Dö­nem: 22                                                                           Ya­sa­ma Yı­lı: 5

 

TBMM                              (S. Sa­yı­sı: 1341)

 

Fut­bol Mü­sa­ba­ka­la­rın­da Müş­te­rek Ba­his­ler Ter­ti­bi Hak­kın­da Ka­nun ile Ba­zı Ka­nun­lar­da De­ği­şik­lik Ya­pıl­ma­sı­na Da­ir Ka­nun Ta­sa­rı­sı ve Millî Eği­tim, Kül­tür, Genç­lik ve Spor Ko­mis­yo­nu Ra­po­ru (1/1299)

 

                                    

Not: Ta­sa­rı, Baş­kan­lık­ça; Plan ve Büt­çe ile Millî Eği­tim, Kül­tür, Genç­lik ve Spor Ko­mis­yon­la­rı­na ha­va­le edil­miş­tir.

 

                                   T.C.

                             Baş­ba­kan­lık                                                                           22/1/2007

                     Ka­nun­lar ve Ka­rar­lar

                         Ge­nel Mü­dür­lü­ğü

         Sa­yı: B.02.0.KKG.0.10/101-1342/298

 

TÜR­Kİ­YE BÜ­YÜK MİL­LET MEC­Lİ­Sİ BAŞ­KAN­LI­ĞI­NA

Baş­kan­lı­ğı­nı­za ar­zı Ba­kan­lar Ku­ru­lun­ca 8.1.2007 ta­ri­hin­de ka­rar­laş­tı­rı­lan “Fut­bol Mü­sa­ba­ka­la­rın­da Müş­te­rek Ba­his­ler Ter­ti­bi Hak­kın­da Ka­nun ile Ba­zı Ka­nun­lar­da De­ği­şik­lik Ya­pıl­ma­sı­na Da­ir Ka­nun Ta­sa­rı­sı” ile ge­rek­çe­si ili­şik­te gön­de­ril­miş­tir.

Ge­re­ği­ni arz ede­rim.

                                                                                                         Re­cep Tay­yip Er­do­ğan

                                                                                                                   Baş­ba­kan

 

 

GE­NEL GE­REK­ÇE

Ta­sa­rı ile; son de­re­ce da­ğı­nık bir mev­zu­atı bu­lu­nan Spor- To­to-Lo­to Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğü­nün hu­ku­ki sta­tü­sü, Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı ola­rak ye­ni­den ya­pı­lan­dı­rıl­mış, Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın ana hiz­met, da­nış­ma ve yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­ri tek tek sa­yı­la­rak Teş­ki­la­tın hu­ku­ki alt ya­pı­ya ka­vuş­ma­sı sağ­lan­mış­tır.

3289 ve 7258 sa­yı­lı Ka­nun hü­küm­le­ri uya­rın­ca ül­ke­miz­de sa­de­ce fut­bol mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne ba­his oyun­la­rı oy­na­tı­la­bil­mek­te, fut­bol dı­şın­da­ki spor mü­sa­ba­ka­la­rı (bas­ket­bol, vo­ley­bol,    mo­tor-s­por­la­rı vb.) üze­ri­ne ise oy­na­tı­la­ma­mak­ta­dır. Tüm dün­ya ve Av­ru­pa’da fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne ba­his ve spo­ra da­ya­lı şans oyun­la­rı dü­zen­len­mek­te­dir. Ta­sa­rı ile fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne ba­his oyun­la­rı­nın ya­nı sı­ra spo­ra da­ya­lı şans oyun­la­rı dü­zen­le­me im­ka­nı ge­ti­ri­le­rek her iki Ka­nun­da da bu­na iliş­kin dü­zen­le­me­ler ya­pıl­mış ve Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın gö­rev ve yet­ki­le­ri ge­niş­le­til­miş­tir.

Böy­le­ce Türk spo­ru­nun ge­liş­me­si­nin önün­de­ki en önem­li so­run olan mad­di imkânsız­lık­la­rın or­ta­dan kal­dı­rıl­ma­sı, Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğın­ca iş­ti­rak­çi­le­re da­ha faz­la ik­ra­mi­ye ver­mek su­re­tiy­le müş­te­rek ba­his oyun­la­rı hâsı­la­tı­nın ar­tı­rıl­ma­sı ve Türk spo­ru­na da­ha faz­la kay­nak ya­ra­tıl­ma­sı he­def­len­miş­tir.

Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün spor­tif fa­ali­yet­le­ri ile özerk spor fe­de­ras­yon­la­rı­nın her tür­lü fa­ali­yet­le­ri ve ya­pım, ba­kım ve ona­rım iha­le­le­ri ha­riç ol­mak üze­re Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğın­ca ger­çek­leş­ti­ri­le­cek mal ve hiz­met alım­la­rı­nın 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu­na ta­bi ol­ma­dı­ğı dü­zen­len­miş­tir.

 

MAD­DE GE­REK­ÇE­LE­Rİ

Mad­de 1- Mad­de ile, 7258 sa­yı­lı Fut­bol Mü­sa­ba­ka­la­rın­da Müş­te­rek Ba­his­ler Ter­ti­bi Hak­kın­da Ka­nu­nun adı “Fut­bol ve Di­ğer Spor Mü­sa­ba­ka­la­rın­da Ba­his ve Şans Oyun­la­rı Dü­zen­len­me­si Hak­kın­da Ka­nun” şek­lin­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

Ay­rı­ca Mad­de ile, Tür­ki­ye’de dü­zen­le­ne­cek fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­nı dü­zen­le­me hak ve yet­ki­si­nin Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­ne ait ol­du­ğu dü­zen­len­miş­tir.

Mad­de 2-  Mad­de ile; 7258 sa­yı­lı Fut­bol Mü­sa­ba­ka­la­rın­da Müş­te­rek Ba­his­ler Ter­ti­bi Hak­kın­da Ka­nu­nun 2 nci Mad­de­sin­de de­ği­şik­lik ya­pı­la­rak, Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­nı dü­zen­le­me hak ve yet­ki­si­ni ken­di­si­ne bağ­lı, özel hu­kuk hü­küm­le­ri­ne gö­re sevk ve ida­re edi­len ve özel büt­çe­li Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı eliy­le kul­la­na­ca­ğı ve yü­rü­te­ce­ği esa­sı ge­ti­ril­miş­tir. Ay­rı­ca, Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın söz ko­nu­su yet­ki­si­ni biz­zat kul­la­na­bi­le­ce­ği gi­bi kıs­men ve­ya ta­ma­men özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri­ne dev­re­de­bi­le­ce­ği ve ge­rek­ti­ğin­de hiz­met sa­tın al­ma yo­lu­na da baş­vu­ra­bi­le­ce­ği hu­sus­la­rı dü­zen­len­miş­tir.

Ay­rı­ca Spor-To­to-Lo­to Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğü­nün hu­ku­ki sta­tü­sü “Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı” ola­rak de­ğiş­ti­ri­le­rek ye­ni bir ya­pı­lan­ma­ya gi­dil­miş­tir. Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın mer­kez teş­ki­la­tı­nın Teş­ki­lat Baş­ka­nı, Baş­kan Yar­dım­cı­sı, Teş­ki­lat Mü­dü­rü, Yö­ne­tim Ku­ru­lu, ana hiz­met, da­nış­ma ve yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­rin­den olu­şa­ca­ğı be­lir­til­miş ve Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın ana hiz­met, da­nış­ma ve yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­ri­nin han­gi şu­be­ler­den mey­da­na ge­le­ce­ği tes­pit edil­miş­tir.

 Teş­ki­lat ya­pı­sı içe­ri­sin­de bu­lun­ma­yan Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğü, Bil­gi İş­lem Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Hu­kuk Mü­şa­vir­li­ği, Ba­yi Kon­tro­lör­lü­ğü Şu­be Mü­dür­lü­ğü ve Ba­sın ve Halk­la İliş­ki­ler Şu­be Mü­dür­lü­ğü gi­bi şu­be­ler oluş­tu­ru­la­rak Teş­ki­la­tın ar­tan iş hac­mi­nin kar­şı­lan­ma­sı amaç­lan­mış­tır.

Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın ana hiz­met bi­rim­le­ri­nin, da­nış­ma bi­rim­le­ri­nin ve yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­ri­nin  gö­rev, yet­ki ve so­rum­lu­luk­la­rı­nın yö­net­me­lik­le dü­zen­le­ne­ce­ği esa­sı ge­ti­ril­miş­tir.

