Dönem: 22                                                                          Yasama Yýlý: 5

 

TBMM                                                        (S. Sayýsý: 1345)

 

Trabzon Milletvekili Cevdet Erdöl ve Erzurum Milletvekili Muzaffer Gülyurt’un; Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunda Deðiþiklik Yapýlma-sýna Dair Kanun Teklifi ile Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Raporu (2/942)

 

 

TÜR­KÝYE BÜYÜK MÝL­LET MEC­LÝSÝ BAÞ­KAN­LIÐINA

8/1/1985 tarihli ve 3143 sayýlý Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunda Deðiþiklik Yapýlmasýna Dair Kanun Teklifimiz gerekçesi ile birlikte iliþikte sunulmuþtur.

Gereðini arz ederiz.

Saygýlarýmýzla.                                                                                             1/2/2007

 

Cevdet Erdöl

Muzaffer Gülyurt

 

Trabzon

Erzurum

GEREK­ÇE

Ülkemizdeki Ar-Ge alt yapýsýnýn önemli bir bölümü üniversiteler ve kamu araþtýrma kurumlarýnda bulunmaktadýr. Ancak ülke sanayiinin itici gücü olan özel sektör tarafýndan kurulan ve faaliyet gösteren Ar-Ge birimi sayýsý, bilim ve teknoloji alanýnda yetkin ülkelerle karþýlaþtýrýldýðýnda oldukça düþüktür.

Ayrýca baþta AB ülkeleri olmak üzere geliþmiþ ülkelerden farklý olarak Türkiye’de özel araþtýrma kurumlarý bulunmamakta, üniversitelerde kurulan araþtýrma altyapýsý da üniversite-sanayi iþbirliðinin kurumsal bir yapýya kavuþmamýþ olmasý nedeniyle yeterli düzeyde, yaygýn ve verimli bir þekilde kullanýlamamakta, sadece üniversitelerde yürütülen akademik çalýþmalara hizmet etmektedir.

Ülkemizde, Ar-Ge faaliyetlerinin önemli bir bölümü az sayýdaki büyük ölçekli iþletmelerle sýnýrlý olup, ülke sanayinin % 98’ini oluþturan KOBÝ’lerin mevcut Ar-Ge alt yapýsýndan faydalanmasý istenilen düzeyin altýnda kalmýþtýr.

Tüm dünyada yaþanan geliþmelere ve uygulamalara paralel olarak ülkemizde de sanayi-üniversite iþbirliðinin güçlendirilmesi, sanayide teknoloji ve Ar-Ge kültürünün yaygýnlaþtýrýlmasý ve sanayimizin uluslararasý pazarlarda rekabet edebilir bir seviyeye getirilmesi Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn en önemli görevidir.

Bunun yanýnda, ulusal bütçeden Ar-Ge için ayrýlacak finansman kaynaklarýnýn kullanýmýnýn, mevcut plan ve programlar çerçevesinde en verimli alanlarda kullanýmý esastýr. Ulusal bilim ve teknoloji sistemimiz için ayrýlan kamu kaynaklarýnýn, ülkemize katma deðer yaratacak ve refah seviyesini artýracak ürün ve üretim yöntemi olarak geri dönmesinin saðlanmasý da kamu-üniversite ve özel sektörün öncelikli görevleri arasýnda olmalýdýr.

Sanayicilerimizin Ar-Ge’ye dayalý ihtiyaçlarýn karþýlanmasý ve toplumsal düzeyde Ar-Ge talebi oluþturmak için ihtiyaçlara baðlý araþtýrma programlarý oluþturulmasý ve sanayicinin Ar-Ge ve teknoloji ihtiyaçlarýnýn üniversite bilimselliði kapsamýnda çözüme ulaþtýrýlmasý da önemli bir gerekliliktir.

