Dö­nem: 22                                                                           Ya­sa­ma Yı­lı: 5

 

TBMM                                                       (S. Sa­yı­sı: 1253)

 

26/9/2006 Ta­rih­li ve 5545 Sa­yı­lı Özel Öğ­re­tim Ku­rum­la­rı Ka­nu­nu ve Ana­ya­sa­nın 89 un­cu ve 104 ün­cü Mad­de­le­ri  Ge­re­ğin­ce Cum­hur­baş­ka­nın­ca Bir Da­ha Gö­rü­şül­mek Üze­re Ge­ri Gön­der­me Tez­kere­si ile Millî Eği­tim, Kül­tür, Genç­lik ve Spor Ko­mis­yo­nu Ra­po­ru (1/1251)

 

                        

Not: Ka­nun, Baş­kan­lık­ça Ana­ya­sa ile Millî Eği­tim, Kül­tür, Genç­lik ve Spor ko­mis­yon­la­rı­na ha­va­le edil­miş­tir.

 

                                   T.C.

                        Cum­hur­baş­kan­lı­ğı                                                                    12/10/2006

        Sa­yı: B.01.0.KKB.01-18/A-9-2006-721

 

TÜR­Kİ­YE BÜ­YÜK MİL­LET MEC­Lİ­Sİ BAŞ­KAN­LI­ĞI­NA

İL­Gİ: 27.09.2006 gün­lü, A.01.0.GNS.0.10.00.02-19786/50164 sa­yı­lı ya­zı­nız.

Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si Ge­nel Ku­ru­lu'nca 26.09.2006 gü­nün­de ka­bul edi­len 5545 sa­yı­lı "Özel Öğ­re­tim Ku­rum­la­rı Ka­nu­nu" in­ce­len­miş­tir.

Ya­sa'nın 12. mad­de­si­nin ikin­ci fık­ra­sın­da,

"Ba­kan­lık, ku­rum­lar­dan 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu hü­küm­le­ri çer­çe­ve­sin­de hiz­met sa­tın ala­bi­lir.",

dü­zen­le­me­si­ne yer ve­ril­miş­tir.

Dü­zen­le­me ile, Mil­li Eği­tim Ba­kan­lı­ğı'na, özel öğ­re­tim ku­rum­la­rın­da, hiz­met sa­tı­n a­lın­ma­sı yo­luy­la öğ­ren­ci okut­ma yet­ki­si ve­ril­mek­te ve böy­le­ce özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­na Dev­let büt­çe­sin­den kay­nak ak­tar­ma ola­na­ğı sağ­lan­mak­ta­dır.

Da­ha ön­ce, 4967 sa­yı­lı Ya­sa'nın 1. mad­de­sin­de ön­gö­rü­len, mad­di ola­nak­lar­dan yok­sun ba­şa­rı­lı öğ­ren­ci­le­rin, üc­re­ti Mil­li Eği­tim Ba­kan­lı­ğı'nca kar­şı­lan­mak üze­re özel öğ­re­tim ku­rum­la­rın­da öğ­re­nim gör­me­le­ri­nin sağ­la­na­bi­le­ce­ği­ne iliş­kin ku­ral, Ana­ya­sa'ya ve ka­mu ya­ra­rı­na uy­gun gö­rül­me­ye­rek, ye­ni­den gö­rü­şül­me­si için Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si'ne ge­ri gön­de­ril­miş­ti.

Bu kez, 5545 sa­yı­lı Ya­sa'nın 12. mad­de­sin­de, da­ha ön­ce yal­nız­ca mad­di ola­nak­lar­dan yok­sun ba­şa­rı­lı öğ­ren­ci­ler için ön­gö­rü­len Dev­let kay­nak­la­rı kul­la­nı­la­rak özel okul­lar­da oku­tul­ma ola­na­ğı, kap­sam çok ge­niş­le­ti­le­rek, tüm öğ­ren­ci­le­ri içe­re­cek bi­çim­de ye­ni­den ge­ti­ril­mek­te­dir.

a- Çağ­daş yö­ne­tim an­la­yı­şın­da dev­le­tin te­mel iş­lev­le­ri­ne çe­kil­me­si ge­rek­ti­ği sa­vu­nu­lur­ken, te­mel gö­rev­ler ada­let, sa­vun­ma, eği­tim ve sağ­lık ola­rak sa­yıl­mak­ta, ül­ke ola­nak­la­rı­nın bu alan­la­ra öz­gü­len­me­siy­le ba­şa­rı­nın ya­ka­la­na­ca­ğı vur­gu­lan­mak­ta­dır.

Özel­lik­le eği­tim ko­nu­sun­da ba­şa­rı­lı ola­ma­yan ül­ke­le­rin ge­le­cek­le­ri­ni teh­li­ke­ye ata­cak­la­rı kuş­ku­suz­dur. Çün­kü eği­tim, di­ğer tüm ba­şa­rı­la­rın te­me­li­ni, alt­ya­pı­sı­nı ve kay­na­ğı­nı oluş­tur­mak­ta­dır.

Ço­cuk­la­rı­mı­zın, ül­ke­mi­zin ger­çek­le­ri ve ge­rek­si­nim­le­ri yö­nün­de, ge­li­şen ve de­ği­şen dün­ya ge­rek­le­ri­ne uy­gun çağ­daş bir eği­tim or­ta­mı için­de ye­tiş­ti­ril­me­si çağ­daş uy­gar­lı­ğı ya­ka­la­ma­nın zo­run­lu ko­şu­lu­dur.

Ana­ya­sa'nın çağ­daş bir eği­tim ve öğ­re­ni­mi ön­gö­ren 42. mad­de­sin­de,

- Kim­se­nin eği­tim ve öğ­re­tim hak­kın­dan yok­sun bı­ra­kı­la­ma­ya­ca­ğı,

- Eği­tim ve öğ­re­ti­min, Ata­türk il­ke ve dev­rim­le­ri doğ­rul­tu­sun­da, çağ­daş bi­lim ve eği­tim esas­la­rı­na gö­re, Dev­let'in gö­ze­tim ve de­ne­ti­mi al­tın­da ya­pı­la­ca­ğı,

- Eği­tim ve öğ­re­tim öz­gür­lü­ğü­nün Ana­ya­sa'ya sa­da­kat bor­cu­nu or­ta­dan kal­dır­ma­ya­ca­ğı,

- İl­köğ­re­ti­min, kız ve er­kek tüm yurt­taş­lar için zo­run­lu ve Dev­let okul­la­rın­da pa­ra­sız ola­ca­ğı,

- Özel ilk ve or­ta de­re­ce­li okul­la­rın bağ­lı ol­du­ğu esas­la­rın, Dev­let okul­la­rıy­la eri­şil­mek is­te­nen dü­ze­ye uy­gun bi­çim­de ya­say­la dü­zen­le­ne­ce­ği,

- Dev­let'in, mad­di ola­nak­lar­dan yok­sun ba­şa­rı­lı öğ­ren­ci­le­rin öğ­re­nim­le­ri­ni sür­dü­re­bil­me­le­ri ama­cıy­la burs­lar ve baş­ka yol­lar­la ge­rek­li yar­dım­la­rı ya­pa­ca­ğı,

be­lir­til­miş­tir.

Ana­ya­sa'da, eği­tim ve öğ­re­tim, bi­rey yö­nün­den hak ola­rak ta­nı­nır­ken, Dev­let'in de baş­ta ge­len ödev­le­rin­den sa­yıl­mış­tır.

Dev­let'in bu ödev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­me­si­nin yo­lu, kuş­ku­suz, Ata­türk il­ke ve dev­rim­le­ri doğ­rul­tu­sun­da, ak­lın ege­men­li­ği­ne da­ya­nan, çağ­daş eği­tim ve öğ­re­tim ku­rum­la­rı oluş­tur­ma­sı, va­ro­lan­la­rı ge­liş­tir­me­si­dir. Eği­tim ve öğ­re­tim hiz­met­le­ri­ne Dev­letçe önem­li ağır­lık ve­ril­me­si, ça­ğın ve Ana­ya­sa'nın ge­re­ği­dir.

Ya­sa'nın 12. mad­de­si­nin ikin­ci fık­ra­sıy­la ge­ti­ri­len, hiz­met satın alın­ma­sı yön­te­miy­le öğ­ren­ci­le­rin, kar­şı­lı­ğı Dev­let büt­çe­sin­den öden­mek üze­re özel eği­tim ku­rum­la­rın­da oku­tul­ma­sı­na iliş­kin dü­zen­le­me, Dev­let'in te­mel gö­re­vi­nin, hiz­met satın al­ma yo­luy­la özel eği­tim ku­rum­la­rı­na dev­re­dil­me­si an­la­mı­nı ta­şı­mak­ta­dır.

Oy­sa, Ana­ya­sa'nın 42. mad­de­sin­de, Dev­let'in önem­li te­mel gö­rev­le­ri ara­sın­da yer ve­ri­len eği­tim hiz­me­ti­ni, özel eği­tim ku­rum­la­rın­dan hiz­met satın ala­rak yü­rüt­me­si­ne ola­nak sağ­la­yan bir dü­zen­le­me bu­lun­ma­mak­ta­dır.

b- Ana­ya­sa'nın 42. mad­de­si­nin ye­din­ci fık­ra­sın­da, Dev­let'in, mad­di ola­nak­tan yok­sun ba­şa­rı­lı öğ­ren­ci­le­rin, öğ­re­nim­le­ri­ni sür­dü­re­bil­me­le­ri ama­cıy­la burs­lar ve baş­ka yol­lar­la ge­rek­li yar­dı­mı ya­pa­ca­ğı be­lir­til­miş­tir.

