- 5018 sayılı Kanuna
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 16- Geçici 5 inci maddenin birinci
fıkrasının (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen kadrolarda
31/12/2006 tarihi itibarıyla çalışmakta olanlar ile daha önce en az
beş yıl bu görevde bulunanlar da anılan madde hükümlerine göre iç
denetçi kadrolarına atanabilirler.”
MADDE 6- Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 7- Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
|
|
|
|
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Adalet
Bakanı |
|
N. Çubukçu |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
|
M. V. Gönül |
A. Aksu |
K. Unakıtan |
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı V. |
|
H. Çelik |
F. N. Özak |
H. Çelik |
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
B. Yıldırım |
M. M. Eker |
M. Başesgioğlu |
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
A. Koç |
|
|
Çevre
ve Orman Bakanı |
|
|
|
O.
Pepe |
|