SAN-TEZ Projesi bu önemli gereklilik göz önüne alýnarak hazýrlanmýþ olup, bu projenin amacý, sanayi-üniversite-kamu iþbirliði ile gerçekleþtirilecek yeni teknolojilere dayalý ürün ve üretim yöntemlerine iliþkin çalýþmalarýn projelendirilmesi, üniversitelerde yapýlan akademik çalýþmalarýn katma deðer yaratacak ürün veya üretim yöntemi olarak sonuçlandýrýlmasý, akademik bilginin ticarileþtirilmesi ve sanayicinin ihtiyaçlarý doðrultusunda belirlenen projelerde daha fazla sayýda yüksek lisans ve doktora öðrencisinin desteklenmesidir.

SAN-TEZ Projesi, “innovasyon ve Ar-Ge’nin önemini kavramýþ, kendi teknolojisini üreten ve satan, rekabet gücü ve refah seviyesi yüksek bir Türkiye” vizyonuna önemli bir katký saðlamak amacýyla hazýrlanmýþtýr.

SAN-TEZ PROJESÝ kapsamýnda, 09/09/2006 tarih ve 26284 sayýlý Resmi Gazetede yayýmlanan Sanayi Tezleri (San-Tez) Projelerinin Desteklenme Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik ile desteklenmeye baþlanan projelerle ilgili satýnalma iþlemleri yönetmelik hükümleri çerçevesinde ilgili üniversitenin sorumluluðuna býrakýlmýþtýr.

Ancak, SAN-TEZ Yönetmeliði gereði projelerde talep edilen mal alým ihalesinin üniversiteler tarafýndan yapýlmasý gerekmekle birlikte, üniversiteler, karþýlýðý olmayan bir alým için ihale açamamaktadýrlar.

Bu kapsamda projelerin baþlatýlabilmesi için sözleþmeyi takiben proje bedelinin bir kýsmýnýn üniversite tarafýndan açýlacak özel proje hesabýna aktarýlmasý ve alýmýn bu hesaptan gerçekleþtirilmesi gerekmektedir.

Bununla beraber, Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn 3143 sayýlý Teþkilat Kanununun Sanayi Araþtýrma ve Geliþtirme Genel Müdürlüðünün görevlerini düzenleyen 10. Maddesinde Bakanlýk bütçesinden üniversite tarafýndan açýlacak özel hesaba aktarma yapýlabileceðine iliþkin bir madde olmamasý ve 5018 sayýlý Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümleri uyarýnca bir kamu kurumundan diðer bir kamu kurumuna harcama belgesi olmadan bütçe aktarýmý yapýlmasý engellenmiþ olmasý nedeniyle SAN-TEZ kapsamýnda desteklenmesi uygun bulunan projeler baþlatýlamamaktadýr.

Ayrýca, SAN-TEZ Projesi kapsamýnda gerçekleþtirilen deðerlendirme panellerinde görev alan öðretim üyeleri ve diðer kamu kurumlarý personeline, projede görev alan ve üniversitede çalýþmakta olan proje yürütücüsü dahil yardýmcý araþtýrmacý ve yardýmcý personele de bir ücret ödemesi yapýlamamaktadýr.

Ülkemizin teknoloji ve Ar-Ge kapasitesinin geliþtirilmesinde çok büyük bir önem arz eden bu projenin herhangi bir aksaklýkla karþýlaþýlmadan sürdürülebilmesi ve SAN-TEZ Programýnýn devamý olarak altyapýsý hazýrlanan;

1. Ar-Ge ve yenilikçi ürün ve üretim yöntemlerine dayalý çalýþmalarýn fikri ve sýnai mülkiyet haklarýnýn desteklenmesi programý, (PATENT DESTEK PROGRAMI)

2. Bu projelerden uluslararasý markaya dönüþme kabiliyeti olanlara yatýrým desteði saðlanmasý, (AR-GE YATIRIM DESTEK PROGRAMI)

3. Bu projeler sonucunda ortaya çýkan yüksek katma deðerli yeni ürün ya da üretim yöntemlerinin uluslararasý pazarlarda daha yüksek pay alabilmesine yönelik destek programý (AR-GE ÜRÜNLERÝ PAZARLAMA VE DESTEK PROGRAMI) olmak üzere ileriki aþamalarda uygulamaya konulacak olan ve yukarýda bahsedilen üç yeni program için Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn 3143 sayýlý Teþkilat Kanununun 10. Maddesinin (h) bendine bu üç alt bendin eklenmesi gerekmektedir.

Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Raporu

 

          Türkiye Büyük Millet Meclisi

Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar

         Bilgi ve Teknoloji Komisyonu                                                                         16/02/2007

                   Esas No.: 2/942                                                                                                                                   Karar No. : 64

 

TÜRKÝYE BÜYÜK MÝLLET MECLÝSÝ BAÞKANLIÐINA

Baþkanlýðýnýz tarafýndan 05/02/2007 tarihinde esas komisyon olarak Komisyonumuza havale edilmiþ bulunan 2/942 esas sayýlý “Trabzon Milletvekili Cevdet Erdöl ve Erzurum Milletvekili Muzaffer Gülyurt’un; Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunda Deðiþiklik Yapýlmasýna Dair Kanun Teklifi”, Komisyonumuzun 14/02/2007 tarihinde Hükümeti temsilen Sanayi ve Ticaret Bakanlýðý Müsteþarý ile Maliye Bakanlýðý, Adalet Bakanlýðý temsilcilerinin katýlýmlarýyla yaptýðý 48 inci birleþiminde incelenip görüþülmüþtür.

Dünyada yaþanan geliþmelere ve uygulamalara paralel olarak ülkemizde de sanayi-üniversite iþbirliðinin güçlendirilmesi, sanayide teknoloji ve Ar-Ge kültürünün yaygýnlaþtýrýlmasý ve bunlara baðlý olarak ileri teknoloji ürün ve üretim yöntemlerinin geliþtirilmesi büyük önem arz etmektedir. Bu nedenle Sanayi ve Ticaret Bakanlýðý tarafýndan yürütülen SAN-TEZ Projesi ile; sanayi-üniversite-kamu iþbirliði ile gerçekleþtirilecek yeni teknolojilere dayalý ürün ve üretim yöntemlerine iliþkin çalýþmalarýn projelendirilmesi üniversitelerde yapýlan akademik çalýþmalarýn katma deðer yaratacak ürün ve/veya üretim yöntemi olarak sonuçlandýrýlmasý, akademik bilginin ticarileþtirilmesi ve sanayicinin ihtiyaçlarý doðrultusunda belirlenen projelerde daha fazla sayýda yüksek lisans ve doktora öðrencisinin desteklenmesi amaçlanmýþtýr.

2005 yýlýnda Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn koordinasyonunda, Orta Doðu Teknik Üniversitesi ve Ankara Sanayi Odasý iþbirliði ile SAN-TEZ Projesinin ilk adýmlarý atýlmýþtýr. Ankara’daki sanayicilerin rekabet açýsýndan karþýlaþtýklarý teknik veya bilimsel sorunlar belirlenmiþ ve üniversitelerin bu sorunlarýn çözümü için projeler üretmeleri saðlanmýþtýr. Yürütülen çalýþmalar sonucunda 22 Þubat 2006 tarihinde Sanayi Tez Pazarý’nda Ankara Sanayi Odasý mensubu sanayiciler ile akademik seviyede üretilen projelerin buluþmasý saðlanmýþtýr. Sanayi Tez Pazarýnýn gerek sanayiciler gerekse akademik çevrelerde aldýðý olumlu tepkiler ile ülkemizin saðlayacaðý kazançlar dikkate alýnarak projelerin bir program dahilinde etkin bir þekilde yürütülebilmesi amacýyla yasal altyapýnýn oluþturulmasý gereði ortaya çýkmýþtýr. Sanayi ve Ticaret Bakanlýðý Sanayi Tezleri (San-Tez) Projelerinin Desteklenme Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik 09.09.2006 tarih ve 26284 sayýlý Resmi Gazetede yayýmlanarak yürürlüðe girmiþtir. Ayrýca 2006 yýlýnda Sanayi Tezleri Programý Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn Yatýrým Programýna alýnarak 5 Milyon YTL yatýrým ödeneði tahsis edilmiþtir. Bu çerçevede 2006 yýlýnda 43 proje baþvurusu olmuþ ve yapýlan proje deðerlendirme panellerinde 17 proje desteklenmeye uygun bulunmuþtur. 2007 yýlýnýn 1. Döneminde ise 23 üniversiteden 85 proje baþvurusu yapýlmýþtýr.