Bu ku­ral­da ön­gö­rü­len yar­dım­lar, öğ­ren­ci­le­re yö­ne­lik pa­ra­sız ya­tı­lı­lık, burs ve kre­di gi­bi yar­dım­lar­la sos­yal yar­dım­la­ra iliş­kin­dir. Gö­rül­dü­ğü gi­bi Ana­ya­sa'da, özel eği­tim ku­rum­la­rı­na Dev­let büt­çe­sin­den kay­nak ak­ta­rıl­ma­sı ön­gö­rül­me­miş­tir.

Oy­sa, öğ­ren­ci­le­rin, hiz­met satın alın­ma­sı yo­luy­la özel eği­tim ku­rum­la­rın­da oku­tul­ma­sı, öğ­ren­ci­le­re eği­tim ola­na­ğı su­nul­ma­sı­nın ya­nın­da özel okul­la­ra Dev­let büt­çe­sin­den kay­nak ak­ta­rıl­ma­sı so­nu­cu­nu do­ğu­ra­cak­tır.

Ay­rı­ca, özel eği­tim ku­rum­la­rı­nın ku­rul­ma amaç­la­rın­dan bi­ri, eği­tim hiz­me­tin­den ya­rar­la­nan­la­rın öğ­re­tim gi­der­le­ri­ni üst­le­nip, Dev­let büt­çe­si­ni ra­hat­lat­mak­tır ki, özel okul­la­ra kay­nak ak­ta­rıl­ma­sı bu amaç­la da bağ­daş­ma­mak­ta­dır.

c- Ana­ya­sa'nın 42. mad­de­si­nin ge­rek­çe­sin­de, Dev­let'e, mad­di ola­nak­tan yok­sun ba­şa­rı­lı öğ­ren­ci­le­re burs­lar ve baş­ka yol­lar­la ge­rek­li yar­dı­mı yap­ma öde­vi­nin yük­len­di­ği se­ki­zin­ci fık­ra­nın ama­cı­nın, Dev­let dı­şın­da burs ver­me­yi mes­lek edin­miş çe­şit­li hu­kuk­sal ya­pı­da­ki ku­ru­luş­la­rın genç­ler üze­rin­de­ki olum­suz et­ki­le­ri­nin ön­len­me­si ol­du­ğu vur­gu­lan­mış­tır.

Öğ­ren­ci­le­rin, hiz­met satın alın­ma­sı yo­luy­la özel eği­tim ku­rum­la­rın­da Dev­let ola­nak­la­rı ile oku­tul­ma­sı, bu ama­ca da uy­gun düş­me­mek­te­dir.

Ül­ke­miz­de eği­tim ka­li­te­si­ni ve çağ­daş­lı­ğı­nı ka­nıt­la­mış ki­mi özel okul­la­ra il­gi­nin bü­yük ol­du­ğu, gi­riş sı­na­vı­nın ar­dın­dan çok kı­sa sü­re­de kon­ten­jan­la­rı­nı dol­dur­duk­la­rı bi­li­nen bir ger­çek­tir.

Bu okul­lar­da, hiz­met satın al­ma yön­te­miy­le öğ­ren­ci oku­tul­ma­sı ola­na­ğı bu­lun­ma­dı­ğı­na gö­re, öğ­ren­ci­le­rin, kon­ten­jan­la­rı­nı dol­du­ra­ma­yan, ki­mi çev­re­ler­ce de­ği­şik amaç­lar­la ku­rul­muş özel okul­la­ra gön­de­ril­me­si ka­çı­nıl­maz­dır. Bu du­rum, bir yan­dan, bu özel okul­la­rın Dev­let kay­nak­la­rıy­la des­tek­len­me­si, öte yan­dan da la­ik, de­mok­ra­tik Tür­ki­ye Cum­hu­ri­ye­ti ni­te­lik­le­ri­ne uy­gun ol­ma­yan dü­şün­ce ya­pı­sı­na sa­hip in­san­la­rın ye­tiş­ti­ril­me­si an­la­mı­na gel­mek­te­dir.

Dev­let'in eği­tim ala­nın­da­ki te­mel öde­vi, Dev­let okul­la­rı­nın dü­ze­yi­ni özel okul­la­ra ör­nek oluş­tu­ra­cak bi­çim­de yük­selt­mek ve bu okul­la­rı tam ka­pa­si­te ile ça­lı­şa­bi­le­cek du­ru­ma ge­tir­mek­tir.

Dev­let okul­la­rı­nın fi­zi­ki ko­şul­la­rı­nı ve eği­tim ka­li­te­si­ni iyi­leş­tir­mek için ye­ter­li öde­nek bu­lun­ma­dı­ğı yö­nün­de­ki tar­tış­ma­lar gün­cel­li­ği­ni ko­rur­ken ve bu okul­lar­da bü­yük öl­çü­de ka­pa­si­te açı­ğı var­ken, Dev­let'in sı­nır­lı pa­ra­sal kay­na­ğı­nın ki­mi özel okul­la­rın des­tek­len­me­si ama­cıy­la bu okul­la­ra ak­ta­rıl­ma­sı ka­mu ya­ra­rı yö­nün­den de uy­gun de­ğil­dir.

Ya­yım­lan­ma­sı yu­ka­rı­da açık­la­nan ge­rek­çe­ler­le uy­gun gö­rül­me­yen 5545 sa­yı­lı "Özel Öğ­re­tim Ku­rum­la­rı Ka­nu­nu", 12. mad­de­si­nin Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si'nce bir kez da­ha gö­rü­şül­me­si için, Ana­ya­sa'nın de­ği­şik 89 ve 104. mad­de­le­ri uya­rın­ca ili­şik­te ge­ri gön­de­ril­miş­tir.

                                                                                                       Ah­met Nec­det SE­ZER

                                                                                                          Cum­hur­baş­ka­nı

 

Millî Eği­tim, Kül­tür, Genç­lik ve Spor Ko­mis­yo­nu Ra­po­ru

         Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si                                                              2/11/2006

      Millî Eği­tim, Kül­tür, Genç­lik ve

                  Spor Ko­mis­yo­nu

                 Esas No.: 1/1251

                     Ka­rar No.: 2

 

TÜR­Kİ­YE BÜ­YÜK MİL­LET MEC­Lİ­Sİ BAŞ­KAN­LI­ĞI­NA

Baş­kan­lık­ça 13/10/2006 ta­ri­hin­de ta­li ko­mis­yon ola­rak Ana­ya­sa, esas ko­mis­yon ola­rak Millî Eği­tim, Kül­tür, Genç­lik ve Spor Ko­mis­yo­nu­na ha­va­le edi­len 26/9/2006 ta­rih­li ve 5545 sa­yı­lı Özel Öğ­re­tim Ku­rum­la­rı Ka­nu­nu ve Ana­ya­sa­nın 89 un­cu ve 104 ün­cü Mad­de­le­ri Ge­re­ğin­ce Cum­hur­baş­ka­nın­ca Bir Da­ha Gö­rü­şül­mek Üze­re Ge­ri Gön­der­me Tez­ke­re­si (1/1251), Ko­mis­yo­nu­mu­zun           17 Ekim ve 2 Ka­sım 2006 ta­rih­li top­lan­tı­la­rın­da gö­rü­şül­müş­tür.

17 Ekim 2006 ta­rih­li top­lan­tı­mı­za Mil­li Eği­tim Ba­kan­lı­ğı Müs­te­şa­rı ile Mil­li Eği­tim ve Ma­li­ye Ba­kan­lık­la­rı yet­ki­li­le­ri, 2 Ka­sım 2006 ta­rih­li top­lan­tı­mı­za Mil­li Eği­tim Ba­kan­lı­ğı Müs­te­şar Yar­dım­cı­sı ve di­ğer yet­ki­li­ler  ka­tıl­mış­lar­dır.

