Dönem: 22 Yasama Yılı: 5
TBMM (S.
Sayısı: 1354)
Not: Teklif; Başkanlıkça, Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve
Turizm ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale edilmiştir.
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Toplu Konut Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Teklifimiz ve gerekçesi ilişikte sunulmuştur.
Gereğini arz ederiz.
|
Faruk
Çelik |
Mustafa
Dündar |
|
|
|
GENEL
GEREKÇE
Toplu Konut Fonu 1984 yılında 2985 sayılı Kanunun
1. ve 2. maddesi uyarınca, Hazineye
ait, Başbakanlığa bağlı bir fon niteliğinde
Merkez Bankası nezdinde ihdas edilmiştir.
Bilahare
bu fon
Fonların "... gelirlerinin ilgisine göre bağlı
bulundukları kuruma bırakılması, bütçeye gelir ve/veya özel gelir
kaydedilmesi suretiyle, yürüttükleri hizmetlerin devamının sağlanmasına
imkan verecek şekilde tasfiye edilmeleri amaçlanmaktadır."
denilmiştir.
Bu gerekçede kanunun iki temel amacı belirtilmiş
bulunmaktadır. 1- Toplu Konut Fonu
gelirlerinin akıbetinin düzenlenmesi, 2- Toplu Konut Fonunun yürüttüğü
hizmetlerin devamının sağlanması.
Kanunun,
fon gelirlerinin akıbetini düzenlemeye yönelik birinci amacını
gerçekleştirmek üzere, 3 üncü maddesinin (d) bendinde, Toplu Konut
Fonu gelirlerinin Hazine adına tahsil edilerek Hazine hesaplarına
intikal ettirileceği düzenlenmiştir.
Kanunun,
Fon'un yürüttüğü hizmetleri düzenlemeye yönelik ikinci amacını
gerçekleştirmek üzere ise, Geçici 3 üncü maddesinde, "Mevzuatta
Toplu Konut Fonu'na yapılmış bulunan atıflar, Toplu Konut İdaresine
yapılmış sayılır." hükmüne yer verilmiş, böylece Toplu Konut
Fonunun yürüttüğü toplu konut faaliyetlerine dair hizmetlerin
Toplu Konut İdaresi Başkanlığı tarafından devam ettirilmesi hedeflenmiştir.
Kanun
koyucunun bu atıf hükmüyle; Fon gelirlerinin yerine Toplu Konut
İdaresi gelirlerinin geçmesini değil, Toplu Konut Fonu'nun yürüttüğü
"hizmetlerin" Toplu Konut İdaresince devam ettirilmesini
amaçladığı açıktır.
Ancak
kanunun yürütüm sürecinde; evvelce Toplu Konut Fonu gelirlerinden
pay alan kurumların bu atıfa istinaden bu kez Toplu Konut İdaresi gelirlerinden
pay alabilecekleri gibi, kanunun amacına aykırı yorum ve talepler
oluştuğundan, işbu madde ile bu hususun açıkça düzenlenmesinde yarar
görülmüştür. Zira bu talepler tasfiye kanununun
amacına aykırı olduğu gibi fiili uygulamalara da aykırı bulunmaktadır.
Şöyle ki;
Toplu Konut Fonu hiçbir zaman Toplu Konut İdaresinin
şahsi hesabı niteliğinde olmamıştır. Toplu Konut İdaresi, Fonun yürürlükte olduğu sürede Toplu
Konut Kanununun Ek 3. Maddesi uyarınca ve çıkarılan
bütçe kanunlarında belirtilen miktarda, diğer kurumlar gibi Hazineye
ait bu fondan pay almıştır. Yani Fonun sahibi,
Fondan pay alan kurumların borçlusu değil, kendisi de Fonun bir yararlanıcısı-alacaklısı
olmuştur.
Tasfiyeden sonra ise Fona ait gelirler 4684 sayılı
Kanunun Geçici 3 üncü maddesinin (d) bendi hükmü gereği Hazine
adına tahsil edilerek Hazine hesaplarına intikal ettirilmiştir.
Bu durumda Toplu Konut İdaresinin, kendisiyle
hiçbir ilgisi bulunmayan, kendisine ait olmayan, elde etmediği
bir gelirden başka kurumlara pay vermesinin de fiilen mümkün olmadığı
açıktır.
Diğer taraftan Toplu Konut İdaresi halen özel bütçeli
bir kuruluş olup kendi gelirlerini kanunda yazılı şekilde kendisi
elde etmekte ve kanunda yazılı işlere harcamaktadır. Buna göre
Toplu Konut İdaresinin bu yasal çerçevede elde ettiği gelirlerin,
tasfiye edilmiş Toplu Konut Fonu geliri olarak kabul edilmesi ve
başka kurumlara gelir payı verilmesinin mümkün olamayacağı da
açıktır.
Bu çerçevede, uygulamada oluşan, kanunun amacına
ve fiili duruma aykırı yorumlara dayalı taleplere dair ihtilafların
çözülmesi için konunun açıkça düzenlenmesi amaçlanmıştır.
MADDE
GEREKÇELERİ
Madde 1- Genel gerekçede açıklanmıştır.
Madde 2- Yürürlük maddesidir.
Madde 3- Yürütme maddesidir.
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye
Büyük Millet Meclisi
Plan
ve Bütçe Komisyonu
Esas
No.: 2/945 27/2/2007
Karar
No.: 126
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye
Büyük Millet Meclisi Başkanlığına 1/2/2007 tarihinde sunulan ve
Başkanlıkça 7/2/2007 tarihinde tali komisyon olarak Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza
havale edilen, Bursa Milletvekilleri Faruk ÇELİK ve Mustafa DÜNDAR
imzalı (2/945) esas numaralı "Toplu Konut Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Teklifi", Komisyonumuzun 22/2/2007 tarihinde
yapmış olduğu 39 uncu birleşiminde Hükümeti temsilen Bayındırlık
ve İskân Bakanı Faruk Nafız ÖZAK, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Maliye
Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, Hazine
Müsteşarlığı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Devlet
Personel Başkanlığı temsilcileri ile Teklif sahiplerinden Bursa
Milletvekili Faruk ÇELİK’in katılımıyla birlikte incelenip görüşülmüştür.
Bilindiği
gibi; Toplu Konut Fonu 2/3/1984 tarihli ve 2985 sayılı Kanunun 1 ve 2
nci maddeleri uyarınca Hazineye ait, ancak Başbakanlığa bağlı bir
fon niteliğinde Merkez Bankası nezdinde kurulmuş, 20/6/2001 tarihli
ve 4684 sayılı Kanunla da tasfiye edilmiştir. 4684 sayılı
Kanunla anılan Fon tasfiye edilirken Kanunun gerekçesinde; bu fonların
gelirlerinin ilgisine göre bağlı bulundukları kuruma bırakılması,
bütçeye gelir ve/veya özel gelir kaydedilmesi suretiyle yürüttükleri
hizmetlerin devamının sağlanmasına imkân verecek şekilde tasfiye
edilmelerinin amaçlandığı belirtilmiştir. Aynı şekilde,
4684 sayılı Kanunun gerekçesine bakıldığında; Toplu Konut Fonunun
gelirlerinin akıbetinin düzenlenmesi ve Toplu Konut Fonunun yürüttüğü
hizmetlerin devamının sağlanması şeklinde Kanunun iki temel amacının
bulunduğu anlaşılmaktadır. Ancak, 4684 sayılı Kanunun uygulanması
sırasında, Geçici 3 üncü maddesinde yer alan " Mevzuatta Toplu
Konut Fonuna yapılmış bulunan atıflar, Toplu Konut İdaresine yapılmış
sayılır." şeklindeki düzenlemeye istinaden, mevzuatı gereği
Toplu Konut Fonunun gelirlerinden pay alan kurumlar tarafından,
Toplu Konut İdaresine başvurulmuş, ancak Toplu Konut İdaresi Başkanlığı
tarafından da; anılan Fonun tasfiye edildiği, Fonun gelirinin bütçe
kapsamına alındığı, Toplu Konut İdaresi Başkanlığının sadece Toplu
Konut Fonu tarafından yürütülen hizmetleri üstlendiği, ayrıca
kendisinin de Fonun sahibi olmayıp sadece yararlanıcısı-alacaklısı
olduğu gerekçesiyle, yapılan başvurular reddedilmiştir. Bu gelişmenin
ardından, Toplu Konut İdaresinin gelirlerinden pay talep
Kanun
Teklifi ve Gerekçesi incelendiğinde; uygulamada ortaya çıkan,
4684 sayılı Kanunun amacına ve fiili duruma aykırı taleplere ilişkin
tereddütlerin giderilmesi, yukarıda belirtilen ve ihtiyaç duyulan
düzenlemelerin yapılmasının amaçlandığı anlaşılmaktadır.