Mad­de 3- Mad­de ile; ye­ni dü­zen­le­mey­le fut­bol ile bir­lik­te di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­nın dü­zen­le­ne­ce­ği ön­gö­rül­dü­ğün­den, 7258 sa­yı­lı Ka­nu­nun 5 in­ci Mad­de­si ile ek 1 in­ci Mad­de­sin­de de bu­na pa­ra­lel dü­zen­le­me ya­pıl­mış­tır.

Mad­de 4-  Mad­de ile; 7258 sa­yı­lı Ka­nu­na ge­çi­ci mad­de ek­len­mek su­re­tiy­le Spor-To­to-Lo­to Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğün­de Teş­ki­lat Mü­dü­rü, Teş­ki­lat Mü­dür Yar­dım­cı­sı, şu­be mü­dü­rü ve şef un­van­la­rıy­la gö­rev ya­pan­la­rın un­van­la­rı­nın Ka­nu­nun ya­yı­mı ta­ri­hin­de so­na ere­ce­ği, söz ko­nu­su ki­şi­le­rin ay­nı ve­ya baş­ka un­van­la atan­ma­sı­nın  müm­kün ol­du­ğu dü­zen­len­miş­tir.

Mad­de 5- Mad­de ile; 3289 sa­yı­lı Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün Teş­ki­lat ve Gö­rev­le­ri Hak­kın­da Ka­nu­nun 2 nci Mad­de­si­nin (i) ben­din­de de­ği­şik­lik ya­pı­la­rak, sa­de­ce fut­bol mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne müş­te­rek ba­his dü­zen­le­me yet­ki­si bu­lu­nan Ge­nel Mü­dür­lü­ğün yet­ki ve gö­re­vi ge­niş­le­til­miş ve fut­bol mü­sa­ba­ka­la­rı dı­şın­da­ki di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı (bas­ket­bol, vo­ley­bol, mo­tor spor­la­rı, mo­togp vb.) üze­ri­ne de müş­te­rek ve sa­bit ih­ti­mal­li ba­his ile şans oyun­la­rı dü­zen­le­me yet­ki­si ve­ril­miş­tir.

Mad­de 6- Mad­de ile; Spor-To­to-Lo­to Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğü­nün ye­ni ya­pı­lan­ma­sı­na uy­gun ola­rak 3289 sa­yı­lı Ka­nu­nun 4 ün­cü Mad­de­sin­de de de­ği­şik­lik ya­pıl­mış­tır.

Mad­de 7- Mad­de ile, Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün spor­tif fa­ali­yet­le­ri ile özerk spor fe­de­ras­yon­la­rı­nın her tür­lü fa­ali­yet­le­ri ve ya­pım, ba­kım ve ona­rım iha­le­le­ri ha­riç ol­mak üze­re Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğın­ca ger­çek­leş­ti­ri­le­cek mal ve hiz­met alım­la­rı­nın 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu­na ta­bi ol­ma­dı­ğı dü­zen­len­miş ve bu hük­me iliş­kin esas ve usul­le­rin Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı ve Ka­mu İha­le Ku­ru­mu­nun gö­rüş­le­ri alı­na­rak Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü ta­ra­fın­dan çı­ka­rı­la­cak yö­net­me­lik­le be­lir­le­ne­ce­ği ön­gö­rül­müş­tür.

Ge­nel Mü­dür­lü­ğün spor­tif fa­ali­yet­le­ri ile özerk fe­de­ras­yon­la­rın fa­ali­yet­le­ri ulus­la­ra­ra­sı fe­de­ras­yon­la­rın mev­zu­atı­na uy­gun ola­rak ifa edil­di­ğin­den do­la­yı 4734 sa­yı­lı Ka­nu­nun ge­tir­di­ği usul ve esas­la­ra uyul­ma­sı ha­lin­de, ön­gö­rü­le­me­ye­cek şe­kil­de or­ta­ya çı­kan  ih­ti­yaç­la­rın te­mi­nin­de güç­lük­ler­le kar­şı­la­şıl­mak­ta, ba­zen mev­zu­at dı­şı alım­lar ya­pıl­mak su­re­tiy­le bu tür or­ga­ni­zas­yon­lar ger­çek­leş­ti­ri­le­bil­mek­te­dir. Mev­zu­at dı­şı ya­pı­lan alım­la­rın be­del­le­ri ise ço­ğu de­fa fe­de­ras­yon  baş­ka­nı, yö­ne­tim ku­ru­lu üye­le­ri ve­ya fe­de­ras­yon ça­lı­şan­la­rı ta­ra­fın­dan kar­şı­lan­mak su­re­tiy­le ulus­la­ra­ra­sı dü­zey­de ül­ke iti­ba­rı­nın ze­de­len­me­si­nin önü­ne ge­çi­le­bil­mek­te­dir. Ya­pı­lan dü­zen­le­me ile Ge­nel Mü­dür­lü­ğün ve­ya fe­de­ras­yon­la­rın dü­zen­le­di­ği ulus­la­ra­ra­sı or­ga­ni­zas­yon­la­rın sevk ve ida­re­sin­de 4734 sa­yı­lı Ka­nu­nun ge­tir­di­ği ağır bü­rok­ra­tik en­gel­ler­le kar­şı­la­şıl­mak­sı­zın ül­ke iti­ba­rı­na ya­kı­şır şe­kil­de fa­ali­yet­le­rin dü­zen­len­me­si ve mal ve hiz­met alım­la­rı­nın ya­pıl­ma­sı sağ­lan­mış­tır.

Fut­bol mü­sa­ba­ka­la­rı­na da­ya­lı sa­bit ih­ti­mal­li ba­his oyun­la­rı­nın (İd­daa) oy­na­tıl­ma­sı, ül­ke­miz­de ya­sa­dı­şı ola­rak in­ter­net üze­rin­den ba­his oy­na­tan şir­ket­ler ile ba­his oran­la­rı­nın söz ko­nu­su şir­ket­ler ta­ra­fın­dan be­lir­le­nen oran­lar­la eşit ve­ya çok ya­kın bir oran­da be­lir­len­me­si­ni zo­run­lu kıl­mak­ta­dır. Az an­cak sık ka­zan­dır­ma özel­li­ği ile kı­sa sü­re içer­sin­de tüm dün­ya­da­ki iş­ti­rak­çi­ler ta­ra­fın­dan en çok ter­cih edi­len oyun ha­li­ne ge­len sa­bit ih­ti­mal­li ba­his oyun­la­rı­nın (İd­daa) ana un­su­ru ka­za­nı­la­cak ik­ra­mi­ye­yi be­lir­le­yen ba­his oran­la­rı­dır. İn­ter­net üze­rin­de il­le­gal şe­kil­de fa­ali­yet gös­te­ren ve ha­sı­la­tı üze­rin­de ver­gi da­hil hiç­bir ke­sin­ti­si bu­lun­ma­yan ya­sa­dı­şı or­ga­ni­zas­yon­la­rın en ca­zip ta­ra­fı ba­his oran­la­rı­nın yük­sek tu­tul­ma­sı su­re­tiy­le iş­ti­rak­çi­le­re ve­ri­len yük­sek ik­ra­mi­ye­dir.

İd­daa oyu­nu­nun oy­na­tı­la­bil­me­si da­ğı­tı­lan ik­ra­mi­ye mik­ta­rı ile doğ­ru­dan iliş­ki­li­dir. Zi­ra söz ko­nu­su oyun­da da­ğı­tı­la­cak ik­ra­mi­ye mik­ta­rı­nın ön­ce­den bi­lin­me­si fii­len müm­kün ol­ma­yıp, iş­ti­rak­çi­ler ba­his­le­ri­ni oyu­nu dü­zen­le­yen ku­ru­ma kar­şı oy­na­mak­ta­dır. Bu ne­den­le, tüm dün­ya­da il­le­gal ola­rak fa­ali­yet gös­te­ren ba­his şir­ket­le­ri ile re­ka­bet edi­le­bil­me­si ba­his oran­la­rı­nın söz ko­nu­su şir­ket­ler­ce be­lir­le­nen oran­la­ra eşit ve­ya çok ya­kın ol­ma­sıy­la müm­kün­dür. Ku­rum dün­ya üze­rin­de oy­na­tı­lan sa­bit ih­ti­mal­li ba­his oyun­la­rı için uy­gu­la­nan ta­ban oran olan ha­sı­la­tın en az % 50’si­ni ik­ra­mi­ye ola­rak ayır­mak zo­run­da­dır. An­cak, anı­lan ora­nın üze­rin­de­ki ik­ra­mi­ye ris­ki­nin Dev­le­tin iş­le­yi­şi ve ya­pı­sı dik­ka­te alın­dı­ğın­da kar­şı­lan­ma­sı müm­kün ol­ma­dı­ğın­dan % 50’nin üze­rin­de­ki ik­ra­mi­ye ris­ki­nin özel sek­tö­re ve­ril­me­si zo­run­lu­dur.

