TARIM VE KIRSAL
KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU
KURULUŞ VE
GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN
Kanun No. 5648 |
|
Kabul Tarihi : 4/5/2007 |
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Tanımlar, Kuruluş,
Görev ve
Yetkiler
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Kanunun amacı; ulusal
kalkınma plan, program ve stratejilerinde öngörülen ilke ve hedefler
çerçevesinde, Avrupa Birliği ve uluslararası kuruluşlardan
sağlanan kaynakları da kapsayacak şekilde, kırsal kalkınma programlarının
uygulanmasına yönelik faaliyetleri gerçekleştirmek üzere Tarım
ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumunun kuruluş, görev, yetki ve
sorumluluklarına ilişkin usûl ve esasları düzenlemektir.
Tanımlar
MADDE 2- (1) Bu Kanunun uygulanmasında;
a)
Bakan: Tarım ve Köyişleri Bakanını,
b)
Bakanlık: Tarım ve Köyişleri Bakanlığını,
c)
Başkan: Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu Başkanını,
ç)
Komisyon: Proje Değerlendirme ve Seçim Komisyonunu,
d)
Komite: İzleme ve Yönlendirme Komitesini,
e)
Kurum: Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumunu,
f)
Program: Ulusal düzeydeki strateji ve planlarla uyumlu olarak hazırlanan
kırsal kalkınma programlarını,
ifade
eder.
Kuruluş
MADDE 3- (1) Bu Kanunla verilen görevleri
yerine getirmek üzere, kamu tüzel kişiliğini haiz, idarî ve malî
özerkliğe sahip, özel bütçeli, bu Kanunda hüküm bulunmayan hallerde
özel hukuk hükümlerine tâbi ve Bakanlığın ilgili kuruluşu olmak
üzere Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu kurulmuştur.
Görev ve yetkiler
MADDE 4- (1) Kurumun görev ve yetkileri
şunlardır:
a)
Faydalanıcıların desteklerden azamî ölçüde yararlanabilmeleri
amacıyla tanıtım, eğitim, danışmanlık ve yönlendirme faaliyetlerini
yürütmek.
b)
Proje ve faaliyet başvurularını almak,
bunların ön incelemeleri ile yerinde kontrollerini yapmak,
proje ve faaliyetleri başvuru şartları, değerlendirme ve seçim
kriterlerine göre değerlendirmek.
c)
Desteklenecek proje ve faaliyetleri belirlemek, uygulama sözleşmelerini
hazırlamak ve başvurusu uygun görülen faydalanıcılarla sözleşme
imzalamak, uygun bulunmayan başvurularla ilgili işlemleri yapmak.
ç)
Proje ve faaliyetlere yönelik tahakkuk, ödeme ve muhasebe işlemleri
ile bunlarla ilgili her türlü kontrolü gerçekleştirmek.
d)
Proje ve faaliyetlerin uygulamasını izlemek, yararlanıcıların
sözleşme şartlarını ve yükümlülüklerini yerine getirip getirmediğini
takip etmek, bu amaçlarla gerekli kontrolleri yapmak.
e)
İlerleme ve gelişmeleri raporlamak, Avrupa Birliği mevzuatını
da dikkate alarak ihtiyaç duyulan bilgi, belge ve raporları hazırlamak,
yetkili kurum ve makamlara sunmak.
f) Program ve desteklerin etkinleştirilmesi
yönündeki görüş ve değişiklik önerilerini ilgili makamlara bildirmek.
g)
Kurumun görevleri ve faaliyetleriyle ilgili güvenli bir veri tabanı
ve bilgi işlem sistemi kurmak.
ğ)
Kurumun faaliyetleri ile ilgili idarî düzenlemeleri yapmak.
(2)
Kurum, görevleri ile ilgili konularda; kamu veya özel hukuk tüzel
kişileri, gerçek kişiler, sivil toplum kuruluşları, Avrupa Komisyonu
ve uluslararası kuruluşlarla gerekli işbirliği ve koordinasyonu
sağlamakla görevli ve yetkilidir.
(3)
Kurum, ödeme talimatının verilmesi ve muhasebe ile ilgili görevleri
hariç olmak kaydıyla, görevlerinden bazılarını Bakanlık taşra birimleri
vasıtasıyla yerine getirebilir. Ancak, görevlerin bu suretle yerine
getirilmesi Kurumun sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. Kurum, görevlerin
yerine getirilmesi aşamalarında diğer kamu kurum ve kuruluşları,
özel hukuk tüzel kişileri, gerçek kişiler ve sivil toplum kuruluşları
ile işbirliği yapabilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilât
Teşkilât
MADDE 5- (1) Kurum, merkez ve taşra
teşkilâtından oluşur.
(2)
Merkez teşkilâtı ana hizmet birimleri ile danışma ve denetim birimleri
ve yardımcı hizmet biriminden, taşra teşkilâtı ise il koordinatörlüklerinden
meydana gelir.
(3)
Kurum merkez teşkilâtı ekli (1) sayılı cetvelde gösterilmiştir.
Başkanın görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 6- (1) Kurumun en üst amiri
olan Başkan, Kurumun icraatından ve emri altındakilerin faaliyet ve
işlemlerinden Bakana karşı sorumlu olup, aşağıdaki görev, yetki
ve sorumluluklara sahiptir:
a)
Kurumu Anayasaya, kanunlara, hükümet programına ve Bakanlar Kurulunca
belirlenen politika ve stratejilere uygun olarak yönetir.
b)
Kurumun görev alanına giren hususlarda politika ve stratejiler
geliştirir, bunlara uygun olarak yıllık amaç ve hedefler oluşturur,
performans ölçütleri belirler, Kurumun çalışma programını ve bütçesini
hazırlar, gerekli yasal ve idarî düzenleme çalışmalarını yapar.
Belirlenen stratejiler, amaçlar ve performans ölçütleri doğrultusunda
uygulamayı koordine eder, izler ve değerlendirir.
c)
Kurumun faaliyetlerini ve işlemlerini denetler, yönetim sistemlerini
gözden geçirir, Kurumun yapısı ve yönetim süreçlerinin etkililiğini
gözetir, yönetimin geliştirilmesini sağlar.
ç)
Kurumun faaliyet alanına giren konularda diğer kurum ve kuruluşlarla
işbirliği ve koordinasyonu sağlar.
d)
Program kapsamında desteklenecek proje ve faaliyetleri onaylanmak
üzere Komisyona sunar, desteklenecek kişi ve kuruluşlarla sözleşme
imzalar, bunlara ödeme yapılmasına onay verir. Sözleşmede yapılacak
değişiklikleri ve sözleşmelerin sonlandırılmasını onaylar.
e)
İhtiyaç duyulan bilgi, belge ve raporların hazırlanmasını sağlar,
bunları yetkili kurum ve makamlara sunar.
(2)
Başkan ve Kurumun her kademedeki yöneticileri, gerektiğinde sınırlarını
yazılı olarak açıkça belirlemek şartıyla yetkilerinden bir kısmını
astlarına devredebilir. Yetki devri uygun araçlarla ilgililere
duyurulur.
Hizmet birimleri
MADDE 7- (1) Kurumun ana hizmet birimleri
şunlardır:
a)
Proje Hizmetleri Genel Koordinatörlüğü.
b)
Finansman Genel Koordinatörlüğü.
(2)
Kurumun danışma ve denetim birimleri şunlardır:
a)
Hukuk Müşavirliği.
b)
İç Denetim Koordinatörlüğü.
(3)
Kurumun yardımcı hizmet birimi Destek Hizmetleri Genel Koordinatörlüğüdür.
Hizmet birimlerinin görevleri
MADDE 8- (1) Proje Hizmetleri Genel
Koordinatörlüğü, Proje Yönetimi Koordinatörlüğü ile Proje İzleme
ve Kontrol Koordinatörlüğünden oluşur.
(2)
Proje Yönetimi Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Programla ilgili duyuru ve tanıtımları yapmak.
b)
Başvuru kılavuzlarını, başvuru formlarını ve gerekli diğer dokümanları
hazırlamak, faydalanıcılara yönelik eğitim, danışmanlık ve yönlendirme
faaliyetlerini yürütmek.
c)
Başvuruları kabul etmek, proje ve faaliyetlerin belirlenen uygunluk
kriterleri çerçevesinde ön incelemelerini yapmak, yaptırmak, desteklenecek
proje ve faaliyetlerin seçimini yapmak üzere Komisyona sunmak.
ç)
Desteklenmesi uygun görülen kişi ve kuruluşlarla yapılması öngörülen
sözleşmeleri hazırlamak.
d)
Uygun bulunmayan başvurulara gerekçeli cevap vermek.
e)
Desteklenen proje ve faaliyetlerle ilgili ihale işlemlerini yürütmek.
f)
Proje başvuruları ile ilgili detaylı raporlar hazırlamak ve bunları
ilgili yerlere sunmak.
g)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
(3)
Proje İzleme ve Kontrol Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Uygulanan ve tamamlanmış proje ve faaliyetlerin yerinde kontrollerini
yapmak, yaptırmak, gerçekleşmelerini izlemek, bunlarla ilgili rapor
ve öneriler hazırlamak.
b)
Proje ve faaliyet uygulamalarını sözleşmede yer alan hükümler doğrultusunda
kontrol etmek ve gerektiğinde sözleşmelerde değişiklik yapılmasını
veya sözleşmelerin sona erdirilmesini Başkana teklif etmek.
c)
Projeler çerçevesinde yapılacak satın almaları ve diğer ihale süreçlerini
kontrol etmek ve uygulamada muhtemel darboğaz, hata ve suiistimalleri
önleyici tedbirleri almak.
ç)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
(4)
Finansman Genel Koordinatörlüğü; Tahakkuk Koordinatörlüğü, Ödeme
Koordinatörlüğü ve Muhasebe Koordinatörlüğünden oluşur.
(5)
Tahakkuk Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Ödeme talepleri ile ilgili bilgi ve belgelerin sözleşmede ve ilgili
mevzuatta belirtilen hükümlere uygunluğunu incelemek.
b)
Ödeme belgelerini düzenlemek.
c)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
(6)
Ödeme Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Hak edişlerle ilgili ödeme belgelerini incelemek, yerinde kontrolleri
yapmak ve uygun bulunan ödemelerin faydalanıcıların hesabına aktarılmasını
sağlamak.
b)
Ödeme ile ilgili bilgileri ilgili birimlere vermek.
c)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
(7)
Muhasebe Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Uygulamayla ilgili muhasebe işlemlerini gerçekleştirmek.
b)
Yapılan sözleşmelerde Kurum adına doğan yükümlülükleri ve gerçekleştirilen
ödemeleri veri tabanına kayıt etmek.
c)
Ödemelere ilişkin kayıtların üçer aylık ve yıllık raporlarını hazırlamak,
ilgili birimlere iletmek.
ç)
Ödemelerle ilgili hesap ve belgeleri iç ve dış denetime hazır bulundurmak.
d)
Avrupa Birliği ve uluslararası kuruluşlardan sağlanan kaynakların
ilgili kurumlar aracılığıyla teminine yönelik işlemleri yapmak.
e)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
(8)
Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a)
Hukukî konular ve düzenlemeler hakkında görüş oluşturmak.
b)
Kurumun menfaatlerini koruyucu,
anlaşmazlıkları önleyici hukukî tedbirleri zamanında almak,
anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı
olmak.
c)
Adlî ve idarî davalarda ve her türlü icra takiplerinde gerekli bilgi
ve belgeleri hazırlamak ve hazırlanmasını sağlamak, Kurumun dava
ve icra takip işlerini yürütmek.
ç)
Gerekli görüldüğünde ilgili birimlerin de görüşlerini alarak ihbarname
ve ihtarname düzenlemek veya bunlara karşı cevap hazırlamak.
d)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
(9)
İç Denetim Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Kurumun iç denetimini ulusal ve uluslararası denetim standartlarına
uygun olarak gerçekleştirmek.
b)
Kurumun iç kontrol sisteminin iyileştirilmesine yönelik çalışmalar
yapmak.
c)
Hesap ve işlemlerin doğru, tam ve zamanında yapılıp yapılmadığını
kontrol etmek.
ç)
Kurumun işlemlerinin malî anlaşmalar ve programlara uygunluğunu
kontrol etmek ve raporlamak.
d)
Başkan tarafından denetimle ilgili verilecek diğer görevleri yerine
getirmek.