17 Ekim 2006 ta­rih­li top­lan­tı­mız­da ön­ce­lik­le Cum­hur­baş­ka­nının ge­ri gön­der­me ge­rek­çe­le­ri in­ce­len­miş­tir. Sa­yın Cum­hur­baş­ka­nı 5545 sa­yı­lı Ka­nu­nun ma­li hü­küm­le­ri dü­zen­le­yenin 12 nci mad­de­si­nin ikin­ci fık­ra­sın­da yer alan “Ba­kan­lık, ku­rum­lar­dan 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu hü­küm­le­ri çer­çe­ve­sin­de hiz­met sa­tın ala­bi­lir” hük­mü­nü Ana­ya­sa­nın 42 nci mad­de­si­ne ve ka­mu ya­ra­rı­na ay­kı­rı bu­la­rak bir da­ha gö­rü­şül­mek üze­re ge­ri gön­der­miş­tir. Ge­rek­çe­de, bu dü­zen­le­me yo­lu ile özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­na Dev­let büt­çe­sin­den kay­nak ak­tar­ma im­ka­nı sağ­lan­dı­ğı­na; dev­le­tin te­mel gö­re­vi­nin hiz­met sa­tın al­ma yo­luy­la özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­na dev­re­dil­me­si an­la­mı ta­şı­dı­ğı­na, Dev­le­tin mad­di im­ka­nı ol­ma­yan ba­şa­rı­lı öğ­ren­ci­le­re burs­lar ve (kre­di, pa­ra­sız­ ya­tı­lı­lık gi­bi) baş­ka yol­lar­la ge­rek­li yar­dı­mı ya­pa­ca­ğı­na dik­kat çe­kil­miş; Dev­le­tin eği­tim ala­nın­da­ki te­mel öde­vi­nin dev­let okul­la­rı­nın dü­ze­yi­ni ge­rek fi­zi­ki ko­şul­lar ge­rek eği­tim ka­li­te­si açı­sın­dan yük­selt­mek ol­du­ğu be­lir­til­miş­tir. Dev­let okul­la­rı ile il­gi­li sı­kın­tı­la­rı gi­der­me­ye yö­ne­lik öde­nek ek­sik­li­ği söz ko­nu­su iken dev­le­tin sı­nır­lı pa­ra­sal kay­na­ğı­nın özel okul­la­rın des­tek­len­me­si ama­cıy­la bu okul­la­ra ak­ta­rıl­ma­sı ka­mu ya­ra­rı­na ay­kı­rı bu­lun­muş­tur.

Ko­mis­yo­nu­mu­zun 17/10/2006 ta­rih­li top­lan­tı­sın­da, Ana­ya­sa­mı­zın 89 un­cu mad­de­si­nin ikin­ci fık­ra­sı uya­rın­ca sa­de­ce Cum­hur­baş­ka­nın­ca Bir Da­ha Gö­rü­şül­me­si is­te­nen 12 nci mad­de­nin gö­rü­şül­me­si ve bu mad­de­nin alt ko­mis­yon­da in­ce­len­me­si ka­rar­laş­tı­rıl­mış­tır.

Alt Ko­mis­yon; baş­kan­lı­ğı­na Van Mil­let­ve­ki­li Ha­cı Bi­ner’i se­çe­rek ça­lış­ma­la­rı­na baş­la­mış­tır. Alt Ko­mis­yon, 5545 sa­yı­lı Özel Öğ­re­tim Ku­rum­la­rı Ka­nu­nu­nun 12 nci mad­de­si­nin “ Ba­kan­lık 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu hü­küm­le­ri çer­çe­ve­sin­de hiz­met sa­tın ala­bi­lir” fık­ra­sı­nın me­tin­den çı­ka­rıl­ma­sı­nı ka­rar­laş­tır­mış­tır. Bu dü­zen­le­me­nin, özün­de özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­nı teş­vik et­mek ama­cıy­la ge­ti­ril­di­ği an­cak bek­le­nen fay­da­nın sağ­la­na­ma­ya­ca­ğı­nın ön­gö­rül­dü­ğü, ra­por­da ifa­de edil­miş­tir.

Ko­mis­yo­nu­muz, 2/11/2006 ta­rih­li top­lan­tı­sın­da Alt Ko­mis­yon ra­po­ru­nu gö­rüş­müş­tür. Ko­mis­yo­nu­muz, Alt Ko­mis­yo­nun oluş­tur­du­ğu met­ni oy­bir­li­ği ile ay­nen ka­bul et­miş­tir. Böy­le­ce 12 nci mad­de met­nin­den “Ba­kan­lık 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu hü­küm­le­ri çer­çe­ve­sin­de hiz­met sa­tın ala­bi­lir.” fık­ra­sı çı­ka­rıl­mış­tır. Ka­lan fık­ra­lar ay­nen mu­ha­fa­za edil­miş­tir.

Ra­po­ru­muz, Ge­nel Ku­ru­lun ona­yı­na su­nul­mak üze­re Yük­sek Baş­kan­lı­ğa say­gı ile arz olu­nur.

                       

Baş­kan

Baş­kan­ve­ki­li

Söz­cü

 

 

Tay­yar Al­tı­ku­laç

Hikmet Öz­de­mir

Ha­cı Bi­ner

 

İs­tan­bul

Çan­kı­rı

Van

 

Üye

Üye

Üye

 

Hü­se­yin Ek­mek­çi­oğ­lu

Fa­ruk An­bar­cı­oğ­lu

Mus­ta­fa Öz­yurt

 

An­tal­ya

Bur­sa

Bur­sa

 

Üye

Üye

Üye

 

Mus­ta­fa Ga­zal­cı

Meh­met Yük­sek­te­pe

Ömer Öz­yıl­maz

 

De­niz­li

De­niz­li

Er­zu­rum

 

Üye

Üye

Üye

 

Ha­san Ay­dın

Te­mel Yıl­maz

Av­ni Do­ğan

 

Gi­re­sun

Gü­müş­ha­ne

Kah­ra­man­ma­raş

 

Üye

Üye

Üye

 

Rem­zi Çe­tin

Meh­met Çer­çi

Meh­met Sa­rı

 

Kon­ya

Ma­ni­sa

Os­ma­ni­ye

 

Üye

Üye

Üye

 

Öner Er­genç

En­gin Al­tay

Os­man Kı­lıç

 

Si­irt

Si­nop

Si­vas

 

 

Üye

 

 

 

Mu­har­rem İn­ce

 

 

 

Ya­lo­va

 

 

 

ANA­YA­SA­NIN 89 UN­CU VE 104 ÜN­CÜ MAD­DE­LE­Rİ GE­RE­ĞİN­CE CUM­HUR­BAŞ­KA­NIN­CA

BİR DA­HA GÖ­RÜ­ŞÜL­MEK ÜZE­RE GE­Rİ GÖN­DE­Rİ­LEN  KA­NUN

 

ÖZEL ÖĞ­RE­TİM KU­RUM­LA­RI KA­NU­NU

 

Ka­nun No. 5545                                                                   Ka­bul Ta­ri­hi: 26/9/2006

 

Bİ­RİN­Cİ BÖ­LÜM

Amaç, Kap­sam ve Ta­nım­lar

 

Amaç ve kap­sam

MAD­DE 1- Bu Ka­nu­nun ama­cı, Tür­ki­ye Cum­hu­ri­ye­ti uy­ruk­lu ger­çek ki­şi­ler, özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri ve­ya özel hu­kuk hü­küm­le­ri­ne gö­re yö­ne­ti­len tü­zel ki­şi­ler ta­ra­fın­dan açı­la­cak özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­na ku­rum aç­ma iz­ni ve­ril­me­si, ku­ru­mun nak­li, dev­ri, per­so­nel ça­lış­tı­rıl­ma­sı, ku­rum­la­ra ya­pı­la­cak malî des­tek ve bu ku­rum­la­rın eği­tim-öğ­re­tim, yö­ne­tim, de­ne­tim ve gö­ze­ti­mi ile ya­ban­cı­lar ta­ra­fın­dan açıl­mış bu­lu­nan özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­nın; eği­tim-öğ­re­tim, yö­ne­tim, de­ne­tim, gö­ze­tim ve per­so­nel ça­lış­tı­rıl­ma­sı­na iliş­kin usûl ve esas­la­rı dü­zen­le­mek­tir.

Bu Ka­nun, Tür­ki­ye Cum­hu­ri­ye­ti uy­ruk­lu ger­çek ki­şi­ler, özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri ve­ya özel hu­kuk hü­küm­le­ri­ne gö­re yö­ne­ti­len tü­zel ki­şi­ler­ce açı­lan özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı ile ya­ban­cı­lar ta­ra­fın­dan açıl­mış bu­lu­nan özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­nı kap­sar.

Ta­nım­lar

MAD­DE 2- Bu Ka­nun­da ge­çen;

a) Ba­kan­lık: Millî Eği­tim Ba­kan­lı­ğı­nı,

b) Ku­rum: Okul ön­ce­si eği­tim, il­köğ­re­tim, or­ta­öğ­re­tim, özel eği­tim okul­la­rı ile çe­şit­li kurs­la­rı, uzak­tan öğ­re­tim ya­pan ku­ru­luş­la­rı, ders­ha­ne­le­ri, mo­tor­lu ta­şıt sü­rü­cü­le­ri kurs­la­rı, hiz­met içi eği­tim mer­kez­le­ri, öğ­ren­ci etüt eği­tim mer­kez­le­ri, özel eği­tim ve re­ha­bi­li­tas­yon mer­kez­le­ri ile ben­ze­ri özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­nı,

c) Okul: Okul ön­ce­si eği­tim, il­köğ­re­tim, özel eği­tim ve or­ta­öğ­re­tim özel okul­la­rı­nı,

d) Ya­ban­cı okul­lar: Ya­ban­cı­lar ta­ra­fın­dan açıl­mış özel okul­la­rı,

e) Azın­lık okul­la­rı: Rum, Er­me­ni ve Mu­sevî azın­lık­lar ta­ra­fın­dan ku­rul­muş, Lo­zan Ant­laş­ma­sı ile gü­ven­ce al­tı­na alın­mış ve ken­di azın­lı­ğı­na men­sup Tür­ki­ye Cum­hu­ri­ye­ti uy­ruk­lu öğ­ren­ci­le­rin de­vam et­ti­ği okul ön­ce­si eği­tim, il­köğ­re­tim ve or­ta­öğ­re­tim özel okul­la­rı­nı,