Yu­ka­rı­da an­la­tı­lan mo­del ise an­cak ge­lir-ha­sı­lat pay­la­şı­mı şek­lin­de­ki bir iha­le ve söz­leş­me ile müm­kün­dür. An­cak, ge­lir-ha­sı­lat pay­la­şı­mı şek­lin­de­ki bir iha­le mo­de­li 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nun­da ön­gö­rül­me­di­ğin­den söz ko­nu­su mo­de­lin 4734 sa­yı­lı Ka­nu­nun esas ve usul­le­ri­ne gö­re ya­pıl­ma­sı hu­ku­ken ve fii­len müm­kün de­ğil­dir.

Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğın­ca ger­çek­leş­ti­ri­le­cek ya­pım, ba­kım ve ona­rım iş­le­ri dı­şın­da­ki spor­tif iş ve iş­lem­le­rin, ken­di­ne has özel­lik­le­ri dik­ka­te alın­dı­ğın­da, bu iş­lem­le­rin çok kı­sa sü­re içe­ri­sin­de ger­çek­leş­ti­ril­me­si zo­run­lu­dur. Bu bağ­lam­da ör­ne­ğin, her­han­gi bir mü­sa­ba­ka, tur­nu­va ve­ya or­ga­ni­zas­yon­da ta­kım ve­ya spor­cu­nun ala­ca­ğı so­nuç ve de­re­ce­nin ön­ce­den bi­lin­me­si­nin müm­kün ol­ma­ma­sı, han­gi mü­sa­ba­ka­nın ne­re­de ger­çek­leş­ti­ri­le­ce­ği­nin ba­zen ön­ce­den bi­li­ne­me­me­si, bu iş ve iş­lem­ler için ya­pıl­ma­sı ge­re­ken rek­lam, ilan, ödül, mal­ze­me ve yer te­mi­ni­nin kı­sa sü­re içe­ri­sin­de ya­pıl­ma­sı­nın zo­run­lu ol­ma­sı ve ben­ze­ri se­bep­ler­den do­la­yı bu iş­lem­le­rin Ka­mu İha­le Ka­nu­nu­na ta­bi ol­mak­sı­zın ya­pıl­ma­sı zo­run­lu ha­le gel­mek­te­dir.

Ay­rı­ca, Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı, Dev­let büt­çe­sin­den hiç­bir pay al­ma­dan her tür­lü gi­de­ri­ni ken­di ge­lir­le­rin­den kar­şı­la­ya­rak fa­ali­ye­ti­ni sür­dü­ren özel büt­çe­li bir ku­ru­luş­tur. Ku­ru­mun iş­let­me gi­der­le­ri dı­şın­da ka­lan ge­lir­le­ri, ku­ru­luş ama­cı doğ­rul­tu­sun­da Türk spo­ru ve eko­no­mi­si­ne ak­ta­rıl­mak­ta­dır. Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı ta­ra­fın­dan oy­na­tı­lan oyun­la­rın ha­sı­la­tı­nın ar­tı­rıl­ma­sı, ka­mu­oyu­na za­ma­nın­da ya­pı­la­cak du­yu­ru ma­hi­ye­tin­de­ki rek­lam­la­ra bağ­lı­dır.

Oy­na­tı­lan müş­te­rek ba­his oyun­la­rın­da ön­ce­den tah­min edil­me­si müm­kün ol­ma­yan de­ği­şik­lik­le­rin ör­ne­ğin, bü­yük ik­ra­mi­ye­yi bi­len çık­ma­ma­sı ne­de­niy­le bi­ri­ken ik­ra­mi­ye­nin bir son­ra­ki haf­ta­ya dev­ret­me­si ve­ya tek maç üze­rin­den oyun oy­na­tıl­ma­sı­na imkân ta­nı­yan maç­la­rın ilan edil­me­si gi­bi ka­mu­oyu­na en kı­sa sü­re­de du­yu­rul­ma­sı ve ba­sın-ya­yın or­gan­la­rı ta­ra­fın­dan dü­zen­le­nen spo­ra yö­ne­lik ya­yın­lar­da Teş­ki­lat rek­la­mı­nın ya­pıl­ma­sı ha­lin­de oyun ha­sı­la­tın­da do­la­yı­sıy­la ka­mu ge­lir­le­rin­de ar­tış mey­da­na gel­mek­te­dir.

Be­lir­ti­len ne­den­ler­le gün­lük ve­ya haf­ta­lık za­man di­lim­le­ri içe­ri­sin­de uy­gu­lan­ma­sı zo­run­lu olan rek­lam ça­lış­ma­la­rı­nın 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu kap­sa­mın­da ger­çek­leş­ti­ril­me­si iha­le ilan sü­re­le­ri ve pro­se­dü­rü göz önü­ne alın­dı­ğın­da im­kan­sız ha­le gel­mek­te­dir. Ül­ke­miz­de bu­lu­nan ya­zı­lı ve gör­sel ya­yın ku­ru­luş­la­rı ta­ra­fın­dan be­lir­le­nen ta­ri­fe­le­re gö­re bu ih­ti­ya­cın doğ­ru­dan te­min usu­lü ile kar­şı­lan­ma­sı da müm­kün ol­ma­mak­ta­dır.

Yu­ka­rı­da be­lir­ti­len ne­den­ler­le, ya­pım, ona­rım ve ba­kım iha­le­le­ri ha­riç ol­mak üze­re Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğın­ca ger­çek­leş­ti­ri­le­cek mal ve hiz­met alı­mı ile di­ğer iha­le­le­rin de 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu­na ta­bi ol­mak­sı­zın ger­çek­leş­ti­ri­le­ce­ği dü­zen­len­miş­tir.

Mad­de 8- Yü­rür­lük mad­de­si­dir.

Mad­de 9- Yü­rüt­me  mad­de­si­dir.

 

Millî Eği­tim, Kül­tür, Genç­lik ve Spor Ko­mis­yo­nu Ra­po­ru

 

                Tür­ki­ye Bü­yük Mil­let Mec­li­si

              Millî Eği­tim, Kül­tür, Genç­lik ve                                                             1/2/2007

                         Spor Ko­mis­yo­nu

                         Esas No.: 1/1299

                            Ka­rar No.: 5

 

TÜR­Kİ­YE BÜ­YÜK MİL­LET MEC­Lİ­Sİ BAŞ­KAN­LI­ĞI­NA

Baş­kan­lık­ça 25/1/2007 ta­ri­hin­de ta­li ola­rak Plan ve Büt­çe, esas ola­rak Millî Eği­tim, Kül­tür, Genç­lik ve Spor Ko­mis­yo­nu­mu­za ha­va­le edi­len “Fut­bol Mü­sa­ba­ka­la­rın­da Müş­te­rek Ba­his­ler Ter­ti­bi Hak­kın­da Ka­nun ile Ba­zı Ka­nun­lar­da De­ği­şik­lik Ya­pıl­ma­sı­na Da­ir Ka­nun Ta­sa­rı­sı” (1/1299) Ko­mis­yo­nu­mu­zun 21/1/2007 ta­rih­li top­lan­tı­sın­da gö­rü­şül­müş­tür.

Ta­sa­rı ile; Fut­bol Mü­sa­ba­ka­la­rın­da Müş­te­rek Ba­his­ler Ter­ti­bi Hak­kın­da Ka­nu­nun adı “Fut­bol ve Di­ğer Spor Mü­sa­ba­ka­la­rın­da Ba­his ve Şans Oyun­la­rı Dü­zen­len­me­si Hak­kın­da Ka­nun” ola­rak de­ğiş­ti­ril­mek­te, fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­nı dü­zen­le­me hak ve yet­ki­si Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­ne ve­ril­mek­te, Spor-To­to-Lo­to Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğü­nün hu­ku­ki sta­tü­sü Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı ola­rak ye­ni­den ya­pı­lan­dı­rıl­mak­ta, Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın ana hiz­met, da­nış­ma ve yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­ri be­lir­le­ne­rek, Teş­ki­la­tın hu­ku­ki alt ya­pı­sı oluş­tu­rul­mak­ta­dır. Ay­rı­ca Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğın­ca ger­çek­leş­ti­ri­le­cek mal ve hiz­met alım­la­rı­nın Ka­mu İha­le Ka­nu­nu­na ta­bi ol­ma­dı­ğı, Ta­sa­rı ile ön­gö­rül­mek­te­dir.

