Dö­nem: 22                                                                           Ya­sa­ma Yı­lı: 5

 

TBMM                                                        (S. Sa­yı­sı: 1344)

 

Ge­nel Kad­ro ve Usu­lü Hak­kın­da Ka­nun Hük­mün­de Ka­rar­na­me­nin Eki Cet­vel­le­rin Em­ni­yet Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­ne Ait Bö­lü­mün­de De­ği­şik­lik Ya­pıl­ma­sı­na Da­ir Ka­nun Ta­sa­rı­sı ve İçiş­le­ri ile

Plan ve Büt­çe Ko­mis­yon­la­rı Ra­por­la­rı (1/1249)

 

 

T.C.

 

 

Baş­ba­kan­lık

04/10/2006

 

Ka­nun­lar ve Ka­rar­lar

 

 

Ge­nel Mü­dür­lü­ğü

 

 

Sa­yı: B.02.0.KKG.0.10/101-957/4638

 

 

TÜR­Kİ­YE BÜ­YÜK MİL­LET MEC­Lİ­Sİ BAŞ­KAN­LI­ĞI­NA

İçiş­le­ri Ba­kan­lı­ğın­ca ha­zır­la­nan ve Baş­kan­lı­ğı­nı­za ar­zı Ba­kan­lar Ku­ru­lun­ca 25/9/2006 ta­ri­hin­de ka­rar­laş­tı­rı­lan “Ge­nel Kad­ro ve Usu­lü Hak­kın­da Ka­nun Hük­mün­de Ka­rar­na­me­nin Eki Cet­vel­le­rin Em­ni­yet Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­ne Ait Bö­lü­mün­de De­ği­şik­lik Ya­pıl­ma­sı­na Da­ir Ka­nun Ta­sa­rı­sı” ile ge­rek­çe­si ili­şik­te gön­de­ril­miş­tir.

Ge­re­ği­ni arz ede­rim.

                                                                                                         Re­cep Tay­yip Er­do­ğan

                                                                                                                   Baş­ba­kan

 

GE­NEL GE­REK­ÇE

Em­ni­yet Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün em­ni­yet hiz­met­le­ri sı­nı­fı per­so­ne­li, son de­re­ce ağır ve mev­cut me­sai dü­ze­ni dı­şın­da faz­la ça­lış­ma ya­pa­rak em­ni­yet ve asa­yiş hiz­met­le­ri­ni yü­rüt­mek­te­dir.

Ül­ke­mi­zin sos­yal ve eko­no­mik yön­ler­den ge­liş­me­si, ye­ni yer­le­şim bi­rim­le­ri­nin ku­rul­ma­sı, mev­cut yer­le­şim böl­ge­le­rin­de­ki nü­fus ar­tı­şı ve mül­ki ya­pı­lan­ma­da mey­da­na ge­len de­ği­şik­lik­ler­le bir­lik­te jan­dar­ma so­rum­lu­luk böl­ge­sin­de bu­lu­nan yer­le­şim böl­ge­le­ri­nin po­lis so­rum­lu­luk böl­ge­si­ne dev­re­dil­me­si gi­bi ne­den­ler, em­ni­yet teş­ki­la­tı­nın iş yü­kü­nü ve per­so­nel ih­ti­ya­cı­nı sü­rek­li ar­tır­mak­ta­dır. Tür­ki­ye İs­ta­tis­tik Ku­ru­mu ve­ri­le­ri­ne gö­re 2000 yı­lın­da ül­ke­mi­zin nü­fu­su 67.800.000 iken, bu sa­yı­nın 72.974.000’a çık­tı­ğı tah­min edil­mek­te­dir. Kent ve kır­sal nü­fus de­ği­şim eği­li­mi, kent­le­re akış yö­nün­de­dir. 2000 yı­lın­da po­lis böl­ge­sin­de­ki nü­fus yak­la­şık 43.500.000 iken, bu­gün  %13.8 ar­ta­rak 49.541.316’ya çık­mış­tır.

Av­ru­pa Bir­li­ği­ne üye ül­ke­ler­de or­ta­la­ma 250 ki­şi­ye bir po­lis düş­mek­te iken, ül­ke­miz­de 3/10/2006 ta­ri­hi iti­ba­riy­le po­lis sa­yı­sı 165.137 olup, bir po­lis 300 ki­şi­ye hiz­met ver­mek­te­dir. Av­ru­pa Bir­li­ği stan­dart­la­rı­na gö­re bu sa­yı­nın ye­ter­siz ol­du­ğu bir ger­çek­tir.

Ül­ke­mi­zin nü­fus ar­tı­şı, po­li­sin hiz­met gö­tür­dü­ğü nü­fus ve Av­ru­pa Bir­li­ği­nin 250 ki­şi­ye bir po­lis stan­dar­dı dik­ka­te alı­na­rak, önü­müz­de­ki 20 yı­lı kap­sa­ya­cak şe­kil­de ha­zır­la­nan per­so­nel pro­jek­si­yo­nu­na gö­re, 2006 yı­lın­da ol­ma­sı ge­re­ken po­lis sa­yı­sı 198.165, 2009 yı­lın­da 210.160, 2012 yı­lın­da 220.296 şek­lin­de­dir.

Ar­tan per­so­nel açı­ğı­nın kı­sa sü­re­de gi­de­ri­le­bil­me­si ve ide­al per­so­nel sa­yı­la­rı­na ulaş­mak ama­cıy­la, Ba­kan­lar Ku­ru­lu­nun 10/9/2003 ta­rih­li ve 2003/6123 sa­yı­lı Ka­ra­rı ile 20 olan po­lis mes­lek yük­se­ko­ku­lu sa­yı­sı 26’ya yük­sel­til­miş­tir. Ay­rı­ca, 3201 sa­yı­lı Em­ni­yet Teş­ki­la­tı Ka­nu­nun­da ya­pı­lan dü­zen­le­me ile 4 yıl­lık fa­kül­te ve­ya yük­se­ko­kul me­zun­la­rı­nın 6 ay­lık te­mel eği­ti­me ta­bi tu­tul­mak su­re­tiy­le po­lis ol­ma­la­rı sağ­lan­mış ve bu amaç­la 6 po­lis mes­le­ki eği­tim mer­ke­zi ku­rul­muş ve fa­ali­ye­te ge­çi­ril­miş­tir. 14.000 ka­pa­si­te­ye sa­hip mev­cut po­lis mes­lek yük­sek okul­la­rın­dan yıl­da yak­la­şık 6.500-7.000, 6 ay sü­re­li po­lis mes­le­ki eği­tim mer­kez­le­rin­den ise iki dö­nem ha­lin­de yıl­da 6.500-7.000 po­lis ada­yı me­zun ol­mak­ta­dır. Mev­cut po­lis okul­la­rı­nın ka­pa­si­te­le­ri­nin ar­tı­rıl­ma­sı ve ha­len ya­pı­mı de­vam eden ve bit­mek üze­re olan ye­ni okul­lar­la bir­lik­te ar­tan ka­pa­si­te­ye pa­ra­lel ola­rak okul­lar­dan me­zun ola­cak po­lis ada­yı sa­yı­sı yıl­lık yak­la­şık 16.000-17.000 ci­va­rın­da ola­cak­tır.