Ýþletmelerin, üniversitelerde görevli akademisyenlerin ve tez öðrencilerinin SAN-TEZ Proje önerileri, konusunda uzman kiþilerden oluþan Proje Deðerlendirme Gruplarý tarafýndan amaç, araþtýrma yöntemi, çalýþma programý, projeden beklenen bilimsel, teknolojik, ekonomik ve sosyal yararlar, baþarý kriterleri, bütçe gerekçesi ve projenin ticarileþtirilme yeteneði açýsýndan deðerlendirilmektedir. Bu kapsamda desteklenmesine karar verilen SAN-TEZ projeleri giderlerine Sanayi ve Ticaret Bakanlýðý tarafýndan üç yýl süreyle uygulanacak en yüksek destek oraný %75 olup, toplam proje bedelinin %25’i iþletme tarafýndan nakdi olarak, projenin yürütülmesine yönelik test ve laboratuvar çalýþmalarý gibi hizmetler ise projenin yürütüldüðü üniversite tarafýndan ayni olarak karþýlanmaktadýr.

Teklif ve gerekçesi incelendiðinde;

* 09.09.2006 tarih ve 26284 sayýlý Resmi Gazetede yayýmlanan Sanayi Tezleri (San-Tez) Projelerinin Desteklenme Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik gereðince SAN-TEZ Projesi kapsamýnda desteklenmeye baþlanan projelerle ilgili satýn alma iþlemlerinin ilgili üniversitelerin sorumluluðuna býrakýlmasý nedeniyle, projelerde kullanýlmak üzere talep edilen mallarýn alým ihalelerinin üniversiteler tarafýndan yapýlmasý gerekmesine raðmen üniversitelerin karþýlýðý olmayan bir alým için ihale açamadýklarý,

* 8/1/1985 tarih ve 3143 sayýlý Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunun Sanayi Araþtýrma ve Geliþtirme Genel Müdürlüðü’nün görevleri ile ilgili maddesinde Bakanlýk bütçesinden üniversite tarafýndan açýlacak özel hesaba aktarma yapýlabileceðine iliþkin bir madde olmamasý ve 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayýlý Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereðince bir kamu kurumundan diðer bir kamu kurumuna harcama belgesi olmadan bütçe aktarýmý yapýlamamasý nedeniyle SAN-TEZ Projesi kapsamýnda desteklenmesi uygun bulunan projelerin baþlatýlamadýðý,

* Projelerin baþlatýlabilmesi için sözleþmeyi takiben proje bedelinin bir kýsmýnýn üniversite tarafýndan açýlacak özel proje hesabýna aktarýlmasý ve alýmýn bu hesaptan gerçekleþtirilmesinin gerektiði,

*SAN-TEZ Projesi kapsamýnda gerçekleþtirilen deðerlendirme panellerinde görev alan öðretim üyeleri ve diðer kamu kurumlarý personeline, projede görev alan ve üniversitede çalýþmakta olan proje yürütücüsü dahil yardýmcý araþtýrmacý ve yardýmcý personele ücret ödemesi yapýlamadýðý,

* Yukarýda belirtilen sorunlarýn giderilmesi ve SAN-TEZ Projesi kapsamýnda üniversiteler ile kuruluþlar tarafýndan ortaklaþa hazýrlanan projelerin desteklenmesinin saðlanmasý nedeniyle Teklifin verildiði,

anlaþýlmaktadýr. Teklifin geneli üzerindeki görüþmeler sýrasýnda SAN-TEZ Projesinin öneminden ve gerekliliðinden bahsedilmekle birlikte söz konusu projenin hayata geçirilmesi için gereken hukuki sorunlarýn ivedilikle çözülmesi gereðine deðinilmiþ ve ardýndan Teklifin maddelerine geçilmesi kabul edilmiþtir.