(10)
Destek Hizmetleri Genel Koordinatörlüğü; Bilgi Sistemleri Koordinatörlüğü
ile İnsan Kaynakları ve İdarî İşler Koordinatörlüğünden oluşur.
(11)
Bilgi Sistemleri Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Kurumun bilgi işlem sistemlerini kurmak, ihtiyaç duyulan veri tabanlarını
oluşturmak, güvenliğini sağlamak ve geliştirmek.
b)
Faaliyet ve projelerle ilgili kayıtların elektronik ortamda saklanmasını
sağlamak.
c)
İlgili birimler ve diğer veri kaynakları arasında bilgi alış verişini
sağlamak.
ç)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
(12)
İnsan Kaynakları ve İdarî İşler Koordinatörlüğünün görevleri
şunlardır:
a)
Kurumun insan kaynakları politikası ve planlaması konusunda çalışmalar
yapmak ve Başkana tekliflerde bulunmak.
b)
Kurum personelinin atama, istihdam, eğitim, nakil, sicil, terfi, görevlendirme,
ücret, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek.
c)
Kurumun ihtiyacı olan her türlü mal ve hizmet satın alma, kiralama,
bakım, onarım, temizlik, araç-gereç malzeme temini, aydınlatma, ısıtma,
su, haberleşme, sağlık ve benzeri her türlü idarî ve malî hizmetleri
yürütmek.
ç)
Genel evrak, arşiv ve dokümantasyon faaliyetlerini düzenlemek ve
yürütmek.
d)
Kurum personelinin yurt içi ve yurt dışında yapacağı çalışmaları
organize etmek.
e)
Kurumun basın, yayın ve halkla ilişkiler görevlerini yürütmek.
f)
Kurumda sivil savunma ile ilgili hizmetleri yürütmek.
g)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
İzleme ve Yönlendirme Komitesi
MADDE 9- (1) İlgili kamu kurum ve
kuruluşları, gerçek kişiler, özel hukuk tüzel kişileri ve sivil
toplum kuruluşlarının kırsal kalkınma program ve destekleri ile ilgili,
izleme ve değerlendirme süreçlerine katkı ve katılımlarını sağlamak
amacıyla İzleme ve Yönlendirme Komitesi kurulmuştur. Komitenin sekretarya hizmetleri Bakanlıkça yürütülür.
(2)
Komitenin başkanı Bakanlık Müsteşarıdır. Komitede Başkan ile Bakanlık,
İçişleri, Maliye, Sanayi ve Ticaret, Kültür ve Turizm ile Çevre ve Orman
Bakanlıkları, Devlet Planlama Teşkilâtı ve Hazine Müsteşarlıkları
ile Avrupa Birliği Genel Sekreterliğinden en az genel müdür düzeyinde
birer temsilci yer alır. Komiteye, Avrupa Komisyonu temsilcileri
ile diğer ilgili kurum ve kuruluş temsilcileri istişarî
düzeyde iştirak edebilir.
(3)
Komitenin görevleri; kırsal alandaki gelişmeler ile kırsal kalkınma
program ve desteklerinin ulusal politika ve stratejilere uygun, birbirleri
ile tutarlı, uyumlu ve etkin bir şekilde uygulanması amacıyla; proje
ve faaliyet başvuru şartları, seçim ve değerlendirme kriterlerinin
kırsal kalkınma hedeflerine uygunluğu konusunda görüş oluşturmak;
uygulama ve gelişmeleri hedeflere ulaşma açısından belirli aralıklarla
izlemek, değerlendirmeleri incelemek; hedeflere ulaşılması veya
malî yönetim de dahil olmak üzere yönetim ve uygulamanın etkinleştirilmesi
konusundaki önerilerini ilgili kurum ve makamlara bildirmek,
mevzuat ile Avrupa Birliği müktesebatı çerçevesinde öngörülen
diğer istişarî görevleri yürütmektir.
(4)
Komitenin çalışma usûl ve esasları, Komitede temsil edilen kuruluşların
görüşleri alınarak Bakanlık tarafından çıkarılacak bir yönetmelik
ile belirlenir.
Proje Değerlendirme ve Seçim Komisyonu
MADDE 10- (1) Komisyon; Kurum Başkanının
başkanlığında, asgarî daire başkanı düzeyinde olmak kaydıyla, Bakan
tarafından farklı ana hizmet birimlerinden belirlenecek en fazla
dört Bakanlık temsilcisi, İçişleri, Bayındırlık ve İskan, Sanayi
ve Ticaret, Kültür ve Turizm ile Çevre ve Orman Bakanlıklarının birer
daimî temsilcisinden oluşur. Başkan, gerekli durumlarda ilgili diğer
kamu kurum ve kuruluşlarından en fazla üç temsilciyi toplantılara
davet edebilir. Daimî temsilcilerin görev süresi azamî iki yıl olup,
görev süresi tamamlanmadan herhangi bir şekilde üyeliklerinin sona
ermesi halinde, kalan süreleri sırasına göre yedek üyelerce tamamlanır. Görevi sona eren üyeler tekrar seçilebilir.
(2)
Komisyon, Başkanın daveti üzerine üye tam sayısının yarısından
bir fazlası ile her ay en az bir defa toplanır. Komisyon toplantılarına
Başkanın yokluğunda Başkanın görevlendireceği bir Genel Koordinatör
başkanlık eder. Komisyon toplantıya katılanların oy çokluğu ile karar
alır. Eşitlik durumunda, Başkanın oyu yönünde karar alınır.
Komisyonun görev ve yetkileri
MADDE 11- (1) Komisyonun görev ve
yetkileri şunlardır:
a)
Program kapsamında desteklenecek proje ve faaliyet listelerini
ve bunlara ilişkin raporları görüşmek ve desteklenecek projeleri
onaylamak.
b)
Uygulamada koordinasyonu sağlayıcı, işbirliğini geliştirici
tedbirler ve karşılaşılan sorunların çözümü konusunda Kuruma görüş
sunmak.
İl koordinatörlükleri
MADDE 12- (1) Kırsal kalkınma program
ve destekleme uygulamaları başlatılmadan, yapılanma süreci de
dikkate alınarak, illerde il koordinatörlüğü kurulur. Program veya
destekleme kapsamında bulunmayan illerde il koordinatörlüğü kurulamaz.
(2)
İl koordinatörlüklerinin sevk ve idaresinden il koordinatörü sorumludur.
İl koordinatörlüğünde projelerin gerektirdiği ölçüde yeterli personel
istihdam edilir.
İl koordinatörlüklerinin görevleri
MADDE 13- (1) İl koordinatörlüklerinin
görevleri şunlardır:
a)
İl düzeyinde duyuru ve tanıtımları yapmak, faydalanıcılara yönelik eğitim, danışmanlık
ve yönlendirme faaliyetlerini yürütmek.
b)
Desteklenecek proje ve faaliyetlerin seçimi ve izleme konusunda
ilde görevlendirilebilecek personelin seçimine ilişkin önerilerini
ilgili birimlere bildirmek, bunlara ilişkin veri tabanı hazırlamak.
c)
Başvuruları almak, proje ve faaliyetlerin başvuru şartlarına göre
ön incelemelerini yapmak, uygun başvuruları Kuruma intikal ettirmek.
ç)
Ön değerlendirme sonucunda uygun bulunmayan başvurulara gerekçeli
cevap hazırlayarak Kuruma iletmek.
d) İlde uygulamanın etkinliğini artırmak
amacıyla valilikler ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile gerekli
koordinasyonu sağlamak, valiliğe ve ildeki diğer kurum ve kuruluşlara
Kurumun ildeki faaliyetleri ile ilgili bilgi vermek ve ihtiyaç duyulan
hallerde gerekli destekleri bu birimlerden talep etmek.
e)
Proje ve faaliyetlerin yerinde kontrolü ve izleme faaliyetlerini
yürütmek.
f)
Görev alanı ile ilgili konularda merkez birimlerine gerekli raporlama
çalışmalarını yapmak.
g)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personel Rejimi
Kurum personelinin statüsü, hakları
ve atanmaları
MADDE 14- (1) Kurumda hizmetler
14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile diğer kanunların
sözleşmeli personel hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın
istihdam edilen sözleşmeli personel eliyle yürütülür. Kurum personeli
emeklilik ve sosyal güvenlik yönünden 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal
Sigortalar Kanununa tâbidir. Kurum personeline ilişkin tüm ihtilaflar iş
mahkemelerinde görülür.
