2007 YILI MERKEZÎ
YÖNETİM BÜTÇE KANUNU
Kanun No. 5565 |
|
Kabul Tarihi : 26/12/2006 |
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Gider, Gelir, Finansman
ve Denge
Gider
MADDE 1- (1) Bu Kanuna
bağlı (A) işaretli cetvellerde gösterildiği üzere, 10/12/2003 tarihli
ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli;
a) (I) sayılı
cetvelde yer alan genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerine
200.902.066.401 Yeni Türk Lirası,
b) (II) sayılı
cetvelde yer alan özel bütçeli idarelere 12.720.119.000 Yeni Türk Lirası,
c) (III) sayılı
cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumlara
1.437.179.058 Yeni Türk Lirası,
ödenek verilmiştir.
Gelir ve finansman
MADDE 2- (1) Gelirler:
Bu Kanuna
ekli (B) işaretli cetvellerde gösterildiği üzere, 5018 sayılı Kanuna
ekli;
a) (I) sayılı
cetvelde yer alan genel bütçenin gelirleri 184.242.515.000 Yeni Türk
Lirası,
b) (II) sayılı
cetvelde yer alan özel bütçeli idarelerin gelirleri 3.263.692.290 Yeni
Türk Lirası öz gelir, 9.288.386.401 Yeni Türk Lirası Hazine yardımı olmak
üzere toplam 12.552.078.691 Yeni Türk Lirası,
c) (III) sayılı
cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumların gelirleri
1.435.179.058 Yeni Türk Lirası,
olarak tahmin edilmiştir.
(2) Finansman:
Bu Kanuna
ekli (F) işaretli cetvellerde gösterildiği üzere, 5018 sayılı Kanuna
ekli;
a) (II) sayılı
cetvelde yer alan özel bütçeli idarelerin net finansmanı 222.734.309
Yeni Türk Lirası,
b) (III) sayılı
cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumların net finansmanı
2.000.000 Yeni Türk Lirası,
olarak tahmin edilmiştir.
Denge
MADDE 3- (1) Bu Kanunun
1 inci maddesinin (a) bendinde belirtilen ödenekler toplamı ile 2
nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan tahmini gelirler
toplamı arasındaki fark, net borçlanma hasılatı ile karşılanır.
İKİNCİ BÖLÜM
Bütçe Düzenine
İlişkin Hükümler
Bölüm düzeni ve deyimler
MADDE 4- (1) Gider
cetvelinin bölümleri, analitik bütçe sınıflandırmasına uygun
olarak fonksiyonlar şeklinde düzenlenir. Fonksiyonlar; birinci,
ikinci, üçüncü ve dördüncü düzeyde alt fonksiyonlara ayrılır.
(2) Bu Kanunda
ve diğer kanunlarda giderlere ilişkin yer alan;
a) "Fasıl
ve bölüm" deyimleri, fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyini,
b) "Kesim"
deyimi, fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci düzeyini,
c) "Madde"
deyimi, fonksiyonel sınıflandırmanın üçüncü düzeyini,
ç) "Tertip"
deyimi, kurumsal, fonksiyonel ve finansman tipi kodların bütün düzeyleri
ile ekonomik sınıflandırmanın ilk iki düzeyini,
d) Borç ödemeleri
yönünden "ilgili hizmet tertibi" deyimi, borç konusu hizmetlerin
yürütüldüğü ilgili tertipleri,
ifade eder.
(3) Tahakkuk
ettirilecek giderler Devlet muhasebesi kayıtlarında ekonomik
sınıflandırmanın dördüncü düzeyini de kapsayacak şekilde gösterilir;
kesinhesap kanunu tasarısı ise ikinci düzeyde hazırlanır.
(4) İlgili
mevzuat hükümleriyle analitik bütçe sınıflandırması arasında gerekli
uyumu sağlamaya ve ortaya çıkabilecek sorunları gidermeye yönelik
düzenlemeler yapmaya Maliye Bakanı yetkilidir.
Bağlı cetveller
MADDE 5- (1) Bu Kanunun
1 inci maddesi ile verilen ödeneklerin dağılımı (A),
(2) Merkezî
yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından ilgili mevzuata
göre tahsiline devam olunacak gelirler (B),
(3) Merkezî
yönetim kapsamındaki kamu idareleri gelirlerine dayanak teşkil
eden temel hükümler (C),
(4) Bazı
ödeneklerin kullanımına ve harcamalara ilişkin esaslar (E),
(5) 5018 sayılı
Kanuna ekli (II) ve (III) sayılı cetvellerde yer alan idare ve kurumların
nakit imkânları ile bu imkânlardan harcanması öngörülen tutarlar
(F),
(6)
10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümleri uyarınca
verilecek gündelik ve tazminat tutarları (H),
(7) Çeşitli kanunlara göre bütçe
kanununda gösterilmesi gereken parasal sınırlar (İ),
(8) Ek ders,
konferans ve fazla çalışma ücretleri ile diğer ücret ödemelerinin
tutarları (K),
(9)
11/8/1982 tarihli ve 2698 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Okul Pansiyonları
Kanununun 3 üncü maddesi gereğince Milli Eğitim Bakanlığı tarafından
yönetilen okul pansiyonları öğrencilerinden alınacak pansiyon ücretleri
(M),
(10)
7/6/1939 tarihli ve 3634 sayılı Milli Müdafaa Mükellefiyeti Kanunu
uyarınca millî müdafaa mükellefiyeti yoluyla alınacak;
a) Hayvanların
alım değerleri (O),
b) Motorlu
taşıtların ortalama alım değerleri ile günlük kira bedelleri (P),
(11) 5018 sayılı
Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı cetvellerde yer alan kamu idarelerinin
yıl içinde edinebilecekleri taşıtların cinsi, adedi, hangi hizmetlerde
kullanılacağı ile 5/1/1961 tarihli ve 237 sayılı Taşıt Kanununa tâbi
kurumların yıl içinde satın alacakları taşıtların azami satın alma
bedelleri (T),
(12) Kanunlar
ve kararnamelerle bağlanmış vatani hizmet aylıkları (V),
işaretli cetvellerde
gösterilmiştir.
Yeni tertip, gider ve gelir kalemleri açılması
MADDE 6- (1) İlgili
mevzuatına göre, yılı içinde hizmetin gerektirdiği hallerde Maliye
Bakanlığınca belirlenecek esas ve usûller çerçevesinde merkezî
yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin ekli (A) işaretli cetvellerinde
yeni tertipler, (B) işaretli cetvellerinde yeni gelir kodları ve
(F) işaretli cetvellerinde yeni finansman kodları açılabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Malî Politikaya
İlişkin Hükümler
Gerektiğinde kullanılabilecek ödenekler
MADDE 7- (1) Personel
Giderlerini Karşılama Ödeneği:
Genel bütçe
kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerine
konulan ödeneklerin yetmeyeceği anlaşıldığı takdirde, ilgili
mevzuatının gerektirdiği giderler için "Personel Giderleri"
ve "Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri"
ile ilgili mevcut veya yeniden açılacak tertiplere, Maliye Bakanlığı
bütçesinin 12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.1 tertibinde yer alan ödenekten
aktarma yapmaya,
(2) Yedek
Ödenek:
Maliye Bakanlığı
bütçesinin 12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.6 tertibinde yer alan ödenekten,
genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin
bütçelerinde mevcut veya yeniden açılacak (01), (02), (03), (05) ve
(08) ekonomik sınıflandırma kodlarında yer alan tertipler ile çok
acil ve zorunlu hallerde (06) ve (07) ekonomik sınıflandırma kodlarında
yer alan tertiplere aktarma yapmaya,
(3) Yatırımları
Hızlandırma Ödeneği:
Maliye Bakanlığı bütçesinin
12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.3 tertibinde yer alan ödenekten, 2007 Yılı
Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar
hükümlerine uyularak, 2007 Yılı Yatırım Programının uygulama durumuna
göre gerektiğinde öncelikli sektörlerde yer alan yatırımların
hızlandırılması veya yılı içinde gelişen şartlara göre öncelikli
sektör ve alt sektörlerde yer alan ve programa yeni alınması gereken
projelere ödenek tahsisi veya ödeneklerinin artırılmasında kullanılmak
üzere genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin
projelerine ilişkin mevcut veya yeniden açılacak tertiplere aktarma
yapmaya,
(4) Doğal
Afet Giderlerini Karşılama Ödeneği:
Maliye Bakanlığı
bütçesinin 12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.5 tertibinde yer alan ödeneği, yatırım
nitelikli giderler açısından yılı yatırım programı ile ilişkilendirilmek
kaydıyla genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli
idarelerin her türlü doğal afet giderlerini karşılamak amacıyla mevcut
veya yeniden açılacak tertiplerine aktarmaya,
(5) Belediyelere
Yardım Ödeneği:
Maliye Bakanlığı
bütçesinin 12.01.31.00-01.1.2.76-1-05.2 tertibinde yer alan ödeneği, belediyelere
yardım olarak kullanmaya,
Maliye Bakanı
yetkilidir.
Özel bütçeli idarelere Hazine yardımı
MADDE 8- (1) Özel
bütçeli idarelere, 5018 sayılı Kanuna ekli (I) sayılı cetvelde
yer alan kamu idarelerinin bütçelerinin ilgili tertiplerinden bu
idarelerin nakit ihtiyaçları dikkate alınarak yapılacak Hazine
yardımı tahakkukları, Hazine yardımı ödeneğinin bulunduğu kamu
idarelerinin ödemelerini yapan merkez muhasebe birimlerince
ödenir.
Yatırım harcamaları
MADDE 9- (1) 2007 Yılı
Yatırım Programına ek yatırım cetvellerinde yer alan projeler dışında
herhangi bir projeye harcama yapılamaz. Bu cetvellerde yer alan projeler
ile ödeneği toplu olarak verilmiş projeler kapsamındaki yıllara
sari işlere (proje kredisi ile sağlanacak olan projelerden kurulu
gücü 500 MW üzerinde olan baraj ve hidroelektrik santral projeleri
ile Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hattının İyileştirilmesi
ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı Projesi kapsamındaki işler
hariç) 2007 yılında başlanabilmesi için proje veya işin 2007 yılı yatırım
ödeneği, proje maliyetinin yüzde onundan az olamaz. Bu oranın altında
kalan proje ve işler için gerektiğinde projeler 2007 Yılı Programının
Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar hükümlerine
uyulmak ve öncelikle kurumların yatırım ödenekleri içinde kalmak
suretiyle revize edilebilir.