27/6/2000 ta­ri­hin­de 10.000 adet, 6/5/2005 ta­ri­hin­de yi­ne 10.000 adet ol­mak üze­re 2006 yı­lı­na ka­dar top­lam 20.000 po­lis me­mu­ru kad­ro­su ih­das edil­miş, bu­nun­la bir­lik­te, ölüm, is­ti­fa, emek­li­lik ve baş­ka ku­rum­la­ra na­kil gi­bi se­bep­ler­le bo­şa­lan po­lis me­mu­ru ve çar­şı ve ma­hal­le bek­çi­si kad­ro­la­rı açık­tan ata­ma­ya mü­sa­it kad­ro­lar­la de­ğiş­ti­ri­le­rek po­lis mes­lek yük­sek okul­la­rın­dan ve po­lis mes­le­ki eği­tim mer­kez­le­rin­den me­zun olan po­lis aday­la­rı­nın ilk ata­ma­sın­da kul­la­nıl­mış­tır. An­cak, mev­cut boş kad­ro­lar, 2006 yı­lın­da me­zun ola­cak po­lis aday­la­rı­na ye­te­cek ka­dar­dır. 2007 ve son­ra­ki yıl­lar için, okul­lar­da öğ­re­nim gö­ren po­lis aday­la­rı­nın ata­na­bi­le­ce­ği boş kad­ro bu­lun­ma­mak­ta­dır.

Yu­ka­rı­da açık­la­nan ne­den­ler­le, em­ni­yet teş­ki­la­tı­nın ih­ti­ya­cı olan 2007 ve iz­le­yen yıl­lar­da kul­la­nıl­mak üze­re mev­cut kad­ro­la­rı­na ila­ve­ten ek 20.000 po­lis me­mu­ru kad­ro­su­nun ih­das edil­me­si ge­rek­mek­te­dir. İh­das edi­len kad­ro­lar, önü­müz­de­ki iki yıl­lık sü­re­de me­zun ola­cak po­lis aday­la­rı­nın atan­ma­sın­da kul­la­nı­la­cak­tır.

 

 

 MAD­DE GE­REK­ÇE­LE­Rİ

Madde 1- Mad­de ile, Em­ni­yet Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün gö­rev­le­ri­ni et­kin bir şe­kil­de ye­ri­ne ge­ti­re­bil­me­si ama­cıy­la, taş­ra teş­ki­la­tın­da kul­la­nıl­mak üze­re 20.000 adet kad­ro ih­das edil­mek­te­dir.

Madde 2- Yü­rür­lük mad­de­si­dir.

Madde 3- Yü­rüt­me mad­de­si­dir.

 

İçiş­le­ri Ko­mis­yo­nu Ra­po­ru

 

Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si

 

 

İçiş­le­ri Ko­mis­yo­nu

08/11/2006

 

Esas No.: 1/1249

 

 

Ka­rar No.: 51

 

TÜR­Kİ­YE BÜ­YÜK MİL­LET MEC­Lİ­Sİ BAŞ­KAN­LI­ĞI­NA

İçiş­le­ri Ba­kan­lı­ğın­ca ha­zır­la­na­rak Ba­kan­lar Ku­ru­lun­ca, 04/10/2006 ta­ri­hin­de Baş­kan­lı­ğı­nı­za su­nu­lan, “Ge­nel Kad­ro ve Usu­lü Hak­kın­da Ka­nun Hük­mün­de Ka­rar­na­me­nin Eki Cet­vel­le­rin Em­ni­yet Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­ne Ait Bö­lü­mün­de De­ği­şik­lik Ya­pıl­ma­sı­na Da­ir Ka­nun Ta­sa­rı­sı,” Baş­kan­lı­ğı­nız­ca 09/10/2006 ta­ri­hin­de esas ko­mis­yon ola­rak Plan ve Büt­çe Ko­mis­yo­nu­na, ta­li ko­mis­yon ola­rak Ko­mis­yo­nu­mu­za ha­va­le edil­miş ve Ko­mis­yo­nu­muz, 08/11/2006 ta­rih­li 41 in­ci top­lan­tı­sın­da, İçiş­le­ri, Ma­li­ye ve Ada­let Ba­kan­lık­la­rı tem­sil­ci­le­ri­nin de ka­tı­lı­mıy­la Ta­sa­rı­yı in­ce­le­yip gö­rüş­müş­tür.

Ta­sa­rı­da, 20.000 po­lis me­mu­ru kad­ro­su ih­das edil­mek­te­dir.

Ko­mis­yo­nu­muz­da Ta­sa­rı­nın tü­mü üze­rin­de ya­pı­lan gö­rüş­me­ler sı­ra­sın­da şu gö­rüş­ler ile­ri sü­rül­müş­tür:

- Po­lis me­mur­la­rı­nın po­lis okul­la­rın­da ye­tiş­ti­ril­me­si ye­ri­ne, üni­ver­si­te me­zun­la­rı ara­sın­dan se­çil­me­si da­ha doğ­ru bir uy­gu­la­ma ola­cak­tır.

- Po­lis okul­la­rın­da bir üni­ver­si­te dü­ze­yin­de bi­lim­sel eği­tim ya­pıl­ma­sı ola­nak­sız­dır. Bi­lim­sel bir eği­tim­den geç­miş po­lis me­mur­la­rı­nın top­lum­sal olay­lar­da da­ha has­sas dav­ra­na­cak­la­rı bek­le­ne­bi­lir.

- Bü­yük il­le­ri­miz dı­şın­da­ki po­lis okul­la­rı, po­lis ye­tiş­ti­ren okul­lar­dan çok, açıl­dık­la­rı yö­re­ye eko­no­mik kat­kı ya­pan ku­ru­luş­lar ola­rak gö­rül­mek­te ve bu ne­den­le bu okul­lar­dan ve­rim alı­na­ma­mak­ta­dır.

- Açı­lan okul­lar­da ye­ter­li ve ni­te­lik­li öğ­re­tim üye­si bu­lu­na­ma­mak­ta ve bu ne­den­le cid­di bir eği­tim ya­pı­la­ma­mak­ta­dır.

- Em­ni­yet teş­ki­la­tı için­de po­lis okul­la­rı ter­cih edil­me­yen bir yer ko­nu­mun­da­dır. Do­la­yı­sıy­la bu­ra­la­ra da­ha çok ku­rum için­de de­ğer­len­di­ri­le­me­yen per­so­nel atan­mak­ta­dır. Bu da po­lis okul­la­rın­da­ki ka­li­te­yi dü­şür­mek­te­dir.

- Üni­ver­si­te­le­rin en önem­li özel­lik­le­rin­den bi­ri ken­di öğ­re­tim üye­le­ri­ni ve yar­dım­cı­la­rı­nı ken­di­le­ri­nin ye­tiş­tir­me­si­dir. Oy­sa po­lis aka­de­mi­si ken­di öğ­re­tim ele­man­la­rı­nı ye­tiş­ti­re­me­mek­te­dir.