f) Ders­ha­ne: Öğ­ren­ci­le­ri; bir üst oku­lun ve­ya yük­sek öğ­re­ti­me gi­riş sı­nav­la­rı­na ha­zır­la­mak, is­te­dik­le­ri ders­ler­de ye­tiş­tir­mek ve bil­gi dü­zey­le­ri­ni yük­selt­mek ama­cıy­la fa­ali­yet gös­te­ren özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­nı,

g) Çe­şit­li kurs­lar: Ki­şi­le­rin sos­yal, kül­tü­rel ve mes­lekî alan­lar­da bil­gi, be­ce­ri, ye­te­nek ve de­ne­yim­le­ri­ni ge­liş­tir­mek ve­ya is­tek­le­ri­ne gö­re ser­best za­man­la­rı­nı de­ğer­len­dir­mek üze­re fa­ali­yet gös­te­ren özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­nı,

h) Özel eği­tim oku­lu: Özel eği­tim ge­rek­ti­ren bi­rey­le­re hiz­met ve­ren, özel ola­rak ye­tiş­ti­ril­miş per­so­ne­lin bu­lun­du­ğu, ge­liş­ti­ril­miş eği­tim prog­ram­la­rı­nın uy­gu­lan­dı­ğı özel öğ­re­tim ku­ru­mu­nu,

i) Mo­tor­lu ta­şıt sü­rü­cü­le­ri kur­su: Mo­tor­lu ta­şıt sü­rü­cü­sü ye­tiş­ti­re­rek sı­nav so­nu­cu ser­ti­fi­ka ve­ren ve tra­fik­le il­gi­li eği­tim-öğ­re­tim yap­tı­ran özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­nı,

j) Öğ­ren­ci etüt eği­tim mer­ke­zi: Öğ­ren­ci­le­rin, ders­le­ri­ne ça­lış­ma­la­rı­na, ödev ve pro­je­le­ri­ni yap­ma­la­rı­na yar­dım­cı olan, il­gi, is­tek ve ye­te­nek­le­ri doğ­rul­tu­sun­da çe­şit­li fa­ali­yet­le­rin yü­rü­tül­dü­ğü özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­nı,

k) Özel eği­tim ve re­ha­bi­li­tas­yon mer­ke­zi: Özel eği­tim ge­rek­ti­ren bi­rey­le­rin ko­nuş­ma ve dil ge­li­şim güç­lü­ğü, ses bo­zuk­luk­la­rı, zi­hin­sel, fi­zik­sel, du­yu­sal, sos­yal, duy­gu­sal ve­ya dav­ra­nış prob­lem­le­ri­ni or­ta­dan kal­dır­mak ya da et­ki­le­ri­ni en az se­vi­ye­ye in­dir­mek, ye­te­nek­le­ri­ni ye­ni­den en üst se­vi­ye­ye çı­kar­mak, te­mel öz ba­kım be­ce­ri­le­ri­ni ve ba­ğım­sız ya­şam be­ce­ri­le­ri­ni ge­liş­tir­mek ve top­lu­ma uyum­la­rı­nı sağ­la­mak ama­cıy­la fa­ali­yet gös­te­ren özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­nı,

l) Mil­let­le­ra­ra­sı özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı: Yal­nız ya­ban­cı uy­ruk­lu öğ­ren­ci­le­rin de­vam ede­bi­le­cek­le­ri özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı­nı,

m) Ku­ru­cu: Ku­ru­mun sa­hi­bi olan ve adı­na ku­rum aç­ma izin bel­ge­si dü­zen­le­nen ger­çek ve­ya tü­zel ki­şi­yi,

n) Ku­ru­cu tem­sil­ci­si: Özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri ve­ya özel hu­kuk hü­küm­le­ri­ne gö­re yö­ne­ti­len tü­zel ki­şi­ler adı­na se­çi­len ki­şi­yi,

o) Uzak­tan öğ­re­tim ku­ru­mu: Çe­şit­li ne­den­ler­le öğ­re­nim­le­ri­ni sür­dü­re­me­yen­le­re her tür­lü ile­ti­şim araç­la­rı ile eği­tim-öğ­re­tim ya­pan ku­rum­la­rı,

ifa­de eder.

İKİN­Cİ BÖ­LÜM

Ku­rum Aç­ma, Ku­ru­cu, Ku­rum Bi­na­la­rı, Mil­let­le­ra­ra­sı Özel Öğ­re­tim Ku­rum­la­rı,

Ya­ban­cı Okul­lar ve Azın­lık Okul­la­rı

Ku­rum aç­ma iz­ni

MAD­DE 3- Bir ku­rum­da öğ­re­ti­me baş­la­ya­bil­mek için ku­rum aç­ma iz­ni alın­ma­sı zo­run­lu­dur. İzin baş­vu­ru­la­rı il­gi­li millî eği­tim mü­dür­lü­ğü­ne ya­pı­lır. Va­li­lik­çe ya­pı­lan in­ce­le­me so­nu­cun­da açıl­ma­sı uy­gun gö­rü­len okul­lar dı­şın­da­ki ku­rum­la­ra ku­rum aç­ma iz­ni ve­ri­lir. Va­li­lik­çe açıl­ma­sı uy­gun gö­rü­len okul­la­ra iliş­kin baş­vu­ru­lar ise ku­rum aç­ma iz­ni ve­ril­mek üze­re Ba­kan­lı­ğa gön­de­ri­lir.

Ku­rum aç­ma iz­ni ta­le­bi­nin va­li­lik­çe red­de­dil­me­si hâlin­de, ku­ru­cu ve­ya ku­ru­cu tem­sil­ci­si ta­ra­fın­dan ta­lep­le­ri­nin red­di­ne iliş­kin iş­le­min teb­li­ğin­den iti­ba­ren on­beş iş gü­nü için­de Ba­kan­lı­ğa iti­raz­da bu­lu­nu­la­bi­lir. İti­raz, Ba­kan­lık­ça on­beş iş gü­nü için­de ka­ra­ra bağ­la­nır.

Ku­rum aç­ma iz­ni alın­ma­dık­ça, ku­ru­ma öğ­ren­ci kay­dı ya­pı­la­maz.

Ku­rum aç­ma iz­ni ve­ril­me­si, bi­na­nın kul­la­nı­lış amaç­la­rı­na ve Ba­kan­lık­ça be­lir­le­nen stan­dart­la­ra uy­gun ve ye­ter­li bu­lun­ma­sıy­la bir­lik­te aşa­ğı­da­ki şart­la­rın ye­ri­ne ge­ti­ril­me­si­ne bağ­lı­dır:

a) Ders araç-ge­re­ci­nin ku­ru­mun amaç ve ih­ti­yaç­la­rı için ye­ter­li ol­du­ğu­nun bir ra­por ile tes­pit edil­me­si.

b) Ku­ru­mun; yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men ve di­ğer per­so­ne­li­nin sa­yı ve ni­te­lik­le­ri yö­nün­den uy­gun bu­lun­ma­sı ve bu ku­rum­da ça­lı­şa­cak­la­rı­nın bel­ge­len­di­ril­me­si.

c) Ku­ru­mun yö­net­me­lik­le­riy­le öğ­re­tim prog­ra­mı­nın Ba­kan­lık­ça in­ce­le­nip onan­mış ol­ma­sı.

İl­köğ­re­tim, or­ta­öğ­re­tim ve özel eği­tim okul­la­rı için öğ­re­tim yı­lı­nın otu­zun­cu gü­nün­den son­ra ve­ri­len ku­rum aç­ma izin­le­ri, er­te­si ders yı­lın­dan iti­ba­ren ge­çer­li­dir.           

Ku­rum­la­ra ad ve­ril­me­si­ne iliş­kin esas­lar yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.

Ger­çek ve tü­zel ki­şi­ler ta­ra­fın­dan; hiz­met içi eği­tim kap­sa­mı­na gi­ren fa­ali­yet­ler dı­şın­da Ka­nun kap­sa­mın­da be­lir­ti­len fa­ali­yet­ler, bu Ka­nu­na gö­re yet­ki­li ma­kam­lar­dan ku­rum aç­ma iz­ni alın­ma­dan ya­pı­la­maz. 

As­kerî okul­lar, em­ni­yet teş­kilâtı­na bağ­lı okul­lar ve din eği­ti­mi-öğ­re­ti­mi ya­pan ku­rum­la­rın ay­nı ve­ya ben­ze­ri özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı açı­la­maz.

Ku­ru­cu/ku­ru­cu tem­sil­ci­si­nin ni­te­lik­le­ri ve ku­rum bi­na­la­rı

MAD­DE 4- Ku­rum aça­cak ve­ya açıl­mış bir ku­ru­mu dev­ra­la­cak olan ger­çek ki­şi­ler­le tü­zel ki­şi­le­rin tem­sil­ci­le­rin­de; af­fa uğ­ra­mış ol­sa­lar bi­le yüz kı­zar­tı­cı bir suç­tan ya­hut kasdî bir suç­tan do­la­yı al­tı ay ve­ya da­ha faz­la ha­pis ce­za­sı ile mahkûm edil­me­miş ol­ma şar­tı ara­nır.

Ku­rum bi­na­la­rı­nın ni­te­lik­le­ri, bu bi­na­lar­da açı­la­bi­le­cek ku­rum­lar ile her tür te­sis ve do­na­nı­ma iliş­kin stan­dart­lar Ba­kan­lık­ça be­lir­le­nir.

Mey­ha­ne, kah­ve­ha­ne, kı­ra­at­ha­ne, bar, elek­tro­nik oyun mer­kez­le­ri gi­bi umu­ma açık yer­ler ile açık al­kol­lü iç­ki sa­tı­lan yer­le­rin, okul bi­na­la­rın­dan ka­pı­dan ka­pı­ya en az yüz met­re uzak­lık­ta bu­lun­ma­sı zo­run­lu­dur. Özel eği­ti­me muh­taç bi­rey­le­rin de­vam et­tik­le­ri öğ­re­tim ku­rum­la­rı ile okul­lar dı­şın­da­ki di­ğer özel öğ­re­tim ku­rum­la­rın­da bu zo­run­lu­luk aran­maz. An­cak, söz ko­nu­su özel öğ­re­tim ku­rum­la­rıy­la yu­ka­rı­da be­lir­ti­len tür­de­ki iş yer­le­ri ay­nı bi­na­da bu­lu­na­maz.

Tu­riz­min yo­ğun ol­du­ğu yö­re­ler­de bu­lu­nan okul­la­rın ta­til ol­du­ğu dö­nem­ler­de, yu­ka­rı­da be­lir­ti­len iş yer­le­ri ile okul­lar ara­sın­da yüz met­re uzak­lık şar­tı aran­maz.

Uzak­lık­la il­gi­li esas­lar İçiş­le­ri, Millî Eği­tim, Sağ­lık, Kül­tür ve Tu­rizm ba­kan­lık­la­rı­nın müş­te­re­ken ha­zır­la­ya­cak­la­rı yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.

Mil­let­le­ra­ra­sı özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı, ya­ban­cı okul­lar ve azın­lık okul­la­rı

MAD­DE 5- Mil­let­le­ra­ra­sı özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı, ya­ban­cı okul­lar ve azın­lık okul­la­rı­na iliş­kin esas­lar aşa­ğı­da be­lir­til­miş­tir.

a) Mil­let­le­ra­ra­sı özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı:

1) Yal­nız ya­ban­cı uy­ruk­lu öğ­ren­ci­le­rin de­vam ede­bi­le­cek­le­ri yük­sek öğ­re­tim dı­şın­da­ki mil­let­le­ra­ra­sı özel öğ­re­tim ku­ru­mu; ya­ban­cı uy­ruk­lu ger­çek ve tü­zel ki­şi­ler ta­ra­fın­dan ve­ya Türk va­tan­daş­la­rıy­la or­tak­lık yo­lu ile 4875 sa­yı­lı Doğ­ru­dan Ya­ban­cı Ya­tı­rım­lar Ka­nu­nu çer­çe­ve­sin­de Ba­kan­lar Ku­ru­lu­nun iz­niy­le açı­la­bi­lir. Tür­ki­ye Cum­hu­ri­ye­ti uy­ruk­lu ger­çek ki­şi­ler, özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri ve­ya özel hu­kuk hü­küm­le­ri­ne gö­re yö­ne­ti­len tü­zel ki­şi­ler de ken­di ad­la­rı­na ay­nı amaç­la mil­let­le­ra­ra­sı ma­hi­yet­te özel öğ­re­tim ku­ru­mu aça­bi­lir.

2) Bu öğ­re­tim ku­rum­la­rın­da; Türk Dev­le­ti­nin ül­ke­si ve mil­le­tiy­le bö­lün­mez bü­tün­lü­ğü­ne, gü­ven­li­ği­ne ve men­fa­at­le­ri­ne ay­kı­rı, Türk Mil­le­ti­nin millî, ahlâkî, in­sanî, ma­nevî ve kül­tü­rel de­ğer­le­ri aley­hin­de eği­tim-öğ­re­tim ya­pı­la­maz.

3) Bu ku­rum­lar­da öğ­re­tim prog­ram­la­rı, eği­tim-öğ­re­tim fa­ali­yet­le­ri ve di­ğer hu­sus­lar­la il­gi­li iş­lem­ler, ku­rum yö­ne­ti­min­ce ha­zır­la­nan ve Ba­kan­lık­ça onay­la­nan esas­la­ra gö­re yü­rü­tü­lür.

4) Bu ko­nu­lar­da Ba­kan­lı­ğın de­ne­tim hak­kı sak­lı­dır.

b) Ya­ban­cı okul­lar:

1) Ba­kan­lar Ku­ru­lu­nun iz­ni ile ye­ni ara­zi edi­ne­bi­lir ve ka­pa­si­te­le­ri­ni en faz­la beş mis­li­ne ka­dar ar­tı­ra­bi­lir.

2) Üze­rin­de ku­rul­duk­la­rı ara­zi­ler ge­niş­le­til­me­mek şar­tı ve Ba­kan­lı­ğın iz­ni ile mev­cut ara­zi üze­rin­de­ki bi­na, öğ­ren­ci ve do­na­nım ka­pa­si­te­le­ri­ni en çok bir mis­li­ni geç­me­mek üze­re ar­tı­ra­bi­lir ve­ya ye­ni­le­ye­bi­lir.

3) Mev­cut bi­na­la­rın­da ih­ti­yaç ha­lin­de va­li­li­ğin iz­ni ile ta­di­lat ya­pa­bi­lir.

4) Bu bent­te be­lir­ti­len­ler dı­şın­da, ya­ban­cı okul­la­rın; bi­na­la­rı ge­niş­le­ti­le­mez, şu­be­le­ri açı­la­maz, mev­cut bi­na­la­rı­nın ye­ri­ne ka­im ol­mak üze­re ye­ni­den bi­na­lar in­şa edi­le­mez. Bu amaç­la her­han­gi bir mülk edi­ni­le­mez ve­ya ki­ra­la­na­maz.

5) Ya­ban­cı okul­la­rın ta­şın­maz mal­la­rı, ku­ru­cu­la­rı­nın ve­ya yet­ki­li­le­ri­nin öne­ri­si ile Ba­kan­lı­ğa ya da ku­ru­luş amaç­la­rı eği­tim ver­mek olan 4721 sa­yı­lı Türk Me­denî Ka­nu­nu­na gö­re ku­ru­lan va­kıf­la­ra Ba­kan­lar Ku­ru­lu­nun iz­ni ile dev­re­di­le­bi­lir. Dev­re­di­len bu ku­rum­la­rın yö­ne­tim, eği­tim-öğ­re­tim özel­lik­le­ri dik­ka­te alı­na­rak ko­run­ma­sı ya­rar­lı gö­rü­len­ler Ba­kan­lık­ça tes­pit edi­lir.

c) Azın­lık okul­la­rı:

1) 23/8/1923 ta­rih­li ve 340 sa­yı­lı Ka­nu­na bağ­lı Ant­laş­ma­nın 40 ve 41 in­ci mad­de­le­riy­le il­gi­si bu­lu­nan okul­la­rın özel­lik gös­ter­me­si ge­re­ken hu­sus­la­rı yö­net­me­lik­le tes­pit edi­lir. Bu yö­net­me­lik, il­gi­li ül­ke­le­rin bu ko­nu­lar­da­ki mü­te­ka­bil mev­zu­at ve uy­gu­la­ma­la­rı dik­ka­te alın­mak su­re­tiy­le ha­zır­la­nır. Yö­net­me­lik­te be­lir­til­me­yen hu­sus­lar­da resmî okul­lar mev­zu­atı uy­gu­la­nır. Bu okul­lar­da yal­nız ken­di azın­lı­ğı­na men­sup Tür­ki­ye Cum­hu­ri­ye­ti va­tan­daş­la­rı­nın ço­cuk­la­rı oku­ya­bi­lir.

ÜÇÜN­CÜ BÖ­LÜM

Eği­tim-Öğ­re­tim, Yö­ne­tim, Ku­ru­mun Ka­pa­tıl­ma­sı ve Per­so­nel İş­lem­le­ri

Eği­tim-öğ­re­tim ve ku­rum­la­rın yö­ne­ti­mi

MAD­DE 6- Ku­rum­lar­da eği­tim-öğ­re­tim ve yö­ne­tim, 1739 sa­yı­lı Mil­li Eği­tim Te­mel Ka­nu­nun­da ifa­de edi­len Türk Mil­li Eği­ti­mi­nin ge­nel amaç ve te­mel il­ke­le­ri­ne uy­gun ola­rak yü­rü­tü­lür.

Ku­rum­lar­da uy­gu­la­na­cak öğ­re­tim prog­ra­mı ve haf­ta­lık ders çi­zel­ge­si, resmî ku­rum­lar­da uy­gu­la­nan usûl ve esas­lar çer­çe­ve­sin­de be­lir­le­nir. Ba­kan­lık­ça uy­gun bu­lun­ma­sı du­ru­mun­da fark­lı öğ­re­tim prog­ram­la­rı ve haf­ta­lık ders çi­zel­ge­si de uy­gu­la­na­bi­lir.