Teklif
sahiplerinden Bursa Milletvekili Faruk ÇELİK tarafından yapılan
açıklamalarda;
- Kanun
Teklifinin 20/6/2001 tarihli ve 4864 sayılı Kanunun uygulamasında
ortaya çıkan sorunların giderilmesini amaçladığı, bu düzenlemenin
kamunun menfaati göz önünde bulundurularak hazırlandığı,
- Toplu
Konut İdaresinin giderlerini, elde ettiği gelirlerden karşıladığı,
elde edilen gelirlerin ancak Toplu Konut İdaresinin giderlerini
karşıladığı, bu nedenle başka kurumlara gelirlerinden pay vermesinin
kurumun görevlerini yerine getirmede aksaklıklara neden olacağı,
ifade edilmiştir.
Komisyonumuzda, Teklifin tümü üzerinde yapılan
görüşmelerde;
- Toplu Konut Fonunun, Toplu Konut İdaresinin
şahsi hesabı olmadığı, Toplu Konut İdaresinin de fon tasfiye edilmeden
önce 2985 sayılı Kanun uyarınca ve yürürlüğe giren bütçe kanunlarında
belirtilen miktarda Hazineye ait bu fondan pay aldığı, sadece fonun
yararlanıcısı olduğu,
- Toplu Konut İdaresinin kendi gelirleri ile giderlerini
karşıladığı, bütçeden pay almadığı, aksi takdirde 2001 yılında gerçekleşen
tasfiyenin amacına ulaşmayacağı, bu sakıncaların giderilmesi
amacıyla Kanun Teklifinin hazırlandığı,
- Toplu Konut İdaresinin; toplu konut hizmetlerinin
daha iyi gerçekleştirilmesi, vatandaşların konut ihtiyacının giderilmesi
ve konut piyasasına canlılık kazandırılması amacıyla kurulduğu,
- Toplu Konut İdaresinin; düşük gelirli vatandaşların
konut ihtiyacının giderilmesi, kentlerin yenilenmesi ve depreme
karşı etkili önlemler içeren projelere öncelik vermesi gerektiği,
- Toplu Konut İdaresinin, boş Hazine arazilerine
konut yapmak yerine, olası depremlerde yıkılması muhtemel binaları
yıkarak bu bölgelerde yeni konutlar inşa etmesinin depremle mücadele
konusunda daha doğru bir yaklaşımı ortaya koyacağı,
- Türkiye’nin bir deprem kuşağında yer aldığı, Toplu
Konut İdaresi tarafından bu husus göz önünde bulundurularak yeni
bir şehirleşme anlayışına gidilmesi gerektiği,
- Toplu Konut İdaresinin, yüksek gelir düzeyindeki
vatandaşlar için konutlar üretip bu konutlardan elde ettiği gelirle
sosyal konut yapımını finanse etmesinin çok fazla kamu kaynağının
harcanmasına yol açtığı, bu nedenle bu yöntemden vazgeçilmesi gerektiği,
- Toplu Konut Fonunun 1984 yılında, konut ihtiyacının
karşılanması için ucuz arsa temin edilmesi ve alt yapı hizmetlerinin
gerçekleştirilmesi amacıyla kurulduğu, ancak bu amacından gün geçtikçe
uzaklaştığı,
şeklindeki görüş ve eleştirileri müteakip, Hükümet
adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;
- Toplu Konut Fonunun 4864 sayılı Kanunla tasfiye
edilerek Fonun gelirlerinin bütçe kapsamına alındığı, bu nedenle
Toplu Konut İdaresinin gelirleri kapsamında bahse konu fon gelirlerinin
bulunmadığı, dolayısıyla ilgili kurumların 4684 sayılı Kanuna
dayanarak Toplu Konut İdaresinin gelirlerinden pay talep etmesinin