Teklifin;

1 inci maddesi; verilen bir önergenin kabulü ile yeniden düzenlenmek suretiyle,

2 nci maddesi; aynen,

3 üncü maddesi; aynen,

kabul edilmiþtir.

Raporumuz, Genel Kurula sunulmak üzere Baþkanlýðýnýza arz olunur.

 

 

Baþkan

Baþkanvekili

Sözcü

 

Soner Aksoy

Hasan Ali Çelik

Hasan Angý

 

Kütahya

Sakarya

Konya

 

Üye

Üye

Üye

 

Atilla Baþoðlu

Tacidar Seyhan

Ahmet Rýza Acar

 

Adana

Adana

Aydýn

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Güner

Fahri Çakýr

Nejat Gencan

 

Bolu

Düzce

Edirne

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Vedat Yücesan

Ahmet Uzer

Ýsmail Katmerci

 

Eskiþehir

Gaziantep

Ýzmir

 

Üye

Üye

Üye

 

Ahmet Büyükakkaþlar

Nuri Çilingir

Hüseyin Özcan

 

Konya

Manisa

Mersin

 

Üye

Üye

Üye

 

Vahit Çekmez

Þükrü Ünal

Mustafa Öztürk

 

Mersin

Osmaniye

Sinop

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Özlek

Yekta Haydaroðlu

Fazlý Erdoðan

 

Þanlýurfa

Van

Zonguldak

                      

TRABZON MÝLLETVEKÝLÝ CEVDET ERDÖL VE  ERZURUM  MÝLLETVEKÝLÝ

MUZAFFER GÜLYURT’UN TEKLÝFÝ

SANAYÝ VE TÝCARET BAKANLIÐININ TEÞKÝLAT VE GÖREVLERÝ HAKKINDA KANUNDA DEÐÝÞÝKLÝK YAPILMASINA DAÝR KANUN TEKLÝFÝ

MAD­DE 1- 8/1/1985 ta­rih­li ve 3143 sa­yý­lý Sa­na­yi ve Ti­ca­ret Ba­kan­lý­ðý­nýn Teþ­ki­lat ve Gö­rev­le­ri Hak­kýn­da Ka­nu­nun 10 un­cu mad­de­si­nin (h) ben­di­ne aþa­ðý­da­ki alt bent­ler ek­len­miþ­tir.

“1) Sa­na­yi ku­ru­luþ­la­rý­nýn üni­ver­si­te, araþ­týr­ma ku­rum ve ku­ru­luþ­la­rý ile iþ­bir­li­ði ya­pa­rak tek­no­lo­jik araþ­týr­ma ve ge­liþ­tir­me­ye ak­tif ka­tý­lý­mý­ný sað­la­ya­cak prog­ram­lar yap­mak, araþ­týr­ma ve ge­liþ­tir­me pro­je­le­ri so­nu­cun­da or­ta­ya çý­kan tek­no­lo­jik ürü­nün pa­ten­ti, ya­tý­rý­mý ve pa­zar­la­ma­sý ko­nu­sun­da ger­çek ve tü­zel ki­þi­le­re des­tek ver­mek ve bu prog­ram­la­rýn uy­gu­lan­ma­sý­na iliþ­kin usul ve esas­lar ile yö­net­me­lik­le­ri ha­zýr­la­mak.