(2) Silahlı
Kuvvetler bütçesinin programlarında (03) ekonomik sınıflandırma
kodunda yer alan savunma sektörü, altyapı, inşa, iskân ve tesisleriyle
NATO altyapı yatırımlarının gerektirdiği inşa ve tesisler ve bunlara
ilişkin kamulaştırmalar ile stratejik hedef planı içinde yer alan
alım ve hizmetler Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının vizesine
bağlı olmayıp, 2007 Yılı Yatırım Programına ek yatırım cetvellerinde
yer almaz.
(3) Merkezî yönetim kapsamındaki
kamu idarelerinin yatırım programında ödenekleri toplu olarak verilmiş
yıllık projelerinden makine-teçhizat, büyük onarım, idame-yenileme,
tamamlama ile bilgisayar yazılımı ve donanımı projelerinin detay
programları ile alt harcama kalemleri itibarıyla tadat edilen ve
edilmeyen toplulaştırılmış projelerinin alt harcama kalemleriyle
ilgili işlemlerde 2007 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu
ve İzlenmesine Dair Karar hükümleri uygulanır.
(4) 2007 Yılı
Yatırım Programına ek yatırım cetvellerinde yer alan projelerden
ilgili Bakanın onayı ile il özel idarelerince valinin yetki ve sorumluluğunda
gerçekleştirilmesi uygun görülenlerin bedelleri, münhasıran proje
ile ilgili harcamalarda kullanılmak üzere hizmetin ait olduğu il
özel idaresine ödenir. Mahallî hizmet niteliği taşıyan işler, bu
fıkrada belirtilen esaslar çerçevesinde program ve proje safhasında
da valilerin yetki ve sorumluluğuna devredilebilir.
(5) Dördüncü
fıkraya göre yürütülecek projelerin etüt, keşif ve kontrollük hizmetlerinin
ilgili bakanlık ve genel müdürlüğün il teşkilatlarınca ihale edilmek
suretiyle yaptırılması ve bedellerinin ödenmesi, valinin onayı
ile il özel idarelerince gerçekleştirilir.
(6) 2007 Yılı
Yatırım Programına ek yatırım cetvellerinde yıl içinde yapılması
zorunlu değişiklikler için 2007 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu
ve İzlenmesine Dair Kararda yer alan usûllere uyulur.
Resmî taşıtlara ilişkin hususlar
MADDE 10- (1) Bu Kanuna
ekli (T) işaretli cetvelde yer alan taşıtlar, ancak çok acil ve zorunlu
hallere münhasır olmak kaydıyla ilgili bakanlığın teklifi üzerine
Bakanlar Kurulu kararı ile edinilebilir.
(2) Vakıf,
dernek, sandık, banka, birlik, firma, şahıs ve benzeri kuruluş veya
kişilere ait olup 237 sayılı Kanun kapsamında bulunan kurumlar ile
özel kanunla kurulmuş diğer kamu kurum, kurul, üst kurul ve kuruluşlarınca
kullanılan taşıtların giderleri için kurum bütçelerinden hiçbir şekilde
ödeme yapılamaz.
(3) Türk Silahlı
Kuvvetleri (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı
dahil) ile Emniyet Genel Müdürlüğüne kurum, kuruluş, dernek ve vakıflarca
hibe edilecek taşıtlar, (T) işaretli cetvelde gösterilmesine gerek
bulunmaksızın Bakanlar Kurulu kararı ile edinilebilir.
(4) Emniyet
Genel Müdürlüğüne ait taşıtlar, 12/4/2001 tarihli ve 4645 sayılı Kanun
hükümleri çerçevesinde (T) işaretli cetvelde gösterilmesine gerek
bulunmaksızın, cinsi ve adedi İçişleri Bakanının talebi ve Maliye
Bakanlığının teklifi üzerine alınacak Bakanlar Kurulu kararında
belirlenmek kaydıyla 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa
tâbi olmaksızın mübadele yoluyla yenileri ile değiştirilebilir.
Aradaki fiyat farkı, Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı gelirlerinden
karşılanır.
(5) Türk Silahlı Kuvvetlerine (Jandarma
Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı dahil) ait taşıtlar,
30/5/1985 tarihli ve 3212 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde (T)
işaretli cetvelde gösterilmesine gerek bulunmaksızın, cinsi ve
adedi Milli Savunma Bakanlığının (Jandarma Genel Komutanlığı ve
Sahil Güvenlik Komutanlığı için ise İçişleri Bakanlığının) talebi
ve Maliye Bakanlığının teklifi üzerine alınacak Bakanlar Kurulu
kararında belirlenmek kaydıyla 4734 sayılı Kanuna tâbi olmaksızın
mübadele yoluyla yenileriyle değiştirilebilir. Aradaki fiyat farkı, kantin gelirlerinden veya bağış yoluyla
(Jandarma Genel Komutanlığı için Jandarma Asayiş Vakfı gelirlerinden)
karşılanır.
(6) Türk Silahlı
Kuvvetlerine (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığı dahil) ait taşıtlardan, trafiğe tescil tarihi itibarıyla
en az 10 yaşını doldurmuş olanlar, (T) işaretli cetvelde gösterilmesine
gerek bulunmaksızın, cinsi ve adedi, ilgisine göre Milli Savunma
Bakanlığı veya İçişleri Bakanlığının kararıyla, 4734 sayılı Kanuna
tâbi olmaksızın ve satılacak taşıt sayısı satın alınacak taşıt sayısından
az olmamak ve satın alınacak taşıt sayısı Milli Savunma Bakanlığı
için 30 adedi, İçişleri Bakanlığı (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil
Güvenlik Komutanlığı için) için ise 10 adedi geçmemek üzere mübadele
yoluyla yenileriyle değiştirilebilir ve aradaki fiyat farkı,
bütçeden karşılanabilir. Bu fıkrada yer almayan hususlar hakkında
3212 sayılı Kanun hükümleri uygulanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Bütçe Uygulamasına
İlişkin Hükümler
Aktarma ve ekleme işlemleri
MADDE 11- (1) a) Genel
bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerinin
"Personel Giderleri" ile "Sosyal Güvenlik Kurumlarına
Devlet Primi Giderleri" tertiplerinde yer alan ödenekleri, Maliye
Bakanlığı bütçesinin "Personel Giderlerini Karşılama Ödeneği"
ile gerektiğinde "Yedek Ödenek" tertibine; diğer ekonomik
kodlara ilişkin tertiplerde yer alan ödenekleri ise 5018 sayılı Kanunun
21 inci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan sınırlamalara tâbi
olmaksızın Maliye Bakanlığı bütçesinin "Yedek Ödenek"
tertibine aktarmaya,
b) Genel
bütçe kapsamındaki kamu idarelerinden, hizmeti yaptıracak olan
kamu idaresinin isteği üzerine bütçesinden yıl içinde hizmeti yürütecek
olan idarenin bütçesine, fonksiyonel sınıflandırma ayrımına bakılmaksızın
ödenek aktarmaya ve bu konuda gerekli işlemleri yapmaya,
c) Milli Savunma
Bakanlığı ile Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı
arasında cari yıl içinde yapılan hizmetlerin bedellerini karşılamak
amacıyla varılacak mutabakat üzerine, ilgili bütçeler arasında
karşılıklı aktarma yapmaya,
ç) (c) bendinde
belirtilen bütçelerde yer alan Silahlı Kuvvetlerin tek merkezden
yönetilmesi gereken ikmal ve tedarik hizmetleri ile bir fonksiyona
ait bir hizmetin diğer bir fonksiyon tarafından yürütülmesi halinde
ilgili ödeneği, fonksiyonlar arasında karşılıklı olarak aktarmaya,
d) Genel
bütçe kapsamındaki kamu idareleri için 2007 Yılı Programının Uygulanması,
Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karara uygun olarak yılı yatırım
programında değişiklik yapılması halinde değişiklik konusu projelere
ait ödeneklerle ilgili kurumlar arası aktarma yapmaya,
e) Kamu idarelerinin
yeniden teşkilatlanması sonucu, bütçe kanunlarının uygulanması
ve kesin hesapların hazırlanması ile ilgili olarak gerekli görülen
her türlü bütçe ve muhasebe işlemleri için gerekli düzenlemeleri
yapmaya,
f) Genel
bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerinin “Sosyal Güvenlik Kurumlarına
Devlet Primi Giderleri” tertiplerinde yer alan ödenekleri, bu idarelerin
bütçelerinde mevcut veya yeniden açılacak “Tedavi ve Cenaze Giderleri”
tertiplerine aktarmaya; 5018 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin üçüncü
fıkrasında yer alan sınırlamalara tâbi olmaksızın “Sosyal Güvenlik Kurumlarına
Devlet Primi Giderleri” tertiplerine aktarma yapmaya ve bu tertiplerdeki
ödenekleri Maliye Bakanlığı bütçesinin “Yedek Ödenek” tertibine aktarmaya,
Maliye Bakanı
yetkilidir.
(2) Genel
bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idareler, aktarma
yapılacak tertipteki ödeneğin yüzde yirmisine kadar kendi bütçeleri
içinde ödenek aktarması yapabilirler. Bu idarelerin yüzde yirmiyi geçen
diğer her türlü kurum içi aktarmalarını yapmaya Maliye Bakanı yetkilidir.
