Dönem: 22 Yasama Yılı: 5
TBMM (S.
Sayısı: 1427)
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı ile Milli
Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu
Raporu (1/1360)
Not: Tasarı; Başkanlıkça Plan ve Bütçe ile Milli Eğitim, Kültür,
Gençlik ve Spor komisyonlarına havale edilmiştir.
|
T.C. |
|
|
|
|
Başbakanlık |
|
|
|
Kanunlar
ve Kararlar |
|
|
|
Genel
Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı:
B.02.0.KKG.0.10/101-1393/2077 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınıza
arzı Bakanlar Kurulunca
Gereğini
arz ederim.
Recep
Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Anayasanın 59 uncu maddesi uyarınca;
Devlet, her yaştaki Türk vatandaşlarının beden ve ruh sağlığını geliştirecek
tedbirleri alır, sporun kitlelere yayılmasını teşvik eder. Ülkemizde sportif hizmet ve faaliyetleri sevk ve idare etmek
görevi, 3289 sayılı Kanunla Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğüne verilmiştir.
Spor günümüzde geniş kitleleri etkileyerek uluslararası
ilişkileri geliştiren ve ülke tanıtımına katkıda bulunan bir faaliyet
alanıdır. Dünya genelinde ve ülkemizde her alanda yaşanan hızlı bir değişim
süreci spor sektöründe de yaşanmaktadır. Hızla değişen
ve gelişen toplumumuzda da gençlik ve spora ilişkin hizmet ve beklentiler
her geçen gün yoğunlaşarak artmaktadır.
Ülkemiz, son yıllarda
uluslararası sportif organizasyonlara ev sahipliği görevini yerine
getirmektedir. 2005 yılında İzmir
Kentinde yapılan Dünya Üniversitelerarası Spor Oyunları (Universiade)
büyük bir başarı ile organize edilmiştir. Aynı şekilde 2007 yılında
merkezi Trabzon olmak üzere Rize ve Giresun İllerinde yapılacak
olan 1 inci Karadeniz Spor Oyunlarına,
2011 yılında Erzurum Kentinde yapılacak Dünya Üniversitelerarası
Spor Oyunlarına (Universiade) ve 2011 yılında Trabzon Kentinde yapılacak Gençlik Olimpik Festivaline de ülkemiz
ev sahipliği yapacaktır. Bu tür organizasyonların
başarılı bir şekilde tamamlanması ülkemizin yurt dışında tanıtımına
da büyük katkı sağlamaktadır.
Ülkemizde düzenlenecek spor organizasyonlarının yerine
getirilmesinde, sportif hizmet ve
faaliyetlerdeki süratliliğin sağlanması ve uluslararası federasyonların
kurallarına uyma zorunluluğu bulunmaktadır. Bu nedenle, bu tür
faaliyetlerin yerine getirilmesinde düzenleyici, koordine edici
hazırlık ve düzenleme kurulları kurulması ve faaliyetlerin süratli
bir biçimde uluslararası kurallara uygun olarak yerine getirilmesi
için bu Kanun Tasarısı hazırlanmıştır.
Diğer taraftan Tasarı ile; ülkemizde henüz spor mahkemeleri
kurulmadığından spor alanına ilişkin ihtilafların çözümlenmesi
amacıyla kurulan Tahkim Kurulunun görev alanının belirlenmesi ve
üyelerinin huzur ücretlerine ilişkin düzenlemeler yapılmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde
1- Ülkemizde düzenlenecek spor organizasyonlarının yerine getirilmesinde, sportif hizmet ve
faaliyetlerdeki süratliliğin sağlanması ve uluslararası federasyonların
kurallarına uyma zorunluluğu bulunmaktadır. Bu nedenle madde ile; uluslararası
federasyon veya kuruluşların öngördüğü kurallara uygun olarak ülkemizde yapılacak uluslararası
gençlik ve spor organizasyonlarının hazırlığı, düzenlenmesi, yürütülmesi ve
sonuçlandırılmasıyla ilgili iş ve işlemlerin belirlenmesi, planlanması,
koordine ve takip edilmesi ile görevli hazırlık ve düzenleme kurullarının
oluşturulabilmesi, hazırlık ve düzenleme kurulları tarafından ihtiyaç duyulan
organizasyonlarda alt çalışma grupları ve komisyonlar oluşturulabilmesi ve faaliyetlerin süratli bir biçimde
uluslararası kurallara uygun olarak yerine getirilmesi amaçlanmıştır.
