Dönem: 22 Yasama Yılı: 5
TBMM (S.
Sayısı: 1394)
Yunus Emre Vakfı Kanunu Tasarısı ile Millî Eğitim, Kültür,
Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu (1/1338)
Not: Tasarı; Başkanlıkça Dışişleri, Plan ve Bütçe ile Millî Eğitim,
Kültür, Gençlik ve Spor komisyonlarına havale edilmiştir.
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
|
|
|
Kanunlar
ve Kararlar |
|
|
|
Genel
Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı:
B.02.0.KKG.0.10/101-1320/1194 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Kültür
ve Turizm Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar
Kurulunca
Gereğini
arz ederim.
Recep
Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Uluslararası alanda Türkiye’nin kültürel
mirasının, Türk dili, kültürü ve sanatının tanıtılması ile kültürel
değerlerin yaşatılması, geliştirilmesi ve benimsenmesi; Türkiye’nin
diğer ülkeler ile dostluğunun geliştirilmesinde, ülkemizin milli,
manevi, tarihi, kültürel ve sanatsal varlıklarının korunmasında, tanıtımında ayrıca yurdun turizme elverişli bütün imkanlarının ülke ekonomisine
olumlu katkı sağlayacak şekilde değerlendirilmesinde büyük önem
arzetmektedir.
Türkiye'yi,
kültürel mirasını, Türk dilini, kültürünü ve sanatını tanıtmaya,
Türkiye’nin diğer dünya ülkeleri ile dostluğunu geliştirmeye, kültürel
alışverişini artırmaya katkıda bulunmak, bununla ilgili yurt içi
ve yurt dışındaki bilgi ve dokümantasyonu dünyanın istifadesine
sunabilmek, bunlardan yararlanmak, Türk dili, kültürü ve sanatı konularında
eğitim almak isteyenlere yurt dışında gereken hizmeti verebilmek
ve yurt dışında Kültür Merkezleri ve tanıtım faaliyetini daha etkin
ve verimli, sektörle işbirliği halinde yürütecek şirketler kurmak
üzere Yunus Emre Vakfının kurulması hedeflenmiştir.
Yukarıda belirtilen amaçların gerçekleştirilebilmesi
ve Türkiye’nin kültürel mirasına, Türk dili, kültürü ve sanatına
ilişkin bilgi ve dokümantasyonu kolaylıkla ve sağlıklı bir şekilde
toplama imkânlarına erişilebilmesi için ilgili kurum ve kuruluşlar
ile sivil toplum örgütlerinin de katıldığı bir yapı oluşturulmasına
özen gösterilmiştir.
Vakıf tarafından yürütülecek çalışmalar
ile, Türkiye’nin kültürel mirasının, Türk dilinin, kültürünün ve sanatının
tanıtımı, Türkiye’nin diğer ülkelerle dostluğunun gelişimi, diğer
ülkelerle kültürel alışverişin artırılması için yurt dışında Kültür
Merkezleri kurulması; ücretli veya ücretsiz eğitim verilmesi;
bilgi ve dokümantasyondan dünya çapında yararlanılması için araştırma
ve etkinlikler düzenlenmesi; bu çerçevede yurt içinde ve yurt dışındaki
üniversiteler, sivil toplum örgütleri, ilgili diğer gerçek ve tüzel
kişilerle ortak projeler yürütülerek bu konularda yazılı ve görsel
medyada süreli ve süresiz yayınlar yapılması; tanıtım amacının
gerçekleştirilmesine yönelik çeşitli alanlarda yarışmalar düzenlenmesi
hedeflenmektedir.
Vakfın kuruluş amaçları kapsamında
yer alan tanıtım faaliyetleri, ticari olmanın dışında tarihi, kültürel
ve sanatsal bir boyut
arz etmektedir. Bugün dünyada turizm alanında
gelişmiş olan İspanya, Yunanistan gibi ülkeler de tanıtım faaliyetlerini
yurt dışında teşkilatlanmış birlik veya şirketler aracılığıyla yürütmektedir.
Vakıf bünyesinde kültürel nitelikli faaliyetlerin icra edilmesinin
yanı sıra, yurt dışı tanıtıma yönelik bir oluşuma gidilmesi suretiyle
Türkiye’nin mevcut tanıtım faaliyetlerinin
sivil toplum örgütlerinin de katılımıyla desteklenmesi ve etkinleştirilmesi
amaçlanmaktadır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1- Madde ile Kanunun
amacı belirtilmektedir.
Madde 2- Madde ile Kanunun
çeşitli maddelerinde sıkça yer alan bazı kavramların tanımı yapılarak,
ilgili maddelere gerekli açıklık sağlanmaya çalışılmıştır.
Madde 3- Madde ile Vakfın
kurulması ile gerçekleştirilmesi amaçlanan hedeflere ulaşılabilmesi
için yürütülecek faaliyetler belirtilmek suretiyle, Vakfın çok çeşitli
alanları içine alan amaçları düzenlenmiştir.
Madde 4- Madde ile Vakfın
organları düzenlenmekte ve bunların oluşumu, organlarda yer alacak
temsilcilerin seçim usulü ve görev sürelerine yer verilmektedir.
Madde 5- Madde ile Vakfın yurt dışında kuracağı
Kültür Merkezlerinin faaliyetlerinin izlenerek iş birliği ve koordinasyon
sağlanabilmesi için yurt dışındaki temsilciliklerimizden oluşan Kültür Merkezi koordinasyon kurulu
oluşturulması öngörülmekte ve oluşturulan kurulun hedeflenen
amaçları gerçekleştirmek için üstleneceği görevlerine ayrıntılı
olarak yer verilmektedir.
Madde 6- Madde ile Vakfın
gelirleri tek tek sayılmış Vakfın, amaçlarını gerçekleştirmek ve
yurt dışında kurulacak Kültür Merkezlerinin işleyişini sağlamak
üzere enstitü, iktisadi işletme veya sermaye şirketi kurabileceği
düzenlenmiştir.