(3) a) Özel
bütçeli idareler ile düzenleyici ve denetleyici kurumların (B)
işaretli cetvellerinde belirtilen tahmini tutarlar üzerinde gerçekleşen
gelirler ile (F) işaretli cetvellerinde belirtilen ödenekleştirilmeyen
finansman karşılıklarını ve gerçekleşen finansman fazlalarını,
idare ve kurumların bütçelerinin mevcut veya yeniden açılacak tertiplerine
ödenek olarak eklemeye Maliye Bakanlığınca belirlenecek esas ve
usûller çerçevesinde kamu idareleri yetkilidir.
b) Sermaye
ödenekleri, 2007 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve
İzlenmesine Dair Karar hükümlerine göre yılı yatırım programıyla
ilişkilendirilir.
(4) Genel
bütçe kapsamındaki kamu idareleri arasındaki kaynak transferleri
ödenek aktarma suretiyle yapılır. Merkezî yönetim bütçesi kapsamındaki
idareler ve kurumlar arasındaki diğer kaynak transferleri tahakkuk
işlemleriyle gerçekleştirilir. Bu işlemler karşılığı tahsil edilen
tutarlar, bir taraftan (B) işaretli cetvellere gelir, diğer taraftan
(A) işaretli cetvellere ödenek olarak kaydedilir.
(5) Hazine adına tescilli bulunan
ve Karayolları Genel Müdürlüğünün mülkiyetinde iken 5018 sayılı
Kanunun geçici 12 nci maddesi gereğince Hazine adına tescil edilmesi
gereken taşınmazlar ile Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunup
da tescil edilmeye elverişli olan taşınmazlardan Bayındırlık ve İskân
Bakanlığının talebi, Maliye Bakanının teklifi ve Başbakanın onayı
ile tespit edilenlerin satışından elde edilecek gelirleri, genel
bütçenin (B) işaretli cetveline gelir, diğer taraftan bölünmüş yol
veya Devlet ve il yolları yapım, bakım ve kamulaştırma hizmetlerinde
kullanılmak üzere Karayolları Genel Müdürlüğü bütçesine ödenek
kaydetmeye Maliye Bakanı yetkilidir. Sermaye ödenekleri, 2007 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu
ve İzlenmesine Dair Karar hükümlerine göre yılı yatırım programıyla
ilişkilendirilir.
Geçici hizmet karşılığı yapılacak ödemeler
MADDE 12- (1) 5018 sayılı
Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı cetvellerde
yer alan kamu idareleri;
a) Arızi nitelikteki
işleriyle sınırlı kalmak koşuluyla yıl içinde bir ayı aşmayan sürelerle
hizmet satın alınacak veya çalıştırılacak kişilere yapılacak
ödemeleri,
b) İlgili
mevzuatı uyarınca kısmi zamanlı hizmet satın alınan kişilere yapılacak
ödemeleri,
c) 5/6/1986
tarihli ve 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununun 25 inci maddesi gereğince
aday, çırak ve işletmelerde meslek eğitimi gören öğrencilere yapılacak
ödemeleri,
ç) 14/7/1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin
(C) fıkrası gereğince çalıştırılan geçici personele yapılacak
ödemeleri,
bütçelerinin (01.4) ekonomik
sınıflandırma kodunda yer alan ödenekleri aşmayacak şekilde yaparlar.
Söz konusu ekonomik koda, bütçelerin başka tertiplerinden (bu ekonomik
koda ilişkin tertiplerin kendi arasındaki aktarmalar hariç) ödenek
aktarılamaz ve ödenek üstü harcama yapılamaz. Ancak, özelleştirme
uygulamaları nedeniyle iş akitleri feshedilenlerden 657 sayılı
Kanunun 4 üncü maddesinin (C) fıkrası hükmü çerçevesinde 5018 sayılı
Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı cetvellerde
yer alan kamu idarelerinde istihdam edilecek personel için gerekli
olan tutarları ilgili tertiplere aktarmaya Maliye Bakanı yetkilidir.
Ödenek devir ve iptal işlemleri
MADDE 13- (1) a) Milli
Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığı bütçelerinin (özel ödenekler ve 03.9-Tedavi ve Cenaze
Giderleri ekonomik kodunda yer alan tertipler hariç) mal ve hizmet
alım giderleri ile ilgili tertiplerinde yer alan ödeneklerden yılı
içinde harcanmayan kısımları, hizmetin devamlılığını sağlamak
amacıyla ödeneklerinin yüzde otuzunu aşmamak üzere ertesi yıl bütçesine
devren ödenek kaydetmeye,
b) Kültür
ve Turizm Bakanlığı bütçesinin tanıtmaya ilişkin 21.01.36.00 ve
21.01.36.63 kurumsal kodu altında bulunan (03) ekonomik koduna ilişkin
tertiplerinde yer alan ödeneklerden harcanmayan kısımları ertesi
yıl bütçesinin aynı tertiplerine devren ödenek kaydetmeye,
c) Türkiye Bilimsel ve Teknolojik
Araştırma Kurumu bütçesinin 40.08.33.00-01.4.1.00-2-07.1 tertibinde
yer alan ödenekten harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesinin aynı
tertibine devren ödenek kaydetmeye,
ç) İlgili
mevzuatı gereğince özel gelir kaydedilmek üzere tahsil edilen tutarları,
idare bütçelerinde söz konusu mevzuatta belirtilen amaçlar için
tertiplenen ödenekten kullandırmak üzere genel bütçenin (B) işaretli
cetveline gelir kaydetmeye ve bütçelenen ödenekten gelir gerçekleşmesine
göre ilgili tertiplere aktarma yapmaya, yılı içinde harcanmayan
ödenekleri (2006 yılından devredenler de dahil) ertesi yıl bütçesine
devren gelir ve ödenek kaydetmeye, bu hükümler çerçevesinde yapılacak
işlemlere ilişkin esas ve usûlleri belirlemeye,
Maliye Bakanı
yetkilidir.
(2) Sermaye
ödenekleri, 2007 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve
İzlenmesine Dair Karar hükümlerine göre yılı yatırım programıyla
ilişkilendirilir.
Mahallî idarelere yapılacak Hazine yardımları
MADDE 14- (1) Maliye
Bakanlığı bütçesinin;
a)
12.01.31.00-06.1.0.07-1-05.2 tertibinde yer alan ödenek, 13/1/2005 tarihli
ve 5286 sayılı Kanunun geçici 7 nci maddesi çerçevesinde, il özel idareleri
ve büyükşehir belediyelerinin gelirlerine ilişkin yeni bir kanunî düzenleme
yapılıncaya kadar bu idarelere devredilen personelin aylık ve diğer
her türlü malî ve sosyal haklarına ilişkin ödemeler ile diğer cari giderler
için il özel idarelerine veya büyükşehir belediyelerine,
b)
12.01.31.00-06.1.0.08-1-07.1 tertibinde yer alan ödenek, Köylerin Altyapısının
Desteklenmesi Projesi (KÖYDES) kapsamında köylerin altyapı ihtiyaçları
için il özel idareleri ve/veya köylere hizmet götürme birliklerine,
c)
12.01.31.00-06.1.0.09-1-07.1 tertibinde yer alan ödenek, Belediyelerin
Altyapısının Desteklenmesi Projesi (BELDES) kapsamında nüfusu
10.000’in altında olan belediyelerin altyapı ihtiyaçları için belediyelere,
tahakkuk ettirilmek suretiyle
kullandırılır.
(2) Birinci
fıkranın (b) ve (c) bentlerinde yer alan ödeneklerin, 2007 Yılı Yatırım
Programında belirlenmesini müteakip il ve belediye bazında dağılımı,
kullandırılması, izlenmesi ve denetimine ilişkin esas ve usûller,
Yüksek Planlama Kurulu tarafından karara bağlanır.
TÜBİTAK ve yükseköğretim kurumları ile ilgili
işlemler
MADDE 15- (1) Yükseköğretim
Kurulu Başkanlığı bütçesinin 38.01.02.00-09.9.9.00-2-05.3 (Öğretim
Üyesi Yetiştirme Projesi) tertibinde yer alan ödenek, bu proje kapsamında
lisansüstü eğitim veren yükseköğretim kurumlarına, mal ve hizmet
alımlarında kullanılmak üzere, görevlendirilen öğrencilerin sayıları
ve öğrenim alanları dikkate alınarak tahakkuk ettirilmek suretiyle
ödenir. Ödenen bu tutar karşılığını bir yandan ilgili yükseköğretim
kurumunun (B) işaretli cetveline öz gelir, diğer yandan (A) işaretli
cetveline ödenek kaydetmeye ilgili yükseköğretim kurumu yetkilidir.
(2) 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununun 46, 58, ek 25, ek 26 ve ek 27 nci maddeleri
ile 19/11/1992 tarihli ve 3843 sayılı Kanunun 7 nci maddesi uyarınca
tahsil edilen tutarlar ve diğer gelirler, ilgili yükseköğretim kurumu
bütçesine öz gelir olarak kaydedilir. Kaydedilen
bu tutarlar karşılığı olarak ilgili yükseköğretim kurumu bütçesine
konulan ödenekler, gelir gerçekleşmelerine göre kullandırılır.
(B) işaretli cetvelde gelir kodları itibarıyla tahmin edilen gelirleri
aşan öz gelir tahsilatları karşılığı kadar (A) işaretli cetveline
ödenek eklemeye Maliye Bakanlığınca belirlenecek esas ve usûller
çerçevesinde yükseköğretim kurumları yetkilidir.
(3) Yükseköğretim
kurumu bütçelerinde öz gelir karşılığı olarak ilgili yükseköğretim
kurumu bütçesinin (A) işaretli cetvelinde fonksiyonel sınıflandırmanın
dördüncü düzeyinde tertiplenen ödenekler arasında
(09.6.0.05-Öğrencilerin Sağlığına İlişkin Giderler fonksiyonuna yapılacak
olanlar hariç) aktarma yapılamaz.
(4) Yıl içinde
eklenen sermaye ödenekleri, 2007 Yılı Programının Uygulanması,
Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar hükümlerine göre yılı yatırım
programıyla ilişkilendirilir.
(5) TÜBİTAK
ve yükseköğretim kurumlarının bütçe ödeneklerinin kullanılması,
tertipler arasında aktarma yapılması ve diğer bütçe işlemlerinin
gerçekleştirilmesi konusunda esas ve usûller belirlemeye Maliye
Bakanı yetkilidir.