- Bu ne­den­le po­lis aka­de­mi­si­nin YÖK ile iliş­ki­len­di­ril­me­si ve ken­di öğ­re­tim ele­ma­nı­nı ye­tiş­ti­ren üni­ver­si­te ha­li­ne ge­ti­ril­me­si ge­re­kir.

- Po­lis me­mu­ru alı­mı­nın ül­ke­nin ih­ti­yaç­la­rı göz önün­de bu­lun­du­ru­la­rak uzun va­de­li plan­lan­ma­sı ge­re­kir. Kı­sa ara­lık­lar­la kad­ro ih­da­sı ta­le­bin­de bu­lu­nul­ma­sı bu plan­la­ma­nın iyi ya­pı­la­ma­dı­ğı­nı gös­te­rir. Bu du­rum da hem TBMM’yi hem de di­ğer ku­rum­la­rı ge­rek­siz bir iş yü­kü al­tı­na sok­mak­ta, za­man ve ener­ji kay­bı­na ne­den ol­mak­ta­dır. Teş­ki­lat ih­ti­ya­cı­nı be­lir­le­me­li ve ih­ti­yaç bir de­fa­da kar­şı­lan­ma­lı­dır.

- Ül­ke­miz­de­ki kap­kaç ve gasp olay­la­rı oran­sal ola­rak hız­la art­mak­ta­dır. Bu­na kar­şı­lık ya­ka­la­nan sa­nık sa­yı­sın­da bir dü­şüş göz­lem­len­mek­te­dir. Bu du­rum dik­ka­te alı­na­rak acil ön­lem­ler alın­ma­lı, Em­ni­yet Teş­ki­la­tı­nın et­kin­li­ği ar­tı­rıl­ma­lı­dır.

- Em­ni­yet teş­ki­la­tı per­so­ne­li­nin öz­lük hak­la­rı so­ru­nu var­lı­ğı­nı sür­dür­me­ye de­vam et­mek­te ve bu so­run her ge­çen gün ağır­laş­mak­ta­dır.

- Po­lis me­mur­la­rı­nın öz­lük hak­la­rı ge­çim­le­ri­ni sağ­la­ma­ya ye­te­cek dü­zey­de de­ğil­dir. Bu ne­den­le de po­lis me­mur­la­rı­nın fii­len emek­li ol­ma­la­rı söz­ko­nu­su ola­ma­mak­ta­dır. Hu­ku­ken emek­li olan­lar, emek­li ma­aş­la­rı ye­ter­li ol­ma­dı­ğın­dan ve bir bi­ri­kim­le­ri de ol­ma­dı­ğın­dan baş­ka iş­ler­de ça­lış­ma­ya de­vam et­mek­te­dir­ler.

- Haf­ta so­nu, ge­ce – gün­düz, bay­ram de­me­den ça­lış­mak ve faz­la me­sai yap­mak zo­run­da olan em­ni­yet teş­ki­la­tı per­so­ne­li­nin bu fe­da­kar­ca ça­lış­ma­la­rı­nın kar­şı­lı­ğı­nı al­ma­dık­la­rı her­kes ta­ra­fın­dan bi­li­nen ve ka­bul edi­len bir ger­çek­tir.

- Bu ne­den­le öz­lük hak­la­rı so­ru­nu­nun bir an ön­ce çö­zül­me­si bir zo­run­lu­luk­tur.

Ta­sa­rı­nın tü­mü üze­rin­de ya­pı­lan gö­rüş­me­ler­den son­ra, Ta­sa­rı ile ge­rek­çe­si Ko­mis­yo­nu­muz­ca uy­gun gö­rül­müş ve Ta­sa­rı­nın mad­de­le­ri­nin gö­rü­şül­me­si­ne ge­çil­me­si ka­rar­laş­tı­rıl­mış­tır.

Ta­sa­rı­nın 1 in­ci mad­de­si ile yü­rür­lük ve yü­rüt­me­ye iliş­kin 2 ve 3 ün­cü mad­de­le­ri Ko­mis­yo­nu­muz­ca ay­nen ka­bul edil­miş­tir.

Ra­po­ru­muz, Plan ve Büt­çe Ko­mis­yo­nu­na su­nul­mak üze­re arz olu­nur.

 

 

Baş­kan

Baş­kan­vekili

Söz­cü

 

Tev­fik Ziyaed­din Ak­bulut

Ali Sezal

Şük­rü Ön­der

 

Tekir­dağ

Kah­raman­maraş

Yalova

 

Üye

Üye

Üye

 

Şevket Gürsoy

Nur Doğan Topaloğlu

Şevket Orhan

 

Adıyaman

Ankara

Bursa

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Yüksel Kavuştu

Muharrem Tozçöken

Sıdıka Sarıbekir

 

Çorum

Eskişehir

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet S. Kesimoğlu

Veli Kaya

Ali Oksal

 

Kırklareli

Kilis

Mersin

 

Üye

Üye

Üye

 

Seracettin Karayağız

Nurettin Sözen

Selami Uzun

 

Muş

Sivas

Sivas

 

Üye

Üye

 

 

Mehmet Kartal

Nadir Saraç

 

 

Van

Zonguldak

 

 

 

İÇİŞLERİ KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN

GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN

EKİ CETVELLERİN EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE AİT BÖLÜMÜNDE

DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1- Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2- Tasarının 2 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3- Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

Plan ve Büt­çe Ko­mis­yo­nu Ra­po­ru

            Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si

              Plan ve Büt­çe Ko­mis­yo­nu

                     Esas No: 1/1249                                                               16/2/2007

                      Ka­rar No : 123

TÜR­Kİ­YE BÜ­YÜK MİL­LET MEC­Lİ­Sİ BAŞ­KAN­LI­ĞI­NA

İçiş­le­ri Ba­kan­lı­ğın­ca ha­zır­la­na­rak, 4/10/2006 ta­ri­hin­de Ba­kan­lar Ku­ru­lu ta­ra­fın­dan Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Baş­kan­lı­ğı­na su­nu­lan ve Baş­kan­lık­ça 9/10/2006 ta­ri­hin­de ta­li ko­mis­yon ola­rak İçiş­le­ri Ko­mis­yo­nu­na, esas ko­mis­yon ola­rak da Ko­mis­yo­nu­mu­za ha­va­le edi­len (1/1249) esas nu­ma­ra­lı "Ge­nel Kad­ro ve Usu­lü Hak­kın­da Ka­nun Hük­mün­de Ka­rar­na­me­nin Eki Cet­vel­le­rin Em­ni­yet Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­ne Ait Bö­lü­mün­de De­ği­şik­lik Ya­pıl­ma­sı­na Da­ir Ka­nun Ta­sa­rı­sı", Ko­mis­yo­nu­mu­zun 15/2/2007 ta­ri­hin­de yap­mış ol­du­ğu 38 in­ci Bir­le­şi­min­de, Hü­kü­me­ti tem­si­len Mil­li Sa­vun­ma Ba­ka­nı M. Vec­di GÖ­NÜL ile İçiş­le­ri Ba­kan­lı­ğı, Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı, Em­ni­yet Ge­nel Mü­dür­lü­ğü, Dev­let Plan­la­ma Teş­ki­la­tı Müs­te­şar­lı­ğı ve Dev­let Per­so­nel Baş­kan­lı­ğı  tem­sil­ci­le­ri­nin  de ka­tı­lım­la­rıy­la in­ce­le­nip gö­rü­şül­müş­tür.

Bi­lin­di­ği gi­bi; Em­ni­yet Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün em­ni­yet hiz­met­le­ri sı­nı­fı per­so­ne­li, son de­re­ce ağır ve mev­cut me­sai dü­ze­ni dı­şın­da faz­la ça­lış­ma da ya­pa­rak em­ni­yet ve asa­yiş hiz­met­le­ri­ni yü­rüt­mek­te­dir. Öte yan­dan, ül­ke­mi­zin sos­yal ve eko­no­mik yön­ler­den ge­liş­me­si, ye­ni yer­le­şim bi­rim­le­ri­nin ku­rul­ma­sı, mev­cut yer­le­şim böl­ge­le­rin­de­ki nü­fus ar­tı­şı ve mül­ki ya­pı­lan­ma­da mey­da­na ge­len de­ği­şik­lik­ler­le bir­lik­te jan­dar­ma so­rum­lu­luk böl­ge­sin­de bu­lu­nan yer­le­şim böl­ge­le­ri­nin po­lis so­rum­lu­luk böl­ge­si­ne dev­re­dil­me­si gi­bi ne­den­ler, em­ni­yet teş­ki­la­tı­nın iş yü­kü­nü ve per­so­nel ih­ti­ya­cı­nı sü­rek­li ar­tır­mak­ta­dır.

Bu amaç­la ha­zır­la­nan Ta­sa­rı­da, Em­ni­yet Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün ar­tan per­so­nel açı­ğı­nın kı­sa sü­re­de gi­de­ril­me­si ve ide­al per­so­nel sa­yı­la­rı­na ula­şıl­ma­sı ama­cıy­la, 20.000 po­lis me­mu­ru kad­ro­su­nun ih­das edil­me­si ön­gö­rül­mek­te­dir.

Ko­mis­yo­nu­muz­da, Ta­sa­rı­nın tü­mü üze­rin­de ya­pı­lan gö­rüş­me­ler­de;  

- Po­lis­li­ğin do­ğa­sı ge­re­ği son de­re­ce zor bir gö­rev ol­du­ğu, bu ne­den­le po­lis teş­ki­la­tı­nın tek­no­lo­jik ve be­şe­ri im­kan­la­rı­nın ge­liş­ti­ril­me­si­nin bü­yük önem ta­şı­dı­ğı, özel­lik­le po­li­sin öz­lük hak­la­rı­nın iyi­leş­ti­ril­me­si­nin mo­ti­vas­yon açı­sın­dan zo­run­lu ol­du­ğu,

- Bü­yük şe­hir­ler­de­ki olay­la­ra er­ken mü­da­ha­le ede­bi­le­cek, ha­re­ket ka­bi­li­ye­ti yük­sek ekip­ler oluş­tu­rul­ma­sı­nın, asa­yi­şin sağ­lan­ma­sı ve suç­lu­la­rın bir an ön­ce ya­ka­lan­ma­sı ba­kı­mın­dan bü­yük önem arz et­ti­ği,

- Po­lis ve jan­dar­ma teş­ki­lat­la­rı ara­sın­da­ki gö­rev pay­la­şı­mı­nın ye­ni­den dü­zen­len­me­si ge­rek­ti­ği, bu ko­nuy­la il­gi­li ola­rak ka­mu­oyu­na yan­sı­yan ha­ber­le­rin gü­ven­lik güç­le­ri­nin say­gın­lı­ğı­nı ze­de­le­di­ği, bu ne­den­le gü­ven­lik güç­le­ri ara­sın­da ko­or­di­nas­yo­nun sağ­lan­ma­sı­nın son de­re­ce önem­li ol­du­ğu,

- Suç­la­rın or­ta­ya çı­ka­rıl­ma­sı ve suç­lu­la­rın ya­ka­lan­ma­sı ka­dar, tek­no­lo­ji­den de ya­rar­lan­mak su­re­tiy­le ön­le­yi­ci ted­bir­le­re de önem ve­ril­me­si ge­rek­ti­ği,

- İn­ter­net üze­rin­den iş­le­nen suç­la­rın gi­de­rek art­tı­ğı, bu ne­den­le po­li­sin tek­no­lo­jik im­kan­la­rı­nın ar­tı­rıl­ma­sı­nın zo­run­lu ol­du­ğu,

- Gü­ven­lik me­se­le­si­nin em­ni­yet teş­ki­la­tıy­la iliş­ki­len­di­ril­me­me­si ge­rek­ti­ği, top­lum­da gi­de­rek ar­tan ah­lak eroz­yo­nu­nun önü­ne ge­çi­le­me­di­ği tak­dir­de  po­lis sa­yı­sı­nın ar­tı­rıl­ma­sıy­la gü­ven­li­ğin sağ­la­na­ma­ya­ca­ğı, bu ne­den­le eği­tim sis­te­min­de de ge­rek­li re­form­la­rın bir an ön­ce ya­pıl­ma­sı­nın zo­run­lu­luk arz et­ti­ği,

- Po­lis sa­yı­sı­nın ar­tı­rıl­ma­sı ge­rek­li ol­mak­la bir­lik­te, po­li­sin ni­te­lik ba­kı­mın­dan ge­liş­ti­ril­me­si­nin de ha­ya­ti önem ta­şı­dı­ğı,

- Gö­rev ba­şın­da­ki po­lis­le­re darp olay­la­rı­nın gi­de­rek art­tı­ğı, bu du­ru­ma da bir çö­züm bu­lun­ma­sı ge­rek­ti­ği,

- Po­lis aka­de­mi­le­ri­nin öğ­re­tim gö­rev­li­si ba­kı­mın­dan des­tek­len­me­si ge­rek­ti­ği, bu amaç­la söz ko­nu­su aka­de­mi­le­rin üni­ver­si­te­ye dö­nüş­tü­rü­le­bi­le­ce­ği,

şek­lin­de­ki gö­rüş ve eleş­ti­ri­le­ri mü­te­akip, Hü­kü­met adı­na ya­pı­lan ta­mam­la­yı­cı açık­la­ma­lar­da;

- Ül­ke­miz­de ya­şa­nan sos­yal ve eko­no­mik dö­nü­şü­me pa­ra­lel ola­rak şe­hir­le­rin hız­la bü­yü­dü­ğü, bu ne­den­le po­li­sin gö­rev ala­nı­na gi­ren böl­ge­ler­de ya­şa­yan nü­fu­sun her yıl yüz­de 2,1 ora­nın­da art­tı­ğı, ha­len 49 mil­yo­nun üze­rin­de olan bu ra­ka­mın 2012 yı­lın­da 55 mil­yo­nu geç­me­si­nin tah­min edil­di­ği,