(2) Başkan Bakanın önerisi üzerine müşterek
kararla atanır. Genel Koordinatör, Hukuk Müşaviri, Koordinatör,
il koordinatörleri, uzman, denetçi ve danışmanlar Başkanın teklifi
üzerine Bakan onayıyla, bunların dışında kalan diğer personel ise
Başkan tarafından atanır.
(3)
Kurumda istihdam edilecek personelde Devlet Memurları Kanununun
48 inci maddesinin (A) bendinin (1), (4), (5), (6) ve (7) numaralı alt
bentlerinde belirtilen genel şartlara ek olarak; Başkan, genel koordinatör,
koordinatör, il koordinatörü, uzman, denetçi ve danışman pozisyonlarında
istihdam edilecekler için ziraat, veterinerlik, su ürünleri, gıda,
kimya, orman, çevre, inşaat, jeoloji, bilgisayar, endüstri, elektrik ve
elektronik, makine, hukuk, kamu yönetimi, iktisat, maliye, işletme,
uluslararası ilişkiler, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri,
şehir ve bölge planlama, istatistik, sosyoloji dallarından veya bunlara
denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki yüksek
öğretim kurumlarından en az lisans düzeyinde eğitim görmüş ve
istihdam edileceği alanla ilgili olarak asgarî; Başkan, genel koordinatör,
koordinatör, hukuk müşaviri ve danışman için sekiz yıl, il koordinatörü
için altı yıl, uzman ve denetçi için üç yıllık iş tecrübesine sahip olma
şartları aranır.
(4)
Merkez teşkilâtında; Başkan, genel koordinatör, hukuk müşaviri,
koordinatör, uzman, denetçi, danışman ve mütercim pozisyonlarında
istihdam edileceklerin İngilizce, Almanca veya Fransızca dillerinde
yapılan Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavında
asgarî (B), il koordinatörlüklerinde il koordinatörü, uzman ve
denetçi pozisyonunda istihdam edileceklerin ise asgarî (C) düzeyinde
puan almış olmaları veya dil yeterliliği bakımından buna denkliği
kabul edilen uluslararası geçerliliği olan bir belgeye sahip olmaları
zorunludur.
(5)
10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa
ekli (I), (II) ve (IV) sayılı cetvellerde
sayılan kurum ve kuruluşlarda çalışanlardan durumları, bu maddede
sayılan nitelik ve şartlara uygun olanlar, kendilerinin isteği ve
kurumlarının muvafakatı ile Kurumda sözleşmeli
olarak istihdam edilebilir. Bu şekilde istihdam edilecek personel
sayısı toplam personel sayısının yüzde otuzunu aşamaz. Bu şekilde
görevlendirilen personel kurumundan aylıksız izinli sayılır ve
asıl kadrosuyla ilgisi devam eder. Bunların terfileri başkaca bir
işleme gerek kalmaksızın kurumlarınca yapılır. Bu hükme göre
görevlendirilenler, görevde kaldıkları sürece, malî ve sosyal haklarını
Kurumdan alırlar.
(6)
Kurumun merkez teşkilâtında istihdam edilecek personel sayısı yüzelli kişiden fazla olamaz. Sekreterlik, arşiv,
idarî, malî ve personelle ilgili işlemleri yürütecek olan destek
personelinin sayısı, toplam personel sayısının yüzde yirmisini geçemez.
(7)
Kamu kurum ve kuruluşlarından Kurumda istihdam edilen kamu görevlileri,
görevleri sona erdiğinde kurumlarında mükteseplerine uygun bir
göreve atanırlar. Bunların Kurumda geçen hizmet süreleri kazanılmış
hak aylıklarının tespitinde dikkate alınır.
(8) Sözleşmeli personele verilecek
her türlü ödemeler dahil net ücretler; Başkana Başbakanlık merkez teşkilâtında
görev yapan genel müdür, genel koordinatörlere Başbakanlık merkez
teşkilâtında görev yapan genel müdür yardımcısı, hukuk müşaviri,
koordinatör ve il koordinatörlerine Başbakanlık merkez teşkilâtında
görev yapan daire başkanları, uzman ve denetçilere Başbakanlık uzmanları,
diğer görevlilere ise Başbakanlık merkez teşkilâtındaki benzer
görevler için öngörülmüş bulunan ücretleri aşmamak kaydıyla, Bakan
tarafından belirlenir.
