2008 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUNU
Kanun No. 5724 |
|
Kabul Tarihi: 14/12/2007 |
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Gider, Gelir, Finansman ve Denge
Gider
MADDE 1- (1) Bu Kanuna bağlı (A) işaretli cetvellerde gösterildiği
üzere, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa
ekli;
a) (I) sayılı cetvelde
yer alan genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerine 218.284.732.372 Yeni Türk
Lirası,
b) (II) sayılı cetvelde
yer alan özel bütçeli idarelere 13.941.949.650 Yeni Türk Lirası,
c) (III) sayılı cetvelde
yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumlara 1.729.688.441 Yeni Türk Lirası,
ödenek verilmiştir.
Gelir ve finansman
MADDE 2- (1) Gelirler:
Bu Kanuna bağlı (B)
işaretli cetvellerde gösterildiği üzere, 5018 sayılı Kanuna ekli;
a) (I) sayılı cetvelde
yer alan genel bütçenin gelirleri 200.393.419.000 Yeni Türk Lirası,
b) (II) sayılı cetvelde
yer alan özel bütçeli idarelerin gelirleri 3.417.133.196 Yeni Türk Lirası öz
gelir, 10.420.672.254 Yeni Türk Lirası Hazine yardımı olmak üzere toplam
13.837.805.450 Yeni Türk Lirası,
c) (III) sayılı cetvelde
yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumların gelirleri 1.728.388.441 Yeni
Türk Lirası,
olarak tahmin
edilmiştir.
(2) Finansman:
Bu Kanuna bağlı (F)
işaretli cetvellerde gösterildiği üzere, 5018 sayılı Kanuna ekli;
a) (II) sayılı cetvelde
yer alan özel bütçeli idarelerin net finansmanı 188.591.200 Yeni Türk Lirası,
b) (III) sayılı cetvelde
yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumların net finansmanı 1.300.000 Yeni
Türk Lirası,
olarak tahmin
edilmiştir.
Denge
MADDE 3- (1) Bu Kanunun 1 inci maddesinin (a) bendinde belirtilen
ödenekler toplamı ile 2 nci maddesinin birinci
fıkrasının (a) bendinde yer alan tahmini gelirler toplamı arasındaki fark, net
borçlanma ile karşılanır.
İKİNCİ BÖLÜM
Bütçe Düzenine İlişkin Hükümler
Bölüm düzeni ve deyimler
MADDE 4- (1) Gider cetvelinin bölümleri, analitik bütçe
sınıflandırmasına uygun olarak fonksiyonlar şeklinde düzenlenir. Fonksiyonlar;
birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü düzeyde alt fonksiyonlara ayrılır.
(2) Bu Kanunda ve diğer
kanunlarda giderlere ilişkin yer alan;
a) “Fasıl ve bölüm”
deyimleri, fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyini,
b) “Kesim” deyimi, fonksiyonel
sınıflandırmanın ikinci düzeyini,
c) “Madde” deyimi,
fonksiyonel sınıflandırmanın üçüncü düzeyini,
ç) “Tertip” deyimi,
kurumsal, fonksiyonel ve finansman tipi kodların bütün düzeyleri ile ekonomik
sınıflandırmanın ilk iki düzeyini,
d) Borç ödemeleri
yönünden “ilgili hizmet tertibi” deyimi, borç konusu hizmetlerin yürütüldüğü
ilgili tertipleri,
ifade eder.
(3) Tahakkuk ettirilecek
giderler Devlet muhasebesi kayıtlarında ekonomik sınıflandırmanın dördüncü
düzeyini de kapsayacak şekilde gösterilir; kesin hesap kanunu tasarısı ise
ikinci düzeyde hazırlanır.
(4) İlgili mevzuat
hükümleriyle analitik bütçe sınıflandırması arasında gerekli uyumu sağlamaya ve
ortaya çıkabilecek sorunları gidermeye yönelik düzenlemeler yapmaya Maliye
Bakanı yetkilidir.
Bağlı cetveller
MADDE 5- (1) Bu Kanunun 1 inci maddesi ile verilen ödeneklerin
dağılımı (A),
(2) Merkezi yönetim
kapsamındaki kamu idareleri tarafından ilgili mevzuata göre tahsiline devam
olunacak gelirler (B),
(3) Merkezi yönetim
kapsamındaki kamu idarelerinin gelirlerine dayanak teşkil eden temel hükümler
(C),
(4) Bazı ödeneklerin
kullanımına ve harcamalara ilişkin esaslar (E),
(5) 5018 sayılı Kanuna
ekli (II) ve (III) sayılı cetvellerde yer alan idare ve kurumların nakit
imkanları ile bu imkanlardan harcanması öngörülen tutarlar (F),
(6) 10/2/1954 tarihli ve
6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümleri uyarınca verilecek gündelik ve tazminat
tutarları (H),
(7) Çeşitli kanunlara
göre bütçe kanununda gösterilmesi gereken parasal sınırlar (İ),
(8) Ek ders, konferans ve fazla çalışma
ücretleri ile diğer ücret ödemelerinin tutarları (K),
(9) 11/8/1982 tarihli ve
2698 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Okul Pansiyonları Kanununun 3 üncü maddesi
gereğince Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yönetilen okul pansiyonları
öğrencilerinden alınacak pansiyon ücretleri (M),
(10) 7/6/1939 tarihli ve
3634 sayılı Milli Müdafaa Mükellefiyeti Kanunu uyarınca milli müdafaa
mükellefiyeti yoluyla alınacak;
a) Hayvanların alım
değerleri (O),
b) Motorlu taşıtların
ortalama alım değerleri ile günlük kira bedelleri (P),
(11) 5018 sayılı Kanuna
ekli (I) ve (II) sayılı cetvellerde yer alan kamu idarelerinin yıl içinde
edinebilecekleri taşıtların cinsi, adedi, hangi hizmetlerde kullanılacağı ile
5/1/1961 tarihli ve 237 sayılı Taşıt Kanununa tabi kurumların yıl içinde satın
alacakları taşıtların azami satın alma bedelleri (T),
(12) Kanunlar ve
kararnamelerle bağlanmış vatani hizmet aylıkları (V),
işaretli cetvellerde
gösterilmiştir.
Yeni tertip, gider ve gelir kalemleri açılması
MADDE 6- (1) İlgili mevzuatına göre, yılı içinde hizmetin
gerektirdiği hallerde Maliye Bakanlığınca belirlenecek esas ve usuller
çerçevesinde merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bağlı (A) işaretli
cetvellerinde yeni tertipler, (B) işaretli cetvellerinde yeni gelir kodları ve
(F) işaretli cetvellerinde yeni finansman kodları açılabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mali Politikaya İlişkin Hükümler
Gerektiğinde kullanılabilecek ödenekler
MADDE 7- (1) Personel Giderlerini Karşılama Ödeneği:
Genel bütçe kapsamındaki
kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerine konulan ödeneklerin
yetmeyeceği anlaşıldığı takdirde, ilgili mevzuatının gerektirdiği giderler için
“Personel Giderleri” ve “Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri” ile
ilgili mevcut veya yeni açılacak tertiplere, Maliye Bakanlığı bütçesinin
12.01.31.00 - 01.1.2.00-1-09.1 tertibinde yer alan ödenekten aktarma yapmaya,
(2) Yedek Ödenek:
Maliye Bakanlığı
bütçesinin 12.01.31.00 - 01.1.2.00-1-09.6 tertibinde yer alan ödenekten, genel
bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerinde
mevcut veya yeni açılacak (01), (02), (03), (05) ve (08) ekonomik sınıflandırma
kodlarında yer alan tertipler ile çok acil ve zorunlu hallerde (06) ve (07)
ekonomik sınıflandırma kodlarında yer alan tertiplere aktarma yapmaya,
(3) Yatırımları
Hızlandırma Ödeneği:
Maliye Bakanlığı
bütçesinin 12.01.31.00 - 01.1.2.00-1-09.3 tertibinde yer alan ödenekten, 2008
Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar
esaslarına uyularak, 2008 Yılı Yatırım Programının uygulama durumuna göre
gerektiğinde öncelikli sektörlerde yer alan yatırımların hızlandırılması veya
yılı içinde gelişen şartlara göre öncelikli sektör ve alt sektörlerde yer alan
ve programa yeni alınması gereken projelere ödenek tahsisi veya ödeneklerinin
artırılmasında kullanılmak üzere genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile
özel bütçeli idarelerin projelerine ilişkin mevcut veya yeni açılacak tertiplere
aktarma yapmaya,
(4) Doğal Afet
Giderlerini Karşılama Ödeneği:
Maliye Bakanlığı
bütçesinin 12.01.31.00 - 01.1.2.00-1-09.5 tertibinde yer alan ödeneği, yatırım
nitelikli giderler açısından yılı yatırım programı ile ilişkilendirilmek
kaydıyla genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin
her türlü doğal afet giderlerini karşılamak amacıyla mevcut veya yeni açılacak
tertiplerine aktarmaya,
(5) Belediyelere Yardım
Ödeneği:
Maliye Bakanlığı
bütçesinin 12.01.31.00 - 01.1.2.76-1-05.2 tertibinde yer alan ödeneği,
belediyelere yardım olarak kullanmaya,
Maliye Bakanı
yetkilidir.
