BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
Kanun No. 5614 |
|
Kabul Tarihi : 28/3/2007 |
MADDE
1-
7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununun ek 5 inci
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Devlet hizmeti yükümlülüğünü yapmakta
olan personel, bulundukları ilde sözleşmeli aile hekimi olarak çalışabilirler
veya ihtiyaç halinde aile hekimliği uygulamaları için görevlendirilebilirler.
Bu personelin aile hekimliğinde geçen süreleri Devlet hizmeti yükümlülüğünden
sayılır. Aile hekimliği uygulamasına geçilen yerlerde
bu uygulamadan kaynaklanan nedenlerle birinci basamak sağlık kuruluşlarında
görev yapan Devlet hizmeti yükümlüsü personelin il içinde görev yeri
değiştirilebilir.”
MADDE
2- 31/12/1980
tarihli ve 2368 sayılı Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma
Esaslarına Dair Kanunun 2 nci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 2- Kamu sağlık hizmetlerinde çalışan personelin haftalık kanunî çalışma süresi
45 saat, 4 üncü maddede tanınmış olan haktan yararlananlar için ise
40 saattir. Personelin günlük çalışma saatleri, 657 ve 926 sayılı
kanunlardaki hükümlere göre tespit edilir. Ancak, bu personelden
iyonlaştırıcı radyasyon ile teşhis, tedavi veya araştırmanın yapıldığı
yerler ile bu iş veya işlemlerde çalışan personel, Sağlık Bakanlığınca
çıkarılacak yönetmelikte belirlenen radyasyon dozu limitleri içinde
çalıştırılabilir.”
MADDE
3-
2368 sayılı Kanunun 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 4- 1 inci madde kapsamına
giren personelden, özel kanunlarına göre meslek ve sanatlarını
serbest olarak icra etme hak ve yetkisine sahip olanlar istedikleri
takdirde 1 inci maddede öngörülen tazminat hakkından yararlanmamak
şartı ile mesai saatleri dışında serbest olarak çalışabilirler.
Bunlara iş güçlüğü, iş riski ve teminindeki güçlük zamları veya bu
mahiyetteki zamlar ödenmez. Ancak, il sağlık müdürlüğü ve başhekimlik
görevini yürütenler serbest olarak çalışamazlar. Askerî sağlık kurum
ve kuruluşlarında görev yapan başhekimler serbest çalışma yasağına
tâbi değildir.”
MADDE
4-
11/4/1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı
San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunun 9 uncu
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 9- Eğitim kurumlarına eğitim
yetkisi verilmesi ve eğitim yetkisinin kaldırılmasına ilişkin teklifleri
karara bağlamak, uzmanlık ana dallarının rotasyonlarını belirlemek,
uzmanlık sınavı jürilerini tespit etmek, yabancı ülkelerde asistanlık
yapanların bilimsel değerlendirilmesini yapacak fakülteleri ve
eğitim hastanelerini belirlemek, tıpta uzmanlık eğitimi ve uzman insan
gücü ile ilgili görüşler vermek, uzmanların tıbbî gelişmeleri izlemesini
sağlayıcı inceleme ve araştırmalar yapmakla görevli olmak üzere,
Sağlık Bakanlığının sürekli kurulu niteliğinde Tıpta Uzmanlık Kurulu
teşkil olunmuştur.
Tıpta Uzmanlık Kurulu;
a) Bakanlık Müsteşarı, ilgili
genel müdür ve 1. Hukuk Müşaviri,
b) Biri diş tabibi olmak üzere
eğitim hastanelerinden Bakanlığın seçeceği beş,
c) Dört tıp fakültesinden ve bir
diş hekimliği fakültesinden YÖK'ün seçeceği birer,
ç) Gülhane Askeri Tıp Akademisi
ve Fakültesinin seçeceği bir,
d) Türk Tabipleri Birliğinin seçeceği
bir,
e) Türk Diş Hekimleri Birliğinin
seçeceği bir,
üyeden oluşur.
Kurumlar, seçecekleri asıl üye sayısı
kadar yedek üye de belirler.
Kurula seçilecek asıl ve yedek
üyelerin uzman olmaları, ayrıca en az üç yıllık klinik veya laboratuvar şefi ya da profesör
unvanına sahip bulunmaları şarttır. Üyelerin görev süreleri üç
yıldır. Süresi bitenler tekrar seçilebilir.
Kurul, Bakanlığın daveti üzerine
yılda en az iki kez toplanır. Kurula Bakanlık Müsteşarı veya yapılacak
ilk toplantıda üyeler arasından seçilecek başkan vekili başkanlık
eder. Kurul, üyelerden en az beşinin teklifi ile olağanüstü toplanır.