Fonlara ilişkin işlemler
MADDE 16- (1) Türk Silahlı
Kuvvetlerine stratejik hedef planı uyarınca temini gerekli modern
silah, araç ve gereçlerle gerçekleştirilecek savunma ve NATO altyapı
yatırımları için yıl içinde yapılacak harcamalar, 7/11/1985 tarihli
ve 3238 sayılı Kanunla kurulan Savunma Sanayii Destekleme Fonunun
kaynakları, bu amaçla bütçeye konulan ödenekler ve diğer ayni ve
nakdî imkânlar birlikte değerlendirilmek suretiyle Savunma Sanayii
İcra Komitesince tespit edilecek esaslar çerçevesinde karşılanır.
(2) Milli
Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığına bütçe ile tahsis edilen mevcut ödeneklerden birinci fıkra
hükümleri gereğince tespit edilecek tutarları, Emniyet Genel Müdürlüğüne
bütçe ile tahsis edilen mevcut ödeneklerden helikopter ve uçak alımına
ilişkin tutarları, Gümrük Müsteşarlığına (Gümrükler Muhafaza Genel
Müdürlüğü) bütçe ile tahsis edilen mevcut ödeneklerden motorbot alımına
yönelik tutarları, Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğüne bütçe
ile tahsis edilen mevcut ödenekler ile bu Genel Müdürlük bütçesine
kaydedilen ödeneklerden motorbot alımına yönelik tutarları Savunma
Sanayii Destekleme Fonuna ödemeye Milli Savunma, İçişleri ve Sağlık
Bakanları ile Gümrük Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan yetkilidir.
(3) Savunma
Sanayii Destekleme Fonundan Hazineye yatırılacak paraları bir
yandan genel bütçeye gelir, diğer yandan Milli Savunma Bakanlığı
bütçesinin ilgili tertiplerine ödenek kaydetmeye ve geçen yıllar
ödenek bakiyelerini devretmeye Maliye Bakanı yetkilidir.
Yabancı
ülkelere yapılacak hizmet karşılıkları
MADDE 17- (1) Maliye
Bakanı;
a) Milli Savunma
Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığınca
yabancı ülkelere ve uluslararası kuruluşlara kiraya verilen veya
bir hizmetin yerine getirilmesinde kullanılan kara, deniz ve hava
taşıtlarından alınan kira veya ücret tutarlarını,
b) Türk Silahlı Kuvvetlerinin öğrenim
ve eğitim müesseselerinde okutulan ve eğitim gören yabancı uyruklu
subay, astsubay veya erlere yapılan giderler karşılığında ilgili
devletlerce ödenen tutarları,
c) NATO makamlarınca
yapılan anlaşma gereğince yedek havaalanlarının bakım ve onarımları
için ödenecek tutarları,
aynı amaçla kullanılmak
üzere bir yandan genel bütçeye gelir, diğer yandan yukarıda yazılı
kuruluş bütçelerinde açılacak özel tertiplere ödenek kaydetmeye
ve bu suretle ödenek kaydedilen tutarlardan yılı içinde harcanmayan
kısımları ertesi yıla devretmeye yetkilidir.
Bağış, hibe ve yardımlara ilişkin işlemler
MADDE 18- (1) Maliye Bakanı;
a) Yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan hibe
olarak yıl içinde elde edilecek imkânların Yeni Türk Lirası karşılıklarını
Hazine Müsteşarlığının teklifi üzerine gereğine göre bütçeye
gelir veya gelir-ödenek-gider kaydetmeye,
b) Dış kaynaklardan
veya uluslararası antlaşmalarla bağış ve kredi yoluyla gelecek
her çeşit malzemenin navlun ve dışalımla ilgili vergi ve resimlerinin
ödenmesi amacı ile bunların karşılığını, ilgili bütçelerinde mevcut
veya yeniden açılacak tertiplere ödenek kaydetmeye ve gereken işlemleri
yapmaya,
c) 2007 yılı
içinde Milli Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil
Güvenlik Komutanlığı ihtiyaçları için yabancı devletlerden askerî
yardım yoluyla veya diğer yollardan fiilen sağlanacak malzeme ve
eşya bedellerini, bağlı (B) işaretli cetvelde açılacak tertiplere
gelir ve karşılıklarını da bu bütçelerde açılacak özel tertiplere
ödenek ve gider kaydetmeye,
yetkilidir.
(2) Türkiye-Avrupa
Birliği malî işbirliği kapsamında sağlanacak malî imkânların
karşılığı olarak ilgili idare bütçelerinde (05), (06) ve (07) ekonomik
sınıflandırma kodlarında yer alan tutarların Ulusal Fona ödenmesine
ilgili bakanlar yetkilidir. Bu ödenekler başka bir hizmet veya faaliyete
tahsis edilemez. Ancak, bu tutarlardan ödeme esnasında kur farkı
nedeniyle oluşan fazlalıklar ve ilgili projeler için harcanamayan
kısımlar, Ulusal Fon hesaplarında tutulmaya devam edilir ve gerektiğinde
bu Kanun kapsamındaki diğer idarelere ait projelerin eş finansmanı
için kullanılabilir. Ulusal Fona ödeme işlemi Hazine Müsteşarlığının
bağlı olduğu Bakanın talebi üzerine ve projelerin finansman planlamasına
uygun olarak en geç otuz gün içinde gerçekleştirilir.
(3) İkinci fıkra uyarınca Ulusal Fona
ödenen bu tutarlar, 30/1/2003 tarihli ve 4802 sayılı Kanun kapsamında
onaylanan Mutabakat Zabıtlarında yer alan hükümler çerçevesinde
kullanılır.
(4) Malî işbirliği
kapsamındaki projelerin yürütülmesine ilişkin çerçeve anlaşmada
öngörülen nedenlerle Avrupa Komisyonuna iadesi gereken hibe, kur
farkları ve benzeri türden doğabilecek ilave ödenek ihtiyacı, Maliye
Bakanlığı bütçesinde yer alan 12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.6 tertibinden
aktarma yapılmak suretiyle karşılanabilir.
Muhtelif gelirlere ilişkin hususlar
MADDE 19- (1) Devlet
Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğünün yabancı ülkelere verdiği
meteorolojik ürünlerin bedeli ve yabancı ülkelerden aldığı meteorolojik
ürünlerinin diğer yabancı ülkelere veya yurt içindeki kişi ve kurumlara,
yabancı ülkelerin de anılan Genel Müdürlüğün meteorolojik ürünlerinin
diğer ülke ve kişilere satışından yıl içinde elde edilecek döviz
cinsinden tutarlar, T.C. Merkez Bankası nezdinde açılacak özel hesaba
yatırılır. Bu tutarlardan ilgili anlaşmalar gereğince yurt dışı
kuruluşlara ödenmesi gereken tutarlar, bu özel hesaptan Devlet Meteoroloji
İşleri Genel Müdürlüğünün talimatıyla T.C. Merkez Bankasınca
transfer edilir. Geri kalan tutarlar, ilgili Genel Müdürlüğün talimatıyla
T.C. Merkez Bankasınca döviz alış kuru üzerinden Yeni Türk Lirasına
çevrilerek Genel Müdürlüğün ödemelerini yapan muhasebe birimi
hesabına aktarılır. Muhasebe birimi hesabına aktarılan bu tutarlar,
genel bütçeye gelir kaydedilir.
(2) 2006 yılından
önce katma bütçeli olan idarelerden 5018 sayılı Kanunla genel bütçe
kapsamına alınanların ilgili mevzuatında belirtilen kurum gelirleri,
genel bütçe geliri olarak tahsil edilir.
(3)
4/12/1984 tarihli ve 3096 sayılı Kanun kapsamındaki tabii kaynakların
ve tesislerin işletme haklarının devrinden elde edilen gelirlerin
tamamı genel bütçeye gelir kaydedilir.
İKİNCİ KISIM
Devlet Borçları
ve Kamu İktisadi Teşebbüslerine
İlişkin Hükümler
Hazine garanti limiti ve borçlanmaya ilişkin işlemler
MADDE 20- (1) 2007 yılında,
28/3/2002 tarihli ve 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin
Düzenlenmesi Hakkında Kanuna göre sağlanacak;
a) Garantili
imkân limiti 3 milyar ABD Dolarını,
b) Hazine
Müsteşarlığınca belirlenecek koşullar çerçevesinde ve elde edilecek
kaynaklar Hazineye aktarılacak şekilde kamu kurum ve kuruluşlarınca
ihraç edilecek sertifika, senet ve benzeri finansman enstrümanlarına
sağlanacak garanti tutarı 2 milyar ABD Dolarını,
aşamaz.
(2) Birinci
fıkranın (b) bendinde yer alan tutarı bir katına kadar artırmaya Bakanlar
Kurulu yetkilidir.
(3) Bu Kanunun 1 inci maddesi ile belirlenen
başlangıç ödeneklerinin yüzde birine kadar ikrazen Özel Tertip Devlet
İç Borçlanma Senedi ihraç edilebilir.
Görev zararları
MADDE 21- (1) Kamu
iktisadi teşebbüslerinin 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu
İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 35 inci
maddesi uyarınca doğmuş ve doğacak görev zararı alacakları ile
12/12/2001 tarihli ve 2001/3372 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile önceki
yıllar kararları kapsamında üretilen şekerin, Türkiye Şeker Fabrikaları
A.Ş.'nin özelleştirme programına alındığı tarih itibarıyla sözleşmesi
ve bağlantısı yapılmış olan dahilde işleme rejimi kapsamındaki
satışlarıyla ihracatından doğan ve/veya doğacak görev zararları
ile Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğünün (TMO) ilgili mevzuatında
belirtilen esas ve usûllere göre doğmuş ve doğacak görev zararı alacakları,
avans olarak (TMO'nun 2004-2005 kampanya döneminde dahilde işleme rejimi
kapsamında doğan ve/veya doğacak görev zararları hariç) Hazine
Müsteşarlığı bütçesinde bu amaçla öngörülen ödeneklerden karşılanır.