Top­lan­tı­mı­za Dev­let Ba­ka­nı ve Baş­ba­kan Yar­dım­cı­sı Sa­yın Meh­met  Ali Şa­hin, Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dü­rü, Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı, Ka­mu İha­le Ku­ru­mu, Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü yet­ki­li­le­ri ka­tıl­mış­lar­dır.

Dev­let Ba­ka­nı ve Baş­ba­kan Yar­dım­cı­sı Meh­met Ali Şa­hin, Ta­sa­rı­yı su­nuş ko­nuş­ma­sın­da, 7258 sa­yı­lı Ka­nu­nun 48 yıl­lık bir Ka­nun ol­du­ğu­nu, gü­nün ih­ti­yaç­la­rı­na ce­vap ve­re­me­di­ği­ni, bu ne­den­le de­ğiş­ti­ril­di­ği­ni be­lirt­miş­tir. Ta­sa­rı  fut­bol dı­şın­da­ki spor mü­sa­ba­ka­la­rın­da da müş­te­rek ba­his oyu­nu oy­nan­ma­sı im­ka­nı­nı ge­tir­mek­te ve bu ko­nu­da­ki yet­ki­yi Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­ne ver­mek­te­dir. Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü bu yet­ki­yi Spor-To­to-Lo­to Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğü eliy­le yü­rüt­mek­te­dir. Ta­sa­rıy­la bu Teş­ki­lat Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı ola­rak ka­mu­da­ki an­la­yı­şa uy­gun bir şe­kil­de ör­güt­len­mek­te­dir. İl­le­gal oyun­lar­la mü­ca­de­le ede­bil­mek için hiz­met ve mal sa­tın alın­ma­sı­na ih­ti­yaç var­dır ve bu alan­da Baş­kan­lı­ğın  Ka­mu İha­le Ka­nu­nu hü­küm­le­ri­ne ta­bi ol­ma­ma­sı za­ru­re­ti doğ­muş­tur. Ül­ke­miz Uni­ver­si­ad’da da ba­şa­rı­lı bir sı­nav ver­miş­tir.

 Önü­müz­de­ki gün­ler­de pek çok or­ga­ni­zas­yon ül­ke­miz­de ya­pı­la­cak­tır. Üni­ver­si­te kış oyun­la­rı, Ka­ra­de­niz oyun­la­rı gi­bi. Bu or­ga­ni­zas­yon­lar­da ulus­lar ara­sı or­ga­ni­zas­yon­la­rın ku­ral­la­rı­na uy­gun ha­re­ket et­mek zo­run­da­yız. Bu ne­den­le ba­zı hu­sus­lar­da Ka­mu İha­le Ka­nu­nu dı­şın­da ka­lın­ma­sı ge­rek­li ol­mak­ta­dır. Bun­lar or­ga­ni­zas­yon­la il­gi­li iş­ler­dir. Yi­ne şef­faf şe­kil­de bu alım­lar ger­çek­leş­ti­ri­le­cek­tir.

Ta­sa­rı­nın tü­mü üze­rin­de üye­le­ri­mi­zin so­ru­la­rı­na ce­va­ben Sa­yın Ba­kan şu gö­rüş­le­ri ifa­de et­miş­tir.

Ta­sa­rıy­la Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın yet­ki­si­ni özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri­ne dev­re­de­bi­le­ce­ği gi­bi mal ve hiz­met sa­tın ala­bi­le­ce­ği de ön­gö­rül­mek­te­dir. Bu mev­cut hal­de de böy­le­dir. İd­daa oyu­nuy­la il­gi­li hiz­met sa­tın alın­mış­tır. Fark­lı bir tek­no­lo­ji­dir ve sa­tın alın­ma­sı zo­run­lu ol­muş­tur. Ta­sa­rıy­la hiz­met sa­tın al­ma yo­lu­nun açıl­ma­sı, İddaa ile il­gi­li Da­nış­ta­yın ver­di­ği yü­rüt­me­yi dur­dur­ma ka­ra­rı kar­şı­sın­da ya­şa­nan so­ru­nun çö­zül­me­si­ni sağ­la­ya­cak­tır. Bu ka­nun­dan son­ra ye­ni­den iha­le ya­pı­la­cak­tır. Ba­yi­lik­le­rin da­ğı­tı­mın­da ku­ra yo­lu­na gi­di­le­rek İddaa ile il­gi­li şa­ibe­le­rin önü­ne ge­çil­me­si­ni he­def­li­yo­ruz.

İd­daa oyu­nun­dan pek çok ku­ru­ma kat­kı sağ­lan­mak­ta­dır. Sos­yal ku­ru­luş­la­ra 44 mil­yar YTL ak­ta­rıl­mış­tır. 2 ve 3 ün­cü lig ku­lüp­le­ri­ne kat­kı sağ­lan­mış­tır. Ge­çiş sü­re­ciy­le il­gi­li ne ya­pı­la­bi­le­ce­ği ko­nu­sun­da da ça­lış­ma­la­rı­mız sür­mek­te­dir. Spor To­to Teş­ki­la­tın­da ça­lı­şan tüm per­so­nel mağ­dur edil­me­ye­cek, mev­cut ko­num­la­rı­na uy­gun yer­ler­de gö­rev­len­di­ri­le­cek­ler­dir.

Ama­tör ku­lüp­ler ve okul­la­ra yö­ne­lik ça­lış­ma­lar sür­mek­te­dir. Okul­la­rı­mız bi­rer spor ku­lü­bü ha­li­ne ge­ti­ril­mek­te­dir. Spor mü­sa­ba­ka­la­rın­da müş­te­rek ba­his­ler­le il­gi­li ku­lüp­le­re isim hak­kı ve­ril­mek­te­dir. Ama­tör spor ku­lüp­le­ri­ne yö­ne­lik Ge­nel Mü­dür­lük bün­ye­sin­den büt­çe ay­rıl­mak­ta­dır. Ta­lep­le­ri ha­lin­de kay­nak ak­ta­rıl­mak­ta­dır. Bu ku­lüp­le­rin te­sis­le­ri ta­mam­lan­ma­ya ça­lı­şıl­mak­ta­dır. Bu ta­sa­rı okul­la­ra doğ­ru­dan kay­nak ak­tar­ma­ya imkân ver­me­mek­te­dir. Spor sa­lon­la­rı okul­la­ra ya­kın yer­le­re ya­pıl­ma­ya ça­lı­şıl­mak­ta­dır.

Ta­sa­rı üze­rin­de üye­le­ri­miz şu gö­rüş­le­ri ifa­de et­miş­ler­dir:

Bu ko­nu ol­duk­ça cid­di­dir. Alt Ko­mis­yon­da gö­rü­şül­me­li­dir. Ba­yi­ler­le in­ter­net üze­rin­den ba­his oy­nat­ma ay­rıl­ma­lı­dır. Ya­pıl­mış iha­le şa­ibe­li­dir. İl­le­gal şe­kil­de ba­his oy­na­tan­lar rek­lam da­hi  ve­re­bil­mek­te­dir­ler. Bu­nun önü­ne ge­çil­me­li­dir.

Spor To­to, İd­daa oyu­nuy­la il­gi­li öde­me­si ge­re­ken şans oyun­la­rı ver­gi­si­ni ek­sik ya­tır­mış­tır ve Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı bu ko­nu­da ta­kip baş­lat­mış­tır. Bu Ta­sa­rıy­la bir an­lam­da ör­tü­lü af ge­ti­ril­mek­te­dir.

Ta­sa­rı­nın Alt Ko­mis­yon­da gö­rü­şül­me­si ama­cıy­la ve­ri­len öner­ge Ko­mis­yo­nu­muz­ca ka­bul edil­me­miş­tir.

Ta­sa­rı­nın tü­mü üze­rin­de­ki gö­rüş­me­ler­den son­ra mad­de­le­ri­ne ge­çil­me­si Ko­mis­yo­nu­muz­ca ka­bul edil­miş­tir.