Yatırım harcamaları
MADDE 8- (1) 2008 Yılı Yatırım Programına ek yatırım cetvellerinde
yer alan projeler dışında herhangi bir projeye harcama yapılamaz. Bu
cetvellerde yer alan projeler ile ödeneği toplu olarak verilmiş projeler
kapsamındaki yıllara sari işlere (kurulu gücü 500 MW üzerinde olan baraj ve HES
projeleri, Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hattının İyileştirilmesi
ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı Projesi ve
diğer demiryolu yapım projeleri hariç) 2008 yılında başlanabilmesi için proje
veya işin 2008 yılı yatırım ödeneği, proje maliyetinin yüzde onundan az olamaz.
Bu oranın altında kalan proje ve işler için gerektiğinde projeler 2008 Yılı
Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar esaslarına
uyulmak ve öncelikle kurumların yatırım ödenekleri içinde kalmak suretiyle
revize edilebilir.
(2) Silahlı Kuvvetler bütçesinin programlarında (03) ekonomik sınıflandırma kodunda yer alan savunma sektörü, altyapı, inşa, iskan ve tesisleriyle NATO altyapı yatırımlarının gerektirdiği inşa ve tesisler ve bunlara ilişkin kamulaştırmalar ile stratejik hedef planı içinde yer alan alım ve hizmetler, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının vizesine bağlı olmayıp 2008 Yılı Yatırım Programına ek yatırım cetvellerinde yer almaz.
(3) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu
idarelerinin, yatırım programında ödenekleri toplu olarak verilmiş yıllık
projelerinden makine-teçhizat, büyük onarım, idame-yenileme, tamamlama ile
bilgisayar yazılımı ve donanımı projelerinin detay programları ile alt harcama
kalemleri itibarıyla tadat edilen ve edilmeyen toplulaştırılmış projelerinin
alt harcama kalemleriyle ilgili işlemlerde 2008 Yılı Programının Uygulanması,
Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar esasları uygulanır.
(4) 2008 Yılı Yatırım
Programına ek yatırım cetvellerinde yer alan projelerden DPT Müsteşarlığının
uygun görüşü ve ilgili Bakanın onayı ile il özel idarelerince valinin yetki ve
sorumluluğunda gerçekleştirilmesi uygun görülenlerin bedelleri, münhasıran
proje ile ilgili harcamalarda kullanılmak üzere hizmetin ait olduğu il özel
idaresine ödenir. Bu kapsamda yürütülecek projelerin etüt, keşif ve kontrol
hizmetleri ilgili bakanlık ve genel müdürlüğün il teşkilatlarınca yapılır. Bu
projelerin ihale edilmek suretiyle yaptırılması ve bedellerinin ödenmesi ise
valinin onayı ile il özel idarelerince gerçekleştirilir. Bu projelerden mahalli
hizmet niteliği taşıyan işler, bu fıkrada belirtilen esaslar çerçevesinde
program ve proje safhasında da valilerin yetki ve sorumluluğuna devredilebilir.
(5) 2008 Yılı Yatırım
Programına ek yatırım cetvellerinde yıl içinde yapılması zorunlu değişiklikler
için 2008 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair
Kararda yer alan usullere uyulur.
Resmi taşıtlara ilişkin hususlar
MADDE 9- (1) Bu Kanuna ekli (T) işaretli cetvelde yer alan
taşıtlar, ancak çok acil ve zorunlu hallere münhasır olmak kaydıyla ilgili
bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile edinilebilir.
(2) Vakıf, dernek,
sandık, banka, birlik, firma, şahıs ve benzeri kuruluş veya kişilere ait olup
237 sayılı Kanun kapsamında bulunan kurumlar ile özel kanunla kurulmuş diğer
kamu kurum, kurul, üst kurul ve kuruluşlarınca kullanılan taşıtların giderleri
için kurum bütçelerinden hiçbir şekilde ödeme yapılamaz.
(3) Türk Silahlı
Kuvvetleri (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı dahil) ile
Emniyet Genel Müdürlüğüne kurum, kuruluş, dernek ve vakıflarca hibe edilecek
taşıtlar, (T) işaretli cetvelde gösterilmesine gerek bulunmaksızın Bakanlar
Kurulu kararı ile edinilebilir.
(4) Emniyet Genel Müdürlüğüne ait taşıtlar, 12/4/2001 tarihli ve 4645 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde (T) işaretli cetvelde gösterilmesine gerek bulunmaksızın, cinsi ve adedi İçişleri Bakanının talebi ve Maliye Bakanlığının teklifi üzerine alınacak Bakanlar Kurulu kararında belirlenmek kaydıyla 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa tabi olmaksızın mübadele yoluyla yenileri ile değiştirilebilir. Aradaki fiyat farkı, Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı gelirlerinden karşılanır.
(5) Türk Silahlı
Kuvvetlerine (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı dahil)
ait taşıtlar, 30/5/1985 tarihli ve 3212 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde (T)
işaretli cetvelde gösterilmesine gerek bulunmaksızın, cinsi ve adedi Milli
Savunma Bakanlığının (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı
için ise İçişleri Bakanlığının) talebi ve Maliye Bakanlığının teklifi üzerine
alınacak Bakanlar Kurulu kararında belirlenmek kaydıyla 4734 sayılı Kanuna tabi
olmaksızın mübadele yoluyla yenileriyle değiştirilebilir. Aradaki fiyat farkı,
kantin gelirlerinden, döner sermaye gelirlerinden veya bağış yoluyla (Jandarma
Genel Komutanlığı için Jandarma Asayiş Vakfı gelirlerinden) karşılanır.
(6) Türk Silahlı
Kuvvetlerine (Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı dahil)
ait taşıtlardan, trafiğe tescil tarihi itibarıyla en az 10 yaşını doldurmuş
olanlar, (T) işaretli cetvelde gösterilmesine gerek bulunmaksızın, cinsi ve
adedi, ilgisine göre Milli Savunma Bakanlığı veya İçişleri Bakanlığının
kararıyla, 4734 sayılı Kanuna tabi olmaksızın ve satılacak taşıt sayısı satın
alınacak taşıt sayısından az olmamak ve satın alınacak taşıt sayısı Milli
Savunma Bakanlığı için 30 adedi, İçişleri Bakanlığı (Jandarma Genel Komutanlığı
ve Sahil Güvenlik Komutanlığı için) için ise 10 adedi geçmemek
üzere mübadele yoluyla yenileriyle değiştirilebilir ve aradaki fiyat farkı,
bütçeden karşılanabilir. Bu fıkrada yer almayan hususlar hakkında 3212 sayılı
Kanun hükümleri uygulanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Bütçe Uygulamasına İlişkin Hükümler
Aktarma ve ekleme işlemleri
MADDE 10- (1) a) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel
bütçeli idarelerin bütçelerinin “Personel Giderleri” ile “Sosyal Güvenlik
Kurumlarına Devlet Primi Giderleri” tertiplerinde yer alan ödenekleri, Maliye
Bakanlığı bütçesinin “Personel Giderlerini Karşılama Ödeneği” ile gerektiğinde
“Yedek Ödenek” tertibine; diğer ekonomik kodlara ilişkin tertiplerde yer alan
ödenekleri ise 5018 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin üçüncü fıkrasında yer
alan sınırlamalara tabi olmaksızın Maliye Bakanlığı bütçesinin “Yedek Ödenek”
tertibine aktarmaya,
b) Genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinden, hizmeti yaptıracak olan kamu idaresinin isteği üzerine bütçesinden yıl içinde hizmeti yürütecek olan idarenin bütçesine, fonksiyonel sınıflandırma ayrımına bakılmaksızın ödenek aktarmaya ve bu konuda gerekli işlemleri yapmaya,
c) Milli Savunma
Bakanlığı ile Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı arasında
cari yıl içinde yapılan hizmetlerin bedellerini karşılamak amacıyla varılacak mutabakat
üzerine, ilgili bütçeler arasında karşılıklı aktarma yapmaya,
ç) (c) bendinde
belirtilen bütçelerde yer alan Silahlı Kuvvetlerin tek merkezden yönetilmesi
gereken ikmal ve tedarik hizmetleri ile bir fonksiyona ait bir hizmetin diğer
bir fonksiyon tarafından yürütülmesi halinde ilgili ödeneği, fonksiyonlar
arasında karşılıklı olarak aktarmaya,
d) Genel bütçe
kapsamındaki kamu idareleri için 2008 Yılı Programının Uygulanması,
Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karara uygun olarak yılı yatırım programında
değişiklik yapılması halinde, değişiklik konusu projelere ait ödeneklerle
ilgili kurumlar arası aktarma yapmaya,
e) Kamu idarelerinin
yeniden teşkilatlanması sonucu, bütçe kanunlarının uygulanması ve kesin
hesapların hazırlanması ile ilgili olarak gerekli görülen her türlü bütçe ve
muhasebe işlemleri için gerekli düzenlemeleri yapmaya,
f) Genel bütçe
kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerinin “Tedavi ve
Cenaze Giderleri” tertiplerinde yer alan ödenekleri, bu idarelerin bütçelerinde
mevcut veya yeni açılacak “Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri”
tertiplerine 5018 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan
sınırlamalara tabi olmaksızın aktarma yapmaya,
Maliye Bakanı
yetkilidir.
(2) Genel bütçe kapsamındaki
kamu idareleri ile özel bütçeli idareler, aktarma yapılacak tertipteki ödeneğin
yüzde yirmisine kadar kendi bütçeleri içinde ödenek aktarması yapabilirler. Bu
idarelerin yüzde yirmiyi geçen diğer her türlü kurum içi aktarmalarını yapmaya
Maliye Bakanı yetkilidir.
(3) Özel bütçeli
idareler ile düzenleyici ve denetleyici kurumların (B) işaretli cetvellerinde
belirtilen tahmini tutarlar üzerinde gerçekleşen gelirler ile (F) işaretli
cetvellerinde belirtilen ödenekleştirilmeyen finansman karşılıklarını ve
gerçekleşen finansman fazlalarını, idare ve kurumların bütçelerinin mevcut veya
yeni açılacak tertiplerine ödenek olarak eklemeye Maliye Bakanlığınca
belirlenecek esas ve usuller çerçevesinde kamu idareleri yetkilidir. Sermaye
ödenekleri, 2008 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine
Dair Karar esaslarına göre yılı yatırım programıyla ilişkilendirilir.
(4) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri arasındaki kaynak transferleri ödenek aktarma suretiyle yapılır. Merkezi yönetim bütçesi kapsamındaki idareler ve kurumlar arasındaki diğer kaynak transferleri tahakkuk işlemleriyle gerçekleştirilir. Bu işlemler karşılığı tahsil edilen tutarlar, bir yandan (B) işaretli cetvellere gelir, diğer yandan (A) işaretli cetvellere ödenek olarak kaydedilir.
(5) Karayolları Genel
Müdürlüğünün mülkiyetinde iken 5018 sayılı Kanunun geçici 12 nci maddesi gereğince Hazine adına tescil edilmesi gereken
taşınmazlar ile Hazine adına tescilli bulunan veya Devletin hüküm ve tasarrufu
altında bulunup da tescil edilmeye elverişli olan taşınmazlardan Ulaştırma
Bakanlığının talebi, Maliye Bakanının teklifi ve Başbakanın onayı ile tespit
edilenlerin satışından elde edilecek gelirleri, bir yandan genel bütçenin (B)
işaretli cetveline gelir, diğer yandan bölünmüş yol veya Devlet ve il yolları
yapım, bakım ve kamulaştırma hizmetlerinde kullanılmak üzere Karayolları Genel
Müdürlüğü bütçesine ödenek kaydetmeye Maliye Bakanı yetkilidir. Sermaye
ödenekleri, 2008 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine
Dair Karar esaslarına göre yılı yatırım programıyla ilişkilendirilir.
(6) Devlet Su İşleri
Genel Müdürlüğünün mülkiyetinde iken 5018 sayılı Kanunun geçici 12 nci maddesi gereğince Hazine adına tescil edilmesi gereken
taşınmazlar ile Hazine adına tescilli bulunan veya Devletin hüküm ve tasarrufu
altında bulunup da tescil edilmeye elverişli olan taşınmazlardan Çevre ve Orman
Bakanlığının talebi, Maliye Bakanının teklifi ve Başbakanın onayı ile tespit
edilenlerin satışından elde edilecek gelirleri, bir yandan genel bütçenin (B)
işaretli cetveline gelir; diğer yandan baraj, sulama ve içme suyu tesislerinin
yapım, bakım ve kamulaştırma hizmetlerinde kullanılmak üzere Devlet Su İşleri
Genel Müdürlüğü bütçesine ödenek kaydetmeye Maliye Bakanı yetkilidir. Sermaye
ödenekleri, 2008 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine
Dair Karar esaslarına göre yılı yatırım programıyla ilişkilendirilir.
Geçici hizmet karşılığı yapılacak ödemeler
MADDE 11- (1) 5018 sayılı Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı
cetvellerde yer alan kamu idareleri;
a) Arızi nitelikteki
işleriyle sınırlı kalmak koşuluyla yıl içinde bir ayı aşmayan sürelerle hizmet
satın alınacak veya çalıştırılacak kişilere yapılacak ödemeleri,
b) İlgili mevzuatı
uyarınca kısmi zamanlı hizmet satın alınan kişilere yapılacak ödemeleri,
c) 5/6/1986 tarihli ve
3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununun 25 inci maddesi gereğince aday, çırak ve
işletmelerde meslek eğitimi gören öğrencilere yapılacak ödemeleri,
ç) 14/7/1965 tarihli ve
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (C) fıkrası gereğince
çalıştırılan geçici personele yapılacak ödemeleri,
bütçelerinin (01.4)
ekonomik sınıflandırma kodunda yer alan ödenekleri aşmayacak şekilde yaparlar.
Söz konusu ekonomik koda, bütçelerin başka tertiplerinden (bu ekonomik koda
ilişkin tertiplerin kendi arasındaki aktarmalar hariç) ödenek aktarılamaz ve
ödenek üstü harcama yapılamaz. Ancak, özelleştirme uygulamaları nedeniyle iş
akitleri feshedilenlerden 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (C) fıkrası
hükmü çerçevesinde 5018 sayılı Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı cetvellerde yer
alan kamu idarelerinde istihdam edilecek personel için gerekli olan tutarları
ilgili tertiplere aktarmaya Maliye Bakanı yetkilidir.
Ödenek devir ve iptal işlemleri
MADDE 12- (1) a) Milli Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı bütçelerinin (özel ödenekler ve 03.9
Tedavi ve Cenaze Giderleri ekonomik kodunda yer alan tertipler hariç) mal ve
hizmet alım giderleri ile ilgili tertiplerinde yer alan ödeneklerden yılı
içinde harcanmayan kısımları, hizmetin devamlılığını sağlamak amacıyla
ödeneklerinin yüzde otuzunu aşmamak üzere ertesi yıl bütçesine devren ödenek
kaydetmeye,
b) Kültür ve Turizm
Bakanlığı bütçesinin tanıtmaya ilişkin 21.01.36.00 ve 21.01.36.63 kurumsal kodu
altında bulunan (03) ekonomik koduna ilişkin tertiplerinde yer alan
ödeneklerden harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesinin aynı tertiplerine
devren ödenek kaydetmeye,
c) Türkiye Bilimsel ve
Teknolojik Araştırma Kurumu bütçesinin 40.08.33.00 - 01.4.1.00-2-07.1
tertibinde yer alan ödenekten harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesinin aynı
tertibine devren ödenek kaydetmeye,
ç) Sanayi ve Ticaret
Bakanlığı bütçesinin 19.01.31.00 - 04.8.1.02-1-07.1 tertibinde yer alan
ödeneklerden harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesinin aynı tertibine devren
ödenek kaydetmeye,
d) İlgili mevzuatı
gereğince özel gelir kaydedilmek üzere tahsil edilen tutarları, idare
bütçelerinde söz konusu mevzuatta belirtilen amaçlar için tertiplenen ödenekten
kullandırmak üzere genel bütçenin (B) işaretli cetveline gelir kaydetmeye ve bütçelenen ödenekten gelir gerçekleşmesine göre ilgili
tertiplere aktarma yapmaya, yılı içinde harcanmayan ödenekleri (2007 yılından
devredenler de dahil) ertesi yıl bütçesine devren gelir ve ödenek kaydetmeye,
bu hükümler çerçevesinde yapılacak işlemlere ilişkin esas ve usulleri
belirlemeye,
Maliye Bakanı
yetkilidir.
(2) Sermaye ödenekleri,
2008 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar
esaslarına göre yılı yatırım programıyla ilişkilendirilir.