Kurul, üyelerin üçte ikisinin katılımı
ile toplanır. Türk Tabipleri Birliği temsilcisi yalnızca tabiplerle
ilgili, Türk Diş Hekimleri Birliği temsilcisi de yalnızca diş tabipleri
ile ilgili konuların görüşüleceği toplantılara katılabilirler
ve kendi meslek alanları ile ilgili konularda oy kullanırlar. Kararlar
oyçokluğuyla alınır. Oyların eşitliği halinde başkanın bulunduğu
taraf çoğunluğu sağlamış sayılır. Ancak, kurumların eğitim yetkisinin
kaldırılmasına ilişkin toplantılarda katılanların en az üçte iki
çoğunluğu ile karar alınması şarttır.
Kurul toplantılarına üst üste
iki kez mazeretsiz olarak katılmayanların üyeliği düşer.
Kurulun çalışma usûl ve esasları
ile ilgili diğer hususlarla ihtisas belgelerinin alınması ve uzmanlık
eğitimi ile ilgili diğer usûl ve esaslar Sağlık Bakanlığınca hazırlanıp
Bakanlar Kurulunca yürürlüğe konulacak
yönetmelikle düzenlenir. Bu yönetmelik yürürlüğe konuluncaya
kadar, mevcut düzenlemelerin uygulanmasına devam edilir.”
MADDE
5-
13/12/1983 tarihli ve 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 31 inci maddesinin beşinci
ve yedinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bakanlık, ülkenin sağlık ile ilgili
konularında danışma fonksiyonu yapmak üzere Şûra'ya bağlı olarak
danışma kurulları ve tababet şubeleri sanatlarını ifadan doğan
adlî konularda dosyaları inceleyip Şûra’ya sunmak üzere ihtisas
komisyonları oluşturabilir. Kurul ve Komisyon Başkanları, Sağlık
Şûrası toplantılarına tabiî üye olarak katılır. Kurul üyelerine
1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 16 ncı maddesinde tespit edilen huzur hakkı ödenir.”
“Şûra'nın, danışma kurullarının
ve ihtisas komisyonlarının çalışma usûl ve esasları Bakanlıkça hazırlanacak
yönergede tespit edilir.”
MADDE
6-
181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü maddesinde yer alan “ücretleri döner
sermayeden karşılanmak kaydıyla” ibaresi “ücretleri döner sermayeden
veya merkezî yönetim bütçesinden karşılanmak üzere” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE
7-
10/7/2003 tarihli ve 4924 sayılı Eleman Temininde Güçlük Çekilen Yerlerde
Sözleşmeli Sağlık Personeli Çalıştırılması
ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde
Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 3 üncü
maddesinin üçüncü fıkrasına birinci cümleden sonra gelmek üzere “Ancak,
sözleşmeli personel pozisyonlarının bulunduğu hizmet birimlerinin,
birleşme, nitelik değiştirme veya isim değiştirme gibi nedenlerle
değişikliğe uğraması halinde bu değişiklikler, il içinde olması
kaydıyla, yılda en fazla iki kez Bakanlar Kurulu Kararı aranmaksızın
Maliye Bakanlığı vizesiyle yapılabilir.” cümlesi eklenmiş ve
dördüncü fıkrasının ikinci cümlesi “Ancak sözleşmeli personel;
deprem, yangın, su baskını, yer kayması, çığ ve benzeri afetler, sıkıyönetim,
olağanüstü hal, seferberlik ve savaş hali ile yılda bir ayı geçmeyen hizmet içi eğitim çalışmaları esnasında,
tabip ve hemşireler diyaliz eğitimi amacıyla en fazla bir defa ve
toplam üç ayı geçmemek üzere ve bu sürenin dört
katı mecburi hizmet yükümlüsü olarak çalışmayı taahhüt etmek
kaydıyla, pozisyonunun tahsis edildiği yer dışındaki birimlerde
geçici olarak görevlendirilebilir.” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE
8- 4924
sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasının son cümlesi “Bir sözleşmeli
personel pozisyon unvanından sınavla atanması öngörülen diğer bir pozisyon
unvanına nakiller merkezî sınav puanına göre yapılır. Sözleşmeli personelin
aynı pozisyon unvanı ile bu Kanunun 1 inci maddesi gereğince hazırlanan
Bakanlar Kurulu kararında gösterilen hizmet birimleri arasındaki aynı unvanlı
sınavla atanması öngörülen boş diğer pozisyonlara nakillerinde hizmet puanı
esas alınır.” şeklinde değiştirilmiş, üçüncü fıkrasında yer alan “boş diğer
pozisyona nakilleri” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve hizmet puanı” ibaresi
eklenmiştir.
MADDE
9-
Bu Kanunun; 2 nci maddesi yayımı tarihinden itibaren
altı ay sonra, diğer maddeleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE
10-
Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.