Dönem: 22 Yasama Yýlý: 5
TBMM (S.
Sayýsý: 1314)
Ýstanbul Milletvekili Nusret
Bayraktar’ýn; Devlet
Ýhale Kanununda
Deðiþiklik Yapýlmasý
Hakkýnda Kanun Teklifi ile Bayýndýrlýk,
Ýmar, Ulaþtýrma
ve Turizm Komisyonu
Raporu (2/902)
Not: Teklif, Baþkanlýkça,
Plan ve Bütçe ile Bayýndýrlýk,
Ýmar, Ulaþtýrma
ve Turizm komisyonlarýna havale
edilmiþtir.
TÜRKÝYE BÜYÜK
MÝLLET MECLÝSÝ BAÞKANLIÐINA
Devlet Ýhale Kanununda Deðiþiklik
Yapýlmasý Hakkýnda
Kanun Teklifim ve gerekçesi iliþikte sunulmuþtur.
Gereðini arz
ederim.
Saygýlarýmla.
Nusret Bayraktar
Ýstanbul
GEREKÇE
4734 sayýlý
Kanunun yürürlüðe girdiði 01/01/2003 tarihinden
itibaren, 2286 sayýlý
Kanun sadece gelir getirici ihalelerde uygulanmaktadýr.
Bu nedenle, kaynak kullanýmý gerektiren
ihalelerde söz konusu olabilecek aþýrý ucuz tekliflerle ihalenin alýnarak idarenin zarara uðratýlmasý
durumu artýk 2286
sayýlý Kanuna
tabi ihalelerde söz konusu olmayacaðý
dikkate alýnarak
kapalý teklif usulü ile idarenin
ihale gelirini azami miktara çýkartabilmesi yönünde
düzenleme yapýlmýþtýr.
Bayýndýrlýk,
Ýmar, Ulaþtýrma
ve Turizm Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bayýndýrlýk,
Ýmar, Ulaþtýrma
ve |
|
|
|
|
|
|
|
|
Turizm
Komisyonu |
|
|
|
|
22.12.2006 |
|
|
|
Esas
No: 2/902 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Karar
No: 109 |
|
|
|
|
|
|
TÜRKÝYE BÜYÜK MÝLLET MECLÝSÝ
BAÞKANLIÐINA
Baþkanlýklarýnca 7/12/2006 tarihinde
esas olarak Komisyonumuza, tali komisyon olarak Planve Bütçe Komisyonuna havale edilen Ýstanbul Milletvekili Nusret Bayraktar’ýn, Devlet Ýhale Kanununda Deðiþiklik Yapýlmasý
Hakkýnda Kanun Teklifi, Komisyonumuzun
20/12/2006 tarihli 58 inci
birleþiminde; Teklif
sahibi, Maliye, Adalet Bakanlýklarý
ile Kamu Ýhale Kurumu temsilcilerinin katýlýmlarý
ile incelenip görüþülmüþtür.
2003 yýlýndan
itibaren mal ve hizmet alýmlarý ile yapým iþlerinin ihalelerinde
4734 sayýlý Kamu
Ýhale Kanununun uygulanmaya baþlamasýyla
birlikte, söz konusu Kanun kapsamýndaki kamu kurum ve kuruluþlarýnýn
kaynak kullanýmýný
gerektiren ihalelerde
çok ucuz tekliflerle ihalenin alýnarak idarenin zarara uðratýlmasý
þeklindeki sakýnca,
2886 sayýlý Devlet
Ýhale Kanununun idarelerin mal ve hizmet satýmlarý
için uygulanýr duruma gelmesi ile ortadan kalkmýþtýr.
Bu geliþme doðrultusunda önerilen deðiþiklikle kapalý
teklif usulüyle idarenin gelirini en yüksek deðere çýkartabilmesi amacýyla
2886 sayýlý Kanunda
düzenleme yapýlmasý
öngörülmektedir.
Teklifin tümü üzerindeki görüþmelerde; yapýlan
deðiþiklikle, idarenin
ihale gelirini azami miktara çýkartabilmesi için kapalý teklif usulünün getirilmesinin çok uygun bir
düzenleme olduðu ifade edilmiþtir.
Müteakiben Teklif ve gerekçesi
Komisyonumuzca da uygun görülerek maddelerinin görüþülmesine
geçilmiþtir.