Ku­ru­mun ve­ya yö­ne­tim­le­ri bir­leş­ti­ri­len ku­rum­la­rın bir mü­dür ta­ra­fın­dan yö­ne­til­me­si esas­tır. Yö­ne­tim­le­ri bir­leş­ti­ri­le­cek ku­rum­lar­la il­gi­li usûl ve esas­lar yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.

Bir kim­se bir­den faz­la ku­ru­mun ku­ru­cu­su ola­bi­lir. Ge­rek­li ni­te­lik­le­ri ta­şı­yan ku­ru­cu/ku­ru­cu tem­sil­ci­si, ku­ru­mun mü­dü­rü de ola­bi­lir. Üze­rin­de mü­dür­lük gö­re­vi bu­lun­ma­yan ku­ru­cu/ku­ru­cu tem­sil­ci­si, ku­ru­mun eği­tim-öğ­re­ti­mi­ne ve bun­lar­la il­gi­li yö­ne­tim iş­le­ri­ne ka­rı­şa­maz.

Bün­ye­sin­de bir­den faz­la ku­rum bu­lun­du­ran ku­rum­la­ra ge­nel mü­dür ve ge­nel mü­dür yar­dım­cı­sı ata­na­bi­lir.

Ku­rum aç­ma iz­ni­nin ip­ta­li, ku­ru­mun ka­pa­tıl­ma­sı, dev­ri ve nak­li

MAD­DE 7- Ku­rum aç­ma iz­ni ve­ri­len ku­rum­lar­da iki yıl için­de öğ­re­ti­me baş­la­ma­yan ile ama­cı dı­şın­da kul­la­nıl­dı­ğı tes­pit edi­len ku­ru­mun, ku­rum aç­ma izin­le­ri ip­tal edi­lir.

Özel öğ­re­tim ku­rum­la­rı, ku­rum aç­ma şart­la­rın­dan her­han­gi bi­ri­ni kay­bet­me­si ve­ya izin­siz de­ği­şik­lik yap­ma­sı, mev­zu­at­ta be­lir­ti­len sa­yı­da per­so­nel ça­lış­tı­rıl­ma­ma­sı ve­ya mev­zu­ata ay­kı­rı per­so­nel ça­lış­tı­rıl­ma­sı, rek­lam ve ila­na iliş­kin ge­rek­li şart­la­rın ye­ri­ne ge­ti­ril­me­me­si ha­lin­de, dav­ra­nı­şın ağır­lık de­re­ce­si­ne gö­re on­beş gün­den az ol­ma­mak kay­dıy­la üç aya ka­dar ge­çi­ci ola­rak, 1739 sa­yı­lı Mil­li Eği­tim Te­mel Ka­nu­nu­nun ge­nel ve özel amaç­la­rıy­la te­mel il­ke­le­ri­ne uy­ma­yan, ku­ru­mu­nu mev­zu­ata uy­gun ka­pat­ma­yan, ge­çi­ci ola­rak ka­pat­ma ce­za­sı alan ve ay­nı fi­ili tek­rar iş­le­yen ku­rum­lar ise sü­rek­li ola­rak ku­rum aç­ma iz­ni ve­ren ma­kam ta­ra­fın­dan ka­pa­tı­lır.

Okul ku­ru­cu­su/ku­ru­cu tem­sil­ci­si; Ba­kan­lı­ğa, yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci, us­ta öğ­re­ti­ci ve öğ­ren­ci/kur­si­yer­le­re en az üç ay ön­ce ya­zı­lı ola­rak bil­dir­mek şar­tıy­la ve ge­rek­çe­si Ba­kan­lık­ça uy­gun bu­lun­du­ğu tak­dir­de öğ­re­tim yı­lı so­nun­da oku­lu­nu ka­pa­ta­bi­lir.

Okul­lar dı­şın­da­ki di­ğer ku­rum­la­rın ku­ru­cu­su/ku­ru­cu tem­sil­ci­si va­li­li­ğe, yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci, us­ta öğ­re­ti­ci ve öğ­ren­ci/kur­si­yer­le­re en az üç ay ön­ce ya­zı­lı ola­rak bil­dir­mek şar­tıy­la ve ge­rek­çe­si va­li­lik­çe uy­gun bu­lun­du­ğu tak­dir­de dö­nem so­nun­da ku­ru­mu­nu ka­pa­ta­bi­lir.

Ka­pa­nan ve­ya ka­pa­tı­lan ku­rum; mü­hür­le­ri­ni, yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men ve öğ­ren­ci­ler­le il­gi­li bü­tün def­ter­le­ri­ni, dos­ya­la­rı­nı ve di­ğer ev­ra­kı­nı il­gi­li va­li­li­ğe de­vir ve tes­lim et­me­ye mec­bur­dur. De­vir ve tes­lim­den ka­çı­nan ve­ya bu gö­re­vi sav­sak­la­yan ku­ru­cu ve­ya ku­ru­cu tem­sil­ci­si hak­kın­da 5326 sa­yı­lı Ka­ba­hat­ler Ka­nu­nu­nun 32 nci mad­de­si uy­gu­la­nır.

Ka­pa­tı­lan ku­rum­lar­la il­gi­li ola­rak öğ­ren­ci/kur­si­yer ve­ya ve­li­le­ri­nin, ku­ru­cu­lar aley­hi­ne ge­nel hü­küm­le­re gö­re da­va aç­ma hak­la­rı sak­lı­dır.

Ku­rum­la­rın dev­ri ve nak­li­ne iliş­kin usûl ve esas­lar yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.

Ku­rum­lar­da ça­lış­tı­rı­la­cak per­so­nel

MAD­DE 8- Ku­rum­la­rın eği­tim-öğ­re­tim ve yö­ne­tim hiz­met­le­ri­nin, asıl gö­re­vi bu ku­rum­lar­da olan yö­ne­ti­ci ve eği­tim-öğ­re­tim ele­man­la­rı ile yü­rü­tül­me­si esas­tır.

Bir ku­ru­mun öğ­re­ti­me baş­la­dı­ğı ta­rih­ten iti­ba­ren mev­cut ders sa­ati sa­yı­sı­nın, ku­ru­luş sı­ra­sın­da üç­te bi­ri­nin, ku­ru­lu­şun­dan üç yıl son­ra da en az üç­te iki­si­nin asıl gö­re­vi bu ku­rum­lar­da olan öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci ve­ya us­ta öğ­re­ti­ci­ler ta­ra­fın­dan oku­tul­ma­sı zo­run­lu­dur.

Ku­rum­la­rın yö­ne­ti­ci­lik ve eği­tim-öğ­re­tim hiz­met­le­rin­de, en az den­gi resmî öğ­re­tim ku­rum­la­rı­na ata­na­bil­mek için ge­rek­li ni­te­lik ve şart­la­rı ta­şı­yan­lar, resmî den­gi bu­lun­ma­yan ku­rum­la­rın yö­ne­ti­ci­lik ve eği­tim-öğ­re­tim hiz­met­le­rin­de ise yö­net­me­lik­le be­lir­ti­len ni­te­lik ve şart­la­rı ta­şı­yan­lar gö­rev­len­di­ri­lir.

İh­ti­yaç ha­lin­de, resmî okul­lar­da gö­rev­li öğ­ret­men­le­re asıl gö­rev­le­ri­ni ak­sat­ma­mak ve ay­lık kar­şı­lı­ğı okut­mak­la yü­küm­lü bu­lun­du­ğu haf­ta­lık ders sa­ati sa­yı­sı­nı dol­dur­ma­la­rı kay­dı ve ça­lış­tık­la­rı ku­rum­la­rın iz­ni ile sa­de­ce okul­lar­da, ay­lık kar­şı­lı­ğı okut­mak­la yü­küm­lü bu­lun­du­ğu haf­ta­lık ders sa­ati sa­yı­sı­nın ya­rı­sı ka­dar üc­ret­li ders ve­ri­le­bi­lir. Öğ­ret­men­le­rin top­lam ders sa­ati sa­yı­sı haf­ta­da otuz sa­ati ge­çe­mez.

Uz­man öğ­re­ti­ci, us­ta öğ­re­ti­ci ve öğ­ret­men­lik yap­ma ni­te­lik ve şart­la­rı­nı ta­şı­yan di­ğer Dev­let me­mur­la­rı­na, il­gi­li bi­rim­le­rin iz­niy­le haf­ta­da on sa­ati geç­me­mek üze­re üc­ret­li ders gö­re­vi ve­ri­le­bi­lir.

Ders sa­ati üc­ret­li ola­rak gö­rev­len­di­ri­le­cek­ler­le il­gi­li di­ğer hu­sus­lar yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.

Ku­rum­la­rın mü­dür­le­ri, ku­ru­cu/ku­ru­cu tem­sil­ci­si ta­ra­fın­dan; di­ğer yö­ne­ti­ci ve öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci ve us­ta öğ­re­ti­ci­le­ri ise mü­dür­le­rin­ce se­çi­lir ve ça­lış­ma izin­le­ri va­li­li­ğin iz­ni­ne su­nu­lur. Va­li­li­ğin iz­ni alın­ma­dan mü­dür ile di­ğer yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci ve us­ta öğ­re­ti­ci­ler işe baş­la­tı­la­maz.

Ge­rek­li şart­la­rı ta­şı­yan yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci ve us­ta öğ­re­ti­ci­ler için va­li­lik­çe ça­lış­ma iz­ni dü­zen­le­nir. Ça­lış­ma iz­ni­nin ip­ta­li yi­ne va­li­lik­çe ya­pı­lır.

Bu Ka­nun kap­sa­mın­da ça­lı­şa­cak ya­ban­cı­lar,  4817 sa­yı­lı Ya­ban­cı­la­rın Ça­lış­ma İzin­le­ri Hak­kın­da Ka­nun hü­küm­le­ri doğ­rul­tu­sun­da gö­rev­len­di­ri­lir.

Türk­çe'den baş­ka dil­le öğ­re­tim ya­pan ve ya­ban­cı­lar ta­ra­fın­dan açıl­mış bu­lu­nan okul­la­rın ku­ru­cu­la­rı ile mü­dür­le­ri, Tür­ki­ye Cum­hu­ri­ye­ti uy­ruk­lu, Türk­çe ve­ya Türk­çe kül­tür ders­le­ri öğ­ret­men­li­ği yap­ma ni­te­li­ği­ni ta­şı­yan ve öğ­re­tim di­li­ni bi­len­ler­den bi­ri­ni, Türk mü­dür baş­yar­dım­cı­sı ola­rak ça­lış­ma iz­ni dü­zen­len­mek üze­re va­li­li­ğe öne­rir.

Öğ­re­tim di­li­ni bi­len Türk­çe ve­ya Türk­çe kül­tür ders­le­ri öğ­ret­me­ni bu­lun­ma­ma­sı hâlin­de, oku­lun öğ­re­tim di­lin­de özel alan eği­ti­mi gör­müş,  Tür­ki­ye Cum­hu­ri­ye­ti uy­ruk­lu öğ­ret­men­le­re de bu gö­rev ve­ri­le­bi­lir.

Bu öne­ri­yi, uya­rı­ya rağ­men bir ay için­de yap­ma­yan okul­la­rın Türk mü­dür baş­yar­dım­cı­la­rı­nı, yu­ka­rı­da­ki şart­la­rı ta­şı­yan öğ­ret­men­ler ara­sın­dan va­li­lik se­çer ve işe baş­la­tır.

Öz­lük hak­la­rı ve so­rum­lu­luk­lar

MAD­DE 9- Ku­rum­lar­da ça­lı­şan yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci ve us­ta öğ­re­ti­ci­ler ile ku­ru­cu ve­ya ku­ru­cu tem­sil­ci­si ara­sın­da ya­pı­la­cak iş söz­leş­me­si, en az bir tak­vim yı­lı sü­re­li ol­mak üze­re yö­net­me­lik­le be­lir­ti­len esas­la­ra gö­re ya­zı­lı ola­rak ya­pı­lır. Ma­ze­ret­le­ri ne­de­niy­le ku­rum­dan ay­rı­lan öğ­ret­men ve öğ­re­ti­ci­le­rin ye­ri­ne alı­na­cak olan­lar ile dev­re­di­len ku­rum­la­rın yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men ve öğ­re­ti­ci­le­ri ile bir yıl­dan da­ha az bir sü­re için de iş söz­leş­me­si ya­pı­la­bi­lir.

Okul­lar­da yö­ne­ti­ci­lik ve eği­tim-öğ­re­tim hiz­me­ti ya­pan­la­ra, kı­dem­le­ri­ne gö­re (emek­li­ler ha­riç) den­gi resmî okul­lar­da öde­nen ay­lık ile sos­yal yar­dım kap­sa­mın­da­ki ek öde­me tu­tar­la­rın­dan az üc­ret ve­ri­le­mez.

Sos­yal yar­dım kap­sa­mın­da­ki ek öde­me­ler, büt­çe ka­nun­la­rıy­la resmî okul öğ­ret­men ve per­so­ne­li­ne sağ­la­nan hak­la­ra denk ola­rak okul öğ­ret­men­le­ri­ne ve per­so­ne­li­ne de öde­nir. Sos­yal yar­dım kap­sa­mın­da­ki ek öde­me­ler­den ge­lir ver­gi­si ke­sil­mez.

Ku­rum­lar­da­ki ek ders üc­re­ti mik­ta­rı, resmî okul­lar için tes­pit edi­len mik­tar­dan az ola­maz. An­cak, 8 in­ci mad­de uya­rın­ca resmî okul ve ku­rum­lar­dan üc­ret­li ola­rak gö­rev­len­di­ri­len­le­re ve­ri­le­cek ek ders üc­re­ti mik­ta­rı,  resmî okul­lar için tes­pit edi­len ek ders üc­re­ti­nin iki ka­tı­nı ge­çe­mez.

Ku­rum­lar­da gö­rev ya­pan yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci ve us­ta öğ­re­ti­ci­ler, bu Ka­nun hü­küm­le­ri sak­lı kal­mak üze­re;

a) Sos­yal gü­ven­lik ve öz­lük hak­la­rı yö­nün­den; 506 sa­yı­lı Sos­yal Si­gor­ta­lar Ka­nu­nu ile  4857 sa­yı­lı İş Ka­nu­nu,

b) Yet­ki, so­rum­lu­luk, ödül ve ce­za­lar ile bun­la­rın uy­gu­lan­ma­sı ba­kı­mın­dan; 657 sa­yı­lı Dev­let Me­mur­la­rı Ka­nu­nu, 1702 sa­yı­lı İlk ve Or­ta Ted­ri­sat Mu­al­lim­le­ri­nin Ter­fi ve Tec­zi­ye­le­ri Hak­kın­da Ka­nun, 4357 sa­yı­lı Hu­su­si İda­re­ler­den Ma­aş Alan İl­ko­kul Öğ­ret­men­le­ri­nin Kad­ro­la­rı­na Ter­fi, Tal­tif ve Ce­za­lan­dı­rıl­ma­la­rı­na ve Bu Öğ­ret­men­ler İçin Teş­kil Edi­le­cek Sağ­lık ve İç­ti­maî Yar­dım San­dı­ğı ile Ya­pı San­dı­ğı­na ve Öğ­ret­men­le­rin Ala­cak­la­rı­na Da­ir Ka­nun ile 4483 sa­yı­lı Me­mur­lar ve Di­ğer Ka­mu Gö­rev­li­le­ri­nin Yar­gı­lan­ma­sı Hak­kın­da Ka­nun,

hü­küm­le­ri­ne tâbi­dir.

An­cak, 657 sa­yı­lı Dev­let Me­mur­la­rı Ka­nu­nu­na gö­re ka­de­me iler­le­me­si­nin dur­du­rul­ma­sı ce­za­sı­nı ge­rek­ti­ren fi­il­le­rin iş­len­me­si ha­lin­de bu ki­şi­le­re ka­de­me iler­le­me­si­nin dur­du­rul­ma­sı ce­za­sı ye­ri­ne brüt ay­lı­ğın­dan ¼'ü ile ½'si ara­sın­da ma­aş ke­sim ce­za­sı, ça­lış­ma iz­ni ve­ren ma­kam ta­ra­fın­dan ve­ri­lir. Tek­ra­rı hâlin­de ise gö­re­ve son ve­ri­lir.

1702 sa­yı­lı Ka­nu­na gö­re mes­lek­ten çı­ka­rıl­ma ve­ya 657 sa­yı­lı Dev­let Me­mur­la­rı Ka­nu­nu­na gö­re Dev­let me­mur­lu­ğun­dan çı­kar­ma ce­za­sı­nı ge­rek­ti­ren fi­il ve hâlle­rin iş­len­me­si hâlin­de, Ba­kan­lı­ğın gö­rü­şü alın­mak su­re­tiy­le per­so­ne­lin gö­re­vi­ne, iz­ni ve­ren ma­kam ta­ra­fın­dan son ve­ri­lir.

Yet­ki, so­rum­lu­luk, ödül, si­cil, di­sip­lin ve ce­za­la­rın uy­gu­lan­ma­sı­na iliş­kin di­ğer esas ve usûller çı­ka­rı­la­cak yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.

Ku­rum­lar­da gö­rev ya­pan yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci ve us­ta öğ­re­ti­ci­ler, gö­rev­le­ri sı­ra­sın­da suç iş­le­me­le­ri ve­ya gö­rev­le­ri ne­de­niy­le ken­di­le­ri­ne kar­şı iş­le­nen suç­lar­dan do­la­yı 5237 sa­yı­lı Türk Ce­za Ka­nu­nu­nun uy­gu­lan­ma­sı ve ce­za ko­vuş­tur­ma­sı ba­kı­mın­dan ka­mu gö­rev­li­si sa­yı­lır.

Ça­lış­ma iz­ni­nin ip­ta­li ve ge­çi­ci gö­rev­len­dir­me

MAD­DE 10- İki de­fa tef­tiş ra­po­ruy­la ba­şa­rı­sız­lı­ğı tes­pit edi­len yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci ve us­ta öğ­re­ti­ci­le­rin ça­lış­ma iz­ni, iz­ni ve­ren ma­kam ta­ra­fın­dan ip­tal edi­lir.