doğru olmadığı,
- 4684 sayılı Kanunla Toplu Konut İdaresi Başkanlığının
sadece Toplu Konut Fonu tarafından yürütülen hizmetleri üstlendiği
ve fakat yükümlülüklerini üstlenmediği, bu nedenle Toplu Konut
İdaresinin elde ettiği gelirlerden başka kurumlara pay vermesinin
4684 sayılı Kanunun amacına aykırı olduğu,
- Gelir düzeyi yüksek olan vatandaşlara yönelik
konut üretimine gidilip bu konutlardan elde edilen gelirle Toplu
Konut İdaresinin sosyal konut yapımını gerçekleştirdiği, Toplu
Konut İdaresinin, finansman sorununun çözümü için bu usule başvurmaya
devam edeceği,
- Toplu Konut İdaresinin kentsel dönüşüm projelerini
gerçekleştirmesinin sağlıklı kentleşme açısından daha doğru olacağı,
halen Toplu Konut İdaresinin öncülüğünde birçok kentsel dönüşüm
projesinin devam ettiği, ayrıca birçok projenin de sonuçlandırılmış
olduğu,
- Toplu Konut İdaresi tarafından alınan arsaların
ve kullanılan diğer kamu kaynaklarının en iyi şekilde değerlendirildiği,
özel sektörün kıvraklığı ve kamu ciddiyetiyle konut piyasasında
yeni açılımlara gidilerek çok fazla gelir elde edildiği,
ifade edilmiştir.
Teklifin geneli üzerinde yapılan görüşmelerden
sonra, Teklif ve Gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerinin
görüşülmesine geçilmiştir.
Teklifin;
- Çerçeve 1 inci maddesi; 2985 sayılı Kanuna eklenmesi
öngörülen ek 10 uncu maddedeki son cümlenin geçici bir hüküm ifade
etmesi nedeniyle madde metninden çıkarılması suretiyle,
- Kanunların hazırlanmasında uygulanan esas ve
usuller doğrultusunda çerçeve 1 inci madde ile düzenlenen ek 10 uncu
maddeden çıkarılan son cümlenin geçici bir hüküm ifade etmesi,
4684 sayılı Kanunun uygulanmasında Kanunun amacına aykırı olarak
bazı kurum ve kuruluşların Toplu Konut İdaresinin gelirlerinden
pay talep etmesine yönelik ortaya çıkan tereddütlerin giderilmesi,
4684 sayılı Kanunun Geçici 3 üncü maddesinde yer alan "Mevzuatta
Toplu Konut Fonuna yapılmış bulunan atıflar, Toplu Konut İdaresine
yapılmış sayılır." hükmüne istinaden, 30/4/1992 tarihli ve 3796
sayılı Kanun ve buna benzer düzenlemelere dayanılarak Toplu Konut
İdaresinin gelirlerinden pay alınmasının önlenmesi, bu çerçevede
ilgili yargı mercilerinde açılan ve devam eden davalar ile icra takiplerinin
çözüme kavuşturulması amacıyla, 2985 sayılı Kanuna bir geçici
madde eklenmesini öngören bir hükmün metne yeni çerçeve 2 nci madde
olarak eklenmesi suretiyle,
- Yürürlüğe ilişkin 2 nci maddesi; metinde yapılan
değişiklikler nedeniyle kanunların hazırlanmasında uygulanan
esas ve usuller doğrultusunda ve madde numarasının 3 olarak değiştirilmesi
suretiyle,
- Yürütmeye ilişkin 3 üncü maddesi; 4 üncü madde
olarak aynen,
kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere
Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Sait
Açba |
M.
Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin
Yıldız |
|
|
Afyonkarahisar |
|
Muş |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Sekmen |
Halil
Aydoğan |
Mehmet
Zekai Özcan |
|
|
İstanbul |
Afyonkarahisar |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Mesut Özakcan |
A. Kemal Deveciler |
Ali
Osman Sali |
|
|
Aydın |
Balıkesir |
Balıkesir |
|
|
(Ayrışık oy yazımız ektedir) |
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ahmet
İnal |
Osman
Nuri Filiz |
Muhsin Koçyiğit |
|
|
Batman |
Denizli |
Diyarbakır |
|
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
A.
Kemal Kumkumoğlu |
Birgen
Keleş |
Kemal
Kılıçdaroğlu |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
(Ayrışık oy yazısı ektedir) |
(Karşı oy yazım eklidir) |
(Ayrışık oy ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M.
Mustafa Açıkalın |
Bülent Baratalı |
Fazıl
Karaman |
|
|
İstanbul |
İzmir |
İzmir |
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Y.
Selahattin Beyribey |
Mustafa
Elitaş |
Taner
Yıldız |
|
|
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Muzaffer
Baştopçu |
Mustafa
Ünaldı |
Hasan
Fehmi Kinay |
|
|
Kocaeli |
|
Kütahya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Muharrem
Doğan |
Mustafa Özyürek |
Osman
Seyfi |
|
|
Mardin |
Mersin |
Nevşehir |
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Cemal Uysal |
Kazım Türkmen |
İmdat Sütlüoğlu |
|
|
Ordu |
Ordu |
Rize |
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Musa Uzunkaya |
Sabahattin Cevheri |
Enis Tütüncü |
|
|
Samsun |
Şanlıurfa |
Tekirdağ |
|
|
|
|
(Ayrışık oy
ektedir) |
|
|
|
Üye |
|
Üye |
|
|
M. Ergun Dağcıoğlu |
|
M. Akif Hamzaçebi |
|
|
Tokat |
|
Trabzon |
|
|
|
|
(Ayrışık oy
yazısı ektedir) |
AYRIŞIK OY
1. Toplu Konut İdaresi Başkanlığının (TOKİ) asıl
kuruluş nedeni, dar ve orta gelirli yurttaşların konut gereksinmesini
karşılamaktır. Ama TOKİ’nin bugünkü yapısına baktığımızda, daha
çok üst gelir gruplarının ihtiyacını karşılayan lüks konutlar yaptığını
görüyoruz. Ankara, İstanbul, İzmir’de bu konuda çok sayıda lüks konut
yaptığı görülmektedir.
2. Önemli bir diğer konu da başta İstanbul olmak
üzere değişik kentlerde yaşanma olasılığı yüksek olan deprem tehlikesidir.
Deprem riski taşıyan büyük kentlerimizdeki konutların çok büyük
bir bölümü sağlıklı değildir. Bu konutlar “tabut” olarak adlandırılmaktadır.
AKP Hükümeti iktidar olduğu tarihten bu yana, deprem konusunda
sağlıklı hiçbir adım atmadığı gibi, “Ulusal Deprem Konseyi”ni de kaldırmıştır.
Bugün yaşanacak olan bir depremin doğuracağı can ve mal kaybının
tek sorumlusu AKP Hükümeti olacaktır.
3. TOKİ, lüks konutlar yapacağına, çalışmalarında
önceliği depreme dayanıklı konutlar üretmeye vermeliydi. Ama AKP
Hükümeti, yandaşlara ihale verme, lüks konut yapma, birilerine şirin
görünme ve açıkçası belli çevrelere rant aktarma aracı olarak gördüğü
TOKİ’ye deprem konusunda gerekli görevi vermemiştir. Bugün kamu
adına toplu konut üretmekle görevli olan TOKİ, ülke gerçeklerinden
kopuk bir konut üretme anlayışıyla yönetilmektedir.
4. TOKİ ile Maliye Bakanlığı arasındaki arsa ve
arazi uyuşmazlığının da ardında rant kavgası bulunmaktadır. Bu konuda
şu ana kadar kamuoyuna sağlıklı bir bilgi aktarılmaması da TOKİ’ye
duyulan kuşkuları artırmaktadır.
5. TOKİ’nin yaptığı ihaleler, özellikle kat karşılığı
yaptığı sözleşmeler kamunun aleyhine sonuçlar doğurmuştur. Kaldı
ki, TOKİ’nin yapmış olduğu son ihale yönetmeliği de Danıştay’dan dönmüştür.
6. Gerek yaptığı ihaleler ve gerekse işleyişi
itibariyle saydam olmayan bir TOKİ Yönetiminin topluma güven vermesi
beklenmemelidir. Özellikle İstanbul’da “kentsel dönüşüm alanı” olarak
uygulamaya konulmak istenen projeler, tümüyle halkı dışlayan ve
belli çevrelere rant sağlamayı öngören projeler haline gelmiştir.
7. Böylesine bir yönetimin doğrudan Başbakana
bağlı olarak faaliyet göstermesi de başka bir soru işaretidir.
|
Birgen Keleş |
Kemal Kılıçdaroğlu |
Mehmet Mesut Özakcan |
|
İstanbul |
İstanbul |
Aydın |
|
A. Kemal Kumkumoğlu |
Enis Tütüncü |
M. Akif Hamzaçebi |
|
İstanbul |
Tekirdağ |
Trabzon |
BURSA MİLLETVEKİLLERİ FARUK ÇELİK VE MUSTAFA DÜNDAR’IN
TEKLİFİ
TOPLU KONUT
KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR
KANUN TEKLİFİ
MADDE 1- 2/3/1984 tarihli ve 2985 sayılı Toplu Konut Kanununa
aşağıdaki Ek Madde eklenmiştir.
“EK MADDE 10- Toplu Konut Fonu tasfiye edilmeden
önce Fondan gelir payı alan kurumlar, 9.4.1990 tarihli ve 412 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 3 üncü maddesine ve 20.6.2001
tarihli ve 4684 sayılı Kanunun Geçici 3 üncü maddesine istinaden
Toplu Konut İdaresi gelirlerinden pay talep edemezler. Bu taleple yargı mercilerine açılmış ve devam
eden davalar ile icra takipleri hakkında bu madde hükümleri uygulanır.”
MADDE 2- Bu Kanun, 3.7.2001 tarihinden geçerli olmak üzere
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
TOPLU KONUT
KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR
KANUN TEKLİFİ
MADDE 1- 2/3/1984 tarihli ve 2985 sayılı Toplu Konut Kanununa
aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 10- Toplu Konut Fonu tasfiye edilmeden
önce Fondan gelir payı alan kurumlar, 9.4.1990 tarihli ve 412 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 3 üncü maddesine ve 20.6.2001
tarihli ve 4684 sayılı Kanunun Geçici 3 üncü maddesine istinaden
Toplu Konut İdaresi gelirlerinden pay talep edemezler.”
MADDE 2- 2985 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 7- 20.6.2001 tarihli ve 4684 sayılı
Kanunla tasfiye edilen Toplu Konut Fonundan gelir payı talebi ile
3.7.2001 tarihinden sonra Toplu Konut İdaresi Başkanlığına karşı
yargı mercilerine açılmış ve devam eden davalar ile icra takipleri
hakkında ek 10 uncu madde hükmü uygulanır.”
MADDE 3- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.