(9) Kurum,
desteklenecek proje ve faaliyetler ile ilgili başvuruların değerlendirilmesi, izlenmesi, duyurulması ve tanıtımı
ile faydalanıcılara yönelik eğitim ve danışmanlık hizmeti verilmesi
amacıyla; özel bilgi ve uzmanlık gerektiren işlerde, istisna veya
hizmet akdi ile yerli ve yabancı uzmanları, kısmi zamanlı olarak çalıştırabilir.
Kurumda bu şekilde çalıştırılacak personel sayısı, Kurumun toplam
personel sayısının yüzde otuzunu geçemez.
(10)
Sözleşmeli personelin bu maddede belirlenenler dışında kalan görev
ve yetkileri, hizmete alınma, görevlendirme, görevde yükselme ve
görevden alınma şekilleri ile sözleşme esasları, unvan ve sayıları
Bakanlar Kurulu Kararı ile çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Gelir ve Giderler
Gelir ve giderler ile yönetilecek hesaplar
MADDE 15- (1) Kurumun gelirleri
şunlardır:
a) Genel
bütçeden Bakanlık bütçesine bu amaçla konulacak ödenek.
b)
Avrupa Birliği ve diğer uluslararası fonlardan sağlanacak kaynaklar.
c)
Diğer gelirler.
(2)
Kurumun giderleri şunlardır:
a)
Proje ve destekleme giderleri.
b)
Tanıtım ve eğitim giderleri.
c)
Taşınır ve taşınmaz mal ile hizmet alım giderleri.
ç)
Yönetim ve personel giderleri.
d)
Görevlerle ilgili diğer giderler.
(3)
Kurum bütçesi malî yıl itibarıyla Kurum tarafından hazırlanır ve
Bakan onayıyla yürürlüğe girer.
(4)
Kurumun alacaklarının tahsilinde Kurum tarafından 21/7/1953 tarihli
ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine
göre işlem yapılır.
(5)
Avrupa Birliğinin tahsis edeceği malî yardımlar ve sağlanacak ulusal
katkı, Avrupa Birliği ile yapılan ilgili anlaşmalardaki hükümler
çerçevesinde açılacak hesaplarda tutulur. Bu hesapların yönetilmesi,
kullanılması, nemalandırılması, kullanılmayan
kısmının Avrupa Birliğine iade edilmesi veya kullanılmasına ilişkin
hususlar ilgili anlaşmalar çerçevesinde belirlenir.
(6) Kurum, bu Kanunun uygulanmasıyla
ilgili iş ve işlemlerde her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Avrupa Birliği Kırsal
Kalkınma Program
ve Destekleri
Genel hükümler
MADDE 16- (1) Avrupa Birliği tarafından
kırsal kalkınma için sağlanan malî kaynakların programlanması, kullanılması
ve malî yönetimine ilişkin usûl ve esaslar ile Kurumun yetki ve sorumlulukları
Avrupa Birliği ile imzalanan anlaşmalar çerçevesinde belirlenir.
Bu anlaşmalara göre yetkili kılınan ulusal makam ve kurumlar tarafından
fonların kullanımı konusunda Kurumun ulusal akreditasyonu
sağlanır ve izlenir.
(2)
Program çerçevesinde Avrupa Birliğinden sağlanan fonların malî
yönetimi, Sertifikasyon Kurumunun belirlenmesi ve Kurumun ulusal
düzeyde akreditasyonunun sağlanması ve akreditasyonu ile ilgili kuralların uygulanmasının
takibi ile ilgili çalışmalar ulusal yetkilendirme görevlisi olarak
belirlenen merci tarafından yapılır.
(3)
Kurumun yönetim ve kontrol sistemlerinin raporlanması ve Kurum hesaplarının
yıllık olarak incelenmesi ile ilgili çalışmalar, kamu ya da özel sektör kuruluşları arasından belirlenecek
olan bir denetim kurumu tarafından yapılır.