2) Ha­zýr­la­nan prog­ram­la­ra iliþ­kin hiz­met­ler­de gö­rev alan me­mur­lar ile di­ðer ka­mu gö­rev­li­le­ri ve hiz­me­tin­den ya­rar­la­ný­la­cak di­ðer ki­þi­le­re, pro­je söz­leþ­me­sin­de be­lir­le­nen üc­ret­ler de da­hil ol­mak üze­re prog­ram­la­ra yö­ne­lik ya­pý­la­cak her tür­lü har­ca­ma Ba­kan­lýk büt­çe­sin­den ger­çek­leþ­ti­ri­lir.

3) Sa­na­yi ve Ti­ca­ret Ba­kan­lý­ðý büt­çe­sin­den yük­se­köð­re­tim ku­rum­la­rý­na ve va­kýf üni­ver­si­te­le­ri­ne, araþ­týr­ma ge­liþ­tir­me pro­je­le­ri kar­þý­lý­ðý ak­ta­rý­lan hi­be ni­te­li­ðin­de­ki tu­tar­lar, il­gi­li ida­re­le­rin büt­çe­le­ri­ne ge­lir kay­de­dil­mek­si­zin pro­je adý­na açý­la­cak özel he­sap­lar­da iz­le­nir. Har­ca­ma­lar, pro­je söz­leþ­me­le­rin­de yer alan hü­küm­ler ile bu söz­leþ­me­le­re da­ya­nak teþ­kil eden prog­ram ku­ral­la­rý çer­çe­ve­sin­de ya­pý­lýr. Bu mad­de­nin uy­gu­lan­ma­sý­na ve iþ­lem­le­rin mu­ha­se­be­leþ­ti­ril­me­si­ne iliþ­kin esas ve usul­ler Sa­na­yi ve Ti­ca­ret Ba­kan­lý­ðýn­ca çý­ka­rý­la­cak yö­net­me­lik­le be­lir­le­nir.”

MAD­DE 2- Bu Ka­nun ya­yý­mý ta­ri­hin­de yü­rür­lü­ðe gi­rer.

MAD­DE 3- Bu Ka­nun hü­küm­le­ri­ni Ba­kan­lar Ku­ru­lu yü­rü­tür.

 

 

SANAYÝ, TÝCARET, ENERJÝ, TABÝÎ KAYNAKLAR, BÝLGÝ VE TEKNOLOJÝ KOMÝSYONUNUN KABUL ETTÝÐÝ METÝN

SANAYÝ VE TÝCARET BAKANLIÐININ TEÞKÝLAT VE GÖREVLERÝ HAKKINDA KANUNDA DEÐÝÞÝKLÝK YAPILMASINA DAÝR KANUN TEKLÝFÝ

MAD­DE 1- 8/1/1985 ta­rih­li ve 3143 sa­yý­lý Sa­na­yi ve Ti­ca­ret Ba­kan­lý­ðý­nýn Teþ­ki­lat ve Gö­rev­le­ri Hak­kýn­da Ka­nu­nun 10 un­cu mad­de­si­nin bi­rin­ci fýk­ra­sý­nýn (h) ben­di aþa­ðý­da­ki þe­kil­de de­ðiþ­ti­ril­miþ ve ay­ný mad­de­nin so­nu­na aþa­ðý­da­ki fýk­ra ek­len­miþ­tir.

“h) Sý­nai alan­da­ki tek­no­lo­jik ge­liþ­me­le­ri ta­kip ve teþ­vik et­mek ama­cýy­la, ül­ke­miz­de­ki sa­na­yi ku­ru­luþ­la­rý­nýn yük­se­köð­re­tim ku­rum­la­rý ve va­kýf üni­ver­si­te­le­ri ile iþ­bir­li­ði ya­pa­rak tek­no­lo­jik araþ­týr­ma ve ge­liþ­tir­me­ye ak­tif ka­tý­lý­mý­ný sað­la­ya­cak prog­ram­lar yap­mak, araþ­týr­ma ve ge­liþ­tir­me pro­je­le­ri so­nu­cun­da or­ta­ya çý­kan tek­no­lo­jik ürü­nün pa­ten­ti, ya­tý­rý­mý ve pa­zar­la­ma­sý ko­nu­sun­da ger­çek ve tü­zel ki­þi­le­re des­tek ver­mek ve bu prog­ram­la­rýn uy­gu­lan­ma­sý­na iliþ­kin usul ve esas­lar ile yö­net­me­lik­le­ri ha­zýr­la­mak,”