Madde 7- Madde ile Vakıf ve Vakıf tarafından
kurulacak Kültür Merkezleri ile enstitülere tanınan muafiyet sayılmış,
Vakfın her türlü gelirleri, işlemleri ve gayrimenkullerinin ve
Vakfa yapılacak bütün mal ve hizmet teslimlerinin her türlü vergi,
resim ve harçtan muaf olduğu belirtilerek, ilgili mevzuatında mevcut
veya yeni düzenlenecek bütün
Geçici Madde 1-
Madde ile Kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren bir yıl içerisinde
Vakfın kurulmasına ilişkin işlemlerin sonuçlandırılması öngörülmüş
ve kuruluş işlemleri ile ilgili vakfedilecek miktarın belirlenmesi
amaçlanmıştır.
Geçici Madde 2- Madde ile diğer kamu kurum
ve kuruluşları bünyesinde bulunan ve
Kanunun amacına uygun faaliyet gösteren birimlerin, araç ve
gereçleri, alacak ve borçları ile birlikte Vakfın o ülkede faaliyet
gösteren Kültür Merkezinin kullanımına bırakılması ve devir işlemlerine
ilişkin usul ve esasların belirlenmesi düzenlenmiştir.
Ayrıca, bu birimlerde
çalışan personelin yasal hakları da ödenmek suretiyle işlerine
son verilmesi hükme bağlanmıştır.
Madde 8- Yürürlük maddesidir.
Madde 9- Yürütme maddesidir.
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye Büyük
Millet Meclisi |
|
|
|
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve |
11 Nisan 2007 |
|
|
Spor Komisyonu |
|
|
|
Esas No.: 1/1338 |
|
|
|
Karar No.: 7 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 27/03/2007 tarihinde
tali komisyon olarak Dışişleri, Plan ve Bütçe, esas komisyon olarak Milli Eğitim, Kültür,
Gençlik ve Spor Komisyonuna havale edilen “Yunus Emre Vakfı Kanunu
Tasarısı” (1/1338) Komisyonumuzun 29/03/2007 ve 11/04/2007 tarihli toplantılarında görüşülmüştür.
Tasarı ile; Türkiye’yi, kültürel mirasını,
Türk dilini, kültürünü ve sanatını tanıtmak, Türkiye’nin diğer dünya
ülkeleri ile dostluğunu geliştirmek, kültürel alışverişini artırmaya
katkıda bulunmak, bununla ilgili yurt içi ve yurt dışındaki bilgi
ve dokümantasyonu dünyanın istifadesine sunabilmek, bunlardan
yararlanmak, Türk dili, kültürü ve sanatı konularında eğitim almak
isteyenlere yurt dışında gerekli hizmeti verebilmek ve yurt dışında
Yunus Emre Türk Kültür Merkezleri açmak için merkezi Ankara’da olan
Yunus Emre Vakfının kurulmasına ilişkin usul ve esaslar belirlenmektedir.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı,
Tasarıyı sunuş konuşmasında; Türkiye’nin turizm alanında büyük başarı
kaydettiğini ifade ederek farklı uygarlıklara ait çok sayıda tarihi
eseri başka yönleriyle de dünyaya tanıtmak amacıyla dünyadaki (Goethe
Enstitüsü, Cervantes Enstitüsü, British Council) örneklerine uygun
olarak bir merkez açılması ve adının herkesin üzerinde ittifak ettiği
“Yunus Emre Vakfı” olmasının öngörüldüğünü belirtmiştir. Tasarı
kanunlaşırsa; merkezi Ankara’da vakıf olarak örgütlenecek, yurt
dışında ise Türk Kültür Merkezleri açılacaktır. Dünya
örneklerinden hareketle ülkemize ait bir model oluşturulmaya çalışılmıştır.
Ana yapı devletin koordine ettiği,
Tasarının tümü üzerindeki
görüşmelerde üyelerimiz şu görüşleri ifade etmişlerdir.
Türk Kültürünü Araştırma
Enstitüsü, TÜRKSOY (Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi), TİKA
aracılığı ile geçmişte de Türk kültürünü yurt dışında tanıtmaya yönelik
çalışmalar yapılmıştır. TİKA’nın başka teknik amaçlar yanında kültürel
amaç taşıdığı, TÜRKSOY’un dar bir alanda faaliyet gösterdiği unutulmamalıdır.
Bu nedenle Tasarıyla kurulması öngörülen Vakıf önemli bir ihtiyacı
karşılayacaktır. Bu Vakfın TÜRKSOY, TİKA, Kültür ve Turizm Bakanlığı,
Milli Eğitim Bakanlığı, sivil toplum kuruluşları ile ilişkilerinin
iyi düzenlenmesi ve çalışmaların koordineli götürülmesi gerekmektedir.
Kültür alanındaki tanıtım
faaliyetleri bu Vakıf aracılığı ile tek merkezden yönetilecektir.
Amaç ve yapılanma doğrudur. Kanunla kurulan üçüncü vakıf olacaktır.
Ancak vakıflar özü itibariyle sivil toplum örgütüdür. Bu yapılanmada
ise Bakanlar Kurulu gölgesinde bir sivil toplum örgütü olacaktır. Yönetim
tamamen bürokratikdir. Sivil toplum örgütlerinin neler olduğu ve
atanacakların vasıfları ise açık değildir.
Bürokratın, Bakanı
denetlediği bir yapılanma doğru değildir. Uygulamada problem yaratabilecektir. Tasarı dili açısından da gözden geçirilmelidir.
Yapılan görüşmelerden
sonra, Tasarının bir Alt Komisyonda incelenmesi yönünde verilen
önerge önce reddedilmiş, ancak yapılan tekriri müzakere sonucu
önerge tekrar oylanarak kabul edilmiştir.
Alt Komisyon, başkanlığına
Sami Güçlü’yü seçerek çalışmalarını tamamlamıştır. Alt Komisyon
Vakfın organlarını yeniden düzenlemiş, sivil toplum örgütü temsilcilerine
daha fazla yer vermiştir. Ayrıca muafiyetlerle ilgili 7 nci maddeyi
yeniden düzenlemiştir.