- 2003 yı­lın­da ha­zır­la­nan 20 yıl­lık per­so­nel pro­jek­si­yo­nu­na gö­re 2006 yı­lın­da po­lis sa­yı­sı­nın 198.165 ol­ma­sı­nın ön­gö­rül­dü­ğü, oy­sa 2006 yı­lın­da mev­cut po­lis sa­yı­sı­nın 166.918’de kal­dı­ğı, Ta­sa­rı­nın ya­sa­laş­ma­sı ha­lin­de ara­da­ki açı­ğın bir öl­çü­de ka­pa­tıl­mış ola­ca­ğı,

- Av­ru­pa Bir­li­ği ül­ke­le­rin­de bir po­lis or­ta­la­ma 250 ki­şi­ye hiz­met ve­rir­ken, Tür­ki­ye’de bu ra­ka­mın 300 ol­du­ğu,

- Ar­tan per­so­nel açı­ğı­nın bir an ön­ce gi­de­ri­le­bil­me­si ve ide­al sa­yı­ya ula­şı­la­bil­me­si ama­cıy­la po­lis mes­lek yük­se­ko­kul­la­rı­nın sa­yı­sı­nın 20’den 27’ye çı­ka­rıl­dı­ğı, böy­le­ce her yıl me­zun olan öğ­ren­ci sa­yı­sı­nın da 4630’dan 6300’e çı­ka­rı­la­bil­di­ği, ay­rı­ca dört yıl­lık fa­kül­te me­zu­nu po­lis aday­la­rı­nın eği­ti­mi için 9 po­lis mes­lek eği­tim mer­ke­zi­nin ku­rul­du­ğu,

- Po­lis sa­yı­sın­da ide­al ra­ka­ma ula­şıl­ma­sı ha­lin­de hem gü­ven­lik hiz­met­le­ri­nin iyi­leş­ti­ril­me­si­ne kat­kı­da bu­lu­nu­la­ca­ğı, hem de po­lis­le­rin me­sai sa­at­le­ri­nin ma­kul öl­çü­le­re çe­ki­le­bi­le­ce­ği,

- Po­lis ve jan­dar­ma teş­ki­lat­la­rı­nın gö­rev alan­la­rı­nın be­lir­li ol­du­ğu, bu ne­den­le söz ko­nu­su ku­ru­luş­lar ara­sın­da  bir yet­ki ve gö­rev ça­kış­ma­sı­nın söz ko­nu­su ol­ma­dı­ğı, ay­rı­ca iki ku­ru­luş ara­sın­da ko­or­di­nas­yo­nun sağ­lan­ma­sın­da bu gü­ne ka­dar bir olum­suz­luk ya­şan­ma­dı­ğı, esa­sen Tür­ki­ye’nin kır­sal ve kent­sel kol­luk güç­le­ri ara­sın­da­ki gö­rev pay­la­şı­mı ko­nu­sun­da en so­run­suz ül­ke­ler­den bi­ri­si ol­du­ğu,

- Per­so­nel re­for­mu ko­nu­sun­da­ki ça­lış­ma­la­rın de­vam et­ti­ği, büt­çe im­kan­la­rı çer­çe­ve­sin­de po­lis­le­rin öz­lük hak­la­rı ko­nu­sun­da şim­di­lik mü­te­va­zi iyi­leş­tir­me­ler ya­pı­la­bil­di­ği,

ifa­de edil­miş­tir.

Ta­sa­rı­nın ge­ne­li üze­rin­de ya­pı­lan gö­rüş­me­ler­den son­ra, Ta­sa­rı  ve ge­rek­çe­si Ko­mis­yo­nu­muz­ca da be­nim­se­ne­rek mad­de­le­ri­nin gö­rü­şül­me­si­ne ge­çil­miş­tir.

Ta­sa­rı­nın çer­çe­ve 1 inci mad­de­si ve ek­li lis­te ile yü­rür­lük ve yü­rüt­me­ye iliş­kin  2 ve 3 ün­cü mad­de­le­ri ay­nen ka­bul edil­miş­tir.

Ra­po­ru­muz, Ge­nel Ku­ru­lun ona­yı­na su­nul­mak üze­re Yük­sek Baş­kan­lı­ğa say­gı ile arz olu­nur.

 

 

Baş­kan

Baş­kan­ve­ki­li

Söz­cü

 

Sa­it Aç­ba

M. Al­tan Ka­ra­pa­şa­oğ­lu

Sa­ba­hat­tin Yıl­dız

 

Af­yon­ka­ra­hi­sar

Bur­sa

Muş

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Meh­met Sek­men

Ha­lil Ay­do­ğan

Meh­met Ze­kai Öz­can

 

İs­tan­bul

Af­yon­ka­ra­hi­sar

An­ka­ra

 

Üye

Üye

Üye

 

Meh­met Me­sut Özak­can

A. Ke­mal De­ve­ci­ler

‑Ali Os­man Sa­li

 

Ay­dın

Ba­lı­ke­sir

Ba­lı­ke­sir

(Ay­rı­şık oy ya­zı­mız ek­te­dir)

(Ay­rı­şık oy ya­zı­sı ek­te­dir)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Ah­met İnal

Os­man Nu­ri Fi­liz

Muh­sin Koç­yi­ğit

 

Bat­man

De­niz­li

Di­yar­ba­kır

 

 

 

(İm­za­da bu­lu­na­ma­dı)

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Ke­mal Kum­ku­moğ­lu

Bir­gen Ke­leş

Ke­mal Kı­lıç­da­roğ­lu

 

İs­tan­bul

İs­tan­bul

İs­tan­bul

 

(Ay­rı­şık oy ya­zım ek­te­dir)

(Kar­şı oy ya­zım ek­te­dir)

(Ay­rı­şık oy ek­te­dir)

 

Üye

Üye

Üye

 

Bü­lent Ba­ra­ta­lı

Fa­zıl Ka­ra­man

Y. Se­la­hat­tin Bey­ri­bey

 

İz­mir

İz­mir

Kars

 

(Ay­rı­şık oy ya­zısı ek­te­dir)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Mus­ta­fa Eli­taş

Ta­ner Yıl­dız

Mi­ka­il Ars­lan

 

Kay­se­ri

Kay­se­ri

Kır­şe­hir

 

Üye

Üye

Üye

 

Mu­zaf­fer Baş­top­çu

Mus­ta­fa Ünal­dı

Mu­har­rem Do­ğan

 

Ko­ca­eli

Kon­ya

Mar­din

 

Üye

Üye

Üye

 

Gü­rol Er­gin

O. Sey­fi Ter­zi­ba­şı­oğ­lu

Os­man Sey­fi

 

Muğla

Muğla

Nev­şe­hir

 

(Ayrışık oy yazısı ekte)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Ce­mal Uy­sal

Ka­zım Türk­men

İm­dat Süt­lü­oğ­lu

 