(2) Türkiye
İhracat Kredi Bankası Anonim Şirketinin politik risk kapsamında
yapacağı tahsilatın ve Bankanın faaliyet kârlarından Hazineye
tekabül eden temettü tutarlarının tamamı veya bir kısmı, Bankanın
politik risk alacağına ve/veya ödenmemiş sermayesine mahsup edilebilir.
Söz konusu mahsup işlemlerine Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu
Bakan; mahsup işlemlerini Hazine Müsteşarlığının teklifi üzerine,
bütçenin gelir ve gider hesaplarıyla ilişkilendirilmeksizin mahiyetlerine
göre ilgili Devlet hesaplarına kaydettirmeye Maliye Bakanı yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Kamu Personeline
İlişkin Hükümler
Katsayılar, yurt dışı aylıkları, ücret ve sözleşme
ücreti
MADDE 22- (1) 657 sayılı
Kanunun 154 üncü maddesi uyarınca, 1/1/2007-30/6/2007 döneminde aylık
gösterge tablosunda yer alan rakamlar ile ek gösterge rakamlarının
aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak aylık katsayısı
(0,04605), memuriyet taban aylığı göstergesine uygulanacak taban
aylığı katsayısı (0,5864), yan ödeme katsayısı (0,01461) olarak;
1/7/2007-31/12/2007 döneminde ise aylık katsayısı (0,04739), taban aylığı
katsayısı (0,61417), yan ödeme katsayısı (0,01503) olarak uygulanır.
(2)
22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü
maddesinin (c) bendi uyarınca çalıştırılan sözleşmeli personelin
ücret tavanı; 1/1/2007-30/6/2007 döneminde 2.403 Yeni Türk Lirası,
1/7/2007-31/12/2007 döneminde ise 2.480 Yeni Türk Lirası olarak uygulanır.
(3) Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
2006 yılı Aralık ayına ilişkin olarak açıklanan 2003=100 Temel Yıllı
Tüketici Fiyatları Endeksinin 2006 yılı Haziran ayı endeksine göre
değişim oranının yüzde 2.5’i aşması halinde, aşan kısmı telafi edecek
şekilde birinci ve ikinci fıkralarda yer alan ve 2007 yılının birinci
altı aylık dönemine ait katsayılar ile ücret tavanını yeniden belirlemeye
Bakanlar Kurulu yetkilidir.
(4) İdarelerin
yurt dışı kuruluşlarına dahil kadrolarında görev yapan Devlet memurlarının
yurt dışı aylıkları, yeni kurlar ve yeni emsaller tespit edilinceye
kadar, 2/4/2004 tarihli ve 2004/7356 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı
ile ek ve değişikliklerinde yer alan hükümlere göre ödenir.
Kadroların kullanımına ilişkin hususlar
MADDE 23- (1)
13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde belirtilen kamu idare, kurum
ve kuruluşları; serbest memur kadrolarına 2006 yılında emeklilik,
ölüm, istifa veya nakil sonucu ayrılan memur sayısının yüzde ellisini
geçmeyecek şekilde açıktan veya diğer kamu idare, kurum ve kuruluşlarından
nakil suretiyle atama yapabilir. Bu sınırlar içinde memur ihtiyacını
karşılayamayacak söz konusu idare, kurum ve kuruluşlar için ilave
23.000 adet atama izni verilebilir.
(2) Hâkimlik
ve savcılık meslekleri ile bu meslekten sayılan görevlere ve Tıpta
Uzmanlık Tüzüğü uyarınca asistan kadrolarına yapılacak atamalar,
12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununun ek 1 inci
maddesi ve 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk
Esirgeme Kurumu Kanununun ek 1 inci maddesi uyarınca yapılacak atamalar,
27/7/1967 tarihli ve 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu
kapsamında veya diğer ilgili mevzuata göre yapılacak askerî personel
atamaları, emniyet hizmetleri sınıfında bulunan kadrolara yapılacak
atamalar ile 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları
Hakkında Kanunun 22 nci maddesi ve 4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı
Telgraf ve Telefon Kanununun ek 29 uncu maddesi uyarınca yapılacak
personel nakilleri birinci fıkrada yer alan sınırlamalara tâbi değildir.
(3) İkinci fıkrada
sınırlamalara tâbi olmaksızın atama yapılabileceği belirtilen
kadrolardan ayrılanlar ile 1/3/2006 tarihli ve 5467 sayılı Kanunla
yeni kurulan üniversitelere devredilen memur sayıları birinci
fıkrada öngörülen yüzde elli sınırının hesabında dikkate alınmaz.
(4) Birinci
fıkra kapsamında 657 sayılı Kanunun 59 ve 92 nci maddeleri uyarınca
yapılacak açıktan atamalar için Devlet Personel Başkanlığından izin
alınması zorunludur.
(5)
2/9/1983 tarihli ve 78 sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki cetvelde
kadroları yer alan yükseköğretim kurumları; öğretim üyesi dışındaki
boş öğretim elemanı kadrolarına, 2006 yılında emeklilik, ölüm, istifa,
nakil, eğitimin tamamlanması veya başarısızlık sonucu kurumlarından
ayrılan öğretim elemanı sayısının yüzde ellisini (araştırma görevlisi
kadroları için yüzde yüzünü) geçmeyecek şekilde açıktan veya yükseköğretim
kurumları ile diğer kamu idare, kurum ve kuruluşlarından naklen
atama yapabilir. Bu sınırlar içinde öğretim elemanı
ihtiyacını karşılayamayacak söz konusu yükseköğretim kurumları
için ilave 2.000 adet atama izni verilebilir.
(6) Tıpta Uzmanlık Tüzüğü uyarınca araştırma
görevlisi kadrolarına yapılacak atamalar ile 8/4/1929 tarihli ve
1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun
uyarınca yurt dışına eğitim amacıyla gönderilenlerden öğretim elemanı
kadrolarına yapılacak atamalar, beşinci fıkrada öngörülen sınırlamalara
tâbi değildir.
(7) Öğretim
üyesi kadrolarından ayrılan personel sayısı, Tıpta Uzmanlık Tüzüğü
uyarınca atanmış oldukları araştırma görevlisi kadrolarından ayrılan
personel sayısı ile 5467 sayılı Kanunla yeni kurulan üniversitelere
devredilen öğretim elemanı sayısı beşinci fıkrada öngörülen yüzde
elli veya yüzde yüz sınırının hesabında dikkate alınmaz.
(8)
190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde belirtilen
kamu idare, kurum ve kuruluşları ile 5018 sayılı Kanuna ekli (III)
sayılı cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumlar, kadroları
ile pozisyonlarının dolu ve boş durumu ile bunlarda meydana gelen
değişiklikleri gösterir cetvelleri Mart, Haziran, Eylül ve Aralık
aylarının son günü itibarıyla düzenleyerek ilgili ayları izleyen
ayın yirmisine kadar Maliye Bakanlığı ile Devlet Personel Başkanlığına
gönderirler. Söz konusu bilgiler,
ayrıca e-bütçe sisteminde Maliye Bakanlığına bildirilir.
(9) 1/1/2007
tarihi itibarıyla, 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun
49 uncu maddesinde belirtilen oranları aşmış olan belediyeler ve
mahalli idare birlikleri ile bunların kurdukları müessese ve işletmelerin
boş memur ve sürekli işçi kadrolarına yapılacak atamalar hakkında
anılan Kanunun geçici 1 inci maddesi hükümleri uygulanır.
Sözleşmeli personele ilişkin esaslar
MADDE 24- (1) Genel
bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile 5018 sayılı Kanuna ekli
(II) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan kamu idareleri, döner sermayeler,
belediyeler, il özel idareleri ve mahalli idare birlikleri ile bunların
müessese ve işletmelerinde (Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre
kurulmuş olanlar hariç) ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamı
dışında kalan kuruluşlarda, sözleşmeyle çalıştırılacak personel
hakkında 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı
ile ek ve değişikliklerinin uygulanmasına devam olunur.
(2) 190 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde belirtilen kamu idare,
kurum ve kuruluşlarında, ilgili mevzuatı uyarınca kadro karşılıksız,
657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası ve ek geçici 16 ncı
maddesi ile yükseköğretim mevzuatı uyarınca kullanılacak sözleşmeli
personel pozisyonlarına ilişkin, unvan, sayı ve ücretler ile tip
sözleşme örneği Maliye Bakanlığının vizesine tâbidir. Kadro karşılığı çalıştırılan sözleşmeli personel için sadece
tip sözleşme örneği vizesi yapılır.
(3) İkinci fıkrada belirtilen idare,
kurum ve kuruluşların 2005 yılında vize işlemi yapılmış olup, 2006
yılında kullanılmaya devam olunan pozisyon ve tip sözleşme örnekleri
ile 2006 yılında ilk defa vize edilmiş pozisyon ve tip sözleşme örnekleri,
yeni bir vize yapılmasına gerek kalmaksızın 2007 yılında kullanılmaya
devam olunur. Bu pozisyonlarda
2006 yılında istihdam edilen personelden, ilgili idare, kurum ve kuruluş
tarafından 2007 yılında görevlerine devam etmeleri uygun görülenlerle,
2006 yılına ilişkin sözleşme ücretlerine 2007 yılı için yapılacak
artışlar ilave edilmek suretiyle yeni sözleşme yapılır. Söz konusu
pozisyonlarda birim, nitelik, unvan ve mevzuat uyarınca yapılması
gerekenler dışındaki ücret değişiklikleri ve tip sözleşme değişiklikleri
de Maliye Bakanlığına vize ettirilir. İsim bazında
vizesi yapılan pozisyonlarda meydana gelecek değişiklikler de
Maliye Bakanlığının vizesine tâbidir. İlgili
mevzuat hükümlerine dayanılarak istihdam edilecek yeni sözleşmeli
personelin belirlenmesine yönelik herhangi bir işlem yapılmadan önce
Maliye Bakanlığından izin alınması şarttır.