11/04/2007 tarihli toplantımıza
Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Atilla KOÇ, Maliye ve Kültür ve Turizm
Bakanlığından temsilciler katılmışlardır.
Komisyonumuzun
11/04/2007 tarihli toplantısında Alt Komisyon raporu görüşülmüştür. Toplantıda öncellikle
Alt Komisyon Başkanı Sami Güçlü, Alt Komisyon raporu hakkında Komisyona
bilgi vermiştir. 29/03/2007 tarihli toplantıdaki eleştiriler doğrultusunda
kültür, sanat ve eğitim alanında çalışanlar arasından seçilecek altı
üye, Mütevelli Heyete dahil edilmiştir. Denetleme Kurulunun yapısı
önemli ölçüde değiştirilmiştir. İktidar ve ana muhalefet partisi
tarafından seçilecek iki üye ilave edilmiştir. Danışma Kurulunun
yapısı da önemli ölçüde sivilleştirilmiştir.
Komisyon, görüşmelerine
Alt Komisyon metni üzerinden devam etmeyi kararlaştırmıştır.
Amaç ve kapsam kenar
başlıklı 1 inci madde, tanımları düzenleyen 2 nci madde Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
Vakfın amaçlarını düzenleyen
3 üncü maddede bu Vakfın yardım alacağı, bu şekilde faaliyetini
sürdüreceği bu nedenle (f) bendinde başka vakıf veya derneklere
bağışta bulunmasının doğru olmadığı ifade edilmiş, Sayın Bakan burada
Vakfın amacı doğrultusunda faaliyet gösteren diğer vakıf ve derneklerle
işbirliği yapılmasının amaçlandığını belirtmiştir. Şifahi önerinin
kabulü ile, bu bentle geçen “…derneklere bağışta bulunmak;” ibaresi
“…derneklerle işbirliği yapmak” şeklinde değiştirilmiş; “veya profesyonel”
ibaresi çıkarılmıştır. Madde bu doğrultuda Komisyonumuzca kabul
edilmiştir.
Vakfın organlarını
düzenleyen 4 üncü madde görüşmelerinde Danışma Kurulunda geçen
“TİSK, TÜSİAD, MÜSİAD” ibarelerinin çıkarılarak “İşveren Sendikaları
Konfederasyonunun seçeceği üç kişi” şeklinde yer verilmesi önerilmiştir.
Bu öneri Komisyonumuzca kabul edilmiştir. Sayın Bakan Dışişleri
Bakanının mütevelli heyetin Başkanı olmasının protokolün gereği
olduğunu ifade etmiştir. (a) bendinin sonuna Dışişleri Bakanı bulunmaması
durumunda heyete Kültür ve Turizm Bakanının başkanlık etmesi Komisyonumuzca
kabul edilmiştir. Mütevelli heyette yer alan Hükümet üyelerinin sınırlanması
yönündeki şifahi öneri ise kabul görmemiştir.
Kültür Merkezi koordinasyon
kurullarının oluşumu ve görevlerini düzenleyen 5 inci madde Komisyonumuzca
kabul edilmiştir.
Gelirler başlıklı 6
ncı madde, birinci fıkrasının (d) bendi tekrar niteliğinde olduğu
için metinden çıkarılmak ve diğer bentler teselsül ettirilmek suretiyle
kabul edilmiştir.
Muafiyetleri düzenleyen
7 nci madde, son fıkrasının sonundaki “indirilir” ibaresi “indirilebilir”
şeklinde değiştirilmek suretiyle Komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Vakfın kuruluş işlemlerini
düzenlemeye yönelik Geçici Madde 1, devir ile ilgili Geçici 2 nci
madde, yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 8 ve 9 uncu maddeleri Komisyonumuzca
kabul edilmiştir.
Alt Komisyon Metninin
tümü oya sunulmuş ve Komisyonumuzca oy çokluğu ile kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
tasviplerine arz edilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile sunulur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Tayyar Altıkulaç |
Hikmet Özdemir |
Hacı Biner |
|
|
İstanbul |
Çankırı |
Van |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Aydınlıoğlu |
Hüseyin Ekmekçioğlu |
Faruk Anbarcıoğlu |
|
|
Balıkesir |
Antalya |
Bursa |
|
|
|
(Muhalifim) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Özyurt |
Mustafa Gazalcı |
Mehmet Yüksektepe |
|
|
Bursa |
Denizli |
Denizli |
|
|
|
(Muhalifim) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Berhan Şimşek |
Remzi Çetin |
Sami Güçlü |
|
|
İstanbul |
Konya |
Konya |
|
|
(Muhalifim) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Cumhur Yaka |
Mehmet Sarı |
Öner Ergenç |
|
|
Muğla |
Osmaniye |
Siirt |
|
|
(Muhalifim) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Engin Altay |
Osman Kılıç |
Mehmet Faruk Bayrak |
|
|
Sinop |
Sivas |
Şanlıurfa |
|
|
(Muhalifim) |
|
|
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Muharrem İnce |
|
|
|
|
Yalova |
|
|
|
|
(Muhalifim) |
|
|
|
|
|
|
KARŞIOY YAZISI
Türk kültür, sanat ve
dilini yurtdışında tanıtmak amacıyla kurulacak Yunus Emre Vakfı’nın
karar organı olan Mütevelli Heyette 8 Bakanın bulunması bu kuruluşun
demokratik yapısını bozmaktadır.
Ayrıca Vakfın mütevelli
heyetinin öteki üyelerinin çoğunun Bakanlar Kurulu tarafından belirlenmesi
Vakfın üzerinde Bakanlar Kurulunun etkisini artıracaktır.
Bu durum Vakfın çalışmalarını,
demokratik yapısını olumsuz etkileyecektir.
Yine Bakanlar Kurulu
üyelerinin milletvekili olmaları, milletvekillerinin de Anayasanın
82. maddesine göre “Devletten yardım sağlayan
ve vergi muafiyeti olan vakıflarda” TBMM üyelerinin görev alamayacağı
hükmü bu tasarı ile çelişmektedir.
Bu düşüncelerle bu
tasarıya karşıyız.