Ta­sa­rı­nın 1 in­ci mad­de­si ile fut­bol dı­şın­da­ki spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne müş­te­rek ba­his ve şans oyun­la­rı dü­zen­le­me im­kânı ge­ti­ril­mek­te ve bu alan­da yet­ki Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­ne ve­ril­mek­te­dir. Mad­de Ko­mis­yo­nu­muz­ca oy çok­lu­ğu ile ka­bul edil­miş­tir.

Ta­sa­rı­nın 2 nci mad­de­si üze­rin­de sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­na iş­ti­rak ede­cek­le­rin eh­li­yet şart­la­rı ve iş­ti­rak oran­la­rı­nın yö­net­me­lik­le be­lir­len­me­si­ni amaç­la­yan bir öner­ge ve­ril­miş­tir. Bu iş­lem­le­rin  gü­nü­müz tek­no­lo­jik ge­liş­me­le­ri­ne pa­ra­lel ola­rak sık sık de­ğiş­ti­ril­me­si ih­ti­ya­cı ha­sıl ol­du­ğun­dan bu öner­ge ve­ril­miş­tir. Ta­sa­rı­nın 2 nci mad­de­si be­nim­se­nen öner­ge doğ­rul­tu­sun­da Ko­mis­yo­nu­muz­ca oy çok­lu­ğu ile ka­bul edil­miş­tir.

Ta­sa­rı­nın 3 ün­cü mad­de­si üze­rin­de ka­bul edi­len bir öner­ge ile Ka­nu­na ay­kı­rı ola­rak her ne şe­kil­de olur­sa ol­sun sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his ile şans oyun­la­rı ter­tip ve oy­na­tan­lar ile bun­la­ra ara­cı­lık eden­ler ve oy­na­yan­la­rın ce­za­lan­dı­rıl­ma­sı sağ­lan­mış­tır. Ta­ma­men su­is­ti­mal­le­ri ön­le­me­ye yö­ne­lik, ulus­lar ara­sı dü­zey­de­ki uy­gu­la­ma­la­rın ül­ke­mi­ze ta­şın­ma­sı­nı içe­ren bir de­ği­şik­lik­tir. 3 ün­cü mad­de bu öner­ge doğ­rul­tu­sun­da Ko­mis­yo­nu­muz­ca ka­bul edil­miş­tir.

Ta­sa­rı­ya ye­ni 4 ün­cü mad­de ek­len­me­si­ne iliş­kin bir öner­ge Ko­mis­yo­nu­muz­ca ka­bul edil­miş­tir. Bu mad­de ile 7258 sa­yı­lı Ka­nu­nun 6 ncı mad­de­si yü­rür­lük­ten kal­dı­rıl­mak­ta­dır. Ka­nu­nun uy­gu­lan­ma­sı ile il­gi­li alt dü­zen­le­yi­ci iş­lem­le­rin yö­net­me­lik­le ya­pı­la­ca­ğı ka­bul edil­di­ğin­den, tü­zük ile dü­zen­le­me­yi içe­ren bu hük­mün kal­dı­rıl­ma­sı ge­rek­mek­te­dir.

7258 sa­yı­lı Ka­nu­nun Ek 1 in­ci mad­de­sin­de de­ği­şik­lik içe­ren öner­ge­nin ka­bu­lüy­le Ta­sa­rı­ya         5 in­ci mad­de ek­len­miş­tir. Bu mad­de­de fut­bol ile bir­lik­te di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı dü­zen­le­ne­ce­ği­ne yö­ne­lik dü­zen­le­me­ler ya­pıl­mak­ta­dır.

Ta­sa­rı­nın 4 ün­cü mad­de­si 6 ncı mad­de ola­rak gö­rü­şül­müş­tür. Spor To­to-Lo­to Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğün­de gö­rev ya­pan­la­rın du­ru­mu­nu dü­zen­le­yen bu mad­de Ko­mis­yo­nu­muz­ca oy çok­lu­ğu ile ka­bul edil­miş­tir. Dü­zen­le­me­ye gö­re Ka­nu­nun ya­yı­mı ile un­van­la­rı so­na eren­le­rin ay­nı ve­ya baş­ka un­van­la atan­ma­sı imkânı ge­ti­ril­mek­te­dir.

Ta­sa­rı­nın 5 in­ci mad­de­si 7 nci mad­de ola­rak gö­rü­şül­müş­tür. Fut­bol mü­sa­ba­ka­la­rı dı­şın­da­ki di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne de müş­te­rek ve sa­bit ih­ti­mal­li ba­his ile şans oyun­la­rı dü­zen­le­me yet­ki­si­ni Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün yet­ki ve gö­rev­le­ri ara­sı­na alan bu mad­de Ko­mis­yo­nu­muz­ca ka­bul edil­miş­tir.

Ta­sa­rı­nın 6 ncı mad­de­si 8 in­ci mad­de ola­rak gö­rü­şül­müş­tür. Mad­de; me­tin­de seh­ven “Spor To­to Baş­kan­lı­ğı” ola­rak ya­zı­lan iba­re “Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı” şek­lin­de dü­zel­ti­le­rek Ko­mis­yo­nu­muz­ca oy çok­lu­ğu ile ka­bul edil­miş­tir.

Ta­sa­rı­nın 7 nci mad­de­si 9 un­cu mad­de ola­rak gö­rü­şül­müş­tür. Bu mad­de ile Ka­mu İha­le Ka­nu­nunun 3 ve Ge­çi­ci 4 ün­cü Mad­de­le­rin­de de­ği­şik­lik ön­gö­rü­le­rek Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğın­ca ya­pı­la­cak mal ve hiz­met alım­la­rı­nın han­gi hal­ler­de Ka­mu İha­le Ka­nu­nu kap­sa­mı dı­şın­da ger­çek­leş­ti­ri­le­bi­le­ce­ği dü­zen­len­mek­te­dir. Mad­de, ya­zı­mı açı­sın­dan dü­zel­ti­le­rek Ko­mis­yo­nu­muz­ca oy çok­lu­ğu ile ka­bul edil­miş­tir.

Ta­sa­rı­nın yü­rür­lük ve yü­rüt­me­yi dü­zen­le­yen 8 ve 9 un­cu mad­de­le­ri 10 ve 11 in­ci mad­de­ler ola­rak gö­rü­şül­müş ve Ko­mis­yo­nu­muz­ca ka­bul edil­miş­tir.

Ta­sa­rı­nın tü­mü oya su­nul­muş ve Ko­mis­yo­nu­muz­ca oy çok­lu­ğu ile ka­bul edil­miş­tir.

Ra­po­ru­muz, Ge­nel Ku­ru­lun ona­yı­na arz edil­mek üze­re Yük­sek Baş­kan­lı­ğa say­gı ile su­nu­lur.

 

 

Baş­kan

Baş­kan­ve­ki­li

Söz­cü

 

 

Tay­yar Al­tı­ku­laç

Hik­met Öz­de­mir

Ha­cı Bi­ner

 

 

İs­tan­bul

Çan­kı­rı

Van

 

 

Kâtip

Üye

Üye

 

 

Ali Ay­dın­lı­oğ­lu

Hü­se­yin Ek­mek­çi­oğ­lu

Fa­ruk An­bar­cı­oğ­lu

 

 

Ba­lı­ke­sir

An­tal­ya

Bur­sa

 

 

 

(Kar­şı oy ya­zım vardır)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Mus­ta­fa Öz­yurt

Mus­ta­fa Ga­zal­cı

Meh­met Yük­sek­te­pe

 

 

Bur­sa

De­niz­li

De­niz­li

 

 

(Kar­şı oy ya­zı­sı sak­lı)

(Kar­şı oy ya­zı­sı sak­lı)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Ömer Öz­yıl­maz

Ha­san Ay­dın

Te­mel Yıl­maz

 

 

Er­zu­rum

Gi­re­sun

Gü­müş­ha­ne

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Ber­han Şim­şek

Av­ni Do­ğan

Rem­zi Çe­tin

 

 

İs­tan­bul

Kah­ra­man­ma­raş

Kon­ya

 

 

(Kar­şı oy ya­zı­sı sak­lı)

 

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Sa­mi Güç­lü

Ali Cum­hur Ya­ka

Meh­met Sa­rı

 

 

Kon­ya

Muğ­la

Os­ma­ni­ye

 

 

 

(Kar­şı oy ya­zı­sı sak­lı)

 

 

 

Üye

Üye

 

 

 

Öner Er­genç

Os­man Kı­lıç

 

 

 

Si­irt

Si­vas

 

 

 

KAR­ŞI OY YA­ZI­SI

 

Ka­nun ta­sa­rı­sı, Da­nış­tay’ın İd­dia iha­le­si­ne iliş­kin yü­rüt­me­yi dur­dur­ma ka­ra­rıy­la iliş­ki­li ola­rak ace­ley­le ha­zır­lan­mış bir ka­nun ta­sa­rı­sı­dır.