Or­du

Or­du

Ri­ze

 

 

(İm­za­da bu­lu­na­ma­dı)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Mu­sa Uzun­ka­ya

Sa­ba­hat­tin Cev­he­ri

Enis Tü­tün­cü

 

Sam­sun

Şan­lı­ur­fa

Te­kir­dağ

 

 

 

(Ay­rı­şık oy ya­zı­sı ek­te­dir)

 

Üye

Üye

 

 

M. Er­gun Dağ­cı­oğ­lu

M. Akif Ham­za­çe­bi

 

 

To­kat

Trab­zon

 

 

 

(Ay­rı­şık oy ya­zı­sı ek­te­dir)

 

 

 

 

 

 

AY­RI­ŞIK OY

Ön­ce­lik­le şu­nu be­lir­te­lim ki, bir top­lum­da hu­zur için­de ya­şa­ma­nın as­ga­ri ko­şul­la­rın­dan bi­ri­si de, in­san hak­la­rı­na say­gı­lı, gü­ven du­yu­lan, de­mok­ra­si­yi özüm­se­miş ve ay­nı za­man­da si­ya­sal­laş­ma­mış bir po­lis ör­gü­tü­nün var­lı­ğı­dır. Si­ya­sal ik­ti­dar­la­rın da po­li­se bu ba­kış açı­sıy­la yak­laş­ma­la­rı ve bu çer­çe­ve­de po­li­ti­ka oluş­tur­ma­la­rı ge­re­kir.

Po­lis­lik mes­le­ği­nin bir di­ğer özel­li­ği de, bu mes­lek men­sup­la­rı­nın ağır­lık­lı ola­rak, top­lu­mun suç iş­le­yen ke­sim­le­riy­le kar­şı kar­şı­ya gel­me­le­ri­dir. Bu bağ­lam­da, po­lis­le­ri­mi­zin zor bir gö­rev üst­len­dik­le­ri açık­tır. Kal­dı ki, ge­li­şen tek­no­lo­ji ile bir­lik­te ye­ni ve da­ha kar­ma­şık suç­lar or­ta­ya çık­mak­ta, ço­ğu kez suç ala­nı ulu­sal sı­nır­la­rın öte­si­ne de taş­mak­ta­dır.

Öte yan­dan, po­lis­lik mes­le­ği kı­de­me, ka­ri­ye­re, de­ne­yi­me dayalı bir mes­lek­tir. Gö­rev­de yük­sel­me­nin ob­jek­tif ku­ral­la­ra bağ­lan­ma­sı, bu mes­le­ğin si­ya­sal­laş­ma­ma­sı­nın önün­de­ki en bü­yük gü­ven­ce­dir.

Po­lis­lik ay­nı za­man­da bir mo­ral mes­le­ği­dir. Ya­ni po­li­sin cid­di bir top­lum­sal des­tek gör­me­si ge­rek­mek­te­dir. Bu­nun ön ko­şu­lu da si­ya­sal ik­ti­da­rın em­rin­de bir po­lis kim­li­ği­nin ka­mu­oyun­da oluş­ma­ma­sı­dır.

AKP Hü­kü­me­ti­ni bu çer­çe­ve­de de­ğer­len­dir­di­ği­mizde, po­lis­lik mes­le­ği­nin cid­di bir imaj kay­bı­na uğ­ra­dı­ğı gö­rü­le­cek­tir. AKP Hü­kü­me­ti dö­ne­min­de, suç ör­güt­le­ri­nin güç­len­di­ği ve suç­la­rın art­tı­ğı açık­ça gö­rül­mek­te­dir. İs­ta­tis­tik­ler­de bu­nu bü­tün çıp­lak­lı­ğı ile gör­mek müm­kün­dür.

O ka­dar ki, İçiş­le­ri Ko­mis­yo­nu Ra­po­run­da da­hi, “Em­ni­yet teş­ki­la­tı için­de po­lis okul­la­rı ter­cih edil­me­yen bir yer ko­nu­mun­da­dır” ifa­de­si açık­ça kul­la­nıl­mış­tır. Ay­nı şe­kil­de, po­lis okul­la­rın­dan “ve­rim alı­na­ma­dı­ğı” bu okul­lar­da “cid­di bir eği­tim ya­pı­la­ma­dı­ğı” be­lir­til­miş ve “Em­ni­yet teş­ki­la­tı per­so­ne­li­nin öz­lük hak­la­rı so­ru­nu var­lı­ğı­nı sür­dür­me­ye de­vam et­mek­te ve bu so­run her ge­çen gün ağır­laş­mak­ta­dır” ta­nım­la­ma­sı ya­pıl­mış­tır. Bu ta­nım­la­ma, AKP Hü­kü­me­ti­nin Em­ni­yet Teş­ki­la­tı­na ba­kış açı­sı­nı çok net bir şe­kil­de or­ta­ya koy­mak­ta­dır. Ama­cı kad­ro­laş­ma olan bir si­ya­sal ik­ti­da­rın, Em­ni­yet Teş­ki­la­tı­nın için­de bu­lun­du­ğu so­run­la­rı gör­me­me­si­ne ya da göz ar­dı et­me­si­ne yol aç­mış­tır.

Yak­la­şık 5 yıl­dır gö­rev ya­pan bir si­ya­sal ik­ti­da­rın, Em­ni­yet teş­ki­la­tı so­ru­nu­nu çö­ze­me­me­si ger­çek­ten de va­him­dir. Ve bu­nun so­nu­cu ola­rak or­ta­ya çı­kan tab­lo­yu İçiş­le­ri Ko­mis­yo­nu Ra­po­run­da şöy­le or­ta­ya koy­mak­ta­dır. “Ül­ke­miz­de kap­kaç ve gasp olay­la­rı oran­sal ola­rak hız­la art­mak­ta­dır. Bu­na kar­şı­lık ya­ka­la­nan sa­nık sa­yı­sın­da bir dü­şüş göz­lem­len­mek­te­dir.” De­mok­ra­si sağ­lık­lı ça­lı­şan bir top­lum­da, bu ifa­de­ler­le açık­ça suç­la­nan bir İçiş­le­ri Ba­ka­nı­nın kol­tu­ğun­da otur­ma­ma­sı ge­re­kir­di. Ama ma­ale­sef, Tür­ki­ye’de AKP ik­ti­da­rı her alan­da ol­duğu gi­bi, Em­ni­yet Teş­ki­la­tın­da da si­ya­sal­laş­maya git­miş, ta­ri­kat, ce­ma­at bağ­lan­tı­lı ter­cih­ler ata­ma­lar­da öne çık­mış­tır. Ay­lar­dır bir Em­ni­yet Ge­nel Mü­dü­rü­nün atan­ma­ma­sı aca­ba han­gi de­mok­ra­si­de var­dır. Kos­ko­ca bir Teş­ki­la­tın baş­sız bı­ra­kıl­ma­sı doğ­ru mu­dur?

