Uyarı: Görüntülemekte olduğunuz Kanun, TBMM Genel Kurulunda kabul edildiği halidir. Varsa daha sonra yapılan değişiklikleri içermemektedir.


 

 

TA­RIM VE KIR­SAL KAL­KIN­MA­YI DES­TEK­LE­ME KU­RU­MU

KU­RU­LUŞ VE GÖREV­LE­Rİ HAK­KIN­DA KANUN

Kanun No. 5648

 

Kabul Tarihi : 4/5/2007      

 

Bİ­RİN­Cİ BÖ­LÜM

Amaç, Ta­nım­lar, Ku­ru­luş, Gö­rev ve

Yet­ki­ler

Amaç

MAD­DE 1- (1) Bu Ka­nu­nun ama­cı; ulu­sal kal­kın­ma plan, prog­ram ve stra­te­ji­le­rin­de öngö­rü­len il­ke ve he­def­ler çer­çe­ve­sin­de, Av­ru­pa Bir­li­ği ve ulus­la­ra­ra­sı ku­ru­luş­lar­dan sağlanan kay­nak­la­rı da kap­sa­ya­cak şe­kil­de, kır­sal kal­kın­ma prog­ram­la­rı­nın uy­gu­lan­ma­sı­na yö­ne­lik fa­ali­yet­le­ri ger­çek­leş­tir­mek üze­re Ta­rım ve Kır­sal Kal­kın­ma­yı Des­tek­le­me Kurumunun ku­ru­luş, gö­rev, yet­ki ve so­rum­lu­luk­la­rı­na iliş­kin usûl ve esas­la­rı dü­zen­le­mek­tir.

Ta­nım­lar

MAD­DE 2- (1) Bu Ka­nu­nun uy­gu­lan­ma­sın­da;

a) Ba­kan: Ta­rım ve Kö­yiş­le­ri Ba­ka­nı­nı,

b) Ba­kan­lık: Ta­rım ve Kö­yiş­le­ri Ba­kan­lı­ğı­nı,

c) Baş­kan: Ta­rım ve Kır­sal Kal­kın­ma­yı Des­tek­le­me Ku­ru­mu Baş­ka­nı­nı,

ç) Ko­mis­yon: Pro­je De­ğer­len­dir­me ve Se­çim Ko­mis­yo­nu­nu,

d) Ko­mi­te: İz­le­me ve Yön­len­dir­me Ko­mi­te­si­ni,

e) Ku­rum: Ta­rım ve Kır­sal Kal­kın­ma­yı Des­tek­le­me Ku­ru­mu­nu,

f) Prog­ram: Ulu­sal dü­zey­de­ki stra­te­ji ve plan­lar­la uyum­lu ola­rak ha­zır­la­nan kır­sal kalkınma prog­ram­la­rı­nı,

ifa­de eder.

Ku­ru­luş

MAD­DE 3- (1) Bu Ka­nun­la ve­ri­len gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek üze­re, ka­mu tü­zel ki­şi­li­ği­ni ha­iz, ida­rî ve ma­lî özerk­li­ğe sa­hip, özel büt­çe­li, bu Ka­nun­da hü­küm bu­lun­ma­yan hal­ler­de özel hu­kuk hü­küm­le­ri­ne tâbi ve Ba­kan­lı­ğın il­gi­li ku­ru­lu­şu ol­mak üze­re Ta­rım ve Kır­sal Kalkınmayı Des­tek­le­me Ku­ru­mu ku­rul­muş­tur.

Gö­rev ve yet­ki­ler

MAD­DE 4- (1) Ku­ru­mun gö­rev ve yet­ki­le­ri şun­lar­dır:

a) Fay­da­la­nı­cı­la­rın des­tek­ler­den aza­mî öl­çü­de ya­rar­la­na­bil­me­le­ri ama­cıy­la ta­nı­tım, eği­tim, da­nış­man­lık ve yön­len­dir­me fa­ali­yet­le­ri­ni yü­rüt­mek.

b) Pro­je ve fa­ali­yet baş­vu­ru­la­rı­nı al­mak,  bun­la­rın ön in­ce­le­me­le­ri ile ye­rin­de kon­trol­le­ri­ni yap­mak, pro­je ve fa­ali­yet­le­ri baş­vu­ru şart­la­rı, de­ğer­len­dir­me ve se­çim kri­ter­le­ri­ne gö­re değerlen­dir­mek.

c) Des­tek­le­ne­cek pro­je ve fa­ali­yet­le­ri be­lir­le­mek, uy­gu­la­ma söz­leş­me­le­ri­ni ha­zır­la­mak ve baş­vu­ru­su uy­gun gö­rü­len fay­da­la­nı­cı­lar­la söz­leş­me im­za­la­mak, uy­gun bu­lun­ma­yan başvurular­la il­gi­li iş­lem­le­ri yap­mak.

ç) Pro­je ve fa­ali­yet­le­re yö­ne­lik ta­hak­kuk, öde­me ve mu­ha­se­be iş­lem­le­ri ile bun­lar­la il­gi­li her tür­lü kon­tro­lü ger­çek­leş­tir­mek.

d) Pro­je ve fa­ali­yet­le­rin uy­gu­la­ma­sı­nı iz­le­mek, ya­rar­la­nı­cı­la­rın söz­leş­me şart­la­rı­nı ve yüküm­lü­lük­le­ri­ni ye­ri­ne ge­ti­rip ge­tir­me­di­ği­ni ta­kip et­mek, bu amaç­lar­la ge­rek­li kon­trol­le­ri yap­mak.

e) İler­le­me ve ge­liş­me­le­ri ra­por­la­mak, Av­ru­pa Bir­li­ği mev­zu­atı­nı da dik­ka­te ala­rak ih­ti­yaç du­yu­lan bil­gi, bel­ge ve ra­por­la­rı ha­zır­la­mak, yet­ki­li ku­rum ve ma­kam­la­ra sun­mak.

 f) Prog­ram ve des­tek­le­rin et­kin­leş­ti­ril­me­si yö­nün­de­ki gö­rüş ve de­ği­şik­lik öne­ri­le­ri­ni il­gi­li ma­kam­la­ra bil­dir­mek.

g) Ku­ru­mun gö­rev­le­ri ve fa­ali­yet­le­riy­le il­gi­li gü­ven­li bir ve­ri ta­ba­nı ve bil­gi iş­lem sis­te­mi kur­mak.

ğ) Ku­ru­mun fa­ali­yet­le­ri ile il­gi­li ida­rî dü­zen­le­me­le­ri yap­mak.

(2) Ku­rum, gö­rev­le­ri ile il­gi­li ko­nu­lar­da; ka­mu ve­ya özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri, ger­çek kişiler, si­vil top­lum ku­ru­luş­la­rı, Av­ru­pa Ko­mis­yo­nu ve ulus­la­ra­ra­sı ku­ru­luş­lar­la ge­rek­li işbirli­ği ve ko­or­di­nas­yo­nu sağ­la­mak­la gö­rev­li ve yet­ki­li­dir.