Mahalli idarelere yapılacak Hazine yardımları
MADDE 13- (1) Maliye Bakanlığı bütçesinin;
a)
12.01.31.00-06.1.0.07-1-05.2 tertibinde yer alan ödenek, 13/1/2005 tarihli ve
5286 sayılı Kanunun geçici 7 nci maddesi
çerçevesinde, il özel idareleri ve büyükşehir
belediyelerinin gelirlerine ilişkin yeni bir kanuni düzenleme yapılıncaya
kadar, bu idarelere devredilen personelin aylık ve diğer her türlü mali ve sosyal
haklarına ilişkin ödemeler ile diğer cari giderler için il özel idarelerine
veya büyükşehir belediyelerine,
b)
12.01.31.00-06.1.0.08-1-07.1 tertibinde yer alan ödenek, Köylerin Altyapısının
Desteklenmesi Projesi (KÖYDES) kapsamında köylerin altyapı ihtiyaçları için il
özel idareleri ve/veya köylere hizmet götürme birliklerine,
c)
12.01.31.00-06.1.0.09-1-07.1 tertibinde yer alan ödenek, Belediyelerin
Altyapısının Desteklenmesi Projesi (BELDES) kapsamında nüfusu 10.000’in altında
olan belediyelerin altyapı ihtiyaçları için belediyelere,
tahakkuk ettirilmek
suretiyle kullandırılır. Bu fıkra kapsamında ilgili idarelere yapılan Hazine
yardımları haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
(2) Birinci fıkranın (b)
ve (c) bentlerinde yer alan ödeneklerin, 2008 Yılı Yatırım Programında
belirlenmesini müteakip il ve belediye bazında dağılımı, kullandırılması,
izlenmesi ve denetimine ilişkin esas ve usuller Yüksek Planlama Kurulu
tarafından karara bağlanır.
Yükseköğretim kurumları ve TÜBİTAK ile ilgili işlemler
MADDE 14- (1) Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bütçesinin
38.01.02.00-09.9.9.00-2-05.3 (Öğretim Üyesi Yetiştirme Projesi) tertibinde yer
alan ödenek, bu proje kapsamında lisansüstü eğitim veren yükseköğretim
kurumlarına, mal ve hizmet alımlarında kullanılmak üzere, görevlendirilen
öğrencilerin sayıları ve öğrenim alanları dikkate alınarak tahakkuk ettirilmek
suretiyle ödenir. Ödenen bu tutar karşılığını bir yandan ilgili yükseköğretim
kurumunun (B) işaretli cetveline öz gelir, diğer yandan (A) işaretli cetveline
ödenek kaydetmeye ilgili yükseköğretim kurumu yetkilidir.
(2) 4/11/1981 tarihli ve
2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 43 üncü maddesinin (d) bendi, 46, 58, ek
25, ek 26 ve ek 27 nci maddeleri ile 19/11/1992
tarihli ve 3843 sayılı Kanunun 7 nci maddesi uyarınca
tahsil edilen tutarlar ve diğer gelirler, ilgili yükseköğretim kurumu bütçesine
öz gelir olarak kaydedilir. Kaydedilen bu tutarlar karşılığı olarak ilgili
yükseköğretim kurumu bütçesine konulan ödenekler, gelir gerçekleşmelerine göre
kullandırılır. (B) işaretli cetvelde gelir kodları itibarıyla tahmin edilen
gelirleri aşan öz gelir tahsilatları karşılığı kadar (A) işaretli cetveline
ödenek eklemeye Maliye Bakanlığınca belirlenecek esas ve usuller çerçevesinde
yükseköğretim kurumları yetkilidir.
(3) Yükseköğretim kurumu
bütçelerinde öz gelir karşılığı olarak ilgili yükseköğretim kurumu bütçesinin
(A) işaretli cetvelinde fonksiyonel sınıflandırmanın dördüncü düzeyinde
tertiplenen ödenekler arasında (Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlıkları
altında öz gelir karşılığı tefrik edilen ödenekler arasında yapılacak
aktarmalar hariç) aktarma yapılamaz.
(4) Yıl içinde eklenen
sermaye ödenekleri, 2008 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve
İzlenmesine Dair Karar esaslarına göre yılı yatırım programıyla
ilişkilendirilir.
(5) Yükseköğretim
kurumları ve TÜBİTAK’ın bütçe ödeneklerinin kullanılması, tertipler arasında
aktarma yapılması ve diğer bütçe işlemlerinin gerçekleştirilmesi konusunda esas
ve usuller belirlemeye Maliye Bakanı yetkilidir.
Fonlara ilişkin işlemler
MADDE 15- (1) Türk Silahlı
Kuvvetlerine stratejik hedef planı uyarınca temini gerekli modern silah, araç
ve gereçler ile gerçekleştirilecek savunma ve NATO altyapı yatırımları için yıl
içinde yapılacak harcamalar, 7/11/1985 tarihli ve 3238 sayılı Kanunla kurulan
Savunma Sanayii Destekleme Fonunun kaynakları, bu
amaçla bütçeye konulan ödenekler ve diğer ayni ve nakdi imkanlar birlikte
değerlendirilmek suretiyle Savunma Sanayii İcra
Komitesince tespit edilecek esaslar çerçevesinde karşılanır.
(2) Milli Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığına bütçe ile tahsis edilen mevcut
ödeneklerden birinci fıkra hükümleri gereğince tespit edilecek tutarları,
Emniyet Genel Müdürlüğüne bütçe ile tahsis edilen mevcut ödeneklerden
helikopter, uçak alımları ve revizyonları ile Helikopter Elektronik Harp (HEWS)
projesine ilişkin tutarları, Gümrük Müsteşarlığına (Gümrükler Muhafaza Genel
Müdürlüğü) bütçe ile tahsis edilen mevcut ödeneklerden motorbot
alımına yönelik tutarları, Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğüne bütçe ile
tahsis edilen mevcut ödenekler ile bu Genel Müdürlük bütçesine kaydedilen
ödeneklerden motorbot alımına yönelik tutarları
Savunma Sanayii Destekleme Fonuna ödemeye Milli
Savunma, İçişleri ve Sağlık Bakanları ile Gümrük Müsteşarlığının bağlı olduğu
Bakan yetkilidir.
(3) Savunma Sanayii Destekleme Fonundan Hazineye yatırılacak paraları
bir yandan genel bütçeye gelir, diğer yandan Milli Savunma Bakanlığı bütçesinin
ilgili tertiplerine ödenek kaydetmeye ve geçen yıllar ödenek bakiyelerini
devretmeye Maliye Bakanı yetkilidir.
Yabancı ülkelere yapılacak hizmet karşılıkları
MADDE 16- (1) Maliye Bakanı;
a) Milli Savunma
Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığınca yabancı
ülkelere ve uluslararası kuruluşlara kiraya verilen veya bir hizmetin yerine
getirilmesinde kullanılan kara, deniz ve hava taşıtlarından alınan kira veya
ücret tutarlarını,
b) Türk Silahlı
Kuvvetlerinin öğrenim ve eğitim müesseselerinde okutulan ve eğitim gören
yabancı uyruklu subay, astsubay veya erlere yapılan giderler karşılığında
ilgili devletlerce ödenen tutarları,
c) NATO makamlarınca
yapılan anlaşma gereğince yedek havaalanlarının bakım ve onarımları için
ödenecek tutarları,
aynı amaçla kullanılmak
üzere bir yandan genel bütçeye gelir, diğer yandan yukarıda yazılı idare
bütçelerinde açılacak özel tertiplere ödenek kaydetmeye ve bu suretle ödenek
kaydedilen tutarlardan yılı içinde harcanmayan kısımları ertesi yıla devretmeye
yetkilidir.
Bağış, hibe ve yardımlara ilişkin işlemler
MADDE 17- (1) Maliye Bakanı;
a) Yurt içi ve yurt dışı
kaynaklardan hibe olarak yıl içinde elde edilecek imkanların Yeni Türk Lirası
karşılıklarını Hazine Müsteşarlığının teklifi üzerine gereğine göre bütçeye
gelir veya gelir -ödenek- gider kaydetmeye,
b) Dış kaynaklardan veya uluslararası antlaşmalarla bağış ve kredi yoluyla gelecek her çeşit malzemenin navlun ve dışalımla ilgili vergi ve resimlerinin ödenmesi amacı ile bunların karşılığını, ilgili bütçelerinde mevcut veya yeni açılacak tertiplere ödenek kaydetmeye ve gereken işlemleri yapmaya,
c) 2008 yılı içinde
Milli Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığı ihtiyaçları için yabancı devletlerden askeri yardım yoluyla veya
diğer yollardan fiilen sağlanacak malzeme ve eşya bedellerini, bağlı (B)
işaretli cetvelde açılacak tertiplere gelir ve karşılıklarını da bu bütçelerde
açılacak özel tertiplere ödenek ve gider kaydetmeye,
yetkilidir.
(2) Türkiye-Avrupa
Birliği mali işbirliği kapsamında sağlanacak mali imkanların karşılığı olarak
ilgili idare bütçelerinde (05), (06) ve (07) ekonomik sınıflandırma kodlarında
yer alan tutarların Ulusal Fona ödenmesine ilgili bakanlar yetkilidir. Bu
ödenekler başka bir hizmet veya faaliyete tahsis edilemez. Ancak, bu
tutarlardan ödeme esnasında kur farkı nedeniyle oluşan fazlalıklar ve ilgili
projeler için harcanamayan kısımlar, Ulusal Fon hesaplarında tutulmaya devam
edilir ve gerektiğinde bu Kanun kapsamındaki diğer idarelere ait projelerin eş
finansmanı için kullanılabilir. Ulusal Fona ödeme işlemi Hazine Müsteşarlığının
bağlı olduğu Bakanın talebi üzerine ve projelerin finansman planlamasına uygun
olarak en geç otuz gün içinde gerçekleştirilir.
(3) İkinci fıkra
uyarınca Ulusal Fona ödenen bu tutarlar, 30/1/2003 tarihli ve 4802 sayılı Kanun
kapsamında onaylanan Mutabakat Zabıtlarında yer alan hükümler çerçevesinde
kullanılır.
(4) Mali işbirliği
kapsamındaki projelerin yürütülmesine ilişkin çerçeve anlaşmada öngörülen
nedenlerle Avrupa Komisyonuna iadesi gereken hibe, kur farkları ve benzeri
türden doğabilecek ilave ödenek ihtiyacı, Maliye Bakanlığı bütçesinde yer alan
12.01.31.00-01.1.2.00-1-09.6 tertibinden aktarma yapılmak suretiyle
karşılanabilir.
Muhtelif gelirlere ilişkin hususlar
MADDE 18- (1) Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğünün yabancı
ülkelere verdiği meteorolojik ürünlerin bedeli ve yabancı ülkelerden aldığı
meteorolojik ürünlerinin diğer yabancı ülkelere veya yurt içindeki kişi ve
kurumlara, yabancı ülkelerin de anılan Genel Müdürlüğün meteorolojik
ürünlerinin diğer ülke ve kişilere satışından yıl içinde elde edilecek döviz
cinsinden tutarlar, T.C. Merkez Bankası nezdinde
açılacak özel hesaba yatırılır. Bu tutarlardan ilgili anlaşmalar gereğince yurt
dışı kuruluşlara ödenmesi gereken tutarlar, bu özel hesaptan Devlet Meteoroloji
İşleri Genel Müdürlüğünün talimatıyla T.C. Merkez Bankasınca transfer edilir.
Geri kalan tutarlar, ilgili Genel Müdürlüğün talimatıyla T.C. Merkez Bankasınca
döviz alış kuru üzerinden Yeni Türk Lirasına çevrilerek Genel Müdürlüğün
ödemelerini yapan muhasebe birimi hesabına aktarılır. Muhasebe birimi hesabına
aktarılan bu tutarlar, genel bütçeye gelir kaydedilir.
(2) 2006 yılından önce
katma bütçeli olan idarelerden 5018 sayılı Kanunla genel bütçe kapsamına
alınanların ilgili mevzuatında belirtilen kurum gelirleri, genel bütçe geliri
olarak tahsil edilir.
(3) 4/12/1984 tarihli ve
3096 sayılı Kanun kapsamındaki tabii kaynakların ve tesislerin işletme
haklarının devrinden elde edilen gelirlerin tamamı genel bütçeye gelir
kaydedilir.
İKİNCİ KISIM
Devlet Borçları ve Kamu İktisadi
Teşebbüslerine İlişkin Hükümler
Hazine garanti limiti ve borçlanmaya ilişkin işlemler
MADDE 19- (1) 2008 yılında, 28/3/2002 tarihli ve 4749 sayılı Kamu
Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanuna göre sağlanacak;
a) Garantili imkan
limiti 2 milyar ABD Dolarını,
b) Hazine
Müsteşarlığınca belirlenecek koşullar çerçevesinde ve elde edilecek kaynaklar
Hazineye aktarılacak şekilde kamu kurum ve kuruluşlarınca ihraç edilecek
sertifika, senet ve benzeri finansman enstrümanlarına sağlanacak garanti tutarı
2 milyar ABD Dolarını,
aşamaz.
(2) Birinci fıkranın (b)
bendinde yer alan tutarı bir katına kadar artırmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.
(3) Bu Kanunun 1 inci
maddesi ile belirlenen başlangıç ödeneklerinin yüzde ikisine kadar ikrazen özel tertip Devlet iç borçlanma senedi ihraç
edilebilir.
Görev zararları
MADDE 20- (1) Kamu iktisadi teşebbüslerinin 8/6/1984 tarihli ve 233
sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 35 inci
maddesi uyarınca doğmuş ve doğacak görev zararı alacakları ile 12/12/2001
tarihli ve 2001/3372 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile önceki yıllar kararları
kapsamında üretilen şekerin, Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş.’nin
özelleştirme programına alındığı tarih itibarıyla sözleşmesi ve bağlantısı
yapılmış olan dahilde işleme rejimi kapsamındaki satışlarıyla ihracatından
doğan ve/veya doğacak görev zararları ile Toprak Mahsulleri Ofisi Genel
Müdürlüğünün ilgili mevzuatında belirtilen esas ve usullere göre doğmuş ve
doğacak görev zararı alacakları, avans olarak (söz konusu Genel Müdürlüğün
2004-2005 kampanya döneminde dahilde işleme rejimi kapsamında doğan ve/veya
doğacak görev zararları hariç) Hazine Müsteşarlığı bütçesinde bu amaçla
öngörülen ödeneklerden karşılanır.
(2) Türkiye İhracat
Kredi Bankası Anonim Şirketinin politik risk kapsamında yapacağı tahsilatın ve
Bankanın faaliyet kârlarından Hazineye tekabül eden temettü tutarlarının tamamı
veya bir kısmı, Bankanın politik risk alacağına ve/veya ödenmemiş sermayesine
mahsup edilebilir. Söz konusu mahsup işlemlerine Hazine Müsteşarlığının bağlı
olduğu Bakan; mahsup işlemlerini Hazine Müsteşarlığının teklifi üzerine
bütçenin gelir ve gider hesaplarıyla ilişkilendirilmeksizin mahiyetlerine göre
ilgili Devlet hesaplarına kaydettirmeye Maliye Bakanı yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Kamu Personeline İlişkin Hükümler
Katsayılar, yurt dışı aylıkları, ücret ve sözleşme ücreti
MADDE 21- (1) 657 sayılı Kanunun 154 üncü maddesi uyarınca,
1/1/2008-30/6/2008 döneminde aylık gösterge tablosunda yer alan rakamlar ile ek
gösterge rakamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak aylık katsayısı
(0,049318), memuriyet taban aylığı göstergesine uygulanacak taban aylığı katsayısı
(0,65061), yan ödeme katsayısı (0,015637) olarak; 1/7/2008-31/12/2008 döneminde
ise aylık katsayısı (0,05031), taban aylığı katsayısı (0,6636), yan ödeme
katsayısı (0,015946) olarak uygulanır.
(2) 22/1/1990 tarihli ve
399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (c) bendi uyarınca
çalıştırılan sözleşmeli personelin ücret tavanı; 1/1/2008 - 30/6/2008 döneminde
2.590 Yeni Türk Lirası, 1/7/2008 - 31/12/2008 döneminde ise 2.641 Yeni Türk
Lirası olarak uygulanır.
(3) Türkiye İstatistik
Kurumu tarafından 2007 yılı Aralık ayına ilişkin olarak açıklanan 2003=100
Temel Yıllı Tüketici Fiyatları Endeksinin 2007 yılı Haziran ayı endeksine göre
değişim oranının yüzde dördü aşması halinde, aşan kısmı telafi edecek şekilde
birinci ve ikinci fıkralarda yer alan ve 2008 yılının birinci altı aylık
dönemine ait katsayılar ile ücret tavanını yeniden belirlemeye Bakanlar Kurulu
yetkilidir.
(4) İdarelerin yurt dışı
kuruluşlarına dahil kadrolarında görev yapan Devlet memurlarının yurt dışı
aylıkları, yeni kurlar ve yeni emsaller tespit edilinceye kadar, 2/4/2004
tarihli ve 2004/7356 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına göre ödenir.
Kadroların kullanımına ilişkin esaslar
MADDE 22- (1) 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde
belirtilen kamu idare, kurum ve kuruluşları; serbest memur kadrolarına 2007
yılında emeklilik, ölüm, istifa veya nakil sonucu ayrılan memur sayısının yüzde
ellisini geçmeyecek şekilde açıktan veya diğer kamu
idare, kurum ve kuruluşlarından nakil suretiyle atama yapabilir. Bu sınırlar
içinde memur ihtiyacını karşılayamayacak söz konusu idare, kurum ve kuruluşlar
için ilave 23.000 adet atama izni verilebilir.
(2) Hakimlik ve savcılık
meslekleri ile bu meslekten sayılan görevlere ve Tıpta Uzmanlık Tüzüğü uyarınca
asistan kadrolarına yapılacak atamalar, 27/7/1967 tarihli ve 926 sayılı Türk
Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu kapsamında veya diğer ilgili mevzuata göre
yapılacak askeri personel atamaları, emniyet hizmetleri sınıfında bulunan kadrolara
yapılacak atamalar, 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununun
ek 1 inci maddesi ve 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk
Esirgeme Kurumu Kanununun ek 1 inci maddesi uyarınca yapılacak atamalar ile
24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanunun 22
nci maddesi ve 4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf
ve Telefon Kanununun ek 29 uncu maddesi uyarınca yapılacak personel nakilleri
birinci fıkrada yer alan sınırlamalara tabi değildir.
(3) İkinci fıkrada
sınırlamalara tabi olmaksızın atama yapılabileceği belirtilen kadrolardan
ayrılanlar ile 17/5/2007 tarihli ve 5662 sayılı Kanunla kurulan üniversitelere
devredilen memur sayıları birinci fıkrada öngörülen yüzde elli sınırının
hesabında dikkate alınmaz.
(4) Birinci fıkra
kapsamında 657 sayılı Kanunun 59 ve 92 nci maddeleri
uyarınca yapılacak açıktan atamalar için Devlet Personel Başkanlığından izin
alınması zorunludur.
(5) 2/9/1983 tarihli ve
78 sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki cetvelde kadroları yer alan
yükseköğretim kurumları; öğretim üyesi dışındaki boş öğretim elemanı
kadrolarına, 2007 yılında emeklilik, ölüm, istifa, nakil, eğitimin tamamlanması
veya başarısızlık sonucu kurumlarından ayrılan öğretim elemanı sayısının yüzde
ellisini (araştırma görevlisi kadroları için yüzde yüzünü) geçmeyecek
şekilde açıktan veya yükseköğretim kurumları ile diğer kamu idare, kurum ve
kuruluşlarından naklen atama yapabilir. Bu sınırlar içinde öğretim elemanı ihtiyacını
karşılayamayacak söz konusu yükseköğretim kurumları için ilave 5.000 adet atama
izni verilebilir. Ancak, ilave atama izninin 480 adedi, 1/3/2006 tarihli ve
5467 sayılı Kanun ile 17/5/2007 tarihli ve 5662 sayılı Kanunla kurulan
üniversitelerin, 2547 sayılı Kanunun 35 inci maddesine göre yurt içinde öğretim
elemanı yetiştirmek amacıyla araştırma görevlisi kadrolarına yapacakları
atamalarda kullanılır.
(6) Tıpta Uzmanlık
Tüzüğü uyarınca araştırma görevlisi kadrolarına yapılacak atamalar ile 8/4/1929
tarihli ve 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun
uyarınca yurt dışına eğitim amacıyla gönderilenlerden öğretim elemanı
kadrolarına yapılacak atamalar, beşinci fıkrada öngörülen sınırlamalara tabi
değildir.
(7) Öğretim üyesi kadrolarından
ayrılan personel sayısı, Tıpta Uzmanlık Tüzüğü uyarınca atanmış oldukları
araştırma görevlisi kadrolarından ayrılan personel sayısı ile 5662 sayılı
Kanunla kurulan üniversitelere devredilen öğretim elemanı sayısı beşinci
fıkrada öngörülen yüzde elli veya yüzde yüz sınırının hesabında dikkate
alınmaz.
(8) 190 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde belirtilen
kamu idare, kurum ve kuruluşları ile 5018 sayılı Kanuna ekli (III) sayılı
cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumlar, kadroları ile
pozisyonlarının dolu ve boş durumu ile bunlarda meydana gelen değişiklikleri
gösterir cetvelleri Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarının son günü
itibarıyla düzenleyerek anılan ayları izleyen ayın yirmisine kadar e-bütçe
sisteminde Maliye Bakanlığına bildirirler. Aynı bilgileri içeren cetvelleri
Devlet Personel Başkanlığına gönderirler.
(9) 1/1/2008 tarihi itibarıyla, 3/7/2005
tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinde belirtilen
oranları aşmış olan belediyeler ve bunların kurdukları müessese ve işletmeler ile 26/5/2005 tarihli
ve 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanununun 18 inci maddesinde belirtilen
oranı aşmış olan mahalli idare birliklerinin boş memur ve sürekli
işçi kadrolarına yapılacak atamalar hakkında 5393 sayılı Kanunun geçici 1 inci
maddesi hükümleri uygulanır.
Sözleşmeli personele ilişkin esaslar
MADDE 23- (1) 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde belirtilen kamu idare, kurum ve
kuruluşlarında, ilgili mevzuatı uyarınca kadro karşılıksız, 657 sayılı Kanunun
4 üncü maddesinin (B) fıkrası ve ek geçici 16 ncı
maddesi ile yükseköğretim mevzuatı uyarınca kullanılacak sözleşmeli personel
pozisyonlarına ilişkin, unvan, sayı ve ücretler ile tip sözleşme örneği Maliye
Bakanlığının vizesine tabidir. Kadro karşılığı çalıştırılan sözleşmeli personel
için sadece tip sözleşme örneği vizesi yapılır. Anılan idare, kurum ve
kuruluşların 2007 yılındaki vizeli mevcut pozisyon ve tip sözleşme örnekleri
yeni bir vize yapılmasına gerek kalmaksızın 2008 yılında kullanılmaya devam
olunur. Bu pozisyonlarda 2007 yılında istihdam edilen personelden, 2008 yılında
görevlerine devam etmeleri uygun görülenlerle, mevcut sözleşme ücretlerine 2008
yılı için mevzuat uyarınca yapılacak artışlar ilave edilmek suretiyle yeni
sözleşme yapılır.
(2) Birinci fıkrada
belirtilen idare, kurum ve kuruluşlarda ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak
istihdam edilecek yeni sözleşmeli personelin belirlenmesine yönelik herhangi
bir işlem yapılmadan önce, personel sayısı ve nitelikleri hususunda Maliye
Bakanlığından izin alınması şarttır.
(3) Genel bütçe
kapsamındaki kamu idareleri ile 5018 sayılı Kanuna ekli (II) ve (IV) sayılı
cetvellerde yer alan kamu idareleri, döner sermayeler, belediyeler, il özel
idareleri ve mahalli idare birlikleri ile bunların müessese ve işletmelerinde
(Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuş olanlar hariç) ve 233 sayılı
Kanun Hükmünde Kararname kapsamı dışında kalan kuruluşlarda, sözleşmeyle
çalıştırılacak personel hakkında 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararının uygulanmasına devam olunur.
(4) Yukarıdaki fıkralar
kapsamında vize edilmiş pozisyonlarda, birim, nitelik, unvan, isim, tip
sözleşme değişiklikleri ile mevzuat uyarınca yapılması gerekenler dışındaki
ücret değişiklikleri Maliye Bakanlığına vize ettirilir.
(5) Kanun, uluslararası
anlaşma, Bakanlar Kurulu kararı veya yılı programıyla kurulması veya
genişletilmesi öngörülen birimler ile hizmetin gerektirdiği zorunlu haller için
ve yılı ödeneğini aşmamak kaydıyla yapılacak yeni vizeler dışında, 2007 yılı
sözleşmeli personel pozisyon sayıları hiçbir şekilde aşılamaz.
(6) 5393 sayılı Kanunun
49 uncu maddesi çerçevesinde sözleşmeli personel çalıştırılması konusunda
birinci, ikinci, dördüncü ve beşinci fıkra hükümleri uygulanmaz. Belediyeler,
il özel idareleri ve mahalli idare birlikleri ile bunların müessese ve
işletmelerinde, anılan Kanunun 49 uncu maddesi çerçevesinde sözleşmeli personel
istihdamı mümkün olan hizmetlerde (anılan maddenin dördüncü fıkrasında sayılan
unvanların dışında olmak ve o hizmet için ihdas edilmiş kadro bulunmamak
kaydıyla kısmi süreli olarak çalıştırılacak sözleşmeli personel hariç) 657
sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre ayrıca sözleşmeli personel
istihdam edilemez.
İşçi istihdamı ve ödeneklerine ilişkin esaslar
MADDE 24- (1) Genel bütçe kapsamındaki
kamu idareleri ile 5018 sayılı Kanuna ekli (II) sayılı cetvelde yer alan kamu
idareleri, sürekli işçileri ile 4/4/2007 tarihli ve 5620 sayılı Kanuna göre çalıştıracakları
geçici işçileri, bütçelerinin (01.3) ile (02.3) ekonomik kodlarında yer alan
ödenekleri aşmayacak sayı ve/veya süreyle istihdam edebilirler.
(2) Toplu iş
sözleşmelerinden doğacak yükümlülükler, ihbar ve kıdem tazminatı ödemeleri,
asgari ücret ve sigorta prim artışı nedeniyle meydana gelecek ödenek
noksanlıkları Maliye Bakanlığı bütçesinin “Personel Giderlerini Karşılama
Ödeneği” ile “Yedek Ödenek” tertiplerinde yer alan ödeneklerden aktarma yapılmak
suretiyle karşılanabilir. Birinci fıkrada belirtilen ekonomik kodlara bu
durumlar dışında (söz konusu ekonomik kodlar arasındaki aktarmalar ile bu
kodlar için birimler arası aktarmalar hariç) hiçbir şekilde ödenek aktarması
yapılamayacağı gibi bütçenin başka tertiplerinden işçi ücreti ve fazla süreli
çalışma ve/veya fazla çalışma ücreti de ödenemez. Bu fıkradaki kısıtlamalar,
kendi bütçe tertiplerinden aktarma yapılması koşuluyla TÜBİTAK için uygulanmaz.
(3) Birinci fıkrada belirtilen kamu idarelerinin harcama yetkilileri, fazla çalışma için öngörülen ödeneğe göre iş programlarını yapmak, bu ödeneği aşacak şekilde fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışma yaptırmamak ve ertesi yıla fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışmadan dolayı borç bıraktırmamakla yükümlüdürler. Deprem, yangın, su baskını, yer kayması, kaya düşmesi, çığ ve benzeri afetler nedeniyle yürürlüğe konulacak Bakanlar Kurulu kararları uyarınca yaptırılacak fazla çalışmalar ile fazla çalışma ücret ödemelerine ilişkin ilama bağlı borçlar için yapılacak aktarmalar hariç fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışma ücret ödemeleri için hiçbir şekilde ödenek aktarması yapılamaz.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Çeşitli Hükümler
Uluslararası kuruluşlara üyelik
MADDE 25- (1) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel
bütçeli idareler tarafından, kanun, kararname ve uluslararası anlaşmalar gereği
üye olunan uluslararası kuruluşlar dışındaki uluslararası kuruluşlara, gerekli
ödeneğin temini hususunda Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınmadan üye
olunamaz ve katılma payı ile üyelik aidatı adı altında herhangi bir ödeme
yapılamaz.
(2) Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlıklarının uluslararası anlaşmalar, kanun ve kararnamelerle Türkiye Cumhuriyeti adına üye olduğu uluslararası kuruluşlara ilişkin işlemlerine (katılma payı ödemeleri dahil) bu madde hükmü uygulanmaz.
Kamu idarelerince işletilen sosyal tesisler
MADDE 26- (1) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerince
işletilen eğitim ve dinlenme tesisi, misafirhane, çocuk bakımevi, kreş, spor
tesisi ve benzeri sosyal tesislerin giderleri, münhasıran bu tesislerin
işletilmesinden elde edilen gelirlerden karşılanır. Bu yerlerde, merkezi
yönetim bütçesi ile döner sermaye ve fonlardan ücret ödenmek üzere 2008 yılında
ilk defa istihdam edilecek yeni personel görevlendirilmez.
Muhasebe kayıtlarından çıkarılacak tutarlar ve tahsil edilmeyecek
alacaklar
MADDE 27- (1) 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının
Tahsil Usulü Hakkında Kanun kapsamında izlenen alacakların dışında kalan ve
muhasebe kayıtlarında bulunan Devlet alacaklarından tutarı 15 Yeni Türk
Lirasına kadar olanların tahsili için yapılacak takibat giderlerinin asıl
alacak tutarından fazla olacağının anlaşılması halinde, bu tutarların muhasebe
kayıtlarından çıkarılmasına genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinde Maliye
Bakanı, diğer kamu idarelerinde üst yöneticiler yetkilidir.
(2)
8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu,
17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu, 2/9/1971 tarihli ve
1479 sayılı Esnaf
ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu Kanunu,
17/10/1983 tarihli ve 2925
sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanunu ile 17/10/1983
tarihli ve 2926 sayılı Tarımda
Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanunundan
herhangi biri kapsamında sağlık yardımı alması gerekirken, aynı dönemde diğer
bir sosyal güvenlik kanunu kapsamında hak etmediği halde sağlık yardımı almış
kişilerden, yersiz olarak sağlık ödemeleri yapan sosyal güvenlik kurumu
tarafından tahakkuk ettirilmiş veya ettirilecek borçlar, varsa ilgililerin bu
nedenle açtıkları davadan vazgeçmeleri halinde, tahsil edilmez. Bu borçlara
ilişkin açılmış olan dava ve icra takiplerinden sosyal güvenlik kurumlarınca da
vazgeçilir.
Kısmen veya tamamen uygulanmayacak hükümler
MADDE 28- (1) a) 2547 sayılı Kanunun 46, 58, ek 25, ek 26, ek 27 nci maddelerinin ve 3843 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin özel gelir ve özel ödenek uygulaması ile
devrine ilişkin hükümleri ve 2547 sayılı Kanunun 46 ncı
maddesinin yedinci fıkrası,
b) 12/3/1982 tarihli ve
2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası,
c) 2828 sayılı Kanunun
31 inci maddesinin ikinci fıkrasının birinci cümlesi,
ç) 5018 sayılı Kanunun
42 nci maddesinin üçüncü fıkrasının (g) bendi,
d) 21/4/2005 tarihli ve
5335 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanunun geçici 2 nci maddesi,
e) 3/1/2002 tarihli ve
4733 sayılı Kanunun 7 nci maddesi,
2008 yılında uygulanmaz.
(2) 5/4/1983 tarihli ve 2813 sayılı Telsiz
Kanununa göre cep telefonu faturalı abonelerinin (ön ödemeli cep telefonu
aboneleri hariç olmak üzere) ödemek zorunda oldukları ruhsatname ve yıllık
kullanım ücretleri, 2008 yılında işletmecinin sistemine abone olunan ay
itibarıyla geriye kalan aylar için yıl sonuna kadar eşit taksitlere bölünerek
alınır.
(3) 27/6/1989 tarihli ve
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü maddesinin birinci fıkrasında
yer alan “1850” gösterge rakamı; 1/1/2008 tarihinden itibaren “2260”, 1/7/2008
tarihinden itibaren ise “2660” olarak uygulanır.
(4) Makam, temsil veya
görev tazminatı ve ek ödemeden yararlananlar ile kadro karşılığı sözleşmeli
olarak istihdam edilenler hariç olmak üzere; 10/10/1984 tarihli ve 3056 sayılı
Kanunun 31 inci maddesinin birinci fıkrası kapsamında bulunan personel ile
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, Denizcilik Müsteşarlığı, Devlet
Personel Başkanlığı, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, Türkiye İstatistik Kurumu,
Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Türkiye Atom Enerjisi Kurumu, Aile ve Sosyal
Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, Sosyal
Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü ve Özelleştirme İdaresi
Başkanlığındaki personelden 3056 sayılı Kanunun 31 inci maddesi hükmünden
yararlananlar için anılan maddede yer alan “% 20” oranı; 1/1/2008 tarihinden
itibaren “% 24”, 1/7/2008 tarihinden itibaren “% 28”; “% 25” oranı ise 1/7/2008
tarihinden itibaren “% 28” olarak uygulanır.
(5) 8/1/1986 tarihli ve
3254 sayılı Kanunun 32/D maddesinde yer alan “% 25” oranı, 1/7/2008 tarihinden
itibaren “% 28” olarak uygulanır.
(6) 24/6/1994 tarihli ve
4009 sayılı Kanunun 56 ncı maddesinde yer alan “% 20”
oranı; 1/1/2008 tarihinden itibaren “% 24”, 1/7/2008 tarihinden itibaren “%
28”; “% 25” oranı ise 1/7/2008 tarihinden itibaren “% 28” olarak uygulanır.
(7) 23/7/2003 tarihli ve
4954 sayılı Kanunun 37 nci maddesinde yer alan “2000”
ve “2250” gösterge rakamları 1/1/2008 tarihinden itibaren “2260”, 1/7/2008
tarihinden itibaren ise “2660”; “2500” gösterge rakamı ise 1/7/2008 tarihinden
itibaren “2660” olarak uygulanır.
(8) 5393 sayılı Kanunun
49 uncu maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “Bu personele ait sözleşme
örnekleri sözleşmenin imzalanmasını izleyen 30 gün içinde İçişleri Bakanlığına
ve Maliye Bakanlığına gönderilir.” hükmü “Bu personele ait sözleşme örnekleri
sözleşmenin imzalanmasını izleyen 30 gün içinde İçişleri Bakanlığına
gönderilir.” şeklinde uygulanır.
(9)
506 sayılı Kanunun geçici 91 inci maddesinin yedinci fıkrasında geçen
“31/12/2007” ibaresi, “31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve
Genel Sağlık Sigortası Kanununun yürürlük” şeklinde uygulanır.