Hü­kü­me­tin Em­ni­yet Teş­ki­la­tı­na çağ­dı­şı yak­la­şı­mı, bu­gün kap­kaç, hır­sız­lık, gasp, fu­huş, uyuş­tu­ru­cu sa­tı­şı, ço­cuk por­no­su gi­bi suç­la­rın art­ma­sı­na yol aç­mış­tır. Sos­yal Hiz­met­ler ve Ço­cuk Esir­ge­me Ku­ru­mun­da­ki utanç ve­ri­ci tab­lo­lar, or­ta de­re­ce­li okul­lar­da öğ­ren­ci­le­re ve öğ­ret­men ve yö­ne­ti­ci­le­re yö­ne­lik sal­dı­rı­lar bir­lik­te de­ğer­len­di­ril­di­ğin­de şöy­le bir tab­lo­nun or­ta­ya çık­tı­ğı­nı gö­rü­yo­ruz. Sos­yo­eko­no­mik po­li­ti­ka­la­rın ya­rat­tı­ğı ada­let­siz­lik ve bu­nun do­ğur­du­ğu çö­zül­me­ler, Em­ni­yet Teş­ki­la­tın­da­ki ni­te­lik­siz kad­ro­laş­may­la bü­tün­le­şin­ce Tür­ki­ye cid­di bir asa­yiş so­ru­nu ya­şa­ma­ya baş­la­mış­tır.

Bu­nun en so­mut gös­ter­ge­si AKP dö­ne­min­de ya­pı­lan ter­fi­ler­dir. Po­lis­te bi­rim amir­le­ri­nin 2003 ve 2005 yı­lı ter­fi­le­rin­de ob­jek­tif dav­ra­nıl­ma­mış, kı­dem sı­ra­la­ma­sın­da ilk 100’de yer alan po­lis­ler­den an­cak 7’si ter­fi et­ti­ri­lir­ken, di­ğer ter­fi­ler ağır­lık­lı ola­rak kı­dem sı­ra­sı 250 ve son­ra­sın­da olan­lar­dan se­çil­miş­tir. Bu­nun akıl ve man­tık­la açık­la­na­bi­lir bir yö­nü yok­tur. Bu ter­cih açık­ça po­li­sin si­ya­sal­laş­tı­rıl­ma­sı an­la­mı­na gel­mek­te­dir. Açık­ça ifa­de et­mek ge­re­kir­se, AKP Hü­kü­me­ti, po­lis ata­ma­la­rın­da Cum­hu­ri­ye­tin te­mel ni­te­lik­le­ri­ni de­ğiş­tir­me­yi ve yoz­laş­tır­ma­yı he­def alan bir kad­ro­laş­ma sü­re­ci baş­lat­mış­tır. O ka­dar ­ki, tek­nik din­le­me ve is­tih­ba­rat bi­rim­le­rin­de­ki özel ve yo­ğun kad­ro­laş­ma se­be­biy­le­dir ki, adi ni­te­lik­te ve ye­rel öl­çek­te mey­da­na ge­len olay­la­rın so­ruş­tu­rul­ma­sın­da­ki  ka­rart­ma­nın ya­nın­da, ulu­sal bo­yu­tu olan kri­tik olay­lar­da si­ya­si ik­ti­da­rı ko­ru­ma­ya ve ger­çek­le­ri giz­le­me­ye, he­def sap­tır­ma­ya ve ka­ra­la­ma­ya yö­ne­lik pro­vo­kas­yon­lar ya­şan­mış­tır, ya­şan­mak­ta­dır da...

Bu Hü­kü­met dö­ne­min­de Po­lis­ler, ge­rek­li mo­ral des­te­ği de bu­la­ma­mış­lar­dır. Hü­kü­met po­lis­le­ri ade­ta sa­hip­siz bı­rak­mış­tır. Van’da bir uyuş­tu­ru­cu ope­ras­yo­nu sı­ra­sın­da, es­ki bir mil­let­ve­ki­li si­lah­lı adam­la­rıy­la bir po­lis mer­ke­zi­ni bas­mış, ba­zı po­lis­le­ri darp et­miş ve uyuş­tu­ru­cu işi­ne ka­rı­şan oğ­lu­nu, po­lis­le­ri et­ki­siz ha­le ge­tir­dik­ten son­ra alıp kaç­mış­tır. Bu ola­ya ma­ale­sef AKP Hü­kü­me­ti sa­de­ce se­yir­ci kal­mış, olay ade­ta ka­pa­tıl­mak is­ten­miş­tir. Ek­te su­nu­lan iki ay­rı tab­lo­da (Ek: 1 ve Ek: 2) ge­rek ma­la, ge­rek­se ki­şi­le­re yö­ne­lik suç­lar­da son iki yıl için­de cid­di bir tır­ma­nı­şın olduğu açık­ça gö­rül­mek­te­dir. Bu tab­lo AKP’nin Em­ni­yet Teş­ki­la­tı­nı göz ar­dı et­me­si­nin çar­pı­cı bir so­nu­cu­dur.

Ay­rı­ca unu­tul­ma­ma­sı ge­re­ken bir di­ğer ger­çek de, po­lis­te sa­yı­sal ye­ter­li­lik ya­nın­da, ni­te­lik­sel ye­ter­li­li­ğin de ya­ra­tıl­ma­sı­dır. Bu­nun yo­lu, po­lis okul­la­rı­nın ger­çek­ten de çağ­daş­laş­tı­rıl­ma­sı­dır. Ama AKP Hü­kü­me­ti si­ya­sal kad­ro­laş­ma­yı ter­cih et­ti­ğin­den asıl so­run­lar sü­rek­li ola­rak göz ar­dı edil­mek­te­dir.

 

 

 

 

 

Ke­mal Kı­lıç­da­roğ­lu

M. Akif Ham­za­çe­bi

Bir­gen Ke­leş

 

İs­tan­bul

Trab­zon

İs­tan­bul

 

Bü­lent Ba­ra­ta­lı

A. Ke­mal Kum­ku­moğ­lu

M. Me­sut Özak­can

 

İz­mir

İs­tan­bul

Ay­dın

 

A. Ke­mal De­ve­ci­ler

Gü­rol Er­gin

Enis Tü­tün­cü

 

Ba­lı­ke­sir

Muğ­la

Te­kir­dağ

 

 

 

Ek: 1

ŞAHSA KARŞI İŞLENEN SUÇLAR

2005

2006

Kasten adam öldürme

2.094

2.006

İhmal ve kazaen öldürme

808

826

Öldürmeye teşebbüs

489

563

Kasten yaralama

31.011

40.001

Kazaen yaralama

5.168

11.446

Darp

46.612

71.564

Kız-kadın-erkek kaçırma

5.220

7.130

Çocuk kaçırma

429

546

Rehin alma

33

48

Tehdit

10.809

28.088

Aileye kötü muamele

9.901

17.064

Hakaret ve sövme

4.600

11.509

Müstehcen hareketler

1.802

3.044

Irza geçmek

1.206

1.300

Irza tasaddi

805

1.026

Kızlık bozma

318

309

Fuhuşa teşvik

1.594

1.932

Kumar oynamak, oynatmak

1.825

2.329

Kolluk kuvvetlerine hakaret

7.037

9.631

Rüşvet

144

173

Zimmet

33

40

İrtikap

20

20

İhtilas

6

1

İnsan ticareti

130

104

Ruhsatsız silah

10.667

19.137

Silah atmak

5.470

6.533

İntihar

1.619

1.647

İntihara teşebbüs

12.094

18.527

Tasnif dışı suçlar

34.436

63.131

                                                                                                                                