(3) Ku­rum, öde­me ta­li­ma­tı­nın ve­ril­me­si ve mu­ha­se­be ile il­gi­li gö­rev­le­ri ha­riç ol­mak kaydıy­la, gö­rev­le­rin­den ba­zı­la­rı­nı Ba­kan­lık taş­ra bi­rim­le­ri va­sı­ta­sıy­la ye­ri­ne ge­ti­re­bi­lir. Ancak, gö­rev­le­rin bu su­ret­le ye­ri­ne ge­ti­ril­me­si Ku­ru­mun so­rum­lu­lu­ğu­nu or­ta­dan kal­dır­maz. Ku­rum, gö­rev­le­rin ye­ri­ne ge­ti­ril­me­si aşa­ma­la­rın­da di­ğer ka­mu ku­rum ve ku­ru­luş­la­rı, özel hukuk tü­zel ki­şi­le­ri, ger­çek ki­şi­ler ve si­vil top­lum ku­ru­luş­la­rı ile iş­bir­li­ği ya­pa­bi­lir.

İKİN­Cİ BÖ­LÜM

Teş­ki­lât

Teş­ki­lât

MAD­DE 5- (1) Ku­rum, mer­kez ve taş­ra teş­ki­lâ­tın­dan olu­şur.

(2) Mer­kez teş­ki­lâtı ana hiz­met bi­rim­le­ri ile da­nış­ma ve de­ne­tim bi­rim­le­ri ve yar­dım­cı hizmet bi­ri­min­den, taş­ra teş­ki­lâtı ise il ko­or­di­na­tör­lük­le­rin­den mey­da­na ge­lir.

(3) Ku­rum mer­kez teş­ki­lâtı ek­li (1) sa­yı­lı cet­vel­de gös­te­ril­miş­tir.

Baş­ka­nın gö­rev, yet­ki ve so­rum­lu­luk­la­rı

MAD­DE 6- (1) Ku­ru­mun en üst ami­ri olan Baş­kan, Ku­ru­mun ic­ra­atın­dan ve em­ri altındaki­le­rin fa­ali­yet ve iş­lem­le­rin­den Ba­ka­na kar­şı so­rum­lu olup, aşa­ğı­da­ki gö­rev, yet­ki ve so­rum­lu­luk­la­ra sa­hip­tir:

a) Ku­ru­mu Ana­ya­sa­ya, ka­nun­la­ra, hü­kü­met prog­ra­mı­na ve Ba­kan­lar Ku­ru­lun­ca be­lir­le­nen po­li­ti­ka ve stra­te­ji­le­re uy­gun ola­rak yö­ne­tir.

b) Ku­ru­mun gö­rev ala­nı­na gi­ren hu­sus­lar­da po­li­ti­ka ve stra­te­ji­ler ge­liş­ti­rir, bun­la­ra uy­gun ola­rak yıl­lık amaç ve he­def­ler oluş­tu­rur, per­for­mans öl­çüt­le­ri be­lir­ler, Ku­ru­mun ça­lış­ma progra­mı­nı ve büt­çe­si­ni ha­zır­lar, ge­rek­li ya­sal ve ida­rî dü­zen­le­me ça­lış­ma­la­rı­nı ya­par. Belirlenen stra­te­ji­ler, amaç­lar ve per­for­mans öl­çüt­le­ri doğ­rul­tu­sun­da uy­gu­la­ma­yı ko­or­di­ne eder, iz­ler ve de­ğer­len­di­rir.

c) Ku­ru­mun fa­ali­yet­le­ri­ni ve iş­lem­le­ri­ni de­net­ler, yö­ne­tim sis­tem­le­ri­ni göz­den ge­çi­rir, Kuru­mun ya­pı­sı ve yö­ne­tim sü­reç­le­ri­nin et­ki­li­li­ği­ni gö­ze­tir, yö­ne­ti­min ge­liş­ti­ril­me­si­ni sağ­lar.

ç) Ku­ru­mun fa­ali­yet ala­nı­na gi­ren ko­nu­lar­da di­ğer ku­rum ve ku­ru­luş­lar­la iş­bir­li­ği ve koordi­nas­yo­nu sağ­lar.

d) Prog­ram kap­sa­mın­da des­tek­le­ne­cek pro­je ve fa­ali­yet­le­ri onay­lan­mak üze­re Ko­mis­yo­na su­nar, des­tek­le­ne­cek ki­şi ve ku­ru­luş­lar­la söz­leş­me im­za­lar, bun­la­ra öde­me ya­pıl­ma­sı­na onay ve­rir. Söz­leş­me­de ya­pı­la­cak de­ği­şik­lik­le­ri ve söz­leş­me­le­rin son­lan­dı­rıl­ma­sı­nı onay­lar.

e) İh­ti­yaç du­yu­lan bil­gi, bel­ge ve ra­por­la­rın ha­zır­lan­ma­sı­nı sağ­lar, bun­la­rı yet­ki­li ku­rum ve ma­kam­la­ra su­nar.

(2) Baş­kan ve Ku­ru­mun her ka­de­me­de­ki yö­ne­ti­ci­le­ri, ge­rek­ti­ğin­de sı­nır­la­rı­nı ya­zı­lı ola­rak açık­ça be­lir­le­mek şar­tıy­la yet­ki­le­rin­den bir kıs­mı­nı ast­la­rı­na dev­re­de­bi­lir. Yet­ki dev­ri uy­gun araç­lar­la il­gi­li­le­re du­yu­ru­lur.

Hiz­met bi­rim­le­ri

MAD­DE 7- (1) Ku­ru­mun ana hiz­met bi­rim­le­ri şun­lar­dır:

a) Pro­je Hiz­met­le­ri Ge­nel Ko­or­di­na­tör­lü­ğü.

b) Fi­nans­man Ge­nel Ko­or­di­na­tör­lü­ğü.

(2) Ku­ru­mun da­nış­ma ve de­ne­tim bi­rim­le­ri şun­lar­dır:

a) Hu­kuk Mü­şa­vir­li­ği.

b) İç De­ne­tim Ko­or­di­na­tör­lü­ğü.

(3) Ku­ru­mun yar­dım­cı hiz­met bi­ri­mi Des­tek Hiz­met­le­ri Ge­nel Ko­or­di­na­tör­lü­ğü­dür.

Hiz­met bi­rim­le­ri­nin gö­rev­le­ri

MAD­DE 8- (1) Pro­je Hiz­met­le­ri Ge­nel Ko­or­di­na­tör­lü­ğü, Pro­je Yö­ne­ti­mi Ko­or­di­na­tör­lü­ğü ile Pro­je İz­le­me ve Kon­trol Ko­or­di­na­tör­lü­ğün­den olu­şur.

(2) Pro­je Yö­ne­ti­mi Ko­or­di­na­tör­lü­ğü­nün gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Prog­ram­la il­gi­li du­yu­ru ve ta­nı­tım­la­rı yap­mak.

b) Baş­vu­ru kı­la­vuz­la­rı­nı, baş­vu­ru form­la­rı­nı ve ge­rek­li di­ğer do­kü­man­la­rı ha­zır­la­mak, fayda­la­nı­cı­la­ra yö­ne­lik eği­tim, da­nış­man­lık ve yön­len­dir­me fa­ali­yet­le­ri­ni yü­rüt­mek.

c) Baş­vu­ru­la­rı ka­bul et­mek, pro­je ve fa­ali­yet­le­rin be­lir­le­nen uy­gun­luk kri­ter­le­ri çerçevesin­de ön in­ce­le­me­le­ri­ni yap­mak, yap­tır­mak, des­tek­le­ne­cek pro­je ve fa­ali­yet­le­rin seçimi­ni yap­mak üze­re Ko­mis­yo­na sun­mak.