O ne­den­le bu ka­nun ta­sa­rı­sı, ta­sa­rı­nın 2 nci mad­de­si ile Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı’na ve­ri­len özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri­ne dev­ret­me yet­ki­si ve Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı’nca ger­çek­leş­ti­ri­le­cek mal ve hiz­met alım­la­rı­nın Ka­mu İha­le Ya­sa­sı kap­sa­mın­dan çı­kar­mak­tan iba­ret­tir. Bu ya­sa ta­sa­rı­sı, da­ha ön­ce hü­kü­me­tin yap­tı­ğı bir ha­ta­yı, yan­lı­şı TBMM eliy­le dü­zelt­mek ama­cı ta­şı­mak­ta­dır.

Oy­sa, so­run sa­de­ce bir yan­lı­şın dü­zel­til­me­sin­den iba­ret de­ğil­dir.

Bu ka­nun ta­sa­rı­sın­da, İn­ter­net üze­rin­den il­le­gal bir şe­kil­de ba­his oy­na­tan­lar­la na­sıl mü­ca­de­le edi­le­ce­ği­ne iliş­kin bir dü­zen­le­me bu­lun­ma­mak­ta­dır. Ko­mis­yon­da ve­ri­len öner­ge ile ge­ti­ri­len ce­za dü­zen­le­me­si ise, bu so­ru­nu or­ta­dan kal­dır­ma­ya yet­me­ye­cek­tir. Ay­rı­ca, ta­sa­rı­nın ko­mis­yo­na sevk edi­len ha­lin­de 3 ün­cü mad­de­si ile 7258 sa­yı­lı ka­nu­nun 5 in­ci mad­de­sin­de yer alan “fut­bol mü­sa­ba­ka­la­rı” iba­re­si­nin “fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rın­da” ola­rak de­ğiş­ti­ril­di­ği ifa­de edi­lir­ken, bu mad­de ile il­gi­li ko­mis­yon­da ve­ri­len ve ka­bul edi­len öner­ge­de bu de­ği­şik­lik­ten bah­se­dil­me­me­si, bu ka­nun ta­sa­rı­sı­nın gay­ri cid­di ha­zır­lan­dı­ğı­nın, ace­le­ci bir an­la­yış­la ha­zır­lan­dı­ğı­nın bir gös­ter­ge­si­dir.

Yi­ne, bu ka­nun ta­sa­rı­sı, ace­ley­le ha­zır­lan­dı­ğı için, bir son­ra­ki id­dia iha­le­si­nin tüm Tür­ki­ye için mi, yok­sa böl­ge­sel baz­da mı ya­pı­la­ca­ğı­na iliş­kin bir dü­zen­le­me ih­ti­va et­me­mek­te­dir. Oy­sa, bu iha­le­nin böl­ge böl­ge ya­pıl­ma­sı­nın hem klüp­le­ri­mi­ze, hem dev­le­te ka­zan­cı­nın da­ha faz­la ola­ca­ğı­na iliş­kin de­ğer­len­dir­me­ler ya­pıl­mak­ta­dır.

İn­ter­net üze­rin­den ya­pı­lan ba­his­le­rin de ay­rı­ca iha­le edil­me­si, il­le­gal yol­lar­dan oy­na­tı­lan ba­his­le­rin le­gal ha­le ge­ti­ril­me­si­ne yö­ne­lik bir dü­zen­le­me­nin ol­ma­ma­sı da bu ya­sa­nın ek­sik­le­rin­den bi­ri­dir. Bu ta­sa­rı­da; Li­sans Be­de­li alı­nıp alın­ma­ya­ca­ğı­na iliş­kin bir dü­zen­le­me­nin ol­ma­ma­sı da bu ta­sa­rı­nın bir ek­sik­li­ği­dir.

Di­ğer önem­li nok­ta, bu ka­nun ta­sa­rı­sı­nın ba­his ge­lir­le­ri­nin na­sıl pay­la­şı­la­ca­ğı­na iliş­kin bir dü­zen­le­me içer­me­me­si­dir. Klüp­ler ol­ma­dan, ba­his oy­na­tı­la­ma­ya­ca­ğı açık­tır. O ne­den­le böy­le bir ka­nun­da, klüp­le­re ak­ta­rı­la­cak mi­ni­mum pa­yın be­lir­len­me­si ge­re­kir­ken, böy­le bir dü­zen­le­me ya­pıl­ma­dı­ğı da or­ta­da­dır.

Ta­sa­rı­nın bu ha­liy­le geç­me­si­nin fut­bol en­düs­tri­si­nin en gün­cel ve önem­li ge­lir kay­nak­la­rın­dan bi­ri olan ba­his ala­nın­da ya­şa­nan so­run­la­rı ek­sik­le­ri kar­şı­la­ma­ya­ca­ğı, bu so­run­la­rı çö­z­me­ye ye­ter­li ol­ma­dı­ğı ge­rek­çe­siy­le bir alt ko­mis­yon ku­rul­ma­sı öne­ril­miş, an­cak bu öne­ri ko­mis­yon­da red­de­dil­miş­tir.

Bu ne­den­ler­le, Tür­ki­ye eko­no­mi­si ve Türk spo­ru için önem­li bir ge­lir kay­na­ğı olan ba­his oyun­la­rı­nı ek­sik dü­zen­le­yen bu ka­nu­na kar­şı­yız.

 

 

Ber­han Şim­şek

Mus­ta­fa Ga­zal­cı

Cum­hur Ya­ka

 

İs­tan­bul

De­niz­li

Muğ­la

 

Hü­se­yin Ek­mek­çi­oğ­lu

Mus­ta­fa  Öz­yurt

 

 

An­tal­ya

Bur­sa

 

 

 

HÜ­KÜ­ME­TİN TEK­LİF ET­Tİ­Ğİ ME­TİN

 

 

FUT­BOL MÜ­SA­BA­KA­LA­RIN­DA MÜŞ­TEREK BA­HİS­LER TER­Tİ­Bİ HAK­KIN­DA KA­NUN İLE BA­ZI KA­NUN­LAR­DA DE­Ğİ­ŞİK­LİK YA­PIL­MA­SI­NA DA­İR KA­NUN  TA­SA­RI­SI

 

MAD­DE 1- 29/4/1959 ta­rih­li ve 7258 sa­yı­lı Fut­bol Mü­sa­ba­ka­la­rın­da Müş­te­rek Ba­his­ler Ter­ti­bi Hak­kın­da Ka­nu­nun adı “Fut­bol ve Di­ğer Spor Mü­sa­ba­ka­la­rın­da Ba­his ve Şans Oyun­la­rı Dü­zen­len­me­si Hak­kın­da Ka­nun” ola­rak de­ğiş­ti­ril­miş ve ay­nı Ka­nu­nun 1 in­ci mad­de­si ise aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

“MAD­DE 1- Fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­nı dü­zen­le­me hak ve yet­ki­si Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­ne ait­tir.”

MAD­DE 2- 7258 sa­yı­lı Ka­nu­nun 2 nci mad­de­si aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

“MAD­DE 2- Genç­lik ve Spor Ge­nel  Mü­dür­lü­ğü fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı­na da­ya­lı ola­rak sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­nı dü­zen­le­me hak ve yet­ki­si­ni, ken­di­si­ne bağ­lı, özel hu­kuk hü­küm­le­ri­ne gö­re sevk ve ida­re edi­len ve özel büt­çe­li Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı eliy­le kul­la­nır ve yü­rü­tür. Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı söz ko­nu­su yet­ki­si­ni biz­zat kul­la­na­bi­le­ce­ği gi­bi kıs­men ve­ya ta­ma­men özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri­ne dev­re­de­bi­lir. Ay­rı­ca, hiz­met sa­tın al­ma yo­lu­na da baş­vu­ra­bi­lir.

Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın mer­kez teş­ki­la­tı; Teş­ki­lat Baş­ka­nı, Baş­kan Yar­dım­cı­sı, Teş­ki­lat Mü­dü­rü, Yö­ne­tim Ku­ru­lu ile ana hiz­met, da­nış­ma ve yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­rin­den olu­şur.

 Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın ana hiz­met bi­rim­le­ri; Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğü, Or­ga­ni­zas­yon ve Rek­lam Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Ba­yi­lik Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Mu­ha­se­be Şu­be Mü­dür­lü­ğü ve Bil­gi İş­lem Şu­be Mü­dür­lü­ğün­den; da­nış­ma bi­rim­le­ri; Hu­kuk Mü­şa­vir­li­ği ve Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı Baş­mü­şa­vir­ler ile mü­şa­vir­ler­den; yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­ri ise İn­san Kay­nak­la­rı Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Des­tek Hiz­met­le­ri Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Ba­yi Kon­tro­lör­lü­ğü Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Ba­sın ve Halk­la İliş­ki­ler Şu­be Mü­dür­lü­ğü ile Mat­baa Şu­be Mü­dür­lü­ğün­den mey­da­na ge­lir.

Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın ana hiz­met, da­nış­ma ve yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­ri­nin gö­rev, yet­ki ve so­rum­lu­luk­la­rı yö­net­me­lik ile dü­zen­le­nir.”

MAD­DE 3- 7258 sa­yı­lı Ka­nu­nun 5 in­ci mad­de­sin­de yer alan “fut­bol mü­sa­ba­ka­la­rı” iba­re­si “fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rın­da” ola­rak de­ğiş­ti­ril­miş ve ek 1 in­ci mad­de­sin­de yer alan “Fut­bol  iba­re­sin­den son­ra gel­mek üze­re “ve di­ğer spor” iba­re­si ek­len­miş­tir.

MAD­DE 4- 7258 sa­yı­lı Ka­nu­na  aşa­ğı­da­ki ge­çi­ci mad­de ek­len­miş­tir.

“GE­Çİ­Cİ MAD­DE 3- Spor-To­to-Lo­to Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğün­de Teş­ki­lat Mü­dü­rü, Teş­ki­lat Mü­dür Yar­dım­cı­sı, şu­be mü­dü­rü ve şef un­van­la­rıy­la gö­rev ya­pan­la­rın un­van­la­rı, bu Ka­nu­nun ya­yı­mı ta­ri­hin­de so­na erer. Ye­ni­den ata­ma ya­pı­lın­ca­ya ka­dar söz ko­nu­su ki­şi­le­rin gö­rev­le­ri de­vam eder. Un­van­la­rı so­na eren­le­rin ay­nı ve­ya baş­ka un­van­la atan­ma­sı müm­kün­dür.”

MAD­DE 5-  21/5/1986 ta­rih­li ve 3289 sa­yı­lı Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün Teş­ki­lat ve Gö­rev­le­ri Hak­kın­da Ka­nu­nun 2 nci mad­de­si­nin (i) ben­di aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

i) Fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­ri­ne sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­nı dü­zen­le­mek, dü­zen­let­mek ve yö­net­mek,”

MAD­DE 6- 3289 sa­yı­lı Ka­nu­nun 4 ün­cü mad­de­sin­de “Bağ­lı Bi­rim­ler” al­tın­da yer alan “Spor-To­to- Lo­to Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğü” iba­re­si “Spor To­to Baş­kan­lı­ğı” ola­rak de­ğiş­ti­ril­miş­tir. 

MAD­DE 7-  4/1/2002 ta­rih­li ve 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu­nun;

a) 3 ün­cü mad­de­si­nin bi­rin­ci fık­ra­sı­na aşa­ğı­da­ki bent ek­len­miş­tir. 

 “k) Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün spor­tif fa­ali­yet­le­ri ile özerk spor fe­de­ras­yon­la­rı­nın her tür­lü fa­ali­yet­le­ri ve ya­pım, ba­kım ve ona­rım iha­le­le­ri ha­riç ol­mak üze­re Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğın­ca ger­çek­leş­ti­ri­le­cek mal ve hiz­met alım­la­rı,”

b) Ge­çi­ci 4 ün­cü mad­de­si­ne aşa­ğı­da­ki fık­ra ek­len­miş­tir.

“Bu Ka­nu­nun 3 ün­cü mad­de­si­nin (k) ben­di­ne iliş­kin esas ve usul­ler Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı ve Ka­mu İha­le Ku­ru­mu­nun gö­rüş­le­ri alı­na­rak Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü ta­ra­fın­dan çı­ka­rı­la­cak yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.”

MAD­DE 8- Bu Ka­nun ya­yı­mı ta­ri­hin­de yü­rür­lü­ğe gi­rer.

MAD­DE 9- Bu Ka­nun hü­küm­le­ri­ni Ba­kan­lar Ku­ru­lu yü­rü­tür.

 

MİLLÎ EĞİ­TİM, KÜL­TÜR, GENÇ­LİK VE SPOR KO­MİS­YO­NU­NUN KA­BUL ET­Tİ­Ğİ ME­TİN

 

FUT­BOL MÜ­SA­BA­KA­LA­RIN­DA MÜŞ­TEREK BA­HİS­LER TER­Tİ­Bİ HAK­KIN­DA KA­NUN İLE BA­ZI KA­NUN­LAR­DA DE­Ğİ­ŞİK­LİK YA­PIL­MA­SI­NA DA­İR KA­NUN TA­SA­RI­SI

 

MAD­DE 1-   Ta­sa­rı­nın 1 in­ci mad­de­si Ko­mis­yo­nu­muz­ca ay­nen ka­bul edil­miş­tir.

MAD­DE 2- 7258 sa­yı­lı Ka­nu­nun 2 nci mad­de­si aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

“MAD­DE 2- Genç­lik ve Spor Ge­nel  Mü­dür­lü­ğü fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı­na da­ya­lı ola­rak sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­nı dü­zen­le­me hak ve yet­ki­si­ni, ken­di­si­ne bağ­lı, özel hu­kuk hü­küm­le­ri­ne gö­re sevk ve ida­re edi­len ve özel büt­çe­li Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı eliy­le kul­la­nır ve yü­rü­tür. Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı söz ko­nu­su yet­ki­si­ni biz­zat kul­la­na­bi­le­ce­ği gi­bi kıs­men ve­ya ta­ma­men özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri­ne dev­re­de­bi­lir. Ay­rı­ca, hiz­met sa­tın al­ma yo­lu­na da baş­vu­ra­bi­lir.

Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın mer­kez teş­ki­la­tı; Teş­ki­lat Baş­ka­nı, Baş­kan Yar­dım­cı­sı, Teş­ki­lat Mü­dü­rü, Yö­ne­tim Ku­ru­lu ile ana hiz­met, da­nış­ma ve yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­rin­den olu­şur.

Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın ana hiz­met bi­rim­le­ri; Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğü, Or­ga­ni­zas­yon ve Rek­lam Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Ba­yi­lik Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Mu­ha­se­be Şu­be Mü­dür­lü­ğü ve Bil­gi İş­lem Şu­be Mü­dür­lü­ğün­den; da­nış­ma bi­rim­le­ri; Hu­kuk Mü­şa­vir­li­ği ve Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı Baş­mü­şa­vir­ler ile mü­şa­vir­ler­den; yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­ri ise İn­san Kay­nak­la­rı Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Des­tek Hiz­met­le­ri Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Ba­yi Kon­tro­lör­lü­ğü Şu­be Mü­dür­lü­ğü, Ba­sın ve Halk­la İliş­ki­ler Şu­be Mü­dür­lü­ğü ile Mat­baa Şu­be Mü­dür­lü­ğün­den mey­da­na ge­lir.

“Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı­nın ana hiz­met, da­nış­ma  ve yar­dım­cı hiz­met bi­rim­le­ri­nin gö­rev, yet­ki ve so­rum­lu­luk­la­rı, bu Ka­nu­nun uy­gu­lan­ma usul ve esas­la­rı ile sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­na iş­ti­rak ede­cek­le­rin eh­li­yet şart­la­rı ve iş­ti­rak oran­la­rı yö­net­me­lik­ler­le be­lir­le­nir.”