Hazırlık ve düzenleme kurulları spordan
sorumlu Bakanın başkanlığında, Gençlik ve Spor Genel Müdürü, Türkiye Milli
Olimpiyat Komitesi Başkanı ile spor organizasyonunun yapılacağı ilin; valisi,
5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun uygulandığı yerlerde büyükşehir
belediye başkanı, diğer yerlerde belediye başkanı ve ilde bulunan
üniversitelerin rektörlerinin kendi aralarından belirleyecekleri bir
temsilciden teşekkül edecek olup, organizasyon birden fazla ilde
gerçekleştirilecekse bu illerin valileri, belediye başkanları ile ilde bulunan
üniversitelerin rektörlerinin kendi aralarından belirleyecekleri temsilci de
kurula üye olabilecek ve ayrıca düzenlenecek organizasyonun özelliğine göre
spordan sorumlu Bakan tarafından hazırlık ve düzenleme kurulu toplantılarına
kamu kurum ve kuruluşları ile özerk spor federasyonlarının temsilcileri de
davet edilebilecektir.
Hazırlık ve düzenleme kurullarının sekreterya
hizmetlerinin Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü tarafından yerine getirileceği,
hazırlık ve düzenleme kurulları kararlarının takibinden ve koordinasyondan sorumlu olmak üzere spordan sorumlu Bakan
tarafından bir genel koordinatör görevlendirilebileceği ve uluslararası gençlik
ve spor organizasyonlarında, ilgili organizasyonun süresini aşmamak kaydıyla
özel hukuk hükümlerine göre yerli ve yabancı, tam zamanlı veya yarı zamanlı
personel çalıştırılabileceği, her bir organizasyonda görev alacak, genel
koordinatör için 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B)
fıkrası kapsamındaki sözleşmeli personel tavan ücretinin beş katını, diğer
çalışanlar için ise anılan tavan ücretinin iki katını aşmamak üzere, genel
koordinatör ve personele ödenecek ücret ile çalıştırılabilecek personel
sayısının üst sınırının Bakanlar Kurulunca belirleneceği öngörülmüştür.
Ayrıca hazırlık ve düzenleme kurullarının
görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarının Gençlik ve Spor
Genel Müdürlüğünce hazırlanarak yürürlüğe konulan yönetmelik ile belirleneceği hüküm altına alınmıştır.
Ülkemizde yapılacak uluslararası gençlik ve
spor organizasyonlarının giderlerinde kullanılmak üzere Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğü nezdinde, bu amaçla bütçeden ayrılacak ödenek, oyunların düzenlenmesi
ile ilgili naklen yayın, reklam ve sponsorluk gelirleri ile bağış ve
yardımlardan oluşan bir özel hesap oluşturulacağı ve özel hesapta toplanan
paraların nemalandırılmasına ilişkin usul ve esasların Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğünce belirleneceği öngörülmüştür.
Madde 2- Madde ile,
Tahkim Kurulunun görev süresi altı yıldan dört yıla indirilmekte, hakim ve
savcılar ile bu meslekten sayılanların Tahkim Kurulunda görev almasına imkan
tanınmaktadır.
Ayrıca, Tahkim Kurulunun görev alanı yeniden belirlenmekte ve
Kurulun ihtiyaç duyduğu konularda ihtisas birimi kurabilmesi öngörülmektedir.
Diğer taraftan maddede, Tahkim Kurulu üyelerine huzur ücreti
ödenmesine yönelik düzenleme de yapılmaktadır.
Madde 3- Yürürlük
maddesidir.
Madde 4- Yürütme
maddesidir.
Millî Eğitim, Kültür,
Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
|
Millî Eğitim, Kültür,
Gençlik ve Spor |
|
|
|
Komisyonu |
|
|
|
Esas No.: 1/1360 |
|
|
|
Karar No.: 10 |
|
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlıkça,
16/05/2007 tarihinde tali olarak Plan ve Bütçe, esas olarak Millî Eğitim,
Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonuna havale edilen “Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğünün Teşkilatı ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı (1/1360)”, Komisyonumuzun
22/05/2007 tarihli toplantısında görüşülmüştür.
Toplantımıza Devlet Bakanı ve Başbakan
Yardımcısı Sayın Mehmet Ali Şahin, Gençlik ve Spor Genel Müdürü ile
Maliye Bakanlığından yetkililer katılmışlardır.
Tasarı
ile ülkemizde yapılacak uluslararası gençlik ve spor organizasyonlarının
hazırlığı, düzenlenmesi yürütülmesi ve sonuçlandırılmasıyla
ilgili iş ve işlemlerin belirlenmesi, planlanması, koordine ve
takip edilmesi ile görevli hazırlık ve düzenleme kurullarının
oluşturulabilmesi, hazırlık ve düzenleme kurulları tarafından
ihtiyaç duyulan organizasyonlarda alt çalışma grupları ve komisyonlar
oluşturabilmesi ve faaliyetlerin süratli bir biçimde uluslararası
kurallara da uygun olarak yerine getirilmesi amacıyla yönetmelik
çıkarma, Genel Müdürlük nezdinde özel hesap oluşturulması gibi düzenlemeler
öngörülmekte; Tahkim kurullarının görev süresi 4 yıla indirilmekte,
kurulda hakim ve savcılar ile bu meslekten sayılanların görev almasına
imkan tanınmakta, kurulun görev alanı yeniden belirlenmekte, ihtiyaç
halinde ihtisas birimi kurabilmesi imkanı getirilmekte ve kurul
üyelerine huzur ücreti ödenmesine yönelik düzenlemeler yapılmaktadır.
Devlet
Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Sayın Mehmet Ali Şahin, son yıllarda
ülkemizin uluslar arası spor organizasyonları açısından dikkat çeken
bir ülke haline geldiğini, bu organizasyonların hazırlığından
bitimine kadar takip edecek bir Kurula ihtiyaç duyulduğunu, her
organizasyon için ayrı bir kanun çıkarmaktansa tüm organizasyonlar
için geçerli bir çerçeve kanun çıkarmayı uygun bulduklarını, Tasarıyı
sunuş konuşmasında ifade etmiştir. Tasarıyla öngörülen
Hazırlık ve Düzenleme Kurulu spordan sorumlu Bakan başkanlığında
çalışacak, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü bünyesinde bu amaçla
özel hesap oluşturulacaktır. Ayrıca Tasarıda
, hakim teminatı esası gözetilmek
ve yetkili kurulların onayının alınması şartıyla hakim ve savcıların
Tahkim Kurulunda görev almalarıyla ilgili düzenleme yapılmaktadır.
Üyelerimiz her organizasyon için geçerli böyle
bir Tasarıyı olumlu bulduklarını ifade etmişlerdir.
Spor hukukunu bilen, spor konusunda aktif kişilerin
Tahkim kurulunda görev almasının sağlanması, Yükseköğretim Kurulundan
bu alanda üye istenmesinin uygun olacağı, bazı üyelerimizce ifade edilmiştir.
Tasarının tümü üzerindeki görüşmelerden sonra
oybirliği ile maddelerine geçilmiştir.
Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca oy birliği
ile kabul edilmiştir. Bu madde uluslararası spor organizasyonlarıyla
ilgili sürekli çalışmak üzere öngörülen hazırlık ve düzenleme kurullarının
oluşumu ve çalışmasına yönelik esasları düzenlemektedir.
Tasarının Tahkim Kuruluyla ilgili 2 nci maddesinin
görüşmeleri sırasında Sayın Bakan Türk Spor Kurumu oluşturulmasıyla
ilgili Kanun Tasarısı hazırladıklarını, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünü
özerk bir yapıya kavuşturmayı amaçladıklarını,
Tahkim Kurulunun da bu çerçevede değerlendirildiğini, 2 nci madde
ile zorunlu bir ihtiyacı gidermek amacını taşıdıklarını belirtmiştir.
Tasarının 2 nci maddesi alınan redaksiyon yetkisi çerçevesinde
düzeltilerek Komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Tasarının yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 3
ve 4 üncü maddeleri ile tümü oya sunulmuş ve Komisyonumuzca kabul
edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere
Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Kâtip |
|
|
|
Tayyar Altıkulaç |
Hikmet Özdemir |
Ali Aydınlıoğlu |
|
|
İstanbul |
Çankırı |
Balıkesir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Faruk Anbarcıoğlu |
Mustafa Özyurt |
Mustafa Gazalcı |
|
|
Bursa |
Bursa |
Denizli |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Temel Yılmaz |
Berhan Şimşek |
Avni Doğan |
|
|
Gümüşhane |
İstanbul |
Kahramanmaraş |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Remzi Çetin |
Mehmet Sarı |
Öner Ergenç |
|
|
Konya |
Osmaniye |
Siirt |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Osman Kılıç |
|
|
|
|
Sivas |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ
HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN TASARISI
MADDE 1- 21/5/1986 tarihli ve
3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanunun 8 inci maddesinin dördüncü fıkrası yürürlükten
kaldırılmış ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Ülkemizde yapılacak uluslararası gençlik ve
spor organizasyonlarının hazırlığı, düzenlenmesi, yürütülmesi
ve sonuçlandırılmasıyla ilgili iş ve işlemlerin belirlenmesi,
planlanması, koordine ve takip edilmesi ile görevli hazırlık ve düzenleme
kurulları oluşturulabilir. Hazırlık ve düzenleme kurulları spordan
sorumlu Bakanın başkanlığında, Gençlik ve Spor Genel Müdürü, Türkiye
Milli Olimpiyat Komitesi Başkanı ile spor organizasyonunun yapılacağı
ilin; valisi, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun uygulandığı
yerlerde büyükşehir belediye başkanı, diğer yerlerde belediye
başkanı ve ilde bulunan üniversitelerin rektörlerinin kendi aralarından
belirleyecekleri bir temsilciden teşekkül eder. Organizasyon birden
fazla ilde gerçekleştirilecekse bu illerin valileri, belediye
başkanları ve ilde bulunan üniversitelerin rektörlerinin kendi
aralarından belirleyecekleri temsilci de kurula üye olabilir.
Düzenlenecek organizasyonun özelliğine göre,
spordan sorumlu Bakan tarafından kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri
ile özerk spor federasyonlarının temsilcileri hazırlık ve düzenleme
kurulu toplantılarına davet edilebilir. Hazırlık ve düzenleme
kurulları ihtiyaç duyulan organizasyonlarda alt çalışma grupları
ve komisyonlar oluşturabilir.
Hazırlık ve düzenleme kurullarının sekreteryası
Genel Müdürlükçe yürütülür. Kurul kararlarının takibinden ve koordinasyondan
sorumlu olmak üzere spordan sorumlu Bakan tarafından bir genel koordinatör
görevlendirilebilir. Uluslararası gençlik ve spor organizasyonlarında,
ilgili organizasyonun süresini aşmamak kaydıyla özel hukuk hükümlerine
göre yerli ve yabancı, tam zamanlı veya yarı zamanlı personel çalıştırılabilir.
Her bir organizasyonda görev alacak genel koordinatör ve personele
ödenecek ücret ile çalıştırılabilecek personel sayısının üst sınırı
Bakanlar Kurulunca belirlenir. Genel koordinatörlere ödenecek
ücret, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin
(B) fıkrası kapsamındaki sözleşmeli personel tavan ücretinin beş
katını, diğer çalışanlara ödenecek ücret anılan tavan ücretinin
iki katını aşamaz.
Hazırlık ve düzenleme kurullarının görev, yetki
ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esasları Genel Müdürlükçe hazırlanarak
yürürlüğe konulan yönetmelik ile düzenlenir.
Ülkemizde yapılacak uluslararası gençlik ve
spor organizasyonlarının giderlerinde kullanılmak üzere Genel
Müdürlük nezdinde özel hesap oluşturulur. Özel hesabın gelirleri;
bu amaçla bütçeden ayrılacak ödenek, oyunların düzenlenmesi ile ilgili
naklen yayın, reklam ve sponsorluk gelirleri ile bağış ve yardımlardan
meydana gelir. Özel hesapta toplanan paraların nemalandırılmasına
ilişkin usul ve esaslar Genel Müdürlükçe belirlenir.”
MADDE 2- 3289 sayılı Kanunun
ek 9 uncu maddesinin yedinci ve sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve sekizinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki
fıkralar eklenmiştir.
“Tahkim Kurulu yedi asıl ve yedi yedek üyeden teşekkül
eder. Üyelerin beşinin hukukçu, ikisinin ise spor alanında bilimsel
çalışmalar yapmış veya sporda idareci, teknik adam ve benzeri görevlerde
bulunmuş kariyer sahibi kişiler olmaları şarttır. Üyeler Genel Müdürün
teklifi ve spordan sorumlu Bakanın onayı ile dört yıl için görevlendirilir.
Hâkim ve savcılar ile bu meslekten sayılanlar hâkimlik teminatı
esasları gözetilerek ve yetkili kurulların onayı alınmak suretiyle
Tahkim Kurulunda görev alabilirler. Üyeler kendi aralarından bir
başkan seçerler. Tahkim Kurulu tarafından verilen kararlar kesindir.
Tahkim Kurulu, federasyon ile kulüpler, sporcular,
hakemler, teknik direktör ve antrenörler;
kulüpler ile teknik direktörler, antrenörler ve sporcular; kulüpler
ile kulüpler arasında çıkacak ihtilaflarla, federasyonlarca verilecek
kararlar ile disiplin veya ceza kurulu kararlarını, ilgililerin
itirazı üzerine inceleyerek sonuçlandırır. Tahkim Kurulu; itiraz
üzerine Genel Müdürlük ile federasyonlar ve federasyonların birbirleri
arasında çıkacak ihtilafları inceleyerek sonuçlandırır.