Saygılarımızla...
|
|
Mustafa Gazalcı |
Berhan Şimşek |
Hüseyin Ekmekçioğlu |
|
|
Denizli |
İstanbul |
Antalya |
|
|
Muharrem İnce |
Ali Cumhur Yaka |
Engin Altay |
|
|
Yalova |
Muğla |
Sinop |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
YUNUS EMRE VAKFI KANUNU
TASARISI
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Kanunun amacı; Türkiye'yi, kültürel mirasını,
Türk dilini, kültürünü ve sanatını tanıtmak, Türkiye’nin diğer dünya
ülkeleri ile dostluğunu geliştirmek, kültürel alışverişini artırmaya
katkıda bulunmak, bununla ilgili yurt içi ve yurt dışındaki bilgi
ve dokümantasyonu dünyanın istifadesine sunabilmek, bunlardan
yararlanmak, Türk dili, kültürü ve sanatı konularında eğitim almak
isteyenlere yurt dışında gereken hizmeti verebilmek ve yurt dışında
Yunus Emre Türk Kültür Merkezleri açmak için merkezi Ankara’da olan
Yunus Emre Vakfının kurulmasına ilişkin esas ve usulleri belirlemektir.
Tanımlar
MADDE 2- (1) Bu Kanunda
geçen;
a) Bakanlık: Kültür
ve Turizm Bakanlığını,
b) Başkanlık: Yunus
Emre Vakfı Başkanlığını,
c) Enstitü: Bu Kanunun
amaçlarını gerçekleştirmek üzere eğitim ve öğretim ile bilimsel
araştırma ve uygulama yapan Vakfa bağlı kuruluşu,
ç) Kültür Merkezi:
Vakfın amaçlarını, her türlü tanıtım, kültür, sanat, eğitim ve sosyal
faaliyetleri gerçekleştirmek için yurt dışında Vakfa bağlı olarak
kurulan ve Yunus Emre Türk Kültür Merkezi olarak isimlendirilecek
birimleri,
d) Mütevelli Heyet:
Yunus Emre Vakfı Mütevelli Heyetini,
e) Onur kurulu: Kültür
Merkezinin bulunduğu şehirde tanınmış Türk ve yabancı iş adamları,
bilim adamları, sanatçılar gibi Kültür Merkezine ve kültürel alışverişe
katkıda bulunacak kişilerden oluşan kurulu,
f) Vakıf: Yunus Emre
Vakfını,
g) Yönetim Kurulu:
Yunus Emre Vakfı Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Vakfın Amaçları ve Organları
Vakfın amaçları
MADDE 3 - (1) Vakfın amaçları şunlardır:
a) Türkiye'yi, kültürel
mirasını, Türk dilini, kültürünü ve sanatını tanıtmaya, Türkiye’nin diğer dünya ülkeleri ile
dostluğunu geliştirmeye, kültürel alışverişini artırmaya katkıda
bulunmak için yurt dışında Kültür Merkezleri kurulmasını ve işletilmesini
sağlamak,
b) Türkiye, kültürel
mirası, Türk dili, kültürü ve sanatı konularında yurt dışında ücretli
veya ücretsiz eğitim vermek veya verdirmek, Türk dili, kültürü
ve sanatı konularında sertifika
vermek, verilmesini sağlamak,
c) Türkiye, kültürel
miras, Türk dili, kültürü ve sanatına ilişkin yurt içi ve yurt dışındaki
bilgi ve dokümantasyonu dünyanın istifadesine sunabilmek için,
araştırmalar, etkinlikler yapmak veya yaptırmak, yurt içinde ve yurt
dışındaki üniversite ve diğer sivil toplum örgütleri, ilgili diğer
gerçek ve tüzel kişiler ile ortak projeler yürütmek ve bu konularda
yazılı ve görsel medyada süreli veya süresiz yayınlar yapmak veya
yaptırmak,
ç) Yurt dışında benzer
kuruluşlar ve uluslararası kuruluşlarla işbirliğinde bulunmak,
d) Yurt içi ve yurt dışında
bu Kanunun amacını gerçekleştirmek için araştırma- geliştirme ile
ilgili kurum ve kuruluşlarla ve bilgi bankalarıyla işbirliği yapmak,
dokümantasyon merkezleri kurmak, bu bilgileri kamunun istifadesine
sunmak,
e) Türkiye'yi, kültürel
mirasını, Türk dilini, kültürünü ve sanatını tanıtmaya ilişkin
etkinlikler hakkında yurt içinde kişi ve kuruluşların bilgilendirilmesi,
katılımın sağlanması ve yönlendirilmesi için gerekli çalışmaları
yapmak,
f) Amacıyla ilgili
konularda ilgili akademik veya profesyonel çalışmalara mali veya
ayni olarak destek sağlamak,
g) Türk dilinin, kültürünün
ve sanatının tanıtımına ilişkin yarışmalar düzenlemek ve ödüller
vermek,
ğ) Kültür Merkezlerinin
kurulmadığı yerlerde bu Kanunun amaçlarının gerçekleşmesi için
yurt dışında faaliyet gösteren diğer kamu kurum ve kuruluşları ile
birlikte çalışmalar yürütmek,
h) Bu Kanunun amaçlarını
gerçekleştirmek için Vakfa sivil toplum örgütlerinin ve üniversitelerin
de katılımını sağlamak, bu Kanunun amaçlarına uygun olarak kurulmuş
vakıflara veya derneklere bağışta bulunmak.
Organlar
MADDE
4- (1)Vakıf aşağıdaki organlardan oluşur:
a) Mütevelli Heyet: Mütevelli Heyet,
Vakfın karar organıdır. Dışişleri Bakanının başkanlığında, Maliye
Bakanı, Milli Eğitim Bakanı, Kültür
ve Turizm Bakanı, Hazine Müsteşarlığının bağlı bulunduğu Bakan,
Vakıflar Genel Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Bakan, Tanıtma Fonundan
sorumlu Bakan, Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının
bağlı bulunduğu Bakan ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanından
oluşur. Herhangi bir nedenle toplantıya katılamayan
Mütevelli Heyet üyesi yerine, ilgili bakanlık müsteşarı veya heyet
üyesini vekalete yetkili temsilci toplantılara katılabilir.
b) Yönetim Kurulu: Yönetim Kurulu,
Vakfın icra organıdır. Bakanlık Müsteşarı başkanlığında, Dışişleri
Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü, Milli Eğitim Bakanlığı Dış İlişkiler
Genel Müdürü, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürü,
Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanı, Türkiye Odalar ve Borsalar
Birliği Genel Sekreteri ve ayrıca üniversitelerin Türkçe dil öğretim
merkezleri başkanları ile diğer sivil toplum örgütlerinin temsilcileri
arasından Mütevelli Heyet tarafından üç yıl süre ile seçilecek bir
üyeden oluşur.
c) Denetleme Kurulu: Bakanlık ile Dışişleri
Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Gelir İdaresi
Başkanlığı tarafından üç yıl süreyle görevlendirilecek birer temsilciden
oluşur.
ç) Danışma Kurulu: Vakfın danışma organı
olup, yılda bir kez toplanarak Vakfın bir önceki yıl yaptıklarını değerlendirir
ve bir sonraki yıl için önerilerde bulunur. Bakanlık Müsteşarı başkanlığında,
Bakanlık Tanıtma Genel Müdürü, Tanıtma Fonu Genel Sekreteri, Türkiye
Radyo ve Televizyon Kurumu Genel Müdürü, Basın Yayın ve Enformasyon
Genel Müdürü, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Genel Sekreteri
ve ayrıca üniversitelerin Türkçe dil öğretim merkezleri başkanları
ile diğer sivil toplum örgütlerinin temsilcileri arasından Mütevelli
Heyet tarafından üç yıl süre ile seçilecek beş üyeden oluşur.
Kültür
Merkezi koordinasyon kurulları
MADDE
5- (1) Kültür Merkezi
koordinasyon kurulları, Kültür Merkezlerinin bulunduğu ülkelerdeki
büyük elçinin veya o şehirdeki temsilcisinin başkanlığında Türk
İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı temsilcisi, Kültür ve Tanıtma
Müşaviri ile Eğitim Müşavirinden oluşur. Kararlarını
oy çokluğu ile alır. Görevleri
şunlardır:
a) Kültür Merkezinin bulunduğu ülkenin
özellikleri dikkate alınarak yerinin belirlenmesi, çalıştırılacak
sözleşmeli personelin ve Kültür Merkezi müdürünün seçimi, bütçesi,
yapılacak faaliyetlerin belirlenmesi hususunda Vakfa önerilerde
bulunmak,
b) Kültür Merkezinin faaliyetlerini
desteklemek, tanıtmak, denetlemek, Vakfın kuruluş amacı, bulunulan
ülkenin mevzuatıyla veya ülke menfaatleriyle bağdaşmayan herhangi
bir eylem veya faaliyetin varlığının tespiti durumunda, durdurulması için gereken acil önlemleri
almak ve Vakfı durumdan haberdar etmek,
c) Onur kurulunun oluşumu ve etkin olarak
çalışması için gerekli işbirliği ve çalışmaları yapmak,
ç) Vakıf tarafından
belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde Kültür Merkezinin yönetimine
destek sağlamak,
d) Kültür Merkezinin yönetimi için bulunduğu ülke mevzuatına
uygun olarak kuruluş işlemlerini yürütmek, denetimi konularında Vakıfla işbirliği sağlamak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Gelirler ve Muafiyetler
Gelirler
MADDE 6- (1) Vakfın gelirleri şunlardır:
a) Vakfın yapacağı
hizmetler karşılığında alınacak ücretler,
b) Genel Bütçeden ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca aktarılacak
miktarlar,
c) Her türlü yardım ve bağışlar,
ç) Vakfa ait taşınmazların
gelirleri,
d) Yukarıda sayılan
gelirlerin nemalandırılması ile elde edilecek gelirler,
e) Enstitü ve iktisadi
işletmelerden elde edilecek gelirler,
f) Diğer gelirler.
(2) Vakıf, amaçlarını
gerçekleştirmek ve yurt dışındaki Kültür Merkezlerinin işleyişini
sağlamak için enstitü, iktisadi işletme veya sermaye şirketi kurabilir.
Muafiyetler
MADDE 7- (1) Vakıf ve Vakıf tarafından kurulacak Kültür
Merkezleri ile enstitüler;
a) Kurumlar Vergisinden (iktisadi işletmeler hariç),
b) Yapılacak ayni veya
nakdi bağış ve yardımlar sebebiyle Veraset ve İntikal Vergisinden,
c) Sahip oldukları
taşınır ve taşınmaz mallar ve yapacakları tüm muameleler ile Vakfa
yapılacak bütün mal ve hizmet teslimleri dolayısıyla her türlü vergi,
resim, harç ve fonlardan,
ç) Vakıflar Genel Müdürlüğünce vakıflardan tahsil edilen teftiş
ve denetleme masraflarına katılma paylarından,
muaftır.
(2) Vakfın gelirleri,
işlemleri ve gayrimenkulleri her türlü vergi, resim ve harçtan, muaftır.
(3) Vakfa ve enstitülere
yapılacak bağış ve yardımlar her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.
Bu bağış ve yardımlar, Kurumlar ve Gelir Vergisi matrahından indirilir.
(4) Vakıf tarafından
yurt dışında Kültür Merkezi açılan şehirlerde diğer kamu kurum ve
kuruluşları aynı amaçla başka birimler oluşturamaz.
(5) Vakfın yurt dışındaki
ilişkileri bakımdan 8/6/1984 tarihli ve 227 sayılı Vakıflar Genel
Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin
ek 3 üncü maddesi uyarınca Dışişleri Bakanlığının uygun görüşü
yeterli sayılır, İçişleri Bakanlığının izni aranmaz.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Vakfın kuruluş işlemleri
GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren
bir yıl içerisinde Vakfın kuruluşu, Vakıf resmi senedi ve Vakfın
Türk Medeni Kanunu hükümlerine göre tesciline ilişkin işlemler
Bakanlıkça sonuçlandırılır.