(10) a) 506 sayılı Kanun
ve 2925 sayılı Kanun gereğince 1/1/2008 tarihinden önce bağlanmış gelir ve/veya
aylıklar ile 506 sayılı Kanunun geçici 76 ncı
maddesine göre yapılan telafi edici ödemeler, 2008 yılının Ocak ayı ödeme
döneminden itibaren yüzde iki oranında, 2008 yılı Temmuz ayı ödeme döneminden
geçerli olmak üzere de 2008 yılının birinci altı aylık dönemi için Türkiye
İstatistik Kurumu tarafından açıklanan en son temel yıllı tüketici fiyatları
genel endeksindeki değişim oranı kadar artırılarak ödenir.
b) 506 sayılı Kanun ve 2925 sayılı Kanun
gereğince 2008 yılında bağlanacak malûllük, yaşlılık veya ölüm aylıklarının,
506 sayılı Kanunun 55, 61, 67 ve geçici 82 nci
maddelerine göre 2008 yılı Ocak ayı itibarıyla hesaplanan aylık tutarları; 2008
yılı Ocak ayı ödeme döneminden itibaren yüzde iki oranında, 2008 yılı Temmuz
ayı ödeme döneminden geçerli olmak üzere de 2008 yılının birinci altı aylık
dönemi için Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan en son temel yıllı
tüketici fiyatları genel endeksindeki değişim oranı kadar artırılarak ödenir.
c) 506 sayılı Kanun ve 2925 sayılı Kanun
gereğince iş kazaları ile meslek hastalıkları sigortasından hak kazanılan
gelirlere esas günlük kazanç hesabına giren son takvim ayı 2008 yılının birinci
yarısına ait olanlara bağlanacak gelirler, son takvim ayı itibarıyla hesaplanan
gelir tutarı yüzde iki oranında, 2008 yılı Temmuz ayı ödeme döneminden geçerli
olmak üzere de 2008 yılının birinci altı aylık dönemi için Türkiye İstatistik
Kurumu tarafından açıklanan en son temel yıllı tüketici fiyatları genel
endeksindeki değişim oranı kadar artırılarak ödenir. Son takvim ayı 2008
yılının ikinci yarısına ait olanlara bağlanacak gelirler, son takvim ayı
itibarıyla hesaplanan gelir tutarı 2008 yılının birinci altı aylık dönemine
göre Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan en son temel yıllı tüketici
fiyatları genel endeksindeki değişim oranında artırılarak belirlenir. Ancak
bunlara 2008 yılı Ocak ayı ödeme dönemine ait artış uygulanmaz.
ç) Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
2007 yılı Aralık ayına ilişkin olarak açıklanan 2003=100 Temel Yıllı Tüketici
Fiyatları Endeksinin 2008 yılı Haziran ayı endeksine göre değişim oranının
yüzde ikiyi geçmesi halinde, aşan kısmı telafi edecek
oranı; 2008 yılının ikinci altı aylık dönemine ait gelir ve aylıklarda (a), (b)
ve (c) bentleri gereğince yapılacak artışa ilave etmeye Bakanlar Kurulu
yetkilidir.
d) 506 sayılı Kanun ve 2925 sayılı Kanun
gereğince bağlanan gelir ve/veya aylıklar ile telafi edici ödemelerin
artırılmasında ve yukarıdaki (b) ve (c) bentleri uygulanmak suretiyle bağlanacak
gelir ve/veya aylıkların artırılmasında, 506 sayılı Kanunun ek 38 inci maddesi
hükümleri; 2008 yılında malûllük veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde
bulunan sigortalılar ile ölen sigortalıların hak sahiplerinin 506 sayılı
Kanunun geçici 82 nci maddesine göre 2008 yılı Ocak
ayı itibarıyla hesaplanan aylıkları için Ocak 2008 ile aylık başlangıç tarihi
arasında Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan tüketici fiyatları
endeksi artış oranları ile iş kazaları ve meslek hastalıkları sigortasından hak
kazanılan gelirlere esas günlük kazanç hesabına giren son takvim ayı 2008
yılına ait olanların gelirlerinin artırılmasında 506 sayılı Kanunun ek 44 üncü
maddesi hükümleri uygulanmaz ve bu fıkra kapsamına girenlerin gelir ve/veya
aylıklarında 5510 sayılı Kanun hükümlerine göre ayrıca artış yapılmaz.
(11) a) 1479 sayılı Kanun ile 2926 sayılı
Kanun gereğince malûllük, yaşlılık ve ölüm aylığı alanların 2007 yılı Aralık
ayı ödeme döneminde aldıkları aylıkları 2008 yılı Ocak ayı ödeme döneminden
itibaren yüzde iki oranında, 2008 yılı Temmuz ayı ödeme döneminden geçerli
olmak üzere de 2008 yılının birinci altı aylık dönemi için Türkiye İstatistik
Kurumu tarafından açıklanan en son temel yıllı tüketici fiyatları genel
endeksindeki değişim oranı kadar artırılarak ödenir.
b) 1479 sayılı Kanun ile 2926 sayılı
Kanun gereğince 2008 yılında bağlanacak aylıklar, 2003 yılı Aralık ayında
yürürlükte bulunan gelir tablosu ve gösterge tutarları esas alınarak
hesaplanır. Bu şekilde hesaplanan aylık, sırasıyla 8/1/2003 tarihli ve 4784
sayılı Kanunun 1 inci maddesine, 22/1/2004 tarihli ve 5073 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin (a) bendine, 30/12/2004 tarihli ve 5282
sayılı Kanunun 2 nci maddesinin birinci fıkrasına,
8/2/2006 tarihli ve 5454 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (a) bendine ve 5565
sayılı 2007 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun 30 uncu maddesinin (6) ile (8)
inci fıkrasına göre artırılır ve bulunan tutar, ayrıca bu fıkranın (a) bendine
göre artırılarak ödenir.
c) Türkiye İstatistik Kurumu tarafından
2007 yılı Aralık ayına ilişkin olarak açıklanan 2003=100 Temel Yıllı Tüketici
Fiyatları Endeksinin 2008 yılı Haziran ayı endeksine göre değişim oranının
yüzde ikiyi geçmesi halinde, aşan kısmı telafi edecek
oranı; 2008 yılının ikinci altı aylık dönemine ait gelir ve aylıklarda (a) ve
(b) bentleri gereğince yapılacak artışa ilave etmeye Bakanlar Kurulu
yetkilidir.
ç) 2008 yılında, 1479 ve 2926 sayılı
Kanunlar kapsamındaki sigortalılardan alınacak primlere esas olan ve 2007 yılı
Aralık ayında yürürlükte bulunan gelir tablosu ile katsayı sabit kalmak
kaydıyla gösterge tablosu, 506 sayılı Kanuna göre prime esas günlük kazanç alt
sınırında 2007 yılına göre 2008 yılında meydana gelen artış oranı kadar
artırılarak uygulanır.
d) 1479 sayılı Kanunun 36 ncı maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkraları ile 50 nci maddesinin ikinci cümlesi hükmü ve 2926 sayılı Kanunun
33 üncü maddesinin birinci fıkrası hükmü 2008 yılı için uygulanmaz ve bu fıkra
kapsamında sayılanların aylıklarında 5510 sayılı Kanun hükümlerine göre ayrıca
artış yapılmaz.
(12) 24/7/2003 tarihli ve 4956 sayılı
Kanunun 56 ncı maddesinin (d) bendi ile aynı Kanunun
geçici 3 üncü maddesinde geçen “1/1/2008” ibareleri ve 22/1/2004 tarihli ve
5073 sayılı Kanunun 17 nci maddesinde geçen “1/1/2008”
ibaresi ile 1479 sayılı Kanunun geçici 27 nci
maddesinde geçen “31.12.2007” ibareleri, “31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun yürürlük” şeklinde
uygulanır.
(13) 5434 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin
(f) bendinde geçen “% 4’ü” ibaresi “% 5’i” şeklinde uygulanır.
(14) 1479 sayılı Kanunun 69 uncu maddesi,
“Bu Kanun gereğince yapılacak bildirimler hakkında 7201 sayılı Tebligat Kanunu
hükümleri uygulanır. Ancak, beş yıl ve daha fazla süreye ilişkin prim borcu
olan sigortalılara ilişkin olarak ek 19 uncu madde gereğince yapılacak
bildirimler ilanen tebliğ suretiyle
gerçekleştirilir.” şeklinde uygulanır.
(15) 9/5/2007 tarihli ve 5655 sayılı
Kanunun 3 üncü maddesinin (2) numaralı fıkrasında yer alan “2007 yılında”
ibaresi, “31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık
Sigortası Kanunu yürürlüğe girinceye kadar” şeklinde uygulanır.
(16) 5510 sayılı Kanunun 108 inci
maddesindeki “1/1/2008” ibaresi “1/6/2008” olarak uygulanır.
(17) 5018 sayılı Kanunun geçici 11 inci
maddesindeki “31.12.2007” ibaresi “31/12/2008” olarak uygulanır.
Yürürlük
MADDE 29- (1) Bu Kanun 1/1/2008 tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 30- (1) Bu Kanunun;
a) Türkiye Büyük Millet
Meclisi ile ilgili hükümlerini Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı,
b) Cumhurbaşkanlığı ile
ilgili hükümlerini Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri,
c) Sayıştay Başkanlığı
ile ilgili hükümlerini Sayıştay Birinci Başkanı,
ç) Genel bütçe
kapsamındaki kamu idareleri ile ilgili hükümlerini ilgili bakanlar ve Maliye
Bakanı,
d) Özel bütçeli
idarelere ilişkin hükümlerini idarelerin bağlı veya ilgili olduğu bakanlar ve
Maliye Bakanı,
e) Düzenleyici ve
denetleyici kurumlara ilişkin hükümlerini kendi kurulları ve/veya kurum
başkanları,
f) Diğer hükümlerini
Maliye Bakanı,
yürütür.