ç) Des­tek­len­me­si uy­gun gö­rü­len ki­şi ve ku­ru­luş­lar­la ya­pıl­ma­sı ön­gö­rü­len söz­leş­me­le­ri hazır­la­mak.

d) Uy­gun bu­lun­ma­yan baş­vu­ru­la­ra ge­rek­çe­li ce­vap ver­mek.

e) Des­tek­le­nen pro­je ve fa­ali­yet­ler­le il­gi­li iha­le iş­lem­le­ri­ni yü­rüt­mek.

f) Pro­je baş­vu­ru­la­rı ile il­gi­li de­tay­lı ra­por­lar ha­zır­la­mak ve bun­la­rı il­gi­li yer­le­re sun­mak.

g) Baş­kan ta­ra­fın­dan ve­ri­le­cek di­ğer gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek.

(3) Pro­je İz­le­me ve Kon­trol Ko­or­di­na­tör­lü­ğü­nün gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Uy­gu­la­nan ve ta­mam­lan­mış pro­je ve fa­ali­yet­le­rin ye­rin­de kon­trol­le­ri­ni yap­mak, yaptırmak, ger­çek­leş­me­le­ri­ni iz­le­mek, bun­lar­la il­gi­li ra­por ve öne­ri­ler ha­zır­la­mak.

b) Pro­je ve fa­ali­yet uy­gu­la­ma­la­rı­nı söz­leş­me­de yer alan hü­küm­ler doğ­rul­tu­sun­da kon­trol et­mek ve ge­rek­ti­ğin­de söz­leş­me­ler­de de­ği­şik­lik ya­pıl­ma­sı­nı ve­ya söz­leş­me­le­rin so­na erdirilme­si­ni Baş­ka­na tek­lif et­mek.

c) Pro­je­ler çer­çe­ve­sin­de ya­pı­la­cak sa­tın al­ma­la­rı ve di­ğer iha­le sü­reç­le­ri­ni kon­trol et­mek ve uy­gu­la­ma­da muh­te­mel dar­bo­ğaz, ha­ta ve su­iis­ti­mal­le­ri ön­le­yi­ci ted­bir­le­ri al­mak.

ç) Baş­kan ta­ra­fın­dan ve­ri­le­cek di­ğer gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek.

(4) Fi­nans­man Ge­nel Ko­or­di­na­tör­lü­ğü; Ta­hak­kuk Ko­or­di­na­tör­lü­ğü, Öde­me Koordinatörlü­ğü ve Mu­ha­se­be Ko­or­di­na­tör­lü­ğün­den olu­şur.

(5) Ta­hak­kuk Ko­or­di­na­tör­lü­ğü­nün gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Öde­me ta­lep­le­ri ile il­gi­li bil­gi ve bel­ge­le­rin söz­leş­me­de ve il­gi­li mev­zu­at­ta be­lir­ti­len hüküm­le­re uy­gun­lu­ğu­nu in­ce­le­mek.

b) Öde­me bel­ge­le­ri­ni dü­zen­le­mek.

c) Baş­kan ta­ra­fın­dan ve­ri­le­cek di­ğer gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek.

(6) Öde­me Ko­or­di­na­tör­lü­ğü­nün gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Hak ediş­ler­le il­gi­li öde­me bel­ge­le­ri­ni in­ce­le­mek, ye­rin­de kon­trol­le­ri yap­mak ve uy­gun bu­lu­nan öde­me­le­rin fay­da­la­nı­cı­la­rın he­sa­bı­na ak­ta­rıl­ma­sı­nı sağ­la­mak.

b) Öde­me ile il­gi­li bil­gi­le­ri il­gi­li bi­rim­le­re ver­mek.

c) Baş­kan ta­ra­fın­dan ve­ri­le­cek di­ğer gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek.

(7) Mu­ha­se­be Ko­or­di­na­tör­lü­ğü­nün gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Uy­gu­la­may­la il­gi­li mu­ha­se­be iş­lem­le­ri­ni ger­çek­leş­tir­mek.

b) Ya­pı­lan söz­leş­me­ler­de Ku­rum adı­na do­ğan yü­küm­lü­lük­le­ri ve ger­çek­leş­ti­ri­len ödemeleri ve­ri ta­ba­nı­na ka­yıt et­mek.

c) Öde­me­le­re iliş­kin ka­yıt­la­rın üçer ay­lık ve yıl­lık ra­por­la­rı­nı ha­zır­la­mak, il­gi­li bi­rim­le­re ilet­mek.

ç) Öde­me­ler­le il­gi­li he­sap ve bel­ge­le­ri iç ve dış de­ne­ti­me ha­zır bu­lun­dur­mak.

d) Av­ru­pa Bir­li­ği ve ulus­la­ra­ra­sı ku­ru­luş­lar­dan sağ­la­nan kay­nak­la­rın il­gi­li ku­rum­lar aracılı­ğıy­la te­mi­ni­ne yö­ne­lik iş­lem­le­ri yap­mak.

e) Baş­kan ta­ra­fın­dan ve­ri­le­cek di­ğer gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek.

(8) Hu­kuk Mü­şa­vir­li­ği­nin gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Hu­ku­kî ko­nu­lar ve dü­zen­le­me­ler hak­kın­da gö­rüş oluş­tur­mak.

b) Ku­ru­mun men­fa­at­le­ri­ni ko­ru­yu­cu,  an­laş­maz­lık­la­rı ön­le­yi­ci hu­ku­kî ted­bir­le­ri za­ma­nın­da al­mak, an­laş­ma ve söz­leş­me­le­rin bu esas­la­ra uy­gun ola­rak ya­pıl­ma­sı­na yar­dım­cı ol­mak.

c) Ad­lî ve ida­rî da­va­lar­da ve her tür­lü ic­ra ta­kip­le­rin­de ge­rek­li bil­gi ve bel­ge­le­ri hazırlamak ve ha­zır­lan­ma­sı­nı sağ­la­mak, Ku­ru­mun da­va ve ic­ra ta­kip iş­le­ri­ni yü­rüt­mek.

ç) Ge­rek­li gö­rül­dü­ğün­de il­gi­li bi­rim­le­rin de gö­rüş­le­ri­ni ala­rak ih­bar­na­me ve ih­tar­na­me düzen­le­mek ve­ya bun­la­ra kar­şı ce­vap ha­zır­la­mak.

d) Baş­kan ta­ra­fın­dan ve­ri­le­cek di­ğer gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek.

(9) İç De­ne­tim Ko­or­di­na­tör­lü­ğü­nün gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Ku­ru­mun iç de­ne­ti­mi­ni ulu­sal ve ulus­la­ra­ra­sı de­ne­tim stan­dart­la­rı­na uy­gun ola­rak gerçek­leş­tir­mek.

b) Ku­ru­mun iç kon­trol sis­te­mi­nin iyi­leş­ti­ril­me­si­ne yö­ne­lik ça­lış­ma­lar yap­mak.

c) He­sap ve iş­lem­le­rin doğ­ru, tam ve za­ma­nın­da ya­pı­lıp ya­pıl­ma­dı­ğı­nı kon­trol et­mek.

ç) Ku­ru­mun iş­lem­le­ri­nin ma­lî an­laş­ma­lar ve prog­ram­la­ra uy­gun­lu­ğu­nu kon­trol et­mek ve ra­por­la­mak.

d) Baş­kan ta­ra­fın­dan de­ne­tim­le il­gi­li ve­ri­le­cek di­ğer gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek.

(10) Des­tek Hiz­met­le­ri Ge­nel Ko­or­di­na­tör­lü­ğü; Bil­gi Sis­tem­le­ri Ko­or­di­na­tör­lü­ğü ile İn­san Kay­nak­la­rı ve İda­rî İş­ler Ko­or­di­na­tör­lü­ğün­den olu­şur.

(11) Bil­gi Sis­tem­le­ri Ko­or­di­na­tör­lü­ğü­nün gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Ku­ru­mun bil­gi iş­lem sis­tem­le­ri­ni kur­mak, ih­ti­yaç du­yu­lan ve­ri ta­ban­la­rı­nı oluş­tur­mak, gü­ven­li­ği­ni sağ­la­mak ve ge­liş­tir­mek.

b) Fa­ali­yet ve pro­je­ler­le il­gi­li ka­yıt­la­rın elek­tro­nik or­tam­da sak­lan­ma­sı­nı sağ­la­mak.

c) İl­gi­li bi­rim­ler ve di­ğer ve­ri kay­nak­la­rı ara­sın­da bil­gi alış ve­ri­şi­ni sağ­la­mak.

ç) Baş­kan ta­ra­fın­dan ve­ri­le­cek di­ğer gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek.

(12) İn­san Kay­nak­la­rı ve İda­rî İş­ler Ko­or­di­na­tör­lü­ğü­nün gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) Ku­ru­mun in­san kay­nak­la­rı po­li­ti­ka­sı ve plan­la­ma­sı ko­nu­sun­da ça­lış­ma­lar yap­mak ve Baş­ka­na tek­lif­ler­de bu­lun­mak.

b) Ku­rum per­so­ne­li­nin ata­ma, is­tih­dam, eği­tim, na­kil, si­cil, ter­fi, gö­rev­len­dir­me, üc­ret, emek­li­lik ve ben­ze­ri öz­lük iş­lem­le­ri­ni yü­rüt­mek.

c) Ku­ru­mun ih­ti­ya­cı olan her tür­lü mal ve hiz­met sa­tın al­ma, ki­ra­la­ma, ba­kım, ona­rım, temiz­lik, araç-ge­reç mal­ze­me te­mi­ni, ay­dın­lat­ma, ısıt­ma, su, ha­ber­leş­me, sağ­lık ve ben­ze­ri her tür­lü ida­rî ve ma­lî hiz­met­le­ri yü­rüt­mek.

ç) Ge­nel ev­rak, ar­şiv ve do­kü­man­tas­yon fa­ali­yet­le­ri­ni dü­zen­le­mek ve yü­rüt­mek.

d) Ku­rum per­so­ne­li­nin yurt içi ve yurt dı­şın­da ya­pa­ca­ğı ça­lış­ma­la­rı or­ga­ni­ze et­mek.

e) Ku­ru­mun ba­sın, ya­yın ve halk­la iliş­ki­ler gö­rev­le­ri­ni yü­rüt­mek.

f) Ku­rum­da si­vil sa­vun­ma ile il­gi­li hiz­met­le­ri yü­rüt­mek.

g) Baş­kan ta­ra­fın­dan ve­ri­le­cek di­ğer gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek.

İz­le­me ve Yön­len­dir­me Ko­mi­te­si

MAD­DE 9- (1) İl­gi­li ka­mu ku­rum ve ku­ru­luş­la­rı, ger­çek ki­şi­ler, özel hu­kuk tü­zel ki­şi­le­ri ve si­vil top­lum ku­ru­luş­la­rı­nın kır­sal kal­kın­ma prog­ram ve des­tek­le­ri ile il­gi­li, iz­le­me ve değer­len­dir­me sü­reç­le­ri­ne kat­kı ve ka­tı­lım­la­rı­nı sağ­la­mak ama­cıy­la İz­le­me ve Yön­len­dir­me Ko­mi­te­si ku­rul­muş­tur. Ko­mi­te­nin sek­re­tar­ya hiz­met­le­ri Ba­kan­lık­ça yü­rü­tü­lür.

(2) Ko­mi­te­nin baş­ka­nı Ba­kan­lık Müs­te­şa­rı­dır. Ko­mi­te­de Baş­kan ile Ba­kan­lık, İçiş­le­ri, Mali­ye, Sa­na­yi ve Ti­ca­ret, Kül­tür ve Tu­rizm ile Çev­re ve Or­man Ba­kan­lık­la­rı, Dev­let Planlama Teş­ki­lâ­tı ve Ha­zi­ne Müs­te­şar­lık­la­rı ile Av­ru­pa Bir­li­ği Ge­nel Sek­re­ter­li­ğin­den en az ge­nel mü­dür dü­ze­yin­de bi­rer tem­sil­ci yer alır. Ko­mi­te­ye, Av­ru­pa Ko­mis­yo­nu tem­sil­ci­le­ri ile di­ğer il­gi­li ku­rum ve ku­ru­luş tem­sil­ci­le­ri is­ti­şa­rî dü­zey­de iş­ti­rak ede­bi­lir.

(3) Ko­mi­te­nin gö­rev­le­ri; kır­sal alan­da­ki ge­liş­me­ler ile kır­sal kal­kın­ma prog­ram ve destekle­ri­nin ulu­sal po­li­ti­ka ve stra­te­ji­le­re uy­gun, bir­bir­le­ri ile tu­tar­lı, uyum­lu ve et­kin bir şekil­de uy­gu­lan­ma­sı ama­cıy­la; pro­je ve fa­ali­yet baş­vu­ru şart­la­rı, se­çim ve de­ğer­len­dir­me kriter­le­ri­nin kır­sal kal­kın­ma he­def­le­ri­ne uy­gun­lu­ğu ko­nu­sun­da gö­rüş oluş­tur­mak; uy­gu­la­ma ve ge­liş­me­le­ri he­def­le­re ulaş­ma açı­sın­dan be­lir­li ara­lık­lar­la iz­le­mek, de­ğer­len­dir­me­le­ri incelemek; he­def­le­re ula­şıl­ma­sı ve­ya ma­lî yö­ne­tim de da­hil ol­mak üze­re yö­ne­tim ve uygulama­nın et­kin­leş­ti­ril­me­si ko­nu­sun­da­ki öne­ri­le­ri­ni il­gi­li ku­rum ve ma­kam­la­ra bil­dir­mek, mev­zu­at ile Av­ru­pa Bir­li­ği mük­te­se­ba­tı çer­çe­ve­sin­de ön­gö­rü­len di­ğer is­ti­şa­rî gö­rev­le­ri yürütmek­tir.

(4) Ko­mi­te­nin ça­lış­ma usûl ve esas­la­rı, Ko­mi­te­de tem­sil edi­len ku­ru­luş­la­rın gö­rüş­le­ri alına­rak Ba­kan­lık ta­ra­fın­dan çı­ka­rı­la­cak bir yö­net­me­lik ile be­lir­le­nir.

Pro­je De­ğer­len­dir­me ve Se­çim Ko­mis­yo­nu

MAD­DE 10- (1) Ko­mis­yon; Ku­rum Baş­ka­nı­nın baş­kan­lı­ğın­da, as­ga­rî da­ire baş­ka­nı düzeyin­de ol­mak kay­dıy­la, Ba­kan ta­ra­fın­dan fark­lı ana hiz­met bi­rim­le­rin­den be­lir­le­ne­cek en faz­la dört Ba­kan­lık tem­sil­ci­si, İçiş­le­ri, Ba­yın­dır­lık ve İs­kan, Sa­na­yi ve Ti­ca­ret, Kül­tür ve Turizm ile Çev­re ve Or­man Ba­kan­lık­la­rı­nın bi­rer da­imî tem­sil­ci­sin­den olu­şur. Baş­kan, ge­rek­li du­rum­lar­da il­gi­li di­ğer ka­mu ku­rum ve ku­ru­luş­la­rın­dan en faz­la üç tem­sil­ci­yi top­lan­tı­la­ra davet ede­bi­lir. Da­imî tem­sil­ci­le­rin gö­rev sü­re­si aza­mî iki yıl olup, gö­rev sü­re­si tamamlanmadan her­han­gi bir şe­kil­de üye­lik­le­ri­nin so­na er­me­si ha­lin­de, ka­lan sü­re­le­ri sı­ra­sı­na gö­re ye­dek üye­ler­ce ta­mam­la­nır.  Gö­re­vi so­na eren üye­ler tek­rar se­çi­le­bi­lir.

(2) Ko­mis­yon, Baş­ka­nın da­ve­ti üze­ri­ne üye tam sa­yı­sı­nın ya­rı­sın­dan bir faz­la­sı ile her ay en az bir de­fa top­la­nır. Ko­mis­yon top­lan­tı­la­rı­na Baş­ka­nın yok­lu­ğun­da Baş­ka­nın görevlendirece­ği bir Ge­nel Ko­or­di­na­tör baş­kan­lık eder. Ko­mis­yon top­lan­tı­ya ka­tı­lan­la­rın oy çok­lu­ğu ile ka­rar alır. Eşit­lik du­ru­mun­da, Baş­ka­nın oyu yö­nün­de ka­rar alı­nır.

Ko­mis­yo­nun gö­rev ve yet­ki­le­ri

MAD­DE 11- (1) Ko­mis­yo­nun gö­rev ve yet­ki­le­ri şun­lar­dır:

a) Prog­ram kap­sa­mın­da des­tek­le­ne­cek pro­je ve fa­ali­yet lis­te­le­ri­ni ve bun­la­ra iliş­kin raporla­rı gö­rüş­mek ve des­tek­le­ne­cek pro­je­le­ri onay­la­mak.

b) Uy­gu­la­ma­da ko­or­di­nas­yo­nu sağ­la­yı­cı, iş­bir­li­ği­ni ge­liş­ti­ri­ci ted­bir­ler ve kar­şı­la­şı­lan sorun­la­rın çö­zü­mü ko­nu­sun­da Ku­ru­ma gö­rüş sun­mak.

İl ko­or­di­na­tör­lük­le­ri

MAD­DE 12- (1) Kır­sal kal­kın­ma prog­ram ve des­tek­le­me uy­gu­la­ma­la­rı baş­la­tıl­ma­dan, yapı­lan­ma sü­re­ci de dik­ka­te alı­na­rak, il­ler­de il ko­or­di­na­tör­lü­ğü ku­ru­lur. Prog­ram ve­ya destekle­me kap­sa­mın­da bu­lun­ma­yan il­ler­de il ko­or­di­na­tör­lü­ğü ku­ru­la­maz.

(2) İl ko­or­di­na­tör­lük­le­ri­nin sevk ve ida­re­sin­den il ko­or­di­na­tö­rü so­rum­lu­dur. İl koordinatör­lü­ğün­de pro­je­le­rin ge­rek­tir­di­ği öl­çü­de ye­ter­li per­so­nel is­tih­dam edi­lir.

İl ko­or­di­na­tör­lük­le­ri­nin gö­rev­le­ri

MAD­DE 13- (1) İl ko­or­di­na­tör­lük­le­ri­nin gö­rev­le­ri şun­lar­dır:

a) İl dü­ze­yin­de du­yu­ru ve ta­nı­tım­la­rı yap­mak,  fay­da­la­nı­cı­la­ra yö­ne­lik eği­tim, da­nış­man­lık ve yön­len­dir­me fa­ali­yet­le­ri­ni yü­rüt­mek.

b) Des­tek­le­ne­cek pro­je ve fa­ali­yet­le­rin se­çi­mi ve iz­le­me ko­nu­sun­da il­de görevlendirilebile­cek per­so­ne­lin se­çi­mi­ne iliş­kin öne­ri­le­ri­ni il­gi­li bi­rim­le­re bil­dir­mek, bun­la­ra iliş­kin ve­ri ta­ba­nı ha­zır­la­mak.

c) Baş­vu­ru­la­rı al­mak, pro­je ve fa­ali­yet­le­rin baş­vu­ru şart­la­rı­na gö­re ön in­ce­le­me­le­ri­ni yapmak, uy­gun baş­vu­ru­la­rı Ku­ru­ma in­ti­kal et­tir­mek.

ç) Ön de­ğer­len­dir­me so­nu­cun­da uy­gun bu­lun­ma­yan baş­vu­ru­la­ra ge­rek­çe­li ce­vap hazırlaya­rak Ku­ru­ma ilet­mek.

 d) İl­de uy­gu­la­ma­nın et­kin­li­ği­ni ar­tır­mak ama­cıy­la va­li­lik­ler ve di­ğer ka­mu ku­rum ve kuru­luş­la­rı ile ge­rek­li ko­or­di­nas­yo­nu sağ­la­mak, va­li­li­ğe ve il­de­ki di­ğer ku­rum ve ku­ru­luş­la­ra Ku­ru­mun il­de­ki fa­ali­yet­le­ri ile il­gi­li bil­gi ver­mek ve ih­ti­yaç du­yu­lan hal­ler­de ge­rek­li destekleri bu bi­rim­ler­den ta­lep et­mek.

e) Pro­je ve fa­ali­yet­le­rin ye­rin­de kon­tro­lü ve iz­le­me fa­ali­yet­le­ri­ni yü­rüt­mek.

f) Gö­rev ala­nı ile il­gi­li ko­nu­lar­da mer­kez bi­rim­le­ri­ne ge­rek­li ra­por­la­ma ça­lış­ma­la­rı­nı yapmak.

g) Baş­kan ta­ra­fın­dan ve­ri­le­cek di­ğer gö­rev­le­ri ye­ri­ne ge­tir­mek.

ÜÇÜN­CÜ BÖ­LÜM

Per­so­nel Re­ji­mi

Ku­rum per­so­ne­li­nin sta­tü­sü, hak­la­rı ve atan­ma­la­rı

MAD­DE 14- (1) Ku­rum­da hiz­met­ler 14/7/1965 tarihli ve 657 sa­yı­lı Dev­let Me­mur­la­rı Kanu­nu ile di­ğer kanun­la­rın söz­leş­me­li per­so­nel hak­kın­da­ki hü­küm­le­ri­ne bağ­lı ol­mak­sı­zın istih­dam edi­len sözleş­me­li per­so­nel eliy­le yü­rü­tü­lür. Kurum personeli emeklilik ve sosyal güvenlik yönünden 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa tâbidir. Kurum personeline ilişkin tüm ihtilaflar iş mahkemelerinde görülür.

 (2) Baş­kan Ba­ka­nın öne­ri­si üze­ri­ne müş­te­rek ka­rar­la ata­nır. Ge­nel Ko­or­di­na­tör, Hu­kuk Mü­şa­vi­ri, Ko­or­di­na­tör, il ko­or­di­na­tör­le­ri, uz­man, de­net­çi ve da­nış­man­lar Baş­ka­nın tek­li­fi üzeri­ne Ba­kan ona­yıy­la, bun­la­rın dı­şın­da ka­lan di­ğer per­so­nel ise Baş­kan ta­ra­fın­dan ata­nır.

(3) Ku­rum­da is­tih­dam edi­le­cek per­so­nel­de Dev­let Me­mur­la­rı Ka­nu­nu­nun 48 in­ci maddesinin (A) ben­di­nin (1), (4), (5), (6) ve (7) nu­ma­ra­lı alt bent­le­rin­de be­lir­ti­len ge­nel şartla­ra ek ola­rak; Baş­kan, ge­nel ko­or­di­na­tör, ko­or­di­na­tör, il ko­or­di­na­tö­rü, uz­man, de­net­çi ve da­nış­man po­zis­yon­la­rın­da is­tih­dam edi­le­cek­ler için zi­ra­at, ve­te­ri­ner­lik, su ürün­le­ri, gı­da, kimya, or­man, çev­re, in­şa­at, jeoloji, bilgisayar, endüstri, elektrik ve elektronik, ma­ki­ne, hukuk, ka­mu yö­ne­ti­mi, ik­ti­sat, ma­li­ye, iş­let­me, uluslarara­sı iliş­ki­ler, ça­lış­ma eko­no­mi­si ve endüs­tri iliş­ki­le­ri, şe­hir ve böl­ge plan­la­ma, istatistik, sos­yo­lo­ji dal­la­rın­dan ve­ya bun­la­ra denkli­ği Yük­se­köğ­re­tim Ku­ru­lun­ca ka­bul edi­len yurt dı­şın­da­ki yük­sek öğ­re­tim ku­rum­la­rın­dan en az li­sans dü­ze­yin­de eği­tim gör­müş ve istihdam edi­le­ce­ği alan­la il­gi­li ola­rak as­ga­rî; Baş­kan, ge­nel ko­or­di­na­tör, ko­or­di­na­tör, hu­kuk mü­şa­vi­ri ve da­nış­man için se­kiz yıl, il ko­or­di­na­tö­rü için al­tı yıl, uz­man ve de­net­çi için üç yıllık iş tec­rü­be­si­ne sa­hip ol­ma şart­la­rı ara­nır.

(4) Mer­kez teş­ki­lâ­tın­da; Baş­kan, ge­nel ko­or­di­na­tör, hu­kuk mü­şa­vi­ri, ko­or­di­na­tör, uz­man, de­net­çi, da­nış­man ve mü­ter­cim po­zis­yon­la­rın­da is­tih­dam edi­le­cek­le­rin İn­gi­liz­ce, Al­man­ca veya Fran­sız­ca dil­le­rin­de ya­pı­lan Ka­mu Per­so­ne­li Ya­ban­cı Dil Bil­gi­si Se­vi­ye Tes­pit Sınavında as­ga­rî (B), il ko­or­di­na­tör­lük­le­rin­de il ko­or­di­na­tö­rü, uz­man ve de­net­çi po­zis­yo­nun­da is­tih­dam edi­le­cek­le­rin ise as­ga­rî (C) dü­ze­yin­de pu­an al­mış ol­ma­la­rı ve­ya dil ye­ter­li­li­ği bakımın­dan bu­na denk­li­ği ka­bul edi­len ulus­la­ra­ra­sı ge­çer­li­li­ği olan bir bel­ge­ye sa­hip ol­ma­la­rı zo­run­lu­dur.

(5) 10/12/2003 ta­rih­li ve 5018 sa­yı­lı Ka­mu Ma­lî Yö­ne­ti­mi ve Kon­trol Ka­nu­nu­na ek­li (I),  (II) ve (IV) sa­yı­lı cet­vel­ler­de sa­yı­lan ku­rum ve ku­ru­luş­lar­da ça­lı­şan­lar­dan du­rum­la­rı, bu madde­de sa­yı­lan ni­te­lik ve şart­la­ra uy­gun olan­lar, ken­di­le­ri­nin is­te­ği ve ku­rum­la­rı­nın muvafaka­tı ile Ku­rum­da söz­leş­me­li ola­rak is­tih­dam edi­le­bi­lir. Bu şe­kil­de is­tih­dam edi­le­cek per­so­nel sa­yı­sı top­lam per­so­nel sa­yı­sı­nın yüz­de otu­zu­nu aşa­maz. Bu şe­kil­de gö­rev­len­di­ri­len per­so­nel ku­ru­mun­dan ay­lık­sız izin­li sa­yı­lır ve asıl kad­ro­suy­la il­gi­si de­vam eder. Bun­la­rın terfi­le­ri baş­ka­ca bir iş­le­me ge­rek kal­mak­sı­zın ku­rum­la­rın­ca ya­pı­lır. Bu hük­me gö­re görevlendi­ri­len­ler, gö­rev­de kal­dık­la­rı sü­re­ce, ma­lî ve sos­yal hak­la­rı­nı Ku­rum­dan alır­lar.

(6) Ku­ru­mun mer­kez teş­ki­lâtın­da is­tih­dam edi­le­cek per­so­nel sa­yı­sı yü­zel­li ki­şi­den faz­la ola­maz. Sek­re­ter­lik, ar­şiv, idarî, malî ve per­so­nel­le il­gi­li iş­lem­le­ri yü­rü­te­cek olan des­tek perso­ne­li­nin sa­yı­sı, top­lam per­so­nel sa­yı­sı­nın yüz­de yir­mi­si­ni ge­çe­mez.

(7) Ka­mu ku­rum ve ku­ru­luş­la­rın­dan Ku­rum­da is­tih­dam edi­len ka­mu gö­rev­li­le­ri, gö­rev­le­ri so­na er­di­ğin­de ku­rum­la­rın­da mük­te­sep­le­ri­ne uy­gun bir gö­re­ve ata­nır­lar. Bun­la­rın Ku­rum­da ge­çen hiz­met sü­re­le­ri ka­za­nıl­mış hak ay­lık­la­rı­nın tes­pi­tin­de dik­ka­te alı­nır.

 (8) Söz­leş­me­li per­so­ne­le ve­ri­le­cek her tür­lü öde­me­ler da­hil net üc­ret­ler; Baş­ka­na Başbakan­lık mer­kez teş­ki­lâ­tın­da gö­rev ya­pan ge­nel mü­dür, ge­nel ko­or­di­na­tör­le­re Baş­ba­kan­lık mer­kez teş­ki­lâ­tın­da gö­rev ya­pan ge­nel mü­dür yar­dım­cı­sı, hu­kuk mü­şa­vi­ri, ko­or­di­na­tör ve il ko­or­di­na­tör­le­ri­ne Baş­ba­kan­lık mer­kez teş­ki­lâ­tın­da gö­rev ya­pan da­ire baş­kan­la­rı, uz­man ve de­net­çi­le­re Baş­ba­kan­lık uz­man­la­rı, di­ğer gö­rev­li­le­re ise Baş­ba­kan­lık mer­kez teş­ki­lâ­tın­da­ki ben­zer gö­rev­ler için ön­gö­rül­müş bu­lu­nan üc­ret­le­ri aş­ma­mak kay­dıy­la, Ba­kan ta­ra­fın­dan belirle­nir.

(9) Ku­rum, des­tek­le­ne­cek pro­je ve fa­ali­yet­ler ile il­gi­li baş­vu­ru­la­rın de­ğer­len­di­ril­me­si,  izlen­me­si, du­yu­rul­ma­sı ve ta­nı­tı­mı ile fay­da­la­nı­cı­la­ra yö­ne­lik eği­tim ve da­nış­man­lık hiz­me­ti ve­ril­me­si ama­cıy­la; özel bil­gi ve uz­man­lık ge­rek­ti­ren iş­ler­de, is­tis­na ve­ya hiz­met ak­di ile yer­li ve ya­ban­cı uz­man­la­rı, kıs­mi za­man­lı ola­rak ça­lış­tı­ra­bi­lir. Ku­rum­da bu şe­kil­de ça­lış­tı­rı­la­cak per­so­nel sa­yı­sı, Ku­ru­mun top­lam per­so­nel sa­yı­sı­nın yüz­de otu­zu­nu ge­çe­mez.  

(10) Söz­leş­me­li per­so­ne­lin bu mad­de­de be­lir­le­nen­ler dı­şın­da ka­lan gö­rev ve yet­ki­le­ri, hizme­te alın­ma, gö­rev­len­dir­me, gö­rev­de yük­sel­me ve gö­rev­den alın­ma şe­kil­le­ri ile söz­leş­me esas­la­rı, un­van ve sa­yı­la­rı Ba­kan­lar Ku­ru­lu Ka­ra­rı ile çı­ka­rı­la­cak yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.

DÖR­DÜN­CÜ BÖ­LÜM

Ge­lir ve Gi­der­ler

Ge­lir ve gi­der­ler ile yö­ne­ti­le­cek he­sap­lar

MAD­DE 15- (1) Ku­ru­mun ge­lir­le­ri şun­lar­dır:

a) Ge­nel büt­çe­den Ba­kan­lık büt­çe­si­ne bu amaç­la ko­nu­la­cak öde­nek.

b) Av­ru­pa Bir­li­ği ve di­ğer ulus­la­ra­ra­sı fon­lar­dan sağ­la­na­cak kay­nak­lar.

c) Di­ğer ge­lir­ler.

(2) Ku­ru­mun gi­der­le­ri şun­lar­dır:

a) Pro­je ve des­tek­le­me gi­der­le­ri.

b) Ta­nı­tım ve eği­tim gi­der­le­ri.

c) Ta­şı­nır ve ta­şın­maz mal ile hiz­met alım gi­der­le­ri.

ç) Yö­ne­tim ve per­so­nel gi­der­le­ri.

d) Gö­rev­ler­le il­gi­li di­ğer gi­der­ler.

(3) Ku­rum büt­çe­si ma­lî yıl iti­ba­rıy­la Ku­rum ta­ra­fın­dan ha­zır­la­nır ve Ba­kan ona­yıy­la yürür­lü­ğe gi­rer.

(4) Ku­ru­mun ala­cak­la­rı­nın tah­si­lin­de Ku­rum ta­ra­fın­dan 21/7/1953 ta­rih­li ve 6183 sa­yı­lı Am­me Ala­cak­la­rı­nın Tah­sil Usu­lü Hak­kın­da Ka­nun hü­küm­le­ri­ne gö­re iş­lem ya­pı­lır.

(5) Av­ru­pa Bir­li­ği­nin tah­sis ede­ce­ği ma­lî yar­dım­lar ve sağ­la­na­cak ulu­sal kat­kı, Av­ru­pa Bir­li­ği ile ya­pı­lan il­gi­li an­laş­ma­lar­da­ki hü­küm­ler çer­çe­ve­sin­de açı­la­cak he­sap­lar­da tu­tu­lur. Bu he­sap­la­rın yö­ne­til­me­si, kul­la­nıl­ma­sı, ne­ma­lan­dı­rıl­ma­sı, kul­la­nıl­ma­yan kıs­mı­nın Av­ru­pa Birliği­ne ia­de edil­me­si ve­ya kul­la­nıl­ma­sı­na iliş­kin hu­sus­lar il­gi­li an­laş­ma­lar çer­çe­ve­sin­de belir­le­nir.

 (6) Ku­rum, bu Ka­nu­nun uy­gu­lan­ma­sıy­la il­gi­li iş ve iş­lem­ler­de her tür­lü ver­gi, re­sim ve harç­tan mu­af­tır.

BE­ŞİN­Cİ BÖ­LÜM

Av­ru­pa Bir­li­ği Kır­sal Kal­kın­ma Prog­ram

ve Des­tek­le­ri

Ge­nel hü­küm­ler

MAD­DE 16- (1) Av­ru­pa Bir­li­ği ta­ra­fın­dan kır­sal kal­kın­ma için sağ­la­nan ma­lî kay­nak­la­rın prog­ram­lan­ma­sı, kul­la­nıl­ma­sı ve ma­lî yö­ne­ti­mi­ne iliş­kin usûl ve esas­lar ile Ku­ru­mun yet­ki ve so­rum­lu­luk­la­rı Av­ru­pa Bir­li­ği ile im­za­la­nan an­laş­ma­lar çer­çe­ve­sin­de be­lir­le­nir. Bu anlaşmalara gö­re yet­ki­li kı­lı­nan ulu­sal ma­kam ve ku­rum­lar ta­ra­fın­dan fon­la­rın kul­la­nı­mı konu­sun­da Ku­ru­mun ulu­sal ak­re­di­tas­yo­nu sağ­la­nır ve iz­le­nir.

(2) Prog­ram çer­çe­ve­sin­de Av­ru­pa Bir­li­ğin­den sağ­la­nan fon­la­rın ma­lî yö­ne­ti­mi, Sertifikasyon Ku­ru­mu­nun be­lir­len­me­si ve Ku­ru­mun ulu­sal dü­zey­de ak­re­di­tas­yo­nu­nun sağlanma­sı ve ak­re­di­tas­yo­nu ile il­gi­li ku­ral­la­rın uy­gu­lan­ma­sı­nın ta­ki­bi ile il­gi­li ça­lış­ma­lar ulusal yet­ki­len­dir­me gö­rev­li­si ola­rak be­lir­le­nen mer­ci ta­ra­fın­dan ya­pı­lır.

(3) Ku­ru­mun yö­ne­tim ve kon­trol sis­tem­le­ri­nin ra­por­lan­ma­sı ve Ku­rum he­sap­la­rı­nın yıl­lık ola­rak in­ce­len­me­si ile il­gi­li ça­lış­ma­lar, ka­mu ya da özel sek­tör ku­ru­luş­la­rı ara­sın­dan belirlenecek olan bir de­ne­tim ku­ru­mu ta­ra­fın­dan ya­pı­lır.

Av­ru­pa Bir­li­ği des­tek­le­ri­nin prog­ram­lan­ma­sı

MAD­DE 17- (1) Ba­kan­lık, kır­sal kal­kın­ma­ya yö­ne­lik ola­rak sağ­la­nan Av­ru­pa Bir­li­ği kaynak­la­rı­nın, kal­kın­ma plan ve prog­ram­la­rı ile ulu­sal stra­te­ji­ler doğ­rul­tu­sun­da, di­ğer iç ve dış kay­nak­lı kır­sal kal­kın­ma prog­ram, fa­ali­yet ve des­tek­le­ri ile Av­ru­pa Bir­li­ği ta­ra­fın­dan sağla­nan di­ğer kay­nak­lar­la tu­tar­lı ve uyum­lu bir şe­kil­de ve il­gi­li ku­rum­lar­la iş­bir­li­ği için­de prog­ram­lan­ma­sın­dan so­rum­lu­dur. Bu şe­kil­de ha­zır­la­na­cak ope­ras­yo­nel ni­te­lik­li kır­sal kalkınma prog­ra­mı Yük­sek Plan­la­ma Ku­ru­lu­nun ona­yı ile yü­rür­lü­ğe ko­nu­lur.

(2) Kır­sal kal­kın­ma prog­ra­mı­nın iz­len­me­si ve de­ğer­len­di­ril­me­si, et­kin­lik ve et­ki­li­li­ğin sağlan­ma­sı yö­nün­de ted­bir­le­rin alın­ma­sı, prog­ram­da de­ği­şik­lik ya­pıl­ma­sı­na iliş­kin ge­rek­li çalış­ma­la­rın yü­rü­tül­me­si ko­nu­la­rın­da Ba­kan­lık yet­ki­li ve so­rum­lu­dur.

Ku­ru­mun so­rum­lu­luk­la­rı

MAD­DE 18- (1) Ku­rum, il­gi­li mev­zu­at, Av­ru­pa Bir­li­ği mük­te­se­ba­tı ve an­laş­ma­lar çerçeve­sin­de uy­gu­la­ma­nın et­kin, et­ki­li ve doğ­ru bir şe­kil­de ger­çek­leş­ti­ril­me­si, öde­me­le­rin zama­nın­da ve uy­gun bir şe­kil­de ya­pıl­ma­sı, des­tek­le­nen pro­je ve fa­ali­yet­le­rin söz­leş­me hüküm­le­ri­ne uy­gun bir şe­kil­de yü­rü­tül­me­si­nin sağ­lan­ma­sı, bu­na iliş­kin kon­trol ve iz­le­me­nin ger­çek­leş­ti­ril­me­si, il­gi­li ku­rum ve ma­kam­la­ra gö­rev­le­ri ile il­gi­li bil­gi, bel­ge ve ra­por­la­rın tam ve za­ma­nın­da in­ti­ka­li ile gö­rev­li ve so­rum­lu­dur.

(2) Ku­rum, il­gi­li an­laş­ma­lar­la be­lir­le­nen yet­ki­li ma­kam ve ku­ru­luş­la­rın kır­sal kal­kın­ma prog­ra­mı uy­gu­la­ma­la­rı­nın ve ma­lî yö­ne­ti­min et­kin­leş­ti­ril­me­si ve ak­re­di­tas­yon­la il­gi­li hususlar­da tav­si­ye ve ta­lep­le­ri­nin ye­ri­ne ge­ti­ril­me­si, bil­gi ve bel­ge ta­lep­le­ri­nin za­ma­nın­da sağ­lan­ma­sı ile yü­küm­lü­dür.

AL­TIN­CI BÖ­LÜM

Çe­şit­li Hü­küm­ler

Dış de­ne­tim

MAD­DE 19- (1) Ku­ru­mun dış de­ne­ti­mi, 16 ncı mad­de­de­ki hü­küm­ler sak­lı kal­mak kaydıyla, Sa­yış­tay ta­ra­fın­dan ger­çek­leş­ti­ri­lir.

Yö­net­me­lik

MAD­DE 20- (1) Ku­ru­mun in­san kay­nak­la­rı ve per­so­nel se­çi­mi­ne, Ko­mis­yon ve il koordina­tör­lük­le­ri­nin ça­lış­ma­sı­na, Av­ru­pa Bir­li­ğin­den sağ­la­nan ma­lî yar­dım­lar kap­sa­mın­da­ki di­ğer ma­lî ko­nu­lar ile ak­re­di­tas­yon kri­ter­le­ri­nin uy­gu­lan­ma­sı­na iliş­kin usûl ve esas­lar çıkarılacak yö­net­me­lik­ler­le be­lir­le­nir.

(2) Bu Ka­nu­nun uy­gu­lan­ma­sı­na iliş­kin yö­net­me­lik­ler bu Ka­nu­nun ya­yı­mı ta­ri­hin­den itibaren al­tı ay için­de ha­zır­la­na­rak yü­rür­lü­ğe ko­nu­lur.

GE­Çİ­Cİ MAD­DE 1- (1) Ku­ru­mun ni­te­lik­li per­so­nel ih­ti­ya­cı­nın kar­şı­la­na­bil­me­si amacıyla, bir yıl sü­rey­le is­tih­dam edi­len per­so­nel­de ya­ban­cı dil ye­ter­li­li­ği şar­tı aran­ma­ya­bi­lir.

Yü­rür­lük

MAD­DE 21- (1)  Bu Ka­nun ya­yı­mı ta­ri­hin­de yü­rür­lü­ğe gi­rer.

Yü­rüt­me

MAD­DE 22- (1) Bu Ka­nun hü­küm­le­ri­ni Ba­kan­lar Ku­ru­lu yü­rü­tür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(I) SAYILI CETVEL

 

 

TARIM VE KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU

MERKEZ TEŞKİLÂTI

 

  Başkan    Ana Hizmet Birimleri             Danışma ve Denetim Birimleri    Yardımcı Hizmet Birimi

  Başkan    1. Proje Hizmetleri Genel       1. Hukuk Müşavirliği                   1. Destek Hizmetleri

                     Koordinatörlüğü                                                                        Genel Koordinatörlüğü

                 a)  Proje Yönetimi                 2. İç Denetim Koordinatörlüğü   a) Bilgi Sistemleri

                      Koordinatörlüğü                                                                       Koordinatörlüğü

                 b) Proje İzleme ve Kontrol                                                       b) İnsan Kaynakları ve

                     Koordinatörlüğü                                                                        İdarî İşler Koordinatörlüğü

                 2. Finansman Genel

                     Koordinatörlüğü

                 a) Tahakkuk Koordinatörlüğü

                 b) Ödeme Koordinatörlüğü

                 c) Muhasebe Koordinatörlüğü