(4) Kanun,
uluslararası anlaşma, Bakanlar Kurulu kararı veya yılı programıyla
kurulması veya genişletilmesi öngörülen birimler ile hizmetin
gerektirdiği zorunlu haller için ve yılı ödeneğini aşmamak kaydıyla
yapılacak yeni vizeler dışında, 2006 yılı sözleşmeli personel pozisyon
sayıları hiçbir şekilde aşılamaz. Yeni izin ve vize
talepleri, Maliye Bakanlığınca Şubat, Mayıs, Ağustos ve Kasım aylarında
değerlendirilir.
(5)
5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesi çerçevesinde sözleşmeli personel
çalıştırılması konusunda ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkra hükümleri
uygulanmaz. Belediyeler, il özel idareleri ve mahalli idare birlikleri
ile bunların müessese ve işletmelerinde, anılan Kanunun 49 uncu
maddesi çerçevesinde sözleşmeli personel istihdamı mümkün olan
hizmetlerde (anılan maddenin dördüncü fıkrasında sayılan unvanların
dışında olmak ve o hizmet için ihdas edilmiş kadro bulunmamak kaydıyla
kısmi süreli olarak çalıştırılacak sözleşmeli personel hariç) 657
sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre ayrıca sözleşmeli
personel istihdam edilemez. 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesi çerçevesinde
sözleşmeli personel çalıştıran belediyeler, il özel idareleri ve
mahalli idare birlikleri ile bunların müessese ve işletmeleri, sözleşme
yeniledikleri veya ilk defa istihdam etmeye başladıkları sözleşmeli
personel ile imzaladıkları hizmet sözleşmelerinin birer örneğini
ve kadrolarının sözleşmenin yapıldığı tarihteki dolu-boş durumunu
gösteren cetveller ile hizmet sözleşmesinde belirtilen ücretin
tespitine ilişkin yetkili organ kararının birer örneğini 30 gün
içinde Maliye Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığına göndermek zorundadırlar.
İşçilik ödenekleri ve geçici iş pozisyonlarına
ilişkin esaslar
MADDE 25- (1)
Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile 5018 sayılı Kanuna ekli
(II) sayılı cetvelde yer alan kamu idareleri, sürekli işçileri ile
otuz iş gününden fazla süreyle çalıştıracakları geçici işçileri,
bütçelerinin (01.3) ile (02.3) ekonomik kodlarında yer alan ödenekleri
aşmayacak sayı ve/veya süreyle istihdam edebilirler.
(2) Toplu iş sözleşmelerinden doğacak
yükümlülükler, ihbar ve kıdem tazminatı ödemeleri, asgari ücret ve
sigorta prim artışı nedeniyle meydana gelecek ödenek noksanlıkları
Maliye Bakanlığı bütçesinin "Personel Giderlerini Karşılama
Ödeneği" ile "Yedek Ödenek" tertiplerinde yer alan ödeneklerden
aktarma yapılmak suretiyle karşılanabilir. Birinci fıkrada belirtilen ekonomik kodlara
bu durumlar dışında (söz konusu ekonomik kodlar arasındaki aktarmalar
ile bu kodlar için birimler arası aktarmalar hariç) hiçbir şekilde
ödenek aktarması yapılamayacağı gibi bütçenin başka tertiplerinden
işçi ücreti ve fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışma ücreti
de ödenemez. Bu fıkradaki kısıtlamalar, kendi bütçe tertiplerinden
aktarma yapılması koşuluyla TÜBİTAK için uygulanmaz.
(3) Birinci
fıkrada belirtilen kamu idarelerinin harcama yetkilileri, fazla
çalışma için öngörülen ödeneğe göre iş programlarını yapmak, bu ödeneği
aşacak şekilde fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışma yaptırmamak
ve ertesi yıla fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışmadan dolayı
borç bıraktırmamakla yükümlüdürler. Deprem, yangın, su baskını,
yer kayması, kaya düşmesi, çığ ve benzeri afetler nedeniyle yürürlüğe
konulacak Bakanlar Kurulu kararları uyarınca yaptırılacak fazla
çalışmalar ile fazla çalışma ücret ödemelerine ilişkin ilâma bağlı
borçlar için yapılacak aktarmalar hariç fazla süreli çalışma ve/veya
fazla çalışma ücret ödemeleri için hiçbir şekilde ödenek aktarması
yapılamaz.
(4) Birinci
fıkrada belirtilen kamu idareleri, bütçelerinin geçici işçiler
için öngörülen ödenekleri ile sınırlı olmak üzere yıl içinde aylar
itibarıyla çalıştıracakları geçici işçilere ilişkin geçici iş
pozisyon sayıları ile bunların çalıştırılacakları birimlere göre
dağılımını (merkez teşkilatında birimler, taşra teşkilatında ise
bölge ve il müdürlüğü olarak) gösteren cetvelleri, yapılan hesaplamalarla
birlikte, vize edilmek üzere Ocak ayı sonuna kadar Maliye Bakanlığına
göndermek zorundadırlar.
(5) Yukarıda
yer alan fıkraların hükümlerine aykırı uygulamalardan
ve ödenek üstü harcamadan gerçekleştirme görevlileri ile harcama
yetkilileri sorumludur.
(6)
190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde belirtilen
kamu idare, kurum ve kuruluşlarından birinci fıkrada belirtilen
kamu idare, kurum ve kuruluşlarının dışında kalanlar, 1/1/2007 tarihinden
itibaren otuz iş gününden fazla süre ile çalıştıracakları geçici
işçilere ilişkin geçici iş pozisyon sayıları ile aylar ve birimler
itibarıyla dağılımını, ilgili bakanlığın onayı alınmak suretiyle,
vize edilmek üzere Ocak ayı sonuna kadar Maliye Bakanlığına göndermek
zorundadırlar.
(7)
190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde belirtilen
kamu idare, kurum ve kuruluşlarının, uluslararası anlaşmalar, Bakanlar
Kurulu kararları veya yılı programı ile kurulması veya genişletilmesi
öngörülen birimleri ile hizmetin gerektirdiği zorunlu haller için
Maliye Bakanlığınca ilave geçici iş pozisyonu vizesi yapılabilir.
Yeni vize talepleri, Maliye Bakanlığınca Şubat,
Mayıs, Ağustos ve Kasım aylarında değerlendirilir. Bu fıkrada sayılan haller dışında, 2006 yılında vize edilmiş
toplam adam/ay sayılarını aşacak şekilde yeni vize yapılamaz.
Vize edilmiş bulunan geçici iş pozisyonlarında, yıl içinde kurumların
ihtiyaç duyduğu pozisyon, yer, birim ve aylık dağılım değişiklikleri
ile pozisyon iptalleri Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine
yapılabilir.
(8) Kamu iktisadi teşebbüsleri ve
bağlı ortaklıklarının 1/1/2007 tarihinden itibaren otuz iş gününden
fazla süre ile çalıştıracakları geçici işçilere ait geçici iş pozisyonları,
ilgili bakanlığın ve Hazine Müsteşarlığının (özelleştirme programına
alınanlar için Özelleştirme İdaresi Başkanlığının) onayı alınmak
suretiyle 31/1/2007 tarihine kadar Devlet Personel Başkanlığına vize
ettirilir. Vize edilen geçici
iş pozisyonları Devlet Personel Başkanlığınca başka unvanlı geçici
iş pozisyonları ile değiştirilebilir veya iptal edilebilir. Vize ettirilen cetvellerin bir örneği Başbakanlık Yüksek Denetleme
Kuruluna gönderilir.
(9) Yukarıda
yer alan fıkralara göre vize işlemleri yapılmaksızın geçici işçi
çalıştırılamaz ve herhangi bir ödeme yapılamaz.
(10) İl özel
idareleri tarafından çalıştırılacak geçici işçilere ait geçici
iş pozisyonları İçişleri Bakanlığının vizesine tâbidir. Vize edilmiş
bulunan geçici iş pozisyonlarında; pozisyon, yer, birim ve aylık dağılım
değişikliği ile pozisyon iptali İçişleri Bakanlığının uygun görüşü
alınmak suretiyle yapılabilir. İçişleri Bakanlığına vize yaptırılmaksızın
geçici işçi çalıştırılamaz ve bunlara herhangi bir ödeme yapılamaz.
Norm kadro çalışmaları sonuçlandırılmamış il özel idareleri adına
İçişleri Bakanlığı tarafından vize edilen geçici iş pozisyonlarına
ait vize cetvellerinin ve bu cetvellerde yapılacak değişikliklerin
bir örneği Devlet Personel Başkanlığına gönderilir.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Çeşitli Hükümler
Uluslararası kuruluşlara üyelik
MADDE 26- (1)
Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idareler
tarafından, kanun, kararname ve uluslararası anlaşmalar gereği üye
olunan uluslararası kuruluşlar dışındaki uluslararası kuruluşlara,
gerekli ödeneğin temini hususunda Maliye Bakanlığının uygun görüşü
alınmadan üye olunamaz ve katılma payı ile üyelik aidatı adı altında
herhangi bir ödeme yapılamaz.
(2) Hazine
ve Dış Ticaret Müsteşarlıklarının uluslararası anlaşmalar, kanun
ve kararnamelerle Türkiye Cumhuriyeti adına
üye olduğu uluslararası kuruluşlara ilişkin işlemlerine (katılma
payı ödemeleri dahil) bu madde hükmü uygulanmaz.
Kamu idarelerince işletilen sosyal tesisler
MADDE 27- (1) Merkezî
yönetim kapsamındaki kamu idarelerince işletilen eğitim ve dinlenme
tesisi, misafirhane, çocuk bakımevi, kreş, spor tesisi ve benzeri
sosyal tesislerin giderleri, münhasıran bu tesislerin işletilmesinden
elde edilen gelirlerden karşılanır. Bu yerlerde, merkezî yönetim
bütçesi ile döner sermaye ve fonlardan ücret ödenmek üzere 2007 yılında
ilk defa istihdam edilecek yeni personel görevlendirilmez.
