V|, 18MM. | onie
Loy o
] CUMHURIYET HALK PARTISI . & Fa Y

: Grup B
VCHP Tain . 24 Mayls 2019

Say: 11115 . PR . . o w
y TURKIYE BUYUK MILLET MECLisi BASKANLIGINA

Asagida belirtilen sorularimin, Cumhurbagkani Yardimcist Fuat Oktay tarafindan
yazili olarak cevaplandirilmasim Anayasa’nin 98 ve TBMM I¢ Tuzugunun 96. Maddeleri
geregince saygiyla talep ederim. 21.05.2019

1- ATV, A Haber, A Haber Radyo ve A Spor gibi yayin organlarini biinyesinde
barmndiran Turkuvaz Aktif Televizyon Prodiiksiyon A.S.’nin sifahi talimatlarla
protokolsiiz-ve ticretsiz bir sekilde TRT’nin kaynaklarindan yararlandirilmass, tiyii
bitmemis yetimin hakkini yemek anlamma gelmiyor mu?

2- TRT Erzurum Midiirliigti’nde verici hizmetlerinden, istasyonlarmdan sorumlu kisi
olanV. K  "nun 4 Haziran 2018 tarihinde “Hinis Merkez Turkuaz FM
Radyo Montaj 1” bagligiyla TRT Ankara Verici Isletmeleri Mudiri H =~ Y a
- . gonderdigi, “H 7 i bey merhaba; Miidiirliigiimiiz cografi gérev alaninda hizmet
" vermekte olan, Hinis merkez ve Narman Agagryaylalar verici istasyonlarimiza, sizin
de bilginiz dahilinde Turkuvaz Aktif Televizyon Prodiiksiyon A.S. tarafindan sistem
T kuralumu yapildigimi ve bunlara dair belgelerm ekte gonderildigini bildirir, islerinizde

kolayliklar dilerim. M~ "~ K ” ifadelerini igeren e-postadan haberiniz var
mi? o | '
3- YineK *B O VM K M B ve M tY ‘1n imzasint

tastyan, 1 Haziran 2018 tarihinde hazirlanan tutanakta, “TRT Erzurum Midiirligi
sorumluluk sahasinda bulunan Narman Asagiyaylalar ve Hmis-Merkez TV-FM verici
istasyonlarma Turkuvaz Aktif Televizyon Prodiiksiyon A.S. teknik ekibi tarafindan
'300W FM Verici ve anten sistemleri (birer adet dipol anten kullanilarak) kurulumlar
Bagkanligimiz bilgisi dahilinde yapilmigtir” ifadelerine yer verilerek, iktidara
yakinligiyla bilinen Turkuvaz Medya Grubw’nun bir kamu kurulusu olan TRT nin
kaynaklarini kullanmasma izin verildigi itiraf edilmistir. S6z konusu tutanak hakkinda
bilginiz var miydi?




4.-

H

TRT Erzurum Bolge Midiirii A A 'tarafindan 22 Nisan 2019°da TRT Veérici
Isletmeleri Dairesi Baskanligi’na gonderilen yazida ise “Baskanligimizin sifahi
talimati dogrultusunda; Midiirliigiimiize bagli Hinis-Merkez ve Narman Asagiyaylalar
TV/FM verici istasyonlarmda Turkuvaz Aktif Televizyon Prodiiksiyon A.S.
personelince bina ve plon kullanilmak suretiyle montaji1 yapilarak A Haber FM yayint
devreye verilmis, fakat gegen siire igerisinde gerekli protokoller yapilmamistir”
denilmigtir. Bu baglamda; Iktidar yandas: Turkuvaz Medya Grubu’nun nasil bir
ayricalif1 var ki, tek bir kurug 6demeden devletin, TRT nin kaynaklarindan istifade
ediyor?

Sifahi talimatla birilerine imtiyaz saglanmasi devlet ciddiyetiyle bagdastyor mu?
Sorumlular hakkinda gerekli sorusturmayi baslatmay: diistiniiyor musunuz? A Haber
Radyo’nun protokolsiiz ve herhangi bir bedel §denmeden TRT tizerinden yayin
yapmasina géz yummaya devam edecek misiniz?