(2) Bu Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren bir ay içerisinde Vakfın kuruluş işlemlerinde
kullanılmak ve kalanı kuruluş tamamlandıktan sonra Vakfa aktarılmak
üzere Bakanlığa, Tanıtma Fonundan bir milyon Yeni Türk Lirası aktarılır.
Devir
GEÇİCİ MADDE 2- (1) Vakfın kurulmasından sonra, Vakıf tarafından
Kültür Merkezlerinin kurulduğu yerlerde kamu kurum ve kuruluşlarına
ait olup, bu Kanunun amaçlarına uygun faaliyet gösteren birimler,
araç ve gereçleri, alacak ve borçları ile birlikte bu ülkede faaliyet göstermek üzere Vakıf
tarafından kurulan Kültür Merkezlerine devredilir. Devredilen
birimlere ait taşınmazlar ise, Vakıf tarafından kurulan Kültür Merkezlerinin
bedelsiz kullanımına bırakılır. Devir işlemlerine ilişkin esas
ve usuller ilgili kamu kurum ve kuruluşu ile Bakanlık arasında belirlenir.
(2) Bu birimlerde sözleşmeli
veya işçi olarak çalışan personelin tüm yasal hakları ödenmek suretiyle
sözleşmeleri sona erdirilir.
Yürürlük
MADDE 8- (1) Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 9- (1) Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE
SPOR KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
YUNUS EMRE VAKFI KANUNU
TASARISI
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Kanunun amacı;
Türkiye'yi, kültürel mirasını,
Türk dilini, kültürünü ve sanatını tanıtmak, Türkiye’nin diğer ülkeler
ile dostluğunu geliştirmek, kültürel alışverişini artırmak, bununla
ilgili yurt içi ve yurt dışındaki bilgi ve belgeleri dünyanın istifadesine
sunmak, Türk dili, kültürü ve sanatı alanlarında eğitim almak isteyenlere
yurt dışında hizmet vermek Türkiye’de Yunus Emre Araştırma Enstitüsü
ve yurt dışında Yunus Emre Türk Kültür Merkezleri açmak için merkezi
Ankara’da olan Yunus Emre Vakfının kurulmasına ilişkin esas ve usulleri
belirlemektir.
Tanımlar
MADDE 2- (1) Bu Kanunda geçen;
a) Bakanlık: Kültür ve Turizm Bakanlığını,
b) Başkanlık: Yunus Emre Vakfı Başkanlığını,
c) Enstitü: Bu Kanunun amaçlarını gerçekleştirmek
üzere eğitim ve öğretim ile bilimsel araştırma ve uygulama yapan
Vakfa bağlı kuruluşu,
ç) Kültür Merkezi: Vakfın amaçlarını, her türlü
tanıtım, kültür, sanat, eğitim ve sosyal faaliyetleri gerçekleştirmek
için yurt dışında Vakfa bağlı olarak kurulan ve Yunus Emre Türk Kültür
Merkezi olarak isimlendirilecek birimleri,
d) Mütevelli Heyet: Yunus Emre Vakfı Mütevelli
Heyetini,
e) Onur Kurulu: Kültür Merkezinin bulunduğu şehirde
tanınmış Türk ve yabancı iş adamları, bilim adamları, sanatçılar gibi
Kültür Merkezine ve kültürel alışverişe katkıda bulunacak kişilerden
oluşan kurulu,
f) Vakıf: Yunus Emre Vakfını,
g) Yönetim Kurulu: Yunus Emre Vakfı Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Vakfın Amaçları ve Organları
Vakfın amaçları
MADDE 3- (1) Vakfın amaçları
şunlardır:
a) Türkiye'yi, kültürel mirasını, Türk dilini,
kültürünü ve sanatını tanıtmak,
Türkiye’nin diğer ülkeler ile dostluğunu geliştirmek, kültürel
alışverişini artırmak için yurt dışında kültür merkezleri kurulmasını
ve işletilmesini sağlamak,
b) Türkiye, kültürel mirası, Türk dili, kültürü
ve sanatı konularında yurt dışında ücretli veya ücretsiz eğitim
vermek veya verdirmek, bu alanlarda sertifika vermek, verilmesini
sağlamak,
c) Türkiye, kültürel miras, Türk dili, kültürü ve
sanatına ilişkin yurt içi ve yurt dışındaki bilgi ve belgeleri dünyanın
istifadesine sunmak için, araştırmalar, etkinlikler yapmak veya
yaptırmak, yurt içinde ve yurt dışındaki üniversite ve sivil toplum
örgütleri, ilgili diğer gerçek ve tüzel kişiler ile ortak projeler
yürütmek ve yazılı ve görsel medyada süreli veya süresiz yayınlar
yapmak veya yaptırmak,
ç) Yurt dışında benzer kuruluşlar ve uluslararası
kuruluşlarla işbirliği yapmak,
d) Yurt içi ve yurt dışında bu Kanunun amacını gerçekleştirmek
için araştırma- geliştirme ile ilgili kurum ve kuruluşlarla ve bilgi
bankalarıyla işbirliği yapmak, toplanan bilgileri dünyanın istifadesine
sunmak, tanıtma büroları, enstitü ve dokümantasyon merkezleri
kurmak,
e) Türkiye'yi, kültürel mirasını, Türk dilini,
kültürünü ve sanatını tanıtmaya ilişkin etkinlikler hakkında
yurt içinde kişi ve kuruluşların bilgilendirilmesi, katılımın
sağlanması ve yönlendirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,
f) Bu Kanunun amaçlarını gerçekleştirmek için;
Vakfa ve kuruluşlarına sivil toplum örgütlerinin ve üniversitelerin
katılımını sağlamak, kültür, sanat, eğitim alanlarında kurulmuş
vakıflarla veya derneklerle işbirliği yapmak, bu alandaki akademik
çalışmalara ayni veya mali destek sağlamak,
g) Türk dilinin, kültürünün ve sanatının tanıtımına
ilişkin yarışmalar düzenlemek ve ödüller vermek,
ğ) Kültür Merkezlerinin kurulmadığı yerlerde
bu Kanunun amaçlarının gerçekleşmesi için yurt dışında faaliyet
gösteren diğer kamu kurum ve kuruluşları ile birlikte çalışmalar
yürütmek.
(2) Vakıf tarafından yurt dışında Kültür Merkezi
açılan şehirlerde diğer kamu kurum ve kuruluşları aynı amaçla başka
birimler oluşturamaz.
(3) Vakfın yurt dışındaki ilişkileri bakımdan
8/6/1984 tarihli ve 227 sayılı Vakıflar Genel Müdürlüğünün Teşkilat
ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü maddesi
uyarınca Dışişleri Bakanlığının uygun görüşü yeterli sayılır,
İçişleri Bakanlığının izni aranmaz.
Organlar
MADDE 4 - (1)Vakıf aşağıdaki
organlardan oluşur:
a)
Mütevelli Heyet: Mütevelli Heyet, Vakfın karar organıdır. Dışişleri
Bakanı, Maliye Bakanı, Milli Eğitim
Bakanı, Kültür ve Turizm Bakanı, Hazine Müsteşarlığının bağlı bulunduğu
Bakan, Vakıflar Genel Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Bakan, Başbakanlık
Tanıtma Fonu Başkanlığının bağlı bulunduğu Bakan, Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının
bağlı bulunduğu Bakan, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı
Mütevelli Heyetin tabii üyeleridir. Ayrıca, kültür, sanat, Türk dili
ve edebiyatı alanında çalışan profesör öğretim üyeleri arasından
üniversitelerarası kurulun seçeceği iki kişi, eğitim, kültür ve
sanat alanında kamu yararına faaliyet gösteren dernek ve vergi muafiyeti
tanınmış vakıfların üyeleri arasından Bakanlar Kurulu’nun seçeceği
iki kişi, kültür, sanat, ve Türk dili alanında çalışmalarıyla tanınmış
kişiler arasından Bakanlar Kurulu’nun seçeceği iki kişi, üç yıl süre
ile Mütevelli Heyet üyeliğini yürütür. Herhangi
bir nedenle toplantıya katılamayan Mütevelli Heyet üyesi yerine,
ilgili bakanlık müsteşarı veya heyet üyesini vekâlete yetkili temsilci,
toplantılara katılabilir. Dışişleri Bakanı
Mütevelli Heyetin başkanıdır. Dışişleri Bakanının bulunmaması
durumunda, Heyete Kültür ve Turizm Bakanı başkanlık eder.
b)
Yönetim Kurulu: Yönetim Kurulu, Vakfın icra organıdır. Bakanlık
Müsteşarı, Dışişleri Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü, Milli Eğitim
Bakanlığı Dış İlişkiler Genel Müdürü, Türk İşbirliği ve Kalkınma
İdaresi Başkanı, Yunus Emre Enstitüsü Başkanı, Türkiye Odalar ve
Borsalar Birliği temsilcisi Yönetim Kurulunun tabii üyeleridir.
Ayrıca, üniversitelerin Türkçe dil öğretim merkezleri başkanları
arasından Mütevelli Heyetin seçeceği bir kişi, eğitim, kültür ve
sanat alanında faaliyette bulunan ve Bakanlar Kurulunca kamu yararına
faaliyet gösterdiği kabul edilmiş dernek veya vergi muafiyeti tanınmış
vakıfların üyeleri arasından Mütevelli Heyetin seçeceği bir kişi,
kültür, sanat, ve Türk dili alanında çalışmalarıyla tanınmış kişiler
arasından Mütevelli Heyetin seçeceği bir kişi üç yıl süreyle Yönetim
Kurulu üyeliğini yürütür. Bakanlık Müsteşarı Yönetim
Kurulunun başkanıdır.
c)
Denetleme Kurulu: Bakanlık, Dışişleri Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı
tarafından görevlendirilecek birer üye ile iktidar ve ana muhalefet
partisi tarafından üç yıl süreyle seçilecek birer üyeden oluşur. Maliye Bakanlığı temsilcisi Denetleme Kurulunun başkanıdır.
ç)
Danışma Kurulu: Vakfın danışma organı olup, yılda bir kez toplanarak
Vakfın bir önceki yıl yaptıklarını değerlendirir ve bir sonraki
yıl için önerilerde bulunur. Bakanlık Müsteşarı, Mütevelli Heyeti
ve Yönetim Kurulunun seçilmiş üyeleri, Başbakanlık Tanıtma Fonu
Genel Sekreteri, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Genel Müdürü,
Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürü, Diyanet İşleri Başkanlığı
temsilcisi, Danışma Kurulunun tabii üyeleridir. Ayrıca, İşçi Sendikaları
Konfederasyonlarının seçeceği birer kişi, İşveren Sendikaları Konfederasyonunun
seçeceği üç kişi, kültür, sanat, Türk dili ve edebiyatı alanında görev
yapan öğretim üyeleri arasından Vakıf Yönetim Kurulunca seçilecek
on kişi ile Türk dili, kültürü ve sanatı alanındaki yazar ve düşünürler
arasından Vakıf Yönetim Kurulunun seçeceği beş kişi üç yıl süre
ile Danışma Kurulu üyeliğini yürütür. Bakanlık müsteşarı
Danışma Kurulunun başkanıdır.
(2)
Birinci fıkra uyarınca seçimle görevlendirilecek üyeliklerin boşalmasından
altı ay önce Bakanlık Resmi Gazetede duyuruda bulunur. Seçimi yapacak merciler asil ve aynı sayıda yedek üyeyi
yedek sıralamasını da belirterek kararlarını ilanı takibeden
üç ay içerisinde Bakanlığa bildirir. Bakanlık
onbeş gün içerisinde ilgililere tebligat yapar. Bir kişi birden fazla organda asil veya yedek üye olamaz.
Asil üyeliğin süresinden önce boşalması durumunda,
onbeş gün içerisinde, yedek üyelere beş gün süre verilerek göreve
başlamaları yedek sırasına göre Vakıf Yönetim Kurulu başkanınca
bildirilir. Süresinde göreve başlamayan yedek
üye çekilmiş sayılır ve bir sonrakine tebligat yapılır, yedek üyeler
asil üyeden kalan süreyi tamamlar. Bu fıkranın uygulanması
ile ilgili esas ve usuller Bakanlıkça belirlenir.
Kültür Merkezi koordinasyon
kurulları
MADDE 5- (1) Kültür Merkezi koordinasyon
kurulları, Kültür Merkezlerinin bulunduğu ülkelerdeki büyük elçinin
veya o şehirdeki temsilcisinin başkanlığında Türk İşbirliği ve
Kalkınma İdaresi Başkanlığı temsilcisi, Kültür ve Tanıtma Müşaviri
ile Eğitim Müşaviri, Kültür Merkezinin kurulduğu şehirde veya ülkede
yaşayan tanınmış Türk işadamları, bilim adamları, kültür ve sanat
adamları arasından Yönetim Kurulunun üç yıl için seçeceği üç üyeden
oluşur. Kararlarını oy çokluğu ile alır.
Görevleri şunlardır:
a) Kültür Merkezinin bulunduğu ülkenin özellikleri
dikkate alınarak yerinin belirlenmesi, çalıştırılacak sözleşmeli
personelin ve Kültür Merkezi müdürünün seçimi, bütçesi, yapılacak
faaliyetlerin belirlenmesi hususunda Vakfa önerilerde bulunmak,
b) Kültür Merkezinin faaliyetlerini desteklemek,
tanıtmak, Vakfın kuruluş amacı, bulunulan ülkenin mevzuatıyla veya
ülke menfaatleriyle bağdaşmayan herhangi bir eylem veya faaliyetin
varlığının tespiti durumunda,
durdurulması için gereken acil önlemleri almak ve Vakfı durumdan
haberdar etmek,
c) Onur kurulunun oluşumu ve etkin olarak çalışması
için gerekli işbirliği ve çalışmaları yapmak.
ç) Vakıf tarafından belirlenecek usul ve esaslar
çerçevesinde kültür merkezinin yönetimine destek sağlamak,
d) Kültür Merkezinin yönetimi için bulunduğu ülke
mevzuatına uygun olarak kuruluş işlemlerini yürütmek, denetimi
konularında Vakıfla işbirliği sağlamak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Gelirler ve Muafiyetler
Gelirler
MADDE 6- (1) Vakfın gelirleri
şunlardır:
a) Vakfın yapacağı hizmetler karşılığında alınacak
ücretler,
b) Genel Bütçeden ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca
aktarılacak miktarlar,
c)
Her türlü yardım ve bağışlar,
ç) Vakfa ait taşınmazların gelirleri,
d) Enstitü ve iktisadi işletmelerden elde edilecek
gelirler,
e) Diğer gelirler.
(2) Vakıf, amaçlarını gerçekleştirmek ve yurt dışındaki
Kültür Merkezlerinin işleyişini sağlamak için enstitü, iktisadi
işletme veya sermaye şirketi kurabilir.
Muafiyetler
MADDE 7- (1) Vakıf ve Vakıf tarafından
kurulacak Kültür Merkezleri ile enstitüler;
a) Kurumlar Vergisinden (iktisadi işletmeler hariç),
b) Yapılacak bağış ve yardımlar sebebiyle Veraset
ve İntikal Vergisinden,
c) Sahip oldukları taşınır ve taşınmaz mallar
ile yapacakları tüm muameleleri her türlü vergi, resim ve harçtan,
ç) Vakıflar Genel Müdürlüğünce vakıflardan tahsil
edilen teftiş ve denetleme masraflarına katılma paylarından,
muaftır.
(2) Vakıf, Bakanlar Kurulunca vergi muafiyeti
tanınan vakıflara diğer kanunlarla tanınan vergi, resim ve harç istisnalarından
yararlanır.
(3) Vakfa ve enstitüye yapılacak bağış ve yardımlar
Gelir ve Kurumlar Vergisi matrahından indirilebilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Vakfın kuruluş işlemleri
GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde Vakfın kuruluşu, Vakıf
resmi senedi ve Vakfın Türk Medeni Kanunu hükümlerine göre tesciline
ilişkin işlemler Bakanlıkça sonuçlandırılır.
(2) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren
bir ay içerisinde Vakfın kuruluş işlemlerinde kullanılmak ve kalanı
kuruluş tamamlandıktan sonra Vakfa aktarılmak üzere Bakanlığa,
Tanıtma Fonundan bir milyon Yeni Türk Lirası aktarılır.
Devir
GEÇİCİ MADDE 2- (1) Vakfın kurulmasından
sonra, Vakıf tarafından Kültür Merkezlerinin kurulduğu yerlerde
kamu kurum ve kuruluşlarına ait olup, bu Kanunun amaçlarına uygun
faaliyet gösteren birimler, araç ve gereçleri, alacak ve borçları
ile birlikte bu ülkede faaliyet
göstermek üzere Vakıf tarafından kurulan Kültür Merkezlerine devredilir.
Devredilen birimlere ait taşınmazlar ise, Vakıf tarafından kurulan
Kültür Merkezlerinin bedelsiz kullanımına bırakılır. Devir işlemlerine
ilişkin esas ve usuller ilgili kamu kurum ve kuruluşu ile Bakanlık
arasında belirlenir.
(2) Bu birimlerde sözleşmeli veya işçi olarak çalışan
personelin tüm yasal hakları ödenmek suretiyle sözleşmeleri sona
erdirilir.
Yürürlük
MADDE 8- (1) Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 9- (1) Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
|
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Adalet
Bakanı |
|
|
N. Çubukçu |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
|
|
M. V. Gönül |
A. Aksu |
K. Unakıtan |
|
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
|
H. Çelik |
F. N. Özak |
R. Akdağ |
|
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B. Yıldırım |
M. M. Eker |
M. Başesgioğlu |
|
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
A. Koç |
|
|
|
Çevre
ve Orman Bakanı |
|
|
|
|
O.
Pepe |
|