 

 

Toplam

196.380

319.675

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ek: 2

 

 

MALA KARŞI İŞLENEN SUÇLAR

2005

2006

Evden hırsızlık

53.932

85.956

İşyerinden hırsızlık

43.733

55.967

Resmi yerden hırsızlık

3.579

4.307

Bankadan hırsızlık

158

202

Otodan hırsızlık

39.705

31.522

Oto hırsızlığı

32.051

68.855

Kapkaççılık

7.168

12.154

Yankesicilik

18.556

27.612

Hayvan hırsızlığı

886

1.200

Diğer hırsızlıklar

35.060

64.166

Şahıstan gasp

6.248

7.770

Evden gasp

160

192

İşyerinden gasp

290

428

Bankadan gasp

6

8

Adam kaldırmak

86

95

Çek, senet imza ve tahsili

188

316

Kasten yangın çıkarma

1.524

2.210

İhmalen yangın çıkması

3.253

6.038

Dolandırıcılık

7.228

12.652

Emniyet suistimal

5.162

8.529

Suç eşyası satma-saklama

510

1.055

Mala zarar vermek

14.156

38.267

Bilişim suçları

214

299

Meskene girme

2.093

3.156

Hükümet emrine muhalefet

2.804

3.487

Tasnif dışı suçlar

10.715

27.384

                                                                                                                                

 

 

Toplam

289.465

463.827

HÜ­KÜ­ME­TİN TEK­LİF ET­Tİ­Ğİ ME­TİN

 

GE­NEL KAD­RO VE USU­LÜ HAK­KIN­DA KA­NUN HÜK­MÜN­DE KA­RAR­NA­ME­NİN EKİ CET­VEL­LE­RİN EM­Nİ­YET GE­NEL MÜ­DÜR­LÜ­ĞÜ­NE AİT BÖ­LÜ­MÜN­DE DE­Ğİ­ŞİK­LİK YA­PIL­MA­SI­NA DA­İR KA­NUN

TA­SA­RI­SI

MAD­DE 1- Em­ni­yet Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün taş­ra teş­ki­la­tın­da kul­la­nıl­mak üze­re ek­li lis­te­de yer alan kad­ro­lar ih­das edi­le­rek 190 sa­yı­lı Ge­nel Kad­ro ve Usu­lü Hak­kın­da Ka­nun Hük­mün­de Ka­rar­na­me­nin eki (I) sa­yı­lı cet­ve­lin il­gi­li bö­lü­mü­ne ek­len­miş­tir.

MAD­DE 2- Bu Ka­nun ya­yı­mı ta­ri­hin­de yü­rür­lü­ğe gi­rer.

MAD­DE 3- Bu Ka­nun hü­küm­le­ri­ni Ba­kan­lar Ku­ru­lu yü­rü­tür.

PLAN VE BÜT­ÇE KO­MİS­YO­NU­NUN

KA­BUL ET­Tİ­Ğİ ME­TİN

GE­NEL KAD­RO VE USU­LÜ HAK­KIN­DA KA­NUN HÜK­MÜN­DE KA­RAR­NA­ME­NİN EKİ CET­VEL­LE­RİN EM­Nİ­YET GE­NEL MÜ­DÜR­LÜ­ĞÜ­NE AİT BÖ­LÜ­MÜN­DE DE­Ğİ­ŞİK­LİK YA­PIL­MA­SI­NA DA­İR KA­NUN

TA­SA­RI­SI

MAD­DE 1- Ta­sa­rı­nın 1 in­ci mad­de­si ek­li lis­tey­le bir­lik­te Ko­mis­yo­nu­muz­ca ay­nen ka­bul edil­miş­tir.

 

 

 

MAD­DE 2- Ta­sa­rı­nın 2 nci mad­de­si Ko­mis­yo­nu­muz­ca ay­nen ka­bul edil­miş­tir.

MAD­DE 3- Ta­sa­rı­nın 3 ün­cü mad­de­si Ko­mis­yo­nu­muz­ca ay­nen ka­bul edil­miş­tir.

 

 

Re­cep Tay­yip Er­do­ğan

 

 

 

Baş­ba­kan

 

 

 

Dı­şiş­le­ri Bak. ve Başb. Yrd. V.

Dev­let Bak. ve Başb. Yrd.

Dev­let Bak. ve Başb. Yrd.

 

K. Una­kı­tan

A. Şe­ner

M. A. Şa­hin

 

Dev­let Ba­ka­nı

Dev­let Ba­ka­nı

Dev­let Ba­ka­nı

 

B. Ata­lay

A. Ba­ba­can

M. Ay­dın

 

Dev­let Ba­ka­nı

Dev­let Ba­ka­nı V.

Ada­let Ba­ka­nı

 

N. Çu­buk­çu

A. Coş­kun

C. Çi­çek

 

Millî Sa­vun­ma Ba­ka­nı

İçiş­le­ri Ba­ka­nı

Ma­li­ye Ba­ka­nı

 

M. V. Gö­nül

A. Ak­su

K. Una­kı­tan

 

Millî Eği­tim Ba­ka­nı

Ba­yın­dır­lık ve İskân Ba­ka­nı

Sağ­lık Ba­ka­nı

 

H. Çe­lik

F. N. Özak

R. Ak­dağ

 

Ulaş­tır­ma Ba­ka­nı

Ta­rım ve Kö­yiş­le­ri Ba­ka­nı

Ça­lış­ma ve Sos. Güv. Ba­ka­nı

 

B. Yıl­dı­rım

M. M. Eker

M. Ba­şes­gi­oğ­lu

 

Sa­na­yi ve Ti­ca­ret Ba­ka­nı

En. ve Tab. Kay. Ba­ka­nı

Kül­tür ve Tu­rizm Ba­ka­nı

 

A. Coş­kun

M. H. Gü­ler

A. Koç

 

 

Çev­re ve Or­man Ba­ka­nı

 

 

 

O. Pe­pe

 

 

 

 

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METNE EKLİ LİSTE

 

KURUMU      : EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞKİLATI    : TAŞRA

 

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN

 

 

                                                                           SERBEST                 TUTULAN

SINIFI        UNVANI          DERECESİ    KADRO ADEDİ      KADRO ADEDİ        TOPLAM

EMH

Polis Memuru

9

20.000

-

20.000

                                                                                                                                                     

 

 

 

 

 

 

TOPLAM

 

20.000

-

20.000

 

 

 

 

 

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METNE EKLİ LİSTE

 

 

Tasarının 1 inci maddesine ekli liste aynen kabul edilmiştir.