MAD­DE 3- 7258 sa­yı­lı Ka­nu­nun 5 in­ci mad­de­si aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

MADDE 5-  Sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler  ile şans oyun­la­rı­nın yurt­dı­şın­da dü­zen­len­miş ve­ya oy­na­tıl­mış olup ol­ma­dı­ğı­na ba­kıl­mak­sı­zın, mev­zu­at uya­rın­ca ve­ril­miş sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler  ile şans oyu­nu­nu dü­zen­le­me ve­ya oy­nat­ma yet­ki­si bu­lun­mak­sı­zın ve­ya mev­zu­at­ta ön­gö­rü­len usul ve esas­lar dı­şın­da bu oyun­la­rı in­ter­net, di­ğer di­ji­tal or­tam­lar ile her ne şe­kil­de olur­sa ol­sun  dü­zen­le­yen ve­ya oy­na­tan­la­rın fa­ali­yet­le­ri ma­hal­lin en bü­yük mül­ki­ ami­ri ta­ra­fın­dan dur­du­ru­lur. Hak­la­rın­da tu­tu­la­cak tu­ta­nak ile bir­lik­te Cum­hu­ri­yet Baş­sav­cı­lı­ğı­na sevk  olu­nur­lar. Bun­lar hak­kın­da iki  se­ne­den beş se­ne­ye ka­dar ha­pis ve on­bin gü­ne ka­dar ad­li pa­ra ce­za­sı ve­ri­lir. Ad­li pa­ra ce­za­sı­nın mik­ta­rı suç­tan el­de edi­len men­fa­atin üç ka­tın­dan az ola­maz ve su­çun iş­len­me­sin­de kul­la­nı­lan her tür­lü araç, ge­reç, mal­ze­me ile el­de edi­len ge­lir mü­sa­de­re edi­lir.

Bi­rin­ci fık­ra­da ön­gö­rü­len fi­il­le­rin söz ko­nu­su ol­du­ğu hal­ler­de sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler  ile şans oyun­la­rı­na ka­tı­lı­mı sağ­la­yan bil­gi ve­ya bel­ge­le­ri, bun­la­rın oy­nan­ma­sı­na yar­dım­cı olan bil­gi­le­ri, il­gi­li ilan ve rek­lam­la­rı ve­ya bu oyun­lar ile il­gi­li ola­rak pa­ra, kre­di ve­ya ma­li de­ğe­ri olan bir men­fa­ati sağ­la­yan yet­ki­len­dir­me­yi her­han­gi bir ile­ti­şim ara­cı kul­la­na­rak ile­ten­ler ile bu hal­le­ri bil­me­si­ne ve­ya bil­me­si ge­rek­me­si­ne rağ­men, mas­raf ni­te­li­ğin­de ol­sa da­hi ge­lir el­de edip et­me­dik­le­ri­ne ba­kıl­mak­sı­zın sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler  ile şans oyun­la­rıy­la il­gi­li ola­rak her ne şe­kil­de olur­sa ol­sun  ma­li ola­nak sağ­la­yan ve­ya her tür­lü elek­tro­nik or­tam­da pa­ra, fon ve­ya kre­di trans­fe­ri ola­na­ğı sağ­la­yan­lar ve­ya tem­sil eden bel­ge­le­ri dü­zen­le­yen­ler ve­ya sa­yı­lan­lar da­hi­lin­de öde­me ve­ya öde­me ni­te­li­ğin­de iş­lem ya­pan­lar ile bu fi­il­le­ri iş­le­me­mek­le be­ra­ber, bun­lar­dan ge­lir el­de eden­ler ay­nı şe­kil­de ce­za­lan­dı­rı­lır.”

MAD­DE 4- 7258 sa­yı­lı Ka­nu­nun 6 ncı mad­de­si yü­rür­lük­ten kal­dı­rıl­mış­tır.

MAD­DE 5- 7258 sa­yı­lı Ka­nu­nun Ek 1 in­ci mad­de­si aşa­ğı­da­ki şe­kil­de de­ğiş­ti­ril­miş­tir.

EK MADDE 1- Fut­bol ve di­ğer spor mü­sa­ba­ka­la­rı üze­rin­de sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı ter­tip ve uy­gu­la­ma­sın­dan do­ğa­cak ik­ra­mi­ye­ye iliş­kin da­va hak­kı, sa­bit ih­ti­mal­li ve müş­te­rek ba­his­ler ile şans oyun­la­rı­nın ter­tip edil­di­ği ta­rih­ten iti­ba­ren bir yıl geç­mek­le dü­şer.

Bi­let­le­rin ku­rum­da ka­lan ku­pon­la­rı ter­tip ta­ri­hin­den iti­ba­ren on­se­kiz ay geç­tik­ten son­ra mu­ha­fa­za edil­mez. An­cak açıl­mış bu­lu­nan da­va­lar­la il­gi­li ku­pon­lar bu da­va­lar so­nuç­la­nın­ca­ya ka­dar sak­la­nır.”

MAD­DE 6- Ta­sa­rı­nın 4 ün­cü mad­de­si 6 ncı mad­de ola­rak Ko­mis­yo­nu­muz­ca ay­nen ka­bul edil­miş­tir.

MAD­DE 7- Ta­sa­rı­nın 5 in­ci mad­de­si 7 nci mad­de ola­rak Ko­mis­yo­nu­muz­ca ay­nen ka­bul edil­miş­tir.

MAD­DE 8- 3289 sa­yı­lı Ka­nu­nun 4 ün­cü mad­de­sin­de “Bağ­lı Bi­rim­ler” al­tın­da yer alan “Spor-To­to- Lo­to Teş­ki­lat Mü­dür­lü­ğü” iba­re­si “Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğı” ola­rak de­ğiş­ti­ril­miş­tir. 

MAD­DE 9- 4/1/2002 ta­rih­li ve 4734 sa­yı­lı Ka­mu İha­le Ka­nu­nu­nun;

a) 3 ün­cü mad­de­si­nin bi­rin­ci fık­ra­sı­na aşa­ğı­da­ki bent ek­len­miş­tir. 

“k) Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü­nün spor­tif fa­ali­yet­le­ri, özerk spor fe­de­ras­yon­la­rı­nın her tür­lü fa­ali­yet­le­ri ile ya­pım, ba­kım ve ona­rım iha­le­le­ri ha­riç ol­mak üze­re Spor To­to Teş­ki­lat Baş­kan­lı­ğın­ca ger­çek­leş­ti­ri­le­cek mal ve hiz­met alım­la­rı,”

b) Ge­çi­ci 4 ün­cü mad­de­si­ne aşa­ğı­da­ki fık­ra ek­len­miş­tir.

“Bu Ka­nu­nun 3 ün­cü mad­de­si­nin (k) ben­di­ne iliş­kin esas ve usul­ler Ma­li­ye Ba­kan­lı­ğı ve Ka­mu İha­le Ku­ru­mu­nun gö­rüş­le­ri alı­na­rak Genç­lik ve Spor Ge­nel Mü­dür­lü­ğü ta­ra­fın­dan çı­ka­rı­la­cak yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.”

MAD­DE 10- Ta­sa­rı­nın 8 in­ci mad­de­si     10 ncu mad­de ola­rak Ko­mis­yo­nu­muz­ca ay­nen ka­bul edil­miş­tir.

MAD­DE 11- Ta­sa­rı­nın 9 un­cu mad­de­si     11 inci mad­de ola­rak Ko­mis­yo­nu­muz­ca ay­nen ka­bul edil­miş­tir.

 

 

Recep Tay­yip Er­doğan

 

 

 

 

Baş­bakan

 

 

 

 

Dışiş­leri Bak. ve Başb. Yrd.

Dev­let Bak. ve Başb. Yrd.

Dev­let Bak. ve Başb. Yrd.

 

 

A. Gül

A. Şener

M. A. Şahin

 

 

Dev­let Bakanı

Dev­let Bakanı

Dev­let Bakanı

 

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

 

Dev­let Bakanı

Dev­let Bakanı

Adalet Bakanı

 

 

N. Çubukçu

K. Tüzmen

C. Çiçek

 

 

Mil­lî Savun­ma Bakanı

İçiş­leri Bakanı

Maliye Bakanı

 

 

M. V. Gönül

A. Ak­su

K. Unakıtan

 

 

Mil­lî Eğitim Bakanı

Bayın­dır­lık ve İs­kân Bakanı

Sağ­lık Bakanı

 

 

H. Çelik

F. N. Özak

R. Akdağ

 

 

Ulaş­tır­ma Bakanı

Tarım ve Köyiş­leri Bakanı

Çalış­ma ve Sos. Güv. Bakanı

 

 

B. Yıl­dırım

M. M. Eker

M. Başes­gioğ­lu

 

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kül­tür ve Turizm Bakanı

 

 

A. Coş­kun

M. H. Güler

A. Koç

 

 

 

Çev­re ve Or­man Bakanı

 

 

 

 

O. Pepe