Hiz­me­te de­va­mın­da 9 un­cu mad­de hü­küm­le­ri­ne gö­re sa­kın­ca gö­rü­len yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci, us­ta öğ­re­ti­ci ve di­ğer per­so­ne­lin gö­re­vi­ne, iz­ni ve­ren ma­kam ta­ra­fın­dan son ve­ri­lir.

Bu du­rum, il­gi­li­ye teb­liğ edil­mek üze­re ku­ru­ma bil­di­ri­lir. Teb­liğ, söz­leş­me­nin fes­hi­ne ve il­gi­li­nin ku­rum­la ili­şi­ği­nin ke­sil­me­si­ne ye­ter se­bep teş­kil eder.

Ku­rum­la­rın tef­tiş ve de­net­len­me­si sı­ra­sın­da va­li­lik, lü­zum gö­rü­len du­rum­lar­da ku­ru­mun yö­ne­ti­ci, öğ­ret­men, uz­man öğ­re­ti­ci ve us­ta öğ­re­ti­ci­le­ri­ni gö­rev­den uzak­laş­tı­ra­bi­lir. Bu tak­dir­de va­li­lik­çe, ge­çi­ci gö­rev­len­dir­me ya­pı­la­rak ge­rek­li ted­bir­ler alı­nır.

DÖR­DÜN­CÜ BÖ­LÜM

De­ne­tim, Reklâm, Malî Hü­küm­ler ve Üc­ret­ler

De­ne­tim, reklâm ve ilânlar

MAD­DE 11- Ku­rum­lar ve bu ku­rum­lar­da gö­rev­li per­so­nel, Ba­kan­lı­ğın de­ne­ti­mi ve gö­ze­ti­mi al­tın­da­dır.

Eği­tim-öğ­re­tim ve yö­ne­tim ba­kı­mın­dan ya­pı­lan de­ne­tim­ler­de, ku­ru­mun özel yö­net­me­li­ği de dik­ka­te alı­nır.

Ku­rum­lar, an­cak amaç­la­rı­na uy­gun ta­nı­tı­cı ma­hi­yet­te reklâm ve ilân ve­re­bi­lir­ler. Bu ku­rum­lar reklâm ve ilânla­rın­da ger­çe­ğe ay­kı­rı be­yan­lar­da bu­lu­na­maz­lar ve te­le­viz­yon­da reklâm ve ilân ya­pa­maz­lar.

Malî hü­küm­ler

MAD­DE 12- Ku­rum­lar, fa­ali­yet­le­ri­ni sa­de­ce ka­zanç sağ­la­mak için dü­zen­le­ye­mez­ler. An­cak, Türk Millî Eği­ti­mi­nin amaç­la­rı doğ­rul­tu­sun­da eği­ti­min ka­li­te­si­ni yük­selt­mek, ge­liş­me­le­ri­ne fır­sat ve imkân ve­re­cek ya­tı­rım­lar ve hiz­met­ler yap­mak üze­re ge­lir sağ­la­ya­bi­lir­ler.     

Ba­kan­lık, ku­rum­lar­dan 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu hü­küm­le­ri çer­çe­ve­sin­de hiz­met sa­tın ala­bi­lir.

Okul­la­rın su, do­ğal gaz ve elek­trik üc­ret­len­di­ril­me­si, resmî okul­la­ra uy­gu­la­nan ta­ri­fe üze­rin­den uy­gu­la­nır.

Öğ­re­nim üc­re­ti ve di­ğer üc­ret­ler, üc­ret­siz öğ­re­nim ve ya­ban­cı uy­ruk­lu öğ­ren­ci­ler

MAD­DE 13- Öğ­re­nim üc­re­ti ve di­ğer üc­ret­ler, ku­rum­lar­ca her yıl tes­pit edi­le­rek ocak ayın­dan iti­ba­ren en geç ma­yıs ayın­da ilân edi­lir.

Üc­ret­le­rin han­gi esas­la­ra gö­re tes­pit, ta­yin, ilân ve tah­sil edi­le­ce­ği yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.

Ku­rum­lar, öğ­re­nim gö­ren öğ­ren­ci sa­yı­sı­nın yüz­de üçün­den az ol­ma­mak üze­re üc­ret­siz öğ­ren­ci okut­mak­la yü­küm­lü­dür. Ba­kan­lık­ça bu oran yüz­de ona ka­dar ar­tı­rı­la­bi­lir.

Üc­ret­siz oku­tu­la­cak öğ­ren­ci­le­rin yüz­de­si, se­çi­mi ve ku­rum­la­ra ka­bul şart­la­rı­na iliş­kin usûl ve esas­lar yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.

Ku­rum­lar ay­rı­ca, öğ­re­nim bur­su ve­re­bi­lir­ler. Öğ­re­nim bur­su ve­ril­me­si­ne iliş­kin usûl ve esas­lar yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.

Bir oku­la alı­na­bi­le­cek ya­ban­cı uy­ruk­lu öğ­ren­ci sa­yı­sı, o okul­da oku­yan Tür­ki­ye Cum­hu­ri­ye­ti uy­ruk­lu öğ­ren­ci sa­yı­sı­nın yüz­de otu­zu­nu aşa­maz.

BE­ŞİN­Cİ BÖ­LÜM

Ge­çi­ci ve Son Hü­küm­ler

Yü­rür­lük­ten kal­dı­rı­lan ka­nun, yö­net­me­lik­ler ve hü­küm bu­lun­ma­yan hal­ler

MAD­DE 14- 8/6/1965 ta­rih­li ve 625 sa­yı­lı Özel Öğ­re­tim Ku­rum­la­rı Ka­nu­nu yü­rür­lük­ten kal­dı­rıl­mış­tır.

Bu Ka­nun­da be­lir­til­miş olan yö­net­me­lik­ler, Ka­nu­nun yü­rür­lü­ğe gir­di­ği ta­rih­ten iti­ba­ren bir yıl için­de yü­rür­lü­ğe ko­nu­lur.

Bu Ka­nun­da hü­küm bu­lun­ma­yan hu­sus­lar­da, resmî öğ­re­tim ku­rum­la­rın­da uy­gu­la­nan mev­zu­at hü­küm­le­ri uy­gu­la­nır.

GE­Çİ­Cİ MAD­DE 1- Bu Ka­nun­da ön­gö­rü­len yö­net­me­lik­ler yü­rür­lü­ğe gi­rin­ce­ye ka­dar, mev­cut yö­net­me­lik­le­rin bu Ka­nu­na ay­kı­rı ol­ma­yan hü­küm­le­ri­nin uy­gu­lan­ma­sı­na de­vam olu­nur.

GE­Çİ­Cİ MAD­DE 2- Bu Ka­nun yü­rür­lü­ğe gir­me­den ön­ce, resmî okul­lar­da gö­rev­li olup ku­rum­lar­da üc­ret­li ders ve­ren öğ­ret­men­ler, ça­lış­ma iz­ni sü­re­le­ri­nin bi­ti­mi ta­ri­hi­ne ka­dar ku­rum­lar­da­ki gö­rev­le­ri­ne de­vam ede­bi­lir­ler.

GE­Çİ­Cİ MAD­DE 3- Bu Ka­nu­nun 12 nci mad­de­si 2006-2007 öğ­re­tim yı­lın­dan iti­ba­ren uy­gu­la­nır.

GE­Çİ­Cİ MAD­DE 4-  2828 sa­yı­lı Sos­yal Hiz­met­ler ve Ço­cuk Esir­ge­me Ku­ru­mu Ka­nu­nu hü­küm­le­ri ge­re­ği izin al­mış olan özel eği­tim ve re­ha­bi­li­tas­yon mer­kez­le­ri 31/12/2007 ta­ri­hi­ne ka­dar Millî Eği­tim Ba­kan­lı­ğın­ca be­lir­le­nen şart­la­ra uy­gun ola­rak açı­lış izin­le­ri­ni ye­ni­ler­ler.

Yü­rür­lük

MAD­DE 15- Bu Ka­nun ya­yı­mı ta­ri­hin­de yü­rür­lü­ğe gi­rer.

Yü­rüt­me

MAD­DE 16- Bu Ka­nun hü­küm­le­ri­ni Ba­kan­lar Ku­ru­lu yü­rü­tür.

 

 

 

MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

 

ÖZEL ÖĞ­RE­TİM KU­RUM­LA­RI KA­NU­NU

 

Malî hü­küm­ler

MAD­DE 12- Ku­rum­lar, fa­ali­yet­le­ri­ni sa­de­ce ka­zanç sağ­la­mak için dü­zen­le­ye­mez­ler. An­cak, Türk Millî Eği­ti­mi­nin amaç­la­rı doğ­rul­tu­sun­da eği­ti­min ka­li­te­si­ni yük­selt­mek, ge­liş­me­le­ri­ne fır­sat ve imkân ve­re­cek ya­tı­rım­lar ve hiz­met­ler yap­mak üze­re ge­lir sağ­la­ya­bi­lir­ler.     

Okul­la­rın su, do­ğal gaz ve elek­trik üc­ret­len­di­ril­me­si, resmî okul­la­ra uy­gu­la­nan ta­ri­fe üze­rin­den uy­gu­la­nır.