Muhasebe kayıtlarından çıkarılacak tutarlar
MADDE 28- (1)
21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında
Kanun kapsamında izlenen alacakların dışında kalan ve muhasebe
kayıtlarında bulunan Devlet alacaklarından tutarı 15 Yeni Türk Lirasına
kadar olanların tahsili için yapılacak takibat giderlerinin asıl alacak
tutarından fazla olacağının anlaşılması halinde, bu tutarların
muhasebe kayıtlarından çıkarılmasına genel bütçe kapsamındaki
kamu idarelerinde Maliye Bakanı, diğer kamu idarelerinde üst yöneticiler
yetkilidir.
Tahsil edilmeyecek alacaklar
MADDE 29- (1)
23/5/2000 tarihli ve 4568 sayılı Bazı Fonların Tasfiyesine İlişkin
Kanun ile 1/1/2001 tarihinde tasfiye edilen Kamu Ortaklığı Fonunun
tasfiye tarihinden önce, Fon adına sağlanmış devirli dış proje kredileri
ve Hazinece üstlenilen Hazine garantili dış krediler ile yurt içi
borçlarından doğan vadesi geçmiş anapara, faiz, masraf ve gecikme
zammından oluşan 4749 sayılı Kanun kapsamındaki Hazine alacakları
bu Kanunun yürürlük tarihi itibarıyla terkin edilmiştir. Bu konuya ilişkin işlemleri, ilgili Devlet hesaplarına
kaydettirmeye Maliye Bakanı yetkilidir.
(2)
Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü tarafından
8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Kanun hükümlerine göre vazife malûlü
kabul edilip 3/11/1980 tarihli ve 2330 sayılı Kanun veya 12/4/1991 tarihli
ve 3713 sayılı Kanun hükümleri uyarınca vazife malûllüğü aylığı bağlananlardan;
Sandık Sağlık Kurulu tarafından daha sonra malûl olmadıklarına dair
karar alınması nedeniyle vazife malûllüğü ve emekliye sevk onayı
iptal edilerek 1/9/2006 ila 31/12/2006 tarihleri arasında göreve başlatılanlara
veya aynı kapsamda ve tarihler arasında vazife malûllüğü aylıkları
iptal edilerek bu aylıkları emekli veya adi malûllük aylığına dönüştürülenlere;
a) 5434 sayılı
Kanun ve 3713 sayılı Kanun hükümlerine göre ödenmiş olan emeklilik
ikramiyesi tutarları,
b) 5434 sayılı
Kanunun ek 79 uncu maddesine göre yapılan ödemeler ile aynı Kanunun
geçici 139 uncu maddesine göre ödenen muayene ve tedavi giderleri,
c) 2330 sayılı
Kanun hükümlerine göre ödenen nakdî tazminat tutarları,
için borç çıkarılmaz,
çıkarılmış borçlar terkin edilir. Ancak, (a) bendi kapsamında ödenen
emeklilik ikramiyesi tutarları, 5434 sayılı Kanunun 89 uncu maddesi
hükümlerine göre sonradan ödenecek emeklilik ikramiyesi tutarlarından
mahsup edilir. Sonradan ödenecek
emeklilik ikramiyesi tutarlarının önceden ödenen emeklilik ikramiyesi
tutarlarından az olması halinde ise fazla tutar geri alınmaz. Bu
fıkra kapsamına girenlerden, 2985 sayılı Toplu Konut Kanununun ek
2 nci maddesine göre faizsiz konut kredisi verilenler, faizsiz konut
kredisi hakkından aynı esas ve usûllerle yararlandırılmaya devam
ettirilir.
(3) Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü tarafından 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Kanunun ek 77 nci ve 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Kanunun 21 inci maddesi hükümleri uyarınca vazife malûllüğü aylığı ödenenlerden, kurumlarınca görevde olan emsallerinin almakta olduğu aylık tutarlarının hatalı bildirilmesi nedeniyle kendilerine veya dul ve yetimlerine istihkaklarından fazla ödeme yapılanlara; bu fazla ödeme nedeniyle 1/1/2007 tarihinden önceki dönem için borç çıkarılmaz, aynı dönem için çıkarılmış borçlar tahsil edilmez ve 1/1/2006 tarihinden sonra tahsil edilmiş tutarlar, bir yıl içinde talepleri halinde ilgililere faizsiz olarak iade edilir.
(4) 8/6/1949 tarihli ve
5434 sayılı, 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı, 17/10/1983 tarihli ve 2925
sayılı, 2/9/1971 tarihli ve 1479 sayılı, 17/10/1983 tarihli ve 2926 sayılı
sosyal güvenlik kanunlarından herhangi biri kapsamında sağlık yardımı alması
gerekirken, aynı dönemde diğer bir sosyal güvenlik kanunu kapsamında hak
etmediği halde sağlık yardımı almış kişilerden, yersiz olarak sağlık ödemeleri
yapan sosyal güvenlik kurumu tarafından tahakkuk ettirilmiş veya ettirilecek
borçlar, varsa bu nedenle ilgililerin açtıkları davadan vazgeçmeleri halinde,
tahsil edilmez. Bu borçlara ilişkin açılmış olan dava ve icra takiplerinden
sosyal güvenlik kurumlarınca da vazgeçilir.
Kısmen
veya tamamen uygulanmayacak hükümler
MADDE 30- (1)
a) 2547 sayılı Kanunun 46, 58, ek 25, ek 26, ek 27 ve 3843 sayılı Kanunun
7 nci maddelerinin özel gelir ve özel ödenek uygulaması ile devrine
ilişkin hükümleri ve 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesinin yedinci
fıkrası,
b) 12/3/1982
tarihli ve 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanununun 21 inci maddesinin
ikinci fıkrası,
c) 2828 sayılı
Kanunun 31 inci maddesinin ikinci fıkrasının birinci cümlesi,
ç)
5018 sayılı Kanunun 42 nci maddesinin üçüncü fıkrasının (g) bendi,
d)
21/4/2005 tarihli ve 5335 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun geçici 2 nci maddesi,
2007 yılında uygulanmaz.
(2)
22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kanunun geçici 1 inci maddesinin
dördüncü fıkrasındaki “31/12/2006 tarihine” ibaresi “ilgili idarelerin
talebi ve Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine 31/12/2007 tarihine”
şeklinde uygulanır.
(3)
5/4/1983 tarihli ve 2813 sayılı Telsiz Kanununa göre cep telefonu
faturalı abonelerinin (ön ödemeli cep telefonu aboneleri hariç
olmak üzere) ödemek zorunda oldukları ruhsatname ve yıllık kullanım
ücretleri, 2007 yılında işletmecinin sistemine abone olunan ay
itibarıyla geriye kalan aylar için yıl sonuna kadar eşit taksitlere
bölünerek alınır.
(4)
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 108 inci
maddesindeki “1/1/2007”
ibaresi “1/7/2007” olarak uygulanır.
(5)
17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Kanunun geçici 91 inci maddesinin yedinci
fıkrasında geçen “31/12/2005”
ibaresi “30/6/2007” olarak uygulanır.
(6) 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu,
1479 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar
Kurumu Kanunu, 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanunu ve 2926
sayılı Tarımda Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanununa
göre gelir ve/veya aylık ödenenlere, bu kanunlar gereğince ödenmekte olan gelir
ve/veya aylık tutarlarında (506 sayılı Kanuna göre gelir ve/veya aylık
ödenenlerin bu Kanunun geçici 76 ncı maddesine göre yapılan telafi edici
ödemeler dahil), 2006 yılı için 8/2/2006 tarihli ve 5454 sayılı Kanuna göre
yapılan yıllık kümülatif artış oranı ile aynı dönemde memur aylıklarında
katsayıların yükseltilmesi suretiyle yapılan kümülatif artış oranı arasındaki
farkı telafi edecek şekilde hesaplanacak fark tutarları 2006 yılı Temmuz-Aralık
ayları ödeme dönemleriyle sınırlı olmak üzere bir defada ayrıca ödenir. 2006 yılı ikinci altı aylık döneminde altı aydan daha az
süreyle gelir ve/veya aylık almış olanlara yapılacak ödemelerde fiilen
yararlanılan gelir ve/veya aylık ödeme dönemi sayısı dikkate alınır. Bu şekilde
yapılacak ödemenin bir aylık tutarının 2006 yılı Aralık ayı ödeme dönemi gelir
ve/veya aylık tutarına ilave edilmesi sonucunda bulunacak tutar, 2007 yılı Ocak
ayı ödeme döneminde yapılacak artışlara esas alınır.
(7)
506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu ve 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal
Sigortalar Kanununa göre:
a)
1/1/2007 tarihinden önce bağlanmış gelir ve/veya aylıklar ile 506 sayılı
Kanunun geçici 76 ncı maddesine göre yapılan telafi edici ödemeler, 2007
yılının Ocak ayı ödeme döneminden itibaren % 5 oranında, 2007 yılı Temmuz ayı
ödeme döneminden geçerli olmak üzere de 2007 yılının birinci altı aylık dönemi
için Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan en son temel yıllı tüketici
fiyatları genel endeksindeki değişim oranı kadar artırılarak ödenir.
b)
2007 yılında bağlanacak malûllük, yaşlılık veya ölüm aylıklarının, 506 sayılı
Kanunun 55, 61, 67 ve geçici 82 nci maddelerine göre 2007 yılı Ocak ayı
itibarıyla hesaplanan aylık tutarları; 2007 yılı Ocak ayı ödeme döneminden
itibaren % 5 oranında, 2007 yılı Temmuz ayı ödeme döneminden geçerli olmak
üzere de 2007 yılının birinci altı aylık dönemi için Türkiye İstatistik Kurumu
tarafından açıklanan en son temel yıllı tüketici fiyatları genel endeksindeki
değişim oranı kadar artırılarak ödenir.