“Ba­kan­lýk büt­çe­sin­den bi­rin­ci fýk­ra­nýn (h) ben­di­ne gö­re, yük­se­köð­re­tim ku­rum­la­rý­na araþ­týr­ma ve ge­liþ­tir­me pro­je­le­ri kar­þý­lý­ðý ak­ta­rý­lan hi­be ni­te­li­ðin­de­ki tu­tar­lar, il­gi­li ida­re­le­rin büt­çe­le­ri­ne ge­lir kay­de­dil­mek­si­zin pro­je adý­na açý­la­cak özel he­sap­lar­da iz­le­nir. Yük­se­köð­re­tim ku­rum­la­rý ve va­kýf üni­ver­si­te­le­ri­ne ak­ta­rý­lan tu­tar­la­rýn har­can­ma­sý­na ve mu­ha­se­be­leþ­ti­ril­me­si­ne iliþ­kin hu­sus­lar Ma­li­ye Ba­kan­lý­ðý­nýn uy­gun gö­rü­þü alýn­mak su­re­tiy­le Ba­kan­lýk­ça çý­ka­rý­la­cak yö­net­me­lik­te be­lir­le­nir. Bu kap­sam­da ya­pý­lan har­ca­ma­lar 10/12/2003 ta­rih­li ve 5018 sa­yý­lý Ka­mu Ma­li Yö­ne­ti­mi ve Kon­trol Ka­nu­nu kap­sa­mýn­da de­net­le­nir. Ha­zýr­la­nan prog­ram­la­ra iliþ­kin hiz­met­ler­de gö­rev alan me­mur­lar ile di­ðer ka­mu gö­rev­li­le­ri ve hiz­me­tin­den ya­rar­la­ný­la­cak di­ðer ki­þi­ler için ya­pý­la­cak har­ca­ma­lar Ba­kan­lýk büt­çe­sin­den ger­çek­leþ­ti­ri­lir. Des­tek­le­nen pro­je­ler­de, pro­je sü­re­siy­le sý­nýr­lý ol­mak kay­dýy­la pro­je kap­sa­mýn­da gö­rev ya­pan öð­re­tim ele­man­la­rý­na 15.000 gös­ter­ge ra­ka­mý­nýn, yük­sek öð­re­tim ku­rum­la­rý­nýn tek­nik hiz­met­ler sý­ný­fýn­da gö­rev ya­pan per­so­ne­le ise 8.000 gös­ter­ge ra­ka­mý­nýn me­mur aylýklarýna uy­gu­la­nan kat­sa­yý ile çar­pý­mý so­nu­cu bu­lu­na­cak tu­ta­rý geç­me­mek üze­re pro­je söz­leþ­me­sin­de be­lir­le­nen tu­tar­lar üze­rin­den ay­lýk öde­me ya­pý­la­bi­lir. Me­mur ve di­ðer ka­mu gö­rev­li­si ol­ma­mak kay­dýy­la pro­je­de gö­rev ya­pan di­ðer pro­je per­so­ne­li­ne pro­je söz­leþ­me­sin­de be­lir­le­nen tu­tar­lar üze­rin­den ay­lýk üc­ret öde­nir.”

MAD­DE 2- Bu Ka­nun ya­yý­mý ta­ri­hin­de yü­rür­lü­ðe gi­rer.

MAD­DE 3- Bu Ka­nun hü­küm­le­ri­ni Bakan­lar Ku­ru­lu yü­rü­tür.