Avrupa Birliği desteklerinin programlanması
MADDE 17- (1) Bakanlık, kırsal kalkınmaya
yönelik olarak sağlanan Avrupa Birliği kaynaklarının, kalkınma
plan ve programları ile ulusal stratejiler doğrultusunda, diğer iç
ve dış kaynaklı kırsal kalkınma program, faaliyet ve destekleri ile
Avrupa Birliği tarafından sağlanan diğer kaynaklarla tutarlı ve
uyumlu bir şekilde ve ilgili kurumlarla işbirliği içinde programlanmasından
sorumludur. Bu şekilde hazırlanacak operasyonel
nitelikli kırsal kalkınma programı Yüksek Planlama Kurulunun onayı
ile yürürlüğe konulur.
(2)
Kırsal kalkınma programının izlenmesi ve değerlendirilmesi, etkinlik
ve etkililiğin sağlanması yönünde tedbirlerin alınması, programda
değişiklik yapılmasına ilişkin gerekli çalışmaların yürütülmesi
konularında Bakanlık yetkili ve sorumludur.
Kurumun sorumlulukları
MADDE 18- (1) Kurum, ilgili mevzuat,
Avrupa Birliği müktesebatı ve anlaşmalar çerçevesinde uygulamanın
etkin, etkili ve doğru bir şekilde gerçekleştirilmesi, ödemelerin
zamanında ve uygun bir şekilde yapılması, desteklenen proje ve faaliyetlerin
sözleşme hükümlerine uygun bir şekilde yürütülmesinin sağlanması,
buna ilişkin kontrol ve izlemenin gerçekleştirilmesi, ilgili kurum
ve makamlara görevleri ile ilgili bilgi, belge ve raporların tam
ve zamanında intikali ile görevli ve sorumludur.
(2)
Kurum, ilgili anlaşmalarla belirlenen yetkili makam ve kuruluşların
kırsal kalkınma programı uygulamalarının ve malî yönetimin etkinleştirilmesi
ve akreditasyonla ilgili hususlarda tavsiye
ve taleplerinin yerine getirilmesi, bilgi ve belge taleplerinin
zamanında sağlanması ile yükümlüdür.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Dış denetim
MADDE 19- (1) Kurumun dış denetimi,
16 ncı maddedeki hükümler saklı kalmak
kaydıyla, Sayıştay tarafından gerçekleştirilir.
Yönetmelik
MADDE 20- (1) Kurumun insan kaynakları
ve personel seçimine, Komisyon ve il koordinatörlüklerinin çalışmasına,
Avrupa Birliğinden sağlanan malî yardımlar kapsamındaki diğer malî
konular ile akreditasyon kriterlerinin uygulanmasına
ilişkin usûl ve esaslar çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenir.
(2)
Bu Kanunun uygulanmasına ilişkin yönetmelikler bu Kanunun yayımı
tarihinden itibaren altı ay içinde hazırlanarak yürürlüğe konulur.
GEÇİCİ MADDE 1- (1) Kurumun nitelikli
personel ihtiyacının karşılanabilmesi amacıyla, bir yıl süreyle
istihdam edilen personelde yabancı dil yeterliliği şartı aranmayabilir.
Yürürlük
MADDE 21- (1) Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 22- (1) Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
(I)
SAYILI CETVEL
TARIM
VE KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU
MERKEZ
TEŞKİLÂTI
Başkan Ana Hizmet Birimleri Danışma ve Denetim Birimleri Yardımcı Hizmet Birimi
Başkan 1. Proje Hizmetleri Genel 1. Hukuk Müşavirliği 1. Destek Hizmetleri
Koordinatörlüğü Genel Koordinatörlüğü
a) Proje Yönetimi 2. İç Denetim Koordinatörlüğü a) Bilgi Sistemleri
Koordinatörlüğü Koordinatörlüğü
b)
Proje İzleme ve Kontrol b)
İnsan Kaynakları ve
Koordinatörlüğü İdarî İşler Koordinatörlüğü
2.
Finansman Genel
Koordinatörlüğü
a)
Tahakkuk Koordinatörlüğü
b)
Ödeme Koordinatörlüğü
c)
Muhasebe Koordinatörlüğü