Tahkim Kurulu; özerk federasyon başkanı ile yönetim
kurulu üyelerinin spor ahlakına ve disiplinine aykırı davranışları
nedeniyle yapılan başvuruları inceleyerek karar verir. Bunlara
verilecek cezalar federasyonların talimatlarında belirtilir.
Tahkim Kurulu, ihtiyaç duyduğu konularda ihtisas
birimleri oluşturabilir.
Tahkim Kurulu üyelerine bir ayda iki toplantıyı
geçmemek üzere, görev yapılan her gün için uhdesinde kamu görevi bulunanlar
bakımından (2000), bulunmayanlar bakımından (3000) ek gösterge rakamının
Devlet memuru maaş katsayısıyla çarpımı sonucunda bulunulacak
miktarı geçmemek üzere huzur ücreti ödenir. Bir ayda görev yapılan
gün sayısı ikiyi aşması halinde aşan günler için huzur ücreti ödenmez.
Tahkim Kurulunun görev, yetki ve sorumlulukları,
çalışma usul ve esasları ile üyelere verilecek huzur ücretinin miktarı
Genel Müdürlükçe hazırlanan yönetmelikle belirlenir.”
MADDE 3- Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 4- Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
MİLLİ EĞİTİM,
KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ
METİN
GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ
HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN TASARISI
MADDE 1- Tasarının 1 inci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2- 3289 sayılı Kanunun
ek 9 uncu maddesinin yedinci ve sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve sekizinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki
fıkralar eklenmiştir.
“Tahkim Kurulu yedi asıl ve yedi yedek üyeden teşekkül
eder. Üyelerin beşinin hukukçu, ikisinin ise spor alanında bilimsel
çalışmalar yapmış veya sporda idareci, teknik adam ve benzeri görevlerde
bulunmuş kariyer sahibi kişiler olmaları şarttır. Üyeler Genel Müdürün
teklifi ve spordan sorumlu Bakanın onayı ile dört yıl için görevlendirilir.
Hâkim ve savcılar ile bu meslekten sayılanlar hâkimlik teminatı
esasları gözetilerek ve yetkili kurulların onayı alınmak suretiyle
Tahkim Kurulunda görev alabilirler. Üyeler kendi aralarından bir
başkan seçerler. Tahkim Kurulu tarafından verilen kararlar kesindir.
Tahkim Kurulu, federasyon ile kulüpler, sporcular,
hakemler, teknik direktör ve antrenörler;
kulüpler ile teknik direktörler, antrenörler ve sporcular; kulüpler
ile kulüpler arasında çıkacak ihtilaflarla, federasyonlarca verilecek
kararlar ile disiplin veya ceza kurulu kararlarını, ilgililerin
itirazı üzerine inceleyerek sonuçlandırır. Tahkim Kurulu; itiraz
üzerine Genel Müdürlük ile federasyonlar ve federasyonların birbirleri
arasında çıkacak ihtilafları inceleyerek sonuçlandırır.
Tahkim Kurulu; özerk federasyon başkanı ile yönetim
kurulu üyelerinin spor ahlakına ve disiplinine aykırı davranışları
nedeniyle yapılan başvuruları inceleyerek karar verir. Bunlara
verilecek cezalar federasyonların talimatlarında belirtilir.
Tahkim Kurulu, ihtiyaç duyduğu konularda ihtisas
birimleri oluşturabilir.
Tahkim Kurulu üyelerine bir ayda iki toplantıyı
geçmemek üzere, görev yapılan her gün için uhdesinde kamu görevi bulunanlar
bakımından (2000), bulunmayanlar bakımından (3000) gösterge rakamının
Devlet memuruna uygulanan aylık katsayıyla çarpımı sonucunda bulunulacak
miktarı geçmemek üzere huzur ücreti ödenir. Bir ayda görev yapılan
gün sayısı ikiyi aşması halinde aşan günler için huzur ücreti ödenmez.
Tahkim Kurulunun görev, yetki ve sorumlulukları,
çalışma usul ve esasları ile üyelere verilecek huzur ücretinin miktarı
Genel Müdürlükçe hazırlanan yönetmelikle belirlenir.”
MADDE 3- Tasarının 3 üncü maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 4- Tasarının 4 üncü
maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Adalet
Bakanı |
|
|
N. Çubukçu |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
|
|
M. V. Gönül |
A. Aksu |
K. Unakıtan |
|
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı V. |
|
|
H. Çelik |
F. N. Özak |
H. Çelik |
|
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B. Yıldırım |
M. M. Eker |
M. Başesgioğlu |
|
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
A. Koç |
|
|
|
Çevre
ve Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|