c) İş
kazaları ile meslek hastalıkları sigortasından hak kazanılan gelirlere esas günlük
kazanç hesabına giren son takvim ayı 2007 yılının birinci yarısına ait olanlara
bağlanacak gelirler, son takvim ayı itibarıyla hesaplanan gelir tutarı % 5
oranında, 2007 yılı Temmuz ayı ödeme döneminden geçerli olmak üzere de 2007
yılının birinci altı aylık dönemi için Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
açıklanan en son temel yıllı tüketici fiyatları genel endeksindeki değişim
oranı kadar artırılarak ödenir. Son takvim ayı 2007 yılının ikinci yarısına ait
olanlara bağlanacak gelirler, son takvim ayı itibarıyla hesaplanan gelir tutarı
2007 yılının ilk altı aylık döneme göre Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
açıklanan en son temel yıllı tüketici fiyatları genel endeksindeki değişim
oranında artırılarak belirlenir. Ancak bunlara 2007 yılı Ocak
ayı ödeme dönemine ait artış uygulanmaz.
d) Bağlanan gelir ve/veya aylıklar ile
telafi edici ödemelerin artırılmasında ve yukarıdaki (b) ve (c) bentleri
uygulanmak suretiyle bağlanacak gelir ve/veya aylıkların artırılmasında, 506
sayılı Kanunun ek 38 inci maddesi hükümleri; 2007 yılında malûllük veya
yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan sigortalılar ile ölen
sigortalıların hak sahiplerinin 506 sayılı Kanunun geçici 82 nci maddesine göre
2007 yılı Ocak ayı itibarıyla hesaplanan aylıkları için Ocak 2007 ile aylık başlangıç
tarihi arasında Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan tüketici
fiyatları endeksi artış oranları ile iş kazaları ve meslek hastalıkları
sigortasından hak kazanılan gelirlere esas günlük kazanç hesabına giren son
takvim ayı 2007 yılına ait olanların gelirlerinin artırılmasında 506 sayılı
Kanunun ek 44 üncü maddesi hükümleri uygulanmaz ve bu fıkra kapsamına
girenlerin gelir ve/veya aylıklarında 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Kanun
hükümlerine göre ayrıca artış yapılmaz.
(8)
1479 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar
Kurumu Kanunu ile 2926 sayılı Tarımda Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal
Sigortalar Kanununa göre:
a)
Malûllük, yaşlılık ve ölüm aylığı alanların, 2006 yılı Aralık ayı ödeme
döneminde aldıkları aylıkları 2007 yılı Ocak ayı ödeme döneminden itibaren % 5
oranında, 2007 yılı Temmuz ayı ödeme döneminden geçerli olmak üzere de 2007
yılının birinci altı aylık dönemi için Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
açıklanan en son temel yıllı tüketici fiyatları genel endeksindeki değişim
oranı kadar artırılarak ödenir.
b)
2007 yılında bağlanacak aylıklar, 2003 yılı Aralık ayında yürürlükte bulunan
gelir tablosu ve gösterge tutarları esas alınarak hesaplanır. Bu şekilde
hesaplanan aylık, sırasıyla 8/1/2003 tarihli ve 4784 sayılı Kanunun 1 inci
maddesine, 22/1/2004 tarihli ve 5073 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin (a)
bendine, 30/12/2004 tarihli ve 5282 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin birinci
fıkrasına ve 8/2/2006 tarihli ve 5454 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (a)
bendine göre artırılır ve bulunan tutar, ayrıca bu fıkranın (a) bendi ile bu
maddenin altıncı fıkrasına göre artırılarak ödenir.
2007
yılında, 1479 ve 2926 sayılı Kanunlar kapsamındaki sigortalılardan alınacak
primlere esas olan ve 2006 yılı Aralık ayında yürürlükte bulunan gelir tablosu
ile katsayı sabit kalmak kaydıyla gösterge tablosu, 506 sayılı Kanuna göre
prime esas günlük kazanç alt sınırında 2006 yılına göre 2007 yılında meydana
gelen artış oranı kadar artırılarak uygulanır.
1479
sayılı Kanunun 36 ncı maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkraları ile 50 nci
maddesinin ikinci cümlesi hükmü ve 2926 sayılı Kanunun 33 üncü maddesinin
birinci fıkrası hükmü 2007 yılı için uygulanmaz ve bu fıkra kapsamında
sayılanların aylıklarında 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Kanun hükümlerine
göre ayrıca artış yapılmaz.
(9)
24/7/2003 tarihli ve 4956 sayılı Kanunun 56 ncı maddesinin (d) bendi ile aynı
Kanunun geçici üçüncü maddesinde geçen “1/1/2005” ibareleri ve 22/1/2004
tarihli ve 5073 sayılı Kanunun 17 nci maddesinde geçen “1/1/2005” ibaresi
“30/6/2007” şeklinde uygulanır.
17/10/1983 tarihli ve 2926 sayılı Kanuna
tâbi sigortalılardan; 2007 yılının birinci altı aylık dönemi için, aynı Kanunun
33 üncü maddesine göre belirlenen gelir basamaklarından ilk altı basamakta
bulunanlardan altıncı basamak gösterge tutarının, yedi ve daha yukarı
basamaklarda bulunanlardan ise bulundukları basamak gösterge tutarının % 20’si
oranında sağlık sigortası primi tahsil edilir.
(10)
16/5/2006 tarihli ve 5502 sayılı Kanunun geçici 2 nci maddesinin ikinci
fıkrasında yer alan “yetkileri Kurum Yönetim Kurulu tarafından mülga kanun
hükümlerine göre kullanılır.” ibareleri, “yetkileri Kurum Yönetim Kurulu
tarafından ilgili kanunların mülga hükümlerine göre kullanılır ve bu
yetkilerden uygun gördüklerini Başkana veya ilgili birimlere devredebilir.”
şeklinde uygulanır.
(11)
8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı
Kanunun 14 üncü maddesinin (f) bendinde geçen “% 4’ü” ibaresi “% 5’i” şeklinde
uygulanır.
(12) 5434 sayılı Kanunun ek 79 uncu maddesinin
altıncı fıkrasının son cümlesi “Bu yardımlar yılda bir kez olmak üzere
Eylül ayında toptan ödenir, okullarına ilk defa kayıt yaptırma veya
kayıt uzatma işlemleri ilgili mevzuatı gereğince zorunlu olarak
Eylül ayından sonra tamamlananların eğitim ve öğretim yardımları
da aynı eğitim ve öğretim yılı içinde başvurmaları kaydıyla ve ilgili
eğitim öğretim yılının Eylül ayında geçerli olan memur aylık katsayısı
dikkate alınarak başvurularını izleyen ay içinde ödenir.” şeklinde
uygulanır.
(13) 1/7/1976 tarihli ve 2022 sayılı Kanunun
8 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “bir sağlık kurulunca”
ibaresi “sağlık kurullarınca” şeklinde uygulanır.
(14) 16/5/2006
tarihli ve 5502 sayılı Kanunun 28 inci maddesinin üçüncü fıkrasının
ikinci cümlesi “Bu şekilde çalıştırılacak olanlardan Kurumca belirlenecek
en fazla beş kişiye ödenecek ücret, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun
4 üncü maddesinin (B) bendine göre istihdam edilenlerin sözleşme
ücreti tavanının beş katını, diğer beş kişiye dört katını, geri kalanlara
ise iki buçuk katını geçemez ve bunlara bu fıkrada belirtilen ücret
dışında herhangi bir ödeme yapılamaz.” şeklinde uygulanır.
(15)
5510 sayılı Kanunun;
a) 16
ncı maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan “üçte
biri” ibaresi “onda biri” olarak,
b) 68
inci maddesinin ikinci fıkrasının son cümlesi “Birinci fıkranın
(a) bendi gereği belirlenen katılım payını; birinci basamak sağlık
hizmet sunucularında yapılan muayenelerde almamaya ya da daha
düşük tutarlarda belirlemeye veya tekrar birinci fıkranın (a) bendi
için belirlenen tutara getirmeye, ikinci ve üçüncü basamak sağlık
hizmet sunucularında yapılan muayenelerde ise önceki basamaklardan
sevkli olarak başvurulup başvurulmadığı dikkate alınmak suretiyle
yarısına kadar indirmeye veya beş katına kadar artırmaya, gerektiğinde
bu tutarları kanunî tutarlarına getirmeye veya indirmeye Kurum
yetkilidir.” şeklinde,
c) 88 inci maddesinin üçüncü fıkrası
“60 ıncı maddenin birinci fıkrasının (b), (c), (d) ve (g) bentleri gereği
genel sağlık sigortalısı sayılanlar için her ay otuz tam gün genel sağlık
sigortası primi ödenmesi zorunludur. Ancak,
anılan maddenin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamına girenler
için prim ödeme yükümlülerinin ödeyecekleri genel sağlık sigortası
primi, primin tahakkuk ettirileceği ay itibarıyla bu kapsamda genel
sağlık sigortalısı sayılan toplam kişi sayısının
dörde bölünmesi suretiyle bulunacak kişi sayısı esas alınmak suretiyle
hesaplanır.” şeklinde,
uygulanır.
(16)
29/6/2001 tarihli ve 4706 sayılı Kanunun geçici 4 üncü maddesindeki,
“rayiç değerleri” ibaresi “492 sayılı Harçlar Kanununun 63 üncü maddesinin
birinci fıkrasına göre hesaplanacak değerlerinin yüzde yirmi
fazlası ” şeklinde uygulanır.
Yürürlük
MADDE 31- (1)
Bu Kanun
Yürütme
MADDE 32- (1)
Bu Kanunun;
a) Türkiye
Büyük Millet Meclisi ile ilgili hükümlerini Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanı,
b) Cumhurbaşkanlığı
ile ilgili hükümlerini Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri,
c) Sayıştay
Başkanlığı ile ilgili hükümlerini Sayıştay Birinci Başkanı,
ç) Genel
bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile ilgili hükümlerini ilgili
bakanlar ve Maliye Bakanı,
d)
Özel bütçeli idarelere ilişkin hükümlerini idarelerin bağlı veya
ilgili olduğu bakanlar ve Maliye Bakanı,
e) Düzenleyici
ve denetleyici kurumlara ilişkin hükümlerini kendi kurulları
ve/veya kurum başkanları,
f) Diğer hükümlerini
Maliye Bakanı,
yürütür.