Teklifin maddeleri üzerindeki görüþmeler
sonucunda;
Çerçeve 1 inci maddesi;
bu madde ile yapýlmasý önerilen
deðiþikliðin, yeri
bakýmýndan 2886 sayýlý
Kanunun 40 ýncý
maddesinde yapýlmasýnýn
daha uygun olacaðýný öngören önergenin kabulü doðrultusunda deðiþtirilerek,
Yukarýdaki deðiþiklik çerçevesinde 2886 sayýlý
Kanunun 42 nci maddesinin iþlevinin kalmamasý nedeniyle yürürlükten kaldýrýlmasýný
öngören önergenin kabulü doðrultusunda, Teklife yeni çerçeve 2 nci madde ihdas edilerek,
2 ve
3 üncü maddeleri 3 ve 4 üncü maddeler
olarak aynen,
Kabul edilmiþtir.
Raporumuz ve metni
Genel Kurula sunulmak üzere saygý ile arz olunur.
|
|
Baþkan |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Mustafa Demir |
Asým Aykan |
Mehmet Sarý |
|
|
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Tuna |
Fikret Badazlý |
Osman Aslan |
|
|
Ankara |
Antalya |
Diyarbakýr |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Zülfü Demirbað |
Ali Ýbiþ |
Nusret Bayraktar |
|
|
Elazýð |
Ýstanbul |
Ýstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Parlakyiðit |
Mehmet Yýldýrým |
Niyazi Özcan |
|
|
Kahramanmaraþ |
Kastamonu |
Kayseri |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
Recep Yýldýrým |
Orhan Taþ |
|
|
|
Sakarya |
Sivas |
|
|
|
|
|
|
ÝSTANBUL
MÝLLETVEKÝLÝ NUSRET BAYRAKTAR’IN
TEKLÝFÝ
DEVLET ÝHALE KANUNUNDA DEÐÝÞÝKLÝK
YAPILMASI HAKKINDA
KANUN TEKLÝFÝ
MADDE 1- 8/9/1983 tarihli ve 2286 sayýlý Devlet Ýhale Kanununun 42 nci maddesi baþlýðý
ile birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
Son teklifin
alýnmasý
MADDE 42- Kapalý teklif usulü ile yapýlan
artýrma ihalelerinde;
geçerli en yüksek teklif üzerinden, oturumda hazýr bulunan geçerli teklif sahiplerinden sözlü veya yazýlý
olarak teklif almak suretiyle ihale sonuçlandýrýlýr.
Ancak geçerli teklif
sayýsýnýn üçten
fazla olmasý durumunda bu iþlem geçerli en yüksek teklif üzerinden oturumda hazýr bulunan ilk üç
teklif sahipleriyle yapýlýr. Komisyon
uygun gördüðü her aþamada teklif sahiplerinden yazýlý son tekliflerini
alarak ihaleyi sonuçlandýrabilir. Bu husus
ihale komisyonu baþkaný ve üyeleri tarafýndan ikinci bir tutanakla
tespit edilir.
MADDE 2- Bu Kanun yayýmý
tarihinde yürürlüðe
girer.
MADDE 3- Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
BAYINDIRLIK, ÝMAR, ULAÞTIRMA VE
TURÝZM KOMÝSYONUNUN
KABUL ETTÝÐÝ METÝN
DEVLET ÝHALE KANUNUNDA
DEÐÝÞÝKLÝK YAPILMASI HAKKINDA
KANUN TEKLÝFÝ
MADDE 1- 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayýlý Devlet Ýhale Kanununun 40 ýncý
maddesinin baþlýðý
“Ýç zarflarýn
açýlmasý ve
son tekliflerin alýnmasý” þeklinde
deðiþtirilmiþ ve
maddenin sonuna aþaðýdaki fýkralar
eklenmiþtir.
“Kapalý
teklif usulü ile yapýlan artýrma ihalelerinde;
geçerli en yüksek teklifin altýnda olmamak üzere, oturumda hazýr bulunan isteklilerden sözlü veya yazýlý
teklif alýnmak suretiyle ihale sonuçlandýrýlýr.
Ancak, geçerli teklif
sayýsýnýn üçten
fazla olmasý durumunda bu iþlem, geçerli en yüksek teklif üzerinden, oturumda hazýr bulunan en yüksek üç teklif
sahibi istekliyle, bu üç teklif
ile ayný olan birden fazla
teklifin bulunmasý
halinde ise, bu istekliler dahil edilmek suretiyle yapýlýr.
Komisyon, uygun gördüðü
her aþamada oturumda
hazýr bulunan isteklilerden yazýlý
son tekliflerini alarak ihaleyi sonuçlandýrabilir. Bu
husus, ihale komisyonunca ikinci bir tutanakla tespit edilir.”
MADDE 2- 2886 sayýlý Kanunun 42 nci maddesi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 3- Teklifin 2 nci maddesi 3 üncü